Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Manchester United biedt Ten Hag hulp tijdens gesprek met Cristiano Ronaldo

Laatste update:

Cristiano Ronaldo is aangekomen op het trainingscomplex van Manchester United. Daar zal hij met trainer Erik ten Hag gaan praten over zijn toekomst bij the Mancunians. Ook Sir Alex Ferguson is bij het gesprek aanwezig en zal waarschijnlijk wat plooien glad moeten strijken tussen club en speler.

Ronaldo liet de trip van Manchester United naar Azië schieten en gaf familie-omstandigheden op als reden. De echte reden is waarschijnlijk van hele andere aard: de Portugees wil graag vertrekken en hoopte een nieuwe club te kunnen vinden. Dat is nog niet gelukt en Ten Hag liet eerder al optekenen dat hij zijn topspits niet wil verkopen. Dat maakte hij al duidelijk in een gesprek dat een aantal weken geleden al werd gevoerd met Ronaldo. Het vervolggesprek vindt dus dinsdag plaats.

Daar zijn, behalve Ronaldo en Ten Hag, ook zaakwaarnemer Jorge Mendes én Ferguson bij. Op beelden van diverse Engelse media was te zien dat de Schot dinsdag ook aankwam op trainingscomplex Carrington. De voormalig manager van United heeft nog altijd een hele goede band met de Portugese aanvaller en zal door de Engelse club met Ten Hag meegestuurd zijn om de plooien tussen club en speler glad te strijken. Ferguson was vorig jaar al groot voorstander van de komst van Ronaldo en zal hem dus nu ook graag bij zijn club willen houden.

Ronaldo's terugkeer wordt op Old Trafford als een positief teken beschouwd. Bronnen rond de zaak suggereren volgens The Athletic dat het steeds waarschijnlijker wordt dat Ronaldo bij United blijft, maar er is nog steeds geen duidelijkheid over de situatie. De spelers van United kregen maandag vrij nadat ze waren geland vanuit Australië. Dinsdag komt de selectie in Manchester bijeen voor de training voorafgaand aan de laatste twee wedstrijden van het voorseizoen (tegen Atlético Madrid en Rayo Vallecano).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vind ik niet best. Als het lukt om m te laten blijven is het de verdienste van Ferguson, niet van ten Hag. Zo zal dit worden uitgemeten.

26 juli 2022 om 14:39

Mwaah de kans dat Ronaldo vertrekt acht ik echt minder dan 10%. Geen club buiten Atletico wil hem naar het schijnt, en daar laten de fans al weten dat ze hem niet willen. United wil hem niet laten gaan. Die voetbalt gewoon bij United komend seizoen.

26 juli 2022 om 14:42

Dat maakt niet heel veel uit. Wat wel uitmaakt is dat Ronaldo blijkbaar dit soort dingen kan maken, mocht het echt zo zijn dat hij alleen maar afwezig is omdat hij weg wil. Zo'n egoïstische houding kan je toch niet belonen met een fijn gesprek en geen reprimande? Ik hoop dus zo dat dit echt niet de reden is, dan daalt zo'n iemand bij mij nogal als persoon. Al zou Ronaldo niet de eerste zijn die zo'n trieste actie uithaalt

26 juli 2022 om 14:45

Ik kan eigenlijk niet begrijpen waarom Ronaldo een meerderjarig contract heeft getekend. Als CL zo belangrijk voor hem is en je nog maar paar jaar een actieve carriere kan hebben, dan neem je toch zoiets in je overweging mee?

26 juli 2022 om 14:47

Dat ook. Je weet dat buiten de top 4 eindigen ook een mogelijkheid is bij United. Hij heeft dit compleet zelf gedaan. Dan mag je achteraf ook niet zeuren.

26 juli 2022 om 14:50

Het jaar daarvoor was United 2e geworden en in de zomer van Ronaldo haalden ze ook Varane en Sancho. Zo leek het niet bepaald alsof ze achteruit zouden gaan qua stabiliteit. Dan wordt je zesde ineens, tsja. Het is niet zo'n gekke gedachte. Ronaldo had natuurlijk gehoopt direct voor de titel te kunnen gaan toen ie aankwam en dat hij dan de held zou zijn, niet dat ze niet eens de CL zouden halen.

26 juli 2022 om 14:51

@Regulator Denk dat niemand verwachtte dat United zo zou presteren afgelopen seizoen. 2 seizoenen geleden als 2e geëindigd en daarna Varane en Sancho aantrekken. Dan lijkt me een tweejarige contract helemaal niet gek hoor.

26 juli 2022 om 14:53

Messi en Ronaldo zullen waarschijnlijk altijd weg komen met dit soort dingen. Die status hebben ze nu eenmaal verdiend door hun uitzonderlijke prestaties in hun carriere. Er zijn maar weinig coaches die meer status zullen hebben dan deze spelers. Misschien een Zidane ofzo wat ook een grote voetballer was met een enorme prijzenkast en die als coach drie keer de CL heeft gepakt, maar dat is zelfs twijfelachtig

26 juli 2022 om 15:01

Zou ook kunnen zijn dat hij in de vakantie periode, waarin hij veel met familie en vrienden was, een soort latere klap heeft gekregen van het overlijden van zijn kind eerder dit jaar. Dat iemand daar een paar jaar mee kan zitten kan ik best begrijpen, laat staan een paar maanden.

26 juli 2022 om 15:06

Vandaar ook de "als". De één verteert het lastiger dan de ander. Ik sluit het niet uit ook hoor.

26 juli 2022 om 15:16

Snap ik. Weet wat je bedoelt hoor!

26 juli 2022 om 15:49

Precies, deze jongens hebben een bepaalde status verdiend waardoor ze bepaalde privileges hebben.
Ronaldo die zijn kok weg gaat sturen omdat de coach dat vind.....don't think so.
Wel denk ik dat mocht Ronaldo blijven het nog weleens kan gaan "clashen" tussen hem en Ten Hag vanwege de maniertjes van beide heren.
Ene kant de regeltjes van Erik en aan de andere kant, dat maak ik zelf wel uit Ronaldo.

26 juli 2022 om 17:18

Ik denk wel als het een andere speler was geweest dat veel meer mensen twijfels hadden gehad bij zijn verklaring voor de afwezigheid. Eigenlijk hoort zo'n grote speler geen privileges te hebben maar meer een voorbeeldfunctie. Ik zie een Zlatan bijvoorbeeld niet snel van dit soort excuses maken. Dat lijkt me meer een man en een man van zijn woord

26 juli 2022 om 18:49

Wat een onzin. Zlatan switcht net zo goed om het minste of geringste van club als iets hem niet aanstaat. Noem dan een Totti, Scholes of een de Rossi.

26 juli 2022 om 19:37

Ik heb het niet over spelers die nidt van club veranderen. Ik gaf Zlatan als voorbeeld omdat hij gewoon verkocht werd of uit zijn contract liep. Hij gaat niet weglopen bij een club als ze degraderen of geen CL spelen. Hij komt ook niet met smoesjes als familieomstandigheden

26 juli 2022 om 21:23

Mangalitsa

Dat soort regels gelden voor gewone stervelingen, niet voor Ronaldo. Het zou anders moeten zijn, maar helaas. Hij is sportief en commercieel zo groot dat hij zich meer kan permitteren

26 juli 2022 om 15:37

Dat Ronaldo überhaupt naar United kwam was al voor een groot deel toe te schrijven aan Ferguson..

26 juli 2022 om 16:22

Nou ja, dat is dan toch zo? Sorry hoor, maar als dat nodig is en dat is wat ten Hag wil, dan moet je dat gewoon doen. Dan slik je je trots in, als je dat al nodig vind als een man als Ferguson je komt helpen, en dan laat je hem gewoon helpen. Je wilt Ronaldo toch houden als ten Hag zijnde?

Nou hopelijk dat het nu duidelijk word wat hij precies wilt en wat er verder gaat gebeuren. Ga er vanuit dat die bij United blijft.

Sommige Man Utd fans zijn er juist niet blij mee dat Ferguson er ook is. Die moet zich er volgens hen buiten houden.

26 juli 2022 om 14:41

Doordat is Ronaldo terug naar United gegaan waar hij weer een jaar verloren is gegaan, spijtig gewoon.

26 juli 2022 om 14:48

Hij is er heen gegaan met volle verstand geen andere aanwijzen, domme fout van Ronaldo.

26 juli 2022 om 15:05

@Shevanr7 Achteraf gezien inderdaad een fout, maar toentertijd had denk ik niemand gedacht dat United zo slecht zou presteren.

26 juli 2022 om 16:24

Tja, en sommige Man Utd fans denken ook dat Martinez en Malacia een versterking zijn. Dus wat wil je hier nu mee zeggen?

Wat een ongelofelijk baas was/is Sir. Alex ook eigenlijk. Ik denk dat er weinig trainers in de voetballerij zoveel respect genieten als hij.

OT: Ik hoop dat Ronaldo zijn laatste contractjaar gewoon uitdient bij united. Zou eeuwig zonde zijn om een legende van Real bij Atletico te zien spelen.

26 juli 2022 om 16:17

Een legende..Hij is United, hij ademt United.Zal voor al-tijd herinnert worden voor de vele prijzen, successen die hij United heeft gebracht. Vooral omdat men in Liverpool heel stoer deden toen destijds met: ‘Kom maar terug als jullie net zoveel landstitels als ons hebben’. & toen kwam Sir Alex Ferguson die vervolgens 13 & 2 CL titels wist binnen te halen. Zodoende is United Liverpool gepasseerd. 20 om 19!

Ik zie het somber in, United heeft geen toppers binnengehaald is dwijlen emt de kraan open met eredivisie kliek ga je het nooit redden... Gesprek met Ten Hag that is creezy til is over

26 juli 2022 om 14:43

Ten Hag heeft wel laten zien dat hij een team echt kan smeden. Spelers zet hij perfect in hun kracht in. Dus ik verwacht in ieder geval verbetering. Ik weet alleen niet of Ronaldo zijn vrij grote ego hier heel goed tegen gaat kunnen.

26 juli 2022 om 14:55

Een team smeden is wat anders dan voldoende kwaliteit in huis hebben om tot grote prestaties te komen. Een team smeden is belangrijk, maar individuele kwaliteit geeft de doorslag en of Malacia en Martinez je dan verder helpen dat is twijfelachtig

26 juli 2022 om 14:56

Eerlijk gezegd denk ik dat het voor Ten Hag juist beter is, als Ronaldo zou weg gaan, dat staat er minder druk op. Ik denk dat je komend seizoen niet mag verwachten dat Man United voor de prijzen mee doet. Koop liever een gretige jonge spits en laat Ronaldo gaan.

26 juli 2022 om 14:58

@Mangalitsa Verbetering is lastig als je selectie, hoe het mogelijk is geen idee, kwalitatief slechter is dan vorig seizoen. Ten hag heeft het al vaker gezegd dat een goede bank heel belangrijk is, maar Pogba, Matic, Mata, Lingard, Cavani zijn vertrokken. Vele spelers die in het middenveld of aanval kunnen spelen zijn vertrokken en daarvoor in de plek is alleen Eriksen gekomen. Ik zie het helaas somber in voor Ten Hag als er niet snel gehandeld wordt door United.

26 juli 2022 om 15:03

Probleem is dat er te veel spelers voetballend en technisch ondermaats zijn waardoor Ten Hag zijn eigen spel niet kan spelen.

26 juli 2022 om 15:05

Pogba presteerde weinig, maar is een echte klasbak. Dat is vervangen met Eriksen. Dat is inderdaad een achteruitgang, maar mijn inziens verwaarloosbaar. Pogba in Manchester werkte namelijk gewoon niet goed (genoeg).

Matic, Mata, Lingard en Cavani mis je al helemaal niet. Dit zijn (dure) wissels die zelf ook op niveau middenmoot acteren.

Natuurlijk zijn Martinez en Malacia ook niet meer dan middenmoot, maar wel jonger. Hier valt ook op individueel niveau nog wat te smeden. Er is in ieder geval potentie. Martial is ook terug en lijkt op schot. Hier kan je van een oude speler een hernieuwde speler maken. Dit zie ik Ten Hag namelijk ook wel doen.

Verder moet er op het middenveld zeker wat bij. Bruno is erg goed. Maar Eriksen, Mctominay en Fred zijn goede wissels. Geen basisniveau. Daar komt United denk ik wel echt tekort.

26 juli 2022 om 15:11

@Mangalitsa Die spelers zijn inderdaad niet goed genoeg, maar vorig seizoen was de bank vele malen sterker dan nu het geval is en daar had het ik dan ook precies over. Nu heb je in de aanval, Martial, Rashford en Sancho lopen. Daarachter heb je helemaal niks wat goed genoeg is zelfs voor op de bank. Want Elanga is echt niet goed genoeg. Je kan ook niet een heel seizoen bouwen op Martial vanwege zijn blessuregevoeligheid. Rashford is ook niet echt in vorm, dus eigenlijk mis je zeker nog minimaal 1 en 2 als Ronaldo vertrekt voor in de aanval.

26 juli 2022 om 15:20

Je vergeet voorin wel even de man te benoemen waarover dit artikel gaat. En ik zie het wel in Elanga. Al is het voor die toekomst. Moet er wel bij vermelden dat ik hem slechts enkele malen heb zien spelen en dan vooral in samenvattingen (ik ben geen groot ManUtd-volger en sowieso vind ik het voetbal langzaamaan steeds minder leuk worden).

Dat er nog een fatsoenlijke spits bij moet komen, dat staat denk ik wel buiten kijf. Want met Martial en Rashford (deels spitsen) heb je teveel van hetzelfde en heb je ook pure wisselvallig- en blessuregevoeligheid.

26 juli 2022 om 15:28

@Mangalitsa Omtrent de onduidelijkheid van Ronaldo of die blijft of niet liet ik dat achterwege, maar ongeacht zijn besluit, moet er echt iemand, die in de aanval kan spelen, aangetrokken worden en dat vind jij dus ook. Over Elanga kan ik je wel zeggen dat hij echt nog te kort komt voor United op dit moment.

26 juli 2022 om 15:41

Ja dat heeft hij laten zien als hij hooguit maandelijks 1x een topprestatie hoeft te leveren. De intensiteit in de eredivisie stelt natuurlijk geen reet voor vergeleken met de PL en Ajax was in tegenstelling tot United ook nog eens veel sterker dan de rest. Ook in de eredivisie is het nog een paar keer bijna mis gegaan tegen een vrij zwak PSV.. Corona jaar titel bijna verspeeld aan AZ. Ik moet het nog maar zien..

26 juli 2022 om 15:51

AZ speelde dat jaar ook geweldig. Ik zie ook zo voor mij dat PSV dit seizoen kampioen wordt, omdat Ten Hag weg is. Ik vind wel dat hij echt spelers beter heeft gemaakt. Aanzienlijk zelfs

26 juli 2022 om 15:56

Eerlijk gezegd denk ik dat het voor Ten Hag juist beter is, als Ronaldo zou weg gaan, dat staat er minder druk op. Ik denk dat je komend seizoen niet mag verwachten dat Man United voor de prijzen mee doet. Koop liever een gretige jonge spits en laat Ronaldo gaan.

26 juli 2022 om 21:26

Japie ik denk dat een team smeden juist veel sneller meer kan opleveren. Hoe vaak hebben we niet gezien dat teams met een andere trainer ineens veel beter of veel slechter worden? Dat heeft veel meer impact dan 1 goede speler erbij kopen.

26 juli 2022 om 14:50

Martinez is denk ik wel een aardige topper. Daarnaast kan je beter hebben dat de relatief onbekende Eredivisiesterren daar verrassen dan dat gevestigde namen gaan mislukken. Dat laatste is namelijk al de afgelopen jaren het geval.

26 juli 2022 om 16:23

Volgens mij pomp jij jezelf vol negativiteit. Arrogantie daar gelaten, want als we daar over beginnen wordt het aantal bladzijdes.

26 juli 2022 om 21:27

Klopt, het is allemaal zuur en negatief. Daar kan je blijkbaar ook energie uit halen.

Andere bronnen zeggen dat SAF en Richard Arnold een al reeds geplannende meeting bijwonen die los staat van Ronaldo en niet voor hem zijn gekomen.

Verder is het volgens dezelfde bronnen ook het geval dat Ronaldo gewoon zal aankondigen samen met Mendes dat hij hoe dan ook zal vertrekken en hoe ze dit zo vredig mogelijk kunnen oplossen. Kinderen zijn al op school ingeschreven in Lissabon.

26 juli 2022 om 14:45

Wat moet hij nou bij Sporting? Zou het echt raar vinden waarom gaan afbouwen ja cl in geen 100 jaar dat sporting dat gaat winnen laat staan groepsronde overleefd. dit is 4 stappen achteruit

26 juli 2022 om 14:53

Ik weet zeker dat hij niet naar sporting gaat, ik denk dat Ronaldo Manchester sowieso achter zich laat en dit vandaag gaat melden en Mendes de tijd zal krijgen tot 31 augustus om een club te vinden voor Ronaldo. Tot die tijd moeten zijn kinderen natuurlijk wel hun scholing blijven krijgen. Maargoed dit is een beetje het beeld wat ik krijg door alle losse eindjes aan elkaar te plakken

26 juli 2022 om 15:43

Zou me niks verbazen als Chelsea toch nog aanklopt aangezien ze aan alle kanten worden afgewezen.. Of United dat toestaat is een ander verhaal.

26 juli 2022 om 17:21

Hij heeft toch met zijn volle verstand een contract getekend? Waarom zou hij daar onderuit mogen komen? Als andere spelers of als een bepaalde club onder een contract uit wil komen spreken jullie er allemaal schande van. Maar als het CR7 is dan is alles opeens geoorloofd?

26 juli 2022 om 21:29

Ik zeg niet dat het geoorloofd is, maar Ronaldo is gewend om te krijgen wat hij wil. Hij zou niet de eerste zijn die een transfer forceert door te gaan muiten.

Lastige situatie, Ronaldo heeft een winnaars mentaliteit en als je dan ziet hoe United handelt in de transfermarkt zou ik ook willen vertrekken.
Ze missen in de aanval nog echt zeker minimaal 2 spelers, want achter Martial, Rashford en Sancho staat er geen speler die goed genoeg is. Martial en Rashford kan je ook niet een heel seizoen op vertrouwen, vanwege vorm en Martial zijn blessuregevoeligheid.
Pogba, Matic zijn vertrokken en daarvoor in de plek is tot nu toe alleen nog Eriksen aangetrokken.
Anderzijds zou je ook willen dat Ronaldo loyaal is naar zijn supporters en nu United in moeilijkheden zit hij er juist voor kiest om te blijven.

26 juli 2022 om 15:45

Ik denk dat Ronaldo dat normaal wel zou doen maar hij wordt 38.. hij heeft de tijd niet meer om te gaan bouwen bij United. Kan zo maar nog 2 a 3 jaar duren voordat United überhaupt meedoet om iets. En vorig seizoen was ook wel lachwekkend hoor. Ronaldo haalde gewoon een hoog niveau maar z’n teamgenoten waren echt dramatisch buiten de Gea..

26 juli 2022 om 15:45

"want achter Martial, Rashford en Sancho staat er geen speler die goed genoeg is"
En Ronaldo misschien nog? Maar eens dat het dunnetjes is hoor. Middenveld is nog erger.

26 juli 2022 om 16:33

@IronManUtd Ik liet Ronaldo even erbuiten, vanwege alle onduidelijkheid omtrent zijn verblijf. Middenveld is inderdaad nog veel meer toe aan versterkingen.

26 juli 2022 om 16:51

Ja dat zou ok zijn, ware het niet dat je het had over het standpunt van ronaldo of hij wel of niet moet blijven. In zijn gedachte zou hij dus denken aan zichzelf + de andere aanvallers.

Hopelijk blijft Ronaldo en kan Ten Hag van het team een machine maken. Kunt toch niet het hele seizoen met Martial als spits spelen. Hij blijft grote kansen missen.

Een oudtopspeler zal voor iedere nieuwe trainer een doorn in het oog zijn. Ik had als ten Hag zijnde dat geprek gewoon alleen aan gegaan.
Los dit probleem op en je straalt goede autoriteit uit.

Contract ontbinden! Werkweigering!

Kennelijk wil niemand hem hebben tegen zijn voorwaarden… arrogantie en zelfoverschatting.

Ronaldo vergeet dat hij zelf onderdeel is geweest van het feit dat Manu geen cl heeft gehaald. En nu er geen cl is voelt hij zich te goed voor Manu. Pleur op man… dat geld van zijn salaris is beter te besteden.

26 juli 2022 om 15:03

Ronaldo vrijpleiten van meedoen in de voorbereiding terwijl er een nieuwe coach voor de groep staat, dat is weer de andere kant van bashen.

26 juli 2022 om 21:32

@kinggeorge

En dat vind jij normaal? Ik vind het volstrekte waanzin. Als je vanwege je leeftijd een andere voorbereiding nodig hebt, meer rust, whatever, prima. In overleg met de club. Maar niet op eigen houtje besluiten wanneer je zin hebt om op te komen dagen.

Ronaldo is een gigant maar op het punt van teamgeest is hij dat niet.

Spannende tijden voor het rode gedeelte uit Manchester. Het is ook een moeilijke taak voor Erik ten Hag om de Portugese superster te behouden bij de vereniging uit Manchester. Wel fijn dat de Nederlandse oefen meester steun krijgt van Sir Alex Ferguson een trainer die in het verleden bij de red devils aan het roer heeft gestaan.

Ik ben van mening dat Ronaldo nog altijd van waarde kan zijn voor Manchester United. Ronaldo heeft vorig seizoen 18 doelpunten in de Premier League gezet. Naar mijn mening kan hij daarom ondanks zijn 37 jarige leeftijd nog altijd van waarde zijn voor Manchester United.

Het is voor hagelnieuwe coach van Machester United wel de taak om goed om te gaan met de Portugese vedette. Ronaldo is volgens mij een gevoelige jongen die het lastig vind om met andere meningen (dan die hij zelf heeft) om te gaan. Erik ten Hag moet daarom in gesprek met Ronaldo goed duidelijk maken dat hij de baas is en dat Ronaldo naar hem moet luisteren. Ronaldo moet dus niet het beleid gaan bepalen, want een speler moet nooit groter zijn (of zich voordoen) dan de club. Het belang van de club moet daarom altijd op 1 staan.

Verder geldt de bovenstaande alinea ook voor Sir Alex Ferguson. Ik vind het leuk dat hij er bij is en ik denk dat hij ook wel invloed kan uitoefenen op de keuze van Ronaldo, alleen weet ik niet of het wel zo prettig is voor Erik te Hag dat deze oude oefenmeester bij dit soort gesprekken aanwezig is. Het is aan Erik de taak om Manchester United weer aan het voetballen te krijgen en Old trafford weer in extase te laten raken vaan mooi voetbal. De visie van Ten Hag moet daarom gevolgd worden, niet die van Ronaldo of Sir Alex.

26 juli 2022 om 14:50

Wederom een uitstekend stuk Hein waar ik het mee eens ben. Ik vind het goed om te zien dat de rode gigant uit Manchester weer stappen zet richting de top. Het uitzwaaien van het 'dead wood', het aantrekken van talentvolle spelers en het aantrekken van een tactisch meesterbrein als Ten Hag laat in ieder zien dat de rode gigant de juiste weg is ingeslagen. Ik vind het toch moeilijk te verteren dat de zandbak-club uit het blauwe deel uit Manchester jarenlang furore heeft gemaakt door ouderwets met oliegeld te smijten. Natuurlijk heeft United ook een hoop geld doen laten verdwijnen door het aantrekken van matige spelers, maar United heeft iets waar de blauwe club van Manchester nooit aan kan tippen: de geschiedenis, het mythische dat rond Manchester United Football Club hangt. Ik kan niet wachten om Man Utd dit seizoen aan de slag te zien gaan, met het tactische meesterbrein uit het pitoreske Haaksbergen aan het roer. Zin in, ik kan niet wachten!

26 juli 2022 om 15:00



Ik kijk er ook zeer naar uit om de Red Devils aan het werk te zien aankomend seizoen. De iconische Sir Alexander Chapman Ferguson is de aangewezen man om de legendarische club en de Portugese magiã«r dichter bij elkander te brengen. Met het vertrek van Juan Manuel Mata Garcã­a en Nemanja Manfred Matiä‡ levert men de nodige ervaring in en het zou een regelrechte ramp zijn als de 37-jarige supervedette uit Madeira ook vertrekt. Ik ben er van overtuigd dat de voormalig oefenmeester van AFC Ajax de vastgeroeste rode machine weer aan de praat krijgt en theater van dromen, oftewel het theater of dreams (Old Trafford) weer laat juichen zoals in de tijd van Sir Alexander Chapman Ferguson.

26 juli 2022 om 15:00

Lol, de selectie van Utd is er totaal niet beter op geworden sinds vorig seizoen en dan heb jij het (met jezelf) over stappen zetten richting de top ..?

Het is voor Utd het beste als SAF afstand neemt en zich niet meer bemoeit met de club, tot die tijd lijkt het alsof niemand de leiding pakt omdat ze allemaal door SAF beoordeeld worden.

26 juli 2022 om 15:06

Je maakt me helemaal in de war Volgasvoetbal. City dat niet kan tippen aan de geschiedenis van United. Maar ze smijten wel ouderwets met oliegeld en presteren daarbij goed. Dus eigenlijk doen ze ouderwetse dingen heel goed, maar kunnen niet tippen aan de geschiedenis... Ik snap er niks vannnnn

26 juli 2022 om 15:29

United smeet nooit met enorme bedragen ook al braken ze een aantal keer t record. Dacht Ince, Hughes, RIO en RVN. Na t vertrek van Ronaldo al helemaal niet tot aan 2015! Dus geen history, geen vol stadion en al zeker niets ouderwets

Ronaldo gaat heus niet weg. Geen enkele topclub heeft em nodig of wil hem zoveel betalen. Cashen in een prutleague zie ik hem ook niet doen. Eigenlijk zou de mooiste optie zijn dat ie teruggaat naar Sporting. Spelen die ook CL?

26 juli 2022 om 14:49

Ja ook Sporting Lissabon speelt in het miljoenenbal aankomend seizoen (ze zijn namelijk 2e geworden in de Liga Nos). Inderdaad zal dat ook een mooie stap zijn voor Ronaldo. Maar ik denk dat Ronaldo teveel ambitie heeft om nu al terug te keren naar zijn oude liefde. Ik gok dat Ronaldo toch de voorkeur heeft om nog in een top 4 competitie te spelen.

Misschien hard om te zeggen, maar zolang Sir Alex in leven is (wat hopelijk nog lang het geval zal zijn) is iedere United-manager gedoemd te mislukken. De man mag dan wel alweer 9 jaar manager af zijn, in werkelijkheid heeft hij de club nooit verlaten. Dat lijkt me toch wel een behoorlijke last voor iedere zittende manager. Het wordt toch snel een inbreuk op je autoriteit als Sir Alex weer eens bij moet springen, maar tegelijkertijd kan je een icoon met zo'n staat van dienst ook niet zomaar passeren.

26 juli 2022 om 15:50

Ik heb echt totaal niet de indruk dat het een issue is. Je ziet ook dat het verschilt per coach. Van gaal en mourinho trokken zich vrij weinig aan van hem, waar ole wat meer naar hem toe trok. Dus hij lijkt er meer te zien voor als iemand hem nodig heeft.
Dat hij als 2e vader, zoals ronaldo hem noemde, er even bij komt lijkt me hartstikke logisch. Heb helemaal niet de indruk dat dat is om ten hag te ondermijnen of omdat er geen vertrouwen in hem is.

Prima, als dat helpt. Ik snap beide partijen wel. Ik ben zelf een groot Manchester United fan en ja, voor het proces en het team was Ronaldo er bij misschien niet helemaal gelukkig, maar met een trainer die duidelijke instructies geeft en wederzijds respect moet het wel goed kunnen komen. Voor een speler als Ronaldo kijk je graag een mooi potje voetbal. Tuurlijk is hij soms egoistisch, tuurlijk wordt hij een dagje ouder en wordt zijn spel anders. Ik kan er nog steeds van genieten, en bij Manchester United is de beste man een echte ster geworden. Ik hoop snel op duidelijkheid voor beide partijen!

Als de grote club Icoon Ferguson erbij aanwezig is dan moet er iets ernstigs aan de hand zijn. Ik denk dat Ronaldo ook te horen zal krijgen dat het afgelopen moet zijn met privileges die de afgelopen jaren zijn ontstaan en dat niemand groter zal zijn dan de club.

Ronaldo dacht even te bepalen waar hij zou gaan spelen, maar helaas niemand wil hem eigenlijk! het ego van deze man is geschaad en vraagt zich af waarom er maar een club is die hem wil? een schande dat ze mij niet willen! en keert nu terug op zijn schreden zo zie ik dat!! geweldige voetballer is het maar ook met een enorm ego door te denken dat alle clubs in de wereld hem willen hebben en zelf bepalen waar hij speelt met de veronderstelling dat hij zelf bepaald wat hij wil verdienen, geweldige voetballer maar leeft compleet buiten de werkelijkheid in deze tijd.

als Ronaldo bij United blijft dan zou Ten Hag wel moeten bewijzen dat hij serieus is en ik weet niet of Ronaldo onder de indruk is van het binnenhalen, van Martinez Malacia en Eriksen want met pogba zijn ze al een grote speler verloren kwa naam. en Frenkie wilt niet komen ik zie hem ook wel voor Atletico spelen lekker samen met Felix voorin, dat zou ook beter zijn voor Felix die dan veel kan leren en echt als een schaduwspits kan spelen. en met Cunha Correa heb je prima wisselspelers en eventueel Carrasco en Liorente voor op de flanken. dan is er ook weer een mooie strijd in Laliga wie word er kampioen en wie word de topscoorder Ronaldo Lewa of Benzema

Ronaldo gaat niet weg. Ik geloof wel dat hij weg wilde gaan, maar ik denk dat hij de interesse in hem lichtelijk heeft overschat en nu realiseert dat het beter is om te blijven.

Dit is uiteraard een smet op zijn status bij United, maar als die straks weer aan de lopende band scoort dan is alles weer vergeten en vergeven.

een goed elftal bestaat uit 11 spelers.
niet 10 spelers + Ronaldo
Dus je kan hem beter kwijt zijn

Een club draait niet om 1 persoon behalve als je kijkt naar Messi en het systeem wat er toen gespeeld werd. Ronaldo is nog steeds goed maar doordat hij zich zo op een voetstuk plaatst moet iedereen maar wijken? Helaas heeft Ronaldo mogelijk de verkeerde keuze gemaakt toen om in een wespenest te komen wat eerst moest worden vernieuwd, niemand weet 100% telkens wat er van waar is met alle geruchten. Mogelijk dat Ten Hag niet eens echt goed gesproken heeft met hem en voor clubbehoud er nu gewoon een groot gesprek plaats vind. Who knows?

Ik snap niet dat United Ferguson belt om even een brandje te komen blussen. Ik vind dat hier een gebrek aan vertrouwen uit blijkt. We hebben het hier niet even over een nobody, maar over een toptrainer. Erik Ten Hag, uit het pittoreske Haaksbergen, staat zijn mannetje echt wel. Daar is een bejaarde Ferguson niet voor nodig. Ik ben ervan overtuigd dat de 52-jarige trainer die de scepter zwaait bij de rode gigant uit Manchester ervoor zal zorgen dat Manchester United weer kleur op de wangen krijgt en zal domineren op het Europese strijdtoneel.

Lekker weglaten, Ronaldo vind zichzelf belangrijker dan united. Ik zou als ik ten Hag was, hem een hand geven en hem bedanken voor bewezen diensten. Ronaldo is geen teamspeler, nooit geweest ook.

26 juli 2022 om 15:12

nooit geweest serieus de man heeft veel assist gegeven en had het dubbele kunnen geven in zijn Real tijd. als Benzema toen wist wat scoren was hij gaf sommige teamgenoten ook zijn Penalty omdat ze al een tijdje niet gescoord hadden of net terug kwamen van een blessure en nog niet gescoord hadden. en kijk even naar Portugal hoe hij Moutinho aanmoedigde om toch een penalty te nemen.

ik vind het jammer Joao Felix niet op het lijstje stond van Ten hag Felix Martinez Malacia Eriksen Frenkie en Dumfries waren prima opties geweest. sommige dus voor de bank en anderen voor de basis en dan konden ze Chong van de beek Jones Telles en Dalot of Wan Bissaka verkopen.

Zou een zege zijn voor Ten Hah mocht deze zelfingenomen zak vertrekken.
Hij maakt zichzelf groter dan de club. Dit soort mannetjes kun je maar beter meteen kwijtspelen, voordat hij de hele sfeer verpest.
Nu hopen dat er niet met teveel sentiment op wordt gereageerd.

26 juli 2022 om 15:54

In jouw reactie toch flink wat sentiment (en aannames).
Helpt natuurlijk ook niet dat zelfs de media totaal uit zichzelf suggereren dat hij aan het staken is, maar werkt blijkbaar aanstekelijk.

26 juli 2022 om 17:21

Laat ik het wat vriendelijker zeggen, onder Ten Hag zal het niet meer zo zijn, alle ballen naar Ronaldo en zal zich ondergeschikt moeten maken aan het team.

26 juli 2022 om 21:22

Dit wordt zo overdreven. Bij real gaf Ronaldo net zo veel ballen op anderen als anderen op hem. En in elk team heeft een scorende spits wel wat extra krediet.

dit zou een sterke opstelling zijn met veel snelheid beweging scorend vermogen en verdedigend goed

De Gea
Varane
Maguire
Martinez
Dumfries
Fred
De jong
Shaw
Fernandes
Ronaldo
Sancho

Lekker weg laten gaan en verder gaan met de toekomst.

SAF zal wel weer als vader over Ronaldo spreken. Dan is hij weer blij en blijft hij nog een jaartje United.

Ben benieuwd of Ronaldo de filosofie van Ten Hag bij hem vindt passen.

Met name het afjagen/meewerken als spits zijnde, daar lijkt Ronaldo normaliter wat minder zin in te hebben.

Hopelijk blijft deze legend gewoon en gaat hij lekker knallen onder Ten Hag. Al moet er dan nog wel het één en ander bij (zeker op het middenveld).

26 juli 2022 om 15:57

Toch zag ik hem afgelopen seizoen ook regelmatig (enigszins gefrustreerd) op eigen helft proberen te helpen. Als iemand kan helpen dat ook nog eens effectief te doen, zou ik niet weten waarom hij daar niet open voor staat. Zolang hij het fysiek aankan natuurlijk.

26 juli 2022 om 16:00

Ja. En als je hem ziet lopen en hoe afgetraind is, zou je nog zeggen: die kan dat fysiek wel aan.

Maar toch heb ik altijd, op de één of andere manier, het gevoel dat hij al zijn energie voor aanvallende acties (en dan vooral looplijnen, passes en schoten) wilt besparen.

26 juli 2022 om 16:06

Ik denk dat elke aanvaller dat het liefst zou willen. Maar de praktijk wijst uit dat hij helemaal niet te bedonderd is om ook andere dingen te doen indien nodig. Ok het is geen firmino of zo, maar zeker ook geen inzaghi. Ik denk dat het een beetje een stigma is.

dit zou een heel ander systeem zijn maar ook enorm sterk met Frenkie op zijn sterkste positie en Felix had dan zijn Potentie kunnen tonen. want het is toch makkelijker voetballen met Sancho Ronaldo en fernandes om hem heen

De Gea
Dumfries
varane
Martinez
Shaw
De Jong
Fred
Fernandes
Felix
Ronaldo
Sancho
26 juli 2022 om 15:57

@ronaldogoat7: ik denk dat als je Felix, Ronaldo, Sancho en Bruno Fernandes in hetzelfde team hebt rondlopen ze elkaar voorin in de weg gaan lopen. Hooguit Sancho blijft een beetje weg uit het centrum.

26 juli 2022 om 16:09

bij portugal spelen ze ook wel eens met Ronaldo Felix Fernandes en Bernardo silva en dat gaat ook goed. als je Ronaldo in de spits zet Samcho vanaf rechts Felix links en schaduwspits en Fernandes als nummer 10 dan heb je echt een wereldvoorhoede die alles hebben sommige hebben snelheid andere een geweldige techniek andere een geweldige dribbel afstandsschot of kunnen geweldig koppen. en als Felix en Sancho hun vorm weer vinden dan heb je 2 wereldsterren die nog jaren meegaan

Verdient 26 miljoen per jaar. Is veels te veel kijkend naar wat hij brengt.

26 juli 2022 om 15:59

Ronaldo brengt niet alleen sportief veel, maar commercieel ook. Ik denk dat dat salaris voor zo'n superster best een goede deal is voor united, hoe gek het ook klinkt.

Uiteindelijk is het denk ik toch voor alle partijen beter als Ronaldo blijft. Met zijn inzet zou hij een mooi verlengstuk van EtH in het veld kunnen zijn als hij zich een beetje laat temmen

Ik ben vooral heel nieuwsgierig naar de persco die over dit gesprek gaat. Want wat gaan ze eerlijk vertellen, waarover gaan ze glashard liegen ? Ronaldo heeft wellicht gedacht meer clubs als mogelijkheid te hebben. En net die ene die hem nadrukkelijk wel wilde was een beetje onmogelijk natuurlijk, want Atletico. Is hij met hangende pootjes terug gekomen ? Wil hij meedenken met Ten Hag ? Ik ben echt benieuwd.

Engelse tweeps stellen dat er tegelijkertijd een vergadering was met SAF en oa Bryan Robson die ook op de club was? Nouja, zou SAF niet meer betrekken, die lijkt me nu wel passe

Ronald is een gigant en geloof best dat hij nog wat waarde kan zijn bij United.
De vraag is of hij met dit gedrag de groepsdynamica niet verstoort bij terugkomst.
Ten Hag is gebaat bij een spelersgroep dat er zin in heeft en open staat voor nieuwe ideeën.

Het zou een geschenk voor ten Hag zijn als Ronaldo gewoon weggaat.
Voor Man Utd echter niet qua marketing.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren