Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vincent Janssen (28) verrast en maakt einde aan interlandloopbaan

Laatste update:

Vincent Janssen (28) is niet langer international van Oranje, zo maakt de KNVB zondag officieel wereldkundig. De aanvaller van Royal Antwerp heeft bij bondscoach Ronald Koeman aangegeven dat hij vanwege 'persoonlijke redenen in combinatie met de steeds voller wordende voetbalkalender' niet langer beschikbaar is voor het Nederlands elftal. Janssen werd door Koeman opgenomen in de voorselectie voor de EK-kwalificatieduels met Frankrijk (24 maart) en Gibraltar (27 maart).

Janssen reageert via Instagram Stories op zijn besluit om te stoppen als international. "Deze week heb ik een moeilijke beslissing moeten nemen", zo opent de afgezwaaide spits. "Gisteren (zaterdag, red.) heb ik de bondscoach en de KNVB gevraagd om mij in de toekomst niet meer op te roepen voor het Nederlands elftal. Ze reageerden begripvol en dat heb ik erg op prijs gesteld. Mensen die me kennen weten dat spelen voor mijn land een droom was en ik vind het nog altijd een hele eer." Janssen legt vervolgens uit waarom hij op relatief jonge leeftijd stopt als international.

"De voetbalkalender wordt steeds voller en drukker. Als ik eerlijk ben met mijzelf, dan moet ik tot de conclusie komen dat dit steeds meer impact heeft. Om persoonlijke reden heb ik dus deze weloverwogen beslissing genomen. Ik heb er erg lang over nagedacht en uitgebreid overlegd met mijn echtgenote, familie en vrienden, en deze beslissing voelt voor mij als de enige juiste. Mijn focus ligt nu voor de volle honderd procent op Royal Antwerp FC en vanaf nu ben en blijf ik supporter van Oranje."

Janssen maakte in 2016 zijn debuut in het Nederlands elftal, in de met 2-3 verloren oefeninterland tegen Frankrijk in de Johan Cruijff ArenA. Toenmalig bondscoach Danny Blind liet de aanvaller invallen in de 81ste minuut, als vervanger van Luuk de Jong. Janssen kwam in totaal 22 keer uit voor het Nederlands elftal en in die wedstrijden vond hij zeven keer het net. Het grootste deel van zijn interlands dateren uit 2016 en 2017. Nadien volgde er een periode van maar liefst zes jaar zonder ook maar een interland namens Oranje.

Louis van Gaal verraste door Janssen in juni 2022 terug te halen bij Oranje voor de vier duels in de Nations League. De voormalig bondscoach besloot vervolgens om de aanvaller, met een verleden bij onder meer AZ en Tottenham Hotspur, op te nemen in de definitieve selectie voor het WK in Qatar. Janssen kreeg op de eindronde alleen speeltijd in het met 2-0 gewonnen groepsduel met het gastland. Hij verving destijds Steven Bergwijn in de 66ste minuut van de WK-ontmoeting.

Luuk de Jong ging hem voor
De spits van PSV gaf ruim een week geleden te kennen dat hij niet langer beschikbaar is voor Oranje. "Het was altijd een eer voor mij om deel uit te maken van het Nederlands elftal. Maar voor mij voelt dit nu als het juiste moment om deze beslissing te nemen, omdat Nederland deze maand aan een nieuwe kwalificatiereeks voor het EK begint. Ik wil me de komende jaren volledig kunnen focussen op PSV", gaf De Jong als uitleg. De 32-jarige aanvaller kwam in totaal tot 39 interlands in het shirt van Oranje.

Snap jij de keuze van Vincent Janssen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
12 maart 2023 om 14:36

16 doelpunten, topscoorder in België. Mist het niveau voor het Nederlands elftal wat wij Nederlanders graag willen zien. Maar momenteel alleen Weghorst als echte spits. Koeman wil 4-3-3 spelen, Depay is geen spits en gewoon beter vanaf de flank, dus alleen Brobbey houd je over. Snap daarom alle reacties niet zo. Bedankt Vincent voor je harde werk en inzet, het ga je goed, familie en vrienden zijn het belangrijkste in het leven!

12 maart 2023 om 15:01

Weghorst is toch een nummer 10?

Niet de 1e en zeker niet de laatste die een stap terug neemt wegens die achterlijk volle kalender.

12 maart 2023 om 14:30

Het is ook weer niet zo dat Vincent Janssen de meest drukke voetbalkalender ooit heeft. Speelt geen Europees voetbal meer, was al geen basisspeler bij het nationale elftal en krijgt ook genoeg rust bij Antwerp (speelt 83% van de minuten als één van de meest bepalende spelers). Als een Van Dijk of Müller ofzo dit nou zou doen was het een ander verhaal geweest.

12 maart 2023 om 15:01

En toch blijft het nationale team wel weer een extra programma in de kalender. Misschien heeft hij ook al wel het gevoel dat hij toch niet in de basis gaat staan en wil hij voorkomen dat hij voor een bankplaats meegaat. Het is wel weer extra reizen, dagen weg van de familie, etc. Heeft natuurlijk ook net een WK mee mogen maken en kan me dan best voor stellen dat je vindt dat er dan niet veel extra te halen is.

12 maart 2023 om 15:48

Toch blijft het EK / WK het mooiste wat je mee kan maken als profvoetballer en duurt je carrière niet eeuwig. Maar ieder z’n eigen keuze natuurlijk.

12 maart 2023 om 16:37

Zou dan in ieder geval wachten voor de Nations League wedstrijden. Wie weet presteer je wel en ben je basisspeler op het EK, en je hebt ook nog eens de kans om een prijs te winnen met je nationale elftal, iets dat niet voor veel spelers is weggelegd. Je cariere duurt natuurlijk niet eeuwig, dus als ik in zijn schoenen had gestaan had ik het wel geweten.

12 maart 2023 om 20:04

En toch moet hij elke keer van huis met het Nederlands elftal. Met een leuke vrouw en kinderen snap ik de keuze wel, zijn belangrijkere dingen dan een interlandwedstrijd meer of minder.

12 maart 2023 om 14:34

Er staat toch ook dat persoonlijke redenen een rol spelen. Kent iemand die hem nu helemaal afmaken die redenen? Voor hetzelfde geld is er iets met zijn vrouw of kinderen aan de hand. En dan heb je hier een beetje lomp lopen reageren...

12 maart 2023 om 15:03

@marcoes: Er hoeft niet eens iets aan de hand te zijn hè. Als je gewoon heel realistisch kijkt is Vincent Janssen geen wereldtopper. Hij doet het goed bij Antwerpen, maar hij is niet de onbetwiste aanvalsleider van Oranje die door de bondscoach als eerste op papier wordt gezet. Als je dan de afweging moet maken tussen tijd doorbrengen met je vrouw en kinderen (die je maar één keer kunt zien opgroeien) en een trainingskamp in Zeist gevolgd door wedstrijden waar je mogelijk niet eens van de bank komt... Kun je het hem dan kwalijk nemen als hij beslist om voor zijn gezin te kiezen?

12 maart 2023 om 15:04

Marcoes,

Dat is exact waar ik ook aan dacht bij het lezen van het artikel. Hij zegt heel duidelijk dat het gaat om persoonlijke omstandigheden icm volle agenda. We weten niet wat er aan de hand is.

Jammer dat hij op 28-jarige leeftijd stopt bij Oranje. Hij heeft toch andere kwaliteiten dan die andere spitsen van Oranje; bal vasthouden, kaatsen, meevoetballen. Geen basis, maar kan wel nuttig zijn.

Het ga je goed Vincent! Bedankt voor die 14 g/a in 22 interlands!

12 maart 2023 om 15:09

@Airbags jij snapt het.

12 maart 2023 om 15:15

De reden zou gewoon kunnen zijn dat door het drukker worden van de kalender, er tijd verloren gaat die hij wil hebben als familieman. Misschien wil hij gewoon de vader zijn voor zijn kinderen. De man voor zijn vrouw. En wil hij niet later terug kijken op zijn leven en dan merken dat hij er te weinig is voor zijn familie.

12 maart 2023 om 15:50

Ik denk dat voor mensen die zelf kinderen hebben dit makkelijker te begrijpen is. Als je al veel weg bent van huis, en je hebt dan ook nog die trainingskampen en wedstrijden met het nationale elftal waarmee je altijd in het buitenland bent kan ik me voorstellen dat je die tijd benut om bij je familie te zijn. Helemaal als je geen onbetwiste basisspeler bent en voornamelijk als opvulling dient in de selectie.

12 maart 2023 om 16:39

Snap dit standpunt helemaal, maar jullie doen alsof die gasten hun familie nooit zien. Terwijl ze dat meer kunnen dan het grootste gedeelte van werkende mensen. Die zijn niet na een paar uurtjes trainen weer thuis.

12 maart 2023 om 14:38

Ik vind het verrassend dat onder het bewind van Koeman (ook eerste periode meegerekend) al drie spitsen hebben bedankt terwijl we niet ruim in de spitsen zitten. Een Janssen had wel minuten gemaakt lijkt me. Misschien speelt er meer rondom het beleid van Koeman.

12 maart 2023 om 14:55

Waarom janssen minuten geven? Met depay,weghorst en zelfs brobbey heb je veel betere alternatieven.

12 maart 2023 om 15:00

Echt? Brobbey? Misschien qua potentie, maar op dit moment zou ik zeker Janssen boven Brobbey verkiezen. Sowieso liever iemand die scoort en belangrijk is voor zn club dan een bankzitter.

12 maart 2023 om 14:44

Denk dat 'ie ook de eer aan zichzelf houdt. Heeft weinig toekomst in Oranje.

12 maart 2023 om 14:50

Elke keer spullen inpakken, reizen, hotelkamer etc terwijl je max een kwartiertje invalt of überhaupt niet speelt. Ja dan is het niet gek dat je een keer bedankt, zeker als je op leeftijd bent als de jong. Voor Janssen zal er privé wel wat spelen zoals in het artikel staat. Ook niet onlogisch.

12 maart 2023 om 14:53

@Geeninspiratie denk je nou echt dat dat de reden is hij is liever lekker thuis met ze vrouw , je zou denken dat hij man city speelt dat je kan zeggen dat competitie heel lang is want daar worden competitie wedstrijden verplaats voor bekerwedstrijden🤷🏽‍♂️

12 maart 2023 om 15:32

Dat denk ik niet, dat weet ik. Dat zegt Janssen namelijk zelf en staat hierboven in het artikel. De context eromheen laat ik bewust buiten beschouwing dus daar reageer ik ook niet op. Want iedereen snapt de combinatie tussen persoonlijke overwegingen en een overvolle kalender als selectie opvulling.

12 maart 2023 om 16:00

Die achterlijke voetbalkalebder hebben ze in Engeland altijd en daar willen ze allemaal naartoe

Toch mooi dat hij dan een WK nog heeft meegemaakt. Na Luuk de Jong weer een aanvaller dus. Niet dat we hem heel erg missen maar goed heeft toch aardig wat interlands gespeeld.

12 maart 2023 om 14:29

Bij gebrek aan beter een aantal interlands gespeeld, echt een gotspe natuurlijk.

12 maart 2023 om 14:32

Iedereen speelt toch interlands bij gebrek aan beter?

12 maart 2023 om 15:22

Nou, Kenneth Taylor niet hoor. Die speelt ook interlands terwijl er genoeg beter zijn.

12 maart 2023 om 15:29

Hahahaha ik moest goed lachen om je comment. Taylor hoort indrrdaad totaal niet op het niveau van NL

Balen, het illustere rijtje van Van Basten, Bergkamp, Van Nistelrooy, Kluivert etc. zal nu toch door iemand anders voortgezet moeten worden.

12 maart 2023 om 14:32

Gaat nog lang duren voordat daar iemand aan toegevoegd kan worden ben ik bang voor.

12 maart 2023 om 14:38

Met Wout Weghorst in de gelederen hoeven we ons geen zorgen te maken dat het niet voortgezet wordt

Beter voor iedereen. Deze gast had er imo nooit bij mogen zitten, maar Louis dacht met hem de oorlog te kunnen winnen terwijl hij hopeloos heeft gefaald in het verleden.

12 maart 2023 om 15:18

Zijn statistieken zijn beter dan "hopeloos falen".

Kan niet zeggen dat ik hiervan baal. Leuke opleving in België het afgelopen half jaar, maar blinkt niet echt uit in de al matige selectie aanvallers die we hebben.

Heel apart. Als ik de kwaliteiten van Janssen zou hebben, zou ik dolblij zijn met elke oproep. Het is toch prachtig om opgeroepen te worden?

12 maart 2023 om 15:13

Klopt, maar tegenwoordig voor voetballers speel je (als het allemaal meezit) 70 wedstrijden in het jaar. Ze worden er rijkelijk voor betaald, maar het is fysiek gewoon niet meer te doen. Zeker met in de toekomst nog meer toernooien die ze erbij willen gooien is dat natuurlijk een drama.

12 maart 2023 om 15:53

@martyn7, hij zegt ook iemand van de kwaliteiten van Janssen. Hij snapt best dat iemand als de Bruyne geen zin heeft in een oefenpotje tegen pakweg Litouwen. Spelers met de kwaliteiten van Janssen spelen verre van 70 wedstrijden per jaar want bij clubs waar ze in de basis staan, spelen ze geen Europees. Nationaal zijn ze ook absoluut niet onbetwist en zijn het een paar invalbeurten

Man man man, echt ik kan er met mijn hoofd niet bij dat je als voetballer je niet meer beschikbaar stelt voor je land… daar kunnen wij Nederlanders echt nog wat leren van andere landen, die het wel een eer vinden om voor hun land uit te komen.

12 maart 2023 om 14:35

Je kunt toch nog steeds een eer vinden om voor je land te mogen spelen, maar vanwege welke omstandigheden dan ook daarvoor bedankt. Lijkt me eerlijk gezegd wel netjes. Dan weten de coaches van de nationale teams dat ze beter ergens anders kunnen gaan kijken ipv hun tijd steken in jongens die bij voorbaat al af zullen zeggen als je ze selecteren wil.

Ik zie het probleem niet zo.

12 maart 2023 om 14:39

Onzin, dit komt letterlijk overal voor 😅

12 maart 2023 om 14:54

En het zijn vaak de spelers die soms wel/soms niet worden opgeroepen en tweede viool spelen. Dan snap ik wel dat je de keuze maakt om dan een weekendje weg met de familie te gaan.

12 maart 2023 om 15:00

Omdat de meeste andere landen wel positief praten over het elftal wat hun land vertegenwoordigd. Laten we nou net in Nederland zijn waar we zo'n klaagcultuur hebben dat alles wat onze jongens doen onder een vergrootglas ligt.

Ik vind dat onze jongens meer respect verdienen. Zodat ze het een eer vinden om ons als Nederlanders te vertegenwoordigen.

12 maart 2023 om 15:45

Ajajajajax: Mag hij zelf uitmaken hoe hij zijn leven wil invullen, of ga jij dat even voor hem bepalen? Jij weet niet wat exact zijn beweegredenen zijn en jij bent ook geen profvoetballer, dus weet überhaupt blijkbaar niet wat het allemaal met zich meebrengt. Als hij die beslissing neemt dien je dat gewoon te respecteren ipv daar weer een ongefundeerde mening over te hebben.

Bahahaha Vincent Janssen. Het is in de mode om een nauwelijks relevante interland carrière te beindigen? Barry van Galen next?

12 maart 2023 om 15:54

Lekker onrespectvol zeg...... Vincent Janssen was nu gewoon weer volwaardig lid van de selectie, prima dat dit zo naar buiten gebracht wordt lijkt me...

12 maart 2023 om 17:40

Gast stel je niet aan. Ik maak maar een grapje. Dat laat overigens onverlet dat ik Vincent Janssen een enorm matige speler vind.

Had ik eigenlijk niet echt verwacht bij hem. Leek het fantastisch te vinden er weer bij te zijn. Snap ik ook wel, want zo goed is ie niet, maar goed, dat zijn Luuk en Wout ook niet.

12 maart 2023 om 14:52

Idd, stel dat depay weer geblesseerd raakt wordt de spoeling wel heel dun op deze manier.

12 maart 2023 om 15:03

Ook met Depay is de spoeling heel dun

12 maart 2023 om 15:17

Dan kom je toch snel uit bij jonge jongens zoals Dallinga en eventueel Boadu.

Ook vincent ziet hoe super wout de premier league kapot schiet. Die heeft natuurlijk geen zin om dan nog de concurrentie aan te gaan

Ik kan me er iets wel hij voorstellen. Hij wordt uitgenodigd, maar krijgt bakken met kritiek over zich heen. Ik zou me ook lekker focussen op mijn club en het Nederlandse elftal laten voor wat het is

Beetje sneue reacties hier. Tuurlijk raar dat hij er bij zat, maar kom op zeg..

12 maart 2023 om 14:30

Ja, ergste is nog dat je zulke Hollandse reacties ook had verwacht. Maar goed.

Houden geen spitsen meer over.

Ben je eindelijk weer kandidaat voor het Nl elftal, kap je ermee. Vind m zelf niet echt een hele bijzondere spits, keiharde werker maar mist toch rendement. Spoeling voorin word wel erg magertjes.

Nou daar zal het land wel niet van in paniek raken die kan er nl geen ene moer van en is totaal ongeschikt voor het Nederlands elftal .

Ik snap de kritiek van velen hier niet echt. Ik vond Janssen als kapstok toch zeker nuttig hoor. Ik zag zijn waarde wel in het Nederlands elftal. Maar kwalitatief vond ik de Jonh en Weghorst wel beter. Heel vreemd dan ook dat van Gaal deze drie meenam naar Qatar. Toch vind ik deze afmelding merkwaardig gezien het pensioen van de Jong.

Mooi, dit probleem ook weer opgelost. Fijn om van Luuk en Vincent af te zijn, belediging voor het Nederlands elftal..

12 maart 2023 om 14:34

Nou ja Luuk kon best nog van waarde zijn. Verder met je eens hoor.

12 maart 2023 om 14:48

Nou ja, tenzij we lekker in onze kracht gaan spelen en met 1-8-2 het veld in gaan zullen de spitsen die je nu op moet gaan roepen niet beter zijn, toch?

Los van het feit dat het hier om Vincent Janssen gaat, zie je dit de laatste tijd steeds vaker terug bij voetballers (o.a. Varane, de Jong in de afgelopen weken). Het zal mij niet verbazen als er steeds meer voetballers vroegtijdig stoppen met interlands, om zo meer privé tijd te hebben. De voetbalschema’s van tegenwoordig zijn zwaar en drukbezet. Soms spelen ploegen wel 3/4 wedstrijden in de week, om daarna door te gaan naar onnozele interlands als de Nations League oid. Fifa/uefa moeten echt de spelers in bescherming nemen want kan me goed voorstellen dat dit fysiek en mentaal niet bij te benen is

Haha, nou ik weet vrijwel zeker dat Koeman geen beroep op hem gaat doen de komende 3 jaar, genoeg talenten ook die de voorkeur gaan krijgen zoals Brobbey, en straks Rijkhoff etc

Top, als Blind en Klaassen dit nou ook even doen. Zijn we daar ook meteen vanaf.

Doelmannen: Bijlow, Flekken/Verbruggen, Cillessen
Rechtsbacks: Frimpong, Geertruida
Cv's: van Dijk, de Ligt, Timber, Botman, Aké
Lb's: Hartman, Bakker
Cvm: Wieffer, Schouten
Cm: de Jong, Gravenberch
Amc: Berghuis, Veerman, vd Boomen
Aanvallers: Depay, Brobbey, Danjuma, Bergwijn, Weghorst, Dallinga

12 maart 2023 om 14:47

Je kunt ook doorslaan met doorselecteren hè. Of je het nu leuk vindt of niet maar jongens als Gakpo, Koopmeiners en Dumfries behoren gewoon tot de betere spelers

12 maart 2023 om 15:08

Dumfries is wel klaar hoor. Leuk renpaard in bepaalde systemen, maar als je wil voetballen heb je weinig aan hem. Gakpo, Koopmeiners maar ook Malacia horen natuurlijk wel gewoon bij de selectie.

12 maart 2023 om 15:24

Malacia had ik nog over het hoofd gezien, maar die hoort er inderdaad ook zeker bij. Ben zelf ook niet zo'n Dumfries-fan maar hem een renpaard noemen vind ik altijd wat oneerbiedig. Er is genoeg op hem aan te merken maar uiteindelijk zijn er maar weinig spelers die het de afgelopen jaren beter in Oranje hebben gedaan dan Dumfries. Als buitenspeler ook verschrikkelijk irritant om tegen zo'n iemand te spelen

Wij kunnen net zo goed niet naar de komende EK’s en WK’s gaan, na eerst Luuk de Jong die stopt, nu het nieuws dat deze superspits stopt met het Nederlands elftal….pfff 😞

de spoeling qua aanvallers wordt wel steeds dunner op deze manier

Ik ben blij dat Vincent en Luuk deze stap als eerste hebben gezet want bij deze zet ik ook een punt achter mijn interlandloopbaan. Als 40jarige verwacht ik geen eerlijke kans meer onder de huidige bondscoach.

12 maart 2023 om 15:25

Leeftijd is maar een getal, verwacht als 38 jarige alsnog een debuut op het middenveld naast Frenkie en Xavi Simons. Met dit team had Messi nooit een WK gewonnen.

Noppert
Timber
van Dijk
Ake
Dumfries
Frenkie
Fikret Celik
Blind
Xavi Simons
Gakpo
Depay

Ik begrijp daar niks van ... Je bent "bevoorrecht" als voetballer. Heel veel kinderen dromen van Oranje, en jij bedankt er voor. Gaat er bij mij niet in.

Vincent Janssen heeft zich op meerdere manieren teruggeknokt. Eerst na een mindere periode in Engeland. Daarna ook als international. Het kenmerkt denk ik wel zijn karakter. Ik hoop dat de privé omstandigheden die hij aanhaalt niet heel ernstig zijn en wens hem het beste.

Stoppen op je hoogtepunt is ook een kunst

12 maart 2023 om 15:26

Stoppen zonder hoogtepunt ook.

13 maart 2023 om 14:42

Hhahah Ik zie je reactie nu pas, geweldig

Geen groot fan van hem maar hij was goed in z'n rol en had nooit iets te klagen, prima speler om erbij te hebben en ook iemand die anderen beter kan laten spelen. Ergens jammer dat hij naar Mexico is gegaan zo vroeg, is dit seizoen weer in goede vorm bij Antwerp.

Luuk en Vincent stoppen waarschijnlijk omdat ze Wout de spitspositie zo erg gunnen

Kan het wel begrijpen. Tis ook niet-echt leuk om als 3e spits iederekeer opgeroepen te worden, en dan bijna niet spelen maar wel elke keer voor 3 dagen weg van je gezin

De keuze is begrijpelijk. Hij wist waarschijnlijk ook dat hij nooit meer opgeroepen zou worden met zijn motorische beperkingen.



Prima. Lekker doorselecteren. Een Janssen komt tegen alle redelijke tot goede voetballanden gewoon tekort. Voor Oranje geen verlies, ook al zit Oranje niet ruim in de aanvallers. Gooi dan lekker een Dallinga in de selectie en laat die aan het grote werk ruiken. Doet het echt prima in Frankrijk. In Nederland vinden we clubs als Toulouse geen aansprekende namen, maar wat hij daar laat zien is minstens net zo knap als excelleren bij een Feyenoord, PSV of Ajax. Nog knapper wellicht, want de Franse league is nog een stukje fysieker als de Eredivisie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren