Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Marc Overmars: ‘Hij is geen miskoop, maar gehaald als back-up’

Laatste update:

Marc Overmars staat voor de volle honderd procent achter het aankoopbeleid van Ajax, ondanks de kritiek op de komst van onder meer Sean Klaiber en Oussama Idrissi. In een uitgebreid interview met De Telegraaf legt de directeur voetbalzaken van Ajax uit waarom de rechtsback en de vleugelaanvaller eerder dit seizoen naar Amsterdam werden gehaald.

"Sean Klaiber is geen miskoop, maar gehaald als back-up. We hoefden nu niet in paniek te raken toen Noussair Mazraoui lang wegviel", legt Overmars uit. "Oussama Idrissi is als noodverband gehaald. David Neres kwam terug van een blessure, maar als er een andere buitenspeler zou wegvallen, zou ons dat punten gaan kosten. Als kaarter moet je een sterke hand houden. En dat is de gedachte achter zulke versterkingen.” Ondanks de versterkingen strandde Ajax in de kwartfinale van de Europa League na een tweeluik met AS Roma.

"Nationaal konden we het wegvallen van de ervaren as met André Onana, Daley Blind en Sébastien Haller opvangen, maar in Europa uiteindelijk niet. Het was te kwetsbaar. Ik zeg niet dat we Klaas-Jan Huntelaar hadden moeten tegenhouden. Maar met zijn leeftijd en ervaring was hij belangrijk om de boel bij elkaar te houden. Hij gaf mensen op hun kloten als het fout ging.” Ajax was met Haller een recordbedrag van 22,5 miljoen euro kwijt. Daarnaast loopt Ajax met het transfervrije vertrek van Brian Brobbey naar RB Leipzig potentieel veertig miljoen euro mis.

"Jaja, en dan tel je André Onana er ook nog even bij op met 35 miljoen euro, die hij waard was, terwijl dat nu veel minder is. Haha, en dat met een mooie kop met chocoladeletters boven jullie artikel plaatsen", reageert Overmars met een kwinkslag. "Nee, zo werkt het niet. Door Haller zijn we kampioen geworden. Het plaatje is veel groter. In een selectie van dertig man fluctueert de waarde van spelers continu. Devyne Rensch levert veel meer op dan een jaar geleden, zoals Onana nu minder oplevert.”

Trainer Erik ten Hag sluit niet uit dat Ajax deze zomer afscheid neemt van tenminste twee spelers. "Iemand als Nicolás Tagliafico komt steeds meer op een leeftijd dat je nog een volgende uitdaging wil aangaan. David Neres hoeft qua leeftijd nog geen stap te maken, maar zit natuurlijk al wel lang bij Ajax, en hem gun ik het ook", zo klinkt het in gesprek met Voetbal International. Een versterking in aanvallend opzicht is sowieso wenselijk, zo oordeelt Ten Hag. "Oussama Idrissi is gehuurd van Sevilla, dus voorin op de flanken ontstaat ook wat ruimte. Datzelfde geldt voor de spitspositie door het vertrek van Brian Brobbey. Overigens hebben we met Remko Pasveer al de eerste versterking vastgelegd."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Denk dat ze ook niet verwacht hadden dat Rensch het zo snel zo goed zou doen. Dat was een enorme meevaller waarschijnlijk, ondanks dat ze natuurlijk op de hoogte waren van zijn talent. Maar daardoor lijkt Klaiber eerder een miskoop dan een breedteversterking, omdat ie nu dus ondertussen derde rechtsback is in de pikorde.

5 mei 2021 om 10:38

Klopt, de ontwikkeling van Rench ging sneller dan verwacht. Hetzelfde geld voor Timber. Achteraf bekeken had je Klaiber dan ook niet nodig.

5 mei 2021 om 11:06

Klaiber heeft enorm veel geleerd dit seizoen,en zal alleen maar solider worden.ik verwacht zeker speeltijd voor hem.

5 mei 2021 om 11:36

Niks aan de hand. Hulde voor Ten Hag ook, die niet vasthoudt aan de Utrecht jongens maar ze passeert als een 18 jarige beter blijkt. Dat is Ajax. Hij begint het te snappen, nu nog eens niet eerst 15 wedstrijden nodige hebben voor hij de 11 op de juiste plek zet. Als Ten Hag dat volgend seizoen tien wedstrijden eerder voor elkaar krijgt ben ik heel benieuwd welk niveau ze kunnen halen, want de kwaliteit van deze trainer is dat slijpen aan automatismen en details. En dat kan pas als de basis goed staat.

5 mei 2021 om 11:58

Eens. Met een vertrek van Neres en Tagliafico kun je alsnog vrij gemakkelijk voor een vaste 11 kiezen, maar ik ben bang dat het toch weer puzzelen wordt. Er zullen aankopen komen en hopelijk zorgen die voor goede concurrentie. Daarnaast zijn meerdere spelers multifunctioneel. Als het even niet loopt, dan gaat Ten Hag natuurlijk wat anders uitproberen. Denk bij multifunctioneel aan een Timber, Blind, Martinez, Alvarez, Klaassen, Kudus en Tadic.

5 mei 2021 om 15:14

En voor Gravenberch, etc., het gaat steeds sneller dan verwacht, omdat Ajax dat steeds verkeerd inschat, te weinig vertrouwen in de jeugd.

De huidige doorgebroken jeugd (gravenberch, Timber, Rensch) spelen alleen omdat aankopen eerder gedaan voor die posities, weer eens faalden (marin, Klaiber, Schuurs/alvarez als CV)

5 mei 2021 om 10:56

@formus, eens. Hoop dat iedereen inmiddels inziet dat Ajax gewoon 0 risico meer probeert te lopen met vertrekkende/geblesseerde spelers. Het geld is er en een korte termijninvestering kan je vaak misgelopen inkomsten in de toekomst besparen.

5 mei 2021 om 14:03

Zoveel geld is er helaas niet. Overmars heeft laatst ook verklaard dat er voor, minimaal, 50 miljoen aan spelers verkocht moet worden om geen verlies te draaien.

5 mei 2021 om 14:29

Klopt. Met de kanttekening dat dit door corona komt, en Ajax zich door het recente beleid ook wel kan veroorloven om een jaar niet quitte te draaien. Dat is voor veel clubs wel anders.

5 mei 2021 om 17:23

765, geen verlies willen draaien wil niet zeggen dat het perse nodig is om dat perse te compenseren he?! Ajax heeft gelukkig wat vet op de botten. Nadeel blijft natuurlijk dat beursgenoteerde

5 mei 2021 om 11:06

Vond juist dat zowel Rensch als Timber het al in de voorbereiding fantastisch deden. Denk dat het een beetje lafjes was om Klaiber te halen en het blijkt nu ook overbodig.

5 mei 2021 om 11:41

Bekijk het positief. Je kan je een extra optie permitteren, waarom zou je het risico nemen? Wat telt is dat die jongen hun basisplan hebben afgedwongen. De trainer moet keuzes hebben en dat soort aankopen moeten in elk geval talent niet in de weg staan. Maar achteraf praten is makkelijk. Wat als Rensch geblesseerd raakte of een (voor de hand liggende) dip had gekregen. Als er dan geen back was gehaald was het land te klein. Ik vind Klaiber ook niet best maar als de trainer die hem kent hem wil en hij kost maar 3,5 zou ik in Marc zijn schoenen ook denken vooruit maar. Nu kan hij in het rijtje missertjes en laten we blij zijn met Rensch vooral, vindt ik toch iets meer solide dan Dest. En altijd lekker als ze uit de eigen jeugd komen.

5 mei 2021 om 11:08

Met een fitte Mazraoui is Klaiber zelfs de vierde keuze op de rechtsback omdat Ten Hag vaker Schuurs brengt en Timber op rechts zet dan dat hij daadwerkelijk Klaiber laat invallen.
Desondanks ben ik niet ontevreden over de aankoop van Klaiber(3.5mln). Mazraoui is weer het grootste deel van het seizoen niet beschikbaar geweest en Rensch heeft nog moeite om de 90 minuten vol te maken. Hierdoor heb je ondanks de doorbraak van zowel Timber als Rensch toch een groot deel van het seizoen een krappe bezetting gehad op rechtsback en heb je met Klaiber een oplossing achter de hand die in ieder geval niveau subtop Eredivisie heeft.

5 mei 2021 om 11:44

Helaas hebben we nog nooit een vol seizoen een fitte Mazraoui gezien.

5 mei 2021 om 11:13

Tja, hij spreekt zich wel vaker tegen. Kristensen verkopen vanwege een gebrek aan kwaliteit en daarna kom je met Klaiber. Overmars zou zijn oren eens minder moeten laten hangen naar ten Hag, want dat is bijna een garantie op een miskoop.

5 mei 2021 om 12:45

@ Erik, er zit toch wel een verschil tussen Kristensen en Klaiber, vind je niet?

Prima aangepakt door Ajax hoor, Klaiber achter de hand hebben voor als een van de jonkies een dip krijgt of geblesseerd raakt. Liever eentje teveel in je selectie dan handen in het haar als het tegenzit.

5 mei 2021 om 12:05

Maak daar maar 4e van.
Mazraoui, Rensch/Timber en dan Klaiber

5 mei 2021 om 15:12

@formus:

Dat is het probleem, ze denken steeds dat jeugd er nog niet klaar voor is, om dan bij een vacature meteen weer een aankoop te doen (want die staan er zogenaamd meteen gedachtegang van een koopclub), die dan weer faalt, en die binnen een paar maandjes of zelfs weken alweer uit de basis of van de bank wordt gespeeld door een eigen jeugdspeler.

Kortom, toch weer die neiging als een koopclub te gaan denken, en te weinig vertrouwen in eigen jeugd. Te weinig risico daarin willen nemen. Veel met jeugd werken houdt in risico nemen en voor de leeuwen gooien, fouten laten maken, ontwikkeling en vertrouwen.

5 mei 2021 om 17:29

Tuurlijk. Echter kan je dat het kampioenschap en de gegarandeerde CL-plek kosten. Hebben we ook vaker gezien. Volgens mij verloor Bosz 5 van de eerste 9 punten, verspeelt ie veel punten na Europese midweek wedstrijden en loopt ie het kampioenschap mis op 1 punt. Dat had ie op kunnen vangen met meer ervaren doch kwalitatief iets mindere spelers als back up.

Vind Marc echt een fantastische TD maar zijn aankoopbeleid vind ik maar magertjes! Het zijn met name de doorbrekende talenten uit de jeugd die het doen. Beter gaan ze samenwerken met een wereldscout ofzo. Daarnaast vind ik dat rondspeuren binnen je eigen competitie naar versterkingen zeker voor dit Ajax nutteloos. Zijn maar weinig namen die je bij dit Ajax zou opstellen. Naar mijn mening is Berghuis zeker beter dan een Neres van dit seizoen en acht hem minstens zo goed als Anthony. Dan heb je eventueel nog Mo'tje mits hij zijn niveau weer aangaat tikken, maar jongens als Wijndal zou ik niet aan beginnen. Vanaf nu is het tijd voor grote kwalitatieve namen uit Europa die je aanvult met talent a la Gravenberg en Timber, tijd om groot te denken -> succesvol in Europa

5 mei 2021 om 10:28

Magertjes? Ik vind zijn aankoopbeleid top!
Hij is evengoed verantwoordelijk voor de aankopen van:
Martinez, Alvarez, Blind, Tadic, Klaassen, Neres en Nico om maar even wat namen te noemen.
Als je dat vergelijkt met het aankoopbeleid van Ajax van voor het tijdperk Overmars, dan ben ik zielsgelukkig met Marc.

5 mei 2021 om 10:32

Uiteraard zitten er altijd namen tussen die goed uitpakken, maar zo kan ik ook rijtje namen gaan noteren die slecht hebben uitgepakt maar wel aardig wat hebben gekost.

Daarnaast vind ik een Blind/klaassen en Tadic niet zo zeer de credits van Overmars, wel dat hij ze naar Ajax weet te halen maar bedoel dat is geen stukje scoutingswerk ofzo.

5 mei 2021 om 10:36

Haha dat je Blind en Klaassen geen uitzonderlijk scoutingswerk noemt kan ik me nog wel voorstellen, maar Tadic binnen halen was echt geen vanzelfsprekendheid. Ik herinner me de berichten van het WK 2018 nog maar al te goed. Tadic speelde een paar uitstekende wedstrijden, en iedereen riep dat die echt onhaalbaar was voor Ajax. Nou we hebben het gezien.

Natuurlijk heeft hij ook een paar missers als aankopen, welke TD ter wereld scoort alleen maar homeruns? Het mooiste is dat hij de meeste van die missers alsnog voor weinig tot geen verlies heeft verkocht.

Daarnaast mag Davinson Sanchez ook wel op deze lijst. Die is qua tijd/geld rendement wel uitzonderlijk geweest. Kostte 5 miljoen, en vertrok een jaar later voor 40 miljoen.

5 mei 2021 om 10:37

Het is misschien geen stukje scoutinswerk maar wel de reden geweest dat Ajax er zo goed voor staat, de komst van Tadic, Blind, Ziyech en Frenkie heeft ons naar dit niveau gebracht.. Miskopen zitten er altijd tussen, er is geen 1 club ter wereld die alleen maar voltreffers heeft, enige geluk wat wij hebben is dat Overmars die miskopen met minimaal verlies nog weet door te verkopen

5 mei 2021 om 10:42

Dan ben ik heel benieuwd naar jouw lijstje Gtore met spelers op wie we verlies hebben gemaakt, oftewel 'die slecht zijn uitgepakt'. Magallan geef ik je vast cadeau. Voor de rest spelen we break even of pakken we zelfs winst, zo slecht is dat toch niet?

5 mei 2021 om 10:47

@silverfront en Kokkie
Ik had het alleen al over de huidige selectie, maar inderdaad, namen als Frenkie Sanchez, maar ook Ziyech, Milik, Onana, Dolberg.
In zijn begin jaren zaten er nog behoorlijk wat ketsers bij, maar naarmate de jaren vorderden werden ook de aankopen (en het beleid hierin) procentueel gezien beter.

5 mei 2021 om 11:05

Gtore: je doet also Overmars matig presteert. Maar als het allemaal zo makkelijk is hadden andere clubs deze spelers ook wel kunnen halen. Ofwel, hoe kan het dat Ajax al vijf jaar achter elkaar kampioen van Nederland is? Toch niet alleen de jeugd?

5 mei 2021 om 11:07

Daarnaast, de rol van TD behelst ook het aanstellen van de trainer. Dat is ook eem voltreffer gebleken, ondanks de kritiek bij de aanstelling.

5 mei 2021 om 11:11

Gtore7, "wel dat hij ze naar Ajax weet te halen"; daar gaat 't toch om? Sinds wanneer staat TD gelijk aan Scout? Die jongens halen was een briljante zet, daar ben je ook TD voor. Aantal geslaagde aankopen is toch bewonderenswaardig, kijk eens even naar wie het in de Eredivisie de afgelopen 15 jaar is gelukt zulke goede spelers naar NL te halen en nul verlies op de miskopen te maken

5 mei 2021 om 11:21

Onder de streep waarschijnlijk in de top 5 beste TD’s ter wereld

5 mei 2021 om 11:55

Dat de aankopen goed uitpakken is mooi voor Ajax, maar zo heel creatief is het toch allemaal niet? Feyenoord wordt constant gefileerd voor bord-op-schoot aankopen, maar Ajax doet in principe hetzelfde. Ik noem een Klaassen, Blind, Tadic, Haller, Labyad, Ziyech, Scherpen, Klaiber. Dit zijn allemaal aankopen met een eredivisie verleden. Zelfs de aankoop van Onana kwam door wat tips en contacten bij Barcelona. Ik vind dat Overmars goed werk levert, maar we moeten niet doen alsof zijn aankoopbeleid zo bizar geweldig is.

5 mei 2021 om 12:37

Hoe kom in je in godsnaam bij 5 jaar? Verder deel ik je mening

5 mei 2021 om 12:51

Ajax vijf jaar achter elkaar kampioen? Heb je de verkeerde prik gekregen?
Overmars presteert overigens uitstekend bij Ajax. Waar hij eerst werd bekritiseerd in Amsterdam omdat hij de hand op de knip hield, wordt hij nu geloofd om zijn aan- en verkoopbeleid. Het is natuurlijk makkelijker shoppen met een volle portemonnee, maar dan moet je ook nog maar eens zien of de speler daadwerkelijk rendeert.

5 mei 2021 om 12:54

@makallelele,

In je euforie van je betoog schat je Ajax eventjes net te hoog in denk ik met vijf kampioenschappen achter elkaar, maar het klopt verder zeker wel wat je zegt. Bij elke TD vallen er wel missers te noteren, alleen blinkt Overmars uit in het perfect verkopen van de missers, dat is niet voor velen weggelegd.

5 mei 2021 om 13:37

Sorry, koffie nog niet gehad Mijn punt blijft: als het zo makkelijk was hadden andere TDs dit ook wel kunnen doen.

5 mei 2021 om 10:44

Gtore7, geen 1 TD heeft altijd aankopen die ook gelijk een voltreffer zijn. Maar wat Overmars juist goed doet is dat hij miskopen ook verkoopt voor uitstekende prijzen dat het verlies beperkt blijft of dat er zelfs helemaal geen verlies is zoals bij Kristensen. Ook heeft hij met spelers als De Ligt, De Jong, Van de Beek en Ziyech toch aardig 200m+ bij elkaar gekregen. Dus dat maken ze wel ruimschoots goed al die miskopen.

5 mei 2021 om 11:51

Volgens mij is het aankoop beleid van Overmars prima. Er zitten nooit alleen maar top aankopen tussen, bij geen enkele club, maar de balans van Overmars is meer dan goed.
Ajax heeft al scouts in verschillende delen van de wereld en een hoofdscouting die daar boven staat. Niet voor niets dat er overal spelers vandaan komen dus die rol bestaat al lang.

En waarom zouden voor Blind/klaassen en Tadic de credits niet ook naar overmars moeten. Het doel voor een TD is niet alleen om ergens het volgende jonge talent vandaan te halen maar om een goede selectie samen te stellen die op verschillende manieren in balans is. Daar hoort ook het aantrekken van ervaring bij, dat is ook gewoon een kwaliteit.

Ook in Nederland kun je nog best versterkingen halen, denk aan Ziyech en de Jong een paar jaar geleden. Of Wijndal ook zo’n versterking is zal moeten blijken maar dat Ajax een jonge Nederlands international weg haalt uit de subtop lijkt me op voorhand zeker niet raar, het is daarbij vooral de vraag of hij niet veel te duur is (goed recht van AZ om hoog in de boom te gaan zitten natuurlijk). Wel apart dat je dan zelf bij Nederlandse spelers een jongen noemt die bij zijn club niet speelt en een 30 jarige speler die mislukte in het buitenland en daarna niet verder kwam dan Feyenoord waar hij het, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Neres, op Europees niveau nog geen moment heeft laten zien.

5 mei 2021 om 11:54

Vind het aankoopbeleid persoonlijk erg goed, alleen zitten soms wat spelers tussen die helaas niet slagen. Is het een verkeerd scoutingsrapport of zijn er andere factoren je weet het niet, maar missers zijn er altijd in de voetballerij wanneer het op aankopen aankomt. Overigens vind ik wat hij hier zegt over Klaiber beetje onzin. Niemand had verwacht dat Rensch het zo goed zou doen waarschijnlijk en ik snap ook echt wel dat ze een ervaren RB wilden halen als backup omdat dat gewoon belangrijk is, maar bijna 5 miljoen voor Klaiber vind ik wel echt buitensporig veel geld voor zo'n speler. Overmars kan enorm goed verkoop onderhalen, maar wanneer het op inkopen aankomt heb ik het idee dat hij nog wel eens overbiedt.

5 mei 2021 om 13:04

@026vitesse Het was bijna 4 miljoen wat met bonussen op kan lopen tot iets meer dan 4 miljoen (door overmars zelf naar buiten gebracht, en als directeur van een beursgenoteerde onderneming mag hij daar niet over liegen).
Dat lijkt me voor een backup ook niet heel veel geld, en ook niet voor een speler die het redelijk-goed doet in de subtop en nog een stap maakt. Als er in het buitenland een club 3.8 miljoen had betaald voor Klaiber hadden we allemaal onze schouders opgehaald en waren we hem al lang weer vergeten.

Natuurlijk speelt de ontwikkeling van Rensch en Timber ook een rol in de positie van Klaiber. Maar na het vertrek van Dest ging Ajax op de posities rechts achterin het seizoen in met een blessure gevoelige back (mazraoui was toen al een jaar aan het kwakkelen), en 3 vraagtekens in de vorm van Schuurs, Timber en Rensch. Nu viel het kwartje zo dat 2 van die 3 prima Ajax waardige spelers blijken, als dat er eentje minder was geweest had iedereen nu geroepen dat Ajax met het geld van Dest best een backup had kunnen halen.

Zou als ik overmars was 100% gaan voor wijndal, hij is in mijn optiek een vervanger van tagliafico waar je er nauwelijks op achteruit gaat. En die linksbuiten van nordsjaeland sulemana dacht ik dat die heten hem zou ik in de gaten houden doet het goed in denemarken.

5 mei 2021 om 10:52

Wijndal is ook in mijn ogen een geweldige vervanger van Tagliafico alleen gaat AZ wel rond de 20 mln vragen als Ajax langs komt en als hij een paar goede wedstrijden op het EK speelt als basisspeler van Oranje dan wordt hij alleen maar duurder en moet Ajax met een aantal vermogende buitenlandse clubs gaan concurreren vrees ik.

5 mei 2021 om 11:30

Groot gelijk. AZ moet hoog inzetten.
Ik vind het wel vreemd dat ze oud AZ speler Idrissi hadden gehaald. Ajax heeft genoeg goede spelers in de voorhoede

5 mei 2021 om 11:12

Ik denk dat van Aanholt de korte termijn visie word en op lange termijn schijnen ze veel te verwachten van Salah Edinne als linksback.

Overmars moet niet zo slap lullen, Klaiber is weggegooid geld en dus een miskoop. Meer dan vier miljoen neergeteld voor een speler die op 1 positie uit de voeten kan en daar de vierde optie is. Hij is in principe de back up van de backup van de back up. Daarbij komt ook nog eens dat wat Klaiber op de mat heeft gelegd ram slecht is. Ook met het punt over Haller ben ik het oneens, maar die kan eventueel volgend jaar dat nog bewijzen. De sneer naar de media is wel volledig terecht.

5 mei 2021 om 10:30

Het is inderdaad weggegooid geld maar je maakt mij niet wijs dat ze hogere verwachtingen hadden van Klaiber dat hetgeen hij gebracht heeft. Ik in ieder geval niet en de directie van Ajax zal er toch wel meer kijk op hebben.

5 mei 2021 om 11:10

Rensch en Timber hebben zich gewoon meer dan uitstekend ontwikkeld... Maar daar kon Marc vorige zomer niet zomaar vanuit gaan... Als die door de mand waren gevallen na het uitvallen van Nous, zou hij ook een bak kritiek over zich hebben heen gekregen.

5 mei 2021 om 11:14

@baloog kom op plaatst in perspectief. Dest ging weg en Timber was niet fit en Rensch erg jong.

Ajax wilde geen risico nemen. We hebben gezien dat Mazzoui helaas langdurig eruit lag. Als Timber of Rensch niet konden aanhaken, dan zou jij klagen waarom was er geen speler gehaald.

Ik vind Klaiber serieus 3x niets en irriteer mij mateloos aan zijn arrogante kop en kip-zonder-kop-voetbal. Maar snap dat het toen nodig was.

Zo een Klaiber kan je zeker voor minimaal aankoop bedrag weer verkopen aan een Championship club. Daar houden zij wel van die dravers.

5 mei 2021 om 11:25

MrKrillin eens, vooral positief om te zien dat er nu geanticipeerd wordt op zulke situaties. Het seizoen ervoor heeft het Ajax het Europese seizoen gekost dat er ineens geen buitenspelers overwaren door blessures. Better safe than sorry en een gokje van 3,5 miljoen kan Overmars zich vandaag de dag prima permitteren. Kan me ook voorstellen dat Ten Hag hier een handje in had. Maar zoals je zegt, die slijt Marc wel weer zonder veel verlies.

5 mei 2021 om 12:06

Volgens mij was het wel wat meer dan 3.5 miljoen, heb ergens gelezen dat de transfersom zelfs op kon lopen tot 7 miljoen. Maar verder is het echt niet zo makkelijk om dit soort spelers even te slijten. Dat, dat misschien lukt bij een Marin, Wober of Kristensen wil niet zeggen dat, dat bij matige spelers zoals Klaiber of bijvoorbeeld Labyad of Magallan ook zal lukken. Die zijn geen international en hebben het alleen laten zien op een matig niveau, daarnaast zullen ze ook een hoog salaris hebben.

5 mei 2021 om 12:59

Geloof me, als het hem lukt met Kristensen, lukt het hem makkelijk met Klaiber. Mijn god wat vond ik die man slecht.

5 mei 2021 om 13:20

@manodedios

"vooral positief om te zien dat er nu geanticipeerd wordt op zulke situaties"

Ja precies. Herinner mij nog jaren dat we te laat spelers gehaald hebben.

Kan mij frustratie dan ook wel herkennen bij PSV supporters. Vorig seizoen VCL in zonder aankoop van verdediger. Terwijl al half jaar bekend was dat Schwaab wilde stoppen.

Nu we kampioen zijn, hoop ik ook dat we nog snel doorschakelen. Snap ook andere situatie met corona en dat we rits spelers moeten slijten.

5 mei 2021 om 13:24

@memhisdepay kijk het interview met Overmars gewoon. Er is een vaste bedrag betaald en geen clausules.

Uit je rijtje verwacht ik dat alleen Magalan lasig slijten zal zijn. Heeft wel tot nu 25 wedstrijden gespeeld in Italie en meeste ook als basisspeler. Hopen dat er een Italiaanse club hem toch wil oppikken. Zal wel met groot verlies zijn (transfermarkt schat hem in 2,8 miljoen terwijl gekocht voor 9 miljoen.

5 mei 2021 om 13:13

Natuurlijk is Klaiber gehaald als backup.
Alleen ging Ajax na het vertrek van Dest ging Ajax op de posities rechts achterin het seizoen in met Mazraoui die toen al een jaar met blessures aan het kwakkelen was en 3 vraagtekens in de vorm van Schuurs, Timber en Rensch.
Dat die laatste 2 zich zo ontwikkelden dat Klaiber nr 3 of 4 is geworden in de pikorde is mooi om te zien. Alleen als dat iets langzamer was gegaan (rensch kon het bijvoorbeeld de eerste maanden nauwelijks belopen) dan had iedereen het gehad over de verkeerde zuinigheid van Overmars omdat hij geen stand-in had aangetrokken.

Als je de transfersommen van Sean Klaiber afzet tegen die van Martinez, dan krab je je wel even achter de oren. Maar Klaiber was net als Haller een begrijpelijke paniekaankoop. Een aankoop die snel moest. Dan weet je dat je meer kwijt bent, dan wanneer je de tijd hebt.
Achteraf bezien was Klaiber volkomen overbodig aangezien Rensch en Timber beter zijn op die plek. Maar dat zij zich zo stormachtig zouden ontwikkelen, kun je natuurlijk niet voorzien.

5 mei 2021 om 11:32

Wat was het Klaiber 3,5 en Martinez 7 toch? Laten we blij zijn dat het niet andersom was. Klaiber is een betaalbaar missertje, en levert straks wel weer 2,5 op.

5 mei 2021 om 12:25

5 miljoen exclusief bonussen (incl max 7 mln). Gezien de dubbel zal er wel wat bonussen bijkomen.

5 mei 2021 om 13:41

3.8 exc bonussen en 4.2 inclusief, die 7 werd initieel geroepen maar overmars heeft later aangegeven dat het minder dan 4 was. Daar mag hij als directeur van een beursgenoteerde onderneming niet over liegen.

5 mei 2021 om 13:58

Oké, dan gaat het nog. Hij werd ook gehaald als back-up voor Nous omdat Dest weggeplukt werd door Barca.

Ben benieuwd wat Ajax deze zomer gaat doen. Voorin kan het zeker geen kwaad om versterkingen te halen met het vetrek van boven genoemde spelers. Ik denk dat je met Nico 15 miljoen kan binnen halen, al zou ik het niet erg vinden als hij bljift. Kreeg de laatste tijd veel kritiek vanwege zijn "domme" overtredingen, maar persoonlijk vond ik dat meevallen en neem je voor lief als je kijkt wat hij Ajax brengt, zowel aanvallend als verdedigend en passie etc. Neres zou ik niet al te rouwig om zijn. Is bij lange na, ook zonder corona crisis, niet meer waard en zo goed als hij voorheen was dus ik zou bij hem ook mikken op een miljoen of 20, waar hij eerder zomaar 40/50 waard was. Die laatste 10 zijn ook snel binnen waardoor je dan volgens Overmars weer veilig zit met verkopen. Van de basisspelrs zie ik niet snel andere vertrekken. Als Ajax de lijn doorzet, en dan vooral de talenten Timber, Gravenberch en wellicht ook Rensch dan kan je daar volgende jaar echt hele mooie bedragen voor vangen.

5 mei 2021 om 11:25

@giesburts "ben benieuwd wat Ajax deze zomer gaat doen."

Overmars gaf al aan qua aankopen niet veel. Zullen voornamelijk transfervrij of huren moeten zijn.

Mocht Nico voor 15 miljoen gaan, dan hoop ik op v Aanholt. Die kan periode overbruggen tot Salahedine het kan overnemen.

Neres voor 20 miljoen dan hopen op Berghuis (mits hij voor clausule weg mag) en Sulemana (opvolger Promes/idrissi).

Toby mits hij goedkoop weg mag bij Spurs. Dan kan Schuurs verhuurd worden of verkocht (mits 15 miljoen geboden kan worden) en Klaiber ook verkopen.

Ekkelenkamp, Labyad en Eifitng en hiervoor Mohammed Ihattaren halen.

Dus out: Onana, Nico, Marin, Magallan, Klaiber, Scherpen (huur), Schuurs (huur/koop), Ekkelenkamp, Eifting, Idrissi, Neres, Brobbey (helaas transfervrij) en Labyad.

13 spelers, hier moet Ajax wel minimaal 60 miljoen mee ophalen.

In: v Aanholt, Alderwereiled, Ihatarren, Berghuis en Sulemana en Pasveer

In 6 spelers kosten 20/25 miljoen

5 mei 2021 om 11:58

Bijzondere suggesties. Met Berghuis een rechtsbuiten halen terwijl je Antony al hebt. Talentvolle Schuurs verkopen voor 32-jarige Alderweireld (dus Timber/rensch komen op de bank?). Ihattaren vind ik geen gekke optie, maar met Tadic op links en Klaassen/kudus op 10 komt hij op de bank terecht. Zelfde geldt voor Sulemana, maar één van die twee zou je kunnen klaarstomen voor tijdperk na Tadic. Ik zie alleen van Aanholt gebeuren, is een betere optie dan Wijndal als ze voldoende vertrouwen hebben in aanstormend talent Salah-Eddine (dus ter overbrugging).

Ik zou investeren in een ideale supersub voor Haller. Een type Huntelaar, een alleskunner met drive. Eventueel voor DMF een stand-in voor Alvarez. Al zou je Blind ook kunnen doorschuiven, aangezien hij Martinez anders op de bank houdt. En een linksback ter vervanging van Nico (hoop voor hem dat hij naar een mooie club kan). Verder is er eigenlijk niks nodig, in aanvallend opzicht liever een groot talent die komende twee jaar nog genoegen neemt met beperkte speeltijd.

5 mei 2021 om 12:10

@gunnero

Uiteraard als back-ups worden zij gehaald.

Timber kan natuurlijk een dip krijgen, dan is een Toby achter de hand heerlijk. Ik neem aan dat Timber uiteindelijk ook rechtsback gaat worden als Mazzroui weggaat. Hij is meer Rb dan CV. Ook in bepaalde wedstrijden is het handig om hem te hebben.

Schuurs schrijf ik niet af, alleen die man kan niets goeds doen. Dus even 2 jaar verhuren aan een Vitesse zou goed zijn. En anders verkopen mocht je een goed bod krijgen.

Berghuis is ook back-up. Maar inderdaad niet nodig. Zou beter naar PSV kunnen gaan. Ging meer om feit mocht je hem goedkoop strikken.

Ihattaren kan de eerste back-up op 10 en 7 zijn. Ik verwacht dat Kudus naar achteren gehaald wordt. Op 6 klaarstomen.

5 mei 2021 om 14:17

Zeg je nou dat je Alderweireld wil halen als back-up?? ALS hij al zou willen komen wordt hij meteen een van de grootverdieners. Die zet je niet op de bank, ook omdat hij te goed is.

5 mei 2021 om 14:08

Ajax staat er momenteel dusdanig voor dat men voor 50 miljoen aan spelers moet verkopen om geen verlies te draaien. Dus is er weinig tot niets mogelijk.

Neres zo snel mogelijk verkopen. Hij heeft goede wedstrijden/periodes gehad maar ik vind dat er toch te weinig progressie in zit. Echt veel beter is hij niet geworden sinds zijn komst.

Vind Overmars heerlijk open en eerlijk. Schuwt zijn mening niet en kan vaak de ironie ook wel inzien van iets.

Keurig Marc! Kaliber was 3,5 mil. Kijk de jaarcijfers maar.

Klare taal van Overmars. Het laat zien dat technisch beleid deels is gebaseerd op vakkundigheid, maar ook gokken op een beetje geluk.
Dit geldt voor alle aankopen door welke club, TD, manager of coach dan ook.
Voorlopig pakt het bij Ajax grotendeels goed uit.

"daarnaast loopt Ajax met het transfervrije vertrek van Brian Brobbey naar RB Leipzig potentieel veertig miljoen euro mis"
Die wordt behoorlijk gehypt. Hij heeft amper gespeeld. Dat hij potentie heeft, kan ik niet ontkennen, maar 40 miljoen?

Ik heb Klaiber als invaller nog niet 1 keer kunnen betrappen op foutjes dus functioneerd hij uitstekend in die rol.

Ach als je ziet hoe de bank van Europese topploegen eruit ziet dan heeft Ajax weinig op de bank
Gisterenavond City kijk nar de invallers
Donny op de bank
Zyech wisselend
Ik heb van het begin af aan gezegd dat Haller veel waardevoller was dan de analisten in koor riepen.
Verdedigers zijn gefocust op hem, hij kan scoren uit vele standen, dus alle ogen op hem en daarvan heeft onder andere Klaassen volop van geprofiteerd

5 mei 2021 om 12:29

Ook valt mij op dat Haller voor Stekelenburg een prima mikpunt voor uittrappen vormt. Zo blijft Ajax relatief vaak in balbezit na lange uittrappen. Dat was heel succesvol tegen Az,,,,

Ben erg benieuwd of ze in de contract besprekingen ook te horen hebben gekregen dat ze back-up gehaald zouden worden.

5 mei 2021 om 11:13

Natuurlijk heeft Klaiber dat... Hij wist echt wel dat hij back-up van Nous ging worden.

Ik vind Klaiber wel degelijk een miskoop, puur op basis van de transfersom. Hij kwam binnen als back-up, maar werd in no-time ingehaald door twee jeugdspelers. Dat zegt niet alleen iets over de stormachtige ontwikkeling van Rensch en Timber (ik vind Timber beter als centrumverdediger) maar toch ook iets over het niveau van een jongen met routine als Klaiber. De wedstrijden die hij speelde vond ik hem matig tot uitermate slecht. De laatste wedstrijd die hij startte leverde hij bijna alles in, totdat hij na een half uur(!) voetballen naar de kant moest omdat hij zijn hamstring overstrekte. Dat zie je vooral bij spelers die niet fit zijn. De verhouding transfersom en prestaties zijn bij Klaiber gewoon uit evenwicht en daarom is het naar mijn mening een miskoop.

Potentieel 40 mln mislopen voor Brobbey, wat een onzin. Je weet gewoon niet hoe het loopt. Hij zou dan een absolute topspits moeten worden bij Ajax die er per seizoen minimaal 25 in schiet in de eredivisie. Is puur speculatie maar gebaseerd op gebakken lucht.

Met Mazraoui, Rensch en Timber is de RB wel bezet.
Ten Hag zet eerder Timber op RB en Schuurs als CV, dan Klaiber. Hoewel ik Klaiber de laatste invalbeurten niet heel slecht vond.
Wel mooi om te zien dat voorafgaand aan het seizoen Timber en Rensch nog spelers van Jong waren en nu basismateriaal. Maakt niet uit dat een aankoop van 5mln op de bank zit. Ook dat is Ajax.

Wil je Europees gaan mee doen , dan moet je er ook voor zorgen dat de bank net zo goed is als wat je in de basis hebt staan. Als je wisselt moet het niveau minstens het zelfde blijven

Ik vind een potentieel van 40 miljoen echt een veel te hoge inschatting. Zo kun je voor iedereen die een klein beetje kan voetballen wel zeggen dat hij 40 miljoen zou kunnen opleveren. Je kunt geen beleid gaan voeren met de gedachte dat talenten die net doorbreken eventueel 40 miljoen zouden gaan opleveren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren