Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax betaalt vier miljoen euro: ‘Zijn ouders snappen waar het om gaat’

Laatste update:

Kik Pierie moet de tweede aanwinst van Ajax worden voor komend seizoen, na Razvan Marin van Standard Luik. De achttienjarige verdediger van sc Heerenveen was donderdag in Amsterdam om de laatste details rond de overgang te bespreken. Volgens de vrijdageditie van De Telegraaf betaalt Ajax een bedrag van minimaal vier miljoen euro voor Pierie, die de Friezen aan de hand van bepaalde sportieve doelstellingen iets extra’s kan opleveren.

Pierie onderging volgens het dagblad al een medische keuring. De verdediger zal, als alle details op papier zijn gezet, een contract voor vijf seizoenen ondertekenen. Mogelijk wordt op korte termijn ook de derde aanwinst voor komend seizoen gepresenteerd. Ajax is nog altijd geïnteresseerd in de negentienjarige doelman Kjell Scherpen van FC Emmen.

Foppe de Haan juicht de overstap van Pierie naar Ajax toe, al weet hij niet of hij al ‘het absolute niveau’ heeft. “Maar hij is een slimme jongen, een goede prof en hij durft”, vertelt de trainer in ruste. “Opbouwend is Kik echt goed. Hij heeft een prima inspeelbal en weet zich ook raad in de kleine ruimte. In verdedigend opzicht moet hij nog wel wat leren, maar hij heeft een hoop potentie.”

Pierie debuteerde in mei 2017 in het eerste elftal van sc Heerenveen en heeft inmiddels 61 duels op zijn naam staan. Volgens De Haan komt de in Boston geboren verdediger uit ‘een hartstikkene goed nest’. “Zijn vader is chirurg in het Medisch Centrum Leeuwarden. En allebei zijn ouders zijn tophockeyers geweest. Die snappen wel waar het om gaat. Dat is prima. Zelf zit Kik op atheneum of gymnasium of zo.”

De Haan is benieuwd of Pierie zich meteen al in zijn beginmaanden bij Ajax kan laten zien, nu het niveau van de selectie van Erik ten Hag stijgende is. "Ruud van Nistelrooij deed dat in elk geval wel. Hij ging van FC Den Bosch naar SC Heerenveen en vervolgens naar PSV, Manchester United en Real Madrid. Het leek alsof het geen moeite kostte en dat zijn de echte toppers. Dat doet Frenkie de Jong straks bij Barcelona ook. Dat kan ik je garanderen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voor 4 miljoen vindt ik het zeker het gokje waard. Ook geen domme jongen dus ben benieuwd. Marc draait in ieder geval al overuren voor het aankomende seizoen. Goed signaal naar de fans.

12 april 2019 om 06:36

4 miljoen is gewoon veel geld voor een verdediger zonder acceleratie, snelheid, duelkracht, sprongkracht, lengte en een winnaarsmentaliteit. Net zoals 7 miljoen voor Labyad, 5,5 miljoen voor Kristensen, 3,5 miljoen voor Jensen, 12 miljoen voor Magallan, 5 miljoen voor Cassiera, 4 miljoen voor Oreguela, 2,5 miljoen voor Schuurs, 9 miljoen voor Bandé dat is ruim 52,5 miljoen aan gokjes en B-acteurs waarvan ik jou nu al kan vertellen dat ze dramatisch slecht gescout zijn, noem dat maar een goed signaal naar de fans.

12 april 2019 om 06:48

Magallan was 8, geen 12.

12 april 2019 om 06:49

Holy moly, daar zet je hem ff op zn plek.. die 12 mil voor Mallagan was echt belachelijk. Hij stond in Argentinie al bekend als een matige verdediger, hele alechte spelinzicht,en is me ook een partijtje klein met zn 1.80....
7 mil voor een middelmaat als Laybad is ook wat hoog en 9 mil Bandé die l hele tijd geblesseerd is, is ook.niet fijn, al kan hij zn geld nog waard worden. De rest zijn wel kleine bedragen

12 april 2019 om 06:53

9 miljoen , met de nodige clausules aan bonussen goed voor in totaal 3 miljoen.

12 april 2019 om 06:53

@Analist015
Volgens transfermarkt 10.14 mln.

12 april 2019 om 06:54

Wat ontzettend makkelijk scoren. Je hebt van tevoren nooit garanties of een speler zich goed doorontwikkelt. Er zijn ook zat spelers, die gehaald zijn, die wel een schot in de roos zijn gebleken.

12 april 2019 om 06:55

Nou ik kan je vertellen dat ik meer dan blij en tevreden ben met alle aankopen behalve Bande. Kan niet beter en dat is niet cynisch bedoeld.

12 april 2019 om 06:56

Wat ik verdacht vindt is dat Magallan en ik dacht ook Cassiera en Orejuela allemaal van Essel Sport komen en allemaal verre van het Ajax niveau zitten, alsof het een soort vrienden dienst is naar Søren Lerby toe want ik kan me ook totaal niet voorstellen dat de scouts van Ajax postief waren over met name Magallan en Orejuela.

12 april 2019 om 07:00

In een bedrijf draait het om het totaal resultaat en daar zitten goeie en slechte deals tussen, zo ook in voetbal. En het eind resultaat is dat Ajax prachtig voetbal speelt en al jaren zoveel winst maakt dat ze van een schuldleidende club naar de rijkste club van Nederland is gegroeid.

12 april 2019 om 07:02

Heeft niets te maken met makkelijk scoren , maar met scouten op onderdelen die van belang zijn per positie en goed door hebben wat er vanuit de jeugd aan zit te komen. Lang is nu al beter dan Labyad, Dest is beter dan Kristensen en Oreguela, Gravenberch beter dan Jensen. Een aankoop moet voldoen aan bepaalde eisen , wat voegt Pieri naast zijn prima traptechniek nog meer toe dan?

12 april 2019 om 07:04

Dat wist ik niet eens , maar dat is wel een hele vreemde situatie idd dat is +20 miljoen aan ellende.

12 april 2019 om 07:09

Komt hij ook weer met z'n onzinrijtje aan. Een wapen van Pierie is juist zijn snelheid en acceleratie. Met 1.85 is hij niet bijzonder lang, maar ook geen dwerg. Zat topverdedigers met dezelfde lengte. Bovendien is Pierie vaak aanvoerder in de Oranje jeugdteams. Met een waardeloze mentaliteit red je dat niet. Allemaal geen garantie voor succes, maar ook geen redenen om hem bij voorbaat al zo kansloos af te schrijven.

12 april 2019 om 07:10

En ze kochten Milik en Sanchez voor nog geen 10 miljoen, maar verkopen ze voor totaal 70. Wat is je punt? Zitten altijd missers tussen.

12 april 2019 om 07:16

Hahaha een kracht van Pieri is zijn snelheid ?? Word echt met regelmaat volledig zoek gelopen hoor. Malen liep hem op een stukje van 5 meter op 2 meter afstand.

12 april 2019 om 07:18

Geef mallagan en bande ff. Laatst genoemde heeft zelfs niet gespeeld en liet een puike indruk achter in de voorbereiding. Helaas jaar eruit. Labyad kan gewoon break even verkocht worden. Hem vind ik vergeleken andere middenvelders slecht, maar dat komt door het absurd niveau vd rest. Voor de rest eens hoewel 4 miljoen helemaal niet veel is.

12 april 2019 om 07:18

Snelheid en inzicht. Kracht komt wel als hij daaraan gaat werken. Ajax heeft in de jeugd geen sterke linksbenige centrale verdedigers

12 april 2019 om 07:21

Je draait wel een beetje door he Baradona.. Met geld kan je nou eenmaal gokjes nemen, en ja soms gaan ze verkeerd en soms niet. Sanchez was een gokje, Neres was ook een gokje maar die hou jij even snel weg omdat ze niet meehelpen aan jouw "positieve" beredenering. Magallan en Bandã© hebben 3 en 0 wedstrijden gespeeld dus geef ze tijd. En dan beginnen over Victor Jensen, kom op man. Die jongen is 19, hij kan der ook niks aan doen dat een toptalent als Gravenberch beter dan hem is toch?

12 april 2019 om 07:31

Dat doet Malen ook bij De Ligt.

12 april 2019 om 07:33

Sanchez was gewoon prima gescout , en voldeed aan specifieke eigenschappen. Neres is gewoon €15 voor betaald , is een hoop geld en pakt prima uit. Ik heb het hier echter over spelers die verkeerd gescout zijn en wel behoorlijk geld hebben gekost. Jensen heeft nog nooit aangetoond 3,5 miljoen en een 5 jarig contract waard te zijn, mag jij anders over denken maar is mijn mening.

12 april 2019 om 07:37

Er hoeft maar 1 transfer wel goed uit te pakken en de gigantische rij miskopen is al weer goed gemaakt. TD zijn van Ajax is het makkelijkste beroep ter wereld

12 april 2019 om 07:39

Die spelers die jij noemt redden het misschien niet. Pakt Schuurs echter wel goed uit, dan kan het zo maar zijn dat hij de rest compenseert. Maar in dat geval haal jij hem natuurlijk uit je lijstje waardoor je nog steeds 50 miljoen miskopen hebt. Lekker makkelijk achteraf een bedrijf runnen.....

12 april 2019 om 07:45

Tja, als Ajax die gokjes niet zou nemen, speelde we nu zonder Neres, Tagliafico en Ziyech. Ook hadden we dan nooit Sanchez gehad en dus niet de EL finale gehaald

12 april 2019 om 07:45

Nee, dat zijn gewoon marktconforme bedragen. Wel zelf overal de hoofdprijs voor willen vangen en vervolgens alle aankopen te duur vinden...

En net of iedere aankoop een zekerheid is? Als dadelijk een Neres of Ziyech naar een topclub vertrekt is het ook mogelijk dat die floppen.

12 april 2019 om 07:53

Dit is inderdaad makkelijk scoren Marc heeft dan ook wel weer een paar fantastische voorzetten gedaan, was niet meer te missen.

12 april 2019 om 08:00

Kun je me ook even vertellen wat de Jong en Onana hebben gekost?

12 april 2019 om 08:03

@tomido Neres was geen gokje, 13 mil is nooit een gokje, maar dat hou je ff snel weg omdat het niet helpt aan je "positieve" beredenering😉

12 april 2019 om 08:04

@Stambec, neres en ziyech zijn geen gokje, zulke bedragen zijn geen gokje als ajax zijnde.

12 april 2019 om 08:04

@Cocqie, De Jong is voor 2.3 miljoen overgenomen van Newcastle. Weer zo'n miskoop

12 april 2019 om 08:06

Blijkbaar zijn het altijd gokjes. Voor het zelfde geld is Magallan nog beter dan Nico, blijkt Labyad beter dan Ziyech en is Kristensen die vaste rechtsback... toch?

12 april 2019 om 08:07

Iedere aankoop is een gok....

12 april 2019 om 08:11

@maurootje, Baradona gebruikt ook Magallan ("12 miljoen" als voorbeeld van een gokje. @tomido heeft dus volledig gelijk als hij Neres in die context ook een gokje noemt.

Overigens is het diep treurig hoe iedereen Magellan al weet af te schrijven na een handjevol wedstrijden.

12 april 2019 om 08:12

Lekker makkelijk dan... "waarom is je aankoop.mislukt"? Ipv betere voetbalkennis of scouting kan je dus blijkbaar zeggen;" tja iedere aankoop is een gok he' " te simpel. Lekker schuilen achrer het woord "gok" dus.

Naar mijn mening is elk bedrag boven de 8 mil als ajax zijnde geen gok meer, en moeten ze er vrij zeker van zijn.

12 april 2019 om 08:13

Wat een onzin allemaal. De transferbalans is zwaar positief, de selctie is van een hoog kwaliteitsniveau en in april doet Ajax nog mee op 3 fronten, de financiële huishouding is perfect. Risicoloos investeren bestaat niet. Prima werk van Overmars. De negatieve reactie getuigen van veel jaloezie en komen uit de hoek van de standaard Ajax haters.

12 april 2019 om 08:15

@Davilla7, ik vind 2.3 miljoen voor een goede wissel niet veel.

12 april 2019 om 08:16

@maurootje Dus als je veel geld uit geeft dan is het geen gokje meer? Ik zou juist denken dat hoe meer geld je uitgeeft aan een "onbekende" jeugdspeler hoe groter de gok is, maar jij ziet het blijkbaar anders. Ik zal doorgeven dat we iedereen voor minimaal 20 miljoen moeten halen zodat het, in de ogen van Maurootje, nooit meer gokjes zullen zijn.

12 april 2019 om 08:17

@baradona, dit is inderdaad een opsomming waar weinig hoop of trots uit te putten valt. Anderzijds kan Ajax zich dit om twee redenen makkelijk permitteren:
1. Je noemt een aantal andere gokjes niet op waarmee Ajax vrijwel de totale investering die jij opsomt al mee heeft terug verdiend (bijvoorbeeld een Sánchez en Milik);
2. Ook spelers die bij Ajax niet (volledig) slagen liggen vaak nog goed in de markt en hebben nog een enorme restwaarde. Zo bloeit orejuela toch tegen velen verwachtingen in op tijdens zijn verhuur, en zal de optie tot koop vast gelicht worden.

Al met al denk ik dat Ajax prima bezig is op de transfermarkt door zich te richten jong aanstormend talent in de categorie 17/20 jaar, en daarnaast spelers met meer routine en ervaring als Tadic en Blind.

Ik heb toch het idee dat deze aanvullende informatie jouw verhaal net iets minder somber maakt 😉

12 april 2019 om 08:18

Wat loop jij toch ‘onmeunig’ te zeiken en te zeuren baradonna. In een ander topic over Pieri en hier weer. Met je selectieve lijstje van zogenaamde miskopen, waarvan het grootste deel zich nog mag en moet bewijzen.

Zo’n Bandé aanhalen, die altijd geblesseerd zou zijn. Wat een onzin. Die jongen was fit toen hij kwam en raakte in de voorbereiding zeer ongelukkig geblesseerd, Magallàn er bij slepen, die er nog geen drie maanden is en kampte met wat pijntjes na een intensief seizoen in Argentinië.

Met een domme opsomming komen van zogenaamde gebreken van Pieri, waarvan een groot deel uit de lucht is gegrepen. Schuurs, die pas een jaartje aan het rijpen is en nogal geduchte concurrentie heeft voor zijn positie. Jensen noemen, die nog vol in opleiding al in een lijstje miskopen zetten. Bah, wat een hoge zurigheidsgraad.

Overmars koopt potentieel talent in, dat doen topclubs nou eenmaal, jongens halen met mogelijkheden doe zich verder kunnen ontwikkelen in een opleidingtraject. Voor plekken waar je gaten uit de eigen opleiding moet aanvullen.

Daarnaast koopt hij ervaring voor de breedte, je hebt gewoon een kwalitatieve bank nodig en haalt hij genoeg materiaal, dat er gelijk staat. Zie de afgelopen seizoenen..

Ik snap fans als jij nooit zo goed. Alleen maar je pijlen richten op het negatieve en afkraken op selectieve gronden. Zeiken om het zeiken.

Som ook eens de positieve aankopen van Overmars op en de bijbehorende winsten ook eens.. Goed zaken doen is af en toe ook een gokje durven nemen, je kunt als TD nooit een foutloze, alziende visionair zijn. Je doet het gewoon goed als de balans positief uitvalt.

12 april 2019 om 08:20

Als 20.mil uitgeeft als ajax zijnde, dus blijkbaar ben je er vrij zeker van, en dan alsnog compleet mislukt, dan heb je ook de plank volledig misgeslagen hoor..

12 april 2019 om 08:21

@rochus, klopt, met het verkoop van De Ligt, zullen de onkosten er ook weer uit zijn, dat is ook weer zo

12 april 2019 om 08:27

"net zoals 7 miljoen voor Labyad, 5,5 miljoen voor Kristensen, 3,5 miljoen voor Jensen, 12 miljoen voor Magallan, 5 miljoen voor Cassiera, 4 miljoen voor Oreguela, 2,5 miljoen voor Schuurs, 9 miljoen voor Bandé dat is ruim 52,5 miljoen aan gokjes en B-acteurs"

Ten Hag kende Labyad en dacht dat het een goede breedte versterking zou zijn. Magallan kostte geen 12 miljoen en wordt veel te snel afgeschreven. Bandé is geblesseerd geweest, geen idee waarom je die hier noemt. Schuurs heeft nog steeds een enorme restwaarde, en kan nog meer dan genoeg groeien. De andere spelers zul je met verlies verkopen, maar niet alsof je het volledige bedrag weggooit...

12 april 2019 om 08:30

Daar begint het, het is weer tijd om wat te gaan zoeken. 52,5 Miljoen voor zogenaamde gokjes en Frenkie de Jong was destijds een 100% zekerheid? Neres waren we allemaal direct van overtuigd? Zelfde geldt voor Ziyech etc etc. In de voetballerij is elke aankoop een gok, als het uiteindelijk meer oplevert dan kost dan heb je het in de basis goed gedaan. Wat dat betreft heeft Ajax het perfect gedaan!

12 april 2019 om 08:31

@baradona: stoer man je rijtje... als je nu ook even de succesverhalen erbij zet en dan kijkt wat er onder aan de streep overblijf, kunnen we het daar over hebben. Dit is enkel bashen en goedkoop scoren. Noem mij anders maar een club die 100% succesvolle transfers binnen haalt, die bestaan namelijk niet.

12 april 2019 om 08:38

Ja in het jaar 2016 misschien. 8 miljoen is geen grote investering meer voor Ajax. Verder zal never iedere aankoop slagen net als dat iedere jeugdspeler ook niet slaagt. Bij iedere club is dat zo. Zodra Ajax labyad bande of mallagan met winst verkoopt kom je blerren dat het niet meer dan normaal is. Zo deed men ook bij wober. Eerst zogenaamd miskoop totdat hij verkocht werd. Toen opeens waarde

12 april 2019 om 08:44

En als je je dan beseft dat zelfs zonder de uitgaande transfer van Frenkie, de Ligt en Ziyech Ajax nog steeds elk jaar dikke winst maakt en een gigantische portomonnee heeft vraag ik me toch echt af hoe slecht ze het doen.

PSV doet het anders ook onwijs goed met Romero. Of ligt dat anders omdat hij zo blessure gevoelig is?

Overigens wel apart dat je Bandé en Schuurs min of meer nu al afschrijft. Schuurs is never nooit niet gehaald als direct basis materiaal en Bande is snel geblesseerd geraakt.

12 april 2019 om 09:00

Een lijstje van opsommingen die in jouw voordeel passen, maar de voltreffers achterwege laten waar uit blijkt dat Ajax deze bedragen al meer dan verdubbeld terug heeft verdient en wat er nog gaat volgen (neres, Tagliafico). Dat je daar nog zoveel duimpjes voor krijgt toont hier maar weer eens duidelijk aan hoe kortzichtig mensen hier kunnen zijn.

Bande misbruiken om een punt te maken, terwijl die jongen zijn kuitbeen brak in de voorbereiding en tot de dag van vandaag nog steeds geen wedstrijd heeft kunnen spelen. Dan is Romero dus ook een miskoop. Die jongen heeft meer dan 10 miljoen! gekost en heeft ook nog geen minuut in PSV 1 gespeeld. Magallan heeft nog geen handvol wedstrijden gespeeld en is pas 3 maanden in Amsterdam.

Bij elke club kan ik dit soort handen vol aan ''miskopen/nog niet bewezen spelers'' opnoemen. Dat is het risico van het vak waarin elke club zich bevind, niet elke speler is een voltreffer en niet elke speler kan aan de verwachtingen voldoen die van hem gevraagd wordt. En ja, dan heb je helaas te maken met zogenoemde miskopen. Dan is een lijstje zo gemaakt natuurlijk.

12 april 2019 om 09:12

Normaal wel met je eens Baradona, maar deze jongen, Schuurs, Magallan, Bandé en Jensen nu al afschrijven vind ik wel voorbarig hoor. 3 jongens van 18, 1 jongen van 20 die nu 1 jaar geblesseerd is en een verdediger van 25 die er net 3 maanden zit. Laat ze eerst is 2 jaar aanmodderen bij Ajax 1 zoals Kristensen, Cassierra en Orejuela voordat het miskopen zijn. Daarnaast heeft Ajax Cassierra en Orejuela bijvoorbeeld nog verhuurd met optie tot koop en als die opties gelicht worden dan houd je er nog 5 á 6 miljoen aan over. Dan hebben die 2 je "maar" 3 miljoen gekost en dat vind ik wel meevallen als Sanchez tot datzelfde "project" gezien kan worden (35 miljoen winst). Net zoals je Dolberg (Jensen), Frenkie (Schuurs en pierie) en Tagliafico (Magallan) met mekaar kan vergelijken. Uiteindelijk slaagt er misschien maar 1, maar die maakt de ander wel dik en dik goed.

12 april 2019 om 09:12

Gokje waard was bijv. een Eriksen van 1.5 mln. Dolberg voor 270.000. Fisscher 1.3 mln die grootste talent was van zijn generatie. Allemaal spelers die in de voorhoede of op het middenveld staan en die meer waard zijn. Nu wordt er gewoon 4 mln neergelegd bij een club die maar matig presteert voor een relatief kleine jongen voor de cv positie. Als het aan mij ligt betaal je dergelijke bedragen voor ED spelers die al wel wat hebben laten zien. Ipv zeggen laat ze maar 3 jaar rijpen zodat ze na 1 jaartje (misschien) in de ajax basis, al gelijk verkocht moeten worden omdat ze uit hun contract lopen. Je mag best kritiek leveren op hoge bedragen die nergens op slaan. Sanchez werd bijv. voor 5 mln gekocht. Maar was al een beer van een vent en had net copa nog wat gewonnen. dat is ook pas een paar jaar geleden!

12 april 2019 om 09:22

Je speelt zo te zien geen Football Manager. Pierie is gewoon 4,5 ster. Prima talentje.

12 april 2019 om 09:27

Het is wel degelijk een vorm van provoceren wat je doet. Van elke club kun je zo'n lijstje maken met de missers. Dat is gewoon heel erg simpel maargoed verder ben je het ook niet waard om op te reageren. Dit was eigenlijk al teveel eer voor je

12 april 2019 om 09:27

@baradona

Quote: "4 miljoen is gewoon veel geld voor een verdediger zonder acceleratie, snelheid, duelkracht, sprongkracht, lengte en een winnaarsmentaliteit. Net zoals 7 miljoen voor Labyad, 5,5 miljoen voor Kristensen, 3,5 miljoen voor Jensen, 12 miljoen voor Magallan, 5 miljoen voor Cassiera, 4 miljoen voor Oreguela, 2,5 miljoen voor Schuurs, 9 miljoen voor Bandã© dat is ruim 52,5 miljoen aan gokjes en B-acteurs waarvan ik jou nu al kan vertellen dat ze dramatisch slecht gescout zijn, noem dat maar een goed signaal naar de fans".

Dwaze reactie vanuit de onderbuik. Ajax heeft een begroting van amper 100 miljoen en daarmee kan geen enkele club het zich permitteren om alleen maar aankopen uit de categorie 15 miljoen of meer aan te kopen. De club is daarom ook aangewezen op de categorie daaronder. Dat je spelers die nog deel uitmaken van de jeugdopleiding, bestempeld als miskopen en spelers die even tijd nodig hebben om zich aan te passen, toont aan dat je een onverbeterlijke opportunist bent. Als je bolletjes in de grond stopt komen er ook niet meteen gewassen uit, zelfs een topspeler als Jari Litmanen had een jaar nodig om zich aan te passen. Bovendien is scouting geen exacte wetenschap en is het geen uitgemaakte zaak dat een speler die het goed doet bij de ene club, dat ook zal doen bij een andere. Daar kom je alleen maar achter door het te ondervinden. Een scout die alleen maar voltreffers produceert, is natuurlijk niet lang te behouden voor Ajax, zo iemand kan aan de slag bij clubs waar de mogelijkheden veel groter zijn dan die bij een relatief kleine club als Ajax. De meeste spelers die jij opnoemt, spelen nog gewoon bij Ajax of zijn net aangekocht, het is derhalve belachelijk om ze nu al af te schrijven. De andere spelers zijn verkocht of worden dat zonder dat Ajax er al teveel verlies op maakt en als je een speler voor 1 Euro koopt en voor 86 verkoopt, kan je wel een stootje hebben. Als je een TD wil die alleen maar spelers aankoopt die slagen en voor 4 miljoen thuis komt met een speler acceleratie, snelheid, duelkracht, sprongkracht, lengte en een winnaarsmentaliteit, raad ik je aan om supporter te worden van FC De Efteling. Een speler met acceleratie, snelheid, duelkracht, sprongkracht, lengte en een winnaarsmentaliteit komt helemaal niet in NL spelen, met die capaciteiten ben je een topvoetballer die bij iedere Europese topclub terecht kan.

12 april 2019 om 09:34

Tijden zijn veranderd vriend. Ajax krijgt nu ook 80 miljoen voor De Jong dat was een paar jaar geleden ook ondenkbaar. Talenten kosten nu ook wat meer. Sanchez was ook wat gelukkig gehaald omdat de deal met Barca afketste. Hij had geen zin om bij Barca b te spelen.

12 april 2019 om 09:36

@baradona...ga dan eens bij andere topclubs kijken

Barca betaalde voor Zlatan 46 miljoen + eto'o
voor Chygrynskiy bijna 30 miljoen
aleix vidal 17 miljoen
arda turan 34 miljoen
andre gomes 35 miljoen
alcacer 30 miljoen
hleb 17 miljoen
alex song 19 miljoen

Coutinho.....????? wellicht kan die ook in dat rijtje.
En dan sla ik nog veel spelers over.
En zo'n rijtje kunnen we ook maken van Real Madrid, van Manchester United, van PSV van Feyenoord en zelfs van Top Oss.

En jij vindt dat Neres een zekerheidje moet zijn omdat ie meer dan 10 miljoen was...
Blijkbaar zjin coutinho en Dembele voor meer dan 100 miljoen ook geen zekerheidjes

alexis sanches bij man utd een zekerheidje?? Die gast had het laten zien in Italie, Spanje en in Engeland...en toch blijkt het een waardeloze aankoop voor Man utd.

Zo lang Ajax bakken met geld verdient aan het kopen en verkopen van spelers, dan vind ik die miskopen helemaal niet erg

En ja...er zitten wel eens aankopen bij waarbij ik vooraf ook zo iets heb...wat moet je hier nou mee? En dan blijkt het idd ook niks te zijn. Maar vaak genoeg is t ook wel wat.

Dus ga lekker zo door Overmars & co!

12 april 2019 om 09:51

Niet iedereen haalt juweeltjes uit de Colombiaanse mijnen zoals Sinistera

12 april 2019 om 09:54

@ Baradona

Startsnelheid en absolute topsnelheid zijn 2 verschillende dingen.

Ooit van Carl Lewis gehoord? Niet de snelste starter (verre van) maar liep wel het wereldrecord op de 100 meter.

Daphne Schippers ook niet de snelste starster maar wel 1 van de snelste vrouwen op de 100 meter.

Dus iemand beoordelen omdat hij in 5 meter op 2 meter wordt gelopen is natuurlijk klinkklare onzin.
Overigens worden de meeste verdedigers door Malen op een paar meter gezet in de eerste meters. Heeft ook te maken dat verdedigers vaak nog in de draai zitten en hij al in de voorwaartse versnelling is. Dan wordt je standaard al op afstand gezet.

Overigens als jij in vertegenwoordigende elftallen van Oranje aanvoerder bent heb je wel iets meer in je mars dan alleen een goede traptechniek. Dan heb je ook iets van leiderschap kwaliteiten en vaak ook een winnaarsmentaliteit.

12 april 2019 om 10:08

Labyad is een prima back-up, en het eerste seizoen is nog niet voorbij en je schrijft hem al af...straks als Ziyech en Frenkie weg zijn krijgt hij speeltijd. Kristensen is een flop, 3,5 miljoen is weinig geld (coutinho zit op de bank bij Barca voor 120 miljoen..) Jensen ken ik niet. Magallan is ook pas in zijn eerste seizoen echter weet ik niet of dat een goeie is, zou goed een flop kunnen zijn. Cassiera en Orejuela zijn zeker flops echter relatief weinig gekost. Schuurs is 18 jaar waar heb je het over, Bande is geblesseerd dus waar heb je het daar dan over? Neem daar tegenover de enorme successen van Ajax (recentelijk): Eriksen, Vertongen, Vermalen, Aldeweireld, El Ghazi voor winst verkocht, Kishna met winst, Wober winst, Klaassen dikke winst evenals Kluivert, Riedewald winst, Milik dikke winst, Bazoer winst, Tete winst....ga zo maar door...

12 april 2019 om 10:15

@loungie:

"wat ontzettend makkelijk scoren. Je hebt van tevoren nooit garanties of een speler zich goed doorontwikkelt. Er zijn ook zat spelers, die gehaald zijn, die wel een schot in de roos zijn gebleken."

Allemaal waar. Maar Ajax heeft momenteel al twintig gehaalde spelers in de A-selectie, waarvan er maar acht of negen regelmatig speeltijd krijgen. Dan heb je, zeker voor een club die altijd te boek heeft gestaan als opleidingsclub, toch een hoop overbodige aankopen op de loonlijst staan.

12 april 2019 om 10:39

En als Cassiera ze er toevallig wel in geschopt had dan had je m op dat andere lijstje gezet.
Het is nogal makkelijk scoren om dat achteraf te bepalen. Er is geen club in de wereld die alleen maar spelers haalt die goed uitpakken.
Beetje als een kleuter die zn gelijk wil halen met argumenten die kant nog wal raken behalve achteraf geleuter en je mening die je verder prima mag hebben. Maar ga niet doen alsof je de waarheid in pacht hebt. Bovendien noem je spelers die echt nog wel tijd hebben zich te bewijzen. Je doet nu net alsof t exact science is.

Ziyech wist ik destijds ook niet zeker. Was bang voor een Maher2 of een stoorzender in de groep. Pakte goed uit. Tagliafico was ik ook niet zeker van, maar kijk hoe die zich ontwikkeld heeft. Zo zijn er ook zat waar ik meer van had verwacht en het niet waar hebben gemaakt of andersom. Je weet t gewoon niet zeker hoe een speler in een nieuwe omgeving rendeert en ontwikkeld.

Dolberg raakt toch ook geen pepernoot meer. En we weten allemaal dat hij kan voetballen, toch komt dat er niet meer uit. Op welk lijstje zet je die dan oh orakel der voetbalwijzen? En vergelijk dat eens met 10~20 jaar terug, toen was het gemiddelde aan matige spelers en misaankopen een stukje hoger. Dus het is er zeker beter op geworden. Een mix van betaalbare gokjes, soms wat meer voor iets zekere opties en verder relatief weinig betalen voor talenten is een formule die goed heeft uitgepakt de afgelopen jaren. Mislukkingen aangeven is leuk, maar zegt niet zoveel. Zeker niet als je ziet welke topaankoop zijn gedaan en hoeveel geld daarmee is verdient. Dit is hoe je handelt en zaken doet. Je neemt soms je verlies om ergens anders flink mee te verdienen.

Ik heb ook m’n twijfels over Pierre, maar vind t een gok van 4m wel waard. In NL spelers investeren vind ik sowieso wel wat extra geld waard. Bovendien doorgaans met aanzienlijk lagere vaste lasten dan een niet-EU speler.

12 april 2019 om 11:11

Wel je feiten checken! Ze zullen potentie en groei in deze jongen zien. Laten we hopen dat dit ook eruit komt..afwachten dus. Hetzelfde geldt voor Schuurs. Bandé en Magallan kun je nog niks over zeggen of wil je je mening baseren op 3 a 4 wedstrijden? Bandé nog geen 1 btw. Overige namen inderdaad miskopen, je kunt echter niet alles hebben.

12 april 2019 om 11:36

Knap dat jij nu al kan zien dat Bande een miskoop is.. Ook magallan wil ik nog wel wat tijd geven. Gr.

12 april 2019 om 11:40

En Bandé kan je niets kwalijk nemen, die zijn been werd door Anderlecht in 2en geschopt. Over hem kan niemand (nog) een oordeel geven.

12 april 2019 om 22:33

@maurootje
Natuurlijk kansloos om alles boven de 8 miljoen geen gok te noemen. Ziyech vind ik niet echt een gok, was een van de beste spelers in de eredivisie op dat moment. Neres was net zoveel een gok als Pierie nu, alleen een iets duurdere gok.

12 april 2019 om 09:03

@harpoontje 4 miljoen voor da afkoop van een 1 jarig contract bij een club in financiële problemen is echt veel te veel. Dit is precies de reden voor mij dat ik zeg bekijk het lekker met in Nederland scouten. Jeugdopleidingen leegroven prima, spelers kopen die het eerste gehaald hebben laat maar zitten. Echt gooi er 1 a 2 miljoen bovenop en je haalt gewoon een hele andere categorie speler. Hoop dan ook dat het niet waar is. 2,5 miljoen oké, 4 miljoen, zoeken we rustig verder.

12 april 2019 om 09:05

4 mln laat zien dat Marc totaal niet kan onderhandelen. Gewoon gelijk de hoofdprijs betalen. Een speler met ook nog maar een 1 jarig contract. Lekker signaal voor iedereen die met Ajax gaat handelen. Vraag maar de hoofdprijs, wij betalen toch wel. Als Overmars nou lekker alleen zou gaan over de verkopen ipv aankopen. Hij smijt met geld. Laat Pieri lekker uit zijn contract lopen en sluit een voorcontract met hem. Pieri is nml bij lange na niet goed genoeg voor Ajax basis. Hij moet echt een ontwikkeling waartegen u gezegd kan worden doormaken wil hij iets toevoegen.

12 april 2019 om 09:25

Echt klassiek. Gaat hij onderhandelen en hij vist mis is hij een schlemiel. Is hij daadkrachtig en doet meteen een goed bod is hij het ook. Geweldige redenering, kan nooit goed zijn.

12 april 2019 om 09:32

Gezien de transfersommen van sanchez en Frenkie heb ik nou niet het idee dat Overmars perse slecht is in onderhandelen. Ik bedoel 40 miljoen voor een verdediger uit de eredivisie en 75 tot 85 miljoen voor een middenvelder uit de Mickey Mouse league laat mij toch zien dat Overmars eigenlijk juist heel goed kan onderhandelen.

12 april 2019 om 09:39

@doejezo

Quote: "4 mln laat zien dat Marc totaal niet kan onderhandelen. Gewoon gelijk de hoofdprijs betalen. Een speler met ook nog maar een 1 jarig contract".

Overmars verkoopt een jeugdspeler met nog een 1 jarig contract voor 17,5 miljoen exclusief bonus aan AS Roma. Dus wat is nu eigenlijk je probleem?. Real Madrid moet 100 miljoen op tafel leggen om Hazard te kunnen contracteren en die heeft ook nog maar een contract van een jaar. Voor de koper is de doorlooptijd voor een contract slechts in beperkte mate relevant, het zijn vooral de potentie en het talent die bepalend zijn voor de prijs die een club voor een speler over heeft. Het contract van Frenkie de Jong loopt na dit seizoen nog vier jaar door en dat van De Ligt nog maar twee jaar. Je denkt in alle ernst toch niet dat Ajax om die reden genoegen gaat nemen met de helft van de prijs die er voor Frenkie is betaald? Je wordt duidelijk niet gehinderd door enige kennis over het vak onderhandelaar en ventileert er dan zo een mening over. Dat is pas echt hilarisch.

12 april 2019 om 17:38

Ja joh, haal Hazard erbij. Sterk vergelijkingsmateriaal. Er zijn tal van redenen te noemen waarom een speler van Ajax meer oplevert bij verkoop dan een speler van een ED-club uit het tweede rijtje. Maar jij ziet dat blijkbaar heel anders? Maar goed, je gaat ook niet in op mijn voorbeeld mbt Sanchez die heel wat meer heeft gepresteerd dan Pierie en die voor bijna hetzelfde bedrag naar Ajax kwam. Alleen op dat vlak ga je al de mist in als je probeert te betogen dat dit geweldig staaltje onderhandelen is.misschien ben je naar de verkeerde cursus geweest..

Maar hem volgend jaar transfervrij ophalen bij Hereveen is zeker ook een super slecht idee in jouw ogen?

12 april 2019 om 17:43

Verkopen is misschien iets minder moeilijk. En dat Psg in de race was maakte het natuurlijk ook niet minder moeilijk om een hoog bedrag te krijgen. Bovendien staat Frenkie te boek als een van de grootste talenten van de wereld, en misschien moet je eens naar de wedstrijd van afgelopen woensdag kijken waar hij toch beter speelt dan de spelers van Juventus. En de reactie bij die 40 mln bij de verkoop van Sanchez van Marcie was toch wel typerend. Ja we vragen een niet te hoog bedrag zodat we een band kunnen creeren met tottenham. Nee Marcie, centen zijn centen...

Ik ben benieuwd.
Hij heeft ons wel al de koppositie gekost dus hij moet wat terugbetalen. 😁

Is gewoon een goede talentvolle cv. Al 60 + wedstrijden. Jeugd international. Kan zich bij Ajax mooi verder ontwikkelen. Gewoon een hele goede aankoop. Anders dan Perr die kwam uit KKD maar kan misschien met kik wel het centrum gaan vormen. Daarbij is Kik een intelligente jongen. Praat ook verstandige taal. Ik vind het geen gok.

12 april 2019 om 06:56

+60 wedstrijden bij gebrek aan financiële middelen en gebrek aan concurrentie zegt mij niet zoveel. Als Botman daar in de jeugdopleiding had rondgelopen of Geertruida hadden die nu + 60 wedstrijden in de benen.

12 april 2019 om 07:48

Waarom hebben de meeste andere Eredivisie clubs dan geen 18-jarige verdediger met zo veel ervaring? En waarom houdt deze 18-jarige verdediger oudere jongens op de bank? Doe niet zo negatief. Pierie is duidelijk gewoon een groot talent in de Eredivisie.

12 april 2019 om 08:01

Zelf vind ik het wel gevaarlijk dat hij typisch op z’n Nederlands alleen maar geroemd word om dingen die van secundair belang zijn als verdediger. Goede inspeelpass etc in plaats van duelkracht, mandekking etc etc. Denk niet dat Real Militao gekocht heeft vanwege zijn crosspass, maar vanwege zijn kwaliteiten in het uitschakelen van een aanvaller en het onderscheppen van de bal. Ik snap dus de twijfels bij mensen hier wel. Als ik nu kijk naar een centrum met Blind, Veltman, Magallan of Schuurs dan moet er wel een speler bij van een ander kaliber dan Pierie.
Zoals ik Pierie zie is als een type Viergever maar dan op dit moment nog minder. Linksbenig(geloof ik), redelijk rap dus kan ook op de back wanneer nodig zoals nu met een geschorste Tagliafico, multifunctioneel, Nederlands en geen dommee jongen. Of dat 4m waard is? Well see.

12 april 2019 om 08:07

@brasileiroNM

DANKU! eindelijk iemand die het snapt, nederland moet eens de primaire eigenschappen voorop stellen, daar krijg je de wereldtop verdedigers van, kijk in italie met Koulibaily,Chiellini ect

12 april 2019 om 09:19

Pierie is van origine linksback die ook centraal kan spelen. Gaat hij de Europese top halen denk het niet maar het is een nuttige jongen voor op de bank. Ik voorspel dat Ajax in de toekomst de eredivisie wedstrijden kan winnen met een groot gedeelte van het 2e elftal waarbij deze jongen gaat horen en zodat het eerste elftal zich kan focussen op de CL.

12 april 2019 om 09:53

Baradona ik ga bijna denken dat je de gepikeerde ex van kik bent. Je mening geven is leuk maar de afgunst spat ervan af

12 april 2019 om 09:54

Hij is van origine centrale verdediger, en kan ook linksback. Hij mist toch wat de snelheid voor linksback. Hij gaf zelf ook aan liever centraal te spelen

12 april 2019 om 07:29

Het blijft altijd afwachten of hij gaat aanhaken op een hoger niveau. Handelingssnelheid moet omhoog, fouten percentage omlaag. De druk wordt hoger, de intensiteit van wedstrijden ook. Kortom, het blijft altijd een gok.

4 mil is in deze tijd spotgoedkoop. Slecht onderhandeld door Heerenveen.

12 april 2019 om 07:13

Nog slechts één contractjaar te gaan. Dan kun je niet heel veel vragen voor een jongen met een veredeld jeugdcontract.

12 april 2019 om 07:56

4 miljoen voor een jonge verdediger die zich nog moet ontwikkelen met nog maar 1 contractjaar. Dat is goed onderhandeld van Heereveen.
Ik weet dat de hele wereld gek is geworden qua geldbedragen in het voetbal, laten wij normaal blijven en zeggen dat 4 miljoen nog steeds gigantisch veel geld is.
Er is geen enkele andere Nederlandse club die dit uitgeeft. Nou PSV misschien nog net aan een topper.

12 april 2019 om 09:00

@Toss

Kom nou. Feyenoord betaalde dat o. A. Voor Haps. PSV heeft 4 miljoen + echt al talloze keren neergeteld.

12 april 2019 om 10:01

@toss

Quote: "4 miljoen voor een jonge verdediger die zich nog moet ontwikkelen met nog maar 1 contractjaar. Dat is goed onderhandeld van Heereveen.
Ik weet dat de hele wereld gek is geworden qua geldbedragen in het voetbal, laten wij normaal blijven en zeggen dat 4 miljoen nog steeds gigantisch veel geld is.
Er is geen enkele andere Nederlandse club die dit uitgeeft. Nou PSV misschien nog net aan een topper".

Dat is ook de reden dat er zoveel afstand is tussen de Top Twee en de rest van de Eredivisieclubs. Omdat Ajax en PSV zich de risico's die dergelijke aankopen met zich meebrengen, kunnen permitteren. Dat komt omdat de winst die men maakt bij de verkoop van spelers zo hoog is dat die dat mogelijk maken. Stel je voor dat Pirie een miskoop wordt? Dat is natuurlijk veel makkelijker te dragen voor een club die een speler voor 1 Euro koopt die bij verkoop tot 86 miljoen oplevert. En zelfs als hij niet slaagt bij Ajax, is hij nog zo jong en heeft hij nog zoveel talent dat hij zonder al teveel verlies of misschien zelfs wel met winst weer van de hand te doen is. 4 miljoen is overigens een relatief laag bedrag als je kijkt hoeveel geld er in de zakken van makelaars verdwijnt en hoeveel een club tegenwoordig al voor talentvolle jeugdspelers moet betalen. Voor Christian Rasmussen en Victor Jensen heeft Ajax al 3 resp. 3,5 miljoen moeten ophoesten. Die bedragen zijn echter marginaal als je kijkt hoeveel de club aan uitgaande transfers verdient. Het totale transferbeleid van Overmars heeft de club al een winst van ruim 150 miljoen opgeleverd en dat bedrag wordt komende zomer misschien wel meer dan verdubbeld. Geen slecht resultaat, dunkt mij.

12 april 2019 om 16:45

Zeker geen slecht resultaat. Ik vind 4 mil. Nog steeds veel geld. Ik Zal wel oud worden

Geen idee wat ik hiervan moet vinden. Daar ken ik hem niet goed genoeg voor. Hij is een talent, dus uit dat oogpunt prima om hem nu alvast te halen.. Verder hoop ik dat er in zuid Amerika een pingeldoos a la Neres gescout wordt. Pavon wordt genoemd en dat is natuurlijk wel een directe versterking.

12 april 2019 om 07:53

Ik ook niet maar baradona is gelijk al negatief en kraamt zoveel onzin uit dat het nauwelijks serieus te nemen valt , die denkt zeker dat Ajax 4 of 5 spelers van 20 of dertig miljoen gaan halen er staat straks best weer een goed team , en iemand gelijk al de grond in boren als hij amper heeft getekend dan snap je er weinig van .

12 april 2019 om 08:05

Zoals ik het zie is hij een verlate vervanger van Viergever als 5e verdediger. Speelt hij zich als Viergever toch in de basis is dat mooi meegenomen of zegt het iets over de rest.. multifunctioneel, Nederlands, jong.

12 april 2019 om 10:04

@brasileironm

Quote: "zoals ik het zie is hij een verlate vervanger van Viergever als 5e verdediger. Speelt hij zich als Viergever toch in de basis is dat mooi meegenomen of zegt het iets over de rest.. multifunctioneel, Nederlands, jong".

Een speler die in de herfst van zijn carriere is vergelijken met een speler van wie de carriere feitelijk nog moet beginnen. Tja ...

12 april 2019 om 11:33

Dat kan zeker hoor. Het gaat in de vergelijking namelijk helemaal niet om zijn leeftijd, maar om de rol die hij mogelijk kan spelen in de selectie. Ontwikkelt hij zich door en krijgt hij een basisplaats is dat mooi. Zo niet, dan is het wellicht een multifunctionele backup. Uiteraard heeft Pierie een veel hogere upside/meer potentie dan Viergever vanwege zijn leeftijd.

Dit gaat meer om het temperen van de verwachtingen. Ik zie hierin niet de vervanger van de Ligt, zeker niet als directe versterking. Misschien over een paar jaar (zie ik zelf nog niet, maar hij is nog jong dus who knows).

Sommigen die zien niks in spelers als labyad maar zouden meer gewaardeerd moeten worden.
Dat maakt Ajax juist sterk. Ten eerste kan het een voltreffer worden...zoniet creëer je sterke weerstand op de training.
Bij Ajax kan een Neres op de bank zitten..maar geen 11.
Die zullen ontevreden zijn en daar heb je het geld ook niet voor.
Labyad wordt geen onbetwiste basisspeler maar hij kan probleemloos invallen en is een jongen die spelers als de Jong sterker maken.
Weggegooid geld..Of juist een investering voor de hele selectie?
Ik denk het laatste.

Nou.. ik denk dat Psv al zwetend wakker wordt met al die knallers van een aankopen. Even serieus, opbouwend is het leuk maar verdedigend is het echt zwaar ondermaats en helemaal voor Ajax. Ik weet niet wat Overmars met hem wil maar basis in Ajax 1 wordt het 100% niet. Jong Ajax zou nutteloos zijn en aan wie ga je hem verhuren die boven Heerenveen staat? Een nutteloze aankoop als je het mij vraagt, had die 4 miljoen dan beter gebruikt.

12 april 2019 om 09:01

En wat als Schwaab vertrekt, denk je dat men dan in Amsterdam op hun beurt wakker wordt van Viergever, Sainsbury en Obispo centraal achterin? Deze jongen wordt gewoon gehaald om de breedte te versterken. Is een 18-jarig Nederlands talent. Niemand denkt dat hij effe De Ligt op gaat vangen ofzo, er komt ook ongetwijfeld nog een CV bij als die vertrekt (dan denk ik eerder aan iemand als Alvarez of iets dergelijks).

Ik vind het alleen maar goed dat Ajax toekomstgericht beleid blijft voeren. Vertrek van de sterkhouders zal worden opgevangen met mannen die er gelijk kunnen staat (marin bijvoorbeeld, en er zullen er ongetwijfeld nog volgen) maar Overmars houdt nog steeds jonge talenten in de gaten, die bij Jong Ajax (of tijdens een verhuur) aan kunnen sterken en in de toekomst van waarde kunnen zijn voor Ajax 1.

12 april 2019 om 09:16

Het is bij Psv toch al zwak achterin, dat beamen ze zelf ook. Daar hoeven wij niet wakker van te liggen maar we moeten wel uitlopen toch? Hartstikke leuk een breedte aankoop maar dan had je Wöber ook niet weg hoeven doen, die ging omdat Ajax geen toekomst meer in hem zag en toch een mooi bod kreeg. Heerlijk dan krijgen we nu dit, waarbij je in je 2d gedeelte ook aangeeft dat je niet weet wat er mee gaat gebeuren omdat het maar voor de "toekomst" is. Jong Ajax is compleet nutteloos voor hem en verhuur bij een club die hoger is dan Heerenveen gaat nooit gebeuren, of te wel.. wat moet je ermee? Volgens mij is het gewoon "grote gok, maar mocht het toch gebeuren dan hebben we hem alvast binnen". Veel geld voor zoiets.

12 april 2019 om 09:32

Mee eens dat we Wober eigenlijk niet hadden moeten laten vertrekken, maar geef die jongen maar eens ongelijk dat hij weg wilde. Hij zat in Amsterdam op de bank en kon een contract tekenen bij een Spaanse subtopper (ongetwijfeld een beter contract dan bij Ajax) en speelt daar gewoon direct in de basis.

Verder ben ik het wel met je eens dat het altijd een 'gok' is om zulke jonge spelers aan te trekken, sommigen zullen het niet redden, sommigen wel en die worden dan voor een tienvoudig bedrag verkocht op den duur. Dat hoort er nou eenmaal bij, niet iedereen is een schot in de roos: dat geldt voor elke club ter wereld overigens.

12 april 2019 om 09:52

Vanuit Wöber zijn oogpunt snap ik het volledig, ik snap alleen niet waarom Ajax zelf aangaf dat ze geen toekomst in hem zagen. Hij gaf zelf aan dat hij gelukkig was, zich goed voelde, hij hoopte op meer minuten en anders stond hij er volgend jaar. Hij is pas net 21. Je had hem als Ajax zijnde zo goed kunnen gebruiken, ook nu met Tagliafico en een keer rust voor Blind in de competitie. Dan ga je hem verkopen omdat je het blijkbaar niet in hem ziet zitten.. nou ja. Ik snap de gok wel hoor maar ik heb Pierie nu een wedstrijd of 10 gezien en ik heb in hem als verdediger niks gezien waarvan ik zou zeggen, die moeten we hebben. Voetballend prima hoor maar voor de rest vind ik het niks. Ik hoop alleen dat hij niks in de weg zit of dat Ajax bij een andere speler afhaakt omdat ze op hem vertrouwen.

12 april 2019 om 10:24

@dylan8071

Quote: "hartstikke leuk een breedte aankoop maar dan had je Wã¶ber ook niet weg hoeven doen, die ging omdat Ajax geen toekomst meer in hem zag en toch een mooi bod kreeg".

Probeer je eens aan de feiten te houden. Wã¶ber hoefde helemaal niet weg bij Ajax, sterker nog de club had hem graag langer gehouden. Hij wilde echter zelf perse weg omdat hij meer kans op speeltijd wilde en Ajax hem die garantie niet kon bieden. Je reactie is sowieso vrij kinderlijk. Bij Ajax is geen enkele speler zeker van een basisplaats, die zal hij zelf af moeten dwingen. Of het nu een speler in ontwikkeling is of een gearriveerde speler. Pirie is een groot talent, nog geen gearriveerde speler ook al is hij voor zijn leeftijd al behoorlijk ervaren. Die kan dus alleen maar beter worden. Het belangrijkste is dat hij daarvoor het talent heeft, de rest kan hij nog leren. Het is je waarschijnlijk ontgaan, maar Ajax is een opleidingsclub en die voeren altijd een tweerichtingenbeleid van aankopen en opleiden. De aankoop van een speler van 18 jaar heeft dan ook niets te maken met een gok, maar is gewoon beleid. Wat er nu gebeurt, is dat supertalenten als Frenkie de Jong en De Ligt als referentiekader worden gebruikt bij de beoordeling van nieuwe talenten. Dat is even voorspelbaar als bizar, omdat dat talenten zijn van de buitencategorie die we nu al niet meer kunnen vasthouden en de komende jaren waarschijnlijk ook niet meer terug gaan zien bij Ajax. Op de nieuwe Bergkamp wachten we tenslotte ook al 25 jaar.

12 april 2019 om 11:08

De defensie van PSV is juist heel sterk. Significant minder goals tegen dan ajax, terwijl ze minder de bal hebben.

12 april 2019 om 11:57

Probeer het eens bij de feiten te houden zeg je tegen mij? Ik haal mijn informatie uit een interview met Wöber ZELF tijdens het trainingskamp in de winter. Je lult maar wat raak jij. Voor de rest ga ik er niet eens op reageren, jouw berichten zitten altijd vol met onwaarheden, aannames, domme vergelijkingen en je legt bij iedereen de woorden in de mond. Ik geef 1 voorbeeld en dan houd ik er mee op want meer van mijn tijd ben je niet waard. Je reageert op mij en dan neem je de namen De Ligt en De Jong.. ik heb die namen nooit genoemd en je verzint het waar je bij staat.

12 april 2019 om 13:08

@asroma8: Ik weet niet of je weet wat significant betekent maar 4 goals verschil (wat wellicht nog gaat afnemen ook gezien PSV nog lastigere uitduels op het programma heeft) is niet significant, dat is miniem. Bovendien is de kwaliteit van de verdediging bepalen op enkel het cijfertje 'x tegengoals' natuurlijk complete waanzin.

Prima aankoop, linksbenige verdedigers zijn schaars, hebben we er nog een van nodig eentje met snelheid en kracht. Next Fosu Mensah hopelijk. Dan kan Veltman weer naar centraal en Blind naar het middenveld.

Dan nog kijken naar een creatieve middenvelder en een buitenspeler van de buitencategorie.

12 april 2019 om 12:07

Waarom Mensah? Die naam wordt vaak genoemd maar ik vraag me steeds meer af op basis waarvan?
In ieder geval niet omdat iedereen hem elke week goed ziet spelen want hij speelt bijna nooit.
Het grootste deel van de tijd wordt hij op de bank gehouden door een speler die niet goed genoeg was voor Anderlecht...en dan ook nog is bij Fulham dat 6 wedstrijden voor het einde van de competitie redelijk kansloos is gedegradeerd.

Ik ben wel blij met deze kik, een jongen met veel voetbalgogme die ook nog eens behoorlijk tweebenig is.
Verder valt zijn sliding en fraaie crossbal op. Een jongen met genoeg potentie.

Zal mij benieuwen Per Schuurs loopt ook nog steeds zijn potjes in de Toto divisie te spelen Ben ik ook nog steeds niet echt kapot van.

4 miljoen is toch bij voorbaat een redelijke deal. 5 jarig contract waar je hem het eerste seizoen evt. kunt verhuren. Mocht hij het echt niet goed doen kun je hem altijd weer verkopen aan een Swansea City bijv.

Heb bij hem altijd beetje het idee dat het een verdediger gaat zijn in de categorie Nick Viergever. Prima voor in de eredivisie als je met niet teveel ruimte in je rug speelt. Voor het buitenland echt niks. Hoop echt dat Ajax nog in een andere categorie spelers gaat vissen want met Pierie en Schepren val je echt 10 niveaus terug.

Prima aankoop. Als het niets wordt verkoop je hem over 2 jaar voor minimaal de helft dus de gok is echt miniem.

Ajax zit in de (luxe) positie dat ze deze spelers zonder na te denken kunnen halen. Maar denk wel dat straks steeds meer spelers gaan twijfelen of ze deze stap moeten gaan maken. Neem aan dat Ajax de lat steeds hoger wil gaan leggen en het wordt dan lastig voor dit soort talenten om aan te haken. Kan me niet voorstellen dat Schuurs en Pieri volgend jaar een basisplaats krijgen. Wellicht in thuiswedstrijden tegen clubs uit het rechterrijtje, maar of je daar nou sterker van wordt. Is wel een kwalijke zaak dat Ajax straks een gigantische brede selectie heeft en spelers in Jong Ajax moet laten opdraven die bij de subtop ploegen dragende spelers zouden zijn.

Barcelona heeft afgelopen seizoen ene coutinho gekocht. Wordt nu door velen al als miskoop weggezet. Misschien gaat hij het nog maken, wie weet, maar wat ik wil zeggen is dat elke aankoop een gok is. Ik dacht dat torres er bij Chelsea wel een paar in ging leggen nadat hij bij Liverpool de pannen van het dak speelde in dezelfde competitie notabene

Scouten is bij Ajax niet het sterkste punt. Deze jongen (pierie) kan na een korte periode bij Ajax weer voor een zacht prijsje aan een middenmoter worden verkocht, want hij heeft nu en in de toekomst in niets kwaliteiten die op dit ogenblik moeten worden toegekend aan een speler van Ajax. De zoveelste te voorkomen miskleun in een lange rij. Wel moet je je afvragen wie bij Ajax dit soort spelers voordraagt, al neem ik aan dat een miljoenenaankoop door een bepaalde groep mensen (TD + ?) positief moet worden beoordeeld. Dan ziet het er slecht uit voor Ajax. En kom niet aan met Tadic, want die kon je blind nemen. Gelukkig heb je nu middelen om in die categorie te kunnen scouten. Doe dat dan in plaats van in spelers zonder toekomstige potentie. Nog een voorbeeld: de beide backs van het huidige PSV konden na vorig seizoen zo worden opgehaald door Ajax. Dat waren en zijn twee spelers met potentie. Om welke reden niet gedaan. Ook refereer ik aan de voorkeur voor van der Hoorn boven van Dijk. Wie dat verschil in klasse en potentie niet herkent heeft niets te zoeken binnen het scoutingsapparaat van een topclub.

Heel jammer, had gehoopt dat hij naar ons zou komen. Ik denk namelijk ook niet dat hij veel minuten zal maken, aangezien ik Ajax nog wel een extra CV zie halen als De Ligt vertrekt. En hij zal toch niet staan springen om na meer dan 50 wedstrijden eredivisie opeens in de KKD te spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren