Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Gaal licht keuze afvallen Cillessen toe: ‘Maar één keeper echt in vorm’

Laatste update:

Frans Hoek voerde vrijdagochtend een zwaar gesprek met Jasper Cillessen, zo onthult bondscoach Louis van Gaal op de persconferentie over de definitieve WK-selectie in Zeist. De Gelderlander kwam vrijdagochtend al met het nieuws dat de keeper van NEC woest is, en de reactie van de keuzeheer bevestigt dat het een grote teleurstelling was voor de sluitpost. “Dat was een zware kluif.”

Van Gaal zegt dat hij de spelers zelf heeft afgebeld, terwijl keeperstrainer Hoek de gesprekken voerde met de afgevallen doelmannen. “Vanmorgen heb ik een uur en drie kwartier besteed om via FaceTime de elf spelers, Frans Hoek deed de twee keepers, af te zeggen. Dat was een zware kluif.” Vervolgens ging Van Gaal in op de keuze om Cillessen thuis te laten. “Ik weet niet of jij wedstrijden ziet, maar die is de laatste weken niet in vorm. Volgens mij is nú het WK en niet over vijf weken.”

Van Gaal vindt het begrijpelijk dat Cillessen niet blij is met zijn keuze. “Het is logisch dat Cillessen teleurgesteld is. Ieder mens reageert dat op zijn wijze af. Dat heeft te maken met de totale mens-visie. Het wordt misschien moeilijk, maar zo is het gewoon. Hij was de meest ervaren keeper en heeft altijd geleverd bij mij. Ook toen hij kwam uit Valencia waar hij nooit speelde. Waarom? Omdat ik dat vertrouwen had. Zo simpel is het.”

Van Gaal is er nog niet over uit wie er wel gaat keepen in Qatar. “De eerste keuze weet ik nog niet. Bijlow zou eerste keeper keuze kunnen zijn, maar dat ligt aan hoe hij binnenkomt bij mij. Hetzelfde geldt voor Pasveer en voor Noppert. De enige die echt in vorm is, is Noppert. Maar ik weet niet hoe dat volgende week is.” Oranje begint over tien dagen aan de eerste wedstrijd op het WK. Om 17.00 uur is Senegal de eerste tegenstander voor het elftal van Van Gaal.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Flekken die bijna wekelijks de 0 houd is niet in vorm? Wat een gelul.

11 november 2022 om 13:48

Hij spreekt zichzelf gewoon tegen, met zijn totale mens principe onzin. Hij gebruikt dat "in vorm zijn" alleen wanneer het hem uitmaakt. Flekken niet in vorm? Pasveer in vorm?

11 november 2022 om 13:54

Net als dat je "moet" spelen. Dat stokpaardje van hem geldt alleen voor sommige spelers.

11 november 2022 om 13:58

Het hele selectiebeleid is één grote tegenspraak. Zegt ie eerst dat ie op basis van 4 kwaliteiten de keuze heeft gemaakt (balbezit NL, balbezit tegenstander en de twee omschakelmomenten), maar vervolgens pakt ie ook vorm, groepsproces erbij. Cillessen wordt niet geselecteerd omdat ie niet in vorm is, Klaassen en Taylor zitten er wel bij ondanks hun baggere vorm. Lang lijkt me ook geen leuke jongen in het groepsproces als ie niet speelt (net als Klaassen zo blijkt nu bij Ajax), maar worden dan weer wel geselecteerd. Heel raar allemaal

11 november 2022 om 14:01

@FCG95 Ja daar wordt je ook zo moe van inderdaad.

11 november 2022 om 14:06

Al zit je bij e club op de bank maar heb je geleverd in oranje zit je erbij.ik heb lang nog nooit zien leveren

11 november 2022 om 14:07

Hij gaf zelf aan dat Pasveer ook niet in vorm is en kort daarna zei hij dat teamgeest een belangrijke factor is. Bijlow wordt dus nummer 1 en hij ziet Pasveer zich het beste schikken in een reserverol, beter dan Flekken en vooral Cillessen, met Noppert dan als penaltyspecialist.

11 november 2022 om 14:10

Exact. Wat DeNuanceman zegt. Bij een toernooi is een van de drie idealiter een ervaren keeper, de “vader” van de groep. Bosschker in het verleden, bijvoorbeeld. Cilessen is waarschijnlijk geen geschikte bankzitter, dus dat werkt niet goed in de groep. Bijlow als gewenste eerste keeper. En waarom Flekken niet, en Noppert wel? Tja, misschien kan Noppert beter klaverjassen of zo?

11 november 2022 om 14:15

mooi uitleg, dit denk ik dus ook! +1

11 november 2022 om 14:30

Tuurlijk geldt dat niet voor iedereen. Volgens die logica neem je straks nog eerder iemand die wekelijks in de eerste klasse voetbalt dan memphis die meestal reserve staat.

Je hoeft toch niet alles te spelen om een betere voetballer te zijn dan iemand? Van trainen bij barcelona of real madrid ofzo leer je echt een hoop hoor

11 november 2022 om 14:36

Precies dat, Jasper gaat stennis schoppen als hij niet keept. Zit niemand daar op te wachten. Terechte keuze

11 november 2022 om 15:56



Blazoen van de bondscoach is be-FLEK-t , je moet gewoon niet naar die omhooggevallen Frans Hoek luisteren dat is echt een naar mannetje.

11 november 2022 om 16:18

Louis is 100% consequent. Wel als het hem uitkomt.
Zeg dan niks. Pasveer is hopeloos uit vorm. Cillessen niet.

11 november 2022 om 16:36

Moest wel lachen toen er werd gevraagd "en Pasveer is wel inform?" Super passief agressief haha. En dan zijn antwoord "nee" punt.

11 november 2022 om 18:25

@deNuance,
Ga maar vanuit dat Pasveer de eerste keeper wordt.

Waarom?

Door het hogere intensiteit op de trainingen elke dag, kan het lichaam van Bijlow niet aan en raakt dus geblesseerd. Plus, Bijlow wilt zich bewijzen en gaat uit zijn comfort zone om nog meer uit zichzelf uit te halen. Hiermee versneld hij het gevaar alleen maar.

11 november 2022 om 18:37

Ah jij kent hem.

11 november 2022 om 13:51

Hier ben ik wel het meest verbaasd over.

Flekken en Danjuma.

11 november 2022 om 13:52

Die gaan niet mee, omdat Pasveer en Lang in vorm zijn.

11 november 2022 om 13:56

Haha, you got em there! 🤣

11 november 2022 om 13:56



Heb je ook echt wedstrijden gezien? ik namelijk niet, weet dus echt niet of het terecht is. Al kan het niet slechter dan Pasveer de laatste weken

11 november 2022 om 14:34

Heel gek idd dat flekken er niet bij zit. Zou denk ik bij alle Nederlandse clubs basis staan.

11 november 2022 om 17:53

Buiten de top-3 waarschiijk wel ja.

11 november 2022 om 15:10

Pasveer is mee vanwege de ajax connectie en teamgeest wat van gaal zo belangrijk vind.
Bijlow is het eeuwige talent die het verdient.
Noppert is denk ik dan de winnaar van de strafschoppen test.
Cillessen is duidelijk geworden dat hij niet in het team past en lastig is. Dit wil je uiteraard nu niet
Flekken gaf aan alleen als 1e keeper mee te willen en waarschijnlijk twijfelt van gaal hieraan. Anders had ik hem altijd meegenomen ipv pasveer

11 november 2022 om 16:26

Van gaal lult altijd uit zijn nek

12 november 2022 om 08:56

Die zit niet bij die drie keepers, daar ging het over. Wie van de drie in vorm is.

Ik lees en zie het al. Dit wordt Noppert in Oranje! Goh, wat zou ik het geweldig vinden als hij wat minuutjes zou maken. Natuurlijk is Flekken een veel beter keeper, maar dat maakt bij ons Louis niet uit!

11 november 2022 om 14:21

WK-finale Nederland-Frankrijk. Na negentig minuten staat het door goals van Memphis Depay en Kylian Mbappe 1-1 en in de verlenging vallen geen doelpunten meer. In minuut 119 lost Noppert Bijlow af. Vervolgens pakt de Trots van Joure in de strafschoppenserie penalty's van Benzema, Dembele, Mbappe en Camavinga. En we zijn wereldkampioen ;-).

11 november 2022 om 15:48

Als dat gebeurt verdient Noppert een standbeeld. Wat zeg ik? Vier standbeelden! Eentje op de KNVB Campus in Zeist, eentje bij het Abe Lenstra stadion, eentje de amateurclub waar het allemaal begon en eentje op een stadsplein in Heerenveen.

11 november 2022 om 16:29

Ik denk Bijlow. De laatste keer niet selecteren was even(terecht) om te prikkelen. Een oude truc van Van Gaal.

Er is van alles aan te merken op die andere twee, maar ik mag toch vooral hopen dat Noppert niet gaat keepen op het Wk...

11 november 2022 om 13:59

Waarom dan eigenlijk niet? Zelf heb ik ook het liefst Bijlow, maar een Pasveer keept toch vreselijk? Noppert is geweldig in vorm en laat het elke week zien. Dat kan geen enkele andere keeper zeggen

11 november 2022 om 14:02

Omdat keepen op een WK heel, maar echt heel anders is dan keepen voor een middenmoter in de Eredivsie. Misschien kan hij de druk wel aan, maar dat is vooral een enorme gok. Bij een keeper van Twente, AZ, Utrecht of Vitesse had ik hetzelfde gezegd trouwens.

11 november 2022 om 14:20

Wat een domme reactie.. Enkel omdat het hier een keeper betreft van een niet topclub..
Als van Gaal de reserve keeper van Ajax 2 had meegenomen was er niks aan de hand geweest..

Keepen tegen Senegal, Qatar of Venezula is minder eng dan keepen tegen Ajax of Feyenoord in de ED.. Je krijgt ook veel minder ballen, dus kan er minder doorlaten..
Wat is het probleem precies?

11 november 2022 om 14:23

Je reactie beginnen met 'wat een domme reactie' en dan een reactie typen met alleen maar domme en kromme argumenten. Ronduit knap

11 november 2022 om 14:23

Ik ben fan van Noppert, maar keepen in de top is meer letten op fouten dan op reddingen. De wedstrijd Heerenveen-PSV is daar een goed voorbeeld van. Noppert verricht daarin goede reddingen en wordt een uitblinker genoemd, maar een keeper van een topclub zou afgerekend worden op de zwakke positionering bij de winnende goal. Vorig jaar biedt Twente-PSV nog een referentiekader. Unnerstall krijgt duimpjes voor een goede wedstrijd, ondanks een megablunder bij de 3-3. Drommel wordt voor zijn fout bij de 1-0 volledig afgefakkeld.

11 november 2022 om 14:38

Klopt, zag je ook met Understall, goed bij Twente en bij PSV een stuk minder

11 november 2022 om 14:55

In wat voor wereld leef jij? Keepen tegen Senegal, Qater of Venezuela (die doen geeneens mee maar oke) minder eng? Natuurlijk niet. Je staat op een WK waar honderden miljoenen mensen naar kijken. Die druk is duizend keer groter dan in de Eredivisie. En dan noem je mijn reactie dom, wat een lef.

11 november 2022 om 16:30

Venezuela??

11 november 2022 om 17:02

Nou ben ik het ook absoluut niet eens met Foppe hoor. Keepen op het WK brengt gigantisch veel druk met zich mee. Ik vind dat Noppert enigszins heeft bewezen met veel druk om te gaan. Na zijn eerste selectie bij NL en de voorselectie stond er gigantisch veel druk op. En daarin heeft hij geweldig gekeept. Zelf had ik Bijlow, Cillessen en Flekken meegenomen, puur op kwaliteit. Maar ik ga ervan uit dat Noppert de penaltykiller wordt genoemd (pasveer en Bijlow zeker niet namelijk), dus dan vind ik dat een logische reden om hem in ieder geval mee te nemen.

Ik blijf het toch fijn vinden dat Gaal wel alles netjes beargumenteerd. Dat was met De Boer toch anders. Ja ik zou ook een aantal andere keuzes maken maar ik heb er met Louis toch vertrouwen in.

11 november 2022 om 13:51

Netjes beargumenteerd met verkeerde argumenten. Flekken heeft de op 1 na minste tegengoals in de bundesliga en speelt dit seizoen sterk. Hoezo dan 'er is er maar 1 in vorm..'

Sorry maar dan kijk je alleen eredivisie blijkbaar..

11 november 2022 om 13:52

Ik schreef het en dacht... die vlieger gaat niet op voor Flekken. Dat is ook voor mij de vreemde eend im de bijt. Die had er voor mij ook 100% bij gemoeten.

11 november 2022 om 13:55

Enige mogelijke verklaring daarvoor is dat Noppert de enige in vorm is van de drie geselecteerden. Ook een waardeloos argument, daar niet van, maar dan klopt het een beetje.

11 november 2022 om 14:10

Zo zou je het ook kunnen zien, maar dan geeft ie toe dat ie dus niet op vorm selecteert.. Wat bij andere spelers wel weer zo wordt gebracht..

11 november 2022 om 13:51

@La-Decima, helemaal met je eens. Hij geeft van te voren aan wat hij wel of niet zegt en dan komen meneer Valentijn weer tussendoor..

Hij heeft spelers geselecteerd m.b.t vorm in combinatie met teambelang. En ja Flekken is goed in vorm maar wellicht vallen de andere spelers beter in het teamproces.
Enige wat ik niet begrijp is dat je 4 spitsen meeneemt ook al heb je plan B en plan C. Daar zie ik geen logische gedachte achter.

11 november 2022 om 13:55

Ik vind het anders een hele gekke redenatie. Hij zegt dat Cilissen niet wordt opgeroepen omdat hij nu niet in vorm steekt, maar hij zegt ook dat Cilissen altijd onder hem gepresteerd heeft en dat hij hem ook heeft opgeroepen toen hij niet presteerde bij Valencia. Waarom zou je hem dan nu niet meenemen? Beetje rare redenatie.

Daarnaast zegt hij ook nog eens dat hij vind dat er maar één keeper in vorm is en dat is Noppert. Dus hij vind Biljow en Pasveer ook niet in vorm.

Nee ik vind Van Gaal altijd heel erg raar in zijn redenaties. Voor sommige spelers gelden weer hele andere regels dan voor anderen. Ik vind dat geen probleem, hij moet lekker oproepen wie hij wilt, maar de beredenering klopt vaak niet naar mijn mening.

11 november 2022 om 14:09

@Miccoli, het thuislaten van Cilissen vind ik niet zo vreemd. Er spelen veel randzaken. Daarnaast gok ik dat Cilissen geen eerste doelman zal zijn, en wellicht kan hij daar niet tegen. Van Gaal kijkt naar het totale mens principe en kijkt naar meerdere zaken die hij niet bespreekt in een persconferenctie.

Belachelijk. Cillesen heeft met een veel mindere ploeg net zoveel tegengoals als pasveer. Slaat helemaal nergens op dit. Wat een clown die van gaal

11 november 2022 om 13:52

Ik had ook sowieso Cilessen opgesteld, maar Van Gaal vindt hem gewoon geen 1e keeper en niet geschikt om als wissel op de bank te zitten.

11 november 2022 om 14:47

Niet sls 1e keeper, das duidelijk anders was hij wel mee gegaan, lijkt mij. Maar, hij geeft wel aan dat Cillesen altijd geleverd heeft, en dat is nu net HET argument dat hij bij onbegrijpelijke keuzes hanteerd. Noet in vorm. Als er 1 keeper niet in vorm is is dat Pasveer. En dat 1 goede wedstrijd van Bijlow voldoende is om hem alsnog mee te nemen.... tja... de hetze, de media heeft gewerkt. Gefeliciteerd hoor.

11 november 2022 om 16:21

Dat Flekken er niet bij zit vind ik veel vreemder dan dat Cilessen er niet bij is. Cilessen lijkt gewoon niet in de groep te liggen. De generatie Sneijder/van der Vaart halen hem onderuit, de Boer was ook snel met hem niet meenemen en nu van Gaal. Uit vorm is gewoon een nette manier het uit te leggen. Kunt de persoonlijkheid van Cilessen moeilijk helemaal gaan afkraken als bondscoach

11 november 2022 om 16:31

Ach kan cillissen nog wat kinderen gaan verwekken...

Fout, Louis. De enige die echt in vorm is, is Flekken! En die heb je niet geselecteerd.

11 november 2022 om 14:22

Noppert is ook in vorm hoor.. Je kijkt geen wedstrijden van Heerenveen zeker?

In 12 wedstrijden 7 ballen doorlaten is gewoon sterk (dan vergeten we de vijf tegen Ajax even).

11 november 2022 om 16:24

Cillesen was ook in vorm totdat half Nederland hem kapot ging proberen te maken. Jasper is ook een mens, dat beïnvloed gewoon je presentaties.

11 november 2022 om 17:04

Tja, die druk komt er nou eenmaal ook bij een WK. Een Noppert bleef goed keepen terwijl ineens heel Nederland naar hem keek door zijn voorselectie.

En Mark Flekken dan!?
Of ligt dat meer aan het team om hem heen?
Gezien Freiburg momenteel 3de staat in de Bundesliga

Jup beste reddingpercentage in de eredivisie. Bijna elke wedstrijd man of the match. 1 slechte wedstrijd een maand geleden tegen Sparta en hij is uit vorm. Ongelofelijk...

Bijlow is net in vorm geraakt. Hopelijk houdt ie dat vast.

11 november 2022 om 17:27

Bijlow gewoon eerste keeper, lijkt me.

Ben normaliter fan van Louis, maar hier zit hij gwn uit z'n nek te lullen. Hij vindt Cillessen gewoon een lul, geef het toe. En zie je 't al voor je, Noppert als eerste keeper van het Nederlands Elftal omdat hij 'in vorm' is. Flekken is toch veel beter, keept wekelijks in een top 5 competitie, doet dat erg redelijk en speelt daarnaast ook gewoon op Europees niveau. Dat zou toch je eerste keeper moeten zijn? Al valt er ook een argument te maken voor Bijlow, die het nu erg goed doet.

11 november 2022 om 13:52

En het verschuilen achter cillessen is niet in vorm. Terwijl die echt een wereldseizoen draait. 1 wedstrijd slecht gekeept een maand geleden en hij is uit vorm.

11 november 2022 om 13:52

@deechteajacied, echt je hebt gelijk dat Flekken goed in vorm is maar hij wilt voor het teambelang en mogelijk past Flekken daar niet in. Noppert, Pasveer en Bijlow zijn geen slechte keepers en een echte wereldtopper hebben we nu gewoonweg niet.

11 november 2022 om 13:53

'redelijk' zeg je... Ik vraag me af wat er voor nodig is voordat je vindt dat hij het goed doet? Hij houdt bijna wekelijks de nul, heeft al maanden geen fouten gemaakt, voetbalt goed mee, komt er altijd uit als hij onder druk wordt gezet, komt goed z'n goal uit bij 1 op 1 situaties, is in de lucht sterk, zet dode spelmomenten goed neer etc. etc. Maar misschien wil je dat hij zelf nog de ballen erin schiet, dat kan

11 november 2022 om 14:02

Excuses, 'redelijk' moest 'erg goed' zijn. Bijlow natuurlijk volkomen terecht mee naar Qatar. Hoort daar onder de lat te staan. Alles beter dan die 40-jarige barista met grijs haar. Die is de afgelopen weken niet om aan te gluren. Daar gaat letterlijk alles mis.

11 november 2022 om 14:56

O o o o nee het is een wereld keeper. Een fantastische xxl keeper, onbeperkt goed. Hij is de onbetwiste 1 met hoofdletters. Sorry hoor, maar alleen tegen die Italianen thuis stond ie goed te keepen. Maar hoe raar ook, dat was niet zo moeilijk. Als iedereen in en rond de 16 verdedig hoef je als keeper alleen de gaatjes te dichten. En dat bijlow prima. Maar laten we hem niet groter maken dan ie is. Het het logisch gevonden op pasveer thuis te laten. Vind die niet in vorm al geeft ie ook nu niet bepaald een lekker spelende ploeg voor zich

kunnen we vanaf nu kappen met dat hele "in vorm" gedoe, lijkt me toch duidelijk dat dat er geen ruk mee te maken heeft. Hoe verklaar je anders dat een Klaasen, Taylor en Lang wel meegaan, maar bijv. een Danjuma of Malen niet.

11 november 2022 om 13:53

En over Depay maar te zwijgen....

11 november 2022 om 14:24

Depay moet altijd mee. De speler is nota bene de topscoorder van de selectie. Zonder hem zat NL in de Nations League in de vierde pot..

Dat hij geblesseerd is geweest is misschien zelfs wel goed, dan komt hij fit aan en kan een MvB rol spelen.

11 november 2022 om 13:57

Wil je nou zeggen dat Malen in vorm is?

Bijlow is de laatste weken ook in goede vorm en is van deze drie sowieso de meest complete keeper.

11 november 2022 om 13:54

Hou toch op met je Bijlow man. Zogenaamd jarenlang het grootste keeperstalent maar nog steeds niet overtuigend. Cillessen en Flekken zouden boven hem moeten staan.

11 november 2022 om 13:59

Rutgerrr, hoeveel wedstrijden heb je al van Flekken gezien?
En je begrijpt dat ontwikkeling van keepers met horten en stoten gaat? Is gewoon een groot keeperstalent en zoals Baardgrasmus aangeeft gewoon een complete keeper. Even mindere vorm (niet zo erg als de media wilde doen geloven), maar keept nu g ewoon weer goed.
Maar met jouw redenatie is Timber ineens ook geen talent meer, want hij is ook een maandje uit vorm en totaal niet overtuigend.

Er is wel een keeper in vorm die al een hele tijd bij de selectie heeft gezeten: Flekken. Zeer opmerkelijk dat een Pasveer die dus in de ogen van Van Gaal ook niet in vorm is, wel meegaat in plaats van Flekken.

11 november 2022 om 16:35

Er is maar 1 keeper echt top waarom zit hij er niet bij? Jan de boer van Groningen...

Hoppa, Noppert in de basis want hij is in vorm! Hoeveel krijgt hij tegen? Niets, Nada, Noppert!

Met Flekken en Cilissen erbij was het nog een discussie waard, maar nu? Wat Pasveer laat zien lijkt werkelijk waar nergens op en Noppert heeft nog nooit op hoog niveau of onder veel (internationale) druk gespeeld.

Wat een bullshit, cillissen heeft aantal weken 1 slechte wedstrijd gehad, heeft tijdens dit seizoen meer reddingen gemaakt als Bijlow of noppert, Flekken staat hele seizoen al goed te keepen in bundesliga, nee dan neem je pasveer mee die laatste weken iedere wedstrijd onzeker staat te keepen. Noa lang selecteren die weken op bank zit bij Brugge. Als Cillissen een irritant mannetje zou zijn wat is Noa lang dan. Neem dan gewoon Danjuma mee.



Sinds de nation league is de ene keeper hard achteruit gegaan en de andere keeper maakt sprongen voorwaarts. De enige constante is Noppert. Wel verbaast dat Bijlow erbij zit, had ik niet verwacht.

Heeft Cilessen nou zoveel fouten gemaakt? Kan mij alleen Sparta herinneren, terwijl Pasveer afgelopen woensdag bij beide tegendoelpunten op een amateurkeeper leek. En eigenlijk al sinds zijn debuut in Oranje waardeloos bij Ajax keept. Ajax is niet voor niks op zoek naar een alternatief in de winterstop.

Nog vreemde vind ik de afwezigheid van Flekken. Die heeft er altijd bijgezeten en nu puntje bij paaltje wordt hij gepasseerd.

11 november 2022 om 13:54

Het is ook alleen sparta, de rest bijna alleen maar man of the match elke wedstrijd.

Wat een grote grap is dit. Lang is uit vorm, mag wel mee. Cillessen is de beste Nederlandse keeper maar mag niet mee, dan ga je voor een Pasveer of Bijlow? Hou toch op Louis.

Cillessen is je beste keuze. Als je op vorm gaat selecteren mag je de halve selectie thuislaten. Dat Bijlow erbij zit is al ruk maar oke, maar Cillessen had nummer 1 moeten zijn. En waar the fck is Flekken dan?

11 november 2022 om 14:00

Waarom is het ruk dat Bijlow erbij zit? Als je die de laatste weken ziet keepen, is hij toch de beste in de eredivisie? In jouw ogen misschien Cilessen, prima. Maar dan hoort Bijlow samen met Flekken er nog steeds bij te zitten.

11 november 2022 om 14:00

Dat hij er bij zit is al ruk? Ga toch weg man aansteller.

11 november 2022 om 14:09

Het is zeker een grote grap, wel een tip voor volgende keer als je een grote grap gaat maken: Kondig het niet aan, juist het verrassingseffect is deel van de grap. Dat wij gaan twijfelen, zou Rutger echt denken dat het selecteren van Bijlow ruk is? En dan beseffen, nee zo weinig voetbalinzicht heeft niemand en allemaal hard lachen.

Nou goed, ga vooral zo door met grappen maken en als je de volgende stap wil zetten, begin in kleine zalen. Succes Rutger!

11 november 2022 om 14:47

Je hebt blijkbaar niet goed geluisterd. Hij heeft duidelijk uitgelegd dat Noa Lang altijd heeft gepresteerd in het Nederlandse Elftal. Hij zegt duidelijk dat hij dat zeer zwaar vindt meewegen. Daarnaast zal Lang geen basisspeler worden, maar kan hij invallen. En dat doet hij de laatste weken zeer goed. Lang is gretig en zal, als hij van de bank komt, er alles aan doen om een doelpuntje te maken.

11 november 2022 om 16:04

Onderbouw waarom het ruk is dat Bijlow er bij zit?

11 november 2022 om 14:23

Is het een drama omdat louis de verkeerde tweede keeper heeft opgeroepen? Het grootste deel van de selectie stond toch al vast dus of nou Flekken of Cillessen de bank warm mag gaan houden maakt niet enorm veel uit. Geldt trouwens ook voor de rest van de selectie. Ik weet nog dat er bij het ek enorm veel heisa was over Hateboer ipv Karsdorp, waarna alle belangrijke wedstrijden gespeeld werden door Dumfries, dus maakte et allemaal niks uit. Nu ook met Brobbey of Danjuma. Het is al maanden duidelijk dat Janssen de tweede spits is en Luuk voor het laatste kwartier. De rest is dan toch voornamelijk opvulling. Ook doet men alsof het kwaliteitsverschil tussen sommige spelers gigantisch is maar spelers als Pasveer en Klaassen hebben ook hele goede wedstrijden gespeeld (vooral in Oranje) en wie er wel in zouden moeten volgens velen is toch ook geen wereldtop

Wat een fraude. Flekken heeft het meest de 0 gehouden van allen. Staat gewoon goed te spelen met Freiburg.
Iedere keer zit hij er voor spek en bonen bij, want hij wilde de vorige keer Pasveer ´´zien´´.

Bijlow, Flekken en Noppert moest het zijn, dit slaat nergens op.

Gelukkig is Pasveer wel in vorm. O wacht...

Van Gaal heeft m.b.t. Cillessen natuurlijk geen ongelijk, begon geweldig maar laatste paar wedstrijden is het wel wat minder, al is het overall nog steeds wel goed. Bijlow lijkt mij met afstand de meest logische nummer 1. Noppert doet het goed maar ook pas een wedstrijd of 10 en dat Pasveer meegaat vind ik op basis van de vorm van de dag eigenlijk een beetje lachwekkend, die laat echt veel houdbare ballen door. Rare keuzes, maar van Gaal zal ongetwijfeld weten wat ie doet.

11 november 2022 om 16:31

Hij wil gewoon van de discussie af en dat zal nu zo zijn.
Bijlow 1e keeper, Pasveer als veel mindere 2e keeper die niet zal mouwen en Noppert voor de pingels, mocht het daar op uitlopen.

Ik had liever Cillesen gezien omdat hij ervaring heeft en eigenlijk altijd goed presteerd, maar het is wel uitgekookt van Louis

Maar waarom is Pasveer dan opgeroepen? Die heeft bijna het niveau van Drommel vorig jaar. Pasveer heeft de laatste weken echt verschillende houdbare ballen doorgelaten. Echt lachwekkend dat hij is opgeroepen. Pasveer was de minste van de 5 geselecteerde keepers.

Van Gaal Van Gaal Van Gaal toch, wat maak jij je zo compleet belachelijk wanneer het over de keepers gaat. Samen met die marionet van een professor Hoek. Er is inderdaad maar 1 doelman echt in vorm en dat is Mark Flekken en anders Justin Bijlow wel. allebie horen zij mee te gaan en niet Pasveer noch Noppert. Samen met Krul had je dan een uiterst goed keeperstrio. Ik mag toch hopen/aannemen dat Bijlow gewoon de 1e keeper wordt op het Wk?

11 november 2022 om 14:28

Wat een domme reactie.. Je kan doen dat Flekken en Bijlow in vorm zijn. Maar om dan te beweren dat Noppert niet in vorm is.. Kijk je wel voetbal buiten de top dan?

En dan fucking Krul noemen? Die man komt op geen 1 lijstje meer voor.

11 november 2022 om 14:45

Volwassen reactie dit @foppe1986, jij bent zeker voor Heerenveen? Noppert is en zal nooit Oranje materiaal worden. Dat hij in vorm is zal best maar betekent niet automatisch dat je maar in aanmerking moet komen voor Oranje maar dat hebben Van Gaal en professor Hoek zelf veroorzaakt.

Dat Krul op geen 1 lijstje meer voorkomt is omdat dat de enige is die een ruggengraat heeft van alle keepers in NL die zich niet laat uitlenen voor een nutteloos expiriment. Notabene de man waardoor je in 2014 zo ver raakte.

Cillessen is gewoon ten onder gegaan aan zijn eigen houding en karakter. Als hij goed in de groep lag en niet op alles als een drol had gereageerd had hij er gewoon bij gezeten. Nu ziet van Gaal hem gewoon als risico als hij gepasseerd zou worden. Hij zal dit nooit zo zeggen om Cillessen te beschermen.

Ah joh Jasper is toch een vreemde vogel. Als je voor Bijlow gaat moet je hem niet als 2e keeper hebben. Van Gaal weet wat ie doet! Teamproces/eenheid is key. Heerlijk hoe hij in de persco sprak. Vergelijk dat even met dBoer lol.

11 november 2022 om 14:07

Precies dit. Mensen luisteren niet goed naar wat van Gaal zegt. Hij kijkt naar karakters en leveren. Cillessen is gewoon een risico in zijn ogen en de overige spelers die misschien twijfelachtig zijn kent hij goed van de kwalificatie reeks. Daar heeft hij vertrouwen in dat niet de vorm maar kwaliteit de doorslag geeft. Kan je van alles van vinden maar hij is duidelijk en in mijn ogen zeker consequent.

11 november 2022 om 22:21

Jep, kijk ook maar wat Sneijder net heeft geroepen in vandaag offside, zegt genoeg en bevestigd exact dit wat ik dus aangaf.

11 november 2022 om 14:14

Zoals Huntelaar die ook de sfeer verziekten toen Van Persie eerste spits was op het EK. Ik snap dat je Cillissen niet mee neemt als reserve keeper. Gaat echt over het teamproces daarom blijft hij thuis.

Van Gaal gooit het op de niet-in-vorm-zijnde-Cillessen. Maar iedereen, en dan zet ik écht mijn NEC-bril af, is Cillessen in prima doen. Er staat echt iemand onder de lat en hij heeft NEC meerdere malen op de been gehouden. Heeft met 15 tegentreffers een van de minst gepasseerde defensies van Nederland én toch vindt-ie Jasper niet in vorm. Gek, vreemd, bizar...

Ik gooi het erop dat Jasper geen teamplayer is en kan zijn wanneer hij zich als tweede doelman moet opstellen. Dat merkte ik tevens op aan Van Gaal's argumenten van zonet. Hij zal ergens wel gelijk hebben, denk ik maar dan. Hij werkt tenslotte met ze...

11 november 2022 om 14:29

Cilessen is een mietje.. En mietjes mogen van Qatar het land niet in.

11 november 2022 om 16:34

Oh, dus jij blijft ook thuis?

Van Gaal let sowieso ook op hoe iemand zich presenteert. Cillisen die zichzelf in Oranje praatte helpt daar niet bij. En Flekken live in de uitzending bij Rondo ook niet. Hier heeft Van Gaal een ‘En wie denk jij dat je bent’ toegepast. Dat Pasveer wel in vorm schijnt te zijn is onzin.

Tussen neus en lippen door kon je al horen dat Pasveer voor van Gaal de nummer 1 wordt. Dat hij bij Ajax nu uit vorm is maakt niet veel uit. Want in de wedstrijden die hij gespeeld heeft in Oranje heeft hij wel geleverd.

Noppert zit er bij als penalty killer en Bijlow zit erbij omdat hij potentie eerste doelman zal worden en goed ligt binnen de groep.en het ook heeft laten zien

Flekken is afgevallen op basis van de wedstrijden die hij in Oranje gekeept heeft en het niet heeft laten zien.

En Cillesen ligt dus duidelijk niet goed binnen de groep, er ook vanuitgaande dat hij geen eerste doelman zal zijn tijdens de WK en Van Gaal dus geen stoorzender wilde hebben.

Noa Lang is een jonge onbevlogen speler die onbevlogen is en tegen de gevestigde orde kan schoppen, meer dan dat Danjuma dat zou doen. Dus vandaar de keuze. Het helpt ook dat hij de laatste tijd als supersub wordt gebruikt.

Weghorst zit erbij vanwege loyaliteit en inzet onder van Gaal.

Taylor heeft onder van Gaal meer geleverd dan Gravenberch..

Dus in principe als je het zo bekijkt valt er wel wat voor te zeggen.

11 november 2022 om 14:26

Helemaal mee eens. Het is bijna alsof Louis al hun wedstrijden heeft gezien en hun kwaliteit binnen de oranje selectie belangrijker vindt dan hun kwaliteit op dit moment bij hun club. Het doel is niet om de leukste 26 namen te vinden (het is geen fifa) maar om wedstrijden te winnen en met taylor zou dat zomaar eerder kunnen gebeuren dan gravenbergh

11 november 2022 om 14:33

Pasveer als eerste keeper is net zo armoedig als vorige keer Stekelenburg. Twee toernooien met twee bejaarden op goal. Dit gaat zo niks worden.

11 november 2022 om 14:37

Ben het overal met je eens behalve over de keepers. Noppert gaf toen al aan geen penalty gestopt te hebben dus lijkt me sterk dat hij de penaltykiller is. Sterker nog, ik denk dat er helemaal geen penaltykiller is. Gewoon 3 keepers die een prima mentaliteit hebben.

Bijlow en Pasveer hebben bij Oranje volgens mij prima gekeept, juist in tegenstelling tot Flekken die heel matig was bij Oranje. Noppert is ook geselecteerd omdat hij juist nu in vorm is. Ik verwacht dat Bijlow zal gaan beginnen.

11 november 2022 om 14:53

Dat hij geen penalty heeft gestopt in die test wil niet zeggen dat hij niet de "penaltykiller" is waar ze naar opzoek zijn. Ik denk ook niet dat er een echte penaltykiller is, maar Noppert zou daar waarschijnlijk het dichtst in de buurt komen vanwege zijn lengte. Hij is de langste van het stel en uit de vorige WK koos van Gaal om diezelfde reden voor Krul omdat hij een langere "reach" had, terwijl hij ook niet bekend stond om penalties te stoppen.

Het is allemaal een mentaal spelletje.

11 november 2022 om 15:06

Laatste zin ben ik met je eens, ben benieuwd. 2.03m kan wel een dingetje worden bij de tegenstander idd.

11 november 2022 om 15:14

Zou onbegrijpelijk zijn. In de twee interlands van Pasveer kreeg hij totaal niets te doen. Hij heeft idd geen bal in eigen doel gegooid, maar ik mag toch verdikkeme hopen dat Louis hem niet laat starten op het WK. Dan nog liever Noppert. Dan denkt de tegenstander iig nog wie is die rare lange slungel bij hun op goal.

Flekken heeft niet gepresteerd en waarschijnlijk niet overtuigd tijdens zijn periode bij Oranje. Van Gaal en consorten zitten dichter op de situatie.

Flekken doet het goed in Duitsland, maar dat zegt niet alles over zijn prestaties in Oranje. Jammer, had hem zelf wel meegenomen ipv Pasveer. Al begrijp ik de keuze voor Pasveer. Hij accepteert een reserverol en ligt (blijkbaar?) goed in de groep.



Lijkt me toch duidelijk betreft keepers lieve mensen, de reden dat Cillessen niet mee gaat is omdat hij niet lekker in de groep zou liggen. Dat is ook een punt waar hij naar keek, waarschijnlijk ging het tussen Pasveer en Cillessen en ligt Pasveer goed in de groep en is daarom mee. Als Cillessen goed in de groep zou liggen zou hij 100 mee gaan. Noppert lijkt dus eerste keeper te worden als we van Gaal zo horen. Wel gek dat Pasveer boven Flekken komt, maar dat komt dan denk ik door die twee goede potten maandje terug.

11 november 2022 om 14:22

Je kunt niet alleen maar naar kwaliteit kijken, zoals je zelf al aangeeft. Je hebt ook een groep nodig waarmee je, hopelijk, zo'n vier weken mee onderweg bent (exclusief korte voorbereiding). Dus dan moet je er ook voor zorgen dat het qua sfeer goed is. En daar is Pasveer denk ik erg sterk in. Dat is gewoon een competentie die door Van Gaal, terecht ik mijn ogen, wordt meegenomen.
Al die mensen die roepen dat het komt omdat 'ie bij Ajax speelt zijn kleuters. Dit is Van Gaals laatste kunstje (al hoop ik persoonlijk op nog een half jaartje Ajax na het WK). Die man is maar met éã©n ding bezit: wereldkampioen worden. En daar stelt hij de selectie op samen. Hij kijkt niet naar clubs, naar status, naar lange termijn gevolgen. HIj kijkt puur en alleen naar welke 26 spelers de sterktste selectie vormen.

Zullen we gewoon de bondscoach zijn werk laten doen en lkkr kijken naar t WK anders? Laat clubliefde ff wat t is. Nu tijd om te genieten… hopelijk dan .

Flekken niet mee???? Mijn inziens de beste!
Louis zal er in de loop van het toernooi zeker nog vaker van wakker liggen.

Maar "gelukkig" is Pasveer in goede vorm 😆🤭

Zonde. In mijn ogen nog steeds de beste optie die we hebben. Ik begrijp zijn argumenten, maar ergens is het toch scheef. Een ploeg als NEC krijgt überhaupt veel meer kansen tegen, de keeper heeft veel meer te doen, dus veel meer kans om uit te blinken maar ook veel meer kans dat er een fout(je) gemaakt word. En dan nog erbij vertellen dat hij altijd vertrouwen in Cillessen had, ook toen hij niet speelde bij Valencia. En dan nu op basis van de laatste weken is dat vertrouwen ineens weg? En leuk dat Pasveer mee mag, maar dat is geen toekomst en is sowieso geen betere keeper dan Cillessen of Flekken.

Ik vind het wel grappig en bijzonder om te zien hoe mensen van Gaal nog net niet seniel en compleet voor gek verklaren. tuurlijk je mag een andere visie hebben. Maar dat betekent niet dat de keuzes van van Gaal te rechtvaardigen zijn. Weet iemand hier precies wat LvG van Plan is met dit Oranje. zo ja dan hoor ik het graag. LvG kiest niet alleen maar de beste spelers die in vorm zijn. hij kiest ook de spelers waar hij het beste team mee kan smeden. Sommige Jongens zoals een Depay, van Dijk, de Vrij, Frenkie, daar kun je simpelweg niet om heen. dat is de basis van je elftal. een aantal mensen vergeet denk ik hoe belangrijk het is dat de groep in elkaar valt, naast de voetbalkwaliteiten, moet er ook de bereidheid zijn om echt voor elkaar door het vuur te gaan. Er zijn maar weinig teams die ik heb zien presteren zonder chemie (alleen het vrouwenhockey elftal). laat de mensen die daadwerkelijk de kar moeten trekken excelleren. de andere moeten vooral alles geven en als het moet 100km per wedstrijd willen knallen.

Allemaal leuk en aardig en een hoop meningen van iedereen hier. Maar ik vind het een prima keuze. Bijlow als eerste doelman, Pasveer met ervaring 2e man en onze vriend Noppert voor de penalties en misschien ook wel voor de sfeer. Ik zeg: helemaal goed Louis!!

Pardon? Bijlopen niet in vorm?

Quizvraag,

Wie is de minst gepasseerde doelman in de bundesliga? Cijfers liegen niet.

Maar van Gaal zal wel zeggen dat we er allemaal geen verstand van hebben. Wat verlang ik toch terug naar Koeman die gewoon de beste spelers selecteerde

Flekken misschien wel een verrassing maar ik heb vertrouwen in Van Gaal. Denk dat hij het echt wel weet met die 3 keepers. Noppert denk ik ook gewoon voor eventuele penalties. Denk dat Bijlow gaat keepen en Pasveer gewoon 2e keeper is.

11 november 2022 om 15:47

Dat moge duidelijk zijn, je gaat geen bejaarde op goal zetten in een WK en Noppert speelt pas sinds een jaar. Ik denk dat ze een grote fout maken geen internationale ervaring mee te nemen, althans het is wel een hele grote gok.

11 november 2022 om 15:54

We zullen zien. Van Gaal had ook Cillessen voor de leeuwen gegooid met alleen Eredivisie ervaring bij het WK van 2014. Dus heb vertrouwen in Van Gaal zijn keuze.

11 november 2022 om 16:47



Klopt, althans wel wat CL wedstrijden in de benen ook maar opzich niet veel meer ervaring dan Bijlow inderdaad. Maar Bijlow staat wel bekend als een brekebeentje, als die straks geblesseerd raakt, wie ga je dan nog met fatsoen opstellen? Noppert kan je gewoon niet maken, die heeft veel te weinig ervaring om zulke verantwoordelijkheid te dragen, Pasveer kan echt niet meer op zulk hoog niveau. Ik snap best dat ze echt een eerste man willen hebben, maar als die wegvalt heb je echt een heel groot probleem.

hoeveel mensen hebben Flekken dan zien spelen?

Die man is niet goed bij zijn hoofd. Waar in Amerika een seniele oude man president is, hebben wij hem als bondscoach. Niet uit te leggen hoe de keuzes zijn gemaakt. Flekken is in vorm evenals Bijlow.

Zal die vreemde actie tegen Feyenoord in de laatste minuut ook niet hebben meegespeeld? Daar liet hij toch zien tot onverwachte acties in staat te zijn.

Andries is heeel belangrijk in de kleedkamer natuurlijk met zijn persoonlijkheid. Heeft hij trouwens al een bloemetje naar Warner Hanh gestuurd?

11 november 2022 om 16:49

Ook erg goed met zijn voeten

Is het niet zo dat vgaal, Cillessen juist adviseerde om naar NEC te gaan om 1e keeper te zijn ivm het aankomend wk? Dan begrijp ik de woede van Cillessen zeker wel

Persoonlijk had ik Danjuma en Botman ook meegenomen en Weghorst laten vallen. In de defensie had ik Blind thuisgelaten, die bakt er werkelijk niks meer van. Kan alleen opbouwen, maar voor de rest is het geen energieke speler meer. Flekken had ik meegenomen ipv Noppert. Noppert is weliswaar in vorm, en misschien wordt het wel een wereldkeeper ooit. Maar goed je moet nu leveren en Flekken is ook in vorm, maar heeft alleen niet erg goed geleverd in Oranje. Noppert is ook in vorm, maar heeft helemaal nog nooit gespeeld. Dat zou denk alleen voor penalties dan de reden kunnen zijn. Anders is zijn beredenering wel slecht.

Zou wel een stunt zijn als Louis voor Noppert zou kiezen als eerste keeper. Veldspelers heb je wel kwaliteit rond lopen maar doelmannen is armoe.

hahaha wat een grapjas. Kijkt hij wel Bundesliga? Flekken is gigantisch in vorm man. Mag toch niet hopen dat Noppert in de basis staat he... wat een aanfluiting

Maand September Speler van de maand en nu " niet in vorm ". Flekken wekelijks de 0. Seniele gek die van Gaal.. lekker vasthouden aan vormloze ajax spelers...

Nog even los van wélke keepers Van Gaal heeft besloten mee te nemen, vind ik het enorm onprofessioneel om maar 3 keepers te selecteren terwijl je er 4 mag meenemen. Zeker als je dan ook nog eens een keeper selecteert die enorm blessuregevoelig is, een keeper die 0 internationale ervaring heeft, en een keeper die oud en uit vorm is. Dan loop je echt een onnodig groot risico!

Wat ik op maak na deze persconferentie.
Noppert, dumfries, timber, dijk, ake, blind, jong, klaassen, berghuis, bergwijn en janssen

Maar is pasvorm wel in vorm de laatste wedstrijden?

Ik wacht even rustig af. Van Gaal heeft toch wel bewezen om het juiste team te selecteren. Dat is wat anders dan de beste spelers. Bijlow is op dit moment het meest in vorm. Die gaat denk ik spelen. Van Gaal heeft geen tijd om te trainen. Dus alle spelers moeten direct in vorm zijn.

Jankerd die Cilessen!!

Zelf niet weten wie de eerste keeper gaat worden omdat hij niet weet hoe ze beginnen. Maar wel cillessen achter laten omdat hij niet in vorm is.

Raar

Heeft van Gaal de laatste wedstrijden van Pasveer wel gezien?
Amai Amai die is niet alleen niet in vorm, maar is gewoon te slecht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren