Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax brengt bod van vijftien miljoen euro uit in Brazilië’

Laatste update:

Ajax heeft concrete belangstelling voor Claudinho, zo meldt het Braziliaanse Yahoo Esportes. Een afvaardiging van de Amsterdammers zou reeds om de tafel hebben gezeten met de entourage van de 24-jarige aanvallende middenvelder én officials van zijn club Red Bull Bragantino. Er wordt gemeld dat Ajax zelfs al een bod van vijftien miljoen euro zou hebben uitgebracht op Claudinho.

Cláudio Luiz Rodrigues Parise Leonel, zoals Claudinho voluit heet, speelt sinds januari 2019 voor Red Bull Bragantino, het Braziliaanse filiaal van het Red Bull-imperium. De aanvallende middenvelder, die eveneens als vleugelaanvaller uit de voeten kan, speelde eerder voor Santos, Corinthians, Ponte Preta en Oeste Futebol Clube. Met 17 doelpunten en 6 assists in 35 officiële wedstrijden heeft Claudinho zich dit seizoen in de kijker gespeeld bij verschillende Europese clubs, onder wie Ajax. Met die statistieken is hij voorlopig de topscorer van de Braziliaanse Série A, waarin Red Bull Bragantino momenteel de twaalfde plaats bezet.

Het bod van Ajax, dat vijftien miljoen euro bedraagt, is momenteel het beste dat Red Bull Bragantino voor Claudinho heeft binnengekregen. RB Leipzig heeft eveneens een bod uitgebracht op Claudinho: een vaste transfersom van twaalf miljoen euro, dat door bonussen nog met drie miljoen euro kan oplopen. Ook AS Roma is van plan om zich met een concrete aanbieding in Brazilië te melden, maar heeft dat voorlopig nog niet gedaan. De naam van Claudinho werd eerder gelinkt aan verschillende Braziliaanse clubs, onder wie Flamengo, Atlético Mineiro en São Paulo, alleen lijken zij niet te kunnen wedijveren met de bedragen die Europese clubs bereid zijn te betalen.

Aangezien de transferwindow momenteel gesloten is, zal Claudinho komende zomer pas verkassen. Toch wordt er gesteld dat de transfer de komende dagen al zijn beslag kan krijgen. Indien Ajax inderdaad voor vijftien miljoen euro aan het langste eind trekt, wordt hij de zevende speler op de lijst met duurste aankopen van de Amsterdammers. Red Bull Bragantino lijkt in ieder geval een forse winst tegemoet te kunnen zien, want er werd in september 2019 iets meer dan 400.000 euro neergelegd om Claudinho na een huurperiode definitief over te nemen van Ponte Preta.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Klaassen en kudus kunnen op 10 en dan zouden ze hem gaan halen. Denk het niet dus.

21 februari 2021 om 11:02

Dit hoort gewoon in de wandelgangen. maar ach het zal ongetwijfeld meer clicks opleveren door het zo te posten. Echt de grootste onzin dat Ajax op dit moment 15 miljoen gaat investeren in een nummer 10 terwijl je Kudus en Klaassen hebt.

21 februari 2021 om 11:14

Voor Ajax is het cruciaal om te blijven investeren.die Claudinho is een groeidiamant van de absolute buitencategorie,die ver uitsteekt boven Klaassen en Kudus tesamen. Hoop zelfs dat Clau de spil gaat worden in de komende Europese hegemonie van Ajax die start in het seizoen 2022/23.

21 februari 2021 om 11:15

Zou je mij de 06 van je dealer door kunnen geven? Wat je ook neemt, ik wil het ook.

21 februari 2021 om 11:16

Een groeidiamant van de buitencategorie die op 24 jarige leeftijd nog niet is opgevallen en in Brazilië speelt? Beter dan Kudus (die extreem goed begon) en Klaassen tezamen? Europese hegemonie van Ajax? Ben je aan het trollen of ben je werkelijk alle realiteit uit het oog verloren?

21 februari 2021 om 11:21

Europese hegemonie, in de conference league dan of?

21 februari 2021 om 11:27

Pelletje,

Als je even op youtube kijkt, weet je dat dit een buitencategorie speler is.

Balvast, overzicht, doorzettingsvermogen, teamplayer, gemakkelijk scoren of te wel Ajax: direct halen deze speler wordt een regelrechte sensatie.

Bij deze speler kom je superlatieven tekort, hier bestorm je gewoon de top mee.

21 februari 2021 om 11:28

Ik zal het onthouden.

21 februari 2021 om 11:32

Leeuw, Daar gaat het niet om. Ajax heeft in potentie met Kudus al een hele goede speler in huis. Je moet alleen investeren als het nodig is en als het erop lijkt dat er spelers gaan vertrekken. Van beiden is op dit moment geen sprake.

21 februari 2021 om 11:46

Pelletje, Kudus is een goede speler, ook een breker op het middenveld. Maar deze speler is nog een paar klassen beter, vergat nog zijn enorme diepgang en geweldige traptechniek. Ajax, lees Tadic, Haller en Kudus zouden enorm blij zijn als deze speler in hun team komt spelen. Bovendien worden er ook nog wel eens spelers verkocht, ben bang dat deze speler vrij snel voor een astronomisch bedrag verkocht wordt. Je speelt als club zoveel wedstrijden, waardoor je los van eventuele blessures wel een grote selectie nodig hebt.

21 februari 2021 om 11:50

@leeuw als ik jou zo hoor gaan we de nieuwe Maradona binnenhalen, maar dan nog beter. Knap dat je dat kunt zien op een youtubevideo.

21 februari 2021 om 11:55

leeuw, het zal best, maar die conclusie kan en zal ik nooit trekken afgaande op youtube filmpjes. Ik kan van mezelf ook een aardige samenvatting maken waar jij onder de indruk van zal zijn. Daarnaast is hij al 24.

21 februari 2021 om 11:58

Als je de wedstrijden wint met mooie YouTube filmpjes was PEC wel kampioen geworden met Mastour en Hebling.

21 februari 2021 om 11:59

Je moet verder kijken dan je neus lang is, wellicht dat Ajax inspeelt op een mogelijk vertrek van Gravenberch dit seizoen of volgende seizoen. Dan kan je Kudus een linie naar achteren schuiven en Clau op 10 zetten. Dit is dus helemaal niet zo’n gek bericht.

21 februari 2021 om 12:14

Sergeant020,

Maradonna was een wereldster, daar wil ik hem voorlopig niet mee vergelijken.

Als ik Maradonna en Messi naast elkaar leg kies ik toch voor Maradonna ook al is / was Messi een geweldige voetballer.

Als Claudinho, half zo goed is als deze twee, dan mag Ajax zich al in de handjes knijpen als ze hem binnenhalen.

21 februari 2021 om 12:17

Kappen jullie met kudus een 10 noemen. Is hij totaal niet. De enige 10 is Klaassen verder niemand.

21 februari 2021 om 12:19

Pelletje, Ga zelf ook niet graag af op youtube filmpjes, maar als dit gerucht waar is en Ajax al een bod heeft uitgebracht op Claudinho dan zullen zij hem al regelmatig hebben bekeken. Dat hij bijna 25 jaar is op het moment dat hij kan spelen voor Ajax lijkt mij geen probleem, hij is dan in de kracht van zijn leven. Laten we maar afwachten of het gerucht een waarheid wordt of niet, ziet er in ieder geval veelbelovend uit.

21 februari 2021 om 12:53

Ik vind je ook een hele interessante speler, maar zou hem niet zo beschrijven als jij dat doet. Hij doet mij meer denken aan Suarez. Balvast, goed in de kluts, sterk schot. Hij is alleen niet erg snel en mist naar mijn mening juist nog het overzicht. Als je zo'n sterke traptechniek hebt en echt goed overzicht, dan kom je op nog veel meer assists. Het kan zeker een topper worden, maar 15 miljoen vind ik te duur voor hem. Zijn statistieken zijn ook wat vertekend door de penalties.

21 februari 2021 om 12:56

Zeker voor op de vleugels zie ik liever Sulemana komen, maar als 10/spits zou ik het wel begrijpen.

21 februari 2021 om 14:52

@messibarca, absoluut. Dat is echt een top speler. Wat kan die dribbelen en het scoren zit ook wel goed. Als je die goal tegen Flamengo zag (hooghoudend door de 16 en vol langs de keeper). Hij is ook felxibel. Hij heeft dit jaar als CM, AM, RM, RW en in de spits gespeeld.
Ik denk dat hij uiteindelijk naar een Europesche Red Bull club zal gaan, maar we kunnen blijven hopen.

21 februari 2021 om 16:34

Jzeker, Tadic wordt ouder en Labyad zal denk ik vertrekken en ze maken geen gebruik meer van Promes. Dan zeg ik ook halen deze speler.

22 februari 2021 om 08:42

Kudus kan echt meer dan prima op 10. Hij kan in principe op elke posititie op het middenveld.

21 februari 2021 om 11:02

Het zou me niet verbazen als Ajax deze jongen ziet als een optie voor de spitspositie, mocht Traore vertrekken.

Hij is niet van de bal te krijgen. Zelfs wanneer hij de bal lijkt kwijt te raken pakt hij hem vanuit de kluts a la Suarez weer op. Verder heeft hij ook een flink schot in de benen.

21 februari 2021 om 11:06

Dus een back-up van 15 miljoen voor je eerste spits van 22 miljoen?

21 februari 2021 om 11:15

Als Traore en Danilo straks samen voor 15-20 miljoen vertrekken is dat toch zo gek nog niet? Zeker aangezien deze kerel ook als vleugelspeler of centraal aanvallende middenvelder uit de voeten kan.

Verder verwacht ik helemaal niet dat een club echt 15 miljoen gaat betalen. Ik zou eerder denken aan 8-10 miljoen. Door de penalties lijken zijn statistieken beter en dat weten de clubs ook.

21 februari 2021 om 11:21

Je kent blijkbaar alle in outs van deze hele deal. Toch blijft het belachelijk voor een club als Ajax om een speler van 24 als back up te halen voor 15 miljoen (ik ga gewoon even af op wat hier benoemd wordt).

21 februari 2021 om 12:13

@lierse waarom vind je het belachelijk? Als Ajax idd plannen heeft om zich bij de top / sub top van europa aan te sluiten, zijn dit toch situaties waar Ajax naartoe zal groeien. We hebben gezien met het uitvallen van Kudus hoe machteloos we waren in de CL. Op elke positie zijn we redelijk bezet, alleen op de 10 positie vind ik dat we redelijk te kort komen. Klaassen vind ik persoonlijk op 10 niet sterk genoeg om het verschil te maken in CL.

21 februari 2021 om 12:20

Dus ? Ajax kan dat gewoon doen als dit waar is. Die Ajax spelersgroep ondervindt hevige concurrentie op dit moment. Daarom gaat het goed. Niemand speelt maar ff. Ik juich dit toe

21 februari 2021 om 12:44

Omdat de plannen van de top van Europa belachelijk zijn met een omzet van nog geen 200 miljoen.

21 februari 2021 om 12:45

Lierse, Ik zeg toch nergens dat ik alle ins en outs ken? Ik geef alleen aan dat ik niet verwacht dat Ajax ook echt 15 miljoen voor deze speler zal neerleggen.

Verder is het wel zo dat deze jongen op rechtsbuiten, linksbuiten, 10 en in de spits zou kunnen doorbreken. Het is dus niet per se alleen een back-up voor de spits. Ik geef alleen aan dat hij naar mijn mening in die positie bij Ajax het beste tot zijn recht zou komen.

Verder gebeurt het vaker dat er dure back-ups worden gehaald. Ook door Ajax. Vorig jaar hadden we Ziyech en Van de Beek nog en zijn toch ook Alvarez (15 miljoen), Marin (11 miljoen) en Martinez (6 miljoen) gehaald die allemaal op het middenveld konden spelen, ook al zouden ze daar nooit alle 5 spelen. Dit jaar hetzelfde verhaal. We hadden Alvarez, Gravenberch en eventueel Martinez (speelde afgelopen jaar gewoon als middenvelder) en toch zijn Kudus (9 miljoen en Klaassen (14 miljoen), ook al konden die nooit allemaal spelen.

21 februari 2021 om 12:57

Maar aanvallend is er toch al meer dan genoeg? Promes vertrekt misschien, al is dat nog maar stevig de vraag. Maar momenteel zijn er met Haller, Traore, Labyad, Ekkelenkamp, Kudus, Klaassen, Promes, Neres, Tadic en Anthony echt al buitengewoon veel opties voor de flanken, spits en 10. Tel daarbij op dat Ajax niet met een echt zuivere 10 speelt en dat van de bovengenoemde namen alleen Promes echt zou kunnen vertrekken dan vraag ik me serieus af waarom je een speler van 15 miljoen zou kopen voor die posities. Daarnaast heb je ook nog jongens als Unuvar, Hansen, Fitz-Jim, Giovanni en Taylor in de jeugd rondlopen en die kunnen in de nabije toekomst echt wel al een back-up rol op zich nemen.

21 februari 2021 om 13:07

De verwachting is dat Traore, Danilo, Promes, Idrissi en Labyad na dit seizoen toch echt zijn vertrokken. Wellicht zullen ze niet allemaal vertrekken, maar als dat wel het geval is, dan moet je natuurlijk wel zorgen dat je snel kan handelen en een goede speler kan binnenhalen. Met alleen Haller als spits, Tadic als enige echte linksbuiten en Neres en Antony als rechtsbuiten hou je weinig over.

Verder zie ik Taylor als potentiële 8 en Unuvar als potentiële 10/vleugelspeler, maar in mijn ogen zijn die beiden nu nog niet goed genoeg voor het 1e elftal.

Bovendien is het ook goed mogelijk dat Gravenberch na dit seizoen vertrekt en Kudus op zijn plaats gaat spelen, dan heb je ook nog maar één 10 over met Klaassen. Dan zou die Claudinho dus een prima optie zijn om al die posities dubbel te bezetten, zonder dat je meteen 3 spelers hoeft te kopen.

Persoonlijk zie ik wel liever Sulemana komen en vind ik 15 miljoen op dit moment te duur, maar als Ajax hem echt haalt heb ik er vertrouwen in dat het goed komt.

21 februari 2021 om 13:20

Nu ik geloof er persoonlijk niet in dat al die jongens vertrekken. Mocht Traoré vertrekken dan zou er inderdaad moeten worden nagedacht over een nieuwe tweede spits. Maar om dan iemand van 15 miljoen aan te trekken (volgens dit artikel), is gewoon overdreven naar mijn idee.

21 februari 2021 om 13:25

Vind ik ook te veel geld voor een back-up, maar aan de andere kant is 15 miljoen voor de topscorer van de Braziliaanse competitie ook weer niet belachelijk veel. Daarnaast maakt het natuurlijk ook heel veel uit voor hoeveel traore verkocht wordt. Gaat die voor 15 miljoen weg, dan is het logischer dan als hij voor 6 miljoen weg gaat.

23 februari 2021 om 18:41

Neres vertrekt waarschijnlijk!
Claudinho kan op 10 maar ook op links/rechts. Super aankoop voor 15 mi. - 15% transferrechten. Gewoon proberen hem binnen te halen!
Bovendien kan Kudus ook op 6 en als 2de spits.
Naast Klaassen, heb je meerwaarde en zekerheid nodig!
Dus geen overbodige luxe, als het om een buitenkans gaat!
(promes, Labyad, Brobbey/traore, Ekkelenkamp vertrekken)

21 februari 2021 om 11:09

@paauwer.....precies. Bovendien loopt Labyad er ook nog rond. En die kost ook salaris.
Dat mensen hier in trappen zeg.

21 februari 2021 om 11:59

Ajax is ook in Labyad getrapt, dus wie weet.

21 februari 2021 om 11:31

Ik mag hopen dat het niet waar is inderdaad. We kunnen er maar 11 opstellen. Daarnaast kunnen we de jeugdopleiding ook wel opdoeken als we toch zelfs de back-up van de back-up blijven kopen.

21 februari 2021 om 12:07

Noem eens een nummer 10 die uitblinkt bij jong Ajax en zo mee kan in de CL? Wellicht alleen Unuvar, maar die komt nog redelijk te kort voor dat niveau en heeft nog minimaal 2 jaar nodig. Ik verwacht dat Labyad na dit seizoen ook van de hand wordt gedaan en het is maar de vraag hoe Kudus terugkomt. Met Klaassen op 10 in de CL kom je te kort, dus ik vind een tweede nummer 10 erbij helemaal geen slecht idee.

21 februari 2021 om 12:45

Ja leuk maar je stopt het helemaal vol voor binnen 2 jaar. Klaassen blijft, dan deze jongen, kudus nog en Labyad zal ook wel blijven.

21 februari 2021 om 14:07

Ook al zou Ajax hem willen halen, lijkt het me vrij kansloos. Zijn huidige club is onderdeel van het Red Bull imperium en Red Bull Leipzig wil hem ook. Lijkt me dat hij dan toch altijd daar naar toe gaat.

Nou ben ik geen grote volger van het zuid Amerikaanse voetbal, maar deze naam had ik nog niet eerder gehoord. Iemand meer info? En lijkt me overigens onnodig, tenzij Gravenberch toch in de zomer vertrekt.

21 februari 2021 om 11:06

Erg balvast, goed in de kluts en een flink (afstands)schot in de benen. Als hij meer overzicht krijgt zou hij bij Ajax wel op 10 passen, maar voor nu zou het me niet verbazen als Ajax hem als potentiële spits ziet. Bij zijn club speelt hij de laatste tijd ook vooral als linker spits in een 442 systeem. Als Ajax zijnde zou ik hier echter geen 15 miljoen voor neerleggen. Hij neemt namelijk ook de penalties, dus de statistieken zijn wat vertekend. Voor +- 8 miljoen kan het een interessant gokje zijn.

21 februari 2021 om 12:55

Goed in de kluts???? Het moet niet gekker worden zeg!

21 februari 2021 om 12:59

Je kent het toch wel? Die manier waarop Suarez altijd zijn man voorbij komt. Het lijkt constant alsof hij de bal verliest, maar op het laatste moment weet hij hem dan uit de kluts toch weer op te vangen. Dat is precies waarop de scouts van Groningen hem uiteindelijk maar Nederland hebben gehaald.

Lijkt me een broodje aap... je hebt nu al teveel luxe op 10 zeker als kudus weer terug is. Concurrentie is goed maar teveel zorgt weer voor onvrede en weglopende jeugd 🙄

21 februari 2021 om 11:12

Tja, 6 weken geleden speelde Klaassen nog op 6, was kudus geblesseerd en was iedereen aan het roepen om een nieuwe 10, omdat Promes, Ekkelenkamp Labyad niet goed genoeg waren.

21 februari 2021 om 11:41

Nee, maar zoals wel vaker in het voetbal werdt er toen in de waan van de dag gesproken. Nu haller er is kan je neres of Tadic ook best eens op 10 zetten. Mochten Klaassen en Kudus niet inzetbaar zijn.

21 februari 2021 om 13:00

Tadic op 10 vind ik persoonlijk niks. Neres zou wel een optie zijn, maar dat is een hele andere soort speler dan deze Claudinho. Verder is zijn voordeel ook dat Claudinho ook rechtsbuiten, linksbuiten en in de spits uit de voeten kan.

Stemt me toch tevreden dat we sinds De Cruijf revolutie een goed beleid voeren. Is wel vaak anders geweest. En nu mooi de vruchten er vanaf plukken met aankopen variëren van 10 tot zelfs 20 miljoen ongeacht of het waard is ja of de nee. Beleid dat goed uitgevoerd word door Overmars, Sar, en goed op de achtergrond Menno Geelen. Met toch een mooi resultaat van Europa League finale tot een halve finale plaats. Het zijn prima tijden om Ajacied te zijn. Af gezien wat er nog mis ging vorige week. Toch mijn complimenten aan Ten Hag die maar elke keer weet te winnen. Ongeacht de opstellingen waarvan je denk waarom dan. Heeft toch weer mooi gedaan met 6 punten voorsprong en een wedster minder gespeeld.

21 februari 2021 om 11:04

En een eigen vermogen van 300 miljoen ofzo. Koekoek. Gaan we nu net doen alsof het knap is dat Ajax bovenaan staat?

21 februari 2021 om 11:06

Koekoek, en hoe zijn we aan die zogenaamde 300mil. gekomen. Juist ja wat Noldries zegt goed beleid! Door de juiste aankopen aangevuld met talent. Goed verkopen en slim inkopen. Dus nee het is niet vreemd dat we bovenaan staan door het beleid biet door de zogenaamde 300mil.

21 februari 2021 om 11:08

Weet je zeker dat je niet Zeikgeist heet? Goed beleid gaat het toch over??

21 februari 2021 om 11:11

Ajax33 echt niet, elk jaar komt er een kaboutertje een zak met 100 miljoen afgeven bij de balie i Amsterdam. Met een kaartje er bij :veel. Plezier er mee en tot volgend jaar!

Goed even serieus, ik moet zo lachen dat er elke keer naar het budget word gewezen. Lijkt wel of ze bij andere clubs zich drukker maken om het geld bij Ajax dan zich druk maken om hun eigen beleid.

21 februari 2021 om 11:14

Waar zeg ik iets over hoe je eraan komt dan? Het is leuk dat PSG, City, Ajax en Bayern bovenaan staan, maar het zou bijna bizar zijn als het anders zou zijn. PSV kan 1 speler van 15 miljoen halen en moet dan eerst verkopen. Feyenoord koopt notabene gasten als Linssen en Diemers. Top, leuke competitie.Als Ajax vindt dat het niet lekker loopt dan kopen ze even Haller voor 25 miljoen. En het leukste is dat ze dat gerust nog 6x kunnen doen.

21 februari 2021 om 11:14

Die 300 miljoen eigen vermogen is wel mooi opgebouwd sinds de Cruijf Revolutie. Vanaf dat De Boer 4 x op rij de CL haalde. En juist in die tijd deden we zuinig met het geld. Met als resultaat de bijnaam Marc Netto. Alles heeft echt te maken met het beleid wat we voerde en nu nog steeds. Alleen kunnen we juist doordat we in die tijd en potje op bouwde mooie transfers regelen nu zoals Haller en Antony van 15 tot 20 miljoen

21 februari 2021 om 11:19

Nogmaals: al het geld moet ergens weg komen, daar zeg ik niks over.

Ik concludeer alleen dat de Eredivisie dood is. Ajax wordt fluitend eerste en zal dat gezien de financiële middelen ook blijven doen de komend jaren. De eerste plek is financieel gezien eigenlijk de enige plek die telt, ergo de rijken worden rijker en de armen worden armer.

21 februari 2021 om 11:27

@Zeitgeist, PSV had met goed beleid er nu hetzelfde voor kunnen staan als Ajax. Echter doet PSV het slechter. Spelers als Sangare, Baumgartl, Luckassen, Rammelaar, Doan, Pereiro, Romero, Guti, Thomas, Bruma... Ze kosten miljoenen, maar voegen eigenlijk niks toe. In Eindhoven verdampt geld. Ook jeugdspelers als Ihattaren, Gakpo en Madueke hebben het nu (deels door blessures) lastig. Kortom, het loopt niet. Bij Ajax lukt het wel om waarde te creëren.

21 februari 2021 om 11:31

@Zeitgeist, niet mee eens. In de Eredivisie kunnen clubs als AZ, Feyenoord en PSV elk jaar meedoen om de titel, omdat 95% van de clubs bot gezegd slecht zijn...

21 februari 2021 om 11:41

Dat is niet waar. PSV zou er beter voor staan maar een speler zou vanwege internationale naam van Ajax altijd minstens 2x zoveel opleveren. En dat komt alleen maar om dr ajax titel er aan vast klampt. Een halve tamme gaat bij PSV voor 2 mil er uit als je geluk hebt, bij ajax voor niet minder dan 8

21 februari 2021 om 11:54

Hoe kun je Pereiro en Sangare in hemelsnaam in dat rijtje plaatsen? Pereiro is zo'n beetje iedere topwedstrijd in de Eredivise beslissend geweest en heeft PSV in bijvoorbeeld 2016 gewoon kampioen gemaakt. Dat Sangare niks toevoegt is ook te kort door de bocht, die jongen is als balafpakker een monster. Uiteindeiljk heeft Ajax ook genoeg miskopen gedaan met spelers als Marin, Magallan, Bande, Cassierra, Kristensen, Pierie, Orejuela, Klaiber etc. Een groot verschil is alleen dat Overmars een deel van deze jongens, zoals Marin, nog voor uitstekende prijzen weet door te verkopen. Zoals Keyboardheld hier boven ook aangeeft. Daar verdienen ze bij Ajax zeker credits voor.

21 februari 2021 om 11:55

Welk punt wil je precies maken? Iedereen weet dat de financieel sterkste clubs veel kans hebben om bovenaan te staan. Ajax heeft het vermogen vergaard door goed beleid, waar andere clubs in de Eredivisie het af lieten weten. Dat valt gewoon te prijzen. Dat jij weer als Calimero een beetje een jank verhaal brengt met Ajax dat als enige Nederlandse club geld uit het laatje kan halen om een nieuwe speler te kopen, dat de rijken rijker worden en de armen armer etc. doet daar niks aan af.

21 februari 2021 om 12:03

Andere clubs het af lieten weten is tekenend voor je onwetendheid. Niet iedere club heeft een cruijf of van Basten als legacy, niet iedere club is beursgenoteerd, niet iedere club heeft 1,5 miljoen fans. De marktwaarde van Ajax is 2x zo hoog als dat van PSV en dus trekken andere clubs ook meer de portemonnee want Ajax kan het vragen. Dat is natuurlijk voor een heel groot deel eigen verdiensten maar ga nou niet pretenderen dat iedere club (incl. Psv en feyenoord) hetzelfde hadden kunnen bereiken. Want die hebben de naam en history niet die Ajax wel heeft

21 februari 2021 om 12:44

Volgens Advocaat was Feyenoord groter dan Ajax toch? Dus die moeten met een beetje beleid er wel kunnen komen 😄.

Maar even zonder gekheid. Ik denk echt dat een club in Rotterdam en met de historie van Feyenoord, hetzelfde moet kunnen bereiken als Ajax. Daarvoor zullen ze de komend jaren volop moeten inzetten op eigen jeugd en juist geen diemers of linssen halen. Zorg gewoon dat je elke wedstrijd met minimaal 5 jonge gasten uit eigen kweek in de basis start. Voor je het weet is er dan weer een serieuze uitdager voor Ajax.

21 februari 2021 om 12:51

Ajax was ook 3x op een jaar niet kampioen geweest maar toch staan ze er. Ajax geeft de jeugd veel kansen hoeveel jeugd spelers heeft psv die in de bassis staan 12?

21 februari 2021 om 21:44

Nee. Never nooit komt feyenoord op het niveau als ajax en dat is alleen al vanwege de jaren voorsprong. Ajax domineert al jaren en nu met de financiële voorsprong zijn zij de Bayern van Nederland. Ik vind het eerder schrikbarend dat zoveel ajax aanhangers zo onwetend of naive zijn dat ze denken dat er nog een concurrentie is

Hier begin ik wel moe van te worden, telkens een topic dat Ajax geïnteresseerd in een speler en zelfs welk bod ze uit hebben gebracht en daarna lezen dat ook Bayern, Barcelona, Manchester, en real met deze jongen bezig zijn ! Breng zoiets pas in de wereld als het concreet is IPV bij de minst geringste interesse

21 februari 2021 om 11:04

Een bod uitbrengen is vrij concreet, toch?

21 februari 2021 om 11:08

Waarom? Zijn dit soort geruchten niet het discussiëren waard? Mogen we het alleen maar hebben over alles wat er al is, over voltrokken feiten, en niet over speculaties?

Ik ken de speler zelf ook niet hoor, maar word wel een beetje huiverig als je hoort dat half Europa al achter hem aan zit - dat is niet lekker voor de prijs, en als je hem al binnen weet te halen, krijg je daar meteen hoge verwachtigen van en moet je maar zien dat het het waard blijkt. Aan de andere kant: genoeg spelers die voor flinke bedragen komen en bij Ajax nog veel meer waard blijken/worden. Maar toch, ik vind het een lastig gegeven. Als je de rest van Europa eruit weet te bieden, betaal je dan nog wel een goede prijs?

21 februari 2021 om 11:13

Als ze dat dan doen op die manier zijn ze te laat. Dan hebben andere sites dit al gemeld en zullen mensen daar voortaan naar toe gaa.tevens berichten zetten op dit soort topics helpt ook niet echt he

Weet iemand hier of dit een interessante speler is? Is hij het bedrag waard?

Geloof hier eigenlijk niets van. Claudinho is een nummer 10, en daar heeft Ajax met Klaassen en Kudus al 2 goede spelers van rondlopen met daarachter Labyad en in Jong Ajax Unuvar en Giovanni die daar (kunnen) spelen maar (nog) niet goed genoeg zijn.

Dit is wel een hele goede speler. Heeft een hele goed techniek en is voor een nummer 10 best wel doelgericht. Maar ik denk niet dat Ajax hem zal kopen. Kunnen na dit seizoen denk ik beter kijken naar een goede vleugelaanvaller, aangezien ik niet verwacht dat Idrissi definitief gekocht zal worden en ik niet uitsluit dat Promes in de aankomende dagen nog zal vertrekken bij Ajax (transfermarkt in Rusland is tot en met 25 februari open).

21 februari 2021 om 11:05

Een goede verdedigende middenvelder lijkt me toch ook noodzakelijk. Klaassen rendeert beter hoger op het veld, blind is daar echt geen lange termijn en Alvarez is daar toch niet wat je als Ajax zijnde als basis wilt zien rondlopen.

21 februari 2021 om 11:13

Als Álvarez blijft spelen zoals hij de laatste weken doet, dan mag hij daar echt wel blijven staan.

Ben er wel tevreden mee en hij vult de rol nu ook gewoon goed in. Had deze wederopstanding bij Álvarez echt nooit verwacht. Ook ik had altijd kritiek op hem en heb weleens beschreven dat ik Álvarez op het middenveld bij Ajax altijd vond lijken op David Luiz bij Chelsea of Pepe op het middenveld bij Real Madrid, want die teams deden dat puur om te verdedigen en Ajax had dan weliswaar andere bedoelingen met Álvarez op het middenveld, maar dat zag er niet uit.

Nu gaat het wel goed, maar dat komt omdat Álvarez eerst altijd meer rechts op het middenveld speelde en dat zag er gewoon niet uit. Nu speelt hij meer centraal op het middenveld en dat vult hij wel heel goed in.

Dat zijn vrouw en kind nu inmiddels al langere tijd in Nederland zijn, zal waarschijnlijk ook wel meehelpen in zijn spel.

21 februari 2021 om 11:23

Het is een leuke speler maar zoals gezegd lijkt me dat niet het einddoel als basisspeler. Zet daar iemand die ook echt goed kan voetballen en je bent een stuk sterker als Ajax zijnde naar mijn idee.

21 februari 2021 om 11:43

@lierse, over het algemeen ben ik het meestal wel met je eens. Maar in deze kwestie niet. Op eredivisie niveau voegt hij misschien de meeste wedstrijden niet veel toe, maar Europees gezien toch echt wel. En ik heb nou niet het idee dat ajax stroever is gaan draaien sinds hij daar staat en niet Klaassen. Je kunt dam alles schuiven op een goede spits, maar er speelt natuurlijk meer op het veld. Ik vind het nog altijd jammer dat ajax Matusiwa verkocht heeft, verdedigend uitstekend, Nederlands en voetballen nog iets sterker als Alvarez.
Welke defensieve middenvelders zou jij dan aan denken? Ben ik dan wel benieuwd naar eigenlijk .

21 februari 2021 om 11:57

Hij doet het zeker niet slecht. Maar zet daar een speler die voetballend wat in de buurt komt van Blind maar dan fysiek wat sterker is. Dat zou echt wel echt een toegevoegde waarde zijn voor Ajax. Qua namen zou ik niet meteen iemand weten. Maar een type als Sander berge (vroeger bij Genk, nu Sheffield) zou zeker werken naar mijn idee. Geld is er, dus dan moet er echt wel wat mogelijk zijn.

21 februari 2021 om 12:04

Ik ben het zeker met je eens dat zo'n Sander Berge, of een Hojbjerg, in het verleden ideaal waren geweest. Maar op het moment ben ik persoonlijk niet van mening dat ajax zou moeten zoeken naar een nieuwe controleur, want hij doet het prima. Mocht er een goed bod komen, dan vind ik niet dat ze hem koste wat kost moeten behouden, maar mocht die er niet komen, is er naar mijn mening geen man over boord en kun je er prima mee verder. Maar nogmaals, ik vind dat je wel zou moeten streven naar spelers die jij (en ik ook) daar graag zien, maar voor nu zou ik dat onnodig smijten met geld vinden.

21 februari 2021 om 12:47

Ik zou het een stuk minder nutteloos vinden dan nog maar eens een aanvallende speler (zeker omdat er in de jeugd echt wel mooie talenten rondlopen). Als ze dan toch geld willen uitgeven kunnen ze dat beter daar doen naar mijn idee.

Het is onderdeel van het RB imperium,en RB Leipzig (ook onderdeel daarvan) wil hem hebben. Lijkt me duidelijk waar hij heen gaat.

21 februari 2021 om 12:07

Neem aan dat de speler zelf ook mogelijk nog wel wat te zeggen heeft.

21 februari 2021 om 13:04

Dat zagen we bij Haaland ook ja.

Mooi om te zien dat Ajax spelers van 15-22 miljoen kan kopen zonder financieel in de problemen te komen. En voor eigen jeugd geeft dat een extra drempel om jezelf nog meer te moeten onderscheiden omdat de concurrentie groot is. Veel concurrentie zorgt voor een sterk team. Goed bezig Ajax.

21 februari 2021 om 12:35

Eens. Je ziet dat de talenten die nu regelmatig doorbreken (gravenberch, Dest, De Ligt, De Jong, Kluivert, Rensch, etc.) een hoger niveau hebben dan de spelers die doorbraken in de periode Van Basten t/m De Boer (siem, Riedewald, V Rhijn, Ebecilio). Natuurlijk breken er altijd toppers door bij Ajax (vertonghen, Alderweireld, Blind, etc.), maar nu lijken op Ekkelenkamp wel meer spelers door te breken met een hoger niveau dan al het andere. Komt ook, omdat je je nu echt moet bewijzen, waar eerst spelers die het in de jeugd goed deden een kans kregen in de basis op een hele lange termijn.

21 februari 2021 om 12:48

Jeugd lijkt altijd beter als ze in een beter team terecht komen. Wat ook logisch is want dan kunnen ze zich aan het niveau van de rest optrekken.

Ik geloof dit wel. Niet iedere speler ontwikkelt zich op jonge leeftijd, bij hem is het waarschijnlijk later gekomen. Een speler die op de vleugel en op het middenveld goed uit de voeten kan en kan scoren lijkt mij een aanwinst. Dat Ajax meer biedt dan de andere clubs betekent dat ze direct en snel willen toeslaan.

Toch opmerkelijk dat Ajax in de jeugd vaak aanvallend voetbal speelt, maar er maar weinig aanvallers doorbreken uit de jeugd en het de laatste tijd toch vaak verdedigers zijn. Hierdoor haalt Ajax veel weg uit het buitenland, wat natuurlijk ook niet negatief hoeft te zijn.

21 februari 2021 om 12:29

Tja, als je (1) spelers op jonge leeftijd ziet vertrekken die wat hadden kunnen worden (brobbey, Bouy, Malen, Braaf, Dilrosun, Redan, Hoogewerf) en (2) anderzijds spelers met een moeilijker karakter wegslaat ten koste van spelers als Ekkelenkamp en De Wit (lang bijv, maar in het verleden ook een Elia) dan is het niet onlogisch. Desondanks hebben ze nog uitermate veel talenten die toch doorbreken en ook creatief zijn (gravenberch, Dest, Kluivert, etc.). Ja, ik weet dat Kluivert het niet heel goed doet, maar toch 20 miljoen in de pocket voor Ajax.

Ik volg de Braziliaanse competitie en overschat aub het niveau van deze competitie niet. Hij doet het nu uitzonderlijk goed, maar giakoumakis ook. Schat hem wel hoger in, maar ik denk dat je beter het geld aan andere spelers kan uitgeven. Ps. Vanavond Flamengo - Internacional. Nummer 2 tegen nummer 1 met 1 punt verschil en nog 2 wedstrijden te gaan. Kan je eens ervaren wat het niveau is.

Ik zal even eerlijk zeggen wat ik denk. Ik heb nog nooit van die Claudinho gehoord. En ik vraag mij al wel vaker af als er zo'n totaal onbekend ventje aan een Europese of nog specifieker Nederlandse club wordt gelinkt er mensen zijn die overal info vandaan halen om hier vervolgens uit te leggen hoe goed hij is Sorry hoor, maar ik lees dat hij Klaassen en Kudus op een hoopje voetbalt. Maar waarom verkaste hij als 23 jarige speler dan voor slechts 4 ton naar dat Red Bull ? Omdat hij op die leeftijd nog door niemand uit Europa was ontdekt terwijl we weten (ik doe ook even alsof ik het zo goed weet) dat zelfs Telstar, Preussen Munster, Union St Gillis en Accrington Stanley een scout in Brazilie heeft zitten..

Moeten we ermee.. Het is al zo drukbezet voorin. Zelfs met een vertrek van Promes heb je nog Kudus en Klaassen die op tien kunnen. In de spits heb je ook driedubbele bezetting, met Haller, Tadic en Traoré. Er zal toch echt eerst iemand weg moeten.

22 februari 2021 om 16:09

Een creatieve 10 is nog wel een optie die we kunnen gebruiken, Kudus en Klaassen zijn wat andere types, Labyad komt tekort voor de echte topwedstrijden, die mag van mij vertrekken Ik zie wel liever dat we eerste Unuvar uittesten, maar denk dat die daar nog niet klaar voor is. AM: Kudus, Claudinho, Unuvar, Ekkelenkamp Rc(v)m: Klaassen, Alvarez, Taylor Lc(v)m: Gravenberch, Blind, Regeer Lcv: Blind, Martinez, van de Ven Linksback is niet breed bezet dus we hebben de multifunctionaliteit van Blind of Martinez nog hard nodig, maar daar kan nog wat bij, zeker als Tagliafico vertrekt, van de Ven kan daar wellicht ook spelen van Volendam.

Weet niet of Ajax dit wel moet doen, de besteman is inmiddels al 24 jaar en Ajax heeft vokdoende alternatieven in het eerste en in Jong lopen.

Dit lijkt echt op een onzin bericht. Ajax heeft vorige week wat cijfers naar buiten gebracht en daar past een onzekere aankoop van 15 miljoen niet in. Wetende dat Klaassen, Kudus op 10 kunnen, het de eigenlijke positie van Unuvar is en vorig jaar Giovanni ook als 10 is gehaald. Meer hoef ik toch niet te zeggen....

Je kan ook spelers kopen, omdat
je weet dat je selectie straks weer leeg wordt gekocht.
je hem als handelswaar ziet, Veel grote clubs in het buitenland doen dit volop, Real, Chelsea bijv

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren