Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Josep Guardiola reageert: is de Ballon d'Or van Lionel Messi terecht?

Laatste update:

Josep Guardiola neemt het op voor Lionel Messi. De trainer van Manchester City, die jarenlang samenwerkte met Messi bij Barcelona, vindt de zevende Ballon d'Or voor zijn voormalig pupil niet 'onterecht'. Op de persconferentie voorafgaand aan de wedstrijd tussen Manchester City en Aston Villa stelt Guardiola dat Messi 'te veel goede dingen' heeft laten zien om de Ballon d'Or niet te verdienen, al begrijpt hij waarom veel voetbalfans vinden dat Robert Lewandowski recht had op de prijs.

"Daar hoef je me niet naar te vragen, het is wat het is", luidt de eerste reactie van Guardiola op een vraag over de Ballon d'Or. Vervolgens weidt hij toch uit. "Je kunt nooit zeggen dat Lionel Messi onterecht de Ballon d'Or heeft gewonnen. Daarvoor heeft hij te veel goede dingen laten zien op het veld." De oefenmeester vindt het Ballon d'Or-gala vooral 'een show om het voetbal aantrekkelijker te maken'. "Alexia, Pedri en Leo verdienen een groot compliment", doelt hij op Ballon d'Or Féminin-winnaar Alèxia Putellas en Kopa Trophy-winnaar Pedri, respectievelijk de beste speelster en het grootste talent. "Hetzelfde geldt voor de winnaars van alle awards."

"Ik ben niet de persoon om te bepalen of Messi het verdient of niet. Het is nooit oneerlijk als hij de prijs wint. Het zou ook eerlijk zijn geweest als Lewandowski had gewonnen, vanwege al zijn doelpunten en kwaliteiten", benadrukt Guardiola. "De vier à vijf grootste kanshebbers zijn allemaal zo goed, en hebben zulke fantastische seizoenen gekend met hun ploegen, dat ze het allemaal verdienen." Lionel Messi eindigde met 613 punten bovenaan; Lewandowski volgde op korte afstand met 580 punten. Jorginho (460), Karim Benzema (239) en N'Golo Kanté (186) completeerden de top vijf.

De puntenaantallen van Ballon d’Or: Messi bleef Lewandowski nipt voor

De volledige ranglijst van de Ballon d'Or-verkiezing werd maandagavond bekend. Lees artikel

De hoogste genoteerde speler van Manchester City was Kevin De Bruyne op de achtste plek. Guardiola krijgt tijdens de persconferentie ook vragen over de aanvallende middenvelder, die na de interlandbreak positief testte op het coronavirus. Inmiddels test hij weer negatief, maar toch speelt De Bruyne woensdag niet op bezoek bij Aston Villa. "Hij heeft inderdaad negatief getest, maar hij kon nog niet trainen", aldus Guardiola. "Kevin komt wel weer terug. Hij heeft nog wat tijd nodig om weer de oude te worden. Alle spelers die getroffen werden door corona klagen over vermoeidheid en hebben tijd nodig. Kevin moet topfit zijn om zijn kwaliteiten te kunnen tonen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ballon Dor organisatie heeft echt haar dieptepunt bereikt dit is echt de meest onterecht Ballon Dor winnaar ooit, lewandowksi is bestolen van een gouden bal, als zoethoudertje krijgt hij wel prijs van beste striker van het jaar, acht ene lachertje. Niet serieus te nemen.

30 november 2021 om 16:38

Dat is ook weer overdreven. Het is niet dat Jorginho hem gewonnen heeft of iets dergelijks. Messi was een paar maanden echt ongelofelijk goed en speelde een uitstekende Copa. Zelf neig ik meer naar Lewandowski maar dat is iets persoonlijk natuurlijk. Dan vond ik Modric in 2018 onterechter. Ook al ben ik een gigantische fan van Modric.

30 november 2021 om 16:43

@lierse1997 dat jorginho nummer 3 stond is echt te belachelijk voor woorden en salah nummer ook totaal niet mee eens, maar messi heeft wel verdiend de ballon dor gewonnen :-)

30 november 2021 om 16:45

Het probleem zit hem ook deels in de 'opdracht' dat de kiezers meekrijgen. Ze moeten namelijk niet alleeen rekening houden met de prestaties in 2021 maar ook met andere criteria

- Individuele en collectieve prestaties in het afgelopen jaar (2021)
- Talent en Fair Play
- Algemene beoordeling van de carriã¨re van de speler.

De criteria van de stemming gaan dus ruimer dan de prestaties in 2021 en zijn een gedeelde verklaring waarom Messi hem weer gewonnen heeft (punt 3). Los daarvan kende Messi natuurlijk gewoon een uitstekend seizoen met 40 goals en 16 assists.

Maar laat het duidelijk zijn dat Lewa ook een oververdiende winnaar had geweest en laat ons vooral hopen dat France Football de huidige discussie die er toch is, gebruikt om de criteria van de verkiezing te beperken tot de prestaties van een speler in dat jaar.

30 november 2021 om 16:45

Als dit was gebeurd dan had ik dit nooit meer serieus kunnen nemen. Hij neemt zn team over het algemeen meer op sleeptouw (messi). Dat heeft Lewa toch veel minder. Dat zal ongetwijfeld zwaarder tellen dan de indrukwekkende goalratio van Lewandowski

30 november 2021 om 16:48

Het is belachelijk dat er in 2020 geen uitreiking is geweest omdat alle grote prijzen gewoon zijn verdeeld

30 november 2021 om 16:52

Lierse// ik snap dat je na dagen discussiëren met messifans van deze mening afwijkt, maar 2/3 heel goeie maanden en een leuke copa tegen amateurs met maar 1 serieuze tegenstander kan je toch nooit de ballon d’or opleveren als je de rest van het jaar (ontzettend) matig was? Hoe kan dat goed gepraat worden tegenover benzema en lewa die letterlijk het hele jaar constant hebben gepresteerd. En dan noem je die van modric onterecht maar sorry die had een ijzersterke seizoen met een wk finale (met een relatief zwak team) als hoogtepunt. Die had je ook aan iemand anders kunnen geven maar de winst van modric is begrijpelijk. Deze van messi is totaal onbegrijpelijk.

30 november 2021 om 17:01

@real: het is opvallend dat vooral Real fans de Ballon D'or van Messi 'onbegrijpelijk', 'onterecht' of 'volstrekt belachelijk' vinden.

Want als je puur naar de stats kijkt, dan zal je merken dat Lewa en Messi elkaar niet zo heel veel ontlopen in 2021 dus in die zin kan het nooit 'onbegrijpelijk', 'onterecht' of 'volstrekt belachelijk' zijn dat Messi gewonnen heeft. Indien wel, dan zou Lewa ook geen terechte winnaar geweest zijn volgens jullie logica.

Daarnaast spelen er, gek genoeg, meerdere criteria mee bij het bepalen van de winnaar:

- Individuele en collectieve prestaties in het afgelopen jaar (2021)
- Talent en Fair Play
- Algemene beoordeling van de carriã¨re van de speler.

Dus naast de prestaties in 2021, werd er ook gekeken naar andere criteria. Ik ben het daar ook niet mee eens maar dat zijn nu eenmaal de regels blijkbaar. Ik denk dat vooral het laatste punt in het voordeel van Messi heeft gespeeld.

30 november 2021 om 17:02

Het is echt de grootst mogelijke onzin hoe jij de Copa America hier weg zet. Alle teams in zuid Amerika zijn moeilijk te bespelen. Niet omdat elk team fantastisch voetballers heeft, maar omdat elk team als collectief speelt, heel erg verdedigend speelt en bij elk mogelijk gevaar een overtreding maakt. Het zijn hierdoor vaak niet de meest sprankelende wedstrijden maar de strijd, passie en wil om te winnen zijn ongekend. In Europa is het uiteraard ook niet makkelijk, maar daar heb je ten minste nog veel meer teams die willen voetballen en dat geeft automatisch ook meer ruimte aan de grote landen om zelf ook te voetballen.

30 november 2021 om 17:03

@RealXIII Wat heeft Benzema in vredesnaam gewonnen? Messi’s goals en assists zijn uitstekend, heeft een nationale beker gewonnen en een beker voor Argentinie gepakt. De enige die nog kon concurreren met Messi was Lewandowski en niet Benzema, maar in mijn ogen was die internationale prijs de beslisser. Jij zal waarschijnlijk altijd in die bubbel van je blijven.

30 november 2021 om 17:16

Thenry// nogmaals 2/3 hele goeie maanden en een goeie copa met maar 1 serieuze tegenstander hoort je geen ballon d'or op te leveren. Een heel jaar constant presteren en de beste zijn over die hele periode dat hoort je de ballon d'or op te leveren. Als jij dat niet vind prima, maar een heel groot aantal vind dat wel en vind het belachelijk dat messi hem wint.

La Bombo// Passie hebben ze wel maar wat zijn die ploegen matig zeg ongelofelijk. Er zijn maar 2 serieuze ploegen en dat zijn brazilie en argentinie.

Messi// Benzema heeft de nations leauge gewonnen dat van een hoger niveau is dan de copa. Daarnaast heeft hij heel het jaar constant gepresteerd en miss wel de slechtste real madrid (zonder degelijke aanvallers, 70 blessures en een heel verdediging die werd gemist) gebracht tot de halve finale cl en tot de laatste speeldag laten meedoen om de kampioenschap (kunnen we van messi niet zeggen). Daarnaast stond benzema in (haast) elke grote wedstrijd op en was hij belangrijk. Bij benzema gaat het niet alleen om g/a (wat bij lewa wordt verweten) maar is hij belangrijk in alle facetten van het spel.

30 november 2021 om 17:19

Messi heeft een Copa gewonnen, welgeteld 10 landen toernooi waarvan het merendeel buiten Argentinië letterlijk niet eens top 15/20 FIFA ranglijst staan. Benzema won Nations League, wat feitelijk gezien moeilijker en hoger niveau is als Copa aangezien merendeel top 10 FIFA staat, was itt Messi NIET onzichtbaar in de finale. Was fenomenaal en leidend op EK, droeg Frankrijk op z'n rug. Halve finale CL, wereldgoal tegen Chelsea. Eindigde hoger dan Messi met Real Madrid, én heeft simpelweg betere cijfers sinds Januari dan Messi. Maar och die normaliter niet hoog aangeslagen Copa. Denk dat jij toch echt degene bent die in je bubbel leeft... met je Messi profielfoto.

30 november 2021 om 17:24

@realXIII toen ik las dat je de nations league hoger hebt staan dan de Copa, heb ik niet meer verder gelezen. Jij bent al helemaal niet meer serieus te nemen. Die record van 7 ballon dors gaat echt pijn blijven doen bij jou de komende jaren, lol

30 november 2021 om 17:30


Der Bomberrr// weet je dat deze messifanboys waarschijnlijk geen voetbal kijken en benzema niet hebben gezien of beseft het afgelopen jaar dat kan, maar dat hij gewoonweg vierde is geworden in de ballon d'or en messi op 1 is gezet.. Hoe kan een serieuze voetbalpersoon de ballon d'or ooit nog serieus nemen? Letterlijk 2/3 goeie maanden tegen de cadiz en levantes van de wereld en een copa met 1 serieuze tegenstander is klaarblijkelijk genoeg voor de "belangrijkste individuele prijs" 🤡.

Messi// een normale reactie hoor om weg te lopen van een discussie waarin je met de neus op de feiten wordt gedrukt. Dan hoef je namelijk niet in te gaan op mijn argumenten en kan je jezelf voor de gek houden dat jij gelijk hebt.

30 november 2021 om 17:30

*jouw. Ironisch dat je in de Nations League tegen moeilijke en betere tegenstanders speelt in vergelijking met die Copa. Dat jij hem nu niet meer serieus wilt nemen vanwege z'n Nations League opmerking....terwijl er in de Nations League serieuzere tegenstanders rondlopen dan in de Copa. De ironie.

30 november 2021 om 17:34

Ik wij niet van mijn mening af. Ik kan kan er alleen wel inkomen dat sommigen een andere mening hebben na het horen van hun (meestal) prima argumentatie. Als goed voorbeeld daarvan geldt die van @wolterx naar mijn mening.

En modric had een uitstekend seizoen inderdaad (al startte hij dat jaar wel maar 23 wedstrijden in La Liga). Alleen kijk je dan naar teamprestaties. En zowel bij Real in de CL (Ronaldo) als bij Kroatië op het WK (Rakitic) vond ik hem niet de belangrijkste speler.

Dat jaar waren er ook betere opties en de hoofdreden dat hij die prijs toen won was eigenlijk net als bij Messi het feit dat hij het uitzonderlijk goed deed op een landentoernooi. Wat trouwens allemaal niet wegneemt dat hij na de periode Iniesta naar mijn idee veruit de beste middenvelder is van de wereld.

30 november 2021 om 17:46

Modric veruit de best middenvelder sinds 2018? Veruit? Ik denk dat heel veel mensen KDB toch echt op 1 zetten en Kroos doet feitelijk gezien niks onder voor Modric, in tegendeel, met z'n bizarre pass statistieken, accuracy en gecreëerde kansen heeft hij cijfers waar Modric stiekem alleen van kan dromen. Ook de ondergewaardeerde Thiago bij Bayern, die viral ging door statistieken sites die droogjes aanstipte dat hij de enige speler was van Bayern, en als goed is de gehele Bundesliga, die sinds hij bij Bayern speelt nog nooit lager dan een bepaalde rating is gekomen. Letterlijk jaren op rij een hoog cijfer, elke wedstrijd. Alleen simpelweg geen mediahype zoals Modric. Bruno Fernandes heeft sinds z'n tranfer naar United imo ook meer laten zien dan Modric. En Kante & Verratti zeggen hallo.

30 november 2021 om 17:48

@realxiiimadrid het is opmerkelijk dat alleen real fans zeggen dat benzema de gouden verdiende, maar ja jij bent sws niet serieus te nemen hier, altijd provoceren richting barca 😶

30 november 2021 om 17:56

Je bent duidelijk het stuk “naar mijn mening” ervoor vergeten te lezen.

30 november 2021 om 18:05

Nee, ik reageerde overduidelijk juist vanwege je mening. Dat lijkt me wel duidelijk. Is niet zo dat wanneer je "naar mijn idee" ergens tussen zet dat het dan opeens vreemd is dat mensen op je *afwijkende* standpunten gaan reageren. Vrij logisch zelfs. Als ik zeg dat "Kane naar mijn mening veruit de beste aanvaller is sinds 2018" kan ik ook reacties verwachten en ga ik niet daarop zeggen "ja maar je bent 'vergeten' te lezen dat dit mijn mening is". Jij gaf je mening, ik reageerde daarop. En iemand die zogenaamd "vergat" om te lezen dat het je mening betrof, zou niet "Ik denk dat heel veel mensen KDB toch echt op 1 zetten" zeggen aangezien ik hiermee toch aardig duidelijk maak dat het om zowel jouw als andere mensen hun mening ging.

30 november 2021 om 18:16

Der Bomberr// maar zo vreemd is het toch niet dat hij modric de beste middenvelder vindt? Ikzelf vind dat ook (al zou ik indd ook heel makkelijk voor kroos en in mindere mate kdb kunnen kiezen). Hij blinkt misschien niet uit in statistieken maar hij en kroos overheersen sinds 2014 jarenlang het middenveld en kroos doet het op een ander manier dan modric maar beiden zijn even belangrijk.

30 november 2021 om 18:19

Het ging mij om het woordje, veruit. Daarom vroeg ik nog expliciet "veruit?". Als iemand zegt dat hij Modric de beste vind dan is dat niet zo vreemd, maar 'veruit' is natuurlijk een gigantisch verschil, dat komt over alsof hij met kop en schouders boven KDB Kroos etc uitstak. En dat, gezien hun statistieken en niveau, vond ik idd aardig vreemd.

30 november 2021 om 18:22

@realxiiimadrid - Wie zijn de amateurs en wie classificeer jij als de enige serieuze tegenstander op de Copa dan? Hij zat in Groep A en in de knock-out fases tegen Chili, Uruguay, Paraguay, Bolivia, Ecuador, Brazilie, en Colombia. Ik denk dat je Brazilie als enige serieuze tegenstander beschouwd? Je gaat mij toch niet zeggen dat je Uruguay, Chili, Ecuador, Colombia en Paraguay als amateurs beschouwd? Of je volgt te weinig Zuid-Amerikaanse landen of je hebt er echt geen kijk op, want dat kun je echt niet zeggen over deze landen.

30 november 2021 om 18:28

"Je gaat mij toch niet zeggen dat Uruguay, Chili, Ecuador, Colombia en Paraguay als amateurs beschouwd?"

Maar letterlijk geen enkel land wat je hierboven opnoemt staat in de top 15 FIFA rankings van beste landen. Amateurs zegt geloof ik niemand, maar welgeteld 2 landen daarvan staan in de top 20, dus over de rest hoeven we het eigenlijk niet eens te hebben. Ik doe het toch; Ecuador Paraguay bungelen letterlijk ergens richting de 50e plek.

30 november 2021 om 18:40

Aan de andere kant staan er 5 van de 10 zuid Amerikaanse landen binnen de top 25, wat toch een heel behoorlijk aantal is aangezien het maar uit 10 landen bestaat

30 november 2021 om 18:43

@Der Bomberrr - Oh god, je gaat de Fifa ranking toch niet serieus nemen? Of denkje dat de USA sterker is dan Uruguay, Colombia en Uruguay? Want Amerika staat 12de, terwijl Kroatie, Colombia en Uruguay respectievelijk op 15de, 16de, en 17de staat. Die ranking is totaal niet representatief hoe sterk een tegenstander is. Belgie staat al jaren eerste, terwijl ze al twee keer van Frankrijk hebben verloren. Een keer op het WK en laatste keer in de Nations League. En Frankrijk staat zelfs op de derde plaats.

30 november 2021 om 18:49

Jij kijkt nu naar moment opnames door cherrypickend twee wedstrijden eruit te pikken, nipt en zichtbaar met moeite gewonnen door Frankrijk overigens, terwijl FIFA gewoon objectief over de langere termijn kijkt en simpelweg met punten weergeeft hoe goed een team heeft gepresteerd. Dat neem ik wel degelijk serieus. Volgens jouw logica zou de ranglijst in een competitie niks zeggen omdat nr.1 Bayern een pak slaag krijgt van niet alleen nr.3, nee zelfs een nr.12 ofzo. Volgens jouw logica zou de ranglijst in Bundesliga, een puntensysteem gebaseerd op prestaties net zoals bij FIFA, dus "totaal niet representatief" zijn omdat nr.14 won van nr.1 Bayern München...... En dat FCgrun, dat is voetbal in een notendop.

30 november 2021 om 18:58

@Der Bomberrr - Haha wat? Overigens doe je het zelf ook met cherry picking, want je pikt nu een argument uit, terwijl je totaal niet reageert op het argument over Amerika en de sterkste van de andere drie landen die ik noem. En die logica is totaal niet 1-op-1 met mijn logica, want ik heb volgens mij overduidelijk aangegeven dat de ranking totaal niet representatief is voor de sterkte van het land. En volgens mij is Bayern de sterkste ploeg van Duitsland? Of heb ik het mis volgens jouw interpretatie van mijn logica? Uiteindelijk staat Frankrijk met 2 prijzen in het afgelopen 3 jaar, namelijk de wereldbeker en nations league en staat Belgie vrijwel met lege handen (op een derde plak na van Rusland).

30 november 2021 om 19:14

Doe je nu echt alsof je me niet snapt wat betreft Bayern? Want je begint zelf over België als nr.1 terwijl Bayern....net zoals België, ook nummer 1 is. Dat Frankrijk nu 2 prijzen heeft en België nul komt, zoals hierboven al uitgelegd, dat ze beiden verloren van Frankrijk, die overigens maar dicht onder België staan, wonnen écht nipt en met zichtbare moeite en geluk, dit terwijl België in 2018 veruit de betere was in die wedstrijd en Frankrijk won uit een gelukkig gevallen corner, en ook in 2021 was het nipt en eigenlijk alleen door de individuele klasse van een speler buiten de 16. Ik reageerde overigens wél op je andere 3 landen aangezien ik al zei dat ze niet in de top 15 FIFA staan. Hier, andere voorbeelden als je ge-cherrypickde Frankrijk vs België: al jaren staat België 1 boven Brazilië, en in 2018? Won België van Brazilië. Frankrijk stond boven Argentinië, en in 2018? Won Frankrijk dus ook van Argentinië. Oftewel snel 2 voorbeelden die jouw argument/logica makkelijk onderuit halen. Laat België 10x tegen de nr.10 spelen en ze zullen het merendeel winnen. Oordelen op welgeteld 1 of 2 wedstrijden, tussen twee landen die elkaar bovendien nauwelijks ontlopen op de ranglijst, bewijzen toch echt niet "Oh god, je gaat de Fifa ranking toch niet serieus nemen?". Je doet alsof het o zo vreemd is dat de nr.3 van de nr.1 wint en daarom is de FIFA ranking dus stom.

30 november 2021 om 19:22

Haha echt triest dit zie alleen Real fans en Ronaldo fanboys huilen!! Wanneer geven jullie nu keer toe dat je de beste aller tijden ooit hebt zien voetballen. Ik begrijp de pijn wel maar jongens zet je erover heen! Ik vind het echt erg voor jullie dat Perez tot 3 maal toe Messi niet heeft kunnen strikken het had jullie in ieder geval heel veel minder slapeloze nachten bespaard!

30 november 2021 om 19:24

@Der Bomberrr - Ik snap wat je bedoel, maar leg mij dan even uit waarom Belgie dan eerste is als het qua prestaties en kwaliteit dan totaal niet matched aan die positie. Omdat ze meer winpunten hebben gepakt tegen (zwakkere) broeders in oefeninterlands en kwalificatiewedstrijden? Vind je dat qua metrics heel erg representatief is hoe sterk een land is? Dan kan Nederland voortaan vaak oefeninterlands spelen tegen Wit-Rusland, San-Marino, Gibraltar, Estland, etc. om zo hun score op te krikken en zo hoger in die ranking te komen. Ook een leuke manier om hoger op de fifa ladder te komen en dan zeggen, zie je hoe goed we wel niet zijn als land. Edit: ik zie dat je weer een flink deel erbij hebt getypt, maar volgens mij ben je zo stug als een barnacle. Dus heb niet zo zin om nog vier/vijf reacties te plaatsen.

30 november 2021 om 19:31

Hier, nog een paar leuke: de finale van Copa waren tussen de 2 hoogst geplaatste en enigste top 10 landen....van de FIFA ranking. De laatste 4 in de halve finale Nations League bestond volledig uit landen afkomstig uit de Europese nr.1 t/m nr.7....van diezelfde FIFA ranking. De laatste 4 van het EK bestond volledig uit de top 9 hoogste Europese landen...van diezelfde FIFA rankings. Oftewel, deze feiten halen al je onzin onderuit mbt dat de FIFA rankings "niet serieus te nemen is". Je begrijpt me wel maar je doet alsof je me niet begrijpt. Gezien de zwakke argumenten die je aandraagt zou ik als ik jou was idd niet nog 4 of 5 reacties gaan plaatsen met dit soort onzin. Schiet niet op want je hebt simpelweg geen enkel feitelijk punt.

30 november 2021 om 20:10

Barca fans die Messi steunen tjsa, Lewandowski be like, tot snel he! Europa league loading...

30 november 2021 om 20:35

Der bomber// je hebt ze wel heel sterk eruit gediscussieerd. Ik denk indd dat hij beter zijn 4/5 reacties niet kan plaatsen 🤣.

30 november 2021 om 22:30

@realxiiimadrid - Eruit gediscussieerd worden en het laatste woord hebben zijn twee verschillende dingen En ik heb niet zoveel vrije tijd om een halfuur te voldoen aan een eindeloze discussie waar iemand al een vaste mening heeft dat de Fifa ranking een holy grail is om de sterkte van een land te bepalen. Edit: overigens was ik benieuwd naar jouw mening, maar je had overduidelijk geen antwoord en speelde meer op onderbuikgevoelens met betrekking tot je mening. Wat ik de laatste tijd wel vaker zie bij VZ gebruikers.

30 november 2021 om 23:14

Fcgrun// Nouja hij haalde jouw argumenten onderuit en staafde zijn stellingen met feitelijke informatie. Dus ik kan vrij zeker zeggen dat je eruit bent gediscussieerd.

En mijn mening is misschien niet feitelijk gestaafd zoals die van der bomberr, maar ook niet zomaar onderbuik gevoelens (ik weerhou me ervan meningen te geven over dingen obv onderbuikgevoelens). De reden dat ik zei dat er maar 1 serieuze tegenstander was (brazilie idd) is omdat ik de copa keek in de nacht en werkelijk schrok van het niveau. Er was geen organisatie, tactiek etc bij de meeste landen en de ruimtes waren zo ontzettend groot. Het was echt een groot contrast met bijv het ek en van Uruguay, Chili en Colombia ben ik ontzettend geschrokken omdat ik dacht dat die landen wel wat zouden voorstellen maar ook ontzettend matig waren. Over paraguay en ecuador wil ik niet eens beginnen. Van hun had ik ook geen verwachtingen.

1 december 2021 om 00:01



1 Serieuze tegenstander. Ik weet niet of jij over een wereldkaart beschikt beste vriend. Maar 80 van de landenploegen in Zuid Amerika zijn praktisch beter dan de subtop Europese naties.

Chili, Uruguay, Colombia, Brazilie, Argentinie zijn gewoon wereldklasse.

Daar komt nog bovenop dat Paraguay en Peru ook wel hier en daar wat aardige voetballers hebben rondlopen. Maar ja, jouw naam en Messi bashing hoeven eigenlijk geen reactie. Overigens over je grote liefde Benzema, die hoort al jaren in de gevangenis te zitten.

Nations League hoger niveau, lachwekkend. De groepsfases zijn gewoon een aanfluiting, werkelijk C landen die daar vertegenwoordigd zijn. Dan dien je gewoon een halve en finale te winnen en klaar met dat onzintornooi.

Neem jij jezelf wel serieus?

1 december 2021 om 01:31

Real Madrid fans, jullie kunnen nog 100 jaar discussiëren en belachelijk vinden dat Messi hem niet verdiende en bla bla. Echter zal dat het feit niet veranderen dat Lionel Messi al 7x Ballon d Or heeft gewonnen. Hopelijk komt er nog meer bij. Dit record zal wss niet meer in onze tijd worden verbroken dus ga maar lekker branden. In elke recordboek zal staan dat hij de meeste Ballons heeft.

30 november 2021 om 16:38

Je weet dat het een stemming is van alle bondscoaches, aanvoerders en van elk land 1 voetbaljournalist? Daarnaast kan ik mij nog wel wat onterechtere Gouden Ballen herinneren, Messi 2010, Ronaldo 2013 en Modric 2018 bijvoorbeeld.

30 november 2021 om 16:39

Benieuwd als Ronaldo gewonnen had of je dan ook zo erover dacht. Het was gewoon enorm aan elkaar gewaagd. Mijn voorkeur ging uit naar Lewandowski, maar kan er ook wel mee leven dat Messi hem won.

30 november 2021 om 16:44

Ja dan had ik het zelfde gezegd, maar helaas zijn de Messi fans niet objectief, dat betreur ten zeerste...

30 november 2021 om 16:50

Helaas ben jij niet objectief, in andere topics zijn meer dan genoeg argumenten gegeven waarom Messi de gouden bal terecht won. Je kan het daar dan nog steeds oneens mee zijn, maar om te stellen dat het compleet onterecht is en gestolen van Lewa, is zo belachelijk onzinnig.

30 november 2021 om 18:59

Als je Messi over het veld zag lopen waggelen in de meeste wedstrijden afgelopen seizoen met 0,0 niks geen verdedigende inzet dat is toch geen reclame voor het voetbal? Ik vond het schaamte wekkend en dus is het compleet maar dan ook compleet onterecht dat Messi die ballon kreeg.

30 november 2021 om 20:11

Messi heeft wandelend anders toch gewoon 40 goals en 17 assist. Meer key passes, minder grote kansen gemist dan lewa. Points won bij goals, Messi zijn voordeel, points won bij goals/assist, wordt dat verschil zelfs 14 punt.. Meer accurate passes, 2200 om 700. Meer kansen gecreëerd, 118 om 55... en de lijst gaat maar door. Alleen qua doelpunten komt Lewa boven Messi uit. Alle ander stats staat Messi er (ver) boven. (Stats zijn van 01-01-21 tm 24-10-21) Dus om de verkiezing van Messi belachelijk te noemen, klinkt redelijk belachelijk in mijn oren. Lewa had hem kunnen krijgen voor het top seizoen wat hij heeft gehad, maar Messi was gewoon.... weer beter

30 november 2021 om 20:45

@nothingtops... Zo speelt Messi al zijn gehele carrière dus ik snap niet waarom dat nu ineens een probleem is. Zullen we dan al zijn 7 gouden ballen ontnemen?

30 november 2021 om 16:45

Stel je niet zo aan man, Lewandowski is samen met Ronaldo de beste afmaker van de wereld. Dit is een prijs voor beste speler, hier kan je dus naar meerdere facetten van het spel kijken. Als je het breder gaat kijken en je kijkt naar het totale spel zou Messi hem elk jaar kunnen winnen, als je puur naar doelpunten gaat kijken kan Messi hem bijna alsnog elk jaar winnen. Besef even hoe bizar dat is. Lewandowski bewijst bij Polen dat hij ook afhankelijk is van zijn medespelers, daar is het namelijk een goede spits maar weinig bijzonders. Zet Zahavi/haller/linssen in de spits bij Bayern en ze schieten er ook minstens 30 in. Aan je profielfoto kunnen we gelukkig wel zien waar je pijn vandaan komt.

30 november 2021 om 17:47

je doet lewandowski veels te kort met niks bijzonders, hij is de man die Polen draagt en de afgelopen jaren persoonlijk heeft gebracht naar ek/wk. En, geloof me, dat is knap met het niveau van Polen. En, betreft, Bayern. Choupo mouting heeft wel laten zien hoe Bayern eruit ziet zonder Lewandowski. Lewandowski is naast wat iedereen hier zegt meer dan goals, deze "afmaker" zie je maar zelden lui kijken naar zijn verdedigers aan de overkant zoals je Messi dat heel vaak doet.

30 november 2021 om 16:45

Ben jij nog steeds aan het huilen effe serieus!! Dit begint wel lachwekkend te worden! De beste speler aller tijden heeft terecht gewonnen en 7 x is nog te weinig hadden op zijn minst 10 moeten zijn!

30 november 2021 om 16:47

Wees eens objectief nou dat is toch niet zo moeilijk man, om toe te geven dat Messi ballon dor onterecht heeft gewonnen..

30 november 2021 om 17:09

Aqua.. Laat het lekker gaan man. Wat maakt het nou echt uit wie die prijs wint? Als jij iemand anders de beste vindt, dan is dat voor jou toch prima. Pietje hoeft het toch niet met jou eens te zijn. Ze gaan de prijs heus niet op terughalen en aan Lewa geven.

Jij vindt het niet terecht dat Messi wint, ik zou zelf ook voor Lewandowski hebben gekozen, maar blijkbaar is er anders gekozen. Bepaal voor jezelf hoeveel waarde je nog aan die prijzen wilt hechten. Dat geef je al aan. Je neemt het niet serieus. laat het dan ook haha

30 november 2021 om 19:27

Tuurlijk vindt Aqua het erg.

Messi en Ronaldo fanboys zaten altijd verwikkeld in een jarenlange strijd.
De eerste groep heeft die nu gewonnen. Slechte verliezer en ook zeer hypocriet.

Stel je eens voor dat Ronaldo Ek had gewonnnen en daarna tot aan oktober( dan eindigen stemmen toch?) niks meer liet zien? En als hij dan de balon dor niet had gewonnen oh, dan waren de rapen gaar onder de ronaldo fans lol.

30 november 2021 om 16:47

@Aqua. Vraagje; vind je Messi ipv Lewa net zo onterecht als Ronaldo die doodleuk boven (!) beste speler van de Prem Salah is gepropt, dit terwijl Ronaldo niet eens top 10 goals assists staat in 2021? Zelfs een Vlahovic Zapata Bruno Müller Silva Moreno hebben betere cijfers dan je idool, maar merendeel niet eens top 30 laat staan top 10.... boven zelfs Salah. Beetje onterecht, vind je ook niet? Benieuwd naar je reactie, Aqua.

30 november 2021 om 16:48

Dieptepunt was echt 2013,dit is tenminste eerlijk verlopen,mensen hebben gewoon eerlijk gestemd dit keer zonder dat de stemming werd heropend,ronaldo had in 2013 moeten zeggen,dit kan ik niet aannemen...

30 november 2021 om 16:49

Dit is geen publieksprijs, maar een prijs waar professionals over stemmen. Als Jorginho hem had gewonnen was het de meest onterechte winnaar ooit geweest. Lewandowski had een waanzinnig jaar en op veel manieren zou zijn winst terecht zijn geweest. Eerlijk gezegd had ik de winst van Messi verwacht maar het eetlijkst had een kleine winst van Lewa op zijn plek geweest.

30 november 2021 om 16:50

Ach, toen Modric won had Messi ook moeten winnen. Zie het als compensatie.

30 november 2021 om 16:55

Het gaat om de beste voetballer. Dan denk ik aan de speler die het meest toevoegt aan zijn team. Niet alleen qua goals en assists, maar ook qua veldspel en dreiging. Persoonlijk vind ik dan dat Messi meer toevoegde aan Argentinië en Barcelona dan Lewandowski toevoegde aan Polen en Bayern.

Als Lewandowski de ballon d'or had gewonnen was ik daar ook tevreden mee geweest. Er is gewoon netjes gestemd door coaches, aanvoerders en journalisten. Verder is er natuurlijk al een tijd geleden gestemd en werkt dat wellicht in Messi zijn voordeel, omdat de laatste maand(en) daardoor waarschijnlijk niet zijn meegeteld. Ik blijf het dom vinden dat de ballon d'or niet gewoon over het afgelopen seizoen wordt uitgereikt.

30 november 2021 om 16:59

Het was echt 50 50, het feit dat jij zegt dat het onterecht was zegt veel over jouw CR7 bril. In mijn ogen is die toch terecht, omdat Messi toch die beker met eigen land heeft gewonnen. Dus in mijn ogen was het net 51-49, ff brilletje afdoen. Nog kater van gister?

30 november 2021 om 17:23

Dat argument ook dat die Ballon D'or niet onterecht is omdat hij in het verleden genoeg goede dingen heeft laten zien. Dat is helemaal niet relevant in de actualiteit. Los van dat dacht ik dat die prijs ging over heel het jaar 2021 en niet over 5 of 6 maanden in 2021

30 november 2021 om 19:38

Het gaat om heel het jaar, waarin messi nagenoeg dezelfde stats aflegt alslewandowski in een minder team en er stond op een internationaal podium. Wat maakt het uit in welke maanden hij de goals maakt? Het is voor mij van groter belang er te staan in de maanden dat de prijzen verdeeld worden dan in september na de vakantie in een nieuw team wat als los zand speelt en waarin messi nog geblesseerd is geweest.

30 november 2021 om 19:14

Zoals PEP GUARDIOLA zegt, Messi heeft genoeg laten zien om het niet te winnen. Ondanks dat Lewandowski het ook verdient.

1 december 2021 om 11:00

Nee, meest onterechte was nog wel Modric.

Dat Jorginho 3e is geworden is lachwekkend maar gelukkig niet gewonnen hij is zelfs nog dik 3e geworden ook nog. Dat vind ik misschien nog wel het meest lachwekkende van dit hele gebeuren. Ronaldo 6e en Jorginho 3e? En nog dik 3e ook nog kom op he.. Salah hoort daar te staan.

En ja hoor, daar gaan we weer. Alle reacties die gisteren al langsgekomen zijn, zullen weer herkauwd worden. VZ blij, want de discussies zullen ook weer gevoerd worden en het gros zal weer de meest versleten knop van hun keyboard gaan gebruiken, de F5, om te zien of er nog iemand tegenin durft te gaan. Weer een uur van je leven verspild boys

30 november 2021 om 16:40

Komen de Real & Ronaldo fanboys weer aan om hun gal te spuwen over deze uitslag. Vinden het toch altijd zo erg als Messi iets wint. Ja, idd herhaling van wat er in elk topic van Ronaldo of Messi gebeurt. Werkt wel voor VZ.

30 november 2021 om 16:45

Ook als Ronaldo hem had gewonnen had ik het onterecht gevonden, ha dik het zelfde gezegd en ha dik gezegd dat Lewandowski hem verdient te winnen. Dus de theorie gaat voor mij niet op.

30 november 2021 om 16:50

Ha, dik.
Je bent 46, dan voel je je toch niet meer aangesproken door de leus 'fanboys'?

Ik denk dat het niet zo vreemd is dat Messi heeft gewonnen. Als er een aantal spelers kanshebbers zijn, gaat toch vaak de populariteit en het sentiment meespelen en dan winnen spelers als Messi of Ronaldo het sneller van de rest. Daarnaast is dit natuurlijk een super lastig onderwerp in het algemeen, aanvallers hebben altijd een streepje voor op verdedigers of verdedigende middenvelders of keepers. Omdat mensen nou eenmaal doelpunten herinneren en waanzinnige verdedigende acties niet.

30 november 2021 om 18:01

Echte voetbalkenners weten waarom Messi gewonnen heeft. Lewa geen CL, Messi geen CL. Lewa een prijs die Bayern 99/100 keer pakt (bundesliga) net als Messi met de Copa del rey. Die prijzen zouden sowieso niet mee moeten tellen. Messi heeft ook nog eens de Copa America gedomineerd. 1 of andere nietswetende persoon noemt 90% van de teams daarop ‘amateurs’ hahahahaha. Dat zegt ook al genoeg over diegene. We kunnen stellen dat Polen sowieso geen kans maakt op EK, dus laten we die prijzen wegstrepen. Dan komen we op het gedeelte individuele prestaties: Lewa 10 goals meer gemaakt dan Messi. Messi meer succesvolle dribbels, passes, gecreerde kansen, beslissende doelpunten in een wedstrijd, meer punten voor zijn team gewonnen, vaker man of the match, meer assists. Ik denk dat het uiteindelijk duidelijk is dat Lewa de betere AFMAKER was en Messi de betere VOETBALLER. Mensen vergeten vaak het verschil tussen die 2.

30 november 2021 om 18:03

Ohja en DerBomber, Aqua1, Japiekrekel en RealXIIIMadrid. Fijne week. Jullie zullen heel slecht slapen.

30 november 2021 om 18:16

Ik had Lewandowski ook een meer dan verdiende winnaar gevonden, maar ik denk dat Messi gewonnen heeft vanwege het sentiment nu twee spelers zo dicht bij elkaar lagen. Dit is toch vaak iets wat de doorslag geeft. Messi werd ook benoemd tot beste speler van de Copa. Persoonlijk vond ik De Paul en Romero van nog grotere waarde voor Argentinië dan Messi, maar ook daar geeft sentiment uiteindelijk toch de doorslag. En dat is helemaal prima, het is uiteindelijk toch een prijs die moeilijk op basis van pure feiten te vergeven is

Guardiola heeft veel woorden nodig om niks te zeggen. Het tocht heel erg in het Ethiad Stadium met al die open deuren. Ach ja. Veel lullen, weinig resultaat. Daar is hij kampioen in. Net als zijn maatje Xavi. Die denkt ook dat hij Mr Big star is.

30 november 2021 om 16:51

Als xavi geen bigstar is met zo een carrière,wie verdient dan wel zo een titel"bigstar"...hij heeft alles gewonnen wat er te winnen viel!

Mensen zijn gewoon klaar om Messi weer te zien winnen en gunnen het een speler meer die de prijs nog nooit gepakt heeft, helemaal omdat Lewandowski hem in 2020 had moeten krijgen. Maar als je bekijkt wat Messi dit jaar weer heeft laten zien was dat weer van een absurd hoog niveau dus om de uitslag onterecht te noemen is natuurlijk belachelijk.

Mocht Lewa deze prijs ooit wel willen zou ik als ik hem was zeggen dat ze die prijs daar maar moeten stoppen waar de zon nooit schijnt.

Ik ben het eens met Guardiola. De rijs wordt niet door 1 persoon gegeven. Natuurlijk en gelukkig zijn er meer kanshebbers. Hoe geweldig Lewandowski is zal blijken als hij niet meer bij Bayern speelt
Of Bayern glijdt af, of zijn opvolger gaat gewoon door. In het eerste geval is het duidelijk: Lewandowski is de man geweest, in het tweede geval ligt het lastiger
Maar hoe goed presteert Lewandowski bij Polen?
Ik geniet van al deze spelers (behalve als ze tegen Nederlandse ploegen spelen)
Ik ben het, nogmaals, eens met Guardiola al zou ik het met hem oneens zijn

Eindigde als 3 in laliga En ging eruit in de kwartfinale en miste penaltyScoorde 0 goals in de halve finale en finaleLewandowski heeft meer doelen en heeft 4 keer prijzen gewonnen deze jaar.en messi heeft nu al 4 maanden niks gedaan

30 november 2021 om 17:13

Dus Ronaldo moest de ballon dor 2016 ook niet winnen, omdat hij niet gescoord heeft in de finale.

30 november 2021 om 17:42

ten eerste is ek niet te vergelijken met copa America en messi was helemaal niet belangrijk in de kwartfinaleniet gescoord en halve finale en finale niet gescoord.en Ronaldo in de 2016 club World Cup en 3 keer gescoord en 3 assist. en champions league 16 goals. en ek 3 goals waar hij belangrijk was in de halve finale tegen Wales goal en assist. en uefa super cup.en 57 goals. 2016 had hij gewoon verdient

30 november 2021 om 18:41

Dus door de goals en prijzen is ronaldo de terechte winner in 2016. Wat is het verschil dan. Omdat jij vind dat de copa niks is, telt dat niet mee. Messi was niet belangrijk in de Copa. Heb je wel alle wedstrijd gekeken ??. Heb je gezien waar barca nu staat zonder Messi.

Lewandowski heeft alleen meer goals gemaakt dan Messi stats liegen niet.

30 november 2021 om 20:06

Ik vindt gewoon dat het onterecht is omdat hij 4 maanden niks heeft gedaan.en jij ik heb gezien hij was niet echt bijzonder in de kwartfinale halve finale en finale maar ja iedere mening verschilt natuurlijk waarom je iemand beter vindt terecht of onterecht messi is zeker een van de beste voetballers aller tijden

Ik vind dat we een beetje doorslaan met Lewandowski moest winnen. Hij heeft veel doelpunten gescoord? Okey maar Messi ook. Hij was belangrijk voor het team? Okey, maar Messi ook. Hij heeft prijzen gewonnen. Okey Maar Messi ook. Messi bezorgde Argentinie Copa America dat is een presentatie van formaat. Dat kan niet genegeerd worden. Men moet daar niet lacherig over doen. Bij Bayern topscorer worden van de bundesliga, is een prestatie, maar is vele spitsen gelukt. Mario Gomez bv. Ik ga niet Mario Gomez met Lewa vergelijken. Maar ik probeer het even te relativeren. tuurlijk is Lewa wereldspits goed seizoen gedraaid. Maar Lewa heeft vorig jaar geen internationale prijs gewonnen en uiteraard ook niet met zijn land. Men moet objectief bekijken. Als je goed en logisch nadenkt is het terecht dat Messi won, Lewa is gwn een goede 2de niet meer niet minder!!

30 november 2021 om 17:17

Je relativeert bij Lewa dat meer spitsen in het verleden bij Bayern topscoorder is geworden, maar zo kan je het ook bij Barca bekijken. Wat Lewa gepresteerd heeft is niet te vergelijken met Gomez wat ook een geweldige spits was, hij heeft niks voor niks het record meeste goals in de Bundesliga verbroken. Is ook nog in het kalenderjaar bij meer goals betrokken met minder wedstrijden. Om het te laten af doen omdat Messi in zijn 6e kans eindelijk de Copa heeft gepakt, wat momenteel op Brazilië na geen sterke tegenstanders heeft (Uruguay misschien ook maar is ook niet meer wat het was). Waar Lewa het moet doen met een veel slechter Polen op het EK waar veel betere landen aan meedoen.

Willen de meeste mensen die hierboven reageren niet geloven aan de statistieken waaruit duidelijk blijkt dat Lionel Messi de betere van de twee is ofzo? Ik kijk er objectief naar als voetballiefhebber en de cijfers zijn toch kraakhelder. Een winnaar kiezen op basis van emotie en gunnen werkt natuurlijk niet. Lionel Messi nummer 1, Robert Lewandowski nummer 2. Logisch.

30 november 2021 om 17:43

Welke statistieken? Uit onderstaande statistieken blijkt dat Lewandowski betere statistieken heeft. Bron: Ziggo Rondo

Messi:
Duels 56
Goals 41
Assists 17
Prijzen 2

Lewandowski:
Duels 59
Goals 69
Assists 14
Prijzen 4

30 november 2021 om 17:47

Welke 4 prijzen heeft Lewa in 2021 gewonnen?

30 november 2021 om 17:57

Geen idee. Ik heb dit tabelletje letterlijk uit de Rondo aflevering van afgelopen zondag gehaald. Zit Ziggo er naast?

30 november 2021 om 18:15

Lijkt me niet dat Lewa wat met Polen heeft gewonnen. CL had Bayern ook niet gewonnen. Dus dan blijven landstitel, beker en nationale supercup over. Of ze tellen een of andere Audi Cup in de voorbereiding mee.

30 november 2021 om 18:17

Opgezocht: Bayern won alleen de landstitel en nationale supercup. Misschien tellen ze de gouden schoen oid ook mee?

30 november 2021 om 18:21

Geen idee. Wel bijzonder dat Ziggo dit dan laat zien.

30 november 2021 om 18:48

Je moet tellen vanaf 1 januari t/m einde stemmen voor ballon dor.

Lewandowski 45 M 54 G 8 A

Messi 49 M 40 G 16 A

Alle andere stats is Messi de betere speler van 2021. Plus Messi heeft de copa gewonnen, waar hij heeft gedomineerd. Cijfers liegen niet. Door de Copa winst staat Messi in een sterkere positie om te winnen.

Heb het gevoel dat de meeste het jammer vinden dat lewandowski niet 2020 ballon dor heeft gewonnen. Die had hij moeten winnen. Dat 2021 nu meer een gun factor is. Mensen zijn Messi’dor moe.

30 november 2021 om 18:54

Vind dat echt niet kunnen. Bij ziggo all, laatst bij sky sports met Gary Neville. Ook bij vi met Suley. Laat alles zien vanaf 1 januari t/m einde stemmen ballon dor. Gaan ze Messi omlaag praten hoe die het doet met psg. Dat telt niet mee mensen.

30 november 2021 om 21:08

Ja die copa beker is groter als messi zijn kinderen. Wat een een beker met bloed er nog aan. Messi de argentijnse Maya strijder stuurt de team. Met dit keer wel een keeper in de goal en Viola Messi wint niet alleen de beker hij is de ster van zuid Amerika.

Joh Messi heeft die Ballon dor gekregen. Terecht of niet hij heeft hem, is hem gegunt. Het heeft geen nut om discussies te houden of het wel of niet terecht is..

Jaja de Balon d'or tis me wat. Individuele prijzen in een teamsport, who cares. OK blijkbaar vrijwel iedereen.

30 november 2021 om 20:08

Zullen we een boycot starten? Wij doen niet meer mee, vriendenpeople

Didier Drogba verdiend wel een compliment als presentator van het gala. En ik wil me aansluiten bij de woorden die hij zei. Soms maak je meer indruk zonder bal dan met bal. Helden van het jaar 2021. Simon Kjaer en Kasper Schmeichel.

Messi heeft hem zeker wel verdiend, iedereen kan toch zien dat hij meer is dan alleen een doelpuntenmaker. Hij wint dit jaar de Copa Amerika, wordt topscorer van dat toernooi, beste speler van dat toernooi, topscorer in Spanje, meest assist, meeste man van de wedstrijd, en wint spaanse beker. Je kunt echt niet zeggen dat het onverdiend is. Ook al had ik het Lewandowski ook gegunt

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren