Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

België wipt Nederlands elftal uit top tien van wereldranglijst FIFA

Laatste update:

Het Nederlands elftal staat niet langer in de top tien van de wereldranglijst van de FIFA. Oranje is namelijk gezakt van tien naar elf en dat komt door België, dat nu de trotse beezitter is van een plek in de top tien. Dat blijkt uit cijfers van de FIFA.

/

Sinds de publicatie van de vorige ranglijst, op 13 februari, speelde België een interland (2-2 tegen Ivoorkust). Nederland verloor met 2-0 van Frankrijk en daardoor wisselen de Lage Landen van positie. In de top vijf vonden er geen wisselingen plaats. Spanje blijft de koploper, voor Duitsland, Argentinië, Portugal en Colombia.

Spanje is ook een van de tegenstanders van het Nederlands elftal op het WK, net als Chili. De Zuid-Amerikanen staan op plek vijftien. De derde tegenstander in de groepsfase van het WK, Australië, vinden we terug op plek 63 van de wereldranglijst. De volgende ranking van de FIFA wordt bekendgemaakt op 10 april.

De top vijftien van de ranglijst van de FIFA:

01. Spanje, 1510 punten
02. Duitsland, 1336 punten
03. Argentinië, 1234 punten
04. Portugal, 1199 punten
05. Colombia, 1183 punten
06. Uruguay, 1126 punten
07. Zwitserland, 1123 punten
08. Italië, 1112 punten
09. Brazilië, 1104 punten
10. België, 1084 punten
11. Nederland, 1077 punten
12. Engeland, 1045 punten
13. Griekenland, 1038 punten
14. Verenigde Staten, 1017 punten
15. Chili, 998 punten

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
13 maart 2014 om 10:40

Ja zelfs vs en wat dacht je van Griekenland hahaha . Nederland takelt af .

13 maart 2014 om 10:43

Met een Zwitserland en Colombia die boven Brazilie staat..

13 maart 2014 om 11:37

Bijzonder geloofwaardig lijstje zo, is het niet?
Prima toch, als underdog beginnen.

13 maart 2014 om 11:43

Omdat die landen lager genoteerde ploegen waren... als Nederland wint en zij ook... dan nog scoren ze meer punten omdat ze simpelweg lager staan.
Dus het kan ook zijn voordelen hebben om lager te staan vlak voor een kwalificatie want daardoor zul je meer punten kunnen scoren.
Op die manier is het lastiger om boven aan te blijven voor een land dan er te komen.

13 maart 2014 om 11:45

Boeiend, wij plaatsen ons tenminste al jaren kinderlijk eenvoudig voor ieder eindtoernooi. Kunnen niet veel landen zeggen.

13 maart 2014 om 13:23

@mitchafca
Idd belachelijk lijstje zo, ze zouden eigenlijk het Arenapunten systeem van WOW moeten gebruiken :D. Als een laagvlieger wint van de nr1 verliest de nr1 enorm veel punten. Dit trekt gelijk naarmate de teams qua stand dichter bij elkaar komen.

13 maart 2014 om 13:39

Griekenland is er elke toernooi bij en in 2012 tot de kwartfinales geschopt waar nederland alle 3 de duels verloor !

13 maart 2014 om 14:34

Omdat de VS en Griekenland een goede reeks hebben afgelegd.. Veel verstand van voetbal heb je in ieder geval niet !

13 maart 2014 om 16:02

Ik heb het ten eerste niet over Griekenland, zo te zien is lezen ook niet je sterkste vak..

En de VS, verliezen van Honduras?
Gelijkspelen tegen Schotland en daarna nog verliezen van Oostenrijk? En de laatste thuiswedstrijd hebben ze ook verloren tegen Oekraine.

14 maart 2014 om 08:54

Ja dat klopt, Maar Nederland heeft altijd het geluk in een poule terecht te komen zonder echte tegenstanders. Allemaal landen als Roemenie, Turkije, bulgarije... poepoe.... Neem eens Rusland of Denemarken in de Poule. O nee dat heeft NL op het Ek gehad en toen was het 0 punten exit.

13 maart 2014 om 11:00

Deze lijst is complete waanzin. Zolang Blatter's Zwitserland er maar goed voorstaat! Ik denk dat dit een reëlere top tien zou zijn op basis van de laatste paar jaar en op basis van de selecties:

1. Spanje
2. Duitsland
3. Brazilië
4. Argentinië
5. Italië
6. Uruguay
7. Nederland
8. Portugal
9. Colombia
10. Engeland

13 maart 2014 om 11:10

Op basis van de laatste paar jaar hoort Engeland niet eens in de top 25...

13 maart 2014 om 11:38

Belgie ook niet. Die mogen eindelijk weer eens een keertje meedoen

13 maart 2014 om 11:45

Een lijst op basis van prestaties zegt veel meer dan een lijst op basis van selecties.

13 maart 2014 om 11:46

Jaloers?
België staat nu terecht boven Nederland! Bekijk de selectie eens van de Belgen tov Nederland!

13 maart 2014 om 11:49

Laatste paar jaar = laatste 2 jaar. Daarin verloor België bijna geen enkele match en plaatste zich gemakkelijk voor het WK. Hoezo, we horen daar niet?

13 maart 2014 om 11:50

@ivanesp

Top 25 is overdreven, maar top 10 qua prestaties niet nee. Maar qua selectie en spelers in topcompetities zeker wel en daarom heb ik ze er wel ingezet. Ze hebben een brede en gebalanceerde selectie maar er wordt weinig mee gedaan inderdaad.

@thibaut

België heeft inderdaad een betere selectie en dat vind ik alleen maar mooi. Dat jij dan provocerende termen als ''jaloers'' gaat gebruiken is jouw keuze, maar ik gun het België van harte. Desondanks waren ze niet op grote toernooien de laatste jaren daar waar Nederland de WK-Finale haalde.

13 maart 2014 om 12:18

Op basis van wat moet Nederland nou boven Portugal staan? Wat lachwekkend.

13 maart 2014 om 12:33

Hou effe op man die Belgen, haha.
Jullie spelen tegen 2 teams van een beetje niveau (colombia & Japan) en verliezen alle 2 kansloos.

13 maart 2014 om 12:41

Op basis van de laatste jaren mag Brazillie en Argentinie der ook wel tussen uit halen
en Engeland en Columbia horen zeker ook niet in de top tien te staan.

13 maart 2014 om 12:54

Zal ik je effe uit leggen nederland heeft vier jaar geleden in de finale gestaan van
een WK. En heeft bijna alle kwalificatie wedstrijden van het EK gewonnen.alleen
het EK ging niet zo goed plus ze hebben alle WK kwalificatie wedstrijden
gewonnen. Op die basis horen ze boven portugal te staan.

13 maart 2014 om 13:28

Van 7 september 2010 tot nu heeft België slechts één wedstrijd met inzet verloren, op verplaatsing bij Duitsland. That's it. Als je dan niet in de top 10 mag staan, dan zal het nooit mogen.

13 maart 2014 om 13:50

Selectie zegt nog niks.. ja het zijn goeie spelers maar laat ze het op een WK , EK laten zien.. ze hebben wel enorm veel potentie

13 maart 2014 om 14:27

Allemaal tegen met alle respect mindere landen. Tegen de betere landen laat ook België het nog afweten. Nederland zit in hetzelfde schuitje. Winnen weliswaar bijna alle kwalificatiewedstrijden, maar moet er gepresteerd worden tegen de betere landen is dit een heel ander verhaal. Dit geeft zo'n vertekend beeld op de lijst. Daarbij heeft het afgelopen EK voor Nederland niet goed uitgepakt, wat zich weer op de lijst terug laat zien. Hopelijk zullen zowel Nederland als België het dit jaar goed doen op het WK en de nodige plaatsen stijgen. Wat dat betreft gun ik het Nederland natuurlijk meer, maar denk ik dat België hogere ogen zou kunnen gooien. Met de nadruk op 'zou'. Voor hetzelfde geld is het na 3 wedstrijden alweer gedaan. Puur omdat er van de kleintjes wel gewonnen kan worden, maar het op het WK om het echte werk gaat. In ieder geval succes voor allen.

13 maart 2014 om 15:15

Zet maar Portugal achter Nederland hoor. Kom op zeg , weet je wel hoe slecht Nederland momenteel is. Verdiend dat Nederland uit de top 10 is.

13 maart 2014 om 15:19

Nederland boven Portugal.... Dacht het niet vriend...

13 maart 2014 om 15:36

hoe bedoel je uit de nek kletsen?
wat heeft Belgie überhaupt ooit bereikt?
Ooit een ek gewonnen?
ooit een finale van een WK gehaald?
hoeveel CL prijzen hebben de Belgen Gepakt in hun bestaan?
Hoeveel Uefa cups?

je hebt gelijk, ze hebben nu een leuke lichting en hoop voor ze dat ze het goed doen maar ik ben ervan overtuigd dat er binnen vier jaar een lichting staat die de belgen ver achter zich laat.
en dat bedoel ik niet arrogant, maar ik zie bij de Belgen niet heel veel toppers voor de toekomst eraan komen, dit team moet het gaan doen want daarna zal het weer even duren voordat ze weer zo een team hebben.
daarentegen vind ik een deel van de huidige selectie die van Gaal heeft geselecteerd geen nationaal elftal waardig, jongens van 19 a 20 die nooit ergens anders dan bij hun eerste profclub gespeeld hebben. en daarentegen mensen met ervaring bij topclubs gewoon niet mee nemen?
misschien gaat hij zijn gellijk nog bewijzen.

nee dit hele punten systeem slaat helemaal nergens op, de hele Fifa slaat eigenlijk nergens meer op, ik geloof dat Romario het vandaag in dat andere artikel op VZ| goed verwoord heeft. één groot arrogant corrupt zooitje. Ik durf te wedden dat Blatter net als Uli Hoeness genoeg verduisterd heeft.

13 maart 2014 om 16:02

@de loftrompet

Champions Cup/champions League:
Finale:
Club Brugge (1978)

Beker voor Bekerwinnaars:
Winnaar:
RSC Anderlecht (1976 en 1978)
KV Mechelen (1988)
Finale:
RSC Anderlecht (1977 en 1990)
Standard Luik (1982)
Antwerp FC (1993)

Uefa Cup:
Winnaar:
RSC Anderlecht (1983)
Finale:
Club Brugge (1976)
RSC Anderlecht (1984)

Jaarbeursstedenbeker:
Finale:
RSC Anderlecht (1970)

Europese Supercup:
Winnaar:
RSC Anderlecht (1976 en 1978)
KV Mechelen (1988)

heb het eens opgezocht voor jou oh btw ik ben geen belg voor alle duidelijkheid

de belgen hebben zelfs meer op een wk gestaan als ons.

bovendien is wat je zegt onzin over 4 jaar is:

Hazard 26/27
Courtois 25
Kompany 31
Lukaku 24
Benteke26
Witsel 29
Januzaj23

moet ik verder gaan? ik ben wel benieuwd als volgens jou een depay of de vrij dan verder staan als de belgen.

13 maart 2014 om 16:13

Op basis van de laatste jaren en de selectie, en jij zet Nederland boven Belgie?

13 maart 2014 om 23:26

Spelen gelijk in en tegen Frankrijk waar Nederland verliest. Beetje krom om oefenwedstrijden daar op af te rekenen. Deze lijst slaat sowieso nergens op.Nederland hoort ook in de top 10.

14 maart 2014 om 09:00

Nederland boven Portugal en Colombia, dan heb je een oranje bril op maat. Behalve Van Persie en Robben en Strootman heeft Nederland maar een heel erg middelmatig elftal.
Zet Chile trouwens ook maar boven Nederland verder zijn Japan, Belgie, Zwitserland, Frankrijk, Rusland, Kroatie, Servie toch ook van een hoger niveau dan NL.

14 maart 2014 om 09:07

Met heel veel geluk en een heerlijke loting, 1 echte wedstrijd gespeeld tegen Uruguay en verder geen echte tegenstander gehad. Maar fair enough Nederland heeft de WK finale gespeeld........ en verloren.
2 jaar later ook EK kwalificatie alles gewonne, EK gespeeld 1e ronde exit. Nederland heeft gewoon een slechte selectie. En als je niet ziet dat NL totaal kansloos is op het WK, zul je eind juni wel diep triest zijn.

13 maart 2014 om 11:07

VS staat volgens mij altijd rond die positie.
Ze winnen meestal wel bijna alles in hun regio (ook van Mexico).

13 maart 2014 om 15:30

Dit lijstje is totaal niet serieus te nemen. De ELO-ranglijst is de werkelijke verhouding van de teams op dit moment. Nederland staat daar, uit mijn hoofd, 4e gok ik? Brazilië 1e en België rond de 15e plek..

13 maart 2014 om 16:29

Nederland 4e land ter wereld? Dan geloof ik werkelijk geen zak van je ELO-ranglijst. Nederland heeft sinds het WK in 2010 tegen geen enkel topland nog een wedstrijd gewonnen, of je zou Turkije als topland moeten beschouwen.

Nee, dan hecht ik meer geloof aan de ranking die de bookmakers opmaken! Daar zit tenminste serieuze statistiek achter.

13 maart 2014 om 17:13

Dus jij plaatst een land als Zwitserland hoger dan een land dat ervoor zorgde om heel het jaar ongeslagen te blijven, wat tevens door de andere 'toplanden' niet werd bereikt?

13 maart 2014 om 22:18

Nederland wint tegen Indonesië, Zwitserland tegen Brazilië.

14 maart 2014 om 09:03

Zwitserland is de vice-eurpeeskampioen van 3 jaar terug u-21. Dat is deze lichting met spelers. MUV van Robben of Van persie hebben die op elke positie een betere speler dan NL.

dat zwitserland op 7 staat verteld al genoeg over deze lijst.

13 maart 2014 om 10:48

Tja als je bijna al je kwalificatie wedstrijden wint. Goed doet in oefenwedstrijden dan kun je best zo hoog staan. Ze spelen ook nog eens tegen betere tegenstanders dan dat bijvoorbeeld Nederland speelt. Zelfde geldt voor Griekenland. En voor de VS ook.

13 maart 2014 om 11:55

@toni9: Het is toch lachwekkend dat wanneer je in oefenpotjes het goed doet je een hoge klassering krijgt? Met alle respect maar de naam van een oefenpotje zegt het al het is om te oefenen eventueel met nieuwe spelers of een andere opstelling en ja dan kan je een nederlaag om je oren krijgen.

Zwitserland en ook Belgie was niet op het Ek2012 aanwezig, daarnaast heeft bv. een Nederland voor dat Ek2012 en het Wk2014 een geweldige kwalificatie reeks gehad en amper punten verspeeld.

Nu maakt het me weinig uit wie op welke plek staat want het is toch nietszeggend maar dat het een rare lijst ik kan je zeker wel zeggen en moeilijk te verklaren. Want een Brazilie heeft in 2013 toch de Confederations cup gewonnen dat lijkt me ook iets meer opleveren kwa punten dan oefenduels wat je ook niet echt terug ziet.

Maar we gaan op het komende Wk wel zien wie beter is dan wie.

13 maart 2014 om 12:23

Oefenwedstrijden tellen voor veel minder mee dan kwalificatiewedstrijden of tornooien. België en Nederland hebben zich beiden vlotjes geplaatst voor het WK, met vergelijkbare resultaten. Vandaar dat ze ook vlak bij mekaar staan, logisch toch?

13 maart 2014 om 10:49

Zwitserland staat wel erg hoog maar is ook een sterker team dan velen denken. Erg lastig te verslaan.

13 maart 2014 om 11:11

Van Spanje gewonnen destijds

13 maart 2014 om 11:42

Zwitserland heeft zich vlotjes geplaatst en tussendoor Brazilië en Duitsland verslagen in oefenwedstrijden. Vertelt dat ook genoeg over de relatieve sterkte van Zwitserland?

13 maart 2014 om 11:45

Zwitserland is zeker sterk maar ik vind het gewoon onzin als je ziet wie er onder ze staan.

13 maart 2014 om 11:47

Heel die lijst moet met een korreltje zout genomen worden, maar Zwitserland heeft alleszins goed gepresteerd.

13 maart 2014 om 11:48

Degenen die onder Zwitserland staan, hebben ook gewoon minder gepresteerd de laatste jaren. Deze lijst is niet meer dan logisch, als je je er tenminste een klein beetje in verdiept. Iedereen kijkt hier naar selecties, en niet naar de prestaties. Brazilië heeft een geweldige selectie, maar gewoon heel matig gepresteerd de afgelopen jaren. Niet gek dat ze lager staan.

13 maart 2014 om 11:51

Brazilie heeft geen kwalificatiewedstrijden gespeeld, dat kost ze punten. Ze hebben daarvoor de confederations cup gewonnen, dat vind ik zwaarder tellen dan oefenwedstrijden, maar dat is dus niet zo. Daarom slaat deze lijst nergens op. Oefenwedstrijden moet je gewoon schrappen hieruit.

13 maart 2014 om 17:17

Nederland zou in principe hoger staan als ze die reis naar Azië niet hadden gemaakt. Die reis heeft ons uiteindelijk een plek in groep 1 van de WK-loting verkloot, het aantal punten op de FIFA-ranglijst zwaar verminderd ondanks de winst etc.

Maarja, geld gaat voor alles tegenwoordig.

En ik denk helaas dat we nog verder gaan zakken. Het WK wordt denk ik geen succes, al kun je dat nog niet speculeren. Maar het huidge elftal is gewoon niet gelijkwaardig aan de top landen. Er lopen genoeg talenten rond op de Nederlandse velden. Maar dat duurt nog wel een paar jaar. En dan zie ik Duitsland, Spanje en Brazilië als favorieten.

13 maart 2014 om 11:54

""er lopen genoeg talenten rond op de Nederlandse velden""
Open je ogen man.
Talenten zat bij Ajax,remember Rbs.
De talenten van Ajax werden van de voetbalmat geveegd.
Als er niet snel een ander soort trainers opstaat in Nederland,gaat het de komende jaren nog sneller naar beneden en niet alleen op de wereldranglijst Fifa.
.

13 maart 2014 om 11:57

Zoals ik zeg lopen er genoeg talenten rond op de Nederlandse velden. Als je op basis van 1 wedstrijd gaat beredeneren, is zelfs Messi een slechte speler omdat ze van het weekend van Valladolid verloren.

13 maart 2014 om 12:54

We gaan Messi er niet bij halen aub.
Mijn bewering is dat er andere trainers moeten opstaan in Nederland.
De Boer zal zich ook wel eens achter de oren gekrapt hebben tijdens Rbs.
Waren de talenten van RBS zoveel beter als die van Ajax?
Dat mooi en dat gehannes met die paassing op eigen helf moet eruit en dat kan alleen door een nieuwe generatie trainers.
Iemand die beweerd dat De Boer klaar is voor Barca of Manu moet ogenbliklijk naar de dokter .
Ik geef Derksen ditmaal wel gelijk(de eerste x) dat er geen enkele Nederlandse trainer goed genoeg is voor een topclub in het buitenland

13 maart 2014 om 15:51

wat een bullshit, omdat Ajax twee keer een wassing kreeg van een goede ploeg hebben we geen talenten meer?
dus talenten en goede voetballers kunnen nooit verliezen?
Dus Real dat door Barca wordt afgedroogd is waardeloos? en vice versa?
nee RBZ heeft een heel lekkere lichting en toevallig past alles even binnen de club, ik vergelijk het graag met het Ajax van 95. relatief jong en onbekend team met een nog jonge van Gaal die even de europese top klappies gaf.
Daarnaast als Ajax echt zulk slecht materiaal heeft is de Boer t5och juist een wereld trainer als hij met die "neptalentjes" al vier keer kampioen wordt van Nederland en ook Europees best een paar mooie wedstrijden heeft gespeeld.
en dat gelul over de motivatie van de europese tegenstanders is ook kul, ook manu, man city of Barca B willen niet verliezen.
zapper boy, lijkt op een naam die met alle winden meewaait...

En terecht. Al was die tweede helft tegen Ivoorkust nogal stom, die eerste helft hadden ze minimaal 3-0 voor moeten staan.

Afgezien van de volgorde en Zwitserland kan ik me redelijk vinden in de eerste 10 landen op de lijst. Dus het zal toch wel ergens goed voor zijn, die coefficienten.

Nu Nederland buiten de top 10 valt neem ik de lijst echt niet meer serieus!

Oké geintje, dat deed ik toch al niet.

Het blijft maar een vreemd ding die ranglijst. Dit is nog niet eens het raarste voorbeeld. Dat was toen Nederland na de verloren WK-finale opeens op 1 stond. Dat slaat toch nergens op. Dat maakt de verloren finale zo mogelijk nog zuurder. Voor mijn part staan we vierhonderdste op die lijst het zegt toch niet ontzettend veel. Ik betwijfel bijvoorbeeld ten zeerste dat Zwitserland beter is dan Brazilie, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.

Het lijkt met toch dat er een beter systeem voor te bedenken moet zijn, als daar überhaupt behoefte aan is. Bij de ATP-ranking(tennis) zal je bijvoorbeeld nooit zien dat Robin Haase na een paar goede potjes opeens boven Nadal staat. De oplossing weet ik zelf ook niet, maar goed.

13 maart 2014 om 10:54

Ben het volledig eens met je standpunt! Ik ben helemaal gek van voetbal maar wij kunnen een voorbeeld nemen aan een sport als tennis hoor. Je geeft een goed voorbeeld met de ranking, maar bijvoorbeeld ook de challenges die je kan inzetten. Die sport heeft zich veel beter ontwikkeld, omdat er in de voetballerij wat mensen zijn die stevig in het zadel zitten en die geen enkele vorm van verandering toestaan..

13 maart 2014 om 11:54

Wat is er zo verschillend met tennis dan? Die ranking werkt toch ook met een puntensysteem. Het wijkt wel wat af maar de essentie lijkt me hetzelfde.

Je kan er als tennisser voor kiezen om kleine toernooitjes te spelen. Grotere kans om te winnen, echter verdien je wel minder punten dan op grotere toernooien.
Nederland kan lekker oefenen tegen kleine ploegen, echter leveren die minder punten op dan een overwinning op een top 10 land. Lijkt me dus redelijk hetzelfde.

Het zal bij tennis ook voorkomen dat speler A op plek 30 staat op de ranglijst, terwijl hij de laatste 3 wedstrijden tegen speler B, 12de op de ranglijst, heeft gewonnen. Speler A zou dus beter moeten zijn dan speler B, echter staat hij stukken lager omdat hij simpelweg minder punten scoort over een x periode.

13 maart 2014 om 12:04

Het verschil is dat de setting bepaald hoeveel punten je haalt in plaae tegenstander.
Van Nadal winnen bij een challenger is lang niet zo lucratief als de nummer 500 verslaan op Wimbledon.

Duitsland verslaan in een oefenwedstrijd zou minder punten op moeten leveren dan welk land dan ook verslaan in een officiele wedstrijd naar mijn mening.

13 maart 2014 om 12:42

Bij de Fifa ranking wordt daar gewoon rekening mee gehouden hoor, afgezien van dat een officiële wedstrijd niet per definitie meer punten oplevert. Vind ik persoonlijk logisch. Een overwinning op Duitsland is wat mij betreft altijd meer waard dan winnen van bvb Andorra.

Er is een factor voor type wedstrijden:
Oefenwedstrijd x 1.0
WK en EK kwalificatie x 2.5
EK en Confederations Cup wedstrijd x 3.0
WK wedstrijd x 4.0

Dan heb je ook nog de factor voor de sterkte van de tegenstander en de regio van de tegenstanders.

Uiteindelijk is de formule:
Aantal punten = 100 x (punten resultaat x type wedstrijd x sterkte tegenstander x sterkte regio).

Dus bvb als Nederland een oefenwedstrijd van Engeland zou winnen. 100 x (3 x 1 x 1,90 x 1) = 570 punten.

Hetzelfde resultaat maar dan op het WK: 100 x (3 x 4 x 1,90 x 1) = 2280 punten.

brazilie op 9??

yeah right...

13 maart 2014 om 10:50

Het gaat toch niet om de beste teams van dit moment of wel? Het gaat om prestaties van de afgelopen 4 jaar. Denk eens na voordat je iets zegt.

13 maart 2014 om 11:08

Brazilie heeft iets minder dan een jaar geleden nog de Confederations Cup gewonnen. Of telt dat niet mee ofzo? Heeft Zwitserland de laatste 4 jaar iets gepresteerd op een groot Toernooi? Nee. Wat ik me kan herinneren niet.

13 maart 2014 om 11:19

denk jij eens na voordat je andere mensen iets toewerpt.

dus zwitserland heeft iets gepresteerd de afglopen 4 jaar? portugal? columbia?

brazilie confederationscup gewonnen

13 maart 2014 om 11:19

Zij hebben gewonnen van Spanje op het WK 2010

13 maart 2014 om 11:47

En wij van Uruguay, ivoorkust(toch?)en Brazilie, tevens levert een finale ook gewoon punten op voor zover ik weet.
Maar dat jaar telt minder zwaar mee in percentages.

13 maart 2014 om 12:22

Vind je het vreemd dat resultaten van vier jaar geleden nog maar weinig meetellen om de sterkte van de ploegen vandaag te bepalen?

13 maart 2014 om 12:28

Nee dat zeg ik nergens, dat is meer dan terecht namelijk.
Anders zouden Brazilie en Duitsland waarschijnlijk de eeuwige 1e en 2e zijn.

13 maart 2014 om 14:47

wauw 1 wedstrijd echt geweldig en ondanks die wedstrijd zijn ze niet eens door die groepsfase gekomen

13 maart 2014 om 10:55

Brazilië heeft geen kwalificatiewedstrijden gespeeld en daardoor dus geen punten kunnen halen. Vandaar dat ze zo laag staan

13 maart 2014 om 13:03

De reden waarom Brazilie laag staat is om het feit dat ze geen kwalificaties hebben moeten spelen omdat ze het gastland zijn op het Wk.andere ploegen hebben vele meer punten kunnen pakken door die kwalificatiegroep.en in oefenduels hebben ze ook niet alles gewonnen.brazilie zal normaal gezien na een goed WK wel terug in de top 5 staan.

Chilli staat 15e, we zijn gewaarschuwd. Deze lijst slaat nergens op. Je hoeft maar 2-3 oefenwedstrijden te winnen en je staat al in de top 10. Hoe kan Zwitserland 7e staan?? Omdat ze Spanje versloegen in 2010? Blatter moet echt ff normaal gaan doen. Hij begint nu toch wel de voetballerij zwaar te verneuken.

13 maart 2014 om 10:54

Ik zie dat de meeste mensen hier geen flauw idee van Zwitserland hebben. Omdat het geen groot voetballand is ?? Qua team zijn ze beter dan Nederland en ze worden door iedereen onderschat hier.

Daarnaast is deze lijst gebaseerd op prestaties van afgelopen 4 jaar. Als je naar Zwitserland kijkt zie je dat ze bijna alles winnen. Tegen redelijk sterke tegenstanders.

Die lijst is er toch niet voor niets ? De puntentelling geldt voor iedereen hetzelfde. Als je loopt te zeiken over de lage positie van Nederland kijk dan even terug naar het afgelopen EK.

13 maart 2014 om 10:59

het is inderdaad wel grappig wat voor hoge pet de mensen nog op hebben van Oranje, meer dan een outsider op een WK zijn we niet. Eigenlijk volledig kansloos.
Ook logisch dat België ons eens voorbij is, veel meer kwaliteit.

13 maart 2014 om 11:07

Deze lijst is echt allesbehalve zaligmakend. Zwitserland is een geinig team, maar ze zijn echt niet beter dan Brazilie en Italie hoor. Zelfs niet eens bijna net zo goed. Dat ze af en toe een oefenwedstrijd winnen zegt toch niets. Het land heeft nog nooit iets gepresteerd op een eindtoernooi en vliegt er in de zomer ook gewoon in de poulefase uit, want hoewel het een leuk team is, stelt het natuurlijk niet veel voor.

En Nee, Nederland ook niet, maar dat staat hier los van.

Overigens is het afgelopen EK niet echt een goed argument. Of vond je Zwitserland heel goed op dat toernooi waar ze zich niet voor kwalificeerden?

13 maart 2014 om 11:18

Ik weet heus wel dat ze in de afgelopen jaren goed presteerde tegen sterkere ploegen maar de 7e plaats is wel heel overdreven. Zeker als zij boven Italie en Brazilie staan.

13 maart 2014 om 13:20

Ben het eens met wat je zegt. Maar ik denk niet dat zij er in de poule fase zullen uitvliegen. Frankrijk wordt waarschijnlijk 1e en Zwitserland zal 2e worden. Ik schat Zwitserland wel hoger in dan Ecuador en Honduras. Alhoewel Ecuador in dat opzicht misschien nog wel kan verrassen. Die zijn het klimaat natuurlijk gewend etc. We zullen zien wat er zal gebeuren.

13 maart 2014 om 22:52

@migi84

Nee natuurlijk is dat niet goed. Maar een eerste ronde eruit verlies je meer punten mee natuurlijk. Brazilië was niet eens aanwezig dus kon ook geen punten scoren. Brazilië heeft geen WK kwalificatie hoeven te spelen dus kon het ook niet veel punten verdienen.

Wat ik dus wil aangeven is dat de ranglijst gebaseerd is op het aantal punten dat ze verdienen. Niet op basis van hoe goed de teams zijn. Iedereen weet toch dat Brazilië veel beter is dan Zwitserland. Toch betekent dit niet dat Brazilië ook meer punten heeft gehaald.

Je moet je eens in het ELO-systeem verdiepen zoals in het schaken, dat is erg vergelijkbaar.

België speelt gelijk tegen een tegenstander die op dat moment minder hoog op de ranglijst staat (ivoorkust), daar verliezen ze wat puntjes mee. Maar Nederland verliest van een tegenstander die op dat moment lager op de ranglijst staat, daar verliezen ze dus meer punten mee dan België.

Vandaar dat België dus over Nederland heen springt op de ranglijst.

Al moet je het natuurlijk niet al te serieus nemen, het is een momentopname.

Huidige Nederlands 11-tal is matig zeker niet voldoende om de mee te doen in Brazilie. Verder is het natuurlijk een belachelijk lijstje waar veel te veel waarde aan gehecht wordt.
Nederland zal nog verder gaan zakken de komende jaren zolang de verdedigers in Nederland niet kunnen verdedigen Vermeer boven Krul gekozen wordt en over niet al te lange tijd de echte vedette's ( van Persie, Robben, Sneijder) te oud worden en stoppen bij Oranje. Ik zie het somber in, de spelers die van de Nederlandse competitie naar het buitenland vertrekken redden het bijna geen van alle meer ondanks dat ze in Nederland als grote talenten gezien worden. Het is te hopen dat Nederland weer een keer een hele goede lichting voetballers krijgt maar de komende jaren zulen naar mijn idee hele lastig jaren worden voor het Nederlands 11-tal op grote toernooien.

13 maart 2014 om 12:10

USA wint gewoon veel wedstrijden en daardoor halen ze veel punten binnen voor deze lijst. Is ook allemaal onzin als je het mij vraagt hoor. USA zit in de kwalificatiepoule bij: Honduras, Mexico, Costa Rica, Panama en Jamaica. Die landen stellen allemaal niet veel voor. Dit lijstje is gewoon puur een momentopname en zegt vrij weinig over de kwaliteiten van een team.

Zwitserland is inderdaad beter dan Brazilie, Italie en Nederland.

13 maart 2014 om 11:14

Het gaat niet over het feit dat ze beter zijn.
Ze hebben meer wedstrijden gewonnen en daardoor meer punten bij elkaar gesprokkeld.
Brazilië speelt geen kwalificatieduels zoals Europeanen dat doen en zullen dan ook altijd zakken in de ranglijst.
Logische verklaring.

Toch knap van Louis dat hij ons zo in een underdogpositie heeft weten te krijgen

Kan iemand mij uitleggen wie er de sterspelers bij Zwitserland dan wel niet zijn? En kunnen die dan mee bij de europese top?

Ik vind Inler en Xhaka prima spelers, maar dat lijken me dan ook de 2 vaste spelers waar iedereen hier van gehoord heeft

Zijn ze zo'n super collectief ofzo of? Waarom staan ze boven brazilië, italië, oranje, engeland.. slaat toch nergens op deze lijst?

Of verkijk ik me op de potentie van zwitserland?

13 maart 2014 om 11:35

Ze vooral een collectief. Als er een ster is, misschien Shaqiri, of één van die jongens van Napoli. Verder is Lichtsteiner een goede speler.

die ranglijst geeft echter geen helder beeld van hoe sterk ze zijn, want alle landen die jij noemt zijn beter.

13 maart 2014 om 11:42

Wat dacht je van Alaba, linksback van Bayern München. Alaba is mijn ogen de beste linksback die er rondloopt op dit moment.

13 maart 2014 om 11:47

Alaba is een Oostenrijker

13 maart 2014 om 11:49

Dat is een Oostenrijker

13 maart 2014 om 12:00

inderdaad, pardon. mijn fout.

Oh nee, dit ga ik weer horen de komende dagen....
Wanneer wordt de nieuwe lijst bekend gemaakt? Ik ga alvast aftellen hier in België

13 maart 2014 om 11:50

Dan vraag jij toch aan de belgen waar ze het afgelopen EK waren, en wanneer ze voor het laatst in een WK finale stonden.
Simpel zat.

13 maart 2014 om 12:20

Over het afgelopen EK zou ik toch niet teveel reppen

13 maart 2014 om 12:27

Nee maar mee doen is belangrijker dan winnen zeggen ze wel eens

Na het WK mogen we hopen dat we nog bij de eerste 20 staan..

Deze hele Fifa ranglijst zegt mij helemaal niks. Op het WK zal blijken hoe goed België het zal gaan doen. Ik zie ook Zwitserland op plek 7 staan. Hoe die op plek 7 komen is mij een raadsel. Maarja, Blatter is een Zwitser. Misschien heeft hij wat gesjoemeld met de punten verdeling.

13 maart 2014 om 11:46

Ik denk dat vlotte kwalificatie voor het WK en oefenzeges tegen Brazilië en Duitsland meer dan genoeg punten hebben opgeleverd voor Zwitserland. Daar hebben ze Blatter niet voor nodig gehad.

13 maart 2014 om 13:07

dat klopt ook wat je zegt. maar dat neemt niet weg dat ik het nog steeds een kromme lijst vindt. brazilië staat op plaats 9, terwijl dat voor mij de top favoriet is voor het wk en zwitserland staat 7e. ik schat plaats 8 tot plaats 11 (italië, brazilië, belgië, nederland) hoger in dan zwitserland. het staat gewoon niet met elkaar in verhouding. ik weet ook dat je bij winst weer een aantal punten er bij krijgt, en kan stijgen op de fifa ranglijst. maar ik vind het geen betrouwbare lijst. als je reëel bekijkt hoort bijvoorbeeld brazilië minimaal in de top 5 te staan, zonder dat er continu gerekend wordt met puntjes.

of: ook moet ik zeggen dat zwitserland wel in een hele makkelijke poule zit (op frankrijk na), wat ik ook al opmerkelijk vond.

edit: typfout.

13 maart 2014 om 16:27

Ik vond die poule van de Zwitsers niet makkelijker dan de poule van Nederland of België hoor.

Deze lijst wordt echt niet door Blatter gemaakt ofzo zoals vele beweren het gaat om punten die je voor gewonnen wedstrijden haalt. En bijv Amerika wint in die regio alles dus hebben ze veel punten sat zegt niet gelijk dat ze beter zijn, maar dat ze veel wedstrijden hebben gewonnen.

13 maart 2014 om 13:17

Dat snap ik ook dat Blatter niet deze hele lijst maakt. Maar het gaat inderdaad om wedstrijden winnen, dan krijg je weer extra punten waardoor je kan stijgen. Dat klopt ook wat je zegt. Zwitserland heeft het inderdaad goed gedaan, maar onder Zwitserland staan landen die ik veel hoger in schat, en daarmee bedoel ik niet alleen Brazilië. Chili vind ik ook vrij laag genomineerd op de Fifa ranglijst. En ik kijk er natuurlijk wel met een schuin oog naar, zonder dat ik alle punten mee
bereken. Ik vind de Fifa ranglijst gewoon een onbetrouwbare lijst.

Wat een rare lijst Zwitserland staat gewoon boven Brazilië en Nederland staat waar het hoort te staan dat dan weer wel

Wat zit iedereen hier zo te zeiken op Zwitserland? Vingers in de neus geplaatst voor het WK en tussendoor oefenwedstrijden gewonnen tegen Brazilië en Duitsland. Veel betere resultaten kan je moeilijk voorleggen.

Ik wil niet zeggen dat die ranking perfect is, maar ze is ook niet op lucht gebaseerd. Dat Brazilië wat te laag staat door die oefenwedstrijden is natuurlijk jammer, maar iedereen weet ook dat ze toch favoriet zijn straks op het WK.

13 maart 2014 om 11:55

Stakke, steek er je tijd niet in. Toen Nederland hoog in de ranking stond, kraaide er geen haan naar. Nu staan ze wat lager en wordt het hele systeem in vraag gesteld. Het is nochtans op objectieve criteria ogestoeld en gemakkelijk te controleren of de puntentelling juist verloopt.

Lekker boeiend zo'n nietszeggende lijst, liever het wk winnen en honderste op de lijst staan dan 1 ste op die lijst te hebben gestaan en er in de poul fase al uitliggen

Deze lijst zegt natuurlijk helemaal niets...

Als de Knvb weer wat oefenpotjes regelt tegen (met alle respect) San Marino.. Zimbabwe.. Honduras.. en/of andere tegenstanders in die prik-orde stijg je zo weer een paar plekken omhoog.

Maar het hangt ook af van de prestatie op het WK. Als ze weer na 3 wedstrijd met 0 punten naar huis gaan zak je af.

13 maart 2014 om 13:37

Het verbaast me hoe dom sommige mensen hier zijn. als je oefenpotjes speelt tegen san marino verlies je juist punten omdat die landen zo laag geplaatst zijn.

13 maart 2014 om 13:52

Elke overwinning levert je punten op.. de ene wat meer dan de andere.

En alle landen spelen wel eens tegen slechtere tegenstanders.. Niemand oefent constant tegen de top van de wereld. Hoe verklaar je de stand van Colombia? Hebben zij zo goed gepresteerd op het WK 2010 dat ze zo hoog staan? Oh, wacht eens ff ze deden toen niet eens mee.

Ze hebben wel een goede kwalificatie gespeeld. Maar dat heeft in dit geval Nederland ook gedaan. Alle wedstrijden en resultaten tellen. Of het nou tegen een laag of hoog geplaatst team is.

13 maart 2014 om 13:58

Als je een reeks oefenpotjes tegen aziatische landen doet zoals de knvn heeft geregeld krijg je amper punten voor.

terwijl de meeste andere landen van de top 10 tegen betere landen spelen.

zo verlies je punten tegenover andere landen als je dan ook nog eens gelijk speelt tegen estland in de kwalificatiewedstrijden dan ben je gewoon de zak.

het is uitgerekend geweest dat als we niet naar die aziatische trip waren geweest we groepshoofd op het wk zouden geweest zijn, maar de knvb wou liever ff cashen ipv serieuze tegenstanders te zoeken.

13 maart 2014 om 17:42

Ik geef je helemaal gelijk.

Maar goed, ik denk dat elke voetbalbond op de wereld meer waarde hecht aan het geld dat ze op een bepaalde markt kunnen verdienen dan deze Fifa ranking die totaal nergens over gaat.

Nederland heeft zich eindelijk na het EK van 2012 de mist in gewerkt wat deze lijst betreft.. Toen ze naar huis werden gestuurd met 0 punten. Voor de kwalificatie van het WK kom je in Europa zijnde als ook niet bepaald de sterke teams tegen.

13 maart 2014 om 16:24

Het is net door oefenpotjes tegen Indonesië en consoorten te spelen dat Nederland in de ranking gezakt is...

Hoe kan je NL nou lager inschatten dan die landen omdat de fifa ranglijst het aangeeft
Het zeg helemaal niks we gaan het meemaken op het WK

13 maart 2014 om 16:26

Ja, inderdaad, op het WK speelt Nederland al die ploegen naar huis! Want met al die toppers uit de huidige generatie kan het gewoon niet mislopen. Messi, Ronaldo, Neymar... Ze gaan zich allemaal stuklopen op Ron Vlaar en Joël Veltman, dat spreekt voor zich.

Mensen begrijpen deze lijst ook echt niet he. De ranglijst is op basis van punten die kunnen varieren tegen welk land je speelt. Brazilie was natuurlijk al geplaatst voor eigen toernooi dus die konden uit de kwalificatie geen punten halen. Dat betekent niet dat Zwiterland nu opeens beter is dan Brazilie omdat ze hoger staan..

Landen als Griekenland, VS, Zwitserland en Colombia hebben gewoon heel goed gepresteerd tijdens de kwalificatie. Zo raar is deze lijst niet hoor.

13 maart 2014 om 13:33

maar waarom staat het land dat als eerste geplaatst is tijdens de wk kwalificatie in europa , die 2e werd op het wk 2010 dan inmiddels zo laag? vind het echt vreemd

14 maart 2014 om 09:14

Omdat Nederland tegen slappe hap kwalificeren mag elke keer opnieuw. Turkije Roemenie en Bulgarije waren de sterkste. En op dat WK heeeft Nederland maar 1 echte tegenstander ontmoet, de loting zat dus mee en dat was Brazil. Maar al die Hollanders denken meteen dat ze de beste zijn.

15 maart 2014 om 15:33

ja het gaat hier ook echt over de manier van voetballen etc.

jij begrijpt het..wtf

Is dit het begin van het achteruitgang van het Nederlandse voetbal ? Natuurlijk weet ik ook dat deze lijst niet voor iedereen even geloofwaardig is, maar de signalen zijn niet bepaald bemoedigend. Komend WK zullen we aantreden met een team boordevol Eredivisie spelers. Dat is natuurlijk goed voor de ontwikkeling van deze jongens en het promoten van onze competitie, maar op internationaal niveau tegen gevestigde namen aantreden met spelers die niet weten hoe het is om tegen topspelers te spelen, is een halve finale meer een utopie dan werkelijkheid.

Waar de vorige generaties spelers hadden waar de voetbalwereld tegen op keek ( Cruyf, Van Basten, Gullit, Kluivert, Davids Bergkamp) treden we nu aan met een handjevol spelers die de 30 benaderen en in Zuid-Afrika hun enigste kans hadden om historie te schrijven. Begrijp me niet verkeerd, spelers als Depay, Klaassen zijn talenten, maar hebben niet hetzelfde talent wat er in de vorige generaties wel was.

Ik denk dat we allemaal moeten gaan realiseren dat op het volgend EK, Van Persie, Robben, Sneijder allemaal 31-32 jaar zullen zijn en dat er van hun opvolgers op dit moment geen sprake van is, terwijl de landen om ons heen een lichting hebben waar je je vingers bij aflikt.

Waarom staan colombia en zwitserland voor Nederland wie kan dat uitleggen?

13 maart 2014 om 15:39

Omdat ze tegen relatief sterke landen goede reeksen neer hebben gezet. Nederland heeft zich weliswaar makkelijk geplaatst maar tot aansprekende resultaten komt het niet tegen "grote landen". In een zwakke poule je plaatsen levert gewoon weinig punten op, zo werkt dit systeem.

Natuurlijk moet je het allemaal een beetje met een korrel zout nemen, zie het als een indicatie wie de afgelopen tijd lekker bezig zijn geweest.

Lekker belangrijk dit,is totaal niet van belang.

Ik vind het een aparte lijst hoor. Ik weet dat het gaat om prestaties van de afgelopen jaren, maar maak er gewoon een op basis van selectie en hoe ze het momenteel allemaal doen ipv dat landen als Griekenland nog steeds zo hoog staan vanwege het EK dat ze in 2014 wonnen. Of dat Panama, de Kaap Verdische Eilanden , Hongarije en Tunisie, met alle respect boven Japan staan, terwijl Japan tegen Nederland en Belgie heeft laten zien zeker in de buurt van hun niveau te zitten Er zijn wel meerdere dingen vreemd, maar goed, zolang Nederland en Japan zich elk WK weer zonder moeite weten te plaatsen zal die lijst mij een worst wezen

Het verval is begonnen. We hebben een prachtige lichting gehad en nu komen de 7 magere jaren.
We hebben een redelijk middenveld, goede aanvallers (als ze in vorm en niet geblesseerd zijn) maar helaas een eredivisieniveau verdediging. Daar win je geen topwedstrijden mee. Er zijn op dit moment ook te weinig jonge talenten dus we zullen een pas op de plaats moeten nemen. Het is niet anders.

Dat punten systeem klopt van geen kant.. Dus theoretisch gezien als jij de afgelopen 12 jaar geen WK en EK meespeelt..maar 100 oefenpotjes tegen san Marino speelt en allemaal wint.. Sta je dus bovenaan deze lijst?...

Lachwekkend... Maar de UEFA / FIFA is sowieso lachwekkend.. Kunnen we niet zelf een bond oprichten?

14 maart 2014 om 02:12

Er wordt maar 4 jaar terug gekeken. En de punten van 4 jaar geleden zijn minder waart als van 2 jaar geleden. Oefen potjes hebben minder waarde als een WK wedstrijd of een kwalificatie wedstrijd. En er vallen meer punten te verdienen tegen een top land als Duitsland dan tegen Andorra.
En het leuke is dat deze regels voor iedereen het zelfde zijn.
Dom geklaag over een lijstje nu we uit de top 10 zijn gezakt terwijl we 3 jaar geleden nog eerste stonden. Toen was dat geweldig. En toen kwam dat geweldige EK.

Prima lijst. We horen amper in de top 20 man. Kijk hoe we spelen... zo bagger en er is niets moois aan. Het enige wat we kunnen is winnen van slechte landen. Winnen we met 7-0 denken we allemaal dat we alles en iedereen aankunnen, en dan komt Frankrijk even langs en geeft je 2-0 pak slaag. Wat overigens makkelijk 5-0 had kunnen worden, Frankrijk speelde namelijk op 30%. Ach ja, we zullen het wel allemaal zien over 3 maandjes. Wanneer Chili ons van de mat speelt en we misschien nog maar net een gelijkspel tegen Australië kunnen halen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren