Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Valentijn Driessen: ‘Ajax kan niet met hem in de Champions League spelen’

Laatste update:

Ajax kan in de Champions League niet met Sébastien Haller in de spits aantreden, zo oordeelt Valentijn Driessen. De chef voetbal van De Telegraaf is ruim een half jaar na de komst van de duurste aankoop ooit van de Amsterdamse club nog steeds niet overtuigd van zijn kwaliteiten. Driessen keek hoofdschuddend naar het competitieduel tussen Ajax en NEC (5-0), waarin Haller wel de openingstreffer voor zijn rekening nam.

Bij het programma Voetbalpraat van ESPN werd gesproken over het ietwat moeizame begin van Steven Berghuis bij Ajax. De ex-Feyenoorder wacht in de optiek van Driessen een zware concurrentiestrijd met Antony, die deelnam aan de Olympische Spelen in Tokio en spoedig weer tot de beschikking van Erik ten Hag staat. “De kwaliteiten van Antony, en dat vond ik vorig jaar al, passen heel goed bij Ajax. Als je Dusan Tadic op links hebt en Antony aan de andere kant, dan heb je wel diepgang en actie op de flanken.”

“Antony is ook heel doelgevaarlijk. Het rendement van Berghuis ligt hoger? Ja, bij Feyenoord lag die hoger.” Tafelgenoot Kenneth Perez wees erop dat het ook afhangt van de tegenstander. “Welk type voetballer je nodig hebt op een bepaald moment. Het wordt ook interessant in welke opstelling Ajax gaat spelen in de Champions League. Dan kan het zomaar zijn dat Tadic weer in de spits staat.”

Dat was het moment dat Driessen bij de kwaliteiten van Haller stilstond. “Als je Haller ziet… Dan denk je toch: Die kan niet in de Champions League hoor. Die is zo met zichzelf bezig. Hij heeft zoveel moeite. Wat dat is? Geen kwaliteiten. Als afmaker wel. Maar zoals hij die eerste bal erin probeert te schieten...“, wees Driessen naar een grote kans voor Haller na iets meer dan een minuut spelen in het thuisduel met NEC. De Fransman kwam vrij voor het doel van doelman Mattijs Branderhorst na een slimme pass van Davy Klaassen, maar schoot zwak tegen de keeper op.

“Dat is toch niet van een kerel?”, merkte Driessen schamperend op. Perez had daar minder moeite mee. “Het is meer het doorvoetballen. Dat gaat moeizamer. Het is niet verfijnd. Maar ja, als hij minimaal 25 goals in de Eredivisie maakt...” Haller kwam in zijn eerste half jaar tot 23 duels in alle competities. Daarin was de aanvaller goed voor dertien treffers en zeven assists. In de strijd om de Johan Cruijff Schaal, 0-4 tegen PSV, werd hij na een uur spelen naar de kant gehaald en viel er zelfs gejuich vanaf de tribunes te horen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niet best nog wat betreft veldspel maar loopt wel 1 op 1 in de ED dit seizoen. Ben benieuwd of hij er wat meer in gaat komen of dat we gaan aantreden met Dusan in de spits en dan met Antony en Berghuis op de flanken. Het blijft een ondankbare taak, Ajax spits zijn.

17 augustus 2021 om 09:18

Van de Maarel loopt ook 1 op 1 dit seizoen, en dat voor een verdediger! die gaat vlammen dit jaar in de Cl!

OT: Iedereen weet toch wat de krachten van Haller zijn? aanspeelpunt, bal vasthouden en verdedigers bezig houden in de 16 meter zodat zijn medespelers om hem heen kunnen exceleren. Dat deed hij bij Utrecht, dat deed hij bij Frankfurt en dat doet hij nog steeds. Ik weet niet zo goed van Ajacieden nu eigenlijk nog meer van hem verwachten nadat hij is binnengehaald. Hij pikt daarnaast nog aardig wat goaltjes mee en is altijd bescheiden en realistisch? is dat misschien hetgene wat zo steekt bij de fans? dat hij niet echt een uitgesproken type is?

17 augustus 2021 om 09:29

Ik weet niet, ik had hem niet gehaald als ik Ajax was en vind het echt verspilling van centen maar dat is puur op financieel vlak. Als ik hem zie voetballen vind ik het niet perse heel goed maar hij maakt wel de doelpunten dus dat is fijn en het Ajax spel ziet er met hem aardig uit.
Als ik moet beschrijven wat me irriteert is het de desinteresse die hij lijkt uit te stralen. Maar goed misschien komt dat allemaal weer voort uit het feit dat ik niet zat te wachten op een volgende dure aankoop.

17 augustus 2021 om 09:30

Eens phoenixx. Het is maar net wat je van Haller verwacht. Als je goed kijkt houdt hij steeds 2 centrale verdedigers bezig. Daarnaast is hij ook belangrijk bij corners in de eigen verdediging omdat Ajax zelf niet de grootste centrale verdedigers heeft. Natuurlijk moet hij meer scoren met de kansen die hij krijgt, maar dat gaat van zelf wel een keer goed komen. Probleem van Haller is dat zijn kaats vaak niet goed is. Daar moet hij echt aan werken. Daarnaast is hij niet echt snel. Vandaar dat ze bij Ajax nog op zoek zijn naar een back up spits die wel die snelheid en diepgang heeft. Maar dan moet Overmars eerst verkopen en dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren. Met Haller gaat het echt wel goed komen.

17 augustus 2021 om 10:19

Aanspeelpunt vind ik zeker geen kracht van Haller; hij raakt altijd de bal kwijt, bal schiet van z'n voet af, verliest teveel persoonlijke duels voor iemand met zijn postuur... Het middenveld kan nauwelijks aansluiten als hij de bal krijgt. Ik vind het voetballend helemaal niets en ook zijn lamlendige uitstraling vind ik niets.

Wat ik wel positief vind; hij is een afmaker, of in elk geval het laatste station. Hij zal zeker kansen missen, maar geef hem n goeie pass of voorzet en het is direct gevaarlijk. En hij houdt absoluut de verdediging van de tegenstander bezig.

17 augustus 2021 om 11:37

ik vind 22 miljoen voor een spits die bij middelmatige clubs 1 op 2 liep en niet de technische kwaliteiten heeft om een top ajax spits te worden veel te veel. Iedereen heeft Haller in NL zien voetballen en wist wat voor spits hij was.
Ik heb eerder ook gezegd, Ajax en ten Hag hadden er meer aan moeten doen om Dolberg terug vertrouwen te geven, want die had de basiskwaliteiten wél om ajax spits te zijn.
Het is nu echter wat het is en zelfs met het teveel betalen en de lompigheid van Haller kun je toch kampioen worden in NL en in Europa prima presteren. Je hebt er genoeg om heen om mooie resultaten te boeken. Laten we dat even afwachten of het geheel toch een goed lopende machine wordt. Valt me op dat de conclusies dit seizoen eerder worden getrokken dan ooit. Na 1 wedstrijd is Haller al no-go, Maduee de beste speler van de competitie, Feyenoord helemaaaal terug enz...we zijn van nuchter voetballand echt een meningen cirvus geworden...

17 augustus 2021 om 11:49

Ik vind hem helemaal niet zo goed als aanspeelpunt, bal vasthouden en verdedigers bezig houden. Als hij dat nou eens deed...

17 augustus 2021 om 14:15

Haller scoorde in z'n laatste seizoen in Frankfurt 15 (9 assissts) keer in 29 wedstrijden. Dat is nog niet zo slecht.

17 augustus 2021 om 20:47

Lees ik tussen de regels door dat hij de arrogantie van Ajax mist? Ik snap de kritiek eigenlijk niet. Een spits staat er om doelpunten te maken. Hij maakt ze. Hoe? Vind ik niet relevant. Maar goed misschien snap ik het spelletje niet. Volgens mij wint degene die de meeste doelpunten maakt en niet degene die het mooiste speelt. Zoals de snor zegt, het is geen jurysport.

17 augustus 2021 om 09:34

Berghuis wordt gepiepeld bij Ajax. Ik zie totaal niet meer de Berghuis van Feyenoord. Gaat hem niet meer worden.

17 augustus 2021 om 09:42

En dat kun jij nu al oordelen na 1 competitie wedstrijd das knap

17 augustus 2021 om 09:43

Dat heb je snel gezien Nico. Waarschijnlijk omdat hij nu bij Ajax speelt? Misschien even wennen om niet meer alleen het mannetje te zijn? Dat wist hij van te voren hoor. Tot nu toe nog geen goals maar ik vind het spel prima. Tegen Nec had hij een aantal keer zoveel ruimte. Als hij de bal dan niet krijgt tja... Dan kan je ook niet gevaarlijk worden. Voor de rest bevalt hij me prima. Beter dan Antony in ieder geval

17 augustus 2021 om 09:49

Denken jullie dat de spelers robots zijn die je met een knopje goed afstemt op zijn medespelers?

17 augustus 2021 om 11:06

Bij Feyenoord kreeg hij ook iedere bal omdat hij by far de beste speler van Feyenoord was. Bij Ajax is hij 1 van de vele goede spelers dus gaat hij automatisch minder de bal krijgen dan bij Feyenoord. Dat heet geen piepelen maar een logisch gevolg.

17 augustus 2021 om 10:22

Het is geen ondankbare taak maar mensen verwachten nu eenmaal dat de spits van Ajax de beste van de competitie is.haller heeft gewoon pech met zijn prijskaartje als duurste eredivisie transfer dit brengt de nodige verwachtingen met zich mee.haller is een prima spits als hij 10-12 mil had gekost had je niemand gehoord.prima spits alleen geen Ajax spits in mijn ogen.niet technisch en wendbaar genoeg maar met het team van Ajax zou hij zeker tot 20 goals moeten komen.

Slaan ze niet een klein beetje door met dat Haller gezeik? Ik denk eigenlijk nog steeds dat Haller een hele goede tandem met Berghuis gaat worden.

17 augustus 2021 om 09:09

Ach het is gewoon weer een nieuwe pispaal die niets goeds kan doen. Scoort ie dan had ie er 3 meer moeten scoren en scoort ie niet maar laat ie een ander scoren dan is het ook niet goed. Hij is volgens velen nog steeds een miskoop die er niks van kan maar scoort verdorie wel 13 keer in die paar maanden dat hij bij Ajax zat. Kan je nagaan hoeveel dat er in een heel seizoen zijn. Ze blijven maar afkraken. Maar die maar lekker. Haller pakt z’n doelpunten wel. En elke keer staan ze toch te juichen als hij scoort.

17 augustus 2021 om 09:15

@soccerfan, mee eens, Men verwacht misschien te veel van hem door zijn prijskaartje maar hij overlegt gewoon prima statistieken en zal dat het komende jaar ook weer doen.

17 augustus 2021 om 09:17

Komt door zijn prijskaartje, had hij 12 miljoen gekost en deze statistieken gehad was iedereen lyrisch.. 25 miljoen is voor Eredivisie begrippen natuurlijk heel veel geld, Ajax wil graag mee doen op CL niveau, in dat kader is 25 miljoen een gemiddeld jaar salaris en ben je 4e spits bij City.. Haller heeft ons vorig seizoen kwa doelpunten en assist toch door belangrijke wedstrijden heen geholpen, oa Psv met 0-2 achter en de finale van de beker.. Jaa het kan beter, maar voor 25 miljoen koop je geen Messi

17 augustus 2021 om 09:18

Precies, valentijn zeikt alleen maar om te zeiken. Nu de klassieke top 3 een prima start in de ED heeft moet hij wat creatiever zijn en begint over Haller.

17 augustus 2021 om 09:30

Ik denk niet dat iedereen dan anders ernaar had gekeken. Het ligt er maar helemaal aan hoe je naar statistieken kijkt en welke je gebruikt. Als je ziet dat hij elke wedstrijd een doelpunt maakt en verder nergens naar kijkt, zeg je dat zijn goede statistieken en dat is wat de meeste doen. De mensen die wat kritischer zijn kijken ook naar de andere statistieken zoals hoeveel kansen heeft hij gehad. Als dat er negen zijn en hij scoort maar 1 keer dan is het opeens heel anders. Bij Ajax krijg je veel meer kansen om te scoren dan bij een willekeurig ander team uit de eredivisie dan mag je ook wel verwachten dat je daar gebruik van maakt als je voor 20 miljoen wordt gekocht en dan hoef je echt geen messi te zijn om te scoren in de eredivisie. Ik denk dat er veel spitsen in de eredivisie rondlopen die bij ajax hetzelfde aantal doelpunten kunnen maken als Haller.

17 augustus 2021 om 09:47

@kokkie: en dat prijskaartje valt ook wel weer mee. Een spits in de winterstop voor 25 miljoen, daar koop je echt geen uitblinker bij Ajax voor die de hele kar gaat trekken. Nee, 25 miljoen is tegenwoordig al de waarde van een spits die leuk mee kan doen en niet negatief op valt. Wil Ajax een betere spits, dan moeten ze die opleiden , uit de jeugd of jong gekocht. Niemand verwacht toch voor 25 miljoen een uitblinker in de CL? Weten ze dan niet wat al die spitsen kosten die daar voetballen?

17 augustus 2021 om 10:30

Zijn stats op papier zijn prima. Maar als je ziet hoeveel kansen hij mist, dan is het toch makkelijk scoren voor de journalistiek. Als hij nou 1 op 3 loopt qua kansen benutten, is het prima. Maar ik heb het idee dat Haller 1 op 8 loopt. Weet niet of het klopt, maar daar komt wel de kritiek vandaan.

17 augustus 2021 om 16:28

Er zijn amper spelers op aarde die 1/3 er in schieten.

17 augustus 2021 om 09:17

Ach ze hebben altijd wat te zeuren. Hoezo kan je met Haller niet de CL in. Dikke onzin is het. Tuurlijk moet hij iets meer doelgerichter worden en zich focusen op goed positie kiezen en gewoon iets beter afronden. Maar kom op zeg we zijn net begonnen. Het team moet nog groeien en dus Haller ook. Die gaat er gewoon 20 maken dit seizoen. Niks meer niks minder. Prima spits die steeds beter gaat worden in het Ajax spelletje.

17 augustus 2021 om 11:03

20 maken in de eredivisie zegt niks wat je op CL niveau kunt. Als ajax de underdog is heeft ajax diepgang voorin nodig en dat heeft Haller 0,0 dus 100 procent dat Tadic dan in de spits staat. Het is ook niet niks voor niks dat ajax nog een linksbuiten gaat halen..

17 augustus 2021 om 19:31

Maar als Haller alle dingen kon wat de analisten verwachten van hem, dan had hij bij Bayern, United, Real gespeeld. En zeer zeker niet bij Ajax. Haller is voor de nederlandse top clubs gewoon een prima spits. En jah dan zijn prijskaartje. Dat moeten we tegenwoordig gewoon accepteren, want als je kijkt wat er in de PL betaald word voor middelmaat dan is Haller gewoon een normale prijs. Alle spitsen die perfect bij Ajax zouden passen kosten 30+ miljoen. En dat gaat Ajax niet betalen. Al zouden ze dat wel kunnen natuurlijk.

17 augustus 2021 om 09:32

TVL eens, maar dat gezeik op de spits bij Ajax zie ik nu al meer dan 10 jaar. Als je veel scoort ben je niet goed genoeg omdat je kansen moet creeeren voor jezelf en anderen. Creeer je veel kansen ben je niet klinisch genoeg. Daar komt nu nog bij dat ie last heeft van het "Bale Effect". Daarmee bedoel ik dat ie voor zoveel geld is gehaald (voor de club zijnde) dat hij eigenlijk alleen maar kan tegenvallen. Hij zegt wel dat het niks met hem doet maar als ik kijk hoe hij zijn acties deed afgelopen weekend.. ik betwijfel het, maarja dat was een momentopname.

17 augustus 2021 om 10:06

Ze willen bij Ajax nou eenmaal een technische spits zoals Dolberg, en zelfs als hij minder rendement heeft dan Haller, (zoals Dolberg in zijn laatste seizoen bij Ajax) dan nog had Dolberg meer krediet.

17 augustus 2021 om 10:17

Pantelic. Een geld in Amsterdam. En die was echt geen 20 miljoen. Die wilde een 2 harig contract ipv een jaar en dat was teveel gevraagd. Haller is echt heel matig en het enige a hij last van heeft is dat hij een van de slechtste voetballers op het veld is. En dat is te zien ook. Alvarez wordt voor hetzelfde bekritiseerd, maar dat is nog een verdedigende middenvelder. En die maakt nog stappen op dat gebied ook. Zijn balbehandeling en voorzetting is sterk vooruit gegaan, van waardeloos naar matig. Haller blijft steken op waardeloos. Broekies die invallen en makkelijk meekunnen in het getik vs een aankoop van 25 mil. Dat is niet het bale effect dat is het ten Hag koker effect. Haller heeft geluk dat hij vooralsnog niet de Ziyech benadering heeft gekregen, maar dat gaat echt niet lang meer duren. En of het hem breekt of maakt bepaald hij zelf, maar dat er geapplaudiseerd wordt voor zijn wissel is echt tekenend.

17 augustus 2021 om 09:35

Haller kan maar 1 ding doen, dat is scoren in de CL. Dan is het gezeik over ga ik vanuit. Ik denk alleen dat Ajax niet veel met Berghuis gaat spelen in de CL, ik denk dat ze met Antony verder gaan komen.

17 augustus 2021 om 11:25

@tvl11: Dat vind ik wel. Kritiek mag en moet er zijn natuurlijk. Hij had een stuk meer kunnen en ook wel moeten scoren. Maar ik vind wel dat de kritiek veel te veel doorslaat. Als je ziet wat voor rustpunt hij voorin is, ballen opvangt en afhoudt voor de andere aanvallers, dan is dat gewoon goed. Verwacht ook dat Haller gewoon in de CL in de spits staat. Ook vind ik dat de scheidsrechters heel veel overtredingen op Haller toelaten. Dat zal vast door zijn fysiek komen (het is een beer van een vent), maar weet zeker dat als hij 20 centimeter kleiner was, hij heel wat meer overtredingen mee zou krijgen. Ik ben nog steeds heel blij met hem en hoop wel dat hij nog beter in z'n rol komt dit seizoen.

17 augustus 2021 om 14:42

Het is een spits die het enkel van voorzetten, intikkers en kopdoelpunten moet hebben. Het is geen spits die zichzelf vrijspeelt en het kan afmaken. Er zit tevens ook geen actie in die jongen. Met zijn bouw verwacht ik dan balvastigheid en zijn duels te winnen bij de lange bal zodat de rest kan aanschuiven. Maar dat gebeurt gek genoeg ook gering. Snelle combinaties zitten er ook niet en zijn aannamens zijn ook niet helemaal top. In de Champions league zullen we iets minder in de 16 zijn en ook op de counter eens wat moeten afmaken. Betrek Haller in een counter en hij zal het om zeep helpen. Doe mij maar Tadic in de spits en laat de Braziliaantjes erom heen dansen. Maar voor de eredisivie is het gewoon een prima vent in de 16. Gegarandeerd dat hij er 20 inknalt. Dan zorgt Klaassen wel voor de snelle combi's in het midden omdat we zo ver op kunnen schuiven. Maar tegen NEC hebben we toch wel genoeg gezien van Haller. Zulke kansen moet je niet missen in de Champions Leaugue hoor.

17 augustus 2021 om 17:12

Denk vooral dat het probleem bij Ajax wordt als zowel berghuis en haller spelen dat je snelheid en diepgang mist. In de champoins league zal je ook als Ajax zijnde dat goed kunnen gebruiken. Maar naar mijn mening brengt anthony wel snelheid maar weinig diepgang ook hij wil de bal in de voet hebben. Denk dat Neres de enige speler is die enigzins diepgang brengt.

Als Driessen dit zegt gaat dit dus onze topscorer in de CL worden.
Hekel aan die trend om spelers en trainers enz om meteen al af te schrijven.
Ga pas beginnen met zagen als een club 6 punten achter staat.

17 augustus 2021 om 09:37

Haller heeft er al een half seizoen op zitten bij Ajax he? Dus het afschrijven op dit moment is ook gebaseerd op wat deze heren hebben gezien van Haller het afgelopen halve jaar.
Zij denken dat hij niet goed genoeg is voor de CL, ik denk dat ze daarin gelijk hebben.

17 augustus 2021 om 09:49

Als er iets is wat Ajax de laatste jaren al laat zien, is dat er in de CL altijd extra krachten gevonden worden. Maar we gaan het mee maken.

17 augustus 2021 om 10:18

Ik heb de wijsheid natuurlijk ook niet in pacht, ik hoop voor Ajax dat hij mijn ongelijk gaat bewijzen in de CL.

Ligt er maar net aan tegen welke tegenstander. Tegen de sterkere tegenstanders kan beter aantreden met Tadic in de spits Neres en Anthony. Dan kan je van hun snelheid gebruik maken. Tegen de gelijkwaardige of afwachtende tegenstanders kan je prima met Tadic Haller Berghuis spelen.

17 augustus 2021 om 09:08

Aan Neres heb je op dit moment helemaal niks. Die vertraagt het spel enorm. Ik speel liever met Haller dan met Neres in deze vorm.

17 augustus 2021 om 09:11

Oke, heb zijn huidige vorm niet gezien. Wellicht kan Anthony Tadic Berghuis ook nog interessant zijn

Volgens de beste man kon Ajax ook niet met Ten Hag de Champions League in. Ik moet toegeven dat ik ook mijn twijfels heb, maar Ballet scoort en geeft assists. Voor een spits best belangrijke cijfers. Het oogt allemaal een beetje sloom en houterig dat is waar.

17 augustus 2021 om 09:34

Hij zal nooit als een ballerina aan de bal tip toeing over het veld gaan. Maar ik zie wel lichtw verbetering eigenlijk in het samenspel. Kan het beter ja.. kan het slechter jaa zeker

Af en toe lijkt het ook op een pasgeboren giraffe. Het oogt zo moeizaam en past eigenlijk niet in het spel van Ajax. De man is fysiek groot maar dat zie je absoluut niet aan hem in zijn spel. Denk dat ik zelfs nog liever luuk de jong die in ieder geval een bal kan vasthouden, doorspelen en een killer is dan haller. Maarja, misschien wat niet is kan nog komen



In mijn ogen is Haller de slechtste Ajax spits sinds jaren. Elke andere spits had er dit seizoen met deze spelers om zich heen net zo veel gemaakt. Ik irriteer me al sinds dag 1 aan deze gozer, het voelt voor mij echt als een virus in onze gezonden selectie. Je hebt spelers die andere spelers beter laat spelen maar voor mij voelt dat met Haller andersom. Als hij de 1-0 in de 88ste minuut maakt heb ik altijd het idee met een betere spits had je waarschijnlijk gewoon 2-0 gewonnen ook al had ie niet gescoord. Heel lang hebben mensen geroepen dat we het nog even met hem moesten afwachten, maar hij past gewoon totaal niet bij Ajax. Wat mij betreft zijn z'n kansen wel op. een Ajax spits moet kunnen meevoetballen/doorvoetballen spelers als berghuis,neres, tadic en klaassen proberen ook altijd iets te creeeren door in te spelen en door te bewegen maar als deze gast direct de bal van zn voeten laat springen of al niet eens aanspeelbaar is dan zie je hun ook moeizamer spelen.

17 augustus 2021 om 11:13

Alsof zo'n type spits die jij zou willen zien bij Ajax altijd maar beschikbaar en altijd maar financieel haalbaar op te halen is voor Ajax...
Als dat niet het geval is moet Ajax het gewoon doen met een mindere spits met minder van die kwaliteiten.

17 augustus 2021 om 14:23



Zelfs labyad en traore zie ik meer kwaliteiten in dan haller. Zahavi heeft bij psv ook niks gekost en zou ideal zijn. Dolberg terug halen want die is ook beter. er is echt keuze genoeg juist in onze markt. Of schat jij haller in het rijtje benzema, lukaku ofso?

17 augustus 2021 om 14:53

Zahavi en Dolberg gaan niet naar Ajax. Traore is net weg en over Labyad hoeven we het niet eens te hebben.

18 augustus 2021 om 09:53

maar hadden er makkelijk kunnen spelen. En dit is maar een voorbeeld van nog genoeg namen op te noemen.

Wordt zo langzamerhand echt doodziek van al die kopie berichtjes over wat Valentijn Driessen wel niet gezegd heeft, die kerel komt me de strot uit. En ik weet dat hierop reageren alsnog weer kliks zijn. Vooral omdat hij gewoon nooit eens ergens positief over kan zijn. Zijn praatjes en onzinnige hersenspinsels gaan altijd over negatieve zaken. Op het moment dat hij ergens ongelijk in heeft zwijgt hij het dood.
Door het overal herplaatsen van zijn waardeloze bijdragen aan de voetbalwereld denkt hij inmiddels dat hij ook echt wat betekend. Ik heb van de week mijn sensatie abonnementje an de telegraaf opgezegd omdat hii mij zo irriteert. Moet zeggen dat de rest van de Telegraaf er ook flink op achteruit is gegaan maar goed. Overigens kon Driessen er niet overuit dat Haller begin dit jaar niet ingeschreven stond voor de CL dat zou Ajax de kop kosten, en nu is het weer andersom. Hij mag gewoon altijd goedbetaald uit zijn nek lullen.

On topic; vind Haller er vaak ook nog niet helemaal goed uitzien, lijkt een beetje gemakzuchtig maar zijn cijfers zijn prima. Als hij die cijfers ook in de CL haalt is er geen reden om hem thuis te laten.

17 augustus 2021 om 10:35

Die man verdient zijn geld om aan echt alles bewust een negatieve/andere draai te geven met hier en daar een leugen.
Blijkbaar als je goed geletterd bent kun je dus zo een boterham verdienen.
Dus aan alle jeugd die hier op VZ zit, zorg dat je je best voor Nederlands doet, want dan is het heel makkelijk om geld te verdienen in deze tijd.

toch even een lans breken voor Haller. Ik denk dat je zelf als 9 gespeeld moet hebben om te waarderen wat hij doet, waar hij loopt en staat, hoe hij aanspeelbaar is en het spel verlegt, twee verdedigers bezighoudt, etc. Het is allemaal nog niet denderend nee, maar wil hem júist in de champions league zien. Zou me niks verbazen als-ie dan komt bovendrijven, ook omdat het vaak de beste wedstrijden van ajax zijn. Ik zou 'm dus zeker niet afschrijven

17 augustus 2021 om 09:11

De beste stuurlui staan aan wal hè? Zolang hij gewoon blijft scoren snoert hij de monden wel. Maar voor sommigen zal het nooit goed zijn. Eens pispaal, altijd pispaal. Vraag me af hoeveel pispalen ze willen hebben. Magallan, Labyad, Haller. Tis ook een keer klaar denk ik dan.

17 augustus 2021 om 09:36

Die jongens doen allemaal hun stinkende best en hebben ook niet gesmeekt om een contract bij Ajax he. Ik snap het ook niet.. je hebt er niks aan een speler helemaal af te branden en uit te fluiten. Haller denkt nu alleen maar jullie staan niet achter mij wacht maar.. en dat is miss fuel voor goals bij hem maar where is the love people? They one of our club!

17 augustus 2021 om 10:02

Mooie is nog dat het allemaal spelers zijn die niet zeuren en gewoon keihard werken. Dat zou je als supporter toch moeten waarderen lijkt mij.

17 augustus 2021 om 10:44

Dus volgens jou is het allemaal koek en ei betreft Labyad Haller Mallagan? Kom op man, jij bent alleen maar positief.. terwijl daar over te twisten valt, Haller is 22 mil aankoop geweest, daar zet je de lat zeer terecht heel hoog voor en het is aan hem op die aan te tikken, vind jij hem de 22 mil waard voorlopig? Ik niet, niet erg want hij doet het qua goals prima, maar je verwacht meer,En Laybad en Mallagan zijn pure middelmaat, kom op man, hoe kan je daar vrolijk over doen? Dat is alsof ik te koop zou lopen met Samu Castillejo en Krunic, een echte supporter durft zijn eigen spelers ook aan te pakken, supporters die het allemaal roze geur en manneschijn vinden vertrouw ik niet want Die vind blijkbaar als wat een, in dit geval Ajax shirt draagt, geweldig… De kritiek op Mallagan enLaybad mag er gewoon zijn, zijn middelmaat en Haller doet het aardig dus mogen we wel rustig over zijn inderdaad, maar moet wel 30 goals per seizoen gaan maken, dat is wel se pijnlijk waarheid, Ajax telt niet voor de lol 22 mil af, die zullen verwachtingen hebben

17 augustus 2021 om 10:26

@M. Akkerman, heb zelf als 9 gespeeld en wat mij vooral opvalt aan Haller is zijn gebrekkig afmaken van 100% kansen. Kansen waarvan je kassa zegt gaan veelvuldig mis terwijl de lastiger kansen (achter een verdediger vandaan, balken net te hoog of net niet helemaal lekker) veel vaker raak zijn. Dat zegt mij dat Haller vooral geen tijd moet krijgen en al helemaal niet ballen moet aannemen. Gewoon alles in en rondom de 16 direct op goal rammen. Maar echt werkelijk waar alles. Waarschijnlijk maakt hij er dan een stuk meer en dat gaat het nog ergens op lijken ook, geen enkele bal mag in zijn buurt komen want dat gaat direct op goal. De spelers erom geen stellen zich dan in op de rebound.

Een "verschrikkelijk slechte spits" die er in 23 wedstrijden 13 inschiet en 7 assists geeft in zijn eerste seizoen. Kan beter, maar kan ook zoooveel slechter. niet zo druk maken en die gast nog even dit seizoen een kans geven lijkt mij.

17 augustus 2021 om 09:16

Ja maar volgens die mensen had ie er meteen al 20 moeten maken hè in die paar maanden. Komt helemaal goed met haller. Ik erger me soms ook aan z’n trage handelen maar zolang hij blijft scoren en assists geeft heb ik niks te zeuren

17 augustus 2021 om 10:33

Ik zou jou hier overal in dit topic het opnemen voor Haller door te stellen dat ie veel doelpunten scoort. Dat klopt, en dat is in principe ook zn belangrijkste taak, maar je moet niet vergeten dat hij voor 20+ miljoen is gehaald. Voor een aankoop van 20+ miljoen verwacht je meer dan dat hij een paar doelpunten maakt, zeker in de eredivisie. Hij is niet snel, niet behendig, heeft een matige techniek. Kortom, ik vind hem niets toevoegen aan het spel van Ajax, op zn doelpunten na, en dat vind ik persoonlijk te weinig. Omdat hij deze kwaliteiten mist, verwacht ik ook niet dat hij het goed gaat doen in de CL, waarbij je ook in acht moet nemen dat hij dan tegen veel betere verdedigers komt dan in de eredivisie, en dus nog minder tijd zal krijgen aan de bal. Ik geef je gelijk wat betreft zijn doelpunten, maar in het algemeen vind ik het voor dik 20 miljoen echt veel en veel te matig.

17 augustus 2021 om 16:34

13 doelpunten en 7 assists betekent 20 keer betrokken bij een doelpunt in 23 wedstrijden in zijn eerste half seizoen bij een nieuwe club.

Sorry als het dus allemaal maar een Haaland moet zijn die meer dat 1 op 1 loopt betaal je dus 200 miljoen.

Echt voetbalkijkers hebben echt onrealistische verwachtingen.

17 augustus 2021 om 09:19

Precies. Nu is de Eredivisie wel iets makkelijker dan de CL, maar laat hem zich maar bewijzen toch. Geef die man wat meer tijd. Heeft niet eens EL gespeeld.

17 augustus 2021 om 09:35

Leuke spits voor Utrecht

Dat denk ik als ik naar de keepers kijkt, daar kan je toch ook niet de CL mee in. Voorin heeft Ajax nog verschillende mogelijkheden, maar op doel ...

17 augustus 2021 om 09:37

Dat denk ik eerder inderdaad.. de keepers kunnen echt niet hoor🥲.. Haller redt zich wel! We gaan sowiezo niet ver kunnen komen zonder goeie keeper. Cruciaal in de CL!

17 augustus 2021 om 10:29

Jawel hoor keepers kunnen uitstekend. Een zekere Gorter is zich in rap tempo aan het profileren. Heeft echt een pipo de clown verdediging voor zich staan en weet het uitstekend te doen. Zou mij niet verbazen als hij in de beker zijn eerste kans krijgt en bij goed presteren doorschuift naar het 1e.

17 augustus 2021 om 13:04

Het is te hopen dat die zich snel ontwikkeld. Want met Steek en Pasveer heb je leuke eredivisie keepers maar geen CL niveau

Nee Valentijn dit keer hebben ze hem toch echt ingeschreven hoor. Tenzij... Het was Driessen all along die het vakje van Hallers inschrijving leeg maakte! Ik heb mijn Scooby snack wel weer verdient. Ff zonder grappen, Ik snap niet dat die Valentijn Driessen nooit eens in gaat zien dat rest van Nederland vind dat hij het altijd mis heeft.

Eigenlijk blijft het een vreemd fenomeen; een club koopt een speler voor X miljoen want zij hebben de speler maanden bestudeert en achtte hem goed in het team te passen.
Speler krijgt een aanbod met een mooi salaris, wil gaan knallen. Is toch niet goed genoeg en krijgt de wereld over zich heen. Maar wie moet hier eigenlijk de schuld krijgen? Moet de speler bij zo'n aanbod zeggen 'nee, ik ben niet goed genoeg'?

17 augustus 2021 om 09:17

Op basis waarvan is hij niet goed genoeg? Die 13 doelpunten die hij heeft gemaakt in de 2e seizoenshelft? Had ie er 30 moeten maken om wel goed genoeg te zijn?

17 augustus 2021 om 09:39

Volgens mij gaat het er ook om dat hij niet als neymar over het veld glijdt met de bal aan zn voet ipv babygiraffe. Haters gonna hate

17 augustus 2021 om 12:40

Sorry ik kan iets duidelijker moeten zijn. Ik vind Haller alles behalve (nog) niet goed genoeg. Utrecht supporter dus hij heeft bij mij een streepje voor.
Ik bedoelde te zeggen dat een hoop mensen vallen over spelers die volgens hen niet goed genoeg zijn, terwijl dit enkel de kopende club te verwijten is.

17 augustus 2021 om 11:09

ten Hag moet de schuld krijgen ie heeft jarenlang met hem gewerkt. 25 miljoen voor een stormram is natuurlijk veel te veel. In de eredivisie leuk en aardig maar daarvoor had je ook Dost kunnen kopen. Net zoals in de CL is het wel lekker o een stromram als haller op de bank te hebben maar voor 3 miljoen had ajax dost kunnen haen die in mijn ogen zzeker niet minder is. ten Hag moet ophouden met spelers met een utrecht verleden voor veel te veel te kopen zoals haller labyad en klaiber.

Lekker boeiend hoeveel die jongen er gemaakt heeft in de Eredivisie. Je betaalt zo'n bedrag omdat je een spits wil die er in de belangrijke potjes en internationaal staat en hij heeft nog niet eens de kans echt gehad om dat te laten zien. Al met al dus weer lekker goedkoop van onze Valentijn.

17 augustus 2021 om 11:11

Akls ajax de underdog is en dat zijn ze wss 4 wedstrijden in de CL heb je toch helemaal geen diepgang met Haller? 100 procent zeker dat Tadic dan gaat spelen. Ajax gaat niet niks voor niks nog een linksbuiten halen.

‘ajax kan niet met hem in de Champions League spelen’ Ben ik de enige die dacht dat Ajax alweer een Vinkje was vergeten?

17 augustus 2021 om 09:26

Het was een inside job van Driessen... of nog erger... een Voetbal Inside Job van Derksen. Als zie ik hem niet zo snel in zo n strak zwart pak uit een ventilatierooster klimmen...

Het zwakke van Haller is dat hij niet uitstraalt een onoverwinnelijke beest te zijn in de punt van de aanval, gezien zijn fysiek zal je zeggen dat hij toch beter zijn lichaan moet benutten om de bal vast te houden. Maar als je hem aanspeelt is de aanname matig met als resultaat balverlies. Het oogt allemaal erg log en die eerste kans tegen NEC leek op een schot alsof je in de achtertuin tegen je zoontje aan het voetballen was.

Nou ondanks zijn statistieken heeft Haller nog veel te bewijzen. In de Eredivisie is het voetballend gezien echt kansloos en ook z'n fysieke duels verliest hij veel te vaak. Hij scoort voor nu nog voldoende maar mist ook nog veel kansen, zodra hij 3-4 wedstrijden niet scoort zal de druk toenemen dan ben ik benieuwd of hij er tegen bestand is of dat hij zoals bij West Ham als een dweil over het veld loopt. Een snelle speler die op de counter wat kan forceren in de spits lijkt me wel noodzaak in El/cl.

Sigthorsson, Dolberg, Milik, Pantalic… het is nooit goed genoeg. Bij Ajax in de spits spelen is een ondankbare taak. Zolang de spits scoort en combineert, en bovenal, zolang je ziet dat medespelers hem waarderen, vind ik het goed.

17 augustus 2021 om 09:43

Ik weet nog hoe men over Pantelic sprak toen hij kwam😅 die heeft ons even weggeblazen zeg! Wat een heerlijk duo was dat met Luisito! En Dolberg de meest elegante ajax spits in jaren van wie we allemaal hoopte dat hij zou slagen. De perfecte ajax spits in de ogen van mij, en vele andere ajacieden. Die kon het mentaal niet meer aan.. ja en deels de concurrentie met Huntelaar maar als je eigen supporters gaan zeggen dat ze liever een oude opa in de spits willen dan moet je wel een ijskonijn zijn wil dat niks met je doen. Dolberg leek misschien koel maar heeft ook gewoon gevoel. misschien als we iets minder hard zijn voor onze centrumspitsen dat er dan eindelijk weer eentje kan floreren in de punt. Valt me sowieso op dat sinds er social media is je als voetballer mentaal heel sterk moet zijn.

17 augustus 2021 om 09:59



Pantelic was een spits die perfect in het systeem viel doen. Met Siem er achter was dat echt fantastisch. Ik baalde echt dat Pantelic niet kon blijven. Maar mensen als Derksen bleven jaren later nog steeds roepen dat hij niets toevoegde. Maar dat zegt ie over Martinez en Alvarez ook.
Dat was een voorbeeld van een spits die met een goede nr 10 achter hem echt geweldig kon presteren

Nou dat dacht Ajax in januari dus ook, maar dit keer kwamen ze er niet onderuit.

Alle gekheid op een grensrechter vlaggenstok(je), Haller kan je er prima bij hebben. Hij heeft alleen vaak ruzie met de bal. Een extra spits is daarom geen extra luxe. Denk ook dat men in de cl met Tadic in de spits, links Anthony en rechts Berghuis zal gaan spelen met Haller als stand-in. In de competitie zou ik wel Berghuis eens op 10 willen zien met Tadic en Anthony op de flanken met Haller in de spits of Anthony in de spits geflankeerd door Tadic en Berghuis.

17 augustus 2021 om 09:55

Grapjas. Links Antony? Haller gaat echt wel basis beginnen. Denk je nou echt dat Ten Hag hem voor de tweede keer cl door zijn neus gaat boren? Dan kun je Haller beter direct verkopen want dan is hij daarna totaal niet meer gemotiveerd. Zou voelen als een mes in je rug denk ik zo. Bij Frankfurt heeft hij Europees juist wel wat laten zien. Als Ajax hem nog een keer wil verkopen zou ik hem ook maar gewoon opstellen. Tadic lekker links houden. Ik word er een beetje moe van dat elke keer het halve elftal om moet worden gegooid omdat dan Tadic spits kan staan. Dat kan hij aardig maar het is geen spits. Dan zie ik nog liever Danilo als tweede spits. Dat is een ander type dan Haller wat in sommige wedstrijden nog wel handig kan zijn. Als je geen vertrouwen hebt in Danilo verkoop hem dan en haal die Griek van Vvv als tweede spits. Dat gokje zou ik wel durven voor 5 miljoen. Mocht het wat worden dan verkoop je hem voor 6 keer zoveel. Is het niks dan maak je nauwelijks verlies.

17 augustus 2021 om 18:34

Schijntrap, jeetje.. Waarom zo agressief? Er zijn legio opties dat Ajax kan spelen met of zonder Haller. En ik mag zeggen wat ik denk, toch? Persoonlijk vind ik Haller meer een stand-in dan een eerste keus. Maar zullen we het gewoon aan Ten Hag overlaten? Hoef jij ook niet zo geïrriteerd te reageren.

17 augustus 2021 om 10:00

Antony op links doet Ten Hag niet meer sinds hij daar volledig door de mand viel.

Ik word soms echt moe van hoe sommige mensen Haller al hebben afgeschreven. Ik heb hem al best wat leuke dingen zien doen; hij heeft een paar goede goals gemaakt en doet soms ook goed mee in de combinaties.

Ik denk ook dat de impact van dat hij niet ingeschreven was voor de EL onderschat moet worden. Hij is natuurlijk ook vooral gehaald voor de Europese wedstrijden en dan kan je opeens niet meedoen om een hele stomme reden. Dat is toch even een tikkie dat je dan krijgt. Daarom wil ik hem nu ook gewoon extra graag zien in de Champions League, want dan zal hij echt zijn waarde moeten gaan bewijzen.

Zelf heb ik dus nog steeds veel vertrouwen in hem en ik ben er nog steeds van overtuigd dat hij het gewoon helemaal gaat maken in Amsterdam!

Moe van dat gezeur over Haller. Loopt meer dan 1 op 2 qua doelpunten sinds hij getekend heeft. Hoe kun je dan ontevreden zijn.... Een speler die deze cijfers haalt EN vlot mee kan combineren is 120 miljoen waard tegenwoordig. Voor Ajax begrippen is Haller een uitstekende spits die doelpunten kan maken en een prima eindpunt.

Haller is een goede spits, maar het valt me wel op hoe traag en houterig hij is geworden. Zijn balcontrole en lenigheid is vele malen minder dan toen hij nog bij Utrecht balde. Toen zag het er ook niet altijd even soepel uit maar deed hij toch knappe dingen in de kleine ruimte. Dat is nu totaal weg lijkt wel. Het liefste zie ik daarom nog Tadic in de spits.

Denk dat dit seizoen de geloofwaardigheid van Valentijn Driessen definitief zijn dagwaarde verliest en we deze total loss kunnen verklaren. Onlangs verklaarde hij dat Berghuis echt zijn prominente rol zoals hij die bij Feyenoord had moet gaan opeisen bij Ajax, waaronder vrije trappen nemen, want anders was het 'echt einde oefening.' Hoe belachelijk kan het worden? Ten eerste is die jongen nog geen 30 jaar, waarom zou de 'oefening' dan ten einde zijn? En daarnaast zie je hem een keurige assist op Tadic geven en zijn er nog helemaal geen tekenen om te veronderstellen dat Berghuis niet kan slagen bij Ajax!

Van PSV is Driessen intussen zoals gebruikelijk niet onder de indruk. PSV kan de strijd met Ajax niet aan, volgens de journalist. Het belang van een terugkeer van een speler als Propper mocht volgens hem niet op dezelfde waarde worden geschat als Blind bij Ajax indertijd, want Propper had niet de bagage van Blind. De middenvelder had in plaats van 141 PL-wedstrijden inderdaad 121 op zijn naam staan; een belangrijk verschil waardoor het verschil met het middenveld van vorig jaar nauwelijks voelbaar zou zijn.

Helemaal lachwekkend was het kleuterige argument waarom Ramalho ook niet veel voorstelde. Behalve dat de Braziliaan zes seizoenen in Oostenrijk had gevoetbald - jawel, het Oostenrijk dat in die jaren boven of gelijk stond aan de Eredivisie op de UEFA coefficientenlijst - moest het qua kwaliteit wel rammelen omdat 'hij een lievelingetje van Schmidt' is. Telegraafjournalistiek anno 2021: zodra je als speler in de smaak valt van Roger Schmidt, kun je wel inpakken. Dan bak je er sowieso niets van.

En nu deze hetze tegen Haller? Klaassen had tegen PSV ook een kutavond, Tagliafico viel volledig door de mand, Martinez stond te 'lekken' achterin en Berghuis heb ik de hele avond niet gezien. Maar Haller wordt eruit gepikt en is voor het komend seizoen de scapegoat van Telegraaf, let op mijn woorden. Ik ben helemaal voor persvrijheid, maar wanneer censuur zich op Driessen zou betrekken hoor je mij niet klagen...

Ben ik de enige die denkt dat Haller juist in de CL tot zijn recht gaat komen? Over het algemeen wordt er in de CL wat opener en aanvallender gespeeld door de tegenstanders (uitzonderingen daargelaten). Haller staat vaak op de goede plaats om zijn doelpunt mee te pikken.

Een ideale type Ajax spits die nu nog rondloopt en een verleden heeft bij de Amsterdammers is Luis Suarez. Die sjoegde 90 minuten lang achter de bal aan. Oke, Haller is een totaal andere spits, maar wat ik wil duidelijk maken is dat hij veel meer moet gaan werken aan zijn arbeidsethos. Meer inzet, meer werken voor de bal. Balletjes afwachten doe je in de F-jes. Anders zie ik graag Danilo als eerste spits!

Tegen sterke tegenstanders misschien niet nee. Ik vind wel dat Haller steeds als pispaal wordt neergezet vanwege zijn hoge transfersom. Als die jongen vertrouwen heeft dan maakt hij voor Ajax gewoon genoeg doelpunten.

Haller een beetje type Dolberg of Sigthorsson. Scoort wel, helpt het team daar wel mee, maar het ziet er allemaal knullig en lullig uit.

Ajax heeft tijd genoeg gehad om uit te zien naar een andere spits. Met Haller gaat het niet worden. Zal wel weer een nood aankoop worden op het laatste moment voor een hoop geld. Wordt eerst weer een half jaar het Ajax systeem leren. Getuigd niet van goed scouting apparaat van Ajax zijde.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren