Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Gaal: ‘Totaal geen behoefte om mijzelf te verdedigen tegen zoveel onrecht’

Laatste update:

Adnan Januzaj wist bij Manchester United nooit definitief door te breken en volgens de vleugelaanvaller is dat de schuld van Louis van Gaal. De huidige buitenspeler van Real Sociedad kreeg naar eigen zeggen te weinig kansen van de Nederlandse manager in het seizoen 2014/15, terwijl de verwachtingen juist hooggespannen waren. Januzaj had destijds zelfs het shirt met rugnummer 11 overgenomen van clubicoon Ryan Giggs.

"Ik ben uiteindelijk niet de juiste mensen tegengekomen bij Manchester United, het was dus heel moeilijk om speeltijd af te dwingen", vertelt de openhartige Januzaj in een interview met de Manchester Evening News. "Ik wilde de club helemaal niet verlaten, maar als je geen speeltijd krijgt en je door de aanwezigheid van bepaalde personen niet gelukkig bent, dan kun je natuurlijk onmogelijk blijven. Dan moet je wel kiezen voor een vertrek, om zo ergens anders weer aan spelen toe te komen", aldus de flankspeler, die in totaal tot slechts 28 duels kwam namens the Red Devils onder Van Gaal. In augustus 2015 werd hij verhuurd aan Borussia Dortmund en na nog een verhuurperiode, ditmaal bij Sunderland, kwam de aanvaller in 2017 in Sociedad terecht.

‘Door die twee opties die Van Gaal gaf leek het wel alsof ik móést falen’

Voormalig toptalent Wilfried Zaha kijkt met weinig plezier terug op zijn periode bij Manchester United onder Louis van Gaal.Lees artikel

Januzaj kon toentertijd duidelijk niet goed opschieten met Van Gaal en diens technische staf. "Ik moest altijd precies doen wat hij zei", vervolgt de Belgische aanvaller. Ik was nog een jonge jongen en het was belangrijk dat ik rustig bleef onder de omstandigheden. Ik moest zogezegd mijn kop houden en hard werken op het trainingsveld, meer niet. Dat is het enige dat ik kon doen, meer opties waren er niet. Ik moest het vooral accepteren en blijven genieten van het voetbalspelletje", aldus Januzaj, die Van Gaal nog steeds niet hoog heeft zitten. "Als je iemand hebt ontmoet waar je niet bepaald de beste periode uit je leven mee hebt gehad, zal je die persoon ook niet vergeten." Januzaj staat overigens met Sociedad tegenover Manchester United in de tweede ronde van de Europa League.

Van Gaal reageert in een email aan The Athletic op de uitspraken van Januzaj, zonder daarbij specifiek de naam van de aanvaller te benoemen. "Ik voel totaal niet de behoefte om mijzelf te verdedigen tegen zoveel onrecht", zo laat de voormalig manager van Manchester United in duidelijke bewoordingen weten. "Het zelfbeeld van sommige spelers laat te wensen over. Mijn carrière als trainer laat duidelijk zien hoeveel jonge spelers wél hun kansen hebben gepakt onder mijn leiderschap", zo besluit Van Gaal.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die Januzaj blijft ook wel hangen he. Als een trainer zoveel indruk op je heeft gemaakt met zijn gedrag richting jou dan moet je volgens mij zelf aan voelen dat hij ergens wel gelijk had, alleen kan Januzaj dat gelijk volgens mij erg moeilijk verkroppen door zijn ego. Inmiddels speelt hij al tijdje bij Sociedad en toont hij ook niet echt beter te zijn dan dat niveau, iets waar United wel naar streeft, dus was simpelweg niet goed genoeg.

17 februari 2021 om 14:04

inderdaad. als het een Di Maria was had hij misschien nog recht van spreken want die heeft het daarna nog laten zien maar Januzaj heeft nergens het verschil gemaakt

17 februari 2021 om 15:02

Tja Japie maar Januzaj heeft, ondanks dat hij al voor verschillende clubs gespeeld heeft in zijn carrière, nog 'maar' 8,8 miljoen euro aan transfersommen gekost. Volgens jouw theorie (wat een speler kost is belangrijker dan zijn kwaliteiten) moet hij dus ook nergens het verschil maken en doet hij dus eigenlijk gewoon goed

17 februari 2021 om 15:12

@thenry_228 dat heb ik nooit gezegd hoor dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt. ik heb gezegd dat je met veruit de duurste selectie uit je competitie kampioen hoort te worden, maar 1 speler bepaald niet heel de uitgaven aan een selectie. dat jij waarschijnlijk vind dat Fortuna Sittard met Ajax moet mee strijden om het kampioenschap, omdat je uitgaves niks horen te zeggen over je prestaties, dat vindt ik verder prima maar ik kijk daar anders naar. jij vindt blijkbaar ook dat Neymar niets extra's hoeft te brengen, omdat hij toevallig 220 miljoen euro heeft gekost als ik op jouw reactie hier moet afgaan. de coaches van Psg, Bayern en Juventus die landskampioen zijn geworden zijn dan allemaal elite coaches, want geld staat blijkbaar los van de prestaties volgens jou

17 februari 2021 om 15:15

Ik vind hem het nu wel goed doen bij sociedad eerlijk gezegd. Ik zie hem niet vaak spelen, maar als ik hem zie valt hij me altijd wel in positieve zin op.

"Januzaj had destijds zelfs het shirt met rugnummer 20 overgenomen van clubicoon Ryan Giggs."

Echt VZ? Dan moet ik mijn profielnaam veranderen.....

17 februari 2021 om 12:35

Volgens mij had Januzaj ook rugnummer 11 toch? Even kort 44 maar daarna 11.

17 februari 2021 om 14:04

Klopt, maar hier hebben ze het over shirt nummer 20

Een hele volwassen reactie van Van Gaal. Hij draait het verhaal niet om door het over hem te laten gaan maar geeft met zijn reactie aan boven Januzaj z'n reactie te staan. Chapeau.

17 februari 2021 om 13:22

@kingbony "een hele volwassen reactie van Van Gaal." Volwassen? Kritiek op hem zoveel onrecht noemen, is dat volwassen? Ik geef deze speler zeker geen geljk, want hij faalde daarna zelf ook.
Volwassen had ik gevonden iets als, jammer dat hij het zo ervaarde. Ik ben het er natuurlijk niet mee eens, want heb ook veel jonge spelers laten doorbreken. Mocht hij een keer over willen praten, dan kan dat altijd. Ook een v Gaal kan fouten maken en als iemand dat ervaart (terecht of niet) dan is het zielig om dit onrecht te noemen.

17 februari 2021 om 19:54

@mrkrillin ''kritiek op hem zoveel onrecht noemen, is dat volwassen''. Je vergeet dat Januzaj al 4x uitgehaald heeft naar Van Gaal in de afgelopen drie jaar. Keer op keer zweeg Van Gaal. Nu reageert hij kort, reëel en doet niet uit de hoogte. Blijkbaar is dat niet genoeg voor jou om dit als volwassen te bestempelen. Kijkend naar Van Gaals track-record als het gaat om provocaties en andere narcistische opmerkingen, vind ik dit wel een erg volwassen comment. Het niet opstellen van Januzaj door Van Gaal vind ik zeker niet gek aangezien hij totaal niet de potentie waarmaakte die hem ooit werd toegeschreven.

Die Januzaj heeft inderdaad echt nul zelfreflectie. We kunnen vinden van Lowietje wat we willen maar met dat laatste heeft hij wel een punt. Bij datzelfde United kwam hij ineens met de onbekende Rashford en McTominay aanzetten die nu niet meer weg te denken zijn. En als Januzaj zo goed was geweest had hij vast bij Dortmund mogen blijven.

17 februari 2021 om 12:36

Dat is niet waar, Mctominay debuteerde pas onder Mourinho. Rashford kwam ook pas nadat iedereen geblesseerd was inclusief de van verhuur teruggehaald Will Keane

17 februari 2021 om 13:11

Inderdaad. Dat hij 'ineens' met Rashford kwam is echt een verhaal ontstaan omdat mensen oordelen zonder zich te verdiepen. Keane bakte er weinig van op verhuur bij Preston en werd simpelweg teruggeroepen voordat ze Rashford de kans gaven. Dan kan je daarna simpelweg niet beweren dat de technische staf zijn talent zag en hem er bij haalde. Hij kwam toen echt alle opties op waren en greep vervolgens die kans met beide handen aan.

17 februari 2021 om 13:26

Vind het sws raar dat hij allemaal veren in zijn reet krijgt nadat hij jeugd opstelt omdat hij het voor elkaar heeft gekregen dat 13! van zijn spelers tegelijkertijd geblesseerd zijn.

17 februari 2021 om 13:33

@sammerens Jij bijt nog liever je tong af dan dat je vgaal ergens credits voor geeft volgens mij xD. We hebben vaker discussie gehad Louis' prestaties bij Man Utd, waar ik aangaf dat hij eigenlijk haast niet beoordeeld kon worden vanwege alle blessures. Was je het nooit mee eens. Maar als je al aangeeft dat ze Keane moesten terughalen bij Preston, zegt het wel genoeg hoe erg het was. Maar gedwongen of niet, hij heeft Rashford de kans gegeven en hij presteerde vanaf het begin heel goed onder vgaal. Hij heeft em ook lang laten staan, terwijl er andere opties waren. Rashford presteerde beduidend minder onder Mourinho, die doorgaans koos voor Zlatan en eigenlijk Rashford in de weg zat.

17 februari 2021 om 14:01

@hangover96, Ohja, met jou had ik altijd vergelijkbare discussies. Volgens mij zeg ik nergens dat ie hem niet liet spelen. Hij speelde wel onder Mourinho, maar zelden op z'n favoriete positie. En waarom zeg je dan niks over de rest van de statistieken? Onder Van Gaal scoorde hij in 18 wedstrijden 11 doelpunten. Onder Mourinho scoorde hij max 13x per seizoen, met bijna 3x zoveel wedstrijden. Maar dat kwam je wellicht niet zo goed uit om te melden...

17 februari 2021 om 15:17

Dat zie je verkeerd. Ik heb helemaal niets tegen van Gaal. Ik keek zelfs persconferenties van hem toen hij bij United zat. Schitterend vond ik het en hij leek mij ook een prima trainer voor United. Echter liep het anders en helaas is het hier tegenwoordig zo dat als je een kritische blik hebt en feiten presenteert die iemand tegenspreken je al gauw wordt bestempeld als iemand die een hekel heeft aan een ander of die niet objectief is. Verder kan ik me geen discussies met jou herinneren. Ik heb goed gezocht en zie bvb wel discussies tussen jou en Dante (https://m.voetbalzone.nl/amp/doc.asp?uid=299747) maar niet tussen ons over dit onderwerp. Ik zie graag een linkje tegemoet waaruit blijk dat jouw bewering juist is. Mijn standpunt in dit onderwerp is namelijk altijd geweest dat de blessures een verzachtende factor waren, maar niet voldoende om van Gaal het hand boven het hoofd te houden. Daarvoor was het spel te slecht/saai, was er te weinig progressie, wist hij aankopen stuk voor stuk niet te laten renderen en dat heeft hem opgebroken. Je zal het zelf toch ook met mij eens zijn dat het een schande is als United op een gegeven moment de club is die de bal het vaakst terug speelt op de keeper? En dat was wel wat onder van Gaal gebeurde. Bij Rashford benoem ik dus ook gewoon het simpele feit dat hij liever Keane terug haalde die weinig presteerde bij Preston. Dat geeft duidelijk aan dat van Gaal Rashford niet selecteerde omdat hij iets in hem zag, maar omdat hij niets anders meer kon. Daarna heeft Rashford het zelf afgedwongen dat hij mocht blijven staan. Logisch, want die jongen trapte er bij al zijn debuten minstens 1 in. Dat deze opvatting als kritiek op van Gaal gezien wordt is wat mij betreft dan ook niet terecht. Ere wie ere toekomst, maar als iemand eer wordt toebedeeld die niet terecht is dan mag ik dat toch gewoon aanstippen? Ik vond het wel knap dat hij spelers als Borthwick-Jackson en Fosu-Mensah liet debuteren en die hielde prima staande. De FA cup staat in de prijzenkast, maar buiten zijn bvb op Martial na al zijn aankopen alweer weg (shaw was United al mee bezig voordat van Gaal werd aangetrokken) en is er in mijn ogen weinig positiefs te vertellen over de tijd van Louis bij United.

17 februari 2021 om 18:44

@sammerens,
Ja en daar verschilden we dus steeds van mening. Jij vindt dat Van Gaal het ondanks alle blessures beter had moeten doen. En ik zeg juist dat hij het ondanks de blessuregevallen heel goed gedaan heeft en bezig was met iets moois op te bouwen. Wel grappig trouwens dat jij nu doet voorkomen dat jij de enige bent die met feiten komt en ik maar wat lul in de ruimte.

Verder zeg je dat hij Keane prefereerde boven Rashford, maar dat weet je toch helemaal niet? Is dat één van die feiten waar je het over hebt? Door al die blessures had ie gewoon te weinig spelers.overigens had hij ook kunnen kiezen om een andere speler in de spits te zetten uit de A-selectie, zoals Martial, Rooney, Mata, etc. Maar hij koos Rashford. Het was echt niet zo dat er geen enkele andere keus was ofzo.

17 februari 2021 om 18:59

@hangover96
Met die tactiek haalde Van Gaal dan toch het beste uit Rashford? Ten eerste zet ie hem erin terwijl hij niet eens bij de A-selectie zat. Dat is niet een heel logische keus. Ook niet als je weinig fitte spitsen hebt. En ten tweede zet ie em op de juiste positie. Daar kan je hem dan toch de credits voor geven? Mourinho haalt zelf Ibrahimovic, omdat hij niet vertrouwt in Rashford. En zet hem linksbuiten, wat niet zijn beste positie is. Dat is het verschil. Van Gaal die vertrouwt veel meer op de ontwikkeling van jeugdspelers en durft ze in het diepe te gooien.

17 februari 2021 om 19:55

@chino, Ok, dus we verschillen van mening, echter kom jij op mij reageren alsof ik van Gaal bewust af loop te branden. Laten we er verder geen woorden aan vuil maken en het inhoudelijk over de kwestie hebben: Ik zeg inderdaad dat het een feit is dat Keane boven Rashford werd verkozen. Ik zal je de tijdlijn geven: 8 juli 2015 werd bekend dat Will Keane een seizoen lang gehuurd zou worden door Preston North End. Op 31 december riep United hem vervroegd terug waarna hij op 9 januari voor het eerst op de bank zat bij United. In de tussentijd stond Keane op 4 januari in de basis als spits bij de U23 terwijl Rashford 14 minuten in mocht vallen (niet voor Keane) en ook niet als spits kwam te spelen, terwijl hij de voorgaande 3 potjes wel als spits in het veld kwam. De twee volgende wedstrijden van de U23 in januari stond Keane wederom in de basis en viel Rashford zelfs niet in. 13 februari 2016 raakte Rooney geblesseerd en zou hij 11 wedstrijden gaan missen. In die wedstrijd maakte Keane zijn eerste paar minuten voor United. 22 februari kwam Keane als derde wissel in het veld voor Martial, die in de spits stond. Hij haalde het einde van de wedstrijd echter niet en voegde zich bij Rooney in de ziekenboeg. In de periode van november 2015 t/m het moment dat Rooney, Keane en uiteindelijk ook Martial geblesseerd raakte, speelde Rashford zijn eerste wedstrijden bij de U23 van United. Hij was niet geblesseerd en gewoon beschikbaar, maar toch werd Keane teruggehaald en was Keane degene die speelminuten begon te maken. Rashford pakte zijn eerste basisplaats bij de U23 pas toen Keane geblesseerd raakte. 25 februari moest United de EL return spelen tegen Midtjyland en met Rooney en Keane uit de running, kwamen ze uit bij Rashford die als reservespits mee mocht. In de warming up raakte Martial echter geblesseerd, waardoor Rashford door schoof naar de basis en de rest is geschiedenis. Dus nee, van Gaal had geen keuze om iemand anders in de spits te zetten, want de enigen die daadwerkelijk spits waren (of waren geweest) zaten dus geblesseerd aan de kant. Depay en Mata stonden al op een andere plek in de basis en de enige andere speler die op de bank zat en geen verdediger was betrof Andreas Pereira, een centrale middenvelder. Er was op dat moment dus simpelweg geen andere keus. 3 dagen later moest United tegen Arsenal, wonnen ze met 3-2 en was Rashford met 2 goals en een assists de grote man. Daarmee had Rashford met 4 goals en een assists in zijn eerste 2 wedstrijden de credits verdient om in de punt te mogen blijven staan op het moment dat Martial weer kon spelen. Met bovenstaande feiten moet je toch gewoon erkennen dat Rashford een toevalstreffer was en geen gouden greep dankzij het talentenoog van Louis van Gaal?

Wanneer speelde Giggs met #20? Dacht dat Van Persie met dat nummer speelde.

Dus van Gaal is de reden dat hij ook bij Dortmund en Sunderland niet presteerde? Bovendien doet hij het nu leuk bij Sociedad, maar ook niet meer dan dat. Is nog geen sterkhouder zoals Oyarzabal, Isak of Portu. Dat ligt zeker ook aan van Gaal? Sommige spelers worden nou eenmaal niet wat men van ze verwachtte. Is geen ramp, want je zit nu nog steeds bij een mooie club. Geniet van alles wat je hebt en ga niet lopen mokken over wat had kunnen zijn..

17 februari 2021 om 12:40

Portu is alleen overrated door zijn Fifa kaartje, verder een klassieke flankspeler en niet veel speciaals aan. Die Januzaj staat ernaast nog bekend om dat hij disciplinaire problemen had als jongeling en dat heeft die nog steeds zo te zien, het was een groot talent bij Man U hoor, maar als trainer maak je bepaalde beslissingen en van Gaal heeft gewoon gedaan wat hij dacht wat juist was. Dit gebeurt overal in de voetbalwereld, maar omdat hij bij Man U heeft gespeeld heeft het opeens zo een grote cover op de kranten.

17 februari 2021 om 13:38

Klopt, allemaal de schuld van van Gaal. Zijn auto wilde vanochtend niet starten, ook de schuld van van Gaal.

Die Januzaj was gewoon ook helemaal geen uitzonderlijk talent of iets dergelijks. Middelmatige speler die natuurlijk iemand de schuld moet geven en geen zelfreflectie heeft.

17 februari 2021 om 13:39

Ach ja, uiteindelijk haalde Januzaj het wel als profvoetballer en speelde ondertussen al voor clubs als Man Utd en Dortmund. En bij Sociedad draagt hij zeker meer dan zijn steentje bij aan hun goede seizoen.

Ik weet trouwens niet in welke wereld het een schande is dat je niet genoeg bent voor clubs als Man Utd of Dortmund? Er zijn nog heel wat clubs onder dat niveau, waar je ook een mooie carrière kan uitbouwen. Het is nu ook niet dat hij ondertussen op de bank zit te verpieteren bij Agovv he?

Als Van Gaal een ding goed kan/kon is het wel de zielen winnen van jonge spelers en daarmee successen behalen. Dat heeft hij zo'n beetje bij elke club geflikt. Dus het zal eerder aan Januzaj zelf liggen. Vind hem trouwens wel bij Sociedad passen. Kan daar ook slechte wedstrijden spelen, zonder afgemaakt te worden en hij heeft toch zo nu en dan wel iets leuks in huis.

Louis slaat de spijker op den kop. Sommige jongens hebben een verkeerd zelfbeeld en zoeken alles bij een ander, dan red je het niet. Het is idd niet makkelijk als jonge jongen. Daarom heet het topvoetbal en niet zaterdagamateurs.

Had Januzaj zich zelf helemaal bewezen bij andere clubs had ik nog ergens begrepen wanneer mensen zouden zeggen Van Gaal heeft het destijds bij het verkeerde eind gehad. Dat is echter niet het geval en in de verklaring van Januzaj zie ik hem vooral de schuld bij andere leggen. Wellicht dat hij door de behandeling van United en het verkrijgen van het rugnummer 11 dacht minder hard ervoor te hoeven werken en er al te zijn. Dan komt de behandeling van Van Gaal natuurlijk extra zwaar aan.

Zielig man, Januzaj was werkelijk bedroevend slecht bij Dortmund en bij Sunderland. Ook voor Sociedad speelt hij toch niet altijd in de basis, kijk niet altijd, maar met Oyrzabala en Portu heb je betere opties. Januzaj is zo'n jongetje die als jochie te veel veren in z'n kont gekregen heeft, volgens mij kon hij uitkomen voor 4 verschillende landen en koos hij uiteindelijk voor Belgie of zo, ook dat zoort dingetjes gaat t bij jezelf in je kop leven hoe goed je wel niet bent.
Louis heeft overal de jeugd de kans gegeven, een zekere Rashford bij United bijvoorbeeld of een zekere Muller bij Bayern bijvoorbeeld. Goede reactie ook van Louis, en uiteindelijk is niet alles een goed huwelijk. Angel Di Maria, toch een van de mooiste voetballers van de laatste 10 jaar (zeker niet z'n uiterlijk) kon ook niet door een deur met Lvg, maar die heeft t tenminste daar voor en daarna laten zien in de absolute wereld top. Januzaj, tja, Sociedad.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren