Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Vaart hard over Ajax: ‘Als ik zó slecht speelde, haalde ik de rust niet’

Laatste update:

Rafael van der Vaart vindt het verbazingwekkend dat Dusan Tadic niet gewisseld werd tijdens het bezoek van Ajax aan AZ (2-1 verlies). De oud-middenvelder vond de Amsterdammers als geheel elftal zeer zwak voor de dag komen en de aanvoerder speelde daar volgens hem een belangrijke rol in. "Als je Tadic zag spelen... Een verschrikking!", aldus Van der Vaart in Studio Voetbal.

"En die speelt gewoon negentig minuten lang!", klinkt het verbaasd uit de mond van de 109-voudig Oranje-international. "Als wij vroeger zó speelden, had je de rust niet gehaald. Je moet wel leveren. Daar gaat het om. Ik ben enorm fan van hem, maar je merkt dat het een beetje weg is." Tadic verloor in Alkmaar 21 keer de bal, meer dan alle andere Ajacieden op het veld.

>

Van der Vaart vindt dat het bij de ploeg van Alfred Schreuder niet alleen aan Tadic lag. "AZ was top gemotiveerd, terwijl bij Ajax iedereen uit vorm was. Ajax speelde in een tempo waarin ik nu speel. Het was de hele tijd: hup, terug naar Remko Pasveer, en daar gingen ze weer. Hij heeft de meeste ballen gehad! Ik weet niet wat Ajax had, pap in de benen of zo." Ibrahim Afellay draait de situatie om: "Het feit dat Pasveer het meest de bal had, wil zeggen dat AZ Ajax constant onder druk heeft gezet."

"Jawel, maar er waren zoveel momenten dat Ajax open kon draaien en door kon spelen, maar dan speelden ze hem weer terug", reageert Van der Vaart. "Ze hadden pap in de benen. Ik weet wel dat Ajax dinsdag had gespeeld en AZ donderdag, maar dat was mijn constatering: die spelen langzaam." Pierre van Hooijdonk zag vergelijkbare dingen. "Ajax werd constant vastgezet, waardoor er een lange bal moest komen. Sam Beukema en Bruno Martins Indi wonnen bij AZ alles in de lucht. Dan valt die bal ergens en daar was elke keer Jordy Clasie of Dani de Wit."

Afellay vindt dat AZ een groot compliment verdient. "Ik vind het wel echt knap wat Pascal Jansen daar dit seizoen wederom aan het doen is", aldus de oud-PSV'er. "Als je kijkt naar dat elftal, er zitten nou niet bepaald supersterren in, maar ze hebben echt een duidelijk plan: volle bak druk zetten, combineren waar het kan. Het is een lust voor het oog. En dan te bedenken dat ze nog twee sleutelspelers missen, met Jesper Karlsson en Vangelis Pavlidis. Daar wordt AZ zeker niet slechter van, als die er nog bij komen."

Had Dusan Tadic gewisseld moeten worden tegen AZ?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zegt ie toch nog een keer iets nuttigs. Schreuder lijkt op dit moment vooral bezig te zijn om spelers tevreden te houden en dat blijkt uit vrijwel interview met zijn gezwets over een grote selectie. Ga eens een keer keuzes maken en laat zien dat je Ajax-waardig bent.

19 september 2022 om 01:49

Had nooit trainer van Ajax moeten worden. Blunder van het bestuur. Bij Brugge won hij zijn wedstrijden met lelijk voetbal. Het was alles behalve indrukwekkend.

Maar: Schreuder zit er nu en hoewel ik geen fan van hem ben, verdient hij nu wel de steun. Had een goed begin van de competitie, alleen deze week was pittig. Ik kan mij heel goed voorstellen dat Tadic niet gewisseld wordt. Ik vind alleen wel dat hij verkeerde keuzes maakt omtrent Kudus/Brobbey. Kudus vult die rol op een andere manier in, prima. Maar Brobbey heeft het vooralsnog prima gedaan, zou niet zomaar gewisseld mogen worden wanneer het elftal loopt. Als je ziet dat Kudus in de spits niet werkt, vandaag maar ook tegen Liverpool, haal hem dan uit de spits. Rensch mag echt weer banken bij Ajax, die is gewoon niet goed genoeg.

19 september 2022 om 01:55

Het is leuk dat Kudus nu die doelpunten maakt, maar het spel is er niet direct beter op geworden. In mijn ogen mis je juist iemand die voorin een keer de bal kan vasthouden zonder iedere keer een actie te maken. Met de huidige vorm van Tadic zou ik Kudus nog eerder als rechtsbuiten opstellen en Brobbey als spits, maar Schreuder kiest altijd voor de veilige weg om zo min mogelijk (belangrijke) mensen pijn te doen.

19 september 2022 om 07:28

Waarom verdient iemand steun die geen keuzes durft te maken? Omdat hij er nu zit dus? Dat is geen reden. Ajax is een beursgenoteerd bedrijf waar succes moet worden geboekt. Als je dat niet doet, zijn er voor jou 10 anderen, zoals het ook hoort overigens. Als je al tijd krijgt, moet het zijn omdat je er een bepaalde visie in aan het slijpen bent. Is hier niet het geval.

19 september 2022 om 07:51

Blind en Tadic zijn gewoon te oud. Als je Blind zag lopen in de tweedehelft, dat was gewoon een oude man. En Tadic die dat sprintduel tegen Kerkez aan moest gaan en faliekant verloop. Je moet snelheid op de flanken hebben. Zowel links en rechts ontbreekt het daaraan.

19 september 2022 om 08:54



Haha wat een geroep in de rondte weer.
Lekker meelullen met die analisten die ook maar wat willen roepen. Blind was gisteren gewoon prima. Tadic was slecht ja, maar waarom ligt alles aan Tadic en niet aan Bergwijn?
Bergwijn speelt op zijn beste positie en bakt er niks van. Tadic heeft altijd geleverd vanaf link dus zet hem links en Bergwijn aub rechts. Dat dit in de wedstrijd niet gewoon een keer omgezet wordt dat tekent de trainer en de technische staf van dit moment. Bergwijn is een momenten speler dus zal af en toe goed zijn en af en toe dramatisch, dat mag dan vanaf rechts. Tadic levert al jaren structureel vanaf links dus zet hem gewoon daar neer. Dat komt de opbouw ook ten goede.

19 september 2022 om 09:01

Blind was aanvallend nog de beste man bij Ajax. De enige die combinaties opzette zoals we gewend zijn van Ajax.

19 september 2022 om 09:56

Ik vind Schreuder ook niet ideaal voor Ajax. Daar verwacht je toch een coach met bravoure, een die aanvallend dominant voetbal wil spelen en keuzes durft te maken. Tot noch toe lijkt Schreuder daar nog niet aan te voldoen, maar de man hoort wel een kans te krijgen toch? Ten Hag begon ook matig als ik het mij goed herinner. Gio is ook een goed voorbeeld bij Feyenoord en zo zijn er nog tal van voorbeelden.

19 september 2022 om 11:35

Juist! Kudus scoort wel, maar het spel van de rest erom functioneert niet met hem in de spits.
Vooral Bergwijn heeft veel meer behoefte aan een Brobbey die de bal voor zn rechter legt in de combinatie.
Kudus draait altijd weg van zn directe man en gaat de combinatie niet aan.
Tadic doet niks goeds op rechts en is een belediging voor de overige aanvallers op de bank dat hij maar blijft staan.

19 september 2022 om 11:39

Bergwijn is beter dan Tadic....
De reden waaom Bergwijn er nu niks van bakt is omdat hij de bal maar niet kwijt kan voorin.

Geen 1 middenvelder beweegt mee. Blind gaat er vaak niet overheen (gaat altijd mee naar voren, maar ik bedoel echt eroverheen vanaf de flanken) en er staat geen spits in de spits positie om die bal kwijt te kunnen en de combinatie mee aan te gaan.

Daarnaast wordt hij dubbel gedekt. Soms zelf door 2 verdedigers en een middenvelder, omdat de overige Ajacieden best vrijgelaten kunnen worden. Ze voegen sowieso weinig toe.
Wat verwacht je dan van Bergwijn? Enige wat hij dan doet is een korte dribbel en de bal terugspelen.

Zoals verwacht als je iemand als Antony (die ook dubbel gedekt moet worden) verkoopt. Dan moet een verdediging kiezen. Wie dubbel dekken. En daarom was Ajax zo goed met beiden. Daarom had een Ziyech gewoon gekocht moeten worden. Zo een tadic voegt niks toe op rechts. Echt niks. Je kan hem bij wijze van vrij laten. Hij zal toch niet scoren. Normaal stond Tadic bekend om echt een zeer goeie passing en ook dat is weg. Zo vaak is die pass over de grond waardeloos. Die heeft het totaal niet meer.

19 september 2022 om 02:25

Tadic verliest z’n meeste directe duels, en tegen Liverpool zelfs bijna allemaal. En dan gaat hij overtredingen maken als hij z’n duel niet kan winnen . Teken dat je het niveau niet aankan .

19 september 2022 om 06:57

Dit zegt ook wel iets over de nederlaag tegen Liverpool. Als je ziet hoe makkelijk AZ gisteren pressing speelde en Ajax niet onder de druk uit wist te komen op de slotfase na dan zie je echt dat Ajax kwalitatief een jasje heeft uitgedaan. Voorin en op het middenveld mis je gewoon spelers met intetnationale allure zoals Ajax die in de vorige seizoenen wel had met spelers als Antony, Ziyech etc.

19 september 2022 om 08:12

Niet mee eens. Dit komt door het tactisch plan en de keuzes qua bezetting. Bassey heeft wat tijd nodig maar zal echt wel beter leren met de bal om te gaan dan deze week. Rensch vs Mazzroui is een pijnlijk verschil zowel in balbezit als balverlies. Anthony is natuurlijk 10x beter dan Tadic op rechtsbuiten maar dat veschol kan veel kleiner zijn met een andere speler.
Hij moet gewoon Brobbey terug id spits zetten. Dan houdt je een bal vast dan krijgt bergwijn wat meer ruimte omdat men druk bezig is in het centrum.
Dit AZ won niet net als Liverool zijnde de 2e bal, maar snoepte hem telkens weer af van Ajax. Omdat we echt futloos speelde, te traag ad bal. Dit wederom omdat het tactisch niet klopte. Dat zag je na 20min al. Daarom pijnlijk dat Achreuder niet ingrijpt en het goed neerzet.

19 september 2022 om 10:36

Gisteren was gewoon een totale off day. En in de laatste minuut verliezen van een club als Liverpool is alles behalve een schande.
Kijk anders de wedstrijd tegen Rangers even terug, daar was Ajax echt top en werd een speler als Antony echt niet gemist. Ik zie ze in de thuiswedstrijd tegen Napoli ook wel weer goed voor de dag komen.

19 september 2022 om 08:39

Pieter Zwart had laatst wel een aardig artikel meen ik over Tadic. Liet zien hoe belangrijk hij alsnog is los van goals en assists in het aanvalsspel. Zou je eigenlijk eens moeten opzoeken, meen me te herinneren dat hij namelijk op andere vlakken zo hoog scoort dat het laten staan van Tadic niet eens zo'n gekke keuze is.

19 september 2022 om 10:08

Ja dit is echt een slappe zak waar je niks aan hebt. Durft de oudere jongens niet te wisselen.
Dat Ajax gisteren niet op scherp stond, is hij natuurlijk ook verantwoordelijk voor. Maar na Sparta, Fortuna is dit nu de derde uitwedstrijd waar het waardeloos was. Schreuder haalt de kerst niet als hij blijvend hgeen ballen toont

Het wordt weer eens allemaal vanuit Ajax-oogpunt belicht. Gênant, die media. Gelukkig heeft de beste weer eens gewonnen met 18% van de begroting.

19 september 2022 om 06:11

Och, volgens mij waren ze vandaag redelijk aan elkaar gewaagd. En dat Ajax in de slotfase niet scoort, is een klein wonder.

19 september 2022 om 07:47

En dat AZ na 70 min niet met 4-1 voorstaat is een klein wonder

19 september 2022 om 08:14

Die kansen die AZ mistte waren goed gecreeerd. De kansen die ze maakte daar zat dan weer een geluksfactor in. Denk juiste afspiegeling uiteindeijk al had qua kansen de 2-2 er echt wel ingemogen.

19 september 2022 om 08:21

Az was bijna de gehele wedstrijd beter en ooknzeker de beste kansen dik verdiend

19 september 2022 om 10:38

Ja daarom had Ajax ook een hogere xG score, omdat AZ de beste kansen had. Luuk was waarschijnlijk nog dronken van geluk nadat zijn cluppie eindelijk een topper won in de Eredivisie op poging 16.

19 september 2022 om 08:15

Calimero. Volgens mij belichten hier 2 vd 3 analisten juist het AZ-oogpunt. Als je iets niet wil zien dan is het er vaak ook niet. Gek he!

19 september 2022 om 10:54

Als Ajax verliest ligt het altijd eraan dat ze zelf slecht speelden in plaats van de tegenstander goed speelde en ze aftroefde. Tegen Liverpool werd en gezegd dat sommige spelers hun niveau niet haalden en te veel balverlies hadden, maar dat kwam juist doordat Liverpool vol druk zette en er bovenop zat, maar dat hoorde je geen analist zeggen.

19 september 2022 om 11:23

Had Slot toch bij Ajax moeten zitten. Die heeft er ook zo’n handje van.

Tadic is het probleem niet, het gaat in de eerste fase al fout. Bij hoge druk totaal geen oplossingen om er onderuit te spelen, behalve een lange bal die 9 vd 10x leidt tot balverlies. Bassey is bij lange na geen Martinez aan de bal. Alvarez heeft het nooit gekund en Rensch hoort het wel te kunnen, maar dat valt nu ook tegen. Alleen Blind en Timber kunnen een bal naar voren spelen. Dat is vrij ernstig, en vrij makkelijk te verdedigen.

Schreuder moet de druk van een ontslag voelen, Ten Hag zet nu opeens Ronaldo en Maguire op de bank, bij ons durfde hij Blind niet eens te wisselen. Maak eens een keuze die bij een Ajax trainer past. Geef Grillitsch een basisplek. Rouleer Blind en Bassey. Gooi Fitz-Jim voor de leeuwen. Start eens met Sanchez. Durf met Taylor op 6 te beginnen. Er staat een prachtige selectie, maar dit gaat het vierde seizoen op rij worden waarin we onze potentie niet benutten, als er niks verandert.

19 september 2022 om 02:27

je hebt een jongen lopen die jaren rechtsbuiten heeft gestaan, succesvol ..berghuis. Zet hem daar dan. Brobbey in punt , kudus op tien . zo moeilijk is het niet . Probeer wijndal met bergwijn . man man man , echt geen rocket science dit schreuder

19 september 2022 om 02:36

Berghuis kan alleen op rechts met een vrije rol. Daar is hij voor Ajax niet goed genoeg voor. Ook niet dynamisch genoeg, typisch een as speler. Conceicao zou nog de beste optie zijn, maar dat durven ze waarschijnlijk niet. Maar zulke types moeten op de flank staan, en geen nummers 10 zonder snelheid en explosiviteit.

Voor de rest heb je helemaal gelijk, Bergwijn bakt er niks van zonder een opkomende back, Antony had dezelfde problemen vorig jaar af en toe. Blind blijft ook een as speler, maar speelde vandaag als enige veldspeler een goede wedstrijd. Per wedstrijd bekijken wat je nodig hebt is blijkbaar teveel gevraagd voor onze wannabe Guardiola's.

19 september 2022 om 07:37

Helemaal mee eens, beide posts. Maar dan moet je als trainer het spelletje wel snappen. Bergwijn werd dubbel gedekt, dan zou je het tactisch vermogen moeten hebben om daarop te anticiperen met Wijndal. Maar dat niet snappen of niet durven is in beide gevallen al reden voor ontslag in mijn optiek. Dan ben je totaal ongeschikt voor topsport. Deze man is zichzelf onmogelijk aan het maken, als je zo weinig personality hebt om te doen wat het beste is voor het team (en dus ook jezelf), is het beter om ergens assistent te zijn. Dan hoef je die keuzes niet meer te maken. Hopelijk roept Van dert Vaart nog iets deze week, kan Schreuder dat volgende keer weer gebruiken.

19 september 2022 om 11:16

Als er nou een paar spelers waren die zwaar door de mand vielen tegen Liverpool en nu Az zijn het Berghuis en Bergwijn wel. Zo'n Berghuis is leuk tegen de mindere goden in de eredivisie, de top kan hij niet aan. En Bergwijn, de recordaankoop laat toch ook zien er nog lang niet te zijn en dat zijn reserveplaatsen bij Spurs echt aan hem lagen.

Zo'n vd Vaart zijkt over Tadic, dat is een beetje de hele discussie geworden maar slaat nergens op. Tadic is de leider va het team, iemand die er altijd staat. Nu je duidelijk kan zien dat de meerwaarde van een Bergwijn op links nihil is, en Tadic daar de afgelopen jaren excelleerde is het geen goede keuze geweest hem daar weg te halen.

Bergwijn moet in de spits of op rechtsbuiten, om plaats te maken voor Tadic om weer zijn waarde te hebben voor het team op de plek waar hij levert.

19 september 2022 om 11:54

Berghuis zal het beter doen dan Tadic op rechts. Hoe is Berghuis die tenminste een dribbel heeft niet goed genoeg en Tadic zonder dribbel wel?

19 september 2022 om 11:58

Plaats maken voor Tadic? Hou op man. En maar schuiven met spelers om Tadic te pleasen.
Laatste kwartier speelde hij op Links zag je wat van zn klasse?? Nee he. Hij bakt er niks van op dit moment. Heeft het niet. Wordt ook gewoon ouder he.

Als je had opgelet zal je door hebben gehad dat Bergwijn minder speelt sinds kudus in de spits staat. Zn aanspeelpunt voorin is weg. Hij is geen blinde winger die maar naar voren rent. Hij zoekt de combinatie met de spits of back of nr 8. De spits die nu geen spits is en bij iedere bal die hij ontvangt meteen richting het doel kijkt. De back die geen Wijndal heet (puur aan de flanken), maar Blind puur @ de as voorin. De nr 8 Taylor die echt een simpele voetballer is.

19 september 2022 om 12:00

Bergwijn kreeg gistermiddag drie keer de kans om spelers (bijna) vrij voor de keeper te zetten. Maar hij bleef maar lopen met de bal. Dus het ligt ook aan Bergwijn zelf. Minder lopen, meer combineren!

19 september 2022 om 05:48

deels met je eens. Tadic is zeker een probleem. Hij levert simpelweg gewoon niet en is hopeloos uit vorm.

Het gaat idd mis in de opbouw. Bassey is (hopelijk) een sloper, we mogen wel constateren dat hij beduidend minder is in de opbouw. Het valt me op dat er niks over Timber wordt gezegd/geschreven, maar hij speelt ook echt (heel) veel ballen terug. Martinez wordt echt gemist in de opbouw. Taylor op 6, brobbey op 9.

En iedereen is laaiend over kudus (in potentie echt een waanzinnige voetballer), maar hij leidt (te) veel balverlies als middenvelder mijn inziens.

19 september 2022 om 07:06

@Schumert Ik zei gisteren al tegen een maat dat Ajax weer Frank de Boer voetbal aan het spelen is. Timber irriteert mij mateloos, 6/10 ballen is tikkie terug. Tadic is gewoon klaar, geen diepgang (waardoor je niet onder de druk uit kan komen) en hetgeen waarop hij een jaar geleden terug kon vallen - vasthouden van een bal - lukt hem inmiddels ook al niet meer. Brobbey móét erin maar Schreuder lijkt net als EtH te blijven hangen in één opstelling.

19 september 2022 om 06:30

Ik zou, als ik Schreuder was, in wedstrijden waarin je hoog vast wordt gezet, met een dubbele 6 spelen. Met bijvoorbeeld Grillitsch naast Alvarez en dan of Taylor of Berghuis op de bank. Dan heb je achterin altijd een mannetje extra om onder de druk uit te voetballen en moet de tegenstander toch keuzes gaan maken

Schreuder is niet achterlijk , die ziet denk ik ook wel dat tadic eindelijk naar de bank moet. En dat bergwijn gaat renderen met wijndal achter hem. Diep vanbinnen weet hij het . hij is denk ik bang hoe tadic gaat reageren als hij er naast komt te staan, toch de leider etc. In blind z’n geval heb je te maken dat z’n vader weer in de rvc komt na het WK, schijnt achter de schermen al bezig te zijn . Speelt toch mee lijkt me .

19 september 2022 om 06:11

Zo vermoeiend als iemand weer s de papa van Daley moet aanhalen.

19 september 2022 om 07:00

@mrguide Maar wel terecht.

19 september 2022 om 07:43

Je zegt dat Schreuder niet achterlijk is. Oké. Maar daarna stel je dat hij echt wel weet dat Tadic naar de bank moet. Waarom wisselt hij hem dan niet? Je kan met 10 minuutjes beginnen en dat verder vergroten. Dat niet doen is juist wel achterlijk want je verzwakt je eigen team door hem te laten staan en je geeft hem een gevoel van onaantastbaarheid wat weer een weerslag kan hebben op de motivatie van andere spelers. Wisselen doe je om te winnen, blessures daargelaten. Als je niet renderende spelers niet wisselt, is je kans op een slecht resultaat groter. Te debiel voor woorden dat dit nu bij zo’n grote club gebeurt.

19 september 2022 om 10:19

Jizzzy

Ja het wordt nu onduidelijk wat zijn beleid is.

Roepen dat je groot team hebt en meer gaat rouleren. Maar intussen zie je Tadic zeer slecht spelen bijv tegen Liverpool (had zelfs een matige back tegenover hem) en mag hele wedstrijd staan.
Vervolgens zeer goed tegen Heerenveen en ook weer geen (publieks)wissel.
Dan weer slecht en weer geen wissel.

Wanneer dan wel?

19 september 2022 om 13:18

Precies. Ik denk dat hij het wel weet, maar bang is ofzo. Dat tadic de boel gaat ondermijnen. Groepsdynamiek weg , het moet zoiets zijn . Zelfde als blind . hij moet idd beginnen hem te wisselen , steeds langer wisselen en dan passeren

Het is niet enkel Karlsson en Pavlidis. Wat te denken van Vanheusden en Bazoer die momenteel nog niet fit genoeg zijn om te starten? En na de winterstop sowieso Mihailovic. Stel er ook nog een nieuwe keeper komt, dan staat er straks na de Kerst een heel ander AZ met zes andere spelers die individueel allemaal een meerwaarde hebben.

19 september 2022 om 05:44

Die gedachtte is inderdaad heel mooi vooral met de wetenschap dat het nu ook allemaal erg lekker gaat en draait.

We kunnen met z'n allen wel vaststellen dat Tadic passé is. Althans, de mensen met kijk op het spelletje én zonder Ajax-bril op. Zou op dit moment niet opvallen bij een Fortuna of Excelsior. Wisselen die kerel.

19 september 2022 om 06:36

Ook die met Ajax bril op zien inmiddels wel dat Tadic passé is. Het werd vorig jaar al minder op voetbaltechnisch gebied. Niettemin knap dat hij toen nog MVP is geworden. Schreuder moet het ook wel zien, dat kan niet anders. Ben benieuwd of hij de ballen heeft om Tadic eruit te halen.

Zou schreuder de afgelopen 4 jaar wel een keer naar ajax hebben gekeken? Dan had hij kunnen zien dat tadic nooit rb stond maar altijd links, dit is gewoon een plek voor hem creëren, dat,geheid voor problemen. Gaat, zorgen vooral als hij zo blijft spelen, als er nu al geen irritatie is bij de wissel spelers, tis heel simpel of je laat tadic concurreren met Bergwijn op links of je zet hem op de bank.
maar geen rb meer wat dat werkt gewoon niet!

19 september 2022 om 07:41

Niet getreurd. Schreuder vliegt er rond het WK uit. Dit heeft Ajax gewoon even nodig. Met de neus op de feiten dat de hele organisatie top moet zijn en niet trainers aanstellen omdat ze bekend zijn. Nee visie en spelopvatting moet passen bij Ajax. Nu werd gedacht op de voet van Ten Hag verder te kunnen, maar valken we terug naar de laatste periode de Boer, terwijl je wel het materiaal hebt. Het hele elftal speelt inmiddels in zijn zwakte ipv in zijn kracht. Bassey kan redelijk opstomen en heeft een aardige crosspass, harde snel kortere combinaties is niet zijn ding. Hoppa dat mag die gaan uitvoeren totdat hij geen anders optie heeft dan een roei naar voren. Kudus is fantastisch met zijn gezicht naar de goal als hij op tegenstanders afkomt. Lange ballen kan die niet ls mee en met zijn rug naar de goal is hij op z'n simpels te verdedigen omdat hij dan de drukte indraait/loopt. Hoppa in de punt met doe jongen zodat hij precies dat moet doen. Bergwijn is het sterkst als die met twee man op je afstormt. Een fractie van een seconde twijfel is voor hem voldoende. Als hij al tegen de tegenstander aanplakt kan die niet gelanceerd worden. Dat is niet zijn ding. Bij Tadic is het precies andersom. Beide spelen volledig in hun zwakte. Voorin wordt 0 vastgehouden.achterin beginnen we in de 16 met opbouwen. Resultaat een veld van 50 a 60 meter waar de middenvelders in zwemmen en de ene naar voren wil, de ander naar achter en de jongste overal te laat komt. We zien helemaal niets meer terug van de spelprincipes van Ten Hag. Maar hey schreuder was ten minste al bekend. Net zo als Keizer, maar die laatste had in iedergeval een legitieme reden voor het slecht draaien van het elftal en heeft mentaal een wereldprestatie geleverd.

19 september 2022 om 10:22

Ninjakai

"maar valken we terug naar de laatste periode de Boer"

Haha zou daar bijna voor tekenen. Slecht voetbal maar wel jaren kampioen!

Wel vreemd dat toen ik 4 maanden geleden aangaf dat Tadic echt wel minder wordt iedereen over mij heen viel en nu iedereen (zelfs veel Ajax supporters) het opeens ook zien dat Tadic niet meer de Tadic van de eerste jaren is.

19 september 2022 om 08:51

Ik vrees dat je gelijk hebt. Uiteraard is het verlies niet (alleen) op zijn conto te zetten. AZ speelde uitstekend gisteren en de rest van Ajax had ook een off-day.

Maar er valt niet echt een stijgende lijn in zijn spel te ontdekken. Moeilijke beslissing voor de trainer, wanneer ga je één van je meest ervaren en dragende spelers eruit halen?

Tadic zal ongetwijfeld nog een rol dit seizoen kunnen spelen, genoeg tegenstanders in de ED waar hij nog z'n kwaliteiten kan laten zien. Maar ik zie hem ook niet gelijk genoegen nemen met een plekje op de bank.

19 september 2022 om 10:32

Er zijn idd heel meerdere spelers die niet functioneerden. Maar wat mij opvalt is dat nu wel veel mensen kritisch zijn op Tadic terwijl zijn spel vorig jaar ook al slecht was (nog wel belangrijk met goals) maar iedereen toen vond dat het spel nog goed was. Nu is zijn spel nog niet eens zoveel slechter, alleen veel minder belangrijk met goals en assists, en nu vinden veel mensen wel dat hij slecht speelt.

19 september 2022 om 11:17

Je hebt helemaal gelijk iedereen was verblind door zijn assist en doelpunten maar zijn spel is allang slecht

19 september 2022 om 12:44

De statistieken waren vorig seizoen nog goed voor Tadic, 19 assists en 13 goals in de ED in 34 wedstrijden.

Nu 5 assists en geen goals in 7 wedstrijden. Nu zijn we pas minder dan een kwart onderweg, maar ook dat ziet er wat minder uit.

19 september 2022 om 09:03

Janssen, jij hoopt/roept dit al jaren en krijgt nu eindelijk je gelijk ? voelt als een overwinning of niet?

4 Maanden is onzin want aan het eind van afgelopen seizoen was Tadic de meest belagrijke speler die Ajax door de moeilijke laatste wedstrijden sleepte

19 september 2022 om 10:28

Hij was eind vorig jaar idd nog heel belangrijk, maar zijn spel was toen al wel slecht. Zijn assists / doelpunten verbloemden nog het e.e.a.

19 september 2022 om 09:24

Ik riep dit vorig seizoen al zelfs met al zijn goals en assists is opstellen van Tadic negatief geweest voor het spel van Ajax. Als je een beetje verstand hebt van voetbal dan zie je dat, ben blij dat meerdere mensen het nu ook eens beginnen te zien

Zo slecht heb ik Ajax nog niet gezien, daarin vind ik dat Schreuder totaal geen zicht heeft welke spelers misschien wat rust moeten krijgen. Ten Hag daartegen wist dat wel, dan krijg je ook betere resultaten. Niet zoals Schreuder het doet, hij had Brobbey erin moeten zetten zowiezo, en de jongens die veel op de bank zaten, die willen wel hoor.
Er waren gewoon moe dat kon je aan alles zien.
Schreuder negeert dat en dan is dit het gevolg.
Maar AZ speelde echt heel goed eerlijk is eerlijk

19 september 2022 om 08:27

Wat een onzin schrijf jij maar ook anderen hierboven.

Ten Hag kreeg veel kritiek omdat hij te weinig rouleerde. Schmitt kreeg daarentegen weer kritiek omdat hij teveel rouleerde.

Ruim een week geleden was het allemaal hoesanna. Wat Ajax liet zien was next level. Nog een stpje hoger dan onder Ten Hag. Een nipte nederlaag uit bij Liverpool en nu een nederlaag tegen AZ en de witte zakdoekjes worden al meteen gezwaaid.

Tadic had vorige seizoen ook een heel slechte periode, maar ook onder Ten Hag bleef Tadic gewoon in het veld.

19 september 2022 om 10:26

Dianne

Onzin!

Erik was ook drama met wisselen. Te weinig, te laat en altijd zelfde poppetjes. Dankzij de resultaten ging het goed anders zou je terecht veel meer irritaties gehad hebben bij jongens als Donny, Neres, Berghuis en Antony.

Iedere wedstrijd wist ja al bijan hoe laat Erik zou wisselen en wie

Haha arme Schreuder. Vorige week was het nog next-level en Europese top en nu bakt ie er niets van, moet Tadic bij het grofvuil (hij is ook wel slecht op rechts) en haalt Schreuder de kerst niet. Ik acht Ajax nog altijd niet kansloos voor de titel als ik eerlijk ben.

19 september 2022 om 08:27

Ik vind het ook vreemd dat men zo ontzettend positief was na de overwinning op rangers. Er werd nog steeds niet geweldig gevoetbald maar je maakt met wat geluk vier doelpunten

19 september 2022 om 09:14

Naja, 4-0 winnen in de CL en je tegenstander zo onaannemlijk hard van de mat spelen is ook wel mooi. Ik genoot er zelfs van. En het is misschien máár Rangers, maar die schakelde wel PSV uit.

19 september 2022 om 11:20

Het blijft onduidelijk waarom Tadic altijd moet opschuiven, eerst voor Promes, nu voor Bergwijn, terwijl hij op links al jaren MVP is. Al die trainers die denken geniaal te zijn...

Waar vd Vaart het wel bij het juiste eind had was dat Bergwijn er een teveel is, of anders Brobbey. Vrijwel dezelfde krachtige types, Bergwijn wat meer techniek die allebei veel voor de goal moeten komen. En op rechts zit je met een probleem want Berghuis is niet goed genoeg, die komt geen man voorbij, Conceicao lijkt nog te licht bevonden. Of ze moeten Bergwijn op rechts zetten. Met zijn leeftijd, de grootste aankoop ooit verwacht ik wel wat meer dan wat hij tegen Liverpool en AZ liet zien (niets).

Die Odgaard is gewoon echt een goede speler. Komt goed tot zijn recht bij AZ. Was bij RKC al regelmatig de beste op het veld. Ajax was gisteren niet gek genoeg en inderdaad Tadic mag van mij wel een keer gewisseld worden, was echt niet goed. Invallers brachten ook niet echt wat ze moesten brengen. Twee keer op de proef gesteld deze week en twee keer verloren.

De laatste 10 wedstrijden van vorig seizoen vergeten?
Die wedstrijden waren niet om aan te zien.
Had na 50 jaar Ajax amper meer zin om te kijken.
Ten Hag kreeg het toen ook al niet meer voor elkaar.
Nu met al die nieuwe spelers hebben ze gewoon tijd nodig.
Komt allemaal goed.

Zeker waar wat Rafael hier zegt. Andere tijden waren dat, of misschien totale onwetendheid bij, voorheen Ten Hag, maar nu ook Schreuder. Iedereen ziet dat Dusan zeker eens gewisseld mag worden. Maar het gebeurt niet. Bijzonder. Hij voegt qua coaching vast veel toe, maar voetballend al weken helemaal niks. Zo lijkt het dus alsof je met een man minder speelt.

Aan het einde van zijn loopbaan was het sowieso al lastig om het een helft uit te houden.

Ajax is een heel oud elftal. Pasveer, Tadic, Blind, Klaassen. Tegen Liverpool werden ze compleet overlopen. En gisteren had AZ ook het betere van het spel. Er zijn kansen genoeg om dit gemankeerde team af te bluffen.

19 september 2022 om 11:31

De gemiddelde leeftijd was gister 26,6 jaar. Als dat al oud is. Klaassen is niet eens basisspeler

Wat ik vreemd vind dat iedereen op Taic af geeft terwijl Bergwijn veel minder in het spel voor kwam. Bergwijn mag van mij net zo goed banken als tadic. Maar misschien beter als je die 2 wisselt van kant zodat de spits ook aangespeeld kan worden en net als bij tenHag de backs naar binnen trekken. Je maakt het de tegenstanders ook makkelijker als je de buiten spelers nu dekt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren