Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax dreef prijs van Álvarez plots op om biedingenoorlog te creëren’

Laatste update:

De transfer van Edson Álvarez van Ajax naar Borussia Dortmund lijkt uit te draaien op een impasse. De Duitsers zijn niet van plan om meer dan 40 miljoen euro te betalen, terwijl in Amsterdam minimaal 45 miljoen euro wordt verlangd. De Westdeutsche Allgemeine Zeitung schrijft dat Dortmund zijn hand niet gaat overspelen en vast wil houden aan een maximale som van 40 miljoen.

Voor Álvarez kunnen de laatste plooien niet snel genoeg worden gladgestreken. De middenvelder is al enige tijd persoonlijk rond met Dortmund en wil graag zekerheid over zijn toekomst. Een deal zou betekenen dat hij zich meteen bij de start van de voorbereiding kan melden bij zijn nieuwe ploeggenoten. Daar lijkt het voorlopig echter niet op uit te draaien, daar Ajax vasthoudt aan zijn vraagprijs van 45 miljoen euro.

Die som lag volgens WAZ eerder rond de 30 tot 35 miljoen euro. Toen Dortmund bereid was dat bedrag op tafel te leggen voor Álvarez, besloot Ajax de prijs op te drijven. Duitse bronnen melden dat de club dat deed met de intentie om een biedingenoorlog op gang te brengen. Ook West Ham United is geïnteresseerd in de diensten van de Mexicaan. Dortmund heeft als streven om uiterlijk in de laatste week van juni tot een akkoord te komen met Ajax.

Mocht het Dortmund niet lukken om Álvarez los te weken, dan heeft de club een schaduwlijst paraat met andere kandidaten. Daarop prijkt onder meer Morten Hjulmand (Lecce). De Deen is aanzienlijk goedkoper, daar zijn vraagprijs wordt geschat op vijftien miljoen euro. Ook de naam van Felix Nmecha wordt in verband gebracht met Dortmund. De middenvelder van VfL Wolfsburg wordt net als Hjulmand gezien als 'koopje' met een som van vijftien tot twintig miljoen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

"Ajax dreef prijs plots op"
Nou, het lijkt wel een echte onderhandeling......schaam je Ajax

23 juni 2023 om 09:18

Ja is Ajax zijn goed recht , maar je vraagt je toch wel af hoe clubs op 40 miljoen uitkomen voor een stoorzender. Natuurlijk beschikt hij over een prima mentaliteit , en kan hij op Eredivisie niveau prima koppen. Maar hij is traag , voetballend ronduit matig , en positioneel staat hij met regelmaat helemaal fout gepositioneerd. Daardoor pakt hij afgelopen seizoen 11 gele kaarten , en dan is hij ook nog een keer of 10 ontsnapt aan een kaart. Had makkelijke 20 kaarten kunnen hebben op Eredivisie niveau.

23 juni 2023 om 09:24

Een stoorzender? Man, Alvarez was by far onze beste middenvelder afgelopen seizoen en de reden dat het verdedigend niet compleet mis ging. Ik heb het al eerder gezegd, we speelde op een gegeven moment 2x tegen PSV vrij snel tegen elkaar en in 1 wedstrijd deed Alvarez wel mee en de ander niet. Wat denk je? Verdedigend stond het 10x beter met Alvarez erbij. Ik snap nog steeds niet dat mensen het nut van een echte verdedigende middenvelder blijkbaar niet in kunnen zien.

23 juni 2023 om 09:28

Hahah wauw. Alsof een speler 20 gele kaarten pakt in 34 wedstrijden. Je verzint het gewoon waar we bij staan. Noem eens 5 concrete voorbeelden van de 10 die hij extra had moeten krijgen dan.

23 juni 2023 om 09:37

Baradona

Een stoorzender??!! Hahah je bent in de war met je idool Noah Lang volgens mij.

Alvarez is gewoon een prof die over het randje speelt. Trekt nooit zijn voet terug en geeft iedere wedstrijd 100%.
Als gasten als Rensch, Timber, Wijndal, Taylor, Bergwijn, Brobbey etc zijn instelling had, speelden zij al biij clubs als City, Real en Barca.

Alvarez was gewoon de beste Ajacied en dat terwijl hij vaak misbruikt was op CV. OP het middenveld is hij veel beter.

23 juni 2023 om 09:40

En het grappige is ook nog eens dat baradona de in zijn ook niet gegeven gele kaarten erbij optelt, maar de wel gegeven gele kaarten die totaal geen geel waren er niet vanaf trekt. Veel te makkelijk.

23 juni 2023 om 09:55

Met je eens dat we afgelopen seizoen echt niet zonder hem konden en hij dus zeer belangrijk was. Denk echter ook dat als je gewoon een goede verdediging hebt je op zijn positie beter een goede voetballer kunt hebben die veel inzicht heeft een bal kan passen en vooral de ballen naar de juiste kleur speelt.
Met onze nieuwe middenvelders hoop ik dat dit inmiddels gelukt heeft, dus nu zorgen dat er volgend seizoen ook een goede verdediging staat.
Komt de aanval ten goede denk ik en staat er weer gewoon een goed elftal.

23 juni 2023 om 10:29

Totaal niet mee eens. Alvarez was er verantwoordelijk voor dat er geen voetbal meer in het middenveld zat. De achteruitgang van Taylor is puur en totaal op het conto van Alvarez te schrijven, die laat gaten vallen zo groot dat al je tactiek erin verdwijnt. Leuk dat hij veel rent, zweet, wat tackelt en Spaans praat, maar dat maakt hem nog geen goede voetballer. Dat middenveld gaat straks tien keer beter functioneren zonder Alvarez. Ik zou die 40 pakken en snel een goede spits halen.

23 juni 2023 om 10:36

Mrkrillin. Dat rijtje spelers komt echt wel meer te kort dan alleen '100% geven'. Ook het nodige voetbaltalent.

23 juni 2023 om 10:44

Piranha,
Ben ik niet met je eens. De reden dat Alvarez zoveel kaarten pakt komt doordat Taylor verdedigend zijn werk niet doet, waardoor Alvarez in hele grote ruimtes komt te spelen.
Het is echt de omgekeerde wereld om Taylor zijn falen op het conto van Alvarez te schrijven.
Voor dit jaar speelde Ajax prima met Alvarez. Dan lijkt het me dat je vooral naar de mensen om hem heen gaat kijken. Zeker als hij de beste speler van Ajax was het afgelopen seizoen.

23 juni 2023 om 11:34

Vorig jaar had je ook Mazraoui, Martinez, blind/tagliafico, Antony en nog belangrijker: Een coach dat wel een idee had van wat hij deed.

23 juni 2023 om 12:07

@baradona. Ja, denk dat jij inderdaad de enige bent die dit ziet. Ben ik blij dat jij niet over de centen gaat. ...maar goed. Tuurlijk heeft Alvarez min punten maar dat het een goeie verdedigende middenvelder is ziet gelukkig de rest van de voetbalwereld wel.

23 juni 2023 om 12:21

"totaal niet mee eens. Alvarez was er verantwoordelijk voor dat er geen voetbal meer in het middenveld zat".

Complete onzin. De enige die daar verantwoordelijk was, was Schreuder. Die heeft opzichtig nagelaten om bij Ajax aan de organisatie te werken waardoor het team als los zand aan elkaar hing en de linker hand geen idee had waar de rechter mee bezig was. Alvarez heeft dit seizoen laten zien ook voetballend gegroeid te zijn, terwijl hij pas 25 is en er dus nog voldoende rek in zit. Alvarez is geen Zyech en gaat dat ook nooit worden, maar daar is hij ook niet voor aangekocht. Waar hij wel voor is aangekocht doet hij perfect, hij is één van de weinige Ajacieden die dit seizoen niet door het ijs is gezakt. Dat Alvarez er de oorzaak van zou zijn dat Taylor minder heeft gepresteerd, is hilarisch. Taylor is gewoon zwak in de omschakeling en heeft dat nota bene zelf erkend. Is ook helemaal niet erg, hij is vorige maand net 21 geworden en heeft dus nog voldoende tijd om aan zijn zwakke punten te werken. Dat je geen fan van Alvarez bent is duidelijk en an sich geen probleem. Dat je het nodig vindt om hem daarom met drogredenen te declasseren en zijn verdiensten te marginaliseren is echter een enorm zwaktebod.

23 juni 2023 om 09:45

En: "Dortmund wil zijn hand niet overspelen". Als er iemand het risico loopt zijn hand te overspelen is het Ajax. Maar goed, het is VZ he.

23 juni 2023 om 09:49

Duitse bronnen die de strategie van Ajax melden..... Denk niet dat onze Duitse vriend dit lekt.

Het is Ajax goed recht om zoveel mogelijk uit transfers te halen.

Als de vraagsom daadwerkelijk 30 tot 35 mln was (waar ik mijn vraagtekens bij heb als je ziet dat ze vorig jaar 50 mln weigerde van Chelsea), dan is het niet netjes om dit te wijzigen na een bod.

Situatie kan altijd wel veranderen als je een hoger/beter bod van een andere partij krijgt. Vraag bepaald vaak ook de prijs.

23 juni 2023 om 12:43

"als de vraagsom daadwerkelijk 30 tot 35 mln was (waar ik mijn vraagtekens bij heb als je ziet dat ze vorig jaar 50 mln weigerde van Chelsea), dan is het niet netjes om dit te wijzigen na een bod".

Zo werkt het niet in onderhandelingen. Daar noemt een verkopende partij bij voorkeur nooit een vraagprijs vanwege het simpele feit dat die zich daarmee in de eigen voet zou schieten als die vraagprijs lager zou zijn dan de geïnteresseerde koper er voor over heeft. Daar zijn onderhandelingen voor, om elkaar af te tasten en uit te vinden hoe ver de onderhandelingspartner bereid is te gaan. Als er meer in zit zal een onderhandelaar proberen om er meer uit te halen en als dat niet het geval is genoegen nemen met wat zijn onderhandelingspartner hem bereid is te bieden.

De transfermarkt is nog niet eens open, dus is er geen enkele haast. Bovendien heeft Ajax er baat bij om pas na 1 juli de knoop door te hakken als het nieuwe boekjaar begint. Als Alvarez nog dit boekjaar verkocht zou worden, komen de opbrengsten ten goede van het huidige boekjaar terwijl dat al winstgevend is. Volgend jaar verwacht Ajax mede als gevolg van het missen van CL deelname verlies en zou de transfersom kunnen worden gebruikt om dat verlies te drukken.

Los daarvan heeft Ajax in het verleden laten zien dat het vaak loont om de rug recht te houden. Voor F. de Jong en M. de Ligt hadden Barca en Juve ook aanzienlijk lagere transfersommen in gedachten en door de poot stijf te houden hebben die de club gezamenlijk meer dan 150 miljoen opgeleverd. Ajax verwacht voor het afgelopen seizoen een winst te boeken van circa 40 miljoen en heeft voldoende vet op de botten om niet perse eerst te hoeven verkopen voor er geïnvesteerd kan worden. Bovendien heeft de geschiedenis geleerd dat de meest lucratieve deals vaak tegen het einde van de transferwindow gesloten worden. En zover is het nog lang niet.

Uiteindelijk gaat BVB vanzelf wel over de brug komen, die club heeft een godsvermogen voor Bellingham binnen gekregen en weet heel goed dat 45 miljoen een marktconforme prijs is voor Alvarez en dat men voor die paar miljoen minder geen beter of gelijkwaardig alternatief gaan vinden. Wat er hier gebeurt, zijn gewoon de normale schermutselingen die altijd plaats vinden rondom een transfer en in veruit de meeste gevallen komen de clubs daar met wat creatief denken op den duur wel uit.

23 juni 2023 om 14:09

Heb je mijn reactie wel goed gelezen?

Als je als verkopende partij een prijs vaststeld en dit communiceert en de koper gaat akkoord hiermee dan is het niet netjes om vervolgens je prijs te verhogen.
Vindt jij van wel?

Heb het hier niet over onderhandelingen, ik reageer op basis van het artikel hierboven waarbij ik nadrukkelijk 'als' benoem. Want dit artikel suggureert namelijk dat dit het geval was (ajax heeft vraagprijs aangegeven).

Mooi betoog in je reactie en ik begrijp je ook, deel zelfs je mening, maar beetje overbodig

Ik denk ook niet dat Ajax een prijs heeft genoemd vantevoren. Ik ben van mening dat je zeker je poot stijf moet houden. Soms moet je ook op het randje spelen. Ik sta achter de keuze van Ajax, laat ze maar betalen, vraag en aanbod.

23 juni 2023 om 14:55

Mwah zo werkt het gewoon in de voetballerij. Ze willen Alvarez verkopen en vonden misschien in eerste instantie 35 miljoen het overwegen waard. Nu zijn er meer clubs met interesse, dus dan is het logisch om de prijs te verhogen en het meeste geld eruit te halen.

23 juni 2023 om 16:27

Dat snap ik ook, is ook goed recht.

Wil echter niet zeggen dat dit dan netjes is

23 juni 2023 om 09:51

Je kan het onder 'onderhandelen' scharen, maar wanneer Ajax eerst een vraagprijs heeft van X en die gedurende het onderhandelen verhoogd naar Y, is dat allerminst netjes.
Maarja, ik was er niet bij en de waarheid zal ergens in het midden liggen

23 juni 2023 om 11:06

Tenzij een andere club interesse toont waardoor de positie van Ajax veranderd is

23 juni 2023 om 09:52

Deze reactie slaat nergens op. Als Ajax een speler uit Eredivisie wilt kopen gaat er toch minimaal 5 mln bij.

23 juni 2023 om 11:03

maar die +5 is wel direct bekend bij de vraagprijs, niet ergens halverwege de onderhandelingen.
En zoals hierboven gezegd; je kan het onder onderhandelen scharen, maar chique is het niet. Met chique zijn redt je het waarschijnlijk ook niet in de wereld van profsport

23 juni 2023 om 10:16

Dortmund moet niet bijdehand lopen doen. Verkopen hun eigen spelers ook voor de absolute jackpot. Maar zelf wel voor een dubbele op de eerste rang willen zitten.

23 juni 2023 om 10:37

Dus omdat Dortmund spelers voor de jackpot verkoopt moeten ze ook maar voor elke speler de jackpot betalen? Haaland (mede door een clausule) niet verkocht voor de jackpot. Lewandowski en Guerrero allebei transfervrij. Ja Bellingham en Dembele allebei de absolute jackpot, vooral Dembele. Bellingham is toch wel echt marktcomfort in deze gekke markt als je het mij vraagt. Blijft veel geld.

23 juni 2023 om 11:06

You win some, you lose some. Als je moeilijk gaat doen om 5M terwijl je net voor 100M hebt verkocht tja. Is ook een signaal die je afgeeft jegens Alvarez als club zijnde. Hoe graag wil je hem hebben dan?

23 juni 2023 om 11:16

Hahahah alsof het ff niks is 5 miljoen, Terwijl ze al een paar keer omhoog zijn gegaan. Ga maar weer fifa spelen.

23 juni 2023 om 11:41

"als je moeilijk gaat doen om 5M terwijl je net voor 100M hebt verkocht tja." Als ze niet meer moeilijk gaan doen om die 5M dan kan je dus hun hele beleid weggooien. Dortmund koopt juist veel spelers "goedkoop" in. Met 40 mil wordt Alvarez direct de duurste inkomende transfer ooit van Dortmund. Voordat je dingen roept is het beter om wat beter de achtergrond van een club te kennen. Jouw club is een mooi voorbeeld hoe je inkomend geld kan verprutsen door maximale jackpots te betalen voor spelers als vervangers.

23 juni 2023 om 11:51



We zullen zien waar het schip strandt. Ik vind dat Ajax goed op hun strepen staat en met mij meerdere. In verhouding is het inderdaad niks Joost. Goed dat je dat door hebt (of niet) .

Ceejah
Tja die grens zal ooit een keer verbroken moeten worden he? Fijn als Alvarez dan degene wordt voor wie ze dat doen .

Proef ik een beetje jaloezie/afgunst omdat Alvarez waarschijnlijk voor een dergelijk bedrag verkocht gaat worden en jullie dit totaal niet marktconform vinden?

Sterkte!

23 juni 2023 om 12:03

In verhouding is het niks? Van 30 miljoen naar 45 is 50 % er bij op, dat vind ik juist hartstikke veel. En dat op ajax op hun strepen blijft staan geef ik ze ook groot gelijk. Ik geef alleen een reactie op dat jij vind dat bvb niet zo moeilijk moet doen om 5 miljoen omdat ze net iemand voor 100 miljoen hebben verkocht. Helemaal omdat ze nooit 100 miljoen daarvan kunnen herinvesteren. Denk dat als er zo'n 70 a 80 miljoen overblijft om te herinvesteren dat dat al veel is.

23 juni 2023 om 12:15

Jaloezie? Nee totaal niet, want het is algemeen bekend dat Ajax dit soort bedragen kan krijgen voor spelers. Jij doet alsof Dortmund niet zo moeilijk moet doen, terwijl dit absoluut niet hun beleid is. En ja die grens zal vast verbroken worden. Zoals ik zei, met 40 miljoen, wat Dortmund na verluidt over heeft voor hem, wordt hij al de duurste aankoop ooit van ze. Je doet alsof het allemaal niks is, maar van die 5 miljoen kan Dortmund wel weer een potentiele topper halen of iemand voor de breedte.

En verder leg je woorden in mijn mond die ik nooit gezegd heb. Waar zeg ik dat 45 miljoen niet marktconform is voor Alvarez? Ik heb het puur over het beleid van Dortmund. Al had daar elke andere willekeurige speler gestaan had ik nog steeds hetzelfde benoemd.

23 juni 2023 om 14:10

Joost, Joga heeft het over 5 miljoen (waar jij het eerst ook over had) en op de 100 miljoen van Bellingham (waar hij het over heeft), is het in verhouding haast niets. 5% idd. Dat kan je als je wilt als 'haast niets' zien idd. Maar nu ga jij ineens over 15 miljoen vd 30 praten. Tja, zo kan ik ook verhalen inkleuren op de manier waarop ze in mijn straatje passen.

23 juni 2023 om 11:59

Dit is gewoon complete onzin! Er is geen club dat tijdens een onderhandeling een vraagprijs verhoogt (zonder een gegronde ontstane reden in de tussentijd), zoals hier wordt aangegeven van 30 naar 45 miljoen. Het is gewoon zo dat Ajax vanaf het begin dan al 45 vroeg, media maakte er 30 a 35 van. Want als je dat doet namelijk, kun je net zo goed dezelfde dag je ontslagbrief tekenen, want dan snap je niet wat onderhandelen is. Dit artikel alleen al laat zien hoeveel onzin media uitkraamt

23 juni 2023 om 18:34

Och och hoor hier dan, ze roepen al vanaf t begin dat ze 40+ willen dus waarom schamen? In rotterdam moet je je schamen met de verkopen daar, maar wel janken over ajax dat ze spelers voor meer verkopen. Moet je de beste spelers niet voor een appel en een ei laten gaan schaam je feyenoord

23 juni 2023 om 18:58

Is dat onderhandelen? Eerst 30 tot 35 miljoen vragen, en als iemand dan akkoord gaat ineens het bedrag verhogen?

we gaan het zien, 40mil is een mooi bedrag.
je kan het ajax niet kwalijk nemen om hem proberen te verkopen voor meer, zo aan het begin van een transfer periode.

Nou dan is dat faliekant mislukt haha. Alleen Dortmund is nog steeds concreet en totaal geen biedingsoorlog gaande.

23 juni 2023 om 09:12

En ajax mag zichzelf gelukkig prijzen dat Dortmund nog 40 wil bieden...

23 juni 2023 om 09:16

Mocht dit waar zijn, snap ik de strategie ook niet echt.. We gooien 10 miljoen bovenop de originele vraagprijs om een biedingsoorlog te creëren?.. Komt weinig voor dat iemand grof geld bovenop de originele prijs doet en dat opeens mensen gaan denken, JAAA daar gaan wij allemaal in mee.

23 juni 2023 om 09:25

Gebeurt wel vaker volgens mij dat een verkopende club hoger in de boom gaat zitten als de kopende club net voor een gigantisch bedrag een speler heeft verkocht (bellingham). Of dat goed uit gaat pakken zal moeten blijken. Ik hoop dat het geen lelijk verhaal wordt voor Alvarez, want die gun ik de stap van harte.

23 juni 2023 om 09:37

Ik lees hem meer, dat Ajax dit deed met de intentie dat er meerdere clubs zouden gaan bieden op Alvarez en zodoende een biedingsoorlog zou ontstaan. Misschien lees ik hem verkeerd.

Wat jij zegt is volkomen logisch. Er is zojuist 100 miljoen betaald voor Bellingham, het geld is er, dus waarom niet kijken hoeveel je er vanaf kan snoepen.

23 juni 2023 om 11:13

Ja als West Ham echt serieus geïnteresseerd is zal dat ook zeker een grote rol spelen hoor, dus dat zie je niet verkeerd. Het is en en. Nu kunnen we gaan zien hoe de onderhandelingskwaliteiten van Mislintat zijn. Ben benieuwd.

23 juni 2023 om 09:18

We zijn nog aan het begin van de periode dus er kan nog van alles gebeuren. Daarnaast was de vraagprijs eerst 35 miljoen, als Dortmund nu al op 40 miljoen zit kan je zeker niet spreken van een mislukking. Ik denk niet dat het een verkeerde zet is geweest, maar dat zal de toekomst uitwijzen.

23 juni 2023 om 09:31

Wacht maar, het is nog juni en er zijn echt wel clubs geïnteresseerd hoor. Het zal een stuk sneller gaan als Rice dadelijk ergens persoonlijk rond is. Als ik ergens vertrouwen in heb, zijn het wel de onderhandelingstechnieken van Ajax. Dortmund speelt nu het klassieke spelletje om de druk weer bij Ajax te leggen. Dit wordt een zakelijke 42 mil + 3 aan bonussen.

23 juni 2023 om 09:59

Hoezo mislukt? De transfermarkt is pas open dan ga je toch niet bij 1e directe bod verkopen. Dit is wel het verschil tussen Ajax en Feyenoord. Ik wil de voetbal kwaliteiten niet vergelijken want dat is ook niet te vergelijken. Alleen lijkt het dat Feyenoord altijd aan een speler denkt. Er komt een redelijke mooi prijs binnen en speler wilt ook graag. Even kijken hoe we dit gaan fietsen hoppa verkocht. Terwijl ajax weet het is nog beginnende transfermarkt wacht maar even het gaat hier en daar verschuiven dan verkopen we.

23 juni 2023 om 18:40

De transferwindow is ook net een week open in Nederland, in Duitsland gaat het transfer window formeel zelfs pas over een week open (op 1 juli). Dan kun je nog best even je poot stijf houden over 5 miljoen. Daarnaast, itt tot bijvoorbeeld Kudus heeft Alvarez de mogelijkheid om te blijven ook open gelaten.

Gat tussen vraagprijs en bod is dus niet zo groot, zal wel rondkomen dan. 40+ is gewoon net bedrag.

Verkoop hem nou toch, 35 is meer dan genoeg.

23 juni 2023 om 09:13

Als ze 40m bieden, zou ik niet 35 voorstellen als ajax zijnde

23 juni 2023 om 09:17

Nou 40 dan, het is nog vroeg.
Hij heeft het verdiend

Had feyenoord ook eens moeten proberen met hun 2x zo goede middenvelder

23 juni 2023 om 09:25

Dortmund zou een hele mooie club zijn voor Kokcü. Niks ten nadele van Benfica, want die waren erg concreet, maar ik had wel het idee dat die beter kon. De interesse was er gewoon niet.

23 juni 2023 om 09:37

Ik vind benfica ook een hele mooie stap. Maar dat staat los van het feit dat feyenoord dit slimmer had kunnen uitspelen. Je kunt trouwens ook niet over gebrek aan interesse praten als de transferwindow net 2 uur open is.

23 juni 2023 om 10:18

Dat is waar. Feyenoord had zoiets van Kökcü wil dit graag, wij gunnen dit hem zonder er verder bij na te denken. Dit hadden ze absoluut slimmer kunnen spelen. Wat dat betreft doet Ajax dit al jaren erg goed.

23 juni 2023 om 09:45

Mensen blijven dit zeggen, maar inmiddels is het toch gewoon bekend dat Ajax spelers voor duurder kan verkopen dan een PSV of Feyenoord. Daarnaast heeft Alvarez ook ervaring in de CL en daar kijken clubs nou eenmaal eerder naar, dan een kampioenschap in de eredivisie.

23 juni 2023 om 09:52

Donaldpump hoor je mij ergens zeggen dat feyenoord net zoveel moet krijgen voor spelers als ajax dan? Ik weet heel goed waarom ajax spelers meer waard zijn.
Ik zeg alleen dat feyenoord zijn best zou moeten doen zo veel mogelijk voor spelers te krijgen, zoals ajax dat doet. En het eerste bod in de eerste week maar gelijk accepteren is niet je best doen.

23 juni 2023 om 10:20

Dan had ik hem verkeerd geïnterpreteerd. Ik denk overigens wel dat Kokcu niet 2 keer beter is dan Alvarez. Het zijn daarnaast ook twee totaal verschillende spelers.

23 juni 2023 om 09:57

Mijn idee!

23 juni 2023 om 13:59

Je snapt dat er 25% van de transfer rechten nog bij Feyenoord liggen he. De vijf miljoen bonus zijn een boekhoudkundige truc van Benfica voor FFP. Schijnbonussen zijn het. Mocht Kokcu voor de helft van Enzo Fernandes verkocht worden is de totale prijs €45.000.000. Wat een uitstekend bedrag is voor een jeugdspeler.

Dat doet iedere club toch.. je wil het meeste geld eruit halen toch? Logisch allemaal...

Voor 45 euro wil ik hem ook nog wel kopen

Ik krijg het gevoel dat Ajax deze transfer gaat verprutsen. En of er deze zomer nog een andere club voor Alvarez komt? Denk het niet. Dan ben je 40 miljoen misgelopen maar ook nog eens een ongemotiveerde speler die 2 seizoenen op rij een mooie transfer door de neus geboord krijgt.

23 juni 2023 om 10:04

Ja tuurlijk want Ajax staat bekend om het laten mislukken van transfers. Vorig jaar werd hetzelfde gezegd over Antony. Er gaat gewoon minimaal 40 miljoen betaald worden voor Alvarez deze zomer.

23 juni 2023 om 11:29

Óf ze blijven stug vasthouden aan 45, en Dortmund zegt ammehoela, zeker gezien de prijs eerst nog 35 was en er wss al kwaad bloed is gezet.

23 juni 2023 om 17:16

@ Forzafean

Die zogenaamde 35 miljoen komt enkel van de Duitse pers, waarbij er geen enkele bevestiging van Ajax is dat dit bedrag klopt. Gezien hoe de club al jaren handeld als het om sterktehouders gaat, lijkt het mij dat het bedrag van 35 miljoen niet logisch. Het enige wat wel bekend is dat Ajax zou meewerken aan een transfer omdat hem een transfer gegund wordt na bewezen diensten; maar in dat soort gevallen hangt Ajax daar vooraf zelden een x bedrag aan.

Volgens mij wilde Ajax een bedrag tussen de 40-45 miljoen. Als Dortmund niet verder gaat dan 40, is dan precies het minimum.
Dortmund biedt 40 en Ajax verlangt minimaal 40. Ik zie een deal al aankomen hoor.

Kudo's voor Ajax dat ze dit doen. Misschien moet de directie bij Feyenoord een dagje meelopen daar.

Ik vind het schandalig dat wij Kokcu voor een lager bedrag dan Alvarez verkopen.

23 juni 2023 om 09:41

Fr_jurre

Feyenoord doet het toch ook gewoon beter laatste tijd. Sinessera heeft eindelijk de eeuwenoude record van Kuijt uit de boeken geschopt.
Vorig jaar speler van 500k verkocht voor 15 miljoen. Super rendement.

Met Kocku is het ook kwestie van gunnen. Uit de jeugd, jaren loyaal geweest (grote Turkse clubs trokken al vroeg aan hem), super prof geweest en wilde nu dolgraag naar Benfica.
Soms gun je ook als club zo een stap.

Met jongens als Gimenez, Wieffer, Geertruide, Hancko zal Feyenoord gewoon hoofdprijs vragen en zal Kuijt steeds lager op de lijst komen.

23 juni 2023 om 09:43

Met gunnen dicht je het gat naar Ajax alleen niet. Ajax gunde Frenkie en de Ligt ook niet een transfer voor de helft van het transferbedrag.

23 juni 2023 om 11:15

Nee, maar spelers als Tagliafico dan weer wel. Ook Ajax gunt wel eens iets aan een speler. (maar dan moeten ze er meestal langer zitten en/of weinig aan spelen toekomen.) En bij Ajax gaat het ook wel eens mis, zie Mazraoui en Gravenberch die de club hebben genaaid/waar de club gewoon heeft zitten slapen en waar dus veel te weinig voor is betaald.

23 juni 2023 om 11:22

Stb040 met Timber hebben zij ook gewoon een prijs afgesproken. Zit ook stuk gunnen in

@leidehood hoe heeft Mazzroui Ajax genaaid??? DIe wilde gewoon eens ook goed betaald krijgen zoals de andere topspelers. Ajax/overmars wilde niet en dus uit elkaar gegaan zijn.

Volgens mij zat zelfs Gravenverch al hoger dan hem. Ook in de jeugd was Mazzroui altijd met laagste of geen contact

23 juni 2023 om 11:31

Timber is niet meer waard dan wat Ajax er nu voor vraagt/krijgt, zit weinig gunnen in vind ik. Tagliafico was natuurlijk al op spoor 5 beland bij Ajax, dus ook daar weinig gunfactor, want daar had Ajax weinig tot niks meer voor gekregen.

23 juni 2023 om 17:24

@ Stb040

Bij welk bedrag vind jij het gunnen dan ? Met gunnen wordt bij Ajax gewoon bedoeld dat ze niet het onderste uit de kan willen halen, en gewoon voor een "fatsoenlijk" niet in steen geschreven bedrag gaat. Als het klopt dat Ajax minimaal 40 wilt lijkt het mij dat zij er wel gaan uitkomen.



23 juni 2023 om 11:19

Kokcu is helemaal niet voor minder verkocht. Er is een doorkooppercentage bedongen waardoor Feyenoord zo maar 20 of 30 miljoen extra kan opstrijken. Ik neem aan dat de 40 miljoen een bedrag is zonder doorkooppercentage.

23 juni 2023 om 11:26

Doe mij jouw Auto maar voor de helft van het geld. Jij krijgt een doorverkooppercentage en als ik hem ooit nog verkoop zou je zomaar 20 duizend euro kunnen verdienen.

Wellicht wachten ze bij Ajax tot Ten Hag weer met een ongekend grote zak geld aan komt zetten….
Vind die Alvarez helemaal geen topclub materiaal… Doet het leuk bij Ajax, maar dat zie ik toch echt als z’n plafond.

23 juni 2023 om 18:48

Ik zie Alvarez juist bij een hoopt clubs wel slagen. Misschien niet in de absolute top, maar zijn kwaliteiten zijn voor vrijwel alle clubs een toevoeging.
Het is niet voor niets dat de technische lichtgewichten uit de eredivisie het doorgaans moeilijk hebben om mee te komen in een top competitie. Er is niemand die goals en assists gaat verwachten van Alvarez in een top competitie. Het zelfde geld voor Sangaré trouwens, ik denk dat ze die in een top competitie ook meer gaan waarderen dan in Nederland.

40 Miljoen is echt van de zotte. Marktcomform my ass. Hele bruikbare speler, en een absolute krijger die nooit stopt. Maar Het is wel een astronomisch bedrag. Aan de andere kant, als Declan Rice 100 Miljoen plus moet opleveren valt het wel weer mee.

Als je als Dortmund zijnde dacht Alvarez voor 35 miljoen euro op te kunnen halen, dan ben je wel heel naïef. Zeker na de verkoop van Bellingham. En Alvarez staat ook nog gewoon meerdere jaren onder contract.

23 juni 2023 om 10:06

Alvarez zal wel gewoon vertrekken dit jaar maar voor de rest heb je helemaal gelijk. Gewoon lappen verdomme. We zijn de Lidl niet.

Dom/vreemd geweest van ajax om eerst 35 miljoen te vragen. Als iemand een auto aan mij verkoopt voor 3000 euro. En ik ga akkoord en daarna is de prijs ineens 500 euro meer, dan kan die persoon er om mij ook in stikken..

23 juni 2023 om 10:08

Ja dus? Dan koopt iemand anders de auto toch?

23 juni 2023 om 11:45

Tja maar er bestaat ook zoiets als onderlinge relaties tussen clubs. Als een autoverkoper achteraf opeens de 500 euro erbij doet dan ga ik voor mijn volgende 3 auto's ook niet meer naar hem. Je moet wel een beetje op iemand kunnen vertrouwen mocht je zaken willen doen.

Als Ajax nu gewoon zegt 40 miljoen met 10% doorverkooppercentage. Als Dortmund hem dan doorverkoopt krijg je misschien nog iets extra en 40 miljoen nu voor Alvarez is natuurlijk erg mooi.

Ik denk dat 40 miljoen een mooie prijs is voor Alvarez!

Waarom wordt het woord "omdat" tegenwoordig vervangen door "daar"?

23 juni 2023 om 10:37

Ik vind juist het bedrag veels te hoog. In alle facetten komt Alarez te kort!

Het kan wel. Het voegwoord 'daar' is wel verouderd in deze tijd.

Nieuwe norm

Fouten worden steeds meer geaccepteerd. Ons zelfstandig denkvermogen lijkt steeds minder te worden aangesproken, of in ieder geval op andere manieren.

We weten niet of Ajax toezeggingen aan Alvarez heeft gedaan, zo niet is het aan Ajax te bepalen wat ze voor hem willen ontvangen. Ik vind het wel mooi dat een club als Dortmund (eigenlijk wel de meeste duitse clubs) zich niet gek laten maken en duidelijk een plafond hebben en doorschakelen. Het zou in dit geval jammer voor Alvarez zijn, maar ik vind het wel een goed beleid.



De verkoper bepaalt de vraagprijs, de koper bepaalt of hij aan die prijs wilt voldoen. Dortmund deed een eerste bieding, Ajax had zich voorgenomen voor 45 miljoen te gaan. Dat zij schermen met de interesse van een club als West Ham en daarmee pogen Dortmund ook zover te krijgen is puur onderhandelen. Maar goed, die 40 miljoen, direct bijgeschreven op de bankrekening en zonder verdere bonussen zou toch een mooie transfer voor alle partijen betekenen?

Er was nog niet eens een bod van Borussia toen de media dit al zei. Wat een onzln

Dit is toch echt een miljoentje of 10 teveel voor deze speler als je het mij vraagt. Dit is dan toch echt weer het feit dat hij voor ajax speelt denk ik.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren