Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Statement op Twitter-account van Raiola: ‘Gezondheidssituatie: pissed off’

Laatste update:

José Fortes Rodriguez, de rechterhand van Mino Raiola, ontkent dat Raiola is overleden. "Hij ligt slecht, maar is niet overleden", vertelt hij aan de NOS. In gesprek met De Telegraaf noemt hij de berichten over het overlijden van Raiola 'onzin'. Eerder op de donderdag meldden diverse Italiaanse media, waaronder La Gazzetta dello Sport, dat Raiola op 54-jarige leeftijd is gestorven.

Dat nieuws werd niet bevestigd door de familie, het makelaarskantoor of het ziekenhuis waar Raiola verblijft. Vanuit het ziekenhuis wordt gemeld dat Raiola voor zijn leven vecht. Op het Twitter-account van Raiola is een officiële reactie verschenen. "Huidige gezondheidssituatie voor de geïnteresseerden: pissed off, voor de tweede keer in vier maanden word ik doodverklaard. Reanimatie lijkt mogelijk."

In januari schreef BILD al dat Raiola enkele weken op de intensive care in het ziekenhuis San Raffaele in Milaan lag. Daar zou hij vanwege een longziekte zijn geweest. De berichtgeving leek haaks te staan op de mededeling die Raiola op woensdag 12 januari zelf de wereld inbracht via zijn Twitteraccount. "Mino Raiola ondergaat gewone medische controles waarvoor verdoving nodig is", stond daar te lezen. "Alles was gepland en er vond geen spoedoperatie plaats." Daarmee werd de berichtgeving van La Gazzetta dello Sport, dat eerder die dag wél sprak over een spoedoperatie, al ontkend.

Raiola belandde midden januari dus plots in het ziekenhuis. De zaakwaarnemer was in voorbereiding op een gesprek met de leiding van Borussia Dortmund over de toekomst van Erling Braut Haaland. Raiola is ook zaakwaarnemer van spelers als Paul Pogba, Gianluigi Donnarumma en Marco Verratti. Tevens had de gerenommeerde belangenbehartiger veel Nederlanders onder zijn hoede, onder wie Matthijs de Ligt, Ryan Gravenberch, Stefan de Vrij, Donyell Malen, Denzel Dumfries, Myron Boadu, Justin Kluivert, Owen Wijndal en Calvin Stengs.

Raiola zag het levenslicht in het Italiaanse Salerno, maar vertrok een jaar later met zijn ouders richting Haarlem. Zijn vader opende een succesvolle pizzeria in de stad in Noord-Holland, waar Raiola werkte naast zijn studie Rechten. Op negentienjarige leeftijd ging Raiola aan de slag bij Sport Promotion, het bedrijf van bekende Nederlandse zaakwaarnemer Rob Jansen. Hij was betrokken bij enkele grote transfers, waaronder die van Dennis Bergkamp naar Internazionale, maar besloot een jaar later voor zichzelf te beginnen. Raiola werd na zijn eerste grote transfer - waar hij de op dat moment nog onbekende Pavel Nedved na een indrukwekkend EK in 1996 onderbracht bij Lazio -  al snel een gerenommeerde naam in de voetballerij en bouwde een indrukwekkend spelersbestand op. 

De belangenbehartiger was verantwoordelijk voor enkele spraakmakende transfers. Zo transfereerde Zlatan Ibrahimovic onder zijn hoede in 2009 voor zestig miljoen euro van Internazionale naar Barcelona. Ook was Raiola medeverantwoordelijk voor de veelbesproken terugkeer van Paul Pogba naar Manchester United in 2016 voor liefst 130 miljoen euro. Het vermogen dat de Nederlandse-Italiaan had opgebouwd met zijn bedrijf werd door Quote in 2021 geschat op zo’n tweehonderd miljoen euro.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

GOAT zakenwaarnemer. Rust in vrede.

28 april 2022 om 13:59

Aller eerste Rust in vrede. zo zie je maar dat geld niet het belangrijkste in het leven is. Als was hij nog zo rijk en gierig hij had graag alles ingeleverd voor nog 30 gezonden jaren dat weet ik zeker.

28 april 2022 om 14:17

Arno Vermeulen op Twitter zojuist; Fake nieuws. Grote zorgen om zijn gezondheid maar niet overleden.

28 april 2022 om 14:30

Kan daar best boos om worden, alles voor de kliks tegenwoordig. Je bengt zo iets toch niet met een grote kop als het nog niet bevestigd is? Hoe serieus kunnen we een artikel nog nemen? pff

28 april 2022 om 14:32

Ongelooflijk dit. Trieste media die per se als eerste iets naar buiten willen brengen zonder goed onderzoek te doen. De man heeft familie, die nu overal moeten lezen dat hun vader/zoon/broer dood is terwijl het niet zo is.

28 april 2022 om 15:02

@ rayvg Ik zou dit inderdaad niet doen. Met transfergeruchten kan ik me er nog iets bij voorstellen dat ze beweren dat bijvoorbeeld Frenkie de Jong komende zomer overstapt naar Bayren maar laten we alsjeblieft toch eens voorzichtig zijn met iemand doodverklaren. Ik heb niks tegen spectaculaire grote koppen maar dit is schaamteloos clicks verzamelen.

28 april 2022 om 15:12

Schandalig stukje. Zoals Denzel Washington al eens zei gaat het er alleen nog om wie het eerst iets als 'nieuws" kan brengen. De waarheid is slechts een bijzaak. En de media zullen stuk voor stuk verschuilen achter anderen want ze dragen geen van allen ook maar enig verantwoordelijkheidsgevoel..

28 april 2022 om 15:27

Zo werkt t tegenwoordig wel helaas: alles zo snel mogelijk posten voor de clicks en likes. Is hier op VZ bij de leden niet anders trouwens.

28 april 2022 om 16:02

Niet alleen bij de leden MrGuide

28 april 2022 om 17:35

Ik vermoed dat Derksen al een kaars(je) had branden..

28 april 2022 om 14:40

Triest dat mensen dit de wereld inslingeren

28 april 2022 om 14:40

Waar zie jij precies de bevestiging van overlijden?

28 april 2022 om 14:55

Bericht is aangepast, stond eerst dat ie overleden was.

28 april 2022 om 15:36





That's all





daria
Rafal
olaboga
ohohoh
wtf
juan
duncan
emily
cupial
marcin
wojt

54, wow, damn. Markante figuur die nogal wat stof deed opwaaien, ik mocht hem altijd wel maar dat is wel heel jong zeg

28 april 2022 om 14:08

Inderdaad, hij zorgde altijd wel voor actie in de tent. Echt heel jong nog ja.

RIP

28 april 2022 om 14:39

Dood kent geen leeftijd

28 april 2022 om 18:28

Hij is NIET overleden. Begrijpend lezen blijkt toch moeilijker te zijn dan je zou denken...

28 april 2022 om 18:42

Toen ik dit typte was ie dat wel, zoals je waarschijnlijk ook wel aan de hele rij aan reacties hieronder kunt zien

28 april 2022 om 19:05

Dus hij is opgestaan uit de dood? Bijzonder.

Wtf?, Rip Raiola...

Rip

Ondanks dat velen, waaronder ik, zijn manier van werken niet vinden deugen, is het toch ontzettend knap wat deze man in zijn leven heeft opgebouwd en bereikt!

28 april 2022 om 13:59

Zijn manier van werken? Hij kreeg altijd alles geregeld voor zijn spelers, een grote club en een mooi loon. De speler moet zelf kiezen of hij hier voor kiest en uiteindelijk zijn handtekening zet.

Dat de markt verziekt is en hij en andere makelaars hun 10-30 miljoen wilden vind ik fout maar daar moeten clubs dan ook gewoonweg 'nee' tegen zeggen en klaar. Je betaalt een speler een fee voor xx miljoen, dan moet de speler maar x procent van zijn fee geven aan zijn makelaar.

En dan heb je makelaars en bedrijven die spelers zoals Vermaelen, De Vrij en talloze anderen lekker oplichten en doen alsof ze beste vrienden zijn. Dat deed Raiola tenminste niet.

28 april 2022 om 14:07

Ik vind het eigenlijk wel treurig om te zien hoe mensen het zien. Zulke agenten doen er alles aan om te zorgen dat hun spelers goed betaald worden en niet uitgebuit worden door de clubs en vragen daar de prijs voor.

Het is niet de schuld van de makelaars dat de voetbalwereld verziekt is. Daar kunnen we instanties als de Fifa en Uefa beter de schuld van geven.

28 april 2022 om 14:11

Het zijn juist de zaakwaarnemers die de voetbalwereld verzieken... Of denk je dat Brobbey voor zijn lol naar Leipzig vertrekt, om vervolgens binnen 6 maanden weer naar Amsterdam gaat..

28 april 2022 om 14:17

@Booya

Zakenwaarnemers en agenten bestaan omdat sporters, artiesten en dergelijken constant genaaid werden door de bedrijven waar zij voor werkten.

Dus nee ze 'verzieken' voetbal niet. Ze dekken voetballers in om genaaid te worden.

28 april 2022 om 14:23

Volgens mij is Brobbey een volwassen vent. Een zakenwaarnemer zet niet voor jou het krabbeltje, het is een adviseur. Dan had hij zelf Overmars moeten bellen en zeggen dat hij wilde blijven.

28 april 2022 om 14:35

Brobbey was 19 toen hij vertrok bij Ajax, volgens mij moeten we niet gaan overdrijven hoor met je 'volwassen vent'.

28 april 2022 om 14:35

Als dat inderdaad het geval was geweest werden ze wel betaald door diezelfde sporters... En niet door de clubs...

28 april 2022 om 14:38

Helemaal met je eens hoor.. Maar je merkte toch aan alles dat hij met fikse tegenzin vertrok eind vorig seizoen..

Dat komt natuurlijk niet zomaar.. Maar je hebt gelijk, uiteindelijk is Brobbey eindverantwoordelijke. Dat is dan ook direct het meest treurige. Als zaakwaarnemer kan je iemand zo gek maken als je zelf wilt, omdat je altijd kan wijzen naar de handtekening van jouw client.

28 april 2022 om 15:13

Het gaat er niet om dat iedereen eindverantwoordelijk is voor zijn eigen acties. Je kunt als belangen vertegenwoordigers meer doen dan alleen de voordelen laten zien aan vaak jongeren die daar gevoelig voor zijn. Bizar hoe men soms denkt omdat dit in het voetbal gebeurt. Op elke andere plek verwachten we dat er ook een maatschappelijke bijdrage wordt geleverd aangezien je een relatie hebt met elkaar.

Zelf wij als publiek konden zien dat Brobbey liefst wilde blijven en dat bleek ook achteraf. Laten we niet net doen of dat deze erg goede zakenman niet ook dat weet te gebruiken bij spelers. Dit doet verder niets af aan zijn geweldige competenties als zakenman en beïnvloeden.

28 april 2022 om 14:01

Absoluut knap wat hij heeft opgebouwd internationaal.

Wat ik mij wel nu afvraag, wat dit nu gaat betekenen voor zijn agency wat hij opgebouwd heeft.

Blijven deze (top)spelers trouw aan het bedrijf en laten zich begeleiden door oa Rodriguez of worden zij nu weg gekaapt. Verwacht dat andere zaakwaarnemers nu gaan proberen spelers af te pakken. Is een keiharde business en klinkt hard, maar de dood van de een is brood van de ander. Helemaal in die miljoenen business.

28 april 2022 om 15:15

In deze gevallen is het eerder de één z'n dood is de ander z'n boot.

28 april 2022 om 13:51

Denk dat al die top voetballers die hij behartigde zijn manier van werken erg waardeerde, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij ze onder dwang in zijn stal had!

Maar volgens mij was het een makelaar die de belangen van de speler voorop had..en niet die van een Club

Whutt... Dit komt onverwachts. Rust in vrede grote vriend!

Wat je ook van Raiola vondt als zaakwaarnemer, hij is wel een pionier geweest in zijn vakgebied en inspiratie geweest voor vele jonge gasten die nu het zelfde willen worden. Daarnaast heeft als pizzabakker wel de top kunnen bereiken.

28 april 2022 om 13:46

Hij was nooit pizzabakker

28 april 2022 om 13:50

Hij heeft in het Italiaanse restaurant van zijn ouders gewerkt, dus hij zal vast wel eens een pizza hebben gebakken.

28 april 2022 om 13:52

Ik heb ook wel eens een pizza gebakken

28 april 2022 om 13:55

Ik niet alleen gegeten.

28 april 2022 om 13:57

Nou, hij heeft wel degelijk als pizzabakker in het restaurant van zijn ouders gewerkt.

28 april 2022 om 13:58

Nee hij heeft in het restaurant van zijn ouders gewerkt. Zeker niet in de keuken. Hij was daar meerdere keren heel specifiek over.

28 april 2022 om 13:58

@ironmanutd

Ouwe Pizzebakker!

Rip,

Heeft veel grote spelers onder zijn hoede gehad, al was het vaak een eikel voor de clubs, hij heeft toch wel veel betekend in de voetbalwereld.

28 april 2022 om 13:54

RIP natuurlijk. Veels te vroeg overleden maar wat hij hij betekend voor de voetbalwereld in zijn algemeenheid? Vrij weinig, hij is goed voor zijn cliënten geweest maar of dat ook goed was voor de voetbalwereld?

28 april 2022 om 13:59

De voetbalwereld was al verrot. Raiola zorgde er alleen voor dat zijn cliënten daar ook wat van mee konden pikken.

28 april 2022 om 14:05

Is het zijn taak om goed te zijn voor de voetbalwereld? Hij was toch zaakwaarnemer? Geen voetbalwereldwaarnemer?

Vind het sowieso bijzonder dat men het altijd maar over Raiola had, terwijl hij niet eens de meest verdienende zaakwaarnemer was (nooit geweest ook).
Hij komt alleen vaak bij VZ langs omdat hij ook Nederlands is..

28 april 2022 om 14:20

@d@nny, heeft vele spelers naar de juiste clubs kunnen leiden en weg kunnen houden van bepaalde clubs.

28 april 2022 om 14:51

Hmm Isco, Nee het is zijn taak niet om goed te zijn voor de voetbalwereld en dat zeg ik ook niet, ik weerspreek juist het feit dat veel heeft betekend voor de voetbalwereld. Hij is (want het schijnt dat hij nog leeft inmiddels) zaakwaarnemer, niets meer, niets minder. daarom vroeg ik ook aan j3ro3ntj33 wat hij precies betekend heeft voor de voetbalwereld.

28 april 2022 om 14:54

@j3ro3ntj33__

En hij heeft ook veel spelers naar de verkeerde club gebracht.

Het leiden van spelers naar de juiste club is zijn werk. Dat betekend niet dat je veel hebt betekend voor de voetbalwereld in mijn ogen.

Het is slechts een zaakwaarnemer (en een goede voor zijn cliënten!) die veel geld uit de voetbalwereld getrokken heeft maar niets blijvend zal achterlaten wat ten goede komt aan diezelfde voetbalwereld. Maar nogmaals, slechts mijn mening natuurlijk.

28 april 2022 om 14:54

Hiermee stel ik Raiola overigens niet in een kwaad daglicht. Of dat is in ieder geval niet mijn bedoeling.

28 april 2022 om 15:27

@d@nny,

Het is zijn werk, maar dit zorgt wel dat spelers bepaalde ontwikkeling doormaken en zo goed zijn geworden. Bij bijvoorbeeld Ibrahimovic is voetbal ook zijn werk, betekend dat dat hij niets heeft betekend voor de voetbalwereld?

28 april 2022 om 16:16



Laten we het houden op een verschil van mening met wat "veel voor de voetbalwereld" betekend voor ons beiden.

In mijn optiek heeft Raiola niets voor de voetbalwereld betekend. Wel voor zijn cliã«nten qua inkomsten maar niets dat voor de voetbalwereld van belang is.

Bij "veel voor de voetbalwereld betekend" denk ik bv aan een Johan Cruijff met zijn gedachtegoed of Nereo Rocco en het Catenaccio. Ik denk niet aan een zaakwaarnemer die voor zijn cliã«nten meer poen in de wacht sleept.

Edit:
ps Dank trouwens voor het normaal blijven reageren, vele discussies hier ontaarden in schreeuwpartijen. Dit is vele malen fijner!

28 april 2022 om 16:32

@danny: Goed gesproken. Cruijff, die heeft veel betekend voor de voetbalwereld. Raiola bij lange na niet. Die heeft hoogstens veel betekend voor een paar cliënten die dankzij hem rijkelijk binnenliepen. En/of lopen.

dit meen je niet nog zo jong, rip Raiola nog in zijn bloei van zijn leven...

Holy moly. Veel te vroeg natuurlijk. Was echt niet mijn favo zaakwaarnemer, maar heeft wel reuring in dat wereldje gebracht.

Aller eerst gecondoleerd voor de nabestaanden!

Dit is toch wel redelijk onverwacht na zijn eerdere berichtgeving.
54, pfff ook nog relatief erg jong.

Bizar zeg op zo'n leeftijd. Echt triest. Gezond eten en veel bewegen mensen!

28 april 2022 om 13:47

Ja, want dan kan je niet doodgaan aan een longziekte, wat een onzin!

In ieder geval RIP Raiola! Totale schok toen het bericht binnenkwam.

28 april 2022 om 13:52

Nee hoor bij een gezond leven kun je nog op vele manieren en op jonge leeftijden doodgaan. De kans is alleen wel heel aanzienlijk minder groot. En juist bij longziekte is dat zeker het geval.

28 april 2022 om 13:53

Als ik met m'n ogen open de weg oversteek kan je nog steeds aangereden worden alleen is de kans een stuk kleiner dan dat ik het met m'n ogen dicht doe.

Enorm onverwachts dit en op hele jonge leeftijd. RIP

28 april 2022 om 13:55

Sepp10,

Ben zelf geen arts, maar een longembolie, wat toch een ernstige en levensbedreigende longziekte is, heeft overgewicht/verhoogd bloeddruk en cholesterol als een belangrijke risicofactor. En zo zullen er nog allerlei (long)ziekten zijn waarbij dat ook het geval is.

Men moet het gevaar van overgewicht, een ongezonde levensstijl en de (welvaarts)ziekten die dat met zich mee kan brengen absoluut niet onderschatten.

28 april 2022 om 13:57

Veel sporten draagt wel bij aan sterkere longen tijdens een longziekte.
Zelf heb ik de longziekte Copd, en zijn mijn longen sterker geworden door veel te sporten.
Ik kan nu halve marathons lopen.
Zonder te sporten was ik volgens de specialisten al dood geweest omdat mijn longen het dan al hadden opgegeven.

Pfoe wat een nieuws , dit slaat erin.
Sterkte voor alle nabestaande...

Holy shit... Ik wist niet dat het zo slecht met hem ging. Deze komt wel even binnen.

Zo zie je maar, je kan niet alles kopen met geld. Geniet van je gezonde dagen met mensen om je heen. Rust zacht, Mino. 54 is veel te jong.

Zo dan! Dit komt uit de lucht vallen.. Een van de beste zaakwaarnemers in de voetbalwereld is niet meer met ons. Rust in vrede!

Zo dat is toch wel vrij jong. Heeft het van niets naar iets geschopt ookal waren veel mensen geen fan van hem

Rip

Raiola zal voor eeuwig herinnerd worden als de beste zaakwaarnemer die de voetballerij ooit gezien heeft. Hij had echt een unieke stal met talenten. Rust zacht. Jammer dat we in Madrid nooit zaken met jou konden doen maar ik weet zeker dat jouw agency company voort zal leven en dat wij ongetwijfeld 1 van jouw jongens nog in het Koninklijke wit zullen zien spelen.

28 april 2022 om 14:05

Inside

"aar ik weet zeker dat jouw agency company voort zal leven en dat wij ongetwijfeld 1 van jouw jongens nog in het Koninklijke wit zullen zien spelen."

Denk je dat? Denk je niet dat de haaien nu afkomen op de topspelers.

Dat veel (oud) AZ spelers blijven voor oa Rodriquez kan ik wel begrijpen.

Maar de Pogba's, Haaland's, Varetti's etc die zullen erg gewild zijn.

28 april 2022 om 14:17

@kril / Die namen die jij opnoemt zullen super gewild zijn ja. Raiola had een soort persoonlijke winkel, ben benieuwd hoe dat nu zal voortleven want hij werkte absoluut niet in zijn eentje. Wordt interessant om te zien wat er met die namen gaat gebeuren die jij net opnoemt. Met name Haaland is een fascinerend verhaal aan het worden, en als ik het goed heb is die clausule van Haaland alleen maar geldig tot 30 april (komende zaterdag).

28 april 2022 om 14:06

Het is misschien niet het moment om die discussie te gaan voeren want over de doden niets dan goeds maar het gaat ook wel veel te ver om die man de beste zaakwaarnemer ooit te noemen. Voor zich zelf heeft hij het vooral heel goed gedaan (financieel althans) en op de korte termijn financieel voor een aantal (gearriveerde) spelers ook. (zlatan, Pogba Van Bommel, Haaland etc.). Daar staat tegenover een veel grotere rij aan talenten en jonge spelers die transfers hebben gemaakt naar clubs die voor hun sportieve carrière dramatische keuzes zijn gebleken. Het lijstje is eindeloos met voorbeelden als: Ouasim Bouy, Drenthe, Kishna, Castaignos, Kluivert, Ihattaren, Tete, Brobbey.

28 april 2022 om 14:17

Redbaron.
En andere zaakwaarnemers kennen natuurlijk een 100 procent succesratio... De lijst bij bijvoorbeeld Jorge Mendes en Jonathan Barnett zijn minstens even lang, zo niet langer als het gaat om spelers die 'verkeerde keuzes' hebben gemaakt.
Al kan het natuurlijk ook zijn dat ze gewoon niet goed genoeg zijn, maar zodra Raiola in beeld is ligt het verder niet aan kwaliteit of mentaliteit maar ligt het vooral aan die duivel op hun schouder, genaamd Raiola.
Als je iets meer onderzoek zou doen, zou je lijstje vele malen korter zijn + horen Kluivert, Tete en al helemaal Castaignos daar niet tussen. Als je ziet wat die beste man aan carriere heeft gehad als beperkte voetballer.. Geen enkele zaakwaarnemer had hem bij Inter kunnen krijgen..

28 april 2022 om 14:22

Redbaron / Die namen die jij opnoemt wilde volgens mij allemaal zelf die stap maken toch? En ze zijn er flink rijker van geworden allemaal, dat kan ik je garanderen. Dat hun loopbaan daarna niet vloeiend meer loopt en ze op een zijspoor belanden, sja, daar kan Mino toch ook heel weinig aan doen. De meeste spelers die met Raiola zaken doen, doen dat voor het geld, dus voor ons is het misschien vervelend om te zien dat jongens op een zijspoor belanden, voor hun bankrekening is het allerminst vervelend

28 april 2022 om 14:32

Het is nu juist de kracht van een goede zaakwaarnemer om in te kunnen schatten of je cliënt voetbaltechnisch goed genoeg is en qua persoonlijkheid aan zo'n stap toe is. Natuurlijk was Ouasim Bouy (nog) niet goed genoeg voor Juventus. Dat is nou net het probleem. Dan moet je hem ook niet adviseren om naar Juventus te gaan. Dat is alleen voor de extreme talenten weggelegd zoals een golden boy als Matthijs de Ligt. Hetzelfde zie je nu weer met Gravenberch. Goeie speler maar wel een die eerst nog een paar jaar in het eerste van Ajax moet spelen om vervolgens als beste speler van de eredivisie en oranje-basisspeler naar een topclub te vertrekken. Soms is het beste advies om niet (direct) voor die absolute top te gaan.

28 april 2022 om 14:35

En jij was natuurlijk bij die gesprekken waarin Raiola zei "wel joh, kan jij wel. Gewoon doen!".
Wel handig om die inside info te hebben. Die hebben wij verder niet. Maar nogmaals, kijk de lijstjes van Jonathan en Jorge maar eens na..

28 april 2022 om 14:56

@ Redbaron Het is vanaf het begin af aan bekend geweest dat Raiola aan Ihattaren heeft geadviseerd om bij PSV te blijven dus die naam kan je sowieso uit dat listje schrappen. Ik denk dat we nog een paar meer namen kunnen schrappen want Ihattaren zal echt niet de enige zijn. Maar je hebt helemaal gelijk dat dit niet het juiste moment is om deze discussie te voeren en nu blijkt ook dat de beste man op dit moment helemaal niet is overleden.

28 april 2022 om 15:00

RedBaron. En waar had Bouy dan gevoetbald als hij niet de stap naar Juventus had gemaakt? Bij PEC was het een nuttige speler, maar ook niet heel bijzonder. Alsof het dan opeens een wereldspeler was geworden.

28 april 2022 om 14:12

Toch knap dat je ook hier Real Madrid weer in kan betrekken... is dat een sport ?

On: Jammer dat Mino er niet meer is , was toch een van de beste zaakwaarnemers ter wereld die zorgde voor de beste deals voor zijn clienten. RIP!

28 april 2022 om 14:26

Underdog / Ik schrijf gewoon wat ik denk en wat ik voel. De enige reden dat ik deze hele voetbalwereld een beetje volg is vanwege Real Madrid, dus ik leg snel de link ermee ja, wat kan jou dat verder schelen? Raiola en Real Madrid lagen jaren lang met elkaar overhoop en hadden echt een hele slechte relatie, pas sinds 2020 is dat wat beter geworden. Het blijft toch ook opvallend dat een zaakwaarnemer van die grootte nooit zaken heeft gedaan met de grootste voetbalclub op deze wereld.

Rust in vrede. Condoleances naar alle betrokkenen. Natuurlijk waren er veel mensen die hem als zaakwaarnemer niet mochten door zijn manier van werken, maar dit wens je natuurlijk niemand toe. Veel te jong. Hopen dat de voetbalwereld zich niet weer eens van zijn slechte kant laat zien.

Heftig. RIP Mino, je was uniek.

RIP, wist niet dat het zo slecht met hem ging. Mijn condoleance naar zijn familie en vrienden.

Jeetje, dat is toch wel een enorme schok. Markant figuur met veel invloed in de voetbalwereld. Had ongetwijfeld niet de meest gezonde levensstijl, maar 54 is toch wel echt veel te vroeg.

Dus toch waarschijnlijk een ziekte onder de leden :-(

Meest gehate en geliefde zaakwaarnemer van de wereld, rust zacht

Poah schrikken zeg.. rust zacht

Changed the game and made the players the most important. RIP Don Mino 🙏🏼

28 april 2022 om 14:25

Hij zelf stond op nummer 1 hoor

Door al die haat was het al duidelijk. Deze man was het allerbeste in zijn vak. Rip

Rip. Wow. Nog zo jong

Dit is wel een grote verbazing .. vreselijk voor de nabestaanden.

Zo zie je maar weer. Je kan stinkend rijk worden van je cliënten. Maar gezondheid staat altijd op nr. 1

Inna lillahi wa inna ilayhi raji3oen

28 april 2022 om 13:51

Mooi voorbeeld inderdaad van de uitspraak: Geld is niet alles

28 april 2022 om 13:55

Ik ben toch liever ongelukkig in een Bentley dan een Toyota.

28 april 2022 om 13:58

Ik rij liever in een Toyota en wordt 75-jaar waardoor ik kan genieten van mijn kinderen, kleinkinderen en het leven dan dat ik in een Bentley rij en op 54-jarige leeftijd overlijd.

28 april 2022 om 14:09

Maar het 1 hoeft het ander niet uit te sluiten. Vind dat altijd zo vreemd. Alsof het een gegeven was dat hij zonder geld wel 80 zou worden.
Sterker nog, mensen met geld kunnen vaak de zorg wel bekostigen die anderen niet kunnen. Zeker in andere landen.

28 april 2022 om 14:18

Geld maakt idd niet gelukkig, maar het helpt wel degelijk. Het is gewoon 1 losse factor en niet de belangrijkste, maar geef mij morgen 10 miljoen en ik word toch echt een paar procentjes gelukkiger met een afbetaalde hypotheek en een zorgeloos leventje voor m'n kinderen.

28 april 2022 om 14:34



Wie zegt dat geld niet gelukkig maakt liegt in mijn ogen, dat maakt alles makkelijker je kan alles betalen kopen wat je wilt, het maak je daardoor automatisch gelukkiger en het maakt je leven makkelijker. dat zeggen de rijke lui altijd ja geld maakt niet gelukkig, makkelijk praten als je alles hebt en kan betalen en geen geldzorgen hebt...

28 april 2022 om 15:29

aqua, dat die mensen in jouw ogen liegen komt omdat jij het niet begrijpt. Sommige mensen heb wat meer uitleg nodig. Eigenlijk hadden ze moeten zeggen dat geld alleen niet gelukkig maakt. Als jij 10 miljoen op de bank hebt staan en je woont in Nederland maar iedereen kotst je uit omdat je een enorme eikel bent dan word je niet gelukkig. Je kan pas gelukkig worden als je mensen om je heen hebt waar je om geeft en die om jou geven. Zoiets noemen ze liefde en zonder liefde is alles zinloos. Je de rijkste man op aarde zijn en alles kopen wat je wil maar zonder liefde heb je geen ene ruk aan.

We zeuren allemaal om deze man jarenlang. Maar de beste man heeft veel super veel voor zijn spelers gedaan!
Meeste van zijn klanten liepen weg met hem en als we SEG drama meenemen beseffen hoe goed hij was voor zijn klanten.
Rust in vrede Mino gehaat en geliefd.
Geliefd bij zijn klanten en daarvoor werkte hij!

Wtf. Die komt even binnen, totaal onverwacht.

Verschrikkelijk dit hee. Zo jong nog. Zo zie je maar ,geld zat maar hij heeft er geen klote aan. Rust in vrede icoon

Whoo wat heftig! Rip Mino, veel te vroeg gegaan!

RIP Mino.Ondanks dat zijn manier van zaken doen vaak erg nadelig was voor diverse clubs toch veel respect voor alle prima deals die hij ook voor veel spelers en clubs bereikt heeft en gemaakt heeft. Toch een van de allerbeste zaakwaarnemers van de laatste jaren.

Zo heftig!

Sterkte aan de nabestaanden en zijn clienten. Was echt een markante figuur.

Maar even afwachten of dit officieel is.

Over de doden niks dan goeds......

Nu komen natuurlijk allemaal reacties over hoe geweldig hij eigenlijk was. Was natuurlijk gewoon (net als vele anderen) een gezwel in de voetbalwereld.

28 april 2022 om 13:49

Tsja dat heeft twee kanten natuurlijk. Ja hij verdiende absoluut veel geld wat daardoor uit de voetbalwereld verdween, maar Nee hij zorgde wel dat zijn client de absolute hoofdprijs kreeg. En dat is toch waar hij voor betaald werd.

28 april 2022 om 13:51

Hij was gewoon prima voor de spelers. Hij was zaakwaarnemer voor de spelers, niet voor de clubs. Heeft spelers gewoon goed begeleidt.

28 april 2022 om 13:54

Wat was er mis met wat hij deed? Hij kon voor spelers de mooiste transfers regelen en het onderste uit de kan halen. Dat vinden clubs en hun supporters vaak niet leuk, maar spelers hebben gewoon recht op een goeie zaakwaarnemer. En aangezien hij een van de allerbesten in zijn vak was, liet hij zich riant betalen. Ook dat lijkt me heel normaal.

28 april 2022 om 14:01

@cabin

Ik snap veel fans niet met hun gezeur. Heel deze business moet in het voordeel zijn van de spelers, niet van de clubs die vaak al genoeg hebben en verdienen op de kap van de spelers.

En dan doen veel 'fans' nog alsof dat het geld uit hun zakken moet komen. Koekoek.

Raiola was een van de beste makelaars ooit.

28 april 2022 om 14:07

Cabinessence, onderste uit de kan is nogal subjectief. In Raiola's geval is dat vaak hele korte termijn. Kijk alleen bij Ajax al. Kan je nou zeggen dat Raiola Kluivert heeft geholpen door op zo'n jonge leeftijd een transfer te forceren? Brobbey? En mogelijk ook Gravenberch, al hoop ik van niet. En dan vooral de manier waarop is heel typerend (contractverlengingen verliepen met Kluivert, Mazraoui, Brobbey en Gravenberch precies hetzelfde).

28 april 2022 om 14:12

Medellin, de 'business' is momenteel in het voordeel van beiden. En dan vooral in die van de spelers. Als het aan Raiola ligt vertrekken alle spelers transfervrij (letterlijk zijn woorden), wat al vaak bij zijn cliënten gebeurt. Hoe moeten clubs die niet structureel om hoge prijzengelden mee kunnen doen groeien? En laten bij dat soort clubs nou net de talenten zitten die hij vroegtijdig lokt naar de topteams

28 april 2022 om 14:13

@arsen(e)al:

Wij weten niet hoe dat achter de schermen gegaan is. Zou best kunnen dat Raiola iemand als Kluivert heus wel geadviseerd heeft om bij Ajax te blijven, maar dat Kluivert gewoon graag weg wilde. En dan wordt het dus je taak als zaakwaarnemer om die wens te vervullen.

28 april 2022 om 14:17

Dat was nu juist het probleem. Zijn adviezen waren vaker niet dan wel in het voordeel van zijn spelers maar vooral gunstig voor hemzelf. Ik heb hierboven al het lijstje genoemd met o.a. Ouasim Bouy, Drenthe, Kishna, Castaignos, Kluivert, Ihattaren, Tete, Brobbey voor wie zijn adviezen verre van in hun voordeel waren. Kijk recentelijk naar Brobbey en Ihattaren. Die jongens zijn echt doodongelukkig geworden van de transfers die ze gemaakt hebben. Het gaat niet alleen om geld. Hoe kun je een jongen van 18-19 die net zijn vader verloren in zijn eentje naar Italië sturen. En een jongen als Brobbey adviseren om zijn contract niet te verlengen bij Ajax maar in zijn eentje naar Oost-Duitsland sturen.

28 april 2022 om 14:19

Cabinessence, Kluivert gaf zelf aan liever te willen blijven. Vd Sar zelfs gaf destijds aan dat Raiola Kluivert naar de uitgang duwde. En wie je dan moet vertrouwen kan je nooit met volledige zekerheid zeggen, maar als het (iig bij Ajax) keer op keer op dezelfde manier gebeurt vind ik dat iig 'verdacht'

28 april 2022 om 13:56

Je kon niet wachten? Direct zo negatief terwijl die net dood is? Ik snap dat echt niet.

54 en de zakenwereld aan je voeten, op je hoogtij, was verre van een liefhebber hoe die man zaken deed, maar overlijden op je 54e is veel te vroeg. Al vertrouw ik deze bron niet helemaal. Ik wacht tot de serieuze media ermee komt

28 april 2022 om 13:52

Jij als Italiaanse voetbalvolger zal de bron inderdaad wel kunnen verifieren. is dit geen betrouwbare bron dan?

28 april 2022 om 13:56

Het is meer dat ik nog nooit van deze bron heb gehoord.. dus dat maakt ze misschien niet onbetrouwbaar, maar wel opvallend. Ik wacht nog even af.

28 april 2022 om 15:08

Goed ingeschat maurootje!

Hij is herrezen! Vond zijn tweet over zijn gezondheidstoestand (pissed off) wel grappig.

Moet wel irritant zijn als ze je al twee keer hebben dood geschreven in de pers.

28 april 2022 om 13:54

Duurt wel erg lang voordat NOS en nu.nl ermee komen

28 april 2022 om 14:01

Als Halve Nederlander zouden ze er bovenop moeten zitten

28 april 2022 om 14:17

NOS meld dat hry volgende: josé Fortes Rodriguez, de rechterhand van de zaakwaarnemer, laat aan de NOS weten dat dat niet het geval is. "hij ligt slecht, maar is niet overleden."

28 april 2022 om 14:02

Gazzetta dello Sport komt er nu ook mee dus dan zal het wel waar zijn, 54 is indd veel te vroeg wat het best triest maakt. Rip Mino. Edit: Blijkt maar weer dat je nooit te snel moet oordelen over welk nieuwsmedium dan ook, volgens de rechterhand van Raiola is hij niet overleden.

28 april 2022 om 15:31

Je wantrouwen is volledig terecht want zijn dood wordt ontkent.

Ik schrik wel even van dit onverwachte nieuws. Wat je ook van hem als zaakwaarnemer vond, dit gun je niemand. Veel sterkte gewenst voor de nabestaanden. Rip Mino Raiola.

54 jaar, veel te jong om te sterven. RIP

Wat heeft hij de wereld op zijn kop gezet zeg. Absolute pionier van de laatste decennia op het gebied van zaken voor zowel spelers als clubs. Velen vonden hem altijd een graaier en dat mocht misschien wel zo zijn, maar hij zorgde altijd voor zijn cliënt dat daar het absoluut onderste uit de kan werd gehaald. Een legende is heen, rest in peace big man!

Rust in vrede de GOAT van alle zaakwaarnemers. Een inspiratie voor de jongere die ook een zaakwaarnemer willen worden zoals ik.
Rust in vrede.

Rust zacht
Sterkte aan de nabestaanden

Ik ben hier wel even stil van. ik had helemaal niet geen weet dat het medisch zo slecht ging. 54 jaar. sterkte aan alle nabestaanden. ze kunt van hem houden of hem haten, maar dit is toch wel een erg groot gemis.

Zelf ben ik nooit blij geweest met hem op zakelijk gebied naar mijn cluppie toe, maar dit nieuws is vreselijk treurig en raakt me toch wel. Voor jonge talenten vond ik hem niet geschikt, maar voor gearriveerde spelers die wilde cashen natuurlijk wel. Rust in vrede Mino, en veel respect voor jouw selfmade carrière. 🙏🏾

28 april 2022 om 13:53

Je kan zeggen wat je wilt ging altijd door het vuur voor zijn cliënten.

Zou dit een vergiftiging kunnen zijn?

28 april 2022 om 13:56

Een vergiftiging met? Longaandoening lijkt waarschijnlijker gezien de voorgeschiedenis. Maar, wij hebben alleen geen idee gezien we geen behandelrelatie hadden met Raiola. Hoe dan ook, RIP Mino.

28 april 2022 om 14:44

Zou het kunnen zijn dat hij gestikt is in een kanokoek?

We kunnen wel van alles idioots hier gaan opwerpen maar het nut van zulke domme vragen ontgaat mij even.

28 april 2022 om 14:54

Als het je ontgaat kan je het netjes vragen kleine kind. Raiola is een zaakwaarnemer van veel waardevolle spelers en eist veel geld voorzichzelf tijdens onderhandelingen. Misschien heeft een partij hem vergiftigd om geld te besparen.

28 april 2022 om 15:02

Raiola houdt ook van koekjes, dus misschien is hij er wel in eentje gestikt.

Zulke speculatieve onzin de wereld in helpen zonder enige feiten die dit ondersteunen is gewoon van een zeer laag niveau, en dan durf je mij nog een kind te noemen. Maak eerst eens een gedegen opleiding af waarbij je leert kritisch te denken voordat je anderen wegzet als kinderen.

Zo wat een naar nieuws. Love him or hate him, you better respect him.

Deze man was toch echt een icoon in zijn vak. De Johan Cruyff van de voetbal makelaars.
Hij haalde altijd het maximale uit een transfer voor zowel hemzelf als zijn cliënten.
Ik heb deze man vaak zwaar vervloekt maar op het eind snapte ik wel dat hij niet voor de clubs werkte maar voor de tegenpartij.
Net als dat ik een hekel had aan de speler Van Bommel, maar dat ik hem wel kon waarderen in het Nederlands elftal.

Rust zacht oude pizza bakker

Wauh markant figuur en veel mensen mochten zijn werkwijze niet maar dit is geheel onverwachts.
R.I.P.
Ik wens zijn nabestaande heel veel sterkte in deze rot tijd

Wow… rust in vrede. Dit had je niet zien aankomen. Mooi werk geleverd.

Heftig zeg. Vond hem altijd een interessant persoon en met afstand de beste in zijn vak.

dit komt wel erg onverwachts, rip legend. zo zie je maar hoeveel geld je ook kan hebben: gezondheid is het aller belangrijkste !

Zag er ook niet echt gezond uit en veel te dik. Niet gek dat ie op 54 jarige leeftijd overlijdt.
RIP. Was geen fan van hem. Wel knap wat ie heeft opgebouwd

28 april 2022 om 14:05

Zag er ook niet echt gezond uit en veel te dik. Niet gek dat ie op 54 jarige leeftijd overlijdt?

Heb je dit nou zojuist echt neergezet?

Wat je ook van deze man vindt, ook hij is vader, echtgenoot en noem maar op. Vindt dit een respectloze reactie.

De godfather der agents. Rip mino

Deze niet aan zien komen, dacht dat het wel weer beter ging met Raiola. Enorme schok voor de voetbalwereld en familie/vrienden van Raiola.

Rust zacht.

54 jaar, dat i echt jong. Een markant figuur die veel voor spelers bereikt heeft. Gehaat bij veel clubs en fans maar zeer geliefd bij veel van zijn spelers. RIP.

Rust in vrede! Legend in the game

Okay wacht ff, t nieuws is dus nog niet bevestigd, terwijl het hier naar buiten gebracht alsof het officiël is? Beetje gek, maar misschien oog ik t gewoon verkeerd dat kan ook, nontheless, zwaar jammerlijk dit, en uitermate hoge respect voor Mini Raiola, in spelers contracten hoge sommen eisen voor t aanbieden van spelers is wel echt een baas-achtige move. Het ga je goed Mino, en doe Cruijff ff de groete wil je?

RIP, veel te jonge leeftijd.
Heb de kritiek op hem als persoon en als zaakwaarnemer nooit begrepen. Was de beste in zijn vak samen met Jorge Mendes.

Die man maakt Ajax en een heel aantal spelers meer kapot dan ze lief is, maar een (vroege) dood gun ik hem zeker niet en gelukkig is hij dat ook nog lang niet. Prachtige reactie van hem op Twitter. En gezien VZ hier de titels en artikelen mag aanpassen, doe ik het zelf ook

Rust in vrede Mino, ookal was ik geen fan van je handelswijze ben je zeker de grootste zaakwaarnemer aller tijden.

Oei, dat is even schrikken. We hebben altijd wel ons mond vol over hem maar dit is natuurlijk vreselijk nieuws. R.I.P Mino…

Damn wat een bagger nieuws. RIP en sterkte voor de familie. Imo de beste zaakwaarnemer die er was voor zijn spelers. Las altijd graag de stukken over hem uit het boek "Ik Zlatan"

Een legende onder de zakenwaarnemers, RIP!

Neee hier schrik toch wel even van. Verschrikkelijk voor familie en vrienden maar ook voor de gehele voetbal gemeenschap. Wat je er ook van vond, het was toch een aansprekend figuur.

Mocht dit waar zijn:

Rust zacht. 54 is veel te jong..

Wauw pfff. Rip

NOS meld dat zijn rechterhand aangeeft dat hij slecht ligt maar nog niet is overleden... weet Maurootje hier meer van?



Het blijft tragisch. Je kan nog zoveel (goeds?) opbouwen, zoveel miljoenen bij elkaar verdienen en alles winnen wat er te winnen valt (als voetballer, zakenwaarnemer of wat dan ook), vroeg of laat moeten we er allemaal weer aan geloven...

De dood is onze gezamelijke vijand.

RIP Mino. 54 is natuurlijk een zeer matige leeftijd.

Ben benieuwd wanneer we hier bevestiging krijgen.

Dit kan heftig klinken, maar het zou mij niet verbazen dat een aantal voorzitters van bepaalde clubs nu wel ‘blij’ zijn..

Rip Raiola, deed alles voor zijn spelers. Had ook een fantastische band met hun

NOS meldt dat die nog niet is overleden

Zolang je maar de eerste bent met de berichtgeving.... waarom niet wachten op bevestigingen voordat je het gaat melden. Ik vind dit maar een rare gang van zaken VZ.

Eh het is nu aangepast naar hij leeft nog? Misschien gewoon anders ff wachten met plaatsen tot het officieel is?

28 april 2022 om 14:21

Voetbalzone is niet de enige. Op elke nieuwssite was hij al overleden.

28 april 2022 om 14:25

Op Telegraaf niet

28 april 2022 om 14:37

Voetbalzone was wel een van de eerste volgens mij. Had het nog nergens in het nieuws zien staan op dat moment.

28 april 2022 om 14:48

Als de telegraaf meldt dat hij nog leeft dan is het pas echt fout

Hij is niet dood,hij leeeeeft. Jan Klaassen was trompetter

Rip Raiola. Heeft een hoop stof doen opwaaien en wenkbrauwen doen fronsen deze markante man. Voor de spelers een fantastische makelaar en. Voor clubs een enorm blok aan de been of dure kostenpost.

Jammer dat hij overlijdt en niet een herkansing heeft gekregen om zijn manier van leven te herzien. Alles om geld en status en op je laatste momenten zal je toch inzien dat geld en status niks waard is als je geen goede gezondheid hebt.
Ik hoop dat een hoop mensen leren dat geld en status niks betekent en dat Mino zijn leven in die zin waarde toevoegt aan de toekomstige wereld. Rust in vrede Mino, je manier van werken was niet de mijne, desondanks is het wel enorm knap hoe je jezelf en je spelers positioneerde.

28 april 2022 om 14:43

Wat is er mis met het onderste uit de kan halen? Oprechte vraag. Omdat het de voetbalclubs (miljoenenbedrijven die zelf hun best doen om hun werknemers zo weinig mogelijk te betalen) dan een speler minder kan halen? De clubs proberen al jaren de spelers uit te buiten.

Ik wou dat ik een zakenwaarnemer kon aanstellen voor mijn sollicitaties. Die had ik graag een percentage van mijn loon gegeven, als hij een beetje goed voor me onderhandeld.

28 april 2022 om 14:49

Dat kan hoor, heet een recruiter

28 april 2022 om 15:17



Er niks mis met het 'onderste' uit de kan halen. Maar Raiola ziet vaak de kan niet goed. Veel geld is leuk, maar als je dan extra stress/druk of gezeik van de media krijgt is dat nooit echt goed voor je gezondheid en dan blijkt de kan ineens wat anders te zijn dan alleen de zak geld die je maandelijks gestort krijgt.
Mooi voorbeeld is Brobbey, Raiola hielp hem aan een goed salaris in Leipzig, maar echt gelukkig was die jongen niet.
Er is echt niets mis met goed onderhandelen, maar als je eendimensionaal bent dan mis je dingen en dat is ronduit zonde. Ik weet ook zeker dat ik er meer uit kan halen voor je bij een werkgever, alleen de prijs die je er voor betaald in vrijheid, stress en verwachtingen is het vaak gewoon niet waard. Als je dat allemaal meerekent denk ik dat Raiola zelfs een slechte zaakwaarnemer is voor de meeste voetballers omdat hij een hoop ongelukkige mensen aflevert met een heleboel geld en het allervervelendst is dat mensen die ongelukkig zijn dat ongeluk ook weer overdragen op hun omgeving. Geld maakt daarin echt niks goed.

update: thanks voor je oprechte vraag. Dit is slechts mijn perspectief he. Maar goed, ik ken ook mensen die echt alleen van geld gelukkig (denken te) worden en dan is het natuurlijk prima

Zoveel geld maar gezondheid kan je niet kopen .....

@Moderators Is het niet beter om een nieuw artikel te maken in plaats van het origineel aan te passen? Nu staan alle condoleances bovenaan terwijl de beste man dus niet eens overleden is.

Haha de wondere wereld van de media. Feiten zijn niet meer belangrijk, als we maar iets zo snel mogelijk kunnen delen om kliks te genereren. Ongekend. Rip Mino, oh toch niet, fijne dag vandaag Mino.

300 condoleances verder, maar (nog) niet overleden. Hoe kan zo'n bericht dan de wereld ingeslingerd worden.... (En daarbij bedoel ik niet alleen Voetbalzone).

Geen RIP, maar steun. Meneer is niet overleden, en een ieder die aan deze berichtgeving bijdraagt is respectloos bezig.

Stelletje amateurs die Italiaanse media

Dit krijg je met “control c, control v” laat nou juist alleen de Telegraaf wederhoor toepassen en blijkt mijnheer gewoon nog een geldig BSN te hebben. Beterschap en hopelijk nog een lang leven…..

28 april 2022 om 14:49

Wat heeft een BSN daarmee te maken en hoe lang duurt het nadat e.e.a. op basis van een overlijdensakte is verwerkt?

Idioten om alles maar in de media te roepen die man is niet eens overleden vecht namelijk voor zijn leven.
Wat is de media toch 1 vieze onzin gezeik

Off topic: Ik vond het al verwonderlijk om het bericht over zijn 'overlijden' op basis van één onbevestigde bron te schrijven, om vervolgens een heel memoriam te schrijven over het leven van Raiola. Ik wilde al een reactie plaatsen of het bericht niet wat voorbarig was...

Nu zie ik dat het eerdere gevoel klopte. Ik heb niet snel kritiek op een nieuwssite als deze, maar dit vind ik echt uitermate slordig, waarbij de belangrijkste regel in de journalistiek (checken van de feiten) echt is overtreden.

On topic: Hopelijk komt Raiola er nog bovenop. Ik gun hem een nog lang en gezond leven.

Ook lekker van Voetbalzone dat ze het klakkeloos overnemen.
Ik vond het oprecht al een vaag artikel, waarbij het alleen maar ging over de berichten van januari.
Waarbij VZ niets liet zien over berichten van vandaag...
Zat daarna zelf te zoeken, maar kon al niet heel veel erover vinden.

28 april 2022 om 15:36

We hebben er allemaal op geklikt dus VZ vindt het allemaal prima. Feiten en journalistieke integriteit hebben ze hier al heel lang geleden overboord gegooid.

Zo zie je maar, je kan nog zo'n succesvolle klootzak zijn in je "business", uiteindelijk ga je de pijp uit en wat heb je dan eigenlijk aan al je harde werk en botte beslissingen? Het is he-le-maal geen reet waard, letterlijk, alleen je gezondheid telt, je geliefden, je vrienden. En passie is pas passie als het niet om geld gaat.

Als Voetbalzone het artikel eens net zo snel zou verwijderen als dat ze het geplaatst hebben.....

Overigens is het puur speculeren of hij nog leeft of niet. Gezien het downplayen van zijn eerdere ernstige ziektebed, en het geld wat hier allemaal gemoeid mee is, denk ik dat hij wel degelijk dood is. Geld, voetballers, alles om geen paniek te zaaien...

Toch maar even ter verdediging van voetbalzone: Ook alle grote Italiaanse kranten schreven in eerste instantie dat Raiola was overleden en hebben dat later aangepast.

28 april 2022 om 17:09

In het bericht stond letterlijk dat alleen een Italiaanse krant het vermeldde en dat de rest (familie, ziekenhuis, zaakwaarnemerskantoor het niet bevestigd hadden.

Als je het dan toch wil plaatsen schrijf dan: volgens Italiaanse krant is Raiola dood, maar dit is nog niet bevestigd. Later meer...

Niet een heel memoriam schrijven op basis van één onbevestigd bericht.

Sommige reacties hier...... hebben ze de tekst wel gelezen vraag ik me dan af?

28 april 2022 om 15:28

Dat jij een uur later aan komt kakken, wil niet zeggen dat jij de enige bent die een tekst ooit leest.. Op VZ stond dat hij dood was, inclusief een zwart-wit foto van Mino Raiola en een onderschrift dat hij op 54jarige leeftijd was overleden.

28 april 2022 om 15:36

Als je op zo'n manier reageert kan je beter mijn bericht nog een keer lezen. nergens zeg ik dat ik de enige ben die dat doet. Buiten dat zijn er reacties kort voor me die aangeven dat het zo is. het gaat erom dat zoiets heel makkelijk rond gaat. als ik de tekst niet had gelezen had ik nu in de vriendengroep gezet dat raiola is overleden....

28 april 2022 om 15:39

Jij bent degene die anderen ergens van beticht maar zodra je zelf ergens op wordt gewezen, ben je op je teentjes getrapt en gaan we het ineens over letterlijke verwoordingen hebben "ik zeg niet dat ik de enige ben".. Zal een dolle vriendengroep zijn waar je bij zit
Anyway.. De meeste mensen reageerden dus omdat het bij zowel VZ als Italiaanse media stond dat hij was overleden. Nu weet je dat ook weer.

28 april 2022 om 15:43

Dus je zou nieuwsberichten blindelings in vriendengroep delen zonder het daadwerkelijke bericht te lezen, maar beschuldigt anderen ervan dat ze tekst niet zouden hebben gelezen (wat ze dus wel gedaan hebben, want er stond gewoon dat Raiola overleden is).

Je kan ook gewoon een mea culpa maken, zo moeilijk is 't niet.

28 april 2022 om 15:55

wie beticht ik waarvan dan? volgens mij stond er een duidelijk vraagteken achter. je kan het ook ander stellen, ik vraag me af of sommigen de tekst wel hebben gelezen gezien de reacties. dat je dat niet snapt kan ik echt niet bij maar dat zal wel aan mij liggen dan.

Ik ben nieuw hier, maar als ik je goed begrijp hebben ze een update geplaatst met pas veel later tekst en uitleg in hetzelfde artikel zonder een nieuwe aan te maken?

Als laatst, je kan wel leuke kleutergrapjes gaan maken maar dan heb je echt een plaat voor je hoofd kan je beter nog even leren op school zodat je iemands reactie beter begrijpt

28 april 2022 om 16:00

Ik snap je niet zo goed, dat waar jij op in haakt is een voorbeeld met hoe makkelijk je iets verspreid zonder zelf even gelezen te hebben waar het om gaat. verder vind ik het wel goed gezocht :P

draadje eronder vraag ik Isco om verduidelijking..

28 april 2022 om 16:01

BTW niet de bedoeling van mij om te sneren hoor maar volgens mij kan je zelf ook normaal reageren

28 april 2022 om 16:18

Mensen reageerden op het bericht dat Raiola overleden was, later is de tekst aangepast. Snap je het nu?

28 april 2022 om 16:21

Hopelijk begrijpt ie het nu wel..

28 april 2022 om 16:29

oke dus precies wat ik in mijn bericht heb gezet bedankt kerel voor je bijdrage was weer van topkwaliteit ik hoop alleen niet dat je je moeder kust met die mond van je!!

28 april 2022 om 16:33

Maak jij je maar geen zorgen om andermans moeder. Beetje off topic ook wel. Wees welkom op VZ en voortaan wat beter de teksten lezen voordat je ergens conclusies aan verbindt.
Dan kunnen we vast vaker vruchtbare discussies voeren.

28 april 2022 om 17:21

Vind het wel wat vreemd dat je zelf een blunder maakt en als je gecorrigeerd wordt (op een vrij nette manier, ik zie nergens iets beledigends staan) voel je je aangevallen. Misschien eerst even zelf stilstaan bij je eerste post. Zelfreflectie is een zeer nuttige vaardigheid.

Welkom op VZ!

28 april 2022 om 18:09

Ik zie geen blunder, sommige reacties waren net voor me dus die was wel terecht. Dat iemand daar iets anders van maakt of anders interpreteert kan ik niet veel aan doen! Dus zou je me even willen vertellen wat er mis is met die post?

28 april 2022 om 18:11

Maar isco en linksbuiten adem, wel bedankt dat jullie zo vriendelijk zijn om me te verwelkomen. Misschien dat we dit maar moeten vergeten en dat we voetbal inhoudelijk een andere discussie krijgen.

28 april 2022 om 18:25

Je beticht mensen dat ze reageren zonder de tekst gelezen te hebben terwijl je zelf reageert zonder de (originele) tekst gelezen te hebben. Als je simpelweg had gevraagd hoe dit zat of na Isco's uitleg had gereageerd in de trant van "ah op die fiets, ik reageerde iets te voorbarig" dan was dit hele geleuter niet gebeurd. Hopelijk snap je onze reacties nu want ik ga verder geen woorden meer vuilmaken aan zoiets kleins.

Je initiële verwarring is overigens begrijpelijk want VZ vermeldt niet dat ze het aangepast hebben (dit doen ze nooit, ze verwijderen zelfs reacties op verkeerde titels en passen dan stiekem snel de titel aan).

28 april 2022 om 18:34

Nou ja volgens mij stond er vraag ik me af? En word het anders opgevat.
Voor de rest ben ik het met je eens het is iets kleins en ik had ook netter/slimmer kunnen reageren.
Dat laatste wist ik niet zoals al eerder vermeld ik ben nieuw hier. Wel bedankt voor de informatie
Graag discusieer ik met je in een ander topic maar dan wel voetbalinhoudelijk. Voor welke club ben je/zijn jullie?

Spijtig, een gemis voor het voetbal

Treurig nieuws. Weet iemand waar hij aan lijdt? Vraag me namelijk af af het te maken zou hebben met zijn ongezonde levenstijl.

Komt toch uit nocera en niet salerno?
Naar mijn weten altijd een hele grote liefde/passie gehad voor de voetbalclub Napoli.

In het restaurant van zijn ouders kwamen vroeger ook vaak mannen als cor van hout etc

Belachelijk en schandalig als iemand nog niet overleden is al te berichten dat dit wel het geval is.
Kom Mino vechten, je bent nog veel te jong

Ik heb begrepen dat het niet waar is, maar dat hij heel erg ziek is.

Er staat toch dat hij nog niet dood is?

God bestaat toch wel, ook voor mensen met narcistische hebzucht 😇

Voetbalzone vindt dit grappig.
Wat is dat nu weer voor titel :gezondheidssituatie issed off?
Een man die met zijn gezondheid sukkelt.
Maar ook de media die gewoon zijn overlijden meld zonder enige gecontroleerde bron.

Valt mij tegen zijn vermogen.

Wauw. Was dit een aantal maanden geleden niet ook al? Ongelooflijk dat het dan wéér onterecht wordt gemeld. Echter, het zal ook niet helemaal uit het niets komen. Zeker als zijn zaakwaarnemer vertelt dat hij er slecht bij ligt. Zou me niets verbazen als het binnenkort wel echt 'einde verhaal' is. Longaandoeningen (waarschijnlijk hier het geval) zijn vrij akelig. Hopen dat hij zich er toch doorheen weet te slaan! Go Mino.

@Voetbalzone: gaan jullie nog netjes een rectificatie + excuses plaatsen voor het ongegeneerd delen van ongeverifieerd nieuws? Of laten jullie het bij het casual aanpassen van het initieel geplaatste bericht?

Bizar verhaal, Raiola ligt inmiddels ook al een tijd kritiek en het is nog maar afwachten of het goed komt. Wel lachwekkend hoeveel sites aan copypaste doen zonder enige vorm van bron onderzoek.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren