Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax licht tipje van sluier op met spaargeld: ‘De Toekomst gaat weg’

Laatste update:

Ajax maakte vorige week bekend dat Ziggo vanaf 1 januari de nieuwe hoofdsponsor is. Daarnaast verbindt ook ABN AMRO zich opnieuw aan de club voor een fors bedrag. De komst van de twee bedrijven naar de club is primair de verdienste van Michael Kinsbergen en Edwin van der Sar, algemeen directeur en marketingdirecteur bij Ajax. Ook Marc Overmars, directeur voetbalzaken in de hoofdstad, krijgt echter complimenten.

/

Hans Wijers, de voorzitter van de Raad van Commissarissen (RvC) van Ajax, zegt dat donderdag tegen BNR. Volgens hem heeft Overmars ervoor gezorgd dat het merk Ajax beter en sterker is geworden: daardoor verbinden partijen zich graag aan de club. “Overmars heeft eraan bijgedragen door jeugdspelers te halen, de hand op de knip te houden en geen grote, onnodige aankopen te doen zoals in het verleden”, aldus Wijers.

De voorzitter van de RvC kreeg ook de vraag voorgelegd, wat Ajax nu allemaal van plan is met de naar verluidt 100 miljoen euro die de club aan spaargeld heeft. Wijers stelt dat Ajax nu in een positie zit, dat het kan investeren in de lange termijn. Hij wil niet te veel prijsgeven, maar: “Het zal in het verlengde liggen van onze visie: de beste opleidingsclub van de wereld worden. De Toekomst, ons opleidingsinstituut, gaat weg.”

“Daar komt woningbouw, dus daarvoor gaan we iets moois neerzetten. We gaan verder investeren in de opleiding en er zijn nog wat opties die we aan het bekijken zijn”, stelt Wijers. De toekomst moet uitwijzen wat Ajax gaat doen, geeft hij aan. Het bericht dat het echt om 100 miljoen euro spaargeld gaat, stelt hij overigens bij: 60 miljoen euro is een realistischer bedrag. Van de beurs gaan is volgens Wijers geen optie. Dat kost veel geld en Ajax investeert liever in het voetbal.

Denk jij dat het grootste deel van Ajax' spaargeld naar de jeugdopleiding gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Investeringen doen die zorgen voor een op langere termijn goede jeugdopleiding zou wat mij betreft een zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer goed idee zijn. Ik denk dat Nederlandse clubs het moeten hebben van jeugd (verder) opleiden. Dit is in mijn ogen de enige, op lange termijn, rendabele oplossing.

20 november 2014 om 11:43

Persoonlijk zou ik het jammer vinden als de Toekomst vertrekt. Vind het altijd een zeer gezellig en knusse aangelegenheid in tegenstelling tot die ijskoude Amsterdam Arena. De Toekomst is toegankelijk voor iedereen, waar je nog een biertje kunt drinken en oude coryfeeen tegen het lijf loopt.

Als het voor de opleiding beter is als het vernieuwd moet het natuurlijk gebeuren maar ik hoop niet dat dit ten koste gaat van de identiteit en sfeer van de Toekomst.

20 november 2014 om 11:50

Ben ik met je eens hoor.. Ik vind dat verandering goed is maar dat dit niet ten koste van de identiteit van de club moet gaan. De Arena is een mooi voorbeeld hoe het niet moet...

De jeugdopleiding is dan van Ajax zelf en kan je ook dus meer Ajax identiteit in stoppen..

20 november 2014 om 11:58

Ja daar heb je natuurlijk gelijk in. Je kunt het aanpassen naar eigen wens terwijl de Arena een collectief geheel is dat je huurt van de stad. Hoop ooit dat de Arena een keer opgeleukt wordt in Ajax sferen en dat het ook echt eens uitstraalt een voetbalstadion te zijn in plaats van een omni-stadion. Ik heb persoonlijk niets met de Arena en telkens als ik er ben herinner ik me precies waarom ik er niets mee heb. Zoals vorige week woensdag Nederland tegen Mexico, wat een alcoholvrij evenement is. Als voetbal als evenement wordt gezien ben je wat mij betreft al 10 bruggen te ver.

20 november 2014 om 13:24

wat dacht je van alle CL wedstrijden? Iedereen staat buiten het stadion als een malle bier te drinken omdat t in t stadion niet mag. maar ik ben benieuwd wat ajax gaat ondernemen en of ze ooit de arena zullen kopen

20 november 2014 om 13:26

en t mooie is CL word gesponsord door Heineken en wat word er in de arena getapt; alcoholvrije Grolsh😠

20 november 2014 om 13:28

Ja en het is niet eens alleen met de Championsleague dat er niet gedronken mag worden. In de competitie bij doodgewone wedstrijden krijg je het ook wel eens te horen. Ik leef niet voor alcohol of iets dergelijks maar een biertje hoort gewoon bij een voetbalwedstrijd net zoals vrienden daarbij horen. Heineken maakt grote reclame in het stadion net als op de televisie en vervolgens een slap kul-verhaal van een non-alcoholisch evenement. Ik snap dat er mensen bij zijn die zich niet goed kunnen beheersen en over het randje gaan maar straf dan die mensen en niet een heel stadion. Overal hangen Camera's in het stadion om raddraaiers te herkennen.

Buiten dat je je fans dupeert, dupeer je je eigen clubkas ook nog eens met misgelopen inkomsten aan een biertje dat bij een voetbalwedstrijd hoort.

20 november 2014 om 14:48

Als alle supporters zich zouden gedragen had het ook echt wel gemogen bij alle wedstrijden. Helaas verpest een deel het voor de rest. Maar de blaam ligt bij die "supporters" en niet bij ajax of de arena

20 november 2014 om 16:18

@saimen,

Dit is wat mij betreft te kort door de bocht. Ik vind niet dat je een heel stadion moet "staffen" omdat er een paar zijn die er niet mee om kunnen gaan. Of vind jij ook dat ze op festivals maar geen alcohol meer moeten schenken omdat niet alle bezoekers zich kunnen gedragen? Moeten we in de kroeg ook maar geen alcohol meer schenken omdat er een aantal mensen gaat vechten als ze er een paar te veel op hebben?

Zoals je waarschijnlijk uit mijn voorbeelden begrijpt, vind ik het erg overdreven allemaal.

20 november 2014 om 17:50

Helemaal mee eens, als je een sterretje afsteekt in het stadion kunnen ze je ook pakken en een stadionverbod geven. Waarom dan niet met alcohol? Als iemand over de schreef gaat gewoon meenemen en niet meer het stadion in. Als men harder wordt aangepakt dimt men vanzelf wel in.

20 november 2014 om 19:45

ja dat zal wel moeilijk zijn om te controleren. maar met CL is t de FIFA die die regels bepaald dus daar valt sowieso weinig tegen te beginnen

20 november 2014 om 11:47

Inderdaad een erg goede bestemming voor de lanhe termijn. Dit is stap 1. Ik zou vervolgens het salarisplafond verhogen zodat de talenten uit de jeuhdopleiding langer nij ajax kunnen blijven. Op deze manier heb ik er een goed gevoel bij dat ajax op termijn het gat met de europese subtop kan dichten en daar dan ook kan blijven

20 november 2014 om 11:53

Ben ik met je eens.. Ik heb liever dat Ajax er nu voor zorgt dat Klaassen langer aan de club gebonden wordt dan dat ik volgend seizoen een nieuwe duurbetaalde aankoop moet aanschouwen waarvan je moet hopen of het wat wordt.

De huidige talenten bij elkaar houden (klaassen, Cilissen, van Rhijn, Serero, Kishna, El Ghazi) gecombineerd met de toptalenten die je zelf opleidt en hiermee het eerste elftal aanvult. Dus minder snel verkopen en meer een team gaan bouwen..

20 november 2014 om 11:58

Dat is inderdaad wat ik bedoel te zeggen. Als er in de toekomst dan ook nog een grotere aanvoer komt vanuit de jeugdopleiding kan ajax wellicht de stap zetten die het zo graag wilt zetten: Meedoen in europa en daar ook een vaste deelnemer worden. Het aanblijben van Frank de Boer lijkt me ook een cruciale factor om dit proces te versnellen.

20 november 2014 om 12:03

Dat is vaak het probleem. Dit jaar is de A1 heel goed met een paar topspelers waar je je vingers bij aflikt. Echter wat in de B1 speelt moet net zo ver zijn of zelfs al beter dan wat je vorig seizoen in de B1 had lopen. Je mag niet tevreden naar de A1 kijken en zeggen: Zo dat hebben we goed gedaan. Je moet zorgen dat de volgende generatie minstens zo goed wordt en nog liever beter.

Wanneer Ajax dat kan presteren komt het allemaal goed met de club. Wij kopen geen sterren, wij leiden sterren op!

20 november 2014 om 11:59

Jawel, maar het is helaas niet zo simpel. Ajax kan 500 miljoen investeren in de jeugd maar als de Eredivisie als competitie niet beter wordt dan houdt het op. Het is dan voor grote talenten onaantrekkelijk om naar Ajax te komen omdat ze tegen zwakke tegenstanders spelen. Ik zeg niet dat Ajax niet meer investeren in de jeugdopleiding maar ik denk wel dat we realistisch moeten blijven en realiseren dat het echt niet zoveel gewicht in de schaal gaat leggen. De beste opleidingsclub ter wereld is uitgesloten in een competitie als de Nederlandse.

20 november 2014 om 12:06

Dat ben ik niet met je eens. Ik spreek ook niet over de europese top, maar wel over de europese subtop. Als ajax deze stap weet te zetten, dan zouden ze zich in de toekomst wellicht kunnen vergelijken met een benfica, sevilla, arsenal en kunnen we misschien wel een keer de kwartfinale van de championsleague halen en wellicht ver komen in de europa league. Het is afwachten. Qua financiele middelen zal ajax afhaken, maar qua talent en opleiding behoort ajax tot de beste clubs van europa

20 november 2014 om 12:09

Ja, maar als dit werkt gaan andere Nederlandse clubs het natuurlijk weer kopiëren waardoor die clubs ook betere jeugdopleidingen krijgen, wat (hopelijk) betere spelers oplevert, wat het niveau dan weer omhoog krikt.

Ajax kan het niet alleen, er moeten meerdere clubs meedoen. Maar niet veel clubs in Nederland zijn in staat om dezelfde financiën ertegenaan te gooien als Ajax. Neem nu de opleiding van Anderlecht. Supergoede jeugdteams en ieder internationaal toernooi zijn ze een van de betere ploegen. Ik ben van mening dat als je Als Nederland omhoog wilt qua niveau je andere landen die in hetzelfde schuitje zitten erbij moet beteken.

Ik weet niet of de Beneliga een succes zou worden als je het zou beginnen, maar start eens met een bekertoernooi voor de eerste 12 clubs van Nederland en Belgie. Dan heb je 24 clubs en levert het internationale ervaring omdat ze net even iets anders spelen dan dat je gewend bent. Mocht het een succes zijn kun je altijd nog kijken naar de voor en nadelen van een Beneliga.

20 november 2014 om 12:17

NEE!! een combinatie van twee landen maakt alles kapot. De zogenaamde Womens BeNeleague bij de vrouwen werkt niet. Ik heb daar voor.mijn studie onderzoek naar gedaan en de hele organisatie is een grote flop. Er zit geen spanning meer in als er belgische ploegen bij worden gehaald. Bovendien spelen de eredivisiespelers niet graag een uitwedstrijd bij een belgische ploeg of andersom. Als er een dergelijke competitie komt dan is het gedaan met het voetbal in zowel nederland als belgie.

20 november 2014 om 12:28

En het is nu niet gedaan met het voetbal in Belgie en Nederland? Wanneer wonnen we voor het laatst iets knaps of de Belgen? Los van het feit van onze nationale ploegen. Kijkt er Uberhaubt iemand naar Damesvoetbal? Tegenwoordig is meedoen belangrijker dan winnen in Europa omdat het geld oplevert. Presteren maakt niet meer uit als je eenmaal eens geplaatst bent.

Ik heb het over opleiden he? Niet over een daadwerkelijke competitie maar over een bekertoernooi waarbij teams extra Europese ervaringen opdoen om ervan te leren en beter te worden door het om te zetten in de eigen competitie. Je moet leren van elkaar en dat gebruiken tegen de grote. Ik zou graag zien dat Ajax en Anderlecht nauwer samen zouden werken in het uitwisselen van kennis en ervaring wat betreft het opleiden van jeugd.

Je kunt er honderden onderzoeken naar hebben gedaan maar je kunt mij niet vertellen dat je van een wedstrijd tegen Anderlecht als Ajax zijnde minder leert dan tegen een (met alle respect) Nac Breda. Het is gewoon beter voor je opleding om tegen betere teams te spelen dan dat je altijd maar tegen de doorgaans mindere teams speelt. Je leert het meest als je iedere week moet knallen en tot het gaatje moet gaan. Dat gebeurd nu niet in Nederland.

20 november 2014 om 12:29

Dit is inderdaad niet eenvoudig. Het zou alleen een mogelijkheid zijn als dit meer inkomsten zou generen. Dat dat alles is nog maar de vraag.

20 november 2014 om 12:33

Een Bene competitie lijkt me persoonlijk helemaal niks, een bekertoernooi tussen Nederland en België lijkt me dan wel weer leuk voor de verandering.

Zal wel niet gebeuren maar goed

20 november 2014 om 12:33

@tristan

Je moet dat anders zien. Stel Ajax investeert alles in de jeugdopleiding en dergelijke dan is dit juist ontzettend goed voor het nederlandse voetbal.

Als spelers dan wel of niet slagen om in het eerste te komen maakt dan niet eens uit.

Als de kwaliteit van de jeugdspelers in het geheel omhoog gaat denk dan aan alle afvallers en of spelers die worden uitgeleend. Hoeveel spelers uit de Ajax jeugd lopen er nu al wel niet rond in de nederlandse competitie.

Ik denk dus dat de gehele kwaliteit van het Nederlandse voetbal hiermee omhoog gaat.

20 november 2014 om 12:36

Dan snap je er niet veel van. Nederland ligt mijlenver voor op alle gebieden ten.opzichte van belgie. Ook op het gebied van opleiding. Alleen de belgische ploegen zullen er sterker van worden. De nederlandse ploegen zullen in verval raken. Als er twee partijen gaan samenwerken waarbij de een sterker is als de ander, dan wordt de sterke partij zwakker en de zwakke partij sterker. Dit proces blijft bestaan tot dat er een gemeenschappelijk niveau is bereikt. Het zou de teloorgang van nederland alleenmaar versnellen

20 november 2014 om 12:57

Dikke onzin het zou het niveau alleen maar verhogen doordat er meer competitie komt.en de opleidingen in b3lgie slechter als nederland dat betwijvel ik toch wel als je ziet wat er de laatste 10 jaar doorgebroken is in belgie en nederland.het zal elkaar niet veel ontlopen misschien wat proffessioneler in nederland maar in essentie doen de belgen het gewoon goed.

20 november 2014 om 12:59

@ Quin1994

Als je ergens niet van op de hoogte bent kun je beter niet reageren. Ik kan me niet voorstellen dat je zo reageert als je die gasten ooit hebt zien voetballen. Als je de jeugdploegen van Anderlecht ziet voetballen kun je niets anders dan respect ervoor hebben. Ze winnen of komen vaak ver in het toernooi op de toekomst. en vorig jaar zelfs met veel overtuiging. Op iedere positie hadden ze geweldige voetballers lopen. Het zegt meer over je gebrek van kennis over Anderlecht.

Ook dit jaar heb ik ze meerdere malen gezien en speelde ze tegenstanders van de mat. Zo ook Benfica, dat werd van het kastje naar de muur getikt, dat doorgaans ook aardige jeugdspelers/teams heeft. Als je de jeugdelftallen van Anderlecht hebt zien spelen had je niet zo gereageerd.

Daarom vind ik dat er veel vaker tegen geoefend moet worden omdat het niveau van die elftallen veel hoger liggen dan bijvoorbeeld een oefenwedstrijd tegen jeugdelftallen die Ajax tegen komt in de Youth League (barcelona, Paris en Apoel). Van wedstrijden tegen die tegenstander wordt je echt beter. Als je ziet wat er in Belgie de afgelopen jaren is doorgebroken doen ze echt niet onder voor Nederland als individu.

20 november 2014 om 13:00

Deze reactie neem ik niet eens serieus. Meer competitie door belgische ploegen. Waar is Frans Bauer? Dit is bananasplit

20 november 2014 om 13:17

Lezen kun je dus blijkbaar ook al niet. Ik heb het over Anderlecht niet over Belgische ploegen. Maar als je niet eens de moeite neemt om serieus de discussie aan gaan als een volwassen persoon te reageren laten we het hier inderdaad bij. Ik merk ook dat een discussie voeren is met iemand die niet goed op de hoogte is van de feiten van het onderwerp best lastig is.

We laten het hier inderdaad maar bij.

20 november 2014 om 13:21

Hahaha als jij denkt dat ik niet op de hoogte ben dan denk je dat maar fijn. Fijne club trouwens dat anderlecht. Staat een mooi stukje over een talentje waarvan de ouders een flink bedrag moeten betalen. Zo ga je niet met talenten om. Ookal zitten de ouder ook fout. Verschrikkelijke club in ieder geval.

20 november 2014 om 13:37

Dan snap jij de essentie van het opleiden niet. Ajax moet dan maar niet oefenen en tegen Anderlecht spelen omwille van een zaak tussen de club en een talent en zijn ouders? Dan kan Ajax ook maar beter het geld van Huawei weren omdat ze verdacht worden van betrokkenheid bij afluisterpraktijken. Stort dan ook gelijk maar het geld terug van ABN Amro omdat er daar mensen zijn ontslagen vanwege bezuinigingen. Is ook niet echt moreel verantwoord om met dat soort bedrijven samen te werken omdat ze in het verleden onder vuur hebben gelegen.

Jij haalt hier sportief en zakelijk door elkaar. Ik (en trouwens dit hele topic) heb het over opleiden op voetbalgebied en niets anders. Dat Anderlecht in de clinch ligt neemt niet weg dat ze over goede talenten/een goede sparringspartner zijn voor de jeugdopleiding van Ajax. Dat moet je los van elkaar kunnen zien.

20 november 2014 om 14:16

Imho is het een te statische, beperkte oplossing. Ook al heb je de beste jeugdopleiding ter wereld, zolang je deel uitmaakt van de steeds verder wegzakkende Eredivisie zal elke speler voor z'n 22e en de hele goede voor hun 20e alweer vertrekken hoeveel je ze ook betaalt. Door die onaantrekkelijkheid komen topspelers van weleer ook niet meer afbouwen zoals vroeger.

Bovendien zal je ook veel concurrentie ondervinden van de Europese topclubs die steeds meer investeren in hun jeugdopleiding, al dan niet gedwongen door de Uefa regelgeving.

20 november 2014 om 14:41

Ben ik niet met je eens... Indien je vooral de focus legt op opleiden en spelers de kans geven en hierin investeert zullen spelers dit ook zien. Die zien dan dat je dezelfde/betere begeleiding krijgt bij Ajax en uiteindelijk ook een kans.. En als het algehele niveau omhoog gaat (waar ik ook in geloof) dat zullen ook de spelers die eventueel afvallen voor Ajax maar naar een andere club in Nederland gaan een hoger niveau hebben. Dat zorgt er voor dat het niveau van andere clubs ook omhoog gaan.

Het aanzien van de competitie wordt ook beter als je meer gaat investeren in opleiden en dat je als competitie en land bezig bent met innoveren van je jeugdopleiding en probeert de beste opleiding te bieden.. Ik denk trouwens ook dat de tendens van clubs anders wordt. Afgelopen jaren hebben veel clubs bezuinigd op jeugdopleidingen. Wanneer ze zien dat het loont om te investeren in je eigen jeugd en dit op langere termijn meer loont dan elke keer aankopen moeten doen en duurdere salarissen moet betalen..

'' de beste opleidingsclub van de wereld worden. De Toekomst, ons opleidingsinstituut, gaat weg.”
is dit niet iets wat tegenstrijdig? waar zou de nieuwe jeugdopleiding komen dan ?

20 november 2014 om 11:45

De nieuwe jeugdopleiding van Ajax gaat als het goed is gebouwd worden ten Noorden van de Amsterdam Arena, dichterbij het stadion en wordt groter met meer faciliteiten, Schoolgebouwen, slaapvertrekken, krachthonken en andere nieuwbouw waar de jeugd zich op en top kan ontwikkelen.

Ik kan je de bron wel geven, Moet je even privé reageren.

20 november 2014 om 11:49

Natuurlijk is dat niet tegenstrijdig. Het idee is om een totaal nieuw complex op te zetten, met de allernieuwste en beste mogelijkheden, die blijkbaar niet bereikt kunnen worden met een upgrade van de Toekomst. Een nieuw complex zal de Toekomst vervangen en de verwachting is dat alles zal verbeteren. Dat is dus totaal niet tegenstrijdig.

20 november 2014 om 11:57

Dus komt.de nieuwe Toekomst waar nu de golfbanen liggen tussen de Arena en station Duivendrecht in? Zou een prachtige locatie zijn.

20 november 2014 om 11:58

Slaapvertrekken? Zoiets als La Masia bij Barca? Lijkt me een goed plan, gewoon alle jongens op een internaat en verder alleen maar voetballen.

20 november 2014 om 12:00

Ja en een groot hek erom, Je mag pas naar buiten wanneer je je debuut hebt gemaakt in het eerste

20 november 2014 om 13:01

Geen gek idee zo'n hek. Idealiter met wachttorens waar bewakers vijandige scouts en hebberige zaakwaarnemers van ver kunnen spotten (en eventueel afknallen).

20 november 2014 om 13:09

Vergeet het schrikdraad niet om ze af te schrikken.

20 november 2014 om 11:46

Ten noorden van de arena. Het komt ook nog eens dichterbij te liggen.

Als deze investeringen er voor gaan zorgen dat ze leuk mee gaan doen in Europa en dat spelers 15 miljoen minimaal opbrengen ipv 5 tot 10 miljoen dan heb je het er zo weer uit. Hopelijk krijgen ze het voor elkaar.

20 november 2014 om 11:48

Ik denk dat ze het meer willen inrichten dat het ook voor buitenlandse talenten, zoals bijvoorbeeld een Odegaard aantrekkelijk wordt om te spelen bij een club als Ajax. Ouders zijn toch vaak wat huiverig als hun kind vertrekt naar het buitenland en kiezen dan vaak voor de club waar ze het meeste geld kunnen verdienen zonder echt naar de opleiding te kijken.

Wanneer Ajax het nieuwe complex af heeft zal iedereen zien dat het er aan niets ontbreekt en dat het een fijne plaats is om je opleiding te volgen.

Vreemde tekst: Ajax moet de beste opleidingsclub ter wereld worden maar wil tevens van de Toekomst af!

20 november 2014 om 11:50

Dat is niet vreemd. Er komt natuurlijk een nieuw Trainingscomplex dat logischerwijze nog beter is.

20 november 2014 om 11:51

Het idee is dus dat er een nieuw, beter complex komt dat de Toekomst gaat vervangen, zodat ajax de beste opleidingsclub ter wereld kan worden. Niets vreemds aan die tekst in mijn ogen als je begrijpt wat er bedoelt wordt.

20 november 2014 om 13:15

Ze moeten van de locatie af, willen is wat anders.

Sportcomplex De Toekomst is eigendom van AFC Ajax.
Daar zullen ze dus ook een aardig bedrag voor krijgen, als daar huizen gebouwd gaan worden.

Ze zijn dus heel wat van plan.

Ik denk zelf dat ze dit bekend maken om van het gezeur omtrent het eigen vermogen af te zijn.

20 november 2014 om 17:11

Dat vroeg ik mij dus ook al af, neem aan dat die grond gewoon verkocht gaat worden dan, afhankelijk van wat het plan is kan je daar en aardig centje voor vangen... hoeft niet bijster veel gedaan te worden aangezien de grond er klaar voor is, bestemmingsgrond waar wat mee te doe nvalt.

Overigens, 60 miljoen is natuurlijk kolder, doet hij gewoon om van het geroep af te zijn, 2 jaar geleden hadden we al 60 miljoen, met CL-gelden komt daar 20 miljoen bij transfers dan kom je nog hoger uit.
Dit jaar komt de CL er ook nog bij wat wederom wel rond de 20 miljoen zal liggen, en niet te vergeten...de 18 miljoen van Daley blind.
Natuurlijk vergeet ik even de kosten, maar de winst is vele en velen malen hoger.

20 november 2014 om 20:23

Voor zover ik me kan herinneren zijn de opbrengsten uit de verkoop de grond van stadion De Meer geinvesteerd in De Toekomst en is Ajax ook nog voor 10% eigenaar van de Arena. Ik heb dit niet opgezocht, maar meen het me zo te herinneren.

Jammer dat de Toekomst verdwijnt. Ik kan me nog goed de schoolvoetbal toernooien herrineren op de Toekomst, mooie tijden waren dat. Ben verder benieuwd naar de andere plannen v Ajax!

20 november 2014 om 11:57

Ja dat was leuk he, die goede oude tijden. Schitterend was het. Vind het ook erg jammer dat het weg gaat.

Hele goede visie met idee erachter. Hoop dat ze dit uitvoeren en dat het over een pakweg 5 jaar zijn vruchten af begint te werpen.

Noorden van de Arena? Onder de metrobaan? Lekker voetballen zo

20 november 2014 om 13:08

Ten noorden van de Arena ligt golfclub 'old Course'... De. spoorlijnen liggen aan de oostkant.
Ben benieuwd of ze nog iets met de oude boerderij op het golfcomplex gaan doen. Een hotel of het internaat of iets degelijks,

20 november 2014 om 13:57

Ik ben er laatst nog in de buurt geweest, maar ben toch echt van mening dat onder/naast de metrobaan het complex zal komen. Het is daar een heel groot stuk grond dat er goed voor dient maar niet ten goede zal komen ivm het irritante geluid van de metrobaan in kwestie.

als ik de info van dit bericht en andere berichten bij elkaar optel zou het mij niets verbazen als ajax van plan is om goed geld te verdienen aan de toekomst om dat met het ''spaargeld'' te investeren in een nieuw trainingscomplex en of de aankoop van de Arena, structureel goede investeringen waar op termijn veel geld mee binnen kan komen.

'de toekomst moet uitwijzen wat Ajax gaat doen, geeft hij aan.' De toekomst heeft een eigen wil

Dat sponsors komen omdat er een wijs financieel beleid wordt gevoerd lijkt me ietwat overdreven! Sponsors willen zich identificeren met een succesvolle club en een breed publiek bereiken. Die nemen liever hun relaties mee naar het 1e elftal, dan naar het complex van de jeugdopleiding. Het zijn geen filantropen die probleemloos overal bakken geld in stoppen. Dat ze komen omdat de penningmeester de hand op de knip houdt is grote onzin. Als er woningbouw komt op de plaats van de toekomst, dan zal dat weliswaar gepaard gaan met een goede uitfasering van gemeente of projectontwikkelaars. Daar komt dan over het algemeen geld genoeg uitvrij. Wat is er mis met de huidige voorzieningen? Niets toch. Uiteindelijk als er geinvesteerd wordt in een ,,goed'' elftal, zien sponsoren dat liever, omdat er dan automatisch meer media e.d. zich storten op het merk Ajax. Het zou overigens triest zijn dat sponsoren ook al dan niet een rem leggen op investeringen in 1e elftal-spelers. Maar goed, lof voor de heren om in deze moeilijke tijd toch sponsoren binnen te halen.

20 november 2014 om 12:20

peinke,

Er zijn drie redenen waarom bedrijven sponseren.

1. Verhogen van de verkoop
2. Naamsbekendheid vergroten
3. Imago verbetering

20 november 2014 om 12:23

Sorry peinke maar jij hebt er niet zo heel veel verstand van geloof ik. Natuurlijk is het de hand op de knip houden van overmars een belangrijke factor. Ajax doet geem gekke dingen en dat betekent dat het een veilige omgeving is lm als bedrijf in te stappen. De kans om een negatieve imagotransfer is een stuk kleiner als bij een club als vitesse die wel rare dingem doen waardoor het imago van de sponsor een deuk kan krijgen

20 november 2014 om 14:51

Feyenoord heeft de laatste jaren ook geen gekke dingen gedaan en toch staat daar geen sponsor op de stoep met 10 miljoen per jaar.

21 november 2014 om 10:25

Wat heeft dat te maken met ,,de hand op de knip houden''?

20 november 2014 om 12:28

Als je een mogelijkheid hebt om een voorziening te verbeteren, waardoor je later profijt hebt van deze verbeteringen, dan moet je het niet laten. Ajax heeft een hoofdsponsor voor shirt en heeft nu ook een hoofdsponsor voor de toekomst.

Als Ajax betere faciliteiten kan aanbrengen voor weinig geld en daarmee kan verbeteren moeten ze dat zeker doen. Daarnaast is het samenbrengen van de Arena en de Toekomst een goed idee, zo krijg je juist voor de buitenwereld een mooier plaatje.

Ik heb in ieder geval niet het idee dat ze daar dingen doen om het doen. Volgens mij zitten er nu een stelletje goede koppen daar met goede ideeën. ik heb er in ieder geval vertrouwen in.

Wnr gaan ze beginnen met bouwen ?

20 november 2014 om 12:29

Dat weet niemand. Het zijn plannen en daar wordt nu denkmik over gesproken. Denk aan het proces bij de kuip. Hoemlang het geduurt heeft om een bouwbedrijf te vinden. Ik denk dat daar wel een aantal jaar overheen gaat

Zou verstandig zijn om informatie uit te wisselen met Vitesse. Die hebben momneteel de beste accomodatie

20 november 2014 om 12:53

Hou aub op zeg. Het idee alleen al geeft me de bibbers. Een opleidingsclub als ajax die samenwerkt met eem club als vitesse??

20 november 2014 om 17:13

Vitesse heeft absoluut niet de beste accemodatie....dat het nieuw en top notch is klopt.
Maar dat is die van Ajax ook, of denk je dat het allemaal oud en krakkemikkig is.
De Toekomst vernieuwd constant.

En Ajax heeft geen Vitesse nodig voor kennis, daar heeft Ajax betere professionals voor.

20 november 2014 om 17:51

Ajax heeft die kennis zelf in huis en zal het op basis van het technische plan opzetten.

20 november 2014 om 19:16

Dan liever met Red Bull Salzburg, díe hebben me een complex neergezet de laatste jaren (afgelopen zomer geopend)! Welliswaar delen ze het complex met de ijshockey jeugdafdeling, maar het is echt het nieuwste van het nieuwste, daar kan Papendal niet aan tippen.. Ondanks alle kennis die Ajax in huis heeft, loont het de moeite daar een kijkje te nemen..

Ik zit met een aantal vragen:
1) Is de grond van de Toekomst eigendom van Ajax?
2) Zo ja, krijgt Ajax hier dan geen vergoeding voor van de gemeente?
3) Wild idee. Stel je voor dat investeert in woningbouw en deze verhuurt. Is dit toegestaan? En levert dat niet een aanzienlijk extra bedrag op per jaar?

Alvast bedankt voor de reacties.

20 november 2014 om 17:15

Dat vraag ik me ook af, het is dat of Ajax betaald ''pacht'' .
Aangezien de toekomst makkelijk af te breken is lijkt het mij dat hier een aardige som voor gevangen kan worden aangezien het snel bouwklaar is en de kosten voor het bouwklaar maken zeer laag zijn.

20 november 2014 om 19:18

Valt best tegen, Ajax moet eerst een nieuw jeugdcomplex hebben, voordat de Toekomst afgebroken kan worden..

21 november 2014 om 06:41

Ik heb het niet over de snelheid van de bouw van de nieuwe faciliteiten, ik heb het over de grond, die is dus snel bouwklaar als Ajax er weg is.

Heel erg jammer dat de Toekomst gaat verdwijnen. Vroeger zelf nog gevoetbald op toernooien, dus toch zeker een stukje nostalgie wat verdwijnt (voor mij dan). Echter wel een goede mogelijkheid om het nieuwe complex verder uit te breiden en te optimaliseren voor de jeugd.

hoezo wegdoen facking mooi de toekomst

Ik zou eens wat in de scouting stoppen. Dat blijft een drama bij Ajax.

Het idee om vol op de jeugd in te zetten is natuurlijk prima, meen ik echt.
Ik zie echter ook wel een nadeel. Waar blijft je sportieve opbrengst als de trend doorzet dat je (beste) jeugdspelers op steeds jongere leeftijd worden weggehaald?

Investeer je in een talent vanaf dat ie 6 is en dan wordt ie als ie 15 is of zo tegen een minimale vergoeding weggehaald door een veel te rijke club die bij bosjes talenten koopt en hoopt dat er een paar doorkomen.
Zo leidt je dus niet voor jezelf of de ED op, maar voor de Chelsea's, Psg,s, enz van deze wereld.

Maar verder natuurlijk een prima filosofie.

20 november 2014 om 14:45

Die absolute top kan natuurlijk verleid worden tot een overstap. Ga je behouden. Ook wanneer je minder gaat investeren. Wanneer jij pareltjes hebt zullen die verleid worden door grote clubs.

Echter wanneer jij een goede opleiding kan bieden, met goede faciliteiten en goede coaching is het verleidelijker om bij de club te blijven. Waarom zal je gaan veranderen als je al een goede opleiding krijgt.

En misschien moeten we ook accepteren dat de absolute top niet altijd zal blijven. Als je de laag daaronder tot een hoger niveau hebt gebracht kan je al spreken van winst. Want dat is dan hetgeen wat uiteindelijk ook in je eerste komt te spelen.

21 november 2014 om 11:49

@fillip: das niet lullig bedoeld hoor, maar dat vind ik naïef gedacht.
De keuze tussen een geweldige opleiding en een schip met geld en wellicht zelfs in een keer financieel onafhankelijk zijn valt toch vaak op het geld.
Zie je toch de hele tijd gebeuren?

20 november 2014 om 17:50

Ik draai het liever om, waarom weggaan als de opleiding misschien wel de beste in de wereld is/wordt?

21 november 2014 om 11:50

@afcanats: das niet lullig bedoeld hoor, maar dat vind ik naïef gedacht.
De keuze tussen een geweldige opleiding en een schip met geld en wellicht zelfs in een keer financieel onafhankelijk zijn valt toch vaak op het geld.
Zie je toch de hele tijd gebeuren?

21 november 2014 om 13:08

Wil je zeggen dat je bij Ajax slecht verdiend? Ik vind dat als je bij Ajax speelt dat je bewust voor ontwikkeling en een goed perspectief op speeltijd in het eerste kiest, als je voor het geld gaat dan past een talent niet binnen ajax.

Die talenten zijn ook na een of twee jaar weg als ze doorbreken, kortom hoe eerder we deze eruit zuiveren hoe beter. We investeren dan wel in talenten die er wel voor gaan en genoegen nemen met het Ajax salaris.

nieuw veld met kunstgras?....

20 november 2014 om 19:23

De helft vd Toekomst is al kunstgras..

Die toekomstvisie zet ze nu nog verder op afstand. Feyenoord ligt al ver voor. PSV en Twente zitten op gelijke hoogte en Vitesse klopt ook nadrukkelijk aan de poort. Dan is 60 miljoen op de bank erg leuk, maar als je er niet mee doet zal je geen vooruitgang boeken. Stilstand is immers achteruitgang.

Vitesse is zelfs met Fifa aan het onderhandelen om de grote Aziatische talenten met dispensatie in de opleiding te krijgen. Vitesse wordt dan een van de door Fifa erkende opleidingsclubs binnen Europa. Dan wordt het ook makkelijker om grote Nederlandse talenten aan te trekken. Een club als Ajax zal daardoor een achterhoede gevecht moeten leveren die zo goed als niet te winnen is. De combinatie van het modernste opleidingscentrum van Nederland, de samenwerking met buurman NOC NSF en de investeringen van een puissant rijke Rus gaan er voor zorgen dat er iets moois wordt neergezet in Arnhem. Een topsportlocatie die zijn weerga niet kent. Hierdoor zullen Nederlandse talenten minder snel op een bijveld in Londen of Manchester terecht komen.

Het eerste Chinese talent is al op proef. De rest zal snel afgerond worden.

21 november 2014 om 13:11

Afstand? de Fifa zal Vitesse geen voorkeursbehandeling geven, dat is in strijd met onze en EU wetgeving. Overigens ajax heeft/had met Wang al een chinees talent, dus afstand? Ajax loopt ver voor op de concurrentie, als je kijkt naar het zelf opgeleide talenten in het eerste elftal komen alleen PSV en Feyenoord in de buurt.

Leuk een topsportlocatie maar dat heeft en krijgt ajax ook, maar wij hebben ook nog kennis en ervaring in huis in de personele bezetting. Financieel wordt er zo'n 7 miljoen per jaar in gestoken en dat gaat stijgen. Toptalenten komen dan ook graag naar Amsterdam, ons CV is uitstekend. Die van Vitesse stelt niks voor

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren