Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Aanklager stelt onderzoek in naar vertraging van Ajax

Laatste update:

Ajax moest zaterdagavond oorspronkelijk om 18.30 uur aantreden tegen NAC Breda. Onderweg kwam de spelersbus echter terecht in een file, als gevolg van werkzaamheden aan de A27. De landskampioen kwam met een uur vertraging aan bij het Rat Verlegh Stadion en daardoor begon de wedstrijd tegen NAC een kwartier later dan gepland.

/

Scheidsrechter Reinold Wiedemeijer legde voor de wedstrijd uit dat NAC-Ajax wat later zou starten vanwege het fileleed van de Amsterdammers. De aanklager betaald voetbal stelt echter een onderzoek in naar de gang van zaken. De wegwerkzaamheden aan de A27 waren van tevoren bekend en Frank de Boer en zijn spelers gingen extra vroeg weg uit de hoofdstad, maar kwamen toch te laat aan in Breda.

De Boer erkende zaterdag al dat het misschien niet handig was te laat te arriveren. Er was echter een belangrijke ‘maar’. “De politie raadde ons ook af om over Rotterdam te rijden. Dat vonden ze niet verstandig omdat de combibussen met fans van Feyenoord naar Deventer vertrokken.” De aanklager zal kijken of Ajax iets te verwijten valt. Binnen een paar dagen zal de uitkomst van zijn onderzoek bekend zijn.

Denk jij dat Ajax iets te verwijten valt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heeft de aanklager niets beters te doen? Niemand had problemen met deze oplossing..

28 september 2014 om 09:15

Ik snap het ook niet.

- Ajax vertrekt eerder
- Ajax vraagt informatie aan bij de politie

Door omstandigheden komen ze dan alsnog te laat aan, maar lijkt me dat ze in elk geval geporbeerd hebben om op tijd te komen.

NAC is toch niet benadeeld doordat Ajax een kwartier te laat kwam?

28 september 2014 om 09:25

Uur te laat

28 september 2014 om 09:29

Misschien een uur te laat maar daar heeft nac niks mee te maken. Die hebben alleen dat kwartiertje gemerkt

28 september 2014 om 10:04

Ze hadden gewoon nog eerder asn moeten rijden!! Ik kan het ook niet verkopen op mijn werk als ik een uur te laat ben door een vooruit gemelde file!

28 september 2014 om 10:12

Maar als je altijd optijd bent, denk ik dat je baas niet heel boos is als je 1x te laat bent door een file waar jij niks aan kan doen.

28 september 2014 om 10:12

Mooie werkgever heb je dan als je na 1 keer te laat komen met goede reden al een probleem hebt.

28 september 2014 om 10:15

Zoeen onderzoek kost ook al snel duizenden euro's dus het slaat echt weer helemaal nergens op.

28 september 2014 om 10:16

Een kwartier vriend. De wds is een kwartier te laat begonnen. 15 minuten. Ajax heeft er zelf toch het meeste last van gehad? Minder tijd voor warming up bijv? Of wordt er een onderzoek ingesteld waarom er niet over Rdam kon worden gereden? Omdat daar teveel voetbalvandalen wonen en de Ajaxbus dus daar niet langs kan? Waar gaat het allemaan naartoe? In en intriest

28 september 2014 om 11:56

@dennis1995:

En jij hebt natuurlijk de bewijzen liggen dat het doorgestoken kaart is... Het idee van een loting is juist dat de uitslag vooraf niet bekend is. Daar kunnen clubs ook een nadeel van hebben. Zoals NAC die een paar jaar alleen maar uitwedstrijden lootte. Dat heet pech. Oh ja, ik ben voor Feyenoord dus ga niet zeggen dat het een typische reactie van een Ajaxsupporter is.

28 september 2014 om 12:53

Wat heeft de loting met deze wedstrijd te maken en het punt dat Ajax te laat aankwam.

28 september 2014 om 12:56

@sirlucious

Vind het ook allemaal behoorlijk opgeblazen en lijkt me de moeite van een onderzoek niet waard.

Heb alleen wel een kleine maar bij het argument “De politie raadde ons ook af om over Rotterdam te rijden" dit is helaas vanzelfsprekend voor een club als Ajax en de Boer scoort bij mij geen punten met dergelijke stellingen, sterker nog als je naar minpunten zou zoeken zou je kunnen zeggen dat zijn voorbereiding/planning alles behalve optimaal lijkt te zijn.

28 september 2014 om 13:54

Bewijs is de belachelijke straf die Ajax heeft gekregen van de vorige beker finale.
Daarom moeten ze nu net doen als ook Ajax niet met alles weg komt.

28 september 2014 om 15:53

Pfff overtuigend 'bewijs' hoor! Houdt zeker stand in de rechtbank...

28 september 2014 om 20:35

Zet je PSV brilletje eens af man gefrustreerde boer!

29 september 2014 om 08:21

Jou werk ja, Maar jou baas mag ook niet verwachten dat jou woon-werk verkeer 6 uur mag duren.

Ajax moest omrijden, over Rotterdam kon ook niet uit veiligheidsoverwegingen.
Als jou baas zo denkt heb je wel een hele maffe baas.
OF het is gewoon jou denkwijze die zo krom is.

28 september 2014 om 09:35

Precies... worden onze duur betaalde belastingcenten aan dit soort onzinnige onderzoeken besteed!!! Niemand zeurt en iedereen heeft er vrede mee. Laat het dan lekker zo. We praten over een kwartiertje zeg.

28 september 2014 om 09:45

De aanklager van de Knvb wordt door de Knvb betaald, dus heeft niets met jouw belastinggelden te maken, wel met je contributie.

28 september 2014 om 10:16

Ook niet want je contributie betaal je aan de amateurtak van de Knvb.

28 september 2014 om 10:18

Na dit onderzoek hebben ze weer een rede om een boete uit te schrijven van 10.000 eu ofzo.

28 september 2014 om 10:26

Is de KNVB dan verplicht om deze contributies aan het amateurvoetbal te besteden?

28 september 2014 om 12:27

@loesje, yes dat is de KNVB verplicht. De twee takken zijn gescheiden en hebben hun eigen geldstroom.

28 september 2014 om 21:51

Ten eerste, ja het is verplicht, aangezien beide takken (sectie Betaald Voetbal en Sectie Amateurvoetbal) op zichzelf staande takken zijn en beiden een eigen geldstroom hanteren.

Maar ach, je contributie voor de komende seizoenen valt toch in een diep gat, aangezien de Sectie Amateurvoetbal jaarlijk een verlies van een aantal miljoenen maakt, waardoor het amateurbeleid niet meer of in veel mindere mate doorgevoerd kan worden.

Knvb + financiën is de grootste grap van het land...

28 september 2014 om 09:36

De aanklager van de Knvb heeft weer even aandacht nodig.
Storm in een glas water.
Hoeveel wedstrijden bij amateurs beginnen er wel niet te laat omdat wedstrijden daarvoor uitlopen, publiek nog niet allemaal binnen is etc etc.
10jaar geleden begon een wedstrijd in het betaald voetbal ook wel eens een kwartiertje later omdat nog niet iedereen binnen was in de stadions, tegenwoordig is dat niet meer mogelijk door de commersjelen........

28 september 2014 om 10:41

Decorner, haha commersjelen. :D Ben het helemaal eens met je betoog, vind ook dat de camera's gelijk gericht moeten worden op dat soort figuren. Dan ziet iedereen die primitievelingen, en landelijk stasiomverbodje.

28 september 2014 om 11:47

De aanklager van de Knvb doet gewoon zijn werk. Of Ajax niks te verwijten is komt het wel uit de onderzoek.

28 september 2014 om 14:55

Joker, was jou reactie tegen mij? Dat was mij onduidelijk.

28 september 2014 om 10:49

18900 man aanwezig keer 15 minuten. Zoveel tijd is er verloren gegaan. Niet gewoon 15 min.

28 september 2014 om 11:48

Je kan het ook zien dat 18900 man allemaal een drankje extra konden doen en het "avondje Nac" daardoor langer duurde

28 september 2014 om 10:55

Geen werk dan maak je toch werk?

28 september 2014 om 11:02

Inderdaard hier kan Ajax lijkt mij niks aan doen. Het lijkt mij voor de spelers al dat ze minder tijd hebben om voor te berijden dus via d dat ze die wedstrijd goed hebben gespeeld

28 september 2014 om 11:21

Het moet eens andersom gebeuren dan klaagt Ajax of de aanklager toch ook of niet?

28 september 2014 om 11:30

Met een geldige reden? Kun je me daar een bron van geven, zou graag meer zien dan enkel jouw vermoedens.

28 september 2014 om 13:22

Hoe je ook wilt zien jongen als je er op een bepaalde tijd moet zijn ben je maar gewoon op tijd, ben je te laat hoor je gestraft te worden, zo is het ook als je morgen te laat op de kleuterschool komt of op je werk.

Ook voor Ajax want die zijn niks meer als Nac.

28 september 2014 om 13:46

Haha pfff je hebt een goeie stok gevonden om mee te slaan he? Man man, doe niet zo kinderachtig. Ajax is eerder weggegaan en informeert bij de politie, wat hadden ze nog meer kunnen doen? Een dag eerder vertrekken?

28 september 2014 om 13:53

Misschien wel ja!

Gewoon te laat dus instaan voor de straf die daar bij staat is bij andere clubs ook.

29 september 2014 om 08:25

Wat een bekrompen subjectieve mening heb jij zeg.
Ten eerste, jou baas zal niet moeilijk doen als je een keertje te laat komt nadat je een half uur eerder vertrokken ben, vervolgens er een omleiding(rotterdam) blijkt te zijn, en jij je koffiepauze(warming-up) deels skipt om zo de verloren tijd goed te maken.

Denk eerder dat je een hele tevreden baas heb dan.

29 september 2014 om 08:57

Ndisdenaam

Ik ben eigen baas dus begin waar ik zelf wil

Ajax hoort ook gewoon gestraft te worden want waarom die niet maar als het Excelsior of Nec is?

Ajax denkt altijd dat ze iets meer zijn dat is pas erg.

29 september 2014 om 11:16

Hey domme kip.

28 september 2014 om 11:35

Tja.. De schorsing luid volgende uitwedstrijd op de fiets .. Nee ff serieus dit gaat nergens over.. Er hangt geen leven vanaf toch??

28 september 2014 om 11:51

En alsof dat Ajax ten goede zou komen, ze hebben dus ook minder tijd voor warming-up gehad

28 september 2014 om 12:07

Ik reageer expres om even aandacht te trekken.

Ado speelde vorig seizoen tegen Feyenoord en toen begonnen we 4 minuten te laat.

Toen kreeg Denhaag ook een boete en een voorwaardelijke straf. Ook toen had ADO doorgegeven dat er een mini concert zou zijn. Maar goed. Als nu Ajax een kwartier te laat begint dan vind ik dat de Knvb daar ook om moet straffen. Misschien is het triest maar ze moeten nu wel consequent zijn..

28 september 2014 om 12:30

Ja goede vergelijking man. ADO speelde thuis en het was hun verantwoordelijkheid om op tijd te beginnen. Ze hadden er veel meer aan kunnen doen en hadden die rappers maar moeten laten stoppen.

28 september 2014 om 13:17

Het is wat mij betreft terecht dat de aanklager deze zaak onderzoekt. Ajax kan van alles beweren, maar of het echt overmacht was zal door een onafhankelijke instantie geverifieerd moeten worden.

Dan begint die wedstrijd toch iets later. Moet er nu serieus een onderzoek naar worden ingesteld hiervoor?? Het land van de regeltjes en rapporten..

28 september 2014 om 08:36

Het wordt allemaal via de fifa en knvb gedaan zijn hele regelingen enzo

28 september 2014 om 09:38

Als een wedstrijd te laat begint heeft dat ook gevolgen voor bv politie inzet buiten het stadion. Kan aardig in de papieren lopen als een wedstrijd regelmatig een kwartier later begint.

Overigens geloof ik niet dat Ajax veel te verwijten valt.

28 september 2014 om 11:37

Het enige dat Ajax te verwijten valt is dat ze niet op tijd weg zijn gegaan. Er wordt namelijk niet vermeld wat nou 'extra vroeg' is. Dat kan ook een half uurtje zijn en dan is het eigenlijk nutteloos. Zou echter raar zijn als ze hier een boete voor krijgen, want NAC heeft er, op dat kwartiertje na, geen hinder van ondervonden. Daarnaast zal NAC ook niet ineens gewonnen hebben als de wedstrijd een kwartier eerder begon.

28 september 2014 om 11:56

Ajax is om kwart voor 4 vertrokken zeggen Ajacieden. Samen met de supporters.

28 september 2014 om 13:34

Volgens mijn routeplanner is het met een 100km/h-voertuig (wat deze bussen maximaal zijn) 1 uur en 27 minuten rijden zonder files (en ook zonder snelheidsbeperkingen i.v.m. werkzaamheden).

Als Ajax dus echt om 15:45 is vertrekken, kom je pas om 17:12 aan. Dan is er niet echt veel met files rekening gehouden, want clubs moeten uiterlijk een uur van de tevoren aanwezig zijn geloof ik.

Dan zou je dus weldegelijk kunnen pleiten dat onderzocht moet worden of Ajax wellicht nalatig is geweest, want ze hielden wellicht maar rekening met een file van maximaal 10 minuten (snelheidsverlaging rond de werkzaamheden meegerekend), dat is een vrij korte file dus. Dat lijkt me wat weinig, zeker aangezien je langs Utrecht-Vianen moet en dat is altijd filegevoelig.

Ook zou je je overigens kunnen afvragen waarom de A27 niet vermeden is en er omgereisd is via 's-Hertogenbosch. Dat is niet veel verder om als via Rotterdam reizen.

28 september 2014 om 18:22

Als het daadwerkelijk 15.45 geweest is, is dat natuurlijk te laat als je weet dat je te maken gaat krijgen met files. Als het, zoals Superghost zegt, ongeveer 1.5 uur rijden is, heb je daar geen rekening mee gehouden. Erg onprofessioneel gehandeld dus.

De politie raadde t hem af om te reizen via rotterdam (a27) dus valt wel degelijk iets te verwijten

28 september 2014 om 08:43

De A27 komt niet in de buurt van Rotterdam maar goed.

28 september 2014 om 09:23

Ja maar dat konden ze in Amsterdam toch niet weten?! Die komen daar verder nooit...

28 september 2014 om 09:55

Daarom moesten ze toch ook over de a27 en niet de a16. :/

28 september 2014 om 10:18

Jawel hoor 1 keer per jaar om 3 punten op te halen!

28 september 2014 om 10:28

En 2 keer per jaar in jaren dat ze de bekerfinale halen.

28 september 2014 om 10:50

En 3x per jaar omdat je ook naar Excelsior moet.

28 september 2014 om 18:23

De buschauffeur komt natuurlijk ook alleen maar in Amsterdam..

28 september 2014 om 09:31

Rotterdam is A16, wat logisch zou zijn. Maar de Feyenoord fans vertrokken ook rond die tijd. A27 was deels afgesloten maar gaf meer vertraging dan verwacht...

En ze springen zo door de ramen heen naar buiten als ze een bus zien rijden..
volgende keer dus nog wat eerder vertrekken

Mocht er wat gebeuren is de aanklager betaald voetbal een groepje hersenloze mierenneukers zeg.

Waarom gaan we hier naar kijken???

Ajax is gewoon te laat vertrokken, meer niet....

De 'maar' van ajax is natuurlijk ook geen excuus Frank?

28 september 2014 om 10:24

Ajax is niet te laat vertrokken, want zij waren gewoon op tijd in het stadion.

Maar tja, dat stond natuurlijk niet op de teletekst en daarom praat je nu onzin.

28 september 2014 om 10:33

Waarom is er later begonnen als Ajax optijd was?

28 september 2014 om 10:44

Josephius, dat vraag ik mij dus ook af. Wellicht omdat een lange warm-up verplicht is.

28 september 2014 om 11:09

Omdat de Scheids het belangrijk vond dat Ajax een goede warm-up deed ivm kans op blessures en alles is in overleg geweest met Nac.

28 september 2014 om 11:19

Als de wedstrijd iets moet worden uitgesteld omdat een van de partijen later arriveert, dan ben je gewoon te laat. Werkzaamheden of niet.

28 september 2014 om 18:25

Als er later wordt begonnen omdat Ajax te weinig tijd had voor een warming-up, waren ze dus niet op tijd in het stadion. Mochten ze dat wel geweest zijn, minstens een uur voor aanvang, dan valt Ajax al helemaal wat te verwijten en moet er helemaal naar gekeken worden.

28 september 2014 om 18:49

Warming-up voor een wedstrijd is toch geen verplichting van de Knvb? Dus de scheidsrechter en NAC hadden ook gewoon kunnen beslissen om de wedstrijd gewoon om 18.30 uur aan te laten vangen. Echter NAC en de scheidsrechter gaven Ajax gewoon toestemming, dus dan kun je Ajax niets verwijten, want Ajax had ook gewoon om 18.30 uur kunnen spelen.

Wordt een beetje moe van die aanklagers. Voor elk klein dingetje zijn ze de eerste die wat te melden hebben. Wat maakt het nou uit en kwartiertje later zeg. Echt irritant hoor. Wat wil je hier nou mee bereiken. Wat voor type mens en wie is het en wie mag het zijn om dit aan te klagen. Ik zou me dan ook willen aanmelden om een aanklacht in te dienen tegen het feit dat de Eredivisie niveau naar beneden gaat.

28 september 2014 om 08:48

Ach ja , kwartiertje wat maakt het uit.
Volgende keer als Zwolle tegen ajax speel, dan bkijven de spelers even 10 minuut langer rusten in de pause.
10 minuutjes wat makk het uit.
Bij een overtrading even 30 seconden lange liggen dan nodig is..
is maar 30 seconden, wat maakt het uit.

28 september 2014 om 08:48

Ach ja , kwartiertje wat maakt het uit.
Volgende keer als Zwolle tegen ajax speel, dan bkijven de spelers even 10 minuut langer rusten in de pause.
10 minuutjes wat makk het uit.
Bij een overtrading even 30 seconden lange liggen dan nodig is..
is maar 30 seconden, wat maakt het uit.

28 september 2014 om 09:31

Rentree dit slaat werkelijk waar helemaal nergens op. Dit kwartiertje heeft 0%invloed op de wedstrijd

28 september 2014 om 10:35

Wachten is altijd vervelend. Breekt je focus enorm. Dus kan me goed voorstellen dat dit voor spelers Nac niet ideaal was.

28 september 2014 om 11:12

Is wel weer 100 uur extra politie inzet wat van onze belastingcenten betaald word.

28 september 2014 om 12:00

Volgens mij is her in overleg gegaan dus her verhaal focus vervalt hiermee

28 september 2014 om 12:43

Hoezo? Omdat Nac sportief handelt kan het niet nadelig zijn omdat het hun eigen keuze is?

28 september 2014 om 13:44

Inderdaad ontzettend nadelig voor NAC. Ze speelde het eerste half uur goed, als de wedstrijd 15 minuten eerder was begonnen hadden ze dus 45 minuten goed gespeeld en stond het maximaal 0-1 bij rust.
Wie weet wat er dan nog had kunnen gebeuren!

Om niet te spreken over alle NAC supporters die hun belangrijke zaterdagavond vergadering hebben gemist en nu ontslagen zijn. Zij kunnen nu geen seizoenskaart meer kopen en nu gaat NAC dus failliet!

Ach het zal allemaal wel loslopen. Als NAC heeft aangegeven het niet erg te vinden een kwartier later te beginnen is het toch goed. Ik neem namelijk niet aan dat de scheidsrechter dat zomaar mag bepalen, toch? Dan zou de Knvb (voor de zoveelste keer) beter zijn eigen regels kunnen gaan bekijken.
Het is aan Ajax om te zorgen dat ze op tijd zijn, ze willen zelf ten slotte geruime tijd hebben voor omkleden warming-up etc. Had NAC gezegd direct te willen beginnen hadden ze het maar met een kwartiertje minder warming-up moeten doen.
En natuurlijk gaat de uitkomst zijn dat Ajax niks te verwijten valt, blijft dat het gewoon uiterst onprofessioneel is om zo te werk te gaan. Ze hadden altijd nog eerder weg kunnen gaan en als je politie begeleiding hebt is even communiceren over je route de dag ervoor ook niet zo heel lastig lijkt me.

28 september 2014 om 10:38

Dat er op de dag zelf pas met de politie gecommuniceerd is over eventuele bussen uit Rotterdam is ook gewoon amateuristisch. Voetballers hebben sowieso de hele dag weinig verplichtingen dus kunnen makkelijk uren van te voren aanwezig zijn. Kan er ook nog rustig gegeten worden. Want dat is nu of heel vroeg of in de bus gebeurd. Lijkt mij logischer in de middag aan te komen en dan samen relaxt te eten.

28 september 2014 om 11:24

Kom op zeg zo kan je alles wel relativeren, tis gewoon zo dat ze hun eigen eten maken, als er daar gegeten moet worden moet de keuken van Nac gebruikt worden. Je weet nooit wat daar allemaal is, je wilt dit liever allemaal in de hand hebben. Ruim van te voren aan komen is gewoon onzin, zit je de hele tijd maar in de kleedkamer. Het is niet zo dat je een beetje buiten "rustig" rond kan lopen om tot rust te komen. Het is toch ook gewoon te zot voor woorden dat de bus niet door "rotterdam/ langs Rotterdam" mag rijden. Waar gaat dat over...

28 september 2014 om 12:01

Typisch de politie! Heb al genoeg mee gemaakt met uitwedstrijden omdat het slecht was geregeld door de regels van de politie.

Ja tuurlijk moet er onderzoek gedaan worden.
van te voren is al bekend dat er werkzaamheden zijn en toch komen ze te laat.
Wat hadden ze dan kunnen doen? weetikveel misschien een hotelletje boeken?
misschien nog eerder vertrekken?

als een vliegtuig moet omvliegen omdat er al tuim van te voren is aangegeven dat 1 va nde gebieden waar je oorspronkelijk over zou vliegen gesloten is, ga je niet al je pas je passagiers nadat je geland ben vertelllen dat ze even moisten om vligen.

Als ik ee n nieuwe klant bezoekt voor ee n belangrijke vergaderging. en er wordt al door mijn klant ruim te voren aangegeven dat een bepaalde weg gesloten is, en ik toch te laat komt, moet ik niet raar opkoeken als hij toch even geen zaken met mijn wilt doen....

Een flinke boete ( maar ook nieet meer) is wel een toepasselijke straf.

28 september 2014 om 08:57

Ze stonden vast op de A16 en op de A27 zijn werkzaamheden.

28 september 2014 om 10:10

@Rentree: als je dan een vergelijking maakt met je eigen werk, maar dan een goede vergelijking want dit slaat nergens op. Nac staat niet gelijk aan een nieuwe klant (Ajax heeft al zooo vaak bij Nac gevoetbald, Ajax speelt al jaren in de eredivisie). Als jij te laat komt, een keertje, bij een bekende klant dan hoef je waarschijnlijk nog nieteens excuses te maken als je een kwartiertje te laat bent.
Maar er komt natuurlijk meer bij kijken: politie inzet, ov-verkeer wellicht en dat soort ongein. Dit kost extra geld en zo voorts.
Uiteindelijk ligt het aan Ajax dat ze te laat waren, dus Ajax mag voor het teveel aan kosten opdraaien. Daarbij komt dat het geen schering en inslag moet worden omdat het dan competitievervalsing kan zijn.

28 september 2014 om 10:42

leg eens uit meneer bijdehand waarom dit competitie vervalsing kan zijn ik ben heel benieuwd .

28 september 2014 om 13:26

LEZEN

28 september 2014 om 10:50

Rentree, wat apart zeg! Je lijkt je drukker te maken, dan die lui van Nac zelf. Ajax is op tijd vertrokken, verkeer heb je nooit in de hand. Kan altijd wat gebeuren.

Als je te laat komt ben je niet optijd vertrokken ben je zelf verantwoordelijk voor. Ik zeg reglementaire overwinning nac. Tevens stond die file er al rond een uurtje of twee. Maar ja ajax hé, komen er toch wel mee weg.

28 september 2014 om 09:00

@zeddicus vind jij het zelf niet een beetje overdreven die opmerking van je? Ik denk de gemiddelde Nederlander wel. Ajax had op tijd kunnen beginnen maar de scheids vond het belangrijk dat de spelers een warming-up kregen en in overleg met NAC zijn ze een kwartiertje later begonnen. Dus???????????????

28 september 2014 om 18:27

De warming-up was dus niet voldoende en dan ben je dus gewoon te laat. Dat de Knvb met Ajax mee heeft gedacht, is alleen maar te prijzen. Echter is het erg amateuristisch dat je niet dusdanig op tijd in het stadion bent dat je maar een halve warming-up kan doen.

28 september 2014 om 09:05

Neem jij jezelf wel eens serieus? Kom op zeg.. Lekker kortzichtig

28 september 2014 om 09:32

Vind je jezelf heel zielig?

28 september 2014 om 09:41

Alsof het ook maar enige invloed op de wedstrijd heeft gehad. Nac heeft meer tijd gehad om zich voor te bereiden, terwijl Ajax direct uit de bus zich kon omkleden, een kleine warming-up en gelijk voetballen. Lijkt me dat Nac in het voordeel was. Nac reglementair laten degraderen lijkt me een mooie straf.

28 september 2014 om 10:52

Zeddicus, ik heb veel onzinnige reacties voorbij zien komen. Maar jij spant de kroon! Ajax is op tijd vertrokken, er gebeuren soms dingen in het verkeer die je niet in de hand hebt .

Belachelijk dit. De enige ploeg die hier hinder ondervind is Ajax. Zij hebben gewoon een kortere voorbereidingstijd gehad. Dit is toch onmacht. Dat ziet een blinde nog.

28 september 2014 om 09:20

Hoezo onmacht? De werkzaamheden aan de weg zijn bekend. Ik vind het puur amateurisme om te laat te komen. Een reden dat er straffen voor zijn is onder meer omdat verveelde supporters rare dingen kunnen gaan doen.

28 september 2014 om 09:34

Nou die rare dingen die de supporters deden hadden hier niks mee te maken maar meer met een paar ajacieden die net iets te hard juichte bij een goal

28 september 2014 om 09:42

@gimmert: hoeveel decibel is dan toegestaan volgens jou? Dan kan iemand die net een doelpunt heeft gemaakt daar rekening mee houden...

28 september 2014 om 10:23

Jansen Joenite,

De werkzaamheden waren zeker bekend en daarom was Ajax ook eerder vertrokken. Echter wie raadde een omleiding af?

Daarbij arriveerde de spelers al om ca. 18.00 uur het stadion terwijl de wedstrijd om 18.30 uur plaats vond. Dus dan kun je Ajax niets verwijten.

28 september 2014 om 10:28

Gimmert bedoelt dat een paar ajacieden in het thuisvak te hard juichten waardoor ze het stadion uitgeslagen werden. Niet over het algemen juichen wat te hard is

28 september 2014 om 10:38

Ook de omleiding was bekend dus dat is ook geen excuus. Dus volgens jou had Ajax ook gewoon om half 7 kunnen beginnen?

28 september 2014 om 10:43

Ja. Maar in overleg met de scheids en tegenstander is anders besloten. Natuurlijk moet Ajax bepaalde dingen in de toekomst beter aanpakken maar er is nu via scheids overleg geweest met knvb. Scheids werkt namelijk voor knvb. Dus dan moet knvb nu niet achteraf gaan zeuren. Als er hier al iemand verkeerd is dan is dat de scheids die toestemming gaf.

28 september 2014 om 10:52

Dan lijkt er idd weinig aan de hand. Denk dan toch dat de scheids gewoon de vertegenwoordiger van de bond is. Ik zou dan wel denken dat hij hiervoor even naar Zeist belt.

28 september 2014 om 10:55

Jansen, je slaat weer eens op tilt. Ajax is op tijd vertrokken, maar in het kader van veiligheid moesten ze omrijden. Waardoor ze telaat zijn gekomen, Nac maakt er geen probleem van. Waarom supporters van andere clubs, hoe typisch wel? Dit is overmacht, en kan iedere club gebeuren zelfs Twente.

28 september 2014 om 11:04

Maar waarom slaan ajacieden nu op tilt wanneer er een onderzoekje is? Ik neem aan dat die overmacht aangetoond zal worden, dus wat valt er te vrezen?

28 september 2014 om 12:04

@isook: oh... Dan is het goed. Het is totaal geen primitieve reactie om juichende supporters te molesteren. Dat gebeurt overal. (ik zal er even bij zetten dat dit sarcasme is)

28 september 2014 om 14:31

Ajax hoeft zijn onschuld niet te bewijzen, dus zij hoeven niet aan te tonen dat er sprake was van overmacht. We leven immers in Nederland. Het is aan de onderzoekers om aan te tonen dat Ajax in gebreke was. Maar wat ik al eerder zei, is dat Ajax gewoon op tijd was en de scheidsrechter had besloten in overleg met NAC om de wedstrijd een kwartier te verschuiven. De scheidsrechter had ook gewoon kunnen zeggen dat er op tijd gespeeld zou moeten worden, maar dat deed hij niet. Dus dan kun je Ajax niets verwijten.

28 september 2014 om 15:12

@ktb884 ik zeg ook niet dat het geen primitieve reactie is maar dat was wel de reden dat er een aantal nac supporters ontspoorde en dat had er niks mee te maken dat ajax later aanwezig was.

Van de ene kant is het natuurlijk belachelijk dat je niet zou kunnen juichen als jou club scoort maar aan de andere kant weet je het. Als je als uit supporter in het thuisvak gaat zitten dien je je gewoon te gedragen en als je geen problemen wil houdt je je gedeisd.

28 september 2014 om 15:58

@gimmert

Jammer dat het in Nederland bij voetbal nodig is om je gedeisd te houden. Zeker omdat het bij andere sporten wel gewoon kan.

29 september 2014 om 08:38

Wij zijn onderzoekjes wel gewend jansen, en we zijn ook subjectieve mensen gewend.
Vooral als er een onderzoek naar Ajax komt heb je weer figuren die roepen dat Ajax het liefst uit de competitie gezet word.... zo serieus nemen wij de riedel hier.
Het is feitelijk onmacht,
De feiten en omstandigheden spreken in het voordeel van Ajax.
Ajax vertrok eerder, moest opeens van de politie een andere route nemen.
NAC vond het niet erg dat de wedstrijd wat later begin(goed voor de verkoop van drank en co.)
Ajax was een half uur voor aanvang aanwezig.

De scheids besloot is samenspraak met NAC Ajax nog een warming-up te geven.

De feiten en omstandigheden zeggen dus dat Ajax hier niets te verwijten valt en dat dit de beste optie is geweest voor beide.

29 september 2014 om 12:00

Klopt Ndisdenaam, ik heb het hier al meer gelezen (maar de tekst geeft niet voldoende informatie). Lijkt mij niks aan de hand wanneer de vertegenwoordiger an de Knvb goedkeuring geeft, waardoor de verantwoordelijkheid voor hem is. Verwijt is dan aan de scheids, niet aan een van de clubs.

Als de aanklager zichzelf belachelijk wilt maken geven ze her 2 uitwedstrijden zonder publiek voor. Ze zullen commercie immers wel belangrijker vinden dan het vandalisme uit de bekerfinale.

Voor de rest mochten ze niet via Rotterdam en dat hebben ze ook niet gedaan. Dan heb je nog die bekende werkzaamheden, al is Ajax wel extra vroeg vertrokken. Kortom voor een deel is het ook overmacht.

28 september 2014 om 09:23

Anderszijds... Ajax krijgt prima tv inkomsten van Fox. Niet raar als ze gekort worden wanneer ze de programmering in de war schoppen.

28 september 2014 om 09:41

Dat is volgens mij niet iets waar de aanklager betaald voetbal over gaat, maar Fox zelf. Het is namelijk niet zo dat een mogelijke boete van de aanklager naar de zender Fox gaat. Verder moet de Knvb als ze het er echt niet mee eens zijn gewoon principieel die wedstrijd om 18:30 laten aanvangen. Dat doen ze ook niet.

We zien wel wat het gaat worden en als ze een boete geven mag ik hopen dat dezen naar Kika gaat, waarvoor deze speelrondes extra aandacht is.

28 september 2014 om 09:47

Dat moeten ze doen, dan stopt Ajax aan het einde van het contract met sponsoren van de eredivisie. Ajax kan namelijk veel meer verdienen als ze de rechten zelf verkopen.

28 september 2014 om 10:02

Dat is ook zo Master D. We zullen zien wat de uitslag gaat worden. Indien overmacht zal worden aangetoond is er natuurlijk gewoon niets aan de hand.

28 september 2014 om 10:58

Ajax krijgt helemaal geen prima inkomsten van Fox. Ze zouden veel meer moeten krijgen. Het is nl de enige club in NL waar iedereen zich druk om maakt. Blijkt nu wel weer.

Zo zo de bond wil een nutteloos onderzoek instellen. Wat een hersenloze figuren daar.

Zullen we dan ook een onderzoek instellen naar de kansloze scheidsrechters hier?

De werkzaamheden en de verwachte impact waren al dagen van tevoren aangekondigd. Ook bleken er op de dag zelf stevige file's te staan. Daarop had ajax moeten anticiperen vind ik. Gelukkig is er verder niet al te veel geregeld over dit soort zaken en ik hoop dat dat zo blijft. Maar de macht van de tv is groot, dus ik verwacht dat ook hier alle vrijheid eruit wordt gemept.

28 september 2014 om 10:45

Als je al je spelers een vertrektijd meegeeft is dat best lastig die ineens met twee uur te vervroegen en dan zeker te weten dat iedereen er is

28 september 2014 om 17:10

Dan anticipeer je dus slecht. Ik wist donderdag al van de werkzaamheden en de verwachtingen voor a27 en aanvoerende wegen. Zaterdagochtend was er al sprake van bovengemiddelde files.

De eerstvolgende oefenwedstrijd zonder uitsupporters?

28 september 2014 om 09:15

Ja want die kunnen er veel aan doen.

28 september 2014 om 10:18

Dat zal dan uit bij AZ zijn, dat zien we meestal toch als oefenpotje namelijk. Je reacties begin met de dag zieliger te worden. Je bent niet eens meer creatief genoeg om een normale reactie te plaatsen.

28 september 2014 om 10:47

Of hij bedoelt het sarcastisch omdat hij het onderzoek ook belachelijk vindt en verzint daarom een kansloze straf. In dat geval best een leuke en creatieve comment.

28 september 2014 om 11:05

Hahah, sorry, ik zal er speciaal voor jou voortaan een knipoogje bij zetten...

Trouwens, als de wedstrijden tegen AZ oefenpotjes zijn dan wint Ajax er toch verdomd weinig

28 september 2014 om 11:30

Maakt niet uit. Hebben jullie van AZ ook een keer eenleuke dag toch? Aan het eind vd rit is Ajax al jaren kampioen.

28 september 2014 om 12:25

Dan is het gewoon een hele beroerde grap aangezien een oefenwedstrijd compleet onlogisch is.

Ajax wint er genoeg, 39 gespeeld 20 gewonnen, 10 gelijk en 9 verloren. De laatste jaren is het wat lastiger maar ik heb vertrouwen in dat dit slechts periodiek is.

Werkzaamheden op de A27 waren bekend, maar niet dat er dan op de A15 en de A16 ook nog files stonden.
Ik weet trouwens dat er ooit wel eens een wedstrijd later begon omdat er toeschouwers verlaat waren, gingen ze toen ook onderzoeken waarom ze in de file stonden?
#niksbeterstedoen ?

28 september 2014 om 10:48

Supporters zijn de basis van het voetbal. Zonder hen is er niks. Dus die bescherm je altijd.

Stukje overmacht in combinatie met gezond verstand. Ik zou niet weten waarom je daar als Aanklager tegen op moet treden.

28 september 2014 om 10:49

Ze zouden welllicht voor in de toekomst kunnen verplichten 1 uur voor aanvang aanwezig te zijn en regelementair vaststellen dat een wedstrijd 7-0 verloren wordt als dat niet gebeurt. Ik noem maar iets.

28 september 2014 om 19:25

Dat lijkt me ietwat overdreven.

Grappig dat er onderzoek gedaan wordt naar Ajax.

Ajax arriveerde om 18:00 dus was op tijd (18:30 wedstrijd). Dat Wiedemeijer ervoor kiest om de wedstrijd uit te stellen is zijn beslissing. Ajax kan hoogstens aangegeven hebben dat het fijn zou zijn om een 15 min later te beginnen.

Ik zeg: onderzoek naar Wiedemeijer want Ajax was gewoon op tijd

Ajax zou toch voor minstens 10 jaar uit de competitie moeten gezet worden. Er zijn vast professionele clubs te vinden die wel op tijd kunnen komen.

28 september 2014 om 09:42

Jij zou voor minstens 10 jaar van VZ verbannen moeten worden.
Er zijn vast gebruikers te vinden die veel minder trollen en provoceren als jij.

28 september 2014 om 10:06

Gelukkig bepalen mensen zoals u dat niet. Mensen die niet begrijpen wat een duidelijke overdrijving is of denkt u nu echt dat iemand een club 10 jaar uit de competitie wil omdat deze eens te laat komt?

Het zou natuurlijk zo maar kunnen dat u die zeldzame Ajacied bent zonder gevoel voor humor.

In dat geval had ik zeker niet iets moeten schrijven als:

" Een echte topclub komt met het vliegtuig naar de wedstrijd".

28 september 2014 om 09:35

Dan staan we nog boven jullie volgens mij😉

28 september 2014 om 10:14

Ach ja, dat zal natuurlijk de enige manier zijn om Feyenoord geen degradatiekandidaat te maken.

28 september 2014 om 10:30

Waarom verbaast mij deze reactie nou niet? Maar het maakt niks uit,die 16 punten maken jullie ook niet goed.Volgens mij vind je het leuk om te provoceren.

28 september 2014 om 12:49

Het verbaast jou niet omdat je niet de intelligentie lijkt te hebben te zien wanneer iets sarcastisch is. Niet iedereen probeert jou te provoceren. Die boosheid zit gewoon in jezelf.

28 september 2014 om 14:35

Iemand met intelligentie gebruikt emoticons in de tekst, omdat men uit een tekst geen sarcasme kan aflezen.

En als dat onderzoek klaar is stellen we een commissie in die onderzoekt of het onderzoek goed is gegaan. Tevens roepen we de verantwoordelijke minister tot de orde en trekken we het rijbewijs van de buschauffeur in.

Gezeik om niks. In de file? Dat zijn we niet gewend hier zeker. Of vallen voetballers tegenwoordig ook onder hulpdiensten waardoor ze vrije doortocht moeten hebben......

Wedstrijd begint een kwartier later. So what? Alle reden voor een onderzoek. Tijd voor meer rode kaarten, dan heeft de aanklager ook weer wat nuttigs te doen!!

Het is weer het land van de mieren........rs. Niks beter te doen en worden ze ook nog betaald voor deze onzin???? Laten we wel even menselijk blijven

Ik heb op hetzelfde stuk in de file gestaan bij eerdere wegwerkzaamheden. Vooraf stond op internet dat er een vertraging van een half uur was en dat bleek anderhalf uur te zijn. Dat zijn dingen die kunnen gebeuren. De door de scheidsrechter voorgestelde oplossing is door alle partijen akkoord gegeven, dus niets aan de hand. Onderzoek hiernaar is prima zodat er afgesproken kan worden wanneer een club zoiets te verwijten valt.

Alsof Ajax er in dit geval wat aan kan doen dat ze in de file zitten, onderzoek slaat nergens op.

Iedereen heeft meteen een vaste mening. Ik werk zelf in Amsterdam en houd altijd remening met de files. Daardoor ben ik vaak te vroeg op mijn werk ben. maar soms zit het zo vast dat je een extra uur incalculeerd maar dat blijkt dan niet genoeg.
Soms ueb je ook te maken met overmacht en dat een aanklager daar onderzoek naar doet is te gek voor woorden. Zo iemand krijgt ook nog betaald v9or dit soort belachelijke werkzaamheden?
En dat er dan een hoop mensen hier dit terecht vinden snap ik wel. Het is tenslotte Ajax en als je daar niet voor bent is elk middel gerechtvaardigd om ze "te pakken"....

28 september 2014 om 09:33

overmacht= een tornado raast over het land, een idioot ram de spelersbus, een speller heft een epilepsie aanval... oftwewel niet ingecalculeert, niet te voorspellen

Nu = wegwerkzaamhede =. van te voren aangegeen
files in Amsterdam = is niet bepaald iets dat eens in de 10 jaar voorkomtn....

Met andere woorden, gewoon slecht gepland, fout van de Club ( ene niet de spelers, van de buschauffuer)
en zeker niet van de vele autogebruikers ( want dit is typisch ajax gedrag om het even af te schuiven., het komt door de file dus door de vele automotbilisten,.. als er geen file was dan waren we op tijd........ )

De club is verantwoordelijk.
vette boete 100 K euro voor ajax, lijke me we toepasselijk

28 september 2014 om 09:41

Jij praat echt BS. En volgens mij probeer je net als hierboven ge2oon te provoceren met je puberale opvattingen.
Als je ergens rekening mee houd en een halve dag van tevoren vertrekt maar er ontstaat een kettingbotsing in de file waardoor het gewoon vier uur lang stilstaat is dat ook overmacht. Maar ja misschi3n moet ik geen aandacht geven aan een een provocat3ur als jou.

28 september 2014 om 12:52

Dat jij nog niet geband bent is een wonder. 100.000 euro boete, kom op man. Jij leest wat je wil lezen en zit vol met haat. Ajax was gewoon op tijd en Wiedemeijer besloot later te beginnen. Had ie niet hoeven doen.

28 september 2014 om 09:36

Een onderzoek betekent niet altijd een sanctie. Wanneer het echt overmacht is, dan zal er natuurlijk ook geen sanctie volgen.

Zo'n aanklager is toch niet meer serieus te nemen laat die muppet zich met belangrijker zaken bezighouden als ik zou weten wie dat was zou ik hem overal belachelijk maken met zijn onzinnige gedoe waar gaat dit over , en trouwens Ajax was op tijd en de scheidsrechter nam zelf de beslissing om een kwartier later te beginnen .

28 september 2014 om 09:32

Het was gisteren echt niet normaal. Ik deed er vanuit haarlem ruim 3uur over om in breda aantekomen.

28 september 2014 om 09:35

3 punten in mindering

alles was al bekend en toch kwam ajax te laat. groot gelijk dat er een onderzoek komt naar deze vorm van competitie vervalsing.

6 punten aftrek als straf lijkt mij een prima middel. Dan komen ze de volgende keer wel op tijd lijkt mij.

Zo mooi, nu de aanklager een onderzoek gaat doen, komen alle Ajax hatertjes onder hun steentjes vandaan om te vertellen wat een schande het wel niet is van Ajax. Als de aanklager niks zou doen (wat ze overigens nooit doen bij dit soort calamiteiten wat elk seizoen wel eens gebeurt) zou niemand er over gevallen zijn.

28 september 2014 om 09:49

Ik ben het met je eens. Hoewel ik voor Feyenoord ben, vind ik het absoluut niet dat Ajax gestraft moet worden.

28 september 2014 om 09:51

Inderdaad elke vorm van objectiviteit gaat dan verloren. Puntenaftrek dat zou pas vervalsing zijn.

De Aanklager... het is niet te geloven.
Wat is dit voor een zieke beweging,hoe ver gaat dit circus.
De politie maakt een afweging en geeft advies.
Klaar denk ik dan.

De aanklager zal wel tot de conclusie komen dat de schuld bij NAC ligt! Even serieus, wat is dit voor onzin van de Knvb... Wie heeft hier nu nog iets aan!? Dit kost alleen maar onnodig veel tijd en geld.

28 september 2014 om 13:33

Niemand heeft schuld hieraan, FOX en Knvb moeten niet zeuren. Dat er al met een omweg naar Breda moest gereden worden was al bekend, niet dat er op zaterdagmiddag! daar nog eens files staan...

I.m.o. heeft de scheidsrechter er verstandig aan gedaan om de wedstrijd een kwartiertje uit te stellen.

Wat onprofessioneel van Ajax. Er hangt ook nog tv-programmering, organistatie, reclame enz omheen. Dit gaat Ajax normaal gesproken gewoon geld kosten. Moet Marc Netto alsnog naar de bank. Hopelijk heeft ie de centjes niet vastgezet tegen de hoogste rente.

28 september 2014 om 10:11

Onprofessioneel? Ajax was al eerder vertrokken en de politie raadde een omleiding via Rotterdam af. Sorry hoor, maar soms is een file onvermijdelijk.

28 september 2014 om 10:43

Dus.. je bent op de hoogte van de werkzaamheden en de omleidingen... Als er 10 miljoen lag, waren ze ook wel op tijd.

28 september 2014 om 14:36

Ajax was ook gewoon op tijd!!!! Dat heb ik jouw toch al eerder kenbaar gemaakt?

Heeft er uiteindelijk iemand schade opgelopen doordat ze een kwartier later begonnen? Kan me niet voorstellen toch? Kan gebeuren, opgelost klaar.

Ajax ging al eerder weg en de politie raadde een omleiding via Rotterdam af en toch stellen ze een onderzoek in? Mocht Ajax hiervoor bestraft worden dan moet de Knvb zich echter achter de oren krabben, want PSV was destijds ook niet bestraft vanwege dat Eindhoven niet te bereiken was met de trein waardoor Ajax zonder zijn eigen supporters de wedstrijd moest spelen.

Waarom houdt de aanklager zich niet bezig met zaken die er wel omdoen? Ik heb weer wat fouten van een paar scheidsrechters gezien. Worden ook niet breed uit gemeten in de media.

Weer xo een bullshit verhaal. Niks aan de hand joh

Een bericht voor de brave teletekst supportertjes die niet eens wisten dat Ajax gisteren had moeten spelen.

Ajaxspelers waren gewoon op tijd in het stadion, maar Wiedemeijer besloot toch om de wedstrijd een kwartier later plaats te vinden. Dat zal zeker met goed overleg tussen beide clubs gebeurt zijn en daarom zal Ajax nooit daarvoor bestraft kunnen worden.

Ajax valt niks te verwijten

Het enige vergelijkbare geval dat ik kan vinden waar een vooronderzoek naar is geweest is naar ADO - Feyenoord. En dat was niet omdat Feyenoord te laat was maar omdat een groep Kraaien nog aan het optreden was waardoor de wedstrijd later begon.

Kansloze Nederlandse Voetbal Bond doet weer van zich spreken.

Gewoon 6 punten in mindering en als het nog een keer voorkomt; uit de competitie nemen.

28 september 2014 om 11:10

en een boete van 200.000. en wanneer het nog een keer voorkomt, een verdubbeling, en nog een verdubbeling en nog een. en 15 jaar celstraf voor iedereen bij ajax. daarnaast het stadion afstaan.

28 september 2014 om 11:13

Precies

gewoon 10.000 euro boete, 10.000 euro was ook de boete die FC Groningen kreeg voor de sneeuw vorig jaar waardoor hun wedstrijd niet door kon gaan

28 september 2014 om 10:42

Dat was al schandalig maar dit is toch totaal niet hetzelfde man. Of komt het omdat het Ajax is dat je dit zegt.....

28 september 2014 om 10:48

Dit is niet hetzelfde inderdaad, Ajax had in dit geval nog eerder kunnen vertrekken omdat de file er al de hele dag stond, Groningen kon er helemaal niets aan doen

28 september 2014 om 11:04

Beuk, wat een gebazel. Ajax was optijd vertrokken, maar kreeg onderweg te horen van de politie. Dat is uit veiligheidoverwegingen om moesten rijden.

28 september 2014 om 11:18

Groningen had tien het begon met sneeuwrn de veldverwarming kunnen aanzetten.;-)

OT: Het blijft blijkbaar wennen da t de vroege zaterdagwedstrijden een kwartier eender beginnen t.o.v. vorig seizoen. Het voordeel hiervan is echter wel dat de programmering van FOX ban dit kwartiertje geen last zal hebben gehad. Nu moest alleen de na- en voorbespreking worden ingekort.

28 september 2014 om 11:45

Maakt niet uit overmacht of niet, gelijke monniken etc, 10.000 euro boete dus

28 september 2014 om 12:27

@beuk_fc

Heb medelijden met je jongen. Dat jij dit als gelijke monniken ziet. Komt totaal niet met elkaar overeen.

28 september 2014 om 17:25

Deze wedstrijd kon toch gewoon doorgang vinden? Hoezo gelijke monniken...

Dat Ajax na de bekerfinale met de grond gelijk werd gemaakt,dat was terecht en dat snapte ik ook.Maar dat ik hier reacties alsunten in mindering,schorsing van 10 jaar en verplichte degradatie lees, dat vind ik lachwekkend.Er stonden dit keer geen mensenlevens op het spel en gevaar was er ook niet.De meeste zijn blijkbaar erg bang dat Ajax weer kampioen gaat worden en vandaar de roep om punten in mindering of verplichte degradatie.

28 september 2014 om 13:38

Dat heet sarcasme, de overdreven reacties die je leest...

Wat een onzin weer, kost veel geld, bel de politie op en vraag daarna en de zaak is opgelost.
Of de wedstrijd o zo belangrijk was, is toch niet de wedstrijd geworden waar men kampioen mee kon worden. Men kan ten alle tijden in een file geraken of je vroeg vertrekt of niet.
De wedstrijd heeft maar een kwartier verlating gehad, om zo de spelers een goede opwarming te geven en nac is er toch mee akkoord gegaan denk ik zo.

Ik vind het toch wel een fout van Ajax. Dit was echt ver van te voren bekend. Ze hadden dus gewoon nog veel eerder moeten vertrekken. Maarja NL kennende krijgt Ajax toch weer geen straf. Misschien krijgen ze zelfs wel een aspirientje van de aanklager, omdat ze misschien toch wel een beetje stress hebben gehad door het te laat komen.

28 september 2014 om 12:01

Precies! Net als de straf nav de bekerfinale... echt te hilarisch voor woorden: uit naar urk geen supporters mee. Knjb je maakt jezelf nu opnieuw volstrekt belachelijk!!!!!

28 september 2014 om 12:28

Ze zijn eerder vertrokken maar moesten omrijden uit veiligheidsoverweging. Voor de goede orde, Ajax was op tijd in het stadion. Maar Wiedemeijer heeft in goed overleg de wedstrijd 15 minuten uitgesteld.

Kortom: Wiedemeijer=knvb, Knvb heeft zelf besloten 15 minuten later te starten Schuld= dus niet Ajax.

Te laat is te laat. Dat kan gewoon niet.
Als ik te laat komt op het werk is het gewoon exit. Daar zijn ze erg streng in en dat hoort ook.

15 minuten eerder vertrekken heeft natuurlijk ook geen zin als je al weet dat je met wegwerkzaamheden te maken hebt.

Trouwens vind ik dat het wel te verwijten valt aan Ajax, maar een waarschuwing zou voldoende moeten zijn.

28 september 2014 om 10:51

Ajax was gewoon op tijd aanwezig....
De aanwezigheid was geen probleem... (kortom, jouw vergelijking gaat al niet op)

Echter, de scheidsrechter heeft besloten in overleg met alle partijen om de wedstrijd iets te verlaten om zo Ajax een fatsoenlijke warming up te gunnen, dat is het hele verhaal, zo simpel is het.

Maar het lijkt wel alsof niemand dat interview met die scheidsrechter voorafgaand aan de wedstrijd heeft gezien joh...

28 september 2014 om 11:10

Ik heb het inderdaad niet gezien. Maar dan is er toch geen enkele aanleiding om bang te zijn voor een eventuele straf? De vertegenwoordiger van de bond heeft immers toestemming gegeven. Is er bond het er niet mee eens, dan moeten ze bij de scheids aankloppen.

28 september 2014 om 12:25

Enige angst voor een straf is bij mij dan ook totaal niet te bespeuren

28 september 2014 om 14:22

Jazeker wel.
Wij beginnen om 9 uur en elke werknemer moet voor 8.45 uur al aanwezig zijn.
Dus de vergelijking gaat zeker op.

Maar je kan beter te vroeg zijn dan te laat, daarom snap ik 15 minuten eerder niet.
Maak er dan 30 minuten van, dat valt altijd te overbruggen.
En ik vind dat er gewoon om 18.30 moeten worden afgetrapt.
Ze kijken nu alleen naar Ajax, maar er zijn ook nog mensen op de tribunes die nu later het stadion verlaten en wellicht te laat komen op een volgende afspraak, wat het ook is.

Ben zelf ook wel een met gladheid 30 minuten eerder weggegaan, maar het viel dan mee en dan ben je al 30 minuten voor tijd op het werk. Bakje Koffie dan maar.

28 september 2014 om 11:05

Meneer de moraalridder. Als je te laat komt is het exit en zo hoort het ook? Leuke werkgever heb jij. Typisch Nederlandse reactie, bekrompen, kinderachtig en bovenal veel te kortzichtig. Bovendien is het lekker makkelijk praten voor jou, je kent het hele verhaal niet eens... Ajax had op zich wel kunnen aftrappen om 18:30, maar in overleg werd besloten om later af te trappen.

28 september 2014 om 14:18

Omdat het Ajax is.
Bij een andere club werd er gewoon afgetrapt om half 7.

Er zitten ook nog mensen in het stadion die nu 15 minuten later weggaan en misschien dan al weer andere afspraken hebben.

28 september 2014 om 14:42

Omdat het Ajax is!!! Bij een andere club bla bla bla.

Nu ben je wel erg dom bezig. De Knvb is zeker ook Ajax de aanklager is zeker Ajax en iedereen is maar tegen Psv?

Man man man, ga toch lekker naar waterballet kijken met je complotverhaaltje.

28 september 2014 om 17:09

Hoezo nu PSV er bij betrekken??

28 september 2014 om 18:14

Jij hebt het toch ook over andere clubs?

"bij een andere club werd er gewoon afgetrapt om half 7."

28 september 2014 om 14:46

@Peskens-PSV

Sorry hoor...maar wat een onzin kraam je nu uit!
Dus als jij in je auto op weg naar je werk, in een file terechtkomt waarbij bv een dodelijk ongeluk is gebeurt, waardoor jij niet voor of achteruit kan, en je uren later op je werk beland zeg jij gewoon tegen je baas ontsla mij maar want ik ben te laat?

Dit zijn namelijk praktijkvoorbeelden...en ook ik heb een hekel om te laat aan te komen....maar in jou reactie proef ik een enorm onderbuik gevoel richting Amsterdam...

Ik kan mij niet heugen dat Ajax te laat ergens arriveerde...en ze zullen echt wel rekening houden met dit soort feiten...je kan wel met alles rekening proberen te houden, maar soms is het overmacht.

28 september 2014 om 17:11

In Principe wel, maar dan zou ik me in de auto ziek moeten melden en vervolgens naar huis gaan en doen alsof er niks aan de hand is.
Zo'n baas is het. Ik moet daar ook snel weg.

Maar het is niks tegen Ajax hoor, want ik zeg ook dat er niks bestraft hoeft te worden, maar het zijn wel professionals.

Gewoon reglementaire 3-0 voor NAC. Lijkt me duidelijk.

NAC vond het, en terecht, prima. Maw, zo'n onderzoek is niks meer of minder dan zelf gecreëerde werkverschaffing.

28 september 2014 om 12:11

och zo'n onderzoek is handig om richtlijnen voor de toekomst te kunnen vaststellen. Ik geloof niet dat Ajax gestraft zal worden. (en terecht)

Gewoon 10 punten in mindering geven. Frankie denkt dat alles maar kan en dan van die slappe excuses aanvoeren.

28 september 2014 om 12:29

Haha 10 punten in mindering, moet je huilen jochie? omdat we gisteren met 2 vingers in de neus hebben gewonnen?

Wat een onzin, ze vertrekken al eerder, ze nemen een route die de politie adviseert ivm gevaar en dan nog als aanklager gaan lopen janken, heeft die niks beter te doen?

De volgende keer dan toch maar over Rotterdam rijden. Als je bus dan gesloopt wordt en je komt te laat, komt er tenminste een onderzoek naar Feyenoord i.p.v. Ajax. Ofwel, niet naar de politie luisteren.

Ik heb gehoord dat de EU in overleg is om sancties tegen Ajax te leggen. Niet meer dan terecht mocht het waar zijn. Zoiets doe je niet als voetbalclub. Harde straf komt hier op z'n plaatst. Het liefst puntvermindering. Kan toch niet wat Ajax hier doet!

Op de bus staat: "wij zijn Ajax". Is die club zo onbekend dat op deze wijze de aandacht gevraagd moet worden?

Met een neutrale bus hadden ze wel over Rotterdam kunnen rijden en wel op tijd kunnen komen. Goed dat de Knvb hierop in wil grijpen.

28 september 2014 om 13:55

Haha de wereld op zijn kop Ajax moet reizen in onherkenbare bus voor hersenloze mensen, en het is "wij zijn Ajax.. Wij zijn de beste"

Uiteindelijk weet de knjb t zo te brengen dat feyenoord punten in mindering krijgt omdat hun lievertjes niet over Rotterdam kon rijden

Toch vreemd dat trouwens de supporters wel op tijd konden zijn.....

28 september 2014 om 12:30

De spelers waren ook op tijd......wiedemeijder heeft zelf in goed overleg 15 minuten uitstel van de aftrap gedaan.

Toen de brug open stond kwam er toch ook geen onderzoek!!

En wat gaan ze vervolgens met deze informatie doen, mocht Ajax iets te verwijten vallen? Dom gedoe...

Dan hadden ze gewoon om 18.30u moeten aftrappen en geen uitstel. Achteraf een onderzoek instellen is onzin.

Zo'n aanklager kan zich beter druk maken over de racistische apengeluiden in Deventer.

Ik zie hier sommige mensen zeggen dat Ajax gewoon op tijd in Breda aankwam, maar daar ben ik het niet mee eens. Als je dermate laat aankomt dat je geen tijd meer hebt voor een fatsoenlijke voorbereiding, dan ben je mijn inziens gewoon te laat. Als je pas een half uur van tevoren aankomt, dan zal het zo'n vijf minuten duren voordat iedereen in het kleedlokaal zit, en dan nog eens vijf tot tien minuten voor iedereen is omgekleed. Als je je nog bedenkt dat je ook vijf minuten voor het begin van de wedstrijd naar binnen moet, dan hou je tien tot vijftien minuten over voor de warming-up (op zijn meest). Ik denk dat iedereen met een beetje voetbalkennis het er wel over eens is dat dit ontoereikend is voor een wedstrijd op niveau.

Verder vind ik dat als een wedstrijd moet worden uitgesteld door nalatigheid van één van de ploegen, het niet eens zo gek is dat er een 'onderzoek' word ingesteld. Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat Wiedemeijer de wedstrijd een kwartier uitstelde zodat Ajax zich fatsoenlijk kon voorbereiden. Deed hij dat niet, dan kan ik je garanderen dat half Nederland nu over Wiedemeijer heen was gevallen omdat hij Ajax geen kans tot fatsoenlijke voorbereiding had gegeven.

28 september 2014 om 12:33

Ajax was wel op tijd, ze konden ook gewoon om 18.30 het veld op om te spelen. Scheidsrechter (knvb dus) heeft in goed overleg uit sportief oogpunt een kwartier uitstel gegeven. Ajax was dus niet te laat, Ajax was op tijd.

Er is geen regel dat je verplicht een warming-up moet doen. Je hele verhaal (waar je goed je best op hebt gedaan trouwens, compliment) gaat dus niet op.

Belachelijk dat ze dit gaan onderzoeken. En dan durven ze de knvb knjb te noemen.

29 september 2014 om 08:35

Dat gaat denk ik ook wel weer gebeuren zodra uit onderzoek gaat blijken dat Ajax niets te verwijten viel.

Sorry maar kunnen ze hun tijd niet beter besteden.

Ze waren te laat, dus dat wordt straftraining. Lol heeft de aanklager niets beters te doen dan te klagen.

28 september 2014 om 12:33

Nee, hij is toch aanklagen om te klagen ; haha

Wat een onzin !

Hebben ze niets beter te doen daar.

Tsjonge wat een mierenneukerij. Het is welhaast gênant dat er hier een onderzoek voor opgestart wordt. Echt symboliserend voor Nederland deze onzin.
Ongelooflijk dat ze zich hier druk om maken en dan ondertussen ajax wel een lachwekkend lage straf opleggen n.a.v. de tienduizenden euro's schade en het vuurwerk op t veld in de bekerfinale. De wereld op zijn kop.

In het amateur voetbal krijg je als je een uur te laat bent drie punten in mindering. Dus mocht ajax hier mee weg komen dan zal ik als amateur club altijd in beroep gaan en dit als referentie gebruiken. Ajax heeft alle middelen tot zijn beschikking om op tijd te komen en dan nog komen ze te laat dus het is ajax wel degelijk aan te rekenen.

En zo ja, krijgen ze zeker net zo'n "zware" straf als het vuurwerk incident in de beker finale

Lees net dat 3 Ajax supporters in het stadion zwaar zijn mishandeld door een groep NAC supporters. Eén is met een ernstige hoofdwond in het ziekenhuis opgenomen, een ander heeft zijn neus gebroken. Dit omdat zij juichten voor een doelpunt. En de aanklager onderzoekt het te laat komen van de Ajax bus....

Ik zie liever dat de aanklager zich druk maakt om mishandeling in het NAC stadion. Maar die paar hersenloze zullen ze wel weer met rust laten.

Je leest dat Kazim-Richards claimt dat hij racistisch is bejegend door het publiek bij GAE - Feyenoord, je leest dat 3 Ajacieden zwaar mishandelt zijn door een grote groep NAC supporters ... en je leest tot je verbazing dat de aanklager een onderzoek instelt naar : het feit dat een wedstrijd die 15 min later is begonnen vanwege het feit dat de spelersbus van Ajax in de file kwam te staan en later aankwam.

Nou lijkt het me dat zware mishandeling in het voetbalstadion en racistische spreekkoren toch een hogere bestrijdingsprioriteit hebben. Maar goed, ze hebben destijds ook een onderzoek ingesteld na ADO - Feyenoord, waarbij de aftrap werd uitgesteld door een uitgelopen optreden. En misschien dat ze zich ook wat ongemakkelijk voelen bij het feit dat Ajax met de straf in het bekertoernooi dankzij een gunstige loting goed wegkomt.

Dat Ajax niet op tijd is vertrokken is met de kennis van nu erg makkelijk te concluderen. Als je niet op tijd aankomt, ben je ook niet op tijd vertrokken. Toch zit daar ook een grens aan, iedereen die midweeks gewend is aan filerijden calculeert dat keurig in, maar dat betekend niet dat ze daadwerkelijk allemaal op tijd komen. Want soms valt het verkeer gewoon tegen, er zit ook een grens aan ''op tijd vertrekken''. Uit het bovenstaande verhaal blijkt dat Ajax wel degelijk eerder is vertrokken, dat er naar alternatieve is gekeken, dus Ajax heeft duidelijk geprobeerd in te spelen op de situatie. Ajax had ook gewoon kunnen spelen om 18.30, maar dan was dit ten koste gegaan van de warming up (meer risico op blessures). De eindverantwoordelijkheid om de wedstrijd een kwartier later te starten ligt bij de scheidsrechter. Ik kan me niet voorstellen dat Ajax hier voor bestraft wordt.

Maar ik ben erg benieuwd wat er met de andere 2 zaken gebeurd die ik hierboven aanhaal.

Helemaal mee eens!
Zeg er vooral bij dat de Knvb zich zorgen maakt over de internationale prestaties van onze clubs! Dus geven ze er de voorkeur aan om spelers blessures te laten oplopen vlak voor een internationale wedstrijd?

Begrijp niet dat Wiedemeier eigenhandig besloot kwartier later te beginnen, aangezien A ruim op tijd was, half uur van te voren vind ik ruim op tijd. Dan maar n wat kortere inspeeltijd. Wiedemeier moet onderzocht worden, niet Ajax

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren