Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Nog vier Engelse clubs zijn concreet voor de handtekening van Cody Gakpo

Laatste update:

Cody Gakpo heeft nog vier concrete opties over, mocht hij deze zomer de stap naar de Premier League willen maken. Southampton, Everton, Wolverhampton Wanderers en Leeds United azen volgens het Eindhovens Dagblad ook vlak voor het einde van de transferwindow nog altijd op de handtekening van de oogappel van PSV. Ook Manchester United wordt in het rijtje clubs genoemd, maar de interesse van the Red Devils lijkt met de komst van Antony bekoeld. Als Gakpo vertrekt, zou PSV 'normaal gesproken' nog een vervanger halen.

Maandag maakte het Eindhovens Dagblad bekend dat Southampton zich officieel bij PSV had gemeld voor de 23-jarige vleugelaanvaller. De huidige nummer dertien van de Premier League zou bereid zijn 35 tot 40 miljoen euro neer te tellen om zijn aanval van nieuw elan te voorzien. PSV mikt echter op een bedrag van 50 miljoen en lijkt met minder geen genoegen te nemen. Er is nog maar weinig tijd om een vervanger binnen te halen, dus kan alleen een niet te weigeren bod de Eindhovenaren verleiden.

De aanstaande komst van Anwar El Ghazi wordt niet als vervanging van Gakpo gezien. El Ghazi wordt gezien als extra optie voor de rechtsbuitenpositie, naast Ismael Sabari, Johan Bakayoko en de uiterst blessuregevoelige Noni Madueke. Er is intern bij PSV dan ook de eis gesteld dat er ondanks de beperkte hoeveelheid tijd nog een directe opvolger van Gakpo komt. Door de naam van Jesper Karlsson (AZ) is in dat kader een streep gezet. De Zweed is met een vraagprijs van twintig miljoen euro te duur bevonden in Brabant.

Gakpo wil zelf graag een stap maken, weet het Eindhovens Dagblad. Tegenover ESPN gaf de geboren Eindhovenaar wel aan 'dat het hele plaatje moet kloppen'. "Dat is het. Het is een puzzel en ik moet op dit moment kijken welke puzzel het meest klopt. Bij PSV blijven is zeker geen straf, maar als er wat komt en het plaatje klopt is dat ook een goede stap", aldus Gakpo. De aanvaller staat deze jaargang over alle competities vooralsnog op vier goals en zes assists in acht optredens.

Zie jij Cody Gakpo deze zomer de stap naar het buitenland nog maken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Echt ongelofelijk dat dit soort doorsnee clubs uit Engeland gewoon tientallen miljoenen voor een speler kunnen ophoesten. OT: lijkt me voor Gakpo ideale tussenstap

30 augustus 2022 om 10:35

Clubs als Leicester, Everton, Villa, Wolves, West Ham en nu ook Newcastle hebben een begroting ter grote van die van Inter en een grotere begroting dan bijvoorbeeld Ac Milan. Al kan dat laatste snel veranderen

30 augustus 2022 om 10:40

Niet zo bijzonder toch? Wereldwijd de meest bekeken en best verkochte competitie. Wat mij betreft by far de meest intressante competitie om te kijken.

30 augustus 2022 om 11:09

Tornado72: Voor het geld dat de BPL kan uitgeven wordt er best armoedig voetbal gespeeld. M.u.v. de top 4 misschien.

30 augustus 2022 om 11:59

Het tempo is in alle wedstrijden ontzettend hoog. Het is erg lastig om met 200 km per uur goed voetbal te spelen. Er zijn veel meer duels om de bal en die worden in tegenstelling tot in Nederland veel minder afgefloten. De scheidsrechters laten veel meer doorgaan wat het tempo en de attractiviteit ook ten goede komt. In de PL moeten de topteams op 100 % spelen ook tegen degradatie kandidaten. In de eredivsie winnen de top teams hun wedstrijden vaak wel op 80%.

30 augustus 2022 om 10:42

Gaan we nou bij elke aankoop van een PL club verbaasd vermelden hoeveel geld ze wel niet kunnen uitgeven? Lijkt me nu wel een keer duidelijk hoeveel geld er in omloop is binnen de PL. Waar ook inderdaad gewoon de bodem voor een bijv 100m kan uitgeven. Lijkt me nu wel is duidelijk toch en hoeft niet bij elke transfer benoemd te worden.

30 augustus 2022 om 10:53

Het hoeft niet nee. Echter mag hij best zijn verbazing uitspreken als hij dat wil.

30 augustus 2022 om 11:10

Het is natuurlijk wel lachwekkend dat zelfs clubs die niet eens 25.000 mensen kwijt kunnen plots meer dan 100 miljoen euro per jaar mogen bijschrijven zonder er echt iets voor te hoeven doen. Natuurlijk moet je eerst die Premier League maar eens in, maar het is wel werkelijk te gek voor woorden.

Die Championship is een grote schuldencompetitie waar clubs zich diep in de rode cijfers werken voor de hoop op promotie. De Premier League is wel een competitie waar alle voetbalwetten overboord gaan. Haal het TV geld weg en ik denk dat de helft van de clubs binnen twee jaar ernstig in de problemen komt.

30 augustus 2022 om 11:18

Haal het TV-geld in Nederland weg en de meeste clubs komen ook gewoon in de problemen hoor.

30 augustus 2022 om 12:56

Tv geld hoort er nu eenmaal bij. En is overal ontzettend belangrijk. Er is een tijd geweest dat veel toppers naar Italië gingen. Nu is dat eerder een uitzondering. De markt bepaald grotendeels waar het geld naartoe gaat. De transfers is 1 ding, maar vooral de lonen zijn daar te gek, wat daar zelfs voor een bankzitter betaald wordt maandelijks..

30 augustus 2022 om 17:10

Helemaal niet. Tv geld in Nederland is echt helemaal niks..in de PL daar krijgt de nummer 15 al zo’n 160 miljoen pond. Koekoek

30 augustus 2022 om 11:11

De TV-gelden als de bonussen voor je eindpositie op de ranglijst zijn daar nu eenmaal gigantisch. Zelfs als degradant kun je ongeveer 100 miljoen pond binnenkrijgen.

En dat is dan buiten inkomsten uit sponsors, merchandising, seizoenskaarten en losse verkoop.

Dit is eigenlijk al de afgelopen 20 jaar zo. Kan me herinneren dat ergens rond 2001 de gemiddelde BPL club toen al 40 miljoen per jaar aan TV-inkomsten binnenharkte. Ajax nu komt daar binnen de Eredivisie niet aan.
Met uitbreiding en slimme marketing in Azië en Noord Amerika is dat alleen maar gestegen.

Dan kun je het zelfs als club uit het rechterrijtje veroorloven bedragen neer te leggen waar zelfs de top in andere grote competities over na moet denken.

30 augustus 2022 om 17:12

Ik vind het nog weinig.. de PL wordt in elk land bekeken.. allemaal achter een betaalmuur.. in hoeveel landen denk je dat ze naar de eredivisie kijken?

30 augustus 2022 om 17:59

Te weinig. Wat ik las is dat er met de verkoop in Azië van de Eredivisie best wel geblunderd is.

Tuurlijk zal de Nederlandse competitie nooit zoveel opleveren als Engeland of Spanje. Maar het is een markt met ongeveer de helft van de wereldbevolking. Daar moet toch wat uit te halen vallen.

Een van die clubs gaat er vast uitkomen met PSV voor 50 miljoen euro. Dan is de grote vraag: wie gaat PSV halen als vervanger? Dat moet wel een kanon zijn anders ga je er veel te ver op achteruit aangezien je op rechts ook nog geen toppers hebt lopen. Kijk je op Transfermarkt bij betaalbare en haalbare spelers dan komt daar best een leuk rijtje spelers uit, maar ook veel daarvan met een 'krasje'. Heel benieuwd wat de lijstjes bij PSV zijn. En ik hoop toch niet dat we overmorgen te horen krijgen "we keken naar buitenkansjes maar als die zich niet voordoen hebben we vertrouwen in de huidige groep" of dat soort geblaat. Je moet nu gewoon een speler halen waarvan je kan en mag verwachten dat ie Gakpo zijn cijfers haalt. Anders gooi je bij voorbaat de handdoek in de ring en ga je om plek 2/3 spelen ipv plek 1/2

30 augustus 2022 om 09:48

Trossard, 1 jarig contract. Zou een hele goede zijn.

30 augustus 2022 om 09:55

Waarom zou die naar PSV gaan? Heeft het gewoon al bewezen in de PL en is ook dit jaar weer goed begonnen.

30 augustus 2022 om 09:57

Jij denkt dat goedlopend Brighton (vorig seizoen ook al) één van hun keyplayers laat gaan? Die kun je vergeten.

30 augustus 2022 om 10:12

Een andere Belg die misschien wel haalbaar is, is Doku? Komt bij Rennes niet veel aan spelen toe en vond ik altijd wel een leuk talent

30 augustus 2022 om 10:35

Doku is volgens mij vaker geblesseerd dan fit. Daar hebben ze er bij PSV al genoeg van.

30 augustus 2022 om 10:46

Ook niet haalbaar. Verder was hij vaak geblesseerd vorig jaar, dat niet spelen komt daardoor. Verder kost die ook gewoon zeker 20+ miljoen.

Als je toch de Belgische route op wil gaan, bel dan eens naar Januzaj. Transfervrij momenteel.

30 augustus 2022 om 10:56

Januzaj is een speler zonder restwaarde en rendement. Leuk om erbij te hebben, maar niet iemand waarmee je het vertrek van je sterspeler gaat opvangen

30 augustus 2022 om 10:57

Januzaj gaat naar Sevilla geloof ik.

30 augustus 2022 om 10:59

Trossard zou nog wel meekunnen bij Spurs of Arsenal als selectiespeler. Waarom zou hij een stap omlaag zetten? PSV speelt dan wel Europees maar ben ervan overtuigd dat Brighton, de betere ploeg heeft en beter voetbal speelt.

30 augustus 2022 om 11:08

Die kerel is 26, als je dan al geen restwaarde meer hebt dan houdt het op hoor.

30 augustus 2022 om 11:14

Hij is 27 en wordt begin volgend jaar 28. Als PSV er 2 seizoenen van wil genieten is ie tegen de 30 en ga je er nooit meer veel geld voor krijgen. Dat is meer wat ik bedoel aan te geven

30 augustus 2022 om 09:49

Dat is een hele goede vraag... aangezien door karlsson een streep staat mag ik hopen dat ze niet vol voor stengs gaan... maar ben er bang voor.(Ook zie ik graag nog een LA en een CV extra komen, maar brands kennende 🙄)

30 augustus 2022 om 09:51

Als PSV Karlsson en El Ghazi kan halen heb je volgens mij best een aardige voorhoede toch?

30 augustus 2022 om 09:52

@ afcavosje... lees de tekst, karlsson is geen optie meer.

30 augustus 2022 om 09:52

Karlsson gaat niet komen. Kost 20 miljoen. El Ghazi is prima, maar is nog heel erg afwachten wat hij kan brengen.

30 augustus 2022 om 09:53

Alleen vragen ze voor Karlsson 22-25 mil. Zou je kunnen doen bij een verkoop van Gakpo, maar als je er dan bij bedenkt dat Bergwijn 31 heeft gekost kan je beter in het buitenland naar een echte topper zoeken voor 25 want die lopen er wel.

30 augustus 2022 om 09:54

Karlsson halen ze sowieso niet want die is te duur. En El Ghazi is niet het niveau wat PSV moet nastreven.

30 augustus 2022 om 10:27

El Ghazi is toch voor rechtsbuiten toch? Backup voor Madueke

30 augustus 2022 om 10:55

Tja, als je 50 miljoen wilt ontvangen voor Gakpo maar geen 20 miljoen wilt uitgeven dan ga je flink inleveren. Je kunt niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

30 augustus 2022 om 11:01

Ja maar 20m+ voor een binnenlandse transfer zou ik nooit doen. Zijn echt wel betere opties te vinden voor die bedragen..

30 augustus 2022 om 11:06

Ik denk dat psv best 20 wil uitgeven maar niet voor karlsson want die is in psv zijn ogen geen 20 waard.

30 augustus 2022 om 11:24

Backup madueke? Die jongen is meer gebleseerd dan daf ie voetbalt. Denk dat el ghazi wel gewoon in prima aankoop is, jongen met ervaring kan goals maken prima

30 augustus 2022 om 09:52

Ik denk dat 44 miljoen al genoeg is om hem te kunnen kopen. Psv weet ook wel dat Gakpo niet veel meer waard gaat worden dan dat. Ik denk dat Gakpo ook niet heel blij is wanneer Psv hem niet voor 44 miljoen laat gaan. Dat gaat hij niet zo snel uiten maar dat gevoel is nooit goed. Nederlands elftal ja daar zou hij zijn waarde kunnen vermeerderen maar het kan zomaar dat door zijn blessuregevoeligheid hij daar niet bij is. En dan keldert zijn waarde. Het is denk ik voor iedereen beter wanneer hij vertrekt, vooral voor Ajax en Feyenoord 😝

30 augustus 2022 om 09:56

Ik zou niet weten waarom Gakpo niet meer waard kan worden dan dat. Mocht hij blijven, weer de dubbele cijfers halen in de ED in goals en assists en goed presteren in de EL dan gaat hij waarschijnlijk mee naar het WK. Pik je daar een goal mee dan kun je al weer hoger dan 44 miljoen zitten als PSV. Gakpo lijkt me geen jongen die gaat muiten bovendien, als een club simpelweg niet wil betalen wat PSV vraagt. Tot nu toe heeft ie zich enorm professioneel opgesteld, los van wat al die geruchten met zijn spel deden. Je gaat nu uit van het meest negatieve scenario, namelijk een ontevreden Gakpo die ook nog eens blessures krijgt. Maar het kan net zo goed andersom zijn. Gakpo met een topseizoen die volgend jaar nog meer keuze heeft.

30 augustus 2022 om 10:09

Omdat Gakpo weer niet op het allerhoogste niveau gaat spelen. Voor de meeste clubs telt Champions League. Daar heeft hij het niet laten zien. Alleen tegen emmen is niet goed genoeg. Dat is het verschil met Anthony (CL en Brazilie)

30 augustus 2022 om 10:19

Ik vind dat je dat niet zo een-op-een kunt vergelijken. In de huizenmarkt heb je bijvoorbeeld ook maar net wat de gek er voor geeft. Zo zie ik dat ook bij Antony, puur geluk voor Ajax. Antony is never-nooit 100 miljoen waard (op dit moment). Het is ook niet zo dat er 4 á 5 topclubs hem wel wilden halen voor 70+ miljoen o.i.d. Er is gewoon een gek mannetje met een hele grote portemonnee van paps en die heeft hem gekocht.

30 augustus 2022 om 10:22

Antony heeft vorig jaar een fantastische poulefase gehad in de CL, maar een kwakkelend Dortmund, Sporting en Besiktas is nou ook niet absolute top.

Het jaar daarvoor heeft Antony in 10 wedstrijden 1 goal gemaakt en 0 assists. Al moet ik zeggen dat de achterliggende data opzich nog wel prima is. Maar dat zijn de cijfers van Gakpo ook consistent.

Voor mijn gevoel is het meer dat de 100 miljoen euro voor Antony buitenproportioneel is (invloed Ten Hag) dan dat de 45 miljoen voor Gakpo absurd is.

30 augustus 2022 om 10:41

PSV gaat nooit zoveel geld vangen als Ajax voor zo'n speler. Daarnaast speelt PSV nu ook geen CL en is het geen desperate Man United die ten kosten van alles Antony wilde kopen

30 augustus 2022 om 10:49

"ik denk dat 44 miljoen al genoeg is om hem te kunnen kopen. Psv weet ook wel dat Gakpo niet veel meer waard gaat worden dan dat".

Gakpo is pas 22 jaar en heeft nog een enorme groeipotentie. In principe heeft hij alles om tot een topspeler te kunnen uitgroeien. Het probleem bij Gakpo ligt niet bij hem zelf, maar bij zijn club. Die grijpt telkens naast CL deelname waardoor hij niet zoals de spelers van Ajax de kans krijgt om zich op het hoogste niveau te bewijzen. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat het minder met hem gaat, dat hij toe is aan een nieuwe uitdaging. Sneijder en Van der Vaart waren bij Ajax prima spelers, maar zijn pas uitgegroeid tot topspelers nadat ze Ajax hadden verlaten. In de Nederlandse competitie moet je als topclub vaak tegen clubs spelen waarvan je ook wint met de handrem er op en dat is niet goed voor de ontwikkeling van een jonge speler. Dat is meestal ook de reden dat zo'n speler vertrekt, dat heeft doorgaans weinig met zijn club te maken, maar alles met het verlangen om iedere dag opnieuw uitgedaagd te worden om een betere speler te kunnen worden.

30 augustus 2022 om 10:56

En na deze poulefase zeker ook weer een kwakkelend liverpool, napoli en rangers zeker! net als een kwakkelend bayern, benfica, barca, juventus, real en ga zo maar door wanneer je wint. Toen we met 9 punten stonden uit 3 wedstrijden en (helaas dachten) door te gaan was het ook een kwakkelend chelsea en valencia natuurlijk.

30 augustus 2022 om 11:02

Maar het gaat over Antony en die heeft niks laten zien tegen die ploegen? Z’n 1ste CL jaar was heel zwak en vorig seizoen kan je toch ook gewoon stellen dat die ploegen geen geweldige ploegen waren ondanks dat hij het goed deed in de poule. Tegen Benfica dan weer 2x onzichtbaar.

30 augustus 2022 om 11:13

@dolorasinum
Gakpo is 23 niet 22.

30 augustus 2022 om 11:17

@tilburg013; Antony is een publiekstrekker, Gakpo niet. Ik kan me niet voorstellen dat iemand gaat zeggen: ik ga voor Gakpo mijn TV aanzetten/naar het stadion. Voor Antony wel. Dat levert geld op.

30 augustus 2022 om 11:20

Anthony is een Braziliaans international met minimaal 10 miljoen extra kijkers voor United erbij elke wedstrijd. Wat brengt Gakpo extra bij united 600.000 man uit Eindhoven en omstreken. Wow. Daarnaast gaan mensen naar het stadion voor Anthony. Omdat hij aparte dingen kan doen. Gakpo is echt een leuke speler maar wat kan hij? Hard schieten en hij heeft een gruwelijk voorzet, dat is het. 44 miljoen is een gigabedrag in de transferwereld. Maar omdat Anthony nu 100 miljoen heeft gekost moet nu elke aankoop ook zoveel zijn? Denk eens gewoon na joh. Toen Neymar voor 200 miljoen weg ging werden daarna ook niet alle spelers verkocht voor 100 miljoen. Psv moet in de handjes knijpen met 44 miljoen.

30 augustus 2022 om 11:45

2e van duitsland onder bayern munchen is ook niks waard natuurlijk. Ajax wordt daar elk jaar makkelijk 2e misschien wel eerste als ik het goed begrijp?

30 augustus 2022 om 12:03

@pauwer lekker onsamenhangend verhaal dat zo de prullenbak in kan. Gakpo is in potentie gewoon een zeer goede voetballer, heeft een super rendement, redelijke snelheid, balvast en kan een speler uitspelen. Dit komt er tegen de kleinere teams en middenmoot elke wedstrijd uit. Is nu zaak om dit ook tegen de tegenstanders van formaat te doen. Is gewoon simpelweg de volgende stap in zijn ontwikkeling.

30 augustus 2022 om 12:59

Oftewel 44 miljoen is een prima bedrag voor iemand die blijkbaar nog superveel moet verbeteren op zijn 23e.

30 augustus 2022 om 13:02

@paauwer, hoe kan een speler van 23 nou nog iets moeten verbeteren.. Op die leeftijd moet je al een gouden bal hebben gewonnen joh.

30 augustus 2022 om 13:25

Woenselaar je moet even de discussie lezen voordat je reageert.
Kiefprince wil 50/ 60 miljoen voor een speler die het volgens hem nog niet heeft laten zien tegen tegenstanders van formaat. Wat moeten spelers dan gaan kosten die het wel al hebben laten zien tegen tegenstanders van formaat?

30 augustus 2022 om 09:53

Je moet ook nog maar afwachten of Gakpo zelf naar 1 van die clubs wilt. Zou als ik hem was nog bij PSV blijven. Elke week spelen en stappen maken. Jezelf laten zien in de EL. Anders raak je zo op het tweede plan bij die Engelse clubs. Zag je ook bij Bergwijn.

30 augustus 2022 om 09:58

Als Gakpo slim is (en dat is ie volgens mij) wil hij graag naar een van dit soort clubs. Perfecte stap. Bovendien gaat de echte top in deze 2 dagen niet meer komen dus andere keuzes heeft hij niet.

30 augustus 2022 om 10:18

Zal je zien (met het oog op het WK) dat hij net als zovele anderen bij een overstap naar een andere competitie (ernstig) geblesseerd raakt.

30 augustus 2022 om 10:50

Denk dat dit soort clubs juist ideaal zijn voor eredivisie spelers. Als Gakpo een voiorbeeld neemt aan jongens als Virgil en Gini, zie je gewoon dat het helemaal niet verkeerd is om eerst naar een midden moter in de BPL te gaan om later in je carierre alsnog een stap te maken. Er zijn er maar weinig die vanuit de eredivisie de stap naar de top van de BPL succesvol kunnen maken.

30 augustus 2022 om 09:55

Al die clubs zijn knettergek om 50mil te betalen voor Gakpo die, met alle respect , nagenoeg alleen levert tegen B clubs. Alle Europese wedstrijden compleet onzichtbaar. Als Southampton 35mil wilt betalen dan moet je er een strik omheen doen en weg ermee

30 augustus 2022 om 10:00

Dat 'Alle Europese wedstrijden onzichtbaar' fabeltje blijft ook maar voortduren he. Lijkt wel papegaai gedrag. Ik laat 'm lopen.

30 augustus 2022 om 10:15

@Fossen; zeg maar welke
in wedstrijd hij het team heeft gedragen? Dat je dat 'fabeltje' blijft horen betekent dat er wel wat waarheid achter zit he

30 augustus 2022 om 10:36

Als men leugens maar vaak genoeg blijven herhalen gaan er mensen vanzelf denken dat het de waarheid is (oftewel het Illusoire Waarheidseffect).

30 augustus 2022 om 10:42

De 4 wedstrijden tegen Monaco en Rangers zeggen genoeg over het zogenaamde fabeltje. Gakpo is gewoon niet goed genoeg voor de top.

30 augustus 2022 om 10:43

@Fossen Als je hem laat lopen zegt dan niks. Nu ga je erop in zonder wat te zeggen met een argument die alleen waarde voor jou heeft.

30 augustus 2022 om 10:56

Ik snap hem wel. Fossen heeft het rijtje europeese clubs waar tegen Gakpo goed gespeeld heeft denk ik al 35 keer opgesomd. Mensen blijven maar roepen dat hij het op Europees niveau niet laat zien. Begint ook wat vermoeiend te worden vind ik eerlijk gezegd.

Wat ik zo snel ff kan zien van vorig seizoen:
Voorronde CL: 6 wedstrijden 2 goals
EL: 4 wedstrijden 2 goals
Conf.l: 5 wedstrijden 3 goals 1 assist

Geen top cijfers, maar zeker goed genoeg om bij clubs als Everton of Sotho te slagen imo.

Daarbij moet ik wel zeggen dat hij zichzelf natuurlijk niet geholpen heeft door in de 4 wedstrijden voorronde CL echt dramatisch te spelen.

30 augustus 2022 om 11:02

Haha typisch dat je net stelt dat hij elke keer 'compleet onzichtbaar' is, en nu wil je voorbeelden van wedstrijden waarin hij het team heeft 'gedragen'. Dat schuiven van begrippen geeft al aan dat je zelf niet zeker van je standpunt bent. En nee, ik ga inhoudelijk hier niet weer op in aangezien ik al het verwijt heb gekregen dat ik elke keer hetzelfde riedeltje houd 😴 Bovendien zijn de wedstrijden waarin hij Europees presteerde gewoon op te zoeken, zo moeilijk is het niet.

30 augustus 2022 om 11:03

Niet alleen voor hem @Silvacity. Deze lijsten zijn al 1000x opgesomd hier, op een gegeven moment is het ook mooi geweest. Sowieso vind ik het de omgekeerde wereld, je roept wat maar de feiten komen totaal niet overeen met de werkelijkheid en dan moeten anderen het maar weerleggen? Mijn advies is eerst je research doen of wedstrijden kijken langer dan 2 maanden van een speler om een mening te vormen. Maar wie ben ik😉.

30 augustus 2022 om 11:04

Kijk Muke, jij bent het perfecte voorbeeld van wat ik hierboven schreef. Totaal onverwachts ook dat jij deze reactie plaatst.

30 augustus 2022 om 11:08

@Psvlld je kunt de rest van deze discussie ook nu al uittekenen. Nu gaan ze zien tegen welke clubs hij gescoord heeft en wel presteerde en dan zegt men "ja maar EL, en zo goed zijn die niet, ze wonnen niet, nou poe poe' etc etc. Terwijl niemand hier stelt dat Gakpo Europees alle clubs aan flarden heeft geschoten. Het is andersom: men stelt continu dat hij 'helemaal niks' heeft laten zien en als je dan aantoont dat dat niet klopt gaan ze doen alsof wij zeggen dat Gakpo Europees absolute top was. Terwijl geen enkele PSV supporter zal beweren dat hij bij de besten van de EL zat. Zo voorspelbaar allemaal.

30 augustus 2022 om 11:24

@bizzlad; en hoe vaak dolt ie spelers? Hoe vaak geeft ie daadwerkelijk succesvolle steekpasses (waarbij de andere speler direct voor de keeper staat)? Hoe vaak dolt ie een speler uit met een goal? Allemaal leuk die stats, maar zo bijzonder is Gakpo gewoon niet. Ik zou hem echt verkopen voor die 40 miljoen ofzo. Ik denk dat als je bij Everton komt, je van echt hoge huize moet komen om zo'n team te dragen. Dat is niet makkelijk, want alles gaat daar verre van soepel.

30 augustus 2022 om 12:08

Stphn023 waar haal je dit vandaag haha, Gakpo speelt in genoeg topwedstrijden goed, laat het ook in te veel wedstrijden nog afweten helaas, dat onderken ik. Maar dit is de volgende stap in de ontwikkeling van Gakpo die hij moet zetten. Niks raars aan op deze leeftijd.

30 augustus 2022 om 13:12

@janter
Anders zoek je dat ff lekker zelf uit maat.
Vind dat ik al genoeg moeite heb genomen met het opsommen van statistieken die iedereen zelf had kunnen vinden.

Gakpo is imo een prima speler die in de middenmoot van de BPL goed mee kan draaien. Of hij spelers dolt of niet boeit helemaal niet. Je hoeft toch geen spelers te dollen om een goeie voetballer te zijn? Hij is belangrijk voor PSV. Dat beoordeel ik puur op wat ik zie. Hoop dat hij in Engeland weer wat stapjes kan zetten want i.t.t. veel andere spelers die naar de BPL gaan heeft hij met zijn snelheid, lengte en kracht denk ik wel de fysiek om het daar te gaan maken.



30 augustus 2022 om 09:56

hmm ik vrees het ergste, de scouting lijkt bij psv de laatste tijd niet heel erg creatief. Zou me niet verbazen als het weer een oud ED speler wordt zoals een Kluivert, Boadu, Stengs

30 augustus 2022 om 10:08

Scouting hoeft van mij ook niet creatief te zijn. Ze moeten goede spelers halen. In Nederland denken we altijd dat elke willekeurige Congolese half Vietnamees uit de Argentijnse competitie per defitinie beter is dan een naam die we kennen, omdat we die andere speler niet kennen. Het gaat wat mij betreft om kwaliteit, niet om waar de speler vandaan komt of dat we hem al kennen.

30 augustus 2022 om 11:26

Waarom zou je miljoenen aan je scouting uitgeven als je uiteindelijk alleen maar spelers haalt die je ook zondag avond tijdens studiovoetbal voorbij ziet komen.
Met Til, de Jong en el Ghazi heb je na mijn idee al genoeg van deze spelers deze zomer binnen gehaald. Doet mij een beetje denken aan hoe Feyenoord is ondergegaan een aantal jaar geleden. Als je dan nu ziet met hoeveel spelers ze zijn verloren maar met hoeveel gemak ze nieuwe spelers binnen halen lijkt het erop dat de scouting van Feyenoord die van PSV ondertussen voorbij is gestreefd.

30 augustus 2022 om 11:53

@rubje,

Is Feyenoord op die manier ten onder gegaan dan. Het feit is gewoon dat Feyenoord met de lichting Kongolo, Karsdorp en Vilhena aardig verdient heeft. Vervolgens heeft het 4-5 jaar geduurd voordat er nieuwe toptalenten kwamen. Dat heeft gewoon te lang geduurd. Bij PSV zie ik dat eerlijk gezegd niet zo snel gebeuren.

de Jong en el Ghazi hebben misschien wat minder/geen restwaarde maar spelers als Madueke, Gakpo, Teze, Simons, Obispo, Mauro, Sangare en Veerman zijn allemaal spelers die de volgende stap kunnen maken. In die zin kun je niet zeggen dat Feyenoord meer waarde op hun veld heeft staan bijvoorbeeld. Ook zitten er op de bank en in de selectie de nodige jonge spelers.

Uiteindelijk is de jeugdopleiding het belangrijkst en die vind ik bij PSV toch van een hoger niveau. Ook nu weer moet Feyenoord allemaal nieuwe spelers halen en is er niks wat ze intern op kunnen vangen.

30 augustus 2022 om 09:57

Dat er een vervanger moet komen is logisch, alleen mijn vertrouwen in de scouting en technische staff is zodanig laag, dat ik mijn hart vasthoud met wat voor middelmaat aankomen. En omdat het 5 voor 12 is ook nog eens veel te veel voor betaald wordt. Gakpo moet je verkopen, die 40-50 miljoen krijg je volgend jaar waarschijnlijk niet en hij lijkt met zijn hoofd ook al bij een transfer te zijn.

30 augustus 2022 om 10:03



Met John de jong aan het roer weet je dat de kans groot is dat er iemand wordt gehaald met een krasje (tribuneklant, bankzitter of blessuregevoelig), de rest van het geld verdampt ergens naartoe. Nul vertrouwen in een goede aankoop heb ik.

30 augustus 2022 om 10:27

Helemaal eens dat een verkoop van Gakpo, zonder een groot talent terugkopen een zeer teleurstellende window is.

Dat zou betekenen dat PSV nu drie jaar op rij nauwelijks geld uitgeeft. Enkel Sangaré en Veerman waren 23 jaar of jonger, de rest van de aankopen zijn allemaal relatief oude spelers die voor een prikkie zijn opgepikt.

An sich niks mis mee, maar de balans tussen jong talent aantrekken en stabiele, ervaren spelers aantrekken is compleet weg.
Sinds het seizoen dat Bergwijn en Lozano zijn vertrokken heeft PSV volgens transfermarkt een positieve balans van ca. 100 miljoen (zou rond de 150 komen als Gakpo vertrekt en er niks terugkomt). Er moet weer eens geinvesteerd worden om de selectie van kwaliteit te voorzien.

30 augustus 2022 om 10:35

Mee eens dat we zeker moeten investeren, de verdediging daarmee grootste prioriteit (backs). Dat de andere aankopen relatief oud zijn vind ik dan wel weer logisch. Obispo, Teze, Veerman, Sangaré, Simons, Madueke en (vertrekkende) Gakpo zijn allemaal niet ouder dan 23 en doorgaans gewoon basisspeler. Waarvan de meeste gewoon prima potentie hebben, lijkt me dan ook meer dan prima als we juist voor ervaring gaan. Mist de juiste kwaliteit natuurlijk.

30 augustus 2022 om 11:00

Memphis een gekke gedachte?

30 augustus 2022 om 11:12

Ja 😁

30 augustus 2022 om 12:37

Waarom? zijspoor bij Barcelona. Kan vanaf links en in de spits. Voor PSV prima.
Of hij zelf wil, wekelijks spelen met het oog op WK. Thuis komen

Van mijn part huren ze hem voor een jaar.

30 augustus 2022 om 13:09

Gezien zijn eerdere uitspraken over alleen een topclub etc lijkt dit me vrij kansloos. Als PSV zou je hier natuurlijk niet eens over na hoeven te denken.

30 augustus 2022 om 11:07

Kan me niet voorstellen dat er 50 miljoen betaald gaat worden. Deze clubs melden zich niet pas zo laat om de hoofdprijs te betalen. Ze melden zich pas zo laat omdat ze hopen dat PSV ook zaken wil doen voor 30 miljoen. En PSV speelt geen CL dus voor Gakpo een reden te meer om misschien wel de overstap naar de PL te maken.

30 augustus 2022 om 11:10

Dus als PSV zich nu zo laat meldt bij Karlsson kunnen ze hem ook wel voor 12 miljoen ophalen?

30 augustus 2022 om 11:30

Je kunt altijd een poging wagen, als Karlsson echt weg wil dan sluit ik niet uit dat het misschien 15 wordt. AZ heeft zijn opvolger al in huis en van een speler die niet wil wordt je ook niet vrolijk.

Verschil is nog wel dat die Engelse clubs ook zonder Gakpo een prima selectie hebben en dat PSV Karlsson echt haalt als opvolger voor Gakpo. De Engelse clubs wagen een gokje en PSV heeft echt iemand nodig, dat geef je hierboven zelf toe.

30 augustus 2022 om 11:40

Ook Engelse middenmotors halen geen speler voor 40-50 miljoen die ze niet 'echt nodig hebben'. Wat een onzin.

30 augustus 2022 om 11:53

Nou, zijn we het opeens toch volledig met elkaar eens! De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Daarom denk ik dat PSV blij moet zijn met biedingen van 30 miljoen euro.

30 augustus 2022 om 11:12

Nou ja, een kanon? Zo'n geweldenaar is Gakpo ook niet. Met El Ghazi heb je al een best aardige aanvaller. Die schiet er als basisspeler wel moeiteloos 10 in. Het grote probleem is vooral dat jullie een technisch directeur hebben die er weinig van kan. Een capabele TD moet voor 10 miljoen euro wel een uitstekende buitenspeler kunnen halen.

30 augustus 2022 om 11:16

@Sirius, nee ik bedoelde letterlijk Kanon, Wilfried. Zal vast makkelijk op te halen zijn uit Finland 😉 Maar zonder gekheid, Gakpo is toch simpelweg een geweldige speler voor PSV? Het wordt steeds gekker hier hoe mensen hem downplayen haha. Dat bedoel ik te zeggen met 'kanon': een speler terughalen van wie je mag verwachten dat hij dezelfde contributie aan het aantal doelpunten kan hebben als dat Gakpo heeft. El Ghazi is overigens voor rechts gehaald, dus die gaat hem niet vervangen. Een Gakpo in normale doen haalt zowel in goals in assists de dubbele cijfers voor PSV. Dan ben je wel een kanon ja.

30 augustus 2022 om 11:26

Toch VI en Telegraaf voetballer van het jaar geworden afgelopen seizoen. Veel betere statistieken dan de man van 100 miljoen afgelopen seizoen. Bekerfinale beslist waar de man van 100 miljoen uitblonk in valpartijtjes.
Dat downgraden is bij onwetendheid niet erg.
Sommigen weten beter maar doen t bewust. Uber sneu ben je dan.

30 augustus 2022 om 11:21

De vervanger van Gakpo? Zijn nog niet echt concrete namen genoemd he?

Ik verwacht een van de volgende namen:
Kluivert
Geubbels (monaco)
Wesley Ribeiro (palmeiras)
Tomas Cuello (paranaense)
Ramazani (almeria)

30 augustus 2022 om 11:55

Denk dat je spelers uit Brazilië af kan schrijven. De transfermarkt duurt nog toch morgenavond. Dat is te kort tijd om de papieren rond te krijgen, de speler hier medisch te keuren en te laten tekenen.

30 augustus 2022 om 13:58

Scherp Paul!

30 augustus 2022 om 14:45

Geubbels wel interessant

Die clubs passen wel beter bij het huidige niveau van Gakpo, jongen komt veel te kort voor de Engelse top.

30 augustus 2022 om 09:49

T doet pijn he?

30 augustus 2022 om 09:51

Voor Gakpo vast wel ja.

30 augustus 2022 om 09:55

Ja die zal wel treure omdat een of andere talentloze onbenul haat zit te zaaien 😂😂

30 augustus 2022 om 10:08

Haat zaaien? Omdat hij aangeeft dat Gakpo nog niet klaar is voor de top 6 van Engeland? Jij bent een teer mannetje als je dat al haat zaaien vind haha, belachelijk.

30 augustus 2022 om 10:32

@G0D3NZ0N3N Ja precies, heb niks tegen Gakpo en gun hem het beste. Maar voor de PL top komt hij gewoon te kort.

30 augustus 2022 om 10:44

Haatzaaien? Wat een onzin. Gakpo komt tekort voor de top 6 in de premier league, dat kan iedereen met ogen zien.

30 augustus 2022 om 11:03

Jij hebt hem de afgelopen seizoenen niet zien spelen?

30 augustus 2022 om 11:13

Tja, je kunt duidelijk de kritiek niet hebben. Vindt je het zo erg dat mensen Gakpo niet zo geweldig vinden? Een goede speler hoor, maar die gaat het geheid erg zwaar krijgen in de Premier League, zeker bij de top 5.

30 augustus 2022 om 11:37

@Jaricho

Om de een of andere reden denken sommige vz leden dat als je iemand (nog) niet goed genoeg vind voor een volgende stap dat het een soort wrok richting die speler is, lachwekkend. Je kan prima iemand beoordelen op zijn kwaliteiten dat doet niks af aan de persoon.

30 augustus 2022 om 09:51

Er zijn helemaal geen spelers uit de Eredivisie goed genoeg voor de top in Engeland. Tot nu toe zijn ze gewogen en te licht bevonden. Ze zitten op de bank of tribune en komen zelfs op hangende pootjes terug naar de Eredivisie. Dit zegt ook meer dan genoeg over de kwaliteit van onze competitie.

30 augustus 2022 om 10:17

Ben het hier als PSV supporter zeker mee eens. Gakpo komt momenteel tekort voor de Engelse top, maar ik verwacht Antony eigenlijk ook. Zijn heel ander type spelers, maar ik heb niet het idee dat Antony zoveel beter is dan Gakpo. Ik vond Antony ook niet de beste speler bij Ajax afgelopen seizoen, Tadic, Mazraoui en Timber waren beter en misschien Martinez ook nog wel.

30 augustus 2022 om 13:02

Antony komt inderdaad nog te kort qua consistentie voor de Engelse top, daarom is hij ook naar Man United gegaan

30 augustus 2022 om 10:22

Gakpo is nog erg jong en er zit nog genoeg rek in.
Hij heeft de juiste mentaliteit en het talent om nog flinke stappen te maken.
Dat is juist waarom dit soort clubs graag Gakpo willen.

30 augustus 2022 om 10:27

Vind ik ook. Nou vind ik überhaupt dat er vrijwel geen spelers in de Eredivisie zijn die in de top van de PL mee kunnen, maar iets lager misschien wel. Persoonlijk denk ik dat Gakpo overschat wordt en die tientallen miljoenen echt niet waard is. Hij is regelmatig geblesseerd en speelt 10 goede wedstrijden per jaar, tegen een RKC of Excelsior. Ik snap dan ook echt niet wat PL clubs in hem zien, het is nou niet een speler die bovenaan een lijstje zou staan. Hij voetbalt niet voor niets nog bij PSV. Overigens vind ik ook dat 100 miljoen voor Antony ook veel te gek is, maar ik zie Antony eerder slagen dan Gakpo.

30 augustus 2022 om 11:09

Gakpo staat al jarenlang op rijtjes van heel veel clubs. Dat komt niet omdat hij 10goede wedstrijden speelt per jaar, maar dat snap jezelf ook wel. Dat hij niet voor niets nog bij PSV speelt kan ik ook zo weer weerleggen dat hij niet voor niets op zoveel lijstjes staat, vind ik maar een zwak argument. Verder eens dat hij niet klaar is voor de top, maar net zoals bij Antony moet je gewoon de hoofdprijs proberen te vangen nu het nog kan. Geen Ajacied of PSVer die wakker ligt van de mislukte verkopen waarvoor heel veel geld is ontvangen (en dat zijn er een boel😅).

30 augustus 2022 om 11:09

Antony is van een heel ander kaliber dan Gakpo. Geloof me, die heeft een doorzettingsvermogen waar velen wat van kunnen leren/opsteken. Ik zie Antony ook dan zeker slagen bij United.

Martinez is ook een ongelooflijk goede verdediger. Die kan overal spelen, dus ook bij United.

30 augustus 2022 om 12:02

@janter: Gakpo haalt toch echt een hoger rendement dan Gakpo in dezelfde competitie terwijl Ajax meer heeft gescoord dan PSV. Hoe verklaar je dat dan?

30 augustus 2022 om 12:08

Nou, ik denk dat wij verschillend naar Gakpo kijken Psvlld, maar dat is natuurlijk helemaal prima. Ik zeg niet dat Gakpo er niets van kan, ik zeg alleen dat ik het geen uitzonderlijke speler vindt. Lozano en Bergwijn waren naar mijn idee gewoon 4 klasses beter. De cijfers van Antony zijn minder goed dan die van Gakpo, maar Antony heeft het laten zien in de CL (en is Braziliaans). Gakpo heeft het niet laten zien, en dan heb ik het niet eens echt over dit seizoen. Als hij dit seizoen goed van start gegaan was, had er vast een grotere club zich gemeld. Het is natuurlijk net hoe hij presteert.

Hij heeft vorig seizoen goede wedstrijden gespeeld hoor, maar dat deed Madueke ook. Ik zie gewoon niet het talent van een topper in Gakpo, wat ik wel in Bergwijn, Wijnaldum en Lozano zag (nee, ik noem Bergwijn niet omdat hij nu in ons shirt speelt). Maargoed, ik ben geen meesterscout haha.

Uiteraard ben ik het gigantisch met je eens dat je zo vlak voor het sluiten van de markt de hoofdprijs moet vragen! Ik kan er dan ook geen prijskaartje aan vasthangen. Maar waar 50 miljoen voor Antony een koopje zou zijn, vind ik 50 miljoen voor Gakpo gewoon teveel. Maargoed, eigenlijk zijn beide bedragen gewoon belachelijk.

30 augustus 2022 om 12:12

Dat is ergens wel te verklaren Jermaine. PSV is afhankelijk van Gakpo terwijl Ajax niet afhankelijk is van Antony. Gakpo is de man die PSV op sleeptouw moet nemen wanneer het even niet lukt, terwijl Ajax daar meerdere spelers voor heeft.

Statistieken zijn niet altijd alles. Gakpo heeft betere cijfers, maar Antony zorgt voor veel meer gevaar. Gakpo schiet op doel vanaf 15 a 20 meter, waar Ajax nog 30x in de 16-meter wilt combineren (van mij mogen ze vaker schieten hoor). Gewoon een andere speelstijl.

30 augustus 2022 om 13:41

Inderdaad heeft Antony een doorzettingsvermogen waar je 'u' tegen zegt. Ligt geblesseerd buiten het veld en aan zijn reactie te zien is het een super zware blessure. Je denkt: die heeft een brancard nodig. Maar dan... Hij rolt op eigen kracht weer terug het veld in!!! Nou dat is nog eens doorzettingsvermogen. Half dood even nog een half metertje terug het veld in rollen.

30 augustus 2022 om 11:03

Zo dacht ik er ook over, toen ik las van de interesse van Southampton, gisteren. Sommigen hier vonden dat geen goede stap, te laag niveau.

Maar het zou juist goed zijn voor zijn ontwikkeling. Je speelt elke week tegen een club die minimaal het niveau heeft van een AZ, maar vaak genoeg tegen topclubs als Man City of Liverpool.

Terwijl tegelijkertijd de druk en aandacht iets minder is, dan als je gelijk bij een topclub of subtopper in de Premier League zou beginnen. Je hebt daar iets meer de tijd om je aan te passen.

30 augustus 2022 om 11:16

De keerzijde is natuurlijk wel dat het ook zo kan uitpakken als bij Jahanbakhsh het geval was. Nu oogt Gakpo wel wat stabieler in z'n kwaliteiten hoor, maar als Gakpo er hooguit 4 in schiet en ook nog eens niet meer assists geeft, is een volgende stap ook ver weg. Bovendien is het dan ook bij dat soort clubs een kwestie van tijd dat ze je willen vervangen. Als Gakpo naar de Premier League gaat, zal hij links- of rechtsom moeten presteren.

30 augustus 2022 om 13:47

Goh. Wat een geniale reactie: hij zal links- of rechtsom moeten presteren.

Als die naar een andere club/competitie ging hoeft hij niet te presteren?

30 augustus 2022 om 13:51

Sirius heeft in zoverre gelijk dat Gakpo ook bij een club als Southampton er redelijk snel moet staan.

In de Bundesliga krijg je bij veel clubs iets meer tijd om je aan te passen.

En als je met 4 clubs het nog steeds voor elkaar krijgt om er minder dan 50 mil voor te vangen is het weer ouderwets janken.

30 augustus 2022 om 10:21

Ik heb de tissues al klaarliggen in ieder geval. Ook een 2e lading als de vervanger gepresenteerd wordt.

Grappig hoe snel het in een maand kan gaan. Eerst Arsenal of Man utd, nu Leeds of Southampton. Ook mooie ploegen en goed voor hem.

30 augustus 2022 om 09:46

Ik juich de Wijnaldum route alleen maar toe. Kan niemand bedenken die vanuit de Eredivisie de directe stap naar de Prem heeft gemaakt en het helemaal gemaakt heeft afgelopen 15 jaar bij een topclub. Dan is Blind nog de meest geslaagde denk ik.

30 augustus 2022 om 09:51

Wijnaldum / v. Dijk inderdaad en blind in mindere maten, verder kom ik ook niet.
(Veltman doet het niet onaardig)

30 augustus 2022 om 09:52

Lijkt me ook veruit het beste. Ik kan alleen Van Dijk en Wijnaldum bedenken die het echt hebben gered in de Engelse top vanuit de eredivisie. Zelfs inernationale kanonnen als Haaland, De Bruyne, Salah en Mane hebben een tussenstap gemaakt.

30 augustus 2022 om 09:54

Ah ja, de Wijnaldum route. Dat ging voor Siem de Jong en Vurnon Anita ook zo goed. Of Daryl Janmaat.

30 augustus 2022 om 09:56

Van Dijk ging van de eredivisie eerst naar Schotland.... Daarna naar Engeland. Of bedoel je het anders?

30 augustus 2022 om 09:56

Van persie, van nistelrooy

30 augustus 2022 om 09:58

Suarez

30 augustus 2022 om 10:01

@Bongiorno,Noem anders even een lijstje van namen uit de eredivisie die het zonder die route hebben gered. Laten we de afgelopen tien jaar nemen voor je met Van Persie op de proppen komt. HEdit. Hahah. En ja hoor. Van Persie is genoemd. Dat is twintig jaar geleden.

30 augustus 2022 om 10:01

Oh ja, want Siem de Jong en Vurnon Anita werden in Nederland als toptalenten en Oranje spelers bestempeld? Die hebben gewoon prima carrieres gehad gezien hun kwaliteiten.

30 augustus 2022 om 10:08

@sito Die was heel erg goed bij Liverpool ja, maar was Liverpool toen een topteam? Een keer tweede geworden en verder niet eens in de top 4 zo uit mijn hoofd.

30 augustus 2022 om 10:17

Liverpool (ook in die tijd) geen topteam noemen slaat natuurlijk nergens op.

30 augustus 2022 om 10:21

Wijnaldum kwam meteen binnen als Key-player, Siem en Vurnon toch meer als selectievulling. Dat is wel een verschil.

30 augustus 2022 om 10:30

Tussen 2011 en 2014 speelde Suarez bij Liverpool. Liverpool eindigde toen op de volgende posities:

2010/2011: 6de
2011/2012: 8ste
2012/2013: 7de
2013/2014: 2de
2014/2015: 6de

Eén keer hebben ze CL voetbal gehaald. Al die andere jaren waren ze van het niveau Everton. Het is maar net wat je top noemt.

30 augustus 2022 om 11:27

Een team dat in 5 jaar 3x bij de eerste 6 in de PL eindigt, waarvan 1x als tweede, is toch gewoon een topteam? Maar ws heb jij een andere definitie van topteam dan ik. Moet wel zeggen dat ik dacht dat Liverpool in de 'suarez tijd' vaker hoger geëindigd was, maar dan nog verdienen ze in mijn ogen toch de kwalificatie topteam.

30 augustus 2022 om 11:34

Siem de jong had ik ook geen hoge verwachtingen van, maar bij Anita had ik nog wel het idee dat hij een extra stap zou maken. Zijn laatste seizoen bij Ajax deed hij het erg goed. Maar blijkbaar was dat ook meteen zijn top.

30 augustus 2022 om 13:49

6, 6, 7, 8: dan ben je een subtopper. Top team zijn de bovenste 4. De teams die CL halen. Dat telt in Engeland.

Lijkt me toch niet dat Leeds Gakpo wil hebben. Zij hebben Sinistera en dat is een mijn optiek vergelijkbaar materiaal. Daarnaast de clubs die worden genoemd zijn toch wel een aftreksel van het geen wat er de hele zomer zogenaamd heeft gespeeld.

30 augustus 2022 om 10:24

Het belangrijkste voor PSV is dat zij de vraagprijs kunnen betalen, en dan kunnen ze. Vraag is of Gakpo daarop zit te wachten. Financieel bieden ze vast genoeg, sportief is het inderdaad anders dan Arsenal of Man Utd. Eens dat Leeds niet de beste optie is.

Vier goals en zes assists in acht optredens is natuurlijk een heerlijke start. Echter lijkt hij me nog niet klaar voor de Premier League. En als hij gaat moet hij spelen, ook met ook op WK en doorontwikkeling. Persoonlijk zie ik hem dan liever een stap naar Spanje maken, waar het spel hem wat beter ligt.

30 augustus 2022 om 09:48

@pango
Wel een kanttekening bij de statistieken. Ze zijn goed, maar 2 doelpunten tegen Emmen, 2 assists en 1 doelpunt tegen Excelsior maken ze mijn inziens juist minder. Tegen Rangers was hij totaal onzichtbaar.

30 augustus 2022 om 09:55

Waarom blind staren op alleen de statistieken van dit jaar dan? Vorig jaar ook al uitstekende statistieken, ook in grote wedstrijden. En dit jaar 1 goal en 2 assist in de JC Schaal. Gewoon uitstekende statistieken.

30 augustus 2022 om 10:06

@rubentje13
Ik ben niet zo van de statistieken van vorig jaar. Ik kijk liever naar de huidige statistieken, maar dat is persoonlijk.

30 augustus 2022 om 10:19

Dus jij kijkt liever naar de 7 gespeelde wedstrijden van dit jaar dan de 50 van vorig jaar om je beeld te vormen?

30 augustus 2022 om 10:28

Waarom überhaupt kijken naar statistieken in de eredivisie. Als we iets hebben gezien de laatste 10 jaar is dat goede statistieken in de eredivisie 0,0 garantie is op succes in het buitenland (topcompetities). Onze competitie stelt zo weinig voor dat clubs in hun gedachtegang daar al heel snel overheen stappen en alleen kijken hoe je speelt in Europa. Bij Ajax en Feyenoord zijn de transfers te danken aan Europa of dacht er ook maar iemand dat Sinisterra voor een record is verkocht doordat hij 12 goals heeft gemaakt in de eredivisie of Antony voor zijn 8 goals? Bij Psv(supporters) lijkt dit maar niet door te dringen.

30 augustus 2022 om 10:29

Hij haalt de 50 vorig jaar niet eens man. Ik zou 25 al knap vinden.

30 augustus 2022 om 10:45

Dat is het probleem van Gakpo. Qua statistieken ziet het er redelijk uit, maar als het er echt om gaat dan is hij onzichtbaar zoals de 4 wedstrijden tegen Monaco en Rangers

30 augustus 2022 om 11:20

@rubentje13 - Inderdaad niets mis mee, maar het is de Eredivisie. Bergwijn is inmiddels ook nu al sterkhouder bij Ajax. Bij Tottenham mocht hij de bank warmhouden en kwam hij steeds verder achterin de pikorde terecht. Het is gewoon totaal anders voetballen in de Premier League en ook Gakpo heeft een dergelijke snelheid niet in zijn spel.

30 augustus 2022 om 12:18

@zlatan65
Ja, dat doe ik inderdaad liever. Gezien jouw afbeelding zal je voor Ajax zijn, dus pak ik dat als voorbeeld. Wat heb je op dit moment aan de statistieken van Gorter en Tadic met de wetenschap dat ze dit seizoen nog weinig hebben gepresteerd? Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Minimaal 60 miljoen markt en anders niet. Markt is al bijna dicht PSV gaat ook de hoofdprijs betalen voor een vervanger

NIet de grote jongens zoals verwacht, maar clubs die een mooie tussenstap kunnen zijn en om te wennen aan de PL. Of misschien is dit zijn niveau in de PL, we zullen het zien.

Voor Gakpo zou het goed zijn om juist naar een subtopper in Engeland te gaan. Direct de druk bij United kan funest zijn, terwijl bij Soton, Leeds, Everton en Wolves hij meer in de luwte kan wennen. Verder zou het pad van Van Dijk, Wijnaldum zo bewandeld kunnen worden mocht hij écht gaan uitblinken.
Ontvangt PSV een bod van € 50 miljoen, dan moet je dat accepteren, want dat is zo wat de helft van de begroting. De bedragen van Ajax zullen helaas op dit moment niet geboden worden op spelers van PSV.

30 augustus 2022 om 09:49

Heel eerlijk, maar ook PSV kan gewoon 100 mln krijgen. Alleen dan moet een Gakpo je wel de CL inschieten en in de poulefase CL 18 punten halen.
Ajax heeft het wat dat betreft vorig jaar gewoon uitzonderlijk gedaan, als PSV dat ook doet krijgen ze ook achterlijke bedragen voor hun spelers.
Gakpo is wat mij betreft gewoon nog niet zo ver, zijn pieken liggen net wat lager en hij is (net als Antony) niet echt stabiel. Ook speelt hij niet bij Brazilie maar bij het Nl's elftal en heeft hij geen CL wedstrijden in de benen.

30 augustus 2022 om 10:08

@magikhetwete
Nee, PSV krijgt op dit moment nooit 100 miljoen voor een speler. Ook al gaat PSV CL spelen en in de groepsfase 18 punten halen. Zelfs al wordt Gakpo basisspeler bij Oranje, dan wordt het bedrag nog niet behaald.

Ik HOOP uiteraard dat de transferbedragen van PSV snel in de buurt van Ajax komen, want het verschil blijft echt schokkend qua bedragen.

30 augustus 2022 om 10:22

Hou toch op kerel,de enige rede dat United absurd zoveel miljoenen betaald voor 2 spelers is omdat ten Hag daar zit.
Die heeft dit er persoonlijk doorheen gedrukt,of dacht jij dat er nog een club zo zijn die dit soort bedragen gaan betalen.
Je hoeft geen meesterbrein te zijn om dit te snappen.

30 augustus 2022 om 10:32

We gaan het zien, ik denk persoonlijk van wel. De naam PSV is wel iets kleiner dan die van Ajax internationaal gezien, maar Romario, Ronaldo, van Nistelrooij zijn wel serieuze namen in de voetballerij en er is domweg geld te veel. Gakpo is er mijns inziens gewoon nog net niet klaar voor.
Ben het verder wel met je eens dat ik de kans dat een Gakpo voor 100 mln verkocht wordt niet zo groot is, maar als je ineens een keer halve finale CL haalt dan excelleert hij natuurlijk ook meer dan nu en dan moet ik het nog maar eens zien.
Ajax heeft gewoon echt de 'mazzel' van een keertje finale Europa League, een halve finale CL en een foutloze poulecampagne in de CL dat ze nu zieke bedragen krijgen. Ik ben verbijsterd in ieder geval dat er 100mln wordt betaald voor Antony, maar was dat ook voor Martinez.
Gun het de Nl'se clubs wel, ook al heb ik echt een bloedhekel aan PSV, ik ben wat dat betreft toch nationalistisch en als PSV het goed doet heeft dat ook weer meerwaarde voor het niveau van Ajax

Uit vorm, maar betrokken bij 10 goals in 8 wedstrijden. Hij kan wel echt leunen op een fabelachtige traptechniek zo blijkt. Laat de Emgelsen maar tegen elkaar opbieden en mik op een bedrag van 50 miljoen. Hopelijk zit er dan een vervanger in de pijpleiding. Ik vraag me af of dit El Ghazi al is of Sávio, maar hoop op nog een kanon van een naam. Of een centrale verdediger!

Goed om te lezen, dat El Ghazi niet de vervanger van Gakpo moet zijn, maar dat er nog een andere speler moet komen.
40 miljoen + bonussen zou al geweldig zijn voor Cody. Alles daarboven is nog beter.

30 augustus 2022 om 10:22

Behalve als 'een andere speler' Calvin Stengs zou moeten zijn voor 10-12 miljoen euro. Dat vind ik nu echt weer een stukje scouting met het Studio Sport archief op schoot. Daarnaast ook geen topper.

Buiten Leeds allemaal ploegen die dit jaar nog niet goed begonnen zijn, en het vorig seizoen ook niet makkelijk hadden. Dat betekent dus dat je meer moet gaan verdedigen dan dat je aan aanvallen toekomt. Ik denk nou niet dat dat de juiste stap voor zijn ontwikkeling is. Leeds heeft daarnaast al Sinisterra voor de linksbuiten gehaald voor een groot bedrag.

30 augustus 2022 om 10:08

Wolves gewoon keurig 10e en Everton gaat echt niet nog een jaar tegen degradatie vechten.

30 augustus 2022 om 10:20

Waar baseer je dat op? Voorlopig staan ze alweer op een degradatieplek.

30 augustus 2022 om 11:37

Was een uitschieter, slechtste seizoen in bijna 20 jaar. Dat vind ik geen reden om te denken dat ze nu jaarlijks degradatiekandidaat zijn.

Laten we wel wezen, de stap naar de PL is interessant, maar dit moet je toch allemaal niet willen als Gakpo zijnde?
Ik bedoel PSV is een topclub, speelt voor prijzen en de 4 genoemde clubs hebben allemaal weinig tot geen kans op Europees voetbal.

Waarom heeft Leeds nog interesse? Die hebben toch net Sinisterra gehaald voor 30 miljoen? Waarom zouden die nog 45-50 miljoen neerleggen voor Gakpo dan?

Toch wel een beetje een deceptie voor Gakpo. Als je denkt naar clubs van het kaliber Arsenal of Man U te kunnen en dan te eindigen met Wolves of Everton is dat wel ff slikken. Neemt niet weg dat het voor Gakpo wel een goede tussenstap zou zijn, hij is nog niet klaar voor de top. Maar, zou hem dan liever een stap naar de Bundesliga, Ligue 1 of Laliga maken. Gakpo is een speler die goed rendeert bij een 'semi-)topclub' binnen een divisie. Bij een Dortmund, Leverkusen, Marseille, Villarreal, Betis kan hij meer bereiken dan bij middenmoters in de PL.

30 augustus 2022 om 11:51

Hoe kom je daar nou weer bij. Dat Gakpo beter rendeert bij een semi-topclub?

30 augustus 2022 om 12:26

Semi staat tussen haakjes.., maar goed: Gakpo is een speler die het beste rendeert bij een ploeg die gemiddeld beter is dan de tegenstanders die ze treffen. Voor de echte top komt hij te kort (nog) dus dan kom je al automatisch uit bij de ploegen die daar kort onder zitten en niet een Leeds dat vorig jaar nipt degradatie ontliep.

Minimaal 50 miljoen anders niet!
Eredivisie teams kunnen maar t/m 31 augustus spelers halen...
PL teams kunnen dat tot 1 september...

Dus beter wordt die niet 1 september verkocht zonder dat psv morgen nog een topper binnenhaalt!

Poh, ga het maar doen daar. Aan de andere kant krijg je bij de wat kleinere clubs meer ruimte, misschien is dat niet ongunstig voor Gakpo. Maar als je eerst dacht aan United en Arsenal, lijkt dit me toch wat teleurstellend...

Ik hoop dat PSV in het snotje heeft dat de KNVB heeft geblunderd en dat waar bij de meeste competities op 1 sept de transferwindow sluit, maar bij ons op 31 aug.

Dit zijn clubs die veel beter bij Cody Gakpo passen in 1e instantie. Niet gelijk de top maar net daaronder de middenmoot. Kan die zich aanpassen en wennen aan het niveau. De druk bij PSV is hem al redelijk veel als die en aanvoerder is en de kar moet trekken. Alleen vraag ik me af of 1 van die clubs 50 miljoen zal neerleggen voor hem. Dat vind ik een miljoen of 25 teveel voor hem.

Zo kort voor de deadline met al die geïnteresseerde clubs moet die 50 miljoen toch wel te halen zijn. Echter ben ik echt bang dat John de Jong weer ligt te slapen en er geen vervanger gehaald gaat worden binnen twee dagen.. Ik zelf heb geen idee wie het moet zijn, maar verwacht wel echt een keer vuurwerk de laatste twee dagen. Met 50 miljoen kan je ook nog een gooi doen naar een goede back en spits eventueel. Of dit alles gaat lukken is natuurlijk een utopie, maar wie niet waagt wie niet wint.

Ben ik de enige die 40 miljoen al een absurd bedrag vind voor Gakpo. Begrijp me niet verkeerd, die jongen heeft echt wel talent maar laat het in de toppers in de Eredivisie en in Europa niet of nauwelijks zien.

30 augustus 2022 om 10:09

100 miljoen voor Anthony en 50 miljoen voor Gakpo. Engelsen zwemmen in het geld. Laat ze maar lekker krankzinnige bedragen overmaken.

Wat zien die clubs in gakpo vind het maar een overschatte spelertje, ongelooflijk. die gaat bij die clubs banken.

30 augustus 2022 om 10:15

Bij jou maakt het als het over Gakpo gaat dan ook niet uit welke clubs interesse hebben. Zelfs als FC Bal op het Dak '27 interesse zou hebben, zou hij daar volgens jou nog gaan banken. Waardeloze reacties altijd.

30 augustus 2022 om 10:21

Zelfs locadia die bij PSV wel presteerde tegen de grotere en inde CL heeft het niet gered waarom die overschatte gakpo wel die er alleen staat tegen de dwergen in in CL en grote ploegen in de eredivisie staat hij er niet.

30 augustus 2022 om 10:21

Hij heeft gewoon gelijk. Geef mij één reden waarom Gakpo in de Premier League wél zal slagen. Ik kan er zelf geen één opnoemen.

30 augustus 2022 om 10:25

@cancellara alleen al met zijn traptechniek is hij een toevoeging voor een PL team. Hoe gevaarlijk is PSV dit seizoen met corners (Die allemaal door Gakpo getrapt worden)?

Kijk naar een Ward-Prowse bij Soton. Die heeft letterlijk niets anders dan zijn traptechniek en dat is een degelijke PL speler. Gakpo heeft naast zijn traptechniek ook nog snelheid, techniek, neusje voor de goal etc. Maar je vroeg maar om één reden. Dus: traptechniek.

30 augustus 2022 om 10:36

Wat heeft Locadia gepresteerd in de cl. Een goal tegen Wolfsburg? Kom op man 1 goal en 1 assist in 15 el wedstrijden en 8 cl wedstrijden. Weet 100% zeker dat Gakpo Europees meer heeft laten zien.

Verder vind ik niet dat Gakpo helemaal niks tegen toppers in de eredivisie laat zien. Maar hij heeft natuurlijk wel teleurgesteld in de voorronde. Toch heb ik goed vertrouwen dat als hij blijft hij echt aan kan tonen de MVP van de eredivisie te zijn.

30 augustus 2022 om 10:19

En jij vindt Antony zeker de nieuwe Neymar? 🤡

30 augustus 2022 om 10:22

dat kan je terugvinden heb ik mijn mening omtrent transfer wel mijn zeg je gedaan

30 augustus 2022 om 10:31

De nieuwe Neymar niet, maar toch wel aanzienlijk beter dan Gakpo..

30 augustus 2022 om 10:31

Gakpo heeft zeker minder talent dan Antony. Antony is veel dominanter aan de bal en voor zijn frivole dribbels komen mensen naar het stadion. Echter een belangrjik ding: Gakpo heeft een veel beter rendement. Zelfs Etienne Vaessen (keeper van RKC) had meer assists dan Antony geloof ik afgelopen seizoen.

30 augustus 2022 om 10:31

Een van de eerste keren dat ik het met je eens ben Aqua..

Lekker naar Southampton gaan, dan kan hij zijn PSV shirt gewoon aanhouden

Leeds lijkt me raar, die hebben net veel uitgegeven aan Sinisterra. Zou verder wel ook een leuke club voor hem zijn overigens.

Oh oh oh wat gaan die club spijt krijgen van Gakpo en de miljoenen die ze uitgeven. Gakpo is een leuke frivole speeltuinvoetballer die tegen clubs als Excelsior en Sparta kan accelereren, maar echt 100% tekort komt voor de Premier League en een clubs als Leeds of Wolverhampton. Dat tempo in Engeland is ongekend hoog. Dat is 90 minuten lang sprinten en blijven gaan. Dat is anders dan de bal onder je voet houden zoals hier en een keer tikkie breed of met je armen in de zij staan. Die jongen komt zichzelf nog wel tegen.

Als ik PSV was had ik een flinke tandem aangeschaft en wat ballonnen gekocht en hem écht nog voor 1 september verkocht...

30 augustus 2022 om 10:24

Denk dat je Gakpo zwaar tekort doet. Heeft vorig jaar bewezen op elk niveau mee te kunnen. Is gewoon een geweldige speler met prima statistieken. Zou niet weten waarom hij niet zou slagen in de PL.

30 augustus 2022 om 10:45

Dan denk ik dat je echt je Gakpo-bril moet afzetten. Waarschijnlijk dacht je er ook zo over bij Ziyech. Maar er zit wel een enorm groot verschil tussen goed voetballen in de Eredivisie en de Premier League of La Liga. Ik kan geen één reden benoemen, nogmaals, waarom Gakpo bij een Leeds of Wolves gaat slagen. En je statistieken zijn inderdaad noemenswaardig. Maar hoeveel betekenis heeft dat in een veel sterkere competitie? Geen toch...?

30 augustus 2022 om 11:21

Net zo min als het feit dat Ziyech niet geslaagd is bij Chelsea iets zegt over de kans dat Gakpo wel of niet gaat slagen. En zolang hij er niet gevoetbald heeft, kunnen we beter vertrouwen op statistieken dan op jouw onderbuikgevoel.

Als er 50 mil geboden wordt dan moet PSV hem laten gaan. Dat is gewoon de helft van de begroting die je er in een klap bij krijgt voor een speler die je (behalve salaris) niks gekost heeft.

Voor Gakpo zelf: Dit zijn clubs die wellicht beter zijn voor hem dan een United. Clubs waar hij zich weer net een stapje verder kan ontwikkelingen met toch net wat minder druk dan in de top. Maar als ik Gakpo zelf was zou ik nog een half jaar bij PSV blijven. Bij PSV speelt die altijd en dat is ook heel goed voor zijn kansen op een plekje in de WK selectie. Speel de pannen van het dak in de ED en EL en wellicht nog wat mooie momenten op het WK en kijk dan in januari welke clubs dan geïnteresseerd zijn.

Voor zijn opvolging: Hier moet dan gewoon flink in geïnvesteerd worden, want ik denk niet dat een van de huidige spelers in de selectie zijn goals/assists zo maar kan overnemen.

Op transfermarkt staan wel wat interessante aanvallers die een contract hebben tot 2023. Bijv. Trossard (20 mil), Marcus Thuram (20 mil), Jonathan Bamba (17 mil), Paulinho (12 mil), Gnonto (10 mil). Ik weet niet wat die spelers voor salaris vangen, maar wellicht dat sommige overtuigd kunnen worden omdat PSV meedoet om twee prijzen in NL en EL speelt. bijv. Trossard en Thuram spelen dan wel in de EPL en Buli, maar die spelen geen Europees.

Verder hoop ik dat er nog een goede back bijkomt, want de backposities zijn op dit moment toch wel de zorgenkindjes in het elftal.

30 augustus 2022 om 11:24

Het is wel klote voor Gakpo dat alleen Engelse clubs hem kunnen betalen want die fysieke competitie past niet echt bij zijn fysieke gesteldheid. Ben bang dat hij a la Robben meer geblesseerd gaat zijn dan dat hij speelt. Spanje en Italie zouden perfect voor hem zijn. Voor zijn WK kansen kan hij eigenlijk het beste bij PSV blijven.

Leeds heeft Sinisterra al gekocht, en ze hebben Harrison die ook goed in vorm is. Zij hebben Gakpo toch helemaal niet nodig?

Manchester United heeft genoeg spelers op de flanken met Sancho, Antony, Rashford en Elanga. Leeds heeft net Sinisterra gehaald, dus deze twee clubs lijken me niet realistisch. Southampton lijkt mij de beste keuze van de overige clubs voor speeltijd. Neto of Gray hebben wss een streep voor Gakpo, aan de andere kant word je van concurentie ook beter. Een jaartje langer blijven zou ook niet mis zijn voor zijn ontwikkeling imo

Een Wijnaldumroute is in principe niks mis mee. Keb liever dat ie nog 1 jaar blijft. Kampioen worden en voor 65 meloenen de voordeur uit.

Vind het wel bizar dat El Ghazi voor de rechtsbuiten is gehaald en dus op papier niemand achter Gakpo staat. En dat terwijl je al 3/4 spelers hebt die op rechtsbuiten kunnen spelen.

30 augustus 2022 om 11:58

Onzin. El Ghazi kan ook op links, Saibari is geen pure rechtsbuiten, Vertessen zou er eventueel nog kunnen spelen en misschien zelfs Simons. Genoeg mogelijkheden dus om iets te doen bij blessures. Als Gakpo vertrekt heeft PSV wel een probleem dan zal er snel geschakeld moeten worden met weinig resterende tijd.

30 augustus 2022 om 12:38

El Ghazi kan inderdaad op links, maar in het artikel staat dat El Ghazi voor de rechtsbuiten positie is gehaald. Daarnaast heb je bakayoko, madueke, Savio al voor de rechtsbuiten. Het zou dan toch logischer zijn om te focussen op links, want daar heb je letterlijk niks. (Gakpo vertrekt). Of ze moesten het anders communiceren, maar als El Ghazi inderdaad als rw is gehaald dan is mag je wel spreken van wanbeleid.

30 augustus 2022 om 12:47

Hoezo mag je dan spreken van wanbeleid? Je mag spreken van wanbeleid als PSV Gakpo laat gaan en niemand terughaalt maar dat weten we morgen avond pas. Wat inderdaad nog heel spannend wordt. Buiten dat snap ik wel dat ze een rechter aanvaller willen want door de blessure van Madueke missen ze een speler van basiskwaliteit.

Misschien wel beter om eerst een tussenstap te maken dan direct naar een top club te gaan. Te veel spelers redden het niet met een directe overstap.

Wijnaldum en van Dijk hebben het wel goed gedaan, al kunnen dat natuurlijk ook uitzonderingen zijn.

Hoop voor PSV dat er wel nog een vervanger gehaald kan worden, of dat ze er al bezig mee zijn. Tijd begint te dringen voor Nederlandse clubs.

Ajax krijgt het kampioenschap cadeau?

Ik ben misschien een van de weinige maar vind zelf gakpo helemaal niet zo indrukwekkend en ik ben voor PSV.veel ste veel een momenten voetballer en haalt veel ste weinig uit zijn fysiek. Ook is hij best voorspelbaar en mist toch wat echte pure snelheid.

Potentie heeft hij zeker maar hij lijkt die echte killer mentaliteit niet te hebben dus denk dat hij nooit de echte top zal halen. PSV moet als ze 50 krijgen minimaal 35 weer investeren in 2 aanvallers met potentie om weer extra waarde in de selectie te creëren. Voor Luuk zou een echte snelle linksbuiten misschien nog beter zijn met een een goede voorzet met links

Deze clubs passen allemaal bij Gakpo, ik zou hem lekker verkopen. Met El Ghazi er nu bij zul je hem niet eens gaan missen denk ik.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren