Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Wij stonden er and we killed Ajax, mentaal zal het toch even doorwerken’

Laatste update:

Ritsu Doan houdt nog altijd geloof in de landstitel, zo laat hij weten in gesprek met Voetbal International. De aanvaller van PSV verwacht dat Ajax nog punten kan gaan verspelen en ziet daarin een invloed van de verloren bekerfinale. Doan noemt het collectief als kracht van de Eindhovenaren en wijst daarbij op het veroveren van de TOTO KNVB beker.

De gewonnen bekerfinale zorgde voor veel vreugde bij Doan. “De bekerfinale was fantastisch. Wat een wedstrijd en wat een sfeer”, vertelt de aanvaller met een glimlach. Voor Doan was het winnen van de finale extra speciaal. “Voor mij was het een heel speciaal moment om in zo’n intens duel met Ajax de beker te winnen. Het is pas mijn eerste prijs. Ik heb in Japan nooit een titel of beker gewonnen en daarna ook niet. Dat het nu is gelukt, daar ben ik heel trots op. Mijn eerste prijs en het moeten er natuurlijk nog veel meer worden”, laat Doan vol zelfvertrouwen weten.

Zonder slag of stoot ging het echter zeker niet in de eindstrijd door de korte voorbereidingstijd van de Eindhovenaren. “Dat we na het duel met Leicester City en een 1-0 achterstand het in een paar minuten na rust toch nog om weten te draaien, zegt eigenlijk alles. Wat een comeback. Dat we dit konden brengen tegen Ajax komt omdat we als groep mentaal heel sterk zijn”, prijst Doan zijn ploeg. Dat PSV het verdiende te winnen is duidelijk voor de vleugelaanvaller. “Wij hebben met onze teamspirit laten zien dat wij die beker echt heel graag wilden winnen. En eerlijk gezegd verdienden wij het ook en Ajax niet. Natuurlijk hadden zij ook wat kansen, maar die waren niet zo groot als die van ons. Wij stonden er and we killed Ajax.”

Volgens Doan maakt PSV nog kans om naast de beker ook de landstitel te winnen. “Ik weet dat de strijd nog niet voorbij is. Dat gevoel leeft bij ons allemaal en we hebben het er ook zeker over”, is Doan strijdbaar. “Maar wij zullen wel zelf alle vier resterende wedstrijden moeten winnen, dat is noodzakelijk. Dat is niet makkelijk, maar we geloven daar wel in. Zowel voor Ajax als ons zijn het nog vier finales. Ajax heeft de laatste weken sowieso wat moeite de competitiewedstrijden te winnen. Ze zijn niet meer top level zoals eerder dit seizoen. De titelstrijd wordt echt nog heel spannend.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

We killed Ajax? Zolang je het maar vaak genoeg blijft zeggen, dan geloof je er zelf wel een keer in

28 april 2022 om 11:58

Zeer onhandige uitspraak. Ajax voetbalt nu al weken met veel druk. Als ze daar niet tegen kunnen waren ze al lang geknakt. Dit geeft ze alleen maar meer motivatie vrees ik.

28 april 2022 om 12:16

Dat niet alleen, maar het is niet alsof PSV wel iedereen van het veld speelt, alleen Fortuna sprong er in de eredivisie uit, voor de rest zijn het ook veel overwinningen met 1 of 2 goals verschil.

28 april 2022 om 12:27

In deze fase van de competitie tellen alleen de 3 punten. Beide teams kunnen nog punten verspelen maar de kans dat Ajax dat twee keer doet en PSV alles wint is echt heel klein. Ik hoop wel dat het op de laatste dag nog spannend is dan valt het meestal in ons voordeel

28 april 2022 om 12:39

Sterker nog. Met twee keer gelijkspel is Ajax kampioen. Dat doelsaldo van Ajax is door de start van het seizoen onmogelijk in te halen. Dus ja eigenlijk is het verschil 5 punten.

28 april 2022 om 12:49

Zo werkt dat anders bij ons allemaal. Zolang je er zelf maar in blijft geloven heb je meer kans op succes toch? Hij zegt hier weinig verkeerds.

"ajax heeft de laatste weken sowieso wat moeite de competitiewedstrijden te winnen."

Kijkt deze man de wedstrijden van PSV niet terug????

Maar leuk dat hij zo blij is met de prijs. Zijn eerste prijs, dus mooi om te zien dat er veel vreugde is.

28 april 2022 om 11:51

Dus? Het een sluit het ander niet uit.

28 april 2022 om 12:03

Psv

Tuurlijk wel! PSV draait ook zeer moeizaam.
Dus is voor beide clubs niet vanzelfsprekend dat alle 4 wedstrijden nog gewonnen worden.

28 april 2022 om 12:07

Dat klopt, alleen heeft die uitspraak dus 0 waarde omdat het veldspeld, de vorm, de overmacht momenteel niet echt voordelen zijn van PSV ten opzichte van Ajax. "Ze" zijn weer veel te veel met Ajax bezig, zou me eens focussen op het eigen spel. Viel me van het weekend ook al op hier na NEC-Ajax. Grote mond direct na die pot, krijg je zo'n draak van een wedstrijd daarna waarin PSV pas kan toeslaan als de tegenstander een rode kaart krijgt.

28 april 2022 om 12:14

Myvision

Weet je wat het ook is, er lopen niet echt leiders rond bij PSV, die de twijfelaars over de grens kan trekken.
Je had natuurlijk laatste jaren types als Dumfries, Luuk de Jong of eerste perioden v Ginkel. Die trokken matige wedstrijden nog over de streep of konden vuur ontwaken.

Nu lopen juist te veel softe types of twijfelaars rond, waaronder deze Doan.

Zat te denken, wie moet opstaan en de rest trekken. Gakpo? Ramalho? Max misschien?

28 april 2022 om 12:38

PSV wint de wedstrijden toch ook. Dus over 90 minuten is de focus goed genoeg.

28 april 2022 om 12:43

Ik vind Gakpo Zahavi Gotze echt wel leiders. Gotze vond ik met afstand de beste in de bekerfinale. De leiders van Ajax,Blind en Tadic zijn ook niet meer de besten imo. Lopen ook op hun laatste beentjes.

28 april 2022 om 12:58

Wel mooi dat de MVP van de Eredivisie ondanks dat hij op z'n laatste beentjes loopt nog steeds gewoon Tadic is. Gakpo moet Haller en Karlsson ook nog voor zich dulden. Gotze komt niet eens in dat lijstje voor. Allemaal beeldvorming, Tadic zie je vrijwel altijd (zowel positief als negatief). Gotze heb ik hele wedstrijden gemist.

28 april 2022 om 13:21

Klopt. En die rode kaart was nog onterecht ook.

28 april 2022 om 13:35

Sir Paul

Zahavi en Gotze zijn toch geen types die een elftal op sleeptouw nemen. Het team over dode punt heen coachen en zelf voorbeeld zijn van 120% inzet.

28 april 2022 om 13:45

Ja dat zal best, Zahavi en Götze zijn dan misschien geen haantjes de voorste, maar wel gewoon de mannen van de belangrijke goals of assists. En Gakpo heeft veel wedstrijden gemist dit seizoen, zijn cijfers in de Eredivisie zijn prima.

29 april 2022 om 17:15

Je vind Gakpo serieus een leider? Kijk z’n interview na de uitschakeling tegen Leicester eens terug zou ik zeggen, stuitend, geen zinnig woord komt eruit en weet totaal niet wat er gebeurd is op het veld en totaal niet in staat om ook maar een zonnige analyse te geven, zoals elke x na een nederlaag, nooit is hij een x inhoudelijk kritisch op zijn team, en praat altijd alles goed. Verder een geweldige speler en een leuke lieve jongen hoor, maar als je zo iemand benoemt als een leider zegt dat wel heel veel over de rest..

28 april 2022 om 13:00

PSV heeft al een heel seizoen blessures/tegenslagen en nu het eindelijk een keer tegen zit bij Ajax kan ik best begrijpen dat ze hun kansen ruiken. Dat gezegd hebbende denk ik dat de titelstrijd aankomend weekend beslist gaat worden als Ajax wint van PEC en dat maakt de last minute overwinningen des te knapper. Er zijn gewoon te weinig wedstrijden om echt dichterbij te komen.

28 april 2022 om 15:17

@Ajax heeft net zo veel tegenslag en blessures. Zijn inmiddels aangekomen bij de spelers 16 t/m 21. De eerste keeper is pas terug in de vorm van Stekelenburg en het aantal tegen doelpunten neemt drastisch af. Kudus direct weer geblesseerd bij de start v/h seizoen. Werd opgelost met Berghuis. Dus merkte je niets van. Dan voel mazraoui weer eens geblesseerd uit, hoppa lossen we wel op met een beetje schuiven. Toen Ajax richting nummer 16 van de spelers ging (onana) begonnen de problemen. En dan vooral qua spelbeeld. Er wordt namelijk minder verloren dan tijdens de eerste seizoenshelft waar het spel vele malen flitsender was.

Ik kan me nog een tijd herinneren dat Feyenoord de KNVB beker won en we werden uitgelachen dat dat als een prijs werd gezien

28 april 2022 om 11:52

Jullie zijn gewoon trendsetters geweest. Vind het wel leuk, ik geniet altijd heel erg van de FA Cup. Een intensiteit die ook maar een beetje in de buurt komt van dat toernooi is alleen maar mooi.

28 april 2022 om 12:18

De FA Cup is inderdaad schitterend. Alleen is de KNVB Beker een schoolvoetbaltoernooi in vergelijking met dat toernooi. In aanzien, in opkomst van fans, in historie, in werkelijk waar alles. Overigens is de KNVB Beker gewoon een prijs. Maar wel gewoon de minste.

28 april 2022 om 11:55

Ieder zijn mening. Persoonlijk hecht ik er maar weinig waarde aan. Het is leuk als een club uit de lagere regionen een stunt maakt maar voor de rest doet het me niet veel. Een toernooi waarbij de meeste Eredivisie clubs de eerste rondes doorkomen met B of C elftallen heeft wat mij betreft weinig glans.

28 april 2022 om 11:56

Ik heb sowieso een hekel aan de juichpolitie online. Als Feyenoord volgende week de finale zou halen mogen ze dat toch ook uitbundig vieren? Dan krijg je weer allemaal reacties van kleuters zoals "ze vieren het alsof ze de Champions league hebben gewonnen" Ja dus? Laat mensen de goede momenten van hun club gewoon vieren ik zie het probleem niet.

28 april 2022 om 13:13

Eens! Ik heb ook altijd het idee dat die mensen een beetje jaloers zijn. Voetbal is een sport van emotie, als we nu al niet meer mogen juichen is er al helemaal niks meer aan.

28 april 2022 om 12:00

Ik vond het ook beschamend om te zien hoe erg het werd aangedikt op sociale media. Meerdere aftermovies met spannende muziek, nog een huldiging in het Philips stadion in de avond en Roger Schmidt die oerkreten uitsloeg die ze nog net niet in Portugal hebben gehoord na het laatste fluitsignaal. PSV heeft wel (nog) net niet een DVD uit laten brengen met de volledige bekerfinale erop dus dat scheelt nog wel

28 april 2022 om 13:12

Ik moet zeggen dat ik ondanks dat ik die aftermovies nier heb gezien dat het toch niet heel gek is? Psv had sinds 2012 geen beker meer gewonnen en van Schmidt werd gezegd dat hij geen belangrijke wedstrijden kan winnen, het is ook een soort van opluchting. Lekker van genieten, niks mis mee.

28 april 2022 om 12:02

Tja een prijs is een prijs toch? Tuurlijk is het niet zo’n grote prijs en zo belangrijk als de titel maar dan nog steeds is het een prijs. Als Feyenoord de Conference league wint bij wijze van mag Feyenoord dan ook niet juichen omdat het ‘maar’ het 3de Europese toernooi is?

28 april 2022 om 12:08

Japie_krekel

Is onzin, natuurlijk mag je het vieren.

Natuurlijk mooiere beelden om een Schmidt te zien schreeuwen van blijdschap of een Doan die echt super blij is, dan ach weer in pocket en klaar.
Voor PSV ook mooi dat het toch wat glans geeft aan het seizoen, waarin zij 2 x Europees zijn gedegradeerd.

Alleen voor clubs als Ajax en PSV moet het doel wel zijn kampioen worden of CL halen. Dat zijn hoogsthaalbare 'prijzen'.

Maar voor de beker, vind het zelf wel mooist als clubs als Feyenoord, AZ, Vitesse, Utrecht de beker winnen. Die waarderen prijs echt. EN ook wat kleinere clubs als Willem 2, Heerenveen in de finale. Hele steden leven daar dan echt naar uit.

28 april 2022 om 12:15

Dat ligt er volledig aan wie hem wint. Als een topclub hem wint, zeggen de andere 2 dat het een troostprijs is of geen echte prijs, en als een Zwolle of Groningen hem wint, dat was het omdat de topclubs toch meer waarde hechtten aan de competitie of Europees. Het is nooit goed.

28 april 2022 om 12:28

Voor de spelers is het gewoon een prijs en voor de clubs ook.
Wordt gewoon bijgeschreven.
Beide ploegen spelen gewoon in de sterkste opstelling vanuit oogpunt van de trainers.
Gewoon blij mee zijn.
Tuurlijk is kampioenschap vele malen groter prima toch.
Prijs is een prijs en nogmaals zeker uit ogpunt van de spelers.
Denk je dat de spelers van ajax niet balen?

28 april 2022 om 12:34

Ik vind dat ook raar, ik baal echt wel dat 'we' hem verloren hebben. Als ik moet kiezen, natuurlijk liever landskampioen.. maar dat maakt het geen baggerprijs ofzo. Er zijn 3 prijzen te winnen, natuurlijk ben je blij als je wint. Zou raar zijn als het anders was, soms lijkt het wel of mensen blijer zijn als ze 9e worden in de eredivisie dan dat je de beker wint. Ik denk dat het in volgorde is:
- Europees succes
- Landstitel
- 2e plek Eredivisie
- Beker
- 3e plek eredivisie
- JC Schaal

Wat Feyenoord dit jaar presteert in de CoL is prachtig, ik hoop echt dat ze winnen en die zege zou ik zeker mooier vinden dan de (mogelijke) eredivisietitel van mijn club.

28 april 2022 om 12:39

Waarbij de 2de plek vooral voor het jaar erop belangrijk is, en de beker voor nu.

28 april 2022 om 12:45

Mooi is leuk maar eredivisie winst levert je tientallen miljoenen euro's op terwijl de ECL je geen drol oplevert anders dan status en coëfficiënten punten.

28 april 2022 om 14:19

"ik heb een zak geld nog nooit zien scoren"

28 april 2022 om 14:45

Nee maar ik heb een zak geld wel spelers als Ziyech, Tadic, Blind, Alvares, Martinez en Anthony zien halen. En daarmee werden wel titels en bekers gewonnen. En geweldig gepresteerd in de CL.
Wat vervolgens weer nieuwe geld opleverde. Waarmee opnieuw goede spelers gehaald kunnen worden. Die strak wederom titels en bekers gaan winnen.

28 april 2022 om 15:13

Reken je niet te rijk, het is vaker mis gegaan bij ons. Na de CL succes met van Gaal en de goede periode met Zlatan, Sneijder en van der Vaart stortte het kaartenhuis ook in elkaar. Nu weer eenzelfde situatie, te lang vasthouden aan Tadic en Blind, spelers die (transfervrij) vertrekken en onrust in de tent (onana, Taglaficio). Echt, we gaan de komende jaren terug vallen (wet van de remmende voorsprong) en we gaan mazzelen bij de gratie van het succes van het Nederlands voetbal in Europa en met name de CoL. Daardoor gaan we ons nog plaatsen voor de CL als nummer 2 of zelfs nummer 3. Echt we gaan het niet kado krijgen, ergens een foutje of een succesnummertje bij PSV of Feyenoord en het draait zo weer om.

28 april 2022 om 15:44

Er zullen altijd wel magere jaren tussen zitten maar de jeugdopleiding functioneert nog altijd als een tierelier. Elk jaar breekt er minimaal een speler door.
De aankopen van Ajax werden steeds beter. We vissen in een vijver waar geen van de andere Nederlandse clubs vist.
Ik maak me echt nergens zorgen om. PSV en Feyenoord lopen mijlenver achter op de ontwikkeling die Ajax afgelopen tien jaar heeft doorgemaakt.

28 april 2022 om 12:37

Ik denk dat je als Feyenoord supporter wel vaker uitgelachen bent. Daar leer je toch mee leven en blijft toch niet in je geheugen ? (ik als graafschap supporter kan het weten).

28 april 2022 om 12:46

Ik denk dat het vooral te maken heeft met de tegenstander in zo een finale. PSV-AJAX is toch al jaren een duel waar het gaat om de prijzen en ik denk dat er heel heel veel mensen al klaar hadden gestaan met hun mening als PSV weer een topduel had verloren.

PSV heeft er de laatste 2 jaar niet gestaan als het er echt om ging, dus is het nogal ongepast om nu zo'n uitspraken te doen vind ik. Zeker van iemand die zelf heel weinig toevoegt aan PSV.

Nou zet de uitspraken op een papiertje en ophangen in de kleedkamer Erik.

28 april 2022 om 12:02

Haha, bij Ajax moet het van heel ver komen de afgelopen weken, zeker. Maar daar gaan uitspraakjes van een nobody als Ritsu Doan geen verbetering in brengen. De spelers zullen gewoon uit zichzelf nog een paar keer diep moeten gaan.

28 april 2022 om 13:56

Lol, een nobody nog zelfs. En jij bent wel iemand, Arjen aka keyboard warrior van VZ?

28 april 2022 om 19:08

Legendarisch inderdaad 😋. Tjonge wat een geprikkeld toontje. Sorry hoor. Ritsu Doan is een nobody ja. Als Schmidt, Madueke, Götze of Gakpo zoiets roepen, dan heeft dat wellicht enige impact. Een wisselspeler die pas dit jaar een beetje aan spelen toekomt, die triggert niemand.

Ik dacht dat Ajacieden arrogant waren. Maar in Eindhoven kunnen ze er ook wat van hoor. Ik ben zeker niet gerust op de titel nog, maar ik ben een stuk banger voor onze eigen wanprestaties dan voor de kracht van PSV.

28 april 2022 om 12:07

Niet heel slim om heel Eindhoven over 1 kam te scheren terwijl een wisselspeler de enige is wie dit roept.Dus nee. In Eindhoven zijn ze niet arrogant, de wisselspeler genaamd Doan is arrogant.

28 april 2022 om 12:11

Aguerooo

Volgens mij geen kwestie van arrogantie, maar eerder proberen mentaal in de war te brengen.
Doan lijkt mij niet het type van arrogantie of arrogante uitspraken.

28 april 2022 om 12:14

Geen idee MrKrillin, hij riep vd week ook graag CL te willen gaan spelen bij een andere club. Terwijl hij bij PSV gewoon wisselspeler is. Vind het geen verstandige uitspraken.

28 april 2022 om 12:14

Heb jij de uitspraken van Ramalho, Zahavi, Gotze en Schmidt gemist ofzo? Dit is de kers op de taart.

28 april 2022 om 12:17

Hahaha Willems met z'n 99 procent spande de kroon. Dacht,die gozer is gek geworden.

28 april 2022 om 12:21

Er wordt toch wat overspannen op je post gereageerd Aguero. Ik ruik wat...😜

28 april 2022 om 12:46

Heb die uitspraken niet meegekregen dus dan zal ik ze wel hebben gemist, wat hebben ze geroepen dan?

Overigens, Ajacieden zijn nog steeds arrogant hoor. Niet alleen de spelers maar vooral de supporters.

28 april 2022 om 13:48

Zet dat interview met Ten Hag na de bekerfinale er tegenover en je staat weer quitte.

28 april 2022 om 15:50

"niet heel slim om heel Eindhoven over 1 kam te scheren", half uurtje later: "overigens, Ajacieden zijn nog steeds arrogant hoor."

Pot, ketel, zwart

Ik ken tal van Ajacieden die verre van arrogant zijn, ook tal van Psv'ers die het wel zijn. Zoiets iets persoonsgebonden, snap nooit dat er mensen zijn die zo'n karaktereigenschap zo nodig aan een supportersschare willen vastknopen, dat slaat immers nergens op.

Ze moeten zichzelf daar ook natuurlijk moed inpraten voor het seizoenseinde en hebben in de moeizame wedstrijden van Ajax in ieder geval wat houvast. Niet dat het bij PSV allemaal soepel gaat, maar de titelrace is nog niet gelopen.

PSV speelde een goede tweede helft in de finale, profiteerden maximaal van een slechte start van Ajax aan die helft. Over de hele wedstrijd was de bekerwinst van PSV zeker niet onverdiend. Goede overwinning, prima gedaan, gefeliciteerd enzo. Maar "we killed Ajax" is wel een beetje over the top. Ajax had twee buitenspeldoelpunten waar het verschil minimaal was. Die worden terecht afgekeurd, maar Ajax haalde uit die paar centimeter echt niet het voordeel dat het verschil was tussen doelpunt of niet, dus dat is dan ook pech voor Ajax, geluk voor PSV. Zeker als zo'n 2-0 vlak voor rust telt, komt PSV waarschijnlijk toch minder lekker de kleedkamer uit voor de tweede helft. Winst van PSV was een logische uitslag op basis van de wedstrijd, maar winst van Ajax zou óók logisch zijn geweest, zeker op basis van de eerste helft. Het kwartje viel voor PSV de goede kant op en dat zij ze gegund. Maar zulke uitspraken zijn dan imo wat ongepast.

Het valt me erg op dat zowel Psvers als de media die wedstrijd wel erg positief naar hun eigen straatje praten. Het was een aantrekkelijke topper, die op details en ook wel door de arbitrage werd beslist. Dat is niet erg, dat gebeurt heel vaak op topniveau, maar er wordt nu gedaan alsof Ajax van de mat is geveegd. Er zijn zoveel momenten voor Ajax verkeerd/ongelukkig uitgevallen dat je dan niet kan spreken over dat ze Ajax gekilled hebben. Zoals hierboven vaker wordt gezegd, als Ajacieden zo gaan praten, dan is het arrogant. Maar meer van zulke uitspraken svp: "dit was de kampioenswedstijd" deed het ook erg goed.

28 april 2022 om 12:10

Nouja, als we nog eens naar de statistieken kijken en de wedstrijd zelf, had PSV evengoed met ruime cijfers kunnen winnen. Dat 2 goals van Ajax afgekeurd werden voor buitenspel is terecht, buitenspel is namelijk nog altijd buitenspel, of telt die regel nu ineens niet meer omdat het niet goed uitpakt voor Ajax? Ik ben het zeker niet eens met Doan, maar ook niet eens met jou uitspraken. Dat balbezit a la Frank de Boer is leuk, maar uiteindelijk gaat het om het creëeren van kansen, iets waar PSV er wel echt veel meer van had.

28 april 2022 om 12:49

Aguerooo, ik heb het toch niet eens per se over dat het onterecht was? Ik zeg dat het allemaal teveel op detail was, daar waar er ook scheidsrechters weleens pengels geven voor Veerman versus Tadic gezien de eerste de bal niet speelde en wel de man raakte. Ik waardeer jou verder enorm maar de zin (..) "maar uiteindelijk gaat het om het creëeren van kansen, iets waar PSV er wel echt veel meer van had." slaat precies op de scheve beeldvorming waar ik het steeds over had. Verdedigend heeft Ajax de bekerfinale in 5 minuten uit handen gegeven, PSV was in staat beter te vechten. Maar als je naar xG PLOT kijkt heeft PSV 0,43 gescoord tegen 0,67 van Ajax. Het is dus helemaal niet waar dat PSV veel betere kansen heeft gehad. Ik heb een Tadic nog op de paal zien schieten, ik heb Schuurs nog in een gigantisch kansrijke positie zien missen. Het is allemaal terecht hoor, die beker in Einhoven, het is alleen absoluut onzin om te zeggen dat PSV veel kansrijker was, veel dominanter was en bovenal dat PSV Ajax heeft gekilled.

28 april 2022 om 13:23

Niet woorden in m'n mond gaan leggen he. Dominanter? Nergens geroepen. En ik heb duidelijk gezegd het niet eens te zijn met de uitspraken van Doan, moet je niet over heen gaan lezen om je punt proberen te maken. Jij roept dat door beslissingen van de arbitrage PSV heeft gewonnen, daar reageer ik op en ben ik het mee oneens. Vind het een onsmakelijke uitspraak gezien de wedstrijd.

28 april 2022 om 13:29

Pot verwijt de ketel: ik had het namelijk helemaal nog niet gehad over buitenspel. Maar excuus, je noemt inderdaad niet de dominantie, ik maakte dat van je uitspraak "iets waar PSV er wel echt veel meer van had." die dus op een paar schoten op doel meer is gebaseerd.

28 april 2022 om 13:47

Tja, waar zou je het anders over hebben bij "door de arbitrage hebt beslist" 1 en 1 is 2 lijkt me dan he. Niet heel moeilijk. Helemaal gezien die schwalbe van Tadic.

28 april 2022 om 14:06

" -en ook - wel door de arbitrage werd beslist." is de nuance die jij opzettelijk niet aanbrengt. Ik zeg dus nergens dat het louter door de arbitrage beslist is. En jij noemt het een schwalbe, zolang Tadic geraakt wordt en niet de bal, dan kan het alleen nog overdreven vallen zijn en ik heb ze ook dit seizoen gewoon gegeven zien worden bij zulks. Maar Tadic heeft zijn eigen imago niet mee.

28 april 2022 om 12:16

Man man wat kun jij vreselijk slecht tegen je verlies. Tis iig niet door een arbitrale dwaling gebeurd(bal over de zijlijn). Zo goed?

28 april 2022 om 12:41

Door de arbitrage beslist ?? Wat dan ? Mogen buitenspel goals niet afgekeurd worden ?

28 april 2022 om 12:50

T lijkt er steeds meer op dat door al dat Ajax faciliteren van scheidsrechters,tuchtcommissie en KNVB sommige Ajaxsupporters t helemaal niet gewend meer zijn als een scheidsrechter wél redelijk en eerlijk fluit. Al hoewel, Martinez mocht ongestraft de bal snoeihard van dichtbij tegen een op de grondliggende Sangare aan schieten..Dat vond ik typisch. Bijna iedereen zou daar een kaart voor krijgen.

28 april 2022 om 12:51

"die op details en ook wel door de arbitrage werd beslist." - dus niet alleen door de arbitrage. Mensen vergeten dat minstens de helft van de keren zo'n moment als bij Tadic een penalty is. En dan sta je 2-0 achter als PSV-zijnde, dat was een sleutelmoment. Daarbij stond vriend Guti buitenspel bij de vrije trap en ging de bal daar ook naartoe, maar pas na doorkoppen was hij niet meer buitenspel en kon hij scoren. Dat is verder prima, maar dat dat dan ineens een nieuwe situatie is, daar waar Tadic nog geã¯nterrumpeerd wordt door een Psver in zijn buitenspelpositie, dat vind ik dan weer raar maar daar valt met jullie duidelijk niet over te discussiã«ren.

28 april 2022 om 13:15

Dat is toch wel duidelijk myvision. Als ajacied zijnde kun je niet met de gemiddelde supporter van een andere Nederlandse club discussiëren. Die verliezen gewoon al hun objectiviteit zodra het op ajax aan komt. Er gelden opeens heel andere regels als het over ajax gaat blijkbaar. Het pijnlijkste is dat ze dat zelf niet inzien.

28 april 2022 om 13:18

Jij vergeet de 2de gele kaart van Martinez nog harder dan de wel of niet penalty van Tadic. Waarbij je wel duidelijk kunt zien dat hij zich laat vallen.

28 april 2022 om 13:19

"t lijkt er steeds meer op dat door al dat Ajax faciliteren van scheidsrechters,tuchtcommissie en KNVB sommige Ajaxsupporters t helemaal niet gewend meer zijn als een scheidsrechter wél redelijk en eerlijk fluit."
Hahaha zo dit is een leuke hoor. Jij bent er dus zo 1 die er van overtuigd is dat de hele KNVB er alles aan doet om Ajax maar te helpen?

28 april 2022 om 13:20

En dat geldt niet voor een Ajax supporter ? Er zijn hier best wel een paar Ajax supporters waar je prima een discussie mee kunt voeren, maar er zijn er misschien nog wel meer die het niet zonder een gekleurde bril op willen zien. Zo te zien ben jij er ook 1 van.

28 april 2022 om 14:16

Geluk is gewoon een hele belangrijke en onderbelichte factor. Ik ben het ermee eens dat het deze wedstrijd meezat, maar de afgelopen 2 jaar heeft het juist voor PSV meer tegengezeten dan Ajax in de onderlinge duels en dan bedoel ik met name niet gegeven rode kaarten/afgekeurde doelpunten/geen thuispubliek/ balletje wel of niet over de lijn en dan heb ik het nog niet eens over de cruciale momenten om de wedstrijden te “killen”, aangezien dat ook kwaliteit is of kan zijn. Wat dat betreft is het gewoon lekker als na zoveel tegenslag het kwartje eindelijk de juiste kant op valt en daar mogen ze (na alle negativiteit) best de credits voor krijgen.

Het kan aan mij liggen hoor, maar Ajax was toch gewoon de betere in deze pot?

28 april 2022 om 12:16

Zo werkt het nou eenmaal in het voetbal, bij Ajax twee hakjes een paar centimeter buitenspel en ineens vind Doan dat ze Ajax kilde.
Alsof ze niet met samengeknepen billetjes het oordeel van de VAR elke keer moesten afwachten

28 april 2022 om 12:19

Schoten Bruma en Vertessen met scherp was t 6-1. Wat een gelul. Gewoon dik verdiend verloren.

28 april 2022 om 12:47

Met scherp? Dat kunnen die gasten helemaal niet. Zwakke spelers.
Centimetertjes buitenspel is pech of geluk. Dit maal trok PSV aan het langste einde maar om dan met een minimale overwinning en twee afgekeurde goals te spreken over 'we killed it', lachwekkend gewoon.

28 april 2022 om 13:04

Gelukkig waren de pogingen van Guti en Gakpo genoeg.

28 april 2022 om 13:13

Inderdaad, 'gelukkig' is het goeie woord. Iets heel anders dan 'we killed it'.

28 april 2022 om 13:25

Maar hoeveel echte kansen heeft Ajax dan echt gehad ? Daarnaast hebben deze 2 spelers in de ED 2 goals minder gemaakt dan Antony. En dat volgens mij dat wel in minder speelminuten. Kan Antony dan ook niet scoren ?

28 april 2022 om 13:58

In de ED tegen de kleintjes boeit niet zo, wat laat een speler zien tegen grote clubs of in de CL, dat telt.

28 april 2022 om 16:14

Volgens mij heeft Ajax ook tegen de kleintjes al aardig wat punten verspeeld. Dus ook deze wedstrijden tellen aan het eind van het seizoen net zo hard mee. Het was dus belangrijk geweest dat ze ook tegen bijvoorbeeld GAE spelers gehad hadden die meer zouden scoren.

28 april 2022 om 16:29

Als jij Bruma echt vergelijkbaar wil vinden met Anthony, ik vind het helemaal prima. Dus wat een top aankoop die Bruma, net zo goed als Anthony maar echt stukken goedkoper. Klasse gedaan door die de Jong.

28 april 2022 om 12:42

Ik vond ze voetballend beide niet goed, maar als je naar de statistieken kijkt, had Ajax meer balbezit maar waren alle andere statistieken in het voordeel van PSV.

Als t op de laatste speeldag aankomt gaat Ajax denk ik mentaal door zn hoeven. Maar goed, we kunnen er van alles op loslaten. Voor tzelfde geld speelt PSV zondag al gelijk. Ik hou t op 85 procent Ajax.

28 april 2022 om 12:17

Om het op de laatste speeldag aan te laten komen, moet Ajax al eerder punten verliezen en PSV niet. Nog vier wedstrijden te gaan en Ajax zou er in twee moeten falen terwijl PSV alles oprolt.
Hoop doet leven zou ik zeggen

28 april 2022 om 12:20

Idd,PSV zou alle 4 de finales moeten winnen. Ajax bij Az verliezen. En gelijkspelen in Arnhem. Hoop doet leven. Gelukkig maar. Ik hou nog 15 procent kans. Tis een kans.

28 april 2022 om 12:24

De bookmakers geven Ajax bijna 95 procent kans om de titel te winnen. Zouden die er echt een factor drie naast zitten?

Klein beetje bescheidenheid? Met een scheids die net zo streng had geweest met penalties en kaarten toekennen als met doelpunten afkeuren, had je er gewoon keihard afgegaan met weer een roemloos seizoen. Maar ach, Ajax gaf het zelf weg nadat ze lieten zien dat PSV niets meer dan een speelbal voor ze was. Ajax en daarna de scheids zorgden voor het resultaat, met PSV had het bar weinig te maken, Down.

28 april 2022 om 12:42

"maar ach, Ajax gaf het zelf weg nadat ze lieten zien dat PSV niets meer dan een speelbal voor ze was. Ajax en daarna de scheids zorgden voor het resultaat, met PSV had het bar weinig te maken, Down." Ik houd van dit soort reacties dank je wel. Ik zie veel comments dat de beker Ajacieden niets uit maakt maar dan zijn dit soort comments weer heerlijk hypocriet.

28 april 2022 om 12:45

Je bedoelt de schwalbe en waarschijnlijk niet de kaart voor Maritnez omdat hij een bal schoot tegen een speler die geblesseerd op de grond lag. Waarschijnlijk maakte de scheids daar geen fout in.

28 april 2022 om 12:49

5-2 schoten op doel in het voordeel van PSV. Maar nee, PSV heeft gewonnen dankzij de arbitrage. Net zoals Ajax in januari won dankzij de arbitrage met die bal wie dik over de lijn was maar dat doet er natuurlijk niet toe, want dat was in het voordeel van Ajax.

Buitenspel is nog altijd buitenspel trouwens. Die regel word voor jou Ajax echt niet speciaal aangepast in een wedstrijd.

36 jaar trouwens en dan kom je met "down"? Er gaat daar iets mis.

28 april 2022 om 12:54

" Net zoals Ajax in januari won dankzij de arbitrage met die bal wie dik over de lijn was maar dat doet er natuurlijk niet toe" zo, jij verdraait de feiten even naar je straatje. Niet van je gewend zeg. Die bal was dus niet dik over de lijn, gezien jij dat absoluut niet kan aantonen. Of de klasjes natuurkunde geskipped vroeger?

28 april 2022 om 13:17

Ah. We gaan het persoonlijk maken nu. En nee, dat heet een mening hebben MyVision, iets wat je ook kunt respecteren. Buitenspel is en blijft buitenspel overigens, kun je hoog of laag springen. Maargoed, ga mensen niet persoonlijk aanvallen Myvision, ben ik niet van je gewend. Ik snap je boosheid omdat veel mensen je aanspreken op je uirspraken hierboven, maar dat is toch echt je eigen schuld. Komt heel ongeloofwaardig over als je roept dat je verliest door beslissingen van de arbitrage

28 april 2022 om 13:25

Een mening? Je zegt: "net zoals Ajax in januari won dankzij de arbitrage met die bal wie dik over de lijn was." - dit breng je niet bepaald als een mening he? Je zegt dat het zo was, daar waar niemand en dus ook jij niet het kan aantonen. Veder heb ik heb het helemaal niet zozeer over dat buitenspelgeval, maar als je daar zo graag over begint: de vrije trap richting Guti was ook buitenspel. Ik heb het over het feit dat PSV helemaal niet de betere kansen heeft gehad. Als je naar xG PLOT kijkt heeft PSV 0,43 gescoord tegen 0,67 van Ajax. Ik heb een Tadic nog op de paal zien schieten, ik heb Schuurs nog in een gigantisch kansrijke positie zien missen. En over de vermeende penalty maar te zwijgen. Ik zeg het hier ook maar eens: het is niet onterecht dat PSV de beker heeft gewonnen, het is alleen totaal niet gebeurd zoals Doan z'n uitspraak doet vermoeden en heel veel PSV-supporters hier ook doen geloven.

28 april 2022 om 13:54

Precies, een mening dus. Ik mag geen mening te hebben dat Ajax in januari won dankzij een bal wie niet over de lijn werd gegeven? Heel vreemd. Hoe breng ik dit niet als een mening? Als jij het er niet mee eens ben, en dat mag, dan is dat evengoed jou mening.

En gezellig, de vrije trap richting Guti is ineens buitenspel, hoe heb je die überhaupt uit je mouw kunnen schudden zeg? Het blijft iets heel vreemds, dat naar iets om je punt te maken terwijl het echt extreem ver weg van de werkelijkheid is. Ik ga er verder niet meer op in want deze discussie voelt echt kansloos en gevoelig aan lijkt wel. Mijn hemel zeg.

En nogmaals: Ik ben het niet eens met Doan. Vind het een vreemde uitspraak.

28 april 2022 om 14:04

@aguerooo: 5-2 schoten op doel in het voordeel van PSV is op zich ook een ietwat vertekende statistiek. Een zacht afstandsschot recht op de keeper af is een schot op doel. Een keiharde bal buiten bereik van de keeper op de paal (tadic) of lat is er niet één. Afgekeurde doelpunten tellen uiteraard ook niet als schoten op doel. Terecht afgekeurd hoor, klopt helemaal volgens de regels. Maar beide afgekeurde Ajax goals maakte dat ene voetje echt niet het verschil tussen wel of niet een doelpunt maken in de gegeven situatie. Wel of hij telt (en daar worden de knikkers op verdeeld), maar het zegt niets over de dreiging.

Je breng verder als feit dat Ajax in januari dankzij de arbitrage won. Maar niemand kan omonstotelijk bewijzen dat die bal over de lijn was. Dat hij eroverheen léék, soit. Maar daarin speelt ook gezichtsbedrog mee. Niemand kan het zeker weten op basis van deze beelden. Wie dat wel zegt, houdt zichzelf voor de gek en laat zijn clubvoorkeur spreken.

Verder snap ik wel dat je in gaat op de reactie van vtotheb. Hoe die het op de scheids gooit en het afschuift op "ajax gaf het zelf weg nadat ze lieten zien dat PSV niet meer dan een speelbal voor ze was" vind ik ook een zwaktebod. PSV heeft gewonnen, dat was niet onterecht. Alleen zit er nog een heel spectrum tussen verdiend winnen en "de tegenstander killen".

28 april 2022 om 14:10

Man, wat zit jij te draaien vanmiddag Aguerooo. Je geeft het weer als een feit, niet als een mening: "net zoals Ajax in januari won dankzij de arbitrage met die bal wie dik over de lijn was." Waar zeg jij precies dat jij die bal dik over de lijn vond zijn? Je herhaalt zelfs " Ik mag geen mening te hebben dat Ajax in januari won dankzij een bal wie niet over de lijn werd gegeven?" Nogmaals, nergens is aangetoond dat die bal over de lijn was. Daarbij is wel aangetoond dat Guti bij het nemen van de vrije trap buitenspel stond. Dat kan je gewoon terugzien. Na het doorkoppen niet meer. Dat vind ik een rare gang van zaken in de spelregels wanneer je de buitenspelval van Tadic nadat een PSV-er interumpeerd wel affluit, maar dezelfde aanvallende situatie bij dat van Guti niet. Naja, dat is dus wel mijn mening. Verder sluit ik me aan bij passionforpink die het klaarblijkelijk allemaal nog veel beter verwoord dan ikzelf.

28 april 2022 om 15:00

Dit is ook dan weer veel te positief uitgelegd in het voordeel van Ajax. 2x Bruma waaronder een bal waarbij het knapper was om naast te schieten dan te scoren en een bal van Vertessen op de lat. En ja, Ajax moest toen komen, maar hebben zichzelf door toedoen van PSV in zo een situatie gebracht. De bal wel/niet over de lijn kan je wat mij betreft ook omdraaien: hoe kan een grensrechter, als alles erop wijst dat de bal uit zou zijn, in een oogopslag kunnen zien dat de bal binnen zou zijn? En had hij het zelfde besluit genomen in een vol Philips Stadion? We zullen het nooit weten, maar dat dit soort details bij PSV vaker hebben tegengezeten dan meegezeten de afgelopen twee jaar is een gewoon een feit. Overigens ben ik het ook oneens met deze uitspraak van Doan, maar het woord “killen” zou best weleens een verkeerde woordkeuze van hem kunnen zijn in de vertaling van Japans - Engels. Verdiend zou logischer zijn geweest.

Dit moet ten Hag uitvergroten en in de kleedkamer hangen!

Ze lijken echter wel te zijn vergeten dat zij niet meer tegen elkaar spelen toch? Waardoor het wel of niet mentaal doorwerken totaal niet relevant is?

Al verspeelt Ajax 2 keer punten door 2x gelijk te spelen dan heb je als PSV zijnde nog steeds niks...
Vooralsnog heeft Ajax aan 9 punten genoeg om de 36e titel binnen te harken. Er van uitgaand dat PSV alles wint..

28 april 2022 om 13:15

Als PSV er drie wint en eentje gelijk speelt, bijvoorbeeld tegen Feyenoord, dan is Ajax nog kampioen als ze 2 van de laatste 4 wedstrijden winnen. Op 4 wedstrijden is een achterstand van 5 punten (door doelsaldo) echt heel veel.

'de aanvaller van PSV verwacht dat Ajax nog punten kan gaan verspelen'

Nou, je hoeft niet alleen te verwachten dat Ajax punten kan gaan verspelen. Als je naar de stand kijkt weet je dat Ajax nog een keer kan verliezen, of zelfs 2 keer gelijk spelen, met het doelsaldo dat Ajax heeft. Ik ga er ook niet vanuit dat PSV alle wedstrijden gaat winnen, dus verwacht dat Ajax kampioen gaat worden.

28 april 2022 om 13:27

Het klopt dat Ajax meer dan 1x punten moet verspelen. Maar ik denk dat iedereen ook wel verwacht dat de spanning extra op gaat lopen nadat Ajax een eerste keer punten verspeelt. Zeker met het huidige spel. De overwinning op NEC was terecht, maar ook NEC was zeker niet kansloos.

28 april 2022 om 14:47

Maar gaf de wedstrijd van PSV tegen Cambuur je nou zoveel vertrouwen dat je geen problemen tegen ploegen als Feyenoord verwacht?

28 april 2022 om 15:05

Ajax speelt komend weekend tegen PEC Zwolle, PSV volgens mij thuis tegen Willem II. Daar zie ik Ajax en PSV geen punten verspelen. Het weekend daarna speelt Ajax uit tegen AZ en PSV uit bij Feyenoord. Dat zijn beide geen zekerheidjes. Denk dat als Ajax daar verliest en PSV wint van Feyenoord zou het nog kunnen met voor Ajax een uitwedstrijd bij Vitesse in de laatste wedstrijd.

Maar ik sluit me bij Speedyafc aan dat het spel van PSV tegen Cambuur nou ook niet heel veel vertrouwen gaf. Ik snapte totaal niet dat die linksback van Cambuur niet in de rust gewisseld werd. Hij had in de eerste helft al een paar overtredingen die tegen een 2e gele kaart aan zaten. Met 11 tegen 11 had ik het echt nog willen zien hoor. Het klote kunstgras had daar zeker mee te maken.

28 april 2022 om 16:05

Beide ploegen spelen geen oogstrelend voetbal (behoorlijke understatement). Het voordeel van PSV ten opzichte van Ajax dat bij PSV de aanvallend belangrijkste speler (gakpo) beter in vorm lijkt te zijn dan Tadic.

28 april 2022 om 16:09

@paulr,
Volgens mij zijn er sinds de winterstop 5 ploegen die het in de ED beter doen dan PEC Zwolle. Ze spelen behoorlijk aanvallend voetbal. Dat kan zeker een gevaar zijn tegen Ajax (hoewel Ajax weinig snelheid voorin heeft), maar hier heeft Ajax dit jaar wel vaak moeite mee. Als je ziet hoeveel moeite Ajax met Sparta had, dan zou dit zelfs een wedstrijd kunnen zijn waar ze het moeilijk kunnen krijgen. Zeker bij PEC Zwolle zit er toch steeds meer een geloof in het elftal.

28 april 2022 om 16:17

Maar is Tadic nu echt zo slecht in vorm dan? Voor de pot tegen NEC (waar ie die penalty m.i. te nonchalant inschiet) heeft hij in vijf opeenvolgende potten gescoord en de laatste twee gaf hij ook nog een assist naast de goal. Enkele keren de winnende, beslissende assists, noem maar op. Het is een beetje een rage om te doen alsof die man er he-le-maal niks van bakt de laatste weken, maar dat is simpelweg onwaar. Hij levert vrijwel elke wedstrijd juist de afgelopen anderhalve maand, behalve tegen NEC. Opportunisme viert weer hoogtij!

28 april 2022 om 18:37

@janssen Ajax krijgt PEC Zwolle thuis, PSV moet de laatse wedstrijd uit tegen PEC , krijgen die het dan niet helemaal moeilijk ??

29 april 2022 om 11:24

Dat ligt aan de stand. Maar dat snap jij natuurlijk ook wel. Stel dat duidelijk is dat ze ongeacht het resultaat nacompetitie spelen dan zou het zo maar eens kunnen dat ze deze wedstrijd laten lopen. Moeten ze nog vechten voor tegen degradatie dan zullen ze met een andere instelling spelen.

29 april 2022 om 11:25

Ik weet dat hij nog steeds belangrijk is met assists en goals (de laatste weken vooral penalties), maar vind jij dan wel dat hij in vorm is ? Verbloemen zijn statistieken dan niet zijn vorm ? Als je alleen naar statistieken kijkt, dan is Zahavi de laatste weken in zijn beste vorm die hij in Nederland heeft gehad. Zie je dit terug op het veld. Ik niet.

Ja natuurlijk had Ajax ook wat kansen….niet zo groot. 2 teennagel buitenspel doelpunten maar hè wie heeft die gezien….

Doen doan killed ajax hahhaha alsof psv psv erboven uit springt maar goed als je dinge vaakt zegt ga je het geloven ook volgende week tegen feyenoord verspelen ze punten en dan is ajax kampioen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren