Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ihattaren heeft niet het gif, op dit moment is hij leuk voor het circus’

Laatste update:

Dat Mohamed Ihattaren het niet dreigt te redden bij PSV, wijt Aad de Mos aan de club zelf. Volgens de trainer in ruste is de negentienjarige Ihattaren in het verleden te lang 'gepamperd' bij PSV en mist hij het gif om zich terug te knokken. "Ihattaren is ongetwijfeld de meest getalenteerde speler uit de opleiding van PSV. Het knelpunt is dat hij veel te lang door mensen binnen de club is gepamperd", zegt De Mos woensdag in De Telegraaf.

Ihattaren heeft zich, zeker niet voor het eerst het afgelopen jaar, ziekgemeld en is daardoor niet in Istanbul met PSV voor de returnwedstrijd in de tweede voorronde van de Champions League tegen Galatasaray. Het contract van de aanvallende middenvelder loopt volgend jaar af en een breuk met PSV lijkt onvermijdelijk. "Op dit moment in zijn loopbaan is hij leuk voor het circus", aldus De Mos. "Trainers kijken naar het rendement. Ik denk dat Ihattaren niet het gif heeft om terug te knokken."

Volgens de oud-coach van PSV ging het al vroeg in de jeugdopleiding mis met Ihattaren. "Hij is begeleid door CIOS-trainers die vooral dachten aan hun eigen cv", weet De Mos. "Die hebben hem allerlei privileges gegeven omdat ze graag wedstrijden en toernooien wilden winnen. Adil Ramzi, Theo Lucius, Ruud van Nistelrooy en Mark van Bommel hebben dat later als trainers allemaal geprobeerd te corrigeren. Dat is niet gelukt."

Ihattaren moet Noni Madueke inmiddels voor zich dulden in de pikorde. "Dat is het nieuwe pareltje geworden bij PSV", ziet De Mos. "Madueke is gevaarlijk, kan een mannetje passeren, haalt de achterlijn en heeft veel meer rendement. Trainer Roger Schmidt maakt een goede keuze door hem een basisplaats te gunnen. Voor Ihattaren is een transfer de beste optie, vindt De Mos. "Het voetbal is niet ingewikkeld. Ihattaren is het beste af bij een andere club. VfL Wolfsburg, waar Mark van Bommel trainer is, zou een logische stap zijn. Die kan het goed met hem vinden." Van Bommel gaf eerder toe Ihattaren een interessante speler te vinden, maar van concrete belangstelling vanuit Wolfsburg lijkt op dit moment geen sprake.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind het een gozer met matige inzet die zo nu en dan iets geniaals laat zien maar vooral heel weinig rendement heeft. Ik denk dat hij het nooit gaat maken in de top, hoewel hij dat talent wel heeft.

27 juli 2021 om 22:26

Eeuwig zonde, het begint er inderdaad op te lijken dat ie het mentale echt niet bezit om het te maken in de top van het voetbal. Super jammer natuurlijk omdat deze jongen voetbaltechnisch alles heeft wat een top aanvallende middenvelder nodig heeft. Blijf er bij dat ik Ihattaren het grootste talent vind die ik ooit bij psv heb zien debuteren.

27 juli 2021 om 23:07

Bakkali was nog verder en nog jonger dan mo..

27 juli 2021 om 23:18

Nee, vind ik niet. Deze jongen heeft nog meer voetbal intelligentie. Maar goed natuurlijk ook een andere speler. Bakali was echt maar 3 wedstrijden goed, ihattaren wel meer.

28 juli 2021 om 00:17

Bakkali was geweldig tegen ac Milan,jongste hatrick ooit van psv,ihhataren heeft een leuke wedstrijd gespeeld tegen ajax en daar teert hij nog steeds op...

28 juli 2021 om 09:19

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ihattaren heeft, vooral in seizoen 19/20, echt wel meerdere wedstrijden goed gespeeld dan 1x tegen Ajax. Het is ook maar net hoe je het omschrijft. Van Bakkali kan je ook zeggen; die teert nog steeds op een hattrick tegen NEC. En welke wedstrijd tegen Milan bedoel je? Voorronde CL in 2013? Toen speelde Bakkali namelijk niet.

29 juli 2021 om 10:49

HIj is in de war met Aissati. Die speelde als 17-jarige een keer werelds in een CL wedstrijd tegen Milan. Bakkali heeft drie goede wedstrijden gespeeld. Thuis tegen NEC en twee keer in de voorronde van de CL tegen Zulte Waregem. Daarna heeft Bakkali echt geen fatsoenlijke wedstrijd meer gespeeld. Geen enkele!

27 juli 2021 om 22:31

Bruma doet bij PSV niet onder qua rendement in vergelijking met Ihatarren en dat is een feit. Ihatarren is een geweldige showvoetballer, maar gaat je als team niet verder helpen.

27 juli 2021 om 22:38

Ben ik niet met je eens. Hij heeft de lijn niet doorgetrokken dat is het grote probleem. Vorig seizoen was gewoon echt heel slecht wat hij liet zien, maar het seizoen daarvoor was hij wel de creatieve man van PSV. De man met de meeste keypasses van PSV was hij in 2019/2020 en dat op 17 jarige leeftijd.

Verder natuurlijk hartstikke vervelend voor PSV en ook voor hem. Er zal best wel wat met Schmidt spelen maar hij heeft zelf ook gewoon aangetoond mentaal niet sterk genoeg te zijn. Dat heeft natuurlijk ook zijn redenen maar het is wel topsport en ben toch een beetje bang dat die zichzelf beter vind dan hij daadwerkelijk is.

28 juli 2021 om 06:21

Ik denk juist, dat hij helemaal niet is gepamperd. Schmidt laat ook blijken dat dat niet zo is. Onder van Bommel, speelde hij heel goed. Daarna vader verloren en ging rouwen en kwam te dik terug. Hier begon de ellende. Dus wat Aadje zegt klopt niet.

28 juli 2021 om 08:09

Misschien zou Affelay hem een jaartje bij de hand moeten nemen. Die heeft mij als analist aangenaam verrast en overtuigd met gewoon heldere en logische uitsptaken. Ook over Ihattaren.

28 juli 2021 om 08:50

Valt me op dat werkelijk iedereen al meer dan twee jaar aan hem trekt en een mening over hem heeft.Hij moet dit,hij moet dat want doet ie dat niet dan komt het niet goed. Hij is flop,terwijl ie potentieel top is. Wat moet er van die jongen terecht komen? Waarom voldoet ie niet aan ons te hoge verwachtingspatroon ? Etc ,etc. Hoeveel jaar gaan we hier nog mee door ?

Helemaal waar wat Aad zegt. Vertrekken is de beste optie. Bij PSV is het klaar nu. Teveel voor gebeurd

27 juli 2021 om 22:25

Op naar Rotterdam-Zuid, de sterren van de hemel spelen en dan een jaar later voor €50M naar het buitenland. Win-win situatie voor iedereen.

27 juli 2021 om 22:41

Zou leuk zijn voor Feyenoord mocht dit scenario zich afspelen...., eindelijk genoegdoening zo'n omgekeerd Gullit-tje.

Gezien de kwaliteiten van de Mos als meester voorspeller, verwacht ik dat Ihattaren zich razendsnel terug knokt, en binnen nu en 3 jaar een onbetwiste basisspeler is bij een Europese topclub.

27 juli 2021 om 22:22

Dat dat Aad het nu bij het rechte eind heeft. Zie het niet meer goedkomen bij een Europese topclub. Kan volgens mij slecht met teleurstellingen omgaan

Ik hoop eigenlijk dat AZ hem weet te strikken. De man heeft een geweldig talent, maar moet nu wel een klein stapje terugdoen om weer een grote te kunnen maken.

27 juli 2021 om 22:25

Talent alleen is niet genoeg. Met 1 goede actie in een wedstrijd kom je niet weg. Er wordt meer gevraagd

27 juli 2021 om 22:32

Zou wat dat betreft wel de perfecte vervanger van Stengs zijn..

27 juli 2021 om 23:09

Nog niet aan gedacht, maar zou wel de perfecte club voor hem zijn om te kunnen groeien! Een stapje terug om daarna (als hij zijn talent weet te uiten) naar een goede (sub) topclub in Europa te gaan.

In feite is het niet vreemd dat hij in de pikorde achter Madueke en Gotze staat. Vervolgens denk ik in een reflex ook van hoe kun je hem nou niet brengen en Thomas wel, maar wij weten en zien natuurlijk ook niet alles. Wij weten niet hoe Ihattaren zich profileert op de club en in de spelersgroep, en in hoeverre en in welke mate de contractonderhandelingen daarin nog een rol spelen. Misschien hebben zijn zaakwaarnemer en hijzelf wel impliciet of zelfs expliciet de hele week de indruk gegeven dat als hij geen minuten zou spelen tegen Galatasaray, hij niet zou verlengen, of iets dergelijks. Wij hebben geen enkel zicht op die interpersoonlijke dynamieken en redeneren louter op basis van het vertrekpunt dat het allemaal neutrale FM-spelers zijn en je puur op basis van kwaliteiten moet selecteren, maar zo werkt de praktijk niet. Dit is kennelijk hoe het gaat en daar hebben we het maar mee te doen, we kunnen het hoogstens proberen enigszins te verklaren maar spreken in termen van schande dit of schande dat, heeft geen enkele zin. Ik vind het als PSV-supporter ook jammer dat het zo moet lopen maar het is kennelijk niet anders.

27 juli 2021 om 22:26

Goede analyse. Vind het jammer dat je zulke dingen misschien nooit komt te weten. Wat we wel weten is dat Schmidt hem in de media hard heeft afgevallen. Of Schmidt dan veel te veel eist of Mo er nog meer met de pet naar gooit dan wij denken, dat wil ik weten. Je bent het toch met me eens dat hij op rechtsbuiten altijd een betere optie is dan Thomas, zeker als je 4-1 voorstaat tegen een huis-tuin-en-keuken team? Oftewel, dit was een bewust signaal naar Ihattaren wat los staat van zijn voetbalkwaliteiten.

27 juli 2021 om 22:33

Het was 3-1. Of het een signaal was weet ik eerlijk gezegd niet. Ik zie ook liever Ihatarren dan Thomas natuurlijk, maar defensief is Thomas natuurlijk wel een betrouwbaardere speler.

27 juli 2021 om 22:42

Excuus, 3-1. Maar we hadden niets, en dan ook niets meer te vrezen van Galatasaray. En wat ik vorig jaar ook al vond van de wissels, zijn dat ze verdedigend zijn. Dan loopt PSV iets naar achter, komen we onder druk te staan en krijgen we vaak nog goals tegen. Dan verdedigt Schmidt de wissels door te doen alsof we al de hele tijd onder druk stonden.

Als je Mo erin zet, met zijn drang en met zijn spel tegen Paok in het achterhoofd, zorgt hij er voor dat Galatasaray niet aan voetballen toekomt niet door zijn goede verdedigen, maar door z’n goede acties. Aanval is de beste verdediging.

27 juli 2021 om 22:51

Inderdaad erg laf van Schmidt en misschien voelt hij die situatie ook compleet verkeerd aan. Maar het is ook wel een beetje de eigen schuld van Ihatarren denk ik als ik de verhalen lees.

27 juli 2021 om 22:55

Denk dat dit de eindconclusie moet zijn. Kan me echt niet aan de indruk onttrekken dat Schmidt dat niet aanvoelt (of de grote baas uit wil hangen). Dat Ihattaren verkeerde keuzes maakt staat buiten kijf.

28 juli 2021 om 00:09

@t0mt0m18,
Speelt wat mij betreft nog wel iets anders mee. Mo gooide er zogenaamd met de pet naar was niet fit en dus niet bruikbaar. Komt strak afgetraind terug in de voorbereiding en dan schort er volgens die trainer weer een hele waslijst aan andere zaken. Dan bekruipt je toch wel het gevoel dat een eerlijke kans geen optie (meer) is. Onder de streep heeft niemand hier iets aan. Die jongen is zijn motivatie kwijt en Schmidt heeft hem intussen dusdanig uit de markt geprijst dat je al blij moet zijn met een fooi aan transfersom.

Als bn'ers of oud-voetballers etc. irrelevant worden, moeten ze gewoon een keer iets roepen over Ihattaren. 1 ding is zeker je komt iig op Voetbalsites. Aad daarintegen is een beste kerel, ik wens hem nog veel succes! Ihattaren moet wel gewoon een leuke club zien te vinden waar die lekker kan ballen, denk alleen niet dat Schmidt/Psv en Ihattaren ooit nog een lekkere samenwerking gaat worden. Stapje omlaag naar Feyenoord of misschien een soort club als Brugge. Dat zal Ihattaren wel goed doen. Voetballen kan die zeker alleen dat gaat niet meer gebeuren in de stad waar Guus Meeuwis is geboren.

27 juli 2021 om 22:24

Feyenoord is niet echt een stapje omlaag als je er telkens van verliest. Maar ik denk dat hij zichzelf bij Feyenoord wel zal hervinden.

27 juli 2021 om 22:29

Op dit moment is Feyenoord echt wel een stap omlaag sportief gezien. Voor zijn speeltijd niet dan kan het alleen maar positief uitvallen, maar ik verwacht niet dat Feyenoord boven Psv gaat eindigen aankomend seizoen.

27 juli 2021 om 22:34

Het is inderdaad geen stapje omlaag. Het is een enorme sprong omlaag.

28 juli 2021 om 09:53

We verliezen ook erg regelmatig van Heerenveen…. toch is dat ook een stapje omlaag.
Als ik Mo was, dan koos ik voor een buitenlandse stap. In Nederland zal er een continue vergrootglas op zijn presteren staan.

27 juli 2021 om 22:56

Guus Meeuwis komt uit Lieshout.

27 juli 2021 om 23:25

Sorry

Zit echt wel wat in. Van Bommel had hem als lievelingetje. Er gebeuren veel rare dingen rondom zijn persoon. Maar waarom dan een Wolfsburg aanraden, daar wordt echt nog wel meer van je verwacht dan bij PSV. Als ik Ihattaren zou zijn zou ik naar Feyenoord willen, ben je meteen onbetwist basisspeler als enige creatieve speler.

27 juli 2021 om 22:39

Denk dat Wolfsburg (lees: Van Bommel) de enige is die geduld op kan brengen voor Ihattaren en hem telkens, ondanks zijn grillen, de hand boven het hoofd wil houden. Want verder is er nergens buiten PSV een omgeving waarin er zo naar hem wordt omgekeken. Iedereen kan Schmidt wel verketteren omdat hij een prachtige stylist 'vermoordt.' Maar als er eens een analist opstaat die werkelijk zijn werk doet en eens haarfijn uiteenzet hoe Schmidt PSV wil spelen, welk niveau van team-effort en samenwerking daar met name in balverlies voor nodig is en hoe Ihattarens concurrent Gotze - niet de eerste de beste die zich hierin schikt - hier invulling aan geeft zou er wel wat minder sensationeels uit zijn mond rollen.

Ihattaren is een verwende ouwehoer die denkt dat-ie er al is. Hoe kan het dat zo'n jongen niet aan de lippen hangt van een wereldvoetballer als Gotze, alles observeert en beluistert over zijn manier van spelen, van prof zijn, om het maximale te leren van iemand die het allerhoogste heeft bereikt. Evenzeer vind ik het onvoorstelbaar dat zijn vrienden bij PSV - Dumfries, Gakpo, Rosario, Madueke - wel doorzettingsvermogen, discipline en vechtlust tonen en hem dat niet aanzet tot dezelfde houding. Het is echt te eenzijdig om Schmidt de schuld te geven van de situatie, die alleen kan opgeheven worden als Ihattaren maar gewoon vertrekt.

27 juli 2021 om 22:45

Ja eens. Ik geef eerlijk toe dat m’n liefde als support voor Ihattaren er misschien voor zorgt dat ik altijd vind dat die kansen verdient, misschien te veel.

27 juli 2021 om 22:46

@gomes1psv je kan ook niet van elke speler een renpaard maken natuurlijk. niet elke speler heeft dat in zich. het kan idd zijn dat hij niet in Schmidt zijn systeem past, maar dan moet hij gewoon vertrekken naar een club waar hij wel in het systeem past. Ibra en Di Maria pasten ook niet in het systeem van Guardiola en Van Gaal en kwamen later in een ander systeem weer tot bloei. ik zeg niet dat Ihattaren van dat niveau is maar hij moet naar een club waar hij in het spel past

27 juli 2021 om 22:47

Dat zal dan toch gepaard moeten gaan met succes van van Bommel zelf Gomes. Als hij de competitie net zo presteert als in de oefencampagne tot nu toe, dan wordt er door niemand een hand boven Mo’s hoofd gehouden. Dan is het mee aanpoten of samen met Mark weer door dezelfde deur naar buiten.

27 juli 2021 om 22:48

het is voor hem veel te vroeg om naar de Bundesliga te gaan. hij moet gewoon naar een Feyenoord of AZ gaan en daar het plezier in het voetbal terug vinden

27 juli 2021 om 22:52

@gomes. Amen! Prachtig beschreven, precies zoals het is.

27 juli 2021 om 23:00

Niet in het systeem passen is echt onzin. PSV speelt met zeker 3 aanvallende middenvelders, inclusief een nr 10. Als hij zijn topniveau haalt en wat meer inzet toont dan past het perfect. Zoals veel supporters ben ik bang dat dat er op dit moment niet in zit en wordt het steeds meer de vraag of het er überhaupt in zijn carrière in gaat zitten. Erg jammer.

27 juli 2021 om 23:03

maar wat is meer inzet tonen? hij komt superafgetraind binnen en mag warm lopen tegen Gala en uiteindelijk wordt Thomas erin gebracht en kan Mo weer op de bank plaatsnemen. niet iedere speler rent 100 km in een wedstrijd. je weet ook dat PSV maar met een 10 speelt en dat is Gotze. hij moet het dus hebben van invalbeurten maar zelfs die zijn al teveel gevraagd. verder weet je dat als een coach het niet heeft op een speler dat het een moeilijk verhaal wordt. zelfs een grote speler als Ibra leek op een koekenbakker onder Guardiola omdat het niet boterde tussen die twee en Guardiola hem dingen vroeg die Ibra niet in zich heeft

27 juli 2021 om 23:22

@japie_krekel,

Wat meer inzet tonen is niet bij elke tegenslag ziek zijn of vervelend gedrag vertonen. Dat hij nu wel afgetraind is, is een goede zaak maar natuurlijk geen wonder. De rest van de selectie is namelijk ook gewoon afgetraind. Misschien klikt het niet tussen de 2 heren Schmidt en Ihatarren, maar dan nog is het geen excuus om niet je best te doen. Daar heeft hij uiteindelijk alleen zichzelf mee en PSV natuurlijk want die kampen met een speler wiens waarde vermindert.

Niet iedere speler kan fysiek brengen wat sommige andere spelers kunnen brengen. Maar denk niet dat hij het maximale op fysiek gebied heeft laten zien vorig seizoen, misschien ook de reden dat hij zo waardeloos speelde. Uiteindelijk zijn er alleen maar verliezers. PSV verliest een groot talent en Ihatarren verkwanselt zijn eigen talent en helpt hier misschien wel zijn eigen carrière mee om zeep. Dood zonde! Zeker omdat andere zich wel lijken te ontwikkelen.

27 juli 2021 om 23:45

Het feit dat we een 'super afgetrainde' Ihattarren als een of andere wereldprestatie gaan beschouwen zegt wel genoeg natuurlijk. Men doet net alsof het feit dat hij zich afgetraind meldt bij PSV, bepaalde voorrang zou moeten geven aan Ihattaren ten opzichte van andere spelers. Terwijl fit bij de club verschijnen wel het eerste is wat je mag verwachten van een speler.

28 juli 2021 om 00:11

@japie. Die invalbeurten zat hij echt wel dichtbij imo, maar de ziekmelding van deze week zet hem zelf weer een flinke stap achteruit.Wat zou jij ervan vinden als een collega zich 5x ziek meld in een jaar, er af en toe met de pet naar gooit, soms chagerijnig op de werkvloer rondloopt en ook nog eens tegen de baas gelogen heeft maar toch dezelfde salarisverhoging (speeltijd/basisplaats) krijgt als jij krijgt?Het seizoen is welgeteld 1 hele officiële wedstrijd onderweg en je stelt dat een invalbeurt al teveel gevraagd is, wat dat betreft ben je net zo ongeduldig als mo zelf is.Superfit zijn is een stap in de goede richting en de volgende stap was een mooie invalbeurt geweest uit tegen Galatasary, daar ben ik van overtuigd.

28 juli 2021 om 00:43

we kennen allemaal de voorhistorie en de onderlinge verstandhouding van Schmidt en Ihattaren. Schmidt snapt ook wel dat deze jongen weinig vertrouwen voelt van hem en dit was daarom imo een duidelijk signaal naar Mo van je kan zo topfit zijn als je wil, maar je gaat zolang ik hier coach ben echt geen serieuze kans krijgen om jezelf te laten zien

28 juli 2021 om 06:02

Maar hij kreeg toch een serieuze kans? Als 18/19 jarige vrijwel wekelijks gespeeld, qua speelminuten zo'n 18 volledige wedstrijden (half seizoen zoiets dus) kans gekregen en heeft gewoon niet lans gepakt. Wat Madueke bijvoorbeeld wel heeft gedaan. Bij menig trainer had hij minder minuten gemaakt als hij op en naast het veld geen topprestaties kan neerzetten.

28 juli 2021 om 11:30

Hij kreeg zogenaamd een kans omdat de halve selectie geblesseerd was maar bijna geen enkele jongen van 18 of 19 gaat beter voetballen als de coach nul vertrouwen in je heeft. Als je na een goede wedstrijd de coach een interview hoort geven dat het niet overdreven moet worden omdat je niet van Messi niveau was en Rosario wordt vervolgens een topplayer genoemd dan krijg je ook nog eens de bevestiging dat de coach een hekel aan je heeft en dat het iets persoonlijks is

29 juli 2021 om 11:14

"als je na een goede wedstrijd de coach een interview hoort geven dat ........."

Jaja Japie, die arme Ihattaren ook. Was de grote leider onder succestrainer Van Bommel, op weg naar de Europese top, maar kreeg toen ineens te maken met een trainer die niet van technisch en creatief voetbal houdt en die alleen maar werkpaarden en brekers in zijn team wil. En die vanaf dag één (zo begrijp ik van jou) meteen alles eraan heeft gedaan om opzettelijk én doelbewust deze jongen te slopen en kapot te maken (want hey, die 70 miljoen die PSV ging verdienen aan hem, tja Schmidt moest en zou vanzelfsprekend er alles aan doen om ervoor te zorgen dat PSV dát bedrag op zeker niet zou gaan ontvangen natuurlijk want dat vond Schmidt wel lekker voor zijn ego). En die duffe PSV directie die laat dit allemaal zomaar onder hun ogen toe. Het is een grof schandaal!

Dit is zo'n beetje jouw verhaal Japie. En als ik het zo rustig terug lees, begin ik, als ik dit vergeljik met de complottheorietjes over Corona die momenteel populair zijn, te denken dat die complottheorietjes eigenlijk allemaal stukken plausibeler zijn dan dit werkelijk krankzinnige verhaal van jou.

Japie, de voetballer die beschikt over mentale kracht die zou wat hem is overkomen gebruiken om zichzelf te bewijzen en elke dag op de training te laten zien dat hij gewoon beter is dan de rest. En zich daarmee in het team terug te knokken én zo sportief zijn gelijk en zijn revanche te halen. Mentaal zwakkere voetballers gaan huilen, gaan social media zien als therapie, melden zich ziek en halen fratsen uit. Maar bovenal, ze laten ook dagelijks op de training niets meer zien. Maar eisen dan wel basisplaatsen en speeltijd.

We kunnen natuurlijk uiteindeljik alles reduceren tot 'schmidt is en lul en die jongen is zijn vader kwijt en dus....' maar jij doet net of het verhaal Ihattaren iets is van de laatste twaalf maanden. En dan zit jij ernaast. Dit verhaal speelt al twaalf jaar! Ihattaren is als een prinsje behandeld door PSV en het gedrag dat jij en ik nu zien (en jij goedkeurt) is gewoon onderdeel van zijn karakter en persoonlijkheid. En aangezien er eigenljik alleen maar voorbeelden zijn dat dit soort jongens uiteindelijk allemaal mislukken, heeft deze jongen gewoon laten zien dat hij misschien wel een begenadigd talent is, maar dat bij slagen in het topvoetbal je talent maar een fractie betekent van wat nodig is. En ja, ik weet uit eerste hand hoe Ihattaren trainde afgelopen seizoen (en ook onder Van Bommel). Als je de beste bent, dan moet je dat dus ook laten zien. Hij liet niets meer zien. En sorry, maar jij kunt Schmidt daarvan wel de schuld geven maar Schmidt is de trainer, niet de speler die het moet laten zien. Er is maar één man verantwoordeljik voor het gedrag van Mo Ihattaren en dat is Mo Ihattaren. En het overlijden van zijn vader is een verklaring. Maar jij gebruikt het als excuus en dat is het nooit.

En daarnaast, Japie, je kunt op je hoofd gaan staan wat mij betreft, maar dat Schmidt Ihattaren niet opstelt omdat zijn kop hem niet aan staat is apekool. Als Mo elke training iedereen gek maakt, en ook elke keer dat hij speelt de pannen van het dak speelt, staat die er gewoon in! Dus jij zult er uiteindeljik ook gewoon rekening mee moeten houden dat Noni Madueke momenteel veel beter is dan Mo en waarschijnljik ook veel verder gaat reiken dan Ihattaren. En best gek ook wel, dat die rare Schmidt een technisch super vaardige en creatieve speler als Madueke uberhaupt opstelt, vind jij niet? Schmidt had toch veel liever met Rosario als rechtsbuiten gespeeld toch, als ik jou moet geloven?


Schmidt stelt gewoon op wie beter is. Heel simpel. En als je ook nog gaat beginnen dat het ook belachelijk is dat Thomas negen minuten mag invallen en Ihattaren niet, dan bevestigt dat volledig mijn punt: jij bent qua Ihattaren echt de weg kwijt.

PSV wil niet , Ajax heeft genoeg keuzes
Ik vind echt dat hij naar Feyenoord moet , die zal ook wel blij met hem zijn en je blijft gezien worden door het Nederlands voetbal maar ook buitenlands
Ik zeg doen Feyenoord

Ik hoop nog steeds dat hij naar Feyenoord komt. Heb het idee dat hij daar met de juiste aanpak kan slagen. Wellicht kunnen de mogelijke investeerders daarmee een slag slaan.

En als ze hem niet zo hadden gepamperd had hij misschien niet zo lang gebleven.... Dan was hij met zoveel talent al snel "niet gewaardeerd" geweest qua gevoel. Het is altijd wat, maar uiteindelijk zit mentaliteit vaak veel meer in de opvoeding/persoon zelf. Een voetbalclub kan daar denk heel moeilijk iets heel groots in veranderen. Sterke mentaliteit zitten erin of niet. Bij Ihattaren waarschijnlijk niet.

27 juli 2021 om 22:56

Inderdaad. Gepamperd. Klinkt ook wat negatief. Maar wordt er niet altijd “buitenproportioneel” aandacht besteed aan grote jeugdtalenten? Dat doen ze overal in de wereld. Dat kunnen we veroordelen, maar bij elke club, op elk niveau waar ook ter wereld worden talenten in de watten gelegd, krijgen ze wat meer aandacht, meer privileges, worden ze belangrijk gemaakt en een worst voorgehouden zodat de club ze langer aan hun kan binden. Er komt alleen ook een moment dat het stempel talent er af gaat en er meer wordt verwacht, omdat ook de volgende golf talenten weer voor de deur staan om in de watten gelegd te worden. Dan moet je t dus laten zien, in Mo’s geval wel op hele jonge leeftijd. En dat lukt bijna geen enkel talent direct, dat gaat meestal met vallen en opstaan, met meevallers en tegenslagen. Maar al die tijd moet de speler zelf 100 geven, minimaal. En dan komt t vanzelf weer bovendrijven. Bij psv is het geduld op, Mo zijn geduld is misschien ook wel op. Nou, volgende club, volgende trainer volgende kans. Maar waar hij ook terecht komt, ze zullen m nooit meer behandelen als een aanstormende jeugdspeler, daarvoor is hij door van Bommel, door psv, maar ook door heeft zichzelf al veel te belangrijk gemaakt.

27 juli 2021 om 23:00

Daar wringt hem net de schoen. Het gaat met vallen en opstaan inderdaad. Op dat moment haakt ihattaren af en meldt zich ziek

ik vind het te makkelijk. er zal ongetwijfeld genoeg op Ihattaren aan te merken zijn en ongetwijfeld zal hij dingen fout doen, maar niemand wil knokken tegen de bierkaai. de coach moet hem al vanaf dag 1 niet en Ihattaren weet dat natuurlijk ook. dat zal niet de eerste keer zijn dat zoiets voorkomt in het voetbal, maar dan kan zo een jongen beter vertrekken. als hij onder een andere coach weer dezelfde problemen heeft dan kan je wel conclusies trekken

27 juli 2021 om 22:48

Als die coach hem vanaf het eerste moment niet wilde, waarom speelde ihataren in het begin dan zoveel? En het was gewoon terecht dat hij niet minder speelde want het was een slecht seizoen.

27 juli 2021 om 22:56

als je toen een beetje hebt opgelet kwam Ihattaren pas noodgedwongen aan bod toen er een blessuregolf was bij PSV, want hij bankte gewoon voor een simpele voetballer als Mauro voor die tijd. er waren meer spelers bij PSV die niet presteerden maar een oneindig krediet kregen en Ihattaren kreeg nul vertrouwen en was iedere keer de kop van jut. met als dieptepunt de uitspraken van de coach "ihattaren is geen Messi en Rosario is een topplayer" na een prima wedstrijd van Ihattaren tegen Ajax. lekker voor het vertrouwen van zo een jongen. die zit in een dip, haalt eindelijk weer een beetje een goed niveau en dan stampt de coach je alsnog publiekelijk de grond in. alsof de andere spelers wel van Messi niveau waren bij PSV. je hebt vorig jaar letterlijk geen enkele topwedstrijd gewonnen en bent op 16 punten van Ajax geeindigd

27 juli 2021 om 23:13

@japie

Niet zo gek dat Ihattaren vorig seizoen op de bank begon en Mauro de voorkeur kreeg. Ihattaren kwam terug van zijn vakantie alsof hij iedere dag een grote schoarmaschotel naar binnen had geduwd. Geweldig talent, maar een mentaliteit van likmevestje. Misschien is die mentaliteit leeftijdsgerelateerd, maar dan heeft Schmidt volkomen gelijk dat Mo nog niet klaar is voor PSV 1.

27 juli 2021 om 23:21

dat kan ook te maken hebben met het verlies van zijn vader natuurlijk. niet dat dat goed is om dan niet fit te zijn, maar als coach kan je ook wel wat empatisch vermogen tonen na zo een vervelende situatie. Ihattaren liep er met de dag wanhopiger en gefrustreerder bij. Ihattaren heeft zeker fouten gemaakt en daar mag zeker kritiek op zijn, maar imo had de coach sommige dingen ook wel iets anders kunnen aanpakken met hem

27 juli 2021 om 23:40

Hoe zie jij dat empatisch vermogen dan voor je? Altijd als eerste op het wedstrijdformulier zetten ondanks dat Mo al tijden geen deuk in een pakje boter schopt? PSV is een topclub, daar moet gepresteerd worden, hoe hard dat af en toe ook is.

Als je dan af en toe op de bank beland en als klein kind de boel gaat verzieken (met Olympiakos thuis als dieptepunt) ben je gewoon mentaal niet klaar om betaald voetbal te spelen. En als dit gedrag zich herhaald is de koek op een gegeven moment op.

27 juli 2021 om 23:47

@boemboemtheo nee dat niet maar een keer met zo een jongen een etenje doen en zeggen dat je vertrouwen in hem hebt maar dat hij wel eerst fit moet worden. zeggen dat als hij zijn best doet hij een eerlijke kans krijgt en niet gaan zeggen als zo een jongen een keer weer een goede wedstrijd speelt na een dip, hij is geen Messi. dat soort dingen geven je nou niet echt vertrouwen. het gaat niet altijd om de boodschap die je iemand mee geeft maar soms ook over hoe je de boodschap overbrengt

27 juli 2021 om 23:51

Wie zegt dat Schmidt dit nooit heeft gedaan? Jouw onderbuik? Zoals wij in Brabant zeggen: ''ge zit maar slap te zeveren''

28 juli 2021 om 01:16

Vertelt hem het maar eens inderdaad.
Japie Kwatskrekel zou een goeie missionaris in Soaudi-Arabië zijn, dan is het hele land over 5 jaar christen en worden de mooiste kerken daar gebouwd.

28 juli 2021 om 08:35

Japie, als Mo ergens geen behoefte in die periode aan had was het wel een etentje, daar had hij er namelijk wel echt wat teveel van gehad - vervolgens was dat rond de winterstop wederom een probleem dus hij had er niet van geleerd. In de minuten die hij gekregen heeft hij zelden tot nooit laten zien dat hij een belangrijke schakel in het voetbal van PSV kon zijn. Ik heb niets met Schmidt, maar de grote schuldige hieraan is toch écht Mo zelf met een slechte mentaliteit, een slechte conditie en slecht voetbal. Het zou hem sieren als hij dat zelf ook inziet en een stapje omlaag doet. 29 wedstrijden, 3 goals en 2 assist is echt pover.

27 juli 2021 om 22:51

Vanaf dag 1? Ihatarren heeft veel gespeeld, en heeft is Schmidt iets meer dan een half jaar geleden nog in de armen gevallen na de goal tegen Utrecht. Wat daarna is gebeurd is een ander verhaal.

28 juli 2021 om 09:58

Tja, duidelijk dat je onze coach niet ziet zitten, maar hij zal waarschijnlijk legio goede redenen hebben om zich zo op te stellen richting Mo. Vorig jaar idd te zwaar en niet in vorm terugkomen en dat heeft gewoon consequenties in de topsport. Daar kan dan ook nog wel eens een mentaliteit issue bovenop liggen en dan is het wel klaar. Elke speler moet gewoon vechten en keihard werken voor z’n plek. Daar zal echt het nodige wel aan missen lijkt me dan.
Helaas, maar lijkt me beter om afscheid van elkaar te nemen. Dit is ook niet lekker voor de groep en we hebben nu een leuk team staan.

Kan iemand mij uitleggen waarom deze jongen als "that damn good" bestempeld word ?

Dat is een oprechte vraag

Mo'tje laat continue z'n team maten in de steek, ook nu weer door zogenaamd ziek te zijn, het is bepaald niet een kerel hè. Bij het minste of geringste meldt het zielige mannetje zich ziek. Met zulke losers win je de oorlog niet.
Hopelijk is er een club zo gek te vinden die 'm koopt. Bij PSV is 'ie niet nodig.

28 juli 2021 om 10:01

Precies. Niemand is groter dan het team. Ik snap dat Mo een rotperiode achter de rug heeft, maar daar zal ie ook vast wel in gesteund zijn. Het blijft topsport en prestatie en inzet is essentieel om te slagen. Er zijn binnen de selectie zat harde werkers, met wellicht minder talent, maar talent zegt niet alles.

Ihattaren speelde de vorige wedstrijd niet tegen Galatasaray en zou deze wedstrijd ook niet spelen. Niet omdat hij een waardeloze voorbereiding draait, of te dik is, of de sfeer bederft, of omdat de coach hem haat. Hij speelt niet omdat hij mogelijk een transfer zal maken en daarom beter geen Europese wedstrijden kan spelen. Elders Europees niet inzetbaar zijn maakt hem minder interessant. Zijn laatste ziekmelding zou daar misschien mee te maken kunnen hebben.

Verder is Ihattaren helemaal geen slechte gozer. Hij ligt prima in de groep en is geen enfant terrible a la Balotelli/Cassano. Wat hem wel verpest is het feit dat die jongen koppig schijnt te zijn en daarom heel moeilijk iets kan aanleren. Dat icm gepamperd zijn. We moeten ondertussen ook niet vergeten dat die jongen extreem jong is, nauwelijks een opleiding heeft gehad en uit een achterstandsbuurt komt. Die heeft dus ook niet het verstand van een De Ligt. Hoe ga je daarmee om? Daar weten coaches als Ten Hag, Fred Rutten, Hidding of Gertjan Verbeek wel raad mee. Bij Schmidt is het aanpassen of wegwezen. Daarom is het Ihattaren-PSV verhaal eigenlijk afgelopen. Die jongen heeft een omgeving nodig waarin hij opnieuw begint en wat vertrouwen krijgt. En PSV heeft een bedrag van 5-8 miljoen nodig om dit pijnlijk dossier te kunnen sluiten. Ondertussen moeten we eens stoppen met massaal afgeven op mensen. We zijn in een tijd beland waarin we iedereen die niet in ons straatje past maar de grond in boren en schetsen een beeld puur obv wat de media schetst. Een slechte zaak.

27 juli 2021 om 23:18

Die eerste suggestie die jij geeft is niet meer aan de orde. Je kan voorronde voor club A spelen en in het toernooi voor club B. Zeker als het 2 verschillende toernooien zijn. Het probleem is dat Schmidt hem niet moet.

Dat die gozer ontspoord is bij PSV kan je voor een groot deel aan PSV verwijten. Tuurlijk heeft hij eigen verantwoordelijkheid, maar als hij eerst gepamperd is geweest en daarna keihard laten vallen, doen ze iets niet goed daar. Die jongen moet nu de knop omzetten, over zijn ego heen stappen en naar een goede club gaan. Misschien een Brugge, AZ, Utrecht of Feyenoord. Niet naar een te grote club of competitie, maar naar een club waar hij belangrijk gemaakt word. Gebeurd dat niet, word het de nieuwe Aisatti.

27 juli 2021 om 23:33

Misschien hebben ze bij PSV wel dingen fout gedaan dat kan natuurlijk ook. Maar op een gegeven moment moet je ook wel de knop omzetten als je ouder wordt. Kan me niet voorstellen dat er niemand is bij PSV die hem aangesproken heeft op zijn gedrag, als dan het kwartje niet valt kan je PSV weinig verwijten. Depay heeft ook problemen gehad bij PSV, uiteindelijk is het kwartje bij hem wel gevallen waardoor die zo ver komt.

Uiteindelijk bepaalt je mentaliteit toch hoe ver je komt en dat moet natuurlijk ook wel uit jezelf komen.

28 juli 2021 om 08:11

Groot verschil tussen memphis en mo is dat de eerst altijd een trainingsbeest is geweest en op voetbalgebied zelden uit de bocht vloog.

De Mos is nooit gecharmeerd geweest van Ihattaren dus verwacht ook geen positieve dingen maar wat is mis met het circus dan Adje, die lui werken zich te pletter en zijn dag en nacht met hun vak bezig jaa!

Heb al 2 jaar geen gif meer gezien van deze jongen, hij wil gewoon weg. Laat hem dan maar gaan met een groot doorverkoop percentage van 50% ofzo.

Het huwelijk met Roger is nooit goed geweest en nu zelfs voorbij. Vind m'n club waar je het tegendeel aan Roger kunt bewijzen maar dan moet je wel ballen tonen en niet bij het minste geringste weer deze mentaliteit tonen, dan kunnen we echt pas zien of je een eendagsvlieg bent of n geniale voetballer

Ik heb de hele tijd al stiekem de hoop dat wij hem kunnen ophalen!!! Mocht je dan nog die Sporar ophalen dan heb je gewoon een heel aardig elftal met voldoende groeimogelijkheden…
Bijlow
Geertruida, Trauner, Senesi, Malacia
Til, Toornstra/Kokc, Ihattaren
Jahanbaks, Sporar, Sinisterra

En ja, ik heb het al eerder gezegd.Toornstra of Kokcu op 6!!

Het lijkt mij duidelijk dat de mentale weerbaarheid van Ihattaren zwaar tekort schiet. Daar ga je als club dus geen groot geld in steken. Kun je hem voor vrijwel niets overnemen van PSV dan kun je het als kleinere club wel wagen, maar je gaat daar als je wijs met je geld om wilt gaan geen grote transfersom in steken. Hooguit een prestatiecontract aanbieden.

Het grootste probleem bij deze speler is niet zijn gedrag of zijn voetbalkwaliteiten maar zijn positie. Of beter gezegd het gebrek aan een positie. Je ziet het aan vrijwel alle creatieve aanvallende middenvelders van dit moment. Op het middenveld is er geen plek voor deze jongens omdat trainers dit niet aandurven. Voor de buitenposities missen ze eigenlijk snelheid en een echte actie. Ziyech is op hoger niveau hiervan een voorbeeld. Prachtspeler maar vrijwel niet in te passen in een systeem. Enkel wanneer zo een speler de absolute vedette is kan hij een vrije rol opeisen en dan kan het slagen.

“Meest getalenteerde uit de jeugdopleiding” … Gakpo is hem al lang en breed voorbij.

Madueke is ook een totaal andere type speler. Ihattaren is meer vormgever/styllist, de man van de (voor) assist. Mo moet ook snel mogelijk weg bij psv/Schmidt. AZ zou een mooie club voor hem zijn.

Niet helemaal waar wat Aadje verkondigt natuurlijk. Onder van Bommel deed hij het gewoon goed, en Bommel wist hem ook gewoon te raken zo leek het wel. Heeft onder hem prima gepresteerd. Niet hele seizoen lang, had ook wel een keer gewisseld mogen worden, maar bleef toen staan. Maar over het algemeen genomen heeft hij toen een prima seizoen gedraaid. Helaas lijkt Ihattaren niet onder Schmidt te willen of kunnen spelen (voelt hij zich niet fijn in zijn manier van trainen, spelen en coachen). Hoop dat hij een mooie club kan vinden waar hij zijn plezier in het spelletje weer terug krijgt.

28 juli 2021 om 10:02

Er is een hele lijst aan spelers die een heel goed debuut seizoen maken en daarna ver wegzakken en nooit de verwachtingen uit dat eerste seizoen waarmaken.
Bij van Bommel zakte zijn niveau ook erg in, maar dat deed eigenlijk het hele team. Bijv ook een Rosario die in het begin ook super leek te doen en daarna dat niveau ook niet meer heeft gehaald. Eigenlijk steeg de gehele selectie boven zich uit in de periode dat psv op p1 stond en pas rond de winterstop de eerste punten verloor.

Er wordt vooral giftig gesproken en geschreven over Ihattaren. Natuurlijk ligt de sleutel bij hem zelf. Maar ik blijf het opmerkelijk vinden hoe zijn prestaties in verval zijn geraakt na het vertrek van van Bommel. Deze jongen heeft een nieuwe omgeving nodig. Er is bij PSV een blijven gebrek aan vertrouwen.

Hij is gewoon klaar bij PSV, geen motivatie meer, dus dan werkt het niet. Las net ergens dat hij in Nice zou zitten met raiola.

Mo is een jongen die heel veel bevestiging nodig heeft. Voorheen sprak hij misschien ook veel met zn vader.

Het is lastig. Het is echt wel een aardige speler, maar laat momenteel te weinig zien.

Ik denk dat hij het beste naar een club in NL kan gaan. Twente ofzo. Daar zit Jans die m misschien wel het vertrouwen kan geven.

Overigens zou Mo ook heel goed de nieuwe Aissati kunnen worden. Debuteerde onder Hiddink fantastisch in de CL, maar heeft het nooit gemaakt.

Als ik Ajax was zou ik m kopen en direct verhuren aan Twente. Want die jongen kan echt wel wat.

Wat is dat nou voor een denigrerende opmerking, goed voor het circus. Het is treurig dat deze jongen niet regelmatig aan het spelen is toegekomen. Voor PSV, voor Ihattaren. Waar het ook aan ligt ik hoop dat hij aan het spelen toekomt en zich ontwikkelt tot een stabiele speler. Het lijkt me geen onhandelbare man maar misschien moet ook de juiste snaar geraakt worden. Dat hij iets kan is duidelijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren