Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Frenkie de Jong neemt enorme hap uit budget; Ten Hag komt weer uit bij Ajax

Laatste update:

Manchester United heeft Erik ten Hag een transferbudget toegezegd van 120 miljoen Britse pond (met de huidige wisselkoers 141 miljoen euro), zo meldt The Athletic. De kersverse manager beschouwt Frenkie de Jong als zijn gedroomde eerste topaankoop, maar zal daarvoor meer dan de helft van zijn budget moeten besteden. Barcelona houdt volgens de gerenommeerde sportsite vast aan een prijs van 80 miljoen euro.

De financiële problemen bij Barcelona stapelen zich op en De Jong wordt weliswaar zeer gewaardeerd door Xavi, maar is niet onmisbaar. De Catalanen zijn daarom, anders dan voorheen, bereid om mee te denken met een transfer, maar weten dat De Jong nog altijd uitstekend in de markt ligt. Bovendien ligt de 25-jarige middenvelder nog vier jaar vast. Een cut-price deal, waar in Manchester op wordt gehoopt, zit er dan ook niet in.

Een van de eerste opdrachten die Ten Hag de technische leiding meegaf bij zijn aantreden was om de optie De Jong grondig te onderzoeken, maar nu zal de coach een behoorlijke knoop moeten doorhakken, weet The Athletic. Ten Hag wil zich op diverse posities versterken en het is de vraag of hij bereid is om meer dan de helft van zijn budget te spenderen aan één speler. Het budget van United kan overigens variëren, afhankelijk van hoe deals worden gestructureerd (bijvoorbeeld met uitgestelde betaling), en welke spelers nog vertrekken. United wil Anthony Martial, Eric Bailly, Phil Jones en Axel Tuanzebe in ieder geval snel verkopen.

Onder meer Paul Pogba en Nemanja Matic gaan transfervrij weg en Ten Hag beschouwt het middenveld ook als topprioriteit. Voor die linie heeft United inmiddels een complete lijst aan opties. Een naam die erop staat is van Ajax-middenvelder Edson Álvarez, highy rated by Ten Hag, zo weet The Athletic. Declan Rice (West Ham United) en Kalvin Philips (Leeds United) zijn logische opties, maar zijn waarschijnlijk te duur. Ook het binnenhalen van N'Golo Kanté wordt grondig onderzocht. De 31-jarige middenvelder loopt volgend jaar uit zijn contract bij Chelsea en is daarmee een realistische optie, al zijn er twijfels over zijn fysieke gesteldheid. Bovendien doet Thomas Tuchel er alles aan om zijn lieveling op Stamford Bridge te houden. Voor de verdediging staan Pau Torres (Villarreal) en Ajacied Jurriën Timber bovenaan op het verlanglijstje, zo wordt bevestigd.

Doet Manchester United er goed om 80 miljoen euro te betalen voor Frenkie de Jong?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Alvarez als alternatief van Frenkie de Jong. Dan weet je direct hoe betrouwbaar dit is. Los van het niveau ook qua type echt helemaal niet vergelijkbaar natuurlijk.

28 mei 2022 om 15:40

haha dacht, willen ze Gravenberch nog snel wegkapen voor BM.
Komen ze met Alvarez....

28 mei 2022 om 17:10

Gaat het ook niet worden die gravenberch een motoriek van een dronkaard. In de vrije ruimte ok een goed schot. Maar in de kleine ruimte is hij helemaal het spoor bijster.

28 mei 2022 om 17:58

Gravenberch zou inderdaad een logische optie zijn mocht Frenkie niet haalbaar zijn. Alvarez is een nuttige en gewaardeerde speler voor Ajax, maar daar kun je bij Man United toch eigenlijk niet mee aankomen. Dan kun je net zo goed McTominay houden.

28 mei 2022 om 15:44

Geen direct alternatief, maar een naam die door Ten Hag op de lijst wordt gezet als het gaat om het middenveld als geheel. Wellicht onduidelijk, daarom hebben we de kop veranderd. The Athletic is doorgaans overigens zeer betrouwbaar.

28 mei 2022 om 15:48

Ik was dan even op het verkeerde been gezet door de titel, die inmiddels is aangepast. Top! Netjes ook de reactie, bedankt daarvoor.

28 mei 2022 om 19:48

@ewoud

Ten Hag kreeg het voor elkaar direct na het successeizoen met Frenkie en Schöne als 6-en, aan te komen met Martinez en Alvarez als 6-en, dus van erg goed voetballende 6-en, naar twee Cv's, waarvan er één, Alvarez, misschien wel de slechtst voetballende speler op de europese/mondiale betaald voetbalvelden is.

Één van zijn vele ongelooflijk vreemde fratsen, wat Ajax ook overwintering in de CL kostte.

Dus in die zin kan het nog betrouwbaar zijn ook, hoe belachelijk ook.

28 mei 2022 om 15:49

Sure want zoveel beter is de Jong echt niet dan Alvarez. En ook de Jong is een 10 in een dozijn speler

28 mei 2022 om 16:12

Frenkie de Jong heeft wel degelijk vrij zeldzame specifieke kwaliteiten die hem alles behalve een dertien in een dozijn speler maken. Of je snapt niet wat het spreekwoord betekent of je kijkt wel met een erg bijzondere blik naar voetbal Frenkie de Jong is zeer zeker veel beter dan Edson Alvarez, daar lijkt me niet eens een discussie over mogelijk toch?

28 mei 2022 om 16:34

Frenkie is de beste speler van Oranje sinds zijn debuut hoort Oranje gewoon weer in de top. Jammer hoe weinig verstand mensen van voetbal hebben.

28 mei 2022 om 16:42

Frenkie of Bergwijn?

28 mei 2022 om 17:22

Blijf me nog steeds verbazen hoe de Jong een 10 in een dozijn speler word genoemd. Liet het Nederlands elftal in zijn eentje beter voetballen. Van Dijk levert elke bal bij hem in. Speelde tegen Duitsland fantastisch. Maar waarom ook je eigen spelers waarderen? Gewoon iedereen van Nederland afzeiken. Best wel zielig eigenlijk.

28 mei 2022 om 17:30

Hahahahahahahahahahahah gast je weet gewoon niks over voetbal man. We kijken elke week, Alvarez is een bruikbare speler met passie die zeker belangrijk is, maar hij mag de veters van Frenkie niet eens strikken.

28 mei 2022 om 17:30

Ach we zijn geweldig in onze eigen spelers afzijken. Van Memphis, tot Frenkie, tot Virgil.

28 mei 2022 om 17:46

Volgens mij is Memphis toch een stuk bepalender met zijn goals. Niet dat hij nou wereldtop is maar dat vind ik Frenkie ook nog lang niet. Die komt nog lang niet in de buurt van een Cocu en Davids bv

28 mei 2022 om 17:48

Ik dacht altijd dat Virgil van Dijk jullie beste speler was

28 mei 2022 om 17:53

Virgil Van Dijk is idd onze enige wereldtopper en De Vrij schuurt daar ook tegenaan. De rest van de Oranje selectie is op dit moment Europese subtop/middenmoot

28 mei 2022 om 18:08

Oranje is zeker geen top, met of zonder Frenkie. De Jong is inderdaad één van de betere van Oranje, maar wat mij betreft geen wereldtop.

28 mei 2022 om 18:15

Tuurlijk Japie, Frenkie is 80 miljoen waard maar jij vind dat geen wereldtop

28 mei 2022 om 18:27

Voor Maguire is zelfs meer dan 80 miljoen betaald. Ook wereldtop volgens jou zeker dan?

28 mei 2022 om 21:29

Japie , als je alleen maar in goals denkt en de rest van je elftal vergeet , heb je er niets van begrepen. En Maguire vergelijken qua prijs met De Jong is ook al zo'n ding. Daar spelen andere belangen maar jou kennende , is dat ook aan je voorbij gegaan. In jouw denkwijze zou Depay dus meer waard zijn dan De Jong. Echter ziet de internationale voetbalwereld dat anders. Lachwekkend. Ik kan heel goed begrijpen dat Ten Hag kijkt naar een mogelijkheid om Frenkie over te nemen. Die past gewoon goed in het systeem wat Ten Hag graag wil spelen. Alvarez zou kunnen als je zoekt naar een slot op de deur in de Schone rol. Hoe vaak hebben we in het succes seizoen Schone als de zwakste schakel gezien en kon hij het allemaal niet meer belopen? Voetballend zal Alvarez minder zijn maar zekerheid in verdedigend opzicht brengt hij meer. Ik kan niet goed inschatten hoe de middenvelders zijn , Fernandes uitgezonderd maar Ten Hag is er een meester in om spelers in hun kracht te laten spelen.

28 mei 2022 om 22:00

Nooit geen goede wedstrijd gespeeld en tegen die Duitsers kwam hij er helemaal niet aan te pas. Fysiek zwak.

Als je 80% van je budget spendeert aan frenkie de jong om Manu met zo een matig elftal naar de top te brengen je plan is. Dan dan …. Iknweet niet heb geen woorden meer

28 mei 2022 om 15:52

Als je een budget hebt van 141 en Frenkie kost 80. Dan zou ik met je procenten toch ff terug naar school gaan

28 mei 2022 om 16:49

Daarnaast betaal je ook niet meteen alles. Dus er gaat zelfs minder op van het budget.

28 mei 2022 om 16:58

Daarom vind ik het ook raar dat VE over de helft van het budget spreekt. Als United 80 mil betaalt dan gaan ze onderhandelen om deze 80 mil over 3-5 te spreiden. Kan zo maar zijn dat het eerste jaar maar 20-25mil betaald moet worden. Normaliter is dat 30-35mil.

28 mei 2022 om 18:11

OK dan moeten we dus delen van de transfers van vorig jaar ook nog van dit budget aftrekken want vorig jaar hebben ze hun transfers ook niet in 1x afbetaald.

28 mei 2022 om 20:51

Nee, want ten hag krijgt dit bedrag ter beschikking. Het budget van united is dus hoger.

28 mei 2022 om 17:21

@alles-man dan dan dan is je totale budget te laag. Serieus, het zijn absurde bedragen maar de absolute top kan meer uitgeven.

28 mei 2022 om 18:07

Pogba werd overschat genoemd omdat hij een matig United niet eigenhandig op sleeptouw kon nemen en hij geen leiderstype was. Dan kunnen we nu iig constateren of Frenkie wel of niet overschat is. Lukt hem niet wat Pogba niet lukte kunnen we dus constateren dat hij overschat is. Neemt hij United structureel op sleeptouw dan is hij onderschat

28 mei 2022 om 19:57

Een gewaagde reactie😜. Duidelijk en geen enkele aanwijzing dat het frenkie wel gaat lukken. Maar dat gaan de “ als je niet ziet hoe goed frenkie is bla bla bla“ mensen nooit toegeven. Die gaan wel weer wat verzinnen om hem te beschermen.

Hahaha Phil Jones en Eric Bailly verkopen. Dat Jones überhaupt nog onder contract staat vind ik razendknap. En Bailly met zijn blessures zal ook niet echt heel waardevol zijn. Ongelofelijk wat een puinhoop het daar gewoon is. Welke club heeft een slechter transferbeleid, Barca of ManU?

Sangare was op het eind beter dan Alvarez. Alvarez heeft beslissende momenten gehad afgelopen seizoen die nadelig waren.

28 mei 2022 om 15:54

Kun je die dan opnoemen? Een keer een goal tegen Sparta tegen (wat voor het grootste deel de schuld van Onana was) maar verder kom ik eerlijk gezegd niet. Overigens iets wat Sangare tegen Kopenhagen ook overkwam geloof ik. Wat me wel erg bij bleef was dat hij met zijn goals belangrijk was en speelde met een gebroken vinger.

Het doet er trouwens niet toe, dit is gewoon weer de Engelse pers die ruimte in het blad moet vullen. Dus dan bedenk je ''welke posities moeten worden versterkt en wie speelt daar bij Ajax die Ten Hag kan meenemen''. Zowel voor Alvarez als Sangare is Man United veel te hoog gegrepen, ten minste voor de ambitie die de club heeft.

28 mei 2022 om 17:44

Tegen Benfica zag Alvarez er een paar keer niet best uit

28 mei 2022 om 19:49

Er een paar keer niet best uit? Kun je iets concreter zijn misschien? Ik lees hierboven iets over nadelig op beslissende momenten. Dan ben ik zo eerlijk om 1 moment uit de laatste weken van het seizoen zelf op te noemen.

Maar als ik aan het tweeluik tegen Benfica denk dan zie ik een uitglijdende Mazraoui in Lissabon, Haller die ongelukkig bij de 1-1 een bal raakt en grote kans mist, Timber en Blind die bij de 2-2 op avontuur zijn op de helft van de tegenpartij en Pasveer die een inzet maar matig wegkrijgt. In Amsterdam kom ik uiteraard vooral uit bij Onana die compleet er naast zit bij de 0-1.

Ik vind dat er weinig te vinden is voor de stelling dat Alvarez dit seizoen op beslissende momenten Ajax zou hebben benadeeld. Ongetwijfeld zal er vast nog een minder moment van Alvarez te vinden zijn. Maar ik kan van Antony, Berghuis, Timber, Martinez, Tagliafico, Blind, Pasveer, Stekelenburg en vooral Onana ook wel zeker 1 moment opnoemen waar ze fout zaten

28 mei 2022 om 20:07

Een paar keer schatte hij een situatie totaal verkeerd in en stond hij verkeerd gepositioneerd. En dan natuurlijk die domme onnodige vrije trap die hij veroorzaakte waar een tegengoal uit voort kwam

28 mei 2022 om 21:17

In de uitwedstrijd stapt hij in terwijl mee moet lopen. Doordat hij door verkeerd doet komt er een ondertal voor ajax scoort benfica de 2-2. In de thuis wedstrijd maakt hij een hele domme overtreding waarna uit de vrijetrap een goal valt. 2 hele domme acties.

29 mei 2022 om 01:59

Die vrije trap was niet eens een vrije trap bleek uit de herhaling, die tegenstander struikelde letterlijk over zijn eigen benen.

Maar dit is echt spijkers op laag water zoeken in mijn optiek.

@Janssen
Daar kan ik inkomen, maar toch ligt de basis van die goal bij Timber die een belachelijke solo naar voren onderneemt. Blind die veel te hoog staat. En natuurlijk het matige optreden van Pasveer die de bal gewoon slecht verwerkt. En ja, Alvarez maakt daar inderdaad een foute keuze.

Die vrije trap die er niet eens een was ga ik hem niet aanrekenen. Daarna is Timber zijn man kwijt maar is het voor 90 procent de schuld van Onana die komt en er helemaal naast zit.

28 mei 2022 om 16:11

Ja idd nadelig voor PSV. De beste man was zelfs aan het scoren op het einde van het seizoen, waardoor Ajax nog enige dreiging had bij standaard situaties.

28 mei 2022 om 18:01

Sangaré of Alvarez is lood om oud ijzer.

Ik snap niet waarom ten Hag niet denkt aan Martinez als middenvelder bij United. Dat is pas een verdedigende middenvelder die op topniveau daar zou kunnen slagen. Als CV is ie voor de top te klein denk ik, zeker in Engeland. Hij is wel echt een kuitenbijter en voetballend ontzettend sterk. Alvarez zou ik me vooralsnog niet aan branden als topclub.

28 mei 2022 om 16:13

Martinez werd van het middenveld afgehaald omdat hij vaak z'n man kwijt was in de omschakeling en in balbezit tegen een hechte defensie constant vanaf 30+ meter op goal schoot en vaak naast.

28 mei 2022 om 16:20

Dat valt echt wel af te leren. Vooral het van afstand schieten. Ik zie in de top echt nog steeds de meest voorname kansen op het middenveld voor Martinez. Hij heeft daar ook absolute topwedstrijden gespeeld.

Heb liever Frenkie en nog een andere middenvelder dan allemaal B-garnituur.

28 mei 2022 om 16:07

Maar heb je dan niet liever Rice voor z’n bedrag? Vooral de echte 6 missen ze.

28 mei 2022 om 16:31

Die kost 100M+ omdat ie Engels is

Ik weet niet of Frenkie met zijn fysiek geschikt is voor de Premier League. De enige onder wie ik hem nog zie schitteren is Guardiola. Daarnaast kan je als United zijnde ook naar veel goedkopere opties kijken. Tielemans en Bissouma zijn nog te halen met een 1 jarig contract binnen de Premier League. Herrera en Tolisso zijn transfervrij. Renato Sanches heeft een 1 jarig contract over. Er zijn zoveel goedkopere en kwalitatief gelijkwaardige opties over voor het middenveld.

28 mei 2022 om 15:47

Vind Frenkie beter dan allen. Frenkie en Bissouma zou top zijn.

28 mei 2022 om 16:33

Salah is fysiek sterk? Sterling? Mane? Ziyech? Pogba? Hazard? De bruyne? Allemaal dezelfde lichaam als frenkie en die is 100% fysiek geschikt voor dat soort ren je rot voetbal

28 mei 2022 om 16:44

Ga je nou topvoetballers (die zichzelf bewezen hebben) tegenover een middelmatige voetballer? Die Barca nooit zou moeten kopen?

28 mei 2022 om 17:49

Fijn dat je alleen maar aanvallende spelers opnoemt. Frenkie is een controleur. Dan kom je ook in de fysieke duels waarin je fysiek je mannetje moet staan. Een beetje een vreemd voorbeeldenlijstje dus

29 mei 2022 om 15:24

Wil je echt gaan beweren dat Mane, kdb en pogba niet fysiek sterk zijn?😅

30 mei 2022 om 00:32

Frenkie moet je natuurlijk vergelijken met een Fabinho, Rodri, Rice, Partey en niet met die genoemde namen. Geen van hen is namelijk een 6, de positie waar Frenkie speelt.

Ik dacht dat er eerder sprake was van 250 mln transfer budget. 140 mln is vrij beperkt (relatief gezien natuurlijk) als één Frenkie je daar al 80 mln van moet kosten en spelers die het niveau van MU omhoog brengen alle niet bepaald gratis zullen zijn.

En dan willen ze nog een topverdediger en een topaanvaller halen. Van welk geld? Er komt amper geld binnen voor uitgaande transfers, want of ze zijn transfervrij of ze hebben nauwelijks restwaarde. Loopt er uberhaupt iets rond in de jeugd wat potentie heeft?

28 mei 2022 om 16:12

Waarschijnlijk moet Ten Hag het hier ook wel van hebben inderdaad, en momenteel zou je zeggen dat er ook best veel een kans van slagen hebben in de komende jaren. Voor het eerst in jaren werd de FA Youth Cup namelijk weer eens veroverd, met uit dat team met stip op 1 Alejandro Garnacho. Rappe buitenspeler die onlangs al bij de Argentijnse selectie zat, en o.a. ook 2 goals maakte in de finale. Verder een aantal goede middenvelders met Mainoo en Hansen-Aaröen die duidelijk iets meer hebben dan hun leeftijdsgenoten, en weer 2 goede doelpuntenmakers met Mcneill en Hugill. Een leeftijdsklasse hoger, en een aantal die terug komen van verhuur met Fernandez (linksback, U23 speler van het jaar), Mengi (centrale verdediger), Bernard (centrale verdediger), Hardley (centrale verdediger, Nederlander), Fish (centrale verdediger), Laird (rechtsback, net als huurspeler gepromoveerd met Bournemouth naar de Premier League), Garner (middenvelder, staat als huurspeler in de finale van de play-offs naar de Premier League met Nottingham Forest), Savage (verdedigende middenvelder, zoon van), Iqbal (aanvallende middenvelder) en Shoretire (buitenspeler) zijn er wel een aantal die hun kans kunnen gaan grijpen als Ten Hag deze biedt.

Kan mij niet voorstellen dat iemand 80 miljoen voor de jong wil betalen. Is in mijn ogen niet in waarde gestegen na het vertrek bij Ajax

28 mei 2022 om 17:15

Daarom meld niemand zich, de afgelopen maanden was hij 100x verkocht.

Ik ben benieuwd of iemand zijn bingokaart al vol heeft. U mag een kruisje zetten bij: Alvarez naar Man United. Spelers die tot nu toe genoemd zijn (voor die mensen die niet hebben opgelet): Mazraoui, Timber, , Gravenberch, Antony, Haller, Martinez en dus nu Alvarez.

Wie is de volgende? Tagliafico, Tadic, Klaassen, Rensch? Ik zelf hoop dat we nog artikelen krijgen waarin Labyad en Klaiber gelinkt worden aan Man United. Dat zou pas echt goud zijn.

28 mei 2022 om 16:24

@adzevedo: aanvullend nog even afvinken die ooit aan Ajax zijn gelinkt of eens in het verleden een goede wedstrijd in de Arena (zowel voor als tegen Ajax) hebben gespeeld: De Ligt, Frenkie, Ziyech, Dest, Bergwijn, Danjuma, Richarlison, Dumfries, Malacia en Darwin Nunez. Wat moet het toch makkelijk zijn als journalist te werken in Engeland...

28 mei 2022 om 16:54

De Spaanse en de Engelse pers zijn bijzonder goed in een schot hagel afvuren. Als je alleen al moet optellen hoeveel spelers aan Barcelona gelinkt werden dit seizoen. Het grappige is ook dat hoe meer clubs te maken hebben met transferbeperkingen, hoe meer spelers er gelinkt worden. Eerst doen ze alsof het toch lukt om megatransfers te realiseren dankzij allerlei sponsordeals of verkopen, waardoor ze ook kunnen speculeren over een lijstje vertrekkende spelers. Daarna komt er vervolgens een artikel dat het toch niet lukt en worden minimaal drie alternatieve aankopen genoemd. Zo kun je aan een 1 transfer een dozijn spelers koppelen, waar je natuurlijk weer allemaal losse verhalen over kan schrijven. Dat de board van United toch geen Alvarez wil zien komen, dat Ajax wel 35 miljoen voor Timber wilt vangen of dat er concurrentie komt in de strijd rondom Pau Torres van AC Milan (ik verzin maar iets).

Ik denk dat een iets bovengemiddelde voetbalvolger prima kan meedraaien op die redacties. Alleen al jouw geweldige invalshoek om ook spelers op te noemen die ooit goed tegen Ajax hebben hebben gespeeld betekent toch alweer zeker een handvol nieuwe potentiele spelers. Waar je zeker per speler wel 2 of meer artikelen over kan schrijven.

Wat koop je nou nog voor 120miljoen.. die halve selectie moet vervangen worden..

28 mei 2022 om 16:35

En ook PSG is geïnteresseerd dus ja waarom minder vragen

Ajax heeft mazzel dat het geen voorrondes CL hoeft te spelen. De keerzijde van het succes is dat je veel heel veel spelers kwijt zal raken.
Enerzijds mooi, club en spelers worden hoog gewaardeerd in het buitenland, maar ja .........
de jacht op vervangers moet ook beginnen en als Ajax verkocht heeft zullen vervangers ineens duurder worden.

Ten Hag kan natuurlijk voor goedkoop gaan, maar de spil waar alles om draait is natuurlijk wel heel belangrijk.
City en Liverpool hebben zowel in de basis alsook op de bank toppers zitten natuurlijk

28 mei 2022 om 16:11

Daar zijn we mede zelf verantwoordelijk voor met onze Europese prestaties, dat de kampioen geen voorronde meer speelt.

Voorlopig zijn alleen maar spelers transfervrij vertrokken en Gravenberch, waarvan al voor 95 procent zekerheid was dat hij zou vertrekken. Waarschijnlijk zal Tagliafico nog wel volgen, maar ook dat valt onder de (al heel lang) ingecalculeerde transfers. Natuurlijk zal er nog wel meer vertrekken, maar Haller, Antony, Timber, Alvarez en Martinez gaan echt niet allemaal vertrekken. Vrijwel iedere Ajacied wordt ondertussen gelinkt aan Man United, maar ik denk dat het niet zo'n vaart gaat lopen. Ondertussen kunnen we ons rustig richten op Brobbey, Wijndal en Bergwijn.

28 mei 2022 om 16:25

Ik hoop dat je gelijk krijgt
Voor het volgende kampioenschap en overwinteren CL is het belangrijk dat er niet teveel vertrekken, anderzijds is het ook sneu als je spelers niet gewild zijn in het buitenland

28 mei 2022 om 16:41

Mijn verwachting is dat Martinez en Alvarez sowieso nog een jaar bij Ajax blijven. In het geval van Haller, Timber en Antony zijn het allemaal vraagtekens. Haller is transfer technisch misschien de aantrekkelijkste speler om te verkopen. Antony gaat alleen bij een enorm bod en bij Timber moet je afwegen of zijn sportieve aanwezigheid opweegt tegen een lagere transfersom volgende zomer.

Natuurlijk is het volgende kampioenschap en presteren in Europa belangrijk wat er op de transfermarkt gebeurd. Maar officieel is het huidige seizoen nog niet eens afgelopen. Tot nu toe is het eigenlijk relatief rustig, het meeste transfernieuws komt van transfervrije spelers die Ajax verlaten en een nieuwe club vinden.

Ik vind het eerlijk gezegd niet eens zo gek, ja het zijn totaal verschillende spelers maar een type Alvarez is precies wat al tijden lang ontbreekt op het middenveld bij United. Alvarez/sangare/bissouma Kamara hebben ze dan gemist die is naar Villa gegaan maar dit type spelers is cruciaal zeker met de wankele defensie van United. Wanneer je dan daarnaast een Frenkie De Jong neerzet dan staat het als een huis en heb je voldoende voetbal.

Snap niet dat de Jong nu meer waard is dan een paar jaar geleden. Heeft totaal geen stappen gemaakt.

28 mei 2022 om 18:04

Inflatie.

Alvarez ? Nee dat is vragen om problemen, Alvarez is een prima voetballer maar Man U is te hoog gegrepen, en dat is geen schande. Voor de Man U van nu zou Alvarez prima meevoetballen, maar de Man U van nu is de nummer 6, als Man U weer in de top wil meespelen dan heb je zwaardere geschut nodig. Ik twijfel zelfs aan Frenkie laat staan Alvarez.

Ziyech moet de eerste zijn die gaat, desnoods een jaartje huren, goed voor Chelsea, goed voor Ziyech en goed voor Ten Hag. Die weet wat Ziyech kan, hij zit ook in zijn prime, dus een betere Ziyech zal je nooit meer krijgen.

En kom niet met “Ziyech kan het niveau niet aan”. Ziyech is met twee vingers in zijn neus en talloze wedstrijden gemist alsnog goed voor een G/A ratio van 0.5 bij Chelsea, en dit seizoen heeft hij meer grote kansen gecreëerd dan Mount, terwijl Mount zeker 15 wedstrijden meer heeft gespeeld, absurde cijfers. Het is Of Ziyech is een kans creërende machine, of Mount wordt zwaar overschat. Het is 1 van de 2.

28 mei 2022 om 16:36

Ziyech? Die hoort terug naar ajax te gaan of getafe? Maar ook valencia en Torino lijken mij mooie clubs voor hem vind ik

Bij dit soort bedragen is het vrij normaal dat deze niet in 1x geheel betaald moeten worden. Dat heeft Barca destijds ook niet bij Ajax gedaan. Al zou Barca dit natuurlijk wel graag willen daar er geen geld is. Dat ze niet meer prioriteit van Dembele maken snap ik niet, leg je die 2/3 jaar vast dan vertegenwoordigt die weer een fikse transferwaarde.

Hou toch s op met die middenvelders en aanvallers .De verdediging is rijp aan vervanging.

Ten Hag mag echt wel meer dan 140 miljoen euro uitgeven haha.. Er vertrekken meer dan 10 spelers! Denkt The Athletic dat ze alleen maar met jeugdspelers gaan spelen?

Willen ze frenkie kopen moet ze gewoon spelers verkopen de helft van de spelers kunnen gewoon verkocht worden en zo een ruimer budget bij elkaar rapen ik zie het probleem niet
Wil je weer meedoen met de top moet je flink wat geld uitgeven kan niet anders dat united dit van tevoren had kunnen weten onlogisch

Frenkie is als vervanger voor Raketic gekomen..hij heeft deze rol tot op heden niet kunnen opeisen. Geef hem nog 10 jaar en zal hem niet lukken..
Een leuke club naar zijn niveau zou zijn Spurs, Arsenal of Valencia..
Ow ja, degene die hem zo top vinden? Noem eens een memorabele wedstrijd van hem op? En ajb tegen een goede tegenstander ajb?

28 mei 2022 om 17:03

Real Madrid met Ajax. Speelde hij Modric uit de wedstrijd!

28 mei 2022 om 17:16

Viel ook wel mee en Ajax groeide boven hun zelf uit. En dat is best eens mogelijk. Maar je komt dus niet verder dan één wedstrijd.

28 mei 2022 om 17:52

Drie jaar geleden ja. Een wedstrijd van drie jaar geleden is echt reden om 90 miljoen voor een speler af te tikken. Maguire zal ook wel eens een wereldpartij hebben gespeeld

Met alle respect voor de berichtgeving. Ten Hag moet minimaal €250 miljoen hebben om een beetje iets van te maken. Denk aan 5 a 6 versterkingen van rond de €40 a €50 miljoen per aankoop. Wellicht 1 of 2 transfervrije toppers erbij. Anders vrees ik het ergste met een budget van €140 miljoen kun je maar 3 a 4 redelijke spelers halen

Ten Hag krijgt meer geld he. Verkoop van spelers komt er ook nog bij op.

Worden jullie niet een keer frenkie moe. Ze stonden allemaal in de rij maar tot nu toe NADA. En waarom denk je omdat hij niks laat zien die laatste wedstrijd was helemaal niet om aan te gluren. En dat gezeik dat hij word mee getrokken in de negatieve spiraal of hij staat niet op de juiste plek allemaal gelul. Het is gewoon niks meest overschatte speler aller tijden. Je kan voetballen of je kan het niet het is gewoon een huilebalk een fysieke zwakkeling.

Dus dat moet gratis winkelen worden? Met het beschikbare budget kun je maar 1 of hooguit 2 toppers binnenhalen. Ajax kan Haller en Alvarez wel kwijt aan man. Utd.;-). Dat wordt lachen. Maar niet als Ajax Martinez en/of Timber kwijt raakt. Trouwens, er bestaat ook nog zoiets als niet te koop.

Als United hun garbage nou eerste eens van de hand doet, dan kunnen ze Frenkie de Jong drie keer halen.

80 miljoen zou een koopje zijn en dan heb je gewoon een ultieme topper waar je je elftal om heen kan bouwen. Meteen doen. In Manchester moeten ze kappen met het grof geld uitgeven aan B garnituur of aan leuke spelers waar je helaas niets mee kan opbouwen. Sancho, Varane, leuk allemaal, maar dat zijn support spelers. Je hebt iemand als Frenkie nodig om je team echt te maken. Weet niet welk ander alternatief er op de markt is.

28 mei 2022 om 18:08

Heb ik bij Barcelona gezien hij nam het elftal echt bij de hand.

Vreemd dat hij niet even stilstaat bij de optie Ziyech?? Er is aanvoer nodig voor Ronaldo en als er iemand is die ballen panklaar kan leggen,dan is dat Ziyech wel! Daarnaast heeft Ten Hag al eerder succesvol met Ziyech samengewerkt.

28 mei 2022 om 18:42

Of Gakpo en Milinkovic-Savic. Echte versterkingen en garantie op veel assists.

28 mei 2022 om 20:39

Ja, vooral een reserve van Chelsea halen. Ten Hag zal in een heel andere vijver moeten vissen om ManU terug naar de top te krijgen.

Frenkie en De Ligt samen voor 141 miljoen halen. Dan zijn Pogba en Maguire vervangen. Als je die twee weg doet plus een Lingard en Mata, dan heb je weer financiele ruimte voor bijvoorbeeld Rice en Timber. Mooie Ten Hag Fifa 2022 elftal

De Gea
Timber
Varane
de Ligt
Greenwood
Frenkie
Rice
Sancho
Fernandes
Ronaldo
Rashford

Als Barcelona daadwerkelijk 80M of meer zal krijgen voor De Jong dan is dat een wonder. Dan Ziyech oppikken voor ongeveer 30M. Met die loepzuivere passes van hem naar Aubemeyang en Lewandowski. Bij Barcelona zie ik enkel Alves van die mooie diepte passes geven en de aanvaller goed voor de goal zetten.



Iedere transferperiode opnieuw, opnieuw dit soort soaps. Clickbaits, niets zeggende artikelen en een hoop speculatie. Maar, de hypocriet die ik ben, ik doe gezellig mee. Voor Barca zal het wel beter zijn, ze hebben financiele nood, hij is toch een hele zware last op het salarishuis en ze hebben middenvelders in overvloed. Frenkie heeft nooit op zijn eigen plek kunnen spelen, puur omdat er een ene S. Busquets een absolute klasbak is. Man U zou opzich een goede keuze zijn. Een elftal rondom Frenkie bouwen, mocht het Ten Hag lukken, en als ze slagen dan worden die twee clubhelden.

Alvarez? Yes please! Haal hem maar op Erik, dan help je je oude cluppie een handje.

Frenkie is geen 80 miljoen waard en eigenlijk geen enkele speler op die positie is dat.

28 mei 2022 om 20:39

Foden, Pedri, Bellingham. Voor minder krijg je ze echt niet.

28 mei 2022 om 23:50

Dat zijn meer aanvallende middenvelders. Maar ik schat ze allen hoger in dan Frenkie.

Worden een paar heel belangrijke maanden voor Ten Hag. 80 miljoen stukslaan op de Jong is het domste wat hij kan doen. ManU mist creativiteit op het middenveld. Dan moet je niet meer dan de helft besteden aan tikkie-breed. Hij zal creatiever moeten zijn en bewezen kwaliteit goedkoop aantrekken. Frenkie laat al drie jaar zien het niveau niet aan te kunnen. Meest overschatte voetballer ooit. Hoe kan iemand met de fysiek van een 14 jarige en een uitermate zwakke traptechniek ooit een topper zijn? Kan iemand uitleggen wat deze jongen dan wel voor wapens heeft. Koppen? Nee, kan hij ook niet. Scoren of passes geven? Nee, lukt ook niet? Een leider zijn dan? Nee, mist hij de uitstraling voor? Balletjes breed of terug geven? Bingo, dat moet het zijn.

28 mei 2022 om 23:52

Hij wordt vooral door de NL pers opgehyped. Frenkie is geen geweldenaar. Hij heeft een goede basistechniek maar dat is het eigenlijk wel. Defensief is ie matig, maar aanvallend brengt hij toch echt veel en veel te weinig. Daarom weet niemand eigenlijk nog steeds echt goed wat nou zijn positie is. Het excuus is vaak dat hij verkeerd wordt gebruikt maar op de positie van Busquets was hij ook niet bepaald onomstreden. Ik vrees dat zijn probleem is dat hij een beetje jack of all trades, master of none is.

Als hij het in Spanje al niet consequent kan, dan is het totaal niet logisch om bij United iets van hem te verwachten.

29 mei 2022 om 00:14

Wat een onzin, deze jongen heeft specifieke kwaliteiten die weinig andere bezitten. Fysiek van een 14 jarige lol. Hij is amper van de bal te krijgen. Hij moet gewoon op 6 spelen in een aanvallend elftal. Daar liggen zijn kwaliteiten.

Dat 80 miljoen voor de Jong veel geld is , misschien wel . Maar als 120 miljoen het budget is voor United dan zie ik het heel somber in .

De Jong is alles behalve een 10 in dozijn voetballer. Op de juiste positie en spelers om hem heen is hij 1 vd beste, icm de speelstijl van het elftal.

29 mei 2022 om 17:07

Ja, en als het tussen de 15 en 17 graden is, het veld precies richting het noordoosten ligt en het niet harder waait dan windkracht 3. Hou toch op. Onder Koeman en Xavi heeft hij overal gespeeld. Nooit was het goed. Hij maakt alleen acties op het gedeelte van het veld waar het er niet toe doet. Namelijk 50 meter van de goal. Voor 80 miljoen moet je een beslissende rol op het veld hebben. Niet voor niets presteert hij al drie jaar weinig en wordt hij in Spanje vaak vergeleken met een geest. Ofwel, totaal afwezig in het veld.

Hij kan betweter Neves van wolves halen kwaliteit en PL ervaring. Die kun je voor 40 mio halen.

Waarom willen die Nederlanders er ook steeds en enclave van gaan maken, zo’n Frenkie moet je niet doen pik, zeker niet als je gelimiteerd bent in je financiën.

Maar liefst 80 miljoen voor een speler die bij Barcelona (toch écht geen wereldtop meer) half mislukt (of half geslaagd) is, slaat natuurlijk nergens op. Ten Hag laat zien (net als bij zijn keus voor Mclaren als assistent) dat zijn blik wel heel erg smal is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren