Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mohammed Kudus lijkt te vertrekken bij Ajax en is dicht bij persoonlijk akkoord

Laatste update:

Chelsea is geïnteresseerd in de diensten van Mohammed Kudus, zo meldt The Athletic zaterdagmiddag. De Londenaren hebben reeds contact opgenomen met Ajax en hun interesse kenbaar gemaakt in de Ghanees international, die nog tot medio 2025 vastligt in Amsterdam. Volgens de berichtgeving zou Kudus graag willen vertrekken uit de Johan Cruijff ArenA.

De eerste gesprekken tussen de clubs zijn al gevoerd, al heeft Chelsea nog geen concreet bod op tafel gelegd. Bovendien zijn the Blues al dicht bij een persoonlijk akkoord met Kudus, die een overstap naar Stamford Bridge zeker ziet zitten. Kudus weigerde in april tenslotte zijn contract bij Ajax met een jaar te verlengen.

Volgens de Daily Mail is Ajax voor 40 miljoen Britse pond, omgerekend 46,5 miljoen euro, bereid om Kudus te laten vertrekken. Kudus kan zowel op het middenveld als in de voorhoede uit de voeten en staat mede vanwege die veelzijdigheid eveneens in de belangstelling van Arsenal, dat op dit moment overigens minder concreet lijkt.

De 22-jarige Ghanees wordt ook nadrukkelijk gevolgd door Brighton & Hove Albion, dat echter geen concrete stappen lijkt te ondernemen om de Ajacied te binden. Kudus imponeerde dinsdag in de oefenwedstrijd tegen Shakhtar Donetsk (3-0 winst) met twee goals en een assist. "Hem ertoe bewegen een jaar langer te blijven, zou weleens de belangrijkste 'aanwinst' voor Ajax kunnen zijn", zei Ajax-watcher Mike Verweij na afloop. Kudus dringt intern al langer aan op een vertrek.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom? Kudus is inconsistent als de pest, hij is bij lange na niet goed genoeg om in de Premier League te voetballen.. Alsjeblieft zeg, hebben we niets geleerd van dat hele Ziyech-debacle? Welke voetballer uit de Eredivisie heeft het voor het laatst goed gedaan in de top van de Premier League? Suarez? Dembele? Eriksen?

Godzijdank ging die transfer Alvarez niet door, ik hoop op hetzelfde scenario voor Kudus…

22 juli 2023 om 17:30

De knul wil zelf weg …

22 juli 2023 om 17:31

Klinkt als een prima aankoop dus voor Chelsea, daar zij al jaren alles kopen wat los en vast zit en 100 miljoen betalen voor iedereen die 3 keer kan hoog houden. Als Chelsea 50 miljoen af tikt voor Kudus ben ik er niet rouwig om. Ons seizoen lijkt al voorbij nog voor het begonnen is.

22 juli 2023 om 17:40

HA! Bedankt, maar nee dank je. Als backup is dit misschien een lollig idee maar daar moet de focus nu toch niet liggen.

22 juli 2023 om 18:08

ons seizoen lijkt al voorbij nog voor het begonnen is? Met Bergwijn, Brobbey, Berghuis, Klaassen, Silvano Vos, Hato, Rensch heb je nog aardige selectie staan. Aangevuld straks met 3/4 topaankopen. Dan kan je weer meedoen met de wereldtop. Fitz Jim is ook eentje die in mijn optiek kan vlammen.

22 juli 2023 om 18:12

Kom op joh, het gaat driekwart jaar even minder, je wordt één keer geen kampioen en de CL mislukt een keertje. Welkom in de echte wereld Ajacieden! Wat een treurnis... Ook in Amsterdam komt het wel weer goed hoor.

22 juli 2023 om 18:16

Ben bang van wel helaas

22 juli 2023 om 18:30

Ik was 7 jaar toen de eredivisie werd opgericht. In de bijna 70 jaar die de ED bestaat werd Ajax 36x kampioen en dus 34x niet. Dus, weliswaar helaas, zitten er dus genoeg jaren tussen dat ze geen kampioen werden. Nu dus ook ff na jaren van het ene succes naar het andere. Daar wen je aan en hoort erbij

22 juli 2023 om 18:33

Dat zijn allemaal matige spelers, wereld top? Echt niet hoor. Met alle respect

22 juli 2023 om 18:41

Met de wereldtop zegt die...

22 juli 2023 om 18:42

Vos, Hato & Rensch hebben nog niks bewezen dus dat lijkt me een kul argument voor een aardige selectie.

22 juli 2023 om 18:54

@YoeriCFC Het ia toch logisch dat hij wisselvallig was? Is vaak geblesseerd geweest en toen hij dit was is er nooit het volledige vertrouwen in hem geweest. Wordt bijna 23, nog hartstikke jong. Laat hem eens een heel seizoen spelen, geef hem een heel seizoen vertrouwen en dan zal het echt wel goed komen.

22 juli 2023 om 20:18

Frits, je opmerking is echt inaccuraat. Ajax is niet 36x kampioen sinds de oprichting van de eredivisie. De kampioenschappen daarvoor tellen ook mee. Zoals bv 1918.

22 juli 2023 om 17:32

Naja het lijkt opzich het afgelopen jaar niet veel uit te maken waar je ze vandaan haalt. Trek ze een Chelsea shirt aan en ze kunnen er geen hol meer van.

22 juli 2023 om 17:37

Dan moet je dus geen spelers nemen die er van te voren als niets van kunnen nee

22 juli 2023 om 17:42

Yoeri. Opzich juist wel verstandig om spelers te nemen die er niks van kunnen, want dan is de klap minder groot in de vermindering van marktwaarde. Chelsea vernageld ze toch wel, hoe goed ze ook zijn

22 juli 2023 om 17:42

@YoeriCFC; Koulibaly kon er bij Napoli niets van? Of Fernandez bakte er bij Benfica en op het WK niets van…? Beetje makkelijk, er zitten zeker miskopen bij die je van te voren had kunnen bedenken, maar lang niet elke aankoop had zo hoeven eindigen. Het zit Chelsea en de spelers in kwestie gewoon niet mee lijkt het wel.

22 juli 2023 om 17:44

Ik denk dat je Kudus daarmee nogal te kort doet. Hij is inderdaad niet top in zijn keuzes in het veld en draaft acties te ver door, maar "niets van kunnen"? Dat is nogal onzin. Scoorde in de CL ook gewoon tegen alle grote tegenstanders in een team dat speelde als een natte scheet.

22 juli 2023 om 18:07

@patrickafcajax, Koulibaly is een miskoop geweest in die zin dat we hem in een driemansdefensie probeerde te proppen en hij daar nooit gespeeld had. Fernandez is verre van een miskoop.

Dat zij afgelopen jaar wat minder uit de verf kwamen kun je bijna volledig op het conto schijven van de nieuwe eigenaars die er alles aan hebben gedaan om het afgelopen seizoen zoveel mogelijk te verstieren.

22 juli 2023 om 18:09

Yoeri haha selectie van een miljard en niemand kon er wat van? Zag jou anders een aantal keer behoorlijk positief reageren toen ze aan werden getrokken.

22 juli 2023 om 18:14

@eindtovenaar10, volgens mij zeg ik ook niet dat de spelers er niets van kunnen? Ik zeg alleen dat je niet op voorbaat spelers moet halen waarvan je weet dat ze kwaliteit niet hebben.

22 juli 2023 om 18:37

Chelsea is gewoon een rotclub geworden met veel geld en vervelende gloryhunters . Klaar.

24 juli 2023 om 08:45

overal lukken en mislukken spelers youri, hazard kon er bij chelsea ook niks van dan zeker..

22 juli 2023 om 17:32

Serieus? Ik vind hem anders niet onder doen voor sommige opties op die posities bij Chelsea.

Hij is technisch zeer bekwaam en zag er goed uit tijdens CL wedstrijden en WK. Dus niveau kan hij wel aan. Zoals ik al eerder aangaf kan hij op meerdere posities spelen en is tevens jong - past in het profiel van spelers waar Chelsea nu op scout en ik zie hem alleen maar beter worden eigenlijk.

22 juli 2023 om 17:33

Lisandro Martinéz...

22 juli 2023 om 17:36

Ja en botman en veltman

22 juli 2023 om 17:36

@youri moet je niet zo serieus nemen hij heeft kudus niet zien voetballen deze jongen heeft letterlijk alles om in engeland te spelen en is duidelijk sneller en sterker dan ziyech

22 juli 2023 om 17:39

Het zou mij ook sterk verbazen als Kudus het bij Chelsea Gata redden. Bij 40+ gelijk verkopen

22 juli 2023 om 17:39

Ach, houd toch op.. Die hele hype rondom United.. Als Rashford het weer 2 maanden op zijn heupen heeft dan gaat het leuk, maar verder was het echt niet zo indrukwekkend..

22 juli 2023 om 17:41

Haha, hype rondom United. Rond deze tijd vorig jaar zei je precies hetzelfde en zou Chelsea in geen jaren last van het United van Ten Hag krijgen. Maar toch ben je 31!! punten lager geëindigd.

22 juli 2023 om 17:43

Ervan uitgaande dat Yoeri bedoeld rechtstreeks uit de eredivisie, dan valt Botman af omdat hij via de Ligue 1 in de Premier League is belandt en Veltman speelt (zeer verdienstelijk) subtop Premier League.

22 juli 2023 om 17:50

Gakpo

22 juli 2023 om 18:09

Ja, de hype rondom United. Toen Rashford zijn piek had viel dat mooi samen met een finale tegen de lammen en de blinden van Southampton, maar verder is toch allemaal ook niet vreselijk indrukwekkend geweest? Wat mij betreft is die hele hosanna sfeer enorm overdreven.

22 juli 2023 om 18:28

Ze speelden de finale tegen Newcastle, een zeer sterk team afgelopen- en volgend seizoen, waar heb je het nou over?

22 juli 2023 om 18:44

Yoeri heeft natuurlijk wel een punt. Het is dat Rashford op een gegeven moment deed alsof die Mbappe was en heel veel verbloemd heeft maar dit was toch geen seizoen om trots op te zijn.Dat moment van Rashford duurde toen een week of 10 maar daarna zakte hij ook gewoon weer in.

22 juli 2023 om 18:48

Potatoe, potatoe.. De tegenstander is me om het even, het gaat er om dat Rashford een aantal maanden de hele matige vorm en het hele matige spel verbloemd heeft.

22 juli 2023 om 19:09

Zegt de man waarvan zijn club schandalige lage klassering heeft bereikt na zoveel miljoenen te hebben gespendeerd, dan de waarde van de selectie daar gelaten!

22 juli 2023 om 17:40

Het hele Ziyech debacle is voor debet aan de kwaliteiten van Ziyech? Want die was erg belangrijk in een team dat het huidige Chelsea van de mat zou spelen. Het huidige Ajax draait natuurlijk ook voor geen meter, maar het is een beetje ongepast om zo denigrerend over (oud-)Ajacieden te praten alsof niemand goed genoeg is voor dat oh zo heilige Chelsea. Martinez bewees afgelopen seizoen wel even wat anders.

22 juli 2023 om 18:12

@myvision, de situatie rondom Ziyech laat eens te meer zien dat je zelfs geen garantie hebt op kwaliteit als je 27 jarige spelers uit de Eredivisie haalt die het daar al jaren erg goed doet.

Het gaat mij overigens niet ex-ajacieden, het gaat mij om spelers uit de Eredivisie waar je geen meter mee opschiet als je potten wil breken in de Premier League. Laat Martinez het maar even bewijzen, hij begon erg slecht en heeft zich aardig herpakt maar laat hem het maar bewijzen over een paar seizoenen.

22 juli 2023 om 18:19

"Hij begon erg slecht" Totale onzin, het werd breed uitgemeten omdat hij een kopduel verloor in de tweede wedstrijd tegen Brentford. Van begin af aan heeft hij laten zien een versterking te zijn voor United.

22 juli 2023 om 20:13

“ de situatie rondom Ziyech laat eens te meer zien dat je zelfs geen garantie hebt op kwaliteit als je 27 jarige spelers uit de Eredivisie haalt die het daar al jaren erg goed doet”

Ten 1e laat deze transfer helemaal niet zien dat je geen garantie hebt op “kwaliteit”.je hebt namelijk NOOIT die garantie… of laat de transfer van enzo Fernandez zien dat je ook geen garantie hebt als je 100m+ uit trekt voor een wereldkampioen? Of laat de transfer van koulibaly anders ook niet zien dat je geen garantie hebt op wat voor niveau dan ook zolang je spelers niet gebruikt in hun kracht?

Ten 2e, het valt allessinds mee hoe goed ziyech het bij Ajax in de eredivisie deed, anders had je kunnen weten dat hij ook in de eredivisie vaker heel slordig was met veel balverlies, iets wat je tegen Emmen niet opbreekt omdat ze en de daaropvolgende kans niet benutten en je met je overdosis aan kwaliteit voor ed begrippen in zulke wedstrijden toch altijd wel 3/4 passes gaven die de wedstrijd besliste of een klasse goal. Ik heb me vaak genoeg zitten ergeren aan ziyech in de eredivisie, had altijd de hoop dat het lag aan het feit dat het hem te makkelijk af ging want in de grote wedstrijden bij Ajax was hij er idd wel altijd, en dat zijn de wedstrijden die de meeste bekijken.

Verder ben ik het wel redelijk eens met dat je als topclub in Engeland over het algemeen niet te vaak kan shoppen in de eredivisie, maar die transfer van ziyech is daar echt niet het bewijs van, zijn blessures en de rommel bij Chelsea de laatste jaren + het feit dat tuchel in een formatie speelde waarbij zijn positie niet bestond waren allemaal grote factoren daarin.

Snapte de stap op voorhand al niet, had hem liever naar Duitsland,Italië of Spanje zien vertrekken vanuit Ajax.

22 juli 2023 om 18:27

YoeriCFC

Beter dan die blinde Oekrainer die 100 mil gekost heeft. Wat een miskoop. Sloeg helemaal nergens op.

22 juli 2023 om 18:49

Als je dan al schijtlollig wil doen, noem dan ook het goede bedrag..

22 juli 2023 om 18:31

Martinez, Gakpo doet het ook behoorlijk

22 juli 2023 om 18:35

Verthongen,aldewereld,

22 juli 2023 om 19:09

Inconsistent komt ook wanneer je als de h… van het team overal moet spelen.

22 juli 2023 om 19:13

@YoeriCFC
Martinez?

22 juli 2023 om 20:42

Van Dijk, Botman, Summerville

22 juli 2023 om 20:55

Van Dijk en Botman komen niet rechtstreeks uit de eredivisie natuurlijk

22 juli 2023 om 21:16

De pest was anders aardig consistent.. zal een vervanger worden voor Ziyech & Mount, opzich snap ik dat wel gezien zij ook voor CAM/ rechtsbuiten in de selectie zaten.

22 juli 2023 om 22:00

Een fitte kudus is een topper, ook in de CL. Dus ja ook in de Pl.

22 juli 2023 om 22:18

Martinez

22 juli 2023 om 22:35

Wat een slap gelul. Jongens als ziyech, eriksen, suarez, gakpo, etc worden of werden zeker goed genoeg voor de premier league. Ook een vd beek malacia martinez of een dembele zijn goed genoeg. Maar spelen ze allemaal ook bij de juiste club? Als al deze jongens bij wijze van spreken bij een everton of lager basis zouden spelen samen worden ze kampioen.

24 juli 2023 om 07:52

Joh, virgil is ook ex eredivisie hoor😂.

Ziyech had gewoon kunnen slagen in premier league, alleen misschien verkeerde trainers of verkeerde elf gekozen.

Misschien wil kudus wel gewoon weg he, dan kan ie beter gaan!

Dit zou echt zo zonde zijn voor ons. Ik gun het hem van harte, dat dan weer wel!

22 juli 2023 om 18:24

Kudus heeft een belofte in zich schuilen, maar, met alle respect, coaches als Schreuder (brr dat die man ooit een miljoenencontract bij ons heeft kunnen tekenen), Heitinga en ook Steijn gaan dat potentieel er nooit uithalen. En zelf heeft die het niet in zich om te groeien, een beetje een tactisch onbenul die van een giga strateeg als Van Gaal, Guardiola, ETH, Slot duidelijke aanwijzingen en instructies moet krijgen. Helaas maar het is niet anders, ik denk dat het meevalt met wat we gaan missen. Ot kan jij twee wedstrijden opnoemen waar hij er ons doorheen heeft geholpen/ het verschil heeft gemaakt?

Chelsea is wel veranderd in een groot warenhuis zeg, afgelopen jaar een partij transfers gemaakt niet normaal

Zonder Kudus stelt het allemaal écht niks meer voor. Met straatlengte afstand de beste die we hebben

22 juli 2023 om 17:48

En dat zegt meteen alles over Ajax.
Kudus is zovaak een blind paard, vandaag ook weer.

23 juli 2023 om 11:52

Ben wel blij als hij voor een mooi bedrag vertrekt. Als je hem als Ajax belangrijk maakt, zul je nooit het voetbal spelen dat Ajax supporters graag zien. Ik denk dat hij in een 442 het best tot zijn recht komt. Lekker veel ballen in de voett, individuele acties maken en op goal raggen. Chelsea lijkt me wat hoog gegrepen maar zie hem wel furore maken bij een kleinere club. Voor Ajax heb ik liever iemand met een duidelijke positie, iemand die naast scoren ook kansen kan creëren voor anderen, en die niet zo vaak geblesseerd is. Want van zijn 3 jaar in Amsterdam zat hij er twee in de lappenmand. Voor 40+ snel uitzwaaien en doorpakken met die Armeniër en Balkan slager en misschien nog een Braziliaanse verrassing.

Weliswaar de beste speler van ajax, maar niet iemand om je team om heen te bouwen. Nu gewoon goed opnieuw beginnen en alles vanaf het fundament opnieuw opbouwen.

22 juli 2023 om 17:31

Helemaal mee eens.

22 juli 2023 om 17:38

En dat voor de duurste seizoenkaarten. Die zullen zich niet bekocht voelen met de overgebleven selectie. Werk aan de winkel voor Sven!

22 juli 2023 om 17:36

Eens. Misschien dat ze Ziyech nog in de deal kunnen betrekken? Heb je in ieder geval een waardige vervanger voor Tadic en tov Kudus ga je er op vooruit.

22 juli 2023 om 18:06

Wou Ziyech niet liever cashen in Saudi-Arabie? Ik dacht dat hij namelijk voorstellen van Europese clubs afgeslagen had tot dusver.

22 juli 2023 om 18:58

Transfer naar SA was toch juist afgeketst? Geen idee wat Ziyech wil. Zie hem het liefst vertrekken naar een Ajax/AS Roma/Sevilla waar hij nog 2-3 jaar kan vlammen.

Dut zou dan de 4e basisspeler zijn die vertrekt na tadic timber en bassey. En dan staan alvarez en rulli ook nog op de nominatie. Hoe gaan de dit ooit opvangen?

22 juli 2023 om 17:43

De vervangers van Tadic, Bassey en Alvarez zijn er in principe al. Haal een goede vervanger voor Timber en Kudus, als die daadwerkelijk gaat, en je hebt gewoon een prima selectie.

1 van de weinige pareltjes in de selectie van Ajax!Het verval lijkt toch echt wel ingezet.. Ja, ze pakken er geld voor, maar het verleden heeft aangetoond dat Ajax niet altijd de beste aankopen doetWordt een armoedig zooitje daar...

22 juli 2023 om 17:35

Situatie is nu totaal anders met Mislintat.

22 juli 2023 om 18:14

Ja, want wat zijn nou goede aankopen ter vervanging van Timber en Tadic?

22 juli 2023 om 18:26

Dat is het zeker voor mij is hij grootste miskoop voor Ajax.
Niemand ziet het of wil het niet zien.
Maar die doet niks goed voor Ajax.
Ja naar de verdommenis helpen

22 juli 2023 om 18:52

Voor Timber waarschijnlijk Sutalo, voor Tadic hebben we Bergwijn/Godts/Daramy al. Dat is voldoende.

23 juli 2023 om 10:18

Het is alleen jammer dat je ze niet alle 3 tegelijk op mag stellen want anders leveren ze niet hetzelfde ahja Tadic

22 juli 2023 om 19:00

Hert verleden biedt geen garantie voor de toekomst toch? Deze uitspraak werd vaak gedaan door mensen buiten Ajax, als Ajax zei dat het weer kampioen zou worden etc. Jij weet nu al wie gaan komen en dat het een zooitje gaat worden, heel knap..

Je zag vandaag in de wedstrijd tegen Anderlecht dat hij er met z'n hoofd niet bij was.

Mwah Chelsea heeft geld zat, minder dan 50 meloen geen genoegen nemen Sven. Wel lekker zo 3 weken voor de start van de competitie en we moeten er strak nog een mannetje of 8 nieuw bij gaan kopen.

22 juli 2023 om 17:36

Voor 50 meloen zou ik het niet doen. Welke andere club zou dat als betaalmiddel accepteren? Op dit moment de enige aanvaller die iets speciaals heeft bij ajax. Dan moet sven flink aan de bak.

Het begint nu echt lachwekkend te worden. Ajax ga eens kopen even serieus!?

22 juli 2023 om 17:32

Er moet zeker veel bij. Maar vorig kaar kwam er elke dag een nieuwe speler en je ziet hoe dat heeft uitgepakt

22 juli 2023 om 18:04

Op de spits en RCV positie na is elke positie minimaal dubbel bezet. Volledig logisch om op andere posities eerst te wachten op een verkoop voordat je iemand haalt. Met dat Ajax geen voorrondes speelt ook logischer om te wachten op de beste optie ipv de snelste.

Het is voor Ajax vooral te hopen dat ze spelers als Wijndal, Sanchez, Rensch, Taylor en Klaassen kunnen verkopen zodat die posities kunnen worden versterkt.

22 juli 2023 om 19:04

Voornamelijk bezet door middelmaat ja

22 juli 2023 om 18:46

Nog een paar spelers goed verkopen en ze kunnen een serieus bod neerleggen voor Mbappe.

Ajax moet dit jaar gewoon naar AZ en Twente kijken. Alle kwaliteit vertrekt en middelmaat blijft over. Het word een spannende strijd tussen Feyenoord en PSV!

22 juli 2023 om 21:25

Dat valt allemaal wel me, PSV en Feyenoord zijn immers ook hun beste spelers kwijt.

Als ik voor mijzelf de basis opstellingen maak van de top 3 met de spelers die er nu zijn (dus niet met de potentiele aankopen of vertrekkende spelers) ontloopt het elkaar helemaal niet zo veel.
Ik durf denk ik zelfs te stellen dat Ajax met de huidige spelers de beste aanval en het beste middenveld heeft en Feyenoord de beste verdedeging. Zet er achterin een of 2 goede spelers bij en individueel heb je dan gewoon de beste selectie en is het aan Stein om daar mee aan de slag te gaan.

Feyenoord heeft matige vleugel aanvallers en geen 10, PSV mist een nummer 10 en heeft misschien wel nog slechtere verdedigers.

Dat zal allemaal nog wel gaan verranderen (bij alle 3 de top clubs), de eerste wedstrijd van Ajax is pas over drie weken en sowieso gebeurd er meestal in de laatste weken van de window ook nog wel e.e.a. Ter vergelijking vorig jaar kwam Bassey bijvoorbeel pas 10 dagen voor de eerste wedstrijd. Diezelfde datum zou dit jaar 2 augustus zijn. Als ze dan nog geen nieuwe centrale verdediger hebben moeten we ons misschien eens zorgen gaan maken (al winnen ze met de huidige spelers ook wel van Excelsior)

60miljoen vragen, Chelsea heeft toch geld zat. Geld gelijk investeren in 3-4 aankopen van rond de 15miljoen. Linksback Rechtsback Rcv en een nieuwe spits zijn echt nodig.

22 juli 2023 om 17:47

Zo'n 60 miljoen kan je niet meteen uitgeven. Vaak zitten er clausules in. Ook krijg je dat niet netto op je rekening, als ze nieuwe speler willen kopen, zit er een salarispakket aan vast , zaakwaarnemers bij uitgaande en inkomende transfers. Mensen die denken dat je dat zo maar weer uit kan geven. Snappen economisch niet hoe transfers in de realiteit gaan.

22 juli 2023 om 18:08

@Mansje82, het klopt deels wat je zegt. Tegenwoordig verkopen de clubs transferopbrengsten aan beleggers voor een lager bedrag, dat direct op de rekening komt.

22 juli 2023 om 18:30

Daar heb je een punt, maar Ajax heeft natuurlijk nog meer geld op de rekening. Het lijkt me we echt nodig wil je CL voetbal halen dit jaar, dat levert uiteindelijk meer op.

Hoppaaa, wegwezen en door. Potentieel geweldig, maar tactisch oh zo zwak en een verschrikkelijke egoïst. Maar dit zal wel verklaren waarom hij vandaag zo liep te sjokken, geen enkel schijntje inzet

22 juli 2023 om 19:01

Dit dus, je vergeet nog dat ie 9 van de 10 keer buitenspel staat.

22 juli 2023 om 23:11

Dit kwam zeker in mij op maar dit beschouw ik zelf als onderdeel van tactisch zwak zijn

Kan hij Ziyech achterna. Alleen Ziyech had toen hij vertrok al een flinke staat van dienst in Nederland. Kudus heeft nog nooit langere tijd achterelkaar goed gepresteerd. Veel plezier op het bankje daar

Heeft helemaal niets te zoeken bij Chelsea... maarja dat zijn we van Chelsea wel de gewend de laatste tijd.
(nouja als je kijkt naar de 12de plek van afgelopen seizoen, past een aankoop als Kudus daar prima)

22 juli 2023 om 17:46

Inderaad, Chelsea mikt tegenwoordig op het niveau van Madueke. Dan is Kudus zelfs een kleine verbetering.

Dat Chelsea heeft ook een bodemloze put van centen. Die kunnen straks 4 Premier League elftallen opstellen.

22 juli 2023 om 17:50

Wel een flinke schoonmaak gehouden toch? Aubameyang, Pulisic, Havertz, Koulibaly, Mendy, Kovacic, Jorginho, mount, etc. zijn al vertrokken. Ziyech op de nominatie. Of je gelukkig moet worden van spelers zoals Mudryk en Fernandez voor 100 miljoen is een ander verhaal, maar die zijn ook wel bezig met een flinke renovatie.

Als ajax zijnde proberen te ruilen met Ziyech plus nog een zak centen vanuit Engeland. Moet hij zelf ook willen maar lijkt een win win.

Kudus verlaat ook het zinkende schip. Althans, wanneer Ajax niet snel met een stuk of 5 directe versterkingen op de proppen komt. Vooral de defensie is, op Hato na, echt brandhout. Dus daar ben je al 3 man nodig. Ik lees dat ze met Spertsyan en Sutalo bezig zijn, dus dat kan een begin zijn. Maar er is echt meer nodig om weer mee te doen voor de bovenste plaatsen. Rensch, Wijndal, Taylor. Met die showboys ben ik wel klaar mee.

22 juli 2023 om 17:41

Salah-Edinne op linksback is echt een goede optie. Die zouden ze dezelfde kans moeten geven als dat Mazraoui toentertijd gekregen heeft.

22 juli 2023 om 17:48

Hij lijkt tot nu toe in elk geval minder slecht dan Wijndal te zijn.

22 juli 2023 om 18:14

Nou, die zakte vanmiddag ook door de mand. Verdedigend zwak en voorzetten ondermaats. Die jongen stond reserve bij FC Twente. Dus daar doet Ajax het mee???

22 juli 2023 om 18:21

Heeft maar 3 voorzetten gegeven ofzo, kan je hem niet de hele wedstrijd op afrekenen. Wel aantal goede momenten in balbezit, alleen bij de laatste goal had hij mogelijk meer kunnen doen.

22 juli 2023 om 17:47

Nou ja, met het geld van Timber, Bassey en Kudus kan je weer een prima geraamte neerzetten dat zo maar mee deot om de titel.

Kom maar door 50-60M en gelijk Nuamah halen, zolang we Ziyech maar niet halen.

Bij veel spelers die recent bij Ajax zijn vertrokken, of die op de nominatie staan om weg te gaan, daar ben ik erg blij mee. Wat betreft Kudus daarin denk ik het tegenovergestelde. Wat jammer, dit is absoluut 1 van de betere spelers. Echt een gemis!

35 miljoen en maatsen erbij.
Geen maatsen dan 50 miljoen

Jammer dat Kudus dus lijkt te vertrekken. Hij wilt zelf natuurlijk niet verlengen, ondanks dat zijn contract tot medio 2025 loopt. Ik blijf Kudus een ongepolijste diamant vinden en juist nu zie ik een hele belangrijke rol voor Kudus weggelegd bij Ajax, maar hij denkt daar anders over. En hij heeft uiteraard gelijk dat hij naar nieuwe mogelijkheden en een nieuwe omgeving wilt kijken en Chelsea lijkt mij ook een mooie stap.

Hebben sinds vorig jaar zomer natuurlijk megaveel gekocht, maar zijn inmiddels aardig aan het opruimen. Misschien Ziyech in de deal betrekken? Ik hoop dat Kudus het goed zal doen als hij daadwerkelijk naar Chelsea vertrekt, met Pochettino hebben ze nu een coach die ook graag goed, verzorgd en aanvallend voetbal speelt, van types zoals Kudus houdt en spelers ook beter kan maken dus heeft zeker kans van slagen.

Kepa
James
Thiago Silva
Colwill
Chilwell
Fernández
Gallagher
Kudus
Nkunku
Mudryk
Jackson
22 juli 2023 om 17:48

Madueke voor Kudus, Sterling voor Mudryk en Santos voor Gallagher. Maar zelfs dan doet dit elftal pijn aan de ogen.

Grappig dat een speler wel persoonlijk akkoord mag zijn met een club voordat de clubs hebben gesproken. Maar als het andersom is zijn de spelers verbolgen (Bassey)

Chelsea wil €20.000.000 + hakim Ziyech in deal betrekken

Prima. Gewoon de hele fles leeg en opnieuw bouwen.

Kudus naar Chelsea, je verzint het niet 😂😂😂 Hebben die na hun transfers van Madueke en co dan ook nog helemaal niks geleerd? Kudus was vandaag ook weer dramatisch. Die moet eerst maar eens een basisplaats bij Ajax zien te verdienen in plaats van over de Premier League te dagdromen. Tenzij het plan van Chelsea is om hem meteen weer aan Strasbourg te verhuren, dat zou eventueel nog wel kunnen. Maar als ik Ajax was zou ik natuurlijk wel gewoon doodleuk 65 miljoen euro vragen. Chelsea geeft zelfs 100 miljoen euro uit aan een prutser als Mudryk.

Ik vind kudus geweldig, maar dat is soms en vooral is kudus dan individu goed. Hij helpt het team weinig en wilt teveel zelf doen. Kudus mag van mij weg, en dan graag een diepgaande en snelle rechtsbuiten toevoegen.

23 juli 2023 om 02:57

Eens met je analyse van Kudus. Kan en wil het team niet dragen. Maar hij is in dit Ajax wel een van de weinigen die iets verrassends kan met de bal. Die een wedstrijd uit het slot kan halen met een goede individuele actie. Blijft weinig over zonder hem.

Ziyech + 25 miljoen naar Ajax en Kudus naar Londen

22 juli 2023 om 17:55

Zyech ? Te link denk ik. Oude man voor 5 miljoen per jaar.

Wow, 50 miljoen voor een grillige speler die zich nog niet eens bewezen heeft. Weliswaar heeft hij potentie, maar het komt het nooit langer dan af en toe in een vlaag echt uit. Ajax kan maar beter toehappen en met die cash een goede vervanger halen die er wel voor 100% tegenaan gaat. Jammer dat Kudus het in Amsterdam nooit echt waar kon maken.

Kudus moet je gewoon zien te behouden. Verkoop Alvarez maar. Positie van Alvarez is al goed bezet immers. Verkoop je Kudus dan moet je je elftal op meerdere plekken versterken anders speel je om plek 5 met alle gevolgen voor de komende jaren. Het is nu al moeilijk genoeg voor Ajax om 1 goede versterking te halen laat staan 4 of 5.

22 juli 2023 om 20:04

Ja en dan krijg je volgend seizoen de helft minder met een nog 1 jarig contract. Nu verkopen.... cashen

23 juli 2023 om 02:58

Als je Kudus verkoopt en er een echte rechtsbuiten voor terughaalt ga je erop vooruit. Dan kan Berhuis vast op 10. Kudus is niet onvervangbaar maar er moet wel echt een rechtsbuiten komen dan.

23 juli 2023 om 17:31

Er moet zoveel nog komen beste Leidsehood. De selectie wordt met de week armoediger doordat de sterkhouders vertrekken en het middelmaat intact blijft. Onder Overmars vertrok middenmaat een stuk sneller en kon je ook beter doorselecteren.

Als Chelsea komt dan kan de vraagprijs wel met minimaal 10 miljoen omhoog. Die gasten hebben geld als water en laten het lopen als een ware overstroming.

Ruildeal tegen Maatsen en Ziyech, top!

Een nummer 10 die niet eens steekpasses kan geven deze man gaat het nooit redden in de prem

Chelsea Kudus Ajax Ziyech

Bassey, Kudus. Ajax krijgt nog steeds veel te veel geld voor dit soort spelers.

22 juli 2023 om 18:23

Aldus een PSV-fan Benzema. Met Bassey ben ik het deels met je eens. Maar Kudus heeft in de Champions League, WK en bij Ajax duidelijk wel laten zien dat hij over iets bijzonders en potentieel beschikt. Waarom zou Ajax een van zijn beste spelers ook voor minder wegdoen als er financiële beperkingen zijn door het mislopen van de Champions League inkomsten?

22 juli 2023 om 18:27

Kudus is super wisselvallig. Dit soort spelers zouden bij PSV en Feyenoord de helft of minder opleveren hoor. Fijn voor Ajax dat ze zo veel krijgen maar het lijkt me een terechte opmerking.

22 juli 2023 om 20:04

Als je nu nog niet begrijpt waarom Ajax meer geld krijgt dan PSV of Feyenoord.....

Loopt wel flink leeg bij Ajax zo, Moeten flink wat spelers bij komen en dat duurt weer een tijd voor dat ingespeeld is. Zonde hoe het gelopen is na al die goede jaren

Misschien geen optie met Ziyech hierin te betrekken ?

22 juli 2023 om 18:47

Dan moet Ziyech wel natuurlijk willen he? Ook moet hij natuurlijk wat inleveren als die naar Ajax gaat qua salaris.

Blij als die niet naar Arsenal gaat. Voor Ajax in de erdedivisie een hele goeie maar voor de prem in de top komt die veelste kort.

Nou Misiltat onderhandel een mooie prijs en Ziyech meteen erbij. Hebben we meteen een aanvoerder en vervanger voor Kudus. Er moet wel echt geïnvesteerd worden anders is wat er de voorgaande jaren opgebouwd is na 2 seizoenen helemaal weg.

40 miljoen pond + Ziyech en we hebben een deal Chelsea.

Veeltste weinig! Gek als ze dat doen!

Veel geld voor een wisselvallige wisselspeler



Hoezeer ik hem er ook bij wil houden, je moet hem nu verkopen voor veel geld. Volgend seizoen heeft ie nog maar een 1 jarig contract.

Chelsea blijft maar spelers kopen en misbruiken. Ik zou echt niet gaan als ik Kudus was. De Poch hype is ook onbegrijpelijk. Hij bakte er niets van bij PSG en als je uiteindelijk kijkt wat hij gepresteerd heeft bij Spurs was het hier en daar aardig voetbal, maar 0 prijzen. Een club als Chelsea will winnen en niet derde worden met leuk voetbal.

Wat moet je met Kudus als je Madueke al hebt gehaald een half jaar geleden.

In vorm en wedstrijdfit is het veruit de beste speler van Ajax die het verschil kan maken. Maar het is een speler die vaak geblesseerd is en helaas inconsistent. Zelf heeft hij ook al een aantal keer kenbaar gemaakt om te willen vertrekken (als ik de media zou moeten geloven). Zou hem daarom maar verkopen en profiteren van de gekte op de markt.

Enige Ajacied met echte klasse momenteel…. Kudus blijf aub 🙏🏽

Dat bedoel ik. Ajax heeft het nu al lastig om kwaliteit te vinden en aan te trekken. Hoe meer kwaliteit je laat vertrekken hoe moeilijker je het zelf maakt.

Ajax is zich zelf aan het ontmantelen op deze manier. Een Kudus zou je bijvoorbeeld alleen kunnen laten vertrekken als een goede spits/rechtsbuiten of een 10 hebt aangetrokken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren