Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Nijhuis snapt ophef bij Ajax - NEC niet: ‘Dit is gewoon normaal, hoor’

Laatste update:

Bas Nijhuis was zaterdagavond verbaasd dat hij na de competitiewedstrijd tussen Ajax en NEC (5-0) voor de camera moest verschijnen. De dienstdoende scheidsrechter kreeg bij ESPN de vraag waarom hij voorafgaand aan de 5-0 van Dusan Tadic in minuut 38 liet doorspelen toen Noussair Mazraoui even daarvoor een ogenschijnlijke overtreding op Souffian El Karouani leek te maken. De NEC’er bleef liggen, maar Nijhuis liet echter doorspelen en Ajax zette seconden later de 5-0 op het scorebord. Het moment zorgde voor veel ophef, al zag de scheidsrechter daar de reden niet van in.

“Ik was eerst verbaasd dat ik voor de camera moest komen. Ik sta in het veld en zie een speler van Ajax inkomen die de bal wegspeelt en daarna is er een botsing met een speler van NEC. Zo zie ik dat op het veld, dus ik laat direct doorgaan. En mijn VAR ziet eigenlijk hetzelfde”, stak Nijhuis van wal, ook verwijzend naar VAR Laurens Gerrets. De beelden van het moment werden er vervolgens bijgepakt. “Kijk, hier zie je de bal komen. En hier komt hij, kijk, hij speelt de bal en daarna komt hij in contact met de speler.”

“Voor mij is dit gewoon een normaal duel, hoor.” Verslaggeefster Hélène Hendriks was zichtbaar verbaasd: “Meen je dit nou? Voor mij was dit gewoon een overtreding. Maar dan zal ik er geen verstand van hebben.” Nijhuis: “Je mag wel een mening hebben en vinden dat dit een overtreding is. Hij komt erin, hij speelt de bal en komt daarna in contact met de speler. Ik vind het geen enkele overtreding. Hij speelt gewoon de bal en daarna komt er een botsing. Dit is gewoon de bal spelen. Een hoofdblessure? Ja, dat kan. Hij komt er tegenaan en dan kun je het spel stilleggen.”

Hendriks liet de term ‘mannelijk voetbal’ vallen. “Ja, ik vind dit geen overtreding”, benadrukte Nijhuis. “Heel veel mensen kunnen dat een overtreding vinden, maar als ik dat beeld zo zie, dan vind ik dat de bal wordt gespeeld en vind ik het een normaal duel. Je hoeft het niet altijd eens te zijn.”

Voormalig toparbiter Mario van de Ende zette op Twitter grote vraagtekens bij de beslissing van Nijhuis en heeft op het moment van schrijven meer dan zevenhonderd likes ontvangen voor zijn visie op het moment. “Ik denk dat de scheidsrechter en de VAR constateerden dat het hoofd van de speler van NEC nog aan de romp vastzat en daarom besloten door te spelen.” Hij voegde daar #onbegrijpelijk als hashtag aan toe.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heel Nederland kon duidelijk zien dat dit een overtreding was. Maar waarschijnlijk zit hij morgen bij Veronica inside dus wou hij even laten zien dat hij een scheidsrechter is die veel toe laat.

15 augustus 2021 om 09:47

Dit was echt een overduidelijke overtreding. Maar wat ik niet snap is dat de VAR niet riep dat hij naar het scherm moest komen.

15 augustus 2021 om 09:51

Nijhuis had dan 2 seconden naar het scherm gekeken en zijn beslissing gewoon laten staan. Wat een vreselijke scheidsrechter die het bijna elke wedstrijd voor elkaar krijgt om een hoofdrol op te eisen en dat is juist helemaal niet wat een scheidsrechter moet doen.

15 augustus 2021 om 09:55

Dan had hij dat maar gedaan. Je hebt toch een VAR om hem op dit soort zaken te attenderen? Maar dan heb je er daar ook nog een stel die gewoon een serie hebben opgezet ofzo. Daar kan ik met mijn pet niet bij.

15 augustus 2021 om 10:05

Waarschijnlijk omdat de VAR het ook gewoon geen overtreding vond, waar ik het mee eens ben. Mazraoui schiet gewoon die bal weg en vervolgens is er een botsing, welke echt lang niet zo erg is als sommigen hier doen voorkomen. Het is hoofd tegen bovenbeen he, niet hoofd tegen voet. Prima beslissing, lekker doorspelen.

15 augustus 2021 om 10:12

Vind ik ook...hij schiet de bal weg en daarna komt pas de botsing, ik bedoel je kan toch eerder bij de bal zijn dan je tegenstander. De speler duikt zo wat onder Nous en raakt daarbij de ballen van Nous en Nous op zijn beurt weer het lichaam van de tegenstander. De tegenstander heeft de bal niet, beide gaan voor de bal. Maar doordat Nous dat best wel lomp deed, denkt men aan een overtreding ipv. een botsing.

Ach weet je...het is 5-0....op naar de volgende wedstrijd.🤷🏾‍♂️

15 augustus 2021 om 10:24

Dus jullie vinden het niet onbesuisd inkomen? Misschien heb ik dan een andere wedstrijd gekeken.

15 augustus 2021 om 10:34

Nope na de JC schaal en die MMA verdediging op Tadic, is de nieuwe standaard duidelijk geworden toch. Daar viel niemand over, geen tweets en geen vragen en daar zit geen bal spelen bij.

15 augustus 2021 om 10:39

@Ajaxxxlove: Nee, ik vind het wel meevallen. Het was anders geweest als Mazraoui in het uitzwaaien hem vol met zijn schoen tegen het hoofd had geraakt natuurlijk. Met je hoofd tegen een bovenbeen aanlopen ga je echt niet dood van hoor...

15 augustus 2021 om 10:41

Door één arbitrale fout moeten we andere fouten ook maar laten gaan dan?

15 augustus 2021 om 10:51

Nee, van een duw in de rug ga je ook niet dood. Een sliding met twee benen waarschijnlijk ook niet. Neemt niet weg dat het een overtreding is.

15 augustus 2021 om 10:52

Weten we dat. Je slikt schijnbaar graag knietjes.

15 augustus 2021 om 10:54

Uiteraard was dit gewoon een overtreding. Zijn benen zijn net zo hoog als het hoofd van de tegenstander. Het is gewoon gevaarlijk spel.
Voor de uitslag heeft dit geen invloed natuurlijk Ajax stond al ruim voor.
Maar tis niet zo heel moeilijk om te zeggen dat dit een overtreding was.

Ninjakai
Leuk dat je tadic erbij haal natuurlijk. Tadic gaat een beetje de schijn tegen krijgen bij elk contact dat hij voelt en de bal gaat verliezen gaat hij liggen. Dat weten scheidsrechters ook die kijken beelden tja dan heb je ook eens een keer pech dat ze een overtreding voorbij laten gaan. En was de consequentie van die overtreding op tadic ook een tegengaan?

15 augustus 2021 om 10:56

Even een vraag: Als een keeper de bal uit de lucht plukt (bijvoorbeeld bij een corner) en hij raakt daarbij ook een tegenstander (wat heel vaak gebeurt), vind jij het dan ook een penalty? De wedstrijd Feyenoord-Wolfsberger schiet mij even te binnen, waar Bijlow gewoon een bal pakt en ineens een penalty tegen kreeg. Iedereen sprak daar toen schande van.

15 augustus 2021 om 11:02

Blijkbaar verschillen we dan van mening want in mijn optiek wordt de bal zeer comfortabel weggespeeld door Mazraoui waarna er een botsing volgt. Het zou wat zijn dat als je een bal speelt, je daarna niet in contact zou mogen komen met een tegenstander, dan kan je alles wel af gaan fluiten. Als een keeper een bal wegbokst en daarna tegen een speler aankomt leggen we de bal toch ook niet op de stip? Kom op zeg.

Nog iets anders: complimenten aan de fans van NEC. Ze zijn de hele wedstrijd blijven zingen en dansen, mooi om te zien. Ik zei nog tegen mijn vriendin, na de 2-0 horen we ze niet meer. Nou, wel dus. Bij grote wedstrijden waar veel Ajax-fans aan het springen zijn, beweegt het stadion altijd fors mee. Maar ik heb het in al die jaren nog nooit meegemaakt dat door slechts een relatief klein aantal uitsupporters het stadion zo trilde. Hulde!

15 augustus 2021 om 11:16

Uitstekend gezien van Nijhuis. Naar mijn mening is het eerder een overtreding van de speler van NEC die overduidelijk te laat is en lomp tegen Mazraoui aanloopt. Allesbehalve een overtreding van Mazraoui imo..

15 augustus 2021 om 11:26

Als je de regels kent, weet je dat er voor situaties met een uitkomende keeper (ook bv in de 5 meter) andere regels gelden / aanvullende regels gelden dan elders op het veld. Dus je vraag heeft hier weinig mee te maken.
Of het wel of geen overtreding was doet er eigenlijk niet toe als die kerel een knie tegen z’n hoofd krijgt, dan leg je het spel altijd stil. Maar de interpretatie van Nijhuis is weleens vaker anders dan de algemene

15 augustus 2021 om 16:23

Ben jij van de patat generatie,in de goede oude tijd had je voetballers als Johan Neeskens en Wim Rijsbergen uitdelen en incasseren niet zeiken maar voetballen,nu wordt er gevraagd doet het zeer,wil je er een kusje op,wat een slappe generatie hebben we gekregen.

15 augustus 2021 om 16:43

Dan pak je een tijdmachine en ga je terug naar die goede oude tijd van je.

15 augustus 2021 om 17:44

VAR was t toch met hem eens. En ik ben het ook met hem eens. Het is toch overduidelijk dat hij de bal speelt? Dat hij daarna in de sprong nog even door de lucht gaat en tegen de tegenstander aankomt, tsja dat hoort erbij, en misschien ziet het er een beetje ongelukkig uit, en mensen die het wel een overtreding vinden kunnen hoogstens zeggen dat hij wat wild in komt. Maar nog steeds kun je niet ontkennen dat de bal eerst gespeeld wordt en hij gaat vol overtuiging voor die bal. Lekker zo doorgaan Nijhuis.

15 augustus 2021 om 09:50

Met het juiste camerabeeld zag je dat hij eerst de bal wegschiet en dan tegen de speler aankomt. Oftewel de speler van NEC was te laat. Dan is het dus ook geen overtreding van Mazroui. De beelden die tijdens de wedstrijd te zien waren lieten niet zien dat Mazroui duidelijk voor de bal ging en deze ook gewoon wegschoot. Tijdens de wedstrijd dacht ik dus ook 100% overtreding, maar met het juiste beeld is het niet meer dan logisch dat hij door laat gaan.

15 augustus 2021 om 09:52

Eerder of later lijkt me verder niet zo van toepassing. De inzet van Mazraoui is gewoon overtreding waardig, gaat heel lomp dat duel aan.

15 augustus 2021 om 10:23

Als je de bal speelt kun je ook gewoon een overtreding maken hoor. En dat doet Mazraoui in dit geval ook.

15 augustus 2021 om 10:57

Op het eerste camerabeeld geef ik Bas gelijk. Op het tweede beeld kan je discussiëren. Je ziet heel vaak beelden van een sliding in het strafschopgebied waarbij eerst de bal wordt gespeeld en vervolgens de man. In 95% wordt dan geen penalty gegeven omdat eerst de bal werd gespeeld. En daar is vrijwel iedereen het erover eens. Wat is hier heel veel anders dan? Die rechtsback van Ajax speelt duidelijk eerst de bal en vervolgens lijkt het heel lomp inkomen. Had Bas gefloten, prima. Laat hij doorspelen, ook prima. Vind zijn uitleg goed onderbouwd. Ook aangaande de eventuele hoofdblessure. Als Kuipers deze beslissing had genomen was er veel minder ophef geweest heb ik zo’n vermoeden.

15 augustus 2021 om 11:16

Als het al een overtreding is dan is het een overtreding voor te laag inkomen van de NEC speler die ook nog eens te laat is.

15 augustus 2021 om 11:27

Te laag inkomen? Hahaha, is dat ook al iets?

15 augustus 2021 om 11:28

Ik hoop dat je zelf toch wel begrijpt dat dit klinkklare onzin is wat je schrift over te laag inkomen. Prima dat je het geen overtreding vindt, maar verdedig dat niet met lachwekkende onzin.

15 augustus 2021 om 12:28

Te laag inkomen kan ook gevaarlijk spel opleveren.

15 augustus 2021 om 15:01

Hij komt veel te hoog met zijn been. Is gevaarlijk spel. Of hij de bal eerst raakt doet er dan ook niet toe.

15 augustus 2021 om 09:51

Ii zie geen overtreding hoor!
Ik zie idd een Mazraoui die de bal speelt, zonder heel hoog te komen. Vervolgens gaat de speler van NEC als een oud wijf het duel in, en bukt hij zelfs nog, waardoor pas dan het been van Mazraoui hoog komt. Maar de bal is dan al gespeeld, en weg van de situatie.

15 augustus 2021 om 10:15

Hij had op zich kunnen fluiten, maar ook niet. In ieder geval goed dat de Var niet meer ingrijpt bij dit soort gevallen. Maar waar hebben we het over ...of bij de 5-0 bij ajax de aanval begon met een overtreding of niet....boeiend.

15 augustus 2021 om 09:51

Nou, op basis van dit filmpje snap ik zijn uitleg wel. Geen overtreding.

15 augustus 2021 om 09:59

Ik vind het ook een duidelijke uitleg. Voor mij is het ook geen overtreding. Hij speelt de bal en vervolgens een botsing, die volgens mij ook best meeviel. Die speler van NEC loopt eigenlijk tegen het bovenbeen van Mazraoui aan. Sommigen hier doen net alsof zijn hoofd er bijna werd afgeschopt, kom op zeg...

15 augustus 2021 om 10:05

Voor mij ook geen overtreding. Toch had ik verwacht dat hij af zou fluiten ivm een hoofdblessure.

15 augustus 2021 om 09:56

Gisteren dacht ik ook aan een overtreding, maar als ik nu de beelden zie...

Mazraoui speelt de bal, heeft zijn been niet heel hoog en niet gestrekt. De speler van NEC word op zijn schouder en half aan de zijkant van zijn hoofd omdat hij afremt en in elkaar duikt omdat hij bang is voor een botsing. Juist door de botsing gaat het been van Mazraoui hoger dan dat hij zelf zou willen.

Ik ben het heel vaak oneens met Nijhuis en zijn manier van fluiten, maar ik kan het nu wel begrijpen dat hij het door laat gaan.

15 augustus 2021 om 09:56

Heb je ook het filmpje gezien dan? Ik vond het eerst ook een overtreding, Nijhuis zijn uitleg heeft toch mijn mening veranderd.

15 augustus 2021 om 10:03

Ik heb het filmpje gezien en vind het nog steeds een overtreding Toont ook maar weer hoe interpretabel de spelregels zijn.

15 augustus 2021 om 10:07

De uitleg van Nijhuis slaat helemaal nergens op. Je kunt een tackle met gestrekt been inzetten, de tegenstander niet raken en alsnog rood krijgen. Puur omdat je intentie verkeerd is. Mazraoui gaat op een lompe onconventionele manier een duel aan en neemt daarbij het risico de tegenstander te blesseren, of ie nou eerder bij de bal is of niet. Dit vind ik ook gewoon een overtreding en ik denk dat jij dit nog steeds een overtreding had gevonden als dit tegen ons geweest was. Ik zou Nijhuis niet zo makkelijk mijn mening laten veranderen, jij bent zelf waarschijnlijk verstandiger dan Nijhuis en hebt minder de neiging op te willen vallen. Had niks anders van hem verwacht, maar ik trap er niet in in die uitleg van hem. Totale gespeelde verontwaardiging dat ie dit opmerkelijke voorval moet toelichten, echt Zum kotsen

15 augustus 2021 om 10:18

Niet de woorden wel de.beelden. Eerst de bal. Kom op zeg, laten we voetbal wel een beetje stevig houden en niet moord en brand roepen als er wat.lichamelijk contact is.

15 augustus 2021 om 10:21

Wat praat jij...Het was helemaal geen risico om hem te bleseren. Hij schiet de bal weg en de speler duikt onder zijn benen door. De speler is te laat en niet Nous. Had de speler de bal en Nous raakt hem zo...dan is het een overtreding, maar moet nu niet doen alsof dit een overtreding is en dan nog wel een zware. De speler is gewoon te laat waardoor Nous hem raakt...simpel.🤷🏾‍♂️

15 augustus 2021 om 10:21

@Shorty, ik zou het hebben begrepen als er gefloten was voor een overtreding. Desondanks, met Nijhuis als scheidsrechter weet je van tevoren dat hij bij dit soort overtredingen door laat spelen. Het opmerkelijke is dat hij er ook van overtuigd is dat hij gelijk heeft. Als je enkel en alleen naar zijn uitleg luistert geef je hem gelijk. Totdat je de beelden ziet. Als dit tegen Ajax was gebeurd, was ik ook stomverbaasd geweest als er niet was gefloten.

Edit: ik heb nog maar eens naar het filmpje gekeken en begrijp zijn redenatie wel. Tegelijkertijd: veel scheidsrechters zouden hiervoor wel hebben gefloten.

15 augustus 2021 om 10:32

Als jij een vuurwapen afschiet en ik loop in de baan van het schot, dan wordt jij door de politie opgepakt en niet ik hoor. Als je een actie inzet zoals Mazraoui, dan heb je gewoon geen zuiver duel. Hoog geheven been is bijvoorbeeld gevaarlijk spel en dan doet het er helemaal niet toe of je dat been eerder hoog geheven hebt dan dat de tegenstander er tegenaan loopt. Allemaal leuk die felle reacties, maar rustig even de regels interpreteren zijn er niet bij. Je kunt prima een risico op blesseren nemen zonder te laat te zijn, geen idee waarom dat zo lastig te begrijpen is Fairplay1.

@Kyle ik weet gewoon zeker dat figuren als Fairplay1 wekenlang moord en brand schreeuwen wanneer Ajax niet in de CL overwintert omdat pak m beet Benfica zo een goal maakt. Ik persoonlijk vind het een duel aangaan met buitensporige inzet, dan kan je het wel gaan hebben over wie eerder en wie later is, maar dat doet er allemaal helemaal niet toe als je het hebt over gevaarlijk spel/buitensporige inzet.

15 augustus 2021 om 10:41

@shorty. Welk duel? Er is geen duel, niet om de bal althans. Mazraoui speelt de bal, vervolgens geeft iemand van NEC een soort kopstoot in z'n ballen. Eerder een overtreding van die speler van NEC

15 augustus 2021 om 10:47

@Shorty
Wat doet Mazroui precies? De bal is veel te kort voor de Necr.. Mazroui ziet dat de bal eigenlijk voor hem is, en dat klopt ook.. Hij is gewoon veel sneller bij de bal.. Hij hoeft geen rekening te houden met een persoon die het verkeerd inschat en denkt alsnog de bal te kunnen halen en daar zich extra voor inzet. Als jij extra gas geeft bij oranje en het wordt rood (en er is een camera) krijg je boete. Omdat jij niet goed hebt ingeschat. En als daardoor iemand anders die groen heeft vertrekt, en jij raakt hem (hij kon je niet zien).. Dan ben jij ook nog de aansprakelijke.

Dit is nul een overtreding van Mazraoui, nul kaart, eerder te laat van Al Karbaoui.. En als dit over de grond zich had afgespeeld had iedereen het een gele kaart gevonden voor de Nec'r.

De regel is als je eerst de bal speelt en dan de ander raakt, is het geen overtreding. En zeker niet wanneer je als speler niet op snelheid bent, en door de ander die te laat is geschept wordt. Bizar echt bizar dat hier mensen een overtreding in willen zien.

15 augustus 2021 om 12:22

Kom op zeg. Lompe onconventionele manier? Zoals je zelf zegt is de intentie het belangrijkst en dat is bij mazraoui in dit geval de bal. Die heeft hij, de speler van NEC bukt vervolgens of laat zich wegzetten, waardoor het been te hoog lijkt. Maar dit is echt geen overtreding wat mij betreft.

En wat het onconventionele betreft; hakjes en panenka's waren ook ooit oncoventioneel. Omhalen ook. Gaan we die dan ook maar afkeuren zodra na die voorbeelden een botsing ontstaat? (uitgezonderd hoofdblessures)

15 augustus 2021 om 10:17

Wat een absolute onzin. Ik wil best eens op Nijhuis zeuren en vind zijn houding ook niet best, maar hier zegt hij niets wat fout is. Kijk naar Mazrouai nou, hij doet een klein loopje staat dan stil (tegenstander ziet hij niet) en het enige wat die doet is de bal in een keer doortikken. De tegenstander weet allang dat die bal voor hem niet haalbaar is, staat eigenlijk te ver en compenseert dat met een sprint waarin hij ook nog te ver oo Mazraoui doorgaat. Het is dat dit zich in de lucht afspeelt, maar als dit over de grond was, en Mazraoui de bal doortikte en de sliding daarna kwam.. Dan was dit een gele kaart voor Al Karouani. Hij is gewoon zelf te laat en loopt door op Mazraoui, geen intentie de bal te spelen, maar de man..

Dan de hoofdblessure.. Mazraoui staat stil, dit is geen vliegende knie richting de NECr.. Dan was het een hele andere situatie. Nul kracht, nul snelheid.. Dit is een botsingkje. Nijhuis had dit heel goed ingeschat, geen hoofdblessure.. Kom op zeg.

Dan de interviewster.. Ik vond dit echt geen net interview. Sensatiezoekend, ongepast.. En woorden in de mond leggend die er niet worden gezegd. Dit heeft niks met mannelijk en vrouwelijk te maken, het is van Mazraouis kant niet eens een duel.. Hij had alleen oog voor het doorspelen van de bal, en pas nadat hij dat deed kwam de tegenstander op hem inspringen. Mazraoui zet zich niet eens schrap.. Is gewoon idioot doorstappen van Al karouani. Dit is geen voetbalinterview meer, was heel verwijtend en ongepast terwijl er niets aan de hand is.

15 augustus 2021 om 10:24

Ik vond Helene inderdaad wel heel suggestief de vragen stellen. Ze had haar mening bepaald en probeerde alleen gelijk te krijgen. Daarbij weet ze dat veel beslissingen van Nijhuis voer zijn voor commentaar. Goed voor de kijkcijfers dus.

15 augustus 2021 om 10:29

@Kyle
Precies. Dit is echt sensatie maken, om niets. Maar ik vond het ook geen fijne interview. Was heel ongepast qua stijl. En ze maakte heel naar een man / vrouw dingetje van. Heel naar.. 'ik zal er geen verstand van hebben dan'.. 'mannelijk voetbal'. Echt naar. Blegh.

15 augustus 2021 om 17:41

Goed van Nijhuis dat hij dat hele gender-gebeuren geen aandacht gaf. Ik ben geen fan van de man, maar deze suggestieve onzin had compleet geen basis. Minpuntjes voor Hendriks.

15 augustus 2021 om 10:35

Dit is overduidelijk geen overtreding. De bal wordt eerst gespeeld en daarna is er pas contact. De NEC speler wordt tegen het hoofd geraakt en grijpt dat aan om snel te gaan liggen. De NEC speler was ook nog eens te laat. Als 2 man voor de bal gaan zonder in te houden krijg je wel eens botsingen.

Hoewel ik blij was met de goal (met name voor Berghuis) mag je deze natuurlijk wel gewoon afkeuren. Bij iedere andere scheids was dit ook geen goal geweest, maar bij Nijhuis wel want die fluit altijd ‘zo lekker mannelijk’.

15 augustus 2021 om 10:20

Wat lees ik hier allemaal joh. Bij iedere scheids was dit een doelpunt. Ik kan mij niet voorstellen dat er scheidsrechters zijn die hier een vrije trap van Mazraoui in zouden zien. Van den Ende vind ik het vaak bij het goede eind hebben, maar deze keer snap ik werkelijk waar niet waar zijn commentaar vandaan komt. Ik vind het eerder een overtreding (te laat) van de NECr.

15 augustus 2021 om 10:30

Ik hoop dat dit sarcasme is? ;p

15 augustus 2021 om 10:38

Omdat iemand het niet met je eens is hoeft het geen sarcasme te zijn. Het is voetbal hè geen hockey. De NECr was overduidelijk te laat en stelt zich vervolgens aan. Liever dit dan een scheidsrechter die om iedere scheet de wedstrijd stil legt.

15 augustus 2021 om 10:40

Nul sarcasme. Als je ook niet de bal mag spelen omdat de verdediger anders daarna bij mij gaat invliegen en ik daarom een overtreding maak.. Dan kun je nooit voetballen als je kort gedekt wordt. Dit heeft niks echt helemaal niets met een overtreding te maken. Ik zie wel een verschil in de 2 cameraviews. Let je op de eerste dan zie je duidelijk dat Mazraoui nul met de tegenstander bezig is, alleen met de bal. De tegenstander kijkt echter wel in de richting van Mazraoui en de bal omdat die beide voor hem liggen. Hij weet allang dat de bal te kort is gepasst en dat hij die niet gaat redden.. Gaat toch door en schept Mazraoui. Als dit zich over de grond had afgespeeld had iedereen gezegd geel voor de NECr. Het is bizar dat men hier een overtreding van Mazraoui wil zien, en dat men uberhaupt aan een kaart denkt.. Laat staan rood. Klinkklare onzin gewoon.

15 augustus 2021 om 10:43

Ik heb nog nooit iemand zien fluiten voor het joppen van een been, andersom wel.

15 augustus 2021 om 11:03

Buiten dat het wel of geen overtreding was moet je het spel stil leggen voor een hoofdblessure

15 augustus 2021 om 11:59

@Luuk
Voor een hoofdblessure idd, niet voor theater.

15 augustus 2021 om 12:02

Blijkbaar niet.

15 augustus 2021 om 18:58

Meer dan overduidelijke overtreding. Nijhuis bewijst eens te meer de aller aller slechtste scheidsrechter van Nederland te zijn.

15 augustus 2021 om 23:11

@Flamengo
Lariekoek. Ik weet niet wat Nijhuis jou verder heeft aangedaan en waarom je dit vindt, maar het lijkt mij dat je met zo een stelling dat jij niet geheel objectief naar deze situatie kijkt. Juist van een Braziliaanse voetballiefhebber had ik in deze actie verwacht dat je eerder de kant van Mazraoui dan die van Al Karbaoui zou kiezen. En als dit over de grond ging, dan was dit zelfs een overtreding van Al karbaoui op Mazraoui met een gele prent (en zeker als die laatste nog een paar keer zou door rollen).

Nijhuis bepaald dan ook zijn eigen regels. Dit heeft niks met mannelijk voetbal te maken.

Die Nijhuis is gewoon een enorme droeftoeter. Gevoelsmatig hebben wij Nijhuis vaker tegen dan mee, maar die 5e goal gisteren is duidelijk een meevaller voor ons. Tijd dat deze ijdeltuit van de Nederlandse velden vertrekt. Als je zo graag de spotlight wilt hebben, dan ga je maar bij het theater.

15 augustus 2021 om 09:51

inderdaad ja circus Nijhuis

15 augustus 2021 om 09:53

We hebben hem wellicht vaker gevoelsmatig tegen ons omdat de tegenstander eerder fysiek spel wil spelen, maar hij is wel van de gelijke behandeling vind ik. Eerst vond ik zijn stijl ook nog een verademing, maar als je dit soort dingen achteraf niet eens wil corrigeren, moet je even met beide beentjes op de grond komen te staan.

15 augustus 2021 om 10:02

In mijn hoofd is het alsof Nijhuis zo'n beetje elke Feyenoord Ajax gefloten heeft de afgelopen 10 jaar, wedstrijden waar de tegenstander ons met "mannelijk" spel wil bestrijden en dus meer baat heeft bij Nijhuis als scheids. Partijdig is hij niet, maar zijn stijl is wel zo apart dat de ene ploeg er duidelijk meer voordeel van heeft dan de andere en dat lijkt me niet de bedoeling van een scheidsrechter.

15 augustus 2021 om 10:26

Ik heb Nijhuis nooit kunnen betrappen op partijdigheid. Maar ja, omdat hij dit soort duels door laat gaan, is zijn manier van fluiten vaak in het voordeel van fysiek spelende teams.

15 augustus 2021 om 17:50

Eerlijk is eerlijk: wij profiteren tegenwoordig een stuk meer van dat spel dan pakweg vijf jaar geleden. Maar persoonlijk ben ik geen fan van de man. Het is niet aan een scheidsrechter om zijn eigen regels te bepalen.

15 augustus 2021 om 10:11

Ik vind Nijhuis anders een prima scheidsrechter en ben altijd blij wanneer hij mijn club (Feyenoord) fluit. Lekker duels laten doorgaan en niet de flow van de wedstrijd onderbreken door constant voor kleine dingen het spel stil te leggen. Ik heb liever dat een scheidsrechter 1x te weinig fluit dan 1x te veel. Deze actie van Mazraoui vond ik ook geen overtreding, lekker doorspelen.

15 augustus 2021 om 10:23

Dat snap ik wel ja, dat jij daar blij mee bent haha. Maar dat zegt toch genoeg, dat de ene supporter heel graag Nijhuis wilt omdat ie veel door laat gaan, terwijl de ander hem juist absoluut niet wilt. Hij is gewoon gunstiger voor bepaalde ploegen en dat hoort niet als scheidsrechter.

15 augustus 2021 om 10:42

@Shorty, je bent hier wel een beetje aan het overdrijven hoor. Niet doen alsof hij tackles van achteren gewoon door laat gaan. Het is een contactsport hè. Je kan ook zo een scheidsrechter als Ajax Getafe treffen. Zit je een half uur naar een wedstrijd te kijken die stil ligt. Ook gezellig.

15 augustus 2021 om 10:46

Ja maar dat geldt toch andersom ook Shorty? Een scheidsrechter die veel fluit vinden wij weer heel vervelend. Bij iedere supportersgroep in Nederland zie je dat ze problemen hebben met specifieke scheidsrechters, terecht of onterecht. Zo hebben veel Feyenoorders een hekel aan Blom en zijn we geïrriteerd wanneer hij een topper van ons fluit. Als we elke scheidsrechter eruit schoppen waar een club problemen mee heeft dan houden we niemand over.

15 augustus 2021 om 18:14

Perry het probleem zit hem niet per se in dat de ene scheids de ene club wat beter ligt dan de ander, het probleem zit erin dat Nijhuis de regels niet naleeft. Als je binnen de grenzen van de regels een iets andere stijl erop nahoudt, dan prima, maar wanneer je zelf stelselmatig de regels verbuigt om maar lekker op z'n Engels te fluiten, dan gaat er wel iets mis. Dan ben je niet bezig iets aan de sport toe te voegen, dan ben je voor je eigen bvtje aan het werk.

15 augustus 2021 om 18:56

Dat Nijhuis de regels niet naleeft is jouw mening. Veel regels binnen het voetbal zijn echter voor interpretatie vatbaar. Je zegt het net zelf: "op z'n Engels fluiten". Betekent dat dan dat alle Engelse scheidsrechters ook de regels aan hun laars lappen? Als Nijhuis echt alle regels zou negeren had de KNVB heus wel ingegrepen.

Ongelooflijk dit. Knvb zou er goed aan doen deze scheidsrechter op straat te zetten. Wat een mafketel is het toch. Je bent scheidsrechters en moet de spelers beschermen. Clown bassie nijhuis is een parodie van een scheidsrechter.

15 augustus 2021 om 10:16

Ik vind het geen overtreding. Als je de beelden in de video kijkt, zie je toch ook gewoon dat die gast van NEC als een kleuter dat duel ingaat. Hij speelt de bal op heup hoogte met een gebogen been. Wie is er dan te laat? NEC speler toch?

15 augustus 2021 om 10:27

Vind het echt bizar dat men dit als een overtreding van Mazraoui wil zien. Kijk nogmaals wk finale 2014 Neuer, hoe die Higuain knock out slaat bijna.. En het wordt beoordeeld als eerst de bal dan de man. Niks aan de hand. Daar springt Neuer met snelheid en kracht.. Hier staat Mazraoui stil. Daar is Higuain flink geraakt.. Hier is er niets aan de hand.. Echt niets.. Naar mijn mening was de actie van Neuer met die kracht, snelheid en klap (bewuste risico genomen op t blesseren van iemand) veel heftigere vorm van de Mazraouis actie gister. Hij wist niet eens dat de NECr zou doorstappen. Zette zich niet eens schrap en was alleen met de bal bezig..Dit is nooit een overtreding, laat staan een kaart.

Dat Bas hier met zijn manier van een wedstrijd leiden geen overtreding in ziet verbaast me helemaal niks, maar dan zitten er een paar man in Zeist die alle beelden hebben, de spelregels kennen en denken 'ach, valt inderdaad wel mee'.

Dit wordt weer een seizoen lachen met Bas, zijn blunders en het geblaat bij VI. (en elk ander programma waarvoor hij wordt uitgenodigd, of zichzelf aanmeldt wat me ook niet zou verbazen)

Op zich kan ik begrijpen dat je dit soort situaties door wil laten gaan. Probleem echter is dat alle andere scheidsrechters er wel voor zouden fluiten. Je moet dan consequent alles doorzetten en dat gaat niet gebeuren. Was wel heel blij met de assist van Berghuis, maar zou veel logischer zijn geweest dat de goal werd geannuleerd.

15 augustus 2021 om 11:04

Was wel erg lomp dit. Ja hij speelt de bal maar er bestaat ook nog iets van gevaarlijk spel

15 augustus 2021 om 11:20

Eens hoor, ik had ‘m ook afgekeurd. Het gaat er mij vooral om dat Nijhuis andere beslissingen neemt dan z’n collega’s waardoor er willekeur komt. Dan liever of allemaal als Nijhuis fluiten, of Nijhuis net als de rest (laatste is logischer).

15 augustus 2021 om 12:06

Helemaal eens.

Bal spelen of niet. Bas moet gewoon fluiten voor gevaarlijk spel of onbesuisd inkomen. Nu viel het uiteindelijk mee maar hij had die knie ook in zijn gezicht kunnen krijgen.

Nijhuis heeft altijd zijn eigen regels. Is gewoon een waardeloze scheidsrechter. Geeft ook nooit fout toe . Want bassie is onfeilbaar. En maar lekker popie Jopie doen met Ajax-spelers . En vanavond komt van Egmond alles weer goed praten bij espn

Wat een topinterview! Vind jij het een overtreding? Nee dat vind ik niet. Dus je vindt het geen overtreding? Nee dat vind ik niet. Maar dit is toch een overtreding? Nee dat vind ik niet. Maar iedereen zegt dat het een overtreding is! Nee dat vind ik niet. Nee echt een topinterview. Ik snap wel waarom die Helene op handen en voeten gedragen wordt door iedereen.

15 augustus 2021 om 10:05

Hahaha. Nu je het zegt was me nog helemaal niet opgevallen. Is niet best nee

15 augustus 2021 om 10:08

En haar dan vooral ook nog op handen én voeten dragen.

15 augustus 2021 om 10:50

Trieste interview, suggestief, en ook nog eens naar met verborgen man/vrouw opmerkingen. Heel geforceerd.

15 augustus 2021 om 15:55

Vind het juist goed van Helene. Die man praat gewoon poep en Helene laat hem er niet zo makkelijk vanaf komen

Hoe vaak komt het niet voor dat een speler bukt terwijl een andere speler inkomt om de bal te koppen. Ook daar word bijna nooit voor afgefloten en nu dus ook niet. Ook als een speler geraakt is aan het hoofd hoeft niet gelijk het spel stop gezet worden want dan doen ze het bij elk contact waar een kans uit kan komen.

Ik snap nog best dat je in eerste instantie laat doorspelen. Maar als je dan vervolgens de herhaling terugkijkt, dan is toch overduidelijk dat dit gewoon een overtreding is? Misschien zelfs nog wel met gevaarlijke intenties, want wat doet een knie op hoofdhoogte? Ik kan er werkelijk niet bij, maar subjectiviteit in het naleven van de regels zal altijd blijven. Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat topploegen dit soort beslissingen vrijwel altijd mee krijgen. Andersom was dit gegarandeerd een overtreding geweest.

15 augustus 2021 om 10:20

Hoezo duidelijk overtreding?
1) Nous pakt bal.
2) nec speler raakt nous ivm nous de nec speler
3) knie komt so hoog, gezien hij de bal wil aannemen . Doet ie dat met een gestrekt been, is t nagenoeg rood en is zn knie wel lager.
4) nec speler gaat er als een oude man t duel aan
5) dus in mijn optiek, als t al een overtreding was, is t van nec kant. Die pakt geen bal en loopt tegen nous aan.

15 augustus 2021 om 10:27

“Knie komt zo hoog” ja dat is nou net het probleem. Bal aannemen, nou dat hebben we gezien… veredelde vuurpijl was het van mazraoui.

Knie tegen hoofd haha en jij schrijft gewoon overtreding van NEC speler op? Overtreding want hij loopt met zijn hoofd tegen de knie op? Lachwekkend.

15 augustus 2021 om 10:32

@Conti, dank je. Ik moest smakelijk lachen om argument 3. Ik heb nog nooit een speler op deze manier een bal zien aannemen

15 augustus 2021 om 11:06

@ pavol.
Goed lezen is een vak, ik zeg: als t al een overtreding is, is ie van nec speler. Die raakt nous ipv nous de nec speler.

Jaa, zoals je zelf al zegt. Hij loopt met zn hoofd tegen de knie op, als t dus een overtreding is, dan is t de Nec speler. Dank voor de bevestiging!

15 augustus 2021 om 11:09

@ DIEGELBE.
Blij dat ik je al aan t lachen heb kunnen brengen! Ik zie met enige regelmaat op die manier een bal proberen aan te nemen.

Gezien je verder niet in gaat op t geheel, kan ik dan aannemen dat je ook geen enkel steek houdend tegenargument hebt?

Persoonlijk ben ik stiekem wel fan van scheidsrechters zoals Nijhuis in de zin dat ze de wedstrijd niet kapot willen fluiten zoals een Joey Kooij (mijn God, wat is dat een verschrikking) maar de scheidslijn tussen het veel door laten spelen en het afwijken van de algemeen geldende normen en regels is natuurlijk een dunne. Zou een beetje hypocriet zijn als ik nu Nijhuis helemaal zou afmaken omdat hij toevallig gister mijn club ‘benadeelde’ (al kon ik me er door het scoreverloop totaal niet druk om maken) maar ik zou wel graag de scheidsrechterbaas hierover zijn oordeel willen horen vellen, dan heb je gewoon duidelijkheid. Overigens is de VAR van dienst natuurlijk een beetje een slappe vaatdoek, die moet Nijhuis altijd naar de kant roepen in zo’n geval (ook als Nijhuis er dan vervolgens niks mee doet)

15 augustus 2021 om 10:10

Ik kan je vertellen dat je als Ajacied haast nooit blij bent met Nijhuis. Nijhuis is in sommige gevallen misschien fijn, wanneer je duidelijk de mindere bent en meer mag om je veel betere tegenstander af te stoppen. In alle andere gevallen is het gewoon een zeer irritant mannetje die de regels niet naleeft. Zeer frustrerende scheids die ons nu een keer meezit in een wedstrijd waar het er totaal niet meer toe doet.

15 augustus 2021 om 10:20

Vind Nijhuis inderdaad een stuk lekkerder fluiten als hij psv fluit.

Maar ik vond niet dat hij ons gister meezat maar meer dat hij echt een prima pot floot.

15 augustus 2021 om 10:24

Nou dit discutabele moment zit hij ons wel mee denk ik, de andere scheidsrechters fluiten hier gewoon. Verder was een scheids niet echt nodig deze pot en is hij dus in mijn ogen ook moeilijk als prima te beoordelen. 2 momenten moest ie er zijn, de eigen goal en de actie van Mazraoui. Eentje beoordeelt ie goed met behulp van de VAR en de andere op z'n minst discutabel. Dan ben je niet prima bezig geweest in mijn ogen.

Als dit het meest discutabele moment van de scheidsrechter is, dan heeft hij goed gefloten. Vanuit het ene camerastandpunt lijkt het een overtreding, vanuit het andere standpunt lijkt het dat de speler van Ajax de bal speelt. Ik vind de uitleg van Nijhuis plausibel. Zoals gezegd, als dit het ergste is... Waar ik mij nog het meest aan erger is de speler van NEC die een hoofdblessure simuleert en blijft liggen. Dat is sowieso wel een ding bij het voetbal. Elke wedstrijd zijn er meerdere spelers die een blessure simuleren. Ik snap wel dat je als scheidsrechter denkt dat er niets aan de hand is, want in 99% van de gevallen is er ook niets aan de hand.

15 augustus 2021 om 10:21

Simuleert? Hoe weet je dat nou? Mazraoui kwam toch veel te hoog in en raakte hem toch wel degelijk? NEC speelde veel te lief en was absoluut geen getafe materiaal en jij komt weer aanzetten met een compleet subjectieve medische indicatie.

Bovendien alsof je bij 4-0 achter nog even wat tijd wilt rekken in de 1e helft…

Verder floot die wel redelijk, maar deze wedstrijd had ook wel zonder scheidsrechter gekund.

15 augustus 2021 om 10:26

Het ging toch wel weer met die speler ofwa?

15 augustus 2021 om 10:33

Ofwa?

Dat kun je toch op het eerste moment nooit beoordelen als fan achter de tv of op de tribune? 3 minuten later stond die weer ja, 1 minuut voor het rustsignaal.

Ben het met ktb eens dat simuleergedrag uiterst irritant is, maar die voldeed in geen enkel geval aan het gebruikelijke zuid Europese werk…

15 augustus 2021 om 10:53

Dit kun je direct beoordelen. Was geen frontale botsing, was nul snelheid, was meer worstelen/haken.. Niks maar dan ook niks aan de hand. Perfect beoordeeld.

15 augustus 2021 om 11:13

@pavol: het probleem is dat er in 99% van de gevallen niets aan de hand is. De speler van NEC heeft gewoon de wedstrijd uitgespeeld. Er was niets aan de hand, dat bleek later gewoon. Als er wel wat aan de hand was en een scheidsrechter laat doorspelen, dan hebben de voetballers dit aan zichzelf te danken. Als er bij rugby eentje niet opstaat, dan gaan alle alarmbellen af. Bij voetbal is het matennaaierij, kaarten aannaaien, onsportief gedrag in 99% van de gevallen. Bij voetballers die Dit vaker doen zie je vaak zelfs de medespelers al niet meer protesteren of gaan kijken bij de speler. Die weten dan al dat er een toneelstukje wordt opgevoerd. Nee, het is inherent aan het voetbal. Zo onsportief op dat vlak. Wat dat betreft kijk ik liever naar handbal, rugby, hockey. Hierbij vinden er zeker duels plaats, maar je blijft alleen liggen als er echt iets is.

15 augustus 2021 om 12:18

Fans hoeven het ook niet te beoordelen. Scheidsie moet dat doen en deed dat. Als je als spelers door mag gaan met voetballen kan je als fan toch ook weer doorgaan met je fan zijn ipv de situatie te beoordelen. Scheidsrechter legt het spel ook niet stil dus aanstelleritis mag worden aangenomen toch?

Al was het geen overtreding dan was het alsnog een blessure aan het hoofd en moet je het spel ook stil leggen.

Ik dacht zelf een overtreding maar kan me prima in zijn uitleg vinden als hij eerst de bal speelt en daarna contact maakt. Als dat mag volgens de regels is hier terecht niet voor gefloten.

15 augustus 2021 om 12:08

Volgens de regels 2 redenen om af te keuren. Gevaarlijk spel en hoofdblessure is spel stilleggen

Dat ene camerastandpunt maakt wel een wezenlijk verschil. Die kwam gister niet naar duidelijk naar voren waardoor zelfs met mijn Ajax-bril ik het op zich bijna misschien wellicht net aan een overtreding vond.

Maar nu is duidelijk de interceptie van Nous zichtbaar en is de argumentering en houding van bas begrijpbaar.

Ook lekker collegiaal van oudscheidsrechter om meteen lekker te zagen. Heb het idee dat Bas geen populaire in jongen in Zeist is.

15 augustus 2021 om 11:33

Vind je het gek? Ik zou me als voormalig scheidsrechter als er een scheidsrechter tussen loopt die totaal niet kan fluiten maar wel elke week lekker populair loopt te doen op tv. Tijd om de fluit aan de wilgen te hangen. Zelfs in de kelderklasse kom ik nooit een scheidsrechter tegen die zo dramatisch slecht is als Bas Nijhuis.

Ik ben geen fan van Nijhuis die wat mij betreft teveel zijn eigen regels maakt. Genoeg voorbeelden uit het verleden waarom ik het geen goede scheids vind. Maar ik snap de ophef over dit moment eigenlijk niet zo. Mazraoui komt in, voet is niet bijzonder hoog, speelt gewoon de bal. Ok, de knie is wat hoog, maar uiteindelijk loopt de speler van NEC meer tegen de (zijkant van) het been aan dan dat het been tegen hen aan komt. Dat hij vervolgens blijft liggen is imo gewoon simulatie. Dus ik kan me prima vinden in de uitleg van Nijhuis waarom hij hiervoor niet fluit.

Mazraoui speelt inderdaad de bal, maar hij komt veel te hoog en gaat erin zonder rekening te houden met de veiligheid van zijn tegenstander. Oftewel gevaarlijk spel. Omdat het op de bal was gericht geen geel, maar natuurlijk wel een overtreding.

Fijne scheidsrechter vindt ik Nijhuis. Laat lekker veel doorgaan en niet voor elk wisse wasje affluiten.

En ja soms zit hij er wel eens naast, maar ik kijk hier veel liever na dan die scheidsrechters die alles kapot fluiten.

Voetbal is een contact sport en dat moet het ook blijven.

Wat ik vooral vreemd vind, is dat ie ziet dat ie aan het gezicht/hoofd geraakt wordt en daarna niet 1x meer naar de speler kijkt. Lijkt me dat je dan toch wel even kijkt of het ernstig is.
Nous was zich gelukkig bewust van de situatie en hield zich heel erg in.

Ik ben het niet snel eens met Nijhuis maar in dit geval kan ik er wel eens mee zijn. Beide spelers komen in met de intentie de bal te spelen. Mazraoui is duidelijk eerder bij de bal en speelt de bal ondertussen loopt de NEC speler in komt te laat en komt in botsing.

Als het al een overtreding is dan wordt die gemaakt door de NEC speler omdat die te laat is. Echter vind ik het terecht dat dit als een ongelukkig botsing is beoordeeld.

Als je hiervoor al rood gaat geven dan kun je voor iedere ongelukkige kopstoot ook rood gegeven want dat is net zo gevaarlijk inkomen.

Hij krijgt terwijl hij rechtop staat een knie tegen z'n hoofd. Dat kan toch nooit geen overtreding zijn?

Goed gezien, geen overtreding, geen hoofdblessure..
Dan mag je van de scheids vinden wat je wilt maar hij schat het goed in, mijn conclusie wederom dat dit een topscheids is die aanvoelt en het een wedstrijd laat zijn



Dit is gewoon een zeer behoorlijke overtreding hij leek een beetje op de overtreding die hij ooit tegen psv maakte toen kreeg hij rood maar dit was gewoon een overtreding en zeker ook geel , want hij komt veel te fel in en dat hij eerst de bal had doet er toch helemaal niet toe . Plus dat Nijhuis zeker zou moeten affluiten want de speler werd aan het hoofd geraakt en moet je volgens mij het spel stilleggen want nu viel het mee maar had ook ernstiger kunnen wezen , nee Nijhuis zat hier behoorlijk fout imo

15 augustus 2021 om 11:28

100% mee eens.

Tenenkrommend interview.
"Nou Bas, leg het eens even uit.."
"Je staat hier maar voor 1 situatie."
"Jah..."
"Meen je dat nou?"
"Dan zal ik er wel geen verstand van hebben.."

Bijna nog erger dan een Hans Kraaij.

Je Kan het niet eens zijn met zijn uitleg, maar doe gewoon wel even normaal.

Prima uitleg van Nijhuis lijkt mij. Zoals hij het zegt kan ik zijn beslissing heel goed begrijpen. Hij komt voor de camera en geeft gewoon goed aan hoe de situatie is beoordeeld. Als dit vaker zo beoordeeld wordt kan ik er wel mee leven

Ik begrijp dat verklaring van Nijhuis wel, en moet bekennen dat ik de voetbalregels niet tot in detail ken, maar mijn probleem is dat "hij speelt de bal" geen 100% argument is dat het geen overtreding is. Als je een actie zo inzet dat je weet dat je tegenstander gaat raken dan is dat niet alleen de bal spelen. Dat betekent dan weer niet dat je maar moet inhouden bij ieder duel, maar het is dus situatie afhankelijk. Als ik inkom, één been hoog één netjes bij de grond en ik speel de bal maar breek daarna iemands been is dat ook niet "hij speelt de bal". En ja dit is een extreem voorbeeld, maar het schetst het punt dat 'de bal spelen' alleen dus niet afdoende is.
En in schemergebieden mag er ook gekeken worden naar de algemene reactie. De meeste ajax supporters lijken het ook een overtreding te vinden. Als nagenoeg iedereen dan vrede heeft met het fluiten voor een overtreding kan je stellen dat deze situatie anders beoordeeld dient te worden.

Of je nou 1 2 of 3x kijkt ik blijf t een overtreding vinden.Ophef ontstaat niet voor niets Bassie.Wees een vent en geef je fout toe.

Gevaarlijk spel zou je zeggen, een knie in iemands gezicht en als je vindt dat dat niets is, leg je voor een hoofdblessure altijd het spel stil, maar goed hoor Bas. Heb je weer leuk onderwerp voor bij VI.

Inconsequent deze scheidsrechter, laat bij elke wedstrijd waar het er fel aan toe gaat alles gaan en trekt daarna willekeurig direct rood. Dus als je eerst de bal speelt en daarna ienand scheenbeen in 3en trapt is er niets aan de hand. Terug naar de 4e klasse reserve met deze scheit s

Beste scheidsrechter van Nederland, veruit

Een scheidsrechter dient bij een hoofdblessure toch gewoon te fluiten, overtreding of niet? Voor de wedstrijd maakt dit geen ene fluit uit. 4-0 of 5-0 die punten bleven in Amsterdam.

Even serieus. Hij raakt de bal toch op heuphoogte. Niks aan de hand.
Mensen hier hebben iets teveel vrouwenvoetbal gekeken tijdens de olympische spelen.

15 augustus 2021 om 12:03

Ik vind vrouwenvoetbal ook kudt, maar qua aanstellen zijn die wel beter dan de mannen..

Nijhuis heeft gewoon gelijk. Mazraoui speelt eerst de bal.

Ik snap de term ophef in dit geval niet zo, aangezien het duel al beslist was en het toch niet een discussie was die iedereen na afloop massaal bezig hield.

Je kunt ze discussiëren over of het wel of geen overtreding was. Ik denk dat veel scheidsrechters gefloten zouden hebben omdat ook als je per ongeluk een stevige botsing veroorzaakt je een overtreding kan maken. Nijhuis beargumenteerd zijn interpretatie goed, maar in de kritiek kan ik me best vinden.

Maar laten we dit asjeblieft niet overdrijven, er zijn duels die op controversiëlere besluiten beslist worden. Als dit soort twijfelgevallen toch gebeuren dan liever in dit soort duels, over een paar speelronden is iedereen dit alweer vergeten.

Is toch een potentiële blessure aan het hoofd? Dat is gewoon het spel uit voorzorg stilleggen

15 augustus 2021 om 11:56

Niet bij een scheidsrechter met eigen regels!!

Als dit geen gevaarlijk spel meer is wat is het dan wel? Tevens hoofdblessure is de regel spel stilleggen

Ik vond dat er ook niet heel veel aan de hand was, zeker te ligt om voor een overtreding te fluiten. Het was een hard duel, maar fair. Het is natuurlijk makkelijk om Nijhuis aan te pakken op zijn tv optredens. Maar hij heeft in mijn ogen gelijk en keurig gefloten.

Of dit nu een overtreding was of niet, daarover kan je eindeloos discussiëren, maar het is natuurlijk altijd ongewenst, dat vrijwel alle scheidsrechters een bepaalde lijn aanhouden en dat eentje daarvan afwijkt en zijn eigen interpretatie van de spelregels heeft. Of ze fluiten allemaal "mannelijk" zoals Nijhuis en het spel ligt maar weinig stil of ze fluiten zoals de meeste anderen nu fluiten. Consistentie in het fluitbeleid is heel belangrijk.

Ik kan heel vaak met Nijhuis begrijpen en als hij dit in een split second anders interpreteerde, dat kan nog. Maar dit was een overtreding, hier had de VAR in moeten grijpen.

Vroeger haden we de Luinge show, die duurde 2x45 min met de gekste momenten.

Overtredingen die donker rood moesten op leveren was gewoon doorspelen, een discussie met de scheids leverde eerder een gele kaart op dan een duidelijke overtreding , en ga zo maar door.
Maar zoals ik al zei, dat duurde 2x 45 minuten. De Nijhuis show gaat na de wedstrijd nog de hele week door, interviews, talkshows, en overal maar stoer lopen doen dat hij alles laat doorgaan. Als je een overduidelijke fout maakt kun je dat toch gewoon toegeven.

Nu blijkt dat hij de bal speelt is het uiteraard geen overtreding

15 augustus 2021 om 13:45

Zei je dit ook tijdens het EK bij die speler van Zweden die tegen Oekraine de rode kaart kreeg? Dus als iemand de bal speelt is het nooit een overtreding? Dus als iemand met een karatetrap de bal speelt en vervolgens de tegenstander op de borst raakt is het geen overtreding want de bal wordt gespeeld?

Het is maar voetbal wat een gezeik.

Volgens Bas Nijhuis mag je gerust hoog inspringen. Zorgen dat je de bal raakt en daarna de tegenstander "torpederen ". Zelfs in de 16 mag dit. Dus kom op verdedigers, weer wat bijgeleerd.

Voor iedereen: de betreffende NEC speler of necr is... Soufian El Karouani! Gaan jullie nog veel van horen. Felle gedreven en aanvallend ingestelde linksback. Helaas natuurlijk gisteren niks kunnen laten zien

Inderdaad wat veel mensen hier ook hebben, geldt hetzelfde voor mij. Gisteren na de live beelden dacht ik ook zeker aan een overtreding, maar na nu dit filmpje te zien en de andere beelden is het voor mij volstrekt en 100% duidelijk dat Nijhuis het gewoon bij het juiste eind had. Goede uitleg ook van Nijhuis. Wederom weer klasse gefloten.

15 augustus 2021 om 15:59

Kijk het gifje nog eens in dit artikel. Denk echt dat je een bril nodig hebt

En voor iedereen die hier geen overtreding ziet ga aub naar Specsavers! Dat dit nog een discussie is ongelooflijk

Eidelijk een scheidrechter die wat door laat gaan,en gelijk heel slap Nederland valt over hem heen,bleef die slappeling dan liggen of ging hij met de brancard van het veld hebben jullie naar het baan wielrennen gekeken, liggen hellemaal open en stappen zo weer op de fiets,dus kom op Nedeland verman jullie zelf en zijk niet bij elke overtreding.

Volgens mij is het grootste probleem dat de speler van NEC zich aansteldt.
Als die gewoon opstaat is er niks aan de hand.

Hier kun je gewoon verschillende meningen over hebben, ikzelf vind het ook geen overtreding. Ben Ajacied maar kan echt wel objectief naar zoon situatie kijken, mazraoui speelt laag de bal, nec speler is te laat en loopt op Maz in waardoor het been doorswingt tegen hem aan.

15 augustus 2021 om 16:57

Aan de ene kant snap ik wel wat je bedoeld, maar zie hier voornamelijk Ajax supporters op reageren die het geen overtreding vinden. Ik vraag me alleen af wat deze mensen er van vinden als dit bij Ajax - PSV zou gebeuren in de 89e minuut en hierdoor valt de 0-1 van PSV, hoeveel van deze mensen het dan een overtreding zouden vinden. Voor mijn gevoel speelt het namelijk bij dit soort beoordelingen ook mee of je de overtreding mee of tegenkrijgt

Ben natuurlijk niet helemaal neutraal maar in min ogen heeft Bas volkomen gelijk, Nous speelt de bal, ja er kan contact zijn he in een duel. Half voetballend Nederland doet alsof Nous die NECr zn kop eraf schopt zoals Müller bij Nous deed in de CL toen, maar dat is absoluut niet waar. Prima gefloten, lekker doorvoetballen, niet aanstellen!

Al jaren heeft deze scheids zijn eigen regels.
Ligt goed bij de KNVB,dus tja

Ik ben geen Nijnhuis-fan en al helemaal geen fan van Ajax, maar ik vind dit dus geen overtreding. Hij speelt de bal en daarna gebeurt vanalles, maar dat doet er niet meer toe. Hij speelt de bal.

Hij moet ff goedkoop scoren bij Vi😒

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren