Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona maakt terugkeer van Xavi wereldkundig: ‘Ik ben weer thuis’

Laatste update:

Xavi is definitief de nieuwe trainer van Barcelona. In de nacht van vrijdag op zaterdag maakten de Catalanen de terugkeer van de Spanjaard officieel via de officiële kanalen. De oud-middenvelder zet zijn handtekening onder een contract tot aan de zomer van 2024. Aanstaande maandag wordt hij gepresenteerd in het Camp Nou. Xavi wordt bij Barça de opvolger van Ronald Koeman.

Xavi komt over van Al-Sadd. “Het Camp Nou is altijd mijn thuis geweest. De Barcelona-fans zijn mijn mensen. Barça is de club waar ik van hou en nu ben ik weer thuis. Tot snel, Barcelona”, aldus Xavi in een eerste reactie op zijn terugkeer bij zijn jeugdliefde. Vrijdagavond bevestigde voorzitter Joan Laporta al dat de deal rond was. "Hij wordt onze nieuwe trainer. Hij komt naar ons toe. We bereiden momenteel de contracten voor”, zei hij tegenover Mundo Deportivo.

Laporta sprak de bevestigende woorden na een enerverende dag. Vrijdagochtend bracht Al-Sadd een statement naar buiten waarin werd gesproken van een akkoord met Barcelona over het afkopen van het contract van Xavi, die nog tot medio 2023 vastlag in Qatar. Barcelona was onaangenaam verrast door dat bericht, daar er helemaal geen akkoord was bereikt over de afkoopsom van naar verluidt vijf miljoen euro. Volgens Spaanse media zag Barcelona het persbericht als een middel om hen onder druk te zetten om alsnog overstag te gaan met oog op de ontsnappingsclausule.

Diverse media brachten naar buiten dat Barcelona de afkoopsom niet wilde betalen. Uiteindelijk zijn alle partijen erin geslaagd om tot een akkoord te komen. Zodoende keert de 41-jarige Xavi terug op het oude nest. Hij werd opgeleid bij Barcelona, brak door in de hoofdmacht en vertrok in 2015 met onder meer vier Champions League-titels op zak. Hij speelde nog vier jaar bij Al-Sadd om daar zijn eerste stappen te zetten in het trainersvak. Zijn klus bij Barcelona wordt zijn eerste buiten Qatar. Zaterdag komt hij aan in Catalonie. De wedstrijd tegen Celta de Vigo laat hij nog over aan interim-trainer Sergi Barjuán.

Nadat het maanden in de lucht had gehangen, werd Koeman vorige week officieel ontslagen door Barcelona, na het verlies bij Rayo Vallecano (1-0). Er heerste al tijden onvrede tussen voorzitter Joan Laporta en de Nederlander vanwege de matige prestaties van de Catalanen. Barcelona bungelt momenteel met vijftien punten uit tien duels op de negende plaats in LaLiga en ging dit seizoen in de Champions League al kansloos onderuit tegen Bayern München (0-3) en Benfica (3-0). Koeman was over zijn gehele werkzame periode vanaf augustus 2020 de trainer met het laagste puntenmoyenne (1,96) sinds Radomir Antic in 2003, die destijds een gemiddelde van 1,83 op zijn naam schreef.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heel interessant. Schijnt toch dat Xavi met de Cruijff filosofie speelt en Barca DNA weer terug wil krijgen. Barca moet hem de tijd gunnen en hij kan er best wel wat moois van maken. Hij is een beetje Guardiola 2.0, heel erg interessant project dit.

5 november 2021 om 12:01

Leuk en aardig dat hij met de cruijff filosofie speelt, maar daar ga je met deze selectie echt niet ver mee komen. Is gewoon een subtop selectie.

5 november 2021 om 12:03

Alsof de andere teams in la Liga een veel betere selectie hebben. Real en Atletico hebben meer kwaliteit en Sevilla vrij gelijkaardige, maar nog steeds minder. Het lijkt echt wel een sport om de selectie van Barcelona naar beneden te praten de laatste anderhalf jaar.

5 november 2021 om 12:06

Oprecht zo, een beetje trainer eindigt gewoon top 4 en gaat door naar de knock out fase in de CL. Geen excuses om dat niet te halen met een selectie zoals deze nu is

5 november 2021 om 12:18

Het middenveld is met Pedri, Frenkie, Busquets, Nico en Gavi toch niet sub-top? Internationals bijna allemaal voor Nederland en Spanje. Voorin is het ook wel ok als iedereen fit is. Het grote probleem zit centraal achterin en het gebrek aan een buitenspeler als Dembele helaas weer eens geblesseerd is.

5 november 2021 om 12:18

Ajax speelt ook geweldig voetbal en het is echt niet zo dat die spelers per se veel beter zijn dan wat er bij barca loopt.

5 november 2021 om 12:24

Maar Ajax wordt geleid door een coach die het snapt

5 november 2021 om 12:28

@viscacatalunya, geen van die middenvelders heeft scorend vermogen. Je kan wel zeggen dat Iniesta, Xavi en Busquets dat ook niet hadden maar die hadden wel een voorhoede die er ontzettend veel maakte en dat heeft Barcelona op dit moment bij lange na niet. Hetzelfde verhaal met Modric, Kroos en Casemiro toen Ronaldo wegging. Met zo'n type middenveld heb je wel scorend vermogen in de voorhoede nodig. Anders heb je meer aan een type Bruno Fernandes of De Bruyne die zorgen voor het enorme rendement.

5 november 2021 om 12:30

Terecht of onterecht, als Barca 'maar' 4e wordt, dan heeft elke trainer dus ook Xavi het slecht gedaan. Maakt niet uit welke selectie er staat. Dat is beetje het nadeel

5 november 2021 om 12:30

Wie heeft er bij het nationale elftal van Spanje heel veel scorend vermogen? Nog minder mensen dan bij Barcelona vind ik persoonlijk. En Frenkie heeft vorig jaar tegen de kleintjes laten zien toch wel enig scorend vermogen te hebben met zijn infiltraties.

5 november 2021 om 12:36

Komt vooral door ene Messi dat Frenkie zo'n rendement had. Dit jaar komt hij nog niet in de buurt van dat en doet hij maar wat. Spanje heeft natuurlijk prima voorhoede spelers met Ferran Torres, Oyarzabal, Moreno etc. En het spel is natuurlijk wel wat beter onder Luis Enrique, die zich al heeft bewezen en ook de nodige ervaring heeft. Xavi moeten we nog afwachten. Wordt enorm lastig voor hem waar die nu instapt.

5 november 2021 om 12:38

Maar een Ferran, Oyarzabal of Moreno zijn toch geen spelers die iemand als depay overvleugelen? En dan hebben ze nog Fati en dembele rondlopen. Scoren moet niet per se het probleem zijn denk ik.

5 november 2021 om 12:43

16 doelpunten in La liga pas en daarnaast in de CL maar 2 goals. Real heeft er bijvoorbeeld al 26 in La Liga en 9 in de CL. Ik vind dat zelfs voor Real nog niet genoeg. Dus ja ik vind dat wel een gebrek aan scorend vermogen. En Fati is nog jong he? Jonge spelers kunnen nog wel is inconsistent zijn op hun leeftijd dus wil je daar op vertrouwen? Dembele ligt vaker in de lappenmanden. En Moreno en Oyarzabal hadden vorig jaar gewoon een hoge rendement hoor in La Liga.

5 november 2021 om 12:43

@ModricMagic. In de 433 van Barcelona hebben de middenvelders vooral een dienende rol. Dat alleen Ansu Fati echt een goal instinct heeft is echt een zwakte.

5 november 2021 om 12:47

Het lijkt er soms op dat men Barça altijd als "de beste" moet typeren. Als mensen zeggen dan Barça niet meer zo goed is dan wordt dat als godslaster gezien. Ook Barça kan een minder elftal hebben...alleen moeten mensen dat maar eens gaan accepteren. Koeman is geen koekenbakker en wist dondersgoed wat de kwaliteiten van de spelers waren. Als er met de Cruijff filosofie gespeeld kon worden dan had hij dat heusbl gedaan. Xavi kan dus ook niet zomaar even de Cruijff filosofie hanteren..ook al beheerst hij hem zelf ook. Koeman weet dat ook...alsmede bijna alle trainers die de opleiding tot trainer/coach hebben afgerond.

5 november 2021 om 12:52

Je zegt het zelf al, Real en Atletico zijn beter. Dus moet Barca vechten met Sevilla om plek drie.
En waar eindigde Koeman ook alweer? Op plek drie plus bekerwinst.

5 november 2021 om 12:55

Die spelen een ander tactisch spelletje. Als je leidingproblemen hebt bel tochje ook geen timmerman ondanks ze technisch onderlegd zijn.

5 november 2021 om 12:58

@Lierse1997 wat hebben de andere teams in LaLiga ermee te maken of Barca een selectie heeft die im staat is Cruyffiaans te voetballen?

5 november 2021 om 12:59

Koeman had Messi. Zonder Messi zou plek 3 nooit mogelijk zijn geweest.

5 november 2021 om 13:01

@viscacatlunya, daarom zeg ik dus ook dat je wel voorin wat nodig hebt anders gaat het niet werken. Kroos, Modric en Casemiro hebben ook altijd een dienende rol gehad. Zij hebben ook niet veel assists of goals maar omdat we Cristiano hadden en ook een Bale en Benzema die vooral scoorde in 14-16 was dat nog niet zo erg. Maar toen Ronaldo wegging viel het erg hard uit elkaar in 18/19.

5 november 2021 om 13:04

Onderschatting van niveau la Liga en ontbreekt je kennis van zaken omtrent selectiespelers en statussen daarvan. Barcelona gaat niet eens de top 6 halen dit seizoen.

Trouwens 5 miljoen afkoop som voor Xavi. Zal geen makkelijke onderhandeling wordt tussen Koeman en Laporta.
12 miljoen heeft Koeman in zijn contract staat. Laporta stelt 6 voor.

Afkoopsom Koeman: 12
Aankoopsom Xavi: 5
Tegenbonus Xavi: 1
Voorstel Koeman laporta:6

Slim gedaan maar Koeman trapt daar niet aan.

5 november 2021 om 13:16

Timocup88. Wij accepteren ook dat barca een minder elftal heeft. Met Koeman was het gewoon slecht. Je moet Koeman beoordelen op het veldspel. Je moet winnen van een rayo cadiz en noem maar op. Zelfs Suley en r.de boer zeggen het zelfde.

5 november 2021 om 13:24

Met Messi erbij had Barcelona gewoon kampioen moeten worden vorig seizoen.

5 november 2021 om 13:28

Nattekano: Xavi is ook een coach die het snap maar, Xavi heeft tijd nodig. De tijd krijgen om te bouwen.

5 november 2021 om 14:17

Ja, want Atletico en Real hadden gelukkig geen betere selecties

5 november 2021 om 14:33

Tja, Ronald de Boer zegt ook dat Qatar een soort van Disneyland is em hij vind dat zijn broer Frank het helemaal niet zo slecht heeft gedaan afgelopen EK. Hoe serieus kan je hem nemen?

5 november 2021 om 15:39

Zelfs Feyenoord speelt leuker voetbal dan Barca. Dan kan je zeggen dat La Liga sterker is, maar tegen Kiev en Alaves ziet het er ook niet uit.

5 november 2021 om 15:42

En Barca (binnenkort) ook

5 november 2021 om 15:43

@viscacatalunya - Die spelers complementeren elkaar totaal niet. Je hebt geen diepgang en geen drive richting het doel. Met name Busquets en De Jong hebben die balans nodig om echt te excelleren. Voor de rest zijn het gewoon tieners met te weinig ervaring en dus niet de benodigde consistentie. Bovendien is het nog afwachten hoe ze zich ontwikkelen. Een kritische blik is er nog niet geweest voor ze.

5 november 2021 om 15:49

Frenkie is overduidelijk net aan subtop misschien net er onder volgends sommige hier.

5 november 2021 om 16:05

Ik ben het eens met je eens Japie. Real en Atletico hadden inderdaad geen betere selecties.

5 november 2021 om 16:12

Koeman had in het begin van het seizoen een Messi die niet geïnspireerd was . Koeman moest alle zeilen bijzetten om er voor te zorgen dat Messi er weer zin in kreeg. Dat heeft hun aan het begin van vorig seizoen een aantal punten gekost.

5 november 2021 om 18:34

Ik wens Xavi ook alvast veel succes om die derde plek te halen met dit elftal. Barca is een veredeld jeugdelftal aangevuld met wat brandhout en dan wordt er ook nog verwacht dat hij derde wordt met mooi voetbal. Ik geef het een coach te doen

6 november 2021 om 05:58

Helemaal mee eens het is gewoon een matig elftal maken weinig doelpunten achterin is het zo lek.en ook de keeper gaat mee in het verval.vindt hem zeer matig dit seizoen.

6 november 2021 om 06:00

Koeman moet gewoon voet bij stuk houden 12m niks minder.

6 november 2021 om 09:45

Denk dat Xavi het ook wel snapt maar als je de financiële middelen niet hebt om de spelers te halen die je spel aankunnen dan houdt het al snel op.
Wordt denk ik een vergelijkbare situatie zoals met Pirlo bij Juve

6 november 2021 om 10:22

Iniesta en xavi scoorden toch aardig wat goals, maar snap je punt wel

6 november 2021 om 11:36

Toen had je een superproductieve aanval dus dan is het niet zo een ramp. Bovendien hadden Xavi en Iniesta bizar veel andere kwaliteiten om dat te compenseren. Het huidige Barca heeft best veel moeite met scoren en dat ligt imo niet alleen aan het systeem. Alleen Fati is uiterst productief en van wereldklasse voorin

5 november 2021 om 12:01

De intentie om zo te spelen is wat anders dan het ook daadwerkelijk zo kunnen overbrengen op je spelers.

5 november 2021 om 12:02

Inderdaad, net zoals Setien toch?Daarnaast gaan we toch niet elke ex-topvoetballer de nieuwe Guardiola noemen? Tegenwoordig lijkt men te denken dat elke ex-topvoetballer een toptrainer is. Terwijl er in de afgelopen 15 jaar 2 geweest zijn: Guardiola en Zidane. Ergo: het is uitzonderlijk dat een ex-topspeler ook een topmanager blijkt te zijn. Los daarvan, benieuwd wat Xavi kan brengen. Er is een goeie basis met spelers als Araujo, Pedri, Gavi, F. De Jong, Ter Stegen en Fati. Als Xavi tijd krijgt valt daar wel iets van te maken.

5 november 2021 om 12:07



Helemaal eens met wat je zegt. De meeste toptrainers zijn als speler nooit absolute toppers geweest. Ben weleens benieuwd waaraan dat ligt, kunnen zij zich beter inleven in spelers of zijn ze tactisch beter omdat ze zich als speler daar al meer mee moesten onderscheiden omdat ze voetbaltechnisch minder waren?

Naast Guardiola en Zidane heb je natuurlijk ook nog Ancelotti die ook wel een aardig balletje kon trappen.

5 november 2021 om 12:14

Conte niet te vergeten.

5 november 2021 om 12:26

Sufridor: dat heeft volgens mij simpelweg met aantallen te maken. Er zijn nou eenmaal relatief weinig topspelers en erg veel middelmatige spelers. Dus als een klein percentage daarvan toptrainer wordt...

5 november 2021 om 12:53

Ho ho, je vergeet Louis van Gaal. Die legde bij Barca en bij Bayern het fundament voor Guardiola.

5 november 2021 om 12:57

Sowieso krijgt Xavi de tijd. Als wat met bartomeou te maken heeft moet weg. Xavi gaat veel veranderingen maken binnen de club en op het veld.

5 november 2021 om 13:08

@speedy: we hadden het over topspelers

Van Gaal is uiteraard een absolute topcoach maar een topvoetballer was het toch niet. Mooie anekdote uit zijn periode bij het Belgische Antwerp:

Guy Thys was er destijds trainer en zette Van Gaal regelmatig op de bank, uiteraard tot onbegrip van die laatste.

Van Gaal dus naar Thys: 'coach, waarom zit ik op de bank? Ik kan alles met een bal!'
Thys: 'ja Louis, maar je hebt hem nooit....'

5 november 2021 om 13:21

Van Gaal was de architect op het veld bij Sparta. Noem dat maar niets.

5 november 2021 om 13:24

@speedy: touché

5 november 2021 om 13:27

En nu (heel even) aan de slag geweest bij Telstar. Jongensdroom!

5 november 2021 om 19:43

Frank de Boer.

5 november 2021 om 12:04

Dat is de 5 miljoen die koeman nog moet krijgen, ze moesten kiezen koeman 5 of Al-Sadd

5 november 2021 om 12:24

Knap dat je hem nu al een Guardiola 2.0 kan noemen terwijl hij zich alleen in de woestijn bewezen heeft

5 november 2021 om 12:45

Heb jij misschien die 5mil aan Barca geleend.
Want ze hadden geen geld voor Xavi

5 november 2021 om 12:55

Ze hebben die 5 mio van de 12 mio afgetrokken die ze bij elkaar geharkt hadden om Koeman af te kopen. Daarom hebben ze nu max. 7 mio voor Koeman over.

5 november 2021 om 12:56

Ik weet niet wat ze daar allemaal lopen te goochelen. Je tikt 5 miljoen af voor Xavi maar Valverde en Setien wachten nog steeds op hun geld. Bijzonder asociaal imo

5 november 2021 om 12:59

Wat lul je elke keer met Valverde die op zijn geld wacht? Hij had geloof ik recht op 13m en dat heeft ie ook gekregen. Alleen Setien wacht nog op zijn geld.

5 november 2021 om 13:14

Alleen Sestien? Wanneer is Koeman dan uitbetaald?

5 november 2021 om 15:32

Ja en Koeman maar Japie noemde toch alleen Setien en Valverde op.

5 november 2021 om 18:36

Alsof die twee al niet een hoop geld te goed hebben

5 november 2021 om 23:01

@japie_krekel: Prima vergelijking toch? Beide heren zijn Barcelona legendes, aanhangers van het Cruyffisme, proberen hun elftal volgens de typische Barcelona filosofie te laten spelen en worden allebei al vroeg in hun carrière zonder significante prijzenkast voor de leeuwen gegooid bij Barcelona.

Of het een succes gaat worden zal de tijd moeten uitwijzen, maar paralellen met de aanstelling van Guardiola in 2008 zijn er zeker.

6 november 2021 om 08:05

Groot verschil is natuurlijk wel, dat guardiola een topelftal met messi onder zijn hoede kreeg. En dat hij doorstroomde vanuit Barcelona B en niet Al Sadd.

5 november 2021 om 13:18

Hij zal dan toch echt wel wat beter materiaal moeten krijgen. Want met deze spelers ga je echt niet veel winnen.

5 november 2021 om 13:23

Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe hij straks ze maten Pique en Busquets gaat vervangen. Ik neem dat ook menselijk is en ga jij maar door selecteren en spelers op zij zetten met wie je alles gewonnen hebt.

5 november 2021 om 14:40

Dus als je tegenwoordig trainer bij Barcelona wilt worden moet je dus extra geld zelf mee brengen 🤔???

5 november 2021 om 15:42

Die club is wel echt verpauperd zeg. Zelf bijleggen om er te mogen werken. Gaat het.

5 november 2021 om 15:18

Lijkt mij helemaal top maar met dit materiaal speel je eerder volgens de Gertjan Verbeek filosofie. Xavi gaat het zonder aankopen echt niet beter doen dan Koeman of wie dan ook.

5 november 2021 om 16:52

Cruijff spel met de kwaliteiten van Luuk en teamspirit van Memphis? Dan is Xavi een topcoach!

5 november 2021 om 23:27

Hoe is hij Guardiola 2.0? Vanwege z’n achtergrond? Verder echt nergens op gebaseerd. Xavi gaat hier ook niks mee bereiken tenzij er spelers gehaald worden maar dan had Koeman ook punten kunnen pakken. Koeman is misbruikt, mocht puin ruimen. En ja, heeft zaken verkeerd gedaan zoals iedereen dat doet. Overigens Guardiola kan alleen bij maximum geld clubs werken.

6 november 2021 om 01:03

Met zo een verdediging, ga je niet ver komen. Bovendien is de aanvalslinie ook gewoon middelmaat met Dembele, Aguero, Depay, Fati. Om mee te kunnen doen met de CL moet je minstens 3 topverdedigers (pique, Alba vervangen) aantrekken. Een goede middenvelder (busquets vervangen) en minstens 2 top aanvallers (fati is te jong en Aguero kan niet lang mee + Dembele is te blessuregevoelig). Minstens 5 spelers om in ieder geval toekomstbestendig te zijn, want je hebt gewoon met Aguero, Busquets, Pique en Alba geen schijn van kans tegen een Bayern, City, Chelsea, Liverpool en Ajax die op zeer hoog nivo de bal tikken. Waarom denk je dat Ajax zo ver komt, het zijn allemaal puppies die zuivere longen hebben. Die kunnen kilometers rennen zonder uitgeput te raken. Spelers van boven de 32 zie je amper nog echt het verschil maken helemaal in wedstrijden waarin het baltempo enorm hoog ligt.

6 november 2021 om 07:06

De filosofie van Johan kan door iedereen die tegen een bal kan schoppen geprojecteerd worden. Het resultaat zal er uiteraard wel naar zijn …

Bij een nieuw tijdperk hoort een nieuwe coach, welkom terug Xavi.

5 november 2021 om 12:23

Tot dat hij met deze selectie dit seizoen ook geen kampioen wordt, noch de beker pakt. Dan kan het zagen ook beginnen. Als hij dan volgend seizoen, met hopelijk wat door hem gewilde spelers, nog weinig presteert, dan is ook Xavi over een dik jaar gewoon de pineut; iig bij de media.

5 november 2021 om 12:33



Niet alleen bij de media, ook bij een deel van de supporters. En niet alleen hier op VZ, maar ook bij veel Spaanse supporters leeft een onrealistische verwachting van het huidige Barcelona. Ik volg een aantal accounts waar men zo ongeveer verwacht dat Xavi binnen de kortste keren Barã§a weer oogstrelend voetbal laat spelen. Dat Xavi nog onervaren is en zich als coach nauwelijks heeft kunnen ontwikkelen, lijkt niet uit te maken.

5 november 2021 om 12:50

En dan vergeet je nog het belangrijkste Frisianreds: het gebrek aan geld en een selectie die niet in balans is!

Het realisme is inderdaad ver te zoeken. Alles hangt van veel te veel factoren af. eCKe hierboven zegt: ''met hopelijk wat voor hem gewilde spelers''. Dat is een heel goed punt, wat in mijn optiek echt al een ontzettend grote 'als' is. Waar gaat Barcelona die spelers van halen? Monopoly geld? Viscacatalunya zegt bijvoorbeeld dat Xavi een snelle buitenspeler en centrale verdediger wil. Oké, van welk geld ga je die halen?

En daarom vrees ik voor Xavi. Als ze willen dat Xavi slaagt, zullen ze hem echt flink de tijd moeten geven. Barcelona heeft nauwelijks toppers in de leeftijd 26-29. Het is teren op talenten van 18-21 en hopen dat je nog 1 of 2 goede seizoenen uit de oude garde kunt persen (busquets, Pique, Alba). Dat is echt bizar in mijn optiek. En die 26-29 jarige die je eigenlijk wil hebben, die kunnen ze simpelweg niet halen.

Een snelle buitenspeler die druk kan zetten, kan scoren en assists kan leveren? Nou, dat kost toch al gauw minimaal 60 miljoen (schatting aan de lage kant).
Een snelle verdediger die met een hoge lijn kan spelen en het gewend is om hoog druk te zetten? Leg daar ook maar 40-50 miljoen voor neer..

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat er inderdaad nog zo'n groot deel supporters is die dit niet inzien..

5 november 2021 om 12:51

Wat ik verwacht als Barca fan, is dat het spel steeds warbeter is . Dat Xavi een speelstijl inslijpt bij de spelers waardoor spelers een duidelijke idee
het veld opkomen . En dat er groei , vreugde en de drang om het maximale uit te halen te zien is bij de spelers te zien

5 november 2021 om 13:15

Want ze hebben nu de drang om het minimale eruit te halen?

5 november 2021 om 13:22

@jackie: Barcelona zal dit seizoen waarschijnlijk geen nieuwe spelers kunnen halen en Xavi zal het dus met de huidige kern moeten doen. Dus dit seizoen mag je eigenlijk geen hoge verwachtingen hebben van Barcelona. CL halen zou al een geslaagd seizoen zijn.

Maar komende zomer zijn er heel wat interessante spelers einde contract. Ik denk maar aan spelers als Kessie, Romagnoli, Dybala, Rudiger, Christinsen, Sule,ginter, Zakaria, Lacazette, Luiz Felipe, Tolisso, Bernardeshi,... Spelers als Pogba en Mbappe noem ik bewust niet want die lijken me niet haalbaar.

Maar uit bovenstaand lijstje moet Barcelona toch 2-3 spelers kunnen halen, die Barca direct beter maken? Stel dat je Romagnoli of Luiz Felipe, Kessie en Dybala kan halen... dan zet je toch al een serieuze stap vooruit?

5 november 2021 om 13:30

Als ik naar wedstrijden kijk niet nee. Ik zie geen team die complentair is en voor elkaar wilt winnen , ik zie geen team die de vuile meters voor de anderen wil belopen . Ik zie geen team die als een team speelt maar voor zichzelf speelt

5 november 2021 om 14:11

@thenry_228.

En dan vergeet je nog Sterling en Coman . Maar inderdaad dat is een best lijstje. Het enige wat ik persoonlijk denk, is dat voor veel van die spelers ook andere clubs op de loer liggen. En dan met name clubs die niet in zo'n puinzooi verkeren. Dus spelers zullen misschien toch wel iets meer nadenken voordat ze naar Barcelona gaan..

En ook niet alle spelers van dat lijstje zijn goede spelers voor Barcelona he. Dat is ook nog lastig. In ieder geval van wat ik van Xavi bij Al-Sadd heb gezien (niet hee lveel), dan wil hij spelen zoals Barcelona altijd speelde: hoog druk zetten, snelle combinaties en snelheid voorin (het liefst ook achterin).

Daar zijn meerdere spelers uit dat lijstje al niet geschikt voor. Maar het zou zeker kunnen. Ik denk alleen dat Barcelona zich geen miskopen meer kan veroorloven, zelfs niet transfervrije.

Bijvoorbeeld Coman. Die acht ik zeker wel geschikt voor Barcelona. Maar dan haal je feitelijk een iets fittere versie van Dembele.. Kom je daar echt verder mee? Als hij speelt wel ja, maar veel blessures heeft hij zijn hele carrière al gehad. Idem voor Dybala bijvoorbeeld. Ook vaak pijntjes. En spelers als Rüdiger, Christensen, Süle en Ginter zijn natuurlijk totaal geen Barcelona spelers . Idem voor iemand als Sterling en Bernadeschi.

Ik gun ze het overigens wel hoor! Al vind een deel van mij ook dat ze best eens op de blaren mogen zitten vanwege dat financiële wanbeleid...

5 november 2021 om 14:21

@chelseabarca maar dat kan ook zo lijken. Barca speelt met teveel onervaren spelers in de basis, ze hebben geen diepgang en scorend vermogen op het middenveld, voorin te weinig scorend vermogen en matige verdedigers. Dat het zo slecht gaat verbaasd me daarom niet echt. Wil je dit op de rit krijgen, heb je geld nodig. Heel veel geld

5 november 2021 om 16:35

@jackie:het is inderdaad niet gezegd dat al deze spelers voor Barcelona geschikt zijn of voor Barcelona zullen kiezen maar ik zie niet in welke andere opties Barcelona heeft om zich te versterken?

Hahaha, nee Rudiger is inderdaad geen Barcelona speler

Ik hoop trouwens dat Arsenal ook eens naar dat lijstje kijkt want er staan er wel een aantal tussen die 'wij' ook kunnen gebruiken

5 november 2021 om 16:40

Barcelona is zijn statuur wel kwijt als allerbeste club ter wereld. Denk eerder dat het een klus wordt om spelers als ter Stege en Frenkie te houden. Die willen spelen om de prijzen, willen spelen bij de absolute top en helaas is Barca dat niet meer. Met spelers als Super en Günter ga je ook de oorlog niet winnen

5 november 2021 om 18:27

Sinistiera

5 november 2021 om 22:37

Zoiets heet kwaliteit, ja ze denken dat ze goed zijn. Maar ze zijn echt niet goed.

Hij mag echt niet we...... Ooh... Toch wel...

5 november 2021 om 12:06

Naja 5 miljoen afkoopsom bovenop de miljoenen die hij verdient..best een investering voor een onervaren coach

5 november 2021 om 12:18

Daarom wil Barca Koeman ook maar 7 miljoen betalen ipv 12 miljoen. Die 5 hadden ze voor Xavi nodig.

Waarschijnlijk schiet Xavi die 5 miljoen zelf voor en gebeurt hetzelfde als met Koeman.

Succes Xavi! Ik hoop dat de spelers uit de ziekenboeg blijven voor je, maar ik denk het niet.

Jaja Xavi heeft al door laten schemeren dat hij in Luuk de Jong de nieuwe Haaland ziet en hem direct het vertrouwen gaat geven

5 november 2021 om 12:04

Luukinho is dan ook de beste kopper ter wereld en zijn kwaliteiten sluiten perfect aan bij het spel dat Barcelona wil spelen.

5 november 2021 om 15:17

de beste kopper ter wereld wil ik niet zeggen maar hij kan volgens mij wel beter koppen dan Neymar

5 november 2021 om 15:51

Beugelsdijk kan ook beter koppen dan Neymar, wat is je punt?

5 november 2021 om 20:55

En Lingard is een toptalent... Dat is een uitspraak van Koeman Joey. Sindsdien een beetje een meme geworden. Wel mee blijven he

5 november 2021 om 16:55

Jaloezie druipt er vanaf.. waar heb jij gevoetbald dan? Of heb je er alleen verstand van

Ben benieuwd wat Xavi gaat doen. Qatar klinkt natuurlijk niet heel indrukwekkend maar goed hij kent Barcelona goed en heeft onder Guardiola gevoetbald. Kan de 2 extreme kanten op gaan naar mijn mening.

5 november 2021 om 12:00

Ik heb het idee dat Barca fans denken dat ze hiermee Zidane 2.0 binnen halen we zullen zien

5 november 2021 om 12:02

Zidane? Eerder Pep en Xavi zal het beter doen.

5 november 2021 om 12:05

Hohoho Xavi zal het beter doen? Zidane heeft echt wel wat grootst gepresteerd. Iets wat geen 1 trainer heeft gedaan in de huidige CL. Zelfs 2x achter elkaar is niet gebeurd. Je doet alsof het niks is. Xavi mag dromen om dat te willen bereiken.

5 november 2021 om 12:09

Beter dan twee titels en drie champions leagues? En dat op 5-6 seizoenen? Dat durf ik te betwijfelen.

5 november 2021 om 12:28

Bizar heo Zidane's legacy verwoest word. Kwam binnen op een enorm dieptepunt in 2015 of begin 2016 uit me hoofd en won gelijk de CL en liep keihard in op barca en werd op 1 punt na 2e. Seizoen daarna weer CL en de titel en door Danilo niet de treble en jaar daarop weer de CL.

5 november 2021 om 12:30


@delinksbuiten, als Zidane het hele jaar in 15/16 stond hadden we inderdaad wel La Liga gewonnen. Want Zidane was bijna onverslaanbaar dat seizoen in de competitie. Jammer dat Benitez in het begin zo zat te knoeien. Scheelde maar 1 punt inderdaad.

5 november 2021 om 12:35

Nou, nou. Enorm dieptepunt? De huidige situatie bij Barcelona is vele malen erger. Net als Guardiola eerder bij Barcelona kwam ook Zidane wel aardig in een gespreid bedje binnen. Laten we het allemaal niet mooier gaan maken dan het is. Natuurlijk is het knap wat Guardiola en Zidane hebben gepresteerd in Spanje. Daar wil ik niets aan afdoen. Echter: Dit Barcelona is volledig gestript van z'n kwaliteit en is nu afhankelijk van tieners voor kwaliteitsinjecties. Da's wel even heel wat erger dan de situaties destijds.

5 november 2021 om 14:24

@DeLinksbuiten laat ze maar uit hun nek zwammen. Zidane heeft afgelopen decennium hun grote held Guardiola ver achter zich gelaten met zijn prestaties

5 november 2021 om 15:19

Als Xavi binnen 5 jaar 4 cl titels haalt schrap ik Zidane's naam van mijn 2002 Real Madrid shirt en laat ik het bedrukken met Xavi.

5 november 2021 om 15:49

Ver achter zich gelaten nog wel, amai. Toch is Pep zijn palmares veel meer gevuld en bovenal met magistraal voetbal, overal waar hij kwam zijn stempel gedrukt en spelers beter gemaakt, zelfs bij Bayern sprak superster Robben die al alles gewonnen had toen Pep kwam, dat hij alsnog veel bijleerde van Pep. Of wat te denken van Kimmich, die dankzij Pep werd gelanceerd en vandaag de beste ter wereld is op zijn positie en zo compleet werd dankzij Pep. Wie zichzelf iets anders wil wijsmaken is vrij dat te doen natuurlijk, eenieder heeft het recht om ook in onzinnigheden te geloven, maar het zou duidelijk mogen zijn dat Pep niet enkel de beste coach is van het afgelopen decennium, mr mss wel in de top 5 bij de beste aller tijden hoort.
En maak jullie maar geen "zorgen" om Xavi, al die geveinsde bekommernis of Laporta hem wel genoeg tijd zal heven haha, alsof de Realfans hopen dat hij een "eerlijke kans" zal krijgen yeah right. Komt goed, Xavi zal zeker alle tijd en vertrouwen krijgen en zal ook de Cruijff filosofie succesvol toepassen, ondanks de mindere middelen. Voor al degenen die pleiten voor "realisme", die snappen er niks van. Op die manier had Ajax ook niet gestaan waar ze nu staan, als ze in Europa "realisme" voor de dag moeste leggen. Je moet lef en durf hebben ja, ook dat hoort bij de Cruijff filosofie, maar ik besef dat dit heel moeilijk te begrijpen is voor wie deze voetbalcultuur niet die hard aahangt. Maar maak jullie maar geen zorgen, Xavi zal het wel voordoen.

5 november 2021 om 18:42

Ajax had geld om te spenderen om hun filosofie tot uitvoer te kunnen brengen. Dat geld heeft Barca niet. Bij Ajax kwamen ze er al snel achter dat je het met alleen onervaren talent niet gaat redden. Bij Barca moeten ze daar blijkbaar nog achter komen. En dat Kimmich zonder Guardiola geen grote speler was geworden vind ik ook zo een onzin. Spelers van die kwaliteit komen altijd bovendrijven in de wereldtop. Waar Guardiola al 12 jaar geen CL heeft gepakt, heeft Zidane er afgelopen decennium drie gepakt. Dat Guardiola met veruit de duurste selectie kampioen in Engeland wordt vind ik niet bijzonder. Dat doen clubs als Bayern, Juventus (nu dan even niet) en PSG al jaren. Die clubs zullen dan al die jaren wel alleen top 5 coaches in dienst hebben gehad

5 november 2021 om 19:57

Dat jij iets niet bijzonder vindt, maakt het geen universele waarheid, maar het merendeel van de kenners denkt daar toch anders over.
En je moet wat aan je geheugen doen want het is hier al 1000 keer herhaald: Pep won de CL in 2009 en in 2011,
waaronder 1 treble en sextuple.
Wat hij daarna heeft gepresteerd was ook uniek. Je moet ballen hebben om in te stappen bij ploegen die al succesvol waren en toch nog een meerwaarde te hebben.
En Ajax heeft door gerichte aankopen haar filosofie beter kunnen uitvoeren, maar dat is niet de basis. En bij Barca zullen ze ook wel op creatieve wijze (lenen met koop of transfervrije spelers) enkele gerichte aankopen doen, er zijn nu ook volop onderhandelingen met nieuwe sponsors en investeerders dus er zullen wel enkele mogelijkheden zijn. Het is een kwestie van visie en goed beleid.

5 november 2021 om 22:40

Ee zullen toch ook wel coaches van Bayern, Juventus en PSG de titel en beker hebben gepakt in een seizoen? Heynckes om er alvast een te noemen die dat ook met mooi voetbal deed. Vind je dat dan ook top 5 coaches die uniek zijn? Ik had het over dit decennium wat betreft de CL winnen, daar hoort 2009 sowieso niet meer bij. 2011 is inmiddels ook alweer 10 jaar geleden. Welke kwaliteit haal je met lenen en transfervrij spelers halen? Waarschijnlijk afdankertjes. Stel een Mbappe is nu transfervrij, dan gaat Barca geen geld hebben om dikke bedragen voor tekengeld, commissie voor de zaakwaarnemer en een dik salaris te betalen dus de echte topspelers kan je vergeten voorlopig

6 november 2021 om 00:57

Ik weet niet of al die coaches net zoveel landstitels en bekers zouden hebben gewonnen zoals Pep deed. Dat is jouw stokpaardje altijd, maar we weten niet of andere coaches net zó dominant zouden zijn geweest met bv. City zoals Pep doet en bovendien met attractief voetbal die de oudste voetbalcompetitie ter wereld compleet heeft gerevolutioneerd (zoals Wenger ook deed) volgens hun eigen analysten.
Ik weet ook niet of iedere coach zou hebben gepresteerd wat hij bij Barca deed. Na zijn vertrek kon bv. een Tata Martino dat niet zomaar overdoen zo bleek.
En bij Bayern waren Rummenigge en co helemaal dol op hem en wilden ze hem maar wat graag behouden.
Heynckes is zeker en vast een topcoach overigens, maar geen top 5 en niet uniek zoals Pep. Dat zal Heynckes zelf ook beamen hoor.
En 2011 is idd 10 jaar geleden, dat heb je goed berekend. Dat hoort dus nog bij het afgelopen decennium of niet?
En als ik me tot slot niet vergis zijn er meerdere interessante spelers transfervrij komende zomer, sommigen wat meer haalbaar dan anderen. Het is aan het technisch departement om daar creatief mee aan de slag te gaan en te bepalen welke spelers directe versterkingen zouden zijn. Ik vertrouw op dat vlak wel om de kunde van een Alemany, Planes en Jordi Cruijff, i.s.m. Xavi. Mijn punt was dat er dus wel mogelijkheden zullen zijn, maar het zal wel goed beleid en visie vergen.
Vergelijkbaar met Ajax dus, of is het transferbeleid van Ajax, dat zich nu kan meten met de Europese top, niet creatief dan? Naar Eredivisie begrippen is het idd big money spending, maar vanuit Europese begrippen is het maar heel beperkt hoor.
Van aankopen zoals Haller, Berghuis e.d. zullen Dortmund e.a. niet meteen onder de indruk zijn geweest, maar met de juiste basis in de ploeg, een duidelijke clubfilosofie met een succesvolle jeugdwerking, een goede coach met visie en enkele gerichte aankopen dus, kan je dus een topteam bouwen.
Ik verwacht dat dit bij Barca ook perfect mogelijk zal zijn.
Heel veel topaankopen zijn imo ook niet nodig. Er is reeds een sterke basis. Een 3-tal echte versterkingen, 1 per linie, zou voldoende zijn. Idealiter wel in de leeftijdscategorie van 25-30 jaar, maar als ze opnieuw een toptalent scouten en binnenhalen a la pedri die er meteen staat, dan is dat net zo goed hoor.
We zullen zien wat het zal geven.

6 november 2021 om 08:48

FCB C.jij vergeet wel te zeggen dat Pep en Zidane in die tijden beste selectie hadden.Ik heb meer respect voor Klopp ,heeft toch met mindere selectie alles gewonnen.

6 november 2021 om 09:51

We weten iig wel dat Heynckes meer uit dezelfde Bayern selectie haalde als l Guardiola. Wenger heeft nooit voor 1,5 miljard aan spelers gehaald. Zover ik weet geen enkele trainer ter wereld. Als je voor 1,5 miljard geheel naar eigen smaak mag inkopen kan je een elftal al snel goed voetbal laten spelen. Ik ben ook benieuwd naar wat er bij Barca gaat gebeuren maar ik ben juist wel van mening dat er topspelers moeten komen om dit aan de praat te krijgen. Barca heeft gewoon een enorm gebrek aan kwaliteit. Ze hebben veel talent maar voordat die de benodigde ervaring hebben om constant te presteren ven je weet een paar jaar verder

6 november 2021 om 10:16

@japie Het verschil tussen het jaartje van Bayern onder Heynckes en de jaren onder Pep is dat de tactische risico's van Guardiola in de halve finale verkeerd vielen. En dat is ook zijn schuld. Maar qua niveau (voetballend gezien) in de competitie en CL van het elftal vond ik ze weinig van elkaar onder doen. Heynckes speelde wellicht wat realistischer voetbal waar het spel van Pep makkelijker te bestrijden is. We weten ook niet of Bayern die lijn onder Heynckes door had gezet. Als we Zidane erbij gaan halen vind ik vooral dat Zidane heeft gepiekt in de CL. In de competitie vond ik het Real van Zidane goed, maar niet bijzonder dominant. Soms zat het ook erg mee bij Real zoals de 2e CL winst die ze ook heel erg makkelijk niet hadden kunnen winnen.

6 november 2021 om 11:39

@Silvacity dat klopt wel maar dat geluk dwing je natuurlijk ook af. Ik zeg ook niet dat Guardiola geen goede coach is maar over het afgelopen decennium vind ik hem niet de beste

5 november 2021 om 13:01

Ik denk dat hij Fati op links zet, Depay in de spits, Demele op rechts. Middenveld zal Pedri, Nico en Frenkie worden. Achterin Alba, Aurjo of Garcia, Piquet en Dest. Op doel Terstegen. Kortom, zoals Koeman het zou doen als de selectie fit is.

5 november 2021 om 15:35

Een basiself bepalen kan vrijwel elke coach. Het gaat meer om de tactiek. Mocht Xavi andere spelers kiezen dan de spelers die jij benoemt wil dit nog niets zeggen. Het is minstens zo belangrijk dat de spelers in zijn spel passen.

5 november 2021 om 15:40

Ik denk dat de tactiek 4-3-3 wordt met de punt naar achteren. Waarbij hoog druk gezet moet worden en bij balverlies de bal binnen vijf seconde terugveroverd moeten worden.
In de opbouw vooral veel korte passjes om je onder eventuele druk uit te voetballen waarbij het middenveld steeds kantelt en steeds nieuwe driehoekjes gemaakt worden.
Veel spelers zoals Terstegen, Piquet, Alba, Dest, de Jong, Busquets, Fati en vele anderen hebben al jarenlang in het verleden zo gespeeld. Lijkt me een taktiek die prima bij Barcelona past.

Goed man, dus de assistenten van Koeman hebben ook nog recht op geld van Barca nu Xavi zijn eigen mensen meeneemt. Benieuwd wanneer die betaald krijgen.

5 november 2021 om 12:36

Niet.

5 november 2021 om 12:44

Zoals Barcafan1002 zegt: niet.

Barcelona gaat onder Laporta lekker door met luchtkastelen bouwen. De ene schuld met de andere schuld afbetalen. Andere schulden gewoon uitstellen tot en met sint juttemis. In de 'normale' wereld kom je dan als wanbetaler te boek te staan, maar in de voetbalwereld kan het allemaal .

Maar ssst, volgens velen is het bij Barcelona allemaal niet zo ernstig als dat wij doen voorkomen !

Blijft een middelmatig ploegje



Dit kan echt 2 kanten op, of hij komt en maakt alles beter en maakt zijn legende status bij Barca nog groter (als dat überhaupt nog kan) of er veranderd helemaal niks.. ik weet echt niet of je als Barca zijnde een manager wilt die Al-Sadd deed trainen is dit nu het niveau waar ze naar streven?

We zullen zien! Ik ben erg benieuwd slechter dan hoe het nu gaat zal het niet worden.. Luuk de Jong een abonnement op de tribune nu denk ik?

5 november 2021 om 12:06

Ten eerste heet het team het Al-Sadd.

Ten tweede is het bij het beoordelen van een trainer de niveau van de competitie en spelers niet zo relevant. Wat belangrijk is is of de trainer van die voetballers beter voetballers heeft gemaakt. En als je naar beelden van Al-Sadd onder Xavi kijkt dan zie je duidelijk dat Xavi van kwalitatief mindere voetballers een geoliede machine heeft gemaakt.

5 november 2021 om 12:43

Excuus, ik heb het gelijk veranderd naar Sadd mijn fout!

5 november 2021 om 15:29

Onzin. Hoe hoger het niveau hoe moeilijker om als coach te presteren. Zeggen dat het niet zo relevant is vind ik lachwekkend. Overigens heeft hij die spelers ook niet perse beter gemaakt. Al-Sadd had voor de competitie relatief gezien altijd al prima speler. Wat Xavi heeft gedaan is vooral de filosofie en speelstijl veranderd en dat heeft ie wel heel succesvol gedaan.

5 november 2021 om 12:09

Zoo dit is wel een gewaagde voorspelling hoor.
"Het kan beter gaan ...of niet"

5 november 2021 om 12:44

Dit werkt met alles zo, je wint of je verliest dat is altijd het geval met een voorspelling

5 november 2021 om 12:42

Xavi maakt spelers echt niet ineens een stuk beter dan dat ze zijn. Je kunt nog zoveel goed doen, maar op een dergelijk niveau ben je nog altijd afhankelijk van de beschikbare kwaliteit. Dat is bij Barcelona over het gehele spectrum echt wel behoorlijk pover voor wat ze in Barcelona gewend zijn. Met deze ploeg en zonder geld zijn er twee scenario's: Hij laat de ploeg aantrekkelijk spelen waardoor ze achterin nog veel kwetsbaarder zijn, of we gaan zien wat we bij Koeman, Setien, maar ook een Arteta e.d. zien; een behoudende ploeg zonder balans. Wat wil hij gaan doen? Busquets vervangen voor een tiener? Ervaring en zekerheid aan de bal zonder snelheid vervangen voor talent, wisselvalligheid en te weinig fysieke inhoud zonder bal? F. de Jong vervangen voor een tiener op de hoop dat die ze erin schiet? Memphis vervangen voor een talent die nog vele malen wisselvalliger is? Tenzij ze alle mazzel van de wereld hebben en miljoenen tegelijk te spenderen krijgen, is er niets wat de huidige ploeg niet kwetsbaar maakt. Er lopen echt een paar goede spelers rond, maar het complementeert elkaar niet en zwakke punten worden niet verdekt door eventuele vervangers.

Een trainer die zich op het hoogste niveau in Europa nog niet heeft laten zien. Het beleid van Laporta is al even dramatisch als onder zijn voorganger.

5 november 2021 om 12:03

Achja, Barca won de Cl met Guardiola die alleen bij Barca B coach was, Luis Enrique die nauwelijks ervaring had (behalve bij Celta en onstalgen bij As roma) en zelfs met Rijkaard die ontslagen was bij Sparta..

5 november 2021 om 12:05

Maar die hadden beschikking over spelers als Messi, Ronaldinho, Xavi, Iniesta, Henry, Deco, Puyol,… klein verschil met de huidige selectie, toch?

5 november 2021 om 12:12

Eens maar dat was niet het punt wat hij wilde maken toch? Hij claimt dat het beleid slecht is doordat Xavi geen europees ervaring als trainer heeft.

5 november 2021 om 12:22

Makkelijk gelul achteraf. Toen Rijkaard kwam had hij nog niet de beschikking over Messi, Henry of Deco. Ronaldinho kwam net van PSG en was niet meer dan een groot talent, Iniesta kwam net uit de jeugd en Xavi droeg de bijnaam die Frenkie nu draagt bij alle "experts" als Mr Tikkiebreed.

Achteraf enkel beweren dat een trainer is geslaagd omdat hij spelers x of y had is incompleet en te simpel voor woorden.

5 november 2021 om 12:45

Die hadden een astronomisch betere selectie dan Xavi ter beschikking krijgt. Dat is totaal niet te vergelijken en wederom dat luchtkasteel-denken waar ze in Spanje, maar vooral in Barcelona zo goed in zijn.

5 november 2021 om 13:01

@sirius; Nogmaals, omdat je zo eigenwijs bent om een beetje te lezen. Hij geeft aan dat het beleid slecht is, omdat Laporta een coach aanstelt die niet in Europa heeft gecoached, wat gewoon geen valide opmerking is. Je hebt ook bij een enorm ervaren coach (bijvoorbeeld Benitez bij Real Madrid) de garantie dat het dan wel goed gaat. Hoe koppel je beleid aan de keuze voor een coach ?

5 november 2021 om 13:04

@almogaver: makkelijk zo maar wat roepen... Rijkaard werd aangesteld in het seizoen 2003/2004.

Bij zijn aanstelling had beschikking over spelers zoals Frank De Boer, Rafael Marquez, Marc Overmars, Carles Puyol, Patrick Kluivert, Ronaldinho, Jean Roman Riquelme, Iniesta, Xavi, Van Bronckhorst, Luis Enrique, Thiago Motta, Juan Pablo Sorin, Philippe Cocu, Ricardo Queresma, Victor Valdes,..

Als je met droge ogen wil beweren dat die selectie niets voorstelde, dan zijn we natuurlijk uitgepraat. Ze werden ook 'gewoon' 2de dat jaar in La Liga.

Het jaar erop versterkte hij de bovenstaande kern met oa een piepjonge Messi, Deco, Larsson, Eto'o en werd kampioen.in 2006 wonnen ze dan de CL (messi 2 jaar ouder, Ronaldinho in zijn prime,...)

Dus ja Rijkaard heeft goed gebouwd aan zijn elftal maar er was een betere basis aanwezig dan waarmee Xavi moet starten.

5 november 2021 om 13:27

Xavi, Iniesta en Puyol waren toen ook nog niet de spelers die ze later wel waren. Zo kan je over 15 jaar misschien ook wel zeggen dat Koeman een geweldige selectie had met Fati, Pedri, Gavi en Araujo. Dat bedoelt @Almogaver.

5 november 2021 om 13:43

@lierse: ik snapte wel wat Almogaver bedoelde maar ik vind dat hij nogal snel stelt dat het te simpel is om naar de spelers te wijzen aangezien dat Barcelona een veel betere mix van ervaren spelers en jonge (super) talenten was dan het huidige Barcelona.

Maw, naar mijn mening, kwam Rijkaard in een 'makkelijkere' situatie binnen bij Barcelona dan Xavi nu.

En om Ronaldinho als 'niet meer dan een groot talent' te bestempelen is, wat mij betreft, niet meer dan een flauw argument om een discussie naar je hand te zetten. Ronaldinho was een elite supertalent die op dat moment naar de allergrootste ploegen te wereld kon gaan.

5 november 2021 om 14:07

Dat Barcelona er toen beter voor stond qua selectie klopt wel inderdaad. Maar qua schulden was de situatie toen (kijkend naar de toenmalige omzet) misschien zelfs slechter dan nu. Dus het is ook niet zo dat Barcelona toen in een gespreid bedje zat.

5 november 2021 om 15:00

Kluivert die al jaren niets presteerde, Iniesta die net kwam kijken, Xavi die (net als Frenkie nu) belachelijk gemaakt werd door "experts", Riquelme zat daar helemaal niet en had niet gepresteerd bij Barça, Sorin speelde daar niet, want hij was het seizoen ervoor gehuurd, Cocu in zijn nadagen, Victor Valdes die net uit de jeugd kwam kijken, Thiago Motta die alles behalve consistent was en nog niet doorgebroken was, Quaresma die een kleine rol had en niet voor niets vertrok.

Gast, je doet niet meer dan een beetje kijken naar een wikipagina en rekening houden met hun reputatie.

Er was helemaal geen "sterke basis". Barça stond halverwege het seizoen 12e, pik. Tot Davids kwam. Men schreeuwde om het hoofd van Rijkaard.

Er zijn in de eerste twee seizoenen van Rijkaard achttien volwaardige selectiespelers vertrokken. Achttien.

5 november 2021 om 15:17

Ga eens weg joh met je Frenkie en Xavi vergelijking steeds. Totale onzin aangezien Xavi op 23 jarige leeftijd al bijna 20 assists/goals per seizoen kon overleggen en simpelweg al goed presteerde. Frenkie wordt terecht bekritiseerd omdat hij altijd onzichtbaar is in grote wedstrijden, dit is al het 3e seizoen, neemt zelden risico, altijd de makkelijkste weg, voegt nauwelijks iets toe. Heeft dus niks met "experts" te maken, zelfs de tot voor kort Frenkie zuigende media begint dit op te vallen en bekritiseerd hem. Terwijl Xavi al vanaf jong presteerde in grote wedstrijden. Stop met doen alsof Frenkie nu in dezelfde positie zit als Xavi destijds. Complete onzin wat je hierboven probeert

5 november 2021 om 16:16

@almogaver: Ok dus volgens jou kon blijkbaar geen enkele speler er ook maar iets van in die tijd bij Barcelona? Althans dat is wat je zou denken als je jouw comment leest.

Nochtans zie ik dat Kluivert 26 wedstrijden speelde en 10 goals maakte, Xavi speelde 49 wedstrijden, Cocu (in zijn 'nadagen` 48 wedstrijden, jeugdspeler Valdes 44 wedstrijden, niet doorgebroken Motta 26 wedstrijden, Iniesta toch ook al 17 wedstrijden,...

En ja, ik zoek dingen op als ik ze niet weet...logisch toch? toegegeven, Wikipedia is niet altijd de beste bron. Maar ik probeer mijn comments wel te onderbouwen en ga mensen niet lopen uitschelden omdat ze andere inzichten hebben, 'pik'.

Lekker relevant dat ze halfweg 12de stonden... uiteindelijk eindigden ze 2de. Dus er zal wel iets meer kwaliteit geweest zijn dan jij laat uitschijnen.

Ja volwaardige 'basis'spelers als Christanval, Patrick Andersson, Bonano, Rochemback,... Die noem je dan basisspelers? Maar als ik een Cocu of Kluivert noem zijn het 'spelers in hun nadagen'...

En knap ook hoe je mijn comment over Ronaldinho, die jij een leuk talent noemde toen Barca hem kocht, volledig negeert. Ter info 48 wedstrijden en 22 goals. Niet slecht voor een 'talentje'... van amper 28 miljoen euro.

6 november 2021 om 12:42

Als je in die tijd had gekeken naar Barça, zou dat ook jouw conclusie zijn geweest. Want dat was het van iedereen. Het voetbal was destijds niet om aan te zien. Vergelijkbaar met wat we de afgelopen periode hebben gezien, maar dan met nóg minder hoop.

Tien goals in 26 wedstrijden is inderdaad bagger als spits van Barcelona. Acht in de competetie en twee in de eerste en tweede ronde van de UEFA Cup. Kluivert was al jaren geen schim meer van de spits die hij ooit was.

Het is zeker relevant waar ze stonden. Dat is het nu ook, duss geen reden om niet aan te nemen dat het er toen ook bagger voor stond. Zoals ik al zei, vertrokken zoveel volwaardige selectiespelers. Ik heb nooit gezegd dat al deze spelers in de basis van Barça hoorden te staan, maar dat was wel het geval. Christanval was een basisspeler tot hij zich meermaals flink blesseerde. Andersson werd gehaald voor de basis, maar was een man van glas. Deed het meer dan prima bij Bayern, Rochemback speelde 68 wedstrijden in twee seizoenen tijd. Bonano was de eerste keeper.

Ronaldinho was tot op dat moment, voor het mondiale niveau, een talent. Hij was nog geen speler van de gevestigde orde. Bovenal omdat hij wisselvallig was. Tot het moment dat ie bij Barça kwam spelen.

Dit wordt mijn laatste reactie ook, want je begrijpt je eigen punten niet eens. Jij beweert dat er een sterke basis stond en haalt het aantal wedstrijden dat sommige spelers aan als argument, maar negeert gemakshalve dat veel slechte spelers ook zoveel wedstrijden in de benen hadden, wat aantoont dat de basis simpelweg niet sterk was, áls het al aanwezig was. Dat jongens als Valdes daarna zoveel wedstrijden speelden heeft geen donder te maken met een wel of niet aanwezige basis, dat is iets waar Rijkaard voor gezorgd heeft. Bonano was eerste keeper. Al jaren.

Als de basis zo sterk was, stond Barça halverwege het seizoen geen 12e. Rijkaard heeft dat op moeten bouwen. Het seizoen ervoor eindigde Barça als 6e! Kluivert scoorde dat seizoen zestien doelpunten in de competitie en daar zitten 2 hat tricks tussen. Daarmee houd je tien doelpunten over om te verdelen over 36 wedstrijden... Barça had destijds géén (sterke) basis.

6 november 2021 om 12:47

Niet jokkebrokken Der Bomberrr, Xavi tikte dat soort cijfers absoluut niet aan. Dat kwam pas vanaf Guardiola. Daarvoor kwam ie niet eens in de buurt van de twintig.

Het is wel duidelijk dat je in die tijd geen Barça keek. Of gewoon een bijzonder slecht geheugen hebt.

5 november 2021 om 12:23

Het was ook Laporta die met Rijkaard aan kwam kakken tijdens zijn eerste termijn. Sparta was nog nooit gedegradeerd tot het Rijkaard dat ene seizoen als trainer had. Het was ook Laporta die Guardiola aanstelde met één jaar ervaring bij Barça B.

5 november 2021 om 12:50

Je kunt toch niet ontkennen dat Guardiola in een gespreid bedje kwam? En ja, in die tijd was allang duidelijk dat er vreselijk veel kwaliteit in die ploeg zat. Niet voor niets werd z'n voorganger ontslagen. Overigens kun je niet altijd maar met uitzonderingen als Rijkaard aankomen en zeker niet met betrekking tot het Barcelona van nu. Nog nooit heeft Barcelona zo'n uitgeklede selectie gehad in dit millennium en je bent als coach nog altijd afhankelijk van balans en kwaliteit. Dat heeft deze selectie gewoon bij lange na niet genoeg om voor grote prijzen te gaan. Dit is geen kampioensploeg of een ploeg die iets bijzonders heeft in de Champions League. Ploegen die lekker draaien walsen hier waarschijnlijk overheen.

5 november 2021 om 15:11

Guardiola had itt Rijkaard wél een sterke basis, maar er moest nog veel gebeuren.

Echter was dat niet het punt dat ik maakte en ik beweer ook niet dat er altijd op deze manier gewerkt moet worden. Ik gaf antwoord op iemand die beweerde dat Laporta net zo dramatisch is als Bartomeu op basis van dat ene argument.

En wat nou als ook Xavi barca niet veel verder helpt en gewoon blijft strugglen om de 3e plek?? de CL gaan ze binnen nu en 5 jaar denk ik écht niet winnen ( de laatse CL die barca won dateert uit 2015 heh besef ff 2015)

Ze verwachten dat Xavi Zidane is die ze gelijk prijzen gaat brengen we will see

5 november 2021 om 12:09

Je kan niet 5 jaar vooruit kijken met de waan van de dag in het voetbal. Daarnaast verwacht niemand denk ik meer dan een 3e plek momenteel voor Barca? Iedereen met een beetje realiteitsbesef heeft niet al te hoge verwachtingen

5 november 2021 om 13:05

Linksbuiten: wie zegt dat ??? Wie verwacht dat. Wat de meeste zeggen: met Xavi willen we een groei zien. Identiteit creëren in het elftal.

5 november 2021 om 16:31

de derde plek is toch immens veel beter dan nu?

Benieuwd hoelang dit duurt voordat hij de uitgang ziet

Onze verloren zoon is teruggekeerd, een echte Cruijffista en Cule. Goh wat hou ik van deze man. Ik krijg Guardiola-2008 vibes.

5 november 2021 om 12:02

Damn wat een gekwijl. Heb maar niet teveel hoop.

Ben benieuwd, hopelijk wordt hij niet het volgende clubicoon dat zo ten onder als Koeman gaat maar natuurlijk wel geweldig dat deze Legend terugkeert naar het camp nou Welkom terug

Welkom op het kerkhof. Hopen voor hem dat er minder lijken uit de kast vallen als onder Koeman en dat hij wel spelers van niveau onder zijn hoede krijgt

5 november 2021 om 12:04

Dat kerkhof valt wel mee hoor. Setien is de enige de laatste 10 jaar die niet minstens 1 volledig seizoen de kans kreeg.

5 november 2021 om 12:11

ok, als dat de officiele definitie van 'kerkhof' is, mag je dat woord vervangen voor elke andere plek waar je niet wilt wezen De strekking is wel duidelijk toch?

5 november 2021 om 12:16

Ik dacht je doelde op trainerskerkhof, foutje van de zaak 😉.

5 november 2021 om 12:46

daar doelde ik ook op. Mijn onwetendheid blijft dat ik niet weet of er een officiele definitie van een 'trainerskerkhof' is. Wellicht staat er wat in de Uefa reglementen. Ik hoop nog altijd dat de strekking duidelijk is.

Haha ergens heel klein zielig van Al-Sadd dat ze dit zo aankondigen. Is natuurlijk een klein ding, maar ik kan me voorstellen dat je als Barcelona het toch leuk vind om de terugkeer van zo'n legende zelf te presenteren ipv door een clubje die hem eigenlijk niet kwijt wilde

JAAAAAAAA DROOM DIE UITKOMT

Lachwekkende club is FC Barcelona aan het worden. Koeman niet zijn geld betalen, om vervolgens wel 5 miljoen neer te leggen voor een niet bewezen trainer die alleen even trainer is geweest in Qatar notabene.

En natuurlijk: het is Xavi Hernandez. Ik snap het wel hoor. Hij moet de filosofie van FC Barcelona en het DNA terugbrengen. Maar hoe veel tijd krijgt Xavi? En wat als hij binnen 2 jaar nog altijd ala Koeman maar weinig punten haalt? Wordt een legend als Xavi dan ook weer ontslagen?

Vanuit Xavi's punt snap ik het niet helemaal. Ik had liever een aantal jaar nog ervaring opgedaan en pas bij mijn droomclub trainer geworden als er weer wat meer mogelijk is (vooral financieel).

Aan de andere kant: veel slechter dan op dit moment kan het ook niet gaan. Als hij nu komt en FC Barcelona gewoon weer wat ''ouderwetser'' aan het voetballen krijgt, met hopelijk, voldoende jeugdexponenten. Dan is Xavi de ''koning'', zelfs als hij geen prijzen haalt in zijn eerste jaar (daar geloof ik sowieso niet meer in, of het moet al de beker zijn ofzo).

Hopelijk brengt Xavi spelvreugde terug. Een herkenbaar FC Barcelona met voldoende jeugd-exponenten. Dat zou heerlijk zijn. En uiteindelijk ook punten/europees voetbal.

Hij heeft een matige selectie, maar CL voetbal moet je ook met dit team zien te halen hoor.
En hopelijk krijgt hij voldoende tijd.

5 november 2021 om 12:19

Als Laporta slim is geven ze hem gewoon de kans en vooral ook genoeg tijd. Hoop niet voor Barcelona dat die weer ongeduldig wordt als het totaal niet loopt. Maar goed aan de andere kant was Koeman natuurlijk nooit de keuze van Laporta geweest maar van Bartomeu.

5 november 2021 om 12:22

xavi gaat echt niet van die maffe dingen als koeman doen hoor. Die man kwam met luuk de jong aanzetten in de basis, speelde 532 en gaf minuten aan de verkeerde spelers. En daarbij is xavi zijn heldenstatus echt 10 keer groter dan die van koeman dus zal veel meer krediet hebben ook omdat hij echt op de cruijf manier wil spelen.

5 november 2021 om 12:30

10 keer groter dan die van Koeman? Is dat niet wat overdreven?

Verder: eens over de 5-3-2 en dergelijke. Echter is de defensie zo lek als een mandje, dus snap ik best dat je het een keer probeert. Zeker als je Dest en Alba op de back hebt.

5 november 2021 om 12:57

Ach, als Xavi niet presteert, is hij ook voor het einde van volgend seizoen ontslagen. Barcelona is meer dan ooit afhankelijk van inkomsten. De heldenstatus van Xavi is niet groter, enkel recenter. Verder dacht men dat Arteta ook de wonderdokter was die Arsenal wel even aanvallend ging laten voetballen. Nou, dat is niet bepaald gelukt hè. Xavi is net als iedere trainer afhankelijk van de beschikbare kwaliteit, ervaring en balans. Op elk aspect schiet deze selectie tekort. Ga aanvallend voetbal spelen met deze ploeg en je word er moeiteloos uitgecounterd. Jonge spelers hebben de ervaring niet, de oude spelers niet meer de snelheid. Zonder bal is dit Barcelona in elke formatie erg kwetsbaar.

Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen. Wonderen moeten er niet verwacht worden maar schijnbaar speelde hij toch leuk voetbal in Qatar en hij koppelde het wel aan prijzen winnen, ook al stelt het daar qua niveau niet veel voor. Een derde plek zou wel moeten lukken met dit Barcelona, want ze hebben nog steeds heel veel kwaliteit in huis.

5 november 2021 om 12:22

Kwaliteit is er wel redelijk inderdaad Lierse, maar balans in de selectie niet. Ook merk ik dat velen nog veel te veel naar de ''namen'' van de spelers van Barcelona kijken en dat dan koppelen aan kwaliteit. Aguëro (nu pech natuurlijk, maar overall), Dembele, Coutinho, Busquets, Pique en Alba worden door super veel mensen nog als ''echt goed'' gezien. Maar om een lijst aan verschillende redenen valt dat gewoon heel erg tegen: blessuregevoelig, wisselvallig, aftakelend, leeftijd, gebrek aan snelheid.

Daarom vind ik persoonlijk niet dat ze ''heel veel kwaliteit'' in huis hebben. Ze hebben heel veel talent in huis. En dat is iets wezenlijk anders. Talent is namelijk nog grillig en wisselvallig. Het is moeilijk om op te bouwen voor een heel seizoen. Daarom gaat het voor Xavi absoluut niet makkelijk zijn. Hij mist namelijk een complete 'laag' van spelers tussen de 26-29 die het team bij de hand kunnen nemen en de talenten kunnen begeleiden.

5 november 2021 om 12:26

Pique, Busquets en Alba zijn absoluut nog meer dan goed genoeg. Geen vijftig wedstrijden per jaar, maar je ziet Busquets schitteren bij het spaans elftal, Pique draagt nog steeds de verdediging en Alba doet het absoluut goed genoeg.

Coutinho en Dembele zijn inderdaad complete miskopen.

5 november 2021 om 12:28

Ze missen die tussenlaag inderdaad. Maar het middenveld heeft dat wel. Een goede coach moet een middenveld met Busquets-Frenkie-Gavi-Pedri echt wel kunnen laten werken (kijk naar Enrique) en aanvallend is er met Depay-Fati-Dembele-Demir-Braithwaite ook wel kwaliteit die beter is dan bijvoorbeeld een Sevilla. En dan hebben ze ook nog eens een topkeeper (in een iets mindere vorm). Men kan die selectie kapot analyseren maar Enrique haalt met een Spanje dat minder kwaliteit in de gelederen heeft een hoog niveau en mooi veldspel. Dat moet ook te doen zijn bij Barcelona.

5 november 2021 om 12:32

@almogaver, mwah Pique is niet meer goed genoeg hoor. Veel te langzaam en begint verdedigend ook minder te worden. Alba en Busquets nog wel. Pique wordt al bijna 35 jaar. Is ook van de zotte dat die een contract heeft gekregen tot 2024 door Bartomeu.

5 november 2021 om 12:33

Daar ben ik het dus niet mee eens Almogaver. En dan vooral dat ze niet meer goed genoeg zijn voor de speelstijl die Barcelona het liefst hanteert. Of is dat niet waar Xavi naar terug wil? Xavi speelt in Qatar namelijk precies zoals dat. Ga je dat doen met een Pique die de snelheid niet meer heeft, Busquets die de snelheid niet meer heeft en Alba die de conditie niet meer heeft?

Natuurlijk zijn het geen koekenbakkers. Dat is mijn punt ook helemaal niet. Maar ze hebben nu wel hun gebreken. En die gebreken gaan je punten kosten. Dat is wat ik bedoel met dat zij vooral hun naam hebben op dit moment, maar dat de prestaties niet meer op hun eigen hoge niveau zijn. Idem voor Ter Stegen overigens. Hoelang heeft hij al zijn topniveau niet meer gehaald?

5 november 2021 om 12:36

Dat klopt Lierse. Maar het gaat mij er vooral om dat je dat ook op het veld moet weten te krijgen. Dat is het essentiele verschil met Enrique bij Spanje bijvoorbeeld. Ik vind de selectie van Spanje absoluut niet minder kwaliteit hebben overigens. Alleen was het laatst dat er veel spelers niet waren.

Maar van wat jij opnoemt aan namen valt het ook nog wel tegen hoor. Het middenveld als iedereen fit is daar heb je zeker gelijk in. Maar Dembele is nooit fit, Demir is slechts een jong talent die 2 leuke potjes heeft gespeeld, Braithwaite is lang geblesseerd en natuurlijk ook geen topper. Dan houdt je dus Depay en Fati over.

Dat is niet echt ''superieure'' kwaliteit. Dat is gelijkwaardige kwaliteit met je concurrentie/iets beter. Maar dan moet je dus 110% in vorm zijn.

5 november 2021 om 12:42

Het is voorin te smal inderdaad, dat kan problemen geven. Maar qua veldspel moet er zeker wat mogelijk zijn, zoals gezegd kijk naar Enrique. Of Xavi dat kan overbrengen is maar de vraag natuurlijk. Maar als we analyses gaan maken van de selecties van Sevilla, Valencia of Sociedad dan valt dat ook soms gewoon tegen hoor.

5 november 2021 om 12:55

Oh daarin ben ik het ook absoluut wel met jou eens hoor Lierse .

Ik vind alleen dat er dus een verschil zit in superieure kwaliteit en gelijkwaardige kwaliteit. Ik bedoel ook absoluut niet dat de selectie van Sevilla, Valencia of Sociedad echt meer kwaliteit herbergen. Ik bedoel voornamelijk dat ze niet beduidend minder kwaliteit herbergen. Het is over het geheel genomen redelijk gelijkwaardig, daar waar Barcelona vroeger gewoon 50% meer kwaliteit had bijvoorbeeld.

En als je dus kwalitatief niet meer beduidend beter bent, dan zijn zaken als een coach en automatismen etc. des te meer van belang. Daarom vind ik het geen uitgemaakte zaak dat Barcelona ''beter'' dan hen hoort te zijn en boven hen hoort te eindigen. Daarmee zeg ik niet dat het niet kan dat Barcelona hoger eindigt. Dat is een wezenlijk verschil .

5 november 2021 om 18:47

Een middenveld met nul scorend vermogen en nul diepgang met allemaal spelers die graag in de bal komen. Ik verwacht er niet meteen veel van en dat is dan nog je sterkste linie. De verdediging is een drama en de voorhoede is op Fati na nou ook niet echt productief te noemen

In mijn optiek kan hij alleen maar falen. Want wanneer is het goed genoeg? Ik ben bang dat hij de volgend barca icoon wordt die straks niet meer hoeft terug te komen (net zoals koeman). Feit blijft dat barca simpelweg geen geld en dus geen kwaliteit heeft. En los daarvan een president waar ze echt niks aan hebben, die zit er alleen maar voor zijn eigen (ego). Topclub in verval wegens jarenlang wanbeleid...bizar als je er over nadenkt..

5 november 2021 om 12:15

Schumert, je vergeet 1 ding. Dit is de prins op het witte paard voor de huidige voorzitter. Koeman was het zwarte schaap. Daar waar bij Koeman al direct aan zijn stoelpoten werd gezaagd, en als dat even niet kon, de houtwormen ingezet werden, hoeft die nieuwe niet bang te zijn dat ie snel uit het zadel wordt gewipt.

5 november 2021 om 13:26

ik betwijfel het om eerlijk te zijn. Uiteindelijk telt er maar één ding, en dat is resultaat! Zonder resultaat gaat zelfs onze Xavi het niet redden.

5 november 2021 om 12:21

Op het middenveld en voorin is er echt wel kwaliteit als iedereen fit is. Xavi gaat het hopelijk beter doen dan de middenmoot waar de ploeg nu staat.

5 november 2021 om 12:26

Met de nadruk op 'als' Viscacatalunya. Dembele is nooit fit, dus die kun je al niet mee rekenen. Aguëro is nu ongelukkig met zijn hart, maar daarnaast was hij ook al vaak geblesseerd door zijn hele carrière. Fati is een toptalent en Memphis is een wisselvallige subtopper. Dat is je voorhoede. Dus is dat ''echt kwaliteit''?

Het middenveld is beter bezet, maar hang je nog steeds veel op talent. Gavi en Pedri zijn toptalenten. Maar daar ben je nu wel volledig van afhankelijk. Busquets kan het misschien onder Xavi weer, maar is simpelweg niet meer wat het geweest is. Frenkie is in principe goed genoeg, maar compleet uit vorm. Wat houdt je dan over? En wat is Coutinho? Middenvelder of aanvaller? Voor beide categorieën is het wisselvallig bij hem en is hij ook nog eens veel geblesseerd.

In mijn optiek moet je jezelf als fan niet te rijk rekenen qua verwachtingen en spelersmateriaal. Veel minder de focus leggen op de 'namen' (dus de status van een Aguëro, een Dembele etc.) en veel meer de focus leggen op het de tijd geven aan Xavi dan maar en het ontwikkelen van talent. En dat hopelijk als er ooit weer geld is aanvullen met meer ervaren kwaliteit.

5 november 2021 om 12:47

Coutinho zie ik deze winter vertrekken. Hopelijk blijkt er nog wat mogelijk. Er moet een buitenspeler en centrale verdediger bij.

5 november 2021 om 13:01

Wie wil Coutinho halen dan? En voor welk bedrag? Heel eerlijk, Coutinho heeft 3 jaar lang nauwelijks wat laten zien. Eén kleine opleving bij Bayern en that's it. Veel geblesseerd geweest en weinig gepresteerd. Bovendien is zijn salaris ook een obstakel.

Die buitenspeler en centrale verdediger snap ik zeker. Maar wie dan? En van welk geld? Wat je mist is kwaliteit en leiderschap in de 25,26,27,28,29 jaar categorie. Dat is een dure categorie. Wat denk je dat een dergelijke buitenspeler gaat kosten? En een centrale verdediger? Dat lijkt mij meer dan dat Barcelona kan besteden.

Misschien heb je geluk met Coman transfervrij, maar daar haal je ook weer een beetje Dembele 2.0 binnen: vaak geblesseerd. Kwalitatief zou dat wel een sterke aankoop zijn overigens. Sterling kan transfervrij, maar is dat kwalitatief wat je zoekt? Veel meer mogelijkheden zie ik niet.

En centraal achterin? Ik zou het zo niet weten hoor. Je kunt wel weer voor een jong talent gaan, maar is dat wat je nodig hebt? Ik vind persoonlijk Timber heel geschikt voor Barcelona wat betreft zijn speelstijl en kwaliteiten. Maar dan haal je dus weer een 21 jarige (tegen die tijd) binnen. Wie moet hen 'leiden'? Lenglet en Umtiti hebben het niveau niet en Pique zijn gebrek aan snelheid komt wel echt steeds meer aan het licht. Idealiter zoek je dus een 26 jarige CV die direct de basis in kan en ook nog een beetje leiderschapskwaliteiten heeft. Oftewel: iemand die veel kost...

5 november 2021 om 13:10

Een deel van Coutinho's salaris besparen zou al winst zijn.

5 november 2021 om 14:04

Zeker waar. Ik hoop voor jullie dat het lukt!

Afkoopsom van 5 miljoen prima, maar Koeman netjes afbetalen ho maar. Wat schaam ik me kapot dat ik deze club support.

Gelukkig maar! Nu is het lek boven. Nog wel even op zoek naar wat zakken met geld. Dat is broodnodig want er staan nog wat schulden open.

Ik hoop dat Xavi het lukt om Gerrald Sibon los te weken van zijn bank. Geraldinho zou de verlosser van Barcelona worden.

Had die beter kunnen instappen toen Messi er nog was (xavi zijn naam werd toen ook al genoemd). Het huidige Barcelona is misschien wel de slechtste Barca tussen de jaren 70 (begin Cruijff era) en 2021. Valt niet veel eer mee te behalen.

5 november 2021 om 13:28

Eens, doorselecteren. En dat kost tijd. Tijd die koeman helaas niet gekregen heeft en Xavi ws ook niet gaat krijgen. Zonde als je het mij vraagt...

Nu is het ook direct overduidelijk waarom Koeman zijn geld nog niet krijgt . Wel 5 miljoen voor Xavi neerleggen natuurlijk, maar je ontslagen coach niet zijn vergoeding meegeven. Right. Zijn ook nog niet meer oude coaches die nog geld tegoed hebben van de club natuurlijk... Zeer netjes van Barcelona, Not!

Ben verder benieuwd hoe het gaat uitpakken met Xavi en of ze hem echt meerdere seizoenen de kans gaan geven. De selectie van Barcelona is namelijk erg uit balans. Koeman presteerde er nog slechter mee dan dat de selectie eigenlijk is, maar de selectie is ook weer niet dermate goed dat je mega veel beter gaat presteren. De jeugd is wel goed, maar het probleem met zoveel jeugd is dat je niet wekelijks stabiele prestaties kunt verwachten. Ik hoop dan dat de rust bij Laporta en co. wel dermate groot is dat Xavi de tijd krijgt om ook daadwerkelijk wat neer te zetten..

5 november 2021 om 12:23

Xavi heeft al aangegeven dat een snelle buitenspeler een centrale verdediger zijn prioriteit is. Hij wil weer met 2 snelle mensen die aan de zijlijn geplakt zijn spelen. Door het gebrek aan zulke spelers als Dembele geblesseerd is is het lastig om teams onder druk te zetten.

5 november 2021 om 12:27

Moeten ze natuurlijk wel een paar centrumverdedigers gaan lozen. Want Umtiti, Lenglet, Garcia, Mingueza en Pique is toch wel teveel van het goede. Helaas heeft Umtiti een contract tot 2023 en die wil maar niet weg. De rest ligt volgens mij nog langer vast.

5 november 2021 om 12:28

Oké, begrijpelijk, maar wie ga je halen op een lege portemonnee? Of worden er weer schulden gemaakt om toch maar iemand binnen te krijgen? Want wat Barca nodig heeft is kwaliteit van de leeftijd 26-28. Dat is simpelweg duur. En zonder geld, ga je dat niet kunnen halen.

5 november 2021 om 12:30

Tja maar wie wil hen Modricmagic? Umtiti gaat simpelweg niet weg. Die zit lekker zijn contact uit. Lenglet gaat niemand een transfersom voor willen betalen. Garcia is net gekocht en die gaat absoluut niet weg. Bovendien is hij niet echt gewild. Mingueza kun je prima houden als squad player. En Pique gaat gewoon met pensioen bij Barcelona. Die blijft ook nog wel even.

Bovendien, wie wil Barca halen met een lege portemonnee?

5 november 2021 om 12:33

@jackieboy10, klopt daarom zeg ik ook dat Barcelona niet die 2 type spelers gaat halen van een kwalitatief niveau. Je hebt daar geld voor nodig om een snelle en technische buitenspeler te halen op goed niveau en een centrale verdediger a la Ruben Dias kan Barcelona ook nooit halen van een andere club. En dan heb je er ook nog teveel alleen zijn ze allemaal natuurlijk geen niveau Barcelona.

5 november 2021 om 12:41

Ja precies Modricmagic!

Ik krijg echt weer het idee dat Barcelona weer luchtkastelen aan het bouwen is. Of in ieder geval voelt het alsof men de ernst van de situatie niet in ziet... Hoe Xavi het gaat doen heb ik totaal geen flauw idee van. Ik zie alleen wel dat het een zeer moeilijke job gaat worden.

Als je dan ook nog eens officieel geen geld hebt om te spenderen, gaat het lastig worden om te presteren zoals Laporta en de fans van je verwachten. Of Laporta gaat dezelfde kant op als Bartomeu en gaat lekker wat lenen om toch spelers te halen, terwijl de rij van mensen die op geld van Barcelona wachten ondertussen langer wordt dan de rij bij de gemiddelde voedselbank...

5 miljoen voor een nieuwe trainer 12 miljoen voor de oude trainer. Is een kostbare trainerswissel, zeker voor een club in financiële problemen .

5 november 2021 om 12:28

Niet als je die 12 miljoen niet gaat betalen de komende 2 jaar ! Volgens mij wacht Setien ook nog steeds op zijn geld (een beduidend lager bedrag), dus ik gok dat Koeman er de komende jaren ook nog wel naar kan fluiten.

5 november 2021 om 16:04

Jackieboy, zelf ben ik van mening dat er een regel moet komen dat je pas een andere trainer kunt aanstellen als de vorige betaald is of anders uitsluiten van Europees voetbal.

💙❤️💙❤️ Go xavi!!!. Hoop dat alles met tijd beter wordt.

Ho ho, Xavi gaat pas naar Barca "nadat het bedrag van zijn vertrekclausule zoals opgenomen in zijn contract is betaald". Gelet op de huidige betalingsdiscipline van Barca kan dat dus nog wel even duren.

Ik heb vertrouwen in Xavi 💙❤️

Het wordt nu natuurlijk niet ineens vuurwerk, nu Xavi binnen is, maar dit is wel de trainer met de juiste mentaliteit. Een aanvoerder, een leider en het Barca-DNA. Ik denk dat hij voor jongens als Gavi en Fati de juiste is om ze te begeleiden en hij kent Busquets, Pique en Alba nog goed. Ik ben benieuwd en hoop op betere tijden!

5 november 2021 om 12:58

Dus eigenlijk dezelfde eigenschappen waar Koeman ook over beschikte? Het is vooral tw hopen dat hij dit elftal tactisch beter neerzet als Koeman en de jonge spelers beter maakt.

5 november 2021 om 13:10

Dabor: neejoh: xavi is toch anders dan Koeman.

5 november 2021 om 13:27

Ok. Tegen zulke argumenten kan ik natuurlijk niet op.

5 november 2021 om 13:04

@fcb_catalunya

Succes man!

Ook al ben ik voor concurrent, wens jullie en vooral Xavi (waar ik ook stiekem van heb genoten van zijn intelligente spel) veel succes.

Hopelijk mooi voetbal, ondanks gebrek aan grote namen.

Benieuwd of hij ook net als Pep geniale dingen kan bedenken. Out of the box.
Ipv met Luuk in spits gewoon een aanvallende middenvelder of buitenspeler.
Of gebrek aan CV een goede CVM omturnen tot goed voetballende Cv.

5 november 2021 om 13:31

Luuk de Jong als 2e spits in een 532 opstelling vond ik anders behoorlijk out of the box MrKrillin. 😉

5 november 2021 om 16:49

Eerst maar een de toppers weten te houden zonder geld. FC barcelona komt niet zomaar aan geld he. Iedereen denkt dat alle transfervrije toppers wel even naar FC Barcelona gaan, maar als je nog geen stuiver te bieden hebt kom je niet ver. Denk dat ze eerst moeten verkopen om geld te maken en gezond te worden.

Veel mensen zien in hem de verlosser...dan moet er wel nog een kwaliteit gekocht worden...want met deze selectie hoef je geen wonderen te verwachten...er is dus nog wat geld in een sok gevonden om Xavi af te kopen..

5 november 2021 om 13:35

Jij snapt het niet. Real en Atletico zijn niet veel beter. Barca heeft alleen vertrouwen nodig.

5 november 2021 om 14:49

Zet ff je rozebril af...

Als ze een afkoopsom van 5 miljoen gaan betalen, wat doen ze dan zo moeilijk om Koeman gewoon te betalen ipv een rechtzaak aan te spannen

Succes Xavi, hopelijk komt tiki taka weer terug 🤣

5 november 2021 om 14:10

Xavi is van het tiki taka maar moet je wel de spelers er voor hebben en dat hebben ze niet, vindt dit maar een matig team

5 november 2021 om 14:21

Misschien kan ie zelf zijn schoenen weer aantrekken. Iniesta weer terughalen, dan moet het kunnen. ;p

Alsof dit de redder in nood gaat worden. Deze man heeft op trainersgebied nog helemaal niets laten zien. Een goede voetballer hoeft niet gelijk een goede trainer te zijn. Hij zal wel meer krediet krijgen dan een Koeman maar met deze selectie ga je niet veel ervan maken. Al zet je Mourinho en Guardiola er samen voor.

5 november 2021 om 15:07

Zullen ze anders lekker niemand ervoor zetten? Als niemand er wat van kan maken? Laten ze anders gewoon de club uit de competitie halen, gezien niemand er wat van gaat maken.. ohnee wacht, Barcelona heeft nogsteeds gewoon een top 5 selectie in Spanje, dus met de juiste man op de juiste plek is meer dan genoeg mogelijk. Grappig dat je eerst zegt dan een onervaren coach er niks van gaat maken om daarna je eigen punt onderuit te halen door te stellen dat hele ervaren coaches er ook niks van gaan maken, wat is het nou?

5 november 2021 om 16:26

Met deze selectie gaat geen 1 coach de doelstellingen halen die Laporta wilt zien. Dus of ze moeten hun doelstellingen bijstellen zodat een volgende coach die ervaren of onervaren is, dat maakt dan geen reet uit, kan behalen. Of ze moeten er een goochelaar neerzetten die de prijzen tevoorschijn kan toveren.

Mensen geef Xavi een kans. Laat hem eerst beginnen. Kijken we over een 1,5 samen, als Xavi het beter heeft gedaan dan Koeman.

Ik hoop dat vele barca fans toch bewust gaan zijn dat xavi niet de redder gaat zijn. Kijk pirlo bij juve bakte er ook niks van. En met deze ploeg mag hij al blij zijn als hij top 6 haalt. Want het is een hele matige selectie, geen geld voor goeie aankopen. En vele oudere spelers, dus ja succes Xavi.

5 november 2021 om 14:01

Het is natuurlijk niet zo dat als Pirlo het niet haalt bij Juve, dat het automatisch zo is dat Xavi het niet redt bij Barca. Misschien is Xavi wel een veel betere trainer en weet hij er weer een hecht team van te maken. Ze hoeven niet te rekenen op prijzen, maar CL halen is echt nog wel mogelijk.

5 november 2021 om 17:09

Ze hebben Pirlo ook nooit echt een kans gegeven. Barcelona moet nu geduld hebben. Niemand kent het spel van Barcelona beter dan Xavi.

Hoopte eigenlijk dat Barca gewoon failiet word verklaart, hoe willen ze 5 miljoen ophoesten terwijl ze Koeman de laan uitsturen en geen 14 miljoen willen betalen?
Ze hebben geen geld, ze hebben een paar leuke spelers met Fati, Pedri, die cv araujo en dat is het, Barca wordt gewoon een suptop en daar moeten ze aan geloven in Barcelona

heb net op nu.nl gelezen dat het rond is.

Xavi is helaas voor Barca niet in de bonus deze week dus vrees dat ze de volle 5 miljoen toch echt moeten betalen... Laporte had eventueel kunnen onderhandelen, maar goed wij kennen die mop van die voorzitter die naar Qatar zou afreizen....




Helaas pindakaas, Barcelona heeft het geld nog niet dus ook nog geen nieuwe trainer!

Met de collectiebus rond gaan in Catalonie



Wat is dat toch met al die trainers die zakken geld aan hun werkgever willen geven zodat ze bij die prachtige club, of het zinkende schip, Barca hun kunstje kunnen gaan doen.

5 november 2021 om 14:43

Clubliefde misschien? Ze willen de club voorthelpen waar ze hun leven lang hebben gespeeld.
Ik zeg niet dat ik hetzelfde zou doen, maar ik vind het zeker bewonderenswaardig.

Lees net dat Barcelona helemaal geen 5 miljoen euro wil betalen voor Xavi. Hij moet het nu zelf betalen w hij trainer van Barcelona worden.
Krijg ineens een deja vu gevoel. Dit gebeurde al eens eerder, een ontslagen trainer die zijn centjes niet krijgt en zijn vervanger die dan zelf de transfersom moet betalen om aangesteld te worden. Waar was dat ook weer?

5 november 2021 om 15:26

Iets van een kind van de club die speelt met de Barca filosofie.

Ik wacht op fabrizio Romano

We hebben ingestemd met de overstap van Xavi naar Barcelona na de betaling van de contractueel vastgelegde afkoopsom Hahaha wat magnanimous toch! Wat een idioten.

5 november 2021 om 15:25

Ik krijg gewoon buikpijn van het lachen. Wat een zooitje is het daar geworden. Overal roepen dat je een trainer wil halen maar niet bereid zijn de contractuele afkoopsom te betalen.
Precies zoals het met Setien en Koeman ging. Ik kan niet wachten op de volgende aankondiging We willen de Ligt maar we betalen geen transfersom.

Betaald zelf de afkoop. Kind van de club. Gaat de filosofie weer terug brengen.

Heeft iemand ook flashbacks?

5 november 2021 om 15:48




Want Koeman heeft ook maar ooit zijn teams volgens de barca filosofie laten voetballen?



5 november 2021 om 16:40

Want Al-Sadd speelt momenteel precies zo? Maakt mij verder niet uit, maar deze teksten werden met de komst van Koeman ook precies zo uitgesproken.

Klinkt wel lekker als je kan zeggen: geen probleem, ik leg die 5 miljoen wel op tafel

5 november 2021 om 16:41

Zijn er toch niet veel die moeten betalen om aan een baan te komen :D

5 november 2021 om 17:13

Xavi heeft daar kapitalen verdiend en kreeg alleen maar meer toen hij bijtekende. Het was zijn keuze om bij te tekenen.

5 november 2021 om 18:51

Dat wel maar dat geld krijgt Xavi volgend jaar na zijn ontslag toch weer terug van Barca waarschijnlijk. Die clausule zal hij wel opnemen in zijn contract

Xavi wil wel graag nu. Nu alle shit is opgeruimd. Nog een enkeling er uit en hij mag gaan oogsten.
Met dank aan Koeman.
Maar ja, hij is nu van dat kleingeld af. het was €2,5 mln toch? Nog aftrekbaar ook?

Het eerste wat Xavi zal zeggen is. 433 met de punt naar achter... De Jong stop met postbode spelen.

5 november 2021 om 15:59

Onder Xavi zou het zomaar kunnen natuurlijk dat de Jong niet speelt. Busquets met de punt naar achter en pedri en gavi links en rechts is een beter middenveld dan met de jong.

5 november 2021 om 16:03

zou mij niet verbazen nee

5 november 2021 om 16:42

Een ouwe speler die de laatste maanden behoorlijk uit vorm is opstellen ten opzichte van een jonge (talent) kerel? Met zo'n (kapitaalvernietigend) idee heb je bij Barca ook niet echt een lang leven meer.

5 november 2021 om 16:00

Hoop dat de jong beter gaat worden onder Xavi. Ideale coach voor frenkie

5 november 2021 om 16:05

Dat moet nog blijken natuurlijk. Wel heeft Xavi het pluspunt dat ie heel wat heeft meegemaakt bij de club en zo ook weer wilt gaan voetballen. Dan moet de jong echt stoppen met balletje breed, balletje terug, rush naar voren maken halve rondje maken om de bal naar alba te passen die daar al 5m staat.

5 november 2021 om 16:07



Xavi is juist niet de ideale coach voor frenkie. Onder Xavi zal de balcirculatie waarschijnlijk hoog zijn en verwacht hij de bal juist naar voren ipv een tikkie breed of terug. Voor Puig daarentegen is Xavi wel de ideale coach en die zal echt mee gaan doen om een basisplaats op het middenveld.

5 november 2021 om 16:15

Ik denk ook dat Frenkie niet beter Frenkie kan coachen. Speler/coach is zelden een succes, je ziet het alleen soms in Engeland.

5 november 2021 om 17:11

Xavi kan Frenkie helpen betere beslissingen te nemen. Er is geen betere leermeester nu voor Frenkie dan Xavi vind ik. Ik verwacht er veel van. Frenkie speelt nu echt op een fractie van zijn kunnen.

5 november 2021 om 18:54

De coach van RKC wil ook Cruyffiaans gaan spelen hoor ik. Moet kunnen

5 november 2021 om 20:03

In principe kan je met elke club cruyffiaans spelen maar jij denkt dus dat dat niet mogelijk is bij barca? Nota bene een club die heel de jeugd op die wijze laat spelen?

5 november 2021 om 22:35

Japie nou is Barca met aanstellen van Xavi wel verplicht om kampioen te worden, geen enkel excuus...

5 november 2021 om 22:45

@RealXIIImadrid met dit materiaal denk ik idd niet dat dat mogelijk is. Je hebt een veredeld jeugdelftal zonder veel ervaring aangevuld met wat ervaren brandhout. Ik denk niet dat Barca daar structureel tegebstanders hun wil mee kan opleggen

5 november 2021 om 22:47

@Aqua1 mee eens en dan ook met mooi voetbal

5 november 2021 om 23:34

Rngesus: ja klopt meer risico nemen in het spel.

Moeten ze niet eerst even Koeman betalen voordat ze weer geld weggeven?

5 november 2021 om 22:54

Nee, dit kan gewoon op de schuldenstapel! Betalen ze over 25 jaar wel, of niet zodra ze failliet zijn.

Als ik Xavi was zou ik eerst het contract maar eens goed doorlezen, misschien staat daarin in kleine lettertjes ook nog iets van dat hij zijn eigen salaris moet betalen en bij ontslag de club nog moet betalen. Ik heb niks tegen de club, sterker nog ik vind het prachtig om te zien hoe de jonkies het doen, maar dit soort praktijken zijn topclub onwaardig.

Mooi om te zien dat Xavi het wordt, maar om nu te zeggen pep 2.0 wat ik hier lees. Het materiaal wat pep had en wat Xavi krijgt is een wereld van verschil. Barcelona heeft nu een transferbudget van 20 miljoen, wat al absurd is trouwens. Ze moeten nog een aantal transfers betalen en de laatste twee coaches betalen. heldhaftig om in het zinkend schip wat FC Barcelona heet te stappen. Als je de president hoort, dan gaan ze kijken naar het krijgen van een lening om spelers te kopen en gaan ze puinruimen. Hoe ga je dan puinruimen, als je een extra lening aan wil gaan? Als FC Barcelona weer wil top wil zijn, zullen ze een stap terug moeten doen en dat begint met de verkoop van de grote spelers o.a Frenkie de Jong en ter Stege. Denk dat ze geld moeten maken om weer van niveau te kunnen zijn.ik ben bang dat ze de komende jaren eerst subtop zullen gaan eindigen en hopelijk wat doen aan de berg met schulden.

Tegenwoordig moet je geld meenemen om trainer van Barca te worden

5 november 2021 om 16:57

De volgende 'gek' mag straks de hele selectie er bij betalen, qua salaris. transfers etc.

5 november 2021 om 18:17

Nagelsmann moest ook inboeten aan salaris door de vergoeding die Bayern aan Leipzig moest betalen. Tegenwoordig is het een trend geworden dat een trainer niet meer zomaar gratis weg mag naar een andere club.

5 november 2021 om 18:23

Dat je niet gratis weg mag dat lijkt me normaal als je nog een contract hebt, dat je een gedeelte of de gehele transfersom betaald als trainer is er wel een beetje over.

Het blijft jammer dat ze Koeman hebben weggestuurd. Die had ik graag nog heel veel jaartjes daar aan het roer gezien.

5 november 2021 om 22:41

Ja ik ook, maar barca mag toch niet zoveel salaris uitgeven. Dus wees maar niet bang.

Wat ik wel leuk aan barca vind ze kunnrn wel betalen om xavi zijn contract af te kopen maar de trainers die ze ontslaan kunnen of willen ze de ontslag vergoeding niet betalen, vind ik persoonlijk wel in en in triest



Oftopic: Hoezo word de oude artikel erbij geplaatst zo moet je je helemaal kapot scrollen likt mij niet fijn, dit hoort een aparte artikel te zijn, ze worden bij elkaar gevoegd krijg je coach dat je door al die vele berichten moet scrollen echt irritant.

Ontopic: Goed nieuw voor de barca fans brengt Xavi weer dat befaamde tiki taka weer terug...

5 november 2021 om 23:33

Ze zijn druk bezig met de Derksen artikeltjes he, geen tijd voor. Hoop dat die artikelen toch eens keihard genegeerd gaan worden! Sneu gedoe.

5 november 2021 om 23:43

Is al tal keren al aangekaart, maar doen niets aan de feedback...

Een man die nog niks heeft laten zien wordt binnengehaald alsof hij de Messias is. Heel veel sterkte gewenst aan alle Barcelona fans. Maak je borst maar nat voor nog meer chaos. Ik verwacht niet dat Xavi met dit materiaal het tij weet te keren. Het materiaal is er ook niet naar.

Ik ben een groots fan van Xavi., maar waarom is hij opeens de man voor de klus? Moet je niet een er ervaren coach voor de groep zetten?
Als dit fout gaat begin je helemaal kut aan het trainerschap. Maargoed ik laat me verassen.

Mensen denken dat hij nieuwe Pep wordt maar vergeten dat selectie van toen en nu zijn niet kwalitatief op zelfde niveau.

Als het even niet loopt is die er ook zo uit

Nu hopen dat hij wel wonderen kan verrichten. Want wonderen zijn broodnodig in Camp Nou. Wel gaaf. The Architect onder Pep en Luis is terug! Vamos Xavi!

Heel mooi. Ik gun hem het beste. Ik vrees echter dat dit het verkeerde moment is. Else financiën laten niet toe dat hij materiaal kan kopen. De huidige selectie is prima, maar kan absoluut niet de concurrentie aan met de beste. In Spanje en Europa. En als Xavi 2 jaar niks wint. Tja

En daar is de volgende die zijn status als clubicoon te grabbel gooit.
Helaas wordt er tegenwoordig meteen resultaat gewenst en dat is met deze selectie uiterst lastig. Daarnaast heeft hij natuurlijk ook weinig ervaring als coach op een redelijk niveau. Ik verwacht er weinig van.

Nou, het leek is boven

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren