Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Driessen prijst Slot en Feyenoord: ‘Dat maakt het alleen maar indrukwekkender’

Laatste update:

Valentijn Driessen is diep onder de indruk geraakt van Feyenoord. De Rotterdammers bereikten donderdagavond de finale van de Conference League nadat knap stand werd gehouden tegen Olympique Marseille in het Stade Vélodrome (0-0, 3-2 over twee wedstrijden). Driessen prijst in zijn column in De Telegraaf de onvermoeibaarheid van Feyenoord en ziet een ander elftal staan dan in het begin van de Conference League-campagne.

Driessen vergelijkt de de overwinning op de Zuid-Fransen met een bijbels verhaal. “Met Olympique Marseille versperde Feyenoord de nummer twee van Frankrijk de weg naar Tirana. David die Goliath verslaat, de club met een begroting van ruim 60 miljoen euro, die de vier keer kapitaalkrachtigere concurrent – met een jaarbudget van 250 miljoen euro – uitschakelt. Het door Marseille met rode cijfers geschreven verlies van 76 miljoen euro is zo’n vierenhalf keer het spelersbudget wat Feyenoord te besteden heeft”, vergelijkt de chef voetbal van de krant.

“Het maakt de finaleplaats van de ploeg van Arne Slot alleen maar indrukwekkender”, is Driessen complimenteus. De columnist stelt dat de situatie aan het begin van het jaar er beduidend anders uit zag. “De trainer nam als opvolger van Dick Advocaat het team pas tien maanden geleden voor het eerst onder handen. Tegen FC Drita uit Kosovo dreigde nog even serieus uitschakeling in de voorronde, maar daarna pakten de Feyenoorders de ideeën van de nieuwe coach razendsnel op”, memoreert Driessen.

“Met aantrekkelijk, snel aanvalsspel volgens de Hollandse School en voltreffers op de transfermarkt – Dessers, Trauner, Aursnes en in iets mindere mate Nelson en Pedersen – viel Feyenoord internationaal niet meer te stoppen”, wijst Driessen op de succesvolle transferzomer van Feyenoord. “Slot smeedde een hechte eenheid, waarin hij plaats inruimde voor de eigen jeugdspelers Geertruida, Malacia en Kökcü terwijl de Colombiaan Sinisterra al een tijdje in Rotterdam rondliep. De formatie werd mentaal steeds sterker en groeide met de wedstrijd meer naar elkaar toe.”

Feyenoord heeft volgens Driessen een goede kans om te winnen van AS Roma in de eindstrijd. “Een waanzinnige afsluiting van een ongekend seizoen, die ook nog eens goed is voor 13 miljoen euro aan extra inkomsten. Of 15 miljoen, als de eindstrijd wordt gewonnen. En waarom niet, na deze nu al ongelofelijke onverwacht succesvolle Europese trip van Feyenoord? Na een rondreis door Kosovo, Oostenrijk, Zweden, Israël, Tsjechië, Duitsland, Servië en Frankrijk kan Feyenoord in Albanië voor de derde keer de primeur claimen als eerste Nederlandse winnaar van een Europa Cup. Na de Europa Cup I in 1970 en UEFA Cup in 1974 ten koste van Celtic en Tottenham Hotspur staat AS Roma tussen het huidige Feyenoord en eeuwige roem.”

Gaat Feyenoord de Conference League winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het moment dat je beseft dat dit elftal bij elkaar nog geen 8 miljoen heeft gekost. Wat een heerlijke prestatie! Deze zomer verwacht ik flink wat inkomsten voor Feyenoord, dus ik hoop dat Slot nog een jaar aanblijft. Met de nieuwe scouting, Arnesen en Slot heb ik er alle vertrouwen in dat de juiste spelers worden gehaald.

6 mei 2022 om 10:59

Die inkomsten in de zomer gaan zeker komen. Senesi lijkt me niet te houden, speelde beide wedstrijden tegen Marseille fantastisch maar als hij gaat dan kan Pedersen op rechts en Geertruida op zijn echte positie naast Trauner, het is alleen niet te hopen dat we in 1 klap het halve elftal kwijt raken want dan wordt het weer een soort van helemaal opnieuw beginnen.

6 mei 2022 om 11:13

Hopelijk kan er van die inkomsten wat geïnvesteerd worden. Die Conference league inkomsten van Feyenoord zijn ondanks de finale plek alsnog minder dan de startpremie in de CL. Leuk als ze winnen maar ik zie het vooral als een coëfficiënten kanon en een kans rechtstreeks te plaatsen voor de EL.

6 mei 2022 om 12:06

Zou Geertruida daar juist laten staan en een nieuwe cv halen.

6 mei 2022 om 12:48

Senesi heeft gisteren ongeveer 6 vrije trappen op een gevaarlijke positie veroorzaakt met domme / onnodige overtredingen.

6 mei 2022 om 14:46

Geertruida speelt het liefst centraal en ook Slot vindt dat dat zijn beste positie is. Zonder zijn blessure aan het begin van dit seizoen en de onverwachte prestaties van Trauner stond er centraal achterin Geertruida-Senesi.

6 mei 2022 om 15:15

@naalvlies heb je de wedstrijd 2x bekeken? Senesi heeft maar 4 overtredingen gemaakt. Daarnaast als een scheidsrechter al fluit voor een schouderduw, wat moet je dan.

6 mei 2022 om 15:36

Zoals die domme pass door het midden eind eerste helft?

6 mei 2022 om 11:04

Halverwege het seizoen hoopte we voor Senesi en Malacia samen 30 miljoen te vangen en dat of Orkun of Sini het record van Kuyt ging breken. Nu zie ik dat zowel Malacia als Senesi al doen. Het gaat mij niet verbazen als die allebei rond de 20 miljoen gaan opleveren. We hebben ook het momentum mee en als ze een wereldpot spelen in de finale en winnen dan loopt het nog wat verder op. Zou heeel mooi zijn.

6 mei 2022 om 11:07

@FrDirk, bij Senesi niet denk ik, je bent als club wel erg gestoord als je 20 miljoen gaat betalen voor een 1 jarig contract, daarbij gaan verdedigers doorgaans niet voor heel veel geld weg.. De Ligt was echt een uitzondering.. Denk zelf dat vooral Sinisterra voor veel geld weggaat

6 mei 2022 om 11:14

Eens, maar de voetbalwereld is gek en opportunistisch.

6 mei 2022 om 11:17

Ja dat 1jarige contract drukt de transferwaarde wel idd. Hij speelt zich goed in de kijker nu en een goede finale kan daar nog een extra boost aan geven. Maar al met al zou een bod van rond de 12 miljoen dan al een prima deal zijn.

6 mei 2022 om 11:59

12 miljoen? Dat is echt veel te weinig hoor.

6 mei 2022 om 12:08

Voor een 1 jarig is dat een prima prijs, heeft (tot nu toe) geen prijzen gepakt en geen international, en ik heb geen idee hoe de grote clubs kijken naar de Conference, het lijkt een ideale competitie voor ons te zijn maar hoe denken de 'grote' lander erover

6 mei 2022 om 12:28

@Kokkie : wat is de vraagprijs voor Gravenberch?

6 mei 2022 om 12:38

@FrDirk als je heb het over je bril afzetten. De tering wat kijk jij door een Feyenoord bril. Niet gek uiteraard 😁.

Maar 30 voor beide spelers? Naast de eCL niet veel spannends laten zien. En de eCL kan echt geen maatstaf zijn, dat niveau is werkelijk zo dramatisch. Neem aan dat je alles kijkt van Feyenoord, in ieder geval.

Als een gek het wilt betalen, zeker niet weigeren. Maar om te denken dat je zoveel kan vragen door de eCL.... Blijft gewoon een derde toernooi. Voor de afvallers, dan wel clubs die nooit de voorrondes overleefde van de EL.

6 mei 2022 om 12:46

Ddd4, frdirk heeft het over 20M voor beide spelers. Dat het niveau dramatisch is, wordt ook al jaren geroepen over de Europa League. Daarbij is AS Roma gewoon een club wat ook in de Europa League kan strijden om de winst, net als Leicester. Een finale AS Roma - Feyenoord lijkt op papier een betere finale dan Rangers - Eintracht.

6 mei 2022 om 12:53

@NJfromVOL, 25 miljoen, Gravenberch is dan ook een heel stuk jonger, heeft het op een hoger niveau ook al laten zien.. Is totaal niet te vergelijken.. Mocht Feyenoord ook CL gaan spelen fan weet jij ook dat Senesi ipv 12 ineens 28 miljoen kost

6 mei 2022 om 14:36

@Kokkie, hoe bedoel je de grote landen? De grote landen waar Roma (Italië), Leicester (Engeland) en Marseille (Frankrijk) spelen? Deze drie teams geven gemakkelijk 15 tot 30 miljoen uit voor spelers, dus het zou juist gek zijn als ze dat niet doen voor spelers van een gelijkwaardige of zelfs betere tegenstander.

6 mei 2022 om 15:21

DdD4, wat is de europa league dan? Daar staat de nummer 11 van Duitsland in de finale tegen de nummer 2 van Schotland?

6 mei 2022 om 11:35

Ik hoop dat Slot wel langer blijft dan nog een jaar.

Hopelijk is Feyenoord nu slim genoeg om de spelers te verkopen en juiste spelers weer te halen.

6 mei 2022 om 12:07

@chegevara, dacht dat we onderhand wel van dat verhaal af waren. Andesom heeft Slot nu waarschijnlijk ook de overtuiging dar hij met Feyenoord succes kan behalen.
Maar goed, mocht Ajax de poging wagen en Slot wil (wat ik me nu dus afvraag, waarom zou hij een dergelijke naam willen opbouwen)....Feyenoord houdt hem dan toch aan zijn contract en dan zal Ajax voor het komende jaar een tussenpaus moeten regelen.
Mochten ze toch echt graag een Slot halen, dan kunnen ze de broer van Arne halen. Jacco, gisteren bij ESPN te zien. Ook kaal, dus past in het profiel en praat ongeveer hetzelfde

6 mei 2022 om 12:13

Ze kunnen hem helemaal niet aan zijn contract houden als er daadwerkelijk een afkoopsom in zijn contract staat.

6 mei 2022 om 12:16

@fr010frdam
Het zal voor Slot ook een overweging worden welke spelers hij mag houden. Als er teveel verkocht gaan worden, dan krijg je een elftal in opbouw en dan wordt volgend jaar presteren een stuk lastiger dan dit jaar.
Feyenoord kan Slot niet aan zijn contract houden als er een afkoopsom in het contract is opgenomen.

6 mei 2022 om 12:25

Ik ken de details van zijn contract niet. Dat een analist een afkoopsom noemt zegt me niet zoveel. Daarbij kan Slot ook eisen dat het elftal deels bij elkaar blijft. Iedereen na de overstap van Berghuis naar Ajax alsof het een doodnormale stap is, maar dat is het niet. Ik verwacht niet dat Slot het zal doen. Dit is niet te vergelijken met een stap van AZ naar Feyenoord, hij is een intelligente man en zal dat ook begrijpen. Bij Feyenoord kan hij ook iets moois neerzetten, waar hij bij Ajax een Ten Hag op zou volgen die er misschien al het maximale uit heeft gehaald de afgelopen jaren.

6 mei 2022 om 12:36

Mocht dit gebeuren, dan mogen Ajacieden niks zeggen over Bayern Munchen.

Eerst Berghuis, nu willen ze Slot, who's next?

6 mei 2022 om 12:46

Marciano mogen ze wel kopen

6 mei 2022 om 12:55

Maar wel leuk dat jullie onze trainer zo graag willen hebben. Toch een beetje bang dat we het gat met hem gaan dichten?

6 mei 2022 om 15:26

Toen de optie van 1 jaar extra werd gelicht, kreeg slot de vraag of dat sws betekend dat hij blijft deze zomer, toen zei Slot: 'dan kan feyenoord in iedergeval meer geld vragen'. Dan lijkt het mij dat er geen clausule is.

6 mei 2022 om 12:40



Wat ten hag niet kon tegen atalanta, Tottenham,valencia roma en nu weer Benfica , namelijk een resultaat binnenhalen of een stand over de streep trekken , kan slot wel met zijn team

6 mei 2022 om 13:25

Maar dat is ten had wel gelukt tegen real , Juventus dus wat is je punt nu. En halve finale plaats cl is toch wel wat meer waard als de conference Geniet gewoon keer van finale plaats ipv dat kinderachtig gedoe.

6 mei 2022 om 19:55

ik mag ten hag en slot vergelijken. en ja zeker is het ten hag gelukt ten real en juve. ook met een dosis geluk erbij. maar ik heb het meer over de jaren erna.

structureel gefaald op het moment dat het moest. getafe, valencia,atalanta, benfica, tottenham , roma.

hij had gewoon 2 keer meer de knockout CL (moeten halen) .

Dus als je een NL-team, feyenoord in dit geval , wel zoiets ziet afmaken, mag ik daar iets van vinden.

Ik heb ajax het iig nooit zo uit zien spelen

6 mei 2022 om 12:41

Dit is toch ook wel een bijzondere prestatie. Je kijkt naar een Feyenoord onder Dick en denkt dat gaat nooit goed komen. En als je ze nu ziet spelen onder druk op een Europees niveau en nauwelijks in problemen komen tegen OM dan gebeurt hier wel wat speciaals. Hier moet je dan ook niets op afdingen en vooral genieten want zelfs winnen van Roma mogelijk.

6 mei 2022 om 13:16

Gefeliciteerd man. Kan niet anders dan complimenten uitdelen aan dit team en Slot. Een geweldige prestatie. Het team is enorm gegroeid met vetrouwen en vechtlust voor elkaar. Zeer netjes. Hopelijk winnen jullie ook de finale. 👏

Dit kan zomaar eens een elftal zijn waarvan je het over een paar jaar logisch vind dat ze zo ver kwamen. Dat alle namen die nu goed presteren ook de potentie in het buitenland hebben waargemaakt. Orkun, luis, Tyrell, Marcos en Beertruida laten enorme sprongen in hun ontwikkeling zien. Net als dat ik mij niet verbaas over onze trainer. Vanaf het begin van het seizoen vond ik al dat hij samen met Ten Hag de beste trainer van Nederland is en dat heeft hij waargemaakt. Zo snel, zo'n hecht team kunnen smeden, goed voetbal gespeeld en kapitaal op het veld gezet. Malacia was aan het begin van het seizoen 11 miljoen waard en nu lees je al 24 miljoen. Het is maar een gerucht maar als die gozer ziet gaan, dan denk ik dat dit zomaar werkelijkheid kan worden. En daar heeft Arne wel echt een geweldige hand in gehad. De dag dat hij weggaat bij Feyenoord zal even slikken zijn want ik denk niet dat dit de standaard voor de toekomst zal zijn. Daar is hij te goed voor. Wel hoop ik heeel graag hem nog een paar jaar bij ons te zien. Dan heb ik er alle verteouwen in dat hij prijzen kan pakken! Maar voor nu al gewoon enorm trots. Eindelijk zie ik een Feyenoordteam zoals een Feyenoordteam moet zijn. Jongens van zuid, nuchtere gasten, mooie verhalen over hun rol in het team, voor niemand ontzag, veel inzet leveren en bovenal (eindelijk) goed voetbal!!

6 mei 2022 om 12:56

Het mooie is dat in juli, vooral na FC Drita, iedereen Feyenoord afschreef. De kenners en supporters van andere clubs, ook hier op Vz, zeiden allemaal dat AZ, Utrecht en Vitesesse allemaal verder en beter waren dan Feyenoord. Nu, 10 maanden verder, staan we in de finale. Staat Az gewoon achter ons in de stand, zijn Utrecht en Vitesse op meer dan 20 punten gezet.

Dus ja ….

6 mei 2022 om 15:36

En dan heb je in mijn ogen de belangrijkste man hier achter nog geen eens benoemd, arnesen. Die man werd voor gek verklaard om slot binnen te halen, zo zou feyenoord nooit kunnen spelen. Een groot risico genomen door met een kleine selectie door te gaan, maar wel die contracten verlengen, I.p.v senesi, malacia en geertruida voor kleine bedragen te verkopen en dan toch nog wel wat geld hebben. Nu pakt het natuurlijk goed uit, maar had feyenoord meer moeite gehad met de speelstijl van slot en hadden ze wat langer nodig om goed te worden, dan had je misschien al een grote achterstand gehad in de eredivisie en in de groepsfase EUCL ( als je die überhaupt gehaald had) dan stond je er nu heel anders voor, waarschijnlijk geen 3e plaats en finale. Dan kan je van alle spelers wel minimaal 20% waarde afhalen. Het is een risico geweest, maar hij had vertrouwen in de trainer, staff, het team, de scouting, enz. En dat risico lijkt nu beloond te gaan worden. En dat is toch een heel goed besluit geweest, wat zeker niet de makkelijkste was.

6 mei 2022 om 15:58

Kijk naar het elftal van 2002, niets bijzonders eigenlijk, maar door de perfecte combinatie en hard werken pakte die ook gewoon de beker aan de hand van een formidabele v.hooijdonk.
Nu heb je Dessers, ook geen wereldwonder, maar het lukt gewoon dit jaar.
Het kan toch zomaar dat je dus ook gewoon de finale wint met deze groep doordat er een groep is.

He he, eindelijk een positieve Driessen.
Gefeliciteerd Feyenoord met het geweldige resultaat.

6 mei 2022 om 11:35

Omdat het nu zijn club betreft. Doorzichtig mannetje. Wel van harte, Feyenoord!

6 mei 2022 om 11:50

Zijn club ? Sinds wanneer is dat

Is sit de echte driessen of een trol

Dacht dat Dicky alles uit Feyenoord had gehaald..............

6 mei 2022 om 12:08

Die fabeltjes hoor je wel vaker. Na Been kon niemand het beter doen en Feyenoord was een middenmoter, Koeman werd het seizoen erop net tweede. Na Stam kon ook niemand het beter doen en Advocaat deed het stukken beter. Begin dit seizoen na Drita had Feyenoord volgens de insiders ook een matig elftal en zie nu. Slot doet het stukken beter dan Advocaat.

6 mei 2022 om 13:17

Dat moet ik wel nuanceren. Advo had geen Til, Dessers, Nelson etc. veel huurlingen die het niveau vh team enorm hebben opgeschroefd. Dus beetje oneerlijk vergelijken zo.

6 mei 2022 om 15:40

Nelson heeft het niveau opgeschroefd ten opzichte van berghuis? Misschien rustig aan doen met de vrijmibo

Dit is echt een geweldige prestatie van Feyenoord!
Kan mijn Ajax echt van leren, beter voetballen en eruit geknikkerd door Benfica, nee doe me dan de cupkoorts in Rotterdam maar. Echt waanzinnig knap en laten we wel wezen Marseille is gewoon een serieuze tegenstander en AS Roma is dat ook. Natuurlijk is het geen Liverpool of Real Madrid, maar ik wil Marseille toch wel enigszins vergelijken met Benfica (minus misschien Nunez).

Knap gedaan, complimenten en ik ga met veel plezier kijken naar de finale en bidden dat jullie winnen!

6 mei 2022 om 11:37

Helemaal mee eens, ook als Ajacied. Waar Ajax kinderlijk een veel mindere tegenstander dan zichzelf de overwinning liet wegsnoepen, heeft Feyenoord het tegen een normaal betere ploeg wel geflikt. Alle respect

6 mei 2022 om 11:41

Wat een onzin. Ajax heeft Sporting en Dortmund van de mat geveegd en ging er wat ongelukkig uit tegen Benfica. Naar mijn mening blijft de prestatie van Ajax gewoon knapper, als je kijkt naar het niveau van de tegenstanders. Verder is Marseille echt niet te vergelijken met Benfica.

Al met al een hele mooie prestatie van Feyenoord, begrijp me zeker niet verkeerd. Maar we moeten niet de cl met het derde toernooi van Europa gaan vergelijken.

6 mei 2022 om 11:49

Want? Marseille is toch gewoon Champions League waardig? Datzelfde geldt straks voor AS Roma. Verder maakt het toch ook eigenlijk geen donder uit wat er knapper is? Europees presteren zorgt op zowel 1e, 2e of 3e niveau nou eenmaal voor aanzien. Goed voor het Nederlands voetbal dit

6 mei 2022 om 12:01

Ik vind het een beetje overdreven om te zeggen dat Benfica te vergelijken is met Marseille. Terwijl Benfica door ging in de cl en Marseille afhaakte in de europa league. Natuurlijk kan Marseille ze op een goede dag pakken maar ik denk wel dat Benfica meer kwaliteit heeft.

Maakt ook niet veel uit wat knapper is. Maar ik ben het er gewoon niet helemaal mee eens dat de prestatie van Feyenoord knapper is dan die van Ajax. Natuurlijk zorgt het voor aanzien en dit zijn mooie potten om jezelf als speler te laten zien, maar bij dit toernooi begint dat toch wel echt in de beslissende fase naar mijn mening. Ik vind het heel knap als Feyenoord Marseille en ook Roma uitschakelt want dat zijn gewoon serieuze teams, maar ik ben er niet perse van onder de indruk dat ze van Slavia Praag of Belgrado kunnen winnen.

6 mei 2022 om 12:10

Tja, Ajax heeft ook een beter team. Maar Sporting en Dortmund is nog geeneens Europese subtop. Ze hebben het geweldig gedaan in de poulefase, maar Feyenoord haalt een finale met een team dat rond de tien miljoen heeft gekost. Dat maakt deze prestatie zo bijzonder.

6 mei 2022 om 12:16

Ik vind de prestatie van Feyenoord fantastisch, maar Marseille CL waardig noemen ben je ver weg van de realiteit. Heb je zien door welke clubs zij in de EL poule zijn uitgeschakeld? Desalniettemin geweldige prestatie van Feyenoord, hoop dat ze de finale winnen!

6 mei 2022 om 12:20

De laaste keer dat Marseille tegen benfica speelde in 2021, speelde ze gelijk dus begrijp niet dat je die vergelijking niet kan maken. Ze zijn gewoon van hetzelfde niveau, Je klink een beetje zuur

6 mei 2022 om 12:27

Het probleem wat ik als Ajacied zie bij Ajax is dat we dit soort uitschakelingen als "wat ongelukkig" zien en daardoor niet leren. Want hoe is dit nou anders geweest dan het naïeve voetbal dat ons ook tegen Tottenham, Getafe, Roma en Atalanta op brak? Tegen alle vier echt veel veel beter, maar met name tegen Benfica, Tottenham en Roma gewoon niet het over een zakelijke boeg kunnen gooien en naïef aanvallen. Die neiging had Feyenoord niet toen het er op aankwam, die stonden zo goed en verdedigend als ze konden. Net als PSV vaak tegen Ajax. Dat bedoelde ik met dat ik het aan Ajax zelf vind liggen dat ze het steeds net niet redden in de echte top waar Feyenoord het op hun niveau wel volop doen naar potentie

6 mei 2022 om 13:21

In de competitie houden ze anders clubs als Monaco, Lens, Rennes, en Lyon onder zich.

6 mei 2022 om 23:24

Ja, alleen Feyenoord had het moeilijk met Drita en toen het om de knikkers ging stonden ze er wel en wij niet.
We hadden beter tegen Sporting gelijk en van Dortmund een potje kunnen verliezen en dan als het om de knikkers gaat een paar keer tegenstanders van de mat vegen zoals een paar jaar geleden.
De prestatie van Ajax in de poulefase was absoluut uitzonderlijk, maar daarna was het helaas niet van voldoende niveau. Daarbij kan je alles vergelijken, het idee van een vergelijking is volgens mij dat je verschillen en overeenkomsten benoemd. Ik denk dat Benfica ietsje sterker is maar dat de clubs elkaar an sich niet heel veel ontlopen, zeker niet als je zoals ik stelde Nunez wegneemt bij Benfica.

En ook over vergelijking van de cupsterkte, tuurlijk zit er wat in dat de CL onvergelijkbaar is met de CoL qua niveau, althans dat de CL van veel hoger niveau is maar qua affiche vind ik bijvoorbeeld de CoL finale interessanter dan de EL finale en zou ik qua naam Feyenoord en AS Roma nog in de 2e ronde CL verwachten en Eintracht Frankfurt en Glasgow minder snel. Ajax is p9-16 geeindigd in de CL en Feyenoord 1e of 2e in de CoL, ik zou de CoL graag winnen met Ajax, misschien wel liever dan een 1/8e finale CL, die cupkoorts vind ik wel heel gaaf namelijk

6 mei 2022 om 11:48

Mwa, magikhetweten, dat is toch een beetje waan van de dag. De afgelopen jaren heeft Ajax meerdere succesvolle Europese campagnes gehad en daarbij vaak tegen sterkere tegenstanders gewonnen. Ook dit seizoen ook weer een paar mooie overwinningen waarbij het visitekaartje werd afgegeven. En ja, dan verlies je van Benfica, maar dat is gewoon een gehaaide ploeg.
Ik ben blij dat wij eindelijk ook eens bijdragen aan Europese punten, want de afgelopen 20 jaar was het vaak helemaal niks. Laten we hopen dat de positieve reclame van Ajax van de afgelopen jaren en nu van Feyenoord het Nederlandse voetbal aantrekkelijker en sterker maakt.

6 mei 2022 om 12:18

Sowieso profiteert Feyenoord nu jaren van de verbeterde club ranking waardoor eventuele voorrondes de komende jaren in Europa wat makkelijker worden en je ook in een betere pot belandt om zo sterkere tegenstanders te ontlopen.

6 mei 2022 om 23:19

Deels waar, hoewel ik vaak naar onderliggende aspecten kijk en ik zie het beleid van Ajax steeds minder worden en het beleid van Feyenoord is stabiel. De resultaten werden voor mij zichtbaar in de 2e seizoenshelft waar Feyenoord goed presteert en Ajax op een gegeven moment door de mand ging vallen, met als dieptepunt Benfica (hoewel ook een beetje pech).
Ajax heeft de afgelopen jaren de credits gehad wat mij betreft die ze verdiende en de poulefase was fantastisch, ik stond echt te juichen en gaf ons serieus kans en verwacht minimaal kwartfinale, maar als het dan tegenvalt mag dat ook gezegd. Bij Feyenoord begon het stroef en op het moment supreme staan ze er, dit jaar weliswaar, dat is te prijzen en dan verdien je de complimenten.
Uiteindelijk doet het toch een beetje pijn dat Ajax een paar jaar terug de CL finale net miste en nu weer het verkloten en dat Feyenoord het wel bewijst dat het kan, misschien zelfs winnen. Ik wil dan ook graag dat Ajax het wel red, want op dit moment heeft Ajax financieel toch de betere randvoorwaarden en selectie en dan moet je gewoon profiteren en resultaten boeken.
Hulde voor jullie dus, met financieel beperkte middelen, een krappe selectie om dit te realiseren.

Goede kans om Roma te verslaan? Dat dachten wij toen ook met het Manchester van Mourinho. Alleen die gast is een meester in het tactische gedeelte. Hij wist precies hij hij dit soort voetbal lam moest leggen. Slot zal meerdere plannetjes klaar moeten leggen. Niet die fout maken om te denken dat je alleen met je eigen spel Mourinho z’n ploeg kan verslaan.
We gaan het zien. Ik hoop het van harte dat Feyenoord die titel pakt en zal ook juichen mocht het zo zijn. Dit is fantastisch voor ons Nederlands voetbal. En alle mensen die hopen dat ze verliezen omdat ze een hekel hebben aan Feyenoord…...ga lekker emigreren.

6 mei 2022 om 11:51

Ja Mourinho is tactisch sterk en Roma zal normaal gezien sterker zijn. Benieuwd wat Slot er tegenover kan zetten. Feyenoord zit wel in een flow en over 1 wedstrijd kunnen ze van veel ploegen winnen.

6 mei 2022 om 12:23

Mourinho is al eens eerder onderuit gegaan tegen Feyenoord. Een unicum zal het in ieder geval niet zijn dus. Sterker door strijd!!!

Je kan hier moeiijk ook niet positief over zijn wat een prestatie van de club, de spelers en vooral de trainer! Dit had niemand verwacht toen Slot werd aangesteld na het dramatische Dick Advocaat jaar. Ruim 20 spelers weggedaan van die selectie waaronder 1 van de beste spelers van de Eredivisie al ruim 3/4 jaar. Goed scoutingswerk en wat gelukjes op de transfermarkt (die je ook wel eens moet hebben) met Pedersen, Aursnes, Dessers en Trauner aangevuld met jongens uit de eigen jeugd en uit de achtertuin zowat Kokcu, Bijlow, Malacia en Geertruida met idee om te gaan spelen voor te winnen ipv niet te verliezen en kijk wat dat je brengt, zo goed als zekere 3e plaats in de Eredivise waar een hogere klassering er zeker had ingezeten, finale van de Conference League en enorm veel waarde op het veld met Bijlow, Geertruida, Senesi, Malacia, Kokcu en Sinisterra als blikvangers hiervan.
Enigste smetje van dit seizoen zou je kunnen zeggen dat je er in de 2e ronde van de KNVB beker (onterecht) bent uitgevlogen. Tot nu toe al een topseizoen!

PS: wie gaat zijn eerste finale verliezen Jose Mourinho of Feyenoord?
Jose Mourinho 3 Europese finales is 3x winst / Feyenoord 3x Europese finale is 3x winst.

Nu het goedmgaat wil meneer Driessen mee rijden op de kar. Alleen heeft hij dat in het verleden niet zo heel positief gedaan. Als hij nog even in de verslagen had gedoken wist hij dat de jeugdspelers al minimaal 2 jaar meedraaien. Weer jammer.

Slot is nog beter dan ten Hag. ten Hag laat zich elke keer aftroeven in CL als het spannend wordt. Veel betere spelers en veel geld om betere spelers te halen. Feijenoord kan nog niet eens een spits van vier miljoen halen en Ajax haalt er één van 22 miljoen. Maar het blijft Europees derde divisie. Staan veel punten achter op Ajax en PSV.

6 mei 2022 om 13:49

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten;-)))

Slot is gewoonweg de beste Nederlandse trainer die er rondloopt. Ik zou als Ajax supporter het toejuichen als Ajax hem als opvolger van Ten Hag zou kunnen binnenhalen. Zo word je alleen maar beter, want tactisch is Slot van een andere categorie dan controlfreak Ten Hag. In 1 jaar tijd een min of meer niet altijd goed draaiend elftal veranderen in een hecht team, met voetbal geschoold op ouderwetse Hollandse (cruijff) leest, wat uiteindelijk leidt tot een finaleplaats Conference League, is alleen maar te eren met een diepe buiging. En als hij bij Feijenoord blijft, wordt die club een geduchte medetitelkandidaat voor Ajax en PSV. Vooral nu die beide clubs volgend seizoen noodgedwongen moeten heruitvinden. Daarnaast hebben vooral ook de prestaties van Feijenoord tot een record aantal punten geleid op de Europese coefficiëntielijst. Dus kan iedereen wel meewarig en denigrerend doen over die Europese competitie, maar voor Feijenoord en Nederland is die nieuwe competitie uiterst lucratief gebleken! En nu nog de finale winnen!

Nu ben ik benieuwd of ze bij Ajax nu nog steeds neigen naar bv een Schreuder. Je zou toch serieus 7 miljoen moeten overmaken aan Feyenoord om Slot daar los te weken (als Slot zelf zou willen). Als je ziet wat hij met dit Feyenoord gedaan heeft in zijn eerste jaar met een beperkt budget dan wil ik het wel eens zien bij een Ajax waar er toch een groter transfer budget beschikbaar is. Maar prima prestatie en toont maar aan dat de Conference League echt ideaal is voor Nederland. Hopen dat PSV, Az, Ajax en Twente (Az is nog niet zeker) volgend jaar ook allemaal de Europese competities weer serieus nemen want dat is de manier om snel veel geld bij je club en in je competitie te krijgen.

Ik zou weleens in het hoofd van Berghuis willen kijken nu. CL met Ajax gespeeld, leuk! Kampioen wsl...ook leuk! Maar een Europese finale spelen?? Hmmmmm

Als je ziet waar Marseille het geld aan heeft uitgegeven dan schieten de tranen in je ogen. Ze konden niet eens de bal bij de rechtsbuiten krijgen die helemaal vrij stond, 8 van de tien ballen in zijn richting kwamen in de voeten van de linksback van Feijenoord , die op 5 meter van de franse rechtsbuiten stond. En als hij dan toch de bal kreeg, dan deed hij er weinig tot niks mee.
Nog niet lang geleden was de Nederlandse competitie de Mickey Mouse competitie volgens Driessen. Nu staat de nummer 3 van die zelfde competitie in finale tegen de nummer 6 van de serie A, dat zegt dan wel wat over het niveau van de CL

Als Feyenoord geld eilt verdienen voor goede investeringen in de selectie (en afbetaling vd schuld die op het stadion ligt) zullen ze afscheid moeten nemen van hun beste spelers. Voor Ajax, Feyenoord en wellicht PSV gaat het een interessante transferzomer worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren