Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Messi stemde niet op Lewandowski: ‘Heb niks fout gedaan’

Laatste update:

Ondanks dat Lionel Messi geen punten aan hem toekende, won Robert Lewandowski deze week voor het tweede jaar op rij de UEFA Men’s Player of the Year-award. Volgens de spits van Bayern München, die zelf Jorginho op één had staan, moet er echter niet teveel achter de keuze van Messi worden gezocht. De Poolse aanvaller moest bij de Ballon d'Or Messi nog voor zich dulden, maar werd nu dus wél beloond voor zijn uitstekende prestaties.

Enkele maanden geleden legde Lewandowski het in de strijd om de Ballon d’Or-verkiezing nog af tegen Messi. De Argentijn bewierookte destijds de spits van Bayern en stelde in zijn overwinningsspeech voor om de Ballon d’Or van 2020 met terugwerkende kracht alsnog toe te kennen aan Lewandowski. De prijs werd dat jaar niet uitgereikt vanwege de coronapandemie. Voor de UEFA Men’s Player of the Year-award verkoos Messi deze week echter zijn ploeggenoten Neymar en Kylian Mbappé en Real Madrid-spits Karim Benzema boven Lewandowski.

“Als je zijn uitspraken na de Ballon d'Or bekijkt, dan waren het mooie woorden van hem”, reageert Lewandowski. “Dat was heel aardig van hem. Over zijn keuze nu moet je bij hem zijn. Ik heb niets verkeerd gedaan waarover hij boos op me kan zijn, behalve op sportief gebied. Het was zijn keuze en die moet ik respecteren. Ik moet er niet zuur over zijn. Ik had hem in ieder geval op de tweede plaats gezet.”

In de top drie van Lewandowski moesten Messi en Cristiano Ronaldo voorrang verlenen aan Jorginho. De spits van Bayern vond dat de Italiaans international de onderscheiding meer verdiende na een jaar waarin hij de Champions League en het Europees kampioenschap won. “Ik kijk altijd naar aanvallende spelers, maar wat Jorginho heeft gewonnen, betekent veel”, zo verklaarde Lewandowski zijn keuze. “Je moet altijd neutraal blijven. Hij scoorde ook belangrijke doelpunten ondanks dat hij een nummer zes is. Hij kende een waanzinnig jaar met Chelsea en Italië.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Messi gooide toen waarschijnlijk gewoon wat teksten voor de buhne eruit om een wit voetje te halen bij mensen die zijn Ballon D'or onterecht vonden. Uiteindelijk moet hij zelf weten op wie hij stemt

19 januari 2022 om 11:52

Of hij meende dat hij vond dat Lewa het jaar ervoor hem verdiende, wat ook zo was.. Waarom zou het voor de buhne zijn? Iemand een jaar eerder de beste vinden, maar dit jaar niet kan toch? Of zou jij in je verkiezing de resultaten van een jaar daarvoor meenemen in je mening? Dat zou echt onzin zijn namelijk.

Vind het op zich al wat zeggen dat hij Benzema meeneemt en volgens mij heeft Messi vaker op Mbappe en Neymar gestemd dus is ook niet zo van 'ik doe dit omdat het mijn teamgenoten zijn'

19 januari 2022 om 11:56

Neymar is een geweldige speler maar die heeft toch geen geweldig seizoen achter de rug? Dit was een van de mindere seizoenen van Neymar. Lewandowski draait nu ook gewoon een veel beter seizoen dan Neymar dus die keuze lijkt me niet objectief

19 januari 2022 om 11:56

@Isco24, als je hem zelf kan winnen dan stem je natuurlijk niet op de ander. Zo werkt dat gewoon. Net als Lewa. Ronaldo en Messi hebben ook altijd lovende woorden over elkaar maar stemden ook nooit op elkaar.

19 januari 2022 om 11:57

Messi heeft vaak genoeg op ronaldo gestemd..

19 januari 2022 om 11:59

Wat was de top drie van Messi dan vorig jaar?

19 januari 2022 om 12:03

Ik heb het maar even zelf opgezocht: 1. Neymar 2. Mbappé 3. Lewandowski. Die uitspraak van Messi kan dus wel met een korreltje zout genomen worden.

19 januari 2022 om 12:28

Vind het eerder mooi als hij voor de verkiezing zegt dat Lewandowski het verdient ipv een jaar later. Dat is namelijk nogal gemakkelijk.

19 januari 2022 om 13:04

Misschien dacht hij dat als hij Lewandowski niet mee zou nemen in de top 3 meer kans zou hebben om meer punten te krijgen?

19 januari 2022 om 13:30

Messi heeft gezegd dat Lewandowski het zou hebben verdiend, omdat hij waarschijnlijk de meeste stemmen zou krijgen. Dus geen korreltje zout.

19 januari 2022 om 13:31

"Uitspraak van Messi kan met een korreltje zout genomen worden".

Hij stemt tenminste op Lewandowski, al is het op plek 3. Lewandowski daarentegen stemt al sinds hij captain is bij Polen en mag stemmen niet op Messi (sinds 2014, dus al 8! jaar op rij) waaronder 2015 en 2019 (toen Messi gewoon de beste was) en 2021 (waarin Messi, kijkend naar de timeframe van FIFA tussen Oktober 2020 en Augustus 2021 ook gewoon grote favoriet was).

Zelfs in 2020, toen Lewandowski duidelijk zou winnen, durfde hij niet op Messi te stemmen (omdat Messi de enige was die enigzins in de buurt kon komen van Lewandowski, ondanks het feit dat iedereen kon zien dat Lewandowski/Bayern van een ander niveau waren).

En uiteindelijk praten we nu alsnog over de 2021 "The Best" awards, Messi had sowieso geen invloed op de 2020 Ballon d'Or omdat alleen journalisten konden stemmen (en het zijn diezelfde journalisten die besloten om het niet te houden, niet Messi)...

19 januari 2022 om 13:37

Vind het eerder mooi dat Lewandowski Messi zijn woorden over de 2020 Ballon d'Or verwacht te zien in de uitkomst van de 2021 The Best awards, uit een timeframe van Oktober 2020 - Augustus 2021, waarin Messi gewoon de favoriet was. Ook mooi dat hij verwacht dat Messi zijn woorden kracht kon bijzetten, niet wetende dat er alleen door journalisten gestemd wordt voor de Ballon d'Or en Messi dus sowieso geen invloed kan hebben (of was het Messi die de 2020 Ballon d'Or had gecancelled?).

Feit is en blijft dat Messi de afgelopen 3 "The Best" awards, waarin Messi in 2 daarvan favoriet was, vaker op Lewandowski heeft gestemd dan Lewandowski op Messi heeft gestemd sinds hij captain van Polen is en daarom mag stemmen (sinds 2014). Daarin kan je zien dat Lewandowski zelf ook niet zo een lieverdje is, maar mensen vergelijken liever de stemming van een 2021 award met woorden over een niet gegeven award in 2020, waarin de spelers in kwestie zelf geen stem in zouden hebben...

19 januari 2022 om 11:54

Messi zn uitspraak ging over 2020, dat staat los van z'n stemming voor 2021. Maar ze maken allemaal aparte keuzes met neymar, jorginho etc. Iedereen hanteert zijn eigen criteria zo lijkt het. Maar ik denk niet dat ze dit erg serieus nemen. Wordt waarschijnlijk binnen een halve minuut ingevuld en opgestuurd. Ze zullen geen analyse doen over alle prestaties en statistieken per speler.

19 januari 2022 om 11:58

Dat is zeker waar en daarom neem ik hem ook niks kwalijk. Ik neem al die verkiezingen op de gouden schoen na toch niet heel serieus

19 januari 2022 om 13:03

Gouden schoen is dan ook geen verkiezing.

19 januari 2022 om 13:05

Klopt inderdaad. Ik had het individuele prijs moeten noemen eigenlijk

19 januari 2022 om 13:31

Maar in 2020 had hij Lewa ook niet op 1 staan…

19 januari 2022 om 13:53

Messi is tenminste collegiaal en stemt alleen op spitsen en ook op Benzema, wel veel respect daarvoor. Lewandowski die dan op Jorginho stemt op 1 is schandalig, hij wilde wss geen competitie. Messi weet ook wel dat de Bundesliga een farmers league is, ik zou Benzema op 1 hebben, die man krijgt zijn credits echt niet.

19 januari 2022 om 14:11

@ACM4LIFE

Wel tenminste in de top 3. Iets wat Lewandowski al 8! jaar lang (sinds hij captain van Polen was in 2014) niet kan opbrengen als het gaat om Messi..

19 januari 2022 om 14:12

Dat is niks van waar dat zei hij ja, maar zelf niet eens op hem stemmen, het is Messi dan kom je met alles weg, dat betreur zeer dat het goed wordt gepraat, hij gunt lewandwoksi gewoon niets dat is gewoon zo.

19 januari 2022 om 14:16

@Aqua1

Waarom moest Messi op Lewandowski stemmen in 2021, vanwege zijn woorden over een afgeblazen verkiezing in 2020, waarin Messi überhaupt geen invloed had kunnen hebben omdat alleen journalisten konden stemmen?

Hij gunt Lewandowski in ieder geval veel meer dan Lewandowski Messi wat gunt, getuige van het feit dat Messi het wel in zich kon opbrengen om op Lewandowski te stemmen in zijn beste jaar (2020), terwijl Lewandowski het al 8! jaar lang niet kan opbrengen om op Messi te stemmen, waaronder het jaar 2015 en 2019 waarin Messi by far de beste was (met alleen Virgil van Dijk als grote concurrent).

19 januari 2022 om 12:12

Had hij het niet over 2020 toen? Stemming dit keer ging over 2021.

19 januari 2022 om 12:28

Messi gaf aan dat hij vond dat Lewandowski hem vorig jaar verdiende. Dit jaar heeft hij er niks over gezegd, of ik moet wat gemist hebben.

19 januari 2022 om 14:23

Maar vorig jaar zette hij hem op de derde plek

19 januari 2022 om 14:37

Voor de "The Best" awards, wat niet hetzelfde is als de Ballon d'Or, waarbij alleen journalisten een stem konden uitbrengen (en besloten het te cancellen).

Hij zette hem inderdaad op plek 3, maar dat is nog altijd een stem op Lewandowski en Messi gaf ook eerlijk aan dat hij Neymar en Mbappe altijd een stem zou geven.

Lewandowski op plek 3 in 2020, is nog altijd veel meer dan Messi 8! jaar lang niet in de top 3 te doen, zoals Lewandowski maar al te graag doet sinds hij recht heeft op het stemmen.

19 januari 2022 om 13:09

Messi zegt denk ik wel vaker dingen voor de buhne. Ik vind het een goede voetballer maar niet echt een persoonlijkheid .

Jorginho op 1 vind ik schandaliger dan lewandoski niet in je top 3..

19 januari 2022 om 11:51

@marieke90,

Ik vind de keuze met zijn verklaring opzich wel prima, wint het grootste toernooi met clubteam en met landenteam. In beiden een flink aandeel gehad, dus geheel onlogisch is het niet.
Vind het minder logisch dat Messi of Ronaldo op deze lijsten terugkomen.

19 januari 2022 om 11:57

Hoewel het winnen van prijzen belangrijk is, moet je individueel toch ook uitblinken. Jorginho scoort penalty's en speelt vaak een 7, maar eigenlijk nooit een 9. Daarom zou hij niet in de top 3 moeten staan. Individueel is hij gewoon minder dan de rest en zelfs bij chelsea geen onbetwiste basisspeler met kovacic en kante.

19 januari 2022 om 12:04

@hazardinho,

Zeker waar, maar welke namen hebben afgelopen jaar prijzen gepakt EN geïmponeerd ?!
Daarbij is het erg genoeg dat Tuchel, Kovacic vekiest boven Jorginho.
Kovacic is een lompe, logge speler, die meer fout doet dan goed.
Snap wel dat je met zulke keuzes al zo'n stuk achter Mancity staat.

19 januari 2022 om 12:05

Mee eens. Jorginho is een nuttige teamkracht maar geen bepalende speler. Het is geen Modric of De Bruyne ofzo

19 januari 2022 om 13:27

Nouja ik zou zeggen messi, die statistisch op de meeste vlakken hoog scoort, prijzen won en beste speler was op de copa. Kante was buiten de cl eindfase niet goed genoeg en lewandowski ontbrak in de belangrijkste wedstrijden. Van het rijtje messi, lewa, kante, salah, benzema, mbappe zou ik dan over het totaalplaatje zeggen messi en kort erachter
lewa. Ook op 433 werd overigens messi gekozen over ruim 40 miljoen stemmen.

19 januari 2022 om 13:51

@hazardinho,

Messi, scoorde in 11 wedstrijden bij PSG 1 doelpunt.
Scoorde in de Copa alleen in de achtste finale en in de finale, scoorde in de WK Kwalificatie 6 goals in 13 wedstrijden, waarvan 3 in 1 wedstrijd, scoorde bij de Copa America slechts 4 keer.

Zo overtuigend waren zijn cijfers niet, dus waarom hij uberhaupt in die lijst hoort, geen idee. Enige prijs die hij pakt is de Copa America.

Prachtige bestempeling op zijn geweldige carriere, maar om hem daarvoor te selecteren, zeker niet nodig.

19 januari 2022 om 14:04

@j3ro3ntj33__

Wat Messi heeft gedaan in de afgelopen paar maanden boeit niet (of zou niet moeten boeien/had niet moeten boeien) aangezien de timeframe voor deze award tussen Oktober 2020 - Augustus 2021 was. Daarin blonk Messi gewoon uit. Lewandowski had in die periode alleen een aantal goals meer, maar qua prijzen was het gelijk en al het andere wat van invloed kon zijn was in voordeel van Messi.

"Scoorde in de Copa alleen in de achtste finale en in de finale, scoorde in de WK Kwalificatie 6 goals in 13 wedstrijden, waarvan 3 in 1 wedstrijd, scoorde bij de Copa America slechts 4 keer."

Ook fijn om te weten dat je de Copa del Rey alleen hebt gekeken wachtend op doelpunten van Messi, maar zijn impact buiten de doelpunten om negeert, zoals de passes voor de comeback in 2 minuten tegen Granada na minuut 90 (natuurlijk laat je duidelijk zien dat je of aan scorebordjournalistiek doet, of de wedstrijden wel hebt gezien maar je hier gewoon niet eerlijk bent en zijn impact bewust onderbelicht).

Hij speelt helaas geen WK kwalificatie wedstrijden tegen parttimers of landen die heel laag staan op de ranking.

Vraag me ook af hoe Lewandowski het deed op het EK en hoevaak hij scoorde dan...

Ook vergeten dat alleen goals op een eindtoernooi tellen, helemaal voor spelers die compleet anders zijn. Dat Messi topscorer van het toernooi was, de meeste assists leverde, beste speler van het toernooi was en het toernooi won is natuurlijk niks bijzonders.

"Enige prijs die hij pakte is de Copa America"

Copa del Rey 2021 is geen prijs?

Het blijkt maar weer dat ook jij, net zoals een heleboel mensen hier, niet eens op de hoogte bent. En dan wil jij zijn nominatie in twijfel trekken...

19 januari 2022 om 14:24

Messi scoorde niet in de finale van de Copa. Of ik moet me vergissen of dat was Di Maria

19 januari 2022 om 14:38

@sergiobiscuits,

leuk dat je mij ervan beschuldigd niet op de hoogte te zijn, maar Messi speelde in de WK kwalificatie gewoon elke wedstrijd in de poule, waar toch ook niet de sterksten inzitten. Waar hij uitgerekend tegen Bolivia 3 keer scoorde, tegen Chili 1 maal en tegen, tegen Venezuela en tegen Urugay.
De nummer 6, 7, 8 & 10 uit de poule.
Tegen de hoger genoteerden zie je hem niet.

In de copa del Rey scoort hij 1 maal tegen Real Vallecano, en 2 keer in de finale, in de finale scoort hij de 0-3 en de 0-4, moment dat de tegenstander vol druk gaat zetten in een alles of niets poging.

Daarbij scoort hij in de competitie niet tegen Real, niet tegen Atletico. Kortom, hij maakt zijn doelpuntjes wel, maar in belangrijke wedstrijden laat hij het aardig afweten. Messi zijn tijd is helaas gewoon voorbij.

Daarbij is het nationale team waarmee Messi zijn Interlands speelt natuurlijk niet te vergelijken met het team van Polen. Ook zijn de Europese tegenstanders vele malen sterker dan die je gaat krijgen in America. Daarbij, Messi was topscorer samen met Diaz, waar Diaz 2 wedstrijden minder nodig had voor hetzelfde aantal doelpunten.

Oh ja, Copa del Rey, die was ik inderdaad vergeten, maar verder klopte mijn verhaal goed

19 januari 2022 om 14:39

@japie_krekel,

Copa del Rey

19 januari 2022 om 14:42

Hij praat daar over de Copa del Rey. Pas later praat hij over de Copa America.

19 januari 2022 om 15:21

@j3ro3ntj33_

Kortom, het grootste gedeelte van je verhaal gaat alleen om de doelpunten, alsof alleen dat Messi zijn spel maakt en zelfs dan vind je een extra criteria om de waarde van zijn doelpunten minder te maken (oh het was niet tegen real, oh het was pas de 0-3), alsof de andere goals minder waard zijn wanneer het uiteindelijk om het aantal punten gaat en alsof Messi buiten zijn goals om niks toevoegd aan het team.

"Hij scoort niet tegen real en atletico, dat zijn belangrijke wedstrijden"

Barcelona had zelfs nadat Messi "niet scoorde tegen real en atletico in belangrijke wedstrijden" kampioen kunnen worden en ze lieten het juist aan het einde van het seizoen liggen tegen de "kleine clubs", die op dat moment juist de "belangrijke wedstrijden" waren. Verlies tegen Granada (waarin ze voor het eerst dat seizoen de kans hadden om een speelronde bovenaan af te sluiten), gelijkspel tegen Levante en verlies tegen Celta in de laatste maand zorgde ervoor dat ze van titelfavoriet naar plek 3 konden gaan. Frappant is dat Messi in deze "kleine, onbelangrijke" wedstrijden scoorde en dat Barcelona ze alsnog weggaf (en daarmee de titel ook). Scoren tegen de nummer 1 tot en met 6 of Atlético of Real Madrid alleen red je het niet mee, denk dat jij dat ook wel kan inzien.

Anyway, zoals ik al zei, je focust alleen op doelpunten en specifieke situaties en momenten en je past ze alleen toe wanneer het om Messi gaat (doe je ook hetzelfde bij Lewandowski?). Als het gaat om Lewandowski haal je wel context erbij om hem te verdedigen, bij Messi boeit de context niet.

In je 1e comment zei je al "zo boeiend waren zijn cijfers niet". Eigenlijk had ik toen al moeten stoppen met lezen.

19 januari 2022 om 15:28

@j3ro3ntj3 De Spaanse KNVB beker

19 januari 2022 om 15:38

@sergiobiscuits,

Je spreekt jezelf anders toch aardig tegen, want weer beschuldig je mij van het uitpakken van specifieke situaties en momenten, maar wat doe jij dan?

"frappant is dat Messi in deze "kleine, onbelangrijke" wedstrijden scoorde en dat Barcelona ze alsnog weggaf"

Dan is het "barcelona scoorde en gaf het weg" of " Messi scoorde en gaf het weg". Maar nu ga je Messi de credits geven, maar daarna is het de fout van anderen. Misschien had hij dan net een keertje meer moeten scoren

Maar dit word een eindeloze discussie. En helaas voor je, ik ben ook een Messi fan en totaal geen fan van Lewa, maar Messi verdient het gewoon niet !

19 januari 2022 om 13:00

IK ben het niet met je eens Marieke, mensen mogen toch stemmen waarop ze willen?
Dat is het hele systeem van een prijs obv stemmen.
Ik zou wellicht zelf ook niet de keuze van Messi hebben overgenomen, echter wel een vrije keuze. Dat is democratie he.

19 januari 2022 om 13:10

Marieke zegt ook niet dat Lewandowski (en dus niet Messi, want die had Mbappé en Neymar en dus niet Jorginho, waar Marieke het over heeft) die keuze niet mag maken. Ze zegt dat het schandalig (lees: heel vreemd) is dat je een speler als Jorginho als beste voetballer kiest. Dus je verhaal over democratie is een beetje vreemd.

19 januari 2022 om 14:15

Inderdaad. Met de logica van Lewandowski zou je ook Emerson Palmieri tot 's werelds beste speler van het jaar kunnen benoemen.

19 januari 2022 om 15:21

Want? Als basisklant Champions League én EURO 2021 gewonnen. Dat vind jij geen sterk cv voor nominatie?

19 januari 2022 om 16:18

Juist, want laten we doen alsof het winnen van die prijzen geen teamprestatie is ofzo. Als PSG nu de CL wint en Argentinië het WK gaan we toch ook niet met zijn allen op Paredes stemmen? Jorginho draagt buiten penalties niets bij. Hij is gewoon een speler die in het rijtje met Wijnaldum hoort, alleen dan zonder eindproduct.

achja of ze nu wel of niet op elkaar stemmen
wat maakt het uit
dan kunnen we hier iedereen een discussie over hebben

meeste stemmen gelden en wie dan bovenaan staat verdient de prijs
hoe je hem uiteindelijk wint maakt niet uit en de Ballon Dór gaat Lewandowski zeker nog wel winnen

19 januari 2022 om 11:54

Zeker? Als Bayern geen cl win zal lewandoski nooit de ballon dor winnen,dat gaan bundesliga goals echt niet voor je doen en met Polen zal hij nooit een prijs winnen..

19 januari 2022 om 11:59

naja zeker ben je er nooit van natuurlijk
als Lewandowski de prijzen niet wint die jij hier noemt zal het inderdaad lastig worden
maar vind juist dat ze eens niet naar de prijzen alleen moeten kijken
maar ook naar de prestatie van een speler op zich

19 januari 2022 om 12:07

@vastrekuh22,

Waarom ze de CL winst en Wk/ek zo zwaar meenwegen; Om kleinere spelers eruit te halen.
Anders had bijvoorbeeld Tadic deze prijs zo kunnen ophalen, record aantal assist, kampioen van Nederland, bekerwinnaar, JCS winnaar en aanvoerder van het team.

Alleen die record-aantal assist zou zomaar een reden kunnen zijn voor een titel.

Snap dat echt niet dat Jorginho persé erkenning moet krijgen omdat hij prijzen heeft gewonnen met teams waar hij onderdeel van uitmaakte. Het is niet dat hij alle teams zo dusdanig op z'n kop zette dat het een mega verschil maakte. Het is niet zo dat het een onmisbare speler is. Dat zie je nu ook zeker terug omdat die niet eens meer basis speelt bij Chelsea.

19 januari 2022 om 11:55

@gertjuh,

Hij speelde vorig seizoen gewoon ruim 3000 minuten, wat gelijk staat aan zo'n 36/37 complete wedstrijden. Daarbij speelde hij bij Italie ook gewoon standaard in de basis, hij had wel degelijk een aandeel.
Kan jij mij dan vertellen waarom Messi de Ballon d'or moest winnen ? Of waarom hij überhaupt geselecteerd werd ?!

19 januari 2022 om 12:58

Niemand zegt ook dat Jorginho geen aandeel heeft in het succes, als je alles speelt ben je gewoon een onderdeel van het succes, maar sommige vinden hem gewoon overrated, ik kijk niet genoeg Chelsea om daarin mee te kunnen oordelen, maar bij Italië vind ik hem altijd kleurloos. Een type Milner; is nergens echt heel goed in, maar veel ervaring dus wordt hij veel gebruikt. Nu heeft Jorginho nog als kwaliteit Penalty’s nemen. En is captain

19 januari 2022 om 13:28

Alles behalve kleurloos was hij bij Italië. Was veruit de beste middenvelder van ons. Wat een toptoernooi speelde hij, jammer dat mensen dat niet kunnen zien. Ondergewaardeerd

19 januari 2022 om 12:37

Omdat je niet voor de directe tegenstander moet stemmen als je die prijs wil winnen, dat zou niet slim zijn. Je stemt op iemand die hem waarschijnlijk niet gaat winnen, aangezien je niet op jezelf kan stemmen.Al met al, dit soort prijzen hebben werkelijk niks met voetbal te maken. In zijn kern is het een teamsport. Ja je hebt verschillende kwaliteit spelers, maar dan moet je ook prijzen uitdelen op basis van statistieken en niet dmv een popularity contest

Eindelijk dat deze onzin voorbij is. Ballon d'or, Player of the Year.. Het is allemaal een populariteitswedstrijd waarin de spelers ook nog eens strategisch gaan stemmen. Het heeft oprecht niets met de beste te maken. Hoe kan het ook in een teamsport? Hoe goed je ook mag zijn, je blijft altijd afhankelijk van de 10 anderen die je laten excelleren of juist je talent in bedwang houden.

Salah, De Bruyne , Jorginho.
Het gaat zich toch om debeste voetballer en dat is Lewandowski zeker niet.
In de Duitse comp veel goalen maken is tegenwoordig echt niet meer zo lastig, voor 10 jaar terug zoveel goalen maken daar dát was lastiger geweest. Zeer middelmatige competitie tegenwoordig

19 januari 2022 om 14:16

Oké, en 9 goals en 2 assists in 6 wedstrijden CL dit seizoen, wat vind je daar dan van? Of het jaar dat ze CL wonnen met 15 goals en 6 assists in 10 wedstrijden? Lewandowski is een absolute topspits en topvoetballer. Als je dat niet wil zien heb je echt oogkleppen op.

20 januari 2022 om 09:29

Wijs me svp wáár ik schrijf dat hij geen topspits is. Maar je zegt het perfect, het is een goede spits maar zeker niet de beste voetballer.

19 januari 2022 om 15:56

Dat kan je dan ook zeggen over LaLiga en de Ligue 1 want de Bundesliga doet daar zeker niet voor onder de laatste jaren

20 januari 2022 om 09:26

Het gast zich toch over lewandowski en die speelt in een tegenwoordig matige competitie

Laten wij eerlijk zijn, als je hem zelf kan winnen dan ga je toch niet op je concurrent stemmen

19 januari 2022 om 12:12

Precies. Alleen maar logisch dat ze niet op elkaar hebben gestemd. Snap de “commotie” ook niet echt daarom.

19 januari 2022 om 13:25

Daarom. Lewandowski heeft in 2014 (het jaar dat hij captain werd bij Polen en mocht stemmen) 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 ook niet op Messi gestemd. 2015, 2019 en 2021 was Messi één van de besten en in 2021 misschien ook Lewandowski zijn concurrent, Messi stemde in 2020 daarentegen wel op Lewandowski.

Als laatste snap ik sowieso niet wat de stemmen voor de 2021 The Best awards (waarin Messi gewoon een echte kanshebber was, kijkend naar de timeframe die FIFA had vastgesteld van Oktober 2020 tot Augustus 2021), te maken hebben met de woorden van Messi over de 2020 Ballon d'Or, waarin Messi notabene geen invloed op heeft aangezien alleen journalisten konden stemmen en diezelfde journalisten destijds geen verkiezing hadden...

19 januari 2022 om 14:03

Ook als het onterecht is? die ene stemt maakt een verschil wil je zeggen? verkondigen ja Lewandowski had hem moeten winnen, maar zelf er niets van menen en alsnog stemt hij niet op alles wat messi doet wordt weer recht gepraat en gebagatelliseerd moe wordt je ervan...

19 januari 2022 om 14:24

@Aqua1

Nogmaals Messi had het over de 2020 Ballon d'Or, je weet wel die ene verkiezing die werd afgeblazen vanwege corona en die ene verkiezing waarin ALLEEN JOURNALISTEN hun stem kunnen uitbrengen en Messi daardoor sowieso geen invloed heeft?

De stemmen die je hier ziet zijn voor de 2021 FIFA The Best awards, over een periode tussen Oktober 2020 - Augustus 2021, dus wat heeft het een met het ander te maken?

En als je dan toch over 2020 wilt beginnen, in de 2020 The Best awards, die Lewandowski overigens won, waarin Lewandowski en Messi wel hun stem konden uitbrengen, had Messi WEL een stem op Lewandowski uitgebracht terwijl Lewandowski dat NOOIT deed voor Messi, zoals Lewandowski dat al SINDS 2014 (het jaar dat hij captain werd bij Polen) NIET deed.

19 januari 2022 om 15:58

Ja en toen stond Lewandowski derde op Messi zijn lijst. Waarom niet op 1 dan als je vind dat hij hem toen verdiende. Allemaal teksten voor de buhne van Messi om zijn reputatie van ideale schoonzoon in stand te houden

19 januari 2022 om 16:56

@japie Messi zei dat over de Ballon dor. Daar mogen spelers niet eens stemmen. Dus heel je reactie gaat nergens over. Spelers zijn ook vrij om te stemmen op wie ze willen. Aangezien Lewandowski met uitzondering van dit jaar nog nooit op Messi gestemd heeft.

Lewa is ook maar een spits die doelpunten maakt puur sang meer niet en niets minder.

Individuelist of een speler zoals neymar mbappe messi ronaldo is hij nooit en nooit geweest. Enkelt maar intikkertjes .

Ik kies beter bij Bayern iemand die ze voor hem voorbereid die oog ik hoog dan hem .

Anders had Benzema ook zo'n titel verdiend jaren dat hij bij real Madrid speelt

19 januari 2022 om 13:46

"ook maar een spits die doelpunten maakt puur sang". "enkel(t) maar intikkertjes". Wat een man ben jij, lol. Als je Lewandowski zo neerzet, dan kun je beter stoppen met voetbal kijken. Gast heeft in 102 champions league wedstrijd, 82 goals gemaakt en 29 goals voorbereid. Dan ben je naar mijn mening toch echt wel iets meer dan een simpele goaltjesdief. In het seizoen dat ze de CL wonnen: 10 wedstrijden, 15 goals en 6 assists. Gast staat in de Bundesliga op 373 wedstrijden, 300 goals en 95 assists. Of je bent goed blind, of je moet vaker naar Bayern kijken.

19 januari 2022 om 14:13

Dat is hij ook . Goaltjesdief fgord geargumenteerd.
Krijg jij de bal vanuit de verdediging tot aan lewandowski met zijn spel. Ooit gehoord voor spelverdeler/ individuelisten / spelmaker . Zet jij hem op dat pisitie en kijk wat je er van krijgt.

Ik vind benzema mbappe completer .
Ah jij gebt enkelt een bayern bril op

19 januari 2022 om 14:21

Haha, wat een onzin krosto. Zet Jorginho in spits of Salah verdedigende middenvelder en het wordt ook niks.

19 januari 2022 om 14:23

Alleen maar intikkertjes. Lachwekkende opmerking, niet serieus te nemen.

19 januari 2022 om 15:34

Krosto, je hebt Lewandovski dus letterlijk nooit zien spelen. Want als je dat wel had, dan was je nooit of te nimmer tot jouw conclusie gekomen. Zeg dan liever niks als je niets weet van een speler.

19 januari 2022 om 15:54

@krosto1 - Gast, probeer eerst eens wat fatsoenlijke zinnen te schrijven. Typos kan nog, maar ik begrijp hier echt geen pepernoot van. En zo'n goedkoop argument: "je hebt enkel een Bayern bril op". Ik ben niet eens fan van Bayern, lol.

Was het ook niet zo dat Messi amper voetbal kijkt thuis? Volgens mij had hij dat ook een keer laten weten dat hij wel voetbalwedstrijden kijkt van Argentinië en weleens van wat clubs die hij interessant vind maar verder eigenlijk niet naar andere wedstrijden kijkt (net als veel andere profs trouwens). Kan me voorstellen dat hij ook niet zo een hele sterke indruk heeft van de andere spelers los van dat hij, net zoals iedereen, wel mee krijgt dat Lewondowski kapot maakt in Duitsland de overige algemene headlines.

Lewa verdiende hem in 2020, 2021 en waarschijnlijk ook in 2022. Want hoe het eruit ziet gaat hij gewoon verder. Het is een schande dat hij niet de ballon d'or heeft gewonnen maargoed. Voor mij nogmaals een bevestiging dat die prijs nergens over gaat. Het is namelijk belachelijk dat een Bergkamp, Iniesta, Pirlo, Neuer, Muller nooit een ballon d'or hebben gewonnen.

Ik vind dat Kimmich of Casemiro hem ook wel een keer mogen winnen daar komt Jorginho helemaal niet eens in de buurt.

19 januari 2022 om 12:30

Een fitte Kanté en Kovacic zijn imo zelfs beter op 8 en 6 dan Jorginho. Vind hem zelf helemaal geen top, zou ook bij Italië liever Verratti en Locatelli opstellen. Het is dat hij zoveel penalty's mag nemen, anders had hij het ook niet van zijn stats moeten hebben

Heel die puntensysteem is zo’n bullshit. Doe maar gewoon een onafhankelijke deskundige jury.

Volgens mij had Messi het destijds over de 2020 Ballon d'Or, niet over de "The Best 2021", dus snap ik dat ten eerste al niet.

Ten tweede zijn het journalisten die de Ballon d'Or winnaar bepalen en waren het ook diezelfde journalisten die bepaalden om geen verkiezing te houden in 2020, dus ook daar heeft Messi geen invloed op.

Als we dan gaan kijken naar de "The Best 2020", daar waar Messi wel invloed op had aangezien hij daar wel een stem had, die Lewandowski overigens won, zul je zien dat Messi WEL op Lewandowski had gestemd.

Ondertussen heeft Lewandowski sinds hij captain is bij Polen (2014) geen enkele keer op Messi gestemd. In 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 niet op Messi in de FIFA Ballon d'Or/"The Best" awards gestemd...

dit is ook weer zo'n award waar je eigenlijk geen reet mee kan.
ja leuk dat je collega voetballers stemmen, maar ik durf te wedden dat de meeste van deze spelers geen wedstrijd van andere competities of zelfs tegenstanders etc. bekijken.

19 januari 2022 om 13:38

Alle individuele prijzen in een teamsport zijn subjectief en gebaseerd op gunfactor. Het is immers onmogelijk om spelers op die manier te vergelijken en teamgenoten bepalen jouw succes. Vriendjespolitiek speelt een belangrijke rol.
Buiten voetballers kan ik mij sowieso niet voorstellen dat er mensen zijn die alle competities serieus volgen en verder dan wat samenvattingen komen. Een dag heeft maar 24 uur.

19 januari 2022 om 13:47

Dat is wel duidelijk na het zien van de FIFPRO World XI voor zowel de mannen als vrouwen. Die worden dus door alleen profvoetballers verkozen en zoals je vaak ziet zijn het "outdated teams/bekende namen" die erin komen.

Vrouwenelftal van Barcelona pakt de treble, 3 spelers van dat team zitten in de finaleronde voor de Ballon d'Or/The Best award, 0 spelers van dat team zit in de FIFPRO World XI, maar "bekende" namen die relevant waren op het WK voor vrouwen in 2019 zitten er wel allemaal in...

En ja, de stemmen van fans/journalisten/coaches/spelers slaan ook nergens op. Spelers stemmen op hun vrienden en als ze kans maken op de winst stemmen ze niet op hun concurrenten (alhoewel Messi op Benzema stemde en Benzema gewoon een concurrent was/had kunnen zijn).

Zoals al eerder vermeld over het vrouwenvoetbal, Barcelona pakt de treble, coach van Chelsea wint vanwege het pakken van de "domestic treble" ondanks het feit dat ze pak slaag kreeg van diezelfde Barcelona coach in de CL finale en het feit dat dat Barcelonateam gewoon ongeslagen alles had gepakt, met een ongekend doelsaldo. Misschien omdat hij een man was en ze liever een vrouwelijke coach wilden zien? Misschien omdat Engeland nog altijd wat populairder is bij mensen?

Ik snap echt niet dat dit altijd zo groot gemaakt word, Messi mag toch lekker zelf weten wie hij kiest? ik vind de keuzes van Messi niet verkeerd met Neymar en Mbappe. wel vind ik het verrassend dat hij Benzema kiest. dat is een Real speler. Real is nog altijd de grote rivaal van Messi oude club.

19 januari 2022 om 13:51

En als je kijkt naar de periode die beoordeeld had moeten worden (Oktober 2020 - Augustus 2021), was Benzema ook gewoon een groot concurrent voor Messi.

Messi stemde trouwens in de 2020 The Best verkiezing ook gewoon op Lewandowski, dus ik snap de hele commotie niet om de 2020 Ballon d'Or (een award dat gecancelled is en waarin alleen journalisten een stem zouden hebben gehad) te vergelijken met de stemming van de 2021 The Best awards (waarin Messi gewoon kanshebber/favoriet was aangaande de periode Oktober 2020 - Augustus 2021), vanwege de woorden van Messi waarin hij vond dat Lewandowski gewoon de Ballon d'Or had moeten krijgen in 2020...

19 januari 2022 om 15:59

Zijn oude club die hij als de wiedeweerga ontvluchtte toen PSG voorbij kwam

Hoe komt VZ er eigenlijk bij dat het om de "UEFA Men's Player of the Year" gaat? Die is allang al geweest en ging naar Jorginho. Lewandowski won de FIFA "The Best" award.

Hier staat niemand van te kijken toch, Messi roept wel vaker wat voor de bühne en is nou niet echt een pereoonlijkheid. Krokodillentranen bij zijn contract na het uitmelken van barca en nu dit weer.

19 januari 2022 om 14:05



Dus poppenkast en hij meent er niets van, hoe kun je je zelf dan nog serieus nemen? Ik vond zelf dat hij deze ballon dor aan Lewandowski moest geven, maar het kan nog veel erger.

19 januari 2022 om 14:27

Het kan inderdaad erger, met huilende Aqua1 en mensen die het verschil tussen de afgelastte, alleen door JOURNALISTEN bepaalde 2020 Ballon d'Or en de 2021 The Best awards niet kunnen cq willen begrijpen.

19 januari 2022 om 14:30

Klopt ik sta er niet van te kijken dat Messi voor een 2021 award zijn stem uitbrengt dat niet gelijk is aan wat de stemmen van journalisten hadden kunnen zijn voor een afgelaste 2020 award waarin Messi geen invloed had, waarbij Messi dacht dat de prijs voor dat jaar aan Lewandowski gegeven kon worden.

Ik vind het vooral schandalig dat Jorginho zo hoog eindigt. Die man heeft geluk gehad dat hij in twee winnende elftallen stond. Haalt nog leuke cijfers door z’n penalties, maar ik vind hem echt niet van het niveau de Bruyne, Kanté, Modric of Kroos.

Waarom vond iedereen dat Jorginho het niet verdient, man heeft een aandeel gehad in CL run van Chelsea en was bepalend bij het EK, het is misschien een onzichtbare jongen maar als hij niet speelt merkt Italie dat wel. Chelsea idem dito

Off: VZ! Doe wat aan jullie site, ff serieus! De app is al hopeloos en de site, reacties laden niet! Soms tig keer eenzelfde reactie moeten plaatsen voordat het erop staat! Allemaal leuk en aardig de clickbait gebeuren maar lever dan ook kwaliteit af en zorg voor een gebruiksvriendelijk platform of is clicks en ads nu jullie enige focus geworden of wat!?

Oh ja heel apart idd, zoals ik al gisteren aangaf, dat Messi zijn woorden niet matched met zijn handelen, anders had hij Lewa wel op 1 of 2 gestemd.

19 januari 2022 om 17:02

Messi had het over de Ballon dor van 2020 waar spelers niet eens mogen stemmen. En met uitzondering van dit jaar heeft Lewandowski in 8 jaar als aanvoerder van Polen Messi ook nooit in zijn top 3 gehad.

Messi in October: "in My Team, There are atleast two players for whom I'll vote, Kylian and Neymar. Then, Lewandowski who had a great year and Karim Benzema."
✅ Messi Voted Neymar and Mbappe for Both.
✅ Messi Voted Lewandowski for Ballond'or.
✅ Messi Voted Benzema for Fifa The Best.

Snap dus echt niet waarom sommige mensen hierachter onzin zoeken. Messi was dolgelukig toen Lewa won. Sommige haters proberen hem te vergelijken met Ronaldo in die aspect, waarbij Ronaldo's hekel aan verlies van zijn gezicht af te lezen is en ook terug te zien is op social media of het veld. Bij Messi zie je enkel hem iets in de media roepen als het lange periode aan gang is en zijn imago ofzo beschadigd wordt. Messi is geen heilige, laat dat duidelijk zijn, maar hij heeft over dit topic gewoon eerlijk zijn woord gehouden. Mensen doen als of de spelers gisteren hebben moeten stemmen en dat ze niet gekeken hebben naar de prestaties van sommige spelers in afgelopen 2-3 maanden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren