Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Als we dit weer gaan vieren wordt het lachwekkend'

Laatste update:
/

Feyenoord heeft goede papieren om als tweede te eindigen en mocht de ploeg van Ronald Koeman de huidige plek op de ranglijst vasthouden, dan mag het best tevreden zijn over dit seizoen. Ruud Vormer houdt echter een vervelende smaak in zijn mond: hij stelde dat dit hét jaar was om kampioen te worden. De middenvelder wees zuchtend naar bijvoorbeeld een thuisnederlaag tegen Heracles Almelo en stelde dat Feyenoord nu bovenaan had gestaan, als het alle 'logische' zeges gewoon had binnengehaald.

Ruben Schaken is het niet met zijn ploeggenoot eens en rept over 'supporterspraat'. Hij wijst Vormer erop dat alle ploegen onnodig punten hebben verspeeld en dat dit volgend seizoen ook wel weer zal gaan gebeuren. "Het is hartstikke mooi als we op de tweede plaats eindigen, daar mogen we dan echt trots op zijn", zegt Schaken in Sp!ts. "Al hoeft een feestje van mij dit keer niet."

Twee jaar geleden eindigde Feyenoord ook als tweede in de Eredivisie en de ploeg van Koeman werd destijds gehuldigd alsof er een prijs was gewonnen. Volgens Schaken was het feest toen spontaan, omdat Feyenoord van 'heel ver kwam'. Dit seizoen ligt dat anders: "Als we het nu net als toen weer gaan vieren, wordt het lachwekkend."

Feyenoord mag tevreden zijn als het als tweede eindigt

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vormer heeft gelijk. De laatste wedstrijden bewijzen ze wat ze heel het seizoen hadden kunnen doen. Ja, en als dat niet gebeurt, wéér 2e.

7 april 2014 om 08:49

Wat lult die schaken nou? We hadden op ons dooie paardegemakkie 1e kunnen worden met iets meee inzet, heeft ruben een plaat voor ze kop ofzo?

7 april 2014 om 08:55

Op het dooie gemakkie? Je vergeet dat iedere ploeg 'domme' punten heeft laten liggen. Als telt niet in voetbal hoor. Na 34 wedstrijden sta je gewoon waar je hoort.

7 april 2014 om 09:01

Ik denk dat jij een plaat voor je kop hebt en Schaken gewoon realistisch is. Wat voor Feyenoord geldt, geld namelijk voor alke clubs. Dus inderdaad supporterspraat.

7 april 2014 om 09:02

Schaken is geboren in Amsterdam en ja.. je raad het al

7 april 2014 om 09:04

Ajax had met meer inzet al lang en breed kampioen kunnen zijn, doordat ze punten hebben laten liggen is er nog een theoretische kans dat Feyenoord de titel binnensleept. Ook Ajax heeft in verschillende wedstrijden, waaronder 3x tegen feyenoord, laten zien wat ze kunnen. Zoals terugkomen van een achterstand na een eerste helft onder druk hebben gestaan (zoals gister tegen Vitesse maar ook alle keren tegen Feyenoord moest Ajax een achterstand ombuigen).

7 april 2014 om 09:08

@lanvin: kleuter, stel je niet zo aan.. Alsof hij blij is dat Feyenoord geen kampioen is geworden. Hij is gewoon een realist. Bovendien vergeet hij ook nog dat Feyenoord geen dubbel programma had, in tegenstelling tot Ajax en PSV.

7 april 2014 om 09:09

Schaken kan zeggen wat die wil, als Feyenoord 2e wordt ga ik een feestje bouwen. Als je ziet hoe weinig mogelijkheden wij hebben en nog tweede worden terwijl we er van uit gingen dat we blij moesten zijn met een plek bij de top 5. Nee Ruben, het spijt me maar ik ga het lachwekkend maken want ik ga het vieren alsof we kampioen zijn geworden. Trots op jullie!

7 april 2014 om 09:35

En dat is precies het verschil tussen Ajax en Feyenoord. De mensen bij Ajax nemen niet meer genoegen met minder dan de 1e plek, waar ze dat bij Feyenoord af en toe helaas nog wel lijken te doen.

Er is zoveel nutteloos puntverlies geleden dit seizoen, dat je dit seizoen inderdaad kampioen had geworden, want niemand was heel sterk dit seizoen.

7 april 2014 om 09:45

Ja maar Michael, daar zijn ze aan gewend in Amsterdam. Wij wachten al sinds 1999 op het kampioenschap dus de tweede plek is geen tegenvaller. Natuurlijk liever kampioen maar wat wil je als je haast geen euro kan investeren. Ik wordt nog trotser als ik Chelsea 2, Twente met Joop zn euros en PSV met prijzige jongens als Wijnaldum Narsingh Maher en ga zo maar door zie lopen. En gewoon 3e 4e en 5e.

7 april 2014 om 10:04

Ja daar hebben jullie het zelf naar gemaakt. Typisch feyenoord altijd afgeven op andere clubs, zonder eerst naar jezelf te kijken.

7 april 2014 om 10:15

De huidige trainer van Vitesse heeft het er zo naar gemaakt. Is ook niet erg, gebeurd is gebeurd. Maar het gaat om het nu, en in het nu zie je 8 basisspelers uit de eigen jeugd staan. En die presteren beter dan miljoenen van andere clubs op Ajax na. Die doen het nog beter met hun jeugd. Maargoed laat Feyenoord eerst de 2e plek veiligstellen, want een pak rammel van een paar miljoen zie ik ook nog wel gebeuren volgende week en dan kan het er weer heel anders uitzien.

7 april 2014 om 10:20

Wat lult Schaken nou? Schaken is een van de eerste Feijenoorders die iets normaals uit weet te kramen. Je moet niet vergeten dat de stand na 3 wedstrijden leuk 0 puntjes voor Feijenoord was, met hun ambities en aspiraties. Elke keer als Koeman weer iets leuks zei over titel aspriraties stond daar weer een ploegje klaar om hem voor gek te zetten. Met als leukste voorbeeld RKC uit...

7 april 2014 om 10:46

Noemen ze ajacieden arrogant

7 april 2014 om 11:39

@ michael90

Dat is helemaal geen verschil, aan het begin van het seizoen sprak Ajax uit dat men verwachtte dat dit een tussen jaar zou worden. Iets waar de meeste Ajax supporters ook rekening mee hielden, dat we nu de voornaamste kandidaat zijn is top maar dit lag ook niet bij ons in de lijn der verwachtingen. De afgelopen seizoenen horen we ook steevast in Rotterdam de roep/eis om een kampioenschap die pas de ijskast in gaat als Feyenoord het weer eens zelf heeft laten liggen.

7 april 2014 om 12:16

Als Als....echt weer zo een antwoord van een Feijenoorder!

15 jaar geen kampioen...zegt genoeg. Dan is "als" wel heel zwaar of niet?

" Dit seizoen ligt dat anders: "als we het nu net als toen weer gaan vieren, wordt het lachwekkend."

Vond het toen al lachwekkend, want Feijenoord was die jaren daarvoor goed voor de Top 6.

7 april 2014 om 13:03

Fwww, laat die anderen maar lullen. Als je die mogelijkheden van Twente en Psv vergelijkt is het alsnog knap, zeker vanwaar jullie koken vier het lekker met je maten zou ik zeggen.

7 april 2014 om 13:18

Pardon? Joop met zijn euro's...? Joop heeft nog nooit 1 dubbeltje in Twente gestoken. Verder werkt hij fulltime voor Twente zonder dat daar een vergoeding tegenover staat. Pro Deo dus! Al het succes van Twente van de afgelopen 10 jaren is intrinsiek tot stand gekomen. Als je niet weet waar je het over hebt dan zwijg liever.

7 april 2014 om 15:15

@ pegasus

Klopt, ik probeerde mijn post gewoon wat op te vrolijken.
Uiteraard bedoel ik gewoon twente dat wel over knaken beschikt en ze ook wel heeft uitgegeven.

7 april 2014 om 15:20

@ sulejmani

Ja Feyenoord kan bij een goed resultaat volgende week dik tevreden zijn met de 2e plek. En natuurlijk gaat Feyenoord geen CL spelen, maar het feit dat we op basis van 34 wedstrijden een poging mogen wagen doet me al stralen. We doen weer mee!

8 april 2014 om 21:37

Weet je niet, denk als Feyenoord dezelfde tegenstanders krijgt dat het wel mogelijk is.
En als je eerst thuis mag spelen is dat altijd lekker, kan je meteen een goed resultaat neerzetten zodat hopelijk de return een formaliteit is.

7 april 2014 om 08:50

Supporters praat
Als Heerenveen bijvoorbeeld vorige week tegeb Vitesse zijn kansen had benut en doe week daarvoor tegen NEC hadden ze ook nog kans op de 4e of 3e plaats. Zo kan ik nog wel meet potjes opnoemen en guess what, zo ook se supporters van alle andere clubs!

7 april 2014 om 09:46

En als NEC dan weer de laatste 5 minuten van de wedstrijden geen doelpunt tegen kreeg stonden ze in het linkerrrijtje..

7 april 2014 om 08:53

Hahahahah wat een logica, je bedoeld zoals Ajax? Gewoon niet meer verliezen? Feyenoord heeft 3x verloren van Ajax en nu komen jullie weer met praatjes, ik snap dat echt niet. Ajax had allang kampioen kunnen zijn volgens jullie en Vormer zijn logica..

7 april 2014 om 09:40

Ruben Schaken heeft gelijk. Alle ploegen laten domme punten liggen, zoals ajax tegen cambuur, rkc etc. Vitesse 2x tegen Den Haag etc.

Maar ik wil wel ff reageren op je 3x winnen van Feyenoord. In de Kuip heb je gelijk, wat een buttwedstrijd was dat en de ambiance was ook lauw. Ajax speelde die wedstrijd waardeloos maar zeer slim (CL niveau). De andere 2 wedstrijden was net als gister of zoals tegen Psv. Als ajax met de rust tegen een onmogelijke achterstand staat (3-0 / 4-0). Dan komen ze echt niet meer terug. Als de stand met grote dank aan Cillessen maar 1-0 of zelfs 1-1 (score uit het niets) staat, dan weet je dat Ajax in de 2e helft aan het langste eind trekt. Nederlandse ploegen houden het 45 minuten vol om pressie te spelen en dan zijn ze leeg. Dan kunnen ze in de tweede helft het combinatievoetbal van Ajax niet meer belopen. Ook gister had Ajax in de tweede helft de wedstrijd naar zich toe kunnen trekken. En daarom wordt Ajax terecht kampioen, maar snap ik de uitspraak van Vormer ook wel. Voor je gevoel had er meer ingezeten.

7 april 2014 om 10:29

Ja dat klopt ook wel maar als telt niet, hetzelfde als tegen twente, als twente wel had gescoord had Ajax ook gewoon de 2e helft er 3 in geknald. Kijk maar Ajax speelt uit bij Vitesse en kan gewoon niet verliezen, vorige week had Twente moeten scoren in de 1e helft dan was het anders geweest, nu is het Vitesse had 2-0 of zelfs 3-0 moeten maken, maar ze maken het niet.. Psv thuis en Feyenoord thuis voor de beker in 1 week, daar zag je het verschil tussen leuk kunnen voetballen en het kunnen koppelen aan resultaat. Ajax heeft niet eens veel meer kwaliteit, allemaal vrij gelijkwaardig, wel hebben ze de breedste selectie en vooral het beste geheel wat ook door meedoen aan Europa komt.

En de wedstrijd tegen RBS word er nu wel iets te vaak bij gehaald alsof dat zomaar even gedaan is. En ik snap Vormer wel, wit voetje halen, maar Ajax word niet bang van feyenoord ook al zat er nu ook voor het 4e jaar op rij meer in voor je gevoel voor net als Vitesse en Twente nam ik dat niet serieus.. Psv is de enige die het Ajax lastig had kunnen maken.

7 april 2014 om 09:03

maar wat schaken zegt: alle ploegen bovenin hebben onnodig punten verspeeld. We kunnen ook zo over twente praten: uit bij ado en gae verloren, ado thuis gelijk nec thuis cambuur uit zwolle uit rkc uit en thuis. dit zijn gigantisch veel punten die twente verloren heeft tegen laagvliegers, om ziek van te worden, want het ligt niet alleen maar aan kwaliteit maar ook aan inzet.

7 april 2014 om 09:27

Tuurlijk heeft hij geen gelijk.

Als je zo beredeneert had Ajax al in februari kampioen moeten zijn, had psv kampioen kunnen worden en weet ik veel wat.
Het slaat werkelijk waar nergens op.

Enige waar Vormer gelijk in heeft is dat ze voor ons doen eeeeeeerg matig waren dit seizoen. Maar dat is gewoon meer dan genoeg in deze competitie zonder echte concurrentie.

Zegt genoeg als degene die momenteel 2e staat 3x kansloos verloren heeft van de aanstaande en regerend kampioen .

Verder geef ik Schaken volmondig gelijk, het zou echt lachwekkend zijn als het wederom gevierd zou worden. was het toen ook al trouwens!
Daar liet men zich echt verlagen helaas.

7 april 2014 om 09:42

Hoe lullig het voor de andere clubs ook klinkt, je hebt helemaal gelijk. Alle clubs die bovenin spelen hebben onnodig punten laten liggen tegen mindere ploegen maar bij Feyenoord doen sommigen, zoals bijvoorbeeld ook Koeman, net alsof Feyenoord het tegen zulke ploegen heeft laten liggen. Wanneer Feyenoord die onnodige nederlagen niet had geleden en Ajax dat ook niet had gedaan dan was te stand nog steeds hetzelfde geweest, behalve dat ze dan allebei een puntje of tien extra hadden gehad.

7 april 2014 om 10:08

Vormer heeft sowieso geen gelijk.idd heeft veel punten laten liggen dus zo kan ik er nog wel 1paar.verder ben ik het met shaken eens als ze de 2de plaats gaan vieren wordt het idd best sneu .

7 april 2014 om 14:11

haha grappig ik lees het artikel en ik denk, wijze woorden van Schaken.

1 je gaat geen feest vieren als je 2e wordt, zeker niet als je na al die jaren een keer kampioen wilt worden ( die huldigingen om 2e plekken zoals Feyenoord en Oranje, zou ik dus nooit heengaan)

2 hij wijst Vormer terecht op zijn opmerkingen. Ajax, Psv, Twente, Vitesse hebben ook allemaal dom puntverlies geleden. Daarnaast heeft Ajax dit jaar ook nog eens 3x gewonnen van Feyenoord in een onderling duel.

En wat zie je dan als eerste reactie's. Vormer heeft gelijk. Schaken plaat voor je kop haha.
Clubliefde maakt niet alleen blind, maar zorgt ook gewoon voor dom en bekrompen denken.

Tja, meer zit er niet in.. Komt duidelijk te kort om echt mee te doen voor het kampioenschap

Correctie, het was al lachwekkend.

Ik snap dat Feyenoord uit een dal kwam, maar dat feest was echt overdreven. Ik heb zelfs Champions league winnaars zelden zo zien feesten. Misschien zegt dat iets over Feyenoord en haar fans in de positieve zin. Maar nogmaals, een club als Feyenoord zou een 2e plek nooit zo mogen vieren, toen niet, nu niet, nooit niet.

Daarnaast denk ik dat het niet meer dan terrecht is als Feyenoord 2e wordt dit seizoen. Ze verdienen het, en nu maar hopen dat ze het team bij elkaar kunnen houden en die champions ticket niet zo door de plee heen spoelen net als 2 jaar geleden.

7 april 2014 om 08:51

Jij bent duidelijk geen Feyenoord supporter, het jaar daarvoor was een en al drama en de jaren daarvoor trouwens ook. Alle emotie kwam eruit omdat het legioen als geen ander mee leeft met Feyenoord. Wat andere daarvan denken zal 99% van deze mensen dan ook helemaal niks boeien.

7 april 2014 om 08:55

Ik geef ook gewoon mijn mening, het boeit mij ook niet wat de Feyenoorders hier over denken. Wat ik wel weet is dat zo ongeveer heel Nederland exclusief de Feyenoorders het behoorlijk lachwekkend en overdreven vonden. Dus ik ben niet de enigste.

7 april 2014 om 09:03

Knap dat jij weet dat heel Nederland exlusief de feyenoorders het lachwekkend vonden. Ik ben geen feyenoord supporter maar geef ze groot gelijk dat ze het toen vierden. De meningen over dit feest waren juist heel uiteenlopend, dus dat jij er mee komt aanzetten iedereen buiten de feyenoordsupporters het afkeurden slaat nergens op.

7 april 2014 om 09:07

De leukste ben je inderdaad niet. Ik hoop voor jou dat PSV nooit door zo'n dal moet, met 10-0 in Rotterdam verliest, zn beste spelers kwijtraakt zonder geld voor vervangers en dan zo maar uit het niets tweede wordt. Want dan word je heel blij en mag je dat niet uiten van jezelf.

7 april 2014 om 09:08

Kom op zeg. Als pak 'm beek Heracles tweede was geworden had niemand erover gezeurd als ze dat zouden vieren, want dat wordt dan als 'mooi voor zo'n clubje' gezien. Nou, Feyenoord was het jaar daarvoor van het niveau Heracles en dan is het niet zo raar dat wij het dan ook vieren. Maar eigenlijk moeten we het als compliment zien dat jullie het zo raar vinden, want blijkbaar vinden jullie ons toch een grote club.

7 april 2014 om 09:36

@panerei

Weet je wat pas lachwekkend was?
Een lege Arena met de rust,je weet wel ,tegen Salzburg.
Dat is nou het verschil,Feyenoord is Cult,wij overleven wel zonder al die prijzen.

7 april 2014 om 09:43

Inderdaad Fey95, je slaat de spijker op de kop. Als Heracles tweede was geworden, was feesten te rechtvaardigen. Nu was het Feyenoord, de club die Europese titels gewonnen heeft, 14 keer kampioen van Nederland is geweest en 11 keer de beker heeft gewonnen. Dan kun je toch niet een tweede plek gaan vieren, in mijn ogen maak je jezelf dan belachelijk. Tenminste als je jezelf als topclub wil beschouwen.

7 april 2014 om 11:35

Rednev... hij is voor Psv... en bij rust was de Arena niet half leeg... jammer calimero, kijk eerst even op zijn profiel voordat je hem probeert te bashen en dan Ajax er bij haalt.

En overleven zonder prijzen? vandaar dat jullie op het randje van de afgrond stonden?
Uit armoe de jeugd gingen inpassen?
Toen er nog geld was stond er veelal gekochte speler in het veld.
Hypocriet.

7 april 2014 om 11:56

@ Ndisdenaam

Inderdaad, overigens is die zelf verheerlijking van vele Feyenoorders ook behoorlijk achter haalt. Want toen men door de diepste dalen ging zat het ook niet elke wedstrijd vol (wat niet wilt zeggen dat ze geen grote trouwe aanhang hebben), iets wat men graag claimt, maar je zag toen ook vaak genoeg lege plekken en de statistieken wezen dat ook uit (was volgens mij het AD zelf die dat onderzocht, het stond ook hier op VZ toen des tijd). Na het seizoen waarin men voor het eerst sinds jaren weer eens tweede werd kwam de club naar buiten dat "feyenoord weer hot was en dat iedereen weer bij Feyenoord wilde horen". En onder tussen andere (met name Ajacieden) uitmaken voor "glory hunters" terwijl exact dezelfde zaken ook bij hun gebeuren.

7 april 2014 om 12:49

Het boeit jou niet wat Feyenoorders hierover denken? Waarom ga je dan de discussie aan. Daarbij: jouw mening als niet Feyenoord-supporter doet er in vergelijking met het gevoel van de Feyenoorders totaal niet toe of zo'n feest twee jaar geleden lachwekkend was/is of niet. Zij zijn de mensen die daar jarenlang heen zijn gegaan en hun topclub jarenlang als een degradant hebben zien spelen. Een club die bijna failliet was. Jij kent dat hele gevoel niet, niet bij die club.

Dat het gevierd werd is niet meer dan logisch. Een tweede plek, de club was terug waar het hoorde/hoort en dat met een selectie die veel minder was dan die van Psv, Twente, Vitesse en zelfs AZ. En dan vergeet ik nog wel wat clubs. De viering zelf was in het stadion, spontaan na de overwinning in Heerenveen, want die stond lange tijd niet vast. Als een ervaringsdeskundige als Koeman, die heel wat prijzen heeft gewonnen, een dergelijke viering serieus benaderd, dan weet je dat deze viering terecht was.

Ik ben het er overigens mee eens dat een dergelijke viering nu lachwekkend zou zijn, omdat Feyenoord inmiddels gegroeid is als club en daadwerkelijk kampioen had kunnen worden. Desondanks is de tweede plek weer knap, als je weer kijkt naar de overdaad aan financiele mogelijkheden en de overdaad aan kwaliteit bij Ajax, Psv, Twente, Vitesse en zelfs weer Az.

7 april 2014 om 13:11

@rednev Cult hou toch op man, doe niet alsof de feyenoord supporters uit een ander land komen ofzo.. Zoals laatst nog tegen Ajax in de oh zo stille Kuip?

7 april 2014 om 17:18

Wie is er nou met wie bezig?
Boodschap was voor een psv'er maar jij hebt het begrepen lees ik.
Dat je het leest zegt al genoeg over jou en wie er nu werkelijk de calimero is.

7 april 2014 om 22:48

Jij bent de calimero aangezien je Ajax er bij haalt.
Als ik met een Psv'er in discussie ga over geweld haal ik het maasgebouw er toch ook niet bij om mijn gelijk te halen?

''een lege Arena met de rust,je weet wel ,tegen Salzburg.''
Goh natuurlijk bedoel je daar Ajax mee.

Ga je school nou maar lekker afmaken.

8 april 2014 om 17:56

De calimero vlag hangt allang niet meer in r'dam.
Kijk maar eens alleen al op deze topic naar de reacties van je medesupporters.
Ps School afmaken?? Hahaha ,ja joh?

8 april 2014 om 21:38

De calimero vlag heeft nooit in Rotterdam gehangen, echter heb je altijd individuen die het wel leuk vinden om zich zo te gedragen.

7 april 2014 om 08:53

Hoezo was het toen lachwekkend??? Na alles wat er was gebeurt zo goed terug komen is fantastisch. Men vergeet nog weleen dat we bijna failliet waren harde pakslagen hebben gekregen, en 10 waren geëindigd. En zo'n grote feestje was het niet hoor je overdrijft als je diteen grote feest noemt dan heb jij nooit een echt feest meegemaakt

7 april 2014 om 08:57

Spelers die in een microfoon staan te bleren naar de fans en staan te dansen en te springen

Ik heb dat tot nu toe alleen maar meegemaakt op kampioen feesten.

Ik heb nog nooit zoiets gezien toen een (topclub) 2e werd. Nogmaals, ik snap die emotie wel en dit zegt ook wel iets over de Feyenoord fans in positieve zin maar het was allemaal een beetje te overdreven als het mij vraagt.

Ik ben er van overtuigd dat in Eindhoven of in Amsterdam niemand zo op de stoelen had staan springen bij een 2e plek in een vergelijkbare situatie.

7 april 2014 om 09:05

Zie je je zegt het zelf jij hebt zoiets alleen meegemaakt bij kampioensfeestjes, maar de andere kant van de munt heb je blijkbaar nooit meegemaakt dus snap je zoiets niet he.

7 april 2014 om 09:08

zegt misschien ook iets over die kampioensfeestjes van jouw club... Het gros van de PSV supporters zijn ook niet zo fanatiek als die van Feyenoord. Ik was ook op het laatste 'kampioensfeest' van Psv, maar met koninginnendag of carnaval is het drukker in de stad. Misschien komt het omdat jullie de jaren daarvoor al te verwend waren, of omdat het gewoon niet zo leeft in Eindhoven als in Rotterdam. Ik als Feyenoord fan ben het wel met eens op zich. Ik had ook gemengde gevoelens bij het feest van de 2e plek. Maar het was ook niet een opgezet iets, het was spontaan ontstaan vanuit de supporters, dat zegt wel iets.

7 april 2014 om 09:38

Mijn club heeft teminste nog kampioen feestjes gehad de afgelopen 10 jaar

En wat een gelul over de drukte in de stad. Ook met de kampioenschap feesten was het gewoon bommetje vol in Eindhoven en overal feest.

En met Koniginnedag in Eindhoven de 1 na drukste stad van Nederland qua feesten, ik durf te wedden dat het dan zelfs drukker is dan een kampioenschap feest van Ajax. Maargoed, deze zinloze discussie ga ik niet verder voeren.

Nogmaals, ik snap dat het niet opgezet was en spontaan ontstaan was. Maar het was naar mijn mening wat overdreven zeker hoe de spelers tekeer gingen. Ik snap de emotie, maar een tandje minder was meer op zijn plaats geweest gezien de status van Feyenoord.

7 april 2014 om 09:44

@panerai,

Dan ben je zeker het Nederlands elftal alweer vergeten.

7 april 2014 om 09:50

Ach joh wat maakt het uit. Feyenoord is een volksclub waar zoiets gewoon kan gebeuren. Hoewel ik het bij mijn eigen club niet voor kan stellen vind ik dat we hier niet moeten doen als of het niet kan.

Het is toen gewoon een impulsieve actie geweest, dat maakt het toch mooi. Ik gun het de Rotterdammers wel, ook al klinkt dat raar voor een Ajacied.

Ik wil gewoon weer dat de traditionele top beter wordt, zodat ze elkaar ook beter maken. Het niveau van dit jaar in de Eredivisie is gewoon lachwekkend.

7 april 2014 om 10:24

@want 2e plek van de wereld worden is natuurlijk het zelfde als 2e plek in de Eredivisie. Daarnaast heb je mij niet aan de grachten zien staan hoor. Ik zat te huilen in een hoekje.

7 april 2014 om 10:44

Geluiden die ik alleen hier hoor! Gunnen aub zeg, Feyenoord is je rivaal en die gun je een nederlaag. Ik gun Feyenoorders heel weinig.. Zeker geen feest haha, maar daar verzinnen ze wel iets voor..

Van medelijden gaat het niveau van feyenoord niet omhoog hoor, zo slap als de mentaliteit hier is, Ajax en feyenoord spelers zijn vriendjes en dat is terug te zien in de klassieker, waarin feyenoord gewoon kansloos is.

7 april 2014 om 10:46

Maar het uitvak van Ajax staat nog wel te zingen en te feesten als ze compleet van de mat worden gespeeld en een 4e doelpunt tegen krijgen (Madrid-uit). Maar dan is het natuurlijk het supporten van je club. Jaja.......

7 april 2014 om 10:54

Wat heeft Koninginnedag in hemelsnaam met voetbal te maken? Juist, niets!

7 april 2014 om 11:41

Als dingen gaan wennen...dus kampioenschappen ja dan word het minder bijzonder.
Geef panerai eens ongelijk.
Hetzelfde als met Ajax - Twente toen... die sfeer was ongekend in de Arena, meer dan 100.000 man op en rondom het museumplein.
Het volgende jaar was al minder bijzonder, ook omdat Ajax tegen VVV speelde en het dan zo goed als al beslist is.

Ik snap het aan de ene kant wel, want je komt inderdaad terug uit een diep dal, kan weer (v)cl spelen etc.
Maar als er dit jaar een feestje word gehouden zou dat nergens op slaan... want nu hadden ze echt kampioen kunnen worden.
Je kan ze natuurlijk wel bedanken met fakkels etc, maar een feestje zoals de vorige keer zou overdreven zijn.

7 april 2014 om 19:16

Als jij 30 000 vrolijke supporters overweldigend vindt na jaren zwartgallige vooruitzichten, decepties, vernederingen, slechte vooruitzichten, etc., dan vraag ik mij af hoe jij in het leven staat. Dan zal je weinig tegenslag verwerkt hebben denk ik.

Daarnaast, een halfvolle Kuip is nog niet eens een feestje. Als we kampioen worden staan er 150 000 op de Coolsingel...

Het was al lachwekkend

Maar gelukkig is Schaken een stuk realistischer dan zijn collega Vormer die inderdaad alleen maar een wit voetje wilt halen bij de harde kern..

7 april 2014 om 10:08

Ach...jullie vieren de overwinning op Barca toch ook alsof er een grote prijs is gehaald? Feyenoord deed het 2 jaar geleden gewoon geweldig en dat mag gevierd worden.

7 april 2014 om 10:29

Uuh nee dat deden we niet. We waren gewoon blij dat we van een van de beste ploegen ter wereld wonnen maar je hebt Ajax geen regionaal volksfeest zien houden..

7 april 2014 om 10:36

Ach nee dus wat een vergelijking zeg.. Stonden we op leidseplein alsof we de CL hadden gewonnen? Je mag vieren wat je wilt hoor maar ik vond het lachwekkend om te zien hoe een 2e plek word gevierd nog uitbundiger bijna als het feest voor de titel Trouwens vele waren dat van mening, waaronder mijn beste vriend en pa, beide Feyenoorders..

Dat je het nu niet zou vieren laat ook zien hoe dom het was, oh nee maar nu zou het wel lachwekkend zijn.. toen dus ook.

7 april 2014 om 10:40

Is voorronde CL tegenwoordig een grote prijs?

7 april 2014 om 10:45

Is natuurlijk makkelijk praten als je zo vaak kampioen wordt. Feyenoord zat jarenlang in de problemen: grote schulden, uit de Europacup geflikkerd door rellen in Nancy, bestorming Maasgebouw, 10-0 verliezen bij Psv, Johnny vd Beukerig die wordt aangetrokken. Wijnaldum en Fer die Twente en PSV als stap hogerop zien.

En dan ineens uit het niets komen de verloren Trainer Koeman en een vreemde eend Guidetti, en die gasten brengen het vertouwen weer terug bij de club en je wordt gewoon 2e. Dat mag dan toch wel even gevierd worden of niet?

Dat geschreeuw was misschien wat overdreven, maar na jaren van tegenslagen kon de trouwe supporter die al dit leed aan heeft moeten zien weer eens trots zijn.

Veel successupporters zullen dit gevoel niet begrijpen maar dat geeft ook niet.

7 april 2014 om 11:06

Je beste vriend en pa Feyenoord supporter...waar is het misgegaan in de opvoeding :-)

2e plek was gewoon een zeer goed resultaat na jaren slechte klasseringen, en mensen die van mening waren dat Feyenoord geen topclub meer was. En als je als subtop 2e wordt is dat gewoon prima.

Ze hebben de afgelopen jaren laten zien dat ze een topclub zijn in NL, en dan hoef je dat niet meer te vieren. Sterker nog, als ze de lijn doorzetten zou het mooi zijn weer eens een keertje kampioen te worden. :-)

7 april 2014 om 11:52

Haha me moeder had gelukkig wel voetbalverstand;-)

2e was ook een prima resultaat, net als dat dit jaar ook een goed resultaat zou zijn maar net als na de winst op Ajax vond ik de viering overdreven ja. En ik begrijp dat Feyenoord zware jaren heeft gehad en vind het alleen maar mooi als ze het goed doen want uiteindelijk heeft Ajax meer aan een sterk feyenoord..

Feyenoord was en is nog steeds een topclub imo, maar de selectie is gewoon nog niet top, Immers, Schaken en juist Vormer zijn daar toonbeeld van! Zeker in de breedte mis je kwaliteit, maar dat komt wel als deze lijn door gezet word en er meer middelen vrij komen. Echter het gat met Ajax is nog echt groot, Feyenoord zou sowieso niet boven Ajax kunnen eindigen, en dat is de harde waarheid..

7 april 2014 om 11:53

@berliner80 er word nu ook wel snel vergeten dat Ajax ook 7 rumoerige jaren achter de rug had zonder een titel, met wel telkens, 1 van de, zo niet de hoogste begroting. 2e worden op 1 punt, en zelfs 1 doelpunt, oftewel weer lekker makkelijk over successupporters.. Echt weet je wat pas arrogant in dit land is? dat er word gedaan alsof jullie ander soort supporters zijn als andere.. nederlanders zijn gewoon Nederlanders..

7 april 2014 om 12:16

@ Berliner80

"is natuurlijk makkelijk praten als je zo vaak kampioen wordt."

Daar is de club en in sommigen gevallen haar supporters toch echt zelf verantwoordelijk voor geweest. Je doet het nu voorkomen dat het "verkeerd" is dat andere clubs tijdig hebben ingegrepen voordat ze echt in de penarie kwamen.

Ga lekker een eind fietsen met je succes supporters. Die lopen er bij jullie net zo goed rond. Wan op het moment dat jullie door het diepste dal gingen zat het stadion ook niet altijd vol, iets wat het volgens mij het AD (weet niet meer welke krant dat was) zelfs nog onderzocht had. Nadat Feyenoord voor het eerst sinds jaren tweede werd melde de club dat " Feyenoord weer hot was en dat iedereen weer bij Feyenoord wilde horen" en het aantal verkochte seizoenskaarten sinds jaren weer omhoog gingen

Daarnaast hoor en lees je al jaren verhalen van mensen die van geboorte geen Rotterdammer zijn, maar dat ze supporter werden toen Feyenoord in het verleden een prijs pakte. Dus bij jullie zitten er net zo goed succes supporters, ondanks dat jullie echt wel een kern hebben van trouwe supporters is het legioen ook al lang niet meer wat het ooit was. Vanuit Rotterdam zegt men dat wij vaak in verleden leven, maar jullie leven net zo goed in verleden door nog steeds te doen of het legioen zo sterk is zoals het ooit was. Dus die "zelf verheerlijking" van velen van jullie slaat gewoon nergens op.

Groot feest, Feyenoord dadelijk 2e! en vervolgens wederom uitgeschakeld worden in alle voorrondes voor Europees voetbal.

7 april 2014 om 08:53

uitgeschakeld worden in de voorrondes is geen schande, maar op de manier hoe Feyenoord toen ten onder ging was wel ten schande. Geen schijn van kans.

PSV ging ook ten onder tegen Milan maar speelde te minste nog een keer gelijk tegen een tegenstander die 3 maten groter was als die Feyenoord 2 jaar geleden had.

Als PSV een gunstigere loting had waren ze gewoon doorgegaan denk ik.

Nu maar hopen dat Feyenoord een relatief makkelijke loting krijgt en dat ze een plek weten te bemachtigen. Ze kunnen het geld goed gebruiken, ik gun Ajax geen rooie cent meer want die hebben al bakken met geld en bovendien is dat goed voor de punten voor het NL voetbal.

7 april 2014 om 09:11

Wat lul je nou man? Feyenoord was tegen Dynamo Kiev over twee wedstrijden veel beter, ze hadden alleen het geluk niet mee en die spits Brown van Kiev had het gewoon op zijn heupen. Tegen Sparta Praag daarna ging gelijk op, maar sparta Praag is ook wel een maatje groter dan Chornomorets of Ludogerets. Tegen Kuban Krasnodar was het drama ja. PSV heeft schandalig gepresteerd in Europa dit jaar, alleen tegen Milan niet in de voorronde. Daar hadden ze pech.

7 april 2014 om 09:15

Als je veel beter bent verlies je niet. Feyenoord kon gewoon niet winnen omdat ze niet genoeg kwaliteit hadden.

Daarnaast zit er ook een wezelijk verschil tussen de europese wedstrijden van PSV tegen Milan (namen ze wel serieus) tegen die nietszeggende andere clubjes, namen ze duidelijk niet serieus.

Daarnaast zaten ze in een enorme vorm crisis dit seizoen in die periode. Het mag toch wel duidelijk zijn dat PSV genoeg kwaliteiten heeft om die wedstrijden normaal gesproken met 2 vingers in de neus te winnen.

7 april 2014 om 09:33

@ pannerai, Als er 1 club geen rooie cent meer gegund mag worden is het jouw clubje wel! Bah! Wat een afgunst van iemand waarvan zijn clubje blij mag zijn dat het nog overeind staat met hulp van de gemeente... Ons geld komt voort uit goed beleid en kampioenschappen, niet uit verkapte staatssteun dus zie echt geen reden voor jouw misplaatste afgunst! Maar ik gok dat dit weer het bekende eierdopje verhaal is... Misschien moet je die even afzetten.

On
Zo'n feest hoort niet bij een club als Feyenoord als ze tweede zijn geworden. Als je als Feyenoord zijnde weer naar het predicaat topclub wil groeien, zal je je ook zo moeten gedragen. Eens met Schaken dus, het zou lachwekkend worden....

7 april 2014 om 09:44

Vaak genoeg verliest de betere hoor, of kijk jij nooit voetbal? Haha

7 april 2014 om 09:47


Haha, zegt iemand waarvan de club naar de beurs moest gaan omdat ze in geldnood zaten. Waarvan de club niet eens eigenaar is van hun eigen stadion en hun trainings complex.

Dat jij verkoop van eigendommen ziet als staatssteun zegt al genoeg. Verder snap ik ook niet waarom ik uberhaubt nog reageer op zulke onzin berichten, het lokt een zinloze discussie uit die al lang geleden gevoerd is.

Dat ik me zo uitlaat over Ajax bedoel ik misschien wat anders. Ajax heeft gewoon geld zat, en Feyenoord kan dat geld veel betere gebruiken. Als alles weer naar Ajax gaat wordt niemand behalve Ajax daar echt beter van. En zeker niet het Nederlands voetbal.

7 april 2014 om 10:09

@panerai
Als PSV zo goed was...waarom gaan ze dit seizoen dan 5e eindigen?

7 april 2014 om 10:21

Waar zeg ik dat dan precies?

Ik zeg alleen dat PSV toen der tijd tegen Milan goed speelde, die periode was PSV echt in topvorm en als de loting wat gelukkiger was geweest had PSV zich waarschijnlijk gewoon geplaatst voor de groepsfase. Dat ze daarna een hele tijd geen pepernoot meer hebben geraakt doet toch helemaal niet ter zake.

Ik wil wel eens zien hoe jou club er had voorgestaan als er 8 basis spelers van dat jaar ervoor vertrokken waren, denk dat ze ook niet veel verder dan een 5 e pek waren gekomen, sterker nog, ik denk dat ze niet eens in de top 10 hadden gestaan.

Dat dat PSV haar eigen schuld is is helemaal waar, maar niemand heeft gezegd dat PSV dit jaar kampioen moet en zal worden. Dit is een tussenjaar.

7 april 2014 om 11:44

Ajax zat niet in geldnood...
Ajax wilde gaan concureren met het grote geld in de andere competities, dat was de makkelijkste manier om aan veel geld te komen.
Echter mislukte het aanhaken bij de top volledig.

7 april 2014 om 12:36

@ Panerai

Sorry Panerai, maar ik vind het toch weldegelijk een schande als je kijkt naar de tegenstanders die Feyenoord trof.

Dus omdat Ajax haar zaakjes goed op orde heeft gun je Ajax geen rooie cent meer, sorry maar wat is dat nou voor prut redenering. Het is maar goed dat jij niet in de Sociaal Economische Raad zit ofzo of bij PSV invloed hebt. Trouwens redeneerde je toen ook hetzelfde toen PSV jarenlang alleen het Champions League geld opstreek ? Wedden van niet, maar goed van jou zijn we wel gewent dat jij graag met twee maten meet. Als je zou zeggen dat je het Ajax niet gunt vanuit rivaliteit gevoelens snap ik het enig sinds wel maar dit vind ik wel heel onzinnig.

En hoezo is het goed voor de punten voor Nederland als Ajax geen geld heeft ? Nu heb ik helemaal niks met jouw club, maar het Nederlandse voetbal is er juist bij gebaat dat Ajax en PSV haar zaken financieel op orde hebben. Probeer je nu opeens een wit voetje te halen in Rotterdam ofzo na jou eerdere kritiek op Feyenoord ?

Grappig dat jij perse weer over die gemeente deal moet beginnen, waar tegen nog een onderzoek loopt van de Europese Unie. Dat jij en PSV het geen staatssteun vinden wilt nog niet zeggen dat het waar is.

Hoe je het ook went of keert was het gewoon een vorm van staatssteun omdat geen enkele commerciële partij met PSV zaken wilden doen, dus kon PSV zich alleen maar wenden tot de gemeente. Grappig dat jij 1 van die PSV supporters bent die altijd het hardste schreeuwt dat men geen verstand heeft van de "grond deal" terwijl je zo te zien ook geen verstand hebt over het hoe en onder welke omstandigheden de "arena" tot stond kwam. Ga je daar eens in verdiepen en dan zul je zien dat er een wereld van verschil zit tussen beide gebeurtenissen.

7 april 2014 om 13:51

@leeds Afa,

Ik bedoel niet dat Ajax geen geld moet krijgen dus die rooie cent is overdreven, ik bedoel dat als de nummer 2 zich plaats zij de helft van het geld krijgen. Ik bedoel dus te zeggen dat ik niet wil dat Ajax de volle pot krijgt maar dat Feyenoord zich op zijn minst plaatst zodat ze de helft krijgen.

Ik probeer geen wit voetje te halen, ik ben gewoon realistisch gezien de ranglijst. Het moet raar lopen wil Ajax geen kampioen worden en Feyenoord geen 2e worden. Ik zie het liefst dat die miljoenen verdeeld worden want Ajax heeft het geld totaal niet nodig en Feyenoord wel.

Het boeit toch niet of geen enkele partij zaken wilde doen. PSV heeft gewoon grond verkocht. er wordt gespeculeerd dat de gemeente hier niks mee kan doen maar toch een hoop geld heeft betaald voor iets wat ze niet kunnen gebruiken. En daarom zou het steun zijn ipv een verkoop

Echter ben jij erl

1) niet van op de hoogte dat PSV 2 miljoen aan huurpacht per seizoen betaald. Dit betekend dat de gemeente dus een huursom krijgt.

2) dat PSV binnen nu en 10/15 jaar naar een nieuw stadion wil/moet verhuizen. Dan zal de grond dus vrij komen en de gemeente dit kunnen exploiteren.

En ik weet genoeg over de Arena dat Ajax hier geen 100 procent eigenaar van is. Iets wat bij het PSV stadion wel het geval is.

7 april 2014 om 14:24

Leer eerst je feiten kennen als je gaat praten over het hoe en waarom Ajax naar de beurs is gegaan,voordat je een ongefundeerde uitspraak doet! De beursgang was een manier om geld te genereren. Is uiteindelijk compleet mislukt, maar er zat een idee achter. Op het moment dat Psv geen aankopen kan doen omdat ze nagenoeg falliet zijn, maar na een deal met de gemeente van 40 miljoen( staatssteun) ineens een berg spelers kunnen kopen, getuigt naar mijn mening van kortetermijnvisie en een gebrek aan goed beleid. Dat jij dan mijn club niets gunt, welke al het geld met goed beleid heeft verdient afkraakt, riekt dat naar afgunst. Als je dat toegeeft heb ik nog enige vorm van respect voor je. Maar niet als je met ongefundeerde kul argumenten komt en het koopgedrag van eigen club goedpraat en de feiten verdraait....

7 april 2014 om 14:36

@ Misterajax. PSV kon het geld uit verkopen van Duzudzak 14 miljoen, Lazovic 5 miljoen, Afellay 3,5 miljoen Salcido, 5 miljoen niet gebruiken zonder de grondeal Maar doordat ze in een klap van hun schulden afwaren door deal konden ze dit geld dus wel uitgeven. PSV heeft dus helemaal niks van het geld van de grondeeal geinvesteerd want dat is allemaal in afbetalingen en het eigen vermogen gestoken.

Overigens heeft PSV dit geld van die investering al lang en breed weer terug verdiend.

Verder bedoel ik dus niet dat ik Ajax niks gun. Ik gun Ajax de helft. Ik hoop gewoon dat de nummer 2 zich plaatst zodat het geld eerlijk verdeeld wordt in plaats van dat het op de stapel wordt gegooid in Amsterdam.

7 april 2014 om 22:54

Als PSV een nieuw stadion wilt zal het waarschijnlijk dezelfde constructie nemen als Ajax destijds.
Deels zelf investeren, gemeente die mee betaald in ruil voor aandelen.
e.a investeerders.
Prima oplossing want het kost je niet mega veel, het nadeel is dat je het nooit volledig in eigen beheer krijgt.
Neem aan dat het nieuwe stadion een iets grotere capaciteit krijgt?(40.000?)
Kost ook al snel 200 miljoen.

8 april 2014 om 00:46

Neem ik aan van wel, PSV kan dat natuurlijk nooit helemaal zelf financieren. Daarnaast zal PSV naar 50.000 of 55.000 plaatsen gaan. 40.000 is natuurlijk te klein, dat zijn maar 5000 stoelen meer dan nu, dan kunnen ze net zo goed op de zelfde locatie blijven. Ook met het oog op een eventueel EK of WK zal het stadion groter moeten zijn. PSV krijgt 50.000 stoelen met topwedstrijden zeker wel vol, het PSV stadion is nu nagenoeg elke wedstrijd uitverkocht. Alleen de Europa league is slecht bezocht.

7 april 2014 om 09:28

Ik begrijp ook niet waar de blijdschap voor een tweede plek vandaan komt, want volgens mij hebben we afgelopen jaren kunnen zien dat de voorronden CL gewoon een onneembare horde is omdat daar teams inzitten die normaal gesproken makkelijk in de groepsfase meekunnen maar door een minder jaar in de competitie directe plaatsing misliepen. Toen Nederland nog hoger op de Uefa lijst stond en er slechts een ronde gespeeld hoefde te worden kwamen ze nog mindere tegenstanders tegen als Brondby of Rode Ster Belgrado. Nu komt de nummer 2 vaak in de eerste ronde een gemakkelijkere tegenstander tegen die wel te pakken is waarna de volgende ronde tegen een team van het kaliber AC Milan, Valencia of Benfica is. In 2010 had Ajax nog het geluk dat ze Dinamo Kiev tegenkwamen en daartegen ging Ajax maar net door.

Schaken zegt niet vaak zinnige dingen maar ben het nu absoluut met hem eens.

Vindt het persoonlijk ook een beetje overdreven als dit seizoen de 2e plaats gaan vieren alsof ze kampioen zijn geworden, terwijl ze dit seizoen goede papieren hadden om kampioen te worden.

Schaken heeft helemaal gelijk! Vond het toen al triest, een tweede plaats hoor je - zeker een club als Feyenoord - niet te vieren. Dat gelul over als we die en die wedstrijd hadden gewonnen hadden we nu bovenaan gestaan, telt voor elke club. Aan het einde van de rit gaat het erom welke club dat het beste gedaan heeft en dus uiteindelijk kampioen wordt.

Ach, soms moet je niet alles wat voetballers zeggen serieus nemen. Natuurlijk was het vorig jaar ook al belachelijk! Aan de andere kant ze kwamen uit een flink dal en iedereen snapt dat dat een enorme ontlading gaf. Het nu nog een keer vieren zou wat overdreven zijn.

En die Vormer, als alle clubs dat zeggen staat iedereen gelijk met evenveel punten bovenaan.

Vier maar een feestje als je doordringt tot de champions leaque, dan heb je idd ff een rede om wat te vieren.

Dat als als als... Als Ajax ook" de logische overwinningen" over de streep had getrokken waren we 4 weken terug al kampioen. Pff als als...

Dat is dus nou t mooie van voetbal hier in Nederland. Je weet nooit waar je aan roe bent en hoe t zal verlopen. Maar een ding is zeker . De meest constante ploeg wordt kampioen.

Ja, en als Ajax alle logische overwinningen had gepakt zouden ze met 100 punten kampioen zijn geworden. Als als als, hou toch op.

Vind het wel grappig dat ze bij Feyenoord blijven zeggen: als we de onnodig verloren punten hadden gepakt, hadden we bovenaan gestaan..... Enig idee hoeveel 'onnodige punten' Ajax, PSV en Twente hebben laten liggen? Wint Ajax 2 weken terug van zowel Cambuur als NAC waren ze al kampioen geweest.....

7 april 2014 om 09:14

Jij hebt het over wedstrijden waarin Ajax gewoon werd weggetikt en nog goed wegkwam met een gelijkspel. Ik ben het overigens wel met je eens, maar dat is geen vergelijking. Het gaat dan bijvoorbeeld om een Twente - Feyenoord, Nac waarin we een 110% onterechte penalty tegen kregen en zou zijn er nog wel een aantal wedstrijden op te noemen. Maar zoals ik al zei, dat heeft ede rest ook ongetwijfeld gehad. Ajax is verdiend kampioen.

7 april 2014 om 09:29

Twente feyenoord was gewoon een terechte uitslag. Ondanks dat pelle de 1/0 maakte was twente gewoon sterker. Tadic liet daar zijn klasse zien en waarom hij zoveel beter is dan pelle. Nac ben ik overigens met je eens.

7 april 2014 om 09:32

1 april is nou wel een tijdje terug hoor, beste fct1981.

7 april 2014 om 09:58

4 1 in eigen huis aiiiiiii. Er heeft een scheids een pingel gegeven aan de tegenstander in de kuip, het lag allemaal aan hem. 4 1 afgedroogd en dan ga je nog beginnen over onterecht puntverlies.

7 april 2014 om 10:30

Ik heb het niet eens over de 4-1, ei. Ik zeg toch duidelijk: 'Twente-Feyenoord' en niet 'Feyenoord-Twente'. Graag nadenken voordat je post.

7 april 2014 om 09:58

Dat klopt maar juist omdat die ploegen zoveel punten heeft laten liggen kan Feyenoord dat juist zeggen.

7 april 2014 om 11:47

Ja als iedereen nooit verloor.... ooh dat kan niet.
Het gaat zoals het gaat, soms verlies je onnodig, soms win je met geluk.
Dat heeft iedere club.

Sommige mensen realiseren zich niet helemaal hoeveel pijn het doet als je club zo is afgezakt. Jarenlang werden we door alles en iedereen vernederd (10-0) en eindige we steevast in de middenmoot. En dat als het 'grote' Feyenoord. Dat feest had niets met de 2e plek te maken. Dat feest had ermee te maken dat Feyenoord weer 'terug' was. En dat was ook terecht aangezien we het jaar erop gedeeld 2e en nu maken we in ieder geval weer een kans voor de 2e plaats. Wanneer Feyenoord weer financieel gezond is en de zwakke plekken van de selectie kan aanvullen zullen ze weer een gooi doen naar het kampioenschap.

Dat anderen 'supporters' dit niet begrijpen verbaasd me niets. Spreken elkaar wel weer als Ajax 15 jaar niks wint (op een bekertje na), steevast eindigt in de middenmoot en 40 miljoen schuld heeft. Kijken hoe jullie daarmee om zouden gaan (als jullie überhaupt nog supporter zijn aan het einde van de gifbeker).

En ben het eens met Schaken. Dat feest was een ontlading en niet ter ere van die 2e plek.

7 april 2014 om 12:44

Of misschien is Fey niet zo groot als jullie denken? Het is een topclub volgens de meeste criteria behalve prijzen.....4x kampioen in de afgelopen 40 jaar zegt genoeg

7 april 2014 om 11:16

De winst zat hem in dat seizoen niet zozeer in de tweede plek opzich, maar in het feit dat supporters weer het idee hadden dat er toekomst voor de club Feyenoord was. Verdiep je nog even in de exacte (zowel sportieve als financiele) situatie van de club rond oktober 2010 en je weet dat de euforie destijds wel degelijk te verklaren viel.

Als als als .....als wij Castaignos niet hadden waren wij kampioen geworden. Man wat een gezwets. De concurrentie inclusief feyenoord heeft inderdaad veel punten laten liggen. Gebrek aan kwaliteit en vooral mentaliteit. Conclusie: terecht geen kampioen. Ajax speelt niet goed, maar knalt de kansen er wel in en laat zich thuis niet in de luren leggen tegen bijvoorbeeld heracles.

Ik verbaas me echt over sommige reacties van mensen met een feyenoord hart..weet niet wat voor water er daar in de omgeving uit de kraan komt maar die denken en geloven echt dat ze kampioen hadden kunnen worden. Clubliefde ok maar wel altijd realistisch blijven, jullie zijn de enigste club ter wereld die een 2de plaats zo groot hebben gevierd kom op zeg!!! men wil daar zo graag iets winnen ik kan niet wachten op de reacties hier als volgend jaar bv de beker finale word gehaald haha.

7 april 2014 om 09:35

Het was gewoon de opluchting na al die droevige jaren, met de 10-0 tegen PSV als absoluut dieptepunt .

7 april 2014 om 16:04

Wat jullie van ons vinden zal ons een rotzorg zijn.

7 april 2014 om 22:55

Mensen mogen hun mening uiten op VZ, de manier waarop jij dan reageert slaat nergens op.

Het vieren van de 2e plek is inderdaad een bijzonder fenomeen. Dat clubs uit de subtop vieren dat ze Europa in mogen daar valt nog wel wat voor te zeggen, dat overkomt ze immers niet elk jaar, en dat zijn de kersen op de taart voor de supporters.

Echter mag Feyenoord best trots zijn als ze zich weer kunnen kwalificeren voor de Champions League. De club was een aantal jaar geleden meer dood dan levend, dus dan mogen ze best trots zijn op deelname aan het Miljoenenbal. En het is weer een flinke boost om de club financieel gezond te krijgen. Zowel Ajax als Feyenoord hebben bewezen dat je met een verantwoord beleid ook gewoon sportief succesvol te zijn, met een beetje hulp van de falende concurrentie.

Ik denk dat Vormer sowieso niet veel recht van spreken heeft, amper gespeeld die kerel en dan evengoed praatjes hebben dat "het beter had gemoeten". Schaken daarentegen snapt het allemaal wel. Jullie mogen blij zijn met wederom een 2e plaats. Laat zien dat Feyenoord weer een wat stabielere topclub is geworden.

Denk inderdaad dat het nu wel iets anders ligt dan in 2012. Toen lag de herinnering nog zo vers in het geheugen van jarenlang geen enkele rol van betekenis kunnen spelen dat ik die vreugde zelf ook voelde. Nu komt Feyenoord hoogstwaarschijnlijk voor het derde achtereenvolgende jaar in de top 3, dan ben je er toch weer aangehaakt.

Wat een dom verhaal van Vormer, als FC Twente en Vitesse ook hun logische wedstrijden gewonnen hadden stonden zij nu ook bovenaan, eens met Schaken!

Ik denk dat Feyenoord uiteindelijk blij mag zijn als het 2e wordt. Daar leek het ook niet het hele seizoen op. Uiteindelijk hebben Twente en Vitesse namelijk ook gewoon heel veel laten liggen. Overigens ben ik ook niet gecharmeerd van Ajax dit seizoen, maar ze weten op de één of andere manier toch weer kampioen te worden.

Jongens zoals Schaken zijn precies de reden dat Feyenoord op dit moment niet bovenaan staat.

Ik geloof echt wel dat Feyenoord die 2de plek niet alleen vierde omdat ze 2de waren geworden. Natuurlijk was iedereen blij en ik denk dat heel veel supporters aan het begin van dat seizoen hun bloed hadden gegeven voor een 2de plek, maar ik geloof meer dat ze het vierde om al die jaren van ellende, wanbeleid en mismanagement van zich af te schudden. En ik dacht ook dat ze het jaar daarop alle schroom van zich af zouden schudden en zouden zeggen: "vorig jaar waren we 2de, we willen vooruit gaan dus dit jaar gaan we gaan voor het kampioenschap".

Maar nee, hun doel was een plek bij de eerste 4. En dit seizoen was dat ook het geval.

Ik snap dat niet. Feyenoord bewijst al 3 seizoenen op rij dat ze bij de beste clubs van Nederland horen. Waarom dan nog steeds een plek bij de eerste 4 willen hebben? Daar hoor je toch al bij? Dat is dan toch geen prestatie meer? Koeman zei gisteren ook weer dat het doel bereikt was omdat ze bij de eerste 4 waren geeindigt. Echt ongelooflijk slap. Je staat 2de, staat 4 punten los van de nummer 3 met nog 4 wedstrijden te gaan. Dan moet je geen genoegen meer nemen voor een vierde plek. Dan moet je jezelf voor je kop schoppen als je die 2de plek nu nog uit je handen laat glippen.

Schaken realiseert zich kennelijk niet dat als ze dat doelpunt in de laatste seconden tegen Twente niet hadden laten vallen en die wedstrijden aan het begin van het seizoen niet hadden laten gaan ze gewoon bovenaan hadden gestaan.

Mijns inziens zijn er de afgelopen 2 jaar te weinig mensen geweest die het lef hebben gehad om ambitieus te zijn daar in Rotterdam. Die enige die dat de afgelopen paar jaar waren zijn Guidetti en Pelle. En ondanks dat ik die actie in de Grolsch Veste niet goedkeur snap ik zijn frustratie wel. Hij was kennelijk de enige was die zich realiseerde dat Feyenoord zichzelf gewoon tekort deed

7 april 2014 om 10:31

@boskameel.

Leuk verhaal, maar je vergeet gemakshalve even dat Feyenoord qua begroting zowel Ajax als PSV en Twente voor zich moet dulden. Feyenoord heeft de afgelopen jaren moeten presteren terwijl er financieel niks mogelijk was (en is). Dat is gewoon heel knap maar weerhoudt je er wel van om uitspraken te doen als 'wij worden kampioen'.

7 april 2014 om 10:40

Je zegt als Feyenoord die goal tegen Twente in de laatste seconde niet tegen had gekregen en ze in het begin niet onnodig puntverlies leden ze bovenaan hadden gestaan. Wat een onzin zeg! Als als als. Als die goals van Twente tegen Utrecht en tegen Ado thuis niet onterecht waren afgekeurd had Twente nu 4 punten meer en hadden ze er evenveel als Feyenoord. Zo had het ook moeten zijn, maar een stel pruts scheidrechters wouden het anders hebben. Als ze er dus evenveel hadden als Feyenoord was de situatie 180 graden andersom geweest. Dan had Twente nu de beste papieren voor de tweede plek met het oog op het makkelijke programma van Twente en het loodzware programma van Feyenoord. Wat ik wil zeggen, aan het eind worden al die arbitrale dwalingen en slechte en goede wedstrijden tegen elkaar weggestreept en staat elke club wel waar die hoort. Feyenoord zou die tweede plek zeker verdienen maar een PSV of Vitesse of Twente net zo goed. Verder heb je gelijk met dat Feyenoord wel wat ambitieuzer mag zijn, die tweede plek moest dit jaar gewoon het streven zijn en de komende jaren waarschijnlijk ook (ligt aan de komende transferwindow).

7 april 2014 om 11:19

@ Orgullo

Mwah, deels eens. Koeman heeft er wel alles uitgeperst wat mogelijk was met de middelen die ze hadden. In dat opzicht is 3 seizoenen achter elkaar in de top 4 eindigen hartstikke goed. Maar PSV en Vitesse hebben wel bewezen dat een goed budget niet perse een kampioenschap hoeft te betekenen. Zeker dit seizoen had er veel meer in gezeten omdat de selectie vrijwel in tact bleef.

@ Leonardoacm

Je hebt gelijk dat aan het eind van de rit iedereen staat waar hij hoort te staan, maar denk je dat ze in Amsterdam een glazen bol hebben? Daar weten ze van te voren ook niet wat de concurrentie allemaal doet. Waar het om gaat is dat je de dingen die je zelf in de hand hebt zoveel mogelijk goed moet doen. En ik weet zeker dat als Ajax in de laatste seconden van een wedstrijd de tegenstander gelijk laat scoren, FdB balistics zou worden. En veel spelers van Ajax ook. Veel meer als dat er nu bij Feyenoord gebeurd heb ik het idee. Volgens mij accepteren ze onnodig puntenverlies bij Feyenoord veel makkelijk dan bij Ajax.

Als Ajax-supporter heb ik respect voor de stappen die Feyenoord gemaakt heeft. Ze doen het op eigen kracht, passen de jeugd goed in, draaien zwarte cijfers en doen 3 jaar achter elkaar mee in de top 3. Ik gun hun de 2de plek en deelname aan de CL het meest. Maar ik neem aan dat de supporters na 15 jaar wel weer eens een schaal binnen willen halen, of niet? Dat gaat niet lukken als je blijft accepteren dat een plek bij de top 4 voldoende is. Want je denkt toch zeker niet dat ze in Amsterdam ook elk jaar voor een plek bij de eerste 4 gaan?

Pfff zie eerst maar eens dat je als tweede eindigt voor je je hier überhaupt mee bezighoudt. Feyenoord moet nog naar Eindhoven en naar Alkmaar, daar zie ik ze zomaar twee keer punten verspelen en Twente heeft een veel makkelijker programma maar zij hebben bewezen dat ze zelfs van de slechtsten niet winnen. Dus het is 50/50, alles kan nog gebeuren, ze zijn allesbehalve zeker van die tweede stek. Niet dat iemand van Feyenoord dit denkt of zegt maar ik waarschuw ze vast hahaha

7 april 2014 om 12:26

Volgens mij is de kans dat Feyenoord de tweede plek pakt een stuk kleiner dan 50 procent. Ze moeten thuis winnen en minimaal een van de uitwedstrijden. Als ze bijvoorbeeld maar 5 punten halen uit de laatste drie wedstrijden (twee keer gelijk in een uitwedstrijd en winst thuis) dan is Twente op doelsaldo tweede. Want ik denk dat Twente wel de laatste drie wedstrijden wint aangezien ze alleen maar clubs uit het rechter rijtje treffen, waarvan twee thuis.

Ik vind dat Schaken wel gelijk heeft! Dat feest toen was mooi en terecht als je zag waar ze vandaan kwamen. Maar als je er nu weer zo'n groot volksfeest van maakt, maak je jezelf wel erg klein.

Je kan gewoon een feestje vieren. Toch mooi een 2de plek mocht die behaald worden.geeft toch recht op voorronde cl kans op een hoop geld.

7 april 2014 om 11:56

Vind ik dus ook. Net alsof de tweede plek met dit budget geen uitstekende prestatie is. Zou het verschil met Ajax in de laatste wedstrijd een punt zijn geweest, dan zou het ongepast zijn, nu niet.

Schaken heeft helemaal gelijk de tweede plaats moet niet meer gevierd worden en als telt niet in het voetbal dat is supporterpraat. Toch kan ik me ook wel vinden in de woorden van koeman ik denk dat het dit seizoen voor feyenoord net iets meer geld als voor andere clubs.

En dan praat ik niet over verliezen in eigen kuip van heracles want heracles maakte in de 63 minuut de 1-2. en ook niet over het verlies tegen ado dit zijn wedstrijden die elke club overkomt.

Nee dan bedoel ik in de 90 minuut de 1-0 van rkc. daar is wel degelijk een punt verloren
de 2-2 van go ahead in de 90 ste minuut daar zijn twee punten verloren.
de 2-2 van twente in de 90 ste minuut weer twee punten verloren
de 2-1 van pec zwolle in de 90 ste minuut weer 1 punt verloren

Daarbij kan ik me behoudens de 3-3 van BMI tegen nec geen wedstrijden herinneren die feyenoord in de laatste minuut over de streep trok ( door het maken van een doelpunt).

in vergelijking met kampioen ajax de winst in leerwarden 7 minuten voor tijd nog 1-0 achter daar wint ajax 2 belangrijke punten doelpunt 90ste minuut.
een week later roda uit 1-0 achter 88ste minuut (goal ajax 88ste en 90ste minuut) 3 belangrijke punten

7 april 2014 om 11:37

#lekkebal; Is je zeker ontgaan dat Ajax aan 't begin van het seizoen tegen AZ genaaid is met rood pingel (schwalbe Viergever in duel met Van Rhijn) met een 2-1-verlies daardoor en dat Finnbogasson met 2 overduidelijke buitenspelgoals nog voor 3-3-puntverlies zorgt. Groningen-Ajax met Bojan die in de 1e helft alleen voor de keeper onderuitgehaald wordt (noodrem) waar uit bleek dat er onterecht buitenspel werd gegeven had dus pingel rood moeten zijn (werd 1-1)! Het hoort er wel weer 'gewoon' bij maar kom ff op dan. Zulke arbitraire miskleunen heeft Feyenoord niet gehad!

Eindelijk iemand die het snapt. Elke ploeg laat domme punten liggen en dat compenseert elkaar. Ik vind ook dat als we nu de tweede plaats gaan vieren dat je jezelf volledig ongeloofwaardig maakt. Die keer dat we het vierden was het omdat we van heel, heel ver kwamen. Nu moet je dat niet meer doen en moet je het hoogste nastreven en niks minder.

7 april 2014 om 12:02

Je zegt we, dus neem aan dat je ook Feyenoordsupporter bent. Hoe kun je dan zo praten? Ten eerste is het onzin wat Schaken zegt want alleen een overwinning in de Klassieker had nu al voor een gelijke stand gezorgd. Daarnaast is er gewoon voor het 3e jaar pp rij een topprestatie geleverd. Met het vierde? Budget waarschijnlijk 2e worden is gewoon uitstekend. Zoals ik elders in dit topic al aangaf zou het wat anders zijn als je nu nog om de titel mee zou doen. Maar dat is niet zo, helaas. Dus wat mij betreft feestje ja, huldiging uiteraard niet.

7 april 2014 om 13:47

Ja oke, ik interpreteerde het feestje al bijna als een huldiging. Daar zat ik dan fout. Ze mogen er best trots op zijn en ze mogen het best ingetogen vieren, maar het moet niet weer een topic worden.

7 april 2014 om 14:28

Is ook wat anderen ervan maken he. Voor mij hoeft de selectie niet uitgebreid in het stadion ontvangen te worden, maar als supporters met fakkels de selectie uit Alkmaar opwachten of na de wedstrijd tegen Cambuur wat langer blijven hangen is dat mijns inziens ook prima.

Ze hebben natuurlijk allebei gelijk .. Is overigens ieder jaar in iedere competitie het geval. Maar ik hoop dat ze ervan leren, want ze moeten iedere wedstrijd geconcentreerd zijn als ze echt die titel een keer willen winnen! Ajax doet dat de laatste jaren beter, maar er liggen iedere keer kansen voor de andere teams.

Met 2 jaar gelee de "op-sterven-na-dood"-situatie in het geheugen is het een prestatie van formaat als feyenoord met door de strot geduwde jeugdspelers en spelers uit de beperkte visvijver zoals hijzelf in de basis 2e,3e en weer 2e wordt dan mogen ze op zuid daar wel een feestje voor geven. En zeker met de ontwikkeling van diezelfde spelers die door schade en schande beter zijn geworden. Meneer Schaken denkt iets te ver terug in de Feyenoord-historie.

7 april 2014 om 18:46

@reinburg
Zeg maar gerust ,een bijna dood ervaring.

Het is niet meer dan logisch dat ze tweede worden. De minste veranderingen in de selectie afgelopen zomer. Verder kunnen bouwen met dezelfde trainer....

Nee inderdaad ruben niet vieren aub . Ik kom voor mijn werk minimaal 1 keer per week in belgie en ik krijg nog steeds grapjes daarover te verwerken . En vind het nu en ook town niet gepast. Geen woorden maar daden he feest vieren als je een echte prijs hebt.

De 1e x kon ik het ook nog wel een beetje begrijpen,al had het voor mij toen ook niet hoeven te gebeuren. Stel dat ze het nu weer zouden doen,en ze liggen er weer in de voorronde eruit sta je best wel voor lul vind ik.

7 april 2014 om 22:59

In principe sta je inderdaad nog met lege handen als je 2e word.
Van mij mogen jullie wel een feestje bouwen als jullie de vCL doorkomen.. want dat is gewoon geweldig voor de club... zowel sportief als financieel.
Weet jij eigenlijk voor er voor een vCL overwinning dezelfde winstpremie(1.000.000) staat als voor een overwinning in de groepsfase?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren