Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax groot nieuws in het buitenland: ‘They made VVV look like a pub team’

Laatste update:

Ajax boekte zaterdag op bezoek bij VVV-Venlo de grootste zege ooit in de Eredivisie. De Amsterdammers wonnen in De Koel met 0-13 en schreven zo historie. De grootste overwinning ooit in de Eredivisie was sinds 19 mei 1972 de 12-1-zege van Ajax op Vitesse en dat record is nu dus verbeterd. Het is de zevende keer in de Eredivisie-historie dat een club met een marge van minimaal tien goals verschil wint. Ook in het buitenland bleef de monsteroverwinning van het team van Erik ten Hag niet onopgemerkt.

In Italië wordt Atalanta alvast gewaarschuwd voor Ajax, dat dinsdag de tegenstander van het team van Gian Piero Gasperini in de Champions League is. “Pas op Atalanta! Ajax houdt zich niet in", benadrukt La Gazzetta dello Sport. De krant heeft ook lof voor Lassina Traoré, de eerste Ajax-speler sinds december 1985 die vijf keer scoorde in een Eredivisie-wedstrijd, en waarschuwt Atalanta voor 'de baby uit Burkina Faso'. “Atalanta mag wel oppassen voor de Amsterdamse voetbalmachine.”

The Sun is onder de indruk van the historic hammering in Venlo. Overigens is de 0-13 tegen VVV niet de grootste zege ooit van Ajax in een officieel duel. In 1984 won de Amsterdamse club al eens met 14-0 in de UEFA Cup, de voorloper van de Europa League, van het Luxemburgse Red Boys Differdange. De Daily Mail looft 'the sensational 13-0 thrashing' van Ajax: ‘They made VVV-Venlo look like a pub team’.

Lisandro Martinez is geen fan van de lange trap van VVV-Venlo ??

Geplaatst door voetbalzone op Zaterdag 24 oktober 2020

Goleada de record Guinness', zo schrijft Marca, een zege voor het Guinness Book Of Records. “De uitslag is des te opmerkelijker omdat Ajax wat wijzigingen doorvoerde met het oog op de Champions League. Erik ten Hag bracht Sean Klaiber, Antony, Jurgen Ekkelenkamp en Lassina Traoré met Atalanta in het vooruitzicht. Merkwaardig genoeg behaalde hij uiteindelijk de grootste zege in de historie van de Eredivisie.”

BILD schrijft: “VVV verliest met 0-13(!) van regerend landskampioen Ajax. THUIS! De eerste helft was al een debacle voor VVV (0-4), maar dan in een andere dimensie. Na de rode kaart van Christian Kum ging het heel erg snel.” Kicker wijst erop dat Klaas-Jan Huntelaar, voormalig spits van Schalke 04, als invaller tweemaal scoorde bei historischem Ajax-Schützenfest tegen 'het ongelooflijk passieve verdedigende VVV'.

“Ajax verpulvert VVV met 0-13”, schrijft BBC Sports. En bij Sky Sports valt te lezen: “De giganten van Ajax geven een pak slaag aan VVV.” Het Nieuwsblad kopt: "Historische aframmeling: Ajax verplettert VVV-Venlo met 0-13!” Halverwege leidde Ajax al met 0-4 en na een rode kaart voor Kum in de 51e minuut liep de score heel snel op. Naast de vijf doelpunten van Traoré scoorden Jurgen Ekkelenkamp en Klaas-Jan Huntelaar ieder twee keer. De andere goals kwamen van Dusan Tadic, Antony, Daley Blind en Lisandro Martínez.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En dit bedoelde ik gisteren dus. De buitenlandse media zien dit als een unieke en extreem goede prestatie van Ajax. Zij zien dat dit in historisch perspectief een ongekende masterclass is. De opmerking van Hugo Borst over dat deze overwinning slecht is voor het aanzien van onze competitie is gewoon complete onzin en plaatst deze overwinning onterecht in een negatief perspectief. Niemand in het buitenland heeft het erover dat ze de Eredivisie nu minder serieus moeten nemen. Waarom Nederlandse analisten zo'n knappe prestatie perse weer negatief neer moeten zetten is mij een raadsel.

25 oktober 2020 om 07:36

Mooist van alles vond ik toch Klaas-Jan die na de 0-10 met de bal terug rent naar de middenstip. Alleen om die mentaliteit al blij dat hij er nog altijd bij is, mooie vent 😆

25 oktober 2020 om 07:40

Toen hij inviel wist iedereen al; die is zo getergd dat hij er ook nog wel een paar inschiet. Klopt helemaal wat je zegt. Ook over die penalty is mooi, dat hij hem echt niet wilde afgeven. Daar zit nog zo ontzettend veel bewijsdrang in, schitterend om te zien ja.

25 oktober 2020 om 08:02

"Pub teams" op het hoogste niveau lijkt me toch niet echt goed voor het imago van de eredivisie.

25 oktober 2020 om 08:21

Ajax liet ze een pub team lijken... Ze zeggen niet dat het een pub team is, dat dit het niveau van VVV is of dit standaard is voor ons niveau. Ze zeggen dat Ajax zo goed was dat VVV een pub team leek.

25 oktober 2020 om 08:23

Begrijp ik, toch blijf ik erbij dat dit hele goede reclame is voor Ajax én hele slechte voor de eredivisie.

25 oktober 2020 om 08:32

@cabinessence, Leicester won ook eens 9-0 van Southampton. Dacht jij toen ook over de Premier League dat het maar een trieste competitie was? Grote uitschieters komen elk jaar enkele keren voor en dit kan in elke competitie gebeuren. Iedereen die een beetje logisch nadenkt weet in dat dit uniek is en niks over het niveau van de hele competitie zegt.

25 oktober 2020 om 08:33

@cabinessence En wat zijn de ‘gevolgen’ van die slechte reclame volgens jou? Vind het nogal overdreven namelijk.

25 oktober 2020 om 08:48

@cabinessence, vond je het ook slechte reclame toen PSV 10-0 won van Feyenoord? Of Bayern München die 8-2 wint van Barcelona? Of het stokoude record uit 1972 tegen Vitesse 12-1.. Of is het slecht voor het aanzien omdat het Ajax is? Neig naar het laatste

25 oktober 2020 om 08:52

Ach ja toen Liverpool met 7-2 werd vernederd door Aston Villa, vond ik de PL ook niet gelijk matig. Zulke uitslagen zijn uitzonderlijk en geen werkelijks fenomeen.

25 oktober 2020 om 08:54

Waarom vindt iedereen het imago van de Eredivisie zo interessant? De mensen die de competitie echt volgen weten wat het niveau is, en dat is niet erg hoog natuurlijk. Maar een wedstrijd als deze verandert daar niets aan. Het enige wat je nu krijgt is reacties van mensen die de Eredivisie niet volgen. En vandaar mijn vraag, wat boeit hun mening?

25 oktober 2020 om 09:09

Haha ja, die 10-0 was nog veel erger omdat de tegenstander toen een grote club was. Alsof Liverpool met 10-0 van Arsenal wint. Nu is het VVV, een kleine club waar de gemiddelde Brit nog nooit van gehoord heeft. Als dit slechte reclame is, dan was de 10-0 van PSV. Dat nog veel, veel meer. Maar goed, ik geloof er niet in. Extremen komen voor. Heel af en toe.

25 oktober 2020 om 09:13

@KokkieAFCA: Die 10-0 was zelfs nog slechtere reclame omdat dat tegen een grote club was.

25 oktober 2020 om 09:21

@Benzema, jij noemt het niveau hier slecht, maar daarmee doe je de Eredivisie ook flink tekort. We zijn gewoon een top 10 competitie. We zijn geen topcompetitie, maar zitten qua niveau in de subtop. In heel veel andere competities ligt het niveau veel lager. We mogen best met wat meer waardering over onze competitie gaan spreken in plaats van onze competitie steeds zelf naar beneden te praten, zoals gisteren weer gebeurde bij FOX. In het buitenland weet iedereen dat wij geen Engeland, Spanje, Italië, Duitsland of Frankrijk zijn, maar ze weten ook dat onze competitie een stuk beter is dan pak hem beet de Roemeense, Deense, Zwitserse competitie is. Ook spelers die zich al ruim bewezen hebben in Amerika als Alvarez, Senesi, Lozano, Tagliafico en op papier ook Magallan komen hierheen. Ook dat geeft de aantrekkingskracht van onze competitie weer. We kunnen grote talenten halen als Pereiro, Sanchez, Antony, Neres, Romero. We halen spelers als Gotze, Blind, Promes en Tadic naar de Eredivisie. Sangare uit Frankrijk, Max uit Duitsland. En ook bij andere clubs lopen uitstekende spelers rond als Veerman, Robben, Pavlidis, Kerk, Elia en nog veel meer. Onze competitie is echt niet slecht.

25 oktober 2020 om 09:24

Aston Villa won met 7-2 van Liverpool.. dus de vvv van de BPL won met een monsterscore van hét topteam uit de engelse competitie. Nog erger dus dan de 0-13 tegen vvv.

Is dat dan ook slecht voor het imago van de PL? Is de PL nu een mickey mouse competitie kleiner nog dan de eredivisie?

25 oktober 2020 om 09:25

Er zit nogal een verschil tussen 7-2 en 0-13.

25 oktober 2020 om 09:28

@Benzema, men geeft liever aan dat het niveau van de competitie bedroevend is dan dat het een unieke, zeer uitzonderlijke prestatie van Ajax is. Typisch Nederlands. Nederlanders zijn zulke misgunners, dat is bijna met geen enkel ander land te vergelijken. Glas is altijd halfleeg en als er successen worden behaald waar je gewoon complimenten voor uit kunt delen wordt er gelijk een "ja, maar" in de strijd gegooid.

25 oktober 2020 om 09:37

Klopt maar L. Pool word gezien als een Europese topploeg en dan komt die klap harder aan.

25 oktober 2020 om 09:38

Cabinessence: Er zit ook nogal een verschil erin of het de grote club is die de kleinere club een grote nederlaag toedient of andersom. Ik had de reacties/krantenkoppen wel eens willen lezen als VVV met 7-2 had gewonnen van Ajax. Daarnaast speelde VVV ook nog eens bijna een hele helft met een man minder.

25 oktober 2020 om 10:00

Precies! En niet te vergeten Guardado,Moreno en Angelino,die nu top bij Leipzig speelt. De Eredivisie is een mooie tussenstap naar de top toe

25 oktober 2020 om 10:02

Detoekomst. Ik wil graag even inhaken op het feit dat Nederland een top 10’competitie is. Dat is het natuurlijk op papier maar haal je de door Ajax behaalde punten eraf dan blijft er natuurlijk niets meer over. Feit dat Ajax het vrijwel in haar eentje doet zegt verder niets over de rest van de competitie, die belabberd is. Een vitesse en een Sparta dat niet eens van een Ajax kan winnen met een helft lang een man meer. Nu deze 13-0. Wat is het volgende? Ik roep het al jaren en een fusie met de Belgische topclubs lijkt mij interessant.

25 oktober 2020 om 10:07

Gênant dit, deze reactie! Als Liverpool met 7-2 verliest is het dus ook slechte reclame voor de PL?! Man man man

25 oktober 2020 om 10:08

Vergelijking is niet helemaal terecht. Er kunnen elke week in de PL zulke uitslagen komen maar niemand die gaat twijfelen aan de PL. De PL heeft zijn naam namelijk al lang en breed mee. De Eredivisie daarin tegen wil zich juist profileren als een sterke competitie en afkomen van de stempel Mickey Mouse League. En dan vind ik dat zulke uitslagen inderdaad niet mee helpen behalve voor de naam van Ajax. Uiteraard snap ik wel dat de spelers van Ajax daar maling aan hebben.

25 oktober 2020 om 10:08

Nou wat een verschil... of je nu met 7-2 of 13-0 klop krijgt maakt mij weinig verschil!

25 oktober 2020 om 10:12

Maar een verschil van 8 doelpunten inderdaad

25 oktober 2020 om 10:33

@de toekomst. Ik snap wat je bedoelt. Maar aan de andere kant spreekt Ajax de ambitie uit om bij de Europese top te horen en wil PSV in de top 32 van Europa komen. En het is juist het niveau van de competitie die ze in die ambitie belemmert. Dus als clubs deze ambitie hebben mag er wat mij betreft ook kritisch over de competitie gesproken worden.

25 oktober 2020 om 10:42

Dan hebben ze een andere wedstrijd gekeken, want ajax was niet zo bijzonder goed

25 oktober 2020 om 11:11

@unis: Zullen we het wel een beetje respectvol houden en een reactie niet "genant" noemen, alleen maar omdat jij het er niet mee eens bent? Verder is 0-13 inderdaad totaal anders dan 7-2. Het komt elk seizoen wel een paar keer voor dat een team er 7 maakt, maar 13 goals is in 65 jaar eredivisie nog nooit voorgekomen.

25 oktober 2020 om 12:23

Cabinessence, Eens moet de eerste keer zijn toch? Ik vind die 10-0 overwinning van Psv veel schandelijker. Vvv is een club als die in de kkd zou spelen zou niemand dat gek vinden. Psv en Feyenoord is gewoon de top van Nederland

25 oktober 2020 om 18:35

@apeldoorner: Eens, maar dat zeg ik hierboven zelf ook al.

25 oktober 2020 om 09:17

Ik vraag mij af wat ze denken wanneer ze verder gaan kijken.
Hmm dit vvv speelde gelijk tegen az. Hetzelfde az wat won van Napoli, het Napoli wat won tegen Atalanta....

Kan voetbal soms gek zijn.

25 oktober 2020 om 09:31

Ik blijf erbij dat het voor Ajax positief is, maar voor het aanzien van een competitie die letterlijk bijna niemand volgt in het buitenland echt niet. Sowieso zijn de klassieke media niet de beste kanalen om hoogte te nemen van een bepaalde opinie die leeft bij de supporters.

25 oktober 2020 om 09:34

Ik dacht ik doe eens gek en heb via de schotel de wedstrijd live gezien op een Braziliaanse tv kanaal. Die lui gingen helemaal los daar en helemaal toen Antony scoorde. Trouwens, alle wedstrijden van Ajax worden daar live uitgezonden.

25 oktober 2020 om 09:40

@ De Toekomst.... Oh maar ik werd hier ook uitgelachen hoor toen ik hetzelfde zei. Mensen wisten het beter en ze lachen ons allemaal uit in het buitenland. Zelfs toen er al allemaal reacties vanuit het buitenland kwamen vol lof. Die mensen tonen veel meer respect voor dit soort prestaties. Wij zijn hier zo negatief over onze competitie maar in het buitenland kijken ze daar heel anders naar. Maar ja Nederland hè. Typisch gezeik van Nederlanders.

25 oktober 2020 om 10:11

Maar dat is het punt toch. Ajax krijgt terecht de lof. Er is niemand op de wereld die dit voor de competitie een voordeel vindt.

25 oktober 2020 om 09:51

Haha lul niet zo man. Als PSG 13-0 wint van Angers denk jij toch ook niet wat een ongekende historische prestatie. Bekijk de post van 433, hier wordt gewoon gelachen

25 oktober 2020 om 10:26

Dat is Instagram. Je weet de gemiddelde leeftijd van Instagram gebruikers hè? Nog maar niet te zwijgen over gemiddeld intelligentieniveau.

25 oktober 2020 om 10:30

En jij denkt dat de gemiddelde voetbalsupporter 25+ is en een zeer hoog gemiddeld intelligentieniveau heeft?

25 oktober 2020 om 10:34

Nee, maar de mening van de gemiddelde voetbalsupporter doet me ook niet zoveel. Ik luister liever naar de mening van puristen en liefhebbers en die kijken hier heus wel doorheen. Op Instagram is het makkelijk scoren met banter, alles om maar wat likes te scoren. Ik neem aan dat ik dat niet hoeft uit te leggen.

25 oktober 2020 om 10:37

Ja daar heb je natuurlijk volledig gelijk in. Echt relevant is die mening niet voor het voetbalplezier dat de eredivisiekijker heeft. Want het blijft natuurlijk een goede en leuke competitie om naar te kijken. Alleen is die mening er natuurlijk wel en dat wordt door sommigen hier tegengesproken. En dat is toch ook de andere kant van het spectrum.

25 oktober 2020 om 10:14

@detoekomst; een extreem goede prestatie tegen een pubteam? Een ongekende masterclass? Wat een onzin verkondig jij toch altijd hier. Wat is Atalanta dan als ze Ajax verslaan? De nieuwe wereldkampioen? Ongelofelijk wat er hier wordt geroepen, iets minder Fanta mag ook wel

25 oktober 2020 om 10:26

Nee precies zeker niet dat je de week ervoor een 7-2 uitslag in Engeland zag terwijl iedereen roept dat die competitie zo enorm sterk is en de teams zo gelijkwaardig zijn. Dit is gewoon een uitschieter wat zelden gebeurd en als alles echt meezit. Ben wel benieuwd hoe de spelers van Ajax hier uit gaan komen kwa vertrouwen zoals een Traore en Ekkelenkamp. Een Promes zal niet veel vertrouwen eruit krijgen want die voegde weer niet heel veel toe.

25 oktober 2020 om 10:30

Sorry hoor maar 7-2 (waar dan nog eens letterlijk 3 of 4 goals gewoon extreem gelukkig waren door afgeweken ballen en dergelijke) is toch niet te vergelijken met 0-13? Het is gewoon zo een hoge score dat het abstract wordt waardoor mensen vreemde vergelijkingen maken.

25 oktober 2020 om 12:14

0-13 is ook niet alsof dat elk jaar voorkomt in Nederland ofzo hoor. Blijkbaar als een tegenstander heel erg goed is en een ander heel erg slecht is dan kan dit gebeuren. Bij Ajax vloog ook gewoon alles erin. Normaal schiet je nog wel is mis of op de paal of een beetje pech ergens. Dit keer zat het allemaal mee. Plus het feit dat ze 90 min doorgingen plus de rode kaart voor VVV. Ik had eerlijk gezegd wel met ze te doen. Vvv ken ik als een stugge tegenstander in voorgaande jaren. Veel grote jongens met lengte vaak en bij standaart situaties vaak gevaarlijk. Ik vind de 10-0 van Psv veel erger eigenlijk. Dat zijn gewoon 2 Nederlandse topclubs

25 oktober 2020 om 11:04

dat is het toch ook? we kunnen wel alles op de zwakte van VVV schuiven maar hoeveel Eredivisieclubs hebben de afgelopen jaren van VVV gewonnen met 13-0? geen enkele dus het is gewoon een geweldige prestatie van Ajax

25 oktober 2020 om 12:24

Precies. Dit heeft niets te maken met de zwakte van de ED of haar reputatie. Als dit namelijk het geval was zie je dit soort uitslagen per kwartaal een paar maal voorkomen. Ook in het buitenland in elke competitie is de top3 vele malen beter dan bottom 3 en toch zie je deze uitslagen bijna nooit. VVV was echt slecht en Ajax echt goed en beide deden dat 90 min en dan krijg je bij uitzondering een record uitslag. Bij andere sporten worden dit soort records jaarlijks verbetert.

Eigenlijk zou je in het voetbal, net als bij het honkbal, een soort mercy rule moeten hebben. Bijvoorbeeld dat de wedstrijd klaar is wanneer een stand van 8-0 is bereikt. Desnoods kan je de winnende ploeg dan een punt extra geven. Dit is toch te gênant voor woorden. VVV is nu in heel Europa het lachertje.

25 oktober 2020 om 07:28

Is dat soort medelijden niet veel zieliger?

25 oktober 2020 om 07:38

@manodedios, het is net vanuit welk perspectief je het bekijkt. Ik kan me je reactie goed voorstellen. Zelf ben ik van mening dat het bij zo'n stand geen wedstrijd meer is. En zie dan geen enkel nut meer in het vervolgen van die wedstrijd. Maar mijn gedachtes over voetbal zijn te speels. Het is allang geen spel meer, maar keiharde business

25 oktober 2020 om 07:46

Heeft niks met keiharde business te maken, maar met t feit dat het doelsaldo meetelt in een competitie. Zou oneerlijk zijn om bij bijv. een 8-0 af te fluiten

25 oktober 2020 om 08:12

@Makallelele, ben het niet met je eens. Zoals ik al aangaf, je kan best een extra punt toekennen aan de winnende ploeg. Dus 4 punten in plaats van 3 punten. Dus niet oneerlijk, juist een extra voordeel. Aangezien punten nog altijd zwaarder tellen dan het doelsaldo.

25 oktober 2020 om 08:32

Een extra punt? Hoe is dat dan niet oneerlijk, haha? Ik waardeer je creatieve ideeën maar omwille van een eerlijk competitieverloop zou iedere wedstrijd even zwaar moeten tellen.

25 oktober 2020 om 09:12

Maar waarom zou je moeten stoppen dan? Omdat het geen wedstrijd is? Er zijn nog veel meer omstandigheden te bedenken waarin het geen wedstrijd meer is. Ik zie geen enkel zakelijk argument om de boel stil te leggen. Alleen het onderhuidse gevoel van plaatsvervangende schaamte doet ons bedenken dat je beter kan stoppen. Maar dat vind ik voor de verliezende ploeg nog veel sneuer.

25 oktober 2020 om 09:29

Door de wedstrijd anders te behandelen dan alle andere wedstrijden zorg je juist voor oneerlijkheden. Een punt extra creëren op die manier is echt een slecht idee. Manier zo als het nu gaat is de voor VVV niet de leukste maar wel de eerlijkste. Hoe ga je bijvoorbeeld ook toeschouwers compenseren mocht een scheids na 60 minuten al affluiten, omdat een bepaalde stand bereikt is? Hoe vaak komt het voor dat de dubbele cijfers in het bekertoernooi aangetikt worden tegen amateurs? Moeten we dan ook maar affluiten? Dan missen clubs ook weer een hoop inkomsten doordat er minder kantineverkoop is etc. De huidige hang van zaken is naar mijn mening echt de beste en een scheids zou dan bijvoorbeeld alleen geen blessuretijd meer hoeven laten spelen uit genade wat gisteren ook gebeurd is.

25 oktober 2020 om 08:29

Ja! een Jantje bij rust is wedstrijd stoppen.

25 oktober 2020 om 08:38

Dan had Sparta nooit de 4-0 tegen AZ goed kunnen maken.

25 oktober 2020 om 08:32

Niet mee eens, het is al belachelijk dat de officiële speeltijd niet werdt gespeeld. Op het einde kan het om 1 doelpunt gaan die nog gescoord had kunnen worden.

25 oktober 2020 om 08:54

Ach ja Liverpool was een paar weken geleden het lachertje van Europa. Vorig jaar was dat Barcelona. VVV zal op de blaren moeten zitten, maar ze moeten ook gewoon de draad weer oppakken.

25 oktober 2020 om 08:56

VVV zorgt er toch zelf voor dat ze een lachertje worden? Als je als team gewoon gefocust blijft kun je nog fors verliezen, maar wordt het nooit 13-0.

25 oktober 2020 om 09:15

Klopt, maar de mate van focus die je hebt is ook gewoon een kwaliteit die je in meerdere of mindere mate hebt. De ene heeft veel techniek of een geweldig lijf, de ander een goede kop. Dat kan je niet zomaar even een niveau omhoog tillen.

25 oktober 2020 om 12:18

Zeker niet als het na 60 min 5-0 staat. Dan word het misschien 7 of 8-0 normaal gesproken. Maar deze goals vielen wel heel snel achter elkaar allemaal. Als het 7-0 was geworden dan was dit niet de wereld over gegaan denk ik. Ik vond het ergens wel sneu voor VVV

25 oktober 2020 om 10:28

Door dat extra punt wat je dan kan halen ga je dus krijgen dat dit soort uitslagen veel vaker voorkomen. Hoevaak zie je niet dat een club het rustiger aandoet als ze ver voor staan? Om krachten te sparen als je dan weet dat bij 8-0 de wedstrijd over is en je een extra punt krijgt dan knallen ze nog even door en zijn ze helemaal blij. Daarnaast kan dan niet elk team evenveel punten halen en is dat dus erg oneerlijk.

25 oktober 2020 om 11:01

Dat laatste is dus niet waar. Aan het begin van het seizoen heeft dan namelijk nog steeds iedereen de kans om 34x 4 punten te halen. Of het realistisch is dat teams die 4 punten kunnen pakken, is in veel gevallen klein. Net zoals dat de kans redelijk klein is dat een RKC of VVV 3 punten pakt tegen Ajax of PSV.

25 oktober 2020 om 10:58

Op zich een idee. Echter moet je dan ook zeggen dat er geen wedstrijd meer is zodra een team komt opdagen met het idee er geen wedstrijd van te maken en de bus te parkeren. Voetbal moet er in mijn ogen om gaan dat je meer goals scoort dan de tegenstander, niet om ervoor te zorgen dat je geen goals tegen krijgt (verdedigen is onderdeel van het proces om de bal te krijgen, zodat je weer kan scoren). In dat licht is het krom om aan de ene kant een aanvallende ploeg te stoppen als ze teveel goals maken, terwijl een verdedigende ploeg niet gestopt wordt als ze te weinig bezig zijn met daadwerkelijk voetballen. En zo kun je ook die saaie wedstrijden tegen een ploeg als Getafe eruit krijgen en die ploegen aanpakken op hun tactiek die niets met voetbal te maken heeft, maar puur met het ontregelen van de tegenstander. Dit gaat overigens nooit gebeuren, net als zo'n mercy rule.

25 oktober 2020 om 11:14

Waarom zou je moeten stoppen? Zit 3 uur in de bus naar Venlo moet je na 45 min de bus weer in? En wat hier onder gezegd word ook. Mis je dan lengendaeische combebaccks zoals die van Sparta idd

Mooi dat de nadruk daar overwegend wã©l ligt op het feit dat Ajax lekker speelde en doorging, hoewel veel leden hier overwegend de aftakeling van het niveau willen benadrukken. Linksom of rechtsom, dubbele cijfers zullen dit en komende seizoenen ook in de eredivisie heel uitzonderlijk zijn, mag best een beetje applaus voor zijn. Mario Gã¶tze tekende bij Psv, AZ versloeg napoli, Ajax heeft zich recent weer op de Europese kaart gezet. We hebben er weleens slechter voorgestaan als eredivisie. Er zijn nog vrijwel wekelijks clubs uit het rechter rijtje die punten afpakken van ploegen die voor Europees voetbal spelen, de ontknoping is doorgaans spannender dan in de Ligue 1, Bundesliga en Serie A, ik vind het een vermakelijke en spannende competitie, denk dat de eredivisie er weleens droeviger voor heeft gestaan. En heb sowieso niet zoveel op met de zure mentaliteit van de honderden die gisteren weer vooraan moesten staan om te benadrukken dat een dergelijke uitslag in het buitenland uitsluitend wordt gezien als een treurige bevestiging dat ze in Nederland niet kunnen voetballen. Tuurlijk, VVV kwam voor de dag als een stel amateurs, maar denk dat Atalanta en 95 van de Europese clubs er helemaal niet gerust op zouden zijn als ze na dit tegen Ajax zouden moeten spelen. Ik heb Ajax ook weleens gelijk zien spelen in De Koel, toen riepen we ook niet massaal dat het niveau hier zó hoog is en iedereen elkaar kan verslaan. Dus laten we net als in het buitenland niet zo zuur doen.

25 oktober 2020 om 07:40

Spijker op z'n kop. Vooral het laatste gedeelte. Die conclusie zal nooit getrokken worden, dan zal het ineens weer aan Ajax liggen dat ze slecht speelden, geen rendement hadden en ze hun vorm kwijt zijn...

25 oktober 2020 om 08:04

Haha prachtig dit stukje maat!! Zoveel zure reacties gisteren, Mja het is gewoon een ongekende uitslag. Iets wat Ajax al een hele lange tijd niet heeft neer gezet, en nu lukt het dus een keer. En direct is het dus ook nieuws in het buitenland op een positieve manier, zegt genoeg denk ik hoe wij Nederlanders hier naar kijken ( sorry voor het generaliseren ) misschien kan dit dan ook een wijze les zijn voor velen!

25 oktober 2020 om 08:09

Helemaal mee eens. Heb gisteren ook zoiets gezegd toen iemand liep te zeuren dat Franse media nu een nog lagere pet van de eredivisie op zouden hebben? Waarom zou ons dat moeten boeien? Onze competitie is veel leuker en we doen het best goed in Europa. Een zo’n wedstrijd van gisteren is een uitschieter en verandert niks.

25 oktober 2020 om 08:22

Even buiten de hele discussie welke insteek terecht is, mag je het natuurlijk wel als logisch beschouwen dat buitenlandse media er een positief verhaal van maken. Iets anders denken zou niet heel slim zijn, immers is media er om verhalen te verkopen en het is dan natuurlijk een stuk lucratiever om een verhaal met positieve twist te schrijven dan om te melden dat er met 13-0 gewonnen werd doordat een tegenstander een ongekend laag niveau wist te brengen.

De Nederlandse kranten zullen wss ook iets positiever zijn dan de mannen die aanschuiven bij de voetbal praatprogramma's.

25 oktober 2020 om 09:05

@Sammerens, helaas is het in deze tijd zo dat goed nieuws veel slechter verkoopt dan slecht nieuws.

25 oktober 2020 om 09:35

Bij roddelblaadjes. En de meeste media die opgenoemd worden, hebben toch enige naam.

25 oktober 2020 om 09:37

Maar in dit geval denk ik niet. Ajax wint met 13-0 komt erg spectaculair over en dat verkoopt beter dan denk ik een nietszeggend ploegje (voor in het buitenland) dat met 0-13 verliest en een off-day had.

25 oktober 2020 om 10:00

@Lierse, dat geldt ook voor reguliere media. Ik heb een keer meerdere media benaderd om wat meer goed nieuws te plaatsen. Hun reactie: "dat verkoopt niet".

25 oktober 2020 om 10:11

Wees blij dat goed nieuws niet verkoopt. Dat betekent dat het de norm is. Dat is overigens echt niet iets van deze tijd.

Traoré heeft naast zijn 5 goals ook nog eens 3 assists. Weet iemand of dat een record is voor 'meeste keer aandeel bij een doelpunt in 1 wedstrijd'. Ik kan dat nergens vinden, op wiki staat wel een lijstje met records in de Nederlandse Eredivisie (best leuk om te lezen overigens, als je van statistieken houdt) maar staat dit niet tussen.

25 oktober 2020 om 07:45

Scoorde Alfonso Alves niet 8x tegen Heracles ooit voor Heerenveen? Kunnen er ook 7 zijn geweest weet het niet zeker. Edit: net opgezocht waren er 7 staat niet bij of hij ook nog een assist had bij die 9 -0 zege. Misschien een Heerenveen volger die hier meer over weet.

25 oktober 2020 om 08:03

Daar dacht ik ook meteen aan, heb de samenvatting teruggekeken op yt. Maar hij had geen assist 😃

25 oktober 2020 om 08:18

Ok ja dan geen idee kan me verder niemand herinneren die daar in de buurt kwam. Wel een wedstrijd geweest hoor man man man. En maar door blijven gaan voor de goals.

25 oktober 2020 om 08:58

Ja, gedeeld record met Alfonso Alves (7 goals en 1 assist)

25 oktober 2020 om 08:59

Correctie, de eerste met 8. Alves had geen assist.

Atalanta op dit moment beetje uit vorm, dus net als Liverpool is ook Atalanta nu te pakken! Ze zullen Ajax in ieder geval niet meer onderschatten.

13 x scoren is klasse maar er moet dan ook iets mis zijn met de tegenstander. 2e helft om de 5 minuten een goal. Snap de historische context en Ajax kon het niet beter afstraffen dat ze deden. Maar kom op, 13 x scoren lukt amper tegen een café elftal, laat staan tegen pro s. Dan is het gewoon open huis houden.Off topic. Of het bewust gebeurd weet ik niet, maar al een aantal weken valt me op dan negatieve berichtgeving over PSV direct gepost wordt en positieve niet, nauwelijks of veel later dan andere voetbalsites. Zahavi en Teze doen weer mee, was gisteravond al bekend. Ipv daarvan het 6e topic over Ajax. 3e keer een topic over Frenkie. Is het de commerciële gedachte van de clicks? Psv de structurele concurrent van de club met veruit de meeste fans. Worden de monden gevuld met wat het grootste deel het liefst leest? Ik ga niet over 1 nacht ijs. 3x zijn er spelers positief getest en het staat er direct op. Maar als er iets leuks te melden valt blijft het (lang) stil. Op Götze na.

25 oktober 2020 om 08:13

Natuurlijk is er dan iets mis. Dit is allemaal heel simpel te verklaren. Team 1 moet top zijn. Team 2 moet dramatisch zijn. Èn je moet veel geluk hebben. Als een van die elementen er niet is, krijg je geen topscore. En alledrie die elementen tegelijk gebeurt gewoon bijna nooit.

Over de rest ga ik me niet teveel uitlaten. Ja, voetbalzone doet het voor clicks. Maar daarnaast zijn er ook heel veel mensen die subjectief op dit soort dingen letten. Besteed je energie beter ergens anders aan, zou mijn welgemeende advies zijn.

25 oktober 2020 om 08:17

@sirpaul verwacht dat ze de opstelling afwachten. Bij een positieve test weet je zeker dat ze niet mee doen....

25 oktober 2020 om 08:50

Vernon en Ninjakai bedankt voor jullie antwoord. Kan zijn dat jullie beide (deels) gelijk hebben. Ik bedoelde het trouwens ook niet enkel omtrent corona. De trainer van Pec kwam superlatieven te kort over de duelkracht van Sangaré. Bij bijvoorbeeld Kudus zou daar een topic van gemaakt worden, zoals we in totaal wel 5 6 7 keer hebben gezien. Over Sangaré wordt niks gezegd. Allemaal van die kleine dingetjes wekenlang. Nu zie ik 7 topics over een uiteraard historische zege van Ajax en dacht dat kan best een beetje meer in balans. Natuurlijk snap ik dat Ajax commercieel met afstand de grootste jongen is, maar over PSV mag wat mij betreft wel wat vaker /positiever gepost worden. Nu is 't al 12 uur bekend dat Teze en Zahavi weer inzetbaar zijn. Noppes bericht daarover, terwijl het toch vrij relevant is. Psv is ook een topclub. Bij Götze vond ik het ook weer overdreven, ik bekijk het absoluut niet van 1 kant en tis geen aanval op Ajax en haar supporters. Meer een constatering, waar ik misschien niet teveel aandacht aan moet geven. Money rules.

25 oktober 2020 om 08:55

Maar toen Götze kwam, verschenen er tig artikelen over hem. En dat was wel positief nieuws.

25 oktober 2020 om 09:47

Kyle dat zeg ik bij de laatste 5 zinnen van m'n 2e post bij dit draadje . Was ook overdreven. Wel grappig dat je op het ene onderwerp komt, dezelfde als mij😀. Zegt wel iets denk ik. Volgens mij klopt m'n constatering en is VZ overgeleverd aan clickbait

25 oktober 2020 om 10:19

@Sir Paul, je hebt gelijk wat betreft het overdrijven. Maar VZ heeft clicks nodig dus die artikelen plaatsen ze. Half Nederland stond op zijn kop toen Götze kwam, dus daarover werd alles geplaatst. Ajax en Barcelona verkopen ook altijd wèl. Je kan het ze ook niet kwalijk nemen omdat ze afhankelijk zijn van de clicks.

25 oktober 2020 om 12:20

Kyle, akkoord daarover. Toch wordt m'n theorie wel een klein beetje bevestigd over het selectief nieuws over PSV verspreiden, zoals ik hier boven beargumenteer. Er zijn nu 2 PSV topics bijgekomen, beide een negatieve lading. Idd, zal dat de meeste clicks /reacties opleveren.

25 oktober 2020 om 08:48

Je doet hier denken dat dat de wedstrijd gekocht is en Psv zo zielig is ik lees de media ook en lees toch vaak dat ze kampioen worden met de nieuwe spelers. Je hebt psv verleden week zien spelen, in die wedstrijd worden 3 doelpunten weggegeven. Had jij toen niet het idee dat hier iets aan de hand was? VVV heeft niet meer het voordeel van kunstgras en speelde net als tegen AZ een slechte eerste helft, Ajax was gretig en liet zien wat ze kunnen. Daarbij ben ik ook van mening dat als iedere ploeg het zelfde speelt tegen Ajax en Psv, de bekende handbal verdediging dat psv ik het tweede rijtje eindigt.

25 oktober 2020 om 09:54

Peter, jij mag het alleen de klasse van Ajax vinden. Ik wil geen afbreuk doen aan je prettige gevoel. Ik denk dat als 2 clubs uit 1 competitie er 0-13 van maken er met beide clubs wat was. Ajax was heel goed en VVV erbarmelijk slecht. Dekten niet kort, soms helemaal niet. Zullen na de rodekaart met een 0-4 achterstand er weinig geloof in hebben gehad. Dat is wel een basisgevoel die je hebben moet. Maar goed, gefeliciteerd met deze klinkende zege. Ajax kon het niet beter afstraffen, hebben ze keurig gedaan. Verder denk ik dat een fit PSV gewoon kampioen kan worden, met of zonder handbalverdediging vd tegenstander. Gakpo, Götze vinden altijd een gaatje. Waar dat 2e rijtje op slaat..

Snap ook niet dat mensen maar blijven roepen dat dit slecht is voor het aanzien van de Eredivsie. Dat blijkt uit geen van de commentaren in het buitenland. Ja, als je dit soort uitslagen structureel hebt, dan straalt het negatief af, maar in de laatste 40 jaar is dit de 3e keer dat de dubbele cijfers zijn behaald door een club in een Eredivisie wedstrijd. Kortom dit is natuurlijk zeer zeldzaam.

VVV werd zelfs nog flink gematst door de scheids, die na exact 90 minuten affloot. Alleen al in de tweede helft had je 9 goals, een rode kaart, een VAR-ingreep, een penalty en de nodige wissels. Dan ga je strikt volgens de regels gewoon richting de 10 minuten blessuretijd (krijg je in de praktijk natuurlijk nooit, maar 5-6 minuten was zeker op z'n plaats geweest) en dan had Ajax er zeker nog een paar meer gemaakt.

25 oktober 2020 om 08:15

Goed punt. Ik vond de scheids overigens prima. Bleef zakelijk en scherp.

25 oktober 2020 om 08:51

Op het einde van de race kan het betekenen dat je het niet redt op een punt, maar ze zijn bij Ajax dit seizoen niet zo gelukkig met beslissingen van de knvb.

25 oktober 2020 om 08:58

@cabinessence, ik las dat de scheids overleg heeft gevoerd met Ten Hag of die de extra tijd wilde laten spelen. Ten Hag zei toen dat het voorkomen van een blessure in de extra tijd veel belangrijker was dan een mogelijk extra doelpunt. VVV wilde ook liever niet langer spelen. Op basis daarvan heeft de scheids bij 90 minuten afgefloten.

25 oktober 2020 om 09:16

@Kyle66: OK, da's dan wel netjes. Hoewel ik het dan weer niet echt begrijp van Ten Hag. Je zou denken dat ze zeker bij Ajax inmiddels toch wel begrijpen hoe belangrijk je doelsaldo aan het einde van de rit kan zijn.

25 oktober 2020 om 09:20

Mijn eerste gedachte was ook: laat maar doorspelen, want je weet nooit. Maar toen ik de woorden van Ten Hag las, gaf ik hem gelijk. Kijk maar naar Kudus. Ajax is hem maanden kwijt. Een blessure kan zo ontstaan. Better safe than sorry.

25 oktober 2020 om 11:19

Tja, dan kun je ook wel trainingen gaan schrappen, dan heb je ook minder kans op blessures. Het uitgangspunt mag natuurlijk nooit zijn "we willen zo min mogelijk minuten spelen, dan hebben we zo min mogelijk kans op blessures."

Maar het record van Afonso Alves met 7 goals in 1 wedstrijd is gelukkig blijven staat! Mickey Mouse... om de zo veel tijd is er altijd wel iets historisch. Na 50 jaar een hoogste uitslag, het kan een keer. Precies 10 jaar geleden PSV Fey 10-0, tsja, het kan. Heerenveen Heracles 9-0 met 7x Alves was ook niet normaal. Laten we genieten van deze historische uitslag, wij waren er bij!

25 oktober 2020 om 11:01

Idd laten we er van genieten. Maar velen moeten weer beginnen te zeiken over hoe slecht onze competitie is Terwijl ze in het buitenland hier gewoon met respect en bewondering naar kijken. Maar ja zullen wel supporters van andere clubs zijn die lopen te miepen. Heerlijk toch dat we af en toe dit soort wedstrijden te zien krijgen. Het gebeurt niet zo vaak dus we kunnen ons allemaal die wedstrijden nog voor de geest halen. Alves idd en de 10-0. Heerlijke wedstrijden om jaren later nog eens aan terug te denken.

Het was een triest optreden van Venlose kant. Ajax had geen genade en ging steeds als een wervelstorm over het veld richting het doel van VVV. Sommige zullen zeggen schandalig van de Amsterdammers.. Maar ik denk dat VVV zichzelf als pupillen van de amateurs heeft laten zien op het hoogste niveau van Nederland. Door dit soort vertoningen krijg je de beruchte naam 'Mickey Mouse competitie' en laten ze bij Fox Sports nou blij zijn met die naam na de overname van Disney.. Maar even zonder dollen VVV moet zich diep gaan schamen. Anders hoor je niet thuis in de Eredivisie.. Op dit niveau weet je dat je van Ajax, Feyenoord, PSV, AZ negen van de tien keer verliest maar je kunt wel tegenstand bieden, kort erop zitten en de ruimte zo klein mogelijk maken en de score beperken.. En blijven loeren op een counter.. En dat is gisteren totaal niet gebeurd!! Shame on you VVV!!! De koning mag weer even terug naar Griekenland om stoom af te blazen..

Maar hè mensen...ze lachen onze competitie toch uit in het buitenland?
Ik zei toch daar hebben ze veel meer respect voor dit soort dingen dan wij hier in Nederland. Maar nee wij waren het lachertje volgens mensen hier.
Nou niet dus.

Pas op Atalanta! Ajax houdt zich niet in", schrijft La Gazzetta dello Sport. De Italiaanse sportkrant waarschuwt zo de tegenstander van de Amsterdamse club in de Champions League.

De Spaanse krant Marca noemt de 0-13 een "Guinness Book of Records-zege" en benadrukt dat Ajax niet eens in de sterkste opstelling speelde.

Ook de Engelse media pakken uit. Op de websites van de BBC en Sky Sports zijn alle goals te zien. "Ajax verpulvert VVV met 0-13", schrijft de BBC erbij. En "De giganten van Ajax geven VVV een pak slaag."

25 oktober 2020 om 10:42

Ja en dat gaat over Ajax, niet over de Nederlandse competitie. Als Ajax een 19-jarige koopt uit de Slowaakse competitie die er daar 15 heeft gemaakt en je ziet wel dat zijn team een partij met 0-13 gewonnen heeft, dan stel je je toch vragen bij het niveau dat die competitie heeft en hoe relevant die 15 goals dus zijn?

25 oktober 2020 om 11:04

Echt serieus we blijven maar door gaan he. Lees die buitenlandse media eens. Ze vragen zich niets af over het niveau. Alleen maar bewondering. We gaan toch ook niet lopen miepen over het niveau van de bundesliga als Bayern schalke omver kegelt met grote cijfers. Of laatst Liverpool. Niemand die het over het niveau van die competitie heeft. Dat doen we hier alleen in nederland. Altijd maar dat negatieve gedoe. Dit soort uitschieters komen overal wel eens voor en dat is nog niet meteen een reden om over het niveau van een competitie te praten. Het is niet alsof er wekelijks met die hoge cijfers wordt gewonnen door een ploeg.

25 oktober 2020 om 11:11

Nee dat is zo. Maar mensen die de competitie niet volgen (en dus geen idee hebben of Ajax elke week wint met 5-0 of niet) denken er niet zo genuanceerd over na.

25 oktober 2020 om 11:20

Onze competitie wordt door meer mensen gevolgd dan je denkt hoor. En dan nog deze uitslagen zijn uitzonderlijk. Zelfs al zou ajax elke week met 5-0 winnen dan nog is dit wereldnieuws. 0-13 dat is zo uitzonderlijk dat dat in elke grote competitie in Europa wereld nieuws zou zijn ongeacht het niveau van de competitie. Ik vind dat wij wel iets positiever mogen praten over onze competitie :-)

Grappig om te lezen dat men constateert dat deze historische zege slechte reclame is voor onze competitie en ze hiermee proberen de grote overwinning te bagatelliseren . Als ze in het buitenland de recente uitslagen van v.v.v bekijken zullen ze zien dat ze de week ervoor nog gelijk gespeeld hebben tegen AZ. Wat afgelopen week nog knap won bij Napoli... .. Dat ze denken dat onze competitie een lachertje is zal daardoor wel meevallen....

Ik denk dat de echte voetballiefhebbers meer invloed op de pers en media moeten uitoefenen. De zogenaamde analisten als eerste. Motto moet zijn: wees blij met ons voetbal en onze voetballers. Afkraken en cynisme achterwege laten. Ik denk dat de voetballers daar zelfs beter van worden. Hoe denk je dat de jongens van het NL elftal zich voelen na de controverse met de cynische clowns van VI. Dat is nooit leuk, voor gewn van de betrokkenen. En dat zegt iets over de hele situatie in NL. Niet alleen in het voetbal en de media maar in de samenleving. Mensen moeten snappen dat we met positiviteit veel verder komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren