Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Roma-fans vallen Taylor aan op vliegveld: paniek slaat toe bij vrouw en dochter

Laatste update:

Fans van AS Roma hebben zich van hun allerslechtste kant laten zien na de verloren Europa League-finale tegen Sevilla. Op het vliegveld van Boedapest zochten de Romeinen de confrontatie met Anthony Taylor, de Engelsman die de eindstrijd in goede banen diende te leiden. Op beelden is te zien hoe de arbiter zich met zijn dochter en vrouw door de menigte probeert te wurmen, als hij wordt bekogeld en de huid verrot wordt gescholden.

Taylor was gedurende de finale al meerdere keren het mikpunt van schandelijk gedrag van de technische staf en spelers van AS Roma. Onder aanvoering van José Mourinho sprong de bank bij meerdere beslissingen het veld in om hun onvrede te uiten richting de arbitrage. Dit werkte door op het vliegveld, waar fans van Roma zich hadden verzameld om Taylor en zijn familie te belagen. Op de beelden is te zien hoe de Engelsman samen met zijn vrouw en dochter probeert weg te komen, als hem van alles wordt toegewenst.

Taylor wordt bekogeld met drank, krijgt een stoel naar zijn hoofd geslingerd en moet bij het ingaan van een speciale ingang nog enkele klodders spuug ontwijken. Twee mannen, vermoedelijk bekenden van Taylor, proberen de menigte bij de familie weg te houden en gaan verbaal en fysiek de strijd aan. De paniek in de ogen bij de vrouw en dochter van Taylor spreekt boekdelen. "We zijn ontzet over het onrechtvaardige en afschuwelijke gedrag richting Anthony en zijn familie", valt te lezen in een reactie van de scheidsrechtersbond. "We zullen onze volle steun blijven geven aan hen."

In internationale media wordt met een beschuldigende vinger naar Mourinho gewezen als grote aanstichter van het gebeuren. De Portugees ging gedurende de verloren finale een aantal keer volledig door het lint en wachtte de arbiter in de parkeergarage op rond middernacht. Mourinho wenste Taylor, die in een busje werd weggevoerd, van alles toe en noemde hem onder meer 'een fucking schande'. "Hij lijkt wel een Spanjaard", voegde de Roma-coach eraan toe.

Voormalig scheidsrechter Dick Jol heeft vrijdag in De Telegraaf geen goed woord over voor het gedrag van Mourinho. "Als zo’n bekende trainer als Mourinho tekeergaat tegen een arbiter, dan zie je dat dat overslaat naar het publiek. Trainers en spelers die scheidsrechters belagen, moeten beseffen dat ze een voorbeeldfunctie hebben. Ik hoop dat Taylor rapport heeft opgemaakt van wat Mourinho in die parkeergarage tegen hem heeft geroepen, zodat hij alsnog zijn straf krijgt. Als ik de scheidsrechter was geweest, dan had ik die Mourinho al tijdens de wedstrijd weggestuurd."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties



Zo'n Mourinho moet toch levenslang geschorst worden. De voetbalwereld wordt steeds idioter! Zijn gedrag maar ook het gedrag van de spelers op het veld leidt tot dit soort idioterie. Notabene met vrouw en dochter erbij. Het wordt echt tijd voor Rugby regels. Eén keer protesteren is geel, twee keer protesteren is rood. Aanstellerij na een overtreding precies hetzelfde. Kwaad met kwaad bestrijden.

2 juni 2023 om 07:38

@wondersloff,

Ik hoop dat hij hiervoor wordt bestraft!! Wat een enorme idioot is het. Hij creëert een sfeer waarin dit plaats kan vinden.

Zelfs een scheidsrechter is niet meer veilig…

En door zijn gedrag gaan scheidsrechters eerder het voordeel van de twijfel de andere kant op geven, dus je bereikt het tegenovergestelde

2 juni 2023 om 19:06

Je hebt inderdaad een punt dat morinho de boel opnaait. Maar welke achterlijke debielen veroorzaken overal al het hele seizoen al problemen? Dat zijn toch echt de fans volgens mij. Laten we dan ook als supporters zijnde elkaar in de hand houden maar nee dat gebeurt ook niet lopen allemaal achter een paar van die idoten aan

5 juni 2023 om 07:40

@jeffrey0487,

Dat is een heel ander punt. Hij is verantwoordelijk voor de sfeer die hij neerzet en de manier waarop hij dat doet.

Dat er vervolgens idioten zijn die er wat mee doen is ook te zot voor woorden.

2 juni 2023 om 07:43

Het is onderhand voor (best veel) mensen een gewoonte geworden om op agressieve wijze onvrede over een wedstrijd te uiten. Het is niet nieuw, maar het lijkt momenteel wel de “meest voor-de-hand-liggende keuze” te zijn. Zelfs voor mensen op en vlak naast het veld (de Mourinho’s van de wereld).

Misschien moet de wereld eens twee jaar lang zonder voetbal bestaan. (Zeg ik als liefhebber van het spel.) Een beetje perspectief zou goed zijn.

Utopie, ik weet.

2 juni 2023 om 07:48

Het ligt niet zozeer aan het voetbal. Je hebt gewoon te maken met een deel dat zich niet kan gedragen en deze prikkels ook gewoon nodig heeft. Als voetbal niet de grootste sport was had dit volk wel ergens anders opgedoken. Deels is het gewoon de onderlaag van de samenleving en deels de mensen hogerop die in die positie kennelijk niet kunnen functioneren zonder uitlaatklep. Het wordt gewoon eens tijd dat dit soort volk leert van de consequenties. Ik ben heel blij dat ik in Nederland woon, maar hier gaan ze in een China veel effectiever mee om. En deze groep mensen gun ik dat van harte. De kans dat je dan nog gezeik zou zien is echt veel kleiner.

2 juni 2023 om 07:53

Deze week werd scheidsrechter Kooij ook vanuit zijn auto aangevallen toen hij het stadion in Breda wilde verlaten. We zijn hier echt géén haar beter. Je hebt overal wel een aantal debielen erbij. Straffen en afkeuren, meer kunnen wij niet doen. Verder zal het blijven gebeuren, het is een onderdeel van de mensheid.

2 juni 2023 om 08:00

@FrDirk: bij menig andere sport zie je dit anders niet. Zowel de idioterie van coaches als Simeone en Mourinho + volledige staf langs het veld, als de idioterie op de tribune, als dit soort incidenten na de wedstrijd. Natuurlijk ligt het ook niet alleen aan het voetbal, maar de mentaliteit is zo slecht geworden, dat het mij niet verbaast dat het wel bij voetbal gebeurt en niet bij andere sporten. Dan noem ik rugby even als voorbeeld. Daar wordt met zo'n respect omgegaan met zowel de tegenstander als de scheidsrechter. Dat zorgt voor een groot gedeelte ook ervoor dat mensen niet zo raar doen na een wedstrijd.

2 juni 2023 om 08:06

Ja wel heeft zeker met Voetbal te maken ! Kijk eens naar andere sporten!
Speler die niet met hun fikken van de scheids kunnen blijven hem belagen op het veld, coaches die volkomen debiel langs de zijlijn hobbelen. Wordt normaal gevonden onder het mom van : "hoort bij het spelletje!"
Dus het hoort bij het spelletje, bij voetbal. Open your eyes! Begin eens met zelf-reflectie.Respect daar hebben voetballers het vaak over. Begin eens met respect naar de scheids! 1 persoon spreekt met de scheids! De rest houdt zich afzijdig. Kan in andere sporten ook. Doe je dit niet? Tijdstraf, dan naai je je eigen team. Maar nee : "dit hoort bij voetbal ...." Kolder dus

2 juni 2023 om 08:38

Mensen in de maatschappij reageren ook agressief en ook daar lijkt het de meest-voor-de-hand-liggende emotie/gedraging. Een heel bizarre, onwenselijke en gevaarlijke tendens. Gevaarlijk om de duidelijke redenen maar ook omdat overheden dit de kans (en de rechtvaardiging) geeft om de burgerij nog meer te onderdrukken.

2 juni 2023 om 08:56

Volgens is dit iets gewoon van alle tijden. Alleen staat tegenwoordig overal de camera's op en krijgen we het intensief mee waarvan wij het indruk krijgen dat het veel vaker gebeurd en extremer is, daarbij hebben we tegenwoordig ook allemaal een mening en wordt dingen benoemd zoals ze zijn.

2 juni 2023 om 09:28

carribean, niet enkel omdát alles op camera staat, maar juist omdat de camera er is gaat men rare dingen doen. Mensen vinden t cool dat ze op Dumpert komen. Mensen zijn blij met duizenden views, likes en mede daarom filmen en delen ze dit. De camera is dus mede oorzaak dat er het meer zien, de camera is ook mede oorzaak dat het meer gebeurt.

2 juni 2023 om 09:28

Strandbal, de wereld heeft net twee jaar gehad zonder supporters in het stadion. Daar is alleen maar een extra gefrustreerde generatie uit voortgekomen. Met junioren die niet meer van de senioren hebben geleerd hoe je je dient te gedragen als hooligan.

2 juni 2023 om 09:37

@FrDirk, in het voetbal is het toch eerder schering en inslag. Ben zelf hockeyer en daar zie je dit soort dingen toch echt minder. Komt natuurlijk ook door de aandacht en populariteit vd sport, echter moet je daardoor ook beseffen wat voor impact/invloed je kan hebben, zoals Mourinho en zijn spelers. Dat is constant zeiken, zeuren, zuigen... Dat dit dan als normaal gevonden wordt door hun volgers en copycat gedrag uitlokt, is vrij logisch. Men moet zich veel meer bewust zijn van hun gedrag. En nou kom ik op iets gevoeligs weet ik, maar omdat er minder tijd aan een 'normaal leven' (school/sociaal leven) wordt gespendeerd omdat ze veel trainen en omdat hun talent ze uniek maakt en dat ook vaak bewierookt wordt (plus de combi met veel geld/roem), zorgt ervoor dat er een weinig kritische noot gesproken wordt. Er zijn er weinig die de voetballers terecht wijzen, er zijn er nog veel minder die zelf in de spiegel durven te kijken, want dat is nooit geleerd. En mede dat maakt dat de voetbalwereld toxic is.

2 juni 2023 om 09:42

Vernon, de c-maatregelen hebben idd zeer zeker een hele grote impact gehad op met name de kinderen en jongeren. En dat zeg ik als jeugdprofessional. Ze missen een heel stuk aan oa sociale vaardigheden. Bijvoorbeeld naar het voetbal gaan en gaan stappen hebben ze niet geleerd. Is geen excuus natuurlijk maar de impact is niet te onderschatten. Soms krijg ik echt het idee dat we met een verloren generatie te maken hebben. Al is er natuurlijk nuance. Maar misschien is deze generatie ook wel verloren. Wat is hun toekomst? Op zichzelf wonen is er niet bij. Et cetera. Dat hoor ik ook terug. Maar goed, dit waren Italianen en ik heb het nu over NL. Dus ik dwaal af.

2 juni 2023 om 09:52

Mooie gedachte. Denk dan dat dit type mensen een andere concept vinden om hun gedragingen te uitten. Nu is het voetbal dat aansluit daarbij. Vooral volks sporten met een doelgroep uit lagere sociale klassen hebben hiermee te maken. Daarom is het bij Hockey bijvoorbeeld minder. Hogere tevredenheid en kwaliteit van leven.

2 juni 2023 om 10:27

@averst69. Zelfreflectie? Weet je wat kolder is. Voetbal vergelijk met andere sporten. Maar goed. Speciaal voor jou help ik een beetje. Bij een of andere hockey of volleybal finale staan net zoveel mensen als bij een gemiddelde hoofdklasse wedstrijd van het voetbal.. er zijn veel en veel meer mensen(en dus ook debielen) betrokken bij voetbal dan bij elke andere sport. In verschillende landen werken mensen praktisch alleen voor eens seizoenskaart. Die geven alles voor hun club. En dus gebeurt er ook, relatief vaker, dit soort dingen. Het is niet goed maar statistisch gezien niet onlogisch. Helaas verliest de ratio vaak van de emotie. Zo ook in reacties zoals die van jou. Voetbal is een religie zeggen ze toch? Heb je weleens gekeken wat men tegenwoordig nog doet voor een onzichtbaar wezen in de lucht? Exact. Mand!

2 juni 2023 om 15:39

@ktb

Daarom geeft hij ook aan dat het bepaalde delen van de bevolking zijn, die ergens een uitlaadklep nodig hebben. Dat is voetbal geworden. In de VS is het bij andere sporten.

Het probleem hier is inmiddels natuurlijk wel blijvend verbonden aan voetbal, maar dat komt niet per se door het spelletje. Als je voetbal op zou heffen gaat het tuig wel ergens anders heen.

2 juni 2023 om 19:00

@Vernon: ik ben het deels met je eens. Ik denk zelf dat het ook te maken heeft met de mentaliteit in het voetbal. De mentaliteit van elkaar proberen kaarten aan te naaien, met zes man op 30 cm van een scheidsrechter klagen over elke beslissing, met de hele bank schreeuwen naar het arbitrale kwartet etc. Ik ben ervan overtuigd dat 'het bepaald soort volk' dat zich zo misdraagt bij voetbal, ook wel bij andere sporten zit in Nederland. Alleen is de mentaliteit bij die sporten anders en wordt bepaald soort gedrag eerder in de kiem gesmoord. Ook geven de sporters en coaches een veel beter voorbeeld.

2 juni 2023 om 07:46

mee eens. Mourinho gewoon nu minimaal eens voor een jaar eruit flikkeren. Komt hij terug en doet het dan weer dan moet het helemaal klaar zijn.

Het is vooral een probleem van de verloedering van de maatschappij. Maar dit soort mensen met een voorbeeldfunctie zetten hem hun acties rechtstreeks aan tot wat er gebeurd.

Rugby is wat dat betreft een zoveel mooiere sport.

2 juni 2023 om 07:46

Jammer dat dit soort incidenten, steeds vaker gebeuren. Overal ter wereld. Roma is hier zeker géén uitzondering in. In Breda nog deze week! Anthony Taylor is trouwens een slechte scheidsrechter! Vaak vooringenomen. Daarom heeft Taylor géén topwedstrijd gekregen op het wereldkampioenschap. Hij kan beter stoppen als lahoz.

2 juni 2023 om 07:49

Hoe stopt Lahoz dan? Zou leuk zijn als Taylor op dezelfde manier eindigt.

En verder vind ik hem niet altijd goed. Des te knapper dat hij sterk floot afgelopen woensdag. Jammer dat enkele Romeinse eencelligen het alleen anders zien.

En al had hij slecht gefloten, dan blijft het triest. Van zowel die idioot als een Mourinho als deze fans.

2 juni 2023 om 08:28

Ik vond Anthony Taylor een fantastische pot fluiten. Hij had misschien meer gele rode kaarten mogen trekken voor het wangedrag van de Roma bank en om alles protesterende Roma spelers. Ik vraag me af waarom Roma de energie niet in het voetbal steekt. En laten we wel wezen het belachelijke wangedrag achteraf vind alleen maar plaats omdat ze zelf een aantal penalty's missen.

2 juni 2023 om 09:19

@vedatovic Jij beseft blijkbaar niet hoe moeilijk het is om met zo'n elftal op het veld een wedstrijd te fluiten. Taylor heeft het meer dan prima gedaan.

2 juni 2023 om 09:31

Niet op in gaan jongens en meisjes, Vedatovic is met een persoonlijke vendetta bezig met Taylor. Absoluut geen slechte scheidsrechter, en in de finale meer dan prima gefloten terwijl er grote druk van Roma was om met al dat idioot gedrag op en naast het veld.

2 juni 2023 om 10:30

Je zult nog veel over Taylor gaan horen. Hij is niet geschikt om topwedstrijden te fluiten. Dat zien ze bij de FIFA beter dan bij UEFA. Nogmaals, dit is géén vrijbrief om de scheidsrechter op te wachten op een parkeerplaats of luchthaven. In Engeland mogen de spelers Taylor trouwens ook niet. Die man wordt echt uitgekotst. Gewoon een dramatische scheidsrechter. Let maar goed op de volgende keer.

2 juni 2023 om 10:37

@vedatovic, wat deed hij volgens jou verkeerd afgelopen wedstrijd? Te weinig rood geven?

2 juni 2023 om 11:47

De scheidsrechter trad niet adequaat op. Géén overwicht. Dwingt géén respect af. Géén leiderschap, kan het spel ook niet begeleiden! Fluit oneerlijk. Op 20 meter afstand fluit Taylor wel voor een penalty waar hij de situatie niet goed kan zien, maar vervolgens fluit hij niet voor een situatie op 5 meter afstand wat hij wel had moeten zien(dubbele standaard). Tot slot over zijn omgang met Mourinho. Wij zien allemaal in dat Mourinho een lastig geval is, de scheidsrechter heeft op géén enkel moment geprobeerd om contact op te zoeken met Mourinho en wellicht de situatie onder controle te krijgen. De scheidsrechter is niet gemaakt voor dit niveau vind ik. Een Brych, Rochi, Skomina, Turpin, had dit allang al opgelost.

2 juni 2023 om 12:19

Ben jij toevallig voor Roma? Want de scheids floot een top wedstrijd.

2 juni 2023 om 07:49

De wereld is een rotte plek, geweld, agressie en racisme: elke dag meer en meer.
Hoe kan ik nog leuk naar voetbal kijken? Het zou een feest moeten zijn

2 juni 2023 om 07:55

Met je ogen dicht prem, tip!

2 juni 2023 om 07:56

De wereld is helemaal geen rotte plek. De wereld is prachtig, en er gebeuren dagelijks zoveel mooie dingen. Daar lijkt echter minder aandacht voor in de media. Mediabazen en algoritmes denken blijkbaar dat wij behoefte hebben aan dagelijkse bombardementen van negativiteit.

2 juni 2023 om 07:59

Mwoah, deels waar. Leuke dingen hoor je minder vaak. Maar om de wereld nu een mooie plek te noemen... met zoveel ellende. Ik pas 😉

2 juni 2023 om 07:59

Ik kijk het nog zelden. Ik heb gisteren niet eens naar mijn eigen cluppie gekeken. De Champions League kijk ik al niet meer. Het is erg jammer, maar voetbal wordt voor mij zeker verpest. Ik geniet daarentegen met volle teugen van tennis (roland Garros is nu echt geweldig, maar vooral een fantastische Seyboth Wild en gisteren Altmaier tegen Sinner) en straks qua wielrennen de Dauphiné en ronde van Zwitserland. Daar waar allemaal nog geen agressie is (nja, minder) en voornamelijk nog echte fans komen. Die zijn er bij voetbal ook, maar daar is het aantal idioten ook aanzienlijk groter.

Het is jammer. Sowieso de verharding online. Om mij heen merk ik er echter niets van. Mensen zijn nog steeds grotendeels lief. Vriendelijk. Correct. Alleen de excessen zien een steeds groter podium waarop zij kunnen acteren

2 juni 2023 om 08:00

@prem_93 als je het zo bekijkt, kan je naast het voetbal ook géén andere dingen meer doen. Zelfs bij het inchecken in het openbaar vervoer zijn wij verantwoordelijk voor doden die er dagelijks vallen door geweld en agressie. Thales is namelijk het bedrijf dat ons chipsysteem beheert in ov en daarnaast moordwapens maakt. Dan is voetbal nog een vrij onschuldige sport.

2 juni 2023 om 08:02

@iron: Thanks. Ik zei het iets anders, maar dat bedoel ik ook. De meeste mensen zijn top. Mijn leven is ook top. Alleen het nieuws om ons heen is puur negatief. En ik heb wel het idee dat men steeds egoïstischer wordt. Getuige ook het feit dat ik steeds moeilijker vrijwilligers kan vinden bij evenementen die ik organiseer. En als men dat al wel, zijn het vaak de ouderen. Jongeren vinden dat ze het te druk hebben.

2 juni 2023 om 08:07

True that! Word !

2 juni 2023 om 08:10

Kuna_mila er is heel veel mis, maar ook heel veel goed. Je kiest zelf waar je focus ligt, en zo zal je ervaring zijn.

2 juni 2023 om 08:14

Mangalitsa ja ik geloof best dat de nieuwe generatie in sommige aspecten individualistischer aan het worden is. Ook niet gek als kinderen vanaf ongeveer hun geboorte aan hun lot overgelaten worden omdat de ouders te druk zijn met van alles en nog wat.
Toch zie je ook heel veel jongeren die begaan zijn met zaken en zich inzetten voor waar ze in geloven.
In het geval van voetbal, ik probeer gewoon de wedstrijd te kijken en erna iets anders op te zetten of te gaan doen. Minder negativiteit en meer tijd over. Win-win

2 juni 2023 om 08:18

Dat is wel te makkelijk. Als jij alleen goede dingen wil zien Iron, betekent dat niet dat je alle narigheid mist en dat je niks naars overkomt. Geloof mij 😏

2 juni 2023 om 08:21

@iron: Ja, maar zelfs het voetbal is negatief. Het gezeik richting arbiters. Het geduikel van de Tadiccen en Deyversonnen van deze wereld. De agressie hier omheen. Dat maakt het echt minder leuk. En dan heb ik het nog niet eens over het geld dat daar meer domineert dan waar dan ook. Was bij iedereen maar het besef dat (veel) geld niet zaligmakend is. Dat zou de wereld, en vooral voetbal, een heel stuk mooier maken.

2 juni 2023 om 08:29

Nee hoor Kuna. Het is niet dat ik het niet zie. Ik ben heel goed op de hoogte van veel zaken op de wereld. Ben jaren geleden haast depressief geraakt doordat ik me alle problemen van de wereld aantrok. Nu probeer ik meer gelukkig te zijn met de dingen direct om me heen waar ik invloed op heb. Destijds ben ik een tijdje gestopt met het nieuws kijken. Dat hielp enorm. Nu lees ik nieuwsberichten minder actief, maar krijg ik door moderne media toch heel veel mee. Dan neem ik het voor kennisgeving aan en ga ik me weer met iets positiefs bezig houden.

2 juni 2023 om 08:31

Gezeik op arbiters, fopduiken, supportersgeweld, geld (op een andere schaal maar toch), spelers bespugen etc. Ik ken het allemaal van kinds af aan.

2 juni 2023 om 08:31

Haha ok, blij dat het voor jou werkt Iron! 😁

2 juni 2023 om 09:31

Ironman Utd heeft gelijk. Voor iedere idioot die met 250 over de snelweg rijdt, zijn er duizenden die normaal rijden, voorrang geven, etc. Maar dat komt nooit in het nieuws.

Als ik op straat loop zie ik veel meer mensen die vreemden willen helpen dan die gaan lopen knokken ofzo.

2 juni 2023 om 09:45

Knap Iron. Heel herkenbaar. Ik deed dat ook en probeer het nog steeds. Lastig wel, vind ik.

2 juni 2023 om 09:58

Negatief nieuws scoort beter en in een westerse wereld gebaseerd op kapitaal en onze economie zal berichtgeving louter negatief zijn. Helaas. Gelukkig gebeuren er nog een hoop mooie dingen in de wereld.

2 juni 2023 om 12:56

@mangalista

Tennis vind ik een mooi voorbeeld idd. Maar wielrennen is toch door en door verrot met al die dopingzaken en weet ik al niet wat. En die fans die duwen de wielrenners zowat van hun fietsen af, soms letterlijk zelfs.

2 juni 2023 om 15:45

Godenzonen

Bij tennis heb je nauwelijks hooligans, behalve bij de davis cup bij sommige landen. Maar bij tennis heb je weer wel talloze voorbeelden van vaders die hun tennissende kind de vernieling in helpen, tot aan de top aan toe. Vanwege geld. Wielrennen is inderdaad ook in de kern verziekt door geld. Is al heel lang zo. Omkoping onder elkaar is daar zelfs geaccepteerd gedrag.

2 juni 2023 om 22:04

Oh daar was is ik mij niet van bewust dat is wel schandalig gedrag van die vaders dan.

2 juni 2023 om 07:52

We wisten het natuurlijk al langer, maar nu is het officieel: Jose Mourinho is a disgrace for football.
Ik vind het zo fijn dat hij de finale heeft verloren. Hij is geen toptrainer met dat afbreukvoetbal en zn verrotte persoonlijkheid. Snap oprecht niet dat een club als PSG bij deze man uitkomt.

2 juni 2023 om 07:59

Overdrijven is ook een vak, Mourinho heeft hier absoluut niks mee te maken dus ik weet niet waar je het vandaan haalt dat zijn gedrag aanslaat op de fans van Roma, verder ben ik het met je eens dat aanstellen strenger bestraft moet worden. Al had Mourinho wel gelijk om te klagen over die handsbal waar om een of andere reden geen penalty voor werdt gegeven...

2 juni 2023 om 08:03

Jij gaat met droge ogen beweren dat zijn gedrag geen invloed op de fans heeft en dat hij hier niets mee te maken heeft? Das toch wel vrij ongelofelijk.

2 juni 2023 om 08:08

Exact zulke commentaren zijn gevaarlijk. Je ziet toch wat hij overbrengt aan zijn staf spelers en nu zelfs fans? Het opwachten van de scheidsrechter dan zie je toch dat invloed heeft op de fans. Aansteker moment in de Kuip begon ook door het gedrag van Tadic en Kokcu. Fans reageren er op.

Persoonlijk vind ik EUFA toch een straf moet opleggen. Aankomende seizoen geen toeschouwers, ben benieuwd of ze daadkracht hebben. Een goede straf zorgt ervoor ook dat iemand 2x nadenkt ipv alleen maar de club te straffen.

En voor mij part mag je die Mourinho ook een schorsing aanrekenen. Wat wordt hij slechter elke jaar!

2 juni 2023 om 08:08

Natuurlijk heeft dat hier iets mee te maken. En stel dat hij gelijk had over die penalty (wat absoluut niet zo was) geeft dat hem nog geen vrijbrief zich als een totaal krankzinnige te gedragen. Jammer dat je er zo naar kijkt. Dat draagt niet bij aan een oplossing.

2 juni 2023 om 08:13




@ravel Wil jij mij even uitleggen waarop jij dit baseert? Want dit zou letterlijk bij de fans van elke club gebeuren en vooral in een finale waarbij fouten van een scheidsrechter vooral 0 getolereerd worden. Moet je nagaan wat er in de Champions League finale zou gaan gebeuren als het zelfde zich voordoet, ga je dan zeggen dat het aan de trainer van de club ligt?



2 juni 2023 om 08:21

@Kaptoum Deze meneer heeft de gehele wedstrijd dat vuurtje zitten opstoken. Is notabene na de wedstrijd buiten t veld hem op gaan zoeken om m uit te kafferen. Sorry hoor maar dat doet de gemiddelde trainer niet. Waarom verdedig je dit überhaupt?

2 juni 2023 om 08:21

Als spelers, trainers, wie dan ook zich als idioten gedragen heeft dat invloed op de fans. Om de simpele reden dat fans 'fan' zijn van een club of spelers. Fan zijn betekent nu eenmaal dat het je iets doet wat je club en je spelers doen. Daar voel je iets bij, emotie. Dat kan positief zijn maar ook negatief zijn. Als club, speler, trainer heb je, beperkt maar toch, invloed en kun je die emotie sturen.

2 juni 2023 om 08:26

@ravel Als een scheidsrechter de hele wedstrijd lang een team bewust benadeeld dan vind ik het volkomen terecht en begrijpelijk dat Mourinho hem hier op een harde wijze aanspreekt. Ik verdedig alleen Jose hier, maar de fans daarentegen horen zich zo niet te gedragen en mogen wel een maandje of 2 in de cel van mij.

2 juni 2023 om 08:30

Zelfs als een scheidsrechter een hele wedstrijd lang verkeerde beslissingen neemt (wat hier absoluut niet het geval was) is het niet aan Mourinho zich zo te gedragen. Hij moet z'n verantwoordelijkheid nemen. Dat doet hij niet door te wijzen naar anderen, net als jij nu helaas doet 😘

2 juni 2023 om 08:31

Hij heeft toch echt het voorbeeld gegeven door in de garage de scheidsrechter te gaan belagen. Mooie vrije brief voor zijn volgers om dit ook te doen.

2 juni 2023 om 08:37

@kaptoum - onderbouw dat eens even, nogal stevige uitspraak dat Taylor bewust Roma benadeeld zou hebben.

2 juni 2023 om 08:58

Als je de wedstrijd hebt gezien, dan heb je ook gezien dat Sevilla veel feller speelde dan Roma en dat niet werdt bestraft met kaarten, die werden vooral getrokken richting Roma en dat Roma werdt bestolen van ee zuivere strafschop. En als je de Premier League volgt dan weet je ook dat Anthony Taylor(samen met meeste van zijn collega's bijv. Mike Dean),bekend staat als een sensatie zoeker die voor zijn eigen lol dubieuze beslissingen neemt.

2 juni 2023 om 09:01

Ik vond Taylor gewoon een goede wedstrijd fluiten persoonlijk. Dat hij niet in het gejank, geduikel en gezuig van Roma mee wenst te gaan wil niet zeggen dat hij bewust dat team benadeeld...

2 juni 2023 om 09:03

Volledig met je oneens. Taylor floot prima en spaarde de Romeinen meermaals. Dat hij sneller een kaart aan Roma gaf, is ook totale subjectieve onzin. Voetballers en de staf van Roma lieten afgrijselijk gedrag zien. Hoort niet bij voetbal. Begin eens met dat te veroordelen. Verander dat gedrag. Ga terug naar waar dit spelletje om draait.

2 juni 2023 om 09:34

1) hij heeft het team niet bewust benadeeld
2) hem fysiek opzoeken ver na de wedstrijd is over alle grenzen heen.

Schorsen die man. Van augustus tot oktober ofzo.

2 juni 2023 om 15:11

Ben je nou serieus? Heeft hij Roma benadeeld? Ik denk dat hij er een paar van Roma met rood af moest sturen. Mou is toch knettergek? Wie denkt hij dat hij is? “ hij mag de scheids daar wel even op aanspreken?” Schorsen die mafklapper! Door mensen zoals jij die dit normaal vinden kunnen zulke figuren hun gang gaan.

2 juni 2023 om 08:01

Helemaal mee eens, dat er überhaupt nog mensen zijn die deze man op voetstuk blijven plaatsen. Heeft niets meer met sport te maken. Niet alleen een verschrikkelijk negatieve opvatting over voetbal, maar ook gewoon een hele vervelende man. Dit had zo echt mis kunnen gaan en Mourinho is degene die bewust olie op t vuur heeft gegooid. Weg met die vent.

2 juni 2023 om 08:07

Wonderslof, helemaal gelijk; we moeten naar rugby regels toe. De scheidsrechter moet gewoon genegeerd worden. Het is verschrikkelijk om naar te kijken op deze manier. En met wat discipline op het veld leren al die primaten op de tribune zich misschien ook een beetje te gedragen.

Ik begin serieus mijn interesse in deze sport te verliezen door al het gedoe. Ik zit gewoon wekelijks weer naar het meest kinderachtige tuig te kijken, zowel op als naast het veld.

2 juni 2023 om 08:20

Eens met je opmerking, laten we dat doorvoeren en het zal snel gedaan zijn. Ik dacht dat er ook een regel was, of een besproken regel voor de toekomst, dat enkel de aanvoerder in gesprek mocht gaan met de scheids. Daar is ook niet veel van terecht gekomen. In Nederland wel lekker graaien met de regel 1 bekertje op het veld en wegwezen, maar de rest eens goed uitvoeren ho maar.

Aanstellerij is weer wat lastiger, maar dat kan je afvangen met zuivere speeltijd.

2 juni 2023 om 08:32

@wondersloff, ik ben het helemaal met je eens. Ik fluit zelf in de kelder klasse, en het publiek wordt inderdaad opgejut door het gedrag van de spelers en staf. Als ze normaal doen, zal dit al een hele grote verbetering zijn.

2 juni 2023 om 08:55

Chocoladehaan, hulde dat je fluit, meen ik oprecht. Zonder leidsman geen wedstrijden

2 juni 2023 om 09:01

Hoe valt te meten of iemand zich aanstelt? De een heeft de pijngrens hoger als de ander toch?

2 juni 2023 om 13:00

Ik snap ook niet dat een club als roma niet gewoon zo’n kerel buiten gooit na zo’n vertoning als in de parkeergarage. En de hele meute die er bij staat, niemand die even Mourinho tot de orde roept? Wat is dat man?

In een paar jaar tijd veranderd van mooie naar een walgelijke club. Je kan moeilijk zeggen dat die idiote trainer daar geen invloed op heeft gehad.

2 juni 2023 om 08:04

Nouja het is niet zo dat er altijd lieverdjes daar in het stadion zaten.

2 juni 2023 om 08:36

Hoezo is Roma in een paar jaar tijd een walgelijke club geworden? Wat heeft Mou hier mee te maken, sinds de komst van Mou is het stadion weer voller dan het de afgelopen 10 jaar was. Qua spelopvatting vind ik het ook minder leuk om naar te kijken, maar toch waren we dichtbij een prijs tegen Sevilla. Prijzen pakken, daar draait het om toch?

2 juni 2023 om 08:59

Hoezo heeft Mourinho ermee te maken?
Buitenom dat hij bij bijna iedereen weerzin oproept met hoe hij Roma laat spelen, is zijn houding ook vervelend. Alles en iedereen heeft het altijd gedaan bij hem. Als er een keer geen penalty gegeven wordt, die er overigens ook helemaal geen was, of als een speler van hem dik terecht geel krijgt voor een vieze schwalbe, dan is de wereld te klein. Dat zien de fans en de spelers toch ook? Die gaan er maar wat graag in mee, dat blijkt ook maar weer op dit incident. Geklooi met supporters vind overal plaats, dat weet ik ook wel. Maar al met al is Roma een club vol idioten in mijn beleving, prima als jij er anders over denkt. Met Mourinho als grootste gek voorop. Gefeliciteerd dan met je prijs, niemand mag de club en het voetbal ziet er niet uit.

2 juni 2023 om 09:44

Wat jij zegt is precies wat er mis is met Mourinho. De instelling: Prijzen pakken en alles is geoorloofd is precies wat het publiek zo ophitst om dit soort dingen te doen als het tegenzit.

2 juni 2023 om 09:56

Iedereen buiten Ajax-supporters haat de club. Waarom mag je niet opkomen voor je standpunt? Moet je als coach/speler maar altijd braaf zijn en ja knikken? Vond je dit ook zo ernstig toen prime Barca na een klein tikje met 10 man om de scheids heen stond? Dat je geen fan van Mou bent, mag je ook gewoon zeggen.
Dat die fans zich niet kunnen gedragen heeft niet met mou te maken. Bij Chelsea, Man Utd, Real heeft dit toch ook nergens plaatsgevonden?

2 juni 2023 om 10:31

Nja, toevallig ben ik wel het meest voor Ajax in Nederland. Je mag best opkomen voor je standpunt, maar meerdere keren per wedstrijd springt de complete bank op omdat ze zich zo benadeeld voelen bij Roma. Daar kan een trainer toch wat aan doen? Mourinho werkt het alleen maar in de hand met zijn houding. Wat fans betreft, die zijn beïnvloedbaar. Roept alles rond de club dat alles aan de arbitrage ligt, dan is de kans groter dat dit soort dingen gebeuren, lijkt me. Het totaalplaatje vind ik gewoon verrot. De trainer/staf, de fans, het voetbal.
En nee, dat klagen bij Barcelona houd ik ook niet van. Bij welke club dat dan ook gebeurt trouwens.

2 juni 2023 om 10:50

Ik ben Ajacied en heb een ontzettende hekel aan Mou. Schande voor het voetbal en niet alleen. Nu hij trainer van Roma is werkt dat nou niet bepaald in
Hun voordeel. Toen hij bij Chelsea en Real zat was het daar ook altijd een opgefokt zooitje.

2 juni 2023 om 09:07

Het is nog steeds een mooie club hoor.

Omdat nu een paar randdebielen zich niet gedragen is heel de club ook walgelijk? Blijven weinig clubs over voor je dan.

Eens dat sinds Mou het spel is verandert. Ik moet aangeven dat ik ook hoop en denk dat het tijdperk nu voorbij is en dat we weer door kunnen met onze eigen identiteit.

Loop me ook te ergeren, maar mensen overdrijven hier ook gigantisch zeg.

2 juni 2023 om 10:34

Hierboven ook aangegeven, niet alleen door dit incident hoor.
Liever clubs als Bayern, Dortmund, aantal clubs in Engeland, blijven er nog genoeg over. 😊

5 juni 2023 om 09:19

Mooi oordelen als je er nooit geweest bent, de echte supporters en de club blijkbaar niet goed kent.

Je mening geven mag zeker, en je laten beinvloeden ook. Een mening vormen over de club ook zeker. Maar je maakt jezelf belachelijk door je anti uitspraken.

Mooie statements:

"niemand mag de club"

"het totaalplaatje vind ik gewoon verrot. De trainer/staf, de fans, het voetbal"

Ik respecteer je mening, al moet ik toegeven dat deze uitspraken erg kortzichting zijn en gevormd door de afgelopen periode.

Ik vind dit soort uitspraken van niet kenners verrot. Makkelijk scoren, maar getuigt niet van veel voetbalkennis.

Mooie club man, Roma.

Afgrijselijke coach, afgrijselijk stadion en ook afgrijselijke fans er tussen dus.

Achja, Lazio was altijd al de mooiere, dat wordt hier maar eens benadrukt..

2 juni 2023 om 07:33

Oh ja laten we het weer bij een club neerleggen in plaats van gewoon te constateren dat dit problemen overal speelt en we dit met z'n allen moeten aanpakken...

2 juni 2023 om 07:37

Roma en stadion hebben er niks mee te maken, maar de persoon Mourinho is compleet doorgeslagen in de liefde voor zichzelf en accepteert het niet als het niet zo loopt zoals hij will. Dan gaat hij nare trekjes krijgen. Zie ook zijn tirade richting Arno Slot na de wedstrijd in Rome. Zelfs de mensen van Roma stonden met open ogen te kijken naar dat gedrag. Likt me genoeg te zeggen.

2 juni 2023 om 07:49

De persoon. Mourinho is totaal de weg kwijt dat mogen duidelijk zijn. Die man moet z'n verantwoordelijk nemen en wij moeten hem verantwoordelijk houden voor z'n debiele gedrag en de consequenties daarvan. Dan nog helpt het totaal niet om te doen alsof dit een probleem van een club is. Begrijp daar oprecht niks van.

2 juni 2023 om 11:26

De club zou hem kunnen ontslaan met zijn staf erbij, binnen een paar jaar is de club dan wellicht weer de oude. Andere clubs hebben er ook last van gehad. Neem mijn club Real Madrid.

2 juni 2023 om 07:36

Lazio? Die club waar de maffia het voor het zeggen heeft en je nog ouderwets in je SS-pak op de tribune kunt gaan zitten? In datzelfde, volgens jou, afgrijselijke stadion?

Verder bijzonder betreurenswaardig dit! verdomme zeg! Blijf van elkaar af.

2 juni 2023 om 07:45

Dit was sarcasme Robin.

2 juni 2023 om 08:14

Excuus, dat had ik niet door op de vroege ochtend

2 juni 2023 om 08:51

Ik had dit sarcasme ook even gemist, dan ben ik het roerend met je eens. In Italië hebben ze sowieso problemen in een flink aantal steden met groeperingen, van welke hoek dan ook. Prachtig land verder hoor, maar soms ook primitief. Dat zie je dan terug bij de profclubs.

2 juni 2023 om 10:12

Haha, je moet nog wel even werken aan de duidelijkheid van je sarcasme man. Maar in dat geval ben ik het wel helemaal met je eens.. Wat een verrotte situatie is dit zeg, en toch wel een beetje in gang gezet door de coach. Te bizar voor woorden.

2 juni 2023 om 07:42

Lazio was altijd de mooiere club??? De club met facistische racistische inslag? Met de foutste aanhang van europa? Op momenten sls deze had ik gewenst dat mijn wifi het niet deed of het internet nooit uitgevonden was….

2 juni 2023 om 07:47

Sarcasme mister Boity.

Vond juist Roma de mooiere, maar daar blijft weinig van over.

2 juni 2023 om 08:12

Roma is net zo rechts hoor.
Roma is zelfs ontstaan omdat er 1 grote club moest komen in Rome van Duce.
Lazio weigerde…

Ga voor de gein eens googlen op as roma fans en facisme etc. Kijk wat een spandoeken je te zien krijgt.

2 juni 2023 om 13:41

Het zijn een paar dozijn supporters die de boel verzieken. Op die manier kun je elke club wel afserveren

2 juni 2023 om 08:19

Gelukkig heeft feyenoord allemaal van die lieverdjes op de tribune zitten.. En het stadion van Roma produceerd meer sfeer en geluid dan die kuip waar ze zelfs in de kampioenswedstrijd de halve wedstrijd stil zijn.

2 juni 2023 om 08:26

Is dat zo? Volgens mij staat de Kuip altijd hoog in de lijstjes waar ik Roma niet terug zie. Spreek je vanuit afkeer?

2 juni 2023 om 08:29

Na de goal van Paixao in Rome kon je er anders een speld horen vallen. Zelden zo weinig geluid gehoord in een stadion. Pas na de goal van Dyballa hoorde je weer wat. Leuk dat ze zo hard het clublied meezingen voor de wedstrijd maar tijdens de wedstrijd is het weinig bijzonders in vergelijking met andere clubs in Europa (en zelfs Italië)

2 juni 2023 om 08:50

Zo gek is het toch niet dat het stil valt na een belangrijke (tegen)goal? Ik denk dat je in de Arena ook weinig supporters hoorde na de goal van Lucas. Roma gaf tegen Feyenoord heel weinig weg en de 2-0 leek eerder te vallen dan de 1-1. Smalling valt uit en het lijkt nergens meer op, de 1-1 valt, dan sta je toch wel ff met de bek vol tanden te kijken. Wat ik van Roma gewend ben, is het clublied heel gaaf om mee te maken, maar ook de sfeeracties. Die sfeeracties zijn met name in de grote wedstrijden, bijvoorbeeld tegen Lazio. In Italie zijn ze echt enorm gepassioneerd aan het kijken tijdens de wedstrijd, heel andere sfeer dan wat je bij Feyenoord gewend bent. Maarja miss oordeel ik niet objectief omdat ik een zwak voor Italiaanse ploegen heb, zeker voor Roma (zelfs in mn VZ naam opgenomen).

2 juni 2023 om 09:19

Als je nou een tikkie stuurt betaal ik wel een keer een kaartje voor je voor een wedstrijd in de Kuip. Dan hoef je niet meer dit soort gekke dingen te zeggen op VZ

2 juni 2023 om 09:18

@ Gluubster Zit blijkbaar toch diep bij sommige Feyenoord supporters dat Roma iedere keer weer als winnaar uit de bus komt! Succes in de CL

2 juni 2023 om 09:25

En als iemand zegt dat Feyenoord een tokkie club is door hun fans dan word je boos zeker?

2 juni 2023 om 09:54

Nee hoor, die zijn er ook voldoende. Sterker nog, ik heb mijn afgunst uitgesproken tijdens de halve finale mbt het gedrag van een deel van onze supporters. Absurd gedrag! Maar vooral lekker aannames doen👍

2 juni 2023 om 09:52

Ben jij misschien ergens nog niet overheen?

2 juni 2023 om 11:25

Alsof Lazio zo geweldig is.

2 juni 2023 om 12:45

Lazio is mooi man!
Roma overigens ook, beide enorm vaderlandslievend.
En trots op stad/land en eigen cultuur.
Bizar dat zo’n stad niet een of 2 absolute europese grootmachten heeft eigenlijk

Belachelijk! Wat een idioten zeg!

Hoop dat de uefa nog een straf gaat uitdelen aan Mourinho. Dit is onacceptabel!

Al helemaal met zijn gezin erbij. Leuk hoor een potje voetbal fluiten.

2 juni 2023 om 08:55

Ik kan je vertellen dat Roma supporters deze man nooit zullen vergeten. Roma is (volgens de Roma supporters) een duidelijke penalty ontnomen bij die handsbal uit een voorzet. Ik denk dat dit moment nooit zal worden vergeten, net zoals dat El Shaarawy tegen Trent zijn hand aan schoot in de halve finale CL 6/7 jaar geleden. Neemt niet weg, dat dit soort dingen in mijn ogen ook echt wel te ver gaan.

2 juni 2023 om 09:05

Alleen was het absoluut geen duidelijke penalty...trekt zijn hand juist weg tegen zijn lichaam waardoor de hand/arm niet in een onnatuurlijke houding is of ver van het lichaam. Wil niet zeggen dat er geen scheidsrechters zijn die hem er wél voor geven, maar ik vond dit een correcte beslissing persoonlijk. En ook de VAR vond het schijnbaar geen fout van de scheids.Edit: Deze man nooit vergeten snap ik als Feyenoorder dan wel weer... kan me ene Turpin ook nog levendig herinneren...

2 juni 2023 om 11:52

Het is een absolute penalty. Alleen als je haat hebt voor Mourinho is het geen penalty. Dit is nu net het probleem, er is geen objectiviteit meer bij mensen en ze praten enkel uit emotie.

Bizar. Spelers en trainer zouden ook eens verantwoordelijk moeten nemen. Plus wij met z'n allen zouden ze eens verantwoordelijk moeten houden voor hun absurde gedrag. Waar zit ik naar te kijken joh. Waar zijn die mensen mee bezig.

Zielepoten, bah bah. Geen goed woord voor over! Je ziet het ook in het amateurvoetbal, ik snap volledig dat er geen scheidsrechters meer te krijgen zijn omdat se het nooit goed kunnen doen en alleen maar weerwoorden krijgen op een grove manier.

Naar het voorbeeld van de grote mourinho. Diep triest echt!

Spijtig, maar dit is wat Mourinho doet met je club ´me-against-the-world-gevoel´.

Roma ooit zo een mooie club geweest.

Al wat ik heb gezien en gehoord van Roma deze week was pauper.
Van het voetbal, tot het gedrag van de spelers en coaches, als nu deze actie weer,

Ongelooflijk … Dit is een gevolg van zijn die aanval van Mourinho na de wedstrijd ndoor Taylor een f*cking disgrace te noemen. De UEFA moet deze Mourinho na zijn belachelijke tirade richting Taylor eens keihard aanpakken. Er is er maar een een f*cking disgrace en dat is Mourinho zelf. Zie ook zijn idiote optreden tijdens de gehele wedstrijd en ook na de wedstrijd tegen Feyenoord met zijn geschreeuw richting Slot. Deze dorpsgek is compleet doorgeslagen in de liefde voor zichzelf.

Een biertje op het veld en de wedstrijd ligt stil. Prima hoor maar Roma speelt dit weekend weer gewoon in de competitie. En let op mijn woorden: ze krijgen geen straf!

Dit is dus wat het gedrag van zo’n Mourinho teweeg brengt..

Wat triest zeg. Nu zie je wat voor een effect zo een Mourinho heeft op ze volgers. Schorsen die man en veel duidelijkere regels stellen in het veld.

Overigens floot deze man uitstekend…

Ze zijn dus boos dat Taylor een goede wedstrijd heeft gefloten en geen van beide ploegen echt heeft bevoordeeld of benadeeld. Precies wat een scheidsrechter hoort te doen. Eigenlijk zijn ze dus boos dat hij Roma niet heeft bevoordeeld en niet in dat bizarre theater en gedrag is getrapt.

2 juni 2023 om 07:45

Een goede wedstrijd gefloten? Allesbehalve. Taylor staat bekend om zijn bizar slechte optredens.

2 juni 2023 om 07:52

Misschien staat hij voor vanalles bekend, maar afgelopen wedstrijd was gewoon prima.

2 juni 2023 om 07:53

En toch heeft hij deze wds prima gefloten. Pingel teruggedraaid ,alle gele kaarten terecht. Niet in het getuimel van mn Roma getrapt. Als jij hem slecht vond fluiten zegt dat meer over jou dan de scheids. Btw: was aanvankelijk voor Roma.

2 juni 2023 om 09:15

Inderdaad, hij was nog te laks, hij mocht een pak meer spelers geel gegeven hebben en Roma-staff weggestuurd hebben.

2 juni 2023 om 11:22

CManzanares Wat heeft Taylor dan zo slecht gedaan? De beste man op het veld.

2 juni 2023 om 11:57

De beste man op het veld aan Sevilla kant. Dat mensen oprecht beweren dat hij niets fout heeft gedaan, verbaast mij. Enkel omdat je Mourinho niet mag, wilt niet zeggen dat zelfs hij het niet verdient dat een wedstrijd eerlijk wordt gefloten. De UEFA en FIFA zijn al jaren corrupt en hebben hun lievelingetjes en hun 'vijanden'. Mourinho is al vanaf zijn bewering dat deze instanties corrupt zijn, al een doorn in het oog van ze.

En dan te bedenken dat ik een periode dit jaar heb gehad dat ik Mourinho en Roma de overwinning wel heb gegund. Ik begin mij nu steeds meer af te vragen waar dit vandaan is gekomen.... Rondom de wedstrijden van Feyenoord een hoop vuiligheid over mijn club de wereld in slingeren terwijl je zelf gewoon niks beter was, bent en waarschijnlijk ook niet gaat worden. De misplaatste arrogantie is om te kotsen. En dan Mourinho zelf die in die wedstrijden al van bedenkelijk niveau was. Zowel tijdens als na. Het enige speciale aan die man was dat de GGZ hem kennelijk heeft laten lopen. Het wordt tijd dat de beste man eens gaat voelen wat voor consequenties er aan zijn acties zitten. Zelfs een scheids die compleet een wedstrijd heeft verneukt moet je met rust laten en van dat scenario is geen 1 seconde sprake geweest. Kennelijk heeft Mou zijn spiegelbeeld gezien in het kale hoofd van Taylor toen die repte over een fucking disgrace.

Trieste beelden. Die dochter straalt bijna doodsangsten uit. Geloof me dit vergeten die Engelsen niet snel. Dat kan een rancuneus volkje zijn. Moet je maar is letten op de volgende wedstrijd van een Italiaanse club, die wordt geleid door een Engelsman.

Meest genante finale die ik me kan herinneren, maar idem met de wedstrijden tegen feyernoord etc. Daarnaast het gedrag tijdens de wedstrijden, op en rond het veld. Dit is enkel en alleen een gevolg van wat er rondom de scheidsrechter gebeurde door Roma fans en staf. Ik heb me zelden zo geergerd aan een ploeg, bank en staf als deze wedstrijd die als straf ook nog eens 146 minuten moest duren. Ik hoop oprecht dat er eens kiezelhard wordt opgetreden tegens deze malloot. Het maakt niet uit of Taylor wel of niet goed floot. Ook juiste beslissingen werden met 30 man aangevochten. En een paar hersenloze “supporters” pakken dat op en doen dan dit.. en ik dacht dat Mourinho en zijn ploegen nooit huilde na de wedstrijd..

Meerendeel van de comments gaan over de fans van Roma, maar dit is toch eerder de verhuftering van de maatschappij waarin wij leven. Ik heb de laatste paar jaren nooit zoveel incidenten gezien dat voetbalfans spelers, trainers, scheidsrechters, andere voetbalfans, etc. gewoon asociaal gedrag vertonen. What the hell zijn we toch allemaal mee bezig de laatste paar jaren? Lijkt net dat we in 4 jaar tijd gewoon fatsoen in de prullenbak hebben gegooid en gewoon het verschil niet meer weten tussen normaal en ongewoon gedrag.

2 juni 2023 om 07:58

Dat komt volgens mij toch echt door de media waardoor je alles duidelijk binnen krijgt. Ik heb het gevoel dat er toen ik kind was net zoveel gebeurde, maar heb er natuurlijk geen cijfers van.

2 juni 2023 om 08:15

Dat de media meer blootstelt en meer focus geeft klopt. Maar er is al jaren gewoon een verhuftering vd samenleving aan de gang die ik nog nooit heb meegemaakt. Iedereen vindt dat ze van alles mogen zeggen en doen zonder rekening te houden met een ander. Liegen en bedriegen is de normaalste zaak van de wereld tegenwoordig. Daar hoef je geen cijfers voor te hebben, cijfers zijn overigens ook bijzonder manipuleerbaar dus zou daar ook niet teveel aan hangen.

2 juni 2023 om 08:23

Ik heb zelf het gevoel dat ik niet kan beoordelen of sommige problemen verergeren of dat het zo lijkt omdat ik er meer van meekrijg via moderne media. Ik zie dagelijks filmpjes uit alabama ecuador en australie of whatever voorbij komen. Dan krijg je al snel een andere indruk dan vroeger waar je het haast zelf moest tegenkomen, of in het lokale krantje, om het te weten.
Maar veel van de dingen die ik nu zie zag ik als kind ook van tijd tot tijd. Bizar gedrag van voetbal "supporters" is er daar zeker één van.

2 juni 2023 om 08:42

@ironmanutd - Naja niet alleen media, maar ook social media. Mensen willen alles vastleggen en delen op het web. Maar als je dan alleen kijkt op voetbal alleen, is het je dan niet opgevallen dat supporters de laatste paar jaren echt gewoon doorslaan? Het is bijna onmogelijk om een week door te komen zonder enige vorm van voetbal gerelateerd incident.

2 juni 2023 om 08:42

Klopt bizar gedrag is van alle tijden. Wil ook niet wegnemen dat media meer laat zien. Maar vindt dat er toch echt wel wat meer gebeurt dan dat. Ik weet dat in mijn jeugd ook werd gezegd dat t erger werd en heel eerlijk toen vond ik dat ook onzin. Maar terugkijkend klopte dat ook gewoon. Het gaat erg ver om t verder uiteen te zetten maar er zijn verschillende trends die dergelijk beeld gewoon ondersteunen. Verschuiving van collectief naar individualisme, materialisering vd samenleving, (negatief) veranderende verdeling van arm en rijk etc. Maar goed ik kijk er ook wat "sociologisch" naar 😁

2 juni 2023 om 09:02

FcGrun050 ik weet niet of we grotere eikels zijn geworden tov vroeger. Zelf kwam ik als kind en jongere vaak in het Diekman. Regelmatig complete veldslagen gezien naderhand. Zat weinig fatsoen bij. Als student 9 jaar in jouw (oprecht) fijne stad mogen wonen waaronder 6 jaar ad Gorechtkade op loopafstand vh Oosterparkstadion, daar ook regelmatig de hele wijk zien veranderen in een grote mattende menigte. Enige verschil met nu; geen filmende telefoons. Ik denk dat we nu meer zien, zeg maar alles, vergeleken met vroeger. En daarbij draagt de media ook niet bij aan positief nieuws. Ik zie nog steeds veel fijne, empathische, hulpvaardige en plezierige mensen in mijn omgeving. En die waren er vroeger ook.

2 juni 2023 om 13:00

@twenteov - Maar valt je niet op dat spelers en trainers nu ook worden belaagd in het extreme? Knokpartijen onderling gebeurde inderdaad met fans, maar dit geval was een incident in de vorm van Esteban met Az en Wesley echt een no-go. Nu lijkt het gewoon de gewoonste zaak om klappen te verkopen aan voetballers of uberhaupt gewoon spelers, trainers, en scheidsrechters te intimederen.

2 juni 2023 om 11:57

Kom jij ook uit het tijdperk Oosterpark? In het Oosterpark was ook standaard knokken na elke pot…. De ME en de hele reutemeteut was ook van de partij. Media en ieders mobiel speelt zeker een rol… maar ook het uitvergroten en met zijn allen verbaast doen is een uitwas hiervan waardoor bij elk incident nu zout op slakken wordt gelegd.

Zeer benieuwd wat de UEFA gaat doen… in deze situatie. Feyenoord is toen ook redelijk hard gestraft door wat supporters aanrichten.

2 juni 2023 om 12:28

Gtpv ik heb veel veldslagen gezien inderdaad. Mijn vriendin en nu vrouw heeft destijds mijn studentenkamer opgeruimd toen ik er niet was en daarbij mijn Twente vlag over de stoel voor het raam gehangen. Die heb ik later maar weer een ander plekje gegeven. Geweld is niet goed, maar ergens waren het mooie tijden.

2 juni 2023 om 12:57

@GTPVMadnes - Ik kom deels van de tijdperk Oosterpark, maar ik was toen ik jong was niet echt een enorme voetbalfan. Ik ben nu in mijn mid 20, maar ben voornamelijk opgegroeid met de Euroborg. Tevens woon ik al 10 jaar niet meer in Groningen vanwege studie en werk enzo, maar ja, Groningen stond bekend dat ze niet zoveel lieve jongens hebben in de Z-side. Daarnaast had je natuurlijk het incident met Marseille Groningen en het wc papier gebeuren. Maar buiten dat om, kregen spelers geen klappen of gingen fans van de oppositie niet op de vuist met Jans.

Mourinho mag wat mij betreft zeker geschorst worden. Nu kunnen we roepen: Ja, maar Mourinho stond niet op het vliegveld. Klopt, maar hij is wel diegene die het vuurtje heeft aangewakkerd en dat had hij kunnen weten. Ongelofelijk, als ik hem was zou ik me in ieder geval openlijk distantiëren van deze acties.

Uiteraard hebben die fans zelf een steekje los maar dit is dus ook iets wat Mourinho aan steekt.. hij is de lont in het kruitvat.. de hele bank reageert erop, de staf en dus ook het publiek. Zijn gedrag moet niet getolereerd worden door de Fifa. Die man moet geschorst worden voor een langere tijd. Slaat helemaal nergens op hoe die special idiot in die parkeergarage ook tekeer gaat. Is er niemand die hem van repliek voorziet dan vraag ik me af.. is er niemand die zegt joh gedraag je even en stap in de bus, wat voor voorbeeld geef je!! Als de Uefa kloten heeft dan schors je die special idiot voor een half jaar.. weg er mee...

Dit begon met Mourinho. Met zijn gedrag en acties tegen Taylor heeft hij zijn eigen aanhang impliciet aangemoedigd om ook dit soort acties uit te voeren. De UEFA moet kei en keihard optreden tegen Mourinho (en nu ook tegen de fans). Dit soort gedrag is ronduit onacceptabel, maakt niet uit hoe slecht een arbiter ook is.

Iemand buiten het werk dat hij of zij doet op deze manier fysiek bedreigen. Serieus, compleet ontspoorde mensen die dit flikken. Je zou haast denken dat Taylor per direct zijn baan opzegt. Als je eigen vrouw en kind erin mee worden gesleurd... Dan ga je echt heel ver.

Bizar, zo ongelooflijk boos worden op een scheidsrechter die echt een uitstekende wedstrijd floot. AS Roma maar een Europees seizoentje zonder publiek laten spelen en Mourinho een schorsinkje ter waarde van een wedstrijdje of acht. Daarnaast de duidelijk instructie geven aan scheidsrechters dat spelers die protesteren direct een gele kaart krijgen. Komen ze met acht man zeiken? Hoppa, acht man op de bon.

AS Roma is nog altijd een mooie club maar de huidige spelopvatting, trainer, staf en selectie doen deze mooie club (in de meeste gevallen) geen recht. Zo zonde. Sinds begin jaren ‘90 support ik de club maar wat er onder Mourinho met de club gebeurd daar kan ik niet van genieten. Wat deze “supporters” doen kan niet door de beugel en moet keihard afgestraft worden. Of dit met het gedrag van Mourinho en z’n staf te maken heeft durf ik niet te zeggen. Geloof niet dat mensen dat gedrag zien en dan denken dat ze een vrijbriefje hebben om zo over de schreef te gaan maar ik ben geen expert op dat gebied. Dus ik weet het niet. Hoe dan ook schandalig en triest. Een arbiter kan (in jouw) ogen verkeerde beslissingen nemen maar dat maakt niet dat een weldenkend mens zo reageert. In al die jaren dat ik voetbal volg heb ik veel teleurstellingen meegemaakt en was ik in sommige gevallen “boos” op de arbitrage maar zulk geweld, verbaal of fysiek, zou niet in me opkomen.

Ik zie wel wat paralellen met de bestorming van de capitol. En hier had Mourinho eenzelfde soort rol als trump. Hier mag Mourinho dan ook wel gestraft voor worden.

De mens wordt alsmaar dommer en dommer. Door de hitsige media en in dit geval coaches die volledig losstaan van de realiteit, worden vuurtjes volledig opgestookt met als resultaat dat je een man die gewoon z'n werk doet aangevallen wordt, notabene met z'n jonge dochter en vrouw erbij. Het is maar een spelletje, maar het lijkt wel een maniakale obsessie voor velen te zijn geworden. Voetbal is met afstand de grootste tokkiesport geworden. In stadions bij andere sporten gebeurt dit niet of zelden; hockey, basketbal, honkbal, rugby, formule 1, nergens zie je zoveel totaal wangedrag als bij voetbal.

En hier op VZ die totti die altijd ons Feyenoorders aanviel. Haha je club van vrouw en kinderen aan. Wat een ongelooflijke, criminelen club is het. Wagelijk

Ronduit walgelijk.
En Mourinho draagt hier een grote verantwoordelijkheid in.
Mocht zijn familie belaagd worden, hij zou flippen, net zoals veel mensen.

Ik neem aan dat er wel flinke sancties volgen voor Roma. Niet zozeer vanwege dit op het vliegveld, maar wel het gedrag van Mourinho in de parkeergarage. Je kan er niet echt in meenemen dat ie dit uitlokt, maar dat is natuurlijk wel zo. Hij heeft heel veel bereikt, maar staat daarnaast symbool voor alles wat er mis is met voetbal. Een kansloos figuur, een kleine winnaar en een nog veel kleinere verliezer. Het zou je vader maar zijn, ik zou me kapot schamen.

Uitsluiten voor europees voetbal.
Helemaal kansloos dit.

Ja net als die idioten uit Rotterdam, Amsterdam, Eindhoven, Lissabon, porto, Sevilla, die knul in Duitsland, Alkmaar die nazis bij lazio etcetcetc. Dit is het probleem van het voetbal. Er moet gewoon harder worden opgetreden tegen dit soort idioten. Voetbal is steeds meer een sport voor proleten op de tribunes. Ga liever rugby kijken is keihard maar iedereen is beschaafd. Het heeft niets met de trainers of spelers te maken en het voorbeeld wat ze geven. Het heeft met waarden en normen te maken. Opvoeding van de kinderen etc. Het heeft vooral te maken met de sociaal economische status van de mensen/ idioten die daar gaan kijken. Het is te waanzinnig voor woorden dat je niet met je gezin naar het voetbal kunt, dat je niet met een shirtje van de tegenpartij op de tribune kunt zitten zonder lastig gevallen te worden, dat mensen niet meer weten hoe ze zich horen te gedragen. Echt kots hiervan

2 juni 2023 om 11:20

Je doet nu alsof dit heel vaak gebeurd? Ik heb het nog niet eerder mee gemaakt?

2 juni 2023 om 12:34

Deze reactie is verbazend. Veldbestormers, families aangevallen op de tribune, spelersbussen die worden onderschept door “fans”, scheidsrechters die doodgeslagen worden op de velden, steden slopen bij uitwedstrijden, elkaar aanvallen omdat je van een andere club bent, bij andere sporten elkaar de hersenen inslaan (gisteren weer in Portugal bij Benfica porto rollerhockey) jeugdspelers die doodgeslagen worden, clubs die zich zo structurele misdragen dat ze uit de competitie worden gehaald (AGB Amsterdam) het is aan de orde van de dag. En ik heb het te vaak meegemaakt en gezien. Maar ja wat moet ik nog meer zeggen.

Roma Merda !! En maar janken en maar janken .. aangevoerd door Meester Jankerd Mourinho , ongekend hoe deze man zich gedraagt en natuurlijk slaat dat over naar de supporters die hem zien als een groen stoplicht voor wangedrag

Ik krijg direct een flashback naar Anders Frisk, die dit met Chelsea fans heeft meegemaakt. Hij werd namelijk ernstig bedreigd nadat Mourinho hem van alles uitmaakte en bovendien riep dat hij als scheidsrechter ontboden moest worden na een verlies in de Champions League tegen Barca.




En ze durven daar in Rome te wijzen naar Feyenoord supporters? Zo laag heb ik Feyenoord nog nooit zien gaan. Een arbiter met zijn familie op het vliegveld belagen? Krankzinnig.

Walgelijk gedrag,zowel op als naast het veld.

Mourinho je bent een disgrace! Die ontzettende opruier moet zich echt kapot schamen

Even een update voor de eeuwig zeurende .... Lazio is de grootste sportclub van Europa. Heeft de kleuren van Griekenland (ivm de sportieve strijd tussen volkeren - deCoubertain gedachte). Ook Sparta, Ajax refereren daaraan. Extreem rechts heeft daar geen f... Mee te maken. Roma opgericht omdat zebgeen fuist konden breken tegen de nummer1 van Rome. Hadden fuzie nodig van 7clubs. ...
Mourinho past prima bij de toneelclub van Totti.

Mourinho is gewoon een slechte verliezer. Als hij wint is er niks aan de hand en neemt hij iedereen op de hak voornamelijk zijn criticasters maar zodra hij verliest dan zoekt hij iemand om de schuld te geven (in dit geval de scheidsrechter want dat is het makkelijkste) en probeert hij er voor te zorgen dat het niet aan hem ligt dat hij niet gewonnen heeft.

Had hij het in de 90 minuten of in de verlenging beter moeten neerzetten/wisselen dan had hij de Europa League gewonnen.

Hij floot nog goed ook !

En dan zie je hoe z on mourinho cultuur kan dooretteren tot aan de supporters aantoe.

Hiervoor moet Mourinho ter verantwoording geroepen worden vanwege opruiing...strafeis 2 jaar verbanning uit de voetballerij en €1.000.000 boete.

Maar dit zal wel niet gebeuren....helaas.

Of Mourinho ter beschikking stellen voor onderzoek met dwangverpleging met TBS.

Onaanvaardbaar. Roma heeft de kansen gehad, ze hadden ze maar moeten afmaken. En eigenlijk maakt zelfs dat niet uit. Of je nu bestolen wordt door de scheidsrechter of niet, wat op die beelden te zien was is nooit te rechtvaardigen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren