Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Harde woorden: ‘Stop met betaald voetbal in Nederland, het kan niet meer’

Laatste update:

Marco van Basten ziet geen andere optie dan het betaald voetbal tijdelijk stil te leggen, zo vertelt hij bij Ziggo Sport. Zondag ging het volledig mis in Amsterdam. De Klassieker tussen Ajax en Feyenoord werd definitief gestaakt nadat er door de fanatieke aanhang van de Amsterdammers vuurwerk op het veld gegooid werd. Na afloop bleef het onrustig en was te zien hoe hooligans probeerden om de hoofdingang van het stadion in te trappen.

Volgens Van Basten is het hoog tijd voor rigoureuze maatregelen. “Wat nu? Je zou bijna zeggen: ‘Stop maar met betaald voetbal in Nederland. Stop er maar mee.’ Dat meen ik, want het is elke keer wel wat. Dit was een bewuste actie. Dit doen mensen moedwillig.”

“Dit hoort niet”, vervolgt Van Basten. “En als we dit niet met z’n allen kunnen, dan moet je er maar mee stoppen. Stoppen met betaald voetbal, het kan niet meer.” Van Basten is van mening dat de politiek nu in actie moet komen. “Als het dan zo belangrijk is, dan moet de politiek er echt een zaak van maken. Het houdt een keer op joh, dit kan toch niet meer?”

“Het is allemaal waanzin. Hier moet je niet meer moeilijk over doen. Je moet deze wedstrijd ook niet meer uit gaan spelen. Dit moet gewoon 0-3 voor Feyenoord worden, al zullen zij zeggen dat ze er nog een paar hadden kunnen maken. Ook prima, dan maak je er 0-5 van”, zo besluit de analist.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het lekker bij 0-3 houden en de volgende klassieker in Amsterdam zonder supporters.

En weer door.

25 september 2023 om 10:48

Precies, er wordt weer zwaar overdreven.

Je hebt er in onze samenleving nou eenmaal een aantal simpelen tussen zitten. Bij Ajax en Feyenoord misschien wat meer dan bij een PSV of NEC, maar je hebt ze overal. Bij PSV rent een gek het veld op tijdens de wedstrijd met Sevilla, en gooien ramen in bij de JC Schaal tegen Feyenoord recent. Als NEC - Vitesse is dan is er ook standaard gezeik.

Dit heeft niks met het voetbal te maken, dit zijn gewoon simpele gasten die het leven mentaal niet kunnen bolwerken en ergens hun agressie kwijt moeten. Enige wat je als Nederland kan doen is iets zwaarder straffen en het daarmee ontmoedigen, of bijvoorbeeld collectief straffen zodat er sociale controle gaat plaatsvinden.

25 september 2023 om 10:59

Ik denk netten rond het veld + meldplicht, dan kom je al een heel eind.

25 september 2023 om 11:02

Inderdaad, hoe meer aandacht je het gaat geven hoe leuker die gasten het vinden.

Lekker zo laten, beter fouilleren en geen aandacht meer aan schenken

25 september 2023 om 11:04

Je hebt er helemaal niet slechts een paar simpele zielen tussen zitten. Deze gasten doen dit al jaren en vrijwel altijd zonder dat er echt consequenties aan verbonden zijn. En het is inderdaad een kleine groep die echt te ver gaan, maar er is in en rondom stadions ook een hele grote groep die een beetje meedoen met dit soort gasten (gaan misschien niet zo ver maar verheerlijken die lui min of meer wel). Mensen die nu nog met ‘het is maar een klein groepje’ of ‘de KNVB draait door met hun regels’ komen hebben echt een plaat voor hun hoofd en staan ongetwijfeld mee te zinnen met dezelfde lui die de boel afbreken in goede tijden. Dit is het moment om in te grijpen om voor eens en voor altijd van dit gedoe af te zijn. Zo niet, maken dit soort gasten over 40 jaar nog steeds de dienst uit.

Is Marco’s voorstel extreem? Ja, maar hij is er net zoals ik en velen gewoon helemaal klaar mee. Wij houden van het spelletje, maar voor velen gaat het blijkbaar enkel om de ‘sfeer’ en rivaliteit.

25 september 2023 om 11:04

Een aantal? Bij voetbal is het aantal doorgesnoven idioten zwaar oververtegenwoordigd. Het is tegenwoordig gewoon een teamuitje voor criminele organisaties. Heeft niets meer met voetbal te maken. BV hoeft wat mij betreft niet te stoppen, maar dan wel zonder hooligans/F-sides/mensen met het iq van een kastanjeboom. Vuurwerk is ook al zoiets. Dat is al jaren verboden, en bij bijna elke wedstrijd zien we het weer. Er is geen sport in Nederland waar het zo vaak zo gigantisch uit de klauwen loopt. Stap 1: laat voetbalclubs betalen voor de kosten die de politie maakt door voetbal. Stap 2: betere controle bij stadions. Ja, dan duurt het drie uur voor je binnen bent. Maar dan is het tenminste veilig.

25 september 2023 om 11:42

Netten, geen bier meer verkopen, geen drinken op de tribunes, geen uitpubliek en bij gedonder verplichte degradatie.

25 september 2023 om 11:43

het ergste is, 40 jaar geleden werd precies hetzelfde gezegd: Het is maar een klein groepje.

25 september 2023 om 12:15

Gaan we weer. Hebben jullie serieus wel eens ooit nagedacht wat collectief straffen nou echt betekend? Je weet dat wat er in een stadion zit slechts een afspiegeling is van de maatschappij toch? Is dat de manier hoe we met zijn allen vooruit willen?

Waarom zou ik mij, terwijl ik mij netjes gedraag, moeten laten straffen door wat een andere simpele amoebe uitvreet? Doe eens gauw normaal. Dit zal de honderdste keer zijn dat ik het zeg, maar dit probleem los je niet op met een enkele maatregel en interessant lopen doen voor de bühne, want beste Marco weet ook dondersgoed dat je niet zomaar kan stoppen.

Dit los je op door stelselmatig de rotte appels te gaan filteren en te verwijderen uit het systeem. De pakkans moet omhoog en de straffen ook. De techniek is er en de politiek vind het altijd dusdanig interessant om over deze onderwerpen iets te roepen dat je zou verwachten dat er allang uitgebreidere wetgeving gemaakt zou zijn.

25 september 2023 om 12:18

@hansi,

Misschien moet je het ook eens omdraaien. Ben je wel eens naar een uitwedstrijd geweest? Je krijgt nog net geen tag aan je oor geklipt. Als je mensen op voorhand al behandeld als crimineel, zal je dat gedrag ook vaker terug krijgen. Iets met newton's derde wet ofzo.

25 september 2023 om 12:24

Illmaestro21, Een aantal ja, 500-1000 misschien? 1% a 2% van het stadion? En dan zit ik al ruim denk ik. In landen als Amerika zit gewoon 1% van de mensen überhaupt in de gevangenis. In Nederland 0,2%. Dan zou je er 100 van die groep moeten opsluiten. Lijkt me prima toch?

25 september 2023 om 12:46

Nou simpele oplossing hiervoor: Geen uitsupporters meer toelaten. Dan is 1 probleem al van tafel.

25 september 2023 om 13:24

Je weet dat het de thuis supporters zijn die gisteren de wedstrijd de nek omgedraaid hebben toch?
Was geen Feyenoord supporter te vinden in de buurt van de Arena gisteren hoor.

25 september 2023 om 13:44

Blijkbaar niet, want hier waren ook geen uitsupporters bij.

25 september 2023 om 14:58

Gewoon f-side achtige vakken minimaar een uur eerder laten inlopen met een sluitingstijd van een half uur voor de wedstrijd zodat ze dit gedeelte uitgebreid kunnen fouilleren. Clubs hebben geld zat tegenwoordig om daar extra personeel voor te huren.

25 september 2023 om 15:20

Marco heeft gelijk.. kappen met deze ellende... het ophemelen van spelers neemt groteske vormen aan en het gedrag van dit soort spelertjes ook want ze voelen zich tot God verheven.terwijl.ze.een iq-loos zootje zijn die een balletje kunnen trappen en zelfs moeite hebben met de taal beheersen. Veel.malloten hebben hun club tot hun kerk verheven en zijn totaal.elk.gevoel.kwijt.dat het een spelletje betreft. Het is buiten proportioneel geworden in alle opzichten en niet leuk meer

25 september 2023 om 11:02

Ik zou wat gerichter en tegelijkertijd strenger willen straffen. Dus het vak met supporters waar vanuit gegooid wordt bestraffen met meerdere wedstrijden niet aanwezig mogen zijn.

25 september 2023 om 12:49

Financieel moet je ze ook pakken, en dan ook echt flink laten betalen voor de schade die ze aanrichten. Als ze boetes krijgen van 10.000 euro laten ze het misschien wel een keer.

25 september 2023 om 15:11

Strenger straffen is niet eens zo belangrijk. De pakkans vergroten, daar win je alles mee. Het gaat niet zozeer om de hoogte van de straf, want als iemand denkt ergens mee weg te kunnen komen, en dus helemaal geen straf te krijgen, dan is de kans groot dat die persoon tot actie overgaat. Als je weet dat je waarschijnlijk de sjaak bent als je iets uitvreet, dan wordt het ineens een stuk minder aantrekkelijk.

Beste voorbeeld blijft de VS. Daar wordt heel zwaar gestraft, maar de criminaliteit is er niet minder om, omdat de pakkans (relatief) klein is.

25 september 2023 om 11:40

Schandalig voorstel. Eerder 0-6, 3 punten in mindering voor Ajax en de komende 7 wedstrijden geen thuispubliek.

En weer door. Feynoord heeft een historisch resultaat door de neus geboord zien worden omdat Ajax supporters hele kleine mensen zijn die een pak slaag van Feynoord niet kunnen verkroppen en dan maar de boel gaan saboteren. Ajax moet keihard gestraft worden. Waarom zijn er geen netten geplaatst?? Ajax heeft er niet alles aan gedaan om dit te voorkomen en nu moet Ajax gewoon even branden

25 september 2023 om 12:01

Prima als je dit wil, maar dan had Feyenoord toch ook al lang hard gestraft moeten worden doordat Klaassen werd verwond door een Feyenoord supporter? En nee, daarmee vergoeilijk ik niets met gisteren. Dat was zwaar vernederend als goed willende Ajax-supporter dat je op en naast het veld zo te kakken wordt gezet. Op alle fronten was dat Ajax-onwaardig. Ik hoop ook dat we er alles aan doen om die schoften hard te straffen.

25 september 2023 om 12:37

Totaal andere situatie. Klaasen werd niet geraakt met de intentie om de wedstrijd te saboteren. En ajax heeft wedstrijd alsnog gewonnen. Gisteren kon iets gebeuren wat in geen 50 jaar zou gebeuren. Ajax moest gewoon groot zijn en het verlies van de rivaal accepteren. In plaats daarvan denken ajax supporters (niet zozeer jij) dat ze groter dan het voetbal zelf zijn. Als je stoer doet met je overwinning tegen Real dan moet je nu ook gewoon een man zijn en je verlies, hoe hoog ook, accepteren. Ajax heeft zich een hele kleine club getoond gisteren en de supporters deden eraan mee.

25 september 2023 om 13:02

Nee Klaassen werd geraakt omdat ie toevallig net een sigaret op wilde steken. Ga nu niet vergoeilijken wat er daar gebeurde. Het feit dat wedstrijden gestaakt worden, is juist daar als precedent geschapen. En laten we niet doen alsof dit niet al eerder is gebeurd, want denk aan wat er in Groningen gebeurde. Exact hetzelfde. Groningen supporters hadden zelfs van te voren aangekondigd dat ze Ajax wel eens ff terug zouden laten komen. Vreemd dat men nu allemaal een mening heeft, maar destijds was het muisstil. Het is gewoon schandalig, en je kunt twee kanten op. Of je gaat de beveiliging van een stadion zo hoog maken, dat er niks mee het stadion in kan en stop ook met het faciliteren van alcohol in de stadions. En een andere oplossing is stoppen met het spelen voor publiek. Voetbal is dan alleen nog op tv te zien. Doe je dit niet, dan kun je dit nooit uitbannen en gaan de 1-hersencellige "supporters" elkaar verder uitdagen om wedstrijden gestaakt te krijgen.

25 september 2023 om 13:24

Niemand verdiend het om een aansteker/batterij tegen zijn hoofd te krijgen. Die man mag van mij stadionverbod voor het leven krijgen. Maar heb jij watsapp berichten gezien waarin Ajax supporters bewust de wedstrijd stil willen leggen omdat ze niet tegen een grote nederlaag aan willen lopen? Daar zit wel een verschil. Ajax heeft die bekerwedstrijd gewonnen. Waar is de overwinning voor Feyenoord dan? Ajax is de grootste club en de knvb mag dit niet laten gaan. Nogmaals 0-3 en 3 punten in mindering lijkt mij het meest netjes.

25 september 2023 om 11:40

Gewoon elke klassieker in een 3-0 voor de thuisploeg zonder te spelen. De wedstrijd dus gewoon nooit meer spelen.

25 september 2023 om 11:50

De wedstrijd een paar jaar niet laten spelen vind ik geen gek idee, maar om de clubs dan maar elke keer 3 punten te geven is natuurlijk niet juist. Geen punt en als dat niet haalbaar is dan 1 punt, meer niet. Overigens zal dit natuurlijk nooit gaan gebeuren, die wedstrijd wordt gespeeld, hoe dan ook.

25 september 2023 om 12:51

2x gelijk dan... ook goed

25 september 2023 om 11:57

Dat slaat natuurlijk nergens op. Bij soortgelijke incidenten werd ook niet zo'n straf gegeven. F-Side leeg vind ik persoonlijk proportioneel. Gelukkig is het aan de aanklager om objectief, consequent en zonder emotie te besluiten.

25 september 2023 om 12:00

Ik vind het staken van wedstrijden veel te makkelijk mogelijk nu. Kijk als er een speler wordt geraakt met een aansteker of iets dergelijks… en de veiligheid van de spelers kan niet worden gegarandeerd, ja dan moet je staken! Maar dit vuurwerk had opgeraapt kunnen worden, en men had weer door kunnen spelen. Een hele wedstrijd staken is toch echt niet nodig. Even oponthoud, grote geldboete en doorspelen. De veel striktere regels gooien nu ook roet in alles.

25 september 2023 om 12:16

En dan een leeg bekertje plastic ergens langs het veld. Dat is al helemaal onzin om voor te staken..

25 september 2023 om 12:26

Als we nou eens besluiten om wel door te spelen, zolang de veiligheid van de spelers niet in het geding is, maar dan als straf meteen het betreffende vak leeg laten de volgende wedstrijd? Twee keer staken in een wedstrijd, vak twee wedstrijden leeg etc.

25 september 2023 om 15:16

Je hebt gelijk Marco.. en daarnaast de adoratie en het ophemelen tot groteske hoogtes van knulletjes met een omvang gemiddeld 35 omdat ze een bal.soms.naar de goede.kleur kunnen spelen zijn buitensporig.. het gedrag van die knulletjes die een balletje kunnen trappen eveneens

Ik snap het niet, je hebt camera's. Je kan die malloten er toch uitvissen, ME er op afsturen.
Desnoods door ME heel dat vak legen.

Dan verder spelen.

25 september 2023 om 10:42

Allemaal zwarte hoodie, capuchon op, misschien sommigen zonnebril of iets anders voor t gezicht. Bvendien houden ze allemaal de handen boven elkaars hoofd. Als je de ME daarheen stuurt, wordt t een slachtpartij.

25 september 2023 om 10:44

@rubentje, dus capuchon en hoodies verbieden in het stadion

25 september 2023 om 10:45

Dan moet dat maar een keer gebeuren toch?
Desnoods kledingvoorschriften.

Door de strengere regels die de KNVB nu heeft doorgevoerd, leggen ze de macht bij de supporters.
De supporters bepalen of een wedstrijd wordt uitgespeeld of niet.
Dat is te bizar voor woorden.

25 september 2023 om 10:48

Moeten we dat maar eens proberen misschien. ME het vak in met ijzeren knuppels, niemand het vak uit laten. Zien we daarna wel weer wie er nog op kan staan.

Echt zo spuugzat klaar met dat tuig. Kost telkens weer klauwen vol met geld. Gewoon eens een keer goed tonen wie er de baas is, eens en voor altijd. En harde kernen, ultra's, casuals of hoe die kneuzen zichzelf ook noemen aanmerken als terroristische organisaties.

25 september 2023 om 10:56

Ja en netten ophangen. Of misschien geen seizoenskaarten meer en alleen losse kaartverkoop en dan plaatsen willekeurig toewijzen. Dan zit t uitschot nooit meer allemaal bij elkaar.

Het kost de maatschappij klauwen met geld en als Stewart wil je voor zo’n wedstrijd ook niet de verantwoordelijkheid om die doorgesnoven sukkels allemaal te foullieren.

25 september 2023 om 10:56

"als je de ME daarheen stuurt, wordt t een slachtpartij.'

Prima toch, laat ze die gasten maar neerknuppelen. Stel idioten bij elkaar.
Neer knuppelen en stadion verbod voor leven.

25 september 2023 om 11:03

Die Me'ers raken dan ook gewond. Ga er maar aanstaan.

25 september 2023 om 11:06

Klinkt leuk maar denk jij dat stewards dit soort regels kunnen handhaven tegen dit soort gasten?

25 september 2023 om 11:14

Moet verdomme toch wel in mijn winterjas het stadion in kunnen komen

25 september 2023 om 11:22

@afcajax16, zeker, maar dan wel dat je gezicht zichtbaar is.

25 september 2023 om 11:23

Ja sorry ajax16 maar dat is dan jouw probleem. Regel een winterjas zonder capuchon en klaar ben je. De tijd voor excuses, en geklaag over dat de goeden onder de slechten lijden, is voorbij. Dat tuig moet aangepakt worden, en als een kledingvoorschrift helpt, dan moet dat maar.

25 september 2023 om 12:28



25 september 2023 om 12:53

Rvpstrikernl, een steward is er dan ook niet om mensen actief de regels te laten handhaven. Die is er om mensen hun plek te wijzen, iemand misschien attent maken dat je niet mag roken en dan houdt het ook op. Stewards worden tegenwoordig als veredelde beveiligers gebruikt en ik vraag me af of ze allemaal daarvoor zijn opgeleid.

25 september 2023 om 14:58

Ja jij gaat 50.000 man verbieden een capuchon op te doen? Ik snap dat je in oplossingen wil denken maar kan je misschien iets realistischer denken?

25 september 2023 om 10:42

Krijg maar heel F side leeg. Velen zijn nog dronken/high he. Die werke niet zomaar ff netjes mee.
Gewoon niet welkom meer.

25 september 2023 om 10:45

Als ajax een beetje ballen heeft, het seizoen het vak leeglaten. Dan doen ze tenminste iets.

25 september 2023 om 10:50

Als het dronken/high is valt het mee. op vak S in de Kuip staan er een heleboel met de kaakjes te malen

Eigenlijk zou je de risicovakken zo moeten inrichten dat ze minstens 3 uur van tevoren het stadion in moeten om uitgebreid gefouilleerd te worden en te controleren op gebruik van verboden middelen.

Sta je strak of heb je fakkels in je arie gestopt, dan kom je er niet in en krijg je meteen een stadionverbod van een half jaar. Nog een keer? Levenslang.

25 september 2023 om 10:58

@feye_88 Het gebruik van verboden middelen is niet strafbaar, dus waarom zou je daar op moeten controleren?

25 september 2023 om 10:58

Gefouilleerd ?De enige reden hoe ze die spullen binnen krijgen is omdat de mensen die moeten checken of ze wat hebben mee werken. Misschien uit angst?
Geen idee.
Er is altijd wel een manier om iets naar binnen te smokkelen als zelfs mobieltjes in een gevangenis lukt dan is vuurwerk in een stadion geen probleem bij wijze van.
Ik ben het eens met FC twente. Leeg houden dat vak klaar. Why extra geld verspillen omdat volwassenen zich misdragen?

25 september 2023 om 11:26

Epi

Verboden middelen niet strafbaar? Huh?

Als club mag je bovendien huisregels gebruiken, die zet je in je voorwaarden bij het kopen van een kaartje. Ben je zodanig dronken of strak dat we wangedrag verwachten? Dan zetten we je buiten. Net als in een kroeg.

25 september 2023 om 11:37

Fctwente Rsd

Als FC Twente ballen had, hadden ze een jaarlang geen uitsupporters meer toegelaten na het stoeltjes gooien in de Adelaarshorst!?

25 september 2023 om 12:01

Hij zegt toch nergens dat Twente dit niet moet doen? Daarnaast zijn de situaties niet vergelijkbaar, want die lui uit Deventer hebben het behoorlijk uitgelokt die wedstrijd. Toch zou ik ook voor dit soort straffen zijn, gewoon een paar jaar zonder uitpubliek in de wedstrijden waar ze zich misdragen.

25 september 2023 om 12:02

@vernon

Drugsgebruik is in Nederland niet strafbaar. Het in bezit hebben wel. En openbare dronkenschap kan ook als strafbaar worden gezien. Maar als jij wappie het stadion in wil en je kan je nog wel acceptabel gedragen, dan mogen ze je wettelijk gezien niet weigeren op grond van de discriminatiewet.

25 september 2023 om 13:29

Epireff....je bent echt onzin aan het praten.
Als ik een discotheek in wil en ik sta zo strak als een tientje mogen ze me ook gewoon weigeren.
Je bent onder invloed en dat wordt niet toegelaten (bij de ingang.)
Heeft helemaal niets met discriminatie te maken.

25 september 2023 om 10:43

Die gasten kleden zich om onder een spandoek. Amper te zien

25 september 2023 om 11:46

spandoeken verbieden

25 september 2023 om 10:49

Het zijn er veel te veel en ze steken het vuurwerk af onder een spandoek meestal, vaak genoeg zelf gezien in stadions

25 september 2023 om 10:55

Maar het gooien moeten ze wel spandoel weghalen. JE kan dusl wel zien wie er gooit toch lijkt mij

25 september 2023 om 10:55

Iedereen onder het doek dan maar straffen.

25 september 2023 om 11:01

Ik heb zelf in andere stadions gezien dat ze het er onderdoor gooien. Het zijn niet de slimste gasten maar ze weten meestal wel hoe ze verborgen moeten blijven

25 september 2023 om 11:04

Gewoon huppakee het hele vak.

25 september 2023 om 13:09

ze kleden zich om onder het doek, dat is het verschil

We kunnen ook lekker overdrijven van Basten. Helemaal stoppen met betaald voetbal. Gaat lekker in dat koppie van hem zeg.

25 september 2023 om 10:41

Het aparte is, bij het oorspronkelijke artikel op het internet stemde ongeveer 80% “eens” op het idee van Marco.

25 september 2023 om 10:46

Ik vind het allemaal niet zo apart meer, mensen zijn er echt helemaal klaar mee hoe het in alle stadions gaat tegenwoordig.

25 september 2023 om 10:48

Denk dat ze meer doelen op de opmerkinge, lekker 0-3 houden en niet verder spelen.

25 september 2023 om 10:53

Ja maarja, dat zullen dan veel pauzes worden dit seizoen waarin niet wordt gevoetbald.

25 september 2023 om 13:37

Prima, zo belangrijk is voetbal ook niet. Ze beweren supporters te zijn en van de club te houden? Laten zien dan.

25 september 2023 om 10:45

Van Basten neem ik al jaren niet meer serieus. De beste man heeft sinds zijn aanstelling bij de Fifa destijds niets meer gezegd wat enigszins ergens op slaat.

Lekker houden bij een wedstrijdje analyseren en verder nergens mee bemoeien.

25 september 2023 om 10:47

Dit heet nou een chargerende opmerking. Een stijlvorm om een discussie aan te wakkeren. Van basten verdient zelf ook z'n brood met voetbal, dus hij meent het niet helemaal. Maar het kan nuttig zijn om te laten zien dat de huidige staat van het gedrag van supporters zo ernstig is, dat je af en toe denkt: laat maar zitten. We doeken het op. Als zoveel mensen zich als infantielen gedragen heeft het geen zin meer.

25 september 2023 om 10:52

Ik denk niet dat Van Basten zijn brood nog hoeft te verdienen met Nederlands betaald voetbal. Hahaha.

25 september 2023 om 10:54

Zn 7e hypotheek dan

25 september 2023 om 10:49

@pranjic, ja dat zou echt wel een zeer extreme maatregel zijn.
Ik denk ook echt niet dat zoiets erdoorheen gaat komen.

25 september 2023 om 11:03

Tuurlijk gaat helemaal stoppen te ver, maar het is wel echt een systematisch voetbalprobleem. Bij hockey, tennis, basketbal, etc. etc. (in binnen- en buitenland) heb je dit soort gezeik allemaal niet.

25 september 2023 om 11:17

Het probleem zit hem in het niet adequaat kunnen straffen van degenen die zich misdragen en het voetbal daarvoor gebruiken...
We leggen wedstrijden stil of staken ze waarmee we tienduizenden in het stadion duperen (betaald en al in het stadion zitten) en miljoenen kijkers thuis.... Het is toch te zot voor woorden dat je je al bij voorbaat afvraagt of de wedstrijd volledig gespeeld gaat worden...?

25 september 2023 om 14:02

Het probleem zit hem in het iq van die mensen. Het is toch van de zotte dat dit soort regels nodig zijn. Bij geen enkele sport heb je die regels, simpelweg omdat die supporters zich wel gewoon kunnen gedragen

25 september 2023 om 15:48

@kwark, bij basketbal heb je dit gezeik zeker wel. Niet in de NBA omdat de supporterscultuur in Amerika heel anders is (vooral gebaseerd op entertainment) maar in andere grote basketballanden (denk aan Griekenland, Servie, Turkije) heb je dit net zo erg. Eigenlijk erger want daar steken ze vuurwerk in een dichte zaal aan. Paar jar geleden was er ook een speler op die manier geraakt. Je gooien daar ook met muntjes die ze eerst verhit hebben met een aansteker.

25 september 2023 om 11:28

Hij bedoelt het natuurlijk niet letterlijk. Is gewoon een waarschuwing.

Als je kijkt wat er in andere landen gebeurt dan is gisteren niet zo heel bijzonder. In die landen voetbalt men ook door.

25 september 2023 om 12:57

D.pranjic, ik denk dat je de context mee moet nemen. Hij zei ook als je het zo belangrijk vind met elkaar dan moet je dit toch kunnen oplossen.

Wat een bizarre oplossing draagt deze man aan, heel "innovatief" in ieder geval.

25 september 2023 om 11:05

Hij overdrijft natuurlijk. Maar het is wel duidelijk dat het zo niet langer kan. Supporters die moedwillig een wedstrijd laten stilleggen. Ze maken de hele sport kapot!

Het betaald voetbal in Amsterdam stilleggen zou ik nog begrijpen, maar de andere teams gewoon lekker laten voetballen!

25 september 2023 om 11:29

Haha ja, want bij ons in Den Haag zou zoiets ondenkbaar zijn

25 september 2023 om 11:32

Bij Feyenoord, NEC, FC twente, Excelsior, MVV, Roda, Heerenveen, Utrecht, Volendam, PEC, Groningen en AZ is het de afgelopen jaren ook al misgegaan. Dus dit is zeker geen incident dat beperkt is tot Amsterdam. Supportersgroepen proberen meer macht naar zich toe te trekken en dat moet je ze absoluut niet geven, want dat zorgt alleen maar voor meer geweld.

25 september 2023 om 12:03

De hypocriecie hier kennen we toch al een tijdje. Het gaat zo slecht met ajax en nog heb je de calimero's

25 september 2023 om 13:45

Tuurlijk, want in Rotterdam en Den Haag gaat het altijd goed he? Er zijn in Nederland te veel "supporters" van verschillende clubs die de boel verzieken.
.

KNVB moet gewoon zeggen: moet het spel worden stilgelegd, dan 1 wedstrijd zonder publiek en een boete opleggen.

Veel te overdreven reactie weer. In het buitenland wordt er continu met vuurwerk gespeeld daar zie je niemand zeiken. Ja het is even vervelend die rook maar dat is zo weer weg. Ik vind dat wij hier in Nederland te vaak iets groter maken dan het is. Stop gewoon met aandacht geven aan dit soort dingen dan wordt het vanzelf minder

25 september 2023 om 10:43

Haha dat vind ik altijd zo'n domme opmerking. Geen aandacht geven, dan stopt het vanzelf.
Dus....gisteren gewoon lekker door blijven spelen, om de haverklap moeten stil leggen omdat die kneusjes op de tribune zich niet kunnen gedragen. Net zo lang "geen aandacht" geven totdat die idioten het veld bestormen omdat andere dingen niet lukken.

Je moet dit juist de volle aandacht geven en zorgen dat je die eikels uit je stadions weert.

25 september 2023 om 10:47

Ja inderdaad, gewoon door blijven voetballen. Een plastic bekertje op het veld en wat vuurwerk... nou nou wat erg. Als je iedere wedstrijd op dit soort dingen gaat letten dan blijf je aan de gang, kan je beter niet meer voetballen. Dat supporters vuurwerk af steken is Altijd al zo geweest en gaat ook nooit stoppen in ELKE competitie niet. Van een mug een olifant maken heet dat

25 september 2023 om 10:54

Doorvoetballen met fakkels op het veld ja?

25 september 2023 om 11:05

Vuurwerk zoals fakkels e.d. in het vak afsteken vind ik persoonlijk ook sfeer verhogend werken. Maar laten we vooral niet doen alsof het normaal is dat er vuurwerk op het veld gegooid wordt.
En er is volgens mij nog nooit een probleem opgelost door het maar gewoon te negeren. Dan zal het alleen maar verder escaleren.

25 september 2023 om 11:10

Dus omdat mensen zich in het buiteland misdragen, moeten we dat hier ook maar in Nederland accepteren? Wat een achterlijke manier van denken.

25 september 2023 om 11:15

Weghalen en weer doorgaan. Er hoeft niet zoals nu 10 minuten gestaakt te worden per incident. Ondertussen de dader(s) via camerabeelden opsporen, uitzetten en straffen. Je ziet dat het werkt met bekergooiers, die worden direct gestraft en dan kan de wedstrijd weer verder. Je moet gewoon geen onderscheid maken. Wat je wel kan doen als KNVB-zijnde is de club straffen mocht de veroorzaker niet gevonden worden of aangemeld wordt bij de Knvb.

25 september 2023 om 11:20

Ja de spelers moeten alles slikken, die krijgen alles naar hun hoofd geslingerd en we grijpen pas in als spelers in gevaar raken. Wat een soft gedoe zeg. Pak dat tuig gewoon aan.

25 september 2023 om 11:50

Gewoon die zogenaamde sfeervakken leeglaten. Je hebt niks aan dat volk. Verder: geen uitpubliek meer, geen alcohol verkoop in het hele stadion, drinken enkel buiten de vakken, dus geen bekers meer mee.

Bij gedonder, 5 wedstrijden zonder publiek. Nogmaals: degradatie. Nogmaals: Licentie afnemen.

25 september 2023 om 15:02

Bizar dat ze dat eigenlijk sfeervakken noemen. Dat vuurwerk verpest alleen de wedstrijd voor de normale supporter en de spelers op het veld en voegt echt 0,0 toe. Daarnaast is het gooien van bekers beneden het niveau van holbewoners en dus net zo idioot. Gewoon keihard aanpakken en als je het er niet mee eens bent, zoek een andere hobby!

Helemaal met San Marco eens dat dit niet langer kan zo. Sinds de regels zijn aangescherpt qua voorwerpen gooien is het iedere week raak. De politiek moet nu echt met een goede voetbalwet komen. Dit kost de maatschappij ook klauwen met geld..

25 september 2023 om 10:57

Waarom moet de politiek zich ermee bemoeien wat er op een (commercieel) voetbalveld gebeurd? Laat de knvb en de clubs eerst hun eigen sores maar eens organiseren. Dit kost de maatschappij uiteindelijk nog helemaal niks, pas als het escalleert buiten het stadion.

25 september 2023 om 11:17



Omdat de politie en ME inzet elke keer wordt ingezet. Denk je dat die agenten gratis werken? En alle schade die wordt aangericht buiten het stadion? Dit kost de maatschappij juist miljoenen. Denk je dat er alleen schade is in het stadion? Wat denk je als je elk weekend honderden tot duizenden agenten extra moet inzetten? Denk je soms dat Sinterklaas dat betaalt?

25 september 2023 om 10:43

Helemaal mee eens. Dit gebeurt in elke competitie waarbij het vroeger nog eens veel erger was dan nu het geval is. Mja als je alles op een vergrootglas legt maak je het allemaal onnodig groter dan het is. Een beetje vuurwerk.. komop man waar hebben we het over?!

25 september 2023 om 10:50

Dat schiet toch ook niet op....een wedstrijd 10x stil leggen.
Gewoon overal netten.....blijkbaar hebben we het nodig.
Werkt dat ook niet....dan blijft het vak waar de problemen zich voordoen lekker leeg een aantal weken. Verspreiden de probleem tokkies zich naar andere vakken? Blijven die ook leeg. Dan maar zonder publiek.

Proberen ze een stadion in te komen? Kei en keihard aanpakken. Waterkanon, traangas, rubberen kogels. Wat er ook voor nodig is om dit stelletje idioten af te stoppen.

25 september 2023 om 10:51

Eens hoor. Hoewel de actie gisteren m.i. meer gericht was tegen de achterlijke gang van zaken binnen Ajax dan tegen de spelers van Feyenoord. Dat zag je ook wel aan de rellen na afloop.

Maakt overigens verder niets uit. Je moet dit proberen uit te bannen, maar je kunt niet altijd de goeden onder de kwaden laten lijden.
Dus strenger fouilleren, strenger persoonlijk straffen, vakken leegmaken enzovoort.

25 september 2023 om 11:39

Klopt helemaal Dnsdkr, het laten staken van de wedstrijd gisteren had niks met de tussenstand of haat richting de tegenstander te maken, maar met de organisatorische wanorde binnen Ajax en de RvC. Al maanden wordt er geroepen om veranderingen, duidelijkheid en nieuwe structuur. Maar zowel de directie als de RvC steekt z'n kop in het zand en blijft het voor elkaar opnemen. Dan houdt het een keer op en moet je als supportersgroep het heft in handen nemen. En dat werkt het best in een wedstrijd waar veel media-aandacht voor is. Ik durf zelfs te stellen dat als de wedstrijd niet gestaakt zou zijn geraakt en die rellen achteraf er niet geweest waren, Mislintat nog steeds op z'n plek zou zitten, zelfs als we met 0-5 van het veld waren gegaan.

25 september 2023 om 11:57

Ik denk als de wedstrijd niet gestaakt werd vanwege vuurwerk op het veld, de supporters alleen maar verder en verder waren gegaan.....net zo lang tot de wedstrijd wel gestaakt werd. Ze waren er overduidelijk op uit om een "signaal af te geven" en de wedstrijd te saboteren. Gewoon doorspelen had het zeer waarschijnlijk alleen maar erger gemaakt.

25 september 2023 om 10:44

Het feit dat het vroeger erger was betekent niet dat we tegenwoordig tevreden moeten zijn met zulke onzin. Je moet juist er voor zorgen dat we niet terugvallen naar het niveau van toentertijd door dit soort dingen keihard af te straffen.

Dat gezegd hebbende, ik denk dat van Basten uit emotie sprak en ik ben het niet eens met zijn stelling.

25 september 2023 om 11:47

Santi, vroeger was vuurwerk normaal, nu niet meer, vanwege de gevaren. Ik vind het ook sfeerverhogend maar het is terecht niet meer geaccepteerd.

Ik vind doorspelen wel een goed idee. Vuurwerk opruimen en door. Ook als dat 10 keer is. En ondertussen politie het publiek in en tokkies arresteren. De nieuwe aanpak (staken) wordt nu gewoon misbruikt en is dus mislukt.

Het is natuurlijk wel schandalig hoeveel belastinggeld naar één enkele sport gaat. Kunnen die politie-inzet van gisteren beter op heel andere plekken gebruiken. Wat zal ik blij zijn als al die losers met North-Face jassen en een panty over hun hoofd eens stoppen met naar het stadion gaan. Dan kunnen we weer normaal naar de voetbal, zonder miljoenenrekening voor de samenleving na elke wedstrijd

Mee eens. Vind het jammer maar het kan even niet anders. Je schaamt je toch kapot als je dan kijkt naar zo een North London Derby gisteren waar ze gewoon uitsupporters in het stadion hebben, een meter of 2 naast de thuissupporters en dat zonder enige ongeregeldheden. Wij zijn minimaal nog 7 a 8 jaar verwijderd van zoiets, vermoed ik.

25 september 2023 om 10:57

Ik ben bij de kolenpotderby geweest Schalke tegen Dortmund daar lopen geel en blauw door elkaar , staan soms in dezelfde kroeg tja dat zie ik hier nooit gebeuren ik vind het al jammer dat er geen uitsupporters zijn in de arena , ik dacht dat de pop verbranden toen tegen Feyenoord bij mij de limit was maar wat er gisteren gebeurde is voor mij echt de limit ik heb al jaren een kaart maar ik denk dat dit mijn laatste jaar is want het plezier gaat er steeds meer af , en niet omdat het slecht gaat want die tijden heb ik allemaal meegemaakt maar het wordt vergald door een stelletje gajes dat zich nog supporter durft te noemen en zich heeeeel belangrijk vinden , Ajax moet nu ballen tonen en dat vak het verdere seizoen leeg laten want dit kan niet langer .

25 september 2023 om 10:47

''mee eens, hEt KaN nIeT anders'' ... schei uit met dat overdreven gedoe.
Plastic bekertjes stellen niks voor en deed absoluut niemand moeilijk over tot vorig jaar.
En vuurwerk is incidentieel.. geef gewoon een straf (3+ wedstrijden zonder publiek) en een boete.

Ook alle autos verbieden want er gebeuren ongelukken... en als je toch bezig bent, ook alle (brom)fietsen... en iedereen naar buiten met helm, knie beschermers en elleboog beschermers voor het geval je valt.

Leuk dat je boos en gefrustreerd bent hoor.....zijn we allemaal na het schandaal van gisteren. Maar dit soort onzin roepen schiet ook niemand iets mee op.
Kom met een serieuze suggestie of hou anders gewoon lekker je mond.

Ajax was zo dom om geen netten neer te zetten, terwijl je dit min of meer van tevoren kon zien aankomen. Gewoon de club bestraffen, wedstrijd niet meer laten uitspelen, 3-0 voor Feyenoord en voortaan netten in ieder stadion verplichten.....blijkbaar hebben we het nodig.

Lijkt alsof hij eerder een smoes verzint om weken te smokkelen, zodat men bij Ajax wel ingespeeld raakt.
Zover ik weet is vuurwerk al een probeem sinds ik nog op de basischool zat.
Inmiddels ben ik 32 jaar oud.
Het gooeien van voorwerpen op het veld is indd achterlijk, maar straf eerder de club dat het betreft.
In dit geval Ajax. F side ook wedstrijden lang leeg.

Hahaha, Ajax ligt op z'n gat, dus we moeten het betaald voetbal maar stil gaan leggen.... Je verwacht het niet.

Misschien aquariums van vakken maken, kan er niks eruit gegooid worden...

Ja joh omdat een aantal zich niet kan gedragen alles afkappen. Geef Feyenoord gewoon de 0-3 en klaar. Daarnaast een forse boete en 2 duels zonder publiek.

25 september 2023 om 11:17

Vooral dat laatste is volgens mij het enige dat echt helpt. Het was nu een doelbewuste actie om die wedstrijd te laten staken, wat in sportief opzicht alleen maar voordelig is voor Ajax (of in ieder geval heel onvoordelig voor Feyenoord). Als daar twee duels zonder publiek tegenover staan, dan denk je misschien wat langer na voor je zo'n fakkel het veld op gooit.

25 september 2023 om 11:52

Wat mij betreft maken we er symbolisch 0-4 van. Een eigen doelpunt, gemaakt door de F-side. 0-3 was het al en dan heeft de F-side wat het wilde: een einde aan de afstraffing op het veld.

Boete en wedstrijden zonder publiek: eens. Netten ophangen rond de F-side. Iedereen die ook maar een fakkel aangeraakt heeft proberen te identificeren en van zijn bed lichten.

25 september 2023 om 13:11

Ik vind niet dat je iedereen moet straffen. Dan liever 4 duels deze vakken leeg, mensen in dit vak ook niet meer naar georganiseerde uitwedstrijden en nu vast netten voor het vak (of nog beter schermen)

Het is toch zo ontzettend exemplarisch dat Marco van Basten dit opeens roept nu. Vuurwerk en rotzooi op het veld gooien gebeurt al jaren, rellen zie je al jaren, rotzooi om het voetbal zie je al jaren, maar als het allemaal kommer en kwel is bij Ajax en het gebeurt daar moeten we opeens maar helemaal stoppen met voetbal. Ik snap het sentiment hoor, maar als je geen enkel benul hebt van regels, consequenties en hoe je dit soort dingen kan aanpakken, schrijf dan gewoon lekker iets op Twitter, maar ga niet met je kop op TV zitten. Gewoon streep onder deze wedstrijd en de komende 3 klassiekers in Amsterdam zonder supporters. En netten ophangen. En voor mijn part Feyenoord de komende 3 keer tegen Ajax ook zonder supporters ivm die aansteker vorig jaar.

25 september 2023 om 10:46

Er wordt al jaren vuurwerk e.d. op het veld gegooid, maar ik denk dat Marco ook de samenleving anno 2023 er onbedoeld bijhaalt. Zijn opinie komt niet uit de lucht vallen. Het is een structureel probleem aan het worden in Nederland.

Zoals ik zelf al schreef hieronder is het respect voor elkaar volledig verdwenen en dit gaat niet meer terugkeren. Het o, zo mooie beschaafde Nederland met haar molens, koeien en klompen...

25 september 2023 om 10:49

Voetbalterreur is toch niet een opkomend iets? Het was vroeger veel erger. En nog steeds schering en inslag. De enige reden dat je het bij Ajax weinig zag is omdat Ajax altijd wint. Dan krijg je onterecht het idee dat die hooligans wat rustiger zijn geworden, maar dat is niet zo. Dat er toenemende polarisatie in de samenleving heerst ben ik met je eens, maar voetbalgeweld is al 50 jaar een landelijk probleem. En een van de redenen ervan is dat we altijd heel hard roepen dat er regels moeten komen vlak nadat er iets is gebeurd en we het een paar weken later weer zijn vergeten.

25 september 2023 om 10:57

Vuurwerk is toch geen structureel probleem joh?
Gebeurd wellicht jaarlijks, maar niet wekelijks.
Vuurwerk wordt in menig andere landen afgestoken en ze spelen gewoon door.
Niet dat ik een voorstander ben van vuurwerk in het stadion, in tegendeel, maar het probleem wordt nu wel schromelijk overdreven.

25 september 2023 om 11:05

Ik bedoel meer dat vuurwerk op het veld gooien structureel gebeurt. Dat is niet iets nieuws. Verder is dingen op het veld gooien wel een probleem. Voetbal is echt de enige sport met zulke achterlijke fans. Bij tennis is een stadion van 30.000 mensen zelfs gewoon netjes stil tijdens een punt. Dat is misschien het andere uiterste, maar het afdoen met ah joh, is gewoon emotie slaat nergens op. Steek die fakkel lekker in je reet als je daar blij van wordt, maar laat de rest lekker gewoon voetbal kijken.

25 september 2023 om 11:54

Dat het erger wordt is een mythe. Is allemaal goed onderzocht, en is gewoon niet waar. De mensheid vindt al 2000 jaar dat het steeds erger wordt. En toch gaan we een stuk fijner met elkaar om dan toen.

Geef die spelers allemaal een hockeystick, en stuur ze gezellig de Hoofdklasse in. Zo'n Giminez of Brobbey kan best wel een balletje slaan lijkt me.

Stop met betaald voetbal omdat er een paar plastic bekertjes op het veld worden gegooid wekelijks?
Nou nou...
Dit doen mensen moedwillig omdat je ze de macht hebt gegeven. Waarom zou je ze die macht geven?
Zitten een stelletje clowns in het bestuur van de knvb, die niet 2 stappen voor uit kunnen denken.

Stoppen met betaald voetbal lijkt mij wat ver gaan.
Maar ergens ben ik het wel met hem eens.
De grote groep hersenloze die de hoofdingang forceren gister, wat een tuig.
Dat heeft helemaal niks meer met voetbal te maken.

Er moet toch een manier zijn om deze mensen te weren?
De man die het biertje gooide, hadden ze ook zo te pakken. Dan moeten we deze mannen toch ook kunnen identificeren? Geef ze een levenslang stadion verbod.
Individueel straffen en niet het collectief, want 95% van het stadion keurt dit gedrag af en zij zijn wel de dupe.
In Engeland hebben ze het, in de stadions, ook grotendeels aan banden kunnen leggen. Dat zou hier ook gewoon moeten kunnen.

Ergens heeft San Marco natuurlijk volkomen gelijk. Het is van de zotten dat dit soort fans, ja die noemen zich dan voetbalfans, het verzieken voor de rest van voetbalminnend Nederland.

Het is ook absurd dat dit in een 'beschaafd' en 'prachtig' Nederland gebeurt zeg men dan. Nou, ik vind het niet verrassend. De voetballerij is een spiegelbeeld van de samenleving anno 2023 in Nederland. Nul respect voor elkaar/medemens en puur egoïsme dat hoogtij viert. En er zullen vast velen zeggen dat dit ook in Frankrijk, Polen en Duitsland gebeurt, maar dat is een land met tig keer zoveel inwoners en oppervlakte als wat hier leeft.

Verklaar mij maar voor gek, maar er zijn maar weinig soorten volkeren dat zo asociaal, egoïstisch is als Nederlanders. Soms schaam ik mij om Nederlander te zijn. Die hebzucht, verschrikkelijk gedrag en egoïsme is om te kotsen. En nee, dit gedrag is niet alleen in en rondom een stadion te zien, maar ook in steden, tijdens festivals, vakanties e.d.

25 september 2023 om 11:58

Cancellara, ik begrijp dat sentiment wel, maar dat vinden ze in andere landen vaak ook van hun eigen land. Overigens is het een mythe dat het erger wordt. Is allemaal onderzocht, en onwaar gebleken.

Ik merk het zelf ook hoor. Als er op de weg weer eens iemand als een tokkie tekeer gaat. Maar realiseer je dan dat al die andere honderden auto’s die je tegen bent gekomen, wèl netjes rijden.

25 september 2023 om 12:46

Ja, ergens heb je natuurlijk gelijk Vernon. Maar het lijkt juist met de dag erger te worden. Voorheen reden er 100 netjes en 1 niet, maar tegenwoordig rijdt er 1 netjes en 100 níet. Het is een maatschappelijk probleem en dat wordt met de dag erger. Zie alleen de problemen die de jeugd/pubers hebben. Het wordt een hele individualistische maatschappij zo...

Omdat het met die club uit 020 niet goed gaat moeten we het voetbal stil leggen. Tijdens de corona competitie hebben ze al geluk gehad.

Komende 1 jaar top wedstrijden zonder publiek dan leren ze het wel af. Ze slopen zelfs de Arena . Alleen jammer voor de echte supporters.

Lekker genuanceerd allemaal. Betaald voetbal stoppen, geloof je het zelf?
Daarnaast: er zijn ook gewoon betaald voetbal clubs waar de tent niet wordt afgebroken.

Ik heb weinig Excelsior fans ruiten in zien slaan na een verliespartij of vuurwerk op het veld zien gooien.

Wel vind ik dat we in Nederland een nogal apathische houding hebben ten opzichte van de problemen in het betaald voetbal: iedereen spreekt schande van wordt er gebeurt maar niemand in de politiek of in het betaald voetbal steekt echt serieus zijn schouders eronder.

Kopieer nou eens gewoon de Engelse aanpak in plaats van elk weekend tienduizenden mensen de dupe te laten worden van een stel leeghoofden.

Ajax moet als eerste paal en perk stellen en de gehele F-side leeg laten de eerste seizoenshelft. Leuk dat zingen en slaan op een trommel, maar als je bij tegenslag gelijk moedwillig de wedstrijd gaat verzieken, dan ben je geen echte supporter. Al denken ze daar zelf vast heel anders over.

Gewoon zonder publiek spelen als de top 3 tegen elkaar moet spelen. Heel simpel, maar dit zijn de clubs waarmee het vaakst gezeik is. Het is jammer, maar het kan kennelijk niet meer. Er kan dan iig nog gespeeld worden.

Een fantastische voetballer, maar niet altijd de slimste.
Slaat natuurlijk nergens op. Als ze zich bij ajax niet kunnen gedragen, dan speelt ajax maar een tijdje zonder publiek of zonder bepaalde delen van het publiek. Of netten ophangen. Dat laatste verwacht ik eigenlijk al binnen een week.
En ik noem nu trouwens alleen ajax omdat dat het topic is hoor. Ik begrijp prima dat heel veel clubs idioten hebben rondlopen.

Gewoon zoals bij Barca en Real de ultra’s verbannen en niet meer laten terug komen. Denk dat Ajax die gasten liever kwijt is dan rijk.

Zullen we anders gewoon stoppen met het betalen van analisten? Zij worden toch betaald voor goede teksten, maar als je dit gaat lopen roepen dan moet je toch ook van de buis gehaald worden?
Wat een gelul zeg.

Marco, blijf aub weg bij praatprogramma's. Dat jij geen enkele weerstand in je lichaam en brein hebt wanner er iets misgaat is jouw probleem.

In de normale echte wereld, pakken we problemen aan!

Laten we beginnen met iedereen op dezelfde manier aan te pakken. Ik heb gisteren als een onschuldige persoon (en met mij velen) paarden op mij af zien komen, traangas gehad ect ect. Vervolgens kunnen terroristen op de A12 genieten van een heerlijke zomer douche. Dat gezegd hebben, mogen ze van mij degene die naar binnen zijn gegaan hard straffen. Demonsteren tegen de top van Ajax moet kunnen, maar zonder geweld. Dus ook de mensen die zo nodig met klinkers moesten gaan gooien aanpakken! Hoe idioot ben je als je dit doet. De Politie moet zich trouwens ook anders opstellen, want met een andere opstelling zou het niet zo uit de hand lopen. Je weet namelijk dat deze gasten een kort lontje hebben.

Wedstrijd of 5 zonder publiek in de Arena alleen uitsupporters. F side hele seizoen leeghalen tot de schuldigen zich melden. Waarom de andere 17 clubs straffen omdat een deel van Ajax zich misdraagt?

En dan maar hopen op dat ze elkaar onderling terecht zetten zoals ik laatst bij Twente al zag gebeuren. Dat is de beste manier.

Of stop betaal voetbal voor Ajax indd.

Oplossingen is simpel, wedstrijd definitief gestaakt 1 wedstrijd zonder publiek. Bij 2e x 2 wedstrijden 3e x 3 wedstrijden enz.

Een stadion zou je alleen nog maar moeten kunnen betreden met een gezichtsscan voor iedereen ouder dan 18 jaar. Dan ben je de crimineeltjes in ieder geval binnen je stadionpoorten kwijt. Dat is toekomstmuziek. Nu de complete Eredivisie stilleggen? Dat lijkt me buitenproportioneel en vervelend voor club die tot nu toe buiten schot zijn gebleven.

Blijft af en toe een pannenkoek die Van Basten. In plaats van naar echte oplossingen kijken gelijk maar alles stopzetten. Wat voor maatregelen zijn er eigenlijk echt genomen nu anders dan wedstrijden steeds stil leggen om de daders te zoeken? Je geeft de supporters nu ook teveel macht doordat ze alles kunnen stilleggen steeds. Wel grappig dat ze een 'normale' supporter wel uit het stadion halen maar bij de F-side nks gedaan werd.

Ik zou zeggen, hoe vervelend ook, begin voor nu eens met netten te plaatsen overal. Scheelt al een hoop zooi op het veld. Daarnaast met al die slimme camera's van tegenwoordig zou je verwachten dat iedereen makkelijk op te sporen is. Straffen flink omhoog en meldplicht, al snap ik dat de capaciteit van de politie dat op het moment niet toelaat.

Ah ja Marco, want Ajax is de enige club in het land? Dit gebeurt echt niet bij veel clubs, dat zijn er maar een handjevol in Nederland. Gelukkig hoeven we Marco's mening niet serieus te nemen. Geweldige voetballer, maar heeft als trainer en analist laten zien niet zoveel verstand te hebben van het spelletje.

25 september 2023 om 13:50

Ajax, PSV, Feyenoord, AZ, Groningen, Vitesse, ADO, Utrecht. En dan vergeet ik er nog wat waarschijnlijk, en allemaal in het laatste jaar gebeurd.

25 september 2023 om 14:27

Ah dan noem je voor het gemak er ook een paar waar er bekers op het veld worden gegooid en er geen veiligheidsprobleem is, zoals PSV en Utrecht. AZ ben ik ook benieuwd naar je voorbeeld van misdragende thuissupporters.

25 september 2023 om 15:29

Bij PSV is er, weliswaar in de EL, een keeper van de tegenstander aangevallen.
Bij Utrecht is er ook een incident geweest bij Vitesse, waarna Vitesse Utrecht uit terugpakte (of andersom). En bij AZ natuurlijk het aanvallen van spelersvrouwen en begeleiding van West Ham op de hoofdtribune. Dus niets bekertjes, deze al bewust niet meegenomen in mijn opsomming.

Ben je niet goed van Basten? Mijn club draait na 5 ellendige jaren eindelijk weer eens lekker. Dan gaan we alles platleggen omdat de Amsterdamse idioten niet met tegenslag kunnen omgaan? Gewoon de Arena en de Kuip helemaal volhangen met netten tijdens de klassiekers en dan ben je al een heel eind.

De emoties hierachter van V Basten snap ik wel. Hij is voetballiefhebber, heeft een Ajax-hart. En dan zie je de Klassieker ontsiert worden door geplande acties van dit zooitje randdebielen. Die zich nog supporter durven te noemen ook.

Maar uiteraard is is afschaffen van het hele betaalde voetbal een overdrijving, is het niet de oplossing.

Ten eerste valt het aantal incidenten nog mee met bijv de jaren 70 en 80, toen je echt een probleem had. Het staaf-incident, de vuurwerkbom. De Hillsburrough ramp, de ramp in het Heysel stadion.

Ten tweede, dit vraagt om een gerichte, praktisch uitvoerbare Voetbal-wet. Politiek, Justitie en de KNVB zullen hier het initiatief in moeten nemen. Je ziet nu dat bewust wedstrijden gesaboteerd worden. Vorig jaar, met Groningen, vorige week met die suffe actie bij PEC. En nu dus dit zooitje sneuneuzen die dit allemaal gepland hebben.

De huidige, zogenaamde strenge, lik op stuk maatregelen van de Knvb, geven Hooligans alleen maar munitie. Je weet dat als het verloop van de wedstrijd je niet zint, je deze dus moedwillig kunt traineren.

Maatregelen, zoals in Engeland zal men moeten nemen. Daar hoor en zie je niet zo vaak meer dit soort incidenten. Ja, heel af en toe rent een debiel nog wel eens het veld op, maar die wordt gelijk aangepakt. Al bijna 20 jaar hoor ik analisten, journalisten en oud-voetballers roepen om zo'n Voetbal-wet.
Maar steeds komen er halfbakken regels, die alleen maar averechts werken. En kun je de obilgate 'boze' reacties van politici wel weer uittekenen.

Vuurwerk op het veld laat staan de hoofdingang bestormen is natuurlijk op geen manier goed te praten, maar figuren zoals v. Basten (of ongetwijfeld een hoop andere mensen die je de komende week in de media hierover zult horen) moeten ook denk ik eens beseffen dat je uitwassen nooit volledig kunt uitbannen.

Het enge aan dit soort uitspraken, en uberhaupt (een deel van) de maatschappelijke tendens de laatste tijd is dat je een groep mensen hebt die liever de volledige massa helemaal insnoert met geboden/verboden/nog meer regels/nog strengere wetten en dan denkt dat je daarmee uitwassen 100% kunt gaan voorkomen en dat iedere individuele persoon van de 50.000+ nog wat die in zo'n stadion zit keurig netjes in de pas gaat lopen.

Wat dat betreft werkt het net als een springveer : het eerste stuk kun je nog redelijk makkelijk en ver indrukken met generieke, realistische en proportionele regels, maar hoe verder je hem wil indrukken hoe moeilijker het gaat en hoe meer kracht je ervoor nodig hebt. En dat laatste staat dan symbool voor uitspraken zoals van San Marco die er kennelijk totaal niet mee zitten om alles maar voor iedereen te verbieden. Een hele enge gedachtegang vind ik dat.

Wat dat betreft geloof ik trouwens niet dat het voetbal nou zoveel hufteriger is geworden de laatste jaren, maar vooral dat de maatschappelijke snaar een stuk gevoeliger is geworden. En hoewel het in principe natuurlijk alleen maar goed is om het gedrag van gisteren openlijk af te keuren zijn er gewoon ook net iets te veel mensen die maar al te veel lijken te genieten van mogelijke verboden/annuleringen die er dan voor hen op zouden moeten volgen. Past ook gewoon thuis in de cancelcultuur dit.

De hele arena was overigens gisteren aan het fluiten richting de F-side. Dat mag ook wel gezegd worden.

gisteren, 18:42 uur GarlandBriggs 1. Dit jaar lang alleen nog kinderen, moeders en opa's en oma's toelaten in het stadion. Liefst mensen die normaal geen kaartje kunnen betalen.
2. Alle hooligans in kaart brengen zoals bij een criminele organisatie.
3. Kledingvoorschriften. Geen hoodies, mutsen, Petten, shawls etc..dingen die je id kunnen verbergen
4. Die mafketels die toch over de schreef gaan een levenslang stadion- en evenementenverbod. Daarnaast fikse financiële boetes waarbij ze 5 jaar onder curatele gaan waarbij, naast vaste lasten en weekgeld, alle inkomsten in een Schadefonds gestort worden.

Stop er maar mee? Nog harder aanpakken dit soort trieste figuren. Hele plein bij de arena staat vol met cameras. Oppakken die gasten en meldplicht geven zodra Ajax speelt. Werkt dat niet dan nog harder straffen. En uiteraard de geleden schade op deze kneuzen verhalen.

Wat een dom iets, ze moeten dat hele kleine groepje hard aanpakken, als ze niet naar voetbal kunnen gaan ze de zalen in, naar sporten

Van Basten reageert vanuit emotie, dat weet hij zelf ook wel. Punt is wel dat het huidige beleid niet werkt. Er kan nu amper goed opgetreden worden tegen dit soort gekken die moedwillig een wedstrijd laten stopzetten.

25 september 2023 om 11:28

dat moedwillig stopzetten is een direct gevolg van de buitenproportionele regels wat betreft het staken bij de knvb. Je geeft de macht aan de raddraaiers.

Gister was het staken volledig terecht, dat vooropgesteld. Maar voor de wedstrijd gingen er al verhalen rond van 'winnen of staken'. Dit gebeurde vorig seizoen ook bij Groningen-Ajax. Je zag het ook bij Willem II-NAC. En heel eerlijk, het zou me niks verbazen als het zondag ook gebeurd bij NEC-Vitesse. Staat de stand je niet aan, kan je de boel heel makkelijk verzieken. Het hoeft namelijk niet eens vuurwerk te zijn. Want zeg nou eerlijk, dat ene bekertje gister na de 0-2, die niks of niemand raakte, een centimeter over de boarding lag, daar had de wedstrijd geen 5 minuten voor stilgelegd moeten worden, dat zorgde echt, hoe triest ook, voor nog meer hoogspanning en emotie bij de raddraaiers.

En eigenlijk heeft het ook nog geholpen ook: het is wel heel frappant namelijk dat Mislintat gister er alsnog wordt uitgegooid ipv eerst het onderzoek af te wachten. Ook al ben ik heel blij dat Sven opgesodemieterd is, had je na die rellen en staking gister beter even kunnen wachten,

Mijn stappenplan:

1. Wet voor gezichtsbedekkende kleding uitbreiden binnen en rondom stadiums. Geen petten, capuchons , bivakmutsen en andere ongein. Camera erop en vis ze er 1 voor 1 ut.
2. Hoge straffen voor voetbal-gerelateerde misdagen. Stadionverbod schrik je niet mee af, dan maar celstraffen en extreme boetes.
3. Clubs laten betalen voor schade, politiekosten en ga zo maar door. Dan gaan ze ook wel strenger controleren en handhaven.

25 september 2023 om 11:31

Opzich prima idee, maar er moet dan politiek gezien iets gebeuren ivm het strafrecht, bij de KNVB mogelijkheden om sancties/schadevergoedingen etc bij de clubs te verhalen en bij de stadions moeten er kledingsvoorschriften komen.
Er zal dus een hoop moeten gebeuren en alles bij elkaar houdt zo'n figuur die vorig jaar bij PSV het veld op loopt niet tegen.

25 september 2023 om 12:00

Helpt wel als je deze veld-bestormer een boete van 4x zijn jaarsalaris oplegt. Mag hij er heel lang voor werken.

25 september 2023 om 13:40

haha 4 keer zijn uitkering?

Hij roept dit denk ik vooral omdat hij denkt dat ie die gasten raakt door hun voetbal van ze af te pakken. Dat heeft alleen geen zin.

Iemand die denkt dat het wel en wee van een voetbalclub het waard is om jezelf en andere in gevaar te brengen, van alles te slopen enz. heeft meer problemen. Je kunt het voetbal weghalen maar de problemen blijven. Enige positieve is dat ze dan hopelijk minder in groepsverband acteren waardoor de schade minder groot wordt.

Het sluiten van de F-side zou misschien kunnen helpen met geweld in en om het stadion, maar deze zelfde gasten gaan zich dan echt niet ineens als brave burgers gedragen. Het is uiteindelijk het verplaatsen van het probleem.

Kortom we moeten misschien kijken naar de manier waarop onze samenleving “functioneert” en ons afvragen waarom er zoveel gefrustreerde mensen zijn die dit soort dingen doen.

Wat een overdreven stelling. Het is je eigen club die organisatorisch tekort is geschoten, Marco. Al dagen van te voren zijn er signalen dat de Ajax hooligans sabotage plannen. Daarnaast heb je al van ervaringen bij andere clubs kunnen leren wat betreft preventieve maatregelen. Dan laat je het gedurende de wedstrijd ook nog eens zo ver komen en achteraf is er vanuit de club geen enkele verantwoordelijkheid en excuses gelegd voor alle gebeurtenissen.

Hou het bij je eigen club en probeer het niet te veralgemenen. Ajax heeft zich gisteren van de meest onsportieve en slechte kant laten zien. Alleen hen en hun hooligans zijn hieraan schuldig. En nog steeds weigeren ze hun nederlaag waardig te slikken. Topclub onwaardig

Tja je moet iets als je als Van Basten zijnde nog eens de krantenkoppen wilt halen.

Er is in mijn optiek maar een oplossing - hoge persoonlijke boetes in combinatie met puntaftrek en reguliere nederlaag van +1 tegendoelpunt vs. huidige stand.

Zonder puntaftrek en harde persoonlijke consequenties blijft het te aantrekkelijk om dit soort streken uit te halen.

Hij heeft gewoon een punt. Kost de samenleving veel te veel geld. Terwijl er miljoenen omgaan in voetbal. Spelers verdienen een godsvermogen om alleen maar tegen een balletje aan te trappen. Tijd dat de clubs zelf maar een gaan investeren in beveiliging. Dan maar minder aan spelers betalen of gewoon minder spelers. Het kan niet zo zijn dat de mensen die niet van voetbal houden hier voor op moeten draaien. En ja dat zeg ik als voetbalsupporter. En als dat niet kan dan moet de gemeente Amsterdam in dit geval maar eens de rekening bij Ajax gaan verhalen. Ik denk dat clubs dan wel een supporters in de hand kunnen houden. Want dan gaat het ze teveel kosten.

Waarom hoorde ik hem niet bij Groningen toen? Of bij het aansteker incident met Klaassen? Wat een hypocriet gelul zeg. Dit blijft hetzelfde als zeggen, er rijdt een X aantal mensen met alcohol op, dus we verbieden het autorijden in zn geheel.

Er is een klein groepje raddraaiers die het verzieken voor een veel grotere groep. Dat is niet alleen in de voetbal zo, maar in de maatschappij ook.

Puntenaftrek zou competitievervalsing zijn. De spelers werken gewoon daar op het veld hé. Of moeten we ook bijvoorbeeld salarissen inhouden bij werknemers van verzekeringen als mensen die daar verzekerd zijn over de schreef gaan? Je moet niet de club, en ook niet het collectief, straffen. Bij elke club zijn het dezelfde gekken die altijd de boel verstieren. Pak die gasten hard aan, zodat de overige 95-99% van de stadionbezoekers wel gewoon lekker kan genieten van de belangrijkste bijzaak in het leven.

Voetballen is geen probleem. Als zoiets als bij Feyenoord (aansteker) of Ajax gebeurt direct 5/10 wedstrijden zonder publiek spelen. En in plaats van dat halfbakken checken van mensen dit wel goed doen. Uiteindelijk zijn de clubs verantwoordelijk voor wie ze binnen laten.

Ik denk dat iedereen kan zien wie hier de daders zijn. Als we die groepen 'fans' aanpakken, kan de rest weer rustig naar het stadion.

Gisteren had gewoon de f side ontruimt moeten worden. Dan had de rest van het publiek gewoon de wedstrijd af kunnen kijken.

Hoe?
Iedereen in vak ... wordt verzocht binnen 10 minuten het vak te verlaten. Iedereen die dan nog in het vak is wordt door de me geholpen.
Ja, nog veel haken en ogen ...maar laten we die aanpak is gaan hanteren.

Ij neem aan dat ajax nu ook maatregelen gaat nemen tegen de f side en netten rondom het vak plaatst.
Als je je gedraagt als beesten, mag je ook als beesten benaderd worden

Van Basten is weer aan het bazelen. De uitspraken van die gast zijn zo vaak op het belachelijke af. Stoppen met voetbal omdat er een paar malloten zich misdragen....

Toonbeeld van iemand die maar eens moet stoppen zich te bemoeien met voetbal. Er is een nieuwe generatie, een nieuwe samenleving en daar hoort nieuw bestuur bij. Mannen blijven voortaan van vrouwen af als ze het niet willen, er wordt iets gevonden van vriendjespolitiek en de werters snoepjes verkopen niet meer. Van Basten en consorten, jullie tijd is voorbij.

Beetje een overdreven reactie van de heer Van Basten. Je dupeert hiermee een meerderheid. En voor wat? Gewoon lekker simpel houden, die gasten van de f-side een stadion verbod geven enzo.

De aanpak werkt gewoon niet, je werkt juist de mensen die alles willen verpesten in de hand door ze de "macht" te geven om een wedstrijd te verzieken. m.i. moet je de club sportief straffen, niet met geldboetes of wedstrijden zonder publiek, daar hebben deze mensen geen boodschap aan. Vuurwerk op het veld? Hoppa, 5-0 verlies. Geen excuus, gewoon direct klaar. Dan gaan de clubs en de andere supporters direct een stuk anders om met dit soort mafkezen.

Daarnaast moet je gewoon de harde kern op dit soort wedstrijden weghouden, laat dat vak maar leeg, leg er een groot spandoek, wat dan ook. Het is gewoon duidelijk dat dit niet werkt, ongeacht de maatregelen, het altijd problemen blijven geven tijdens dit soort beladen wedstrijden.

Overdrijven is ook een vak, stop dan ook gelijk met ademhalen.

Moet van Basten niet op de snelweg zitten tussen alle andere wappies

Waar ik de meeste moeite mee heb is niet een fakkel op het veld of een ingeslagen ruit, maar vooral de impact die het betaald voetbal heeft op derden zoals politieagenten.

Ik vind het echt absurd dat we politieagenten uit de wijken moeten halen om dit spelletje mogelijk te maken. Ik vraag me ook oprecht af of als we de kosten voor de politieinzet door de clubs laten betalen de clubs nog wel winstgevend zouden zijn.

Ook kan ik er met mijn verstand niet bij hoe er in deze samenleving enige tolerantie is voor hooligans die met de politie op de vuist gaan of er stenen naar gooien.

Wat mij betreft worden mensen die bij de hulpdiensten werken heilig verklaard en mag je tientallen jaren brommen voor elke steen of klap die je uitdeelt aan een agent en mag die veel sneller zijn wapen trekken als er geweld tegen hem of haar wordt gebruikt. Ik zie niet in waarom politieagenten vaker met blauwe plekken thuis zouden moeten komen dan iemand met een kantoorbaan.

Ook gun ik de onderbezette politie ook gewoon een vrij weekend toe, want het is vaak én en niet in plaats van.

Ik denk dat het ook heel veel geld scheelt als het respect voor hulpdiensten weer terug komt.

Gewoon wat wedstrijden zonder publiek en de 0-3 laten staan. Feyenoord blij want ze hoeven niet nog een keer in het drukke programma tegen Ajax en een goede les voor Ajax.

Beter idee zou zijn om te stoppen met Ajax. Waarom andere clubs hier in betrekken? Die hebben en willen niks te maken hebben met al die ongein bij die club. Gewoon Ajax dit seizoen verbannen uit de competitie deze ontiegelijk laffe actie moet consequenties hebben voor de club zelf niet andere

25 september 2023 om 12:00

Zullen we dan ook maar met de andere clubs stoppen wat het misgaat/ misging

25 september 2023 om 13:42

Waarom zijn er hypocriete mensen zoals jij?
Gatverdamme.

Je doet net alsof er een moord is gepleegd. Dit is de eerste keer sinds die regels dat er iets mis is gegaan. En we hebben het over 1x een bekertje bij de cornervlag.

En 2x vuurwerk (fakkels) op het veld. Waar 0,0 gevaar uit ontstond.

Dit in tegenstelling tot andere wedstrijden waar spelers mishandeld zijn, of voorwerpen spelers geraakt hebben.

Wat is er met die clubs gebeurd? Niks. Clownerij hier joh.

Lekker doordacht die “oplossing” van Marco, ik kan me daar helemaal niet in vinden. Dit is een omgekeerde wereld verhaal, omdat er een tiental kansloze figuren in het stadion de sfeer verzieken moet iedere voetballer en voetbalfan maar gestraft worden.
Lijkt wel een trend te worden in Nederland, geen nuance of maatwerk maar alles en iedereen over een kam scheren. Dat is wat mij betreft te gek voor woorden.

In Engeland hebben ze een veel groter Hooligan probleem gehad in de jaren ‘80 en ‘90, daar hebben ze zonder dergelijke idiote maatregelen de boel ook onder controle weten te krijgen.
Gewoon keihard een stadionverbod afdwingen ook bij de UEFA en FIFA, kunnen ze van hun hele leven nooit meer een echte wedstrijd bijwonen.

Dan kan je het in heel de wereld wel stoppen. In andere landen als Frankrijk, Spanje, Italië, Griekenland, Polen etc. gebeuren dit soort dingen op veel grotere schaal.

Marco zn bankrekeningen voelen het niet als er gestopt wordt met betaal voetbal anders zou hij dit niet zeggen

Kim op! Voortaan "zaalvoetbal" op het veld: "blijf van mijn lijf" voetbal en iedereen is rustig!

Gewoon Voetbalwet invoeren net zo als in Engeland, daar is het rotzooi trappen een heel stuk verminderd.

Uberhaupt bijzonder dat er nog zo veel serieus op in gaan. Alsof het ook maar voor 0,01% denkbaar is dan profvoetbal gestopt wordt. Ook niet eens zonder publiek, of tijdelijk de competitie stilgelegd. Nee, gewoon gestopt.

De arena kan dan worden gesloopt om op de plek van de huidige tribune vier flats neer te zetten zoals bij dat oude arsenal stadion. De kuip ligt mooi vlak bij de maas, kun je daar een gracht naartoe graven en er een haventje van maken voor plezierjachten. Michiel Kramer en Mats Seuntjes zie ik wel een snackbar beginnen. Goed idee om alvast een uitzenfbureau te starten voor ex profvoetballers, is er toevallig een gymlerarentekort in Nederland?

Tsja, misschien is dat inderdaad wel nodig. Het is te idioot voor woorden dat aan 'het voetbal' zo ontzettend veel gemeenschapsgeld besteed wordt. Is er een nachtclub in Rotterdam of Amsterdam waar de bezoekers zich zo misdragen, wordt de zaak gesloten. Misschien tijd om Ajax dus ook eens een tijdje uit te sluiten van voetbal. Of in ieder geval een poos zonder bezoekers in het stadion.

25 september 2023 om 13:38

Uit te sluiten van voetbal haha.
Doe normaal man.

25 september 2023 om 14:06

Dit is weer typisch het anti Ajax gevoel dat heerst. Totaal niet neutraal naar een oplossing zoeken. Bij alle clubs is het blijkbaar prima wat er gebeurt maar Ajax moet driedubbel gestraft worden. Zo typisch.

25 september 2023 om 18:35

Toch tekenend voor de situatie in Amsterdam, slachtoffergedrag. Calimero. Ik heb helemaal geen anti-Ajax gevoel.
Het is schandalig dat dit iedere keer gebeurt bij voetbalwedstrijden. Kost de gemeenschap klauwen met geld, mensen lopen trauma's op en andere stressklachten en dat allemaal door een potje voetbal. Zoals ik zei: als er een discotheek is waar geregeld vechtpartijen en vernielingen zijn van de bezoekers van die discotheek dan zou er allang een sluiting zijn gevorderd door de gemeente. Ik ben dus voor gelijke maatregelen bij voetbalclubs waar dit meermaals misgaat, net als bij horecagelegenheden.

Ik vraag mij af of er nog steeds mensen zijn die vinden dat Marco in de RvC moet komen. Want met deze inslag is dat maar een kortstondige functie.

Sorry hoor. Is zie toch een gigantische hoeveelheid hypocrieten hier reageren.
Ongekend zeg.

Een reglementaire 0-3 miljard s nog niet gegeven met deze regels, en ik zien ook totaal niet in waarom nu wel. Er is geen verschil met bijvoorbeeld FC Groningen.

Als ik dan sommige zie roepen dat er EN 7 wedstrijden zonder publiek, EN een reglementaire 0-3 EN punten in mindering moet komen, kom op zeg laat je clubvoorkeur nog meer doorschijnen.

Als Ajax zijnde zou ik wel zeggen dat het 0-3 mag blijven, en een wedstrijd zonder publiek is begrijpelijk.
Maar niet zo moeten over wat vuurwerk en een bekertje hoor. Kan mij nog een pot herinneren waar een speler bebloed het veld af moest, dat is net even wat erger dan een fakkeltje of een plastic beker in de hoek van het veld. Daar gebeurde nauwelijks wat mee.
De regels voorzien hier niet in, en dat is maar goed want het werkt namelijk niet.

26 september 2023 om 19:04

0-3 miljard is ook wel heel heftig moet ik zeggen. Das bijna niet goed te maken zo'n doelsa

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren