Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Buitenlandse media belichten Ajax: ‘De Eredivisie is voor hem zijn achtertuin’

Laatste update:

Ook buiten de landsgrenzen is daags na het kampioenschap van Ajax uitgebreid aandacht voor de 35e landstitel van de Amsterdammers. De ploeg van trainer Erik ten Hag verzekerde zich zondagmiddag met een 4-0 overwinning op FC Emmen van de titel en zette daarmee ook de buitenlandse media aan het schrijven. Naast het aanwijzen van een aantal sterspelers was er ook aandacht voor feest na afloop van het duel. Spelers en technische staf van Ajax meldden zich na afloop van het duel op het parkeerdek om de schaal te tonen aan duizenden fans.

MOPO spreekt van een 'ongelooflijk kampioensfeest'. Het Hamburgse dagblad schrijft, net als Kicker, dat Ajax de titel met name te danken heeft aan twee 'ex-Bundesliga-sterren' en doelt daarmee op het aandeel van Sébastien Haller en Davy Klaassen. Laatstgenoemde nam bij de 2-0 van Haller de assist voor zijn rekening en zorgde zelf een kwartier voor tijd voor het slotakkoord op aangeven van Dusan Tadic. Over het titelfeest was de krant minder te spreken. "Het waren beelden die, op zijn zachtst gezegd, zeer ongebruikelijk zijn in tijden van een coronapandemie."

Ook de Daily Mail richt zich tot het feest na afloop. "Hoewel Nederland niet het ergste besmettingspercentage in Europa heeft, registreert het land nog steeds ongeveer vijfduizend nieuwe gevallen per dag", veroordeelt de Engelse krant de festiviteiten rond de Johan Cruijff ArenA. "De fans verzamelden zich buiten het stadion om feest te vieren, aan het einde van een geweldige week voor trainer Erik ten Hag, die zijn contract verlengde. Hij was ook in beeld bij Tottenham Hotspur."

France Football heeft vooral oog voor de prestaties van Haller. De Ivoriaan met Franse roots, die in het verleden drie seizoenen onder contract stond bij AJ Auxerre, staat momenteel op negen doelpunten en vijf assists sinds zijn komst naar Amsterdam in de winterstop. "De ex-speler van Auxerre heeft bewezen dat de Eredivisie echt als zijn achtertuin voelt", aldus het voetbalblad. "Hij maakte zijn negende goal in zijn vijftiende duel. De krachtige spits had daarmee een belangrijke rol in het veiligstellen van de 35e landstitel."

AS richt zich tot het spel van Edson Álvarez. De Mexicaan begon moeizaam aan het seizoen, maar heeft zich na de jaarwisseling in het elftal van Ten Hag geknokt en geldt intussen als belangrijke schakel. "Álvarez presteerde beduidend beter in zijn tweede seizoen in de Johan Cruijff ArenA, daar hij dit seizoen twee keer scoorde en twee assists gaf." Bovendien kijkt de krant alvast langzaam vooruit richting de Olympische Spelen. Álvarez maakt met zijn 23 jaar kans om mee te gaan met Mexico. "Aangezien Ajax de titel heeft veiliggesteld, kan dit goed nieuws betekenen voor de Olympische ploeg van Mexico. De Nederlandse topclub sluit het seizoen op 16 mei af (op bezoek bij Vitesse, red.), waardoor Alvarez zich op tijd kan aansluiten bij de selectie die deze zomer naar Tokio afreist."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

PSV nu ?? Ajax 2018/2019 ??
Reacties

Tadic betrokken bij 31 doelpunten in 31 duels, bizar eigenlijk.

3 mei 2021 om 15:46

Dat maakt Ajax ook zo krachtig. Met Tadic, Klaassen en Blind heeft het in elke linie een sterkhouder die op internationaal niveau meekan, terwijl dit met een iets minder nadrukkelijk stempel ook van Tagliafico en Martinez kan gezegd. Dat geeft houvast aan eigen talent zoals Rensch, Timber en Gravenberch en wanneer je je team verder met daadwerkelijke directe versterkingen als Haller en Anthony weet aan te vullen heb je gewoon een technisch beleid dat een pluim verdiend. Zowel qua leeftijdsopbouw als vaardigheden zit Ajax uitstekend in elkaar.

Kijk ik dan naar mijn eigen club dan moet ik helaas het tegenovergestelde constateren. Met Dumfries, Sangaré en Zahavi hebben wij juist drie spelers in elke linie waarvan, los van hun goede bedoelingen, gerust gezegd kan worden dat hun technisch vermogen echt zwaar onder maat is. Complementair is het allemaal evenmin. Het verdedigend blok achterin doet het individueel aardig, maar Teze en Boscagli vullen elkaar niet aan; beide hebben behoefte aan een type Alex naast zich. Op het middenveld is Sangaré gewoon een robuustere versie van Rosario; beide hebben een type Veerman nodig. Intussen ontbreekt het aan een behoorlijke leeftijdsopbouw en daarmee leiderschap; het corrigerend vermogen bij PSV is bijzonder matig denk ik. Sowieso zijn 'oudere' spelers als Zahavi, Viergever en Gotze geen types om á la Tadic een jonge jongen bij de hand te nemen.

Volgend jaar wordt daarom cruciaal voor Psv. En daarom is het extra interessant om te zien of en hoe John de Jong opnieuw met een herkansing mag omgaan. Begaat hij de blunder om Propper én Veerman te halen, zodat hij weer voor een habbekrats een gemankeerde centrumverdediger ergens moet wegtrekken? Zet-ie opnieuw - geheel volgens PSV-traditie - al het geld in voor middenvelders en aanvallers? Komende zomer is de laatste strohalm voor PSV om sportief nog een beetje een vuist te maken. Met nóg meer breedte-aankopen en misperen ben je echt lichtjaren verwijderd van Ajax, dat een comfortabele basis heeft om de komende jaren richting 40 schalen te gaan.

3 mei 2021 om 12:08

Bijzonder knap. Had verwacht dat hij op links aan effectiviteit in zou moeten leveren, maar wat dat betreft ben ik excuses verschuldigd. Die voorzet op Rensch van gisteren was ook weer zo perfect.

3 mei 2021 om 12:37

Echt he.. Vooral dat hij Rensch al eerder zag, maar bewust de pass uitstelde totdat hij definitief voorbij zijn tegenstander was.

3 mei 2021 om 13:32

Ja, grote klasse. Was natuurlijk maar een voorbeeld van de dingen die hij dit seizoen goed doet voor ons. Met afstand de belangrijkste speler.

3 mei 2021 om 12:13

Vind het een verschrikkelijke speler binnen het veld, altijd zuigen etc maar deze man is wel een absolute winnaar en voor dat soort spelers, hoe irritant ze ook zijn, heb ik wel veel respect. Hij en Klaassen zijn toch wel het soort spelers wat we bij PSV missen, ze hebben beide misschien nooit bij een topclub gespeeld maar dat winnaarsmentaliteit alleen al maakt een ploeg zo veel beter. Zoals vaker gezegd, een dikke buiging naar het transferbeleid van Ajax, met afstand het beste in Nederland.

3 mei 2021 om 12:23

Wordt wel echt schromelijk overdreven mijns inziens hoor. Ja, Tadic kan soms overdreven klagen bij de scheids en als de wedstrijd er om vraagt kan hij ook wel eens de irritante gast uithangen, absoluut. Maar met een omschrijving "altijd zuigen etc." doe je hem wat mij betreft toch echt tekort hoor. Ik zie mensen tegenwoordig ook steeds vaker beweren dat Tadic vaak schwalbes maakt bijvoorbeeld, dat is een beetje zijn eigen leven gaan leiden ofzo want dat is simpelweg onwaar. En ik snap ook wel dat het voor mij als Ajacied allemaal wat makkelijker is om daar doorheen te prikken en dat het als supporter van de concurrent wat vaker irritant kan zijn. Maar kom op he, Tadic is op de eerste plaats een fantastisch goede voetballer (voor ED begrippen) en hij is echt niet zo erg als sommigen willen doen beweren, of ligt dat nou echt aan mij? Als ik naar Tadic kijk zie ik vooral 1 ding: 146 duels voor Ajax - 76 goals, 69 assists. Absolute topper!!

3 mei 2021 om 12:29

@aguerooo; "ze hebben beide misschien nooit bij een topclub gespeeld", wel hoor, Klaassen zelfs twee keer :-)

3 mei 2021 om 12:34

@sanderk91 Ik bedoel, ik zeg niet dat hij geen fantastische voetballer is en geen topper is he, laat dat even duidelijk zijn haha. Maar ik weet het niet, ik denk dat de ene persoon dit erger vind dan een ander, Ajacied of niet en misschien is het ''altijd zuigen'' ook wel een beetje te overdreven. Ik denk iig dat de meeste PSV-ers hem ook verschrikkelijk irritant vinden omdat hij toch vaak tegen PSV rare fratsen uithaalt en hij met dit soort fratsen ook nog veel dingen meekrijgt. Nu zeg ik niet per definitie dat dit onterecht is, maar irritant is het wel als je voor de tegenpartij bent. Maar zoals gezegd, zo'n speler heb je nou eenmaal nodig binnen je selectie want het is en het blijft een absolute winnaar. Hoe irritant hij dan ook is, ik ben er jaloers op want man die statistieken alleen al zeggen genoeg. @robur

3 mei 2021 om 12:44

Elk team heeft een type speler nodig als tadic en dan heb ik het nieteens over zijn statistieken. Zijn drive, leiderschap, smerigheid en grinta heeft iederteam er wel 1 of 2 van nodig

3 mei 2021 om 13:38

Toch is het wel belangrijk om een type te hebben die de tegenstander (en fans) het bloed onder de nagels vandaan kan halen. Neem Van Bommel of Toivonen bij Psv. Beiden vond ik het walgelijke figuren en ook door de tegenstander werden ze vaak beschimpt, maar daardoor haal je wel de tegenstander uit het spel en krijg je een voordeel. Tadic kan ook net zo'n kwal zijn, maar het werkt ook effectief. Getafe had er 11 en Ajax heeft geen pepernoot geraakt in die duels. Zolang Tadic niet net zo erg wordt als die Nyom, heb ik er vrede mee.

Haller 9 doelpunten in 3 maanden tijd hè. Zonder Europese duels. Ga eens na wat dat in een heel seizoen zou zijn. En dan noemen mensen hem een miskoop. Laat ook gewoon anderen scoren. Ik ben heel blij met hem. Punt.

3 mei 2021 om 12:14

Zijn statistieken zijn goed hoor, maar ik vind hem voetballend gewoon erg tegenaanvallen? Promes had ook goeie statistieken die steeds weer naar boven werden gehaald als iemand gewoon concludeerde dat die zeer matig aan de bal was. Maar zijn statistieken verbloemde dat. Ik denk dat dit bij Haller ook gaat gebeuren, want buiten zijn goals en assists voegt die gewoon niet veel toe. Ik vind dat die het spel vertraagt en zie hem toch nog (vooral voor iemand met zijn postuur) dat die veel duels verliest. Ik denk dat die in de CL echt zwaar te kort gaat komen, of hij moet nog wat stapjes kunnen maken?

3 mei 2021 om 12:19

'want buiten zijn goals en assists voegt die gewoon niet veel toe'.. Een spits die goals maakt en assist geeft vind ik veel toevoegen.

3 mei 2021 om 12:23

Een spits die zorgt dat je kan blijven voetballen ook. Daardoor kan je uiteindelijk weer meer kansen creëren en dus (meer) goals. Of zorg je ervoor dat er minder druk wordt gelegd op de verdediging, omdat je de bal voorin kan vasthouden. Als Hallen niet scoort of geen assist geeft heb je er als team gewoon vrij weinig aan. Daarom denk ik niet dat die de spits is die Ajax naar de 2e ronde schiet in de CL. Want moet zeggen dat ik hem in de eredivisie nog aardig wat kansen zie missen, kansen die er op het hoogste niveau gewoon in moeten

3 mei 2021 om 12:26

@ducktaildo

Je weet toch wat je koopt?

Moet iedereen mee kunnen voetballen? Van de keeper tot de spits. Dat kan toch niet. Zou ook niet leuk zijn want je hebt verschillende types voetballers. Niet iedereen moet op elkaar lijken.

3 mei 2021 om 12:29

Nou een spits die fatsoenlijk kan kaatsen in de drukte is wel lekker ja. En van een spits moet je toch wel verwachten dat die niet buiten de toon valt in het positiespel? Dat je zoiets van een centrale verdediger of 6 niet hoeft te verwachten, ok, maar een spits is juist de speler in het hedendaagse voetbal die moet functioneren in de kleine ruimtes. Daarom vind ik Tadic in de punt ook gewoon veel beter.

3 mei 2021 om 12:39

@ducktaildo Ik denk dat wanneer Haller echt een goed meevoetballende spits was, hij bij de absolute top had gevoetbald. Bij bijv Bayern of Liverpool. Voor Ajax is Haller gewoon een hele goeie spits hoor. Ben wel benieuwd wat hij met Ajax in Europa kan volgend seizoen.

3 mei 2021 om 12:58

Het kan op dat vlak zeker beter, maar ik denk ook dat mensen de lat iets te hoog leggen. Iedereen wil een spits die naast de doelpunten en assists ook nog eens heel goed mee kan voetballen. Maar hoeveel spelers zijn er die dat allemaal kunnen? Als je dat allemaal kan sta je bij Real Madrid in de basis en niet bij Ajax. Ook voor 20 miljoen ga je niet snel een betere vinden en als hij dat allemaal wel laat zien in de CL is hij ook vrij snel weer verkocht natuurlijk.

3 mei 2021 om 12:15

Zonder direct een waardeoordeel over Haller te vellen: die statistieken heeft Giakoumakis bij VVV ook gehaald. Daar zou ik me niet al te blind op staren. Een miskoop zou ik Haller niet noemen, maar 22 miljoen is wel een enorm bedrag.

3 mei 2021 om 12:16

Als je Haller een miskoop noemt heb je er naar mijn mening zeer weinig verstand van. Inderdaad wat jij zegt 9 doelpunten dit seizoen en bij veel betrokken geweest. Uitstekende aankoop.

3 mei 2021 om 12:22

Uitstekende aankoop voor 8 miljoen inderdaad.. Ik denk dat Brobbey niet perse onder zou doen voor deze cijfers. En dan had je ook nog 22 miljoen in de portemonnee gehouden! Haller heeft nog te weinig invloed op het spel van Ajax terwijl ze alleen maar op de helft van de tegenstander spelen..

3 mei 2021 om 12:28

Haller is toch bij veel goals betrokken ? Hij maakt ze zelf of zet andere alleen voor de keeper met slimmigheidjes. En over bedragen praten vind ik sowieso wat vroeg is pas een half jaar bij de club, als die er volgend seizoen in de CL 3 in schiet is die 22 miljoen bij wijze van spreken al terug verdiend.

3 mei 2021 om 12:30

Dan had je geen 22 miljoen in je zak kunnen houden aangezien Brobby al 1,5 jaar niet wilde bijtekenen. Heb het idee dat mensen dat mensen dat gewoon niet willen onthouden en begrijpen.

3 mei 2021 om 13:14

Volgens mij is Haller toch als een soort paniekaankoop gehaald destijds? Ajax
was bang dat ze het kampioenschap niet zouden winnen dus kochten ze een spits van 22 miljoen. Als je dan terug kijkt kan je toch concluderen dat hij niet van zo'n grote meerwaarde is geweest? Met Brobbey had je dat kampioenschap ook gewonnen en had je vanaf juni tot augustus de tijd gehad om een goede spits te scouten. En uiteraard kan Haller er een aantal inleggen volgend jaar in de cl! Echter lukte hem dat ook al niet in de premier league, dus ik zou me daar nog niet rijk op rekenen!

3 mei 2021 om 14:27

Nee, alle spitsen van Ajax waren begin dit jaar geblesseerd. Alleen Tadic kon spelen. Omdat Brobbey al anderhalf jaar niet bijtekende, moest er toch een spits komen. Het was geen paniekaankoop aangezien Ten Hag al eerder had aangegeven dat hij interesse had in Haller. Edit: januari was de maand met alle belangrijke wedstrijden. Daarnaast was Brobbey eerder dit jaar niet in staat om 90 minuten te spelen.

3 mei 2021 om 14:29

Als Haller volgens jou als paniekaankoop is gekocht om het kampioenschap veilig te stellen, en Ajax is kampioen geworden. Dan kan je toch stellen dat hij als aankoop toch geslaagd is?

Wie rekent zich er rijk op dat Haller er een aantal in de champions league in gaat leggen dan? Tadic had toch ook geen hoog moyenne in de PL en was toch uiterst effectief in de CL. Haller scoorde er wel op los in de BL of telt dat niet?

3 mei 2021 om 14:51

Nee. Veel te duur voor wat hij laat zien. Hij maakt 1 doelpunt per 151 minuten in de eredivisie. Dan ga je me toch niet vertellen dat de recordaankoop van Ajax geweldig speelt. Terwijl de man is gehaald voor zijn doelpunten? Te traag en heeft een draaicirkel van een vrachtwagen. Vrij lastig als je 85 minuten lang in het strafschopgebied van de tegenstander staat..

3 mei 2021 om 12:37

Haller moet volgens de kenners elke wedstrijd met een omhaal scoren, misschien is hij dan goed genoeg als wisselspeler.

3 mei 2021 om 12:46

Onzin, een fatsoenlijke kaats is toch niet teveel gevraagd? Gisteren sprongen alle ballen weer van zijn voet. Zijn rendement is vooralsnog prima, maar het moet voetballend gewoon beter als je volgend seizoen in Europa een rol van betekenis wilt gaan spelen.

3 mei 2021 om 13:06

Prima joh, van mij mag de bal 20 keer van zijn voet vliegen. Als hij zulke statistieken heeft doe ik niet moeilijk. We kunnen ook een prima Donna in de spits zetten. Mooie kaats naar links en rechts, maar 0 goals. Mag jij kiezen.

3 mei 2021 om 13:34

Als je ziet hoeveel kansen Haller nog mist, dan is het echt geen bijzondere afmaker hoor. Een beetje normale spits legt er bij Ajax minimaal 20 a 30 in. Dus ik vind je voorbeeld niet echt opgaan. Denk zelfs dat een spits als jorgensson er nog 20 inlegt als die basisspeler van Ajax zou zijn. Je komt gewoon veel in de mogelijkheden om een goal te maken.

3 mei 2021 om 14:29

Hij loopt bijna 1 op 1! En dat terwijl hij zich moest aanpassen om hier te leven zonder familie. Hoeveel meer moet hij nog doen?

3 mei 2021 om 14:48

Voetbal is meer dan alleen een bal aantikken. Ook al kaatst Haller slecht af en toe dan nog houdt hij steevast 2 verdedigers bezig, 2 verdedigers die dus geen rugdekking elders kunnen geven. Hierdoor krijgen andere jongens meer ruimte waardoor zij gevaarlijker worden. Denk bijvoorbeeld aan het doelpunt recent waarbij Haller de bal laat lopen voor Klaassen waardoor hij kan scoren in een leeg doel. Door het positioneren, goed timen van zijn loopactie neemt hij bewust Martins Indi mee. Die daardoor ook niet bij de bal kan. Dat soort momenten worden niet meegenomen in de statistieken, maar doet hij dat niet kan Klaassen niet scoren. En als je het dan zo graag of statistieken wil hebben. Met deze moyenne gaat hij jouw vereiste mijlpaal makkelijk halen. Je vergeet dat hij pas in januari is gekomen.20 wedstrijden voor Ajax, betrokken bij 18 goals. Is dat echt zo'n schande!?

3 mei 2021 om 15:16

Je bent te snel tevreden vind ik. Ik denk namelijk (weet het eigenlijk wel vrij zeker) dat Brobbey er niet minder had gemaakt mocht hij die wedstrijden gespeeld hebben. En ja, in de Eredivisie kom je er wel mee weg. De kansen blijven toch wel komen. Maar straks in de Champions League krijg je veel minder kansen. Dan is het gewoon van belang dat je spits een bal weet vast te houden (zodat je kunt doorvoetballen) en goed in de combinatie is. Dan gaat het namelijk om details.
Ik vind de kritiek soms ook iets te fors, maar je mag best wat meer eisen van je recordaankoop hoor.

3 mei 2021 om 20:35

Jij stelt eisen gebaseerd op je voorspelling. Zo kun je elke speler afschrijven. Houd het bij de huidige feiten. Ik kan namelijk niet nu al (on)tevreden zijn over volgend seizoen. Ook weet je niet hoe Brobbey het had gedaan, dat is makkelijk scoren van jou. Haller is niet degene die de transfersom bedenkt. Feit is dat hij het statistisch uitstekend doet in zijn eerste half(!) jaar. Stop eens met het afschrijven van spelers in hun eerste seizoen. Als dat de gang van zaken zou zijn hadden jongens als Blind, Zlatan, Vertonghen etc. nooit zulke successen behaald bij Ajax. Die begonnen nog slechter.

3 mei 2021 om 15:44

Haller is de laatste weken wat ongelukkig maar ondanks dat hij niet in vorm is, is hij wel heel vaak betrokken bij doelpunten. Vooral zijn lengte en kracht zijn een enorme toegevoegde waarde. Met Tadic in de spits mis je een speler die het centrale verdedigers in duels en koppend lastig kan maken. Hij doet dat wel waardoor in 50/50 situaties in het strafschop gebied het kwartje vaak de goede kant op valt.
Daarnaast zie je dat hij gewoon uitstekend kan voetballen en veel meer talent heeft dan bijvoorbeeld Traoré die een hele matige motoriek heeft.

3 mei 2021 om 16:34

Totaal geen bijzondere statistieken als spits van Ajax. Daar krijg je zoveel kansen dat je er prima elke wedstrijd 1 kan maken. Ajax is gewoon zo goed dat Haller er prima kan renderen. Als hij bij Feyenoord zou spelen had hij er denk ik nog geen 5 gemaakt. Hij is zeker geen miskoop, maar hij heeft Ajax geen kampioen gemaakt zoals weleens wordt beweerd. Ben heel benieuwd wat hij volgend jaar in de CL kan laten zien.

3 mei 2021 om 18:24

"Daar krijg je zoveel kansen dat je er prima elke wedstrijd 1 kan maken." Dat is wel stevig overdreven hoor, dat is dus meer dan 34 doelpunten in een volledig seizoen, dat is vanaf de jaren '70 welgeteld drie keer voorgekomen (door niet de minsten: Van Basten, Kezman en Suarez). Dus ja, het kan opzich wel maar er is niks standaard aan, dat is gewoon zeer uitzonderlijk.

5 mei 2021 om 02:36

Als Ajacied zijnde vindt ik hem te houterig, daarbij niet hongerig genoeg ogen.. maar goed, ik zal het fout zien, statistieken spreken voor zich..

Mooi al dat buitenlandse aandacht. Ook mooi dat Alvarez er goed opstaat in Spanje en Haller gevolgd in Frankrijk. Biedt weer mogelijkheden dat deze 2 kanjers ook straks voor mooie prijzen weggaan. Als Alavrez volgend seizoen goed speelt in de CL dan weer kassa

Ongebruikelijke beelden? Bij elke kampioen in Europa staat er een plein vol. Dat is echt niet iets dat alleen bij Ajax gebeurt. Mensen hebben massaal een "schijt-aan-de-overheid-mentaliteit". Dat is bij lange na niet exclusief voor voetbalsupporters. Het valt me sowieso op dat de schuld heel erg snel komt te liggen bij de groepen die heel lang het meeste hebben moeten opgeven. Ze weten het allemaal wel leuk te draaien om het niet over het hopeloze corona-beleid te hoeven hebben.

3 mei 2021 om 12:24

Precies. Geen toeschouwers meer bij het voetbal in de buitenlucht maar wel bij het songfestival wat een indoor event is. Niemand die het begrijpt.
De enige vraag die men zou moeten stellen, waarom kunnen Israel, de UK en de VS het wel en wij niet? Wat is nou het grote verschil in het leiderschap in die landen en de onze? Waarom lopen wij zo hopeloos achter op die landen?

3 mei 2021 om 12:27

Omdat ze daar een stuk egoïstischer zijn, met een stuk minder zijn, veel meer betalen per vaccin en meer schimmige deals sluiten.

3 mei 2021 om 12:31

Minder mensen in de UK? Minder mensen in de VS? En wat bedoel je met schimmige deals? Wij hadden als Nederland als een van de eerste deals, Israel heeft zijn deal pas in begin december gesloten. Meer betalen per vaccin is wellicht waar maar waarom zou je als overheid een paar euro per vaccin willen besparen als er zoveel economische schade is? Is dat verstandig beleid? Mogen mensen daarom nu niet naar het voetbal? Leuk verhaal van je maar helaas niet de waarheid.

3 mei 2021 om 12:40

1) in Europa wonen er 750 miljoen mensen, in het UK minder dan 70 miljoen en in de USA minder dan 330 miljoen. 2) En schimmige deals inderdaad met onder andere Pfizer waar er teveel betaald werd voor vaccins. Je moet er maar eens wat over opzoeken want ik ga hier geen volledige boeken omtrent het onderwerp neerpennen. 3) Israël vaccineert ook Israëli’s, want de Palestijnen die hebben het helaas wat minder op dat vlak. En als Duitsland zin zou hebben dan zouden ze hoogstwaarschijnlijk wel ongeveer op hetzelfde niveau zitten als de USA en Israël. Alleen krijgen in Europa kleinere landen zoals Nederland België en Luxemburg ook gewoon netjes hun vaccins. En hetzelfde geldt voor de minder rijke landen van Europa. Want omdat we het binnen Europa vrij netjes doen qua verdeling en qua aankopen gaat het hier een beetje trager inderdaad.

3 mei 2021 om 12:55

1) In Nederland wonen maar 17 miljoen mensen. De UK viel tot 1 januari nog altijd onder de Eu.
2) Israel kocht zijn Pfizer vaccin begin december, een partij die eerst aan de Eu was aangeboden maar men vond die te duur.
3) Nederland had als eerste vaccin besteld, we krijgen ze juist later omdat men later besloot deze bestelling aan de Eu te geven die ze verdeeld.

Het heeft niets met netjes doen te maken. Het zijn gewoon blunders. Blunders waar von Leyen haar excusess voor gemaakt heeft. Teveel sturen op kosten terwijl de economische schade groter is.
Teveel kijken naar Frankrijk en Sanofi en daarom niet extra van Pfizer af willen nemen terwil de hondeden miljoenen extra vaccins in december konden leveren. Pas nu is men om en zijn er 1,8 miljard Pfizer vaccins besteld voor de komende jaren. In de EU moet het eerst falikant fout gaan voordat men het beleid van de top drie volgt. Gewoon zeer zwak leiderschap waarvoor de burgers nu de prijs bealen. En dan wijzen naar Ajax als wat jonge mensen in de buitenlucht de titel vieren.

3 mei 2021 om 13:12

Het gaat over Europa. Niet over Nederland. Dus geen idee waarom je heel de tijd over Nederland begint. En leuk hoor dat Israël maar dat is dan ook zowat het enige land in het midden oosten dat beschikbaarheid heeft tot grote hoeveelheden vaccins. En alle data van uit hun nationale gezondheidsdatabank wordt aan Pfizer gegeven. Ook leuk qua privacy. Als jou idee ervan was uitgevoerd dan hadden rijke en grote landen nu een hoge vaccinatiegraad en armere en kleinere landen weinig tot geen. Dan liever zoals nu eerlijk gezegd.

3 mei 2021 om 13:48

Ik woon in Nederland. Ik ben Nederlands staatsburger. In de Nederlandse eredivisie is Ajax dit weekend Nederlands kampioen geworden zonder het thuis publiek. Op het Nederlanse Ajax is nu kritiek omdat de Nederlandse fans na afloop buiten even de titel kwamen vieren op Nederlands grondgebeid.
Ik heb inderdaad liever een hoge vaccinatie graad in Nederland dan in landen waar ik niet woon en ook geen familie heb. Dat heb je goed gezien. Dat doen we verder met alles, onderwijs, zorg, scholing, sociaal vangnet, pensioen, uitkeringen.
Altijd kijken we eerst naar Nederland en daarna na de rest. Behalve nu dan, met Corona. En waarom? Geen idee, andere landen doen dat niet en die doen het vele malen beter dan Nederland.

3 mei 2021 om 14:29

Lekker egoïstisch zijn, is natuurlijk ook altijd een optie.

3 mei 2021 om 14:32

Elk mens is egoïstisch, Lierse. Als jij morgen moet kiezen tussen jezelf eten geven of eten kopen voor je buren, kies je ook voor jezelf. Of ga je jezelf uithongeren voor je buren?

3 mei 2021 om 16:22

Waar slaat dat nou weer op? We zijn een land, het is toch niet meer dan logisch dat we eerst voor onszelf zorgen? Het is heel makkelijk om een toetsenbord held te zijn maar ook jij hebt geld dat je niet perse nodig hebt om te overleven. Dat sta jij toch ook niet af aan iemand op deze wereld die het minder heeft, of wel? Sowieso is Pfizer voor arme landen te duur en hebben ze de infrastructuur (mobiele vriezers) er niet voor. Dan kan je ze beter Sputnik leveren. Of in ons geval Astrazenica en Janssen als je die zelf niet meer gebruikt. Of nog beter, geef ze geld om het zelf te regelen. Je kan overigens zelf doneren bij Curavac. Ik ga er vanuit dat jij nog vanmiddag al je spaargeld overmaakt, want jij bent niet egoistisch toch?

3 mei 2021 om 12:39

Precies, ze hebben kennelijk de beelden in Milaan niet gezien. Daar stonden nog veel meer mensen op straat.

3 mei 2021 om 12:56

Let wel, in Milaan stonden er alleen supporters - iets wat je moeilijk kan tegenhouden - terwijl Ajax de mensenmassa juist opzocht door er zelf met de selectie en schaal naartoe te gaan. Dat gebeurde in Milaan toch niet en is wel iets om de club te verwijten.

3 mei 2021 om 14:34

Je blijft maar jammeren hierover. Gisteren plaatste je een soortgelijke reactie zelfs onder een topic dat er niets mee te maken had! Ajax deed gisteren het minst slechte: ze lieten de schaal zien, bleven even staan en vroegen de mensen toen om weg te gaan. Als ze dat niet hadden gedaan, wie weet tot hoe laat ze waren gebleven? Heb je ook zo lopen jammeren op Koningsdag? Toen alle parken en stranden vol waren? Of bewaar je dat alleen voor Ajax?

3 mei 2021 om 15:12

Als je het wil weten: ja, ik had soortgelijke gedachten over Koningsdag, het geplande 538-feest en drukke parken en stranden. Ook over een drukbezochte eerste training van Feyenoord en het gedrag van een aantal medesupporters eerder dit seizoen trouwens. Lijkt me ook niet gek dat ik hierop inga, in het artikel staat nota bene Over het gedrag van Feyenoordsupporters eerder dit seizoen gesproken: laat ik even voor de grap een topic daarover erbij pakken nu jij mij hypocrisie verwijt (koste me hooguit 10 seconden googlen). Grote ophef over â€ëœgã£âªnante coronatoestanden' bij Feyenoord - FC Twente https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=377367 Jij zei toen het volgende: Kyle6620 september 2020 om 16:30 Als ze bij mijn club hetzelfde doen, mag er van mij ook worden gestraft. Vertel me Kyle, wat was er gisteren dan precies beter aan het 12.000 feestende Ajacieden , gestimuleerd door vuurwerk en selectie en staf die de schaal kwamen laten zien? Wat maakt het feestje van Ajax zo anders dat je radicaal van mening bent veranderd, afgezien dat dit nog massaler was dan destijds het gezang bij Feyenoord en bovendien nog door staf en selectie werd aangemoedigd door het feestje mee te vieren? Waarom zou ik dit niet mogen afkeuren, zoals ik eerder ook het 538-feest heb afgekeurd? Je bent zeker de onredelijkste niet Kyle, en ik kan je mening vaak wel delen, maar je hebt een behoorlijke blinde vlek wanneer het om je eigen club gaat.

3 mei 2021 om 15:19

Nee, natuurlijk zocht de selectie van Inter de supporters niet op, zij hadden immers niet zelf gespeeld en werden kampioen omdat Atalanta puntverlies leed. Dat lijkt me dus sowieso een onlogische vergelijking. Een deel van de supporters zal elkaar te allen tijde opzoeken en de straat op gaan, of naar het stadion, of wat dan ook. Dat gebeurde bij Rangers, bij Ajax, bij Inter en het zal bij alle andere toekomstige kampioenen in elk Europees land eveneens gebeuren. Die bloedfanatieke lui ga je toch niet tegen houden. Ik weet niet of Ajax dit nou beter had kunnen aanpakken eigenlijk. Ja wellicht door vooraf iets virtueels online aan te kondigen en te zeggen dat de selectie absoluut niet buiten zou komen ofzo. Maar nu al dat volk er al was lijkt het me misschien de beste keus om even die schaal te laten zien en daarna die lui weg te sturen. En laten we wel wezen, in Eindhoven, Alkmaar, Rotterdam, of waar dan ook was het er exact hetzelfde aan toegegaan hoogstwaarschijnlijk, ook in Leeuwarden zagen we dit bij de titel van Cambuur. Is het heel verstandig? Nee, dat absoluut niet; ik keur het persoonlijk ook zeker af. Maar het verbaast me geenszins dat het toch gebeurt eerlijk gezegd.

3 mei 2021 om 15:57

Wellicht heb je gelijk en was het elders ook gebeurd, maar dat zullen we vooralsnog niet weten en in het geval van Eindhoven, Alkmaar en al helemaal Rotterdam sowieso niet. Bij Ajax hebben we het gezien en kunnen we het met zekerheid zeggen, vandaar dat ik het van die club benoem. Ik vind het gewoon geen slimme actie, vergelijkbaar met het plan van een groot 538-feest op koningsdag.Kijk, dat je die mensen niet tegenhoudt snap ik enerzijds nog wel, al had je zo'n parkeerdek volgens mij ook nog wel af kunnen sluiten (ligt denk ik vooral een verantwoordelijkheid bij de gemeente). Dat lijkt me echter nog geen reden om ze dan maar precies het feest te geven wat ze willen. Dat is haast een vrijbrief aan mensen om maar te doen wat ze willen, zolang er maar voldoende dreiging van je groep uitgaat. Ik begrijp dat de ME eropaf sturen het andere uitsterste is en dat dat al helemaal niet wenselijk zou zijn geweest, maar Ajax had er zelf niet bij betrokken moeten raken. Door de schaal te tonen en mee te gaan feesten hebben ze die massale viering mede gefaciliteerd. Bedrijven die voor tientallen / honderden mensen een illegaal feest organiseren krijgen (terecht) hoge boetes. Dan wringt het wel als zij nu moeten aanzien dat een bvo wel even met 10000 fans hutjemutje een feestje mag vieren.

Als ik Ajax was zou ik alvast wat (buitenlandse) spelers vakantie gunnen. Na Feyenoord gaat het nergens meer over en een week extra vakantie doet de buitenlandse spelers vast goed. Geef Taylor, Hansen en nog wat talenten de kans aan de hand van Klaassen. Misschien juist tegen Feyenoord om te zien uit wat voor hout ze gesneden zijn.

"álvarez presteerde beduidend beter in zijn tweede seizoen in de Johan Cruijff Arena, daar hij dit seizoen twee keer scoorde en twee assists gaf."

Mag toch hopen dat dit er niet zo stond..
Hij staat op een positie dat hij met 0 goals en 0 assists prima belangrijker kan zijn dan dat hij 5 goals en 5 assists heeft.

3 mei 2021 om 13:11

Ik vind wel vaak dat daar erg overdreven over gedaan wordt, ik hoor bij VI ook vaak zeggen dat een middenvelder bij een topclub eigenlijk altijd wel 5-10 goals moet maken. Daar ben ik het echt niet mee eens, zoals jij al zegt denk ik dat Alvarez dit seizoen met verdedigende acties 5-10 goals voorkomen heeft wat voor zijn positie veel belangrijker is dan het maken van een doelpunt. Tuurlijk is het mooi meegenomen als een verdedigende middenvelder een doelpunt kan maken, zoals Casemiro bij Madrid, maar laat een verdedigende middenvelder zich lekker focussen op het verdedigen en laten we hem niet beoordelen op het aantal goals wat hij gemaakt heeft.

haller heeft in korte tijd toch redelijk zijn waarde bewezen voor dit Ajax
Klaassen meteen belangrijk dit seizoen na zijn terug komst
verder gewoon prima seizoen voor Ajax
zullen de komende jaren wel kampioen blijven worden
er is niet echt een club die met hun mee kan

verder te hopen dat ze meer in de CL kunnen betekenen
en jammer dat dit seizoen het tegen Roma niet lukte want die had je eigenlijk in je broekzak zitten

Valt mij op dat als Cambuur een feestje viert dan hoor je niemand totdat Ajax hetzelfde doet want dan zijn de rapen pas echt gaat, selectieve verontwaardiging heet zoiets

Tadic is gewoon de man. Ook Blind was goed, en vooral Martinez is zo geweldig gegroeid.
Wat is die goed zeg. Zit overal tussen, is verdedigend ijzersterk en is goed in de passing.

Die gaat heel veel geld opleveren wanneer die vertrekt.
Haller is gewoon een erg matige voetballer gebleken. Door zijn lengte scoort hij nog, maar doen alsof hij in de speeltuin zit...nou nee...verre van zelfs!

Davy is een harde werker en strijder met een matige 2e seizoenshelft qua spel. Qua goals niet gelukkig.
Heel blij met de 35e schaal alweer! Op naar de 40!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren