Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Hakim Ziyech pakt vliegtuig voor medische keuring bij nieuwe club

Laatste update:

Hakim Ziyech lijkt zijn carrière te vervolgen bij Galatasaray. Chelsea heeft met de Turkse topclub een overeenstemming bereikt over de transfer van de buitenspeler annex aanvallende middenvelder, schrijft Fabrizio Romano. Ziyech, die als opvolger moet dienen van Nicolò Zaniolo, zag eerder deze window een transfer naar Al-Nassr afketsen. Ook Paris Saint-Germain zou nog altijd geïnteresseerd zijn, maar Gala trekt dus aan het langste eind.

Onder meer The Guardian en de Evening Standard meldden eerder op de dag al dat Ziyech op het punt zou staan om zijn medische keuring te ondergaan bij Galatasaray. Onlangs leek de voormalig Ajacied op weg naar Al-Nassr, waar hij samen moest gaan spelen met Cristiano Ronaldo, maar die deal ketste op het laatste moment af. Fysieke ongemakken zouden ten grondslag liggen aan de afwijzing, al werd dat ontkend door de Marokkaans international zelf.

Bij Chelsea is er voor Ziyech al langere tijd geen toekomst meer. Manager Mauricio Pochettino besloot hem niet mee te nemen op trainingskamp door de Verenigde Staten en wees hem zelfs geen rugnummer toe. Even ging het gerucht dat Ziyech bereid zou zijn om salaris in te leveren voor een terugkeer naar Ajax, maar dat werd tot dusver nooit concreet. Het is niet bekend of directeur voetbalzaken Sven Mislintat contact heeft gehad met (de entourage van) Ziyech.

Met de aanstaande transfer naar Galatasaray komt er een eindelijk een einde aan de saga rond Ziyech. De 54-voudig Marokkaans international verhuisde in de zomer van 2020 naar Chelsea, dat 40 miljoen euro overmaakte naar Ajax voor zijn diensten. De creatieveling wist echter nooit te imponeren bij the Blues en kwam in totaal tot 107 wedstrijden in de hoofdmacht van de Londense grootmacht. Daarin wist hij 14 keer te scoren en was hij 13 keer aangever.

Het is niet bekend wat Galatasaray neertelt voor Ziyech. De voormalig Ajacied had nog een contract tot medio 2025 bij Chelsea, wat maakt dat de Turken een afkoopsom moeten betalen. Galatasaray wist deze zomer Mauro Icardi al definitief los te weken bij Paris Saint-Germain en haalde Kerem Demirbay op bij Bayer Leverkusen. Ook Wilfried Zaha (Crystal Palace) en Tetê (Shakhtar Donetsk) kwamen al naar Istanbul.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Opvolger van Zaniolo makes sense mooie club voor hem lekker in Istanbul wonen netto lekker salaris

16 augustus 2023 om 10:32

Wel zorgen dat je in euro's wordt uitbetaald!Ik vraag me wel af of er ergens een addertje onder het gras zit bij Ziyech, er lijkt geen club door te pakken voor hem. Zijn talent is onmiskenbaar maar toch hapt er geen grote club toe.

16 augustus 2023 om 10:50

Verder nog nieuwtjes Chris?

On: ik zeg niet dat de Turkse competitie niets voorstelt maar voor dit soort jongens is zo’n stap natuurlijk heerlijk. Goed salaris, lekker eten en een potje ballen. Heerlijk leven. Voor ons als liefhebbers is het natuurlijk minder maar begrijp deze keuze al te goed.

16 augustus 2023 om 10:38

Mooie aanwinst voor Gala. De vraag is alleen of hij nog zijn oude niveau kan halen. Hij heeft immers al vrij lang niet meer constant gespeeld. Ik heb ook zo'n idee dat er niet veel clubs geïnteresseerd waren om hem aan te trekken. Veel Ajacieden zagen Ziyech graag terugkeren, maar ik ben er persoonlijk niet rouwig om.

16 augustus 2023 om 10:52

80% van zijn oude niveau is natuurlijk al dikke prima. Als hij fit blijft en een beetje ritme op doet gaan ze er veel plezier aan beleven in Turkije.

16 augustus 2023 om 11:11

Je zegt het zelf al: "als hij fit blijft." Daarbij is het gewoon een gok met de hoop dat Ziyech nog die 80% kan opbrengen en gaat leveren. Dat is ook de reden dat ik het wel best vind dat hij niet naar Ajax gaat, omdat het gewoon een dure gok is. Voor Gala zou het uiteraard mooi zijn als hij inderdaad zijn oude niveau weer kan oppikken, al heb ik daar persoonlijk mijn twijfels bij. Hoe dan ook, ik laat me graag verrassen.

Nummer 10 competitie van Europa. Ambitieloos.

16 augustus 2023 om 10:34

Goh kom je er nu pas achter dat hij ambitieloos is?

16 augustus 2023 om 10:34

Galatasaray doet Europees normaal gesproken altijd mee.
Ik denk dat ze dit jaar wel heel wat schade zullen aanrichten. Een beetje Napoli, Dortmund, Benfica niveau. Een Feyenoord of PSV zou geen schijn van kans maken als het FIFA/PES geweest zou zijn.

16 augustus 2023 om 10:37

Doet mee met wat? Niet om overleving groepsfase ofzo namelijk. Genante stap dit voor Ziyech

16 augustus 2023 om 10:45

Genant vind ik schromelijk overdreven. Je weet immers niet welke clubs zich gemeld hebben met interesse om hem aan te trekken. Wie weet viel dat behoorlijk tegen. Het lijkt me niet dat Ziyech naar Gala vertrekt als er interesse zou zijn van grotere clubs.

16 augustus 2023 om 10:47

@Friestho
Natuurlijk wel, vanaf 99 tot 2003 deden ze elke jaar wel mee in de groespfase. In de periode van Snijeder en oa Drogba dat team heeft ook wel wat schade aangericht. Galatasaray is gewoon europese subtop. Met Ajax vergelijkbaar maar met minder historische successen.

16 augustus 2023 om 10:47




Napoli, Dortmund of Benfica? Iemand heeft om 10:34 al een hele krat Efes achter de kiezen zo te zien. Lekker bezig gap! Galatasaray komt niet eens in de buurt van de statuur die Ajax heeft. Europese subtop? Ik zie ze eerder als een middenmoter (max).

Als je die historische successen naast elkaar legt, dan zie je juist dat ze als clubs niet te vergelijken zijn met elkaar. Los daarvan: Ajax leidt spelers vanuit de jeugd op, Galatasaray (heel turkije eigenlijk), kopen altijd grote namen die al in de herfst van hun carriere zijn.



16 augustus 2023 om 11:02

Behaalde resultaten in het verleden.....eeuwig teruggrijpen op de inmiddels met spinnenwebben bekleedde europese prijzenkast (en ja wij hebben er geen, maar daar gaat het nu niet over) blijft een kunst en is toch weleens uitgemolken nu.
Vooral omdat die succes dateren van toen jij waarschijnlijk nog niet eens geboren was of amper voetbal kon spellen.
Ontopic, Turkije is natuurlijk een uitvlu ht voor voetballer die nergens meer terecht kunnen met hun hoge salarissen, in Turkije hebben ze ergens geldbomen.

16 augustus 2023 om 11:04

@joga bonito
GS hebben wel eens in de tijd, een gouden generatie. Ajax heeft ook eens in de decennia een gouden generatie. Het is soort van zelfde niveau alleen is Ajax wel natuurlijk groter.

16 augustus 2023 om 11:12

Vergelijkbaar met Ajax??? Ze komen niet eens in de buurt van Feyenoord en PSV, laat staan Ajax man grappenmaker.

16 augustus 2023 om 11:13



Tinus45,

Niet zo huilen ik gaf alleen argumenten waarom ik Galatasaray en Ajax qua statuur en aanzien niet van hetzelfde kaliber vind. Hij doet ook alsof Feyenoord en PSV bij voorbaat kansloos zouden zijn tegen Galatasaray (dat doet hij puur vanwege de namen op papier). Ik ben totaal niet ervan overtuigd dat Galatasaray van ze zou winnen. Hij refereert dan naar games als fifa en pes, dus puur kijkend naar statistieken. Echter vergeet hij dat de speler achter de joysticks het meest bepalend is in wie wint.

Trouwens leuk dat je weet dat jullie geen Europese prijzenkast hebben. Wat waar is. Wat nog meer waar is? Jullie zullen ook nooit een Europese prijs winnen.

16 augustus 2023 om 11:13

‘Een Feyenoord of PSV zou geen schijn van kans maken als het FIFA/PES geweest zou zijn’ haha dit moet toch de meest bizarre uitspraak zijn die ik op dit platform heb gelezen. Ik heb ook wel eens met Harrington Town de Champions League gewonnen in carriere, die zouden dit Galatasaray slopen!

16 augustus 2023 om 11:29

Alleen zegt hij dat niet. Hij zegt dat ze kwalitatief met die namen meekunnen en boven Ajax staan. Kijkend naar de selecties lijkt me dat geen enorm gekke uitspraak.

16 augustus 2023 om 11:29

Galatasaray staat 59ste op de ranglijst....de nederlandse top 4 staan allemaal veel hoger

16 augustus 2023 om 11:38

@rambokolombo
Sorry hoor, maar Gala kun je echt totaal niet vergelijken met Ajax. Ajax heeft een grotere prijzenkast, meer iconische/legendarsche voetballers voortgebracht en een grotere naam in de (voetbal)wereld. Ik snap best dat Gala fans dat niet graag horen, maar dat is gewoon een feit. Ook het huidige niveau is hoger en spelen in een sterkere competitie. Ajax had een minder jaar, maar het moet nu blijken of ze dat om kunnen draaien en eindelijk weer eens gaan presteren.

16 augustus 2023 om 11:52

Ben een cimbomlu, maar helaas we zijn nog niet opgewassen tegen Napoli Dortmund en Benfica. Ik heb het niet over grote name die hebben we in overvloed maar waar we met name op verliezen is beleid. Als we komende 10 jaar beetje richting structureel beleid gaan ben ik al blij

16 augustus 2023 om 12:15

@Lierse
Ze willen het volgens mij niet begrijpen. Van Aanholt is gewoon een afdankertje van Gala, dan word er nog beweert dat PSV hoger in de pikorde staat. Volgens mij heeft Galatasaray een veel sterkere selectie dan Feyenoord en PSV. Dat is helemaal ook niet gek wat ik zeg. Wat heeft Napoli de afgelopen 40 jaar bereikt in europees en competitie verband? Napoli dan hoger aanschrijven vind ik ook lachwekkend.

16 augustus 2023 om 12:23

@friestho Waar wil je dat die gaat naar city real? Tenminste beter dan blijven bij die chaotische club, vooral na het vetrek van die rus,die ondanks WEER honderden miljoenen aan spelers kopen toch geen europees spelen terwijl gal elke jaar voor kampioenschap spelen en Europees spelen met een mooi salaris in een mooie stad.

16 augustus 2023 om 12:31

Galatasary heeft leuk ingekocht maar om ze nou te vergelijken met Napoli die vorig seizoen half Europa zoek speelde of Benfica die kwartfinalist was gaat een beetje ver.

16 augustus 2023 om 12:35

Beter kan je het niet verwoorden, dank!

16 augustus 2023 om 13:08

Wauw, dit is de eerste keer dat ik een ban voor het schrijven van onzin terecht zou vinden. Wat heeft Napoli bereikt? Napoli is kampioen geworden van de Serie A en heeft al jaren geweldige spelers in de gelederen met onder andere Hamsik, Osimhen, Kvara, Koulibaly, Mertens, Higuain en ga zo maar door. Galatasaray komt niet eens in de buurt van 1 van deze namen, Ja Sneijder en Drogba van 100 jaar oud...

17 augustus 2023 om 22:37

@Benzema20
Je mist me punt, Napoli is subtop netals Galatasaray die dan af en toe een leuke generatie voetballers voortbrengen en Europees iets van schade aanrichten. Napoli speelt heel leuk en aardig maar Galatasaray heeft destijds de beste Arsenal ooit (Invincibles)weg gespeeld (Europa League finale) en Real Madrid (Galacticos) ook weg gespeeld(Super Cup). Die hebben echt iedereen zoek gespeeld. Ze stonden des tijds nummer 1 in de coëfficiënten omdat ze reuzendoders waren. Ik ben geen fan van Galatasaray maar objectief gezien en als je eerlijk analyseert dan is het europese subtop netals Porto Monaco Benfica Ajax Sjachtar etc. Teams die eens in de zoveel tijd europees leuk presteren.

16 augustus 2023 om 10:34

Nou nou, beetje zuur dat hij niet naar Ajax gaat? Speelt nu waarschijnlijk CL voetbal en voor kampioenschap in Turkse competitie. Turkse ploegen lijken het steeds beter te doen in europa ook nu.

16 augustus 2023 om 10:42

Nee hoor, heeft toch gewoon de kwaliteiten voor de PL, Serie A, of La Liga?

16 augustus 2023 om 11:42

Is dat zo? Heeft hij goed verborgen gehouden

16 augustus 2023 om 10:37

Nog altijd 3 klassen beter dan de Eredivisie. Maar als ie naar Ajax was gegaan dat had Ziyech de volle ambitie zeker…

16 augustus 2023 om 10:40

Dat inmiddels 5e staat. Tuurlijk, veel beter.

16 augustus 2023 om 10:41

3 klassen beter dan de eredivisie? Met al die oudjes? Nl top 3 wint bijna altijd van turkse clubs

16 augustus 2023 om 14:17

Dat is de vibe - hij moest en zou naar Ajax komen en nu gaat men downplayen. Was ie naar Real gegaan zou het zijn, niet slim want hij gaat weer banken bla bla bla. Bij Galatasaray speelt ie gegarandeerd CL met mooi weer en een mooi netto salaris. Itt in de EL, minder loon en weer. Bovendien heeft ie het Ajax pad al bewandelt en zal dat niet overtroffen worden.

16 augustus 2023 om 10:38

Ambitieloos? Galatasaray is gewoon een prima club, eentje die Europees speelt en eentje waar Ziyech met zijn kwaliteiten in principe altijd basis zou moeten staan.

16 augustus 2023 om 10:50

Ambitieloos? Wat moet die dan? Met ajax in de Conference League spelen? Hij speelt met grote namen als Zaha, Mertens, Icardi, Torreira. Denk je dat hij zin heeft om Rensch op zijn kop te geven iedere wedstrijd? Ik vind dat hij juist ambitie uitstraalt om bij een prachtige club als Galatasaray te tekenen. Maar goed de meeste mensen kijken buiten de bundesliga en premier league niet naar andere competities.

16 augustus 2023 om 11:08

Hoezo ambitieloos? Galatasaray is een prachtige club man

16 augustus 2023 om 11:20

Mwah, betere clubs melden zich blijkbaar niet en dat zegt wat over Ziyech waar we ook veel over in het verleden blijven hangen

16 augustus 2023 om 11:25

Ik weet dat het een beetje off topic is, maar Fenerbahce is geïnteresseerd in Rade Krunić, enig idee of hij een toegevoegde waar zou zijn?

16 augustus 2023 om 11:51

Is al van de baan, Milan wilt te veel geld en gaat met hem verlengen. Of het een toegevoegde waarde is, geen idee, het is een mannetjes putter, balletjes afpakken. In een goed draaiend elftal is hij van toegevoegde waarde omdat hij het vuile werk opknapt. Je moet er niet van wakker liggen haha, tis gewoon een verdedigende Davy Klaassen, beetje Middelmaat dus haha. Maar als club moet je ook spelers hebben die niet zeiken.Edit; ik lees nu ook de geruchten. Blijkbaar is het weer terug op de baan. Dus ben benieuwd. Alles vanaf 8 mil zou ik prima vinden

16 augustus 2023 om 11:20

Makkelijk roepen “ambitieloos”. Als er geen andere clubs (uit top 5 competities) komen en je wilt niet op de bank blijven bij Chelsea, wat moet je dan…?

16 augustus 2023 om 11:39

Niet lullig bedoeld maar de sa dan? Dat is een veel betere competitie als turkije zeker? Laat me niet lachen

16 augustus 2023 om 12:13

Overdrijven is ook een vak

16 augustus 2023 om 12:19

Als die naar Ajax zou komen zouden jullie allemaal de polonaise dansen.. Maar Nederland is gewoon minder aantrekkelijk dan Turkije.

Accepteer het en door.

16 augustus 2023 om 13:17

Hartstikke logisch ook, als er hier miljoenen salarissen zouden worden betaald voor 34 jarige spelers zou Nederland ook aantrekkelijker zijn. Enige waar je naar hoeft te kijken is het niveau Europees gezien. Toch al gauw een verschilletje met Turkije. Ik weet nog dat Nederland jaren geleden even buiten de top 10 stond qua coëfficiënten. Wat was dat schandalig, nu staan we gewoon op plek 5...

16 augustus 2023 om 14:12

@MrGuide wat moest ie dan, Ajax? Hij heeft blijkbaar een keuze gemaakt uit de opties die hij had. Het is lekker makkelijk roepen ambitieloos. Hij kan wel naar City, Real of Napoli willen maar dat moet dan wel wederzijds zijn hé

Die zullen wel heeel veel salaris geven dan! Heel goede versterking

16 augustus 2023 om 10:37

Hij moet eerst de technische keuring nog doorstaan..

16 augustus 2023 om 13:33

We zijn geen Al Nassr die 800 miljoen per jaar kan uitkeren grapjas.

De turkse clubs zijn echt flink aan het koken deze transferwindow, goeie genade!

16 augustus 2023 om 10:35

Koken? Hebben ze grote selecties?

16 augustus 2023 om 10:45

Ik ben gek op de Turkse keuken, maar heb geen idee wat dat met transfers te maken heeft.

16 augustus 2023 om 10:48

Beetje slecht vertaald vanuit het Engels, ‘Galatasaray are cooking’ zou er gezegd worden als ze erg goed bezig zijn. Waar dat vandaan komt kan ik je niet precies uitleggen, maar tegenwoordig is dat een trend.

16 augustus 2023 om 15:01

Cooking of Let him cook is echt zon NBA praise die ik geregeld voorbij zie komen. Ik volg Houston met wonderkind Alperen Sengun en dat hoor en lees je wel heel vaak

Kan Mislintat nogmaals even een last minute kaping doorvoeren?

16 augustus 2023 om 10:34

Liever niet als je het niet erg vind. Nu Ziyech aantrekken kost je een dikke transfersom, een mega salaris en dat voor een speler waar je in de toekomst geen geld meer voor terugkrijgt.

16 augustus 2023 om 10:41

Eens. Ik heb ook liever niet dat hij komt. Laat hem maar naar Gala vertrekken. Ik vind het een te grote gok om een speler terug te halen die al vrij lang niet constant gepresteerd heeft en daarbij al zijn piek voorbij is. En zoals je zelf al aangeeft, zijn salaris is ook een struikelblok. Uiteraard is dit een aanname, maar ik ga ervan uit dat hij niet teveel salaris wilt inleveren.

16 augustus 2023 om 10:46

Zelfs als hij veel inlevert en bijvoorbeeld zijn salaris halveert, dan nog zal het een mega salaris blijven voor Ajax begrippen.

Een Chelsea PL salaris is nou eenmaal vele malen hoger dan de Ajax salarissen.

16 augustus 2023 om 10:49

Ziyech is een pracht voetballer mits hij natuurlijk fit is. De vraag is of hij zich nog helemaal kan opladen zoals in zijn beste tijd bij Ajax waar hij begon met het afjagen. Hoop dat hij dat nog gaat laten zien. Mislintat en Ajax zijn aan het bouwen aan een nieuw team. Daar zal geen plaats zijn voor Ziyech. Mislintat had Spertsyan voor ogen. Dat wordt vooralsnog geblokkeerd, maar ik hoop toch echt dat die toch gaat komen. Dan komt er voorzichtig weer een bouwwerk te staan waarmee je de komende jaren vooruit kunt. Indien Kudus vertrekt, zie ik Nuamah nog komen. Sutalo zal al vastgelegd zijn, maar dat moet wachten tot na de CL wedstrijd van Zagreb.

Nou of je daar nou vrolijk van wordt....
Zou hem toch liever terug bij Ajax zien wat dat betreft.
Nu roepen ze daarin Amsterdam wel dat ze hem niet nodig zijn op dit moment, maar denk dat menig Ajax supporter hem graag terug in de Arena ziet.



16 augustus 2023 om 10:36

Niet voor dat salaris

16 augustus 2023 om 10:39

Het salaris weet je niet wat hij bij Ajax zou willen hebben. Ze hebben nooit een poging gedaan dus dat is koffiedik kijken.

16 augustus 2023 om 10:37

Voor Ziyech zelf helemaal niet verkeerd toch? Mooie club, mooie stad om te wonen, kans op CL voetbal, ongetwijfeld prachtig salaris.

Waarom zou hij perse naar Ajax moeten?

16 augustus 2023 om 10:41

Ik zeg niet dat hij perse naar Ajax moet toch?
Ik persoonlijk zou hem graag terug zien en daar komt bij dat mijn gevoel zegt dat hij dit seizoen wel eens van grote waarde zou kunnen zijn.
Iemand die de klappen van de zweep kent en Tadic kan doen vergeten, zowel aan de bal als zonder de bal.

16 augustus 2023 om 10:46

Wrs begreep ik je verkeerd toen je begon met "nou of je daar nou vrolijk van wordt...."

Dacht dat je bedoelde dat Ziyech daar niet vrolijk van zou worden.

16 augustus 2023 om 10:41

Graag, wat tekengeld geven ipv een hoog salaris en agent fees, dat kan allemaal makkelijk. Met Akpom heb je iemand die voorzetten nodig heeft die och Bergwijn, noch Kudus hem gaan afleveren. Ziyech zou briljant zijn om de Tadic rol wat dat betreft over te nemen.

16 augustus 2023 om 10:44

Ik ben blij dat hij niet komt hoor. Heeft toch wat rare fratsen uitgehaald naast het veld. Heeft al 3 jaar nauwelijks gespeeld en zijn fysiek kan je over twijfelen na zoveel deals die niet doorgingen op het laatste moment. Dat en het feit dat voor hetzelfde geldt goede alternatieven zijn met veel meer restwaarde maakt dat hij van mij niet terug hoeft te komen.

Ik zou het jammer vinden als we Ziyech mislopen bij Ajax, maar ik snap dat Hakim gewoon zekerheid wilt en niet gaat wachten tot dat Ajax Kudus verkocht heeft.

16 augustus 2023 om 10:37

Dit zal de reden niet zijn toch?

16 augustus 2023 om 10:43

@miccoli Eens. Belastingtechnisch zal Galatasaray ook wel interessanter zijn. En een geweldige club en stad natuurlijk, en dat is hem gegund. Ik vind het niet zo’n gekke keuze, qua cultuur, maar ook gezien de verhalen rond zijn knie als we die moeten geloven, had het me verbaasd als nog een club van het niveau Roma zou happen. De hoop hem ooit weer in Ajax shirt te zien vervliegt hiermee wel, ik denk dat hij nu nog meerwaarde zou hebben, maar over een jaar of twee is dat waarschijnlijk al twijfelachtig. Heb van hem genoten in zijn Ajax tijd. @eindtovenaar vanuit Ajax is me onduidelijk of die hem zouden bellen bij een vertrek van Kudus, fans riepen dat graag en er waren berichten dat Ziyech ervoor zou open staan. Denk wel dat iedereen het eens is dat Ajax nu voorin klaar is, zolang verder niemand vertrekt.

16 augustus 2023 om 10:51

Ik denk niet dat Ajax hem terug wilt halen. Zijn salaris zal wel een struikelblok zijn. Daarbij vind ik het persoonlijk ook een gok om hem überhaupt terug te halen met de verwachting dat hij zijn oude niveau weer aantikt. Dat vind ik persoonlijk niet realistisch. We hebben de Ziyech die bij Ajax floreerde al heel lang niet meer gezien. Ik snap dat er mensen zijn die vonden dat hij geweldig speelde op het WK, maar dat was naar mijn inziens met vlagen en echt niet zoals hij voorheen speelde. Hakim is gewoon over zijn top heen en dat is niet heel vreemd gezien zijn leeftijd en gespeelde minuten de afgelopen jaren. Dat de meeste Ajacieden hem het liefst terug zien is echt op basis van nostalgie. Ik hoop voor hem dat hij in Turkije wat vaker aan spelen toekomt en om de prijzen kan spelen

Zonde, ik persoonlijk had hem graag hij Ajax willen zien. Die kunnen wel wat persoonlijkheid gebruiken.

16 augustus 2023 om 10:51

Er staat een nieuw team, geef het even wat tijd. Ik ben fan van Ziyech, had hem ook graag terug gezien. Maar vind het ook wel mooi om te zien wat gebeurt nu gevestigde namen als Alvarez en een leider als Tadic vertrokken zijn, leidt tot een heel nieuwe dynamiek. Het is nog vroeg, maar heb al wel wat potentiële karaktertjes gezien.

Had hem liever in Amsterdam gezien... Maar ja, dan volgend seizoen Eriksen maar terug halen bij behalen Champions League voetbal. Mogelijk dat Ziyech dan ook wel wil komen.

16 augustus 2023 om 10:44

Ajax is gewoon dom geweest dat ze Eriksen geen aanbieding hebben gedaan toen het kon. Hij trainde zelfs mee met ons maar ze waren te bang om naast Blind nog een hartpatiënt te hebben. Nouja, de rest is geschiedenis, een prachtige tijd bij Brentford en United. Dit jaar zal ten Hag hem nooit laten gaan, en is Mount nog lang niet beter dan Eriksen. Volgend jaar is Eriksen al 32, niet te oud maar wel een paar tempootjes lager dan wat het zou moeten zijn.

16 augustus 2023 om 10:50

Ajax is dom geweest? Want als ze hem een aanbieding hadden gedaan was hij gekomen wil je zeggen? Ik zou zeggen, lees de artikelen van toentertijd nog eens terug: Eriksen wilde perse naar de Premier League. Dus werd het Brentford.

16 augustus 2023 om 11:16

@piranha
Eriksen heeft al vaker aangegeven dat hij altijd wel contact heeft met de mensen die bij Ajax zitten, dus zou het mij echt totaal niets verbazen als ze Eriksen gepolst hebben. Wie weet wilt hij zelf wel helemaal niet terug en wilt hij nog wat langer in een top competitie blijven spelen. Zoals Ajaxv10 hierboven al aangeeft, Eriksen deed toentertijd al een interview waarin er gevraagd werd of hij niet bij Ajax terug wilde keren. Hij zei toen dat hij dat zeker wel ziet gebeuren in de toekomst maar spelen in een topcompetitie zijn voorkeur had. Dus ik vind het wel erg kort door de bocht om Ajax dom te noemen in deze.

Jaren bij Chelsea geflopt en nu een tandje lager in de Turkse competitie. Jammer, had gehoopt dat hij er meer uit zou halen.

Jammer, ik zag hem graag bij ajax gezien ook de geruchten maargoed zoals steijn al zei: we hebben tot nu toe kudus, chico, berghuis en forbs voor op die positie dus zolang er niemand weg gaat (kudus) kunnen we niemand aantrekken voor die positie

16 augustus 2023 om 10:45

Forbs nog vrijwel niets van gezien. Maar Ziyech is toch echt wel van een ander niveau dan die spelers. Ajax wilde ook Spertysan halen dus Ziyech kan er prima bij. Als je de opvolger van Kudus al in huis hebt zit je ook goed en Ziyech kan overigens ook makkelijk op het middenveld spelen. Maar ik vind het zeker niet erg dat hij niet naar Ajax gaat.

16 augustus 2023 om 10:48

Spertsyan zou dan ook puur voor de 10 positie gehaald worden. Daar hebben we alleen berghuis en klaassen (aangezien ze kudus jammer genoeg niet als een 10 zien). Klaassen mag wat mij betreft zsm vertrekken dus dan zou een nieuwe 10 geen overbodige luxe zijn.

16 augustus 2023 om 11:09

Dus dat bevestigt alleen maar meer dat Ziyech er prima bij had gekund. Hij kan namelijk prima uit de voeten als nummer 10.

Ziyech is een mercenary geworden. Ondanks woorden telt alleen het geld.

Daar ging de natte droom van elke ajax liefhebber...nou doorschakelen naar een nieuwe speler uit de bundesliga

Goede club voor hem lijkt me. Spelen zeer waarschijnlijk Champions League en er valt genoeg te verdienen. Ook de sfeer in het stadion is bizar

Galatasaray zag ik niet aankomen! Maar mooie en interessante club in de wereldstad Istanbul. Ze hebben ook een goed team dus al met al een mooie stap.

Waarom heeft Ajax hier niets mee gedaan.

Als Gala zijn salaris kan betalen, moet dit voor Ajax toch ook haalbaar zijn lijkt me ?

16 augustus 2023 om 10:36

Op dit moment heeft Ajax genoeg spelers voor de posities waarop Ziyech zou kunnen spelen.

Verder kost Ziyech nog een aardig transferbedrag en zal qua salaris een mega grootverdiener zijn. Gezien zijn leeftijd zal je hem niet meer verkopen tegen een aardig bedrag in de toekomst.

Al met al geen aantrekkelijk deal voor Ajax op dit moment.

16 augustus 2023 om 10:46

Allemaal leuk en aardig deze opsomming maar je vergeet erbij te vermeldden dat deze speler met afstand de beste speler van Ajax zou zijn. Natuurlijk kost hij veel geld maar hij biedt daarvoor uitzonderlijke kwaliteiten. Deze opsomming had je een aantal jaren geleden ook over Tadic kunnen maken.

16 augustus 2023 om 10:51

Dat is afwachten. Ziyech is de laatste jaren regelmatig geblesseerd en heeft echt weinig gespeeld, minder dan 1000 minuten afgelopen jaar. Tadic was echt nooit geblesseerd, speelde drie jaar op rij zo'n 40 wedstrijden voor Southampton per jaar.

Tadic was toch een jaartje jonger toen die naar Ajax ging. Ziyech wordt dit jaar alweer 31.

Ik geloof niet dat Ziyech nu nog voor Ajax kan betekenen wat Tadic gedaan heeft. maar goed, het is een verwachting, als hij niet komt zullen we het nooit weten.

16 augustus 2023 om 11:04

@speedyafc,

Wie heeft Ajax dan allemaal voor de rechtsbuiten?

Kudus gaat bijna zeker nog weg, en Berghuis is geen rechtsbuiten, is een nummer 10.

Daarbij heeft Ajax ook genoeg spelers op de positie waarvoor Tagliafico misschien zo komen, maar denk dat in voetbal kwaliteit nog altijd belangrijker is dan kwantiteit.

16 augustus 2023 om 11:14

Het is altijd afwachten maar Ziyech was bij Ajax gewoon een absolute topper.

Tadic was de belangrijkste speler in de topseizoenen bij Ajax dus misschien kan hij dat zelfde niet brengen. Maar ik ben er vrij van overtuigd dat hij wel weer de sterspeler kan worden, in principe heeft hij een betere carrière dan Tadic gehad. Niet vergeten dat hij ook een van de belangrijkste spelers destijds was.

Als je naar het geld kijkt zal het niet aantrekkelijk zijn, maar deze speler zou sowieso de beste van de eredivisie zijn.

16 augustus 2023 om 11:28

@memphisdepay
Hoe weet jij zo met zekerheid dat Ziyech de afstand de beste speler bij Ajax zou zijn? Hij heeft het niveau die hij aantikte in zijn Ajax tijd al lang niet meer aangetikt. Ook op het WK was dat niet het geval, daar liet hij bij vlagen wel eens wat zien. Maar echt niet constant en een gehele wedstrijd lang. Je moet niet vergeten dat hij gewoon al zeer lang niet constant meer gespeeld heeft en je gewoon feitelijk gezien hebt dat hij gewoon over zijn top heen is. Die tijd dat hij met Ajax de halve finale speelde is ondertussen al 5 jaar geleden en in die 5 jaar heeft hij voornamelijk gebankt en is hij super inconsistent geweest met zijn prestaties. Ja, hij zou de grootste naam zijn als hij aangetrokken wordt, maar dat jij ervan uitgaat dat Ziyech nu nog "met afstand" de beste speler zou zijn vind ik echt behoorlijk overdreven.

Nee, je kunt die opsomming met Tadic niet maken. Tadic heeft bij Ajax zowat alles gespeeld en ook gepresteerd. Bekijk zijn statistieken maar eens. Die was zijn salaris dubbel en dwars waard. Ziyech heeft dat bij Chelsea niet gedaan. Hij zat voornamelijk op de bank en als hij speelde was het gewoon niet goed genoeg.

Wees gewoon realistisch. Het is gewoon een te grote en onverantwoord risico om Ziyech terug te halen met de hoop dat hij zijn niveau van 5 jaar geleden gaat aantikken. Als hij dat niet doet, dan zit je met een speler die een hoog salaris verlangt. Lekker dan.

16 augustus 2023 om 12:15

@ApyroG,

Op het wk was hij toch gewoon hartstikke goed. Hoeveel spelers laten het constant de hele wedstrijd op zo’n podium zien, als dat de maatstaaf is dan zet jij wel wat hoog in.

5 jaar geleden is het ook niet, het is 3 jaar geleden. Daarnaast lees je ook nog eens niet goed, ik zei namelijk dat je die opsomming op voorhand misschien ook wel over Tadic had kunnen maken. Dus niet achteraf gezien, of had jij op voorhand verwacht dat Tadic dit soort prestaties zou hebben geleverd bij Ajax? Ik denk namelijk niet dat Tadic meer zou hebben gespeeld bij Chelsea op Ziyech zijn leeftijd.

Het is een hele investering hoor dat begrijp ik ook wel maar als hij zijn Ajax niveau kan halen dan is hij gewoon de beste speler van de eredivisie, veruit zelfs. Ik vind het risico verwaarloosbaar, jij blijkbaar niet.

16 augustus 2023 om 10:38

Galatasaray betaalt vaker te veel . Nu gaan ze op de iets jongere tour. Maar hij zal echt wel minimaal 6 miljoen krijgen. Moet ajax niet willen

16 augustus 2023 om 11:13

Als Ajax daarnaast ook gewoon 6 miljoen biedt, dan krijgt hij netto alsnog meer geld in Turkije dan dat hij hier in Nederland zou krijgen. Qua salaris is het moeilijk om de Turkse clubs te verslaan als Nederlandse club.

16 augustus 2023 om 10:50

Netto kan Ajax niet mee met Gala. Ik denk dat dit ook wel meespeelt bij Ziyech

16 augustus 2023 om 11:02

@andres13,

Er zit natuurlijk een groot verschil in kunnen en willen.

Ajax heeft nog steeds een eigen vermogen van ruim 220 miljoen. Waar dit eerder 250 miljoen was.

16 augustus 2023 om 12:02

Eigen vermogen zit ook in gebouwen, inventaris, aandelen en dat soort zaken. Je kan het niet altijd gelijk omzetten in liquide middelen. Zo werkt dat niet. Daarnaast kan Ajax niet zomaar een groot verlies compenseren door dit te dichten met het eigen vermogen aangezien ze beursgenoteerd zijn. Dat is natuurlijk niet goed voor de aandeelhouders

Laten we toch niet doen alsof de Turkse competitie nu in trek is. Dit is typisch Turkije, ongemotiveerde spelers in de herfst van hun carrière oppikken alleen vanwege de naam. De competitie van ‘net niet’ spelers en ‘vergane glorie’

16 augustus 2023 om 10:42

Is in principe toch ook niks mis mee dat ziyech naar de turkse competitie gaat. Lekker salaris en op een iets lager niveau spelen waar er wel nog veel beleving is en waar hij waarschijnlijk op handen gedragen wordt. Is verder toch wel een juiste constatering dat vaak spelers naar turkije gaan die al ‘over the hill’ of ‘net niet’ spelers zijn. Jammer dat er dan gelijk zo’n provocerend bericht komt

16 augustus 2023 om 11:25

Ik zal je wakker schudden VinceW, de Turkse competitie is wel in trek! Als je dat niet ziet heb je een plaat voor je hoofd. Ga maar na welke spelers er dit transfer window is aangetrokken. Ongemotiveerde spelers? Ik zou je dan aanraden om dit seizoen snel deze competitie te volgen. Ze laten anders allemaal een sterke indruk achter de 1e weken. Mss zitten er spelers tussen voor jou cluppie. Duidelijk dat je niks ervan hebt gevolgd want dan zou je anders piepen. Ik zie de ene na de andere goede transfer. Dat je er geen fan van bent van de Superlig of Turkse teams is wel duidelijk. Maar doe eerst je huiswerk voordat je zoiets gaat roepen.

Ik maak mij wel echt zorgen om zijn blessurestatus. Na het mislopen van Rashica hebben we sowieso nog een rechtsbuiten nodig maar of dat Ziyech is weet ik niet. Rashica had longen van een paard, Ziyech zie ik bijvoorbeeld niet meeverdedigen. Je hebt werkers in je team nodig.

16 augustus 2023 om 11:04

Tete, Baris, Yunus en dan nu Ziyech, hoeveel rechtsbuitens wil je hebben bro? Wellicht op 10 gebruiken, anders snap ik het niet.

16 augustus 2023 om 11:07

Yunus gaat naar Leicester en Baris Alper gebruikt maar 25% van zijn hersencapaciteit dus alleen Tete blijft over als een goeie RW en of hij gaat slagen is ook maar de vraag. Met Ziyech halen we niet gelijk een goede rechtsbuiten maar hebben we ook gelijk een back-up voor de 10-positie als Mertens wordt opgehaald voor het bejaardentehuis. Ik voorzie een goed huwelijk mits hij fit is natuurlijk.

16 augustus 2023 om 12:50

Speelt Zaniolo eigenlijk nog bij gs, want op welke positie moet hij anders spelen en voor wie?
Wel een gruwelijk lekker team!

16 augustus 2023 om 13:44

Zaniolo zal een dezer dagen tekenen bij Aston Villa voor om en nabij de 35 mil. Het waren een mooie 6 maanden. Als vervanger van hem hebben we transfervrij Tete van Shakhtar binnengehaald en dus waarschijnlijk Ziyech.

16 augustus 2023 om 13:48

Ook prima versterkingen. Bedankt voor je reactie!

Voor zover ik weet, speelt hij op de linkerflank, waar we al Tete hebben, een jonge Braziliaan van 23 jaar. Waarom zouden we deze golden boy nu op de bank zetten? Of komt Ziyech als wisselspeler in actie? Ik ben niet zeker. We hebben eigenlijk een nummer 10 nodig, maar ik twijfel of deze positie geschikt is voor Ziyech?

16 augustus 2023 om 10:38

@hellboys

Helemaal niet, Ziyech speelt nooit op links. Altijd op rechts of op 10, maar ook dat is al heel lang geleden.

16 augustus 2023 om 10:39

Ziyech speelt meestal op rechts? Zowel bij Marokko als bij Chelsea stond ie altijd op rechts

16 augustus 2023 om 10:46

Hij speelt altijd op de rechterflank.

16 augustus 2023 om 10:52

Of op 10 in de eerdere fase van zn carriere

Begrijp echt niet dat Ajax niet op hem doorpakt! En van hem begrijp ik niet dat je in die competitie wil spelen.. sorry maar de Turkse competitie waar altijd een zweem van corruptie omheen hangt wat moet een topsporter daar in godsnaam zoeken behalve geld?

16 augustus 2023 om 10:39

Omdat hij heel veel geld wil, een transfersom kost en geen restwaarde heeft

16 augustus 2023 om 10:45

Nee omdat ajax op rechtsbuiten al kudus, chico, forbs en evt berghuis geeft. Steijn heeft in een interview al aangegeven dat dat te veel spelers zijn voor op die positie en dat hij alleen maar verder kijkt als een daarvan verkocht wordt en dan vooral kijkend naar kudus. Natuurlijk ziyech zijn goed recht om daar niet op te wachtend terwijl hij wel graag naar ajax wou komen. Ook voor minder salaris

Voor Ziyech wel een mooie transfer vind ik! Galatasaray begint echt wel een lekker team te krijgen zo : Muslera, Zaniolo, Mertens, Torreira, Zaha, Angelino, Dubois, Bakambu, Demir, Midtsjo, Sergio Oliveira en nog wat namen die ik wat minder ken.

Istanbul is een geweldige stad, hij zal daar niet te veel inleveren denk ik, kan nog op CL niveau spelen en komt ook in een (toch overwegend) Islamitisch land.

16 augustus 2023 om 10:40

Dacht ik ook idd, Gala lijkt weer een mooie selectie te hebben, net als toen met Sneijder en Drogba. Toch een prima stap, Chelsea bleek te hoog gegrepen. Snap de negativiteit van de mensen op Vz niet. Alsof Ziyech alles er aan moet doen om nu het maximale uit z’n carriere te halen, als hij hier lekker CL kan spelen en kampioen wordt en van het leven geniet, heerlijk toch.

16 augustus 2023 om 10:43

Icardi mis je nog onze killer spits! Haha

Zaniolo wordt helaas verhuurd met koopoptie aan Aston Villa. Geruchten gaan dat er ook nog kans is dat Sergio Ramos nog komt. Hij heeft gister op insta een post van Gala geliked dus wie weet.

16 augustus 2023 om 11:44

Vergeet Fener dit seizoen niet! (de mooiste club van Turkije imo ).
Dzeko, Tadic, Symanzki, Fred, Under, Kent. Wellicht Ndombele of Livakuvic.

16 augustus 2023 om 11:44

Torreira, Angelino , Dubois , Bakambu, Demir ( Barcelona ) allemaal spelers die al klaar zijn en die Demir die het niet heeft gehaald

Hij kan inderdaad beter een vliegtuig pakken dan met z'n eigen auto die kant op...mocht die alweer gemaakt zijn;p

Vraag me af of we hem echt nodig hebben. Op 10 staat Mertens al, buitenspelers hebben we zat, en eigenlijk ook veel buitenlanders (ivm buitenlandersregel). Na het mislopen ban Paredes en Renato Sanchez had ik eerder een CM/CVM verwacht. Berkan en Oliveira kunnen niet meer.

16 augustus 2023 om 10:55

Je kan niet 50x op mertens leunen he. Dan is het handig als je ziyech kan inzetten

16 augustus 2023 om 11:06

Je zou eventueel Zaha op CAM kunnen zetten en dan Baris/Kerem op een van de flanken met Tete. Bakambu als schaduwspits is ook mogelijk. Desnoods overstappen naar 4-4-2 zoals gisteren.

16 augustus 2023 om 11:17

Voor mij part mogen beide Turkse heren wel even banken, want het was gisteren echt niet om aan te zien. Het is dat we die buitenlandersregel hebben helaas.

Niet wat Gala nodig heeft. Gala heeft teveel voetballers voorin die absoluut niet meeverdedigen, vandaar dat Okan ook meerdere malen heeft aangegeven dat de transfer van Rashica een prioriteit is. Besiktas is ermee vandoor, maar ga dan ook voor een zelfde type voetballer als Rashica ipv Ziyech.

Ik vind het sowieso raar dat Gala uberhaupt nog flankspelers wilt aantrekken. Met Zaha, Kerem en Tete heb je al 3 basiswaardige flankspelers, met daarachter nog eventueel Bakambu, Halil die op de flanken kunnen en ook nog BAY. Investeer nou gewoon in 2 middenvelders, want zonder Torreira wordt het echt niks met al die mooiweer voetballers voorin.

Wordt Ziyech gehaald voor de nummer 10 positie dan? Want op rechts hebben we hem echt niet nodig aangezien we al Tete en BAY hebben.

Ik snap sowieso niet waarom we voor een speler gaan die de medische keuring bij Al Nassr niet heeft gehaald en ook nog eens dit seizoen naar de Afrika Cup zal gaan. Erden Timur, gozer waar ben jij mee bezig?? Ga nou een echte nummer 10 en nummer 8 halen. Dat zijn de soort spelers die wij nodig hebben!!

16 augustus 2023 om 11:01

Ik weet niet of je blij moet zijn met een Baris Alper op de rechterflank. We hebben gisteren gezien dat bijna alle Turkse spelers door de mand vielen, o.a. onze beide flanken. Mocht Ziyech tóch fit zijn (een raadsel) dan is dat zeker een versterking tegenover een Baris Alper die toch wisselvallig is. Maar eerst moet Gala met Molde afrekenen wat ik toch niet als garantie zie na de wedstrijd van gisteren.

In een fantasie wereld waarbij iedereen fit is én als deze transfer doorgaat zie ik Gala wel minimaal 2e of in een poule des doods 3e worden, maar ja, Turken leven vaker in fantasie wereld .

16 augustus 2023 om 11:09

BAY is dan toch ook gewoon de wissel voor Tete. We hebben nou niet de luxe om een Tete of een Ziyech op de bank te laten zitten. Dus dan moet Ziyech (of Tete) op 10 gaan spelen. Met Mertens en Oliveira hebben we al twee grootverdieners die moeten banken. Dit wordt gewoon kapitaalvernietiging.

Mooie aanwinst voor Gala, alleen waar gaat Zaniolo heen? Die is net definitief overgenomen van Roma,....

De internationale carrière van Ziyech gaat als nachtkaars uit. Eigenlijk heeft hij internationaal in ieder geval op clubniveau niets gepresteerd. Best jammer voor de goede voetballer die hij is.

Kan iemand mij vertellen wat het idee is achter deze transfer?

Zaniolo gaat weg, Rashica gaat naar Besiktas maar je krijgt Zaha en Tete in de plaats.

Mertens is goed begonnen en heeft een te hoge salaris om te laten banken.

Kerem heeft zijn nationaliteit mee voor in de competitie, hij gaat altijd basis starten. Tevens ook de meest rendabale Turkse flankspeler momenteel. Je kan het niet maken om hem als wisselspeler te gebruiken bij Europese wedstrijden. Dit zou alleen maar voor interne gezeik zorgen.

Ploeg schreeuwt om een deftige nummer 8 maar je kan de overige posities maar beter driedubbel bezetten.

Ziyech is natuurlijk een uitstekende speler maar of het iemand is voor CimBom is maar de vraag. We hebben al Tete en Baris op rechts verwacht dat hij eerder op 10 gaat spelen. Of we als gala fan blij mee moeten zijn is maar de vraag, Marokkaanse spelers doen het over het algemeen niet al te best in Turkije, vooral niet als ze grote mond hebben tijdens interviews, betrokken zijn bij opstootjes of met hun bolide tegen een boom aan rijden. De fans en Turkse pers lust je dan namelijk rauw en voordat je weet speel je bij adana demirspor..

16 augustus 2023 om 11:19

Je doelt denk ik op Belhanda bij Adana. Die deed het juist wel goed... 12 goals en 7 assists vorig seizoen. Dat seizoen daarvoor maakte el Kaabi een b spits er 18 in jullie competitie. Als dat soort Marokkaanse spelers het al goed doen in jullie competitie stelt het imo niet echt veel voor... En zoals je zag bij Belhanda maken jullie fans niet echt veel indruk op hem.

16 augustus 2023 om 11:33

Belhanda deed het in zijn eerste 2 seizoenen bij ons juist wel heel goed was sleutelspeler voor 2 kampioenschappen. Maar werd daarna minder en ging zich teveel bezig houden met randzaken waardoor hij weg is gestuurd. Hij doet het nog steeds goed bij Adana.

Ziyech is natuurlijk een veel betere speler dan Belhanda. Dus mocht hij komen zou ik het zeker toejuichen. De vraag met Ziyech is wel of hij zn oude niveau haalt.

16 augustus 2023 om 11:48

Ik lees veel over een winger die moet mee verdedigen. Nou dan heb je met Ziyech juist een speler met het juiste profiel. Als je het WK hebt gevolgd, dan heb je kunnen zien dat hij niet normaal veel meters maakt. Mocht hij weer in zijn spel komen dan is het echt genieten geblazen. Ik zie de assists op Icardi en Zaha al voorbij komen. Even een vraagje. Waarom is iedereen er zo zeker van dat Tete basis gaat spelen en zo euforisch over hem. Ik kende hem persoonlijk nog niet, dus had hem opgezocht. Laat ik het zo zeggen, zijn statistieken zijn niet echt denderend.

16 augustus 2023 om 12:42

Tete is 23 jaar oud, Braziliaans en een martktwaarde van 25 miljoen euro. Puur om die reden gaat hij al een basisplek krijgen.

16 augustus 2023 om 13:45

Nou hoop maar voor jullie dat hij zn potentie inlost anders is die 25mil over een jaar nog maar 10mil.

16 augustus 2023 om 11:37

Kan je voorbeelden geven van Marokkaanse spelers die het niet al te best doen in Turkije? Voor zover ik weet hebben amrabat, belhanda, el kaabi, sais ( voor een jaartje) het wel goed gedaan.

16 augustus 2023 om 11:50

Marokkanen doen het helemaal niet slecht in Turkije, laten we eerlijk zijn. Het is dat Gala fans wel eens opstootjes hebben gehad met Belhanda, maar die was in zijn eerste twee seizoenen ook een sleutelspeler bij Gala.

De enige Marokkaanse spelers die ik zo een twee kan bedenken die het slecht hebben gedaan zijn Chouiar en Lahtimi, maar dan praat je ook over jonge gastjes. Plus die Fransman die Pamela krikt die achterin bij Fenerbahce stond, maar van Marokkaans afkomst is.

Een groot talent als Ziyech moet elke wedstrijd spelen.

Ik ben wel blij met deze transfer. Hier zal Icardi ook veel van genieten mits Ziyech zijn oude vorm vindt. Hoe goed ik Zaha ook vind, hij is geen speler van de voorzetten. Ziyech kan ballen perfect voorzetten voor Icardi. En daarnaast krijgen we een druk seizoen nu Europees voetbal ook verzekerd is. Juist fijn om wat meer opties te hebben want er zullen gegarandeerd spelers geblesseerd raken, geschorst worden of vermoeid raken.

Tja zo gaat het buitenlandse avontuur op clubniveau uit als een nachtkaars. Had toch veel meer verwacht van Ziyech bij Chelsea. Zeker voor het talent dat hij had. Maar ja als je door zoveel coaches niet wordt gebruikt zegt dat denk ik genoeg over Ziyech. Hopelijk dat hij wat leuks kan laten zien bij Galatasaray.

Ajax pakt er niet in door, Gala bied hem zijn gewenste miljoenen. Klaar toch?

De topclubs in Turkije zijn toch wel prachtige clubs om voor te spelen hoor.
Besiktas, Gala en Fener. Prachtige fans ook!

Lijkt mij de 1 op 1 opvolger van Zaniolo, die het wel weer in een topcompetitie gaat proberen bij Villa ter vervanging van Buendia (geblesseerd langdurig)....

Geen idee wie Gala nog haalt. Weet da Mertens, Icardi en Zaha er zitten en volgens mij die Tete ook komt die bij Lyon en Leicester zat.

En verder nog spelers als Boey, Angelino, Demirbay, Oliveira, Torreira, Nelsson, Kerem, Bakambu, Demir, toch aardig wat goede spelers. En sommige ook nog niet echt de ''oudjes'' waar Turkije altijd bekend om stond.

Zou op middenveld en op de CV positie nog wel eentje erbij zien bij Gala. En wellicht keeper? Die ken ik niet zo goe op Muslera na.

En verder heb je ok nog zo'n Dubois als prima back-up

Muslera
Boey
Nelsson
Ayhan/Bardak
Angelino
Torreir/Mids
Oliv/Demirb
Ziyec/Tete
Mertens
Zaha/Kerem
Icard/Baka

Wat een beleid. Namen halen om maar een naam te halen. Je hebt op rechts genoeg alternatieven, waarom nog Ziyech erbij? Koop eerst een fatsoenlijke 8 naast Torreira!

16 augustus 2023 om 11:09

Dit maakt mij ook echt woedend. Ik vind Ziyech een hele goede speler maar we missen gewoon een goede (of zelfs twee) middenvelder(s).

16 augustus 2023 om 11:46

Ziyech heeft ook al ruim 2 jaar amper gespeeld en een bepaald niveau aangetikt. Hoop voor zichzelf en Gala fans dat het eruit komt. Als Fener aanhanger hoop ik uiteraard van niet. Wordt tijd dat Fener weer eens kampioen wordt pff.

Straks Ajax kaapt hakim Ziyech weg voor de neus van Galatasaray! Kudus wordt deze week nog wel verkocht!

Niet een speler waar ik op had gehoopt. Enfin, vind ik niet erg mits Erden kan doorpakken en Gravenberch kan meenemen na de tweeluik met Molde.

Geruchten gaan rond dat Erden achter de schermen bezig is met Gravenberch. Huur en verplichte koopoptie tot 20 miljoen. Overigens komt Sergio Ramos er hoogstwaarschijnlijk ook nog bij. Ik weet niet wat ik daarvan vind. Tuurlijk, Ramos en gewoon fit, blijft echter 38 jaar en heeft 0,0 restwaarde en hoort absoluut geen vervanger te zijn van Nelsson. Hoewel, in alle oprechtheid, na het zien van Emin Bayram gisteravond zou ik zelfs Djilobodji met open armen verwelkomen van Antep.

Ik begrijp niet hoe onze kampioenen er telkens in slagen om de selectie compleet overhoop te gooien en spelers halen omdat het kan, niet omdat ze nodig zijn.

16 augustus 2023 om 12:15

Zwaar kicken toch voor de supporters (voornamelijk in Turkije). Paar transfers van de rivalen gepikt, paar spelers die gewoon overbodige luxe zijn maar een naam hebben in Europa.

Je weet maar nooit wanneer je een selectie met Ziyech, Zaha, Icardi, Mertens, Tete en co nodig hebt tegen ploegen als Samsunspor, Istanbulspor, ...

Zeker geen slechte spelers die ze aantrekken maar de ploeg had maar enkele fine tuningen nodig.

16 augustus 2023 om 13:54

Zoals je zelf al zegt, behoud de kern en met 2-3 gerichte aankopen (en 1 of 2 voor de breedte) was je eigenlijk al klaar. Was ook makkelijker werken voor Okan, een selectie die weet wat hij van hen verwacht en spelers die er geen probleem van maken om af en toe op de bank te zitten. Ik denk dat het ook geen toeval is dat Torreira nu 'last' heeft. Een van de sterkhouders die veel minder verdient dan de nieuwkomers. Wij maken nu hetzelfde mee met Salih en Cenk.

Na Ajax toch mislukt hoor. Jammer dat het er niet uit is gekomen, want bij Marokko speelt hij vaak goed.

Die minion Erden Timur heeft wel de brein van een kikker. Gala miste een 10 en een 8. Hij heeft van alles aangetrokken behalve een.............. 10 en een 8.

Wat een beleid van Gala Xd..

En dan had je gisteren nog enkele Gala fans die zonder schaamte beweerden dat Fener lukraak inkoopt. Bij ons zit er tenminste een gedachte achter.

16 augustus 2023 om 15:18

Demirbay is gehaald voor de 8 positie ? En Ziyech kan prima als 10 spelen lijkt mij.

16 augustus 2023 om 15:49

Bij ons zit er tenminste een gedachte achter, aldus een Fener-supporter. Ik heb in tijden niet zo hard gelachen. Valt elk jaar een nieuw elftal kopen onder goed beleid, of heb je ergens je hoofd gestoten?

Ik zat laatst te denken. Wie is eigenlijk de meest succesvolle Nederlandse voetballer van Marokkaanse afkomst? Is het nog steeds Ibrahim Afellay? Hij was maar goed voor seizoen, maar wel een heel sterke seizoen bij de beste voetbalteam allertijden.

Hier zouden toch alle alarmbellen af moeten gaan? Mega salaris, blessuregevoelig, 2 jaar niet gespeeld, gefaalde medical bij Al Nassr. Lijkt me ook niet de makkelijkste jongen om mee te werken.

Had eerder verwacht dat dit een paniekaankoop zou worden van Besiktas, vanwege het ontbreken van een transfer met grote naam. Maar die verassen met Rashica.

Dit lijkt een piswedstrijdje te worden tussen Erden Timur en Ali Koc, met wie de grootste naam kan aantrekken. Leuk voor de fans nu, maar in de toekomst wel huilen als de UEFA met keiharde straffen komt.

Ik pakte even de statistieken over de laatste twee wedstrijden van Kerem Akturkoglu erbij, de beste man leedt ruim 20 keer (!) balverlies per wedstrijd. Je hebt buiten Torreira geen spelers die jouw voerhoede kunnen dragen, en dan ga je nog Ziyech halen ipv 2 lopende 8'en.

Je hebt een buitenlander regeling, Kerem Akturkoglu kan je niet laten banken. Dit betekent dat zeker een iemand van het rijtje Zaha, Tete, Ziyech en Mertens op de bank komt. Kapitaalvernietiging ten top. Zet je Kerem op de bank, moet je Kerem Demirbay laten spelen. Geen tempo in zijn spel, met zo een voorhoede haal je problemen op je hals.

16 augustus 2023 om 13:45

Hoe weet je dat Kerem Demirbay geen tempo in zijn spel heeft? Is dat een uitspraak gebaseerd op een halfuurtje Kayseri-uit?

We hebben een goede centrale middenvelder nodig en een 10. Een speler als Melo, Fernandao of Sneijder (op de 10). Al jaren missen we die. En wat doet dit bestuur. De zoveelste buitenspeler wordt aangekocht. Ziyech op de 10 is mogelijk, maar wat doen we dan met Mertens? Je kunt een van beide heren niet laten banken. Dat is pure kapitaalvernietiging, want het salaris tikt door. Of Mertens moet weg, maar dat lijkt me sterk.

Die buitenlandersregel gaat ons, zoals altijd, weer nekken. Voor het eerst in mijn leven had ik gisteravond medelijden met een speler, Kerem Akturkoglu en Baris Alper Yilmaz welteverstaan. Want hoe zij met hun prestaties van gisteren voorschut stonden voor de, voornamelijk Turkse, kijkers was niet om aan te gluren. Daarom is het essentieel dat we spelers halen op posities waar dat broodnodig is. En dat is voor nu dus een CM en een 10. Het liefst een Turk.

Kotsmisselijk word ik van die populist Erden Timur. Heel deze transferperiode heeft hij omgetoverd tot een one-man-show. Terwijl de trainer smeekt om Rashica, gaat meneer even zijn ego boosten door nog een gevallen ster te halen.

In mijn ogen is Besiktas titelfavoriet nu. Meest gebalanceerde kern, minst zwakke coach.

16 augustus 2023 om 16:27

Waarom doe je zo negatief. Je weet niet eens wat er zich afspeelt achter de schermen. Je doet het lijken alsof Erden Timur schijt heeft aan Okan en doet wat die zelf wilt, wat helemaal niet het geval is.

Wij hebben Rashica niet nodig. Met Zaniolo zou hij geen basisplek krijgen en nu Zaniolo weg is en Tete als vervanger is gehaald zou die wss als nog geen basisplek krijgen. Je hebt heel die Tete nog niet eens in actie gezien en schrijft hem nu al af alsof het een miskoop is.

Echt waar supporters als jij verdienen geen Erden Timur maar Burak Elmas als bestuur.

16 augustus 2023 om 23:39

Okan heeft deze week zelfs nog gezegd dat die met het vertrek van Zaniolo heel graag Rashica terug in zijn selectie had gezien. Rashica boeit me op zich vrij weinig, wat me wel stoort is dat ze een totaal ander type halen en dat het alweer een gevallen ster is. We halen spelers puur op naam. Erden waant zich in FIFA carrieremodus.

Die Tete komt ook niet van de scouting hoor. Gewoon puur gekocht omdat Fener er ook achter zat. Dit lijkt een wedstrijdje spierballengerol tussen Erden Timur en Ali Koc. Strooien met geld van de club, de erfenis is toch voor de volgende voorzitter.

Burak Elmas was een complete amateur, maar de gedachte die hij had was best oke. Investeren in de toekomst. Anderen hadden wellicht liever Dani Alves en Pique gehaald in plaats van Boey en Nelsson. Die dertiende plaats geeft trouwens een vertekend beeld, die wijt ik veel meer toe aan de puinhoop die Mustafa Cengiz samen met Fatih Terim achterliet.

Ziyech kan zich bij Galatasaray mooi in de kijker spelen zoals Zaniolo bijvoorbeeld deed. Die heeft nu een transfer naar Aston Villa afgedwongen. In de kookpot van Gala voor dit seizoen zijn tot nu toe gekomen: Icardi, Zaha, Tete, Bakambu, Demirbay, Dervisoglu en er zou nog een 8 moeten komen. Plus nu Ziyech erbij. Een juiste hoeveelheid zout en peper door de trainer Buruk en we kunnen in Europa ver komen. Tevens voor genoemde spelers een uitstekende springplank om een mooie transfer voor komend seizoen te maken!

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo erg dat hij niet naar Ajax komt. De herinnering blijft prachtig maar resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Ik heb het idee dat Ziyech over zijn top heen is.

Heeft voor Galatasaray gekozen klaar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren