Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Haller niet onomstreden bij Ajax: ‘Ik vind dat ook niet terecht’

Laatste update:

Sébastien Haller komt vooralsnog niet volledig uit de verf als spits van Ajax. Hoewel hij na zijn komst halverwege vorig seizoen veertien keer scoorde in alle competities, krijgt de recordaankoop van 22,5 miljoen euro regelmatig kritiek te verwerken vanwege zijn spel. Pierre van Hooijdonk vindt de kritiek onterecht. De oud-spits vindt dat Haller moet worden afgerekend op zijn statistieken.

Twee weken geleden klonk er gejuich vanaf de tribunes toen Haller in de strijd om de Johan Cruijff Schaal (0-4) tegen PSV gewisseld werd. “Ik vind dat ook niet terecht", reageert Van Hooijdonk in gesprek met het Algemeen Dagblad. ”Het verwachtingspatroon ligt voor de positie van de spits bij Ajax ontiegelijk hoog. Als je geen baas boven baas bent zoals Kluivert of Van Basten, dan ben je al snel 'Ajax-onwaardig'. Ik houd daar niet zo van. Een spits moet goals maken. That's it. Doet hij dat niet, dan mag je hem daarop aanvallen. Maar volgens mij overlegt hij vooralsnog best aardige cijfers."

Haller kwam in januari over van West Ham United. Zijn eerste doelpunt in dienst van Ajax maakte hij tegen FC Twente, de tegenstander van zondag. Van Hooijdonk merkt op dat Haller afwisselend presteert in dienst van de Amsterdammers. “Ik had eerlijk gezegd gedacht dat hij wat sneller was. Zijn afwerking kan ook scherper. Maar het meevoetballen waar iedereen het over heeft en wat bij Ajax zo belangrijk is, beheerst hij wat mij betreft prima. Ik vind ook dat Ajax met hem gewoon een goede spits in huis heeft.”

Dit seizoen gaat Haller met Ajax de Champions League in. Van Hooijdonk is benieuwd welke rol de spits gaat spelen voor zijn ploeg in het miljardenbal. “In het moderne voetbal zie je steeds vaker dat trainers het per tegenstander bekijken. Dat kan Ten Hag ook doen, door voor Haller te kiezen bij een mindere tegenstander en tegen grote clubs terug te vallen op de variant met Tadic. Dat neemt niet weg dat ik Haller een spits vind met wie Ajax prima uit de voeten kan. Het is vooral goed als je meerdere opties hebt."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

De kop onder z'n andere artikel; goed voor de Eredivisie, komt te kort voor de grote clubcompetitie gaat hier ook wel op denk ik. Haller schiet er in de Eredivisie vast wel 20 in, maar in de CL? Dan komt dat gebrek aan snelheid en techniek wat sneller naar voren denk ik. Daarom redde hij het ook niet in de PL. Daar is iedereen groot, sterk en snel.

21 augustus 2021 om 08:42

Deze jongen was volgens mij toch aardig geslaagd in de 'grote clubcompetitie' bundesliga, na zijn rechtstreekse stap vanuit de eredivisie?

21 augustus 2021 om 08:45

Engeland en Duitsland zijn toch niet hetzelfde. Klaassen is ook geslaagd in Duitsland. Kagawa was zelfs geweldig in Duitsland. Daarnaast heeft ie nog nooit 20 goals gemaakt in een seizoen. Ik vind het gewoon geestig dat het zo'n verschil in benadering heeft.

21 augustus 2021 om 08:50

Misschien ligt het spel in Duitsland hem wel beter, maar dat zegt niet veel over het niveau. Duitsland is gewoon een hele sterke competitie.

Haller doet het gewoon prima tot nu toe. Scoort veel en geeft veel assists.

We gaan zien hoe hij het gaat doen in de CL.

21 augustus 2021 om 08:54

Engeland en Spanje zijn ook niet hetzelfde, toch heeft real jaren achter elkaar de CL gedomineerd. Wat probeer je nou precies te zeggen. Want het artikel waar je aan refereert doelde op de grote competities. Daar is Duitsland een van, daar wordt je netjes op gewezen en dan kom je met wartaal. Je opmerking klopt gewoon niet.

21 augustus 2021 om 08:55

Er zit nog wel een heel groot verschil tussen de prestaties van Klaassen en Haller in Duitsland. Daarnaast is Haller ook niet geflopt in Engeland.

21 augustus 2021 om 08:59

Migi wil je ontkennen dat Duitsland geen topcompetitie is? 🤔🤦🏾‍♂️

21 augustus 2021 om 09:02

Oke oké prima, in Duitsland, ook een grote competitie deed ie het verdienstelijk. Overigens zitten er tussen Duitsland en Engeland op de Uefa ranglijst net zoveel punten als tussen Nederland en Armenië en Finland..

21 augustus 2021 om 10:51

Haller is totaal geen Ajax spits en Miguel heeft in deze gewoon gelijk.
De 5 de scoren tegen vvv en zo kom je binnen een ploeg als
Ajax prima aan je cijfers.
Haller is voor die 22 mil gewoon een miskoop geweest. Een aankoop van 22 mil moet gewoon voldoende zijn om in de cl mee te spelen. Alleen iedereen wil dan liever Tadic zien.
In de eredivisie is het vrij makkelijk om als spits aan je cijfers te komen als je speler van Ajax ben.
Als Berghuis een seizoen in de spits laat staan haalt hij die cijfers ook.

21 augustus 2021 om 11:48

@bliek - Wat is dan een Ajax spits? Want volgens mij hebben we die al jaren niet gezien sinds het vertrek van Suarez. Haller kan meevoetballen en is doelgericht. Hij heeft niet eens meegedaan tegen VVV, dus ik weet niet wat je daarmee wilt aanzetten. En wie is "iedereen" die Tadic wilt zien? Haller heeft niet eens 1 minuut gespeeld in Europa voor Ajax. Laat hem eerst even wat minuten maken. Als hij er straks 3 of 4 maakt in de groepsfase en Ajax gaat door in de poulefase, dan is het opeens een geweldenaar en geen miskoop. Gelijk hem als een miskoop beschouwen is zo erg Telegraaf gepraat. Wat een onzin.

21 augustus 2021 om 12:05

Wat ik wil aangeven met de vijfde tegen vvv is dat je niet beslissend ben.Het gaat om de 1-0 of de 2-1. Snap je?Daarnaast een Ajax spits is een spits die ook in de bal komt en de 1-2 zoekt. Maar ook 1 die een actie kan maken. Haller is een goalgetter en dat kan hij prima hoor heeft hij bij Utrecht ook bewezen in de eredivisie. Ik lees geen Telegraaf dus mag jij vinden uiteraard maar voor een speler van 22 mil verwacht ik wel meer dan dit. Als je Brobby had laten staan of je zet Berghuis in de spits heb je hetzelfde rendement…Ja als hij die 3 in de poulefase maakt wel ja en wat als hij ze niet maakt?Het is gewoon een impuls aankoop geweest Ajax zocht een spits en Haller was nog vrij en ten Hag kon hem.

21 augustus 2021 om 12:26

@bliek "haller is een goalgetter" Hij is wel meer dan dat he. Kan bal goed vasthouden, combineert en kijkt goed om zich heen. Niets voor niets goede klik met de rest vd aanvallers. Tadic, Berghuis en Klaassen. Als hij in alled beter was, dan was zijn naam Zlatan en onhaalbaar voor ons. Zelfs tegen AOW leeftijd verdient Zlatan nog steeds 3 of 4 keer meer dan best betaalde Ajacied. Verder Haller deed het goed in de EL toen hij nog in Duitsland voetbalde. Als hij zelfde presteert kunnen wij blij zijn. Mooie koppel met de anderen. Misschien zou Brobbey zelfde cijfers of zelfs betere halen, hij is toch een heel andere type. Hij zou beter passen bij PsV vanuit omschakeling weg knallen. Ajax zoekt meer combinatie

21 augustus 2021 om 12:27

Wie maakte de 1-0 afgelopen weekend voor Ajax?

21 augustus 2021 om 12:49

Klaassen was in z'n tweede jaar in Bremen, ook heel matig toen maatje Max Kruse was vertrokken.

21 augustus 2021 om 13:31

Fcgrunn, Suarez was absoluut geen Ajax spits. Heerlijke frommelaar en karakterspeler, ben groot fan van hem maar de veelbesproken Ajax spits is het niet. Suarez had geweldige statistieken maar eigenlijk ongeschikt voor het Ajax spel. Nou werd dat onder Jol toch niet gespeeld. Het was gewoon alle ballen op Luis en dat werkte tot op zekere hoogte. Zelf vond ik recent Dolberg het meest weg hebben van de echte Ajax spits. Jammer dat die chronisch uit vorm raakte. Voor hem was Kluivert de laatste in mijn ogen en daarvoor Pettersson. Het geeft aan ze zijn zeldzaam, omdat de Ajax spits eigenlijk alles heeft en heel compleet is. Zeker niet alleen een goed eindstation, zo werd in tijden van een echte Ajax spits de nummer 10 (Bergkamp, Litmanen) ook geregeld topscorer. Vind het vroeg om Haller af te schrijven overigens. Het is geen typische Ajax spits maar denk wel dat hij in het moderne voetbal past, mensen om zich heen beter kan laten draaien. Als die in vorm komt gaan we er lol van hebben.

21 augustus 2021 om 17:17

Haller was afgelopen seizoen heel bruikbaar. Bekijk zijn cijfers maar gewoon even. Daarnaast kon Ajax er ook maar wat vaak zich uitde situatiespelen door de lange bal op hem. Jij hebt het over de typische Ajaxspits... wat/wie is dat dan? Ik persoonlijk vond Dolberg een Ajaxspits en vind Haller een afmaker. Pantelic bijvoorbeeld was ook geen Ajaxspit, maar was nuttig voor Suarez. Brobbey is ook geen typische Ajaxspits. In combinatie met de overige spelers kan Haller een prima eindstation zijn. Of hij de eerste, de tweede de vijfde maakt, dat moet geen ene moet uitmaken wij hebben namelijk vaak een speler of 13 die scoren. De aanvallende middenvelder (10) is volgens mij nog steeds veel belangrijker!

21 augustus 2021 om 08:58

In Zlatan zagen de meeste het ook niet zitten. Nou de rest weten we. Dolberg werd na zijn succes ook naar de uitgang begeleid, kan echt wel voetballen, maar we hadden er geen geduld voor. We hebben het soms als supporters ook wel wat hoog in de bol zitten. Geef die Haller gewoon het vertrouwen en dan zal hij er zowel in Nederland als in Europa een mooi aandeel leveren aan een mooi seizoen.

21 augustus 2021 om 09:00

Ik hoop het voor hem. Voor de duurste spits uit de historie van de Eredivisie wacht ik nog ff met het enthousiasme. Overigens zagen de meesten het wel zitten in de 27 jarige Zlatan denk ik.

21 augustus 2021 om 09:09

De meeste begonnen pas wat in Zlatan te zien toen hij twee keer scoorde tegen Lyonven zelfs toen was men nog niet geheel overtuigd. Ik vervloek Haller zo nu en dan ook echt wel hoor, maar ik heb vertrouwen in het feit dat hij er genoeg zal inleggen. Ik ben er namelijk van overtuigd dat je met de rest gewoon goed voetbal op de mat kan leggen en hij gewoon op de juiste plaats moet staan om ze erin te leggen.

21 augustus 2021 om 09:25

Onzin iedereen zag dat die wat bijzonders had na zijn actie op het Amsterdam Tournament. Bij Zlatan zag je dat ee genialiteit en techniek in zat. Haller is een houten klaas en afschuwelijk statisch.

21 augustus 2021 om 09:26

Ja, kansen krijgt ie zat, maar had dan gewoon Brobbey laten staan, die vind ik vooral tegen het einde van vorig seizoen zo sterk. Maar goed, dat ie zich zo zou ontwikkelen kan je ook niet weten.

21 augustus 2021 om 09:28

Haller komt er wel. Vele schrijven hem nu af en doen net of hij geen bal kan vasthouden en niet balvast is. Die hebben vorig seizoen niet opgelet. Toen hield hij alles bij zich, waren vrijwel al zijn aannames goed en kon het spel snel verlegd worden. Het loopt nu even niet. Vervelend voor hem maar ik blijf in hem geloven, komt wel goed.

21 augustus 2021 om 09:41

Zlatan was wel een stukje jonger en kwam uit een ander land (als in niet eerder naar een ander land gespeeld).

Ik vind zelf dat hij zijn prijskaartje (nog) niet heeft waargemaakt.

21 augustus 2021 om 09:51

Ga je nu Zlatan er bij halen om je punt te maken . Zlatan was natuurlijk een hele andere situatie , die kwam als jong talent bij Ajax vanuit Zweden. Om die reden werd er wel eens getwijfeld aan hem , maar dat heb je vaak bij jonge talenten.

21 augustus 2021 om 10:15

Ja, ik haal Zlatan er inderdaad bij om mijn punt te maken. Was toch een spits en eveneens voor een hoog bedrag aangekocht? Ja, was een jong talent, maar werd ook gewoon uitgefloten hoor. Zoals heel veel spelers en met name spitsen als ze in de ogen van de supporters niet voldoen.

21 augustus 2021 om 13:11

Nee, Zlatan en Haller met elkaar vergelijken is niet hetzelfde. Haller is een eindproduct, dit is het toppen van zijn kunnen. Zlatan was een wereldtalent en de meesten wisten dat ook wel.

21 augustus 2021 om 17:07

Mensen zagen dat hij iets bijzonders had/heeft, maar wees eerlijk, supporters (wij)hebben wat betreft de spitspositie bij Ajax een onrealistisch beeld van datgene wat de spits moet kunnen. Er klinkt vaak al snel een gefluit. Als we kijken naar de cijfers van Haller,dan zijn die gewoon prima. Afgelopen seizoen kon Ajax maar wat vaak zich onder de druk uit voetballen door de lange bal op Haller. Ik ben het met de meeste eens dat hij nog krachtiger de duels mag aangaan, want het oogt soms knudde. Maar verder is het een prima eindstation, zoals bijvoorbeeld bij het afgekeurde doelpunt tegen PSV.

Hej zowaar wat zinnigs uit de mond van Van Hooijdonk. Haller is nu al goed, en wordt ook nog elke wedstrijd beter. Die hetze die Driessen aan het creëeren is typeert zijn werkwijze, als die ergens de pik op heeft dan zal dat ook nooit meer veranderen. Als Haller ook in de CL zijn doelpunten maakt (wat ik wel verwacht, we creëeren genoeg), dan zal hij in de competitie helemaal ontketend zijn. Hij mist nu nog een beetje vertrouwen, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. En dat komt vooral doordat hij zelfs zonder zijn topniveau al fantastische statistieken kan overleggen

21 augustus 2021 om 08:53

Knappe spits als je bij een over het algemeen dominant Ajax er geen 20 weet te maken. Voegt voetballend weinig toe en goals konden we voor zijn komst ook maken. Doe mij maar een Tadic-variant die alles met elkaar combineert. Leuker om te zien en zover ik gemerkt heb niet minder effectief.

21 augustus 2021 om 10:22

Sluit ik me bij aan Ajaxlove. Ik zou hem nooit uitfluiten, maar het blijft een spits die niet kan lopen of een man passeren. In de combinatie ook niet zo goed als Tadic.

21 augustus 2021 om 09:04

@Craig, dit is geen hetze van Driessen. Dit voel je op je klompen aan. Haller en Ajax dreigt geen succes te worden en dat heeft alles te maken met te weinig kwaliteit. En ook ernstig te weinig. Ook hetgeen wat pi-air claimt is onjuist. Het publiek is niet alleen maar te vrede met een alles kunnen. Huntelaar werd op handen gedragen. Kon echt niet mee voetballen, schoot ze wel uit alle hoeken erin. Pantelic is een cult held, verre van een topspits, was hij echt te traag voor. Was wel een uitstekend aanspeelpunt, waarmee je goed kon combineren. Haller blinkt uit in niets. Traag als dikke stront, meevoetballend heb je er verdomd weinig aan, aanspeelpunt is het ook maar matig en een pure afmaker is het ook niet. Tel daarbij op dat hij meer dan 20 miljoen heeft gekost en het is klaar. Waar ten Hag te weinig rekening mee houdt is dat ze bij de telegraaf daadwerkelijk een stok hebben om mee te slaan, die ze nog niet hebben ingezet. Het netwerk van Ten Hag is echt ruk en de spelers die op zijn voorspraak komen zijn bruikbaar op z'n best. Haller, Klaiber, Promes, Labyad. Een totale transfersom waar Feyenoord direct mee uit de problemen was en serieus mee kon strijden om de titel.......

21 augustus 2021 om 09:19

Pantelic was ik helemaal vergeten, mooi figuur was dat. Ik herinner me vooral z'n applausje en duimpje naar teamgenoten.

21 augustus 2021 om 09:26

@ninjakai, we zijn wel erg makkelijk in het afschrijven van Haller. Ook ik had meer verwacht kwa balbehandeling en in de kaats is het ook matig. Maar zn statistieken zijn prima dus waar zeur je nu precies over? Alvarez kon er volgens valentijntje en zijn volgers hier ook niks van. Ondertussen is het een van de populairste spelers. Gewoon de tijd geven en vertrouwen geven. Beter dan dat zure gezeik van een hoop van jullie.

21 augustus 2021 om 10:20

Zijn statistieken zijn prima als je naar de pure cijfers kijkt, 14 goals in 20 wedstrijden of zoiets en tig assists. Maar hij mist ook 5 tot 10 dotten van kansen in elke wedstrijd. En het meevoetballen is matig. Daar gaat de kritiek over, niet over de doelpunten die hij meepakt.

21 augustus 2021 om 10:39



Pff wat een bullshit ninjakai, Ten eerste heeft Haller het gewoon uitstekend gedaan in de Bundesliga. Dan kun je zeker mee in de ED en dan val je echt niet uit de toom in de CL. Daarnaast heeft Haller echt heel veel kwaliteiten. Meevoetballen is er daar inderdaad niet een van, maar hij is voor zijn bouw enorm atletisch, kan goed timen en koppen, en staat bijna altijd op de juiste plaats. Dat dit uit de koker van Ten Hag komt vind ik de grootste onzin, alleen omdat hij er mee gewerkt heeft bij Utrecht denk je dat? Die jongen is ook gewoon gescout natuurlijk. Daarnaast is Promes zeker neit geflopt, en hebben Labyad en Klaiber met hun bescheiden aankoopbedragen zich prima van waarde getoond. Het enige dat je kunt zeggen is dat 22 miljoen misschien wat veel is, maar daardoor word het geen mindere speler. Echt te triest voor woorden dat supporters hun spelers zo makkelijk afvallen.

21 augustus 2021 om 10:56

Haller is prima voor de eredivisie Craig maar het is niet voor niets dat de meeste liever Tadic in de grote wedstrijden willen zien.
Brobby had deze cijfers ook kunnen laten zien in de eredivisie.
Een Ajax spits op dit moment in de eredivisie hoeft geen topper te zijn.
Al had je gaikmakos neergezet op dit moment haalde hij ook die cijfers.
Haller is gewoon niet de 22
Mil waard en dat is niet erg maar gewoon een impuls aankoop geweest. Al gaat Ajax dat nooit toegeven

21 augustus 2021 om 12:34

@craig deze mede-supporters zijn denk ik vergeten, dat dankzij Haller wij heel goed uit de maanden januari en februari gekomen zijn tijdens al die toppers. December hadden we het zwaar en leek weer moeizaam jaar te worden. Haller kwam, overwon en op gemak zijn wij mede dankzij Haller kampioen geworden.

21 augustus 2021 om 17:20

Dat is men inderdaad even voor het gemak vergeten. Zo gaat dat hier wel vaker: de waan van de dag regeert. En elke even niet presterende spits van Ajax wordt weggehoond. Ik noem het verwende nesten!

Volledig eens met Pierre. Die jongen heeft mentaal wel echt een flinke klap gehad dankzij de EL blunder bij Ajax. Z’n situatie m.b.t. verhuizing draagt daar ook zeker aan bij. Ik heb nog steeds vertrouwen in hem en verwacht dat hij er dit seizoen minimaal 25 in het mandje legt!

21 augustus 2021 om 09:02

Als dat een mentaal flinke klap voor hem is, is hij niet geschikt voor het profvoetbal. Idem voor verhuizen.

21 augustus 2021 om 09:28

Oh en dat bepaal jij ofzo Jan? Fijn dat we in de toekomst bij jou terecht kunnen met kwesties of iemand wel of niet geschikt is voor profvoetbal. Lijkt me logisch dat het een flinke teleurstelling is om Europees niet mee te mogen doen.

21 augustus 2021 om 10:24

Klopt, maar na een paar weken mag je toch aannemen dat je dat achter je hebt gelaten. Anders heb je toch wel een heel zwaar leven. Dan is elke kans die hij mist in een wedstrijd ook een zware klap voor hem, vooral als de club waarvoor hij dan voetbalt ook nog eens puntverlies lijdt. Dat Haller nog niet bij een psychiater onder behandeling staat is mij dan ook een raadsel, mochten jij en opdebrommer gelijk hebben.

21 augustus 2021 om 10:52

Gelukkig blijken voetballers ook maar gewoon mensen met gevoel.
Tegenvallers zal hij inderdaad moeten verwerken als professional, maar de ene persoon doet dat nu eenmaal sneller dan de ander.

Laten we hem op komend volledig seizoen, in alle competities beoordelen.

Haller is voor de Eredivisie gewoon een topper die er 20/25 gaat inschieten. Europees heeft een aanval met Antony - Tadic - Berghuis denk ik wel mijn voorkeur. Al mis je dan wel de lange bal die je op Haller kan spelen.

21 augustus 2021 om 08:58

Ik vind het wel erg gek als je Europees Haller op de bank zou zetten. Hij is gehaald voor 22.5 miljoen, die zet je niet op de bank. In de eredivisie heb je hem niet perse nodig en is die ook niet specifiek voor gehaald.

21 augustus 2021 om 09:09

@arsenal dat is ook feitelijk onjuist. Haller is specifiek voor de eredivisie gehaald. Kampioenschap moest veilig gesteld worden en in de winterstop hadden we geen Spurs die fit en inzetbaar was. Juist na de winterstop kwam een serie wedstrijden die belangrijk waren met het ook op het kampioenschap. Hij was dus echt nodig voor de eredivisie, terwijl Ajax Europees juist naar de EL ging en dus niet direct de topspits nodig had, die had ook nog wel in de zomer gehaald kunnen worden.

21 augustus 2021 om 09:14

Zou inderdaad raar zijn, gaat ook niet gebeuren. Zoals Ninjakai al aangeeft is Haller gehaald om kampioen te worden. Ajax begroot op CL, alles meer dan dat (overwintering) is gewoon bonus. Kampioen worden is altijd hoofddoel nummer 1.

21 augustus 2021 om 10:08

Ik kan mij echt niet voorstellen dat Ajax niet kampioen zou geworden zijn zonder haller. Ajax heeft gewoon de beste selectie en zelfs zonder haller moet je makkelijk kampioen worden. Dit seizoen is het anders maar vorig seizoen totaal niet.

21 augustus 2021 om 10:34

Het klopt wel degelijk wat ninjakai schrijft. Traore voldeed niet. Huntelaar werd gezien als invaller en Brobbey was op dat moment nog 4e spits in lijn. Tadic had aangegeven het liefst op linksbuiten te spelen. Neres was geloof ik nog geblesseerd, net als Kudus. En Anthony had een mindere fase. Er kwam een hele belangrijke reeks wedstrijden aan. Kampioenschap moest veilig worden gesteld. Het CL startgeld is de levensader van Ajax. Dat is de bouwsteen van het salarishuis. En Ajax zag kansen om de EL te winnen.

21 augustus 2021 om 10:58

Ook Huntelaar en Brobbey waren in die tijd geblesseerd. Daarnaast wist je van beiden dat je er niet meer aan ging verdienen en op kon bouwen.

21 augustus 2021 om 11:52

Hij heeft toch heel belangrijke doelpunten en assists gemaakt in die januari maand.

Ik denk als je de statistieken bekijkt dat hij het boven alle verwachtingen voldoet alleen springt het er niet vanaf en oogt het allemaal een beetje lomp en houterig maar kijk alleen naar de cijfers want dat wordt n spits bij Ajax op afgerekend dus even over n seizoen pas oordelen aub !

21 augustus 2021 om 10:03

Als hij deze statistieken in de CL haalt, dan is zijn aankoop gewoon te rechtvaardigen.

Eindelijk eens een keer eens met Pierre, het gaat om zijn statistieken die goed zijn! Walgelijk dat sommige eigen supporters die man zo in de grond boren, van andere clubs interesseert me niet zo.

21 augustus 2021 om 09:11

Het is geen feit dat hij goed is, want als je hem ziet voetballen kan ik mij goed voorstellen dat niet iedereen enthousiast is over hem. Hij heeft aardige statistieken, maar niet uitzonderlijk. Ben heel benieuwd of hij in de CL iets kan laten zien, ben er bang voor.

21 augustus 2021 om 09:31

Er zijn de afgelopen 10 jaar bij Ajax weinig spitsen geweest die het beter doen dan Haller. Suarez is de enige die bij mij opkomt.

21 augustus 2021 om 11:11

Suarez speelde voor het laatst in de winter van 2010 bij Ajax, dat is dus langer dan 10 jaar geleden 😉

21 augustus 2021 om 10:45

Wat een onzin die statistieken, pure scorebord-journalistiek. We kijken bij Ajax uit naar spelers als Kluivert, Van Basten, Bosman, Suarez, desnoods KJH of Pantelic. Dan loopt er nu zo’n speler met een loopstoornis in de voorhoede, die totaal niet kan meevoetballen, een speler die we vroeger zouden verketteren bij Ajax omdat ie er écht niks van kan. Het Ajax-publiek is niet dom hoor, wel kritisch. Wordt niks met Haller, zeker niet europees

Haller heeft inderdaad nog geen gallery play laten zien, maar de statistieken zijn prima. Dit jaar de voorbereiding meegedraaid zal ook wel schelen. Ik wacht nog tot halverwege het seizoen voordat ik echt wil oordelen.

Verder zou hij wat mij betreft een stuk beter uit de verf kunnen komen als hij een waardige concurrent heeft op de spitspositie. Vind het maar akelig stil bij Ajax en de zoektocht naar een tweede spits. Is er al nieuws of Ajax überhaupt hier voor wil gaan in dit window? Of nemen we genoegen met Danilo?

Bijzonder dat we haller van 22 miljoen moeten afrekenen op statistieken, maar Bozenik van 4 moet weg omdat hij niet goed genoeg mee voetbald. Ik neem aan en hoop dat de lat bij Ajax iets hoger ligt dan een paar kopballetjes die iedere jan doedel maakt.

21 augustus 2021 om 10:04

Als hij zijn statistieken in de CL dit jaar haalt. Dus 3 goals en 2 assists, zijn we al een heel eind.

21 augustus 2021 om 10:31

Ja maar Bozenik kan er toch ook gewoon helemaal niks van dus is het toch niet gek dat ie dan van mensen weg mag. Qua statistieken doet Haller in ieder geval wat er van hem verwacht wordt, alleen willen ze bij Ajax dat ie ook nog eens fantastisch mee voetbalt. Ik vind dat prijskaartje van 22 miljoen overigens ook wel erg veel voor Haller hoor. Dat is ook wel een beetje het euvel denk ik, voor 22 miljoen verwacht je een complete speler en dat is ie niet natuurlijk.

21 augustus 2021 om 10:42

Natuurlijk. En Haller voetbald ook veel beter. Het gaat mij er meer om dat analisten maar wat raak kletsen. Bij de goedkope spits voordurend over zijn voetballende vermogen beginnen, naar bij de duure spits gaat het ineens om statistieken.

21 augustus 2021 om 10:50

Oh op die manier ja. Dan heb je inderdaad wel een goed punt, zo bekeken.

21 augustus 2021 om 10:46

Vind je de statistieken van Bozenik goed dan hahaha. Elke spits wordt afgerekend op zijn statistieken, Haller doet het meer dan prima én gaat nog beter presteren als hij helemaal gewend is hier in Amsterdam.

21 augustus 2021 om 11:29

Volgens mij zijn zijn goals per minute helemaal niet zo slecht. Zeker als je bedenkt dat hij altijd moet vallen als het al gespeeld is. Bij voorkeur met Linssen op rechts en Fer voor de steekpasjes. In zijn eerste jaar heeft een aantal belangrijke goals gemaakt en vorig seizoen heeft maar een of twee keer mogen starten. Toen was het overigens wel na drie minuten alweer raak. Ik weet niet of hij het redt bij Feyenoord, maar dat is dan vanwege het terechte punt over meevoetballen maar waarom bij de een naar meevoetballen kijken en bij de ander ineens naar statistieken?

21 augustus 2021 om 11:54

Omdat de ene statistieken haalt en de ander niet, zo moeilijk is dat niet. En sinds wanneer is het een argument voor iemand dat een trainer je niet goed genoeg vindt om je kansen te geven?

Wat ik niet zo begrijp, is alle kritiek steeds op Haller, terwijl de Achilles hiel, de verdediging, nauwelijks aandacht krijgt

21 augustus 2021 om 12:38

Buiten de wedstrijd tegen Psv om, de laatste 23 wedstrijden slechts 13 doelpunten tegen. Vorig seizoen de minst gepasseerde verdediging. Valt allemaal wel mee hansje.

Ik vind het helemaal niks die Haller. Dat hij prima statistieken heeft is gewoon toeval. Hij is gewoon nog steeds van het niveau utrecht, frankfurt, west ham. Het lijkt wel alsof die jongen een loopstoornis heeft zo langzaam en niet wendbaar. Meevoetballen kan hij niet en waar ik me het meest aan stoor: hij is bijna 2 meter met een lichaam van een bodybuilder maar hij is totaal niet sterk in de luchtduels of fysieke duels. Dit is gewoon een john van loen 2.0

21 augustus 2021 om 11:01

Deze had ik nog niet gehoord, daarvoor moet ik je complimenteren; statistieken zijn gewoon toeval. Alsof hij struikelt, niet weet waar de bal is, via de paal zijn doelpunten maakt... Ging eigenlijk bier halen, maar stond per ongeluk in lijn van het schot en veranderde zo richting van de bal.

21 augustus 2021 om 12:33

@Lunny: het is precies zoals je zegt: een heleboel simpele intikkers, wat rommeldoelpuntjes en geluksballen hier en daar en je kunt prima statistieken overleggen 😉

21 augustus 2021 om 14:43

Ach joh, ik weet nog goed dat men hetzelfde zei over Suarez. Scoorde 40 keer met geluk, bij Liverpool ging hij het nooit redden. Scoorde ook daar constant met geluk etc. Laat me niet lachen. En nee ik vergelijk Suarez en Haller niet met elkaar qua spel en niveau. Als je zo vaak met geluk scoort is het geen geluk meer. Het is sowieso grappig hoe selectief men is. Inzaghi en Makaay waren de meesters in 'intikkertjes', maar dat werd geniaal genoemd, omdat ze exact wisten waar ze moesten staan. Bij Haller is het ineens onkunde.

Haller is gehaald voor de champions leage . Daar moet hij zijn meerwaarde laten zien. Ik heb er geen vertrouwen in dat hij dat gaat waarmaken. Ajax is een technisch team met creatieve spelers voorin. Dat is Haller absoluut niet. Hij komt echt tekort op dat vlak. Hij is zo groot maar toch wordt hij keer op keer afgetroefd on de lichamelijke duels. Hij kan geen bal behoorlijk aannemen om hem vervolgens vast te houden of slim door te spelen. Deze man is nog steeds van Utrecht niveau.

Nog even los van of hij het goed doet of niet, het is hoe dan ook geen leuke speler, om naar te kijken. En dan doel ik nog niet eens alleen op z'n weinig enerverende speelstijl, maar met name ook op z'n uitstraling en beleving, of beter gezegd het gebrek er aan. Dat helpt zeker niet mee als er al twijfel is over je capaciteiten zelf.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren