Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax krijgt resoluut ’nee‘ te horen: beoogde versterking ziet niks in transfer’

Laatste update:

Serhou Guirassy is niet geïnteresseerd in een transfer naar Ajax, zo meldt het Franse Foot Mercato maandagavond. Eerder op de dag maakte De Telegraaf bekend dat Ajax de spits graag zou willen ophalen bij VfB Stuttgart, maar de 27-jarige aanvalsleider vertrekt zelf liever naar de Premier League, zo klinkt het.

Guirassy wordt bestempeld als ‘een van de kandidaten’ om de concurrentiestrijd aan te gaan met Brian Brobbey. Guirassy moet vijftien miljoen euro kosten en Ajax is naar verluidt bereid een dergelijk bedrag te betalen, maar nu wordt in Frankrijk gemeld dat de kans klein is dat de transfer er gaat komen. De zevenvoudig international van Guinee zou al een concreet aanbod hebben gekregen van Ajax, maar de spits heeft zijn zinnen gezet op een vertrek naar de Premier League.

Guirassy speelt sinds vorig jaar zomer voor de voormalig werkgever van Sven Mislintat. De Duitse directeur was nota bene degene die de spits in eerste instantie naar Stuttgart haalde. Guirassy werd in september door die Schwaben gehuurd van Stade Rennais, alvorens de Duitsers de aanvaller deze zomer definitief overnamen voor een bedrag van negen miljoen euro. Op dit moment heeft de centrumspits een afkoopclausule in zijn contract van vijftien miljoen euro.

Bij Ajax had Guirassy - die er 14 maakte in 28 wedstrijden voor Stuttgart - de concurrentiestrijd aan moeten gaan met Brobbey. Laatstgenoemde werd een jaar geleden voor ruim zestien miljoen euro overgenomen van RB Leipzig, nadat hij de zomer daarvoor transfervrij bij die Roten Bullen had getekend. Brobbey wist sinds zijn terugkeer niet altijd te overtuigen in Amsterdam. De fysiek sterke spits kwam afgelopen seizoen tot 32 optredens in de Eredivisie, waarvan 17 als basisspeler. Brobbey wist 13 keer te scoren in die duels.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gaat beter met vertrekkende spelers dan aankopen,er gaat meer weg dan dat er versterking komt

24 juli 2023 om 20:18

Nou ze mogen blij zijn dat deze niet komt. Heb hem een paar keer zien spelen maar dat is echt niet het niveau dat Ajax naastreeft. Stijve hark.
Kan me niet voorstellen dat ze die wilden halen eerlijk gezegd.

24 juli 2023 om 20:41

Deed het toch een stuk beter dan Brobbey in de Bundesliga

24 juli 2023 om 20:43

Was ook totaal niet onder de indruk van deze jongen inderdaad. Was dan eerder voor Berisha van Augsburg gegaan. Is een stuk jonger, niet heel veel duurder, maar voetballend wel stukken beter. Augsburg heeft de koopclausule gelicht in het huurcontract met het doel hem meteen weer te verkopen, dus daar moet wel iets over te onderhandelen zijn.

24 juli 2023 om 20:44

Brobbey was dan ook een jaar of 6 jonger en het is een stuk lastiger je in de basis te spelen bij Leipzig dan bij Stuttgart, maar dat snap je zelf hopelijk ook wel.

24 juli 2023 om 22:08

Dat komt door 2 zaken.
1. Mislintat heeft absoluut geen netwerk.
2. Ajax heeft de afgelopen 1.5 jaar enorm aan allure ingeboet na het vertrek van overmars

Dan wordt het gewoon lastig

25 juli 2023 om 00:45

Overmars had dat netwerk ook nog niet direct toen hij begon. Wat tegen elkaar afweegt is dat Overmars zelf hoger heeft gespeeld en bekender is, terwijl Mislintat al grotere clubs qua werk op zijn cv heeft tov van toen Overmars begon. Ook heeft Mislintat zelf een scoutnetwerk, terwijl Overmars dit met hulp van Steen Olsen en Veldmate deed.

Marc kocht het begin ook spelers als Sinkgraven, Cassiera, Wöber, Bandé etc. pas later kwamen er betere spelers of in het begin hoogstens 1 per jaar. Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat ook Overmars eerst wat meer onbekende/mindere spelers haalde.

Vind tot nu toe alle inkomende transfers ook wat toevoegen, er wordt dus niet lukraak met geld gesmeten wat een goede ontwikkeling is. Ook komt er veel geld binnen en/of wordt het salaris op orde gebracht en worden contracten van jeugdspelers opengebroken.

Er moet zeker nog iets bij en dat zie ik ook wel gebeuren, maar ik zie het als iets positiefs dat Ajax nu even orde op zaken stelt. Ze hebben nog steeds een selectie waar je kampioen mee kunt worden, mits er een directe vervanger voor Timber komt. Dat laatste lijkt mij echter een formaliteit.

25 juli 2023 om 06:31

Goede spelers komen niet als je geen "grote naam "als trainer/coach hebt.
Steijn is een nobody voor topspelers.

25 juli 2023 om 07:18

Ten Hag was dat ook

25 juli 2023 om 09:29

Je moet ook een beetje in een rol groeien. De eerste aankopen van Overmars waren Tobias Sana, Lucas Andersen, Moisander, Babel, Schone en Poulsen. In het jaar daarna Lerin Duarte, Mike van der Hoorn en de huur van Bojan. Daarna kregen we Sinkgraven, Zivkovic, Viergever, Niki Zimling, Diederik Boer en, ok, Onana. Dan heb je het over 3 jaar aan vrij waardeloze transfers op Onana, Schone en Poulsen na.

Maar daarna werd het ook niet echt beter: Yaya Sanono, Mitchell Dijks, Heitinga, Younes, Milik en Gudelj. Pas vanaf 16/17 kwamen er echt goede spelers, hoewel er toen ook nog enorm veel misperen tussen zaten. Westermann, Cassiera, Lamprou, Orejuela, Wober, Kristensen, Magallan, Bande, Labyad, Pierie, Scherpen, Marin, Klaiber, en Daramy. Meer dan 100 miljoen door het putje. Overmars heeft een paar goede aankopen gedaan maar er zat ook een hele hoop rommel tussen.

Nou geluk bij een ongeluk voor ajax. Dit is een 27 jarige speler van een degradatie kandidaat in Duitsland, daar heeft hij het overigens goed gedaan. Maar die was bij ajax niet uit de verf gekomen. In de kleine ruimte en technisch komt hij zwaar tekort.

24 juli 2023 om 20:19

Inderdaad. Erg beperkte speler. Lijkt me een broodje aap verhaal.
Die vent wil graag naar PL. Dan zou een zogenaamde interesse van Ajax wel goed uitkomen

24 juli 2023 om 20:42

Nou ik kijk nergens meer raar van op bij ajax. Plus, Mislintat heeft hem eerder gekocht, dus hij is er gek genoeg voor.

24 juli 2023 om 20:49

Ik ken hem totaal niet, maar toen ik vanmiddag las dat deze “back-up” 15min moest gaan kosten schrok ik toch wel even. Voor de spits moet je echt een goedkopere speler aantrekken en de rest bijleggen bij andere posities

24 juli 2023 om 21:20

Het is een typische spits voor de middenmoot of onderkant PL zeg maar. Dat type.

Ik ben bang dat dit zomaar eens de trend kan gaan worden bij Ajax. Het straalt ook gewoon bij lange na niet meer uit wat het geweest is in de jaren met de Ligt, de Jong, Ziyech, Anthony, Martinez enzovoorts. Men draait er niet meer warm voor en dat zal ook zeker met de resultaten en de huidige teamsamenstelling te maken hebben. Wel jammer want Ajax was geweldig

24 juli 2023 om 20:20

@fct11

De trend is op het moment dat elke club op het allerhoogste niveau hun aller duurste spelers van de hand kunnen doen aan simpelweg Chelsea of Saudi. Waardoor de clubs er onder in de subtop van alle landen ook gewoon een puist geld over houden.

Het voordeel van een speler uit de eredivisie was dat je met een redelijk beperkt salaris en transfersom een speler kocht die nog wel wat ontwikkeling nodig had maar die er wel ging komen. ALle clubs hebben nu weer geld te besteden dus word de eredivisie minder interessant.

Liverpool verkoopt Jota, Henderson, Firminho en Milner en strepen salarissen weg
Chelsea verkoopt Koulibaly, Kante, Mendy, Aubemayang.
Normaliter zou je die spelers aan de straat stenen niet kwijt raken toch?

24 juli 2023 om 20:32

Liverpool kun je er wel uithalen. Jota is niet verkocht, en Firmino en Milner waren transfervrij weg. Maar mbt Chelsea helemaal mee eens!

24 juli 2023 om 21:33

Liverpool heeft Jota niet verkocht, snap je verwarring wel want bij Celtic liep ook een Jota met de Portugese nationaliteit. Die is namelijk wel naar Saudi Arabië verkast.

24 juli 2023 om 20:22

Ze hebben veel verkocht en moeten nu een nieuw elftal bouwen. Dat is bij Ajax normaal eens in de zoveel jaar. Is al 40 jaar zo en zal wel zo blijven. Niet zo dramatisch over doen.

Ze hebben redelijk wat prima jeugdspelers klaarstaan. Denk dat ze met 3 gerichte aankopen een heel eind komen

24 juli 2023 om 21:12

Welke prima jeugdspelers staan dan nu klaar om het over te nemen?

24 juli 2023 om 21:34

Hato, Vos, Misehouy, Van Axel-Dongen, etc. Allemaal jongens die dit seizoen kunnen verassen.

25 juli 2023 om 08:46

Hadden ze vorig jaar niet al veel verkocht EN gekocht om een nieuw elftal te bouwen?

Er vanuitgaande dat Alvarez nog weggaat heb je in de verdediging Hato die een paar weedstrijden heeft laten zien dat hij het Ajax-niveau kan halen. Dan een hele tijd niets. En dan Rensch en Sanchez op de back. De rest is jeugd.

Het middenveld is oké, met Taylor, Klaassen, Berghuis, Tahirovic en Vd Boomen (en eigenlijk ook Kudus). Maar ik kan me zomaar voorstellen dat veel supporters eigenlijk liever zien dat Klaassen werd doorgeselecteerd.

De aanval heeft nu Bergwijn die de boel niet op sleeptouw neemt, Brobbey die heel veel te bewijzen heeft en Kudus die weg wil.

De Ajax-selectie is totaal niet des Ajax. Je hebt geen basis 11, laat staan posities dubbel bezet.

26 juli 2023 om 07:43

Jawel alle posities zijn dubbel bezet. Op spits en RCV na. Daar zijn ze mee bezig. Verder moeten ze eers verkopen om te kunnen kopen. Volstrekt normaal

24 juli 2023 om 20:28

De trend is toch ook gewoon de zelfde als de afgelopen jaren, er komen tientallen namen voorbij waarvan de het merendeel niet of maar gedeeltelijk klopt

24 juli 2023 om 20:49

Zonder CL valt al veel af. Ook nog bestuurlijke chaos, geen aansprekende coach. Wat moet je daar zoeken dan? In andere landen kun je ook goed verdienen en wel bij een stabiele club zitten.

24 juli 2023 om 21:30

Man man 1 seizoen slecht en het is de trend volgens mij is tv Twente ook goed bovenop gekomen na een aantal jaren slecht beleid. Speel volgend jaar cl en het ziet er weer anders uit.

We kunnen inmiddels wel stellen dat de alllure van bij Ajax komen spelen binnen een seizoen wel als een kaartenhuis in elkaar is gestort.

Bij deze speler ben ik daar echter niet rouwig om maar het baart me wel zorgen. Ook de verhalen van Ocampos en gebrek aan CL werken niet mee.

24 juli 2023 om 20:23

Kan me niet voorstellen dat het waar is. Die vent kan er inderdaad niet zoveel van.

24 juli 2023 om 20:24

Mwah, weer zwaar overdreven. Richarlison ging ook liever naar Watford. Lainez liever naar de Primera Division.

24 juli 2023 om 20:29

Ja het begint echt een beetje genant te worden. De zoveelste speler die nee zegt tegen Ajax.
Ik zou me ook wel twee keer nadenken, ook zeker nu je ziet hoe ze met Bassey zijn omgegaan. Dat is topclub onwaardig

24 juli 2023 om 21:01

Gelukkig gebeurt dat alleen maar bij ajax. En daarbij schreuder wilde hem koste wat het kost. Stein is eerlijk tegen over bassy door te zeggen ik zie niks in je dus beter dat je vertrekt is het nog niet goed. Snap dat hij wil blijven vechten maar als stein zegt dat die geen minuten gaat maken wat heeft het voor een nut?

24 juli 2023 om 20:40

Omdat er van de 100 spelers die met Ajax in verband worden gebracht, waarvan het merendeel niet eens in beeld is geweest, er een speller tussen zit die liever naar de PL gaat?

Ajax staat er in Europa nog steeds prima op. Ze hebben buiten nederland geen idee van de paniek die er onder een deel van de Ajax aanhang is rond de staat van de huidige selectie.

24 juli 2023 om 20:47

Mwah het valt mij wel op dat Ajax minder statuur heeft dan de afgelopen jaren en dat het blijkbaar moeilijker is om dit soort jongens binnen te halen. Dat was een jaartje of 3 geleden echt een compleet ander verhaal.

24 juli 2023 om 20:53

Het is moeilijker omdat je geen CL speelt. Dat kun je scharen onder allure maar het is zo simpel als het kan.

24 juli 2023 om 20:55

@thamike Dat is toch ook onderdeel van de allure?

24 juli 2023 om 21:21

Aan de ene kant eens, aan de andere kant waren het wel allemaal spelers die eigenlijk iets met Nederland/Ajax hadden. Buiten Ocampos en Rulli dan natuurlijk. Een iets oudere speler moet er maar net zin in hebben en kan ook wel begrijpen dat dit bijvoorbeeld toch anders is dan een Haller bijvoorbeeld.

24 juli 2023 om 21:21

Maar is dat echt zo? of lijkt dat alleen hier zo doordat een deel van de Ajax fans in paniek zijn over de staat van de selectie en elkaar na praten?

Om een voorbeeld te noemen over de statuur van Ajax. Klopp gaf recent een interview over de Europa League (omdat ze daar ook in spelen) en dat daar ook mooie en sterke tegenstanders in zitten. Ajax was de eerste club die hij noemde.

Ook voorgaande jaren kwamen er genoeg spelers niet. Denk bijvoorbeeld aan Kamaldeen Sulemana, daar ging het zo lang over dat ze in de podcast van de Telegraaf op een gegeven moment een speciale jingle voor die jongen hadden. En zo kunnen we nog een hele lijst maken met spelers die niet kwamen waar Ajax de afgelopen jaren wel dichtbij zou zijn geweest. En ook bij de spelers die wel kwamen duurde dit soms eindeloos. Met Bergwijn zijn ze 2 jaar bezig geweest, met Magallan ook meerdere transfer windows (toevallig even twee namen die me te binnen schieten, maar zo zijn er nog veel meer).

Natuurlijk zal het ontbreken van CL voetbal zal best een rol spelen bij bepaalde spelers. Maar Ajax kan redelijk makkelijk wijzen naar de 3 CL plaatsen die er dit jaar te winnen zijn in Nederland. Voorlopig zie ik vooral iets wat onder leden van voetbal zone (en ongetwijfeld andere Nederlandse sites) leeft. Mocht het daadwerkelijk lastiger zijn dan denk ik eerder dat het ligt bij de bedragen die Ajax kan of wil betalen op dit moment, zowel aan transfersom als aan salaris dan aan de status van de club buiten Nederland.

24 juli 2023 om 21:22

In het buitenland weten ze al te goed dat Ajax een opleidingsclub/springplank naar europa is. Goede jaren zullen automatisch resulteren in een paar slechte jaren.

24 juli 2023 om 21:06

Ik denk dat het allemaal wel meevalt. We weten van al die geruchten helemaal niet eens of ze waar zijn, dus ook niet of ajax afgewezen is. Ik geloof ok niet dat een slecht jaar zo enorm veel invloed heeft.
Wat natuurlijk wel kan is dat door de matige prestaties en enorme uitgaven afgelopen jaren, mislintat gewoon wat minder speelruimte heeft. En als je minder salaris biedt zul je vaker nee te horen krijgen.

24 juli 2023 om 21:40

Enorme uitgaven? Ja, misschien, maar daartegenover stonden nog veel grotere inkomsten. Alleen al uit verkopen is er in de afgelopen 5 jaar, volgens Transfermarkt, bij Ajax meer dan 360 miljoen meer binnengekomen dan er is besteed. Lonen waren wellicht begroot op CL, maar die CL hadden we ook jaarlijks dus dan zou dit het eerste jaar zijn waarin dat eens voor een tekort zou kunnen zorgen, maar overall stond en staat onze club er zo ontzettend goed voor dat we nu niet zo'n jas uit moeten trekken....

24 juli 2023 om 22:17

De Toekomst ik zeg niet dat ze blut zijn. Maar vorig jaar spelers voor enorme bedragen halen en dikke salarissen betalen, om vervolgens 3e te worden en cl voetbal mis te lopen, resulterend in een serieuze deflatie van de waarde van spelers (al is die valuatie nog steeds heel hoog voor nl begrippen), zal toch hopelijk wat mensen wakker geschud hebben. Zou onverantwoord zijn dat gewoon deze zomer opnieuw te proberen. Want inderdaad is ajax staat er financieel goed voor, maar ik neem aan dat ze dat graag zo houden.

24 juli 2023 om 22:56

@De Toekomst er is helaas de afgelopen 5 jaar niet 360 miljoen meer binnengekomen dan er is besteed. Dat is een fabeltje gebaseerd op foutieve informatie die enkele leden van transfermarkt plukken.

Ajax heeft de 5 jaar voor dit seizoen bij elkaar opgeteld een winst gemaakt van 42 miljoen. Daar zal over dit jaar ongeveer 45 miljoen bijkomen. over de afgelopen 6 jaar kom je dan op een winst van een kleine 100 miljoen.

Alleen investeerd Ajax een groot deel van die winsten direct weer in de spelersgroep. In totaal had Ajax eind december een eigen vermogen van 275 miljoen. Hiervan zat echter 190 miljoen vast in de spelersgroep en vaste activa (gebouwen op de toekomst e.d.). De 2e seizoenshelft draait Ajax altijd verlies (niets nieuws) doordat het merendeel van de Europese inkomsten in de eerste seizoenshelft vallen. Per saldo was er ongeveer een pot van 60 miljoen. Daarmee moeten ze het verlies van CL inkomsten opvangen (ajax begroot immers op CL niveau wat ze 20-30 miljoen per jaar scheelt) en aankopen doen.

Bij twijfel zie de afgelopen (half) jaarverslagen, staan gewoon op de website. Met name pagina's 164 en 165 van het vorige jaarverslag waar je de netto winsten en de transfer winsten kan vinden en pagina 8 van de afgelopen halfjaarcijfers.

Er is dus zeker geen 360 miljoen meer binnen gekomen dan er is besteed wat ze nu zo maar even uit kunnen geven.

25 juli 2023 om 00:32

Hij doelt op de transferbalans.
Leek mij vrij duidelijk toch?

Overigens heb ik het laatste JAARverslag er op nagelezen, daar staan andere cijfers dan dat jij beweert. Tevens vallen de gebouwen niet onder het geen jij beweert. Dus graag een linkje.



25 juli 2023 om 03:57

@ndisdenaam Voor de transfersoomen die vorige zomer zijn verdiend, zie pagina 8 onder Resultaat vergoedingssommen. Dit is wat er in totaal is binnengekomen aan transfer inkomsten. Dat was 117 miljoen over de afgelopen zomer (of eigenlijk is minder want daar zullen ook nog wat bonussen in zitten van spelers die eerder waren verkocht). Het verschil zit hem in zaken als doorverkoop percentages, makelaars fees, enz.... of en deels ongetwijfeld ook gewoon doordat de bedragen op transfermarkt niet kloppen. (Dit gat zit er namelijk niet alleen bij Ajax maar bij alle clubs als je de jaarrekeningen uit gaat pluizen)

De transfer uitgaven zijn iets lastiger te bepalen, die worden niet direct weergegeven, je kunt alleen zien dat de post met betaalde transferfees op de balans is toegenomen van 106 mln (zie pagina 100 van de vorige jaar rekening) naar 166 mln en dat Ajax tegelijkertijd 28.7 mln heeft afgeschreven aan de waarde op de spelersgroep (zie pagina's 6 en 8 van de half jaar cijfers).

Het eigen vermogen was 274 miljoen in december (excuses dat ik het naar boven heb afgerond naar 275 miljoen) zie pagina 7 van de half jaar cijfers. Dit is echter niet hetzelfde als geld op de bank. Hierin zitten alle bezittingen van Ajax, zie pagina 6 van de half jaar rekening. De vaste activa van Ajax waren 187 miljoen (vergoedingssommen was 165.6 mln, gebouwen 12.8 mln en nog wat kleine posten)(wederom excuses dat ik dit heb afgerond naar 190). Dat zijn grofweg de waardes van de transferfees en de toekomst bij elkaar opgeteld.

mbt tot de totale winst over de afgelopen 5 jaar:
Netto winst 2022: -24.3 mln (verlies dus)
Netto winst 2021: - 8.1 mln (ook verlies)
Netto winst 2020: 20.7 mln
Netto winst 2019: 51.9 mln
Netto winst 2018: 2.2 mln
Totaal over de afgelopen 5 jaar: 42.4 miljoen (zie pagina's 164 en 165 van de vorige jaar rekening)
In diezelfde 5 jaar was het resultaat op de vergoedingssommen (netto transfer opbrengsten min de afschrijvingen op de betaalde transfer sommen) 86.5 mln (zie ook weer pagina's 164 en 165 van de vorige jaar rekening, derde regel: afschrijvingen en resultaat vergoedingssommen). Netto hebben ze van alle aan en verkopen in die 5 jaar dus maar 86 miljoen overgehouden waarvan ongeveer de helft (aangezien de totale winst maar 42.4 miljoen was) is gebruikt om operationele te korten te dekken, met name in de Covid jaren, maar ook seizoen 2017-2018 toen ze geen Europees voetbal speelden.

De winst in het eerste half jaar van seizoen 22-23 was 76 mln. De winst loopt echter elk jaar terug in de 2e seizoenshelft (De Europese inkomsten vallen vooral in de eerste seizoenhelft) daarvoor zul je alle eerdere half jaar rekeningen in moeten duiken maar ter vergelijking, de winst halverwege het seizoen 2021-2022 was 2.5 miljoen (zie pagina 6 van de half jaar cijfers van seizoen 21-22) en ze kwamen uit op een verlies van 24.3 (zie pagina 102 of 164) (en verschil dus van 26.8 mln). Dat zal dit jaar zeker niet beter geweest zijn, immers, vorig jaar speelden ze nog een CL wedstrijd, dit jaar slechts een EL wedstrijd na de winterstop. Misschien ben ik iets te negatief met 45 miljoen, het kan ook richting de 50 miljoen gaan. Maar dan nog is er dus over de afgelopen 6 seizoenen een winst gemaakt van een kleine 100 miljoen.

Zowel met de daadwerkelijke transfer balans als met de daadwerkelijke winst ga ja in ieder geval nooit in de buurt komen van 360 miljoen. En sowieso hebben ze dat niet om uit te geven.

Dat ze nu zuinig aan doen is dan ook helemaal niet gek aangezien ze volgend jaar weer een flink operationeel verlies zullen draaien (zie regel 2 op pagina 164 en 165 "bedrijfstresultaat voor afschrijvingen en resultaat vergoedingssommen". Dit is de winst-verlies die Ajax jaarlijks maakt voordat er spelers worden gekocht of verkocht. Haal hier de CL inkomsten uit voor volgend jaar en je ziet het financiele gat wat ze moeten dichten. Daarvoor hebben ze dus best een buffer maar die buffer is niet eindeloos groot,zeker niet als je dure aankopen gaat doen.

Die heeft ook vernomen hoe het hem kan vergaan als hij een minder eerste seizoen speelt.
Zonder dollen, zijn uitdaging bij Stuttgart zal groter zijn dan bij ajax.
Interesantere competitie.

24 juli 2023 om 20:26

Je hebt het artikel niet echt gelezen he?

Hij gaat liever naar de Premier League. Had je kunnen weten als het gelezen had.

Je merkt steeds meer dat een goed netwerk en handelsgeest nodig is voor een TD. Niet dat ik in alles fan was van Overmars, maar die had meestal zijn zaakjes al lang voor de competitie start klaar. Bij Mislintat zie ik alleen maar getreuzel. En dat is geen goed teken.

24 juli 2023 om 20:19

En dat terwijl Mislintat juist aangaf dat hij iemand was die het heel belangrijk vond om zijn selectie voor de voorbereiding rond te hebben.... Dat waren zijn eigen woorden... Staat haaks op wat hij nu doet.. Selectie wordt minder en minder. Het vertrek van enkele goede spelers als Alvarez en Kudus lijkt mij op dit moment dichterbij dan de komst van directe versterkingen.

24 juli 2023 om 20:23



@ De Toekomst,

Wat moet Mislintat doen dan?
Alvast een rechtsbuiten kopen voor wanneer Kudus mogelijk vertrekt? (terwijl Berghuis/conceicao er nog zijn?)
Alvast nog een CVM kopen voor wanneer Alvarez mogelijk vertrekt?
Alvast een LCV kopen wanneer je Bassey, Kaplan en Hato hebt?
Alvast een rechtsback kopen wanneer je Rensch/sanchez nog hebt?
Alvast een linksbuiten kopen omdat Tadic opeens zichzelf weg stuurt?
Alvast een Spits en Linksback kopen omdat Brobbey en Wijndal schijnbaar niets geleerd hebben van afgelopen seizoen?

Direct maar 2 miljoen extra salaris aan Satulo geven zodat je hem binnen hebt?

Iedereen vergeet dat er eerst ook een heleboel puinhoop de deur uit moet voordat je kan reorganiseren. En dat kost tijd, geduld en in een traject stappen zetten.

24 juli 2023 om 20:35

Stilstaand water begint te stinken, is een gezegde. Je kunt best nu al anticiperen op aanstaande verkopen. En natuurlijk schuilt daar enig risico in, maar dat geldt nu eenmaal voor ondernemen. Maar je kunt dat ook gewoon vermijden en helemaal gokken op wat nu rondloopt plus aanvulling vanuit de jeugdopleiding. Want ik ga er van uit dat zowel Bassey, Alvarez en Kudus gaan vertrekken. Zo niet, dan heb je geluk wanneer Kudus of/en Alvarez blijft. Want die maken je sowieso sterker. Maar we hebben (gelukkig) tegen Anderlecht kunnen zien waartoe niets doen leidt. Het is dus maar waarvoor je kiest. Tijdig anticiperen of doorgaan op de weg naar beneden.

24 juli 2023 om 20:36

@D-Bergkamp, onzin natuurlijk. Gezegd wordt dat we nu zuinig moeten zijn, omdat we vorig jaar teveel dure miskopen deden. Die transferzomer leverde echter een ongekende winst op. Daarvoor waren onze financiën al super goed geregeld en die zomer werd dat alleen maar versterkt. Nu even geen CL is jammer, maar het geld om wel al vooraf in te spelen op het vertrek van spelers is er. Overmars deed dat ook jaar in, jaar uit. We hadden nu al minimaal 1 directe versterking moeten hebben voor rechts centraal achterin als vervanging van Timber en een spits als concurrent voor Brobbey. Als dat was gelukt, had Tadic misschien wel gebleven en was dat ook geen issue geweest.

24 juli 2023 om 20:38

Wat een onzin, de verdediging bestond uit een blik jeugdspelers, dus als je Timber laat vertrekken (en dat was al 3 weken geleden duidelijk), hoor je de vervanger al klaar te hebben staan want nu ga je op trainingskamp zonder je beoogde RCV. Datzelfde geldt voor het middenveld, het is tijd dat daar een technische nummer 10 komt ongeacht of er iets vertrekt omdat je anders niet om de prijzen mee gaat strijden. Jouw stukje reactiviteit geeft al aan dat je hier nooit vanuit een ondernemersgeest naar kan kijken. Als je moet wachten tot iedereen verkocht is, sta je straks op 25 augustus met een halve selectie en dan zijn transfersommen ineens een heel stuk hoger en mag je gaan wedijveren met drie Engelse clubs die de eerste paar potten niet gewonnen hebben en dan ben je kansloos. Dus dat miljoentje extra aan Sutalo (zo heet de man echt) of Spertsyan nu halen zou juist blijk geven van ambitie en beleid. Maar ik geloof er niet in, Sven is net zo'n lichtgewicht als h2h.

24 juli 2023 om 20:41

@pinko, ik kan me nog herinneren dat Neres kwam voor de bank/een halfjaar inwerktijd kreeg als recordaankoop, Tadic kwam al als vervanger van Ziyech en Ziyech bleef en ga zo maar door. En nu kan er niks meer, omdat we 1x CL mislopen? De winst van vorig seizoen en daarvoor opgebouwde buffer is er toch deels voor om zoiets op te vangen? Overmars had hier al lang raad mee geweten...

24 juli 2023 om 23:44

Die winst en buffer is alleen veel kleiner dan je vermoed.
Ajax hield bijvoorbeeld netto (na afdracht van doorverkoop percentages, opleidingsvergoedingen, makelaars fees, spelers die mee deelden e.d.) van die ruim 200 miljoen aan verkopen die je op transfermarkt ziet maar 117 miljoen over.

Een groot deel van die inkomsten hebben ze dus vorig jaar al geinvesteerd (en helaas in de verkeerde spelers).

Ook Overmars had deze zomer voor een deel in de reactie gemoeten in plaats van dat hij vooruit kon plannen. Overigens heeft ook Mislintat natuurlijk geanticipeerd op vertrekkende spelers, hij heeft alleen verkeerd ingeschat dat Alvarez de eeste zou zijn die weg zou gaan. Daar leek het aan het einde van het seizoen lange tijd wel op, dus zijn vervangers zijn al binnen.

24 juli 2023 om 20:27

Overmars had ook veel miskopen hoor. En ook veel last minute aankopen.
Weet nog dat Ziyech gehaald werd onder publieke druk toen de competitie al lang aan de gang was. Ze waren toen zelfs al uitgeschakeld voor de CL door Rostov

24 juli 2023 om 20:40

Klopt. Ziyech was een paniek aankoop. Overmars wilde helemaal geen Ziyech. Maar hij kreeg het Spaans benauwd, en ging alsnog overstag. Maar mijn punt is dat Overmars over het geheel tijdig de selectie compleet had. En dat hij ook veel spelers heeft gehaald waarvan je vooraf al kon stellen, dat wordt niks, is een ander punt van kritiek.

24 juli 2023 om 20:57

@robert41, maar daarna haalde hij Tadic al als vervanger van Ziyech voor Ziyech vertrok en uiteindelijk zelfs bleef... Neres die rustig kon aarden als recordaankoop.. Berghuis die wordt gehaald zonder garantie op een basisplaats etc. Overmars lukte het wel om de kwaliteit telkens te verhogen, de kwaliteit en ervaring in de breedte op orde te hebben, te anticiperen op het vertrek van spelers. Overmars heeft, op enkele miskopen na, overall echt uitstekend werk geleverd.

24 juli 2023 om 21:07

@ de toekomst helemaal mee eens, maar hoelang was overmars al directeur? Nu heeft er eerst al een jaar geen td gezeten dus vd sar en schreuder en h2 hebben het meer en deel gedaan. En mislintat is net 1 maand in dienst en moet eerst dat zooitje opruimen wat die achter gelaten hebben en onze suzan houd voorlopig de hand op de knip dus je kan mislintat niet overal de schuld van geven

24 juli 2023 om 21:18

Pinko
Overmars heeft Ziyech gekocht als nood oplossing en heeft zowel Haller Als Brobbey in ver winterstop gehaald omdat de selectie toch niet op orde was.

24 juli 2023 om 21:18

@jeffrey, dat hoort er ook zeker bij qua verleden, maar zo'n puinhoop is het niet en financieel is er geen reden om de hand nu nog op de knip te houden. Als hij nu een Weghorst had gehuurd of gekocht en een goede rechter centrumverdediger al had gehaald, had Tadic waarschijnlijk gebleven en hadden we al iets rustiger achterover kunnen leunen. Nu zijn we aan het voorbereiden met een selectie waarin nog enkele spelers gaan vertrekken en er waarschijnlijk nog 4 tot 6 nieuwe spelers bij gaan komen uiteindelijk... Dan heeft voorbereiden niet echt veel zin qua inspelen...

24 juli 2023 om 20:54

Gezien de nog redelijk recente successen van Ajax is het koppel van der Sar met Overmars toch een gouden greep gebleken. Doet me denken aan Jacques Ruts en Kees Ploegsma bij PSV in de jaren 80/90. Nu lijkt de status van Ajax wat af te brokkelen en wordt het moeilijker topspelers naar Amsterdam te halen, zeker zonder Champions League voetbal. Of Guirassy nou echt een grote versterking zou zijn voor Ajax waag ik overigens te betwijfelen, hij lijkt me toch vooral een speler die Mislintat "mee wil nemen van zijn oude werkgever". We gaan weldra zien in welke vijver Mislintat precies vist.

Goh, wat gek, een speler die liever naar de Premier League gaat dan naar Ajax... Had dit niet verwacht, maar ben er ook niet rouwig om. We moeten gewoon een spits van 32 a 33 jaar halen, bewezen goaltjesdief, nog gretig. Een Huntelaar of Pantelic achtige spits. Zelfs een mindere versie, zoals een Bulykin, zou al prima zijn. In mijn ogen is het dat als relatief goedkoop alternatief, een spits huren of een duurdere jonge spits aantrekken. Een relatief dure 27-jarige zie ik in ieder geval niet zitten.

24 juli 2023 om 20:29

@ De Toekomst

Zelf blijf ik ergens fan van Wout Weghorst halen. Misschien omdat ik ergens een lichte zwak heb voor die man.

Eredivisie: 124 wedstrijden, 51 goals en 17 assists
Bundesliga: 119 wedstrijden, 59 goals en 20 assists
Super Lig: 16 wedstrijden, 8 goals en 4 assists

30 jaar oud, ervaring in diverse competities, brengt lengte en gif mee.
Voetballend misschien niet de beste, en hij functioneert alleen als je hem goed gebruikt.
Maar zo een man is toch heerlijk om in minuut 65 in te laten vallen ofzo en zijn tegenstander helemaal het bos in te lopen.

24 juli 2023 om 20:58

Dat vind ik inderdaad ook niet eens zo'n gek idee. Anderzijds, het past mijns inziens niet geheel in de strategie van Ajax om oudere spelers terug te halen naar de Eredivisie.

24 juli 2023 om 21:00

Ik noemde Weghorst ook. Dat moeten we hebben. Een speler die gaat sleuren en scoren. Geen lieverdje. Dat is een spits die, als Brobbey even denkt te kunnen verzwakken, gelijk toe hapt. Dat zou een uitstekende versterking zijn en qua mentaliteit ook een concurrent die Brobbey echt heel scherp kan houden. Ik denk zelfs dat Weghorst die strijd zou kunnen winnen, omdat hij constant alles zal blijven geven/de druk op Brobbey zo hoog blijft houden dat die weleens kan bezwijken.

Was even bang dat dit om Sutalo zou gaan. Wel leuk dat Verweij, Driessen en hun rioolkrant er weer volledig mis zitten. Nu nog een manier vinden om Mislintat hiervan de schuld te geven

24 juli 2023 om 20:46

Mislintat moet gewoon leveren. Daarvoor is hij TD. En vooral op tijd. Je kunt wel blijven treuzelen, maar straks sta je helemaal met lege handen of tweede garnituur. Pak door met die Sutato en Spertsyan. Dan heb je al twee binnen die direct kunnen aansluiten. En kun je verder met het dichtmetselen van de defensie en het halen van een rechtsbuiten en spits. Dan is de hoogste nood gestild. En wat De Telegraaf meldt zal mij een worst zijn. Soms klopt het, en soms ook niet. De krant moet vol....

24 juli 2023 om 20:56

Maak je niet druk. Sutalo gaat gewoon naar Leipzig.

24 juli 2023 om 21:12

Nu ja, die kan ondertussen kiezen uit Atletico, Napoli en Leipzig. Feyenoord heeft ook eieren voor zn geld gekozen toen Zakharyan onhaalbaar bleek en Lazio op de stoep stond. Als ik Mislintat was zat ik nu in Tsjechie bij Vitik. Zie ik namelijk graag komen naar Rotterdam als Leipzig Sutalo niet haalt en weer terugkomt voor Geertruida.

VZ : ‘ajax krijgt resoluut ’nee‘ te horen: beoogde versterking ziet niks in transfer’

Werkelijkheid : "maar nu wordt in Frankrijk gemeld dat de kans klein is dat de transfer er gaat komen "

Beetje verschillende interpretatie

24 juli 2023 om 20:31

Haha.. ja dat viel mij ook al op. Dit gaat je wel een paar punten aftrek kosten hoor

Mischien voortaan eerder beginnen met selectie op sterkte te brengen.
Nu voor de derde keer te laat. Wordt dus weer tussen jaar.

Pff

Nou daar missen we weinig aan. We kunnen wel wat beters krijgen als Ajax zijnde😛

24 juli 2023 om 21:19

Welke betere speler wil er dan naar ajax? Volgens loopt het nog niet echt storm met aankopen

24 juli 2023 om 22:03

Even geduld. Nog even en de ene naar de andere potentiële wereldklasse speler is in aantocht😛

25 juli 2023 om 08:07

Het was een serieuze vraag hoor. Het is zo makkelijk gezegd "we kunnen wel iets beters krijgen", maar Ajax zit volgens mij niet echt meer in de positie dat spelers Ajax als een grote stap vooruit zien.

Dit is gewoon ouderwets geval van Lucky Ajax. 😁

Tja aan de ene kant is het voor 15 miljoen nog een redelijke gok voor een spits van zijn kaliber. Aan de andere kant is het wel een spits die meer een target man is dan een bewegelijke spits. Haller was al niet echt geliefd, dan zou je met Guirassy beetje hetzelfde probleem hebben. Maar geen idee wie bij Ajax zal passen (die ook haalbaar is).

Gratis tip: Gambia onder 23, speelt ene Tijang Bojang. Haal die jongen op voordat ie ontdekt word! Heb die jongen daar live zien spelen, minimaal net zo explosief als Kudus!

Das probleem van Ajax, je wil spelers die meerwaarde bieden richting CL niveau. Dan vallen heel veel ‘gokjes’ af en moet je heel creatief zijn richting spelers die stap kunnen zetten. Dat is heel lastig. Makkelijker is om top Eredivisie elftal neer te zetten maar dan zit je Europees met toevalstreffers. Komt niet snel meer goed nu spelers ontzettend vroeg overal vandaan gehaald worden. Max aantal spelers per club zou niet gek zijn



Was een leuke optie geweest, maar diverse journalisten maakte vanochtend en begin van de middag hier al melding van. Verweij komt bewust heel laat met die interesse en nu afwijzing op gang; sentiment rii Mislintat keren

Drie berichten binnen 24 uur . Eerst ging het er over dat deze spits liever naar de PL ging , toen ging het er over dat Ajax wel een serieuze kandidaat was en nu blijkt toch dat deze spits liever naar de PL verhuist. We moeten niet verbaasd zijn als we even later te horen krijgen dat Ajax deze spits gekocht heeft.

Dit is geen gemis voor Ajax. 15-20 miljoen voor een 27 jarige speler met weinig restwaarde is erg veel geld. Het is echter wel schrijnend hoe weinig aantrekkingskracht Ajax momenteel heeft op potentiële versterkingen. Dit komt niet alleen omdat Ajax geen CL speelt. Tot voor kort spraken potentiële aankopen met Van der Sar, Overmars en Ten Hag. Nu met een relatief onbekende Duitser, een subtop trainer en een ex-Hockeyer. Het is ongekend hoe hard Ajax in nog geen 1,5 jaar is afgegleden. Zonde.




Ajax zou moeten informeren naar Weghorst. Denk dat als die akoord gaat met een 2-jarig contract dat het een prima tussenoplossing is. Feit is gewoon dat zonder CL-deelname en gezien de huidige situatie Ajax niet zo aantrekkelijk is voor spelers. Je gaat hetzelfde krijgen met Sutalo, diverse Duitse clubs zouden ook naar hem geinformeerd hebben waaronder RB Leipzig. Ajax is dan gauw 2e of zelfs 3e keus. Die wachten eerst rustig andere aanbiedingen af terwijl Ajax toch snel zichzelf moet versterken met alles wat er is vertrokken of nog gaat vertrekken.



Ajax, ga gewoon opleiden en heb geduld. Geef Rasmussen een kans. Je speelt EL en dan komen ze niet snel naar je toe. Zie Feyenoord dat CL speelt en opeens wel gemakkelijker spelers haalt. Ook daar komen straks de mindere tijden. Net zoals PSV weleens een keer kampioen zal worden. Ga nu niet als Ajax zijnde in de paniek modus allerlei spelers kopen voor veel teveel geld. Als die jongen echt goed was geweest had Leipzig of Dortmund hem wel gekocht. Ik ben al ruim 40 jaar Ajax supporter en dat ben ik om twee redenen: aantrekkelijk voetbal en eigen jeugd. Op Ocampos, Sanchez, enz. zit ik niet te wachten. Denk niet dat Ajax ooit structureel het de top moeilijk kan maken. Dat overkomt je een keertje, alles moet dan mee zitten. Ook Overmars heeft één karrenvracht aan miskopen achter de rug. Wees verstandig en koop talentvolle spelers die je de kans geeft en leid ze op. Timber, Gravenberch, Mazarouih, De Ligt, Hato nu, daar ligt de kracht van Ajax. Stop met het kopen van spelers die je team niet meteen sterker maken. Een spits is interessant als ie op zeker beter is dan Brobbey , we hoeven geen concurrent van hem voor vijftien miljoen.

Een mindere versie van Haller zit ik niet op te wachten. En een Haller 2.0 eigenlijk ook niet. Doe mij maar een voetballende spits. En die bestaan echt nog wel, alleen zullen ze misschien niet zo ver zijn in hun ontwikkeling. Maar blij dat deze gozer niet wil komen.

Verweij zat er blijkbaar dus wederom weer eens naast. Het valt wel op dat Ajax het maar niet voor elkaar krijgt nieuwe spelers binnen te halen. Mislintat kan wel een goed oog hebben voor goede spelers, maar een goed verhaal hebben om deze te overtuigen naar Ajax te komen, is een ander verhaal. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het op het gebied van aankopen niet zoveel gaat worden deze transferwindow en dat we wederom een tussenjaar voor onze kiezen krijgen.

Niemand wil op dit moment naar Ajax komen om at er nobody's rond lopen. Steijn wil ik het voordeel van de twijfel geven, ten Hag moest het ook waarmaken en was ook geen grote naam.
Waar Ajax het aan ontbeerd op dit moment is echte capabele Ajacieden op directie niveau. Makelaars en scouts liepen de deur plat bij Overmars en vd Sar. Ze pakte goede spelers maar ook een hoop verkeerde, maar ze spraken de taal van het topvoetbal. Die word nu niet meer gesproken.
Andere oud Ajacieden die hun sporen hebben verdiend moeten in de directie, alleen Huntelaar is niet genoeg. Jongens de Zeeuw, Molenaar, Bergkamp, Seedorf, Rijkaard, Sneijder, dat zijn jongens die potentiële spelers over de streep te kunnen trekken om te tekenen.
Ajax gaat nu onder aan zijn eigen succes iedereen wil erbij horen en een graantje mee pikken en macht creëren zonder visie. De stabiliteit en het fundament van Bayern is ver te zoeken en kennelijk moeilijk te creëren.

Maar in ieder geval haal een goede stand in, betaal geen 20 miljoen daarvoor en haal een winnaar. Komt bij mijn naam boven drijven als pinchitter en dat is Woutje Weghorst. Denk simpel Mislintat en ruil Kudus uit voor Zyech. Je haalt creativiteit, leiders en goals in huis.

Wauw.
Een B-spits van Stuttgart die niet naar Ajax wilt.
Dat is wel heel absurd om te lezen.

Ik vraag me af of Ajax uberhaupt wel een spits nodig heeft? Als je Brobbey het vertrouwen geeft, schiet die er ook gewoon 25-30 in.

Berghuis vanaf rechts, Bergwijn vanaf links en je hebt echt wel gewoon een degelijk aanvalstrio op papier. (Tuurlijk was Bergwijn njet goed vorig jaar).

25 juli 2023 om 07:22

Brobbey heeft in niets laten zien er 25-30 in te gaan schieten. Vertrouwen gebaseerd op niks. Daarnaast is de aanvoer zonder Tadic en consorten natuurlijk ook anders.

Waar het jarenlang vrij gemakkelijk was om spelers aan te trekken, lijkt het nu een stuk moeilijker te zijn. Wij kregen veelal te horen dat het met name de naam Ajax was die zorgde voor veel aantrekkingskracht. Of de naam is veranderd, óf enkel CL spelen is vele malen interessanter dan voorheen bedacht..?
Evengoed staat dat los van het feit dat ik deze jongen niet heel geschikt zou vinden voor Ajax.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren