Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax mag geen supporters meenemen naar Utrecht

Laatste update:

Ajax mag dit seizoen opnieuw geen supporters meenemen naar Feyenoord en ook bij de uitwedstrijd tegen FC Utrecht, op 13 december, zijn geen fans van de Amsterdammers welkom. Dat heeft burgemeester Jan van Zanen van Utrecht donderdag besloten, meldt Het Parool.

/

Bij de vorige wedstrijd tussen Utrecht en Ajax zong een deel van de Utrecht-aanhang antisemitische liederen. De KNVB legde de club een geldboete op en besliste dat de Bunnikside, het vak van de harde kern van Utrecht, bij de volgende thuiswedstrijd tegen Ajax gesloten moest worden. Fans uit dit vak kunnen echter wel een kaartje kopen voor een ander plekje in het stadion.

Volgens de gemeente is het risico dat er rellen ontstaan met Ajacieden te groot, waardoor besloten is om het uitvak op 13 december leeg te laten. “Het is zeer betreurenswaardig dat dit nodig is”, schrijft Van Zanen in een brief aan de gemeenteraad.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
29 oktober 2015 om 15:07

De burgemeester gaat over de veiligheid in de stad, niet over het geven van stadionverboden.
Omdat hij nu eenmaal mensen uit Utrecht niet kan verbieden zich in Utrecht te bevinden, kiest hij voor deze maatregel.

Klinkt heel stom en onrechtvaardig, maar gezien de veiligheid te billijken.

29 oktober 2015 om 16:31

Allemaal leuk en aardig, maar Utrecht heeft weer(!) zijn zaakjes niet voor elkaar en dus zijn de supporters en misschien ook de tegenstander zelf de dupe van misdragingen van het thuis publiek. Schandalige beslissing!

29 oktober 2015 om 20:23

Kom op zeg, burgemeestertje lijkt me zwaar overspannen. Hartstikke vervelend hoe het allemaal loopt maar als je ballen hebt, regel je dit gewoon. Ajax publiek welkom, paar rijen naast het uitvak vrijhouden, paar me'ertjes ertussen en die paar boze bunniksiders gewoon koest houden. Wat willen ze doen? over de afscheiding klimmen? Is nog nooit gebeurd in de Galgenwaard. Nooit.

29 oktober 2015 om 15:09

absoluut mee eens dat de leuzen die worden geroepen niet kunnen maar ga nu niet als ajax supporter in de slachtofferrol kruipen. ***** Utrecht en spreekkoren over Nesu en Dito zijn net zo verschrikkelijk en die werden vanuit het uitvak ook luidkeels gezongen(was er namelijk bij). waar twee kijven hebben 2 schuld.

29 oktober 2015 om 15:11

Racistisch zelfs ? Ik praat niks goed maar wat je nu zegt is gewoon onzin.

Maar snap de burgermeester wel , als de hardekern door het hele stadion zit kan je verwachten dat er iets gaat gebeuren tussen het uitvak en het normale vak wat daar meteen naast zit.

Zolang supporters van ajax zichzelf joden blijven noemen zal dit altijd een probleem blijven

Dit slaat natuurlijk nergens op. De utrechtaanhang heeft zich misdragen...
Sws mogen er dan ook geen utrechtfans de arena in volgende x.. anders is het natuurlijk competitievervalsing (als dit het niet alsnog is)

29 oktober 2015 om 15:02

Haha competitievervalsing? Dat lijkt me ver gezocht

29 oktober 2015 om 15:05

Natuurlijk wel al heb je daar verschillende gradaties in.

Je ontzegt de uitclub steun van supporters op basis van complete onzin. Als Ajax nu ook Utrecht supporters weigert staan ze weer quitte en is er geen competitievervalsing meer...

29 oktober 2015 om 15:14

Helemaal niet vergezocht, als club onterecht benadeeld worden ten opzichte van andere clubs valt gewoon onder competitievervalsing.

29 oktober 2015 om 15:59

Je reinste competitievervalsing ja. Want wat zijn de gevolgen? Iedere supportersgroep van iedere club kan zich straks zo gaan misdragen om vervolgens geen uitsupporters meer van Ajax te hoeven ontvangen. De boeven worden rijkelijk beloond en als de Knvb nu niet in gaat grijpen lijkt het me niet meer dan normaal te stellen dat de Knvb bloed aan de handen heeft.

Enige oplossing: Neutraal terrein. Geen Utrechtaanhang (want Utrecht wil Ajax niet ontvangen na misdragen éigen supporters), wél Ajax aanhang.

29 oktober 2015 om 17:28

Hahaha, en wie wil dat gajes uit amsterdam op neutraal terrein gaan ontvangen dan? Ajaxsupporters zijn geen haar beter, want ook daar hoor ik regelmatig anti-boeren of anti-kakkerlakkenliederen. Veelvuldig met het K woord erin. Tevens doen ze aan Israelverering, door met Israelische vlaggen gaan staan te zwaaien superjoden te roepen.enig idee hoe dat overkomt voor de Palestijnen in Nederland die hebben moeten vluchten voor dit fascistisch regime?

29 oktober 2015 om 19:05

Nou een wedstrijd zonder eigen publiek is in je nadeel. Het publiek heeft nou eenmaal invloed op de beslissingen van een scheidsrechter.

29 oktober 2015 om 15:07

Fans van Utrecht zijn van harte welkom in de Arena als het aan mij ligt, kom nou zeg! Het zou te kinderachtig zijn om hierom supporters van Utrecht te weren. Beetje de instelling van de basisschool 'als ik niet op je feestje mag komen, mag je ook niet op de mijne komen'.

29 oktober 2015 om 15:14

Waarom zou je iemand uitnodigen, waar jezelf niet welkom bent
Ik nodig nooit mensen uit bij wie ik ook niet welkom ben, dus wat dat betreft

Maar ik begrijp je insteek, buiten dat is het ook niet de club Utrecht die deze beslissing neemt, maar de stad Utrecht.

29 oktober 2015 om 15:30

Club loopt ook alleen maar inkomsten mis door deze maatregel, er is al een extra strenge maatregel op kaartverkoop. Dus of fcu hier heel blij mee is weet ik ook niet.

29 oktober 2015 om 15:34

Ja, maar het is helemaal belachelijk om Ajax supporters de toegang te weigeren om een incident waar de Utrecht supporters verantwoordelijk voor waren.

29 oktober 2015 om 15:58

LeviV

Als het aan mij had gelegen is de aanhang van ajax ook gewoon welkom. Wat is nou een wedstrijd zonder uit publiek?

Ik snap niet zo goed waarom van Zanen bang is voor een verhoogd risico op rellen omdat wij plaats mogen nemen op andere tribunes.

Het risico lijkt mij groter als de club niet had gezegt dat mensen met een scc op de bunnikside plaats mogen nemen op een andere tribune. Volgens mij wil je als club zijnde de (mogelijke) relschoppers in huis houden en ze makkelijker kan identificeren. In plaats dat ze geen toegang hebben en toch die kant op gaan om de confrontatie op te zoeken.

29 oktober 2015 om 15:51

Dus worden we weer genaaid. Ajax word dus de dupe van de straf van utrecht. Heel goed geregeld

29 oktober 2015 om 15:57

FcUtrecht. Of je benoemt die feiten even als je oppert dat de afgelopen jaren Ajaxsupporters zich al jaren misdragen.

29 oktober 2015 om 16:10

Heel erg allemaal maar dan maak je nog niet je eigen probleem, ons probleem.

Knvb moet ingrijpen. Als Utrecht zijn tegenpartij niet gepast kan ontvangen terwijl ze het zelf niet goed voor elkaar hebben: neutraal terrein zonder Utrechtsupporters, of de wedstrijd reglementair verliezen, of in Amsterdam spelen.

Ga lekker je eigen problemen oplossen in plaats van je tegenpartij te benadelen. Je reinste competitie vervalsing.

29 oktober 2015 om 16:11

Dus jij vindt het logisch dat de ajax aanhang gestraft wordt Door iets wat de Utrecht aanhang heeft gedaan! ? Ja dan ben je ook niet helemaal goed bij je hoofd. Ik zou het zwaar terecht vinden als de ajax supporters gestraft worden als ze werkelijk iets gedaan hebben, maar dit slaat helemaal nergens op. Dus de bunnik krijgt straf, ze mogen niet op hun eigen plaats zitten, maar wel ergens anders in het stadion en daarom mogen de uitsupporters niet komen. Regel dan gewoon dat ze echt niet kunnen komen en hun staf niet ontlopen ipv andere mensen er de dupe van te laten worden! !

29 oktober 2015 om 18:04

sorry hoor maar ik zat in het uitvak en van onze kant waren er geen spreekkoren die kwetsend waren richting FC Utrecht.. dus ken je feiten @fcutrecht03

29 oktober 2015 om 18:55

Tja, als je daar zat, zul je echt niet toe gaan geven dat jullie dit soort dingen niet doen. Ajaxsupporters zijn natuurlijk heilig en doen zoiets niet. Lachwekkende reactie hoor. Bij iedere wedstrijd hoor je dingen die niet door de beugel kunnen. geen een ploeg kan zeggen dat hun supporters zoiets niet doen. Blijkbaar hoort het bij de voetbalcultuur en als je er als gewone supporter iets van zegt, krijg je gelijk een stuk of 10-20 doorgesnoven gekken op je nek. blijkbaar durven ze dat soort dingen ook alleen maar in groepsverband.

29 oktober 2015 om 20:26

Utrecht03, ik zat wanneer mogelijk elke keer in het uitvak met Ajax in jullie stadion, geen onvertogen woord gehoord over nesu. vertel me even, waar heb je het over?

29 oktober 2015 om 20:57

@steef71 Ik zeg nergens dat Ajacieden heilig zijn. maar wat betreft de insinuaties die fcutrecht03 maakt richting ons daar klopt gewoon niks van..

Jammer dat altijd een gedeelte van de supporters het moeten verpesten voor anderen, zielig volk.

29 oktober 2015 om 15:23

Ik snap de Utrecht supporters sowieso niet. Waarom maken ze zich zo verschrikkelijk druk over 'hun grote rivaal Ajax'? Het is voor hen de grootste wedstrijd van het seizoen, voor Ajax is het niets meer dan speelronde x. Totaal geen sportieve rivaliteit en totaal geen stedelijke rivaliteit (zoals de havens Rotterdam en Amsterdam).

Stelletje druktemakers daar :s

29 oktober 2015 om 15:31

Niet meer dan speelronde X? Lijkt me tegenwoordig toch een extreem belangrijke wedstrijd aangezien er nooit wordt gewonnen in De Galgenwaard.. Utrecht is voor Ajax geen Roda of De Graafschap

29 oktober 2015 om 15:44

Inderdaad, niet meer dan een gewone speelronde. Utrecht is middenmoot (terwijl Roda en De Graafschap degradatiekandidaten zijn), dus dat kan je meer vergelijken met Heereveen of Groningen. Het is echt niet dat "utrecht" iets speciaals losmaakt bij de Ajacieden. Je merkt wel dat de Utrechters wat meer hun best doen als ze tegen Ajax spelen dan tegen een andere club, maar dat zie je wel vaker. Ajax is de 'te kloppen' ploeg. Logisch.

Maar qua rivaliteit heb je alleen maar Feyenoord. PSV geeft qua sportiviteit ook wel wat extra's, al is de rivaliteit met Eindhoven veel kleiner. Die wedstrijden Moet je winnen. De rest is een gewone speelronde. Daar maakt het resultaat wat minder uit, als je aan het einde maar kampioen wordt.

29 oktober 2015 om 16:25

Aangezien het zomaar een speelronde voor Ajax is: waarom is het uitvak dan altijd stijf uitverkocht? Dat is normaal bij Ajax zeker niet zo.

Of je het nou wilt toegeven of niet, Utrecht uit is voor Ajax ook 1 van de leukere wedstrijden

29 oktober 2015 om 16:47

Nou ja, Ajax neemt gemiddeld 800 uit-supporters mee. Normaal gesproken neemt Ajax, op Feyenoord na, de meeste supporters mee naar uit-wedstrijden. Hoeveel kaarten heeft de Galgenwaard beschikbaar voor het bezoekende team? 1000? Dat ligt toch aardig in de lijn der verwachting.

http://www.soccernews.nl/news/316244/ajax_en_feyen...

29 oktober 2015 om 16:50

Caesar: Ajax en Feyenoord staan er beiden om bekend eigenlijk altijd een vol uitvak te hebben... ken je feiten

on topic: de beslissing vd burgemeester komt erg onrechtvaardig over. FC Utrecht verdeeld de kaartjes vd Bunninkzijde over de andere vakken, daardoor kan de veiligheid niet gegarandeerd worden en dus mag Ajax geen uitsupporters meenemen. Waarom wordt FC Utrecht niet verplicht de Bunninkzijders te weren van die wedstrijd zoals de intentie was van de straf??

lijkt mij dat de Knvb hier nog wel iets mee moet doen - de straf voor FC Utrecht wordt slinks op Ajax afgewend - dat lijkt me niet de bedoeling?

30 oktober 2015 om 02:49

Ken je feiten voordat je wat roept . Vrijwel iedere uitwedstrijd van ajax zijn de kaarten voor het uitvak binnen no-time uitverkocht en is het af en toe net een loterij. Ik heb zelf ook dikwijls naast kaarten gegrepen voor de meest onaantrekkelijke wedstrijden. Dus geen onzin verkondigen. Er zijn 2 clubs in Nederland die ieder uitvak weten te vullen en dat zijn ajax en feyenoord. Dat jullie nu zowat elke wedstrijd blij mogen zijn met anderhalf taxibusje aan uitsupporters kunnen wij niks aan doen.

30 oktober 2015 om 11:27

@ Rikkkiee

Westend heeft gewoon gelijk hoor, voor de meeste Ajacieden zijn de wedstrijden tegen FC Utrecht gewone competitie wedstrijden. Alleen voor de harde kern/fanatiekere supporters groepen zijn wedstrijden tegen FC Utrecht net even anders.

29 oktober 2015 om 15:26

Maar Ajax supporters hebben niet eens iets gedaan. Het is nog krommer dat Utrecht-supporters het moeten verpesten voor Ajacieden met hun haatzaaierij.

29 oktober 2015 om 17:56

Dat is niet helemaal waar, Jansen Joenite.

Tijdens de wedstrijd zongen Utrechtsupporters schandalige liedjes over Joden, en zongen Ajaxsupporters schandalige liedjes over de overleden David di Tommaso en de invalide geraakte Mihai Nesu. Beide groepen gebruikten in hun liedjes een dodelijke ziekte. Beide groepen hebben zich dus in gelijke mate misdragen.

FC Utrecht werd als enige bestraft omdat een Joods comité een klacht heeft ingediend en omdat FC Utrecht verantwoordelijk was voor de veiligheid in het stadion.
FC Utrecht werd dus niet alleen bestraft voor het gedrag van de eigen fans, maar ook voor het gedrag van de Ajaxsupporters.

De Knvb had bij het geven van de straf (bunnikside leeg) moeten bedenken dat het onmogelijk is om alle bezoekers van de Bunnikside te weren bij de wedstrijd. Deze mensen hebben allemaal een clubcard en kunnen dus probleemloos een kaartje kopen voor een ander vak. Omdat de meesten bovendien een seizoenkaart hebben kunnen zij sowieso toegang tot de wedstrijd eisen. De politie is er namelijk niet in geslaagd om individuele mensen te identificeren die zich hebben misdragen en de wet staat niet toe om mensen een toegangsverbod op te leggen alleen maar omdat ze in een bepaald vak hebben gezeten.

De straf van de knvb bracht daarom het risico met zich mee dat alle potentiële raddraaiers gezamenlijk een kaartje zouden kopen voor het gezinsvak. FC Utrecht heeft daarom besloten om de supporters individueel een plek toe te wijzen, zodat zij enige invloed kan uitoefenen op de veiligheid door potentiële raddraaiers van elkaar te scheiden. In de media en op fora is de indruk gewekt dat FC Utrecht geprobeerd heeft om de straf van de knvb te omzeilen, terwijl de club in werkelijkheid haar maatschappelijke verantwoordelijkheid heeft genomen om de negatieve effecten van de ondoordachte straf van de knvb te voorkomen.

De burgemeester van Utrecht heeft nu besloten om Ajaxsupporters te weren bij de wedstrijd. Dat is heel vervelend en onredelijk, maar daar heeft FC Utrecht niets mee te maken.

29 oktober 2015 om 21:29

Aah dank je! Dat was mij dus niet bekend!

30 oktober 2015 om 10:36

Ik was zelf aanwezig in het uitvak en kan voor 100% stellen dat er niks over Di tommaso of nesu gezongen is , dus waar je deze onzin vandaan haalt ? Of is het om het gedrag van een gedeelte van de bunnikside goed te praten en de schuld bij de ajax supporters te leggen ? Iets waar ze in Utrecht erg goed in zijn blijkt nu maar weer na deze belachelijke beslissing waarbij de daders aan jullie kant nu zelfs beloond worden door bestuur en burgemeester.

30 oktober 2015 om 11:31

@ Orwell

Houd nou toch eens op, de Ajax aanhang heeft nooit dat soort liederen over die twee tragische gebeurtenissen gezongen. Als dat echt zo geweest zou zijn zouden wij daar wel voor gestraft zijn en publiekelijk voor aan de schandpaal zijn genageld,

De twee groepen die je met deze maatregel straft zijn de gewone voetballiefhebber en de supporters van Ajax. (En dus niet de daders!) Natuurlijk te gek voor woorden dat het op deze manier moet. De club Utrecht zou zelf meer moeten doen ter voorkoming van dit soort leuzen.

29 oktober 2015 om 15:27

Dat snap ik niet. Welke gewone voetballiefhebber wordt dan gestraft?

29 oktober 2015 om 16:14

Die mensen die dalik langs zo'n doorgesnoven knuppel van de bunnik zitten in het familievak! En de uitsupporters natuurlijk.

29 oktober 2015 om 19:00

bram, hij had het over welke gewone voetballiefhebber. dan heb je het dus niet over een Ajax uitsupporter. De gewone Ajax supporters gaan al lang niet meer mee naar uitwedstrijden omdat ze niet tussen die doorgesnoven gekken willen zitten. De enigen die nog gaan zijn de dealers (lees leiders van de harde kern) Hun harde kern en een grote groep wannabe's die er graag bij willen horen.

29 oktober 2015 om 20:10

Nee, de gewone voetballiefhebber bedoel ik Jan en alleman die van voetbal houdt. Ook dus de normale Utrecht supporter. Zij krijgen nu minder sfeer in het stadion.. minder beleving etcetera.

29 oktober 2015 om 21:01

Dan heb jij blijkbaar nog nooit in een uitvak gezeten van een wedstrijd van Ajax Steef.. dus stop maar met al die insinuaties.. Er zijn genoeg gewone Ajacieden die ook hun uitwedstrijden pakken..

30 oktober 2015 om 02:57

Vreemd ik ga toch al meer dan twintig jaar naar uitwedstrijden met mijn maten . We hebben allemaal een goede baan en geen van ons dealt , gebruikt of is een wannabe zoals mij dat noemt en zo zijn er nog velen die ik iedere wedstrijd weer in het uitvak tegen kom. Hoe kom jij erbij dat de gewone supporters niet in de uitvakken zitten ?

30 oktober 2015 om 11:37

@ Steef71

Je weet je niet waar het over hebt, er gaan nog steeds "normale" Ajax supporters mee naar uitwedstrijden. Dat ze allemaal aan de coke en de pillen zitten is ook zo´n mooi cliché verhaaltje. Ben jij überhaupt weleens mee uit gegaan en zo ja hoe vaak/hoelang ?

Dus omdat de Utrecht supporters zich vorig jaar hebben misdragen mogen de ajax supporters dit jaar niet komen. De wereld op zijn kop!!

29 oktober 2015 om 15:17

Snap jij het wel? Een plaatsnaam zingen gekoppeld aan een ernstige ziekte mag zeker wel?

29 oktober 2015 om 15:32

@Jovo-7

Utrecht heeft toch straf gekregen van de Knvb en niet ajax. Het is toch raar dat een utrecht nu van een straf een beloning maakt. Doordat ze zelf een vak leeg moeten laten mag ajax geen supporters meenemen. Ik geef toe dat ajax supporters geen lievertjes zijn maar dit heb je bij elke club. Maar nu krijgt niet utrecht maar ajax de straf.

29 oktober 2015 om 15:19

Wat denk je dat de Bunnikside aanhangers gaan doen? Die kopen nu massaal een kaartje voor de vakken naast de Ajax supporters en dan zijn de rapen pas echt gaar....

Hoe krom ook, ik begrijp de achterliggende gedachte wel

29 oktober 2015 om 15:24

@Sverige. Naast welke vallen Ajax supporters dan? Die mogen het stadion niet in namelijk..?

29 oktober 2015 om 15:41

Dat zegt ie toch

29 oktober 2015 om 16:16

Zou je dan als club niet b moeten zorgen dat zij niet aan een kaartje kunnen komen! ? Die mensen kennen ze echt wel!

30 oktober 2015 om 11:45

@ Sverige4u

Wat een bangmakerij zeg, een aantal jaar geleden gebeurde het enkele keren dat de een deel van Utrechtse aanhang de jaarlijkse grachtengordel liep om zich uiteindelijk door een paar stewarts te laten tegen houden. Als men toen echt wat zou willen konden ze er makkelijk door heen breken, maar dat deden/durfden ze niet. Dus zo gevaarlijk zal het allemaal niet zo zijn, maar goed tegenwoordig is "angst" het mode woordjes en dan moet allemaal maar wijken voor die zogenaamde schijn veiligheid.

"de Knvb legde de club een geldboete op en besliste dat de Bunnikside, het vak van de harde kern van Utrecht, bij de volgende thuiswedstrijd tegen Ajax gesloten moest worden. Fans uit dit vak kunnen echter wel een kaartje kopen voor een ander plekje in het stadion."

Kortom, die hele straf van de Knvb slaat op deze manier nergens op. De 'fans' die zich dus schuldig hebben gemaakt aan het zingen antisemitische liederen en in feite als straf geweerd moeten worden uit het stadion, krijgen dus nu de kans om op de plek waar eigenlijk Ajacieden hadden moeten staan alsnog naar die wedstrijd te gaan.

Loooooooooogisch

29 oktober 2015 om 15:28

En de burgermeester denkt: heej, die bunnikside supporters kunnen prima in het uitvak! Probleem opgelost...

Dat Ajax ze niet mee mag nemen naar Feyenoord en andersom dat is logisch, aangezien ze beiden schuld hebben en elkaar te lijf gaan. Dit is echter een totaal andere situatie. Omdat Utrecht een stel joden hatende supporters heeft mag Ajax zijn supporters niet meenemen? Dat is volstrekt de omgekeerde wereld. Je zou eerder zeggen dat de supporters van Utrecht niet welkom zijn na de gebeurtenissen van vorig jaar. De Utrecht supporters zitten toch fout..

29 oktober 2015 om 16:29

Ik denk dat ze in Utrecht vooral ajax haten, van antisemitische sentimenten heb ik nooit veel gemerkt buiten het voetbalstadion.

Is dit een grap? Het zijn een paar achtelijke Utrecht supporters die dit doen, en vervolgens wordt Ajax gestraft? Dit wordt een zaak voor de KNVB

Ze hebben toch de namen van de seizoenkaarthouders van de Bunnikside? Even een controle bij de toegangpoortjes waarbij iedereen zich moet identificeren en zo pik je ze er toch zo weer uit?

Nu lijden de goede onder de slechten (niet dat het bij Ajax allemaal lieverdjes zijn maar die hebben in dit geval niets gedaan)

29 oktober 2015 om 15:18

Als je niet weet hoe ze heten en hoe ze er precies uitzien, dan heb je aan die controle natuurlijk ook vrij weinig.

29 oktober 2015 om 16:05

Stap 1) je kent de namen van iedereen op de Bunninkside aangezien ze een seizoenkaart hebben gekocht bij je club

Stap 2) Namen op een lijst zetten

Stap 3) Bij betreden van stadion iedereen om legitimatie vragen en de namen checken met de lijst

29 oktober 2015 om 16:22

Maar wat heb je dan gecheckt? Dat iedereen op de Bunninkside aanwezig is en een ID bij zich heeft. Dan heb je toch nog steeds niet de mensen eruit gepikt die (met een seizoenskaart en die die leuzen roepen.... Dat was juist het probleem dacht ik. Ik heb vooralsnog niemand horen roepen dat er mensen op de Bunninkside zaten die daar niet horen. Dan vraag ik me verder overigens nog af of een seizoenkaart persoonsgebonden is. Want wij hebben namelijk 5 seizoenkaarten voor een heel bedrijf. Dan kan iedereen er dus zitten.

29 oktober 2015 om 16:26

Dan praten we langs elkaar heen

Knvb zegt niemand van de Bunnikside mag de wedstrijd bijwonen aangezien vanaf daar geroepen is.. en op mijn manier kun je dus die mensen weren. Maar goed Utrecht saboteert dus zelf de boel door iedereen te herplaatsen.

Voor de seizoenskaarten die niet naamsgebonden zijn is inderdaad geen oplossing te vinden!

29 oktober 2015 om 16:14

Dit is een breder probleem en geldt voor alle Stadions....hele mooie verhalen over clubcards en seizoenkaarten maar heb jij je ooit moeten legitimeren bij het naar binnen komen? Daarmee maak je ook stadionverboden etc erg symbolisch want Clubs weten gewoon niet wie er naar binnen komen. En ja, dan duurt het misschien wat langer om naar binnen te komen maar dat is de enige manier om de raddraaiers er echt uit te halen.

29 oktober 2015 om 16:24

Niet om wijs te doen maar ik ben zo vaak gevraagd om me te legitimeren. Bij grote wedstrijden moet je als je in de buurt zit van vak 410 of de F-side vaak genoeg legitimeren. Bovendien moet het bij Europese uitwedstrijden ook (anders krijg je geen entreekaartje)

29 oktober 2015 om 17:27

Ik ben in verschillende Stadions geweest en in verschillende vakken en heb me echt nooit hoeven te legitimeren om binnen te komen. Natuurlijk moet je je legitimeren bij het aanvragen van een clubcard Maar ik kan daarna gewoon kaartjes kopen en die aan jou geven.

Doodzonde. Voor beide partijen. Ik blijf het vreemd vinden dat er altijd wordt gerefereerd dat het direct antisemitisme betreft. Ajacieden noemen zichzelf Joden, dus in het voetbal worden "Anti-Joden" liedjes gebruikt als Anti-Ajax. Dat gebeurt denk ik bij elke ploeg waar Ajax tegen speelt?

Dan is het toch eens tijd dat zoiets naar buiten wordt gebracht door de Knvb, in plaats van dat het gaat over de Joodse gemeenschap. Denk dat iedereen die de liedjes zingt helemaal niks tegen Joden heeft. Ik niet tenminste.

Aan de andere kant snap ik ook wel dat er mensen zijn die zich er wel aan storen, maar hoe ontkom je eraan?

29 oktober 2015 om 15:07

Ik ben het daar mee eens. Verban de term joden onder de Ajax supporters en het zou enorm schelen. Waarom mogen Ajax supporters zichzelf joden en superjoden noemen? Logisch gevolg dat de supporters van de tegenpartij daarop reageren. Ik keur het zeker niet goed die spreekkoren, maar wil je die spreekkoren uitbannen: verbied dan misbruik van de naam joden!

29 oktober 2015 om 15:09

Het klopt waarschijnlijk dat niemand een afkeer heeft teven het Joodse geloof. Echter worden er wel bijvoorveeld pro-Hitlerliederen gezongen en wordt het Jodendom beledigd. Ik maakte mezelf er vroeger ook nog wel eens schuldig aan, maar bedacht me dat deze teksten de Ajax-supporters niks doen, maar dat de Joodse gemeenschap dit wel als kwetsend kan ervaren. Erg trieste liederen waar men niks aan heeft en beter nu dan later mee kan stoppen

29 oktober 2015 om 15:14

Ben het met Caesar en jou eens. Ik denk alleen dat de oplossing gewoon lastig is. Het Ajax laten verbannen van de naam Joden wordt lastig, omdat ze trots zijn op de oorsprong, ofzo. Precies wat Noils zeg, ik heb me daar ook wel schuldig aan gemaakt, als Ajax dat ajaxjoden superjoden zong, krijg je al snel iets van teringjoden terug. Bedoelt wordt dan gewoon puur hen als supporters, in ieder geval uit mijn kant. Je staat achter en dan roep je wat

Ik doe er nu niet meer aan mee, want het antisemitisme en naar mijn mening de onwetendheid van de "buitenwereld" overheerst teveel. Komt te vaak in het nieuws dat het allemaal op geloof gebaseerd is. Ik heb niks tegen wat voor soort geloof dan ook.

edit: Pro-Hitler dingen slaat dan natuurlijk écht helemaal nergens op en dan is het niet meer op voetbal/fans/ajacieden gericht. De grens trekken is gewoon lastig, ook voor Knvb. Ik weet dat een paar supportersbussen van Cambuur terug zijn gereden vorig seizoen, omdat er ook dingen werden gezongen die dan als antisemitisch werden opgevat. Vond dat een erg lullig iets, omdat dat helemaal niet de insteek was.

29 oktober 2015 om 15:20

Jullie draaien het precies om en daarom snappen jullie er niets van. Door de geschiedenis van Amsterdam noemden rivaliserende supporters Ajacieden 'joden'. Dit was dus al zo voordat Ajax supporters dit over zichzelf riepen. Als reactie hebben ze dit als geuzennaam aangenomen. Typiscj gevalletje oorzaak-gevolg. Graafschap supporters (of andere club) noemen zichzelf ook superboeren omdat ze altijd voor boeren uitgemaakt werden. Of mag dat ook niet meer?

29 oktober 2015 om 15:22

Ook goed. Feit blijft dat het nu met trots wordt gebruikt.

29 oktober 2015 om 15:29

Maakt niet uit wie er begonnen is, de naam joden heeft niks met voetbalclubs te maken

29 oktober 2015 om 15:52

Alleen blijft het bij de Ajax supporters niet alleen bij een geuzenaam. Israëlische vlaggen in of buiten het stadion , davidsterren op sjaaltjes petjes etc is gewoon te gek voor woorden. Ik kan me nog wel een CL wedstrijd herinneren tegen Hapoel waarbij de hele Arena vol hing met Israëlische vlaggen waar ben je dan mee bezig.

29 oktober 2015 om 16:07

Zal kunnen Arsenal1994. Maar het verhaal gaat ook. Dat Ajax supporters vroeger zeiden, we gaan naar de joden. Omdat zij langs een joodse wijk moesten richting het stadion.

Feit is inderdaad wel. Dat de naam 'joden' vol trots gedragen wordt door de ajacied. Tot Davidsterren als tattoo aan toe. Het blijft een actie reactie dingetje.

En de grens trekken blijft inderdaad lastig. Ik ben ook nog steeds van mening. Dat als die jongen die het gefilmd heeft niet op youtube met of zonder ondertitelling had gezet, er geen haan naar gekraaid had.

Het is afgelopen zondag ook in de Gelredome luid en duidelijk gezongen (was goed te horen op fox) alleen hoor je daar niemand over. Wel over het doekje die er hing.

29 oktober 2015 om 16:45

Een geuzennaam draag je in principe altijd met een bepaalde hoeveelheid trots. In dit geval wel extreem ja, maar anders zou het natuurlijk geen geuzennaam zijn.

29 oktober 2015 om 15:18

Sorry, maar 'hamas, Hamas joden aan het gas' lijkt me altijd fout. Onafhankelijk van de context. Kun je er wat anders mee bedoelen, maar kan me goed voorstellen dat jouw bedoeling verloren gaat bij een joodse toehoorder.

Misschien moet je die liedjes gewoon niet zingen.

Edit: zie nu dat je het hierboven al wat genuanceerd hebt.

29 oktober 2015 om 15:21

Absoluut, dat gaat veel te ver. Dan haal je er veel teveel bij. Ik weet btw ook echt niet wat er bij Utrecht gezongen is hoor

29 oktober 2015 om 15:32

Mocht je nog weten welk spreekkoor door de aanhang gezongen werd, het ging om de volgende tekst:

‘mijn vader zat bij de commando’s, mijn moeder zat bij de SS. Samen verbranden zij joden, want joden die branden het best.’

Helemaal de weg kwijt dit soort 'supporters'.

29 oktober 2015 om 15:39

Weet je toevallig ook of er naar sommige van die 'supporters' strafrechtelijk onderzoek is gedaan? Dat lijkt me bij een dergelijk liedje namelijk op zijn plaats.

29 oktober 2015 om 15:40

Ja, dan worden deze beslissingen een stuk begrijpelijker. Dan wordt er dus veel te veel bijgehaald wat al niks meer met voetbal te maken heeft.

29 oktober 2015 om 15:28

Ik hoor in elk stadion (ongeacht wie er in Nederland tegen elkaar spelen): "wie niet springt die is een/ geen Jood" (afhankelijk of je nou uit voor of tegen Ajax bent). Soms zingen beide kampen zelfs hetzelfde!

Alsof het Jodendom valt en staat met het vermogen om te kunnen springen. Is toch raar he....

29 oktober 2015 om 15:38

Wat heeft bijvoorbeeld de SS dan met Ajax te maken? Dit waren gewoon antisemitische leuzen..

Dus Ajax supporters worden de dupe van het zooitje ongeregeld bij Utrecht? Neem aan dat er dan ook geen supporters van Utrecht naar de Arena mogen komen.

Tuurlijk, de Utrechtfans hebben zich misdragen en daarom mogen de Ajaxfans niet komen. De lege Bunnikside zal wel in het uitvak worden herplaatst om het af te maken.

29 oktober 2015 om 15:08

Logisch toch? Als ik iets steel, mag jij de bak in gaan. Volgens mij is dit heel gebruikelijk

Schan-da-lig. Dit kan alleen in Nederland. De Utrecht 'fans' gedragen zich en Ajacieden worden gestraft.

Tja dit was te verwachten natuurlijk. Jammer dat het hier op uit moet lopen, maar de straf die utrecht opgelegd heeft gekregen is ook te zwaar. Een hele tribune mag niet gestraft worden voor 100 randebielen die denken dat zulke liedjes door de beugel kunnen.

29 oktober 2015 om 15:22

Beetje gek om dit te verwachten. Dat er een paar randdebielen het verpesten voor de rest is toch niet de schuld van Ajax. Het waren dit x je eigen supporters dus waarom Ajax straffen? Wat als het zonder Ajaxsupporters weer gebeurt? 3-0 voor Utrecht dan zeker. Dit is juist provocerend van de gemeente.

29 oktober 2015 om 15:31

Deze hele situatie kent geen winnaars. Ik mag mijn plekkie niet op omdat er een paar malloten die zich supporters van utrecht noemen schandelijke teksten zingen. Ik word dus gestraft voor iets waar ik helemaal niks mee te maken heb, dat vind ik onterecht van de knvb. Nu denkt de burgemeeester dat er rellen komen en dus worden jullie ajax supporters ook gestraft voor iets waar ze niks mee te maken hebben. Snap je me punt?

30 oktober 2015 om 03:09

Jij wordt bestraft ? Jij kunt deze wedstrijd gewoon bezoeken ook al zul je dan een keertje op een ander plekje moeten gaan zitten. Fc Utrecht heeft het in samenwerking met die burgemeester zo weten te draaien dat de straf die ze opgelegd hebben gekregen nu omgedraaid is naar een straf voor Ajax en zijn supporters. Sterker nog ik zie dit als een beloning voor degenen die zich vorig jaar misdragen hebben . Die lachen zich kapot want zij hebben het voor elkaar gekregen dat de Ajax supporters nu niet welkom zijn.

29 oktober 2015 om 15:32

Honderd randdebielen mogen het niet voor de eigen supporters verpesten maar wel voor de Ajax-supporters? Dat is een beetje een rare redenering.

29 oktober 2015 om 15:36

100 man? Volgens mij zitten er toch wel wat meer op die tribune.. FC Utrecht had niet moeten voorstellen dat de raddraaiers kris kras verspreid mogen gaan zitten.. Straf is straf.. Nu wordt Ahax de dupe vN de misdragingen van de gehele bunnikside

29 oktober 2015 om 15:42

Vriend, jij snapt het niet. Niet de HELE bunnikside heeft dat verdomde lied gezongen maar een klein aantal idioten.

29 oktober 2015 om 18:09

vriend volgens mij snap jij het niet.. waren er aan het geluid te horen veel meer dan 100 man.. de gehele bunnikside was bezig.. En omdat die Voorzitter van jullie dit kwalijke gedrag schijnbaar goedkeurt mochten die idioten verspreid in jhet stadion gaan zitten.. FC Utrecht moet zijn hand in eigen boezem steken en of de ajacieden toelaten of spelen zonder eigen publiek

29 oktober 2015 om 20:01

Nee. Het werd door een kleine groep gezongen en omdat het amper te horen was, werden er ook geen spreekkoren gebruikt omdat niemand het hoorde, behalve mensen die 24/7 letten op liedjes. Heel dat ajax zingt ook idiote dingen en die worden niet gestraft. Ajax word altijd voorgetrokken dit is rechtvaardigheid.

29 oktober 2015 om 21:06

rechtvaardigheid is als het hele stadion leeg is en er geen enkele Utrechtfan naar binnen mag. . nu worden de boosdoeners juist beloond.. Maar ja als Utrechtfan keur jij natuurlijk dat achterlijke gedrag met die antisemitische leuzen goed..

Nu kan ajax laten zien dat het wel voor zijn supporters op komt en dit aanvecht bij de knvb.

29 oktober 2015 om 16:20

Helaas zal dit Ajax dat nooit doen. Opkomen voor eigen supporters? Eerder tegenwerken.

Zeer treurig. Als we als Ajax een statement willen maken kunnen we wel naar Utrecht gaan (zonder gesloop en geauwhoer) en laten zien wat voor supporters we zijn. Het voorbeeld geven. Als je dan ontevré wil laten zien, doe het dan op een respectvolle manier. Winnen we meer mee.

29 oktober 2015 om 15:16

Dat gaat helaas in deze tijd niet meer gebeuren. Ook al zou je het voornemen hebben om gewoon te doen werkt dit als een rode lap op de supporters van utrecht en dan komen er alsnog rellen.

29 oktober 2015 om 15:20

Stille hoop. Meer kan ik er niet van maken helaas.

29 oktober 2015 om 15:28

Inderdaad en het zal helaas ook bij hoop blijven

Hopelijk komt Ajax in actie. Voor de fouten van Utrecht hoeven wij niet te boeten.

29 oktober 2015 om 15:21

Wat had je dan in gedachte? Lijkt me niet tegen Ajax tegen een besluit van de burgemeester in kan gaan.

29 oktober 2015 om 15:25

Je kan toch altijd protest aantekenen?

Niks doen is natuurlijk niet slim.

29 oktober 2015 om 16:21

Wat dacht je van een neutraal terrein zonder Utrechtaanhang? Waarom zou je akkoord gaan met een burgermeester die zijn eigen spelregels gaat bedenken? Als ze Ajacieden niet kunnen ontvangen na een fout van de Utrechtaanhang lijkt het me logisch dat ze naar een oplossing gaan zoeken waardoor Ajax niet benadeeld wordt??

29 oktober 2015 om 16:26

Utrecht-Ajax zonder Utrecht aanhang? Hahah wat een idioot idee zeg. Zou je wel willen zeker

29 oktober 2015 om 16:37

Wat hier onder gezegd word proberen kan altijd. Maar helaas zie ik Ajax niks doen.

29 oktober 2015 om 23:42

De Utrecht aanhang maakte een fout, krijgt een straf maar uiteindelijk is en de aanhang van Utrecht er en die van Ajax niet. Dat is pas idioot.

Belachelijk, omgekeerde wereld dit!

Als je een kind in een kamer met een pot snoep zet, vervolgens gaat de pot snoep op. Is dan de oplossing volgende keer de pot snoep weg te zetten, of het kind op te voeden?!

Utrechtse aanhang maakt anti semitistische uitroepen en ajax wordt gestraft? Waarom?

29 oktober 2015 om 15:16

Ze lokken het uit door aanwezig te zijn....

29 oktober 2015 om 16:21

Ik vrees dat we over een aantal jaar een speciale dag 1x in het jaar moeten organiseren waar alle Ajacieden op bootjes door de grachten gaan. Oproep tot acceptatie in de gemeenschap.

29 oktober 2015 om 16:39

Doorgaans is dat ook 1x per jaar. Want eens per jaar wordt Ajax kampioen

Dus omdat hun supporters de fout maken, worden Ajax supporters gestraft?

Ja dat is logica inderdaad!

Gewoon de wedstrijd dan maar vergeten en de drie punten naar amsterdam sturen. Anders als utrecht verliest is er weer kans op ongeregeldheden. Want dit slaat als een tang op een varken gemeente Utrecht.

Het is toch van de gekken wat "ajax" bij die andere clubs teweeg kan brengen. Vraag me overigens af of dit echt te wijten is aan de Ajacieden, of aan de te bezoeken club. Op zich wel makkelijk om Ajacieden (of andere supporters) uit je stad te weren. Je maakt er zelf gewoon een verschrikkelijke beestenboel van, en dan wordt de andere club gestraft. Ik voorspel zomaar dat Den Haag de volgende stad wordt. Op den duur mogen de Ajacieden bij geen enkel uit-duel meer mee. Schaf in dat geval de uit-supporters dan maar helemaal af.

29 oktober 2015 om 15:18

Den haag mogen de supporters al enkele jaren niet naartoe. Alhoewel de straf die toen is uitgesproken al verlopen is.

29 oktober 2015 om 15:25

Is dat zo? O, lekker dan. Blijven de Ajacieden overal maar lekker thuis. Veel te provocerend zijn ze met hun aanwezigheid.

Sterker nog, ik zou ervoor pleiten dat ze hun spelers in het vervolg ook maar thuis laten.

Geheel terecht natuurlijk. Na het meermaals zingen van de plaatsnaam gekoppeld aan een ernstige ziekte en liederen over spelers van FC Utrecht (denk aan Nesu en di Tommaso) is deze keuze geheel terecht. De KNVB moet het eigenlijk gaan aanpakken bij de bron. Laten we beginnen met exit geuzennaam. Want pro mag wel en tegen niet? Actie reactie noemen ze dit. Aanpakken bij de bron.

29 oktober 2015 om 21:10

inderdaad aanpakken bij de bron.. en dat hebben ze geprobeerd door de bunnikside leeg te laten (dit was namelijk de bron)
de voorzitter zei, ach dat zijn allemaal lieverdjes die mogen wel op andere vakken gaan zitten.. waardoor de burgemeester tot dit achterlijk besluit is gekomen

als de Knvb het echt had willen aanpakken dan hadden ze alleen de uitsupporters toegelaten in het stadion, en het thuispubliek verboden

Vreemd dat iedereen zich nu focust op vorig jaar waar de Utrecht supporters zich inderdaad schandalig hebben gedragen.
Maar gaan we nu ineens doen alsof de ajax supporters zich altijd netjes gedragen? Dit besluit van de burgemeester zal toch wel gebaseerd zijn op een lange historie van wangedrag over en weer?

Als hij zegt: "volgens de gemeente is het risico dat er rellen ontstaan met Ajacieden te groot", wie wil dan beweren dat hij ongelijk heeft?

29 oktober 2015 om 15:20

Ja maar deze sanctie is opgelegd omdat utrecht een straf heeft gekregen dat is de reden dat iedereen daar op focust.

29 oktober 2015 om 15:20

Mensen vallen over het feit dat in een onderling conflict maar één partij de dupe is. Ik denk niet dat iemand hier beweert dat de Ajax supporters allemaal lieverdjes zijn.

29 oktober 2015 om 15:24

De laatste maanden gaat het juist goed. En was dit gebeurd dan mochten ze gewoon komen dus ik snap je punt niet.

29 oktober 2015 om 15:28

Laatste paar maanden zijn er toch wat incidenten geweest met Ajax supporters.

30 oktober 2015 om 10:41

Oh ja. Noem er dan eens 1 buiten het zwaar overtrokken verhaal rond de toekomst ?

Dus omdat de gehele Bunnikside antisemitische liederen zingen, zijn de Ajacieden niet welkom?? Ze moeten die dag de gehele bunnikside achter slot en grendel zetten...
Nu wordt Ajax gestraft voor de misdragingen van het Utrechtpubliek.. Trieste zaak

29 oktober 2015 om 15:22

De gehele Bunnikside? Het was een groepje van misschien 50 man, die met behulp van camera's achterhaald konden worden. Overdrijven is ook een vak..

29 oktober 2015 om 16:14

Nee de Bunnikside is een vak. Een vak die verantwoordelijk is voor deze wanmaatregel. De Knvb moet nu ingrijpen. Wedstrijd op neutraal terrein. Geen Ajax-supporters? Dan ook geen Utrechtsupporters.

29 oktober 2015 om 16:29

De Bunnikside een vak? Na deze zin zou ik al af moeten haken.

Feyenoord supporters zijn ook niet welkom bij Ajax, zullen we dat dan ook op neutraal terrein doen zonder Ajax supporters?

29 oktober 2015 om 23:46

Dat is al 50/50 vriend want volgens mij zat er zowel gisteren als elke uitwedstrijd in De Kuip geen Ajacied op de tribube. Daarbij: Feyenoord is de enige rivaliserende club met gevaarlijke haatgevoelens van weerzijden. Dat clubjes als Utrecht en ADO zich nu daar ineens in willen mengen is ronduit zielig.

Het valt wel op hoe slecht 90% van de mensen hier is geïnformeerd. Want oh de liederen die ik in t stadion heb gehoord vanuit het Ajax vak zijn niet misselijk. Hou op met dat 'wij doen niks' gedrag en kijk in de spiegel. Aanpakken bij de bron. Exit geuzennaam, heb je ook geen actie reactie.

29 oktober 2015 om 15:23

Doe niet zo dom als iemand zich bijv moslims noemt ga je hem/ haar toch ook niet uitschelden voor alles en nog wat? Wat is dat voor idioots?

29 oktober 2015 om 15:27

Niet zo dom? k*** Utrecht mag zeker wel? Smerige supporters. Bah!

29 oktober 2015 om 15:27

Klopt Ajax supporters zijn heel goed naar andere wijzen. Maar zelf hebben ze zowel hier in Nederland en in het Buitenland een slechte reputatie.

29 oktober 2015 om 15:27

Het valt me op hoe slecht jij leest.
Dit gaat over een sanctie van de utrecht supporters, en niet over een van de Ajax supporters.

Ajax supporters hebben in het verleden ook straffen gehad, die zeker terecht waren. Maar daar gaat het hier niet over. En niemand beweert dat Ajax supporters altijd lief zijn.

29 oktober 2015 om 16:16

Exit geuzennaam dan heb je ook geen reactie, homo's moeten ook maar geen homo zijn want tja, dan lok je reactie uit, uit geloofsovertuiging iets op je hoofd dragen, tja, ook vooral niet doen want dan krijg je reactie...

Aanpakken bij de bron.... De bron van het geweld is niet een gezeunnaam, geaardheid of wat dan ook, de bron is simpelweg het feit dat er op de wereld een aantal debielen zijn die het verpesten voor de rest, dat is de bron, mensen die er niet mee om kunnen gaan dat sommige mensen anders denken dan hun, een andere club steunen, een ander geloof hebben etc.
Dat is de fucking bron, die moet je aanpakken.

29 oktober 2015 om 21:13

de knvb heeft getracht het aan te pakken bij de bron door de bunnikside leeg te laten..
Daarnaast ben jij het die inderdaad slecht geïnformeerd is.. Want vanuit het uitvak waren geen kwetsende spreekkoren te horen. er waren wel wat geluiden, maar die bevatte geen ziektes en ook niet kwetsend.

Wat kinderachtig dit weer, kan ook alleen maar in Nederland gebeuren.

Zo straf je de Utrecht fans niet die lachen nu om ons dat wij niet mogen komen.

Dus Ajax wordt weer gepakt omdat supporters van Utrecht het nodig vinden walgelijke dingen te schreeuwen en hun hersens niet de gebruiken? Schandalig is het.

29 oktober 2015 om 15:31

De Ajax supporters zijn alles behalve heilig hoor...

29 oktober 2015 om 15:41

Daar gaat het niet om, Utrecht heeft zich misdragen maar wordt niet gestraft, ja een gedeelte van het stadion blijft gesloten maar dezelfde supporters die zich misdragen hebben komen erin. Ajax-supporters zullen ook wel is wat doen maar die mogen er helemaal niet in, meten met 2 maten vind ik het.

29 oktober 2015 om 16:33

Utrecht wordt wel gestraft: de Bunnikside is dicht? Een paar duizend man minder in het stadion dus.

En je kan niet voorkomen dat dezelfde supporters niet komen. De politie heeft onderzoek gedaan en de daders niet kunnen vinden. Het is een vrij land: ook zij kunnen dus weer een kaartje kopen voor een ander vak

Dit meen je toch niet he. Utrecht uit is altijd een van de leukste wedstrijden voor de supporters.
Ik mag hopen dat Ajax hier niet zomaar mee akkoord gaat. Als dit daadwerkelijk het geval is, geen Ajax supporters en wel de bunnikside toe laten, hoop ik dat we gewoon die hele wedstrijd boycotten. Of eisen dat er gevoetbald wordt zonder ook maar 1 supporter.

Ik denk dat dit gewoon als excuus wordt gebruikt. FC Utrecht - Ajax zonder uit supporters kost minder geld en minder politie. Ik denk dat dat de grootste reden is. Hetzelfde geld voor de klassieker. De clubs vinden het wel goed zo zonder uitsupporters. Erg triest dit

Oké dus omdat de Utrecht-supporters zich gaan misdragen door spreekkoren te gaan zingen over Joden in de WWII, mag Ajax geen uitsupporters meenemen. Wel een hele rare beloning voor dit buitensporige gedrag! Hoop toch echt dat Ajax hier niet mee akkoord gaat.

Kijk, dit is nou humor.. FC Utreg heeft zijn zaken niet onder controle, dus mag Ajax thuisblijven. Need i say more?

Terecht. Ze moeten zich eerst maar eens leren beheersen daar. Ieder seizoen gaat het weer mis met dat tuig dat de boel verziekt voor de rest. Wie zijn billen brandt...

29 oktober 2015 om 15:48

Wie zijn "ze"? Want Ajax wordt nu gestraft omdat de Utrechtsupporter zich niet kan gedragen..

29 oktober 2015 om 21:16

Als je de tekst leest dan weet je waar het over gaat... nu roep je maar iets wat nergens op slaat..

Het gaat namelijk over de Utrechtsupporters met hun misselijkmakende antisemitische liedjes, daar had Utrecht een straf voor..
Maar nu worden ze beloond doordat de Ajacieden niet mogen komen van de burgemeester

Volgens mij moet de Knvb gaan ingrijpen. Het Utrechtpubliek heeft zich misdragen dus dan moet Utrecht gestraft worden en niet Ajax. Dit is je reinste competitievervalsing. Als elke club nu tegen Ajax zich gaat misdragen kan Ajax in geen enkele uitwedstrijd meer zijn team gaan steunen.

Dus enige maatregel die ik kan bedenken: op neutraal terrein spelen, zonder Utrechtpubliek, met Ajaxaanhang aangezien die er nu een keer niets mee te maken hebben.

Dit is de omgekeerde wereld . Ze weten een eigen straf om te zetten in een straf voor de ajax supporters. Als de Knvb hierin meegaat zijn ze niet meer geloofwaardig te vinden. Wat mij betreft is Utrecht dan nooit meer welkom in Amsterdam.

Utrecht moet keihard gestraft worden hiervoor. Ze hebben een straf en die ontlopen ze nu. Wanneer gaat de knvb ff optreden tegen dat laffe zooitje daar

Dit is echt te belachelijk voor woorden. Utrecht zingt antisemitische liederen en de Ajax-supporters worden daarvoor gestraft. Sowiezo is het niet toelaten van uitsupporters belachelijk anno 2015. Het niet toelaten van uitsupporters maakt het voetbal kapot en als er bij dit soort wedstrijden al geen uitsupporters worden toegelaten is wat mij betreft het eind zoek.

Ow toppie, dus Ajax en de supporters moeten boeten voor het feit dat enkele debiele die zich supporter durven te noemen van Utrecht zich niet kunnen gedragen???
Ik snap dat de burgemeester de veiligheid in de stad wil garanderen maar het is toch bezopen dat nota bene Ajax hier gestraft wordt????
Utrecht wordt hier bevoordeeld terwijl het probleem juist bij hun ligt.... Ongelofelijk.

Ok de logica ontgaat me, ik zou denken, de bunnikside blijft dan maar thuis, maar nee, de veroorzakers zijn welkom en de gasten niet.
Knvb zou hier gewoon in moeten grijpen.

Wat maken de ajax supporters zich druk, het is voor hen geen speciale wedstrijd, eentje zoals tegen de Graafschap en Roda zeggen ze. Nou zo'n wedstrijd kan je dan met gemak missen.
Goede zaak dat er geen uit supporters welkom zijn, misschien is het beter gelijk voor de komende 5 jaar.
Nu hopen dat een klein gedeelte van de Bunnikside zich wel kan gedragen, want door deze idioten moet ik nu ook van plek veranderen.

29 oktober 2015 om 16:15

Dus dan ook de komende 5 jaar geen Utrecht supporters in de Arena?

29 oktober 2015 om 16:28

Vind ik prima, gewoon geen uit supporters, provoceren aan beide kanten is dan gelijk afgelopen

29 oktober 2015 om 16:16

Ja het is ook gelijk als tegen Graafschap en Roda. Maar ook die wedstrijden kunnen we gewoon bezoeken.

Het lijkt mij het beste als jullie zoveel problemen met Ajacieden hebben en je niet gewoon volgens de regels van de wet kunnen gedragen tegen Ajax je gewoon geen thuispubliek mag hebben. Als de Knvb niet ingrijpt is het je reinste competitievervalsing.

29 oktober 2015 om 16:30

Is het ook competitievervalsing dat Ajax Feyenoord supporters weert dan?

29 oktober 2015 om 17:03

Je snapt hoop ik dat je appels met peren vergelijkt?

29 oktober 2015 om 16:57

Het gaat ook niet om de tegenstander maar je club uit en thuis willen volgen en steunen ongeacht welke tegenstander Maar als je zelf geen uitwedstrijden bezoekt is dat waarschijnlijk iets wat je niet zult begrijpen. Wanneer de Ajax supporters niet bij deze wedstrijd aanwezig mogen zijn is er sprake van pure competitievervalsing , om nog maar te zwijgen over het belachelijke feit dat die idioten die de spreekkoren vorig jaar uitkraamde nu beloond ipv. Gestraft worden en het de Ajax supporters zijn die nu een straf opgelegd krijgen.

Waar slaat dit op ? Utrecht veroorzaakt dit toch en dan moet Ajax eraan leiden? Ajax moet hetzelfde gebod stellen.

Ik snap het wel, de knvb is in deze de partij die verkeerd besloten heeft. Je kan niet zomaar een groep mensen waarvan een aantal maar een fout begaat uitsluiten. Deze mensen mogen dan een kaartje kopen voor een andere tribune. Een burgermeester moet daarop besluiten dat het dan niet veilig is. Volledig te begrijpen. Misschien is het beter als we nergens meer uit supporters toe laten. Scheelt ook een hoop politie inzet.

En weer een burgemeester die zijn vak niet beheerst. Iets verbieden of verbannen is een maatregel die je neemt omdat je niet in staat bent de stad te besturen zoals van je wordt verwacht.
Jammer hoor. Net als veel andere politici is verbieden het enige dat als tegenmaatregel wordt bedacht.

Knvb behoort hier in te grijpen. Dit is competitievervalsing. Gewoon een 0-3 nederlaag en wedstrijd gaat niet door. Zelde geldt voor die onzin met Ajax-Feyenoord. Hoofdreden is in mijn optiek kosten besparen. Ik ken geen ander land waar dit gebeurt.

29 oktober 2015 om 17:03

Er gaan ook geen Utrecht supporters naar Ajax dit jaar. Dus waarom competitievervalsing?

De Club Ajax moet eens een keer actie gaan ondernemen naar hun eigen supporters!
Feyenoord - ajax kan tegenwoordig al niet.
Ado - ajax gaat ook steeds weer gepaard met problemen.
Utrecht - ajax gaat blijkbaar ook al niet meer.
Wat is de volgende club waar ajax niet meer welkom is?
Vraag me ook sterk af waarom de Knvb hierin niet acteert!

29 oktober 2015 om 21:22

wat een haat druipt er af in deze reactie van je zeg..

Ken de feiten voordat je wat roeptoetert..

De enige waar ook de Ajacieden schuld aan hebben is dat de klassieker geen uitsupporters mag hebben..

Bij fc utrecht - Ajax ligt het puur en alleen aan het misselijkmakende gedrag van de fc Utrecht fans afgelopen jaar

Ado ligt ook meer aan het gedrag van de Hagenezen, die meer haat hebben voor ajax dan liefde voor hun eigen club..

De knvb trachtte hierin om de gehele bunnikside leeg te laten, maar de club FC utrecht lapt de straf aan hun laars en laat de raddraaiers toe in de overige vakken van het stadion.. daardoor zou de kans bestaan dat deze idioten dichtbij het uitvak zouden komen te zitten.. Hierop heeft de burgemeester beslist om geen uitsupporterters toe te laten.. In deze treft Ajax totaal geen blaam.

30 oktober 2015 om 12:05

Limboroy, Ik lees nu wat reacties van je, maar ik moet eerlijk zeggen ik heb nog maar weinig mensen gezien met zo'n eenzijdig wereldbeeld.
Het ligt volgens jou altijd aan andere clubs en de ajax suporters zijn allemaal koorknaapjes die gezellige en vrolijke liedjes zingen in het stadion.

On: Een burgemeester neemt een beslissing die in het beste belang is van zijn stad en de bevolking. Die heeft natuurlijk geen zin in rellen en de daarbij hoorende kosten van politie inzet. Die nog steeds, voor 1 of andere onverklaarbare rede, door de stad betaalt moet worden en niet de clubs en de Knvb.

Voetbal competitie lekker opdoeken....en met z'n allen gaan midget-golven, met uitsupporters en zonder combi-regeling.

????? Utrecht-supporters kunnen zich niet gedragen en worden daardoor door de Knvb terecht gestraft en omdat er dan vrees is dat er rellen zouden kunnen komen tussen de Ajacieden en Utrecht-supporters, heeft de Gemeente Utrecht maar besloten om ook Ajacieden maar te straffen.

Ik lees vaak de term "competitievervalsing", maar dit is wel een goede voorbeeld hoe je een wedstrijd al kunt beïnvloeden.

Dit is wel heel krom, ik ben het er mee eens dat als het Ajax publiek zich misdraagt, daar ook wel eens naar gekeken mag worden. Het is alleen toch raar dat de supporters die normaal op de Bunnikside zitten alsnog naar binnen kunnen, en dat de supporters van Ajax helemaal niet meer naar binnen mogen, van je eigen probleem een probleem creëren voor iemand anders, vreemde gang van zaken.

Kan een Utrecht supporter mij trouwens uitleggen waarom er zo'n grote Ajax haat is? Ik wil ook altijd graag dat Ajax van Utrecht wint, maar het is een beetje hetzelfde als in Den Haag daar, haat is groter dan clubliefde lijkt het wel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren