Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax moet ruim elf miljoen euro per jaar betalen om Ziyech te halen’

Laatste update:

Khalid Sinouh adviseert Hakim Ziyech zo spoedig mogelijk naar Ajax te gaan, zo vertelt de zaakwaarnemer te gast in het programma Leeuwen van Voetbalzone. Volgens de analyticus van dienst zouden de Amsterdammers circa elf miljoen euro per jaar moeten betalen om de 28-jarige rechtsbuiten te overtuigen van een overstap.

“Als je Ziyech kan tekenen, moet je dat gelijk doen, joh”, opent Sinouh na afloop van het door Marokko gewonnen WK-duel (0-2 tegen België) in de podcast. “Ik denk ook dat hij een mooie leeftijd heeft en hij past gewoon in Amsterdam. Hij voelt zich goed, hij wordt daar gewaardeerd en hij heeft daar ook zijn beste periode gehad. Voor het geld hoeft hij het niet meer te doen. Wat mij betreft hoeft hij niet naar een topclub om daar de ‘maestro’ te zijn: dat kan ook in Amsterdam.”

De geschatte marktwaarde van Ziyech is circa twintig miljoen euro, terwijl de hangende rechtsbuiten momenteel een jaarsalaris van om en nabij de zes miljoen euro opstrijkt, zo weet de zaakwaarnemer. Sinouh verwacht dat Ajax de huidige arbeidsvoorwaarden van de aanvaller van Chelsea niet kan evenaren, maar dat de Amsterdammers wél op een andere manier kans maken om Ziyech te overtuigen. “Hij zal niet hetzelfde salaris kunnen opstrijken, maar Ajax kan hem compenseren met tekengeld. Dat doen ze met alle spelers.”

Ali Boussaboun en Khalid Sinouh discussiëren stevig bij Leeuwen

Sinouh zou Ziyech veel liever bij Ajax zien dan bij een topclub in het buitenland. “Weet je waarom? Bij Ajax wordt hij gewaardeerd. Je weet hoe belangrijk het is voor sommige spelers om die waardering te krijgen, want dan halen ze dan ook het hoogste rendement. Als hij weer bij een Europese topclub zou komen, dan moet hij zich wéér laten zien. Als hij naar Ajax zou gaan komt hij ook gewoon op zijn eigen plek te spelen. Daar heeft hij altijd het best gerendeerd. Ze missen ook nog zo’n speler bij Ajax.”

De analyticus verwacht dat Ziyech in Amsterdam zou kunnen rekenen op een jaarsalaris van vier tot vierenhalf miljoen euro, terwijl Ajax vijf miljoen euro per jaar zal moeten afschrijven als wordt uitgegaan van een totale transfersom van twintig miljoen euro. “Hoeveel tekengeld Ajax zou moeten betalen? Reken maar uit. Als zijn salaris van zes miljoen euro naar vierenhalf miljoen euro gaat, dan moet daar nog anderhalf miljoen per jaar bij. Dan betaal je in totaal elf miljoen per jaar als je hem voor vier jaar wil hebben. Geld is niet het probleem bij Ajax. De enige vraag is of ze het willen neerleggen voor hem. Ajax zijnde zou ik hem zo snel mogelijk halen. Het ontbreekt bij Ajax gewoon aan creativiteit voorin", besluit Sinouh.

Moet Ajax Hakim Ziyech koste wat kost binnenhalen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
27 november 2022 om 20:25

Dan zou je Hakimi ook moeten halen

27 november 2022 om 20:37

Hakimi? Gast die rechtsback gaat gewoon tussen de 80 en 120 miljoen kosten en jaarsalaris veelvoud van Ziyech

28 november 2022 om 00:01

Maar in het artikel staat "geld is niet het probleem bij Ajax." - dus ik zie het probleem niet!

28 november 2022 om 10:56

Haha het probleem is dat Hakimi nooit in zijn leven zou kiezen voor een Ajax

28 november 2022 om 13:59

Ajax moet hun stadion verkopen om hakimi te kunnen halen.

28 november 2022 om 14:19

Gelukkig is de arena ook van ajax he...

28 november 2022 om 20:28

Bij wijze van. Denk je dat me boeit wie eigenaar is van de arena. Ik volg de eredivisie amper

27 november 2022 om 20:25

Denk wel dat Bergwijn beter gaat voetballen als Ziyech er is. Volgens mij kunnen die 2 wel goed met elkaar net als Ziyech toen met Promes. Denk dat voor heel Ajax sowieso wel fijn is om Ziyech in het team te hebben.

27 november 2022 om 21:05

Tadic als (schaduw) spits is op zich niet verkeerd. Iemand die snel is er omheen.

27 november 2022 om 21:43

Klinkt misschien gek maar ik vraag me af of Tadic als dubbele 6 zou kunnen werken? Een beetje zoals schone het deed op zijn hoogtepunt bij ajax. Als 10 binnengehaald jaren als rechtsbuiten om vervolgens als versnellende factor te spelen als een 6 onder Bosz

27 november 2022 om 23:55

Heb ik ook al eens aan gedacht, Tadic en Schone hebben inderdaad wel wat raakvlakken. Schone is echter nooit een sterke speler geweest die steeds z'n kont erin zette in de duels.
Ik heb liever niet dat Tadic dat gaat doen, voor de middenlijn. Z'n voetenwerk is al niet meer zo vlot en hij is ook minder balvast dan Lasse. Ik durf best aanvallend te spelen, maar dit zie ik niet echt gebeuren.

28 november 2022 om 00:28

Nee dat kan niet. Schone was gewoon een creatieve 10 met een geweldig balgevoel en schot. Dat hij rechtsbuiten moest spelen sloeg ook helemaal nergens op toen. Kwam als 10 echter te kort om de ster van Ajax te zijn op die positie en ging als nuttige wissel als 10 een positie naar achter om daar de opbouw te verzorgen, met verve. Tadic is juist altijd een hangende speler geweest van de voorzet en de goals of een bal vasthouden, Tadic heeft werkelijk niets van Schone destijds.

28 november 2022 om 00:31

Tadic of Ziyech op 10 kan ook prima. En zaakwaarnemer of niet, Tadic speelt gewoon geen 2 jaar alles meer. Gelukkig speelt die bolle op het moment als een krant, Bergwijn laat echt niet zien er altijd in te horen.

28 november 2022 om 07:02

Niks en niemand gaat beter voetballen onder Schreuder. Als Ajax Ziyech haalt dan gaat hij ook uitgekotst worden zoals dat nu bij Berwijn, Tadic en Bassey gebeurd, puur omdat ze een vermogen hebben gekost maar Schreuder ze niet aan de praat krijgt.

28 november 2022 om 09:53

Ja dat is in het verleden echt een probleem geweest, want ze zijn toen niet zo goed geweest als de afgelopen 20/25jaar

28 november 2022 om 13:58

Aub geen ajax. Ziyech moet naar een sterke competitie. Spanje of italie. Ac milan lijkt me een goeie club voor hakim.

Te duur, vooral als CL niet gehaald wordt. Kans natuurlijk zeeeer groot met Schreuder als trainer.

27 november 2022 om 20:27

Daarnaast heb je ook die Portugees gehaald deze zomer. Die moet je ook de kans geven.

27 november 2022 om 20:39

Eens, Concecao brengt ook diepgang, wat echt nodig is.

We moeten niet doorslaan met dure spelers zonder restwaarde.

Pasveer, Blind, Klaassen, Grillitsch, Tadic en als Bergwijn zo doorgaat kan je hem ook volledig afschrijven.

27 november 2022 om 21:05

Bergwijn is overdreven. Die is een aantal keer op rechtsbuiten neergezet wat gewoon nergens op slaat. Op linksbuiten heeft hij er zat ballen ingeschoten in de competitie.

28 november 2022 om 02:04

Pasveer en Grillitsch horen niet in je rijtje. Die waren gewoon transfervrij.

Verder ben ik het wel met je eens. Hup wat frisse jeugd erin. De dure aankopen voegen vooralsnog weinig toe

28 november 2022 om 10:27

Ja want met de jeugd ga je de pannen van het dak spelen

28 november 2022 om 07:30

Te duur weet ik niet. In het rekenvoorbeeld van Sinouh kom je op 26 mln euro transfer+ tekengeld en een salaris van ca 5 mln. Dat is stevig, maar niet meer dan er voor Bergwijn is betaald. Restwaarde is wel een verschil natuurlijk, maar in het verleden had Ajax daar met Blind en Tadic ook geen moeite mee. En dat heeft ook niet slecht uitgepakt. Ik hoop in ieder geval als Feyenoorder niet dat dit gaat lukken.

Dus 33-44 miljoen? Afhankelijk van de contractduur. Hoop geld voor een speler zonder restwaarde.

27 november 2022 om 23:47

Het is vooral gegoochel met bedragen. Die 20 transfersom wordt volledig afgeschreven in 4 jaar, dus 5 miljoen per jaar. 4,5 salaris. 1,5 tekengeld. Maar het is een hoop speculatie

28 november 2022 om 14:36

Natuurlijk is het speculatie en ik weet niet of die bedragen kloppen, maar als Ajax Ziyech terughaalt weten we in ieder geval wel dat Ajax hoopt dat het zich met een klap geld weer terug kan kopen richting de status van amper een jaar geleden. Dat is wel gedurfd beleid en beleid wat ik zelden bij een voetbalclub op de lange termijn goed heb zien gaan.

Niet dat jij dat ontkent in je reactie natuurlijk, maar als algemene reactie daar op. Ja, de tandem Bergwijn - Ziyech op de vleugels kan wel eens een heel gevaarlijke en voor Eredivisiebegrippen hele goede aanval zijn, maar dat dacht ik bij Tadic/bergwijn - Brobbey - Bergwijn/conceicao ook en uiteindelijk werken ze zichzelf toch vooral tegen bij Ajax en wordt Feyenoord dit seizoen gewoon kampioen omdat zij de enige club zijn die fatsoenlijk beleid voert en een trainer hebben die het spelletje snapt. Dat is hetgene waar Ajax (en mijn club) allereerst aan moeten werken.

28 november 2022 om 21:39

Dat ontken ik inderdaad niet, sterker nog, ik ben het met je eens. Mijn club heeft het ongekend slecht aangepakt dit jaar. In 1 transferwindow hebben ze hun goede naam als kopende club te grabbel gegooid. Van verstandig inkopen met af en toe een uitschieter, naar een big spender die niet goed lijkt te weten wat ze doen. Nou kon ik Brobbey, Bergwijn en Bassey individueel nog wel begrijpen, maar alledrie tegelijk is erg, erg veel. En als je dan ook nog Ocampos voor 20m wil halen dan ben je echt van het pad af. Terwijl het probleem niet in die spelers zit. Ajax had 1) meer tijd moeten nemen, je kan niet in 1 keer terug naar de top als je Gravenberch, Mazraoui, Antony, Martinez en Haller kwijt bent, en Tadic en Blind te oud zijn geworden. En 2) je moet een normale trainer hebben. Aan die voorwaarden voldoe je niet, dus dan moet je niet 100 miljoen gaan uitgeven. En zeker niet nu nog een keer een megabedrag voor Ziyech. Die gaat Schreuder echt niet redden.

Zou een topspeler voor Ajax zijn, met gevoel voor understatement. Maar als Ziyech wil je je toch ook bewijzen bij een (sub)topclub in een grote competitie? Bij Chelsea door verschillende factoren niet geslaagd, maar hij heeft de kwaliteiten om bij een dergelijke club wel van waarde te zijn. Je zou denken dat je dan in de PL, Serie A of PD wil laten zien dat je het wél kan in plaats van in de Eredivisie weer tegen NEC en Cambuur voetballen.

27 november 2022 om 20:27

Blijkbaar heeft niet iedereen die drang. Is ook erg close met z’n familie en met name z’n moeder, dus misschien wil hij gewoon lekker in Nederland bij haar wonen. Voor sommigen is dat belangrijker dan uitblinken in een grotere competitie.

27 november 2022 om 21:51

Zeker, is ook niks mis mee. Maar als topsporter lijkt me dat niet de meest voor de hand liggende optie. Neemt niet weg dat er meer is dan sport.

27 november 2022 om 23:49

Ziyech lijkt zijn keuzes anders te maken dan anderen. Ik zie het wat dat betr ft wel gebeuren

28 november 2022 om 10:58

Dus met andere woorden, Ziyech heeft geen ambitie en accepteert een mislukte buitenlandse ervaring?

27 november 2022 om 21:07

Waarom? Hij kan met Ajax ook tegen de Europese top spelen. Maar het salaris moet wel gewoon omlaag, niemand gaat Chelsea daarin evenaren.

27 november 2022 om 21:10



Fossen. Niks mis mee om tegen Cambuur te voetballen toch? Zijn toch wel clubs die het daar moeilijk hebben 😉

27 november 2022 om 22:28

Touche 😉

Hahaha 11 miljoen per jaar! Waar hebben we het nog over!
Ajax moet hem daar niet voor willen halen. Heeft geen restwaarde meer en weet niet of hij nou de ontbrekende schakel is bij Ajax. Volgens mij moet Ajax eerst eens de verdediging versterken en een keeper, rechtsback en linker centrale verdediger halen. In de voorhoede loopt genoeg kwaliteit en kan je beter jong talent voorin zetten om weer geld te maken later.

27 november 2022 om 20:28

Ik zie het niet, die kwaliteit voorin. Op Berghuis af en toe na dan. En die Lucca kan ik ook wel waarderen

27 november 2022 om 20:32

Omdat hij toevallig heeft gescoord, of vind je Lucca echt een kwaliteitspeler van het niveau wat Ajax moet nastreven?

27 november 2022 om 21:08

Tadic is het gewoon niet meer. Bergwijn moet op links en de Portugees op rechts. In de spits Brobbey. Kudus kan worden ingezet op de flanken.

28 november 2022 om 01:39

En Concecao als je hem de kans geeft?

28 november 2022 om 02:06

Lucca heeft zeker zijn kwaliteiten. Zou ook niet weten waarom hij niet de potentie van bijvoorbeeld een Haller zou kunnen evenaren

27 november 2022 om 20:35

Wat hebben andere spelers gekost. Je zal het hebben over een 4 of 5 jarig contract. Dus dat is transfersom + 5 jaar salaris. Als de transfersom 25 miljoen euro is, dan hebben we het over 5 miljoen salaris per jaar. Voor de sterspeler dan.

Normaal gesproken ben ik geen voorstander van het nog meer met geld smijten bij Ajax en het lost het anti-voetbal systeem van Schreuder ook niet 1,2,3 op maar voor 'the wizard' is er altijd plek. Please kom naar huis X X X

27 november 2022 om 20:28

En wat ga je dan doen met Tadic, Bergwijn of Berghuis? En wat voor route zie je dan weggelegd voor een Conceicao?

27 november 2022 om 20:41

Tadic zou dan moeten stoppen.

Of ultra offensief. Berghuis op plek Taylor (liever niet), Tadic 10, Ziyech 7 en Bergwijn 11

27 november 2022 om 20:47

Tadic out, Conceicao nog steeds geregeld laten invallen, Bergwijn links en Berghuis nog steeds op het middenveld.

28 november 2022 om 12:10

"Tadic zou dan moeten stoppen". Gaatie?

28 november 2022 om 00:07

Bij Ajax was Ziyech goed, maar de afgelopen 2,5 jaar heeft hij toch ook niks meer laten zien.

Vind je hem vandaag of de vorige wedstrijd nou zo geweldig? Ja, hij had vanavond een assist, een schotje op goal en een strakke indraaiende voorzet die erin vloog maar terecht werd afgekeurd. Maar verder heeft hij niks laten zien. Laat hij dit in Oranje zien, dan wordt hij afgebrand. Of tellen voor Ziyech andere maatstaven?

28 november 2022 om 00:43

In Oranje lopen er wel 7 spelers rond van het niveau Liverpool. Bij Marokko speel je vanuit de omschakeling + is de sterspeler Hakimi.... Had Nederland maar iemand met het rendement van Ziyech. Dan creëer je elke wedstrijd makkelijk 5/6 dikke kansen voor het intikken. Dit WK heeft hij al 5 cruciale momenten gehad, en dat tegen Kroatie en België. De nummer 2 en 3 van het vorige WK.. Die jongen legt ze voor je op je stropdas neer. Vergeet niet wat Ziyech liet zien bij Ajax en ook in de minuten die hij inviel bij Chelsea. het rendement bij Chelsea per aantal speelminuten is gewoon hartstikke prima. En dat terwijl hij de afgelopen maanden nauwelijks minuten krijgt. Snap niet waar je comment vandaan komt. Misschien even de wedstrijd terugkijken met je ogen open.....

28 november 2022 om 12:13

Het procent balbezit van Marokko meewegend, geeft weer dat Ziyech een top prestatie heeft geleverd (er even vanuitgaande dat jouw opsomming het enige is dat Ziyech heeft gepresteerd (lees: niet het geval)).Dat jij van mening bent dat hij "niks meer heeft laten zien", snap ik niet

Ajax moet helemaal niets. Als Ziyech zo graag terug wil komen zou hij ook gewoon wat in kunnen leveren. Waarom zou zijn volgende club dat belachelijke salaris van Chelsea moet gaan betalen.
Het stoort me nogal dat de mogelijkheid van inleveren niet eens wordt besproken door Sinouh. Nee, Ajax moet maar zien waar ze de miljoenen vandaan halen om meneer tevreden te stellen.

27 november 2022 om 20:25

Een club als AC Milan zie ik wel ver gaan voor Ziyech. Als hij de vorm van vandaag doorzet, zullen er genoeg clubs zijn die diep in de buidel willen tasten voor hem. Daarnaast denk ik niet dat de Eredivisie interessant genoeg is voor hem

27 november 2022 om 21:10

Echt niet, die gaan Chelsea niet evenaren. Zoveel geld hebben ze in Italië niet.

27 november 2022 om 20:36

Je kunt ook zeggen dat Hakim niets hoeft. Verdiend een mooi salaris voor af een toe een wedstrijd. Misschien wil hij meer voetballen en misschien wil Ajax een speler die het team wel beter maakt, dat kost geld !!

27 november 2022 om 21:12

Ziyech levert maar in als hij wil voetballen. Anders maar de Bank warm houden.

28 november 2022 om 00:24

Er zijn wel meer clubs he waar hij naar toe kan en waar hij kan voetballen dan alleen ajax. Een beetje denigrerende opmerking richting een voetballer als Zoyech die niet zou misstaan bij veel clubs die hoger staan aangeschreven dan ajax.

28 november 2022 om 11:03

Hij kan ook denken dat Ajax maar moet betalen als ze willen dat hij terug komt. Ajax wil hem toch graag hebben ?

28 november 2022 om 07:30

Hahaha en dan zeggen dat ie het voor het geld niet meer hoeft te doen. Wel doodleuk een salaris vragen dat gelijkwaardig is aan een basisspeler van Madrid/barca/liverpool/bayern/city... Dan ben je het toch wel kwijt hoor.

28 november 2022 om 11:21

'een basisspeler'. Ik kan je er zo 10 opnoemen hoor. Dat er ook spelers bij die clubs (in de basis) spelen met een veel hoger salaris klopt. Komt ie bij Madrid voetballen bv verdient ie opslag meer dan Tchoua, Valverde, Vini, Militao en Mendy. Is hij beter/waardevoller dan die namen? Imo niet. Zo lopen er bij de andere clubs die ik noemde ook zat rond.

28 november 2022 om 07:51

Er staat volgens mij ook gewoon dat hij wat moet inleveren. De 11m is salaris en afschrijving.

28 november 2022 om 11:29

Dat zou logischer zijn inderdaad. Redelijk marktconform ook. 5-6 miljoen salaris en 20-24 miljoen afkoopsom.

28 november 2022 om 20:49

Maar als je het zo stelt als Sinouh doet. Dan zou het een soortgelijke deal zijn als Blind. Die werd ook gehaald voor 20 mio zonder restwaarde en waarschijnlijk ontvangt hij ook al 3mio per jaar (als het niet meer is. Los van tekengeld.

Niet aan beginnen als Ajax zijnde. Hij is niet alleen te duur maar heeft ook geen restwaarde, net zoals Tadic, Blind, Klaassen, Berghuis. Je hebt nu nog geld maar als je dankzij mr Schreuder CL voetbal misloopt dan gaat het heel hard achteruit met de munten. Ga nou maar in zuid Amerika opzoek naar de nieuwe Neres/Anthony. Ajax heeft snelheid nodig op de flanken en daar scoort Ziyech gewoon een onvoldoende.

27 november 2022 om 21:35

Denk je serieus dat er nog top talenten voor 10/20 mil zijn op te halen in Brazilië?... dat is al een tijdje niet zo voor een speler als Anthony ga je 25/30M dokken plus doorverkoop percentage en een dik salaris, komt er ook nog bij dat ze er niet meteen staan vaak een heel seizoen nodig hebben, om vervolgens voor 70/80 mil te verkopen terwijl ze net in vorm komen, je kan beter een speler in vorm halen en prijzen mee pakken, of eventueel een andere positie versterken.

28 november 2022 om 14:13

Voor 20m haal je inderdaad geen exceptioneel talent uit Brazilië meer inderdaad. Maar Zuid Amerika is meer als Brazilië. Uruguay, Colombia, Argentinië, Peru, noem ze allemaal maar op. Zon speler als de linksbuiten van Feyenoord die nu bij Leeds speelt. Zo iemand moet toch te vinden zijn in Zuid Amerika lijkt mij. Ook voor een bedrag rond de 10-15m.

Filip Joos zei tijdens de wedstrijd vandaag dat Milan de beste papieren heeft om Ziyech binnen te halen. Zou een mooie club zijn voor hem, waarom terug naar de Eredivisie met alle respect als je naar de Serie A kan?

Op welke positie zou hij moeten spelen dan? Tadic op tien, berghuis op 8 en Klaassen op de bank? Dan kun je taylor ook direct verkopen

Ja weer veel geld uitgeven, Bergwijn was zogenaamd geen risico maar vooralsnog is het 30 miljoen door het toilet. Daarbij, wat heeft Ziyech laten zien? Niets, helemaal niets..

Ik zie hem graag terugkeren maar het zou toch ook geweldig voor hem zelf zijn om nog een aantal jaar in de Serie A te spelen. En Ajax moet eerst maar is het probleem Tadic/bergwijn oplossen voordat je weer investeert, grote kans ook dat Schreuder er na 3 wedstrijden alsnog uit ligt dan moet je maar weer zien wie de volgende is.

Ziyech gaat echt niet meer naar een Europese topclub, daarvoor heeft hij bij Chelsea veel te weinig laten zien. Terug naar Ajax, of naar een club als AC Milan of Sevilla lijkt me een goede stap voor hem.

Mensen die het niet snappen,hij bedoelt met 11 miljoen perjaar niet alleen zijn salaris,maar wat je in totaal kwijt aan hem bent inclusief tegengeld en transfersom en dat heeft hij blijkbaar gedeeld door 4 en kwam hij op 11 miljoen per jaar uit...

Als hij nog een goede wedstrijd op het WK speelt is hij al helemaal niet meer te halen. En hij heeft bewezen dat hij vooral voor het geld gaat (wat hij bij Chelsea dus ophaalt) anders was hij allang weggegaan in plaats van de bank warm te houden.

Hij heeft ook een transfersom opgebracht. Dat geld hebben we voor hem gehad, zou niet gek zijn om dat weer in hem te investeren. Niet helemaal natuurlijk.

En dan nr.10 van Tadic afpakken...dan is de cirkel rond.😁

Complete nonsens. Financiële zeeeer onverstandig en totaal tegen Ajax filosofie in. Vertrouw nu maar op Conceicao en geef Hansen een kans, het is werkelijk hemeltergend hoe talent genegeerd wordt. We zitten in een nieuw hoofdstuk. Eerst maar Blind en Tadic naar uitgang begeleiden (zeker als Schreuders blijft) nieuwe keeper halen en echt talent scouten: opvolgers van Antony, Neres. Dat soort spelers.
Echt waanzinnig dat mensen dit überhaupt serieus nemen, zijn vooralsnog ook alleen maar fanboys die dit roepen. Dat scheelt iets

27 november 2022 om 22:02

Naast Blind en Tadic ook Schreuder naar de uitgang leiden.....

28 november 2022 om 14:57

Schreuder kan wel een mooie mogelijkheid zijn om Blind naar de uitgang te krijgen. Die twee kunnen elkaar wel schieten volgens mij, dus misschien zegt Blind dan uit zichzelf wel dat hij er op deze manier geen zin meer in heeft. Op een andere manier ga je Blind + bijbehorend salaris niet kwijtraken voor het einde van zijn contract denk ik.

Zyech is een gevoelige knul. Een goed mens weet ik. Liefst dichtbij zn familie . DrontenAmsterdam een half uur. Er is met deze Marokkaanse kaaskop echt wel wat te regelen.

Dat gaat niet gebeuren. In totaal 11 mln over 4 jaar uitgespreid is beter.

Lekker in het buitenland blijven. Ajax heeft al genoeg geld weggegooid en zal eerst moeten saneren voor weer kunnen uitgeven.

Geen fan van spelers terughalen. Maar voor de tovenaar is altijd plek. Toch een ander niveautje dan Klaassen en noem maar op. Hij zei zelf ooit dat ie na 5 jaar terug wilde keren. We zitten inmiddels op 2.5 jaar. Probleem is dat je dan ook weer de jonkies een extra obstakel geeft. Niet alleen Conceicao maar ook al die gasten erachter, bij Jong en O18.

Zou Klaassen sowieso verpatsen. Kudus en Alvarez zullen zelf wel wegwillen. Tadic nooit meer op rechts. Berghuis is een discussie waard. Het zou op zich wel kunnen.

28? Is toch al bijna 30?

Ik heb als PSV-fan tot dat Overmars de fout in ging, de koers en wijzingen in de selectie van dit seizoen zoveel bewondering gehad hoe Ajax haar beleid bepaalde.

Jonge talentvolle spelers scouten/kopen/opleiden, Zuid-Amerika verkennen i.p.v. Scandinavië, talenten de kans geven, spelers voor veel geld verkopen, later in het proces ervaring binnen halen zodat je een mooie mix had.

Dit seizoen is het een soort PSG geworden, te veel ego's. Wat ik zag in de voorbereiding qua talent die goed speelden en nu weer in de KKD spelen krijgen geen kansen meer omdat er te veel zogenoemde sterren zijn ingekocht.

Dit kan gebeuren, ik wil Schreuder niet compleet afvallen maar als je zoveel 'sterren' hebt en dus alles goed moet managen heb je ook een trainer nodig die ook op dat niveau hoort.

Als je wilt opbouwen als club dan kun je Schreuder gebruiken maar met deze selectie plus verwachtingen heb je een trainer nodig die meer op internationaal niveau heeft bewezen. Een trainer die bijvoorbeeld Tottenham, Bayern of Milan heeft gecoacht.

Kortom Ajax had ook de trainer moeten door selecteren en de lat hoger hadden moeten leggen. Genoeg trainers die zich echt in de top hebben bewezen en graag als coach van Ajax willen trainen.
Of ze misschien niet beschikbaar waren in de zomer weet ik niet maar toch weet ik zeker dat met Overmars er minder problemen zouden zijn geweest dan met de mensen die Ajax het moet doen dit seizoen.

On:

Ik zou Ziyech nu niet terug halen, eventueel volgend jaar, geef de jeugd de kans en als Hakim er nu bij zou komen zouden de problemen alleen maar groter worden aangezien elke positie driedubbel bezet is onderhand en de komst van Ziyech alleen maar meer onrust gaat veroorzaken. Niets persoonlijks tegen Ziyech maar te veel spelers die vinden dat ze moeten spelen met deze trainer gaat niet werken.

Bovendien ga ik er van uit dat Ziyech nog te goed is en als hij ambities heeft zich bijvoorbeeld bij een Milan lan bewijzen.
Op zijn 30/31e kan hij ook nog 2 jaar mee met Ajax.

Ik hoop dat Ajax haar identiteit weer weet te vinden met ambities, jeugd en ervaring maar geen sterren ensemble die maar weinig trainers kunnen managen.

Los van wat Overmars heeft gedaan en terecht is ontslagen, zijn terugkeer zou een zegen zijn als het gaat over de club Ajax en haar status.

Geld is wel een probleem bij Ajax, Khalid! De clubs waar geld geen probleem is, zijn Newcastle en PSG.
Ajax moet wel degelijk iets meer op de centen letten, helemaal na de korte Champions League campagne dit seizoen.

Ik zou Ziyech graag terugzien, maar niet voor 11 miljoen per jaar. Daar mag best wat water bij de wijn.

Ziyech hadden ze meteen moeten doen als opvolger van Antony, tenzij Messi na het WK bekend maakt om voor Ajax te spelen. Uiteraard is Ziyech anders een goede aankoop als ze hem nu alsnog halen. Bergwijn op links, Brobbey in de spits. Ocampus en Tadic weg doen.

Das een hoop geld voor een speler zonder restwaarde… dat gaat de RVC nooit goed vinden…

Niet doen, heeft een paar jaar stilgestaan bij Chelsea en kan me op het WK ook nog niet overtuigen.

28 november 2022 om 10:17

Hij speelde anders een puike pot tegen België… paar jaar bij Chelsea trainen wordt je niet slechter van dan spelen bij Ajax in de Mickey Mouse competitie…

Waarom zou hij terug willen keren naar onze Mickey Mouse competitie ?
Kan toch zeker ook wel naar een echte Europese topclub en daar nog een aantal jaar schitteren ..Zou lekker naar Spanje of Italië gaan

Het is natuurlijk erg aanlokkelijk om, ondanks de hoge transfersom, Ziyech aan te trekken als Ajax zijnde. Echter vraag ik mij af of het aantrekken van Ziyech dé oplossing is om de rechtsbuitenpositie van kwaliteit te voorzien. Er loopt al een zeer getalenteerde rechtsbuiten rond (concencao) en daarbij komt ook kijken dat Ziyech niet de snelheid heeft die je op die positie nodig hebt. Een oplossing zou zijn om hem op de 10-positie te positioneren, echter betwijfel ik of hij het loopvermogen heeft om die rol te vervullen. In het hedendaagse voetbal is de 10-positie toch wel echt anders dan de rol van de 'klassieke tien'.

Een van zijn eerste goede wedstrijden sinds zijn vertrek bij ajax en gelijk schrijven. Blijf maar lekker in Londen, crisis komt eraan. 11m per jaar teveel

Als je Ziyech terughaalt, moet je eerst Schreuder eruit gooien.
Als Schreuder er nog zit wanneer Ziyech terug komt weet je zeker dat Ziyech tijdelijk ontevreden gaat zijn wanneer Schreuder alsnog ontslagen wordt. Die 2 kunnen het goed met elkaar vinden

Ajax moet Munir halen.
Wat een keeper.
Wat zal die Saudische club vragen? 2 miljoen?
En met 33 veel jonger dan Pasveertig.

Ziyech past niet in dit huidige Ajax.
We hebben snelheid nodig.

Met de huidige technische staf is dat kapitaal vernietigen. Eerst Schreuder met zijn assistenten de deur uitwerken.

Dat zou een domme zet zijn van Ajax om Ziyech te halen.
Je betaald een vermogen aan salaris en transfersom, en hij heeft geen restwaarde.

Ik zou het wel weten als ik ajax was. Lekker verder kijken en zoeken naar jong talent!

28 november 2022 om 10:55

onzin. Als je ziet wat Blind en Tadic Ajax de afgelopen jaren hebben opgleverd. Er zijn meer manieren om geld te verdienen dan transferwaardes.
Het enige nadeel; garantie op prijzen en champions league succes heb je nooit (op een transfersom trouwens ook niet)

Niet doen! Veel te duur, geen restwaarde en een te groot risico. Stel maar een andere trainer aan, levert veel meer op!

Zou het niet doen als ik Ajax was, straks wint Ajax een wedstrijd en ligt daarna heel de stad in puin.

On: Dan moet je natuurlijk nooit doen als Ajax zijnde. Leuke voetballer, maar niet bijzonder genoeg dat Ajax 'm koste wat kost binnen moet proberen te halen.

Ziyech moet gewoon fijn inleveren, mocht hij naar Ajax willen.
Ajax moet aardig wat transfergeld betalen. Ziyech gaat langzaam ook richting de 30 en heeft het bij Chelsea niet waar gemaakt...

Hij mag fijn inleveren, anders zou ik het niet doen als Ajax zijnde.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren