Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Atlético Madrid verslaat Barcelona in sensationele titanenstrijd

Laatste update:

Atlético Madrid heeft donderdagavond op spectaculaire wijze de finale van de Supercopa bereikt. De formatie van Diego Simeone was in de sensationele halve eindstrijd in Saudi-Arabië te sterk voor Barcelona. Via doelpunten van Lionel Messi en Antoine Griezmann leek Barcelona op weg naar de finale, maar in de slotfase gaf de Catalaanse grootmacht het helemaal weg: 2-3. Zodoende neemt Atlético het zondag op tegen Real Madrid, dat woensdag Valencia met 1-3 versloeg.

Met Frenkie de Jong in de basis was het Barcelona dat in de eerste helft de grootste kansen creëerde. Waar Atlético Madrid in de openingsfase nog af en toe gevaarlijk werd, domineerde Barcelona in het verdere verloop van het eerste bedrijf. In de eerste helft had Barcelona 75 procent van het balbezet, terwijl ook het aantal kansen in het voordeel van de Catalanen sprak. Het was echter aan Jan Oblak te danken dat Barcelona zonder doelpunten de kleedkamer moest opzoeken.

Halverwege de eerste helft was Messi dicht bij de openingstreffer, maar het schot van de Argentijn werd gekraakt door de Sloveense doelman. Vlak voor rust leek ook Griezmann op weg naar een doelpunt, maar andermaal liet Oblak zijn klasse zien door de bal te pareren. Meteen na de onderbreking ontbrandde de wedstrijd, met verrassend Atlético dat de leiding nam. Arturo Vidal verloor de bal op het middenveld, waarna Atlético razendsnel een tegenaanval produceerde en Koke uiteindelijk Neto kon verschalken: 0-1.

Barcelona bleef echter domineren en kwam al snel op gelijke hoogte dankzij Messi. Luis Suárez controleerde een voorzet knap en gaf toen Messi de gelegenheid om de verdedigers van Atlético te snel af te zijn en hard binnen te knallen: 1-1. Even later leek de Argentijn ook de 2-1 te produceren, maar de goal werd na inmenging van de VAR afgekeurd wegens een handsbal. Toch wist Barcelona de voorsprong te pakken via Griezmann. Oblak wist een kopbal van Suárez nog te keren, maar de keeper had geen antwoord op de rebound van de Fransman: 2-1.

Oblak hield zijn ploeg bij tijd en wijle op de been, maar had ook geen antwoord op de goal van Gerard Piqué. De VAR greep echter wederom in, dit keer wegens buitenspel, waardoor de treffer van Barcelona werd geannuleerd. Neto zorgde ervoor dat Atlético weer in de wedstrijd kwam door een overtreding te begaan in het strafschopgebied, waarna Álvaro Morata mocht aanleggen: 2-2. Het spektakelstuk was nog niet over, want Atlético kwam ook nog op 2-3 via Ángel Correa, die doorbrak en Neto kon passeren: 2-3. Barcelona deed nog een poging het tij te keren in de slotfase, maar Atlético hield stand.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Na vandaag deze wedstrijd te hebben gezien, vraag ik me af waar is de Var wel goed voor. Zulke domme beslissingen die er genomen worden met zoveel mensen. 1 woord, ONGELOOFLIJK.

9 januari 2020 om 21:59

Nergens. Schouder van Vidal was gelijk met laatste man. Arm telt niet mee met buitenspel en tevens was stil leggen van camera te laat. Umtiti en Pique extreem traag duo en dan met hoge lijn. Hoe Valverde Umtiti eruit rende was tekenend. Frenkie en Busquets werkt niet. Een tweede Vidal op t middenveld was goed geweest. Een type KdB.

9 januari 2020 om 22:03

Klopt! En de bal van Morata die tegen Piqué was echter wel een handsbal.

9 januari 2020 om 22:14

Hopelijk bedoel je niet Kevin De Bruyne want door hem een type Vidal te noemen doe je hem veel te kort. KdB zijn sterkte is voetbal, terwijl dat bij Vidal toch het fysieke en de grinta is.hoewel ik Vidal erg sterk vind spelen, is het natuurlijk tekenend dat dit type spelers de uitschieters zijn bij Barcelona. Ten tijde van Xavi en Iniesta zou hij eruitzien als een houten klaas. Zo ver is Barcelona teruggezakt. Gelukkig voor hen is er nog Messi, maar die kan het ook niet steeds (al lukte het vandaag bijna weer wel). En die wordt er ook niet jonger op.

9 januari 2020 om 22:30

Die werd al snel een linie naar achter geschoven, en kon dus bovengemiddeld voetballen voor een centrale verdediger.

9 januari 2020 om 22:31

Fout hangover. Mascherano was gehaald idd maar ging al snel naar cv hoor. Busquets was pep zinn belangrijkste man op cvm rol

Man wat geeft barca het hier weg zeg in 5 minuten tijd!

9 januari 2020 om 21:57

Waarom speelde Neto? En verder: leuke finale supercup zonder kampioen en bekerwinnaar 😉

9 januari 2020 om 21:58

Ter Stegen is geblesseerd

9 januari 2020 om 21:58

Ter Stegen heeft een blessure.

9 januari 2020 om 21:59

Ah, ok. Wist ik niet.

9 januari 2020 om 22:31

Was toch sprake van operatie? DIe Ter Stegen zelf niet wou ondergaan. Althans niet op dit moment.

9 januari 2020 om 21:59

Barcelona geeft het inderdaad weg, maar ik denk dat de goal van Pique geen buitenspel was. VAR heeft helaas weer een negative rol gespeeld. Ik moet zeggen dat spelers als Umtiti het verknald hebben voor de ploeg. Heerlijke wedstrijd overigens

9 januari 2020 om 22:10

Vind die var sowieso waardeloos. Complete willekeur. Ramos bijvoorbeeld kreeg gisteren een penalty tegen voor een handsbal waar ie echt niks aan kon doen. Pique gebeurt hetzelfde maar dan gaan ze wel gewoon door. Buitenspel ligt bij twijfel tegenwoordig puur aan wie er bij de Var zit of het een doelpunt wordt of niet. Eigenlijk moeten daar ook regels voor komen.

9 januari 2020 om 22:11

Het was wel buitenspel imo. En Atletico verdiende nog een penalty te krijgen. Maar Barca moet zich schamen. Ze waren veel beter dan Atletico in aanvallend opzicht. Normaalgesproken wint Barca bijna altijd als ze slecht spelen. Nu winnen ze niet als ze goed spelen.

Zelfs met messi erbij winnen ze niet meer, dit barcelona gaat een paar zware jaren tegemoet. Knap resultaat van Atletico Madrid, denk dat weinig mensen dit hadden kunnen voorspellen. El Derby Madrileño op zondag! I can’t wait

9 januari 2020 om 22:00

Hoop dat je de match gezien hebt en niet zomaar wat roept. Er had vanavond maar 1 ploeg moeten winnen natuurlijk, maar het zat enorm tegen voor Barcelona. Barcelona was veel sterker, op de laatste 5min na dan. Atletico door op een diefje.

9 januari 2020 om 22:22

Ja natuurlijk was Barca veel sterker. Maar de feiten liegen niet. Als je dit soort wedstrijden al niet wint met de beste speler ter wereld in je team, dan gaan en er zware tijden aankomen als hij stopt.

9 januari 2020 om 22:34

Goh ja, natuurlijk zou ik niet zeggen. Barcelona speelt al het hele seizoen ver beneden niveau. Ik zou zelfs durven zeggen dat ze vandaag het beste voetbal van het seizoen hebben laten zien. Dat mag dus ook wel eens gezegd worden. Maar dit is natuurlijk zonder twijfel het zwakste Barcelona in jaren. Een verouderd systeem, uitgebluste vedettes en een matige coach. Op zich is dit misschien wel niet slecht dat het doek nu valt. Messi heeft vaak heel veel verbloemd. Tijd voor verandering, ik ben heel benieuwd wie de leiding zal hebben volgend seizoen, wordt een cruciale beslissing.

9 januari 2020 om 22:00

Over het algemeen was het spel van barca toch al een stuk dan we dit seizoen hebben gezien. Domme fouten en ongeluk.

9 januari 2020 om 22:00

Moet je wel eerlijk zeggen dat Atletico er goed mee wegkomt. Vond de goal van Piqué echt geen buitenspel.

Daarnaast helemaal gelijk, wanneer Messi er niet meer is gaat Barca echt donkere tijden tegemoet.

9 januari 2020 om 22:14

Als Real supporter vind ik dit resultaat ook prima, maar dat het minder gaat ligt echt niet alleen aan Messi. Spelers als xavi en Iniesta zijn gewoon niet te vervangen. Messi kan het niet alleen. Het geheel is gewoon niet zo sterk meer als 4, 5 jaar geleden. Voor de spanning van de competitie is het wel leuker uiteraard.

9 januari 2020 om 22:29

Nou dan mogen ze ook wel 1 gouden bal aan Xavi en eentje aan Iniesta geven... Je ziet nu dat Messi niet/nooit alleen prijzen heeft gepakt, zoals de meeste beweerden. Maakt niet uit hoe goed je bent, je hebt altijd goeie ploeggenoten nodig.

9 januari 2020 om 22:44

Ja had ook gemoeten. Maar dacht dat de hele voetbalwereld het daar wel over eens was toch?

9 januari 2020 om 22:27

Achteraf gezien kan je toch stellen dat Messi te weinig collectieve prijzen gaat winnen voor de speler die hij is (ook al zijn dat er reeds een heleboel). Hij redt enorm veel wedstrijden, maar dit Barcelona is veel te onstabiel om ook dit jaar de CL te winnen volgens mij. Uiteindelijk heeft Barcelona, na de periode met zijn grootste speler ooit , het gat van aantal Cl's niet kunnen verkleinen met zijn grootste rivaal (tenzij hij er nog een wint voor hij vertrekt).

9 januari 2020 om 22:45

Te weinig hahah

9 januari 2020 om 22:56

Ik bedoel dat niet negatief. Ik wil enkel zeggen dat als je ziet dat Messi, die vandaag weer beslissend was, een degelijk collectief naast hem had, hij veel meer had gewonnen. Vorig jaar schakelt hij bijna eigenhandig Liverpool uit en zou Barcelona waarschijnlijk de CL hebben gewonnen. Vandaag loopt hij weer een prijs mis, ondanks dat hij weer ongrijpbaar was.

Lekker nog zo’n enorm kromme constructie waarbij nu dus twee teams die vorig jaar geen beker gewonnen hebben gaan strijden voor de super cup van hun land. All hail the mighty buck 💵.

9 januari 2020 om 22:03

Dit wist men al sinds feb en daar was een artikel op Voetbalzone, dus blijf lekker in herhaling vallen! Let op ben anti dit onzin concept, heb ook liever winnaar en winnaar punt. Ma ga aub niet constant zeuren

9 januari 2020 om 22:07

Het is toch pas sinds nu bekend dat de winnaar een club is die vorig seizoen niets gewonnen heeft? Dan mag je daar toch nu iets van zeggen? Ik denk dat hij geen glazenbol heeft thuis. Plus dit is een voetbalsite, commerciële misbaksels als dit mag je hier altijd beklagen.

Onverdiend helaas. Die scheidsrechter zat met een gekleurd brilletje te kijken bij die handsbal bij de 3-1. Maar ja tevergeefs he .

9 januari 2020 om 22:04

Was gewoon duidelijk hands..je ziet duidelijk beweging van Messi en dacht een mini Maradona te kunnen uitvoeren, ma stiekem wist hij dat dit terecht is afgekeurd. Ma barca verdiende absoluut de winst, atl was puur anti voetbal, absolute zaad voetbal spelen die met zoke spelers

9 januari 2020 om 22:16

Duidelijk? Imo kwam hij net boven zijn bovenarm op zijn schouder.

9 januari 2020 om 22:41

Nee, het was echt een prima goal hoor en wilde zelfs dat Barca won (voor een nieuwe Clasico), maar de bal raakte zijn aanvoerdersband, dus gewoon hands van Messi.

9 januari 2020 om 22:17

Messi neemt de bal met de arm, hij isngeen maradona, dus gewoon goed gezien van de VAR. Ik dacht dat ze barca real in de finale wilden krijgen. En nu zat de scheids volgens jou met een gekleurd brilletje te kijken? Waarom heeft hij dan niet voor de hands die Pique heeft gemaakt gefloten? Dat Barca de betere was, tsja zelfs een blinde kan dat zien, maar hun verlies heeft helemaal niks met de scheids te maken.

Jammer jammer. Had zo gehoopt op een mooie clasico. Zag real Madrid echt wel winnen dit keer. Vorige maand hadden ze die ook moeten pakken. Word dus een derby als finale.

9 januari 2020 om 22:24

Derby wordt ook interessant maar Real toch wel als de grote favoriet. Wauw, zondag kan niet snel genoeg komen! Ik ga elke dag bidden dat die wel wordt uitgezonden

9 januari 2020 om 22:29

Haha zo mooi hoe positief jij in het leven staat. Nog nooit een negatieve reactie van jou gelezen. Een flink contrast met je mede-Real Madrid supporters.

Waar zijn al die mensen nu die zeiden dat de finale al vast stond tussen Barça en Real,gister lachten jullie mij uit

9 januari 2020 om 22:05

Barca verdiende het voor mij, ma goed bal is rond ofzo iets hoorde ik mensen roepen haha

9 januari 2020 om 22:13

WIe riep dat??? Feit is wel dat Barcelona dit verdiend had om te winnen maar we weten hoe Atletico speelt vol met passie maar voetballend is het erg matig, als je zelf de kansen niet benut, (griezman) en persoonlijke fouten maakt dan krijg je de deksel op de neus. Het voetbal wat Atletico speelt hoort er helaas bij en vind het nooit leuke wedstrijden om naar te kijken, zelfs vandaag niet. Het stond voor mij wel al vast dat Barcelona dit jaar geen enkele prijs gaat winnen, ondanks dat ze vandaag een van hun betere wedstrijd hebben gespeeld dit seizoen.neem aan dat Barcelona vs Valencia toch niet als nummer 3 en 4 gespeeld gaan worden??? Want niemand zat te wachten op het feit dat dit gespeeld zou worden in Qatar.

9 januari 2020 om 22:23

Die Valencia fanboy riep dat, zocht naar excuses van waarom zijn ploeg uitgeschakeld zou zijn, namelijk omdat de finale 'vaststond'.

9 januari 2020 om 22:44

Nee, Barcelona en Valencia gaan meteen naar huis, er wordt geen derde plaats wedstrijd gespeeld. Ja had ook liever Barca gehad dan Atletico, want elke wedstrijd met Atletico is een saaie. En uitgerekend vandaag verliest Barca, terwijl ze misschien wel hun beste wedstrijd van het seizoen hadden gespeeld. Ze speelden echt heel goed, maar het geluk was niet aan hun zijde en ze geven het ook wel weg hoor. Verdediging kan echt niet meer van Barca.

That escalated quickly.. jammer dat het geen Clasico is geworden, had graag gezien dat Real revenge had genomen 😉. Maar goed, El Derby Madrileno dus! Barcelona speelde vooral in de eerste helft goed, en dan geef je het uit handen.. in ieder geval zin in de finale zondag.

Erg vermakelijke wedstrijden met een bedenkelijke VAR bij zowel situaties van Atletico als Barca.
Uiteindelijk wint Atletico door doorzettingsvermogen aan het einde van de wedstrijd en een aantal domme fouten van de verdediging aan de kant van Barca.

Een ploeg met 0 mentaliteit. Veel spelers mogen in de spiegel kijken. Ik wil niks horen over de VAR, was gewoon terecht én we werden gespaard van een penalty na die handsbal van Pique. Matige ploeg dat een stevige schoonmaak nodig heeft. Frenkie De Jong gaat moeten uitkijken, want Arthur gaat 100% spelen als hij terug is en Vidal speelt gewoon sterk.

9 januari 2020 om 22:00

Die clown Piqué zouden ze eens moeten wegdoen. Elke top wedstrijd in cl worden met harde cijfers verloren omdat die gozer met van alles bezig is behalve verdedigen. Alba valt verdedigend ook te vaak door de mand. Die verdediging moet gewoon een grote schoonmaak krijgen.

9 januari 2020 om 22:02

Ben blij dat iemand anders eindelijk ook doorheeft dat Alba echt niet meer kan op dit niveau. Ook altijd kwaad op alles en iedereen. Verder ben ik het ook met je eens wat Pique betreft. Die is zwaar voorbij zijn houdbaarheidsdatum en is allesbehalve professioneel (te veel bezig met randzaken en slaagt daarom wel eens een training over).

9 januari 2020 om 22:02

Alba vind ik een overgewaardeerde voetballer, kan leuk aanvallen maar daar houd het dan ook wel bij op. Pique speelt dit seizoen echt ijzersterk maakte vandaaf alleen niet zo’n goede indruk

9 januari 2020 om 22:37

Man man man.. live topic wagwan: "barca moet een rb halen met aanvallende kwaliteiten als alba." Wagwan half uhr later: "alba kan echt niet meer op dit niveau" wagwan dames en heren veranderd sneller van mening dan mn ex van jongens en dat is nog knap lastig..

9 januari 2020 om 22:43

Haha ik zei aanvallende intenties, niet aanvallende kwaliteiten! Jij bent een populist man, mijn woorden verdraaien zodat het voor jou goed uitkomt. Ik zei letterlijk, aan de rechterkant is iemand nodig met dezelfde aanvallende intenties als Alba. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik Alba goed genoeg vind. Dumfries heeft bv ook aanvallende intenties, maar vind hem allesbehalve een goeie speler. Begrijpend lezen is duidelijk niet jouw sterkste punt hihi.

9 januari 2020 om 22:01

Vond dat van Pique vond ik niks en zo oordeelde ook de Var. En daarover mogen we inderdaad niks zeggen, ben er geen voorstander van maar aan het einde maakt het de sport wel eerlijker. Leuker alleen niet, bij een goal kan je niet meer juichen zoals eerst want je weet dat het nog 2 minuten duurt voordat de var het op orde heeft.

9 januari 2020 om 22:05

Ik ben het niet vaak met je eens, maar nu wel. Mentaal lijkt Barcelona zeer kwetsbaar. En die handsbal van Piqué was eigenlijk een penalty waard. Vidal krijgt vaak kritiek, maar dat is wel een mentaal sterke speler die ook diepgang brengt. Dat ontbreekt er nogal aan bij dit Barcelona.

2 ploegen in de finale, dit normaal gezien hier niet horen te zijn.
Barca was vandaag de betere, maar de var is een rare systeem, ze gebruiken het zoals ze het zelf willen

9 januari 2020 om 22:02

Waarom horen ze er niet. Dit stond al vanaf februari vorig jaar vast. De nr 1 tot 4 zouden spelen voor de beker. Het is anders en niet zoals we gewend zijn. Maar het stond al een tijd vast. Het bestuur van al die teams is er vanaf februari vorig jaar mee akkoord gegaan

9 januari 2020 om 22:04

Omdat een Supercup altijd tussen de beker en kampioen gaat, dat deze constructie zo bedacht is ok geld binnen te harken betekent niet dat Real en Atletico er terecht bij zitten.

9 januari 2020 om 22:06

Wel terecht omdat dit van te voren al vast stond. Het is niet pas afgesproken. Voor dat er een nr 1 tot 4 bekend waren begin vorig jaar is dit toch al vastgelegd en zijn de teams accoord gegaan. Dat het anders is ja maar dat het onterecht is klopt niet.

Nou jongens, laat Neymar maar zitten. Investeer maar eens 200 miljoen in die verdediging. Echt schrikbarend om te zien hoe ver die Umtiti is afgegleden Arsenal zocht een verdediger toch? Nou als jullie willen kom ik hem nog gratis brengen. Krijg je er ook een bos bloemen bij.

9 januari 2020 om 21:59

Umtiti? Vriend kijk verder dan je neus lang is. Hij speelde als een meester vandaag. Pique die is betrokken bij 2 tegendoelpunten? Ben je echt serieus gast?

9 januari 2020 om 22:02

Pique was ook dramatisch maar als je Umtiti heer en meester vond zou ik echt morgen een afspraak maken bij Hans anders. 1 tegen 1 zeer kwetsbaar, kan ook niet meer spelen met ruimte in de rug.

9 januari 2020 om 22:00

Umtiti speelde gewoon sterk.
Snap die zever niet op de verdediging.
Je moet als ploeg gewoon goed staan, en dat is dit jaar niet.

9 januari 2020 om 22:04

Jij hebt echt niet gekeken he, Umtitti was slordig in de laatste minuten van de wedstrijd toen ze alles of niets aan het spelen waren, maar Pique en ik schat Busquets (bij de penalty) maken cruciale fouten door de bal te verliezen en door slecht in te grijpen. Voor de rest een uitstekend Barcelona gezien, een van de betere wedstrijden die ik dit jaar heb gezien van Barcelona, maar het geluk hebben ze helaas niet aan hun zijde en denk ook dat dit het jaar is dat Barcelona geen enkele prijs weet te winnen, of Messi moet top zijn, het team moet spelen zoals vandaag en ze moeten het nodige geluk hebben in de CL.

9 januari 2020 om 22:09

Dit heeft echt niet met geluk te maken. Heb je gezien hoe hoog ze stonden na die 2-1? Umtiti en Pique kunnen dat echt niet belopen. In de goede jaren van Barcelona konden ze dat nog maar nu kan het echt niet. Als je met zoveel ruimte in je rug wilt gaan spelen moet je niet met Pique en Umtiti spelen. Dit is gewoon dom, imo niets met geluk te maken. Hebben ze goed op ingespeeld de 2e helft bij Atletico.

9 januari 2020 om 22:39

Totaal niet mee eens, dat maakt Barcelona ook direct sterk door hoog te spelen en de bal redelijk snel te veroveren, feit is dat Barcelona persoonlijke fouten heeft gemaakt die hun de wedstrijd heeft gekost want op die 1ste aanval na heeft Atletico geen enkele goede aanval opgezet, en was Barcelona gewoon heer en meester.

De VAR maakt heel het voetbal kapot dat is wel een feit en alles draait om het geld.

De laatste jaren is voetbal kijken niet meer zo leuk.

9 januari 2020 om 22:53

Oh jij wilt weer terug in de tijd? Een kwartfinale op het WK laten beslissen door een handbaldoelpunt?? Dat alles om geld draait is helemaal waar; misschien iets bedenken waardoor de macht van de topploegen /het grote geld wat wordt beteugeld??

9 januari 2020 om 23:14

Ja heerlijk dat kon toen nog zo een handbaldoelpunt, en daar praten we nu nog over. Over die VAR hoe je na morgen niks meer

Valverde out. Het is leuk geweest, maar tactisch gaat er zo verschrikkelijk veel fout week in week uit. Middenveld met meer gaten dan een 30+ kaas, elke week een verschillende opstelling, totaal geen diepgang in de ploeg en ALTIJD zn standaard idiote wissels.

9 januari 2020 om 22:04

Toegegeven, vandaag was het eindelijk wat beter. Na de 0-1 hebben ze Atletico overklast tot aan de weggegeven penalty. Het was tenminste aangenaam om naar te kijken dit keer, het zat gewoon enorm tegen. Voor de rest wel akkoord natuurlijk dat de magie van Valverde volledig op is. Hij zou beter de eer aan zichzelf houden, maar hem kennende zal hij wel zijn contract uit doen. Hopelijk investeert Barcelona eindelijk eens stevig in een goede coach. In plaats van 100 miljoen uit te geven aan een speler zouden ze beter eens een kwart daarvan spenderen aan een topcoach die het systeem kan heruitvinden.

Mooi nu spelen 2 teams die vorig seizoen niet een prijs hebben gewonnen voor de supercup. Geld maakt voetbal helemaal kapot. Wat heeft supercup voor waarde als het niet gespeeld word door kampioen en beker winnaar??

9 januari 2020 om 22:03

Dan hadden al die clubs vorig jaar februari nee moeten zeggen. Ze hebben alle 4 ja gezegd en getekend voor dit toernooi.

9 januari 2020 om 22:05

Nou ik weet wel wat de supercup voor waarde heeft met het nieuwe systeem: de Spaanse bond en de deelnemende clubs kunnen weer een paar miljoen bijschrijven op hun bankrekening. Op papier vind ik het idee ook nog niet zo slecht omdat er nu 3 topwedstrijden op het programma staan in plaats van 1. Maar in de praktijk werkt het niet omdat het duidelijk is dat de clubs hier alleen voor het geld zijn en geen risico's nemen met (half) geblesseerde spelers. Had je de eerste editie in Sevilla gespeeld, met 2 geweldige stadions, dan was het idee tenminste niet op voorbaat al kansloos.

9 januari 2020 om 22:13

Het jaar daarvoor werd de supercup ook in Marokko tanger gespeeld. De bond is opzoek naar veranderingen en probeert meer geld binnen te halen. Ik vind dit persoonlijk wel leuk. We hebben gisteren en vanavond 2 geweldige wedstrijden gezien. En zondag wacht ons een heerlijke finale. Mij hoor je niet klagen

Toch ongelooflijk dat de 2 ploegen die niks van prijzen gepakt hebben dan gewoon in de finale staan. Ze zijn helemaal gek op dat geld daar bij de Spaanse bond, en maar blijven spelen in landen waar de mensenrechten geschonden worden. Ben nooit voorstander van dit hele evenement geweest maar goed felicitaties aan Atletico, als je ze zelf niet maakt vallen ze er aan de andere kant in. Zo simpel gaat het in voetbal.

9 januari 2020 om 22:02

Inderdaad maar raar. De Super Cup hoort gewoon te gaan tussen de landskampioen en de bekerwinnaar. Simple as that. Maar nee, er wordt weer enkel aan de centjes gedacht. Let maar op, binnenkort doen er 8 teams mee.

9 januari 2020 om 22:05

Ja dan kan je het beter ook geen supercup meer noemen maar een elitecup. Maar alles voor de centjes in hedendaags voetbal

9 januari 2020 om 22:02

Inderdaad maar raar. De Super Cup hoort gewoon te gaan tussen de landskampioen en de bekerwinnaar. Simple as that. Maar nee, er wordt weer enkel aan de centjes gedacht. Let maar op, binnenkort doen er 8 teams mee.

9 januari 2020 om 22:05

Alles niet op de Spaanse bond schuiven. Barcelona stond ook te springen om een Laliga wedstrijd in Miami te gaan spelen.

9 januari 2020 om 22:13

En het jaar voor speelde ze de supercup finale in Marokko in de stad Tanger.

9 januari 2020 om 22:41

Leuk hoor tanger maar bepaald niet de spaamse bond niet waar die supercup word gespeeld..?

Ha! Ik vraag me echt af wat ze nu bij de Spaanse bond denken. Ze hebben niet de classico die ze wilden en de Supercup finale gaat tussen 2 clubs die het niet verdienen om er te staan. Als Atletico fan ben ik natuurlijk blij. Dit is de eerste keer dat het "nieuwe" Atletico wint van een topclub en dat ook nog na een vermakelijk einde. Llorente viel echt geweldig in, die mag wel wat meer minuten maken van mij.

9 januari 2020 om 22:06

Gefeliciteerd met de overwinning, ik denk dat Tebas nu ook nog wat extra centjes aan het mislopen is met de Madrid derby ipv de Classico

Wat een wedstrijd! Barcelona was zoveel beter in de eerste helft. Ik dacht dat het een walkover zou worden (mede door de laffe opstelling van Simeone natuurlijk).
Na de wissels werd Atletico veel sterker en werd het een wedstrijd. Heerlijk gevecht heb ik gezien. Barca een beetje onlucky vandaag, maar eigenschuld.

Prima wedstrijd van Barcelona. Not sure hoe ze hier niet gewonnen hebben want Atletico was 80 minuten nergens. Verdedigend leek het echter weer helemaal nergens op en ook Neto is een dramatische keeper. Atletico had zelfs nog een penalty extra verdiend. Jammer van de nederlaag, maar ook weer geen ramp. Slaat trouwens nergens op dat de twee winnaars van het afgelopen seizoen nu allebei niet om de Super Cup spelen, maar daar is inmiddels ook al genoeg over geschreven. Van Tebas en Rubiales verwacht men het.

Bizar dat je eindelijk eens goed speelt 4x scoort en amper kansen weggeeft maar toch 3-2 verliest, Atletico had helemaal niks te zeggen vandaag, op weer zwak ingrijpen van Pique na bij de 3e goal. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wie de bal verloor bij de penalty van Atletico Madrid want dat was ook weer een hele slordige en cruciale fout/hier werd geen herhaling van getoond helaas, ondanks dat wel een goed Barcelona gezien en hadden ze hier natuurlijk verdiend om de Finale te bereiken, Messi speelde gedreven en een stuk beter dan afgelopen Zaterdag. Tsjaa we weten hoe dit Atletico speelt maar het valt toch iedere keer weer tegen als je van zulk anti voetbal verliest.

9 januari 2020 om 22:06

Was De Jong die balverlies leed bij de 2-2. Barcelona was een gezondheidswandeling aan het doen tot dat moment. Ongeloofljk hoe ze dit weggeven na een op zich sterke prestatie inderdaad.

9 januari 2020 om 22:43

Heb net terug gekeken en het was zeer zeker De Jong Niet, het was Busquets die in de fout ging als ik zie waar het spel zich bevond op dat moment.

Bizar dat Atletico dit wint als je de eerste helft zag. Verder werd er weer subjectief gebruik gemaakt van de Var. Anders kan je niet verklaren waarom Ramos gisteren een penalty tegen krijgt en Pique met een duidelijke armbeweging niet. Had graag een clasico in de finale gehad (net zoals de organisatoren van het tornooi wrs), nu wordt het weer bikkelen tegen Atletico.

Respect voor Atleti. Ik had zoiets van ok Barça wint gewoon. Maar wat geven ze dit weg seg. Alle respect voor Atleti met hun strijdlust. Ik zei het en zal het blijven zeggen dit Barcelona is in verval en het ergste komt nog. Ze zijn zo hard te pakken het verschil is als Messi 100% is , is Barça 100% zakt die percentage dan zijn ze gedoemd om te verliezen of minstens een gelijk spel. Ik hoop op een winst van real.

Een niets zeggende supercup maar wel een leuke wedstrijd. Messi werd helemaal gek van een 19 jarige speler haha wereld kent nog genoeg verrassingen blijkbaar.

Als Barca fan heb ik heerlijke Barca gezien totdat de VAR ingreep en volgens mij was de 3-1 gewoon terechte goal. Daarna werd Atletico door de wissel echt efficiënt en kregen we ouderwets Barca voetbal te zien buiten huis. Dit is toch ongelofelijk triest dat je zo hard een wedstrijd kan domineren om het vervolgens zo makkelijk weg te geven?ik kan mijn ogen niet geloven dat we dit niet naar een 5-1 ofzo gesleept hebben en zelfs 2-3 wisten te verliezen.soms wordt je gewoon gek van de inconsistentie van de Var. Kijk zelfs die handsbal van Pique had ik twijfels bij, maar dat de scheids dan zo een moment gebruikt om voorgaande fouten te compenseren snap ik absoluut niet.weet je wat nog het ironische gedeelte is? Dat de finale tussen Barca - Valencia hoorde te zijn, maar beide zijn nu naar huis gestuurd en de twee teams die als bonus mee mochten doen nu lekker over de prijs kunnen gaan vechten haha. Spaanse bond wordt steeds leuker.succes Atletico/real fans in de finale en geniet ervan .

9 januari 2020 om 23:25

Naja, dit is gewoon het nieuwe formaat. Men moet het respecteren, hoe erg het ook klinkt. De CL was ook toch alleen voor kampioenen? en nu mogen meerdere teams meedoen. Zelfde met supercup. Ik vind het nieuwe formaat veel beter, het trekt meer aandacht. Voorheen werd het in de pre season gespeeld, niemand is dan fit. Men moet gewoon gaan wennen aan dit nieuwe formaat.

Barca speelt misschien wel haar sterkste wedstrijd van het seizoen vandaag tot de 80e minuut. Die tegendoelpunten is gewoon typerend ook. Wie haalt het in zijn hoofd om na 86e minuut pas zijn eerste wissel door te voeren? En niet alleen dat, gewoon Rakitic voor Busquets inbrengen. Hoe wil je dat gaan doen dan? Het is 2-2 op dat moment, wissel Suarez of Griezmann en ga op zoek naar dat derde doelpunt. De 3-1 van Pique afgekeurd, het zijn nu eenmaal de regels maar blijft toch zuur. Ik hoop wel dat ze deze copa toernooi afschaffen want midden in het seizoen ff naar de andere kant van de wereld reizen is voor geen enkel team goed.

kunnen we aub ophouden over 1 beslissing van de Var. Barca heeft een veelvoud van Atletico uitgegeven aan hun selectie. dan moet je Atletico gewoon verslaan en kan je een verlies niet afschuiven op 1 fout van de scheids imo

9 januari 2020 om 22:10

Prima, maar kunnen we dan ook ophouden met steeds de waarde van de selectie aanhalen, dat gaat evengoed nergens over.

9 januari 2020 om 22:12

imo zegt dat heel veel. als je veel meer uitgeeft als je tegenstander moet je die gewoon oprollen en niet wijzen naar 1 foutje van de scheids. zorg dan eerst maar dat je zelf foutloos bent in het veld voordat je naar een ander wijst om je verlies goed te praten

9 januari 2020 om 22:16

Imo zegt het evengoed veel dat een foutieve arbitrale beslissing een uitslag beïnvloed maar daar mag je dan niks over zeggen. En om nou te doen alsof het Barca tegen IJsselmeervogels was gaat ook weer wat ver he, Atleti is ook gewoon een ploeg uit de Europese top. Je doet alsof je die altijd maar op moet rollen, dat is gewoon onzin natuurlijk.

9 januari 2020 om 22:22

Je plaat blijft inderdaad hangen Japie. Hou jij niet moe wordt van jezelf, het is mij een raadsel.

9 januari 2020 om 22:29

ik word alleen moe van iedereen die de arbitrage de schuld wil geven van een nederlaag terwijl ze zelf ook staan te prutsen in het veld op bepaalde momenten. geef dan eerst zelf maar het goede voorbeeld door dat niet te doen en daarna kan je naar fouten van anderen wijzen

9 januari 2020 om 22:45

Japie ik snap niet waarom jij voetbal volgt.. die rijke clubs rollen toch altijd iedereen op vanwege hun dure selecties. Als er een sport is waar iedereen van elkaar kan winnen is het voetbal wel.. waarde van je selectie zegt niks over joe goed je bent. En ff atletico oprollen? Weet niet of je alleen feyenoord kijkt maar die rollen ook niet bepaalde alle clubs op van de eredivisie terwijl ze 1 van de duurste elftallen hebben in Nederland. Hoe verklaar je dat ban jouw club dan?

9 januari 2020 om 23:29

@barcalover123 Feyenoord bakt er vaak niks van de laatste jaren en daarom wijs ik ook nooit naar de scheids als we verliezen want vaak maken we zelf fouten in het veld. als Feyenoord veel meer geld uitgeeft als pakweg een FC Utrecht dan moeten ze die gewoon oprollen en niet gaan wijzen naar 1 scheidsrechterlijke dwaling. als pakweg een PSG niet van de nummer 3 uit de Ligue 1 Rennes wint vind ik dat gewoon een wanprestatie omdat ze veel meer geld hebben uitgegeven dus ook aan hun stand verplicht zijn om te winnen. hetzelfde geld voor Fc Barcelona dat van nummer 3 Atletico verliest terwijl ze veel meer geld hebben uitgegeven dus ook veel meer kwaliteitsspelers hebben kunnen kopen

9 januari 2020 om 22:23

Het wordt nou wel beetje vermoeiend met je waardes van selecties. Tuurlijk als een team veel uitgeeft verwacht je resultaten maar dit is tegen Atletico, zijn ook geen koekenbakkers.

9 januari 2020 om 22:33

Welke fout? Ik zag echt geen fout hoor. Naja de handsbal van Pique? Maar voor de rest?

10 januari 2020 om 01:54

Voetbal is geen wedstrijdje meeste geld uitgeven . Als altijd de partij die het meeste geld uitgeeft de tegenstander die minder geld uitgeeft oprolt dan zou het wel heel raar zijn . Gelukkig is dat niet zo.

Los van het feit dat Lionel Messi een geweldige voetballer is, is hij toch wel echt een slechte verliezer zeg. Voetballend kan een legende zijn, maar karakteristiek......

9 januari 2020 om 22:10

Messi is een geweldige voetballer maar daarnaast ook gewoon een heel naar ventje

9 januari 2020 om 22:47

Aah vervelend Japie.. wat heeft die messi je aangedaan? Wist niet dat je met hem optrok.. iemand als naar ventje neer zetten omdat je hem 1 keer per week 90 minuten op tv ziet.. als je überhaupt elle week kijkt

9 januari 2020 om 23:24

@barcalover123 alsof jij nog nooit een speler hebt gezien die je een naar karakter vond hebben terwijl je hem alleen kent van wedstrijden

Zeer teleurgesteld in Jordi Alba en Messi; in de eerste helft kreeg Felix en Alba woordenwisseling, dan moet een grote jongen als Alba, die alles heeft gewonnen en meegemaakt, er boven staan. Maar nee, meneer moest toch geniepig een vingertje op felix gezicht zetten, om hem, 20 jarige ventje,uit de tent te lokken. Scheids komt tussen beide, dus kous is af, maar nee, komt Messi nog ff verhaal halen, dan denk ik:"kom op man, je hebt er niks mee te maken, ga dan niet proberen stoer tegenover Felix te staan" mooi dat Felix ook gewoon face to face bleef staan, zo van:"wat moet jij nou weer"

Beide teams hebben verschrikkelijk bloedzuigers in hun team, toch verwacht ik van de vedettes dat je je in kan houden tegen een ventje als Felix.

9 januari 2020 om 22:10

ik vind dat je gelijk hebt. maar buiten zijn jonge leeftijd is Felix wel meer dan een ventje hij is een van de grootste talenten in het voetbal.

9 januari 2020 om 22:32

@Ronaldogoat7, met ventje bedoel ik meer op zijn jonge leeftijd, alba en met zijn beide 28+, zouden beter moeten weten. Maar nee, de jonge Felix bleef het rustigste vd 3, frappant.

10 januari 2020 om 03:09

het moment deed me denken aan Ronaldo Henry, Henry deed arrogant tegen ronaldo en Ronaldo werd later een veel betere speler dan Henry. waarschijnlijk zal felix niet op het Niveau Messi Ronaldo komen. maar hij zal wel samen met Mbappe de aankomende 10 jaar het voetbal kunnen domineren nadat messi en ronaldo gestopt zijn

9 januari 2020 om 22:17

Was weer ouderwets zuigen en aannaaien met hoofdrollen voor Suarez en Alba, uiteraard.wel jammer om Felix bij Atletico te zien. Hopelijk blijft hij daar niet te lang plakken zoals Griezmann.

9 januari 2020 om 22:18

Ik roep al maanden dat die Alba moet oprotten. Altijd kwaad op alles en iedereen, zwaaien met zijn armpjes en ook gewoon matig spelen. Heeft altijd op cruciale momenten in de wedstrijden een dip, niet 100% geconcentreerd.

9 januari 2020 om 23:03

Alba is de meest irritante speler die ik ooit heb gezien! Zonder te overdrijven. Wat een bloedzuiger is dat zeg. Altijd zo opgefokt.Je ziet dat Messi ook dat Suarez gedrag begint te krijgen. Triestig.

de var was vandaag erg goed want het was duidelijk hands van Messi. Barcelona werd zelfs gespaard.bij die handsbal van Pique. en Jao Felix had gewoon gelijk Alba zat fout. en Messi moest natuurlijk ook even arrogant doen tegen Jao Felix

9 januari 2020 om 22:11

Heb je niks zinnigers te melden?

9 januari 2020 om 22:29

het is zeer zinnig en gewoon de waarheid en dat mag gezegd worden.dit Barcelona kan de voetbal wereld niet meer domineren het is niet meer het tijdperk Xavi Iniesta dat zijn de feiten. leer ermee leven.

9 januari 2020 om 22:36

Prima hoor. Maar dan wordt er zo een wedstrijd gespeeld, en het enige wat je te melden hebt is dat Messi duidelijk hands maakt (waarvan ik weinig mensen zie die het daarmee onneens zijn) en dat hij niet arrogant moet doen.. tja, en dan zie ik ook nog eens die naam van, beetje hypocriet

Een nieuwe primeur in het moderne voetbal, een ploeg die het vorige seizoen geen enkele prijs won gaat met de Super Cup aan de haal..

9 januari 2020 om 22:17

Ik snap je redenering, maar als barca nu vorig jaar de titel en beker won en ze moesten tegen valencia de supercup spelen, kon er ng altijd een ploeg zijn die geen prijzen pakten en toch wint... ben trouwens tegen het nieuwe concept.

10 januari 2020 om 07:48

Dat is waar inderdaad, als er een dubbel gewonnen is kan het ook. Maar dit is toch een gedrocht van een set-up wat mij betreft hoor. Al snap ik dat de Spaanse clubs niet klagen. Krijgen 9m voor enkel de deelname, er zijn dagen bij dat je minder verdient zegmaar..

Prachtig! Hier snoert Simeone me toch wel de mond. Hoewel we de eerste helft echt schandalig slecht waren, deed Simo uitstekende wissels die de wedstrijd wisten te kantelen. Eigenlijk hadden we ook nog een penalty verdiend. Snap wel dat Barça fans met een zuur gevoel achterblijven door die (terecht)afgekeurde goals. Echter zit er 0 mentaliteit en leiderschap in die ploeg. Dat Arturo Vidal de beste man aan de zijde van Barça was, is veelzeggend. Nu lekker gaan genieten van de Madrid-derby.

9 januari 2020 om 22:19

Wanneer is de laatste keer dat jullie drie keer hebben gescoord in een topper? Moet wel heel lang geleden zijn, naja gefeliciteerd! Someone flikt het weer!

9 januari 2020 om 22:27

Ik denk dat 4-2 tegen Real Madrid in de finale van de Super Cup. Al weer ruim een jaar geleden dus. Hoewel Atletico op basis van de eerste helft nergens recht op had, wist Simeone met zijn wissels wel echt een ommekeer te brengen. Jullie moeten trouwens zo snel mogelijk die Valverde ontslaan, want die is ongelooflijk slecht.

9 januari 2020 om 22:26

Bij Barcelona moet er dringend verandering komen, maar hetzelfde kan toch ook gezegd worden van Atletico hoor. Ik begrijp uiteraard dat dit een onverhoopt resultaat is, maar opnieuw heeft Atletico amper iets laten zien tot de penalty. 22 doelpunten in 19 matchen in La Liga, echt ondermaats. Dus op welke manier Simeone dan indruk heeft gemaakt, is mij een raadsel

9 januari 2020 om 22:44

Dankzij die wissels werd Barça volledig gesloopt. Desalniettemin moet het veldspel veel beter.

Het bestuur moet nu ballen laten zien en valverde ontslaan, dit werkt niet meer hij straalt ook niks meer uit die man. Doe je het niet win je de CL ook niet. En gaat het echt spannend worden in La Liga, Valverde straalt niks meer uit die man is doodop als ik na hem kijk. Haal Xavi en Titi terug en breng wat belevenis in het team man ziet er toch niet uit zo

Charme van het spelletje dit wel. Veel beter zijn, veel kansen creeren, 10 min voor tijd 2-1 voor staan om vervolgens toch met 2-3 kopje onder te gaan. Heerlijke wedstrijd! Barcelona moet echt wat aan de defensie doen. Die Sergi Roberto moet gewoon eruit. Semedo kan op snelheid veel goedmaken en gezien veel teams counteren tegen Barca lijkt me zo iemand beter dan Roberto. Pique kan echt niet meer en hetzelfde geldt eigenlijk ook voor Umtiti. Zo niet wendbaar en totaal geen snelheid. En dan wil je als team zo ver van je eigen doel af verdedigen? Ben benieuwd ook hoe lang die Valverde mag blijven zitten. De resultaten spreken ook tegen hem in KO toernooien. Er moet een flinke bezem gezocht worden en gebruikt worden. Denk overigens dat Real eenvoudig wint van Atletico.

9 januari 2020 om 22:17

Het is fout gegaan bij die vrije trap die Atletico nog moest nemen. Meneer Valverde dacht ik haal nu busquets eruit en verknald alles in de laatste 10 min door het systeem te wijzigen.

Reden dat Atletico wint: Tactische kracht van Simeone. Reden dat Barca geen antwoord had: Tactisch onbenul van Valverde.

9 januari 2020 om 22:19

De trainer heeft hier een grote aandeel in. Barcelona speelde veel beter maar alles begon bij de wissel van busquets. Waarom moet je wisselen op het moment dat je voor staat en nog tien minuten te gaan hebt. Wat voor extra geeft Rakitic op dat moment dan? Stond ook niet op de goeie plek en probeerde Correa nog tegen te houden, slecht slecht slecht.

9 januari 2020 om 22:48

Toen stond het al 2-2, maar snapte de wissel wel alleen haal dan Frenkie terug op de 6 positie, maar die haalde Valverde er ook daarna meteen vanaf, waardoor je alleen nog Raketic en Vidal had die beide 30 meter van elkaar af speelde.

9 januari 2020 om 22:19

Ook al vind ik Valverde geen coach voor Barcelona: Je mag nog een fantastische tactiek hebben, als je verdedigd zoals Pique heeft dat allemaal geen zin.

9 januari 2020 om 22:46

Je bedoeld te zeggen dat ze verliezen door Persoonlijke fouten van zowel Busquets als Pique, en het nalaten te scoren (griezman 2x).

Die verdediging is niet normaal slecht en trouwens Valverde is er volgende week gewoon die gaat nergens naar toe. De manier hoe wij de wedstrijd weggeven is zowel de schuld van de spelers en de coach. Ik heb al een conclusie getrokken we gaan dit jaar niks winnen als Valverde nog steeds coach is van Barca. Hij moet dit maand ontslagen worden om het seizoen nog te kunnen redden met een coach die weet hoe voetbal werkt. Leuke wedstrijd van Barca maar eigenlijk hadden ze hier dik moeten winnen... Hun beste voetballende wedstrijd van het seizoen. Zegt me ook eigenlijk niks als je geen mentaliteit hebt om deze wedstrijd over het eindstreep te kunnen uitspelen. Gebeurd dit seizoen te vaak dat kan je de spelers wel verwijten maar als je geen normale tactiek hebt dan schiet het ook niet op als coach zijnde. Valverde an average coach at best....

Het is gewoon een schande dat de bestuur van Barcelona hiermee akkoord is gegaan. Ik heb al gezegd na die akkoord mag de beste van mij winnen, alleen laat de bestuur hier gewoon aan de spelers zien we kiezen eerder voor geld dan meer kans maken op de prijs zelf. Je speelde normaal gelijk een finale en nu moet je eerst langs de halve finale waar iedereen mekaar kan verslaan. Schandalige akkoord maar nogmaals hebben ze aan hunzelf te danken en de beker verdiend of real of Atletico dus dat.

Het ene moment wordt een goal afgekeurd omdat je met een schouder buitenspel staat, het andere moment wordt een goal afgekeurd omdat je met je schouder hands maakt. Rara, wie het nog weet mag het zeggen.

Juventus speelde laatst ook de supercup tegen lazio in s.arabie. De mensen daar worden wel verwend. Eerst het wereld kampioenschap boksen Joshua. Daarvoor de ufc .. en nu hebben zowel Italië laatst als Spanje hun supercup afgewerkt in het land. Juve tegen lazio vond ik tegen vallen maar dit waren 2 heerlijke potjes. Word een geweldige wedstrijd zondag. Mensen klagen over de bond. Maar de clubs hebben allemaal hun ja woord gegeven in februari vorig jaar en zijn akkoord gegaan. Hadden ze nee gezegd was het niet doorgegaan toch.. dus nee niet alleen de bond maar net zo goed deze clubs .. barca wou zelfs een stap verder gaan door een competitie wedstrijd te spelen in miami weten jullie nog ...Verder heeft de Spaanse supercup finale daarvoor in Marokko plaats gevonden barca tegen Sevilla .Ach wij zijn liefhebbers en we hebben genoten deze 2 dagen. Jammer dat het geen real - barca is geworden. Maar Ik stem voor

Atleti op karakter en wilskracht door. Maar ook tactisch goed werk van Simeone. Echt goed gebruik gemaakt van het gebrek aan snelheid bij Pique. Die moet deze zomer echt stoppen, anders gaat hij zijn nog ‘goede’ naam echt omzeep helpen

Als die Allisson trouwens 80 miljoen kost wat moet die Oblak wel niet kosten? 160 miljoen? Wat is die gast goed zeg, niet normaal. Zelden zo een goede keeper gezien misschien Casillas in zijn goede dagen. Hield Atletico echt in de wedstrijd vandaag, bizar goed gewoon.

9 januari 2020 om 22:26

Completer dan Casillas imo. Denk niveau Neuer toen die nog de beste was.

9 januari 2020 om 22:35

En dit al enkele seizoenen. Misschien vind ik Ter Stegen nog net iets beter omdat die wat completer is door zijn voetenwerk. Maar allebei wereldklasse.

9 januari 2020 om 23:30

Toch maakt Ter Stegen af en toe nog wek een foutje, waarop je Oblak nooit zult betrappen. Beide staan naar mijn mening op eenzame hoogte.

Niet meer dan jammer te noemen vind ik. Die hele super cup is toch een toernooi van niks en asl Barca fan had ik dit ook gezegd als ze hem hadden gewonnen. Een Spaanse Super cup buiten Spanje is echt heel droevig. Het leuke is ook gewoon de teams die niks hebben gewonnen vorig seizoen in Spanje staan in de finale. In Spanje is voetbal in ieder geval al lang niet meer voor de fans helaas!

Wie zag dit aankomen na de 2–1 van Griezmann? Ik in ieder geval niet, maar vind het geweldig om te zien. Wat een passie en wilskracht bij al die speler van Atleti. Verdiend door, en nu de finale winnen!

Supercup, maar dan zonder kampioen. Absurd, als je het mij vraagt.Maar goed, ik snap het, ik leg dan ook geen miljoenen neer voo r die potjes.Jammerlijke ontwikkeling

Lekker Atletico, had ze graag in de finale gezien tegen mijn clubje maar helaas, Barcelona is echt niet meer wat het ooit was, vroeger konden ze nog op de eigen jeugd terugvallen maar die zijn ook al een tijdje niet meer en dus ieder keer hopen ze op een actie van Messi die eind9gt met een boel en als hij zijn dag niet heeft dan houdt het even op.

Ter Stegen werd duidelijk gemist want
hij is de puntenpakker pursang.

Sorry hoor maar wat is FDJ een overgewaardeerde speler zeg... En dan nog op het laatst zo'n balletje weggeven waardoor de 2-3 valt. Geef mij maar liever Fede Valverde.

En voor de zoveelste keer geen controle over de wedstrijd. Eind van het jaar is Valverde weg. Raktic ook, net als Vidal. Ben benieuw wat er gaat komen. Maar zonder een andere presi, verwacht ik er niet veel van. Zonde, Messi verdient zoveel meer.

Onbegrijpelijk dat Valverde mag blijven. Los van de resultaten is de het voetbal wat Barca laat zien sinds de komst van Valverde niet om aan te zien! Hopelijk komt er snel een einde en neemt Pellegrini het over

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren