Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Topkandidaat voor Kudus dient zich aan; vraagprijs veel lager dan verwacht’

Laatste update:

Borussia Dortmund leidt de race om Mohammed Kudus, weet BILD. Die Borussen troeven volgens de laatste vooruitzichten Chelsea, Manchester United, Arsenal en Newcastle United af, die ook allen geïnteresseerd zijn in de Ghanese middenvelder. De Duitse boulevardkrant weet bovendien dat Ajax bereid is om te luisteren naar aanbiedingen vanaf 25 miljoen euro. Dat is veel minder dan de eerder door The Athletic gerapporteerde 35 tot 40 miljoen.

The Athletic meldde half december dat Kudus zijn vertrekwens bij Ajax reeds had aangekondigd. Omdat de Amsterdammers de technicus eigenlijk niet kwijt willen, zouden ze zijn vraagprijs op zo'n 35 tot 40 miljoen euro hebben vastgesteld. Volgens BILD is Ajax echter al bereid vanaf 25 miljoen te luisteren. Dortmund zou geen probleem zien in dat bedrag en Kudus zo snel mogelijk aan zijn selectie willen toevoegen.

De berichtgeving van het doorgaans betrouwbare BILD leeft echter op gespannen voet met van die van hun Amerikaanse collega's. The Athletic beweert namelijk dat Kudus voorkeur heeft voor een dienstverband in de Premier League. Voorwaarde voor de Ghanees is daarbij wel dat hij enkel als middenvelder gebruikt zal worden. Bij Ajax gebruikt trainer Alfred Schreuder hem voornamelijk in de punt van de aanval als alternatief voor Brian Brobbey.

Kudus maakt persoonlijk zijn beste seizoen tot nu toe door in Amsterdamse dienst. Na 21 duels over alle competities staat de teller op tien doelpunten en twee assists. De 21-voudig Ghanees international bereidt zich na de vroege uitschakeling van zijn land op het WK in alle rust voor op de tweede seizoenshelft in de Eredivisie. Die wordt hervat in het weekend van 6 januari.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja hoor tuurlijk Ajax is bereid te luisteren vanaf 25 miljoen. Dat krantje kunnen we ook niet serieus nemen

31 december 2022 om 10:19

Wordt nooit op waarde geschat bij Ajax. Met de huidige beleidsbepalers geloof ik dat best hoor!

31 december 2022 om 11:49

Het is ongelooflijk dat hij die Lucca op de flank heeft gezet en Kudus weer in de spits. Terwijl je Kudus prima op een flank kan proberen. En zet of Bergwijn op links of Tadic. En zet geen van beide op rechts. Het is allemaal zo moeilijk niet. Brobbey in de spits. Dat portugeesje op RB als wissel. Of Berghuis rechts en Kudus op 10. In ieder geval niet dit. Schreuder exit!

31 december 2022 om 10:20

Door z'n goede spel in de Eredivisie, CL en WK is hij richting het dubbele waard.

31 december 2022 om 10:25

Deze trainer is toch gewoon een amateur? iedereen met een fifa spel op zijn pc, xbox of playstation maakt toch betere opstellingen dan de huidige trainer?

Wie zet nou een boomlange centrale spits op de vleugel om vervolgens een speler die op het middenveld zou moeten spelen vanaf links in de spits?

Als er geschreven wordt dat we in Nederland 18 mil coaches hebben die het allemaal beter weten, dan denk ik dat we op dit moment betreft de Ajax opstellingen ook wel serieus kunnen nemen.

31 december 2022 om 10:41

Nou ben ik benieuwd, wie heeft Schreuder op linksvoor gezet? Lucca? Brobbey is namelijk niet zo groot.

31 december 2022 om 10:46

Ja lucca ja, je kan toch kijken ?

31 december 2022 om 10:51

Lucca stond gisteren in de oefenwedstrijd linksbuiten, Kudus spits en Tadic rechts. Dan snap je het echt niet.

31 december 2022 om 10:51

Rustig aan maat, het was gewoon een vraag.

31 december 2022 om 10:55

Haha was gewoon een vraag. Maar ja, Lucca is een spits en staat linksbuiten. Kudus is een 10 of rechtsbuiten en staat spits. Een half seizoen inmiddels staan Bergwijn of Tadic rechtsbuiten terwijl ze dat duidelijk niet kunnen. We zitten naar Davy Klaassen te kijken die verstoppertje speelt op het middenveld terwijl we Berghuis en Kudus in de selectie hebben. Bassey heeft linksback gespeeld, Rensch linksback. Blind in het centrum. Het is echt ongeloofelijk wat deze Schreuder allemaal bedenkt.

31 december 2022 om 11:24

Klaassen speelt op linksmid waar hij op 10 moet.

31 december 2022 om 11:30

Het dubbele calm? De realiteit van Ajacieden is vertroebeld doordat toevallig ene EtH gezorgd heeft dat er zwaar overgeboden werd voor twee spelers....andere clubs (en zeker Duitse) gaan dat niet doen.

31 december 2022 om 11:35

Het dubbele waard? Nee, men heeft de laatste seizoenen ruim te veel betaald voor Ajacieden. Kudus krijgt het onder 2 trainers (stokpaardje wordt ook altijd gebruikt bij Blind) niet voor elkaar om een basisplaats af te dwingen, in de CL is hij niet beslissend (wel wat goals, maar Ajax ligt eruit, stokpaardje wordt ook altijd gebruikt bij Gakpo) en in de eredivisie weet hij zijn club ook niet naar winst te schieten tegen matige tegenstanders. Gakpo was op het wk beter dan Kudus.
Waarom zou Kudus dan nu, zelfs met Ajaxfactor, maar 5 miljoen minder waard zijn dan Gakpo?

31 december 2022 om 12:20

Volgens mij speelde Schreuder met Lucca - Kudus - Tadic om deze spelers in de etalage te zetten. Ocampus meesturen, kunnen ze vervolgens met Bergwijn - Brobbey - Berghuis spelen.

31 december 2022 om 10:24

Ah soccerfan_1 trekt de journalistiek weer eens in twijfel omdat het niet in zijn straatje past. 25 miljoen is een mooi openingsbod en snap wel dat Ajax hier naar zou luisteren. Dus ik denk dat hier wel een kern van waarheid in kan zitten.

31 december 2022 om 10:27

Bild is sensatiekrant

31 december 2022 om 10:29

Krantje, hahaha.

31 december 2022 om 10:44

Vraagprijs, dat wil niet zeggen dat clubs niet meer mogen bieden.

31 december 2022 om 11:52

Ik denk dat menig club ondertussen wel ziet dat er de afgelopen jaar veel te veel is betaald voor middelmatig.

31 december 2022 om 12:01

Want heeft zich al bewezen dat ie 40m moet kosten.het is jullie nogsteeds naar je bol gestegen zie ik.

31 december 2022 om 12:39

Hij heeft zich meer bewezen, dan Gakpo. Dus het is niet vreemd dat sommige hier het over 40-50 miljoen hebben.

31 december 2022 om 14:58

Opvallend he. Duitse krant dat nu Kudus' prijs omlaag wil praten. Bij Jude spraken ze over 150 mil haha lachwekkend.

Fans: wat gaat er mis bij Ajax? Schreuder en het bestuur: yes!

31 december 2022 om 10:55

Hou maar op. De club is letterlijk in een half jaar tijd naar de klote geholpen!

Het bestuur is niet capabel genoeg om een trainer eruit te gooien en verkiest deze passant boven rasajacied Daley Blind (wat je ook van hem vindt doet er niet toe)

Die trainer zet je beste speler (kudus) op de bank of op een plek waar die niet hoort.

Vervolgens wil je beste speler weg.

Het bestuur laat hem voor een prikkie (in deze tijd) gaan.

En wat ik nog het allerergste vind... Daley Blind! Ik had hem persoonlijk graag behouden, maar hij verdiend dit echt niet! Dat het zover heeft kunnen komen dat hij door de achterdeur eruit is gegaan is zwaar Ajax-onwaardig!

Om over het aankoopbeleid nog maar te zwijgen:
Sanchez (geen Ajax-speler)
Bassey en Kaplan (33 miljoen! Aanpassingsproblemen prima, had Alvarez ook, maar die was 4x goedkoper)
Wijndal (bank)
Grillitsch (... geen woorden voor...)
Lucca (zie Grillitsch)

En het ergste nog... we hebben een trainer die ze met zijn allen tegelijk met Klaassen en Alvarez in het veld zet tegen Psv! 0 Ajax voetbal 0 bravoure 0 acties 0 spelvreugde... Leuk dat ze inzet tonen hoor, maar als je dit bij elkaar zet en je speelt 10x tegen Twente verlies je vaker dan dat je wint.

31 december 2022 om 12:23

Lucca en Grillitsch zijn op papier gewoon prima deals. Grillitsch is een aardige controleur en was gratis, Lucca is een mooi alternatief voor Brobbey en een sterke impact-sub die door heel Europa een grote toekomst werd en wordt toegedicht- bovendien is ie gehuurd zonder verplichte optie tot koop.

Bassey heeft zijn som absoluut niet waargemaakt. Daar zijn we het over eens. Kaplan is louter geblesseerd. Sanchez is niet van het niveau inderdaad. Wijndal kan nog prima de vaste linksback van niveau worden (en dat moet nu ook). Je vergeet overigens Bergwijn nog, een flop van jewelste.

Het probleem is dat er te veel spelers zijn vertrokken en er te veel is ingezet op al deze aankopen. Met Mazraoui, Haller, Martinez en Antony weg is de selectie zoveel slechter af. Daar had echt meer jeugd de kans moeten krijgen, die hebben meer krediet van de fans.

31 december 2022 om 14:37

Bergwijn begon als een tornado… maar is verknald door schreuder door m naar rechts te doen, omdat tadic uit vorm was! Bergwijn op links met een trainer die vertrouwen geeft is een topaankoop!

31 december 2022 om 11:11

YES, Schreuder out!
ON: Dit jaar zou nog een mooi jaar zijn als er vandaag nog bekend zou worden dat er een TD komt. Die zal de kale knikker er dan direct op 02-01-2023 uitgooien. Maar helaas, de meeste dromen zijn bedrog

31 december 2022 om 12:29

Poh, dat zou een mooi begin zij van 2023 ja! Ik ben heel erg benieuwd met welke naam ze gaan aankomen als TD. Ik kan ook niet even zo snel op een naam komen.

Gewoon volharden. Minimaal €35 miljoen. Dan heb je een koopje voor deze topper

31 december 2022 om 10:27

Klopt... maar ze zetten hem op de bank of in de spits. Zo zonde. Hij is beter als alledrie middenvelders

Onvoorstelbaar, alle europese (sub)top clubs houden hem in de gaten en/of willen hem hebben, en bij Ajax zit hij op de bank...

31 december 2022 om 10:28

Ja.. of in de spits. Slaat ook nergens op. Echt een krachtmens dit. Moet altijd spelen op het middenveld

Laten we eerlijk zijn, 25 miljoen is toch een goede prijs? Kudus heeft niet veel gespeeld bij Ajax en is ook geen onbetwiste basisspeler. Niet onder Ten Hag en niet onder Schreuder. Natuurlijk zie ik liever 40 miljoen, maar 25 is redelijk markt conform.

31 december 2022 om 10:20

Nou met inflatie en huidige prijzen en voor wat je terug voor kunt halen stelt 25 miljoen helemaal niks voor. Kudus is een speler met een grote potentie

31 december 2022 om 10:26

Ik vind het een goede speler met potentie, maar hij is nog een heel erg ruwe diamant. Hij heeft oogkleppen op zodra de bal in z’n voeten is. Daarnaast is het geen onmisbare speler. Ik denk dus dat minimaal 25 miljoen een goede prijs is. Dat is heel wat voor een speler die zweeft tussen bank en basis.

31 december 2022 om 10:41

Het probleem is dat Schreuder hem geen onmisbare speler vindt, en jij daardoor blijkbaar ook. Maar weet niet of je Ajax hebt zien spelen dit jaar maar Kudus is onze beste speler en zou wel degelijk onmisbaar moeten zijn.

31 december 2022 om 10:44

Ik heb Ajax gezien, maar ik zag ook dat kudus op doelpunten na niet super speelde. Toegegeven het is geen spits. Maar ook op het middenveld heeft hij mij niet kunnen overtuigen, op zijn begin onder Ten Hag na dan.

31 december 2022 om 10:50

Ik heb hem zelden zo goed zien spelen , dat ik denk dat hij de Europese top aan kan. Ik denk dat 25/30 miljoen een mooi bedrag is voor een speler die ongelofelijk wisselvallig is.

31 december 2022 om 11:10

@lous: Ik denk oprecht dat Miccoli en Red gelijk hebben. Behoort inderdaad momenteel tot onze "beste" spelers, maar dat is meer bij gebrek aan beter. Voor zijn natuurlijke positie heeft hij te veel oogkleppen op. Dat merkten we in ieder geval vorig jaar toen het bij Ajax wel liep. Ook is hij bij Ghana op die positie alles behalve omstreden.

Ik denk oprecht dat het een speler is die te veel mankementen heeft voor de positie waar hij zichzelf het liefst ziet spelen. Beetje zoals hoe Ziyech uiteindelijk op rb is beland.

31 december 2022 om 11:51

Zet voor de grap eens wat statistieken van Kudus af tegen andere aanvallende spelers in de eredivisie. Hij creëert echt héél weinig kansen voor een aanvallende speler van Ajax. Hij is balvast en ziet er door zijn individuele actie goed uit, maar zijn rendement is heel beperkt. Ik denk dat Ajax goede zaken doet als ze hem kunnen verkopen voor een dergelijk bedrag.

31 december 2022 om 19:02

@Regulator

Zelf niet mee eens. Als je bij Ghana zo kan spelen ben je zeker weten goed genoeg voor Ajax. Hoe is hij niet onomstreden bij Ghana, hij was de speler bij hun om wie het hele spel draaide? Alles ging over hem. Ik snap wel dat Kudus als links of rechtshalf misschien niet kan maar met een dubbele 6 wel. Zijn concurrenten zijn Taylor Alvarez, Klaassen en Grillitsch. Kudus heeft meer klasse en technische skills dan al die gasten bij elkaar. Berghuis heeft al bewezen als 10 en rechtsbuiten te kunnen spelen. Als een soort spelverdeler rechtsbuiten. (lijkt best op ziyech qua speelstijl) Kudus hetzelfde. Die kunnen met zijn 2en zoveel creativiteit brengen. Laat die Taylor en Alvarez maar in dienst van hun gaan spelen. (Zijn niet meer dan simpele lopers)

Het hele middenveld loopt nu toch voor geen meter? Hij geeft Kudus niet eens een minuut de kans daar om het te laten zien, terwijl andere spelers tientallen wedstrijden achter elkaar mogen laten zien er niks van te bakken en niet goed genoeg voor ajax te zijn. Ten Hag had altijd gekeken hoe hij zijn spelersmateriaal tot zijn recht kon laten komen. Schreuder heeft iets in gedachte (niemand weet tot nu toe wat overigens) en vult dan de spelers pas in, goed genoeg of niet. Dat slaat nergens op.

31 december 2022 om 10:26

Blij dat jij niet in het bestuur zit. Kudus heeft net een heel sterk WK achter de rug en speelde sterk in de CL. Dat is waar deze clubs naar kijken. Minimaal 35 miljoen dus maar eigenlijk 40. Alle grote talenten gaan voor hogere bedragen dus dat is het minimale voor kudus

31 december 2022 om 10:32

Zijn marktwaarde wordt op het moment zo rond de 20 miljoen geschat, dus ik vind 25 miljoen helemaal niet gek.

Daarnaast zien clubs ook dat hij amper gespeeld heeft de laatste jaren. Het is niet alsof zij alleen CL en WK wedstrijden hebben gezien.

Nou zie ik ook het liefst 40 miljoen, maar een openingsbod van 25 miljoen is naar mijn mening gewoon een goed begin.

31 december 2022 om 10:36

Valt wel hoor. Vond hem nou niet altijd goed in de cl. Sterk wk? Ze zijn gewoon uitgeschakeld in de groepsfase. Dan kan jé niet erg spreken over een sterk wk.

31 december 2022 om 10:59

Want zon groepsfase overleef je in je eentje als speler? Was voetbal geen teamsport? CL erbij halen terwijl hij niet eens een spits is tjah, ook niet echt een sterk argument. Kudus liet bij Ghana een niveau zien op 10 en rechtsbuiten dat geen enkele ajax speler dit jaar verder gehaald heeft. De beste speler van ajax en de enige met Berghuis die dit team van creativiteit kan voorzien. Koppel die 2 aan elkaar om het spel te maken en je kijkt naar een heel ander Ajax.

31 december 2022 om 11:42

Ik vind Kudus op het middenveld ook niet bijzonder. Het is een draver met een goed fysiek. Helaas heb ik hem op enig spelinzicht niet kunnen betrappen.
Lopen met de bal, totdat ie zich klem loopt. Het ziet er fantastisch uit als ie het veld oversteekt, maar volgens mij gaat Ajax uit van balcirculatie, dan is Kudus gewoon een storende factor daarin. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ie voorin staat.
Probeer hem op rechtsbuiten, daar komt ie met zijn snelheid, kracht en schot waarschijnlijk beter tot zijn recht.

31 december 2022 om 10:29

Kudus in deze vorm zou bij ten hag altijd basis speler zijn. Voor zijn blessure stond hij ook basis bij ten hag.

31 december 2022 om 10:34

Kudus zat na zijn blessure gewoon op de bank bij Ten Hag.

31 december 2022 om 10:43

Kudus was voornamelijk geblesseerd onder Ten Hag en dan steeds weer toe aan het werken naar meer speeltijd, om dan weer uit te vallen. Daarnaast waren Gravenberg en Berghuis zijn concurrenten en momenteel zijn dat Klaassen en Taylor.. Het is gewoon een schande dat hij niet op 10 staat en dat liet hij bij Ghana gelukkig zien. (Gelukkig zou je denken. Schreuder heeft zitten kijken maar zet hem gewoon weer in de spits wat hij niet is..)

31 december 2022 om 10:47

Dat zegt die toch ook ? Voor ze blessure ? Lees jij wel ?

31 december 2022 om 10:48

Kudus was vorig jaar tijdens de tweede seizoenshelft gewoon weer fit, maar tijdens zijn invalbeurten was het gewoon matig.

Toegegeven, zijn concurrenten waren toen zeker beter. Alhoewel Berghuis nog steeds een concurrent is.

Van mij hoeft ‘ie niet weg, maar op de vraag of 25 miljoen een goede prijs is? Dan zeg ik ja.

31 december 2022 om 10:49

Dat doe ik zeker @RNA1992, maar dat waren 4 wedstrijden. Kun je dat echt “basis” noemen? Daarna heeft ‘ie bijna alleen maar op de bank gezeten.

31 december 2022 om 11:01

Berghuis is in mijn ogen momenteel de enige goede rechtsbuiten die ajax heeft, en zou daar dan ook moeten spelen. Kudus en hij kunnen vanaf 10 en rechts juist samen het spel verdelen, van positie wisselen en de lijnen uitzetten. Tadic/Bergwijn en Brobbey die juist gevaarlijk zijn voor de goal of de bal vast kunnen houden. Ik zie het zelf helemaal voor me. Schreuder duidelijk niet. Onder hem spelen we met een breker en 2 lopers op het middenveld. En dan verbaasd zijn dat het niet loopt… wauw

31 december 2022 om 12:25

Wat vind je van Coenceicao dan, Louis? Die heeft het in de minuten die hij kreeg toch redelijk laten zien. Dan zie ik liever een natuurlijke buitenspelen dan een Kudus die het best rendeert vanuit het middenveld op rechtsbuiten staan. Berghuis zie ik persoonlijk liever niet als rechtsbuiten vanwege zijn snelheid. Stiekem hoop ik op Ziyech, maar die zal enorm veel geld gaan kosten.

31 december 2022 om 19:11

@Miccoli

Ja heel talentvolle rechtsbuiten, maar is er duidelijk nog niet. Brengt veel diepgang en dreiging. In de afwerking tot nu toe echt niet goed genoeg. Ook nog een beetje het fysiek van een A1 speler. Die jongen komt er zeker en verdient in dit ajax veel meer en langere invalbeurten als je kijkt hoe zijn concurrentie het doet. Snap opzich wel dat je liever een pure buitenspeler ziet, vooral omdat Tadic het ook al niet van zij snelheid moet uebben. 1 van de 2 kanten moet minstens diepgang en snelheid hebben.

Vind je het niet een beetje dubbel om Berghuis en Kudus geen rechtsbuiten te vinden omdat ze meer een spelmaker rechtsbuiten zijn dan een diepgaande actieman, om dan vervolgens met Ziyech een spelmaker rechtsbuiten binnen te willen halen? Wel beter dan Berghuis hoor maar als ik naar dit Ajax kijk vind ik dat we vooral behoefte hebben aan een grote concurrent voor Taylor, Wijndal, Rensch, Bassey en Pasveer. Die plekken komen echt enorm te kort of zijn inmiddels niet meer dubbel bezet. Die sanchez is niet beter dan een gemiddelde rechtsback in de hoofdklasse. Pasveer is een opa. Bassey kan een prima verdediger zijn in een team dat achteruit hangt maar past niet bij ajax, kan niet voetballen. Er is dus 0 voetbal van achteruit nu omdat de tegenstander Bassey aan de bal laat. Dan heb je 3 middenvelders die technisch niet best zijn en die je dus niet kan aanspelen met een man in hun rug. Dan zijn ze hem kwijt of wordt er doorgedekt door goede tegenstanders en ben je hem daarna kwijt. Daar gaat het in mijn ogen mis. Voorin vind ik dat we genoeg kwaliteit hebben met Kudus/Berghuis voor de 10, Tadic en Bergwijn voor links, Berghuis en Conceicao voor rechts. Brobbey en Tadic voor de spits. Niks mis mee in mijn ogen maar de bal moet daar wel komen, iemand moet die spelers wel weg kunnen sturen. Dat mist vind ik nu. Vind dat zelf echt iets voor Berghuis of Kudus die wel creativiteit brengen.

31 december 2022 om 11:12

Als al die grote clubs echt interesse hebben is 25 miljoen natuurlijk een cadeautje

31 december 2022 om 12:22

Absoluut! Maar als dat zo is dan zal er vast wel tegen elkaar opgeboden worden. Zo niet, dan was de interesse toch niet zo groot als gedacht.

31 december 2022 om 12:23

Heb je het WK gezien?? Als Kudus in z’n kracht speelt en vertrouwen krijgt is het een fantastische voetballer die meer waard is dan 25 milo!

31 december 2022 om 12:27

Ben ik helemaal met je eens. Is in mijn ogen een enorm gehypte speler. Bovendien past hij niet in het voetbal van Ajax. Voor de 10 ontbreekt overzicht en intelligentie. En een spits is hij ook niet. Hij moet een vrije rol op het middenveld hebben of misschien rechtsbuiten. Ook zou hij denk ik in een 2-spitsen systeem naast een statische spits prima kunnen renderen. Als we 40 miljoen kunnen krijgen, helemaal mooi. Maar ben zelf ook al blij met zo’n 30 miljoen.

31 december 2022 om 12:34

Mee eens! Hij heeft zijn bliksem start onder ten Hag nooit meer kunnen evenaren. Die 4 wedstrijden zag het er echt goed uit. Daarna helaas alleen maar teleurstellend gespeeld. Dit seizoen schiet hij er een paar mooie goals in wordt meteen de hemel in geprezen. Dit terwijl zijn spel helemaal niet zo goed was. Als je voor Kudus tussen de 25 a 35 miljoen kan krijgen dan is dat prima. Ik zie hem inderdaad ook bij een ander team met een ander systeem opleven.

Ik hoop gewoon dat hij nog blijft, maar waarschijnlijk is dat tegen beter weten in..

31 december 2022 om 10:29

Ik ook. Verkoop maar een middenvelder.

Als dit waar zou blijken dan hebben ze in Amsterdam alles wat ze opgebouwd hebben met ten Hag en Overmars binnen een jaar meteen door plee gespoeld en is duidelijk dat H2 en Schreuder totaal niet competent zijn! Totaal geen beleid een van een je beste spelers met potentie voor habbekrats weg doen. Van Scheurder wisten we bijv al dat hij niet geschikt is voor de top.

31 december 2022 om 10:25

Lees alleen maar over spelers die weg willen of weg moeten, Blind, Alvarez, Kuduz en niets over wat er nieuw bij komt.
Dit is gewoon een heel slecht seizoen dat begon met eerst het vertrek van Overmars en later Ten Hag. Ben ook bang dat een kampioenschap er niet in zit.

31 december 2022 om 10:36

Gister nog een verhaal of een Noorse speler waar Ajax interesse in heeft. Daarnaast ook verhalen over verschillende keepers en middenvelders uit Argentinië en Brazilië. Ook Ziyech komt nog vaak voorbij.

Als dit waar is en Kudus voor 25 miljoen wordt verkocht, mogen de spreekkoren in de Arena ook op H2 gericht gaan worden wat mij betreft. Sowieso hebben we een trainer die Kudus niet optimaal in zijn kracht kan zetten, waardoor we niet maximaal van hem kunnen genieten en er later maximaal aan kunnen verdienen, maar dan hebben we ook nog eens TD's die er niks van snappen. Voor Schreuder zou dit wel weer lekker zijn. Heeft hij toch weer een speler weggewerkt die hij eigenlijk niet op wilde stellen... Bizar dat de club zo erg naar de pijpen van Schreuder danst.

31 december 2022 om 10:47

Gaat er al om of dit waar is en een vraagprijs is geen verkoopprijs , kan altijd hoger worden. Ook wordt er niet gerept over een doorverkooppercentage.

31 december 2022 om 11:39

Daarom zeg ik ook "als dit waar is"... Verder is het makkelijker om een vraagprijs later nog te laten zakken dan laag te beginnen en dat omhoog te krijgen.

31 december 2022 om 12:12

dat valt wel mee denk ik , met een iets wat lagere vraagprijs lok je ook meer potentiële kopers en kan je ook meer biedingen verwachten. Daarnaast kan je dan ook nog een hoger doorverkooppercentage afdwingen, wat ook zeer interessant en lucratief kan zijn.

31 december 2022 om 11:19

@De Toekomst: Ik vind redelijk 25mil marktconform. Kudus lijkt me oprecht een moeilijke speler om in je team te hebben en die ook nog eens redelijk lastig te gebruiken is. Zijn manier van spelen past imo het beste bij een cam of cm, maar tegelijkertijd heeft hij voor die posities te weinig (strategisch) inzicht.

31 december 2022 om 16:55

@ De Toekomst

Die kunnen beter gericht worden aan van der Sar en de rvc, H&H hebben totaal niets te vertellen.

31 december 2022 om 18:07

Je gaat voor hem.gewoon niet meer krijgen. Ik denk dat je met 25 al blij mag zijn. Probleem is van een type kudus dat hij veel kan maar het allemaal niet echt is. Een echte nummer 10 als je die langs kudus zet kiezen meeste de echte nummer 10 een echte spits tegenover kudus en je kiest een echte spits zelfde op de flanken. Hij kan veel en is heel waardevol maar is geen speler waar je op bouwd. Hij heeft zijn dingetjes op al die posities die mensen die echr van nature op die posities spelen vaak niet hebben of op zijn minst nietzo vaak.

31 december 2022 om 18:26

Klinkt als een 10 die zou eindigen op rechtsbuiten omdat hij daar minder schadelijk is en zijn creativiteit/onvoorspelbaarheid goed kan gebruiken. Maar helaas zitten we met Schreuder opgescheept die er een spits inziet terwijl Brobbey gewoon het vertrouwen had moeten krijgen met Lucca daarachter als wissel (laatste 20 min).

Bereid om te luisteren zijn ze dan wel inderdaad maar de deal zal pas rond komen boven de 30 miljoen. Er is totaal geen noodzaak om te verkopen alleen tegen de absolute hoofdprijs. Een vervanger haal je ook niet goedkoop en moet je weer inpassen. Ik zou wel als Ajax proberen om Gravenberch en of van de Beek voor de rest van het seizoen te huren. Dan val je nu even terug op je oude garde maar kunnen die gasten weer spelen en wordt je in ieder geval kampioen en heeft de leiding een half jaar om perfecte aankopen te doen.

Perez wat let je? 35 miljoen en je hebt een stand-in voor Benzema. Groot probleem in 1 keer weggepoetst.

31 december 2022 om 10:29

Ik denk dat je de mogelijkheden van Kudus wat overschat.

31 december 2022 om 11:04

Als een stand in voor een jaar of 2, 3 is het toch niet verkeerd? Voor die prijs. Ik las in je comment eerst ' onderschat ' , my bad. Vandaar de aanpassing.

31 december 2022 om 11:24

Kudus is te koppig en mist te veel inzicht om ooit bij een club als RM te spelen. Je wil niet weten hoe vaak ik dit seizoen naar de tv heb geschreeuwd wanneer een ogenschijnlijke dreiging op niets uitliep omdat Kudus niet stond waar hij moest staan. Bij Ajax krijg je vervolgens nog kansen, bij RM kost dat je kop.

31 december 2022 om 11:32

Maar hij kan toch leren? Ancelotti is een wereld van verschil met Schreuder. En ik zie in Kudus wel een stand in voor die prijs. Endrick komt in 2024. En een Haalandtype gaan we niet halen, dus waarom niet de Kameroener?

31 december 2022 om 11:38

Naar Real zelfs.....jongens jongens, hij is bij lange na niet zo goed, ook niet als stand-in.

31 december 2022 om 12:00

Nou goed, jullie zullen hem beter kennen dan ik. Op het wk zag ik een fysiek sterke speler, met een goed schot, dreiging met en zonder bal, kopsterk, kan een goal maken, kan een bal vasthouden en tegenstanders uitspelen. En ik zag een bereidheid om hard te werken. 22 jaar, 35 miljoen, kan nog een boel leren van de beste trainer ter wereld en de beste spits ter wereld. Zoveel loopt er niet rond in het voetbal wat voldoet aan die criteria op dit moment? Maar jullie kennen hem beter dus ik hoor graag het tegendeel. Bij Schreuder niet slagen is toch juist een teken aan de wand dat je wel beter bent dan gedacht?

31 december 2022 om 13:45

Ik vind het een prima speler, maar gewoon geen top materiaal. Het is een mooie atletische voetballer, maar tactisch beperkt.

Gaat ajax spelers al gratis weg geven of zo waar zijn ze in hemels naam.mee bezig in het bestuur

Gezien de interesse en zijn goede WK klinkt dit als weinig. Maar we hebben het ook over een speler die heen vaste basisplek heeft en weg wil. Ik snap dat Ajax hogere prijzen kan vragen, maar Kudus is toch niet beter dan een Sinisterra of een Gakpo?

Dit word een wereldtopper die meer dan 100 miljoen gaat kosten. Vanaf 25 miljoen is prima maar dan wel met een vette doorverkoop clausule erin.

31 december 2022 om 11:39

Hij wordt echt geen wereldtopper, hoe kom je erbij. Kan nu al amper het niveau aan.

31 december 2022 om 11:43

Op basis waarvan precies? Bij Ajax goede dingen laten zien, maar ook absoluut zijn beperkingen. Heeft een goede individuele actie en is explosief, maar het is geen pure aanvaller en voor 10 mist hij toch wat inzicht/overzicht. Voor een aanvallend ingestelde speler (die geen pure spits is) creërt hij heel weinig kansen. Sla zijn statistieken er eens op na. Tuurlijk kan hij nog ontwikkelen, maar een echte topper zie ik hem vooralsnog niet worden.

Is denk ik vooral afwachten of ie weer de kont tegen de krib gooit als er een bod komt. Als Ajax zijnde zou ik hem toch behouden. Is gewoon een goede speler. Maar als ie weer vervelend gaat doen, kun je mss beter voor een mooi prijsje afscheid nemen.

Hahaha. Iedereen doet of dat 25. Mil niets is. Ik zou het best op de bankrekening willen hebben. Je kan aan alles zien dat Kudus goed kan voetballen. Maar voor mijn gevoel past hij niet bij Ajax. Die jongen is geweldig in zijn acties. Maar verliest op het middenveld heel makkelijk zijn duels en de bal. Vind het echt een speler voor een team met een snelle omschakeling. Dortmund, Liverpool. Ploegen die de bal niet perse hoeven te hebben. En wachten op een bevlieging van spelers voor in. Kudus is echt een momenten voetballer.

31 december 2022 om 10:50

Verliest makkelijk zijn duels? Hij legt redelijk wat risico in zijn acties en passes maar je kan hem wel degelijk aanspelen met een man in zijn rug en dan is hij ijzersterk, zijn altijd 2/3 man nodig om hem van de bal te krijgen. En laten we niet doen alsof Klaassen en Taylor zo geweldig zijn in de duels. Klaassen speelt de hele wedstrijd verstoppertje hoog op het veld alsof hij spits in een 4-4-2 is omdat hij technisch niet goed genoeg is en hij dan met een goaltje nog van waarde kan zijn. Sta je met 2 op het middenveld. Taylor heeft uberhaupt nog het lichaam van een 15 jarige en wint amper duels. Kudus heeft bij Ghana laten zien dat als hij op 10 staat hij voor enorm veel creativiteit en gevaar zorgt. Zijn we vergeten dat Ziyech ook regelmatig op 10 stond en jullie riepen dat hij teveel balverlies had? Was ook onze beste speler. Liever iemand die risico ik zijn spel legt en dingen kan creeeren dan de hele wedatrijd naar een stroperig geheel kijken van technisch inferieure spelers die elkaar de bal in een te laag tempo toeschuiven.

Kan er nou niemand die kop van Schreuder eens uit zijn eigen kont halen. Zo moeilijk is het toch niet om de juiste poppetjes op de juiste plek te zetten… ik kan me toch werkelijk niet voorstellen dat de keuzes die hij maakt zijn eigen zijn??
Heel de wereld heeft kunnen zien hoeveel potentie een Kudus als aanvallende middenvelder heeft en alle grote clubs hebben hem ergens op een lijstje staan. Maar deze paljas krijgt het voor elkaar om een van de meest talentvolle en creatieve spelers uit de selectie gewoon om zeep te helpen. Wat een grap.

Sinds het vertrek van Overmars bij Ajax is niets meer uitgesloten dus ze zullen vast hun vraagprijs verlagen omdat de speler weg wil. Vervanger komt uiteraard uit de stal van de zaakwaarnemer van Schreuder... Het is echt hoog tijd dat de Td's en Schreuder eruit gezet worden bij Ajax.

We houden straks geen spelers meer over. Als Kudus vertrekt zijn we in een half jaar 8 (semi) basisspelers kwijt.

Dus je doet je beste speler eigenlijk voor een vriendenprijsje weg. Wat een stel mafkezen staan er bij Ajax op dit ogenblik aan de lijding ().juist Kudus moet je behouden. Nog een van de weinige spelers die redelijk levert. Of kan onze vriend ET ook niet door 1 deur met deze speler? En maakt hij hem gek door telkens in de spits op te stellen? Brobbey gisteren weer een stuk of wat goals op die positie. En, dit terzijde, doet hij dan ook met Luca? Op linksbuiten omdat zijn naam net als die positie met een L begint? Dit kan voor warhoofden een reden zijn. Dat moet je nooit onderschatten. Maar dat de hoofdcoach, die alles, maar dan ook alles verkeerd doet, praktisch de club in handen heeft gekregen, betekent ook het failliet van de club. Ik verwonderde me over de luchtige toon van Schreuder in verschillende interviews en zijn stelligheid dat hij zeker nog lang coach van Ajax zou zijn. Want ik denk dan, afgaande op wat ik zie, jij bent al voor de tweede seizoenhelft weg, maar daar heb ik mij flink in vergist. En de hoop dat hij na een paar eerste slechte resultaten in 2023 toch zijn cong㩠krijgt, is op niets gebaseerd. Zo lang Edje daar de scepter zwaait - wel als een marionet aan de touwtjes van de RVC - is Schreuder zijn kostje gekost. En om terug te keren bij het onderwerp: ook met Kudus vertrekt er weer een topspeler (in spe)….

Blijf het een apart verhaal vinden. Kudus moet en zal een garantie hebben dat hij alleen als middenvelder wordt gebruikt, terwijl de interesse natuurlijk voortkomt uit de CL en WK komt waar hij in de spits en rechtsbuiten stond.

31 december 2022 om 10:53

Hij stond bij Ghana op papier rechtsbuiten maar zwierf tussen daar en de 10 en maakte daar in zijn eentje het spel, heb je die wedstrijden uberhaupt gezien? Weet je wie ook tussen die posities speelde en bij ons zo het creatieve meesterbrein was? Ziyech. Sinds zijn vertrek is er geen splijtende pass of opendraaien meer bij in dit ajax..

31 december 2022 om 11:02

Dus een hangende rechtsbuiten die soms van positie rouleert en naar binnenkomt noemen we nu een middenvelder?

Begrijp me niet verkeerd ik hou Kudus er graag bij, ik blijf het alleen paradoxaal vinden dat zowel hijzelf als 99% van VZ hem als middenvelder ziet, terwijl hij zijn beste en belangrijkste wedstrijden niet op het middenveld heeft gespeeld?

1 januari 2023 om 22:44

Ziyech speelde ook vaak op 10 of rechtsbuiten, kon beiden prima. Berghuis kan ook beiden goed. Kudus zelfde verhaal. Zijn meer de spelmaker buitenspelers ten opzichte van types als Neres, Conceicao en Anthony die altijd de een op een opzoeken en vaak diep gaan. Denk toch echt dat je niet naar Ghana hebt gekeken want de enige momenten dat Kudus rechts aanwezig was was aan het eind van de aanvallen. In de opbouw was hij de spil op het middenveld.

Ajaxieden be like
Psv mag blij zijn met 50 mil voor cody ,maar kudus moet 50 + opleveren hahahaha

31 december 2022 om 11:34

PSV-ers be like: lachen om Ajax maar wel 3e staan.

Net zo kinderachtig.

25 miljoen vast denk ik. En dan een miljoen of 5 a 10 variabel met een 20% doorverkoop die vast rond de 10 a 12 uit komt. Goed plan lijkt me! Beide partijen een win win.

Dit is toch een prima bedrag? ik vind Kudus een leuke speler maar zullen we niet doen alsof dit een of andere wonderspeler is? Toegegeven, hij heeft niet gigantisch veel kansen gehad op zijn eigen positie, maar hij heeft gewoonweg geen onuitwisbare indruk gemaakt.

Aan de bal heel leuk, maar zonder bal is het tactisch echt niet goed. Dat kan je aan de trainer(s) wijten, maar ik vind Kudus niet meer dan een ruwe diamant.

25 miljoen + variabelen is naar mijn idee marktconform.

Schreuder en directie staan echt op de loonlijst bij PSV... Of is Wie is de Mol wat eerder gestart dit jaar? Ongelooflijk. Bouw je team nou juist heen om Timber, Berghuis, Alvarez, Kudus en Brobbey. Dat zijn je parels. De rest is vervangbaar of niet goed genoeg. Maar misschien snapt Schreuder het beter dan ik; ongetwijfeld

Dood zonde. Deze jongen moet je het vertrouwen geven op 10. Dan is ie na een jaar zo 50mil waard

Snel die 25 miljoen accepteren en weg met deze eendagsvlieg. De kans dat het vanaf nu alleen maar minder wordt is zeer groot.

Goede prijs voor iemand die blessuregevoelig is en hierdoor nooit een vaste speler is kunnen worden.

Aangezien het voor Ajax toch al een seizoen is om door de spreekwoordelijke plee te spoelen, dan nu ook gewoon flink doorhalen en schoon schip maken. Blind weg, Kudus weg, Alvarez weg: flink doorselecteren, totdat er niks meer over is van het werk van Overmars en Ten Hag. De Cruijff-lijn is losgelaten en zie: de problemen doemen weer op. We moeten terug naar die Cruijff-filosofie: en opnieuw beginnen met échte clublieden en spelers die bij Ajax passen en niet die halfbakken aankopen onder een niet-passende hoofdtrainer.

Ik zou hem verkopen , maar wel minstens voor 30/ 35 miljoen.
Het is een goede speler maar vaak heeft hij geen oog voor zijn medespelers , loopt zich ook vaak vast en lijd ook onnodig balverlies op het middenveld waardoor er gevaarlijke situaties onstaan tegen ons .
Maar Schreuder is en blijft een kut trainer en diegene die hem aangesteld heeft zou ik ook ontslaan .
Ze helpen onze club in 6 maanden naar de klote .

Goed zo ajax... gewoon alles verkopen inclusief je kampioenschap..oke, dat hangt niet alleen van kudus af maar het is wel een speler die wat kan brengen. Als je alle betere spelers blijft verkopen dan hou je niks over.

kudus weg, zonde is een kei goede middenvelder, schreuder laat zijn feyenoord hart spreken en maakt ajax kapot.

Strik erom en
weg met hem, hij gaat het nergens redden, waarom? Omdat hij van nu af Ster allures gaat vertonen.

Oeh wat tast Ajax hier gigantisch mis !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren