Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Het Nieuwsblad onthult ‘duizelingwekkend’ salaris van Overmars bij Antwerp

Laatste update:

Marc Overmars gaat een behoorlijk fors salaris opstrijken bij Antwerp. Het Nieuwsblad schrijft dat ‘er gefluisterd wordt’ dat Overmars bij zijn nieuwe club de bestbetaalde sportief directeur van België gaat worden. De Belgische krant meldt op basis van ‘betrouwbare Nederlandse bronnen rondom Overmars’ dat hij een bruto jaarsalaris van een miljoen euro gaat opstrijken.

Bij Ajax zou Overmars op jaarbasis een nettosalaris hebben verdiend van 400.000 euro, al kon dat bedrag door middel van bonussen nog oplopen. Overmars kreeg tevens een tekenbonus van 1,25 miljoen euro bijgeschreven toen hij in december van het vorige kalenderjaar zijn handtekening zette onder een nieuw contract bij Ajax. Dit bedrag heeft hij na zijn gedwongen vertrek vanwege grensoverschrijdend gedrag overigens weer moeten terugbetalen.

Bij Antwerp gaat Overmars een in de woorden van Het Nieuwsblad ‘duizelingwekkend bedrag’ - al kan dat niet vergeleken worden met zijn collega’s in de Jupiler Pro League, omdat deze salarissen niet openbaar zijn - opstrijken. Het is niet bekend of Overmars naast zijn bruto jaarsalaris van een miljoen euro ook nog bepaalde bonussen tegemoet kan zien. Overmars zei maandag overtuigd te zijn door Paul Gheysens, de steenrijke eigenaar van Antwerp. “Het is een club van de supporters, club van het volk, dat vond ik mooi. Om samen te bouwen naar iets moois. Daarom was ik meteen geïnteresseerd en zijn we er snel uitgekomen.”

"Ik zie de groeipotentie van de stad en de club. De voorbije vijf jaren is hier al fors gebouwd, dat zie je snel. Ik hoop er hier iets moois van te maken. Voor mij is dit een nieuwe periode en nieuw hoofdstuk en daar wil ik graag aan beginnen”, gaf Overmars te kennen. Hij wilde niet al teveel kwijt over zijn vertrek bij Ajax. “Dat hoofdstuk wil ik snel achter me laten. Dat wil ik hier doen. Het was een heel spijtig vertrek, maar daar moet je doorheen. Je moet verder. Over die zaak is niet echt gesproken. Ik beloof dat wat bij Ajax is gebeurd, hier niet meer zal gebeuren.”

Het Nieuwsblad meldt dat Antwerp clausules in het contract van Overmars heeft opgenomen waardoor de samenwerking bij grensoverschrijdend gedrag per direct kan worden beëindigd. Bovendien bepaalt deze afspraak dat Overmars in een dergelijk scenario een forse schadevergoeding aan de Belgische club moet betalen. Antwerp zou met alle werknemers hebben gesproken over de komst van Overmars en hebben beloofd dat iedereen die problemen zou hebben met zijn aanstelling 'gehoord zou worden'.

De telefoon bij het Belgische Centrum voor Ethiek in de Sport staat sinds maandagmiddag roodgloeiend. "Het is goed dat er aandacht is voor het thema, al zijn de omstandigheden waarin natuurlijk minder positief", zegt Evy Van Coppenolle, coördinator van het adviesorgaan, in gesprek met Sporza. "De timing is hier het grote probleem, dit is heel snel na zijn ontslag bij Ajax. Bij de mensen is er zo de perceptie ontstaan dat Antwerp geen respect heeft voor de vrouwen die slachtoffer waren van zijn gedrag. Wij geloven in tweede kansen, maar Antwerp had toch beter het onderzoek in Nederland afgewacht."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voor kwaliteit moet je betalen en als TD is hij natuurlijk een van de besten in zijn functie.

23 maart 2022 om 09:03

Heeft het goed gedaan, maar ook een aantal fouten hoor. En ik vraag mij af of je anderen binnen ajax niet tekort doet. Ja, hij heeft een aantal spelers fors weten te verkopen. Maar heeft ook veel spelers transfervrij moeten laten vertrekken en een hele bak aan dure miskopen. Het duur verkopen van spelers kan natuurlijk alleen als ze een bepaalde kwaliteit hebben, en überhaupt in je selectie zitten door goede scouting. Trainers en scouts mogen ook de credits krijgen van de verkopen van de Ligt en frenkie.

23 maart 2022 om 09:23

De eerste persoon die geen fouten maakt moet ik nog tegenkomen. Het gaat om de balans. En die slaat bij Overmars gewoon de positieve kant op. Het goed verkopen van Frenkie en De Ligt is voor mij geen hoogtepunt, maar juist het prima slijten voor uitstekende prijzen van o.a. Wober, Dolberg, Traore en Marin zijn topdeals voor Ajax gebleken.

23 maart 2022 om 09:56

@genieterr,
Op uitzonderingen na heeft hij bijna voor elke "miskoop" het volledige aankoopbedrag terug gekregen na verkoop. Daarbij is er geen een club waarbij geen spelers transfervrij vertrekken.

23 maart 2022 om 13:35

Laat ik voorop stellen dat Overmars zich bewezen heeft als een hele goede TD voor Ajax. Of hij het bij Antwerp ook kan met minder financiële mogelijkheden en een veel mindere opleiding valt te bezien.
Ben het wel eens met genieterrr...wat iedereen vergeet is dat Frank de BOer (die nu beschimpt wordt) enorm goed werk heeft gedaan voor ajax door het succes terug te brengen en dit te doen met vooral jeugdspelers. Die konden dan weer voor goede bedragen verkocht worden waar Overmars een investeringsbasis mee heeft gekregen. Ajax kon in de tijd van Sana geen 18 miljoen uitgeven voor Neres of Antony.
Verder kwam in de jaren van Lukokis en Ebecilios en Robbert Schilders te weinig kwaliteit door bij ajax. Daar heeft overmars echt hulp gehad van Bergkamp en vooral Jonk die als een gek kwaliteit zijn gaan inkopen in de jeugd, die uiteindelijk ook succes en transfersommen hebben opgeleverd. Bazoer, el ghazi, Dolberg, Frenkie, maar ook Boccarra, Lobotka of Melvin Vissers zijn allemaal beleid van Jonk en co geweest om kwaliteit toe te voegen aan de jeugdopleiding.
Het was echt niet allemaal Overmars die Ajax heeft omhoog gestuwd, maar de man heeft het werk inhoudelijk gewoon goed gedaan.

23 maart 2022 om 09:08

@JK-Ajax: bij Ajax was hij een van de beste Td's, dat is waar.

Ik moet het wel nog zien bij Antwerp hoor. Eigen jeugdwerking is heeeeel wat minder dan bij Ajax, de reputatie van Antwerp is nihil in vergelijking met Ajax, de vijver om in te vissen (voor nieuwe spelers) is een pak kleiner en de club is nauwelijks top in Belgie.

Maar hij heeft wel 'ome Gheyssens' achter zich die heel diepe zakken heeft, dus wie weet kan hij zich daarmee behelpen.

Daarnaast, hoe je het draait of keert, is Overmars zijn reputatie beschadigd en ik wil het nog maar zien of hij nog even serieus genomen wordt aan de onderhandelingstafel.

23 maart 2022 om 09:13

Als de voetbalwereld iets heeft laten zien, is het wel dat zij geen enkel moreel kompas heeft en enkel voor de bühne zich af en toe ergens tegen uit spreekt.

23 maart 2022 om 13:38

iedereen zegt dit he, dat het schandalig is dat ie zo snel weer aangesteld wordt etc...maar even he; de man is voor het hele land door het slijk gehaald, wat een impact voor je vrouw kinderen.... verder heeft ie miljoenen verloren (bonus, salaris enz) en zn droombaan is ie kwijt. En dat als straf voor grensoverschrijdend gedrag. ik vind het best fors. Of had ie ook nog 2 jaar thuis in n donkere kamer moeten zitten en was het dan wel goed geweest?

23 maart 2022 om 13:59

Waar zeg ik dat het schandalig is dat hij zo snel weer aangesteld is? Oprechte vraag: waar lees je dat in mijn post???

Ik beaam dat Overmars fantastisch werk geleverd heeft bij Ajax maar dat ik het nog wil zien of hij dat ook zal kunnen bij Antwerp gezien de mogelijkheden en het potentieel daar toch aanzienlijk lager zijn dan bij Ajax.

24 maart 2022 om 15:06

Clarkkent: Of de man straf heeft gehad? Welnee joh! Ja, hij is, volkomen terecht zijn baan kwijt. En ja, volkomen terecht heeft hij het nieuws gehaald. En zijn bonus terug moeten betalen. Allemaal peanuts voor deze man.
Maar misschien kun je gewoon even denken aan de vrouwen die hij foto's van zijn stramme kabouter heeft gestuurd. Of die hij gestalkt heeft. Volgens mij onderschat je namelijk de behoorlijke impact die dat heeft.
Ik ben echt voor tweede kansen, maar wat Overmars nu flikt en hoe hij zich op die persco uitliet over deze kwestie is ronduit asociaal en schandalig. Nul komma nul berouw, meneer wil het gauw achter zich laten. Ik ben alle respect voor deze man kwijt.

23 maart 2022 om 09:56

Helemaal mee eens, al schijnt het dat hij het als fotograaf ook niet slecht doet hoor

23 maart 2022 om 11:15

Ja, dat weten we inmiddels wel.

23 maart 2022 om 11:42

Die carriereswitch heeft hem een miljoen euro gekost, volgens mij doe je het dan slecht haha

23 maart 2022 om 13:44

Van 400.000 bij Ajax naar 1 miljoen per jaar bij Antwerp X zijn contract duur is vele malen meer dan het miljoen wat het hem gekost heeft. Oftewel voor hem heeft zijn foto gedrag financieel prima uitgepakt!
Natuurlijk allemaal te gek voor woorden wat er gebeurt maar goed je hebt er een prima TD aan.

23 maart 2022 om 13:44



Oef... sorry hoor! .beetje humor moet kunnen toch?!

23 maart 2022 om 15:19

400.000 netto he bij Ajax en 1 miljoen bruto bij Antwerp. Dat gaat onder de streep geen verschil maken, bij Ajax kreeg hij ook nog premies/bonussen die ik bij Antwerp nog niet gehoord heb.

24 maart 2022 om 07:08



Nou daar zit onder aan de streep toch 1,5 ton tussen hoor. Ik doe het ervoor!

23 maart 2022 om 11:19

Overmars is het type die verkoopt nog een airco aan een eskimo.

24 maart 2022 om 15:29

of steenkolen aan ijsberen!

Verkopen kan ie wel ja.

23 maart 2022 om 11:23

Heeft naast goede aankopen ook de meest belachelijke aankopen gedaan, die werkelijk in niks bij Ajax pasten, dus dan doe je in principe maar wat, er zit altijd wel wat goeds tussen.

Heeft ook met voor Ajax begrippen enorm veel geld mogen smijten. Geeft de trainer veel teveel macht en zijn zin, en heeft van Ajax een koopclub gemaakt. Heeft daar ook de technische alleenmacht gegrepen en de organisatiestructuur weer als pre-revolutie gemaakt, met alle risico's van dien. Dat spelers voor veel zijn vertrokken, is meer vanwege wat de gek ervoor geeft.
Vast wel een goede handelaar en zakenmannetje, maar van een TD wordt veel meer gevraagd.

Nee, als Ajaxfan blij dat ie weg is. Nu Ten Hag nog, met zijn flank- en voorzetvoetbal.

23 maart 2022 om 11:43

Welke belachelijke aankopen heb je het in dat geval dan over en voor welke bedragen zijn die weer verkocht?

23 maart 2022 om 12:04

Hallo, ik had niks beters te doen dus daar gaan we. Missers van Marc inclusief aankoopprijs en verkoopprijs.

Kudus - €9.0 miljoen (nog niet verkocht - kan het nog maken maar lijkt er niet op)
Daramy - €12.0 miljoen (nog niet verkocht - gaat het niet maken)
Klaiber - €4.25 miljoen - Weggegooid geld voor een back-up
Marin - €12.5 mil - verkocht voor €10 mil, dus toch 2.5 verlies (excl. salaris)
Pierie - €5.0 miljoen. Wordt verhuurd maar is geen stuiver meer waard.
Magallán - €9.0 miljoen. Wordt verhuurd, Anderlecht wil waarschijnlijk niet kopen
Bandé - €8.25 miljoen, waar is hij nu eigenlijk?!
Labyad - €6.0 miljoen - Veel te duur voor opvulling van de selectie. Heeft weinig toegevoegd.
Orejuela - €3.65 miljoen. Toch nog 1.3 mil voor teruggekregen
Van Leer - €0.7 mil
Cassierra - €5.5 miljoen. Onbekend voor hoeveel vertrokken
Duarte - €3.0 miljoen. Gratis vertrokken

Uiteindelijk vrij veel spelers die het niet hebben laten zien waarvan een groot deel toch niet voor veel is verkocht. Ik tel het voor je op.

Is toch goed en wel €78.85 miljoen. (marin heb je natuurlijk 10 miljoen voor gekregen dus dat verandert de zaak een beetje)

+ salarissen.

23 maart 2022 om 12:07

Arsenallz, maar denk je niet dat je een dergelijk lijstje (over een aantal spelers kun je bovendien discussiëren) niet letterlijk van elke TD kunt maken? Overall heeft Overmars het gewoon fantastisch gedaan, lijkt me.

23 maart 2022 om 12:10

@Arsenalz, wat wil je hier nu precies mee zeggen? Het is een utopie om te denken dat iedere andere TD van een andere club geen missers maakt tenzij je een club weet te benoemen waarbij iedere speler die gehaald is, een voltreffer is gebleken? Misschien omdat je niks te doen heb kan je die ook nog even opsnorren...

Daarbij zijn er ook 10tallen miljoenen binnen gesleept door Overmars bij de verkoop van diverse spelers.

Wanneer je een bedrijf (Ja voetbalclubs zijn bedrijven tegenwoordig) heb zal je risico's moeten nemen. Bij de een pakt dat beter uit dan de ander. Dit zal je altijd hebben...

23 maart 2022 om 12:16

Zegt hij dat dan? Hij reageert op iemand die vraagt welke belachelijke aankopen hij gedaan heeft.

23 maart 2022 om 12:19

Nouja, het lijkt erop dat hij het aandraagt ter ondersteuning van de daarboven gestelde opmerking dat het maar goed is dat Overmars weggaat.

23 maart 2022 om 12:38

Arsenallz. Maar waar is je lijstje van verkochte spelers dan???

23 maart 2022 om 13:04

@arsenallz
Erg kinderachtig zeg. Kudus leek een wereld aankoop totdat ie geblesseerd raakte. Bande zelfde laken een pak. Cassierra was een package deal met Sanchez.
Dus haal er maar even snel 23 miljoen euro vanaf. En Daramy is wel heel erg vroeg om af te schrijven.

23 maart 2022 om 13:13

Goed, dan is er €78,85 geïnvesteerd waar je na verkoop op €67,55 komt en potentieel nog minder want er zij nnog spelers onder contract, dan wel onbekend voor hoeveel ze zijn verkocht. Over een periode van 9 á 10 seizoenen als we vanuit Duarte gaan rekenen - dan is dat toch maar weinig geld per seizoen wat er mis gaat? Zet daar Sanchez en Ziyech tegenover en het is al weggepoetst.
.
Bedankt voor het lijstje, het moge duidelijk zijn dat hij juist uitstekend werk levert als je zoiets afzet tegen wat wél succesvol is geweest. Marc zijn balans staat namelijk ruim 334 miljoen in de plus.

23 maart 2022 om 13:26

@arsenallz Elke TD heeft toch miskopen gedaan.
Daarnaast kun je over een aantal namen best twisten.
4 of 6 miljoen lijken me voor het huidige Ajax hele normale bedragen voor een aanvallende en verdedigende backup bijvoorbeeld en 7 ton voor een 2e of 3e keeper helemaal.

23 maart 2022 om 13:41

Whizzle, klopt dat andere tds vanzelfsprekend ook hun miskopen hebben gemaakt. Het zijn net mensen. Zo zijn er ook nog voldoende TDs die ook winst hebben gemaakt uit hun transfers. Ik weet niet wie het bij AZ doet, maar die balans is al zeker een decennium op orde met elk jaar grote verkopen en kleine aankopen. De vraag is; vind je overmars dat astronomische bedrag dan waard op basis van die successen?

23 maart 2022 om 13:48

Bandé heeft nooit een werelddeal geleken, door pech maar die jongen blesseerde zich meteen bij Ajax.

23 maart 2022 om 15:06

@yoda, volgens mij spreken de transfer balans en de resultaten van Ajax voor zich toch? Dan kun je toch niet anders concluderen dan dat Overmars het op dat gebied goed gedaan heeft. Elke club heeft miskopen, ook AZ die het op dat gebied inderdaad ook prima doen (johnsen schiet me bijvoorbeeld te binnen). Maar de balans is zeker positief.

Waar Overmars in mijn ogen steken heeft laten vallen is niet bij de transfers maar bij zijn eigen opvolging. Er hadden al veel eerder oud spelers zoals Huntelaar nu in zijn staf moeten zitten (zelfde geld voor vd Sar). Dan was er nu minder of geen discussie geweest over wie hem zou moeten opvolgen omdat niemand ervaring heeft. Het plan Cruijff om voetballers in de top te hebben zitten is leuk, maar het zou helpen als ze niet alleen in de top zitten maar ook daaronder zodat ze niet meteen zonder ervaring in de top moeten beginnen als er iemand weg gaat.

23 maart 2022 om 17:29

Yoda, ik snap je niet helemaal. Ik zeg toch niet dat TD's robots zijn oid? Ik probeer alleen aan te halen dat er bij iedere club miskopen gedaan worden. En er zijn voldoende TD'S die winst gemaakt hebben op hun transfers, daar is Overmars het perfecte voorbeeld van volgens mij 😉. Daar ging mijn betoog over, en niet alle miskopen die wellicht gedaan zijn.

Nou, prima toch. Heeft een domme fout gemaakt (al weten we niet eens exact welke) en moest op de blaren zitten. Krijgt nu een tweede kans op een lager niveau dan eerst dus z'n straf heeft hij al gehad, naast de publieke opinie die hij nog jarenlang over zich heen krijgt. Hopelijk doet ie het goed daar.

23 maart 2022 om 09:00

Dat vind ik ook. Zonder deze fout zou hij een stap omhoog kunnen doen naar een United of Arsenal. Nu een flinke stap omlaag naar Antwerp. Daar komt dan nog bij dat hij jarenlang kritiek gaat krijgen lijkt me ook wel straf genoeg. Hij is geen moordenaar natuurlijk al zou je anders kunnen denken als je sommige mensen hier ziet reageren.

23 maart 2022 om 09:08

Precies. wel met de slag om de arm dat we dus niet exact weten wat hij nou wel of niet gedaan heeft. Wie weet komt er binnenkort informatie naar buiten waardoor dit wel weer een hele vreemde move is. Maar met de kennis van nu verdient ook Overmars een tweede kans. 4 maanden geleden had ie nooit nagedacht over Antwerp dus dat is al een straf op zich.

23 maart 2022 om 09:10

Ja, nu je er goed over nadenkt is Overmars eigenlijk wel het grootste slachtoffer van deze hele saga. Nooit zo over nagedacht.

23 maart 2022 om 09:39

@orgullo precies wat ik zeg inderdaad, erg knap van je.

23 maart 2022 om 11:02

Ik citeer: '4 maanden geleden had ie nooit nagedacht over Antwerp dus dat is al een straf op zich.' Ik associeer gestraft worden met iets anders dan een monstersalaris vangen na nog geen twee maanden in between jobs te hebben gezeten maar dat zal wel aan mij liggen.

23 maart 2022 om 11:07

@orgullo: was gewoon een mislukt grapje van Fossen om de voetbalclub Antwerp naar beneden te praten. Maar inderdaad, voor dat salaris gaan werken in Belgie kan je moeilijk spreken van een 'straf'.

23 maart 2022 om 11:30

@Thenry_228, huh, hoezo een grap? En hoezo naar beneden praten? Als dit allemaal niet gebeurt was had Overmars nu met Arsenal, Barcelona en United gepraat voor een nieuwe baan. Door zijn eigen toedoen moet hij nu op een lager niveau weer beginnen bij Antwerp. Dat is geen grap of sneer maar gewoon een feit en het gevolg van zijn eigen acties. Ik vrees dat je m'n reactie compleet verkeerd interpreteert. Net als Orgullo overigens.

23 maart 2022 om 11:33

@Orgullo, dan lees je mijn reactie verkeerd. Volgens mij is het niet zo moeilijk om in ieder geval niet te concluderen dat ik zou beweren dat Overmars slachtoffer is. Of denk je dat Overmars 4 maanden geleden al had gehoopt dat hij inmiddels bij Antwerp aan de bak zou gaan? Dat is een van de negatieve gevolgen van zijn acties. Naast het ontslag bij Ajax en de publieke opinie die hij over zich heen krijgt. Wat terecht is, maar wel een straf. Hij heeft domme dingen gedaan en zit daarvoor op de blaren. Maar blijkbaar als je iemand die in de fout is gegaan niet aan de hoogste boom wil ophangen zie je hem als slachtoffer. Prima dan.

23 maart 2022 om 09:15

Het is alleen zo snel na Ajax dat hij toch eigenlijk net zo goed bij Ajax had kunnen blijven?

23 maart 2022 om 09:22

@Ruiz, Van der Gijp zei laatst, en ik denk dat hij gelijk heeft, dat als The Voice niet geweest was, Ajax hem had laten zitten maar even op non-actief had gezet.

23 maart 2022 om 09:28

Ruiz_fct. Grote verschil is natuurlijk wel dat 'ie bij Ajax in de omgeving was gebleven waar die zijn fouten had begaan en de vrouwelijke werknemers nog actief zijn waartegen hij in de fout is gegaan. Bij Antwerp kan ie relatief met een 'schone lei' beginnen.

23 maart 2022 om 09:39

@ruiz_fct ja weet niet, misschien wel, misschien niet. Hangt volledig af van wat hij nou eigenlijk gedaan heeft. Maar dickpics naar medewerkers sturen staat eigenlijk wel vast volgens mij dus dan is het niet houdbaar denk ik.

23 maart 2022 om 09:52

Ik vind het bizar dat iemand die zich waarschijnlijk schuldig maakt aan zo een zaak, ergens anders vrolijk verder aan de slag kan gaan. En dat binnen 6 (?) weken.

Dan heb je als Antwerp ook lak hieraan. Tuurlijk weten we nog niet waar hij zich precies schuldig aan bevonden heeft maar ik vind het bizar dat daar zo makkelijk overheen wordt gestapt. Zeker in deze hele me too discussie is dat niet acceptabel.

Tuurlijk er is nog geen uitspraak gedaan over Overmars, maar om zo snel al elders aan de slag te gaan is heel bijzonder.

23 maart 2022 om 10:02

Er is niet echt een formule voor de tijd die er overheen moet gaan toch? Het is wellicht wat snel maar aan de andere kant: dat zou men over 5 weken ook nog vinden. Zie ook het nut er niet per se van in om hem eerst nog een jaar thuis te laten zitten. Zeker met de info die we tot nu toe hebben.

23 maart 2022 om 10:48

Ze waren zelfs al weken aan het praten met elkaar.

Het boeide Antwerp niet wat er gebeurd is, dat is duidelijk.

23 maart 2022 om 11:11

@fossen. Nee dat is er niet. En over 5 weken is het nog snel zou ik vinden. Als hij even in de luwte zou blijven en afwachten hoe de zaak zich ontwikkelt, dan lijkt het me een beter moment om daarna zo een functie op te pakken.

Het blijft een lastig verhaal, maar stel je voor als jou het zou overkomen. Zou je dan na krap 4 weken met blauwe ogen beweren dat het allemaal wel mee viel, of dat er niet iets gebeurd is, of dat je het nooit meer zal doen. Als technisch directeur heb je een belangrijke positie binnen de organisatie, hoe gaat de rest van de organisatie reageren op iemand met zo een verleden?

23 maart 2022 om 11:35

@Frank111, je hebt deels denk ik wel gelijk hoor. Maar het grote probleem is dat we eigenlijk bijna niks weten van wat hij nou daadwerkelijk gedaan heeft. Het enige dat we volgens mij weten (wat ik gelezen heb in ieder geval) zijn opdringerige berichten en dickpics. Waarbij we zelfs de specifieke inhoud niet weten.

23 maart 2022 om 11:38

Dat is zeker waar, en die zaak zullen we nog moeten afwachten. Dat zou voor mij ook de reden zijn om dan wat afwachtender te zijn met een volgende functie. Maargoed, we gaan zien hoe het uit gaat pakken!

Ik vind het opvallend dat hij zo'n fors bedrag krijgt, het verbaast me een beetje gezien zijn recente kras. Maar misschien in verhouding met wat hij zonder die kras ergens anders had kunnen verdienen een peulenschil

23 maart 2022 om 08:51

Voor Antwerp zal het misschien veel zijn maar 1 miljoen bruto in Belgie is ongeveer hetzelfde als 400.000 netto in Nederland (relatief gesproken dan). Bij Ajax kreeg hij bovendien denk ik wat hogere bonussen dus hij gaat er onder de streep (verwacht ik) wat op achteruit.

23 maart 2022 om 10:06

Vind die redenering een beetje opmerkelijk eigenlijk. Zijn beloning richt zich toch op het werk wat hij levert, het vertrouwen dat hij krijgt om te doen waar hij voor aangesteld is en het track record dat hij professioneel heeft neergezet. Wat voor persoon hij is en welke persoonlijke reputatieschade hij heeft opgelopen maakt hem werkinhoudelijk toch niet minder waard. Was het volgens jou acceptabel geweest als ie de helft van dit bedrag op zou strijken dan? Ik denk dat als beloningen bepaalt worden naarmate je een immorele lul bent er bij veel bestuurders, managers en politici in deze wereld de paniek uitbreekt.

23 maart 2022 om 10:16

Haha, ook dat klopt inderdaad. Dan moest Mark Rutte het met een boekenbon doen.

23 maart 2022 om 10:23

@gomes1psv Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar Overmars is in principe minder gewild geworden door zijn opgelopen reputatieschade, dat lijkt me wel degelijk invloed hebben op het geboden loon. Als er meer rijke/topclubs interesse hadden gehad hadden deze ook tegen elkaar op moeten bieden met salaris. Daarnaast had Overmars zelf, indien hij graag weer aan de slag wilde om de negatieve aandacht van zich af te schuiven, mogelijk ook water bij de wijn gedaan m.b.t. het salaris, want de aanbiedingen bij hem zullen zich vast niet opgestapeld hebben de afgelopen weken.

23 maart 2022 om 10:32

Onderdeel van het werk dat hij heeft geleverd is toch dat hij ontslagen is vanwege grensoverschrijdend gedrag? Dat is part of the job en daar voldoet hij niet.
Het is een lastige om een beloning vast te stellen voor dit soort functies en mensen die die functie vervullen. Overmars heeft voor Ajax het goed gedaan en ons veel geld opgeleverd, leuke spelers gehaald en ons op de kaart gezet en tegelijkertijd is die met een enorme smet onverwachts ontslagen, dat is nogal wat zou ik zeggen. Zeker omdat de storm niet gezakt is had ik niet verwacht dat zijn salaris in deze regionen zou liggen en eerder eenzelfde of lager salaris dan bij Ajax verwacht.

Wat acceptabel is weet ik niet, ik weet niet wat hij prive ermee doet en misschien besteed hij wel X% aan het steunen van slachtoffers van grensoverschrijdend gedrag. Zoveel als je niet weet maakt natuurlijk ook dat je eigenlijk niet kunt oordelen

23 maart 2022 om 10:57

Als dat part of the job is, waarom wordt hij dan ontslagen? Tuurlijk wordt zijn salaris niet bepaald op basis van de reden waarom hij zijn vorig baan verloor. Neem je mee dat de man ongevraagd zijn geportretteerde piemel naar medewerkers stuurt dan is hij het toch uberhaupt niet waard om daar financieel voor beloond te worden. Een beetje werkgever slaat Overmars dan ook over en komt niet met lulverhalen zoals Antwerp dat het 'een privé-kwestie' is. Maar nu zij de morele drempel niet voelen en geen problemen te zien, hoeven ze ook niet prinicipieel te zijn in het salaris. Dat zou nog vreemder zijn: 'wat jij bij Ajax gedaan hebt is voor ons geen probleem om hier te komen, maar om dezelfde reden gaan we je niet ten volle belonen.'

Overmars kan natuurlijk doen en laten wat hij wil, aangezien hij geen veroordeeld crimineel is. Echter vind ik deze snelle switch toch wel veel zeggen over hoe Overmars zelf in de situatie staat. Ik was persoonlijk even uit de spotlight gebleven en had aan mezelf gewerkt. Met deze aanstelling krijg ik toch het gevoel dat Overmars vooral zijn excuses heeft gemaakt, omdat hij betrapt is en hij helemaal niet zo stil staat bij de eventuele schade die hij heeft aangericht (niet alleen bij de betreffende vrouwen, maar ook aan de club Ajax). Aan de andere kant: hij is een volwassen vent, mag gaan en staan waar hij wilt en het is moeilijk ‘nee’ zeggen tegen 1 miljoen jaarsalaris terwijl je doet wat je leuk vind en goed kan.

23 maart 2022 om 10:13

Ik denk dat het geld zeker helpt. Maar kan me ook voorstellen dat je gewoon ook aan de slag wil, dagritme hebben en doen wat je het liefste doet (professioneel gezien doel ik dan op). Dus als je dan een kans krijgt om een paar honderd kilometer zuidelijker weer aan de slag te kunnen met een vrijwel schone lei, snap ik die wel. Als hij daarnaast ook aan zichzelf blijft werken om niet in herhaling te vallen, beide partijen blij. Bij een eventuele veroordeling of uitspraak van de rechter, zal dan wel gekeken worden hoe verder. Verwacht wel dat Antwerp op de hoogte is hiervan (waarom zou Overmars anders beschikbaar zijn) en dit ook juridisch hebben weggezet in het contract met hem.

23 maart 2022 om 11:38

Overmars is in zijn taken als TD natuurlijk een once-in-a-lifetime voor een club als Antwerp FC. Maar wat jij aankaart (aan zichzelf werken) laat Overmars niet blijken uit zijn eerste reacties. Hij heeft het vooral over een hoofdstuk dat ‘ie wil afsluiten en dat hij verder moet. Terwijl hij in deze eerste reactie juist dingen had kunnen toelichten, zoals bijvoorbeeld dat hij in een coachingtraject zit en dit een volgende stap is in het proces om er voor te zorgen dat het gedrag uit het verleden niet meer herhaald wordt. Het is nu van beide kanten vooral gissen en aannames en dat lijkt me als je het onderwerp van gesprek bent ook niet ideaal.

Het blijft natuurlijk een bijzondere situatie, die veel stof doet opwaaien. Het is nog erg vers allemaal. Ik had ook eerlijk gezegd gedacht dat geen enkele club zijn vingers zou branden aan Overmars, en al helemaal niet nu al. Nou draag ik Antwerp een warm hart toe en ik snap hun ergens toch wel. Overmars is een uitstekende vakman, die goed is in zijn werk en een groot netwerk heeft. Ik vind Antwerp een prachtig verhaal. Ik kwam daar vooral veel toen de club in de tweede klasse speelde. Waren heerlijke dagen in dat toen nog krakkemikkige stadion. Toen speelde ze weliswaar voor het kampioenschap, maar was het ook niet altijd om aan te gluren. Maar wat daar sinds de promotie naar de Pro League is gebeurd… Dat had ik van te voren nooit gedacht. Ik ben benieuwd wat Overmars kan toevoegen aan de club.

23 maart 2022 om 09:34

Ze zullen het misschien wel zien als een kans die ze niet snel weer zullen krijgen, aangezien Overmars voor dit hele schandaal overal naartoe kon. Wat is Antwerpen trouwens een schitterende stad, zo'n mooie plek verdiend ook een mooie grote voetbalclub.

23 maart 2022 om 09:41

Zo zullen ze het inderdaad wel zien. En daar doel ik ook op met; ergens snap ik hun wel. Hij is heel goed in zijn werk. En daarom kan hij van zeer grote waarde zijn,,Hij heeft het voor zichzelf verpest… anders had hij uiteraard bij absolute topclub kunnen werken. Antwerp is ook een mooie club, met fantastische fans. En daar valt nog genoeg te doen, want de club zit nog steeds in de lift en is de weg omhoog ingeslagen.

Ik lees hier boven veel reacties die Overmars prijzen maar deze man wordt weer in het zadel geholpen door iedereen en bijna iedereen is vergeten dat hij vrouwen lastig gevallen heeft. Maar voor mij blijft het een viezerik net als Marco Borsato, Ali B en Jeroen Rietbergen etc

23 maart 2022 om 10:32

Helemaal mee eens. Je ziet erg veel reacties die zeggen dat de vrouwen zich aanstellen, dat het maar foto’s zijn en zelfs reacties dat Overmars het slachtoffer zou zijn… Je ziet aan die persconferentie en aan de verklaring van Overmars dat die niet eens wist dat hij fout zat. Hier kun je dus zien dat het nog erger is dan gedacht en ook veel dieper omdat die dus niet wist dat foto’s van je geslachtsdeel sturen naar vrouwen niet kan.

23 maart 2022 om 11:03

@Bart en Arsenal,Nou, verlicht ons. Wat heeft hij precies gedaan. In welke context en wat is hetgeen hij precies, dus geen gelul over dat hij bij Ajax is weggestuurd, maar waar is hij PRECIES om weggestuurd. Zonder dat te weten kun je hem echt niet veroordelen. We weten enkel een kant van het verhaal maar de beste man is inmiddels overal al aan de schandpaal genageld. Ik verdedig hem niet doordat ik de verhalen niet ken, maar het wil er bij mij echt niet in dat iemand zonder enige context een pik naar iemand stuurt, vooral niet als je die persoon persoonlijk kent door een werkrelatie. Dat weiger ik echt te geloven. Ik denk dat hij bij Ajax is weggestuurd doordat het voice schandaal echt net een week? ervoor was en Ajax waarschijnlijk in paniek geen andere optie wist dat hem maar uit zijn functie te ontheffen. In een andere maand had hij waarschijnlijk gewoon aan zichzelf kunnen werken, zonder direct zijn baan te verliezen. We weten het simpelweg niet.

23 maart 2022 om 11:18

Niemand weet wat er precies gebeurt is. Maar dat is ook zo bij Ali B, Marco, Jeroen etc. Dan kun je ze toch nog steeds veroordelen? Overmars stuurde dickpics zonder dat die vrouwen dat wilde zoals bekend was. Jij wil niet geloven dat die dat doet maar misschien moet je dat wel doen. Ik vind dat als je doet wat hij gedaan heeft (Dickpics sturen en stalking gedrag) dat je hem echt niet op zijn plek kon laten zitten. Nogmaals hij heeft zelf ontslag genomen omdat die wist dat die anders ontslagen zou worden. Weten we het hele verhaal? Nee, weten we voldoende om hem te veroordelen door oa ongevraagd dickpics te sturen? Ja dat weten we. Dat jij dat niet vind is jouw mening. We weten dat hij het ongevraagd heeft gedaan. Dat is genoeg context.

23 maart 2022 om 11:23

Je verdraait mijn woorden. Ik geloof er niet in dat iemand zonder enige context, dus zonder überhaupt een soort van gesprek of wederzijdse interesse, zomaar zonder enige aanleiding een foto van zijn snikkel naar een vrouw stuurt. Althans, dat doet niemand onder de 16 die niet lollig wilt doen. Dan kan het nog steeds ongewenst zijn, maar het feit dat er geen aangiftes liggen en er eigenlijk amper tot niets is uitgelekt vooralsnog, sterken mij wel in die theorie. Met dat laatste ben ik het simpelweg niet eens. We weten amper tot niets. '' vrouw opgepakt na moord op man ''. Zal door menigeen worden gelezen als TERECHT! Wegrotten in de bak! Moordenaar!. Maar als je dieper gaat kijken en hoort dat die vrouw 40 jaar wekelijks in elkaar werd getimmerd en er simpelweg niet meer tegen kon wordt het dus ineens een heel ander verhaal. Dat is even een extreem voorbeeld van de context die ik bedoel. Iemand veroordelen zonder te weten hoe het nou allemaal precies zit is wel heel erg simplistisch.

Overmars mag natuurlijk gewoon in de voetbalwereld blijven werken, maar dit is echt heel snel. Uit zijn reactie kon ik ook niet echt halen dat hij er spijt van had. Ik vind dit ook veel over Antwerp zeggen. Die vinden hun ambities belangrijker dan hun werknemers. Ongetwijfeld zullen veel werknemers van die club niet blij zijn met deze aanstelling.

23 maart 2022 om 10:53

Dat is ook het probleem, heel veel mensen vinden het niet zo erg wat ie heeft gedaan. Dat zie je ook terug in de reacties hier en op andere berichten van Overmars. Antwerp ziet een goude kans die ze met twee handen aangrijpen. Aan de ene kant zien ze een top TD die hun doelen kan behalen en aan de andere kant vinden ze zn acties niet zo heel erg. Zou wellicht anders zijn geweest als ie minder jarige meisjes had lastig gevallen. Sowieso heeft de eigenaar van Antwerp al een naam qua morele kwesties. Dus ja heel veel sterkte aan de vrouwen die daar werken.

23 maart 2022 om 13:13

Elk uitstadion waar ie komt zullen mensen hem er aan herinneren Ook benieuwd als er een vrouwelijke voorziter van een club zal zijn bij de tegenstander zal zich dan opgelaten voelen bijmr D*ckpic , want dat gaat nooit meer over , zeker niet bij supporters van de tegenpartij

Hoe raar is het ook voor Overmars om weer te gaan werken en te bellen met contacten, elke transfer die hij binnenhaalt of verkoopt staat onder een vergrootglas. Wie wil er nou zaken doen met de dickpicman, dan moet het wel een héél lucratieve deal zijn. Dat Antwerp hem dan ook nog eens een miljoen per jaar overmaakt is al een slimme deal van Overmars opzich, die zou eigenlijk terug naar Go Ahead moeten voor 80k per jaar maximaal.

23 maart 2022 om 13:10

Kom op zeg, moet je eens kijken wie de eigenaren zijn van de grote clubs in deze wereld. CL gesponseerd door Gazprom, WK in Qatar. Real, Barca en Juve willen een SL oprichten met behulp van Saudi Arabië. Die boeit dit echt allemaal niks.
Sterker nog, in de voetbalwereld boeit het de meeste geeneens. Moet je eens kijken wat er elke week n de kleedkamers gezegd wordt op de amateurvelden Maar door de publiciteit krijg je de niet voetbal fans die helemaal los gaan.
Vergelijk het maar met Johan Derksen. Die Genee elke keer helemaal in de kramp maar uiteindelijk boeit het de adverteerders helemaal niets. Gewoon even stil zitten totdat het overgewaaid is en weer door.

23 maart 2022 om 13:16

Je maakt een erg goed punt, ik overtrek het misschien wel een beetje allemaal. Er hangt alleen wel erg veel publiciteit hier om heen op dit moment en het komt erg dichtbij. Het gedrag van de mannen bij VI ligt natuurlijk wel in de lijn der verwachtingen, en de deals met rijke oligarchen en despoten (en hun shady bedrijven) zijn natuurlijk voor veel mensen een beetje een 'ver-van-mijn-bed'-show. Het zal vanzelf een keer overwaaien maar ik betwijfel of dit huwelijk van Overmars met Antwerp een gelukkig huwelijk wordt, ik denk dat het eerder iets weg heeft van het huwelijk van Overmars met zijn eigen vrouw.

Wel lekker, mag je bij een van Europa's beste jeugdopleidingen het technisch beleid doen, waar het moeilijk falen is en je enorm veel commissies en bonussen opstrijkt, laat je desondanks geen onuitwisbare indruk achter door vrijwel enkel te falen in de laatste twee seizoenen, en dan krijg je nog zo'n top salaris. Marc mag dan wel geniepig zijn maar zelfverrijking daar is hij nog veel beter in!
Wedden dat hij weer deals gaat maken met Raiola?

23 maart 2022 om 13:12

Zelfverrijking? Hij heeft gewoon een baan waarvoor hij salaris krijgt. Dat is geen zelf verrijking. Dat heet werken.
Zelfverrijking is financieel voordeel dat mensen met macht zichzelf toe-eigenen.

23 maart 2022 om 18:59

Nou bij Ajax was daar echt wel sprake van, of denk je dat het toeval was dat Marc ineens contracten van Raiol spelers liet aflopen zonder ze op tijd te verkopen. Onder de noemer van 'we geloofden hem op zijn blauwe ogen'.... Daar was met Boilesen en anderen totaal geen sprake van vreemd genoeg.

24 maart 2022 om 09:11

Ik geloof niet dat ik je kan volgen. Het contract met Brobbey liep af maar daar was Ajax al anderhalf jaar mee bezig. Brobbey kon bij Ajax nog geeneens een hele wedstrijd spelen dus hoe die in de zomer verkocht had moeten worden?
Verder zou ik niet weten wie er uit de stal van Raiola gratis vertrokken is?

23 maart 2022 om 13:47

als ie belast wordt als ee nnormale doorsnee belg zal hij er netto niet zoveel meer aan overhouden als bij ajax hoor

Vrouwen moeten massaal aangifte doen, en dan zit Antwerp met een veroordeelde zedendelicent als hun TD. Denk dat dan gauw over is. Ook zal elke uit supporter Overmars er aan herrineren wat ie gedaan heeft.

23 maart 2022 om 14:29



Ik vond het wel heel erg opgeblazen hoor, kom op je kan ook overdrijven. Is hem gegund een nieuw begin... ik keur het weer niet goed laat dat duidelijk zijn.

Ja waarom ook niet. Vervelende nare club dat Antwerp. Met een eigenaar die helemaal niks met voetbal heeft en totaal geen liefde en binding heeft met de club. Dit is voor Paul Gheysens puur een zakelijk project. Als hij er geen zin meer in heeft of het gaat niet zoals hij wil dan verkoopt hij de club weer gewoon. Antwerp is voor Gheysens een manier om zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld te verdienen

Het punt met dergelijke functies is dat ze de club kunnen maken of breken. Daarnaast is het vitaal voor inkomsten. Dus als hij tientallen miljoenen verdient voor de club zou een hoog salaris prima gerechtvaardigd zijn.
Bonussysteem kan ook verkeerde prikkels opleveren. Niettemin zou ik eerder voor het Ajax model kiezen, mooi basissalaris en hoge bonus op zowel prestatie eerste, minimaal uitgaande transfervrije spelers en hoge transferinkomsten, heb je ze allemaal te pakken (muv voorrang eigen jeugd, dat is nog wel een issue)

Ik vind het salaris helemaal niet zo hoog. Zeker als hij straks wat goede miljoenendeals gaat afsluiten

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren