Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Jan Vertonghen reageert met tweet: ‘Wat een extreem trieste uitspraak’

Laatste update:

Jan Vertonghen is niet blij met een uitspraak van voormalig wielrenner Niels Albert, tegenwoordig werkzaam als sportanalist voor Het Laatste Nieuws. In een vooruitblik op het nieuwe kalenderjaar voerde Albert de druk op de nationale ploeg van België op: hij ziet het WK als de laatste kans van de 'gouden generatie' op een prijs.

"Als ze nu geen wereldkampioen worden, pakken we hun Louis Vuitton-tasjes af", sprak Albert. "Allemaal met een rugzak van Rucanor naar huis. Ze zullen verdorie hun best doen." Vertonghen reageert afkeurend in een tweet: "Wat een extreem trieste uitspraak." In oktober verloor de nationale ploeg van België zowel de halve finale (tegen Frankrijk) als de troostfinale (tegen Italië) van de Nations League, waardoor de 'gouden generatie', die sinds het WK 2014 tot de wereldtop wordt gerekend, nog zonder prijs is.

Na de verloren troostfinale predikte sterspeler Kevin De Bruyne al realisme over de staat van de Rode Duivels. "Wij zijn maar België, met alle respect", benadrukte de aanvallende middenvelder. "We moeten een beetje realistisch zijn met de ploeg die we hebben. Italië en Frankrijk hebben 22 toppers, wij niet. We zijn een klein land en we hebben spelers nodig die komen kijken. We hebben de jongeren echt nodig. Elk land heeft een cyclus en ooit zullen deze spelers het land en de ploeg aanvoeren."

De Bruyne wilde destijds niet spreken van het einde van een tijdperk. "Of dit de laatste kans is geweest voor deze generatie? Dat is het al een jaar of zes. We blijven een klein land en onze prestaties tijdens de laatste toernooien zijn een grote stap", zei de smaakmaker van Manchester City. "De vorige generatie kon zich zelfs niet kwalificeren voor toernooien. Maar als je naast een grote prijs grijpt, is het een mislukking. We moeten trots zijn op het werk dat we doen voor ons land en we zullen de jonge spelers blijven helpen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De Johan Derksen van België, aangenaam.

3 januari 2022 om 15:51

Nou deze Johan Derkse van Belgie heeft wel gelijk.
De 'gouden Generatie' van de de Belgen heeft vooralsnog niks opgeleverd.
Geen enkele prijs.
Twee talen in een selectie, twee culturen, dat botst.

3 januari 2022 om 15:54

Dat botst totaal niet.

3 januari 2022 om 15:55

Deze Gouden Generatie van België is goed, erg goed zelfs. Maar op geen enkel toernooi op papier de beste ploeg geweest. Vind dat ze best naar behoren gepresteerd hebben.

3 januari 2022 om 17:00

wat prijzen betreft klopt helemaal.
Ik denk dat je te vaak naar sensatie gerichte kanalen kijkt of hoort.
Voetbal is een sport waar de taal universeel is.
Jij zegt ook maar wat he.

3 januari 2022 om 18:44

Hij heeft wel een punt, er staat zeker achterin te weinig klaar om het stokje over te nemen. Voor vertongen, Vermaelen, alderweireld, boyata, meunier, Witsel, Mertens, benteke, hazard is dit de laatste kans.

Wat een jankerd die Vertonghen, alsof ze echt hun LV spullen gaan afpakken. Ze maken gwn een grap en hopen dat de gouden generatie het voor de laatste keer laat zien in Qatar

3 januari 2022 om 15:48

Je denkt toch niet dat het afpakken van die Louis Vuitton tasjes letterlijk bedoeld is?

3 januari 2022 om 15:52

Haha koekwous, verder is die Albert een echte koekebakker geworden na zijn veldcross pensioen jezus mina

Jantje voelt zijn maagzuur alweer stijgen, die kan deze druk niet aan...

De laatste kans is het zeker wel, maar met de tasjes is dan weer onnodig.
Komen er eigenlijk nog Belgische toptalenten aan? Ik heb het idee dat het best karig wordt.

3 januari 2022 om 15:49

Ik vind Charles de Ketelaere van Brugge wel een mooi talent, veel potentie. Ook Tielemans heeft wel wat maar of hij ooit die extra stap kan zetten richting, laten we zeggen, de top 4/6 van Engeland vraag ik me af.

3 januari 2022 om 15:54

De laatste kans? De verdediging is al stokoud he. Ik zou eerder zeggen het EK van vorig jaar maar eigenlijk dat eindtoernooi daarvoor daarvoor als echte laatste kans. Nu waren er al meerdere achterhoede spelers aan het minderen. Ik vind het sws gek om België constant aan te spreken op het niet hebben van een prijs de laatste jaren. Hebben het heel netjes gedaan maar er zijn betere landen. Daarom snap ik Vertonghen hierin ook wel. Die hebben hun best gedaan de laatste jaren met als hoogtepunt de 3de plek.

3 januari 2022 om 18:17

Stokoud mag, ze moeten gewoon blessurevrij zijn en voor een volledig tornooi kunnen blijven. Dat is het grootste probleem bij hen. Algemeen bekeken is er zo goed als geen enkele speler ( buiten Courtois ) momenteel in goede vorm.. Voor het tornooi “van de laatste kans” kan dit misschien positief uitdraaien. Ik ben er dan momenteel ook niet met bezig, wanneer het tornooi start moeten ze er staan. De verwachtingen waren altijd te groot, grotendeels omdat ze zelf ook zeer hoge ambities hadden. Dan is de ontgoocheling nog zoveel groter. Ik denk nog steeds dat een trainerswissel had gemoeten na het teleurstellend EK.

4 januari 2022 om 09:27

Ja oké, maar ze hebben in mijn ogen evengoed nog wel de kwaliteiten om te kunnen verrassen.

3 januari 2022 om 15:56

Er komt nog wel wat aan ja. Doku, Mbamba, Lavia, Dwomoh, de ketelaere, Oyen, Vranckx, Siquet,…

Maar zoals altijd is het op die leeftijd moeilijk in te schatten. Dat de Bruyne zo goed zou worden als hij nu is, hadden toch ook weinigen zien aankomen toen hij naar Chelsea vertrok denk ik.

3 januari 2022 om 16:22

Vind de talenten bij de belgen wel heel veel minder als bij ons lijkt het. Tuurlijk spelers als Doku en Tielemans kent iedereen en CDK ook wel maar daarna houd het toch wel erg op? Vooral achterin voorzie ik wel problemen bij jullie.

3 januari 2022 om 16:27

Ik vind het qua echt grote talenten ook wel absoluut meevallen eerlijk gezegd. De ligt is ook de enige van de echte buitencategorie, en die zit niet in zijn beste periode. Verder vind ik timber ook wel indrukwekkend, maar dat is toch ook nog geen buitencategorie.

3 januari 2022 om 16:36

Is altijd moeilijk te zeggen maar voor het eerste sinds de gouden generatie heb ik wel het gevoel dat er in leeftijdscategorie 18 tot 21 wel heel wat Belgische talent zit dat de evenknie kan zijn van omliggende landen zoals Nederland. Doku en CdK zijn de bekendste, maar ook Lavia en De Winter zijn heel grote talenten. Verschaeren, Vranckx, Mbamba, Vandevoordt, Onana, Sandra... zijn allemaal spelers die op termijn wel de (sub-)top van Europa kunnen halen. Ook in de leeftijdsgroep van 15 tot 17 zijn er een aantal heel grote talenten.

We moeten het allemaal nog afwachten natuurlijk, achterin lijkt het sowieso wel moeilijk te worden met alleen De Winter en Theate als degelijke talenten. Vanheusden is er ook nog maar die sukkelt van de ene in de andere blessure.

3 januari 2022 om 17:02

Terug naar een viermansdefensie gaan lijkt me nog wel logisch. Er zijn een aantal redelijk backs, en niet genoeg goede centrale verdedigers.

3 januari 2022 om 17:27

Onze talenten zijn best goed maar we hebben ook geen nieuwe Van Persie, Bergkamp, Davids, Robben, Stam etc. lopen. De echte buitencategorie hebben we ook niet

4 januari 2022 om 09:29

Zijn voor mij nog erg onbekende namen op 2 na, dus dat is toch wat anders dan namen als de Bruyne (ging als groot talent wel naar Chelsea), Hazard, Tielemans etc.

Niels Albert.. geweldige veldrijder maar hier slaat hij de plank als "voetbalanalist" wel een beetje mis. België is zeker geen favoriet op het komende WK, verre van. Denk dat ze met deze verdediging blij mogen zijn met een kwartfinale. Los van Courtois is dat gewoon verre van topniveau. Ook een as met Tielemans en Witsel word ik niet echt warm van.

3 januari 2022 om 16:02

Als je de boel goed inricht achterin kun je ver komen. Ik vind deze as niet minder dan die van oranje in 2010 en 2014

3 januari 2022 om 16:12

In 2010 hadden we een aanval en middenveld van absolute wereldtop, beter dan wat Belgie kan neerzetten op dit moment. 2014 hadden we een tactisch meester waar de spelers voor door het vuur wouden gaan, dat en de beste speler van het toernooi: Arjen Robben. Ik zie in Martinez geen tactisch genie, teert te veel op individuele klasse wat hem een mooie prestatie gaf in 2018 (hazard tegen Brazilie en ook tegen Frankrijk was van uitzonderlijke klasse, twee van zijn beste wedstrijden ooit). Ook heeft hij als coach te weinig oog voor opkomend talent, hij geeft ze te weinig kansen en houdt teveel vast aan spelers uit het verleden. Vrij problematisch wanneer je bedenkt dat hij ook nog directeur is voor de Kbvb.

3 januari 2022 om 16:22

Gelukkig vertrekt martinez wel na het WK.

Trouwens vervult hij zijn rol als technisch directeur wel echt uitstekend naar mijn mening. Qua selectiebeleid is hij te conservatief maar hij kent al die jonge spelers echt wel.

3 januari 2022 om 16:56

@consy: ik vind een debruyne/lukaku/hazard niet zoveel minder dan een Sneijder/robben/vpersie hoor. vbommel is daarin wellicht het grote verschil. Daar staat tegenover dat Courtois absolute wereldtop is, en Stekelenburg hoogstens subtop is geweest en Cillessen daar niet eens bij in de buurt kwam.
Je kunt over de kwaliteit van de spelers discussieren, maar zoals wij beiden al aangeven, als het tactisch klopt (daar heb je de juiste coach voor nodig) kun je met goed materiaal erg ver komen.

3 januari 2022 om 17:28

Een goede loting kan je ook wel verder helpen. In 2014 hadden wij met Robben absoluut een sterspeler die hielp maar verder was het ook vooral de nodige fortuin. In de poulefase de memorabele wedstrijd tegen Spanje die wij ook met 3-0 hadden kunnen verliezen. Daarna loten tegen Mexico en Costa Rica was prima. Vooral loten tegen Costa Rica in een kwartfinale WK is wel echt heerlijk Hier had het oranje het moeilijk genoeg tegen maar zijn geen toplanden natuurlijk. Ook het huidige Belgie zou daar van moeten kunnen winnen.

Toch heeft Belgie het vooral op het EK van 2016 laten liggen vind ik. Toen is er niet gepresteerd naar mogelijkheden. Overige toernooien uitgeschakeld door andere toplanden. Dat waren 50/50 wedstrijden waarbij je ook wat geluk nodig hebt zoals wij dat in 2010 tegen Brazilie wel hadden.

3 januari 2022 om 17:07

Gelukkig staat de Bruyne in de as, ik neem aan dat je daar wel warm van kan worden.

3 januari 2022 om 18:20

Bloedheet, echter speelde Martinez tegen Frankrijk in de Nations League met Witsel en Tielemans als centraal blok. De Bruyne speelde die wedstrijd niet echt vanuit de as maar een beetje hangend op rechts. Ook op het EK werd er in die vorm 3-4-3 gespeeld..

3 januari 2022 om 23:18

Dat was vooral bij gebrek aan aanvallers, maar ik verwacht dat Doku en de Ketelaere wel door weten te breken straks en de Bruyne terug centraal komt.

3 januari 2022 om 20:39

Dat denk ik ook. Buiten dat België een paar absolute topspelers heeft, waarvan er heel wat ook totaal uit vorm zijn, loopt er ook echt wel een beetje brandhout. België komt zoals het er nu uitziet gewoon echt te kort.

Heeft Vertonghen gelijk in, wat een belachelijk uitspraak zeg. Het gros van de 'facebook generatie' vindt dit natuurlijk weer prachtig, die grijpen elke kans aan om een hoge boom naar beneden te halen.

3 januari 2022 om 15:54

Hoezo? Hebben ze tegenwoordig meer Dior?

3 januari 2022 om 15:56

Leuk grapje, Samcro! Even aan je huisgenoten vertellen, misschien lachen zij wel!

Ik vind het wel een grappige opmerking over die LV-tasjes. Dat afdoen als een trieste uitspraak vind ik net wat triester eigenlijk.

3 januari 2022 om 15:51

Waarom is het geen trieste uitspraak eigenlijk? Het is compleet ongefundeerd, en enkel gericht op provoceren.

3 januari 2022 om 16:13



Ik vind het geen trieste uitspraak omdat voetballers wat mij betreft net even te druk zijn met tasjes, kleertjes, schoentjes, haartjes, brilletjes, klokkies en wat dies meer zij, als het maar van een achterlijk duur merk is. En ja, ik weet dat de huidige generatie dol is op celebs met dure merkrommel, maar ik vind het vooral een kwestie van karakterloze na-apers. Het begon allemaal met gekleurde schoentjes en tegenwoordig loopt elke voetballer er als een sjappie bij. Niet dat ik me er verder aan stoor hoor, maar zo'n opmerking vind ik dan wel grappig omdat die de draak steekt met de trend onder voetballers om meer met uiterlijk bezig te zijn, iets waar voetbal natuurlijk niet om draait. Edit: en als resultaten uitblijven, wat in het geval van Belgie best een schande is, dan krijg je dit soort opmerkingen.

3 januari 2022 om 16:21

Voor iemand die zich er niet aan stoort ga je wel aardig los op mensen die te druk zijn met 'tasjes, kleertjes, schoentjes, haartjes, brilletjes, klokkies.'

3 januari 2022 om 16:25

Inhoudelijk sterke reactie! Ik praat graag in superlatieven.

3 januari 2022 om 16:28

Maar, vind je echt dat België ondermaats gepresteerd heeft? Naar mijns inziens waren ze op geen enkel eindtoernooi echt de absolute topfavoriet. Dan is het toch niet gek dat ze geen prijs gepakt hebben?

3 januari 2022 om 16:45

Belgie had met deze generatie best een prijs kunnen pakken, ja. Dat geldt overigens ook voor Oranje, die hebben ook een paar keer een kans op een prijs laten liggen (vaker dan me lief is zelfs). Terwijl beide landen op papier op dat moment best sterke teams hebben of hadden. Dus dat er wat schamper gedaan wordt kan ik best begrijpen hoor. Ik bedoel: als Nederland niet eens deelneemt aan een WK of EK of er vroeg uitligt worden ook alle registers opengetrokken om kritiek te leveren. Dan gaat het over het hoedje van Depay, het haar van Babel etc. Nu is Belgie de klos.

3 januari 2022 om 16:51

"Enkel gericht op provoceren"
Men staat echt op scherp tegenwoordig hè. Joh, het is hooguit een sneer en er zit een kern van waarheid in. Incasseer het als een kerel of ben het er niet mee eens en lekker laten gaan.

Heeft gelijk over einde van een generatie. Maar dat tasjes afpakken insinueert dat ze hun best niet doen of er niet voor willen gaan, slaat natuurlijk nergens op..

3 januari 2022 om 17:08

Is een logisch gevolg. Het publiek ziet tegenwoordig voetballers het veld betreden die er nog andere 'hobby's' (vul in: kapsel, fashion, sieraden, muziek etc.) op na houden. Zodra het voetbal dan niet het gewenste resultaat oplevert wordt alles op die randzaken afgeschoven.

4 januari 2022 om 07:42

Dan is dat publiek wel erg triest en gaat er in de bovenkamer van die mensen ook niet veel om. Mag toch hopen dat jij een fikse minderheid bent die er zo over denkt, anders is onze samenleving ten dode opgeschreven.

4 januari 2022 om 11:34

Ik weet niet hoe oud je bent, maar er was een tijd dat men voetballers alleen zag als ze aan het voetballen waren. Wat ze buiten het veld deden zag men niet. Tegenwoordig zitten die gasten op socials en delen alles wat totaal niet relevant is voor het voetbal. Men ziet nu opeens voetballers die heel druk lijken te zijn met randzaken. Het is dus logisch dat er naar die randzaken verwezen wordt als prestaties uitblijven.
Als ik op mijn werk vertel waar ik buiten mijn werk allemaal mee bezig ben en ik presteer niet of kom vaak te laat dan gaat en zich ook afvragen of ik misschien meer met randzaken bezig ben dan met mijn werk. Zo werkt dat nu eenmaal.
Dat jij dat bestempelt als 'iets mis gaan in de bovenkamer' komt geheel op jouw conto en tekent je beperkte inzicht van hoe zaken werken.

Zit je als voetballer bij het ontbijt te kijken of er een leuk artikel te vinden is op voetbalzone, vervolgens concludeer je van niet en besluit je maar op instagram een bericht te liken van een club waar je in de roddelpers mee in verband wordt gebracht of besluit je te reageren op een controversieel berichtje op twitter en je weet dat je binnen een uur kan genieten van een heerlijk artikel over je radicale social media gebruik. Wat een prachtberoep, zowel redacteur van voetbalzone als voetballer.

Ben het wel met Vertonghen eens. Het is ook wel ironisch dat iemand uit het Belgische veldrijden - een sport vergelijkbaar met het Nederlandse langebaanschaatsen, folklore zonder noemenswaardige competitie dus - zo'n opmerking maakt. In het voetbal is de concurrentie veel groter en in tegenstelling tot in het veldrijden is er niet ieder jaar zowel een EK als een WK. De kans op een prijs is dus ongelooflijk veel kleiner. Met ongelooflijk sterke nationale teams als Frankrijk, Italië, Spanje, Duitsland en Brazilië is het ook voor een land met een topaanval als België natuurlijk geen schande dat ze geen toernooi gewonnen hebben. Zo simpel als in het veldrijden werkt het in het voetbal niet

Dit is alsof Mark Tuitert zou roepen dat het Nederlands Elftal van '74 een stel koekenbakkers zou zijn, omdat zij nooit een prijs hebben gewonnen en hij in zijn sport die zich qua aantrekkingskracht beperkt tot de provincie Friesland wel.

"Allemaal met een rugzak van Rucanor naar huis."

Hahaha wauw Neerlands trots, ik wist niet eens dat het nog bestond. Vroeger veel gedragen en wie weet krijgen ze door deze uitspraak van Niels Albert weer wat extra naamsbekendheid...😏
"Negatieve" reclame is ook reclame..

Vertonghen heeft wel gelijk. Natuurlijk was het voor die generatie niet onmogelijk geweest om een WK te winnen, maar maakt dat het dan ook meteen realistisch om te eisen dat ze het daadwerkelijk doen? Zoals hij al zegt: grotere landen als Frankrijk, Italie en Duitsland zullen bijna altijd 2-3 goeie spelers klaar hebben staan voor alle 11 posities, landen als Belgie en Nederland mogen al van een gouden generatie spreken als ze voor 6-7 posities 1 echt goede speler hebben.

3 januari 2022 om 16:02

Ik vind het ook altijd belachelijk dat sommigen vinden dat deze generatie geflopt is als ze geen prijs winnen. Want zoals je aangeeft lopen er ook nog andere landen rond op die eindtoernooien.

3 januari 2022 om 16:06

Lierse1997,

Klopt. Eigenlijk is België op elk eindtoernooi slechts een outsider geweest, is helemaal niet gek dat ze geen hoofdprijs gepakt hebben.

Echt belachelijk van zo'n veldrijder om de nationale ploeg zo provocatief neer te halen. Vertonghen heeft groot gelijk.

3 januari 2022 om 16:11

Robjones. Elk toernooi een outsider geweest? Een land dat een hele lange tijd nummer 1 heeft gestaan op de wereldranglijst en een ploeg had met veel kwaliteit kan je toch geen outsider noemen? Vond België in 2016 en 2018 echt wel 1 van de favorieten. Uiteindelijk kan er maar 1 land winnen. Ook kwam ik weinig Belgen tegen die zichzelf als outsider zagen rond deze toernooien. Topfavoriet niet, maar 1 van de favorieten zeker wel.

3 januari 2022 om 16:18

Denk niet dat je de FIFA wereldranglijst als een waarheidsgetrouwe ranglijst moet gebruiken.

Met outsider bedoel ik dat ik België op het EK 2016 niet bij de top 4 beste landen vond horen, en op het WK 2018 niet bij de top 6 beste landen.

3 januari 2022 om 16:20

Ow ik zie de FIFA wereldranglijst ook niet als de waarheid hoor, maar het zegt natuurlijk wel iets over de prestaties. Ik zag België toen der tijd in iedergeval wel als 1 van de favorieten. Hadden gewoon in de as pure wereldtop staan en daaromheen was het grotendeels Europese subtop of beter.

3 januari 2022 om 16:22

Dan hebben we daar een ietwat andere mening over, akkoord.

3 januari 2022 om 16:53

Voor mij is deze generatie tot nu toe wel een beetje geflopt. Niet omdat er geen prijzen zijn, wel omdat er met het WK 2018 maar 1 echt hoogtepunt is geweest tot nu toe waar we trots op konden zijn. Op het WK 2014 en EK 2021 was het niveau matig (al kan een overwinning tegen Portugal wel tellen) en het EK 2016 was gewoon een schande voor zo een ploeg.

Aldus 'bommen op Rotterdam' Vertonghen.

3 januari 2022 om 16:55

Precies, uitdelen kunnen de voetballer van vandaag wel. Incasseren des te minder. En reflecteren idem.

3 januari 2022 om 20:10

Als je zijn uitspraken, niet kan onthouden zeg dan niks. Het was *ut kakkerlakken. Net zo fout, maar niks over bommen. Enndan is een uitspraak in alle euforie en een goed bakkie op toch wel net ff in een andere context te plaatsen als even goedkoop willen scoren met een stukje in de krant.

4 januari 2022 om 02:55

Vermoedelijk geeft het lego poppetje je leeftijd aan, want zoiets heeft vertongen nog nooit gezegd.

4 januari 2022 om 11:29

'kut kakkerlakken' vind ik nou ook niet echt van heel veel stijl getuigen. Minder grof dan over bommen zingen, maar Vertonghen hoeft in dat licht niet zo zuur te reageren op een grapje.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren