Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona eist straf voor oud-spelers Real Madrid na vergoelijken doodschop

Laatste update:

Barcelona heeft een officiële klacht ingediend bij een overheidscommissie die het zich ten doel heeft gesteld om geweld rondom het voetbal terug te dringen. Onderwerp van de klacht zijn de oud-Real Madrid-spelers Manolo Sanchis en Poli Rincón, die de met rood bestrafte trap van Isco aan het adres van Barcelona-aanvaller Neymar vergoelijkten.

/

De invaller aan de zijde van Real uitte zijn frustraties door de steraanvaller van de tegenpartij met nog vijf minuten te gaan bewust tegen het gras te werken. Hij kreeg direct rood en mocht inrukken. Sanchis en Poli vonden echter dat Neymar de schop met zijn gedrag uitlokte. Zij lieten op een lokaal radiostation meerdere keren weten geen kwaad te zien in de actie van Isco.

Barcelona laat het daar dus niet bij zitten. “Deze uitlatingen vormen een aansporing tot geweld. Om die reden vragen wij de anti-geweldcommissie om actie te ondernemen”, luidt het officiële statement van de Catalaanse club. De speciale commissie werd vorig jaar in het leven geroepen nadat bij aanvaringen tussen fans van Atlético Madrid en Deportivo La Coruña een fan het leven liet.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

dat hoort gewoon bij el classico

30 november 2015 om 14:48

Bij el classico hoort stevig voetbal. Echter zulke dingen horen nergens op de voetbalvelden.

30 november 2015 om 14:59

Sorry maar dit is juist walgelijk gedrag van barcelona... Dit zijn slechts 'analisten' die hun mening geven op de radio. Wat wil je daar tegen doen dan? De vrijheid van meninguiting beperken? Of moeten de beste mannen nu maar een maandje zitten vanwege het 'goedpraten van een overtreding'....

30 november 2015 om 15:17

Dit is juist goed gedrag van Barcelona.. Deze "analisten' zouden juist beter moeten weten, het goedpraten van zulke overtredingen stelt toch geen goed voorbeeld voor kinderen. Als er een commissie is opgericht om geweld op de velden terug te dringen en dan krijg je 2 van deze "analisten". Snap best dat ze daar actie tegen ondernemen.

30 november 2015 om 15:38

Marley
Monolo is oud aanvoeder van real met meer dan 400 wedstrijden in de jaren negentig, deze man stond te applaudisseren op de staats radio station lees STAATS! En geen lokale, dus betaald van de belasting centen van alle spanjaarden.
Maar jij vindt dat dit moet kunnen natuurlijk.

30 november 2015 om 16:56

Toevallig barça maar ben akkoord met ze. In het reglement staat alles mooi uitgelegd.. ben je niet streng, blijven die gemene tackels komen

30 november 2015 om 20:33

Walgelijk? Volgens mij weet je niet eens de betekenis daarvan of hoe je het woord dan moet gebruiken. Er is niks mis met rivaliteit maar dit is gewoon haat zaaien. Isco was duidelijk te laat en het was gewoon een overtreding. Maar deze beste sensatiezoekers op de radio vonden het gewoon normaal. De scheids gaf gelijk rood dus je weet dat het gewoon niet door de beugel kon. Dit gedrag aansporen is niet goed. Echter denk ik niet dat dit strafbaar is. Ik denk dat barca de beste heren gewoon erop wil attenderen dat hun gedrag echt kinderlijk is en geen goed voorbeeld is voor hun luisteraars. Dit gedrag zal alleen maar nog meer geweld aansporen. Of het nou op het veld is of buiten het veld door supporters.

30 november 2015 om 15:58

Isco heeft gezegd veel spijt te hebben van zijn actie en dat zulke dingen niet thuis horen in een wedstrijd en die actie geen reflectie is van wie hij is.

Bij isco is de frustratie meer opgehoopt, hij had verwacht te mogen starten omdat hij extra veel had getraind en uit voor zorg de interlands met Spanje liet lopen om extra fit te zijn, hij was ook volgens vele Spaanse media de grootste uitblinker op de trainingen, dus isco verwachte dat hij een basisplaats zou krijgen. Je kan je dus voorstellen hoe isco zich voelde na dat hij te horen kreeg niet in de basis te mogen starten, hij raakte er gefrustreerd door, en dan mag je invallen als je team 0-3 achterstaat ook niet lekker.
Hij werkte keihard als de weinige bij real die iets goeds liet zien, maar het team deed er niks meer voor, die frustraties uitte hij op een verkeerde manier, het team gaf het op isco probeerde er wat van te maken maar als uiteindelijk iedereen er met de pet naar gooit dan had isco ook geen zin in een vernedering.

In ieder geval goed dat isco vertelde dat het hem speet, en zo iets niet mag gebeuren.

30 november 2015 om 19:33

Real stond op dat moment met 0-4 achter maar jouw verhaal maakt het nu wel duidelijk waarom Isco in een dipje zit.

30 november 2015 om 20:35

So what? Dan reageer je dit toch af met de coach of met je eigen team. Waarom ga je hier een collega neertrappen als het toch niks uitmaakt?
Zulke dingen werden al onder mourinho goedgekeurd en blijkbaar nog steeds.
Heb geen medelijden met isco en had beter van hem verwacht. Triest ventje .

Typisch Madrileens. Ik heb nu al 15 jaar aan Clásico's gezien en letterlijk elke Clásico waarin Real werd vernederd, ging men alles met de grond gelijk maken op het veld. Het zijn hele slechte verliezers, echt triest. Nooit heb ik een Barcelona speler een Real speler bewust verrot zien schoppen. En tsja, dat goedpraten, zag je natuurlijk aankomen. Wanneer je zo vreselijk hard vernederd wordt in je achtertuin, komen er frustraties naarboven en ga je de domste dingen uitkramen.

30 november 2015 om 14:49

Ik heb iets heel anders gehoord. Het is namelijk niet zo dat zij een achtertuin hebben.
Via via heb ik vernomen dat Real zo'n grote omzet heeft dankzij Barcelona. Ze verhuren namelijk het stadion als trainingsfaciliteit aan Barça. Dan kunnen ze af en toe even op TV een show weggeven.

ON: Het is te sneu voor woorden hoe slecht Real in verliezen is geworden. Dat alles is in mijn ogen gestart onder Mourinho, voorheen waren ze namelijk Koninklijk.
Koninklijk zijn ze echter nu al jaren niet meer. Ze staan voornamelijk in de schaduw van Barcelona. De hoop dat alles goed zou komen na een 10e CL was ongegrond.
Die frustratie lijkt er nu ook al bij de aanhang/thuisjournalisten uit te komen. Ik vind het maar triest.

30 november 2015 om 14:49

Nee maar kinderachtige schwalbes zoals die van Mascherano of Busquets, of Pedro en David Villa waardoor ze iedere keer kaarten uitlokten is wel goed zeker...?

30 november 2015 om 14:56

Schwalbes maken krijg je zelf geel voor toch?

30 november 2015 om 15:02

Helaas gebeurt dat zelden. Zou graag zien dar dat gewoon standaard gebeurt, dan proberen voetballers tenminste te blijven staan...

30 november 2015 om 17:39

Schwalbes zijn ook vervelend idd. Des te vervele der het was dat Ronaldo en Bale constant op de grond gingen liggen voor een penalty...

30 november 2015 om 19:36

gsrm Busquets, Mascherano hebben zich ooit aangesteld maar dit hebben ze uiteindelijk nooit herhaald. Het gedrag van Barca wordt vaak uitvergroot maar besef wel dat sommige Barca spelers zulk gedrag al heel lang niet hebben getoond of zelden. Vorig seizoen kan ik het mij niet eens 1 keer herinneren. Het gebeurde alleen een paar keer in de tijd dat de Real spelers allemaal achter Mourinho aan gingen en heel hard speelden

30 november 2015 om 20:37

Die schwalbes van ronaldo vergeet je natuurlijk. Lekker objectief joh.

30 november 2015 om 21:12

Houd toch op man! Als Puyol nog had gespeeld, dan had Neymar al lang en breed een draai om zn oren gehad.

Neymar toont weinig respect voor zn tegenstanders, en dat komt hem soms duur te staan.

Het is geen goedpraten. Spelers als Sanchis, maar ook Puyol zorgden ervoor dat niemand over de schreef gingen. Dat ontbreekt bij dit Barcelona, en daarom gebeurt dit. Dat is ook waarom ze het niet veroordelen, maar begrijpen.

1 december 2015 om 01:46

Respect is je van je beste voetbalklasse tonen tegenover de tegenstander. Wat voor onzin zou het zijn om Neymar te verbieden van z'n samba voetbal omdat tegenstanders mogelijk gekwetst kunnen raken. Dat is juist een reden om het wel te doen, voetbal is naast fysiek ook een psychologische strijd.

Terecht, het goedpraten van fysiek geweld is een teken van mentale zwakte.
Wat mij betreft mogen ze deze lui voor lange tijd schorsen en/of een gigantische boete opleggen. Laat ze daarnaast ook de hele boel maar openlijk rectificeren.

30 november 2015 om 14:49

Schorsen maakt niet veel uit. De heren zijn al een tijdje met pensioen

30 november 2015 om 15:04

Haha dan krijgt spanje europa achter zich aan wegens het beperken van de vrijheid van meningsuiting.

30 november 2015 om 15:14

Onzin, oproepen tot geweld of het verheerlijken van geweld is gewoon verboden. Vrijheid van meningsuiting heeft ook grenzen.

30 november 2015 om 15:29

Ytjuh, waar staat dan dat het verheerlijken van geweld verboden is? En waar ligt die grens (volgens die wet waar jij het over hebt) dan? Want de gemiddelde actiefilm met steven seagal, de serie van James Bond of The Hunger Games zitten vol met actie en geweld.

En dan nog, waar zie jij dat die oudspelers 'oproepen' om Neymar iets aan te doen? Als ze zouden roepen dat alle goede madrilenen of mensen die iets met Real hebben Neymar moeten aanvallen, dan zou het een ander verhaal zijn.

30 november 2015 om 17:03

In het wetboek van nederland en bijna elk ander europees land waaronder ook spanje.

30 november 2015 om 19:18

Mag jij het wetboek en artikelnummer geven. Want er staat nergens dat je je mening niet mag geven. Je mag niet aanzetten tot haat en je mag niet oproepen tot geweld. Maar dit is absoluut niet tegen welke wet dan ook. Mocht dat het geval zijn, dan kun je vrijwel elke talkshow opdoeken. Laat staan films en games

30 november 2015 om 15:25

Inderdaad. Ik vind dat onzinnige, domme en ondoordachte uitspraken verboden moeten worden. Populistisch in de ruimte zwammen (en die arme zwakzinnige drommels die ernaar luisteren en naar handelen) is levensgevaarlijk. Sterker nog, alle live-uitzendingen moeten een vertraging krijgen. Zodat we vooraf kunnen ingrijpen.

...
Ik weet niet of jij wel eens naar VI kijkt, maar dat gaat vaak nog een paar stappen verder dan dit hoor. Vrijheid van meningsuiting. Die mannen mogen best roepen wat ze ervan vinden. Die oud-spelers mogen het best provocatie vinden dat Neymar erg goed speelt. Sommige burenruzies kunnen al ontstaan doordat iemand zich 'geprovoceerd' voelt terwijl de buurman het gras maait ofzo. Het zijn alleen vaak niet de slimste mensen die zich snel geprovoceerd voelen....

Neymar was echt niet aan het provoceren die wedstrijd. Hij gedroeg en gedraagt zich gewoon netjes. Triest dat zo'n grote ex-speler van mijn club zoiets zegt. Schandalig.

30 november 2015 om 16:22

Weet ik nog zo niet. Dat doorrollen van Neymar na precies deze overtreding laat toch zien dat het een naar mannetje kan zijn. Heb niet geteld hoe vaak ie om z'n as ging, maar schat het op een keertje of 36...

30 november 2015 om 22:49

Overdrijven is ook een kunst. Ik wil jou wel is zien rollen nadat ik je een doodtrap op je knie geef. Kijken of jij dan blijft staan.

Dit is niks niew.
Real spelers schoppen wel vaker als ze verliezen van Barca.
Hard in duel gaan kan ik begrijpen.
Maar schoppen om iemand te blesseren dat doe je niet.
Ramos, Marcelo, Pepe hebben dit in het verleden ook gedaan tegen Barca.
Als er dan ook nog Real mensen zijn die dit gedrag goed keuren, dan zegt dat veel over de mentaliteit over Real.

30 november 2015 om 15:36

Is totaal niet waar.
Rivaldo kon indd uitdagen, maar was geen schopper.
Bij Real proberen ze telkens iemand te blesseren als ze verliezen.
En dat doen verschillende spelers.
Zelfs Ronaldo deelt soms vuistslagen uit.
Iedereen kan is in de fout gaan, maar bij Real gebeuert dat vaak als ze een El Clasico verliezen

30 november 2015 om 16:23

Vuistslagen? straks ga je nog roepen dat Ronaldo een bokser is

30 november 2015 om 16:49

Badr hari is anders wel een goeie vriend van hem

Waarom verbazen die uitspraken me niet van de oud-Realspelers ?

Het is één van de reden waarom ik Barcelona verkies boven Real.

En zelfs al is Neymars speelstijl provocerend, als je hem daarom een doodschop geeft, is een rode kaart gepast en volgt er hopelijk ook een passende schorsing.

Hopelijk krijgen deze heren nooit nog een podium om hun mening te geven.

30 november 2015 om 15:19

Als mensen graag naar hun mening luistert, dan is daar toch niks mis mee? Ik hoor in VI wel ergere dingen dan dit, en dat is al ruim 10 jaar op tv met als toppunt een televisiering. Dat soort mensen kan je toch niet aanklagen, slaat werkelijk waar nergens op. Verder zet je met zo'n uitspraak niet aan tot geweld, ze 'verklaren' het alleen. Een hele goeie speler (zoals Neymar en Messi) zit bij sommige verdedigers gewoon onder de huid. Je zo machteloos als Real voelen, dat wekt irritatie op. Het gezegde 'een kat in het nauw maakt gekke sprongen' is een beetje van toepassing....

Hetzelfde hoorde ik afgelopen weekend nog in de wedstrijd AZ - Psv. Die klap van Lukassen was gewoon door de provocatie van De Jong door hem vast te houden. Is dat dan ook al meteen veroordelen? Overtreding is gemaakt, kaart is gegeven. Wat de critici er daarna allemaal over roepen is niet belangrijk.

30 november 2015 om 21:22

Het verbaast mij dat je het niet snapt. En velen op deze site met jou. Niet toevallig zijn het allemaal Barca supporters.

Neymar wordt te weinig gecorrigeerd. Barca mist een type Puyol. Iemand die hem af en toe bij de kraag grijpt, en hem ff met beide benen op de grond zet.

Het is leuk hoor, om dik te winnen. Zeker bij je grootste rivaal. Maar als je voetbal speelt, en je tegenstander niet respecteert, dan kun je een doodschop verwachten. Dat is niets nieuws, en zie je op alle niveaus van het spel.

Ik vraag me wel eens af of mensen op deze site zelf wel eens op het veld hebben gestaan. Het is een teamsport, en soms gaan teamleden te ver.
Wat Isco deed is niet goed, maar wel een gevolg van. Hij heeft hem geraakt, maar hij heeft hem geen blessure geschopt.

Sanchis was een harde speler, maar wel fair. Een Rinus Israel zou zich ook niet laten piepelen door Neymar.

Jeetje wat kinderachtig van Barca. Als kleine kinderen klikken bij mamma. Wat wil je horen van een overheidsinstantie dan? Gevangenisstraf? Boete? Er worden in de wereld wel ergere dingen geroepen hoor, zo belangrijk is voetbal ook weer niet.

30 november 2015 om 15:23

Je hebt gelezen waarom ze deze commissie in het leven hebben geroepen? Als het geweld en agressie rond het voetbal zo escaleert dat er mensen bij overlijden zijn er zeker wel ernstige problemen.
En als er dan een commissie wordt opgericht om deze zaken tegen te gaan is het alleen maar goed dat barcelona daar gebruik van maakt. Dit soort uitspraken van "analisten" slaan nergens op..
Toen bijvoorbeeld kramer de tackle op riedewald goed praate werd hij met de grond gelijk gemaakt door voetbalzone gebruikers. Maar nu deze "analisten" het roepen hebben ze gelijk en is barcelona kinderachtig?

30 november 2015 om 15:47

Kramer is toch ook niet vervolgd door die uitspraak? Dat kan helemaal niet. Hij zet verder ook niet aan tot agressie en geweld, hij zei alleen dat hij het wel vond meevallen. Die meningen van voetbazonemensen zijn natuurlijk totaal anders, want dat zijn voornamelijk ajacieden. Maar hoe dan ook zet zo'n uitspraak niet aan tot geweld. Die tackle van Moreno op Shaw werd door veel (onafhankelijke) analisten ook gezien als een goede, harde tackle op de bal. Terwijl andere het schofterig en misdadig vonden.

Lukassen sloeg De Jong in de wedstrijd PSV - AZ. Analisten (ik weet niet meer wie) noemde het begrijpelijk, want De Jong hield hem vast. Iedereen was het wel eens over de rode kaart die gegeven werd.

Die mannen kijken ook door een gekleurde bril (real fans). Die zien dat Real helemaal zoek wordt gespeeld en die zien dat Neymar ze alle kanten van het veld laat zien. Voor sommige mensen is dat al genoeg om het als provocatie te zien (jaloers misschien). Dan kan je zo'n doodschop best begrijpen (al hoef je er dan niet mee eens te zijn). Maar door iets 'niet zo erg' te vinden of te begrijpen, zet je daar iemand anders toch niet aan om hem iets aan te doen?

Verder heeft de gemiddelde doorgesnoven voetbalrelschoppers niet veel nodig om zich geprovoceerd te voelen. Met een barcalonashirt door madrid lopen is voor hen al voldoende om zich 'geprovoceerd' te voelen.

30 november 2015 om 15:57

Maar je schept wel een precedent door het niet af te keuren, namelijk: als jij zoek gespeeld wordt door je tegenstander is het normaal om hem door midden te proberen te zagen. Lijkt me niet dat we dat de kinderen willen aanleren, of wel?

30 november 2015 om 16:05

Die zogenoemde analisten zijn ook geen opvoeders. Daarbij vraag ik me af of de gemiddelde profvoetballer überhaupt wel een goed voorbeeld is voor kinderen. Ik zie ze schoppen, aanstellen, doorrollen, kaarten aannaaien, de grensrechter vol schelden, onverantwoorde aankopen doen, seksschandalen, auto's in de prak rijden....

Het gaat helemaal niet over de overtreding (waar gewoon een kaart voor is gegeven en Isco krijgt gewoon een schorsing), maar over de mening van de analist. Vergelijk het met VI. Een clubje mannen die over alles wat beweegt hun mening geven. Soms gaat het alle grenzen tebuiten, maar het is en blijft slechts een mening. Dat kan je echt niet strafbaar stellen, daar moeten we absoluut niet naartoe.

Is toch gewoon natrappen van Isco, puur uit frustratie ...
Verdiende rode kaart.

Dat bedoel ik nou van Barca ze janken van alles winnen of verliezen ze blijven janken

Jeetje waar maken zij zich bij Barcelona zich druk over. Het heeft wel iets zieligs! Dit om te laten zien dat zij tegen elke vorm wat maar met wat iets met geweld te maken heeft dat zij er zwaar tegenstander van zijn en zich hier volledig van distantiëren.

Je zou het bijna geloven ook. Of is het toevallig omdat het Madrid mensen zijn die een mening geven waar zij niet eens mee zijn. En ook lekker geloofwaardig om een Suarez aan te trekken die zich al meerdere malen als een beest heeft misdragen op het veld wat heel de wereld live heeft kunnen zien.

Maar daar had Barcelona geen boodschap aan. Ik zelf vond het een begrijpelijke transfer omdat het immers gaat om een speler die verder wel uitzonderlijke klasse heeft. Maar er zal altijd een negatief beeld blijven bestaan over deze speler gezien zijn gewelddadige gedragingen op het veld. En met die transfer heeft Barcelona duidelijk laten zien dat zij er geen moeite mee heeft!

En dan kan ik het niet van Barcelona rijmen dat zij mensen die slechts een mening geven over wel of niet een ernstige overtreding of het bewust het binnenhalen van een speler met meerdere ernstige gewelddadige verleden op het voetbalveld. Wat is erger? Samenwerken met een speler met een daadwerkelijke gewelddadige verleden op het veld of meningen van een paar mensen over een overtreding?

Dit is natuurlijk ridicuul om een dergelijke commissie te misbruiken voor het eigen gewin. Laat die commissie gewoon hun tijd laten stoppen in zaken wat er echt toe doet. Niet voor dit soort slap gelul. Dan kan het bezig blijven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren