Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Daley Blind wijst op rol van ploeggenoot bij eerste tegendoelpunt van Ajax

Laatste update:

Daley Blind vindt dat Ajax voetballend veel te weinig heeft gebracht op Anfield. De linksback stelt dat de Amsterdammers Liverpool in zijn favoriete spel liet komen door mee te gaan in het hoge tempo, en te weinig onder de druk uit te voetballen. "Het was een fysiek potje. Het was zwaar, maar dat hebben we aan onszelf te danken", aldus Blind voor de camera van RTL 7.

Blind zag het vooral in zijn eigen ploeg misgaan. "Ik denk dat we vandaag te weinig het spel wilden bepalen", aldus de linkervleugelverdediger. "We kregen er geen grip op en speelden te snel de lange bal, waar we misschien hadden moeten 'voetballen'. Als we de tweede bal wonnen was vaak de laatste pass niet goed. We lieten Liverpool in hun kracht komen. Het is het spel wat zij willen spelen: veel tempo en fysiek. Ik moet iedereen bij ons vandaag een compliment geven voor de vechtlust, maar voetballend hebben we te weinig gebracht. Je moet het lef hebben om onder de druk uit te spelen. De laatste weken hebben we dat heel goed gedaan, maar vandaag minder."

Al na zeventien minuten liep Ajax tegen een tegentreffer aan van Mohamed Salah, de directe tegenstander van Blind. Laatstgenoemde wijst ook op de rol van zijn ploeggenoot Calvin Bassey. "Ik heb het nog niet teruggezien, maar volgens mij was het een opbouwmoment van ons aan de rechterkant, waardoor ik wat hoger stond aan de linkerkant." Ajax verloor de bal, waarna Liverpool-keeper Alisson Becker de lange bal hanteerde.

Via een kopbal van Luis Díaz en een steekbal van Diogo Jota kwam Salah zo vrij voor Remko Pasveer. Blind werd in de rust door de tv-analisten verweten niet mee te lopen met Salah. "Ik kan me herinneren dat Bassey aanvankelijk bij Salah stond", zegt Blind. "Bassey trok toen ook nog naar de bal toe, waardoor Salah vrij kwam en ik ook te laat bij hem was. We moeten het goed analyseren. Er zal genoeg van te vinden zijn op tv, denk ik."

Zelf kwam Blind in de tweede helft heel dicht bij een doelpunt. De vleugelverdediger kopte na een goede voorzet van Dusan Tadic rakelings naast. "Het was een aardige kopbal, maar hij ging er niet in, balen. Het was een van de weinige goede momenten van ons aan de bal. We lieten de bal gaan. Dat hadden we veel meer moeten doen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Denken jullie dat Wijndal een betere wedstrijd dan blind gespeeld zou hebben als die fit zou zijn?

13 september 2022 om 23:32

nee, dan hadden we meer kopgoals tegen gehad.

14 september 2022 om 00:56

Alsof blind een goede kopper is!

13 september 2022 om 23:32

Nee dat denk ik niet, vond Blind buiten dat moment prima spelen

13 september 2022 om 23:33

Blind was op dit moment ook helemaal niet slecht want hij dacht verder vooruit dan Bassey.

13 september 2022 om 23:36

Ga weg hoor, met de ervaring van Blind had hij gewoon met zijn man mee moeten lopen. Wat is dit nu voor een opmerking.

13 september 2022 om 23:38

Als hij continu met de man meeloopt, loopt hij zelf nooit vrij zoals bij de 1-1. Dus het was echt aan Bassey, gezien de situatie aan de andere kant met Rensch en Timber al opgelost was.

13 september 2022 om 23:43

Oke, Myvision, prima, praat maar recht wat krom is.

13 september 2022 om 23:45

Blind doet niets anders dan anders. Hij wordt gewoon niet goed overgenomen.

13 september 2022 om 23:49

Myvision. Speelt Blind in jouw ogen wel eens een slechte wedstrijd, of is hij serieus het beste wat Ajax te bieden heeft?

13 september 2022 om 23:50

Oke , moeten we dan maar met een verdediger extra spelen om Blind goed over te nemen. Kijk de herhaling, hij staat echt niets te doen en beseft veel te laat wat er nou daadwerkelijk gaande is. Ik was echt een Blind fan, maar het is nu klaar.

13 september 2022 om 23:58

Ik zeg hier best vaak dat Blind helemaal niet goed was. Blind is alleen wel de voorbereiding op de 1-1 en zeker niet de hoofdoorzaak van de tegengoals want dat is Bassey.

14 september 2022 om 00:05

Jij was ff weg bij de 1-1 hè?blind snurkte nog net niet man. Stond te slapen daar

14 september 2022 om 00:09

Blind was de slechtste man van het veld, waar hebben jullie naar zitten kijken. Op het moment dat ajax de bal heeft staat Salah 10 meter achter Blind, op het moment dat Salah in balbezit komt waaruit de goal komt, staat Blind 5 meter achter Salah. Die Blind stond gewoon te dromen. Salah was niet voor niks de gevaarlijkste man bij Liverpool, die had de avond van zn leven als een van de snelste spelers van Europa tegen de langzaamste speler van Europa, je moet bijna Einstein zijn om te zien dat dat niet gaat werken. We verliezen ook door schreuder z’n wissel trouwens, die grillitsch kan er ook niks van, en dat terwijl Taylor een van de beste mensen op het veld was

14 september 2022 om 00:10

Kijk nog eens de herhaling, en kijk naar Blind. Dit is het hoogste podium vriend, geen schoolvoetbal toernooitje.

14 september 2022 om 00:45

Ophouden met dat overgenomen. Lekker makkelijk excuus hoor.
Blind zelf legt het goed uit. De aanval was op rechts, maar hij op links stond te hoog.
Als je rechts aanvalt, moet je links natuurlijk niet mee zo hoog toch?

14 september 2022 om 00:58

Nee hij dacht verder vooruit dan Rensch. Als rechts opkomt, dan moet links iets inzakken en vice versa.

14 september 2022 om 06:40

Precies dit. Blind speelde een prima pot en ook de 1-0 is echt niet zijn schuld. Maar Blind is altijd de makkelijke kop van jut. Ongelooflijk dat mensen enerzijds zeggen dat Ajax aan de bal niet goed was om vervolgens de enige speler die wel het lef had aan de bal af te kraken en dat terwijl zijn collega links in het centrum, die verreweg de slechtste op het veld was, vrijuit gaat. Engelse media vonden Blind erg goed spelen overigens.

14 september 2022 om 06:42

Rensch en Timber gaan natuurlijk vreselijk de mist in. Die gaan met zijn tweeen een duel aan tegen 1 Liverpool fan. En Timber heft buitenspel op. Blind had niets met de situatie te maken.

14 september 2022 om 08:52

Wat een onzin, beide kanten moeten gewoon naar voren in balbezit. Blind was idd tactisch verder dan Bassey. Net als hij dat blijkbaar is dan jou en vele andere.
Als Bassey gewoon op Salah had gestaan had ie nooit zo op doel kunnen afgaan.

14 september 2022 om 09:01

Blind dacht vooruit hij moet er rekening mee houden dat er ook balverlies geleden kon worden en dan moet hij goed staan in de omschakeling. En niet te veel in balbezit denken.

14 september 2022 om 09:20

@myvision niet op reageren. Sommige snappen het spelletje wat Ajax speelt niet en denken een verdediger is verdediger en dat is de tactiek Er is al 100x uitgelegd wat Blind zijn rol is en wat er wordt verwacht van anderen om hem heen, dat is gericht aan dovemansoren..

14 september 2022 om 09:27

Sommige snappen het spelletje wat Ajax speelt niet? Snap jij het wel? We hebben geen moment ons “spelletje” gespeeld gister?

14 september 2022 om 09:42

Lol het Ajax spel werd gisteren niet vertoond. Snap jij het?
Bassey moet blijkbaar iedereen dekken van Liverpool en de rest mag vrolijk aanvallen. Zo werkt het dus echt niet. Met blind op links kun je sowieso vs salah al een tegengoal incalculeren.

Toegevend bergwijn en Taylor hielpen blind niet op links, maar bassey zo vaak. Meneer was lb en lcv in 1. Zelfs voor soms.

14 september 2022 om 10:17

Ik zie gewoon Blind inderdaad die klaar is om door te dekken op de speler voor hem. Op het moment dat de lange bal gespeeld wordt is het 3 tegen 3 in de laatste linie. Waar Rensch en Timber moeten communiceren, want Rensch zn man wint op dat moment het kopduel van Timber en geen van beide neemt verantwoordelijkheid voor de 2e bal. Vervolgens komt Bassey naar die situatie toe, logisch maar onnodig, en ligt de ruimte achter hem open. Blind valt hier weinig te verwijten behalve dan dat ook hij iets sneller had kunnen reageren op het kopduel van Timber. Maar dat moet heel Ajax. Plus dat Tadic gewoon nog tegen de grensrechter staat te ouwehoeren terwijl hij gewoon de organisatie moet neerzetten.

14 september 2022 om 11:31

Grilllitsch er in brengen was toch niet zo gek? Een ervaren fitte middenvelder voor een vermoeid talent, terwijl het middenveld compleet overlopen werd. Eigenlijk had Ajax Bergwijn er ook nog uit moeten halen voor Kudus.

14 september 2022 om 14:55

Misschien dat jij nog maar eens moet kijken, want als je na al die jaren nog niet begrijpt hoe de afspraken liggen (zijn exact hetzelfde als onder ten hag), dan begrijp je er gewoon niets van (hier beticht jijzelf anderen ten onrechte van). Bassey ging in de fout. Blind gaat hoog staan zoals de afspraken liggen. Dit is al jaren zo. Dit gaat goed als iedereen zijn afspraken nakomt. Indien men dit niet doet, dan lijkt het net of blind de fout maakt, maar dit is gewoon niet het geval.

13 september 2022 om 23:32

Baas heb ik meer vertrouwen in.
Ja je gooit hem voor de leeuwen, maar het gesjok van blind kan toch niet

13 september 2022 om 23:56

Sorry maar Bassey stond stijf van de zenuwen, die poeierde ballen soms straight over de zijlijn als ie Salah aan zag komen rennen. Bij de 1e goal miscommunicatie, Bassey die naar de tegenstander van Timber gaat en Salah totaal vergeet. Blind stond al diep voor de opbouw, misschien niet handig maar Bassey had daar wel Salah moeten overnemen.

14 september 2022 om 00:07

Blind moet nadenken. Je bent al trager dan iedereen. Kies slimmer je momenten om mee te gaan. Je speelt tegen 1 vd beste aanvallers ter wereld. Vooral alle ruimte vd wereld gunnen

14 september 2022 om 07:32

Ik neem toch aan dat er besproken is dat Bassey Salah opvangt in de omschakeling. Je kan niet verwachten dat Blind die Salah in de omschakeling kan bijbenen. Bassey had gewoon niet naar binnen moeten trekken. Daarnaast ging het daarvoor al fout met Timber. Een kettingreactie van fouten waardoor Blind weer de gebeten hond is.

Vond Blind in balbezit de beste Ajacied. Berghuis vond ik ook wel sterk. Voor de rest heeft niemand staan voetballen.. de lange ballen de volgende wedstrijden maar thuis laten..

14 september 2022 om 08:49

Blind had niet zo hoog moeten staan. Denkt ook altijd puur in balbezit. Kan in de ED, maar niet op dit niveau. Bassey stond vaker tegenover 2 man, omdat Blind maar niet verdedigt. Kan je net zo goed een Wijndal zetten die verdedigend ook waardeloos is, maar tenminste snelheid heeft en een winger forceert mee te gaan.
Salah hoefde 0x mee terug en kon lekker chillen voorin.
Helaas Wijndal geblesseerd.

14 september 2022 om 10:18

@djdiondj
Ik ben het met je eens. Het begint bij Timber. Die gaat een luchtduel in dat hij nooit kan winnen. Blijft hij staan, dan houden de een overtal achterin. Vervolgens gaat Bassey, die bij Salah stond weg bij Salah om rugdekking te geven in het centrum.
Blind had al 10-15 meter achterstand op Salah, dus dat had Antony nog niet dicht kunnen lopen. Ik vond de goal ook niet de schuld van Blind.

Neemt overigens niet weg dat zowel Bassey als Timber het defensief erg goed deden.

Liverpool speelde fantastisch gisteren en de uitslag was geflatteerd, zo eerlijk moet je zijn. Het gekke is dat je ook nog zomaar (en extreem onterecht) had kunnen winnen.

14 september 2022 om 14:15

Je vergeet Rensch te benoemen. Rensch en Timber staan beide 1 tegen 1, Timber gaat samen met een tegenstander het duel aan en verliest deze (wat kan gebeuren), dan moet Rensch de andere speler overnemen. Echter had Rensch weer eens een inzinking en geen flauw benul wat er allemaal om hem heen aan de hand was. Had hij fatsoenlijk de man van Timber overgenomen, had Bassey niet uit hoeven stappen, had Salah niet vogeltje vrij gestaan. Maargoed, het had ook 4/5-1 kunnen zijn. Alleen Kudus-Alvarez-Berghuis en Pasveer zaten goed in de wedstrijd. De rest speelde niet de s Ajax. (Lees totaal geen durf om te voetballenen te slap in de duels)

13 september 2022 om 23:33

Nee en dan mis je ook nog de opbouwende kwaliteiten.

13 september 2022 om 23:59

Blind kan gewoon niet meer. Ik denk dat als Ajax nu Sjaak Swart een potje laat meedoen op de training dat hij Blind ook klopt op snelheid

14 september 2022 om 00:09

Ja ja van jou weten wij het wel Japie dat je Blind en Ajax niets vindt.

14 september 2022 om 00:13

Timber en Kudus vind ik anders uitstekende spelers hoor

14 september 2022 om 01:22

Als je het maar lang genoeg roept Japie, dan komt de tijd vanzelf. Gefeliciteerd, de tijd is gekomen en je hebt gelijk.

14 september 2022 om 02:12

King B

Als ik aan Blind denk, denk ik voornamelijk aan foute verdedigende acties. Te traag, te slap en altijd al geweest. Zonder zijn aanvallende kwaliteiten mocht hij vanwege zijn achternaam meedoen bij Eindhoven.

14 september 2022 om 05:01

Wat heeft EVV Eindhoven er mee te maken? Oh wacht. Een Amsterdamse sneer kan natuurlijk elk moment. Ook als je weggespeeld bent.

Jammer voor de Nederlandse punten tov Portugal Frankrijk.

14 september 2022 om 18:10

@KingB Die tijd is jaren geleden al aangebroken. Heb je Blind niet twee keer zien tegen die rechtsbuiten van Noord Ierland bijvoorbeeld? Die was hem al te machtig. Onder Koeman heeft Blind 7 van de laatste 11 goals onder diens leiding ingeleid

14 september 2022 om 11:35

Dat denk ik verdedigend wel maar aanvallend en passing is er geen betere dan Blind. Bassy was de enige die overeind bleef tegen zo’n overmacht.

14 september 2022 om 12:59

Absoluut niet, Blind is een makkelijk slachtoffer voor velen, maar zonder Blind was de gelijkmaker er niet geweest, en bij beide goals was hij niet hoofdverantwoordelijke

Blind moet zijn mond houden over het team en zijn hand in eigen boezem steken. Ben helemaal klaar met deze slappe hap, maar vanwege zijn vader zal hij wel weer naar het WK mogen....

13 september 2022 om 23:30

Mag echt hopen dat Malacia gewoon de 1e linksback gaat worden hoor. Die is enorm gegroeid bij United en het kan niet zo zijn dat Blind gaat spelen.

13 september 2022 om 23:34

Niet alleen bij United, Malacia was vorig jaar allang veel beter dan Blind, maar helaas voor Malacia werkt zijn vader niet voor Van Gaal.

13 september 2022 om 23:35

Net gecheckt, maar Malacia is nog steeds 1.69m.
Wel als verdediger zeer veel sterker.

14 september 2022 om 15:00

Die liet anders Liverpool gewoon scoren en voegt aanvallend niets toe. Dus waarom zou je hem als lb willen in een 532 systeem.

13 september 2022 om 23:33

Die slappe hap geeft wel de beslissende pass naar de 1-1.

13 september 2022 om 23:38

De beslissende pass was van Berghuis, al vond ik het überhaupt meer een geweldige actie van Kudus. Daarnaast is het inderdaad slappe hap bij die 1-0.

13 september 2022 om 23:43

Geeft Berghuis de pass op Bergwijn op links?

13 september 2022 om 23:48

Geef het nou maar op, Blind speelde een zaadpot.

14 september 2022 om 00:00

Zonder Blind hadden we niet gescoord. Taylor, Bassey en ook Rensch speelden een zaadpot.

14 september 2022 om 00:05

Blind speelde zeker niet slechter als de rest van Ajax.
Het lag zeker niet aan Blind dat Ajax verloren heeft.
Tadich had misschien wel gewisseld moeten worden want die heeft bijna niks kunnen doen. Stop nu maar eens met die hetze tegen Blind. Elk foutje van hem wordt onder een vergrootglas gelegd. Er waren er meerdere die een slechtere wedstrijd gespeeld hebben als Blind.

14 september 2022 om 00:50

Myvision, ik hoop dat blind alle wedstrijden lekker LB blijft staan.

14 september 2022 om 18:09

Bassey speelde inderdaad een zaadpot maar hij heeft ook ontzettend veel dingen opgelost in verdedigend opzicht voor Blind omdat die altijd te laat komt. Hij heeft gewoon het loopvermogen niet en dat is pijnlijk duidelijk. Blind heeft gewoon teveel nadelen in verdedigend opzicht daar als linksback.

14 september 2022 om 08:43

Ajax verliest en wie is weer de zondebok? Juist, Blind. Wat makkelijk weer zeg. Ajax is de laatste jaren verwend tegen topclubs. Ja je kunt de deksel een keer op je neus krijgen. Hoewel dat ook tegen Atalanta, AS Roma, Benfica en Getafe is gebeurd. Maar daar hoor je dan niemand over.

Wordt tijd voor wisseling vd wacht. Maar waar haal je een verdediger met zijn voetballende kwaliteiten. Naast Bassie is dat geen overbodige luxe.

Mooi verhaal. Je directe tegenstander staat gewoon 20 meter achter je. Zo'n omschakel moment kan je verwachten.

Ook weer dat vervelende 'er zal op tv genoeg van te vinden zijn'. Man hou op. Wees blij dat je op dit niveau nog basis staat. Dat is enkel te danken aan het feit dat Ajax het voor elkaar heeft gekregen een concurrent aan te trekken die nog matiger is dan jij in de vorm van Wijndal. Begrijp me niet verkeerd, Blind brengt (of eerder bracht) heel veel voetbal op de linkerkant. Echter, je ziet dat die factor niet meer opweegt tegen het gebrekkige verdedigende en het fysieke aspect.

13 september 2022 om 23:32

Het omschakelmoment was toen dus al geweest en dan is het dus aan Bassey om niet zo'n rare keuze te maken. Ik vind het ook een veel grotere fout van de pure verdediger Bassey dan van Blind.

13 september 2022 om 23:39

Myvision, je ziet dit echt verkeerd hoor. “Oww Bassey staat er nog, dus ik blijf chillen op het middenveld”. Keur jij dit echt goed?

13 september 2022 om 23:44

Ja, want dit is zoals Ajax ook in de halve finale CL kwam. Bassey moet zich aanpassen, Blind niet.

13 september 2022 om 23:47

Ik zie het totaal anders. Het begint bij Rensch / Timber. Rensch staat niet bij zijn man, waardoor Timber verkeerde inschatting maakt door in te stappen voor kopduel. Vervolgens is Rensch te laat om de man van Timber over te pakken, waardoor Bassey op zijn beurt instapt. Blind stond (te) hoog, maar dat hoorde wel bij spelplan (in omschakeling). Verder zijn de opmerkingen ‘Blind moet eruit’ die ik hier verderop lees zwaar onderterecht. Blind stond op de allermoeilijkste positie tegen Liverpool, de trein Salah/TAA is bijna niet te verderdigen en Blind had weinig backup van Bergwijn, Alvarez en/of Taylor. Daarnaast stond Bassey hele wedstrijd strak van de spanning. Blind verdient wat krediet.

13 september 2022 om 23:53

Toen domineerde we elke wedstrijd Myvision. Nu stonden we meer dan zwaar onder druk. Hoe krijg je het voor elkaar om dat niet in te zien. Domineert Ajax, dan is Blind nuttig, staan we zwaar onder druk, dan is hij waardeloos.

13 september 2022 om 23:54

Ik ga met je mee Gunnero. Ondanks de sterke partij van Timber trouwens weer. Ik vraag me alleen oprecht af of Bassey zich er ook nog mee had moeten bemoeien. Het gaat natuurlijk ook allemaal snel, maar ik vind het zeker niet primair de fout van Blind.

13 september 2022 om 23:57

@GunneRo: Bedankt, dit is nou de eerste fatsoenlijke analyse van de tegengoal die ik zie vanavond. Dit vertelt hij hele verhaal i.p.v. alleen maar simpel wingertje wijzen onder het mom van "zijn man". En ja, ook Blind was deels schuldig aan de tegengoal, absoluut. Maar het is echt volstrekte onzin om te stellen dat Blind hoogstpersoonlijk een tegengoal weggeeft. Over de hele wedstrijd gezien vond ik Blind echt niet dramatisch spelen ofzo (wat je wel zou denken als je sommige reacties hier leest), tegen Salah en TAA -zoals je terecht stelt een van de beste flanken ter wereld- ga er maar aan staan. Er waren genoeg spelers aan Ajax zijde (Tadic, Bergwijn, Bassey, Taylor) die aanzienlijk minder goed speelden vanavond als je het mij vraagt.

14 september 2022 om 00:14

Waarom denk je dat Ajax het zo moeilijk had met Liverpool, zelfs de aanvallers sprinten naar hun eigen 16 en onze linksback kan niet even achter zn man aanrennen, het is schandalig dat Blind nog basis mag staan, pleur die mexicaan maar linksback, bergwijn en tadic omwisselen, die waren trouwens ook geen haar beter

Zelden zo gebeden voor een wissel als bij deze man.

13 september 2022 om 23:31

Raar want hij bereidt de goal van Ajax voor en maakt bijna de 1-2.

13 september 2022 om 23:34

Bijna stond hij ook op 19 meter van z'n directe tegenstander vandaan ipv 20 meter! Wat hebben we daaraan? Ff serieus hij is gewoon een manco binnen de ploeg.

13 september 2022 om 23:34

Ben jij de vriendin van Daley ofzo? Ik zie jou steeds hem met alle macht te verdedigen.

13 september 2022 om 23:39

Ja en is nergens te bekennen bij de tegengoal van zn directe tegenstander en leid met idioot balverlies een tegenaanval in waar uiteindelijk de beslissing uit valt, terwijl hij gewoon kon rondtikken

13 september 2022 om 23:40

Nee, het is juist de kracht van Ajax om een extra man te creeeren door Blind. Dat gebeurde tegen Rangers maar dan krijgt hij de credits niet. Verdedigen is gewoon niet de primaire functie van Blind.

13 september 2022 om 23:45

Myvision ik heb sterk het idee, dat zelfs als Blind vier eigen doelpunten zou maken. Jij nog steeds lichtpunten zou zien, voor Ajax is het een legende door zijn gigantische verdiensten voor onze mooie club. Maar de koek is duidelijk op, hij is alleen nog aan de bal bruikbaar én van wereldklasse. Maar dat is te weinig om over eind te blijven, want ieder ander facet als hij niet aan de bal is kan echt niet meer. En Bassey had je het al een aantal keer over, speelde ook niet best maar heeft nog de snelheid om zijn fouten te herstellen. En daarnaast verdiend hij nog lekker de tijd, dit was letterlijk pas zijn tweede cl potje.

13 september 2022 om 23:47

Wel van een verdediger toch ?
Met alle respect, maar aanvallend voegt hij ook niet veel toe. Los van wat slimme balletjes zo nu en dan nou nou

13 september 2022 om 23:49

Myvision heeft gewoon gelijk. Waarom gaat Bassey naar een man die al door 2 man wordt aangepakt? Toch een beetje raar of niet? Blind is wel daarna te laat. Precies wat Blind zelf beschrijft en ook hand in eigen boezem steekt. Bij beide doelpunten laat Timber zich in de lucht makkelijk aftroeven.

13 september 2022 om 23:55

@sulemani en Lee: ik neem aan dat je dan ook gewoon niet voor Ajax juicht als ze Rangers, Real of Dormund van het veld vegen. Want ook daar had Blind een groot aandeel in. Dat je dat niet ziet, vind ik eigenlijk jullie beperking.

14 september 2022 om 00:00

Wat voor opmerking is dat? Juich jij voor Ajax of AFC blind ?
Vs rangers had blind niet eens een directe tegenstander en pak je nou echt wedstrijden van plus een jaar geleden erbij ? Man man man. Ik zal bijna denken dat hij in je familie zit.

14 september 2022 om 00:01

Myvision ziet het verschil totaal niet van een wedstrijd waar je dominant bent , en een wedstrijd waar je zwaar onder druk staat.

14 september 2022 om 00:06

Enige kritiek die ik in deze actie op Blind heb is dat als hij ziet dat Bassey zon onrustig is en rare keuzes maakt dan moet je daar eigenlijk op inspelen.

14 september 2022 om 00:19

@lee: voor Rangers was iedereen juist bang dat Blind een wedstrijd als tegen PSV-Rangers zou veroorzaken. Dat Blind geen directe tegenstander had is juist de verdiensten van Ajax en Blind, die een man meer creeeren met Blind. Ik snap nooit dat mensen niet zien dat als het loopt, heel vaak door Blind is. Want dat we vaak dominant zijn, komt door Blind. Vandaag trouwens was het lange tijd 50-50 in balbezit.

14 september 2022 om 00:23

Volgens mij heeft niemand op een hoog niveau gevoetbald als ik de reacties lees . Blind was inderdaad te laat , maar Ajax speelt in balbezit met de backs hoop op om een man extra te creëren. Situatie hier kom blind inderdaad niet meer herstellen , maar bassey waar een ieder zo positief over is schiet hier echt tekort . Bassey is geen Ajax speler , voetballend vermogen van niveau keuken divisie . Staat steeds verkeerd opgesteld als hij aangespeeld wordt , hierdoor speelt hij altijd terug .

14 september 2022 om 00:32

Dat komt niet door Blind, hoe kom je daar nou bij? Hoe Liverpool vanavond speelde , zo speelt Ajax normaal. Druk zetten. Dat druk zetten doe je voornamelijk op het middenveld en de aanval. Blind is alleen goed voor een goede pass, heb je echt helemaal niets aan als je vrijwel 90 minuten niet over de middelijn komt. En geen Ajacied die bamg was voor de Rangers, gewoon een leugen om , wederom, je kromme verhaal recht te lullen.

14 september 2022 om 00:53

Wie was bang ? Rangers is gewoon een normale tegenstander. Zal een schande zijn als je die niet versloeg. Ff serieus. Verdiensten van blind? Man is de gekozen tactiek van Gio.

Leuk blind in balbezit. Verdedigend is het niks. Echt gewoon niks. Je loopt achter de feiten aan.
Hoe ik je blind zie omschrijven lijkt wel Maxwell.

14 september 2022 om 08:44

En terecht. Wat een gepapagaai elke keer weer als Ajax slecht speelt of verliest. Mensen lopen in de polonaise om Blind de schuld te geven.

14 september 2022 om 18:04



Klinkt logisch. Maar Ajax kan het zich niet permiteren tegen topclubs. Dan heb je m.i. zeker vier verdedigers nodig. Ja maar Daley maakte bijna de 1-2. Kan ook zeggen ...dan is ie nota bene in de zestien van de tegenstander faalt hij ook daar. Wat een waardeloze kopbal was dat zeg.

Tsja, ik ben het hier ook helemaal eens met Blind. Blind stond de hele tijd al hoog, Bassey stond gewoon goed gepositoneerd op Salah maar trekt ineens richting het centrum waar Ajax al mankracht genoeg had met Rensch en Timber. Bassey was denk ik vandaag het slechtste aan de kant van Ajax. Niet dat Blind fantastisch was, maar die geeft juist wel weer de pass naar de 1-1 en had de 1-2 op zijn hoofd.

13 september 2022 om 23:33

De pass naar de 1-1? Naar welke wedstrijd heb jij zitten kijken? Blind had daar vrijwel geen aandeel in. Daarnaast verprutst hij de 1-2 ook nog eens inderdaad.

13 september 2022 om 23:34

Zeker wel. Die steekt Bergwijn weg omdat Salah ook gewoon achter Blind aan moest. De 1-2 wordt door wederom Bassey verprutst. Daar had Blind niks mee te maken.

13 september 2022 om 23:52

Gertjanajax De vuelta voor dames is al afgelopen hoor! Gewoon een hele goede bal van Daley bij die goal. Ook de enige speler die aanvallend iets bracht, maar ja, hij is te oud en te traag he.

13 september 2022 om 23:33

Blind kan niks fout want is “een echte ajacied he”.

13 september 2022 om 23:35

Zeker wel. Alleen Blind zn beperkingen kennen we. Bassey was besluiteloos, de hele wedstrijd en ook op dit moment.

13 september 2022 om 23:38

Sterk tegen argument blaugrana, ik ben het volledig met myvision eens overigens. Blind is uit positie door balverlies en Bassey maakt een verkeerde keuze

13 september 2022 om 23:42

Eens, ik ben meer geschrokken van Calvin Bassey dan van Blind.

Je weet wat je aan Blind hebt, maar de topaankoop van Ajax die voor een godsvermogen is aangetrokken was wel heel matig vandaag. Hij zou Ajax juist een stapje verder moeten brengen in de CL, maar het tegenovergestelde was waar helaas.

13 september 2022 om 23:53

Marksendk, je doelt op Bergwijn?

13 september 2022 om 23:39

Ik vind ze er allebei niet lekker uit zien. Blind staat inderdaad te hoog, maar je ziet hem pas aanzetten als Salah aangespeeld wordt. Bassey idd ook vreemde keuze.

13 september 2022 om 23:41

Eensch! Ook weer het probleem van een relatief nieuwe samenstelling. Met Martinez was dit gewoon een automatisme.

13 september 2022 om 23:46

Klopt, zie je bij ons ook. Soms goed en soms niet, kwestie van aan elkaar wennen.
Ik vind overigens het voetballend vermogen (o.b.v. deze wedstrijd) van Bassey wel erg matig. Bracht ook te vaak Pasveer in de problemen.

13 september 2022 om 23:57

Bassey is mij ook echt zwaar tegengevallen. Dat wordt nog wel even nieuwe afspraken maken voor de komende krakers.

14 september 2022 om 00:17

Hoe kan je het missen van een vrije kopkans als iets positiefs zien?

Het is duidelijk, Blind en Tadic kunnen niet meer meekomen op CL niveau. Klaar, en een middenveld met Taylor en Berghuis kan echt niet tegen Liverpool. Ik vind echt dat de staf gefaald heeft. Tactisch drama

13 september 2022 om 23:36

Raar. Berghuis was ronduit goed. Tadic was de enige die de bravoure toonde op dit niveau, de geslepenheid. Taylor was onzichtbaar en slecht. Blind heeft 1-1 gespeeld: schuldig aan de tegengoal, dankzij hem ook de 1-1.

13 september 2022 om 23:48

Alle ballen gingen over rechts man, vooral de eerste helft. Het was een speeltuin voor Liverpool die optimaal gebruik maakte van de zwaktes van Blind. Of jij bent Alfred Schreuder of jij bent Danny Blind. Blind was samen met Schreuder de zwakste schakel. Het hele team wordt er onzeker van.

13 september 2022 om 23:58

Ik had graag gezien dat Bergwijn werd gewisseld en dan Tadic op links. Had volgens mij heel veel gescheeld. Want Bergwijn gaf niet thuis.

13 september 2022 om 23:41

Ik werd na de wedstrijd van Heerenveen afgebrand door diverse reaguurders omdat ik Schreuder een tactisch onbenul vind. Nou ben benieuwd wat men na deze wedstrijd vindt.

'Aldus de linkervleugelverdediger'. Blind is toch al minstens 2 jaar gaan verdediger meer? Loopt een beetje in de vrije rol aan de linkerkant te sjokken. Hoe vaak die vandaag ook weer aan de buitenkant stond te dekken. Blind speelt gewoon lekker zijn eigen wedstrijdje en de uitslag interesseert hem volgens mij vrij weinig. Hoop toch echt dat die tijdens het WK de bank warm mag houden...

Blind, stop er alsjeblieft mee. Met jouw tempo ben je nog de langzaamste in Huize Avondrood.

Hoe kan een afdeling die het prachtige bob marley shirt ontwerpt ook met dit aankomen? Intens lelijk!
En nee het is niet offtopic, want de foto staat letterlijk bij dit topic.

Ik was het eens met de analisten, aan de bal is Blind nog altijd van wereldklasse. Maar verdedigend gezien, grote ruimtes, zijn gebrek aan felheid en snelheid gaat hem steeds meer parten spelen. Malacia zal de eerste linksback zijn want die doet het uitstekend in Engeland, en Wijndal heeft niet bewezen toen hij fit was beter te spelen dan Blind.

13 september 2022 om 23:40

Sulejmanii. Blind aan de bal is toch ook geen wereldklasse meer? Levert daarvoor echt teveel ballen in om dat wereldklasse te noemen

14 september 2022 om 00:40

Ducktaildo en Lee, misschien ietswat overtrokken. Maar die momenten heeft hij nog wel aan de bal, niet meer zo vaak nee als 3 of 4 jaar geleden.

13 september 2022 om 23:44

Wereldklasse? Nee nee en nog eens nee. Speelt omdat hij geen serieuze concurrent heeft.

Deze Blind moet gewoon een keer kritisch op zichzelf zijn, voegt helemaal niets meer toe aan dit team. Ja hij geeft een goede pass in huis maar hij heeft zoveel minpunten wat het elftal moet opvangen. Het is gewoon plussen en minnen en dan slaat de balans echt dik door naar de min!
Mooie carrière maar het is over.

Wtf doe je op middenveld en verder naar voren als je weet dat je veel te slak bent om terug te komen op je plek. Laat Bassey het maar uitzoeken links in de verdediging. Als het mis gaat ligt het toch aan iedereeen behalve jezelf. Afvoeren die hap.

Blind moet hier z'n verantwoording nemen als ervaren man en niet de jongere jongens zo publiekelijk afvallen maar Blind en kritiek gaat nooit zo goed samen. Voor de rest vond ik Blind echt niet slecht spelen maar het is wel belachelijk dat zowel Alvarez als Bassey constant rekening met hem moeten houden omdat hij het niet kan opbrengen om mee te lopen of in staat is een sprintduel aan te gaan.

Op een gegeven moment moet je je afvragen of de voetballende kwaliteiten van Blind het waard zijn tegenover de rest van het team.

Ik vond Blind niet eens zo super slecht, er waren veel slechtere spelers. Met name vedette Bergwijn heb ik me echt aan gestoord. Komt niet eens Alexander-Arnold voorbij. En hij voert ook z'n taken niet uit. Hij mag echt niet in het rijtje Tadic/blind, die deden het beter in de PL en ook beter bij Ajax. Hopelijk gaat ie wel vlammen tegen Napoli, maar vandaag zag ik precies waarom ik nooit echt fan was van hem.

Haha die titel, het is niet alsof ie actief een ploeggenoot de schuld geeft. Maar ja, Blind js vast foed voor veel kliks.

14 september 2022 om 12:12

Waarvan akte. Grappig dat mensen ook gewoon in elk topic doodleuk dezelfde non-discussie voeren. Heel het elftal voetbalde te weinig, maar toch ligt het altijd specifiek aan Jantje, Pietje of Klaasje.

Vond het niet zozeer de fout van een man die eerste goal, was eerder een soort van domino effect. Timber gaat het luchtduel met de man van Rensch (diaz) aan, vervolgens dekt Bassey door op de man waar Timber vandaan komt waardoor Salah vrij komt te staan. En Blind is daarop weer te laat met doordekken op in principe zijn eigen man Salah.

14 september 2022 om 00:01

Vind eigenlijk dat dit gewoon slecht gecommuniceerd is door Timber. In zo'n situatie moet je als Timber zijnde óf Rensch doorsturen óf Rensch terugsturen. Nu doet hij het allebei niet, waardoor Bassey moet doordekken op Jota en Blind te laat terugkomt om Salah te dekken. Daar mag wel aan worden toegevoegd dat Blind op dit moment ook veel te hoog in het veld stond.

14 september 2022 om 00:42

Blind staat wel vaker te hoog, terwijl hij geen gaten kan dichten. Tegen Liverpool had hij beter achter iets meer kunnen hangen.

Blind kan echt niet meer op dit niveau, maar mensen, hebben jullie Rensch gezien? Dat is toch helemaal tenenkrommend slecht?Die kan er werkelijk helemaal niks van. En hoe Ajax Bassey heeft kunnen scouten is me een groot raadsel. Ajax voetbalt graag van achteruit, maar ik had de indruk dat Bassey dacht dat zijn medespelers op de tribune zaten. Wat is die man opbouwend slecht zeg, niet meer normaal.

14 september 2022 om 06:09

Bassey is prima maar was gister gewoon ontzettend gespannen. Die jongen is dolblij eindelijk in de CL te spelen en gister stond hij gewoon stijf van de zenuwen. Tis niet dat Timber zoveel beter was hè maar dat schijnen we niet meer te zien

Blind Met de snelheid van een diesel uit de jaren 70 geeft Salah gewoon een voorsprong bij het 1e doelpunt . Weet zeker als Blind bij Twente of Utrecht zou spelen hij niet eens meer werd opgeroepen voor Oranje .

Ja Daley wijst altijd naar een ander hè. Bassey had geen keuze die moest wel overschakelen. Blind stond zelf weer veel te hoog. Weer talloze momenten gezien waarin hij terug sjokt of weer lucht staat te dekken. Bassey moet vaak gewoon voor 2 verdedigen.

14 september 2022 om 08:44

Ongeacht of Blind te hoog stond, maakte de rest van de verdediging er een potje van bij die 1ste goal, omdat Blind wat hoger stond en het vervolgens leek alsof zijn man zo vrij stond (en omdat hij zwarte schaap nummer 1 is) gaat velen weer klagen op Blind. Ik vond Blind nog een van de betere bij Ajax vandaag (al zegt dat meer over de rest). Bij die eerste goal is er 0 communicatie tussen Timber en Rensch, vervolgens laat Bassey de man waar die op stond (salah) vrij in een poging te repareren wat Timber en Rensch achterlieten. Daarnaast kwam het ook een beetje uit de lucht vallen, omdat het direct uit een bal van de keeper kwam.

Bassey was helaas de zwakste man op het veld. Wat straalde Bassey een onrust uit zeg en dan zie je dat je geen Martinez meer hebt op die positie qua passing op dit niveau. In eerste opzicht oogt hij als een beest, maar vandaag was het een jammerend jongetje in paniek. Daarmee wil ik niet alle schuld op die jongen schuiven, want het kwam extra pijnlijk naar voren doordat verdediging en middenveld niet lekker op elkaar aansloten bij Ajax, Liverpool was daar het gros van de wedstrijd heer en meester met pressie.

Het tactisch plan van Klopp overmeesterde het tactisch plan van Schreuder en er kwam eigenlijk niet echt en goed vervolg plan. Ajax heeft de hele wedstrijd zijn eigen spel niet kunnen spelen en het was flink billenknijpen. Ze hielden wel lang stand en kwamen zelfs nog bijna op voorsprong, maar qua spel was het alleen niet des Ajax en wat je gehoopt had na die puike pot tegen Rangers.

Bij corners van Liverpool hield ik steeds mijn hart vast, van Dijk maakte gehakt van Timber in die duels, wat een beest is die Virgil dan.

Al met al geen schande om te verliezen van Liverpool op Anfield. Ik hoop vooral dat Schreuder hier van geleerd heeft voor de volgende CL wedstrijden.

14 september 2022 om 13:41

Maar komt de goal omdat Blind zo hoog staat of omdat Timber uit positie gaat lopen en een duel aangaat waar Rensch eigenlijk dit duel aan moet gaan en daardoor de organisatie op orde blijft en Bassie gewoon bij Salah had kunnen blijven ?
Het is altijd zo makkelijk om Blind de schuld te geven en anderen zoals Timber te sparen, maar ik snap nog steeds niet waarom Timber deze beslissing nam.

Ajax liet Liverpool in zijn spel komen?? Kom op man, Liverpool speelt altijd zo en er is geen enkele ploeg op misschien City na die daar onderuit voetbalt. Ze zijn gewoon geklopt op kwaliteit. En dat is helemaal niet erg. Vond Liverpool nog niet op zijn sterkst. Verdedigend matig en oogde fragiel. Van Dijk die weer te ver van de bal verdedigd bij de goal van Kudus. Zien we toch vaker. Liverpool voorin ook slordig, erg gehaast en slecht in de afronding. Blind op het laatst weer jammeren bij de scheids… zo irritant.
Denk dat Ajax thuis best kans maakt tegen dit Liverpool.

Blind was een van de betere en die 1-0 was absoluut niet zijn fout. Rensch en Bassey deden dat verkeerd.
Dat eeuwige gezeik altijd op Blind!!!!

14 september 2022 om 08:56

Wat dacht je van Timber die totaal onnodig het luchtduel aan gaat terwijl hij gewoon in het centrum had moeten blijven. Doordat hij kwam ging Rensch het duel niet aan waardoor zowel Timber als Rensch uit positie waren. Dat daarna Bassie nog onnodig instapt is ook duidelijk.

Alles maar bataliseren, bij blind zen fouten, ben er klaar mee, shala was gewoon zijn man punt. en hij stond er te ver vandaan toen we de bal niet hadden. Dus ff gauw omschakelen blind, moet bassey je man dan overnemen terwel jij lucht staat te denken, en Liverpool met 3 a 4 man vaak voorin staat bij tegen aanval. Word lastig dan voor bassey, moest sowieso vaak naar de lb plaats toe omdat blind verdelgend vaak niet mee deet, blind komt gewoon snelheid en duelkracht te kort op dit nivo. Punt uit.

Deze goal is gewoon zijn fout. Hij staat bij een uittrap van Liverpool gewoon veel en veel te hoog. Zeker als je weet dat je de 100 meter in 2 weken loopt, zoals Blind dat doet...

Blind is qua voetballend vermogen een prima verdediger. Echter heeft hij de draaicirkel van een vrachtwagen en is hij nog trager dan mijn oma...

Blind en Tadic vond ik echt twee van de slechtste bij Ajax gisteren. Ja, er waren genoeg die ondersneeuwde. Bergwijn heb ik niet gezien. Taylor heb ik niet gezien. Maar een Tadic en Blind zijn de oude rotten, die moeten echt het voortouw nemen.

Blind staat veel te hoog, kan het niet corrigeren en ziet dat Bassey naar het midden dekt, omdat het anders gewoon doorlopen is op de keeper. Uiteindelijk was dit het ook, aangezien Bassey het niet kon corrigeren.

Het is weer heel erg makkelijk om de goal in de voeten van Blind te schuiven. Ja, Salah is normaal gesproken zijn man (de een is rechtsbuiten de ander links back). Echter wil het ook wel eens gebeuren dat een speler over gepakt wordt.
Als je de beelden nog eens terug kijkt, zul je zien dat het begint met een fout van Timber. Deze verlaat het centrum, laat daar iemand volledig vrij komen, terwijl Rensch gewoon het luchtduel aan kan gaan. Doordat Timber het duel verliest zijn hij en Rensch uit positie. Rensch loopt daarna het gat redelijk goed dicht waarna Bassie onnodig zijn (overgenomen) man vrij laat om ook de man met de bal te blokken. Na een simpele steekpas was Pasveer kansloos.

Daarnaast deed Timber ook niets bij de 2de goal. Hij springt niet eens om het de tegenstander lastig te maken.

Timber is voetballend een hele goede verdediger, maar zeker in de topduels moet hij verdedigend echt nog wel stappen maken.

Ik ga Blind niet verdedigen, die maakt e ook genoeg fouten. Maar Bassey was de grote dissonant in dit Ajax, samen met Rensch. Bassey was gewoon totaal niet in staat de opbouw te verzorgen. Mede daardoor kwam Ajax niet onder de druk vandaan. En Rensch…… die moet er af.

Bassey trok inderdaad teveel naar het midden toe en Blind kon het niet belopen.
Vond Bassey met vlage wild en ongecontroleerd spelen en vaak in paniek de bal een roei geven.. heimwee naar Martinez

Beide goals heeft Blind schuld. De eerste is hier al uitgebreid besproken maar de 2e goal is ook Blind zijn schuld.

Wat deed hij daar aan de zij lijn. Ajax stond met veel man op de helft van Liverpool. Hij kon de bal zo
terug leggen, zelfs 2a3 maal toe. Hij probeert zijn mannetje uit te spelen. Hier na kwam de tegen aanvaal waar de hoekschop uit kwam.

Vandaag vond ik Blind aan de bal ook niet veel hoor. Wijndal als die weer fit is gaan gebruiken. Ben daar ook niet heel erg fan van maar alles beter dan Blind.

14 september 2022 om 13:44

Bij beide goals zag juist Timber er niet goed uit. Bij de eerste loopt hij onnodig uit positie en bij de 2de gaat hij niet eens een kopduel aan. Heeft hij niets geleerd van Benfica thuis ?
Als je ziet hoe gevaarlijk elke vrije bal of corner was, en daarin ook de verdedigende rol van Timber bij het verdedigen daarvan dan moet je toch concluderen dat hij daarin met zijn te kort aan lengte toch niet goed is.

Ben absoluut geen fan (meer) van hem, maar hij heeft hier wel een punt. Het was een opbouwmoment en daarom stond hij hoog, vrij om het spel op te bouwen. Dat de bal opeens wordt verloren en Timber zn kopduel verliest, zorgt ervoor dat Salah opeens vrij komt te staan. Dan is Blind inderdaad te laat, maar hij stond in de opbouw stand, dus kan je hem niet echt verwijten. Behalve dat hij wat traag is hooguit.

14 september 2022 om 13:46

Dat iemand een kopduel verliest kan gebeuren, maar Timber had hier niet moeten staan. Hij had in het centrum blijven staan en Rensch het duel aan moeten laten gaan. Nu stonden Rensch en Timber voor elkaar ipv naast of schijn achter elkaar.

Blind is verdediger die graag met de aanval meegaat, maar hij is tegenwoordig zo traag dat hij steeds te laat terug is. Dat is ook in eerdere wedstrijden gebleken, maar toen werd het in de eredivisie niet afgestraft, maar nu legt Salah deze traagheid duidelijk bloot. En je kunt niet van Bassey verwachten dat hij in zijn eentje lb en lcv rol vervult. Blind kan verdedigend helaas niet meer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren