Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona overweegt naast Frenkie de Jong nóg 2 absolute topspelers te verkopen

Laatste update:

FC Barcelona staat aan de vooravond van een enorme metamorfose, zo lijkt het. Hoofdtrainer Xavi heeft aangekondigd na dit seizoen op te stappen en daarnaast is het goed mogelijk dat de nodige grote namen van binnen de lijnen voor een vertrek staan. The Athletic schrijft namelijk dat de club komende zomer spelers moet verkopen om financieel gezond te blijven, daar Barcelona anders bestraft zal worden door de UEFA. Een aantal grootverdieners staan op de nominatie om te vertrekken.

Zoals eerder door verschillende Spaanse en internationale media werd geschreven is Frenkie de Jong één van die spelers. De Oranje-international verdient in Barcelona een absoluut topsalaris en zou een hoop geld vrijmaken indien hij vertrekt.

Een transfer van De Jong is echter allerminst zeker. Barça zou de middenvelder liever behouden, maar dan moet De Jong wel aan één specifieke voorwaarde voldoen: hij moet zijn contract verlengen. Indien de voormalig Ajacied geen nieuwe verbintenis ondertekent, gaat de voorkeur van zijn werkgever uit naar een zomers vertrek.

Wie ook zomaar na dit seizoen kan vertrekken bij Barcelona is Robert Lewandowski. De Poolse topspits begon ijzersterk aan zijn dienstverband in Spanje en leek zijn transfersom - Lewandowksi kwam in de zomer van 2022 voor 45 miljoen euro over van Bayern München - waard te zijn.

Sinds de tweede helft van de vorige jaargang verkeert hij echter in mindere vorm en ook dit seizoen ligt het doelpuntengemiddelde van Lewandowski lager dan voorheen. De aanvaller kwam in de huidige jaargang nog wel tot 17 doelpunten in 33 wedstrijden, Barcelona overweegt de aanvalsleider desalniettemin van de hand te doen. Dat gegeven kan niet losgezien worden van het riante salaris dat Lewandowski in Camp Nou opstrijkt.

Ook Raphinha zou van Barcelona mogen uitkijken naar een nieuwe werkgever. De buitenspeler, die evenals Lewandowski in de zomer van 2022 arriveerde in Barcelona, wordt als 'inconsistent' beschouwd en verliest met regelmaat de concurrentiestrijd van vleugelspitsen als Ferran Torres, Lamine Yamal, João Felix. Barcelona houdt rekening met belangstelling vanuit de Engeland en Saudi-Arabië.

The Athletic, dat sprak met bronnen binnen de Catalaanse club, noemt ook Ronald Araújo en Gavi als twee spelers die voor Barcelona interessant zijn om te verkopen. Beiden vertegenwoordigen ze een aanzienlijke transferwaarde en het is aannemelijk dat er clubs belangstelling tonen in het tweetal. Zo stond Araújo in de nadrukkelijke interesse van Bayern gedurende de afgelopen winterse transferperiode en werd Gavi reeds gelinkt aan Paris Saint-Germain.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom komt dit soort non-nieuws op Voetbalzone te staan? Over Barcelona is het 9 van de 10 keer flauwekul die een Spaanse krant schrijft.

20 februari 2024 om 17:35

Gavi en Araujo zullen wel blijven, de rest lijkt me eigenlijk vrij aannemelijk. Barcelona heeft namelijk al vaker schaamteloos spelers onder druk gezet

20 februari 2024 om 17:37

The Athletic is bijzonder betrouwbaar, rapporteerden eerder vandaag ook de nieuwe salaris cap vanuit La Liga. In die zin is dit een logisch gevolg.

20 februari 2024 om 17:51

Heeft te maken met het salarisplafond in Spanje. Barca geeft al jaren meer dan 400 miljoen uit aan salarissen terwijl ze niet meer dan 204 miljoen mogen uitgeven. Dit komt door jarenlang mismanagement! Als ze zo doorgaan worden ze uiteindelijk bestraft door La Liga/UEFA.Ze moeten wel bezuinigen!

20 februari 2024 om 18:20

Wie had er gedacht dat 40 miljoen uitgeven aan Lewandowski plus salaris een slechte uitgave zou zijn?
Volgens mij is het beter voor Barca dat ze 100 punten in mindering krijgt en daarna met zelfopgeleide spelers de weg naar boven weer vindt. Ze doen nu iedere keer weer een truc en lopen het volgende jaar tegen hetzelfde probleem aan.

Araujo en Gavi blijven. 2 (toekomstige) captains met hart voor de club. Salarissen van de 3 zijn gewoon behoorlijk. Al zijn het steunpilaren, maar waarde van Lewan zal alleen maar zakken. Raphina prijs nog niet waard. Salaris de Jong gewoon te hoog. Met lager mag hij blijven. Blijf het leuk vinden een nl te zien op het veld.

20 februari 2024 om 18:00

Te hoog? Weet niet of het je ontgaan is maar hij heeft iedere keer zijn salaris ingeleverd toen ze er om vroegen en dat krijgt hij er nu bij dus infeite is zijn salaris gewoon normaal alleen ze moesten nog openstaande salaris uitbetalen. En heeft daar ook zijn contract toen voor verlengd. Moet hij alsnog weg zou ik wel al het salaris eisen wat hij te goed heeft

20 februari 2024 om 19:11

Zelfs zijn normale salaris is heel hoog, met 14m netto is hij de duurste speler. Maar met zo’n salaris is hij iig nog verkoopbaar, met zijn 25m salaris van de afgelopen 2 jaar was hij dat niet.

Te blijven of om te worden ?

Als Barcelona een beetje slim is, dan zouden ze serieus moeten overwegen om Frenkie de Jong, Gavi, en Araujo van de hand te doen. Niet omdat ze niet gewaardeerd worden of onderpresteren, maar puur uit strategisch oogpunt.

Die jongens hebben serieus wat marktwaarde. Verkopen zou Barcelona helpen om financieel weer op adem te komen. Met dat geld kunnen ze schulden afbetalen of nieuwe talenten binnenhalen op posities die ze hard nodig hebben. Bovendien opent het de deur voor een efficiã«ntere salarisstructuur, wat weer van belang is om definitief uit het financiã«le drama te komen.

Door een paar van die topspelers te laten gaan, krijgt Barcelona wat ruimte in het salarisbudget. Dat opent de deur om slimmer met dat geld om te gaan en misschien nieuwe deals te sluiten met essentiã«le spelers die de ruggengraat van het team gaan vormen of zelfs om de periode tussen de huidige situatie en het financieel weer gezond worden kunnen overbruggen. Als Barcelona slim speelt, kunnen ze met deze strategische verkopen dus een goede deal sluiten op de transfermarkt (goedkopere alternatieven halen, voor de overbruggingsperiode).

Op het juiste moment de juiste spelers verkopen kan de club optimale prijzen opleveren en een gezonde financiã«le basis leggen voor toekomstige investeringen om over een aantal jaren op alle fronten weer mee te kunnen doen.

Zo zie ik het in ieder geval.

20 februari 2024 om 17:42

Gavi zou ik absoluut niet in de etalage doen. Hij wordt (vooral door Madrilenen) gezien als een soort simpele draver die alleen maar overtredingen kan maken, maar hij kan ongelofelijk goed voetballen. Hele goede balcontrole, techniek en ongelofelijk veel doorzettingsvermogen. Een van de meest betrouwbare middenvelders van Barcelona, en dat op deze leeftijd.

Het vreemde is dat ik hem bij Spanje altijd beter vind dan bij Barcelona, vrijwel elke interland die hij speelde was hij top. Dat terwijl hij international is vanaf zijn 18e.. bij een land als Spanje, dat bekend staat om de grote hoeveelheid middenvelders. Ik zou Gavi absoluut niet laten gaan.

20 februari 2024 om 19:50

Ja, ik verwacht ook niet dat ze hem gaan verkopen hoor. Maar financieel gezien kun je er wel de hoofdprijs voor vragen. Maar ik snap wat je bedoeld. Ik heb mijn eigen mening over hem, maar ik kan me volledig inleveren in jouw positie als Barca-fan. Wij hadden destijds een Valverde van wie heel veel madridista niet snapte waarom hij mocht spelen. Maar je zag in de begin dagen, althans ik zag dat in hem, dat hij mijn volle overgave voor ons embleem strijdt. Met valverde is het helemaal goed gekomen en met Gavi zou dat ook prima het geval kunnen zijn.

20 februari 2024 om 18:37

@unbeliebeble

Gavi gaat sowieso nooit verkocht worden hij is imo misschien wel met Frenkie onze belangrijkste spelers. En heeft enorm veel potentie om een van de beste middenvelders ter wereld te worden hij leek dit seizoen echt een groei te maken in zijn ontwikkeling voetballend werd die beter en beter tot dat die ACL scheurde..

Spelers die van mij wegmogen

Frenkie
Raphinha
Christensen
Kounde

20 februari 2024 om 19:03

Ik dacht dat jij enorm fan was van koundé?

Koundé én Christensen lijkt me teveel van het goede, ik zou Christensen behouden als je Koundé verkoopt. Christensen-Araujo is het best mogelijke defensieve duo bij Barcelona vind ik.

20 februari 2024 om 19:51

Snap ik bro, lees mijn reactie op Pedri. Maar vanuit financieel opzicht zou het geen slechte zet zijn van Barca om zo snel mogelijk weer financieel gezond te worden en ‘normaal’ op de markt mee te kunnen concurreren en mee te doen om alle prijzen. Voor die lijst aan spelers ga je denk ik financieel gezien geen slag slaan tho.

20 februari 2024 om 20:16

@pedri16

Nou ben niet echt bepaald enorm fan van hem maar vind hem gewoon een leuke speler om naar te kijken als die het goed doet.

En zoals je zelf al zegt Kounde en Christensen zijn teveel van het goede en idd Christensen-Araujo is het best mogelijke defensieve wat Barca heeft.

20 februari 2024 om 20:18

@unbeliebeble

Dat klopt zeker bro daar heb je gelijk in. Maar Pedri verkopen is gewoon dom ik zie in hem echt als die fit blijft gewoon de opvolger van Iniesta.

Doe mij dan maar liever Frenkie De Jong weg

20 februari 2024 om 21:51

Nee, het gaat om Gavi hè

20 februari 2024 om 21:54

Messi-123 lewandowski mag ook weg voor mij

20 februari 2024 om 23:13

Van christensen weet ik dat hij word vervangen door de verhuurde chadi riad van betis sevilla volgens spaanse media

Als ik De Jong was zou ik als een gek Barcelona verlaten. Prima plek om te wonen, maar voetballen is dezer dagen echt een stuk minder.

Natuurlijk zou ik mijn huis in Barcelona niet verkopen.

20 februari 2024 om 17:43

Maar De Jong is wel de best betaalde voetballer bij Barcelona. Kan zomaar een gevalletje Bale 2.0 worden, tenminste als het gaat om niet weggaan en je peperdure contract gewoon uitzitten. Hij verdient 32 miljoen per jaar, daar zou ik persoonlijk best nog 3 jaartjes Barcelona voor over hebben, bij wijze van spreken.

Ik vind het vooral apart dat een club besluit iemand te verkopen die niet per se weg wilt. Dit was in voorgaande transferwindows ook al steeds aan de orde. De speler gaf aan te willen blijven maar de club had/heeft het geld nodig.

20 februari 2024 om 17:47

Ik ging er voor het gemak van uit dat hij bij een volgende club (minimaal) hetzelfde zou verdienen. Dan is een keus snel gemaakt.

Zit daar meer dan 10 mln tussen (tov jouw 32 mln), zou ik vrolijk in Barcelona blijven en vooral geen nieuw contract ondertekenen.

20 februari 2024 om 17:48

Verdient die 32 miljoen per jaar? Belachelijk salaris vind ik persoonlijk. Dan snap ik volledig dat ze van hem af willen.

20 februari 2024 om 17:53

Ik meen dat hij rond de 16 á 19 miljoen per jaar zit, maar doordat Barcelona in coronatijd zijn salaris inhield (in onderlinge samenspraak) moeten ze hem 1 of 2 jaarsalarissen terugbetalen. Dit komt bovenop zijn huidige salaris, waardoor het belachelijk hoog is.


Overigens vind ik 16-19 miljoen per jaar voor Frenkie ook compleet bezopen. Ik meen dat de Bruyne dat verdient bij City. Compleet gestoord om Frenkie dat te betalen.

Frenkie de Jong is sinds zijn FC Ajax tijd geen stap verder gekomen. Overratted voetballer. Te weinig rendement, te weinig assists en nauwelijks goals. Als je nu nog flink wat geld kan ontvangen als FC Barcelona zijnde doen! En we doen er een strik omheen.

20 februari 2024 om 17:42

Een middenvelder als De Jong hoeft niet te scoren of 120 assists te geven. Hij geeft de bal voor de assist en is de verbinding tussen verdedigen en middenveld

20 februari 2024 om 18:39

Door het zo extreem te stellen geef je al aan geen echte argumenten te hebben om zijn transferwaarde van 80 miljoen? te rechtvaardigen. Voor 40 mil vind je prima spelers die dit ook prima kunnen.

20 februari 2024 om 17:48

Oh, daar hebben we weer iemand die over goals en assists begint. Dan weet je al direct dat iemand ongelofelijk kortzichtig naar voetbal kijkt.Rendement vraag je niet van zo’n type speler. Gek hé? Voetbal draait om meer dan goals maken en assists leveren, surprise, surprise.Kijk je ook naar rendement bij Kanté? Of bij Busquets? Of bij Modric? Of bij Iniesta? Of bij Kroos? Die halen de dubbele cijfers jaarlijks ook niet, wat een matige spelers zeg. Direct verkopen. Geen rendement.En nee, ik zeg niet dat Frenkie beter is dan bovengenoemde namen. Het is gewoon dom om naar goals en assists te wijzen als verklaring waarom iemand “overrated” is. Het woord overrated, is overrated.

20 februari 2024 om 17:52

Het begint alleen wel een beetje de vraag worden waar je dan wel naar moeten kijken. Een enkele 6 zoals Busquets dat kon, is hij gewoon niet. Daar moet iemand naast. Dan moet je hem eigenlijk als een soort 8 gaan beoordelen. Dan zijn er verschillende types. Leveren wat Kroos doet, doet die niet. Doen wat Modric of Iniesta doen, doet hij al helemaal niet. En wat een Xavi deed, doet hij ook niet.

Ik vind Frenkie een beetje vis noch vlees eigenlijk. Hij kan een aantal dingen enorm goed, maar het totaalpakket vind ik (bij Barcelona) niet dwingend genoeg. Bij Ajax was dat wel zo en ook in het begin bij oranje. Maar ondertussen is het eerder de slagroom op de kers op de taart. Als je een geweldig elftal hebt dan kan hij de perfecte aanvulling zijn. Echter gaat hij zelf nooit de allerbeste middenvelder van een absoluut wereldteam zijn denk ik zelf. En dat salaris geeft Barcelona hem momenteel zeker wel.

20 februari 2024 om 17:56

Ja maar een Modric, Iniesta, Thiago, Busquets hadden wel enorm veel impact op het spel. Ze bepalen de tempo, komen met splijtende passen waarbij ze 3,4 man neutraliseren. Dat zie je De Jong niet doen. Vooral in de grote wedstrijden zie je gewoon zijn impact niet. Het is een goeie voetballer maar niet speciaal zeg maar.

20 februari 2024 om 17:59

Helemaal met je eens Lierse, Frenkie is een “luxespeler”. Hij is als je een goed team hebt staan (City, Arsenal) een meer dan prima aanvulling. Zeker als je hem laat doen waar hij goed in is, en andere spelers zijn zwaktes laat maskeren.

Frenkies probleem is een beetje zijn “reach” met de bal. Hij kan niet á la kroos een bal over meer dan 30 meter geven lijkt het, hij speelt vooral kort. Defensief is hij dan weer niet goed genoeg om een 6 te zijn. Hij beheerst wel onderdelen van het verdedigen, zoals Druk zetten, ballen onderscheppen, passlijnen dichtlopen. Dingen die je direct met het blote oog ziet, zoals tackelen, duels uitvechten, echt ingrijpen zit er niet echt in.

20 februari 2024 om 18:03

Klopt maar kijk ook even naar de elftallen die er toen stonden en nu waar de jong in speelt wereld van verschil. Zou die nu met een xavi iniesta dergelijke naast hem op t veld hebben zal hij ook meer scoren en beter spelen. Beetje appels met peren vergelijken

20 februari 2024 om 19:19

@pedri16: Resumerend is De Jong dus een hele dure mooi-weer-voetballer die omringd door de beste spelers van de wereld, van het niveau Rodri, De Bruyne, Bellingham, Militao, Pedri, Valverde, Kimmich, Modric, Mbappe, Musiala, Kroos, goed de passlijnen zal dichtlopen en druk zal zetten. Begrijp ik je goed zo?
Dat ballen onderscheppen ben ik niet met je eens, daarvoor is hij te vaak de (in)directe aanleiding tot een tegengoal. Ik zou een bod van 30 of 40 miljoen gelijk accepteren als de koper zijn salaris van de komende 3 jaar - of hoe lang zijn contract nog loopt - overneemt. Iets voor Juventus misschien.

20 februari 2024 om 19:45

Nee. Je maakt nu Frenkie expres een heel simpele voetballer om een punt te maken. Frenkie zou in een topteam rust toevoegen. Hij zou met zijn dribbels en balvastigheid het team vele male lastiger onder druk te zetten maken. Je weet van Frenkie dat hij de bal zelden zal verspelen en dat hij defensief prima iets kan toevoegen, maar niet als enige speler op het middenveld, daarvoor heeft hij ondersteuning nodig van een Rodri.

Een Guadiola kan echt wel wat van een Frenkie maken. Sterker nog, ik ben er van overtuigd dat Frenkie onder Guardiola een sensatie zal worden. Dit is uiteraard speculeren, want zeker weten doe je het niet, maar Guardiola heeft vaker bewezen spelen naar een nieuw level te kunnen tillen.

20 februari 2024 om 20:56

Nee, ik probeer helemaal geen punt te maken. Ik probeer (al jaren) te begrijpen op grond waarvan De Jong zo gelauwerd wordt. En ik verwacht absoluut geen g/a van hem, net zo min als ik die van bv Toni Kroos verwacht. Maar Kroos kan inderdaad een pass versturen over de hele, kan een vrije trap nemen, spelhervattingen, de lijnen uitzetten en schuwt een sliding of tackle niet. Daartegenover staat de rust die De Jong brengt / zou brengen in een ploeg met Rodri, Stones, Silva, De Bruyne, Walker, Akanji, Ake. Sja.

20 februari 2024 om 17:50

Het voetbal van tegenwoordig. Mensen kijken niet meer naar wedstrijden maar laden een pagina op google. Ongelofelijk hoeveel minder legendes we zouden hebben in het voetbal als het altijd zo was gegaan.

20 februari 2024 om 18:03

Ik snap nooit dat mensen willen dat een nummer 6 goals moet maken of assist, dus Busquets was ook een koekenbakker? Derksen haalt dat ook altijd aan. Alleen de aaanvallers,nummer 10 en af en toe nummer 8 moet een goal/assist maken, nummer 6 niet. Die moet goed kunnen passen, ruimtes dichtlopen en verdedigen… nog even en keepers moet ook 5 goals per jaar maken..

20 februari 2024 om 18:26

“We” doen er een strik omheen? Frenkie verdien zoveel geld omdat die club financieel zo slecht gerund werd en word dat hij nu achterstallig loon bovenop z’n eigenlijke loon ontvangt. Hem daarop aftekenen is heel vreemd, dat doe jij niet expliciet maar dat zie ik in de reacties veel gebeuren. Goals en assists komen ergens uit voort en precies daar ligt Frenkie z’n kracht. Voetbal is een teamsport. Al die haantjes zoals Messi, CR7, Mbappe, Neymar, Haaland, et cetera winnen in hun eentje of zelfs met een elftal van zulke haantjes geen wedstrijden op niveau. Hoop dat Frenkie voor z’n carrière kiest en beseft dat z’n vrouw en hij later ook nog met hun kind(eren) in Barcelona kunnen wonen. Huis aanhouden en naar een goed geleide club gaan om prijzen te winnen en echte waardering te ontvangen. Want in Barcelona waarderen ze hem zolang en wanneer het ze uitkomt. En dan doel ik met name op Laporta.

20 februari 2024 om 18:56

Aan de andere kant; iedereen zegt ook altijd dat Courtois goed is en die heeft helemaal weinig goals en assists. Overrated keeper.

20 februari 2024 om 19:45

@Migi helemaal mee eens! Doe mij maar Chilavert, die schoot er 10 per seizoen in als keeper.
Kunnen die zandzakken van tegenwoordig nog wat van leren!

20 februari 2024 om 19:47

Courtois had 2 seizoenen geleden wel die assist op Mohammed Salah, die heenwedstrijd in Liverpool.

20 februari 2024 om 19:51

Toch niet goed genoeg! Die moet penal’s, vrije trappen en corners gewoon opeisen om de grootste ooit te worden ;-)

20 februari 2024 om 20:35

Wat het ook is dat jij dagelijk in je pijp stopt, ik zou er maar eens mee kappen wat je beeld op de realiteit lijkt helemaal naar de knoppen

20 februari 2024 om 23:49

Toch knap om ogenschijnlijk te kijken en niets te zien. Chapeau.

Barcelona gaat nooit meer de club worden dat het was. Je mist gewoon toptalenten zoals Iniesta, Xavi, Puyol, Pedro en Messi. Die spelers gaan sws niet meer voor een prikkie voetballen tegenwoordig. Dus 9 van de 10 gaat naar Engeland. Als ze om de prijzen willen spelen kunnen ze nog uitwijken naar Bayern. Maar ik zie het niet gebeuren dat ze binnen nu en 10 jaar de CL gaan winnen. Voor Frenkie is het beter om naar Bayern te gaan of club als City. Frenkie zonder de CL kan echt niet. City is wel perfect met Guardiola die kan hem nog beter maken dan ooit. Hij met De Bryune kan een ziek duo worden.

20 februari 2024 om 17:45

Ze hebben daar al een geweldenaar lopen op een soort gelijke positie, genaamd Rodri. Dus Frenkie zal dan mooi gaan banken bij City

20 februari 2024 om 17:50

Hij zou dan ook nooit op de plek van Rodri spelen, maar op de plek ernaast..

20 februari 2024 om 18:02

Ja maar de plek naast Rodri wordt opgevuld door De Bruyne die al verder naar voren schuift, alleen als De Bruyne geblesseerd is staat Nunes/Kovacic/Lewis naast Rodri, staan dit seizoen een stuk aanvallender en in balbezit sluit een centrale verdediger aan richting het middenveld.

20 februari 2024 om 18:10

Die rol kan Frenkie ook op zich nemen, de rol van Akanji tegen Chelsea bijv Die had Frenkie veel beter ingevuld dan Akanji deed vermoed ik. Bij Barcelona vond ik hem een tijdje heel erg goed als doorschuivende centrale verdediger in de 532 van Koeman.

Verder als je tegen een topploeg speelt, kan je op de plek van Kovacic Frenkie zetten, en dan De Bruyne iets verder naar voor. Dat kan heus wel, Guardiola wisselt jaarlijks van tactiek.

20 februari 2024 om 20:30

@ Erodinho: Dit zijn van die onzinnige cliché's, echt waar 🤦‍♂️

Ten tijde van Gaspart had men de cluk ook sportief en financieel dood verklaard. Onder Cruijff's advies en Laporta's bestuur kende de club enkele jaren later vervolgens de beste periode uit de clubgeschiedenis met attractief voetbal en een rijk palmares.

Natuurlijk zijn spelers zoals Ronaldinho, Messi, Xavi, Iniesta, Busquets en Puyol uniek.
Maar er loopt nu ook genoeg talent rond bij de club om te streven naar hetzelfde soort voetbal met competitiviteit in prijzen. Dit is geen onrealistische ambitie.

Eigen jeugdspelers zoals Araujo, Balde, Gavi, Lamine, Fermin, Cubarsi en Fort hebben de potentie om absolute topspelers te worden. En idem voor strategische talentaankopen zoals Pedri en Vitor Roque.

Wat cruciaal is, is dat de aankopen daarrond gericht en meteen raak moeten zijn. Destijds waren de relatief goedkope aankopen zoals Marquez, Gio, Edmilson, Giuly, Deco, Eto'o, Toure, Abidal, Alves, Mascherano, Alba een schot in de roos en jarenlang top. De duurdere aankopen zoals Neymar en Suarez idem. Zelfs gerichte breedteaankopen zoals Larsson, Adriano, Maxwell, Keita, Sylvinho waren zeer nuttig. Er zaten ook wel een paar serieuze miskopen tussen zoals bv. Hleb, Caceres en Chygrinski, maar dat was redelijk miniem en kan altijd gebeuren.

Het geraamte van het team staat er al met bovengenoemde namen. Het is nu zaak om een goed technisch beleid te vormen met gerichte verkopen en nieuwe aankopen die het team meteen versterken. Miskopen zijn niet te permitteren, maar het is een mooie uitdaging om te bouwen aan het Barca van de toekomst en het slaagt nergens op om de club voor altijd af te schrijven.

Lewa heb je voor die 45 miljoen niet heel veel aangehad mocht hij ook echt vertrekken …45 betaald en 2x 25 miljoen aan jaar salaris is bijna 100 miljoen in 2 jaar tijd ….Vorig seizoen wel kampioen geworden maar in de championsleaque na 1 ronde uitgeschakeld.. dit seizoen nog amper wat laten zien. Hetzelfde geld voor raphinha die nog veel duurder was

Wel mooi optie voor ManUtd om flink id bus te blazen, zowel de Jong als De Ligt lijken op de markt te komen. Al is Manchester wel vrij treurig als woonplaats. Chelsea zal ook wel weer ergens opduiken ben ik bang.
PSG misschien nog maar voor de rest zie ik weinig serieuze opties.
Barcelona moet nu maar eens consequenties trekken uit wanbeleid, dit gaat nergens meer over.

Financieel gezond te blijven staat er 😂
Enigszins financieel gezond te worden bedoelen ze hoop ik

Dik verlies dan op Lewandowski, is op een leeftijd dat een club net 10 miljoen betaald, als ze dat überhaupt al willen ..

En welke gek gaat het salaris van Lewa betalen? 25 miljoen per jaar?

20 februari 2024 om 18:13

Dan moet je toch hopen op de Saudi’s die een nieuwe ster willen binnenhalen. Al Ittihad als opvolger van Benzema? 😁

Je kunt toch niet anders concluderen dat zijn tijd bij barcelona een teleurstelling is geweest?

1x kampioen in 5 jaar tijd.

Uitgeschakeld in Champions League groepsfase meerdere keren

2-8 verloren van Bayern

20 februari 2024 om 19:36

Hij was er ook toen Messi speelde en de afgang tegen Liverpool. Zo belangrijk worden als Wijnaldum toen was zal hij waarschijnlijk niet worden als hij nog blijft aanmodderen in Barcelona.

Hij is letterlijk een dikke blaar voor Barcelona met zijn salaris.

20 februari 2024 om 19:46

De afgang tegen Liverpool was hij er helemaal niet. Toen stond hij zelf in de andere halve finale met Ajax tegen Spurs.

Ik zou persoonlijk deze spelers verkopen: Lewandoski, Kounde, Christensen, ter Stegen, Gundogan, Raphinha en Marcos Alonso.
verhuurde spelers: Dest, Araujo, Eric Gracia, Lenglet.

En als keeper zou ik Alvaro Valles halen, en als rechtsback Pablo Maffeo.

Basis opstelling,

Valles, Maffeo, Araujo, Martinez, Balde, de Jong, Pedri, Gavi, Yamal, Roque, Fati.

20 februari 2024 om 19:47

Lol. Met dat team wordt je 8e. Wat een belachelijke suggestie sorry dat ik het zeg.Valles voor Ter Stegen mijn hemel😂 dat je nu na een jaar naar dit Barcelona te kijken, alsnog op het idee komt om geen defensieve middenvelder toe te voegen.. tja, met alle respect dan heb je er niet zoveel kijk op of volg je het voetbal gewoon niet.

Logische namen. Sinds de wintermarkt is de salariscap van Barca wederom met meer dan een 5e gedaald van 272 miljoen naar iets meer dan 200 miljoen. Dan moet er dus flink in het salaris gesneden worden. FDJ is wat mij betreft de ideale kandidaat om te verkopen. Enorm salaris, hoge transferwaarde en lijkt zijn potentie niet 100% te kunnen waarmaken in het systeem van Barcelona, ik zie hem nog steeds meer als een middenvelder voor een dubbele pivot in een 4231, niet een enkele pivot in een 433 noch een 8 in dat systeem. Lewa lijkt me ook niet meer dan logisch. Die krijgt komende zomer zijn 2e salarisverhoging (contractuele salarisverhoging in de zomer van '23 en '24) terwijl hij al een grootverdiener is en eigenlijk na de zomer van '23 nauwelijks wat toevoegt. Die twee uit je selectie scheelt enorm op het salaris en voor FDJ kan je een mooie transfersom krijgen. Ik zou persoonlijk ook Kounde verkopen aangezien je centraal eigenlijk goed zit met Araujo, Christensen en Inigo en er met Cubarsi en Riad twee grote talenten aankomen (al heeft Betis volgens mij wel een koopoptie voor Riad).

Raphina weet ik niet zo goed. Ik ben geen fan van hem maar je hebt natuurlijk wel aanvallers nodig. Fati terug bij de selectie halen is een mogelijkheid maar daar zie ik het ook niet meer in zitten en speelt bij Brighton nauwelijks. Dus hoezeer is de eventuele transfersom voor Raphina dan nodig? Zeker als je Lewa gesleten krijgt en Felix niet overneemt, dan hou je 5 aanvallers over waaronder 2 van 18: Guiu en Roque en Yamal die pas 16 is. Indien mogelijk zou ik Raphina dus gewoon houden.

Out: FDJ, Lewa, Kounde, Fati, Lenglet, Dest, garcia, Collado, Umtiti.
Verkopen wat je verkopen kan en anders desnoods gratis de deur uit laten lopen wat betreft de terugkerende huurspelers.

In: Zubi, Nico, Riad (terugkeer) en indien mogelijk een rechtsback en/of linksback.

Dan houdt je volgens mij quasi niets over van de ontvangen transfersommen voor Kounde, FDJ, Fati en het dead wood dat ze kwijt willen maar zak je wel aanzienlijk in salarissen.

20 februari 2024 om 20:27

Aan FdJ houden ze weinig over gok ik, want FdJ wil logischerwijs wel zijn achterstallige salaris hebben.

Barça moet slim zijn en dik saneren, en heel veel eigen jeugd gaan gebruiken en weer gaan bouwen.

20 februari 2024 om 20:38

@Arends: dat doen ze ook zoals ik hierboven al uitlegde. Het geraamte van het team bestaat al reeds uit eigen jeudspelers en strategische talentaankopen met Balde, Araujo, Cubarsi, Fort, Gavi, Fermin, Lamine, Pedri en Vitor Roque. Het is slechts zaak om een ervaren trainer aan te stellen die weet hoe je een jonge ploeg kan bouwen met al dit talent en daarrond uiteraard een goed technisch beleid met zowel een doeltreffend verkoopbeleid alsook aankopen die meteen een schot in de roos zijn. Heel veel versterkingen zijn er echter niet nodig hoor. 1 gerichte aankoop per linie kan volstaan. Voor De Jong is er hoogstwaarshijnlijk wel toekomst denk ik, al is alles mogelijk. Mocht een aankoop zoals Zubimendi of Kimmich wenselijk en mogelijk geacht, dan zou De Jong wel plaats kunnen maken (al zou dat ook Gundogan kunnen zijn).
Het salarishuis moet omlaag of inkomsten omhoog, maar het bestuur is wat dat betreft de mogelijkheden aan het verkennen in SA voor extra sponsoring en daarnaast zal Barca in zee gaan met Puma i.p.v. Nike als shirtsponsor, tegen een dubbele jaarvergoeding. Dus de cijfertjes kunnen nog wat verschuiven.

@pedri, ter Stegen verdiend 9mil per jaar. Als je dat kan halveren plus transfer inkomsten van hem scheelt het al een hele hoop. En met dit team speel je gewoon voor plek 2 a 3. Als ze slim zijn in Barca doen ze geen grote aankopen en grote salarissen. Het is ook niet erg om 3 a 4jaar om de beste te zijn. Dat komt echt wel wanneer er financieel weer goed voor staat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren