Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kranten: ‘Perspectief Ajax opeens op de helling; AZ synoniem voor passie’

Laatste update:

AZ boekte zondag een verdiende 2-1 overwinning in eigen huis op Ajax, zo concluderen de kranten de volgende ochtend. Er wordt onder meer geschreven dat Ajax speelde zonder creativiteit en zich het kaas van het brood liet eten door de Alkmaarders. AZ kan daarentegen juist rekenen op veel lof.

"Perspectief opeens op de helling", kopt het Algemeen Dagblad. Ajax verspeelde binnen één week de koppositie, ongeslagen status en het momentum. “Alfred Schreuder en zijn elftal gaan met een flinke kater en een berg huiswerk de interlandperiode in na de pijnlijke nederlaag tegen AZ.” Journalist Johan Inan viel vooral de frustraties bij de spelers van Ajax op. “Na het laatste fluitsignaal foeterde Edson Álvarez er in het Spaans op los, terwijl hij zijn shirt wegsmeet. Op de achtergrond stond Steven Berghuis met zijn hoofd tegen dat van Pantelis Hatzidiakos, die vijf minuten eerder ook al kennis had gemaakt met het temperament van Dusan Tadic.”

“Ajax heeft zich in Alkmaar de kaas van het brood laten eten”, zo luidt de conclusie van De Telegraaf. Journalist Mike Verweij zag een agressiever AZ een verdiende overwinning boeken, toch is er kritiek op scheidsrechter Bas Nijhuis. “De Tukker maakte er weer de Nijhuis-show van en had bij een 0-1 stand de latere doelpuntenmaker De Wit met rood naar de kant kunnen sturen wegens een harde charge op Jurriën Timber. Voor een vergelijkbare tackle als die van AZ-middenvelder Reijnders op Brobbey riep Nijhuis een dag eerder als VAR tijdens RKC-Cambuur collega Sander van der Eijk naar de kant om rood te geven. Nu nam hij de verkeerde beslissing.”

Journalist Dick Sintenie van Het Parool looft een ‘fris en standvastig’ AZ, dat speelde als een hecht collectief. Met de nederlaag kreeg Ajax voor de tweede keer in zes dagen ‘een flinke tik op de neus’. “Bondscoach Louis van Gaal heeft vrijdag acht spelers van Ajax geselecteerd voor Oranje. Van hen was er maar één die tegen AZ een dikke voldoende haalde: doelman Remko Pasveer.” Sintenie kan moeilijk begrijpen dat Jordy Clasie niet is opgeroepen en de Ajacieden Kenneth Taylor en Devyne Rensch wel.

“Passie en onvoorwaardelijke strijd wonnen van hooghartigheid en de gedachte dat het wel losloopt in het leven van een Ajacied”, schrijft Willem Vissers namens De Volkskrant. Ajax was volgens Vissers ‘de voorgenomen controle’ en speelde voor rust met ‘aan desinteresse grenzende slapte' eeuwig terug op doelman Remko Pasveer, zonder creativiteit. De journalist deelt echter ook credits uit aan de ploeg van trainer Pascal Jansen. “AZ was in Alkmaar synoniem voor passie en totale overgave, gepaard aan mooie staaltjes voetbal, met als schaduw over het spel de schandelijke overtredingen van Mees de Wit, Dani de Wit en Tijjani Reijnders, maar bij scheidsrechter Bas Nijhuis kun je daarmee zonder rode kaart wegkomen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik wacht nog ff af en straks benoemen ze AZ nog als titelkandidaat. Ff rustig aan graag, ook het grote Ajax kan fouten maken.

19 september 2022 om 10:49

Deze slechte wedstrijd is net als bij Liverpool een zwaktebod van tactisch inzicht van Schreuder. Hij heeft duidelijk aangegeven dat bij een achterbal Pasveer en Bassey naast elkaar moesten staan. Dit is voor ploegen heel makkelijk vast te zetten, maar blijft hier toch mee doorgaan. Pasveer doet het goed qua reddingen, maar is duidelijk geen meevoetballende keeper, heeft weinig overzicht maar toch doet Schreuder een beroep op de voetballende kwaliteiten. Hetzelfde is natuurlijk bij Bassey het geval, dat is een pure verdediger. Dat Ajax niet goed voetbalt ligt in dit geval puur bij de trainer, al vind ik dat een echte persoonlijkheid als keeper na 20 minuten ook wel mag zeggen dit werkt niet, naar voren.

19 september 2022 om 10:56

Ach Pasveer kan zeker redelijk goed meevoetballen maar belangrijkste is dat hij niet in paniek raakt. Dat Schreuder Ajax voetballend wil laten opbouwen is helemaal niet zo gek alleen moet alles wel goed staan.

Kudus is hij blind voor geworden en kan gewoon niet in de spits. Mooie goals maar verder heb je er niets aan. Loopt de ruimtes in die Bergwijn nodig heeft en als hij de bal heeft dan kijkt ie naar de grond en weet vaak niet wat er mee te doen. Brobbey als aanspeelpunt om bij te sluiten is dan vele malen belangrijker in zo n wedstrijd als gisteren. Dan heb je probleem Tadic, die is gewoon niet in vorm en maakt het spel niet breedt op deze manier. Ik denk met een Brobbey in de spits kan jij zelf kijken of Kudus of Tadic op 10 moet. Berghuis niet meer op 10 zetten maar op de vleugels.

Buiten al dit was het gewoon een erg slechte 1e helft en verlies je het in grootste gedeelte van de 2e helft op fysiek en de 2e bal. Geen paniek maar je ziet wel dezelfde fouten terug.

19 september 2022 om 11:03

Precies het laatste dat je zegt thamike slaat de spijker op zijn kop. Ennschreuder doet er helemaal niks mee voor mijn gevoel. Kudus in de spits is ook niks. Het ergste vind ik dat Schreuder de oude garde niet durft te wisselen. Deze slappe trainer gaat het niet worden

19 september 2022 om 11:10

Grootste probleem is helaas onze trainer. Hij heeft alleen als assistent gepresteerd en in die rol is hij heel waardevol. Hij is eigenwijs en inderdaad te laf om de oudere spelers ernaast te zetten. Hij heeft alle geluk een selectie te hebben die dankzij de kwaliteiten 9 van de 10 wedstrijden in de Eredivisie toch wel zal winnen maar dat is zeker niet dankzij hem.

Kudus als spits in Europa als "tadic variant" kan ik nog wel begrijpen maar om daar dan aan vast te houden is echt stom. Gewoon Brobbey opstellen met Bergwijn links en Tadic rechts. Kudus kan eventueel nog vanaf rechts komen of op 10 opstellen in plaats van Berghuis. Zelfs op het middenveld in plaats van Tayler of Alvarez in wedstrijden waarbij je het spel moet maken kan het nog prima.

Ik zie Schreuder Ajax dit jaar verpesten helaas.

19 september 2022 om 10:55

Nou het is wel een trend die vorig jaar al ingezet is. Hoe kunnen onze kop wel in het zand steken, maar je kan er ook wat mee gaan doen. Dat is de taak van Schreuder, maar als je als trainer niet het lef hebt om oude semi-vedettes te wisselen dan gaan we lekker op deze toer verder……of gaan we eens wakker worden?

19 september 2022 om 10:59

Bij Ten Hag wist je dat het een incident was omdat hij bekend stond om frivool en goed aanvallend voetbal. Bij Schreuder lijken potjes als gister (die je 9/10x tegen de zwakere tegenstanders van de Eredivisie nog wel wint) de norm, en de keren dat Ajax goed voetbal liet zien eerder incidenten. Hij stond van te voren niet echt bekend als een coach die zijn teams goed verzorgd liet spelen, bij sommige clubs gaat het echt puur on het resultaat. Maar bij Ajax komt er gewoon veel meer bij kijken. Frank de Boer is er een paar jaar mee weggekomen omdat er door een prijzendroogte van een paar jaar gesnakt werd naar kampioenschappen. Maar na de afgelopen jaren verwend te zijn met prijzen en goed voetbal zijn de fans kritischer dan ooit.

19 september 2022 om 11:23

Bij Brugge was het vorig jaar ook in 80% van de potten niet tot amper aan te zien en werden er ook spelers op vreemde posities gebruikt. Maar hij won wel dus veel kan je er niet over zeggen (op korte termijn).

Wat ik vooral niet snap is dat je Tadic, een speler die de laatste jaren de eredivisie echt aan gort heeft geschoten qua goals en assists, weghaalt van zijn vertrouwde linkerflank en hem op rechts posteert. En dat ten faveure van Bergwijn, die naar ik meen in het begin bij PSV ook van rechts kwam.

19 september 2022 om 12:13

Bergwijn werd zelfs gescout door Ajax als rechtsbuiten en vervanger van Antony.

Wat mij opvalt aan Schreuder is het showtje wat hij opvoert van de vriendelijke trainer, weinig inhoud qua voetbal tactiek en geen concurrentie kunnen creëren binnen de selectie, als iedereen hem maar een aardige vent vind aan het eind van de dag.

19 september 2022 om 11:05

Psv speelt een kansloze wedstrijd in Enschede en werd de eerste helft volledig weggespeeld en daar zie je de kranten maar weinig over schrijven. Ajax verliest kansloos in alkmaar en de kranten staan helemaal vol. Het is niet zo dat ajax alle 34 wedstrijden makkelijk gaat winnen. Een verliespartij kan ook gewoon goed uitpakken en voetballers op scherpte zetten.

19 september 2022 om 11:10

Weinig over geschreven? Misschien over de prestatie van Twente ja. Maar over PSV niet. De grootste crisis sinds jaren, Feyenoord is ons op alle fronten voorbij, enzovoorts.

19 september 2022 om 11:11

@twente: langs de andere kant, als Ajax wint, dan staan de kranten ook vol... Hoe je het draait of keert, het gaat altijd over Ajax

Maar het is natuurlijk te gek om Ajax, die echt wel veel kwaliteit hebben, af te schrijven naar een nederlaag in AZ ( wat overigens een lastige verplaatsing is). Komt daarbij dat je ook van Liverpool verliest maar dat gaan we toch geen schande noemen, mag ik hopen?

19 september 2022 om 11:13



Niets titelkandidaat, Ajax ligt ons gewoon.
Afgelopen 4 a 5 seizoenen "gewoon" 18 punten van gepakt incl. gisteren meer dan welke club dan ook.
Her lag gisteren overigens niet aan het "grote" Ajax, maar aan Az, wij waren degene die her spel maakte en het spelbeeld bepaalde en daar heeft Ajax nu eenmaal moeite mee omdat men daarin vrijwel altijd zelf de bovenliggende partij is.

19 september 2022 om 11:24

Enorm knappe prestatie van jullie zonder Pavlidis en Karlsson. Er wordt in Alkmaar vaak gezaagd aan de stoelpoten van Janssen, maar mede door zijn tactische foefjes is AZ al drie duels ongeslagen tegen Ajax.

19 september 2022 om 11:50

Tinus: Dat is denk ik best een treffende analyse. Men kan wel emmeren over Ajax dat te zwak was tegen Liverpool en AZ maar dat is natuurlijk ook helemaal de verdienste van deze ploegen. Die lieten Ajax zoals je zegt ook helemaal niet in hun spelletje komen. Ere wie ere toekomt.

19 september 2022 om 13:15

Er werd gisteren ook veel gezaagd aan de voeten, benen, ruggen van spelers. Dus dat zagen is daar schijnbaar normaal

19 september 2022 om 12:08

Kijk, ik ben AZ-fan. En deze uitslag is gewoon leuk en aardig. Maar daar blijft bij. AZ zet gewoon vaak mooie resultaten tegen Ajax. Maar aan het einde van het seizoen, staan we; gewoon 4e, teleurstellend 5e, of heel mooi 3e.
Ik word er zelf een beetje moe van als er een club een paar wedstrijden goed speelt, opeens titelkandidaat is. En als ze een keer slecht spelen, opeens dat niet meer zijn. Dat geldt ook voor PSV, Feyenoord en Ajax.
PSV speelt goed en zou meer kans hebben op de titel dan Ajax. Hebben ze opeens chaos daar, zijn de opeens geen titelkandidaat meer. Nu spelen weer goed, en nu zijn ze weer titelkandidaat.
Hetzelfde geldt voor Feyenoord. Feyenoord speelt een keer goed en zouden ze opeens titelkandidaat zijn. Verliezen ze weer een keer, en dan zijn ze opeens weer geen titelkandidaat.
AZ is gewoon een prima club en alles boven plek 4 is mooi meegenomen. Hetzelfde geldt voor Feyenoord. De titelkandidaten zijn PSV & Ajax, omdat zij het grootste budget hebben, en de beste spelers.

19 september 2022 om 14:46

Precies. Het is wachten tot het gebruikelijke dipje waar we in 6/7 vd 10 wedstrijden punten verliezen, dan laag staan en vervolgens weer een leuke serie neerzetten en uiteindelijk rond plek 4 eindigen. Alleen jammer dat we rond die mindere periode niet meer normaal onder VZ-artikelen kunnen reageren zonder een stortvloed aan reacties te krijgen omdat Huiberts ooit heeft gezegd dat we de top 3 aan gingen vallen.

19 september 2022 om 20:08

Ik zei het al aan het begin van het seizoen. Complete elftal behouden (Kerkez uiteraard veel beter als Winndal). Plus de aanwinsten, die niet eens meedoen. Top 2 voor AZ.

Niet te veel van verwachten.

Gewoon best doen om kampioen te worden. Met deze selectie moet het lukken, ondanks de soms rare kronkels van de trainer.

En vanuit gaan dat we 3e worden in de poule en dan proberen lekker ver te komen in de EL.

19 september 2022 om 10:42

Niet teveel van verwachten? Gewoon best doen om kampioen te worden?

Akax heeft verdorie 105 miljoen euro uitgegeven aan nieuwe spelers (ja ja, ze hebben ook veel verkocht) want voor NL begrippen ongezien is en zelfs op Europees gebied horen ze daarmee bij de 'big spenders' (nogmaals, ik weet dat ze ook veel ontvangen hebben uit verkopen).

Maar als je dergelijke financieel (en sportief) overwicht hebt in een, laat ons eerlijk zijn, eerder matige competitie als de Eredivisie dan mogen de verwachtingen wel iets hoger liggen dan ' we doen ons best om kampioen te worden'?

Alles minder dan de titel lijkt me toch een mislukt seizoen te zijn voor Ajax?

19 september 2022 om 10:57

De titel is voor Ajax gewoon een must en dat lijkt niet iedereen zich te realiseren

19 september 2022 om 11:12

Het doel is toch ook de titel? Dus omdat een VZ lid praat over best doen denk jij dat men in Amsterdam de lat lager legt?
Geen titel is slecht seizoen dat weet Iedereen hoor.
Ze zijn nog steeds gedeeld koploper. Drama om niks

19 september 2022 om 11:18

Niet kampioen worden is een verloren seizoen, zeker waar (of ze moeten de achtste finales in de CL weten te bereiken, dat is ook top).
Maar het alleen toeschrijven aan geld is een dooddoener. Ajax heeft geen externe geldschieter en kan deze bedragen uitgeven door ontzettend goed beleid wat ze hebben gevoerd de laatste jaren. PSV en Feyenoord zouden dit ook kunnen hebben, maar die hebben minder goed beleid gevoerd dan Ajax. Volgens jou kan PSV dus zeggen: We hebben minder goed beleid gevoerd dan Ajax, we hebben dus minder geld te besteden op de transfermarkt, dus tweede worden is prima?

19 september 2022 om 10:44

“met deze selectie moet het lukken, ondanks radars kronkels van de trainer” Wat mij betreft maken Ajax, PSV en Feyenoord dit jaar evenveel kans op het kampioenschap. De situatie is duidelijk anders dan afgelopen jaren.

Thierry gelukkig is niet alles te koop. Je moet niet denken dat je met een paar aankopen van 30 miljoen het kampioenschap binnen hebt als je stevige concurrentie hebt die (ook) gezond beleid voeren.

19 september 2022 om 10:52

Met een deugdelijke arbitrage verliest PSV vier punten en krijgt Ajax er een bij. Bovendien kan je zien dat er voetballend een groot verschil is tussen Ajax en PSV. Vanwege het surplus aan kwaliteit zal PSV meespelen om de titel tot laat, maar op basis van veldspel, individuele kwaliteiten en defensief vermogen staat Ajax toch boven Feyenoord en PSV. Daar doen drie matige dagen niet aan af.

19 september 2022 om 11:00

Kort door de bocht. Sowieso kun je die arbitrale dwalingen aan het eind van de rit gewoon tegen elkaar wegstrepen. Snap ook nooit dat mensen daar zo over blijven zeuren. Nounou voorlopig hebben wij 5-3 van jullie gewonnen en speelden we gister een zeer sterke topwedstrijd tegen Feyenoord. Daarbij heb ik Ajax qua veldspel nog niet zo zien spelen als wij tegen Feyenoord gister. Individuele kwaliteiten…bedoel je Bassey en Rensch? Ik zeg niet dat het bij ons geweldig staat, maar bij jullie ook niet.

19 september 2022 om 11:06

Ik denk dat het wegblazen van Rangers in de Champions League een stuk indrukwekkender was dan het veldspel van PSV tegen Feyenoord... Maar dat is natuurlijk slechts een mening. Natuurlijk gaan wij de arbitrage ook nog meekrijgen hoor, maar dat is ook helemaal mijn punt niet. Mijn punt is dat de ranglijst na zo een korte tijd best vertekend kan zijn als je zoiets even in acht neemt, omdat individuele wedstrijden dan al zwaar wegen.

19 september 2022 om 11:06

@pieter: nee, dat is waar. Als je die 30 miljoen aan de verkeerde spelers uitgeeft dan kan het moeilijk worden.

Maar kijk maar eens naar de rest van Europa... PSG , Bayern, Man City, Real Madrid, Rangers/celtic, Club Brugge ... het zijn toch opvallend vaak de clubs die financieel het sterktst zijn, die met de prijzen gaan lopen (uiteraard zijn er altijd uitzonderingen).

Ik zie niet in waarom Ajax daarin een uitzondering zou zijn. Ze staan financieel alvast mijlenver voor op de rest van Nederland. Als ze geen kampioen worden, dan hebben sportief gefaald (en waarschijnlijk aan de verkeerde spelers zoveel geld uitgegeven)

19 september 2022 om 11:07

Precies Suarez. De waan van de dag reageert weer na 1 off day van Ajax. Liverpool uit is niks bijzonders aan dat je die verliest. PSV kon er al wekenlang niks van, en gisteren waren ze de meest gelukkige in een ongekend foutenfestival.
@pieterpost je hebt Ajax qua veldspel nog niet zo zien spelen? Haha dan adviseer ik je de wedstrijd van Ajax tegen Rangers te kijken. Dat was nog een niveautje hoger dan PSV gisteren. Overigens eens dat Rensch een zwakke schakel is bij Ajax. Beide goals van AZ zat een flinke dosis geluk bij (rensch met een assist, en Hatzidiakos met een wilde trap naar voren die precies goed uitpakt).

19 september 2022 om 11:09

Dat zijn wel grote praatjes hoor als Psv fan. Je wint 5 punten dankzij de scheids in de afgelopen 2 wedstrijden. Jij hebt sws altijd grote praatjes betreft Psv. Laten we maar erop houden dat je door een flink gekleurde bril kijkt.

Ajax heeft op bijna elke positie een betere speler dan Psv en Feyenoord. Ajax staat en gaat gewoon kampioen worden. Die hebben echt een veel beter elftal. Daarnaast was Psv tegen Twente nog compleet weggespeeld. De waan van de dag reageert weer.

19 september 2022 om 11:13

Suarez7, Ajax in goede vorm is qua veldspel en individuele kwaliteiten wel een paar stappen verder dan PSV en Feyenoord inderdaad. Defensief vind ik het best meevallen. Rensch vind ik een beetje een slapjanus. Blind is een beetje wisselvallig (gisteren wel erg goed). Bassey kan geweldig verdedigen maar kan totaal niet opbouwen onder druk. Pasveer en Timber zijn wel ijzersterk.

19 september 2022 om 11:14

“Een ongekend foutenfestival” 😂 Of gewoon een intense wedstrijd die deed denken aan een Engelse topper, aldus Branthwaite. Tja Rangers heeft daarna ook van Napoli verloren thuis met 0-3 verloren, dus die kunnen er niet zoveel meer van. Sowieso hebben wij van jullie gewonnen met 5-3 en hadden we in de wedstrijd tegen Rangers veel pech met het uitvallen van Luuk.

19 september 2022 om 11:18

Als er iemand kort door de bocht kijkt ben jij het @ Pieterpost. 2 weken terug kwam je nog met kreten als het wordt niks...
PSV is gewoon geholpen door de abitrage en mag dus van geluk spreken. Datzelfde geluk zal misschien wel aan het einde van het seizoen niet aanwezig zijn en dan spreken mensen als jij over lucky Ajax. Wetend dat je aan het einde van het seizoen inderdaad alles tegen mekaar wegstreept.

En zo goed was PSV niet eens qua veldspel. Was met name een fouten festival.
Feit dat je 3 x of zo scoort uit standaard situaties geeft ook genoeg aan. Is niet zo dat de 1 na de andere schitterende aanval een goal opleverde nou nee.
Daarnaast is Feyenoord gewoon bestolen. Was geen corner evenals dat het geen strafschop was vs Rkc.
Wel een leuke wedstrijd om naar te kijken, maar of het qua voetbal hoog niveau was? Uhmmm nou nee. Passing was daar te slecht voor.

19 september 2022 om 11:19

@TVL: ik vind Ajax defensief ook niet enorm overtuigend nog, maar jullie maken het wel makkelijk met de enorme hoeveel tegendoelpunten (20 in 13 duels ofzo en 1 clean sheet in 13 duels) ;-). Gelukkig hebben jullie dan aanvallende pareltjes.

19 september 2022 om 11:21

Die Brantwaite heeft nog nooit een Engelse topper gespeeld dus die heeft geen idee waar die over praat.

Het was een foutenfestijn van beide clubs en de scheids. De club met de minste fouten en het meeste geluk heeft gewonnen.

19 september 2022 om 11:22

“Jij hebt sws altijd grote praatjes betreft PSV” Gelukkig ben jij geheel objectief wanneer het om Arsenal gaat 😉

Oké, zullen we dan maar vast stoppen met spelen als we de competitie toch al op papier af kunnen doen? Dat was ook niet zo gek na de uitschakeling tegen Rangers. Voetbal is geen fifa, het zijn mensen waarbij ook een mentaal aspect om de hoek komt kijken.

19 september 2022 om 11:27

En waar gaat het precies om Arsenal in dit topic? Ik ben niet altijd objectief maar ik zeg niks verkeerds hier.

19 september 2022 om 11:28

@PieterPost; heb jij Rangers-Napoli gekeken? Dan zou je weten dat Rangers een uur niet onder deed voor Napoli en door een discutabele rode kaart uiteindelijk zeer geflatteerd verloor. Dat erkende Napoli-trainer Spalleti zelfs na afloop. Los daarvan versloeg dat team relatief recent Dortmund en Leipzig.

19 september 2022 om 12:02

Pech met het uitvallen van Luuk? Die stond een helft op het veld en heeft werkelijk niks klaar gespeeld, net zoals de rest van PSV. Grappig dat je ook aangeeft dat Rangers niks voorsteld, maar jullie het voor elkaar kregen om daar thuis van te verliezen. Overigens zoals Suarez zegt, was Rangers in de thuiswedstrijd tegen Napoli gewoon prima. En je hebt met 3-5 gewonnen ja, dankzij Gorter. Had Pasveer daar op doel gestaan was de wedstrijd anders gelopen.

19 september 2022 om 12:06

Branthwaite scoorde toch tegen Chelsea?

19 september 2022 om 13:18

Veldspel tegen feyenoord? Verdedigende gatenkaas en 3 standaardsituaties? Knappe en leuke overwinning op feyenoord hoor maar het veldspel was echt van een erbarmelijk niveau. Een amuserende wedstrijd die grossierde van fouten aan beide kanten

19 september 2022 om 13:53

Ajax heeft de laatste seizoenen wel vaker verloren van AZ of niet gewonnen. Dus zo bijzonder is dit niet. Op staan en weer verder gaan .

AZ flikt het gewoon elke keer met die aankopen en een aanvulling van jeugd. Erg knap. Kerkez en Reijnders worden nu terecht vaak genoemd, maar Clasie wordt ook erg onderschat. Verder kan ik nog steeds niet geloven dat de Odgaard van AZ (en vorig seizoen RKC) dezelfde gozer is als die speler die er bij Heerenveen werkelijk niets van kon. Wat een ontwikkeling.

19 september 2022 om 10:55

Clasie is de speler die Feyenoord gister miste..

19 september 2022 om 12:59

Net als met Midtsjo in voorgaande jaren, wordt ook Clasie momenteel erg gewaardeerd onder de fans. Ook al wordt hij niet door iedereen buiten de club zo gezien, is hij momenteel (samen met Reijnders) de motor op het middenveld.

Zeer belangrijk voor Az.

En Odgaard en Kerkez als geweldige aankopen dit (en vorig) seizoen en Reijnders die meteen op niveau is. Ook Dekker niet vergeten, die mag van mij best de plek van BMI definitief overnemen.

En dan moeten Karlsson en Pavlidis nog terugkomen van een blessure en heb je ook Bazoer nog, die steeds meer wedstrijdritme opdoet.

19 september 2022 om 13:48

Leuk team inderdaad. Gaat Sugawara weer terug naar rechtsback dan als iedereen fit is? Want Hatzidiakos is het niet echt hè. Gisteren wel goed trouwens, maar normaal gesproken niet het niveau wat AZ moet nastreven denk ik. Net als Verhulst.

19 september 2022 om 14:48

Heel Alkmaar hoopt van wel, de vraag is alleen of Jansen er ook aan wil. Die heeft volgens mij nog Hatzidiakos in de jeugd getraind oid, waardoor hij voorlopig helaas een streepje voor lijkt te hebben.

19 september 2022 om 13:18

Odgaard kon nog wel een beetje ballen, maar er zit totaal geen pit in bij ons. Echt een slappe zak. Oh wat was ik blij dat hij vertrok. En moet je hem nu zien. Speelt echt goed. Ik denk dat de begeleiding hier dus grotendeels schuldig aan is geweest. Zonde achteraf.

19 september 2022 om 14:50

Was natuurlijk wel ook nog heel erg jong toen hij bij Heerenveen kwam. Dan kan het best dat je door een nieuw land en een nieuwe omgeving geen deuk in een pakje boter schiet. Begeleiding zal hier inderdaad ook een rol in hebben gespeeld. Je merkte bij RKC al dat hij een stuk meer gewend was in Nederland.

Waan van de dag heerst weer na twee verliespartijen van Ajax.

19 september 2022 om 10:40

AZ verdient complimenten, zeer zeker. Maar op het einde was het echt alleen maar tegenhouden voor ze en werden de ballen meermaals van de lijn gered. De sliding van Rensch en een vuurpijl die nooit zo bedoelt was is ook net dat geluk wat je in zo’n wedstrijd hebt en moet hebben wil je van een kwalitatief sterker elftal winnen. Zo’n wedstrijd heb je wel eens. Gelijkspel was alsnog uiteindelijk meer terecht geweest.

19 september 2022 om 10:49

Aan de andere kant hadden Sugawara 2x en reijnders ook zeker nog kunnen scoren, om nog niet te spreken van de meerdere 2v1 situaties te spreken die werden verpest door AZ. AZ is 70 minuten lang de betere ploeg geweest, en heeft verdiend gewonnen.

19 september 2022 om 10:55

Qua expected goals staat AZ op 1.48 en Ajax op 2.26. Ik weet niet of het dan verdiend is dat AZ wint. Dat Ajax zwak speelde en AZ een hoog niveau haalt is natuurlijk duidelijk.

19 september 2022 om 12:08

Zolang de goals legitiem zijn is het sowieso terecht, al had Ajax 100 schoten op doel bij wijze van spreken en slechts 1 goal was het alsnog terecht geweest.

19 september 2022 om 14:52

Die expected goals zijn natuurlijk ook zo hoog door die laatste 20 minuten waar AZ het ook toeliet. Op basis van de eerste 70 minuten heeft AZ dik verdiend gewonnen, op basis van de laatste 20 had Ajax moeten winnen.

19 september 2022 om 10:42

Nou waan van de dag, als je weet dat dit AZ nog haar echte sterkhouders in het elftal moet opnemen 'karlsson en pavlidis' is dit elftal tot veel in staat. Ik zou ze niet uitvlakken.

19 september 2022 om 11:18

Vlak V.Heusden en Bazoer ook niet uit.
Beide zijn nog niet (wedstrijd) fit en gaan straks ook spelen.
Djordje michelovic komt er ook nog bij na de winter......momenteel wel echt smullen hoor als Az supporter dat we dus straks pas "echt" compleet zijn.

19 september 2022 om 11:15

Dat is dus de waan van 2 dagen😉

Ajax heeft gewoon gewanpresteerd. Als je voor zoveel miljoenen inkoopt, kun je niet zo afgedroogd worden door Liverpool en AZ. Ik vind de aankopen drie keer niks. Ja oke, Bergwijn doet het aardig qua statistieken, maar kijk eens even dan je Ajax-neus lang is, dan zie je dat 'ie alleen tegen de kleine ploegen thuis geeft. En dan die Bassie. Dat is de donkere tweelingbroer van Maguire, haha!

19 september 2022 om 10:48

Door AZ oke, maar door Liverpool? Die brengen een speler van 100 miljoen als invaller in. En afgedroogd? Ze winnen in de laatste minuut. Qua spel was het niet best, maar na rust geef je vrijwel niets weg ook. Als Ajax zo speelde, hoorde je dan dat de tegenstander compact stond.

19 september 2022 om 10:57

En Ajax kan op zijn beurt tegen AZ een speler van 16 miljoen inbrengen (wat in verhouding overeenkomt met Liverpool dat tegen Ajax een speler van 100 miljoen kan inbrengen). Dat vind ik dus geen argument.

Gisteren was AZ simpelweg beter dan Ajax, meer moet je daar niet achter zoeken. Het blijft voetbal, elke wedstrijd moet gespeeld worden.

Maar op het einde van het seizoen moet Ajax wel kampioen zijn, daar zijn geen excuses voor gezien de 105 miljoen die ze gespendeerd hebben aan nieuwe spelers.

19 september 2022 om 11:03

Waar reageer jij op? AZ is gewoon een wanprestatie. Ik heb het over Liverpool

19 september 2022 om 10:54

@HensCray:Je bent de personificatie van hoe opportunistisch de voetbalwereld is, afgedroogd door Liverpool en Bergwijn en Bassie als tweederangs spelers neerzetten is onzin.Liverpool won vlak voor tijd met 2-1, waren nog CL finalist een paar maanden geleden.Bergwijn is gewoon een topspeler die in Oranje nog beslissend was aantal maanden geleden, en Bassey speelt over een paar jaar op zeker in de PL.Ajax kan geen 34 wedstrijden winnen, niemand kan dat, dit is gewoon een van de wedstrijden waarin punten worden verloren, ben er niet echt rouwig om maar dat terzijde.

19 september 2022 om 11:31

Haha, je hebt gelijk betreffende Bergwijn, valt mij ook erg op. Spurs moeten erg blij zijn dat ze die voor zoveel kwijt zijn want het PL niveau kan hij niet aan en ook gisteren was hij nergens te bekennen. En Berghuis is een andere die in toppers onzichtbaar is. Bassey was niet zo goed maar die Timber, die was een partij nonchalant zeg, zoveel fouten, hopelijk komt ie snel van zijn arrogantieberg.

Zorgelijk hoor, want AZ is echt een matig ploegje, met slechts enkele aardige spelers. Maar ja, als je met een zorgelijke desinteresse speelt en denkt dat je van zo'n team wel op 70% kan winnen, dan krijg je de deksel op je neus.

19 september 2022 om 10:46

Hoe kom je erbij dat dit een matig ploegje is? Kerkez, Reijnders ontwikkelen zich reusachtig, Odgaard was vorig seizoen al een sensatie en Karlsson en Pavlidis spreekt voor zich; dat zijn topspelers voor eredivisiebegrippen. Ik zou als Ajax zijnde echt niet zoveel verheven voelen over die kazen

19 september 2022 om 10:46

Een matig ploegje? Extra lekker voor arrogante ajacieden zoals jij. AZ miste de gehele aanval en dan nog creëerden ze kans op kans.

19 september 2022 om 10:51

Er stond gister ook een relatief matige ploeg op het veld. Des te knapper dat ze Ajax zo hebben afgetroefd. Als de hele selectie fit is staat er veel meer kwaliteit op het veld, en worden ook die laatste 20 minuten met stukken meer energie uitgespeeld.

19 september 2022 om 10:50

Niets zorgelijk aan. Schreuder staat nu op code oranje, nog een slecht resultaat tegen Napoli erbij en dan staan alle seinen op rood. Mooi leermoment voor Ajax. Je moet kijken naar wat voor een soort trainer je wil en welke kwaliteiten je nodig hebt voor je selectie en niet mensen nemen omdat ze bekend zijn. Schreuder was zogenaamd een goed idee omdat hij al bekend was met de werkwijze van Ajax en op dezelfde voet als ten Hag door zou gaan. Dat alle teams onder zijn leiding ruk voetbal speelde werd voor het gemak maar vergeten.

Evenals PSV had Ajax een relatief makkelijk begin vd competitie. PSV Europees matig begonnen. Wanprestaties tegen Bodo en Rangers.
Maar verliezen van Twente kan gebeuren.

Geld ook voor Ajax. Ajax kan verliezen uit bij AZ en Liverpool. Om dan van een neerwaartse spiraal te spreken is imo stemmingmakerij.

19 september 2022 om 11:01

Nu heerst de paniek. Tadic is passé, 100 miljoen gespendeerd en ze leggen een paar zaadpotten op de mat, Schreuder moet ontslagen worden. Als ze de volgende drie potjes winnen zijn ze weer een Europese topclub die op het punt staat het Bayern van Nederland te worden.

Lekker laten gaan, kan zoals je zegt allemaal gewoon gebeuren.

De nederlagen verontrusten me niet. Gisteren speel je een uur weliswaar erg matig, maar in het laatste halfuur creer je kans op kans, gaat de bal er wonder boven wonder een paar keer niet in en is de arbitrage ronduit dramatisch met een niet gegeven rode kaart en strafschop. Wat me meer verontrust, zijn drie aspecten aan het spel die al het hele seizoen terugkomen. Het gaat daarbij ten eerste op de vleugellamheid op rechts en het gebrek aan dynamiek, ten tweede om de kwetsbaarheid van de backs en ten derde om het opbouwende vermogen. Met Bassey in de ploeg lever je daarop enigszins in en ook een Taylor is nog weinig balvast onder druk. Dat zijn issues die opgelost moeten worden.

19 september 2022 om 10:55

Dat zijn wel een hoop issues Suarez. Of te wel ik zou me wel een beetje verontrusten. Ik gun Ajax echt wel wat, maar je moet niet verbaast zijn als je een keer tweede of derde wordt met de stevige concurrentie die er nu is in tegenstelling tot afgelopen jaren.

19 september 2022 om 10:59

Andere clubs hebben meer issues. Ajax scoort nog steeds relatief makkelijk en had voor de twee nederlagen vijf keer op rij de nul gehouden tegen tegenstanders als Rangers, Utrecht en Heerenveen. Als ik dan zie dat PSV de nul nooit kan houden en extreem veel tegengoals krijgt zou ik me daar meer zorgen over maken. Of een Feyenoord dat aanvallend nog een echte kwaliteitsspeler mist.

19 september 2022 om 11:07

Rangers kon er niks van volgens velen dus dan is het logisch dat je een keer de 0 houdt 😅 Utrecht was tot na de wedstrijd tegen Ajax compleet uitvorm en Heerenveen kun je ieder jaar incalculeren als Ajax zijnde. Tegen Feyenoord 3 incasseren kan gebeuren en we hebben er een nieuwe topper bij in de naam van Branthwaite, dus verdedigend staat het alweer een stuk sterker. Ik denk gewoon dat het een mooie competitie wordt dit jaar en moge de beste winnen. Snap trouwens niet dat er Ajacieden zijn die het leuk vinden om ieder jaar afgetekend kampioen te worden. Een beetje meer concurrentie is toch juist leuk? In het bedrijfsleven wordt dat ook niet voor niets aangemoedigd.

19 september 2022 om 11:14

Dat Rangers er niks van kon slaat nergens op. Dat is hetzelfde als Voetbalzone-gangers die de overwinning van PSV op Monaco puur geluk noemen: natuurlijk zat er geluk bij, maar uiteindelijk beslist individuele klasse die wedstrijd. Vind zelf dat je wel erg makkelijk de clean sheet-reeks wegtekent, maar oke, snap je punt ook wel. Blijft alleen duidelijk dat dit Ajax dit seizoen echt geen tegendoelpuntenregen gaat krijgen en gewoon 90+ goals zal maken. Bij onze concurrenten betwijfel ik of ze dat kunnen matchen. Zal sowieso wel spannend worden hoor, PSV is ook duidelijk beter dan de rest.

19 september 2022 om 12:16

Het staat sterker want je hebt brantwaithe erbij? In zijn eerste basisplaats krijgt de verdediging er 3 tegen..

Schandelijke overtredingen van Dani, Mees en Reijnders? Reijnders was absoluut een rode kaart, die van Mees viel hartstikke mee en die van Dani had zeker geel op mogen leveren. Typisch dat de overtredingen van Berghuis en Alvarez niet worden genoemd. Willempie Vissers schreef het verslag in zijn rood-witte pyjama natuurlijk.

Wanprestatie gister, daar is iedereen het over eens. Het allergrootste probleem zit hem in het verwachtingspatroon dat door Ajacieden en de media is geschapen. Iedereen had verwacht dat Ajax wel even Liverpool voetballes zou geven op Anfield, dat we in december al kampioen zou worden en dat Bergwijn tegen die tijd al 42 goals in de Eredivisie zou hebben gemaakt. Je hoort het cynisme terwijl je dit leest. Doe allemaal even rustig en normaal, je verliest van een top 5 ploeg in de wereld door een tegengoal in de 89e minuut en van een uiterst gedisciplineerd AZ dat de beste wedstrijd van het seizoen dus al heeft gespeeld. Net zoals 1 zwaluw geen zomer maakt, maakt 1 pinguïn nog geen winter zullen we dan maar zeggen?

Wel zijn er 3 dingen die mij zorgen baren:
1. Het wisselbeleid van Schreuder: Brobbey pas zo laat, Bergwijn eraf, Tadic laten staan... Dat zijn dingen die ik niet begrijp.
2. De vorm van Tadic. Rensch-Tadic is de minst dynamische vleugel die ik in jaren heb gezien bij Ajax. Geen diepte en Tadic, die voorheen enorm balvast was, verlies elke bal die hij in zijn voeten gespeeld krijgt doordat hij van de bal gelopen wordt of doordat hij steeds weer dezelfde overtreding maakt.
3. De hoeveelheid kaarten die Alvarez pakt. Nu 7 wedstrijden in de Eredivisie gespeeld, 4 (!) gele kaarten. Ongelofelijk. En dan niet te vergeten de laatste minuten van gister. Hij staat bij elke lange bal die de 16 in wordt gespeeld buitenspel. Dit gebeurde gister gewoon 3 keer op rij.

AZ was gewoon goed. Beheerst voetbal, effectief. Speelde in op de zwakke punten van Ajax; het gebrek aan snelheid van Tadic en Blind en de nervositeit van Bassey (die maar niet weg lijkt te gaan). Elke wedstrijd realiseer ik me weer hoe ontzettend belangrijk Martinez was voor het combinatiespel. Bassey speelt met angst voor de bal. Elke keer dat ie de bal wegkopt of maait land de bal vijf meter verderop bik de tegenstander.

Dat ie goed kan verdedigen en razendsnel is hebben we meermaals kunnen zien, maar dit is geen Schotse competitie waar niemand weet wat ze met de bal aan de voet moeten of de Europa League waar Rangers zich als underdogs graag volledig wilden ingraven. Deze jongen moet eigenlijk weer helemaal het voetballen aanleren, en dat kan niet voor een aankoop van 23 miljoen euro. Dan waren er betere opties, honderd procent.

Tadic heeft het niet meer. Vorig seizoen waren de barstjes al steeds duidelijker zichtbaar. Hij staat nu op rechts omdat Bergwijn effectiever is op links en omdat hij dan niet de achterlijn hoeft te halen maar een vroege voorzet naar binnen kan krullen. Soms pakt dat precies zo uit, zoals tegen Heerenveen, maar van de consistent effectieve Tadic is weinig meer over. Ik hoopte op een meer centrale rol voor hem, maar het middenveld is overvol en Schreuder heeft nu Kudus als spits uitgevonden en gaat daar aan vasthouden tot het einde van het seizoen.

Blind, ja Blind, altijd verguist. Vaak onterecht vind ik zelf, maar het kan er nu echt niet meer van af. Veel daarvan hangt ook op Bassey die zijn gaten moet dichtrennen maar dat niet altijd kan. Timber staat dan ergens over de middenlijn. Dikwijls krijg je de situatie dat Alvarez het middenveld verlaat voor de verdediging, maar hij is ook niet van de rugdekking. Blind is voetballend echt top (en ik weet dat dat bijna een meme is tegenwoordig) maar waar kun je hem neerzetten waar dat er uit komt en er geen drie andere taken kapotgaan, of dat je twee andere spelers moet verbruiken aan Blinds' taken opvullen zodat hij af en toe leuke crosspasses geeft? Tijd voor Wijndal.

Schandelijke overtreding van Mees de Wit? Dat je boos wordt om de overtreding van lompe boer Dani en Teijnders snap ik, maar die tackle van mees de Wit was hard maar fair. Speelde goed de bal, en probeerde niet zijn tegenstander doormidden te schoppen.

Dat soort verwachtingspatronen worden vooral door de media geschetst niet door Ajacieden zelf. Ik kan me niet voorstellen dat je denkt dat je als Ajax zijnde ff Liverpool op Anfield met de rug tegen de muur zet. Ik niet in elk geval en ken eerlijk gezegd niet veel Ajacieden die dat dachten. Maar past zo lekker in het vijandbeeld van de arrogante Ajacied. De uitslag van afgelopen dinsdag was gewoon een hele normale. Het optreden tegen AZ was op het laatste kwartier na wel zwak. Ik word wel een beetje moe van het opportunisme van de media. Na de JC-schaal was PSV de gedoodverfde favoriet. Na Glasgow kon PSV er niets van. Nadat Ajax zijn eerste wedstrijden in de competitie wint en Glasgow wel makkelijk verslaat staat Ajax weer op eenzame hoogte en nu zou het weer helemaal niks zijn. Ondertussen is Feyenoord ook al een keer afgebrand (na Lazio) en weer opgehemeld na Sturm Graz. Zullen we even een langer periode wachten en niet na een enkele wedstrijd conclusies gaan trekken. Laten we blij zijn dat geen team er nog echt boven uit steekt. Dat is wel zo leuk om te kijken en goed voor de competitie.

Persoonlijk erg blij met Milos Kerkez.. Zoveel strijd en passie levert deze jongen.
Na enkele weken heeft hij het vertrek van Wijndal al helemaal doen vergeten. Sterker nog, deze jonge jongen is eigenlijk al een stuk beter en meer gedreven dan Wijndal!

Goed gescout!

ajax heeft het de afgelopen seizoenen lastig met AZ, dus niet zo gek dat ze verliezen vind ik.
gewoon weer verder, niet te zwaar aan dragen. AZ moet gewoon op zelfde voet doorgaan (afgelopen donderdag was iedereen zwaar aan het zeiken omdat het tegen Vaduz niet zo goed ging). Veel jonge spelers en hun ervaren krachten zijn ook geen wereld spelers, eerlijk toegegeven dat ze hun twee beste spelers tegen ajax misten.

Het grote Bayern gaat op zijn bek , Juve ,Milan gaan op hun bek. Dat is voetbal. Je kan niet altijd 100% geven.

Willem vergeet een beetje de overtredingen van Alvarez en Berghuis.

Telegraaf ´vergeet´ gemakshalve even de overtredingen van Berghuis en Alvarez die ook rood waard waren. Maar ja, krantje moet om achterbannetje denken hè...

De kop ‘perspectief Ajax opeens op de helling' had ook kunnen luiden 'gratis hoekschop bij PSV-Feyenoord kost Ajax de titel' :-)

19 september 2022 om 11:35

Vind het altijd erg grappig dat er bij een goal tot wel een minuut in dezelfde aanval wordt teruggegaan om te zien of er niets fout was, terwijl dat bij een verkeerd gegeven hoekschop, niet gedaan wordt. Dat zou je toch dezelfde aanval moeten kunnen noemen, zeker zoals hij er net als gisteren direct wordt ingekopt. In feite was de bal die PSV zelf uittrapte de voorassist voor de goal van Obispo. Marja, als het consistent zo wordt gedaan zit er in ieder geval nog iets van eerlijkheid in.

19 september 2022 om 12:19

Dan moet je bij elke uitbal de var gaan raadplegen, zo zie je in de samenvatting dat PSV in de eerste helft een corner hoorde te hebben en Feyenoord kreeg een doeltrap. Wie weet had PSV daar ook uit gescoord, dat zul je nooit weten en dan moeten zulke ballen ook altijd gecheckt worden door de VAR. Vanuit een ingooi kan je ook een aanval opzetten waaruit gescoord wordt, moeten we dan ook bij elke ingooi gaan wachten op goedkeuring van de VAR? Zo kan je elk weekend 8 uur inplannen voor een wedstrijd want zo lang ligt het spel dan stil. Corners/doeltrappen alleen terugdraaien als er een goal uit voorkomt is ongelooflijk in het voordeel van de verdedigende ploeg want van een doeltrap die eigenlijk een corner hoorde te zijn weet je nooit of het een goal had opgeleverd.

19 september 2022 om 12:37

Helemaal mee eens maar het blijft toch grappig omdat er toch veel onduidelijkheid blijft bestaan over deze regel. Natuurlijk is er een soort van gelijkheid in het feit dat het bij iedereen wel een paar keer paar jaar gebeurd, in het nadeel en voordeel. Maar uit deze situatie vind ik het wel een vergelijking waard met spelsituaties waar er soms wel tot een minuut wordt teruggegaan. Het lijkt me als teams wel fijn als daar iets meer duidelijkheid over komt.

19 september 2022 om 13:32

@rombomcunee, niet bij elke uitbal, alleen maar bij elk doelpunt. Een doelpunt moet 'clean' zijn. Verder begrijp ik je punt. Bij elke uitbal zou veel arbitrage vragen (en wellicht weer andere fouten opleveren).

Schreuder is niet de man die Ajax verder helpt ontwikkelen. Die mist tactisch inzicht en de hardheid om reputaties te laten sneuvelen. Daarnaast zijn de eerste voorwaarden van aan te kopen spelers een behoorlijke technische bagage. Dus zijn de meeste aankopen op zijn minst betwistbaar. Naast dat gegeven blijft het een feit dat je niet ongestraft meer dan een half, succesvol elftal een op een kunt vervangen en denken dat het zo maar goed gaat. Dat heeft tijd nodig. Dus deze competitie kan wel eens veel spannender worden dan de meesten hadden voorspeld. Feijenoord heeft de beste trainer en die maakt het team beter en beter, PSV heeft binnen de Eredivisie geweldig scorend vermogen en Ajax gaat op de Frank de Boer toer met betonvoetbal en speelt met handicap, de trainer. AZ heeft me verrast, en mist ook nog bijna de hele voorhoede, en ook FC Twente speelt bijzonder aardig voetbal. Kortom, wie gaat er met de eerste prijs vandoor? Ik voorspel een nek aan nek race tussen PSV en Feijenoord.

19 september 2022 om 11:46

Over overdrijven gesproken zeg. Ajax wordt gewoon kampioen hoor. Die hebben het beste team. Feyenoord de beste coach maar het team moet nog beter ingespeeld worden en ze zijn zoekende. Psv is psv die zie ik echt geen kampioen worden. Hebben weinig laten zien dit jaar tot op heden.

19 september 2022 om 12:09

Ajax heeft individueel de beste (duurste) spelers…. Dat zegt niet alles over het team en de prestaties die ze ermee (toekomstig) gaan halen. De Eredivisie heeft een aantal taaie teams (Feyenoord, AZ, PSV, Twente) dit seizoen. Daartegen kan Ajax zeker zomaar punten verspelen…. “Gewoon kampioen” is een arrogante opmerking, gebaseerd op een aanname…. Succes dit seizoen en we zien het aan het einde van de rit wel.

19 september 2022 om 12:10

Ik ben voor Feyenoord trouwens maar goed. Als je kijkt vanaf de zomer qua kwaliteit en ook tot op heden naar de vorm zie ik Psv geen kampioen worden. Feyenoord is in opbouw en kan daardoor niet mee gaan doen. Psv mist de kwaliteit zoveel op het veld als de coach. Dat ze nu bovenaan staan komt natuurlijk ook door de arbitrale blunders. Dat heeft ze 4-5 punten opgeleverd.

Het grootste probleem is dat Schreuder niet wil inzien/begrijpen dat hij Blind en Tadic niet op een andere plek moet zetten. Wat Blind betreft is het kwartje gevallen: uitsluitend en alleen als linksback behalve als er een snelle rechterspits staat. Dan banken. Tadic is de meest effectieve speler van Ajax en omstreken in de afgelopen 3 jaar geweest. Op linksbuiten! Alleen en uitsluitend daar neerzetten! Bergwijn kan ook op rechts en bakt er nu al een paar weken niks van op links. En last but not least: Kudus is een aanvallende middenvelder en geen spits. Ophouden met deze onzin en je maakt Brobbey ook nog kapot op deze manier.

19 september 2022 om 11:49

Blind kan in de Eredivisie nog wel mee, maar niet op snelheid. Al vond ik hem gistermiddag verreweg de beste Ajacied in het spel. Pasveer als doelman nummer 1. Tadic speelde tegen Liverpool bagger en gistermiddag ook. Maar die heeft Schreuder mee binnengehaald, dus zal nooit worden geslachtofferd. Het is niet anders. Ajax moet het doen met een warhoofd en slapzak.

toch wel weer bijzonder hoe snel het nu allemaal weer de andere kant op kan gaan. Vorige week onverslaanbaar en nu gaat het weer helemaal mis. Daarbij kun je beide wedstrijden normaal gesproken gewoon verliezen. De manier waarop is misschien wel iets om je zorgen over te maken. Zeker aan de bal waren beide wedstrijden lange tijd Ajax onwaardig. Ondanks dat verwacht ik dat Ajax gewoon nog de belangrijkste titel kandidaat blijft. En als er nu een hapering komt verwacht ik dat Ajax (net zoals de afgelopen 2 seizoenen gebeurd) in de winter weer ingrijpt en 1 of meerdere spelers haalt.

Ook in al die flutkrantjes weer louter de overtredingen van AZ benoemen. Alvarez en Berghuis? Die stukjes worden blijkbaar allemaal geschreven door gefrustreerde supporters van Ajax.

Helaas heeft Ajax meerdere van zulke wedstrijden per seizoen. Staan gewoon met een verkeerde instelling op het veld. Toch zijn we afgelopen jaren gewoon kampioen geworden, dus nog niks om druk over te maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren