Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Het zou mij niet verbazen als Stekelenburg op het EK eerste keeper is’

Laatste update:

Sander Westerveld zou er niet van opkijken als Maarten Stekelenburg komende zomer op het EK onder de lat staat bij het Nederlands elftal. Die uitspraak doet de voormalig doelman in een uitgebreid interview met Voetbal International. Bondscoach Frank de Boer haalde Stekelenburg na een afwezigheid van drieënhalf jaar weer bij Oranje, waar hij de concurrentiestrijd aan zal moeten gaan met Jasper Cillessen en Tim Krul.

Hoewel Cillessen een streepje voor lijkt te hebben bij De Boer, sluit Westerveld niet uit dat Stekelenburg komende zomer het doel van Oranje verdedigt. Westerveld kwam zelf tot zes interlands en nam deel aan de EK's van 2000 en 2004. "Het zou mij niet verbazen als Frank de Boer hem eerste keeper maakt, want in potentie is dat de ideale keeper", vertelt de oud-doelman tegenover het weekblad. "Die heeft alles. En wat hij nog meer voor heeft op Cillessen: hij heeft een WK-finale gespeeld. En hij heeft lengte (Stekelenburg is 1.97 meter lang, red.), daarin ligt hij misschien net iets voor op Cillessen."

Stekelenburg was de doelman van Oranje tijdens de WK-finale van 2010, toen hij van toenmalig bondscoach Bert van Marwijk de voorkeur kreeg boven Sander Boschker en Michel Vorm en met Nederland als tweede eindigde. "Cillessen was voor mij altijd de ideale eerste man, maar nu is de situatie een beetje veranderd doordat Stekelenburg weer aan spelen is toegekomen", gaat Westerveld verder. "En als hij fit is en het laat zien in wedstrijden bij Ajax, zoals hij dat nu doet, dan kun je hem zonder problemen erin gooien."

Mochten alle doelmannen fit zijn, verwacht Westerveld echter wel dat Cillessen tussen de palen staat bij Oranje. De ervaren doelman geldt sinds een aantal weken weer als vaste waarde bij Valencia, waar hij dit seizoen lange tijd moest toekijken door blessureleed. "Ik denk dat hij op dit moment de meest complete keeper is, ook met het oog op de toekomst. En hij heeft bij het Nederlands elftal eigenlijk altijd voldaan, ook al speelde hij niet bij Barcelona. En nu speelt hij bij Valencia sinds een paar weken weer, dus ik hoop dat het op tijd is. Als alle keepers fit zijn, is Cillessen mijn eerste keeper."

Wie moet volgens jou de eerste doelman worden bij Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat de zin in de titel alles zegt over de huidige staat van de Nederlandse keepers. Er is gewoon geen keeper van topniveau uit Nederland. Stekelenburg, Cillessen en Krul zijn de 3 beste keepers. De een is 2e keeper van Ajax, de andere van Valencia en de andere speelt in de Championship..

23 maart 2021 om 11:35

Tsja, als we zo breed in de keepers zaten als in de centrumverdedigers, dan was er inderdaad niet zo veel aan de hand geweest. Het zegt genoeg dat Stekelenburg na een paar wedstrijdjes bij Ajax waarin hij nauwelijks heeft hoeven ingrijpen plotseling alweer genoemd werd: dat is niet omdat mensen Stekelenburg zo graag ophemelen, maar omdat de alternatieven gewoon ontzettend discutabel zijn. Mits in vorm zou Cillessen zonder twijfel de beste keuze moeten zijn, maar zelfs die luxe is Oranje niet gegund.

23 maart 2021 om 11:59

Maakt niets uit wie er keept. Gewoon lootjes trekken,of Krul gunnen om ook eens vaste keeper te worden op een toernooi. Cillessen en Stekelenburg waren dat al.

23 maart 2021 om 13:09

Stekelenburg zorgt er bij Ajax voor dat helemaal niemand het nog over Onana heeft. Dat is op zich al een prestatie.

23 maart 2021 om 13:12

Dat ligt aan het elftal dat ervoor staat, niet zozeer aan Stekelennurg. Ik denk dat Scherpe hetzelfde gepresteerd had.

23 maart 2021 om 11:38

Toch zijn het alledrie geen verkeerde keepers. Al vraag ik me af hoe explosief Stekelenburg nog is. Die is tot op heden nauwelijks getest. En als ik dan moet kiezen tussen Cilissen en Krul, dan ga ik liever voor een keeper met uitstraling. (krul) En die keept ook nog eens wekelijks.

23 maart 2021 om 11:55

Helemaal mee eens. Gaat natuurlijk nergens over dat Stekelenburg nu überhaupt bij de selectie zit. Hij speelt 6 wedstrijden waarin hij amper wat te doen krijgt. Heeft met zijn reddingen nog geen enkele wedstrijd gewonnen voor Ajax. Is echt korte termijn denken van De Boer. Is een Drommel of Bizot dan zoveel slechter om als 3e keeper mee te nemen naar een EK? Juist vanuit lange termijn visie is het ideaal om die jongens te laten ruiken aan een eindtoernooi.

23 maart 2021 om 12:18

Onana is een fantastische keeper maar het valt me wel op sinds Stekelenburg op doel staat er bijna geen tegentreffers vallen. Misschien zet hij ze achterin goed neer

23 maart 2021 om 12:24

@melvin, of met het feit dat hij pas 6 wedstijden gekeept heeft tegen respectievelijk Pec, Ado, Young Boys 2x, Groningen en Psv....

23 maart 2021 om 12:57

Viscaaa ohja? En Scherpen heeft 2 keer tegen Lille gekeept?...en volgens mij heeft Stekelenburg ook gekeept tegen AZ, PSV en Heerenveen in de beker. Je plaats t dus onzin.

23 maart 2021 om 14:57

Natuurlijk is het korte termijn denken. Maar het gaat ook om de korte termijn, het EK is nog maar een paar maanden verder op.
Bizot zou gezien zijn leeftijd ook alleen een korte termijn oplossing zijn, die is immers ook al 30, en maakt zeker niet het beste seizoen door.
Drommel had ik wel begrepen als die mee was gegaan, maar die speelt ook zeker geen constant seizoen, dat je dan iemand mee neemt die er tot nu toe nationaal en internationaal (waar hij echt wel iets te doen kreeg) bij Ajax direct staat vind ik ook geen hele rare gedachte.
Het voornaamste probleem is dat hij uberhaupt in aanmerking komt voor een plaats in de selectie. De huidige nummers 1 en 2 voor de plaats onder de lat zijn aardig maar ook geen top (de ene heeft het moeilijk genoeg om in spanje in de basis te komen en de andere doet het goed, maar wel op het 2e niveau in Engeland).

24 maart 2021 om 08:21

@mentalist. Prima dan zijn het vijf wedstrijden meer, en wat heeft hij daar laten zien? Niet bijster veel bijzonders. En alsof Heerenveen uit in de beker zo'n lastige pot voor Ajax was.. Die hadden ze zelfs op blote voeten nog gewonnen.

23 maart 2021 om 12:05

Stekelenburg heeft 1 groot ding voor op eventuele andere 3e keepers (bizot, Bijlow, Drommel): hij heeft ervaring. Hij laat zich niet gek maken, kan coachen en heeft hier autoriteit in. Speelt nu met Timber, Rench en Schuurs voor zich, dat zijn talenten maar geen gearriveerde verdedigers ofzo. En toch staat het wel stabiel. Dus ik snap zijn selectie in die zin wel. Dat eerste keeper verhaal, daar geloof ik niet in.

23 maart 2021 om 12:12

Het zou me ook niet verbazen idd net zoals het me niet zou verbazen als Babel straks in de basis staat

23 maart 2021 om 12:21

En wat het nog vervelender maakt, is dat er ook bar weinig talent achter zit.

23 maart 2021 om 12:55

Want Bijlow, Scherpen en Drommel zijn geen talenten? Hou op hoor met je bar weinig talent

23 maart 2021 om 13:09

Scherpen en Drommel....hou op hoor....

23 maart 2021 om 14:53

Klopt, maar ik vind de keuze voor ervaring dan wel weer logisch, daar hebben ze dan nog wel een streepje voor ten opzichte van redelijk gelijkwaardige jongere alternatieven.

Stekelenburg is verbazingwekkend goed bij Ajax, zijn uittrappen zijn loepzuiver, straalt rust uit en pakt regelmatig die ene bal die op de goal komt. Voorzetten, daar heeft hij moeite mee, dus je moet tegen een tegenstander die daar sterk in is misschien voor een ander kiezen en zo wat specifieke kwaliteiten kiezen voor op goal.

Qua meevoetballend vermogen, ervaring en rust zit je bij Stekelenburg dan erg goed.

Cillissen moet toch gewoon keepen. Lijkt me geen discussie punt

23 maart 2021 om 11:43

In zijn hele loopbaan is Cillessen nog geen drie volledige seizoenen eerste keeper geweest bij een team, voldoende voer voor discussie dus.

23 maart 2021 om 11:45

Als Stekelenburg nu de voorkeur krijgt op het EK boven Krul en Cillessen dan zou ik er niet raar van opkijken als die voortaan bedanken voor Oranje. Net als Weghorst overigens.

23 maart 2021 om 11:57

@skede, zo ver zou ik niet willen gaan, maar het is vooral een lange vinger naar het jonge keepersgilde zoals Bizot en Drommel. Nu worden ze gewoon weggezet voor een 38 jarige veteraan die in 6 wedstrijden 4 ballen tegen heeft gehouden. Dit kan De Boer toch nooit goed uitleggen

23 maart 2021 om 12:41

Marco Bizot is 30 jaar en gaat nooit het niveau aantikken wat Stekelenburg ooit heeft aangetikt. Dat hij geselecteerd zou worden slaat ook nergens op, gewoon een hele instabiele keeper waar je nooit ècht op kan vertrouwen. Drommel daarentegen, had je bij de selectie kunnen nemen. Moeten verder ook niet doen alsof hij werkelijk de sterren van de hemel keept.

23 maart 2021 om 13:11

Jonge keepersgilde zeggen en dan Bizot noemen.....ok

23 maart 2021 om 14:26

Bizot is op dit moment wel beter dan Stekelenburg en daar gaat het om.

23 maart 2021 om 14:55

@viscaa

Dat kan prima, Bizot en Drommel moeten echt nog stappen maken en Stekelenburg is minimaal gelijkwaardig maar heeft dan nog ervaring als pluspunt.

En onderschat zijn voetballend vermogen niet, mij zul je niet vaak zien klappen voor een uittrap van een keeper, maar Stekelenburg heeft het aardig tot kunst verheven. Over het hele veld legt hij ze strak op de stropdas, dat is wel een kwaliteit die bij een voetballende ploeg als Oranje past.

23 maart 2021 om 14:56

@benzema.

Daar verschillen wij van mening, ik vind Bizot namelijk niet beter, eerder gelijkwaardig waarbij Stekelenburg een betere spelhervatting heeft.

23 maart 2021 om 15:08

@viscaa Ik vind het helemaal niet zo moeilijk uit te leggen eigenlijk.
Zo wie zo is Bizot niet jong, maar ook al 30.
Maar je hebt een keeper bij een top club die er nationaal en internationaal in top wedstrijden direct staat, een keeper uit de Nederlandse subtop die geen bijzondergoed jaar heeft of een keeper uit de Nederlandse middenmoot die nog heel veel fouten maakt.
Doe mij dan de ervaren keeper die er direct staat maar. Tegen Lille en Young Boys hield hij er toch ook gewoon een paar prima ballen uit.
Overigens heeft Stekelenburg dit seizoen door het dubbele programma van Ajax inmiddels 8 officiele wedstrijden meer gespeeld dan Cillessen.

23 maart 2021 om 16:32

@skede: Op grond waarvan zouden ze moeten bedanken? De beste keeper op dit moment keept, zo moeilijk is het niet toch?

Ik snap het echt niet. Wie kan nou zijn niveau inschatten? Niemand weet of die überhaupt nog fatsoenlijk kan keepen. Heeft al een paar jaar niet gekeept, zijn arbeidsethos lag nooit hoog (als je de verhalen moet geloven) en is nou ook niet bepaald foutloos gebleken afgelopen westrijden. Wat is het toch erg met ons gesteld, dat er serieus mensen hem al 1e keeper zien door een WK finale van voor de oorlog? Beetje voetballand zal ons toch niet serieus nemen. Wat een keepersprobleem hebben wij al jaren zeg.

23 maart 2021 om 11:34

Laat sinds de schorsing van Onana zien het niet verleerd te zijn. Eerste keeper van Oranje is wel overdreven, maar als tweede of derde keeper kan hij prima mee.

23 maart 2021 om 11:36

Maar wat laat hij zien dan? Ik kan me een redding bedenken tegen Groningen en that’s it. Voor de rest heeft hij amper iets te doen te gehad. Met zo’n solide verdediging voor ‘m kan iedereen bij Ajax keepen. Ik snap echt niet waarom hij bij Oranje zit. Dit kun je mijn inziens gewoon niet los zien van de voorkeur van De Boer om met mensen te werken die hij kent. En dat is echt zorgwekkend.

23 maart 2021 om 11:40

Hij is ook bijna niet getest. De verdediging van Ajax staat zo goed dat hij nauwelijks schoten te verwerken krijgt. Dus je moet hem beoordelen op weinig momenten. Die goal van Zahavi lag wel echt in zijn reach, dus dat was niet al te best. Voor de rest heeft hij het wel oké gedaan, maar inderdaad veel te weinig om zijn niveau in te schatten. Misschien dat Frank hem daarom meegenomen heeft.

23 maart 2021 om 11:42

Haha afgelopen jaren had Ajax altijd grote problemen toen de 2e keeper er in kwam in de persoon van Lamprou of Varela. Nu het goed gaat en de verdediging goed georganiseerd wordt is het plotseling geen verdienste van de keeper meer, terwijl het zelfs stabieler staat dan met Onana. Je kunt het ook als kracht zien dat je weinig topreddingen hoeft te maken, omdat je je goed positioneerd. Van der Sar had daar ook een handje van. Goed door zijn eenvoud, niet omdat hij iedere wedstrijd een wereldredding had.

23 maart 2021 om 11:56

Hij laat zien zijn verdediging zo neer te kunnen zetten dat hij amper iets hoeft te doen. En laten we wel zijn, dat is een heel belangrijke kwaliteit en past precies bij oranje. Het spelletje snappen, voetballend mee kunnen doen en alles verdedigend op zijn plek hebben staan en je noemt eigenlijk alles waarin van der Sar uitblonk in al die jaren. Misschien was destijds Westerveld op de lijn wel een klasse beter, maar lang niet zo compleet.

23 maart 2021 om 12:25

Het zal altijd van twee kanten komen, de verdediging van Ajax heeft meer sturing nodig dan de verdediging van Oranje omdat de verdediging van Oranje gewoon beter is. Maar een verdediging waar verdedigers staan die kunnen verdedigen (in tegenstelling tot Veltman, Schuurs, Blind die daar afgelopen jaren stonden), scheelt nogal veel. Ik vind dat mensen Stekelenburg heel makkelijk omhoog praten terwijl hij in het buitenland overal mislukt is en nu bij een topclub ineens een topkeeper is omdat hij een paar wedstrijden op goal staat en niets hoeft te doen (en niet goed was bij de goal van Psv). Kom op, een beetje realisme mag wel. Onana is nog steeds 2 klasses beter,

23 maart 2021 om 14:58

@sinifr12

Het zijn niet veel momenten, maar de momenten dat hij er moest staan, stond hij er. Aan de bal, dat kom je bij Ajax & Oranje veel als keeper, laat hij zien heel veel kwaliteit te hebben. Ervaring is er daar een van.

23 maart 2021 om 15:20

Wat ik niet begrijp is dat De Boer dezelfde spelers op roept als Koeman, vaak dezelfde spelers die toen ook al niet in vorm waren of veel speelden. Bij Koeman was daar ook vaak kritiek op, maar in het geval van de Boer zou het zijn omdat hij die jongens toevallig kent.
Alsof de Boer de Jong beter zou kennen dan Weghorst.
Ik zou niet weten welke keeper er op dit moment beter is om mee te nemen. Je doet stekelenburg echt te kort als je zijn prestaties alleen aan de verdediging toe schrijft. Tegen Lille en Young Boys had hij zeker een bijdrage en ook tegen PSV hield hij Ajax een paar keer knap op de been.

23 maart 2021 om 19:46

Dat is nou precies het probleem van FdB inderdaad. Sommige betichten hem ervan dat hij Ajax spelers voortrekt als het gaat om wie er in oranje speelt. Ik denk niet dat dit bewust het geval is. FdB is gewoon een ontzettend behouden coach die geen nieuwe dingen durft te doen. Daarnaast heeft die veel liever mensen die hij kent dan talenten oid. Erg jammer, LvG probeerde in ieder geval nog iets nieuws met matig materiaal. FdB probeerd niets nieuws en laat matig materiaal, matig materiaal zijn zonder dat er een goede gedachte achter zit. Snel op zoek naar een nieuwe coach! Hoogstwaarschijnlijk direct na een teleurstellend ek

23 maart 2021 om 11:35

Muah is toch niet zo gek wat hij zegt? Als Stekelenburg nog belangrijk kan zijn bij Ajax de komende periode waarin ze mogelijk nog het e.e.a. in de EL presteren en Cillessen keept helemaal niet dan lijkt het mij ook een logische optie.

23 maart 2021 om 16:00

Cillessen staat gewoon basis bij Valencia, zal ook gewoon tot het eind van het seizoen alles spelen (wel enkel La Liga uiteraard - geen Europees voetbal). Ik denk niet dat Maarten eerste doelman zal worden hoor, niet als Cillessen fit is in ieder geval.

23 maart 2021 om 18:51

Het grappige van Sander westerveld zijn reden (Maarten speelde een wk finale) en lig dus voor op.. maar vergeet hij dat cillissen 4 jaar later een wk halve finale en finale om 3e plek heeft gespeeld? 😅

Moet eerlijk bekennen dat ik het apart blijf vinden. Hij heeft nu 5 wedstrijden gespeeld in 6 jaar en mag weer opdraven. Hij speelt inderdaad steady maar heeft 4 ballen welgeteld op doel gehad. Persoonlijk zou ik pasveer ofzo de kans gegeven hebben. Speelt al 2 jaar constant.

Zou eerder cillisen eruit gooien omdat hij nooit speelt dan (ondanks dat hij de beste keeper is in mijn ogen in nl momenteel)

23 maart 2021 om 11:38

Misschien maar eens leren tellen. Stekelenburg heeft sinds februari 13 wedstrijden gespeeld. Het feit dat hij bijna geen doelpogingen tegenkrijgt kun je ook als kracht zien, want blijkbaar organiseert hij zijn verdediging heel goed. Maar ja dan moet je iets verder kijken dan je neus lang is.

23 maart 2021 om 11:43

Haha kom op Master D. Zo'n redenering kun je toch niet menen? 'Hij zet zijn organisatie blijkbaar goed neer en dus heeft hij weinig te doen'. Nee, hij is gewoon nauwelijks getest tot nu toe bij Ajax omdat Ajax altijd de bovenliggende partij is en 3/4 van de tijd balbezit heeft. En dus is het gewoon vreemd om hem na 13 wedstrijden zoals je zegt opeens wel op te roepen terwijl er jarenlang niemand vond dat hij erbij moest toen hij bij Everton op de bank zat.

23 maart 2021 om 11:49

Ik snap dat hij er bij zit, niet minder en niet meer. Wij hebben gewoon zwakke keepers. Vanuit het rijtje Padt, Bizot, Drommel, Zoet, Bijlow, Marsman, Pasveer en Stekelenburg is het mij om het even wie je kiest als 3e doelman. Ze hebben allemaal hun negatieve kanten (bij Stekelenburg zijn speeltijd in de laatste 10 jaar) en hebben allemaal ook redenen waarom je ze wel kan nemen. Ik kan begrijpen waarom Stekelenburg er bij zit. Echter als de Boer voor Drommel had gekozen had ik ook niet met opgetrokken wenkbrouwen gezeten.

23 maart 2021 om 11:53

Niet mee eens. Scherpen kreeg er meteen 4 om de oren in de beker. Varela liet er 7 (!) door tegen jong utrecht toen hij getest werd voor een EL wedstrijd (waar hij ook 2 ballen door liet en stond te voetballen als mvogo in zijn eerste paar wedstrijden) en ook lamprou kreeg er direct 4 om de oren toen hij 1 keer moest invallen voor Onana. Die had nota bene de 18/19 verdediging voor zich met een Mazraoui, De Ligt, Blind en Tagliafico in top vorm. Stekelenburg straalt tov al die vliegenvangers hiervoor gewoon een bepaalde rust uit en hij zet de verdediging ook goed neer. Rensch en Timber komen pas dit seizoen kijken op dit niveau bijvoorbeeld, dud het is echt niet zo alsof hij nou een enorm stabiele verdediging voor zich heeft.

23 maart 2021 om 12:30

@Master D, kijk daar ben ik het best over met je eens hoor. Maar het is toch heel bijzonder dat een keeper naar wie jarenlang niet is omgekeken, nu opeens mee moet ten koste van andere keepers die al die jaren wél gekeept hebben? En uiteraard: als Stekelenburg zijn niveau heeft van 2010 is hij de eerste die meegaat, maar hij heeft in die jaren daarna nergens laten zien dat dat zijn structurele niveau is. Nu komt hij per ongeluk in de basis bij Ajax, heeft echt oprecht niks bijzonders (kunnen) laten zien (rust uitstralen en een verdediging neerzetten kan Sander Boschker ook nog) en dan zou hij opeens een kandidaat zijn voor de nummer 1 positie onder de lat volgens Westerveld. Dat is echt een grote middelvinger naar Cillessen en Krul. Natuurlijk is de plek van 3e keeper in Oranje geen essentiële, maar ik vind de redenaties om hem er opeens maar bij te halen zo krom.

23 maart 2021 om 12:57

Ik denk dat we het wel redelijk eens zijn. Al is een verdediging goed neerzetten niet iedere keeper gegeven is mijn ervaring met reserve keepers bij Ajax. Wat dat betreft is het voorkomen van Stekelenburg nu wel prettig. Ik zou hem nu geen 1e keeper maken van Oranje maar ik sluit ook niks uit voor het EK. Ik zie het ook niet als middelvinger naar Cillessen, want juist Cillessen is altijd opgeroepen als ie fit was, ook toen hij jaren op de bank bij Barca en Valencia zat. Hij is de eerste die weet dat speeltijd niet zaligmakend is voor je positie in Oranje, anders had hij ook al 4 jaar geen duel meer gekeept voor Oranje. Krul heeft als nadeel dat hij op het 2e niveau keept. Als een Stekelenburg zich dan ook nog gaat onderscheiden in de EL (heeft hij nog niet gedaan tot nu) kan hij zomaar 1e keeper worden. Zoals al aangemerkt hoeft hij er van mij niet bij, maar ik sta er ook niet gek van te kijken. Drommel heeft talent, maar ook nog recent een ketser gehad. Pasveer keept fantastisch maar voor hem is Oranje nieuw en je weet niet hoe hij die druk verteert, terwijl Stekelenburg wel die ervaring heeft. Bijlow veel blessures wat een risico is. Zo valt er voor iedereen iets positiefs en negatiefs te zeggen. Het is lastig om daar dan rechtlijnig in te zijn. Ze hebben allemaal iets anders.

23 maart 2021 om 15:01

@skede

Hij heeft een terecht punt vind ik, hij wordt onder andere minder getest omdat hij heel goed aan de bal is, Ajax levert minder in vanuit spelhervattingen zelfs ten opzichte van Onana. Bij ballen die er net overheen vallen achterin staat hij vaak goed, vaak kwam het niet tot een kans omdat de spits er niet aan kwam.

23 maart 2021 om 15:06

@master D

Ik snap je punt in je tweede reactie, het is allemaal een beetje om het even, echter heeft Stekelenburg als voorsprong toernooi ervaring te hebben en überhaupt heeft hij veel ervaring.

Je moet verder naar types en specifieke kwaliteit kijken, Stekelenburg is heel erg sterk aan de bal en zwakker in de lucht. Speel je tegen een tegenstander waarbij je domineert wil je een voetballend sterke keeper, Drommel kan dit ook, maar is niet het tempo van bv. Ajax gewend wat ze bij Oranje ook spelen.

Cilessen zou normaal gesproken de meest complete moeten zijn en dus eerste keeper mits fit en dan wil je nog een optie die sterk is bij corners. Ik kan mij voorstellen dat Krul dat is aangezien hij in Engeland speelt, sowieso is hij een penalty killer, wat opzich al weer een extra specifieke kwaliteit is.

Zo moet je er een beetje naar kijken, buiten Cillessen springt er niemand echt uit, dus je kiest voor specifieke kwaliteiten, daarbij komt het voetballend vermogen en ervaring van Stekelenburg goed van pas.

23 maart 2021 om 11:39

Cillessen heeft na zn blessure gewoon een basisplek.
Pasveer heeft nog nooit iets laten zien op het hoogste niveau, sterker nog, hij heeft nog nooit op het hoogste niveau gespeeld.
Stekelenburg is nu gewoon constant bij Ajax, nog te weinig om hem echt te beoordelen, maar zal niet minder zijn dat Pasveer en heeft bewezen een stuk beter te kunnen dan Pasveer

23 maart 2021 om 11:39

Mi moet je de beste opstellen. Ook als die op de bank zit of weinig gespeeld heeft. Als het alternatief een ander is die elke week speelt maar nooit heeft laten zien dat hij op een hoger niveau ook kan keepen is de keuze voor mij eenvoudig. Doe mij maar de beste speeltijd is dan ondergeschikt..

23 maart 2021 om 11:44

Pasveer? Hou eens op. Het gaat ook over de rol als derde keeper, niet als eerste keeper. Om Pasveer nu nog een kans te geven in Oranje is te laat met het oog op het toernooi.

23 maart 2021 om 12:06

Het is inderdaad apart dat Stekelenburg na 6 wedstrijden waarin hij amper getest is meteen weer bij het Nederlands elftal zit. Dit is natuurlijk een verkeerd signaal naar de talenvolle Drommel en Bijlow, maar ook naar Bizot die er toch al een aantal jaar bij zit. Wel het vertrouwen houden in jongens als Babel en De Jong die niet presteren, maar niet in de eerder opgeroepen keepers. Ik begin toch steeds minder in De Boer als bondscoach te geloven.

Tegelijk is het natuurlijk wel zo dat er maar weinig keepers beter zijn als Stekelenburg in 2010 was. Dit was een van de betere keepers die wij in het Nederlands elftal ooit hebben gehad. Mocht hij dit niveau opnieuw halen, dan zou ik zijn uitverkiezing als eerste keeper snappen. Echter heeft niemand enig idee op welk niveau hij nu zit na 3 reddingen in 6 wedstrijden en 3 jaar op de bank bij Everton.

23 maart 2021 om 12:11

13 wedstrijden waarvan 12 in 2021.

Vooropgesteld: Als Stekelenburg daadwerkelijk 1e keeper wordt, dan hoop ik dat hij het fantastisch doet. Alles in het landsbelang, maar ik zou er wel van opkijken als het zo is. Cillessen en Krul zijn wat mij betreft de betere opties. Ik zou Stekelenburg dan 3e keeper maken voor de ervaring die hij heeft.

Ik zou wel graag Krul zien als eerste keeper.

Hij speelt bij Ajax, dus de kans zal wel groot zijn dat die speelt.

23 maart 2021 om 12:10

Precies! 1. Hij speelt 2. Bij Ajax. Denk daarom ook de beste eerste keeper op dit moment.

23 maart 2021 om 13:08

Exact, de enige keeper die nog in Europa actief is en dit seizoen met Ajax gewoon 3 prijzen kan pakken.

Zowel bij Ajax als bij oranje wil ik de beste keeper zien. Het maakt mij niet uit wie dat is. Dat was bij oranje voor mij Cillessen gezien het gebrek aan beter. Bij Ajax vind ik Onana echt een fantastische keeper en had echt mijn serieuze twijfels en zorgen over hoe goed Stekelenburg nog is maar eigenlijk merk ik onbewust dat ik als Ajax-supporter misschien nu nog wel rustiger op de bank zit met Stekelenburg op de goal. Bij hem zie je misschien minder spectaculaire atletische reddingen maar hij staat vaak op de goede plek en doet ook minder gekke dingen. Dat meelopen van Onana het middenveld in bij de opbouw werkt op mijn zenuwen. Onana kan misschien minstens technisch misschien beter meevoetballen maar de spelhervattingen van Stekelenburg zijn veel sneller (de bal na interceptie snel meegooien met de juiste man). Onana vertraagt het spel ook vaak omdat hij de vrije man niet of minder snel ziet en bovendien ook vaak tijdrekt. Ook Cillessen vind ik een onrustigere keeper dan Stekelenburg. Cillessen heeft bovendien een zeer matige trap. Ik hoor iedereen zeggen dat Stekelenburg nog geen bal heeft gehad maar hij speelt inmiddels al behoorlijk wat wedstrijden tegen tegenstanders van verschillende aard en kwaliteit waarin hij niet in de problemen is gekomen. Hoeveel foutloze wedstrijden moet hij nog keepen voordat men hem weer serieus neemt?

23 maart 2021 om 15:10

@redbaron

Je bent niet de enige, Stekelenburg heeft mij echt positief verrast, ik dacht dat we een groot probleem zouden hebben bij de afwezigheid van Onana, maar niets is minder waar.

Waar ik echt met open mond naar sta te kijken zijn de uittrappen van Stekelenburg, het is niet alleen dat de bal naar de juiste persoon op het juiste moment gaat maar ook heel erg nauwkeurig, begint mij echt op te vallen. En als het niet mooi kan, dan maar lelijk, dat doet Onana nooit.

Stekelenburg voorkomt vaak dat de tegenstander aan de bak komt, staat goed opgesteld, heb hem vaak op randje 16 zien voorkomen dat een tegenstander aan de bal kon komen.

Zou zo maar kunnen. We geen 1 echt goede keeper. Cilissen, Bijlow, Drommel, Krul en Stekelenburg zitten op dit moment allemaal op hetzelfde niveau. Stekelenburg keept gewoon prima de laatste wedstrijden, ookal wordt hij niet echt getest. Cilissen is lang geblesseerd geweest en weet mij in de laatste potten ook niet echt te overtuigen (eigenlijk nog nooit). Krul doet het prima maar speelt toch op het 2de niveau in Engeland. Drommel in potentie een geweldige keeper, nu nogal wisselvallig de ene wedstrijd is hij de motm zoals afgelopen weekend en de week ervoor blunder hij. En tja bijlow is altijd geblesseerd.

Ik snap de verontwaardiging niet zo goed van veel mensen.

Een talentvolle derde keeper meenemen is leuk voor de kwalificaties en de oefenwedstrijden, maar als je op het EK ineens een beroep moet doen op je derde keeper, heb je dan liever iemand die zijn eerste interland speelt en mogelijk de nodige zenuwen met zich meebrengt, of heb je liever iemand die het klappen van de zweep kent.

Indien de kwaliteit van de keepers nagenoeg gelijk is dan zou ik ook voor dat laatste kiezen.

Dat gezegd hebbende zou ik Stekelenburg niet als 1e keeper inzetten. Cillessen is al jaren de eerste keeper, en niemand is aantoonbaar beter dus ik zou hem lekker op goal laten staan. De verdedigers zijn ook gewend om met hem in hun rug te spelen.

23 maart 2021 om 13:13

Zou het niet zo zijn dat mensen zeuren omdat hij van Ajax is?
Ik zie 10 keer liever Stekelenburg op een WK als 3e keeper dan een jonge jongen. Stel je moet idd ineens een beroep op je 3e keeper doen dan staat daar gewoon ervaring. Geen trillend rietje die makkelijke ballen door laat door de zenuwen.

Wat een vreemd stuk dit, waarin Westerveld zich meerdere keren tegenspreekt. Ik zou op het EK Cillissen laten keeper, Stekelenburg 2e keeper maken (die kun je elk moment inzetten als dat nodig is, ook bij penalty's) en Bijlow of Drommel meenemen als 3e keeper om hen ervaring op te laten doen op een eindronde.

23 maart 2021 om 13:15

Een Eindronde is geen podium om mensen ervaring op te laten doen. Als je plots door omstandigheden je 3e keeper moet laten spelen dan 10 keer liever ervaring dan een jong broekie.

23 maart 2021 om 13:35

Je moet natuurlijk niet een 15 jarige mee nemen nee, maar we hebben het over 2 talentvolle keepers die in de ED hebben laten zien dat het op hun jonge leeftijd al goede keepers zijn. Ik snap dat mijn uitspraak komt in de tijd dat Drommel blunderde tegen AZ en Bijlow net terug komt van een blessure, maar het EK is pas over een paar maanden.

23 maart 2021 om 15:12

Die eerste twee ben ik het mee eens, Cillessen en Stekelenburg, passen ook qua voetballend vermogen het beste bij Oranje. De derde keeper zou ik een keeper kiezen die sterk is in hoge ballen, dat is bij zowel Cillessen als Stekelenburg geen kracht, dat zou een complementair trio zijn. Tegen tegenstanders die alles door de lucht spelen kun je dan voor een keeper kiezen die sterk is in de lucht.

23 maart 2021 om 15:29

Het verbaasd me dat jij vind dat Stekelenburg (1,97m) niet goed is bij hoge ballen?

23 maart 2021 om 19:17

Dat heeft niks met lengte te maken, ik vind hem niet sterk in die duels, is ook algemeen bekend als zwakte van hem.

Ik vind Drommel een betere dan die 3 maar goed. Hij zou erbij moeten ipv 1 van die drie

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren