Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Moeder Noa Lang doet boekje open over confronterend gesprek met Ajax

Laatste update:

Noa Lang kent een succesvolle start in België. De aanvaller werd afgelopen oktober door Club Brugge gehuurd van Ajax en zal aan het einde van het seizoen definitief worden overgenomen door de koploper van de Belgische Jupiler Pro League. In gesprek met Het Nieuwsblad onthult Manon de Vries, de moeder van Lang, dat haar zoon het moeilijk heeft gehad met zijn vertrek bij Ajax.

De Vries geeft in gesprek met het Belgische dagblad aan dat het geen fijne gesprekken waren tussen haar zoon en Ajax. “Er vielen harde woorden. Noa kreeg te horen: ‘Dan moet Club Brugge je maar kopen’. Waarop Club reageerde: ‘Dat is goed, dan kopen we hem’. Dat was even slikken, want toen was het echt definitief. Toen hij jong was, wilde hij maar één ding: in de Johan Cruijff ArenA voetballen. Op dat moment was er geen weg meer terug”, vertelt De Vries. Lang kwam in 2013 in de jeugdopleiding van Ajax terecht, maar wist niet door te breken als basisspeler bij de A-selectie en werd vóór zijn overstap naar Club Brugge verhuurd aan FC Twente.

Noa Lang groeit uit tot absolute sensatie: ‘Superkerel en superaankoop’

De door Ajax verhuurde aanvaller maakt de tongen los bij Club Brugge.Lees artikel

Lang, in zijn eerste maanden in Belgische dienst goed voor zeven competitietreffers, was liever in Amsterdam gebleven. “Hij wilde zijn contract verlengen op voorwaarde dat hij verhuurd zou worden aan Club Brugge", gaat De Vries verder. “Zijn plan was om zich te ontwikkelen in België en dan een jaar later sterker bij Ajax terug te keren. Noa vond het vreselijk dat hij Ajax moest verlaten en ik daardoor ook. Als hij met zijn hart had gekozen, had hij de stap nooit gezet. Maar hij moest een keuze met het verstand maken.”

Club Brugge gaat, mede dankzij een productieve Lang, aan kop in de Jupiler Pro League. De ploeg verloor slechts één van de laatste twaalf officiële wedstrijden en heeft een voorsprong van negen punten op achtervolger Racing Genk. Daarnaast speelde Brugge een wedstrijd minder. “Bij de vorige trainer liep hij tegen een muur aan als hij zijn gevoel wilde uiten. Dat was een probleem, want Noa is niet echt een prater. Met de nieuwe trainer heeft hij een goeie band. Deze trainer begrijpt hoe hij het beste in Noa naar boven kan halen”, besluit De Vries.

Denk jij dat Noa Lang ooit weer terugkeert bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Dit is het hele probleem van Noa en blijkbaar ook zijn familie. Constant piepen en de media zoeken. Zegt mij genoeg over de reden waarom ze hem zat zijn. En dat hij nu presteert kan ook te maken hebben met het feit dat hij op z'n donder heeft gehad etc etc. Oftewel: bij Ajax had hij net zo goed kunnen falen, je kan het niet weten.

28 januari 2021 om 13:07

Ik ben het daar niet mee eens. Als een Promes en Schuurs blijkbaar wel het Ajax niveau hebben aangezien die daar veel spelen dan hadden Lang en Botman het ook wel gered. Dat vind ik in ieder geval veel betere spelers

28 januari 2021 om 13:11

Maar dat is het. Misschien is de transfer juist de reden dat ze nu goed presteren. Soms is zo'n klap nodig om beter te worden. Als ze waardeloos hadden gespeeld had je dit namelijk nooit gezegd. Er zijn zat voorbeelden van spelers die ergens na rem transfer opeens opbloeien. Kijk bijv naar Marin en Dolberg. En dat Promes en Schuurs nu slecht spelen en de pik hebben van alle mensen wilt mij nog niet zeggen dat het terecht is dat ze er nog zijn. Promes vertegenwoordigd 16 miljoen en Schuurs kan in potentie ook veel waard zijn. Dat achteraf dingen er anders uit zien is altijd glazenbol werk.

28 januari 2021 om 13:14

Ik erger me dood aan het gezeur over het verkoop van Lang. Het is niet dat je een Clarence Seedorf of de nieuwe Cruijf weg doet he.

Het is gewoon een irritant mannetje, dat zie je aan alles. Na zijn goal in een oefenwedstrijd gelijk zichzelf de man voelen. Je kunt aan alles zien dat hij zichzelf kei goed vind. Zulke mannetjes ben je liever kwijt dan rijk. Of wil jij dat jouw zoontje met lang op zijn rug loopt en hem gaat kopieren?

Zolang je kan ballen kun je alles maken in de voetbalwereld, dat blijkt maar weer. Maarja dat was al duidelijk toen iedereen Neymar weer graag terug zag bij Barcelona terwijl ze keihard genaait zijn door hem

28 januari 2021 om 13:17

Rannio. Joehoe, heb je de voorbereiding van Ajax gezien haha? Lang was de productiefste en gevaarlijkste speler aan Ajax kant. Goed, dat zijn natuurlijk oefenwedstrijden, maar het lijkt er eerder op dat hij gewoon zijn goede voorbereiding heeft doorgezet dan dat hij een opdonder van z'n transfer heeft gehad en daardoor 'ineens' is gaan presteren. Het was gewoon duidelijk dat Ten Hag hem (zijn karakter) niet zag zitten, maar dat dat niet heel erg op zijn voetballende prestaties was gebaseerd. Deze jongen deed het al heel wat beter dan een Labyad bijvoorbeeld. Zonde, echt een grote misser geweest dit.

28 januari 2021 om 13:23

@BellaPartita, werkelijk waar enorme onzin. Bij club doet hij helemaal niet alsof hij de man is. Hij valt gewoon op met goed veldspel en een goede inzet en arbeidsethos. Hij heeft niks van dat eindeloze aanstellen van een Neymar, en heel brugge is erg over hem te spreken (zowel medespelers als personeel). Maar nee het zal wel een lastige jongetje zijn... Een Wesley hoedt was bijvoorbeeld een stuk minder geliefd in België terwijl die ook gewoon goed presteerde.

28 januari 2021 om 13:23

Nergens op gebaseerd. Botman was niet echt beter dan Schuurs voor z'n overstap. Wel een ander type, daarom moeilijk te vergelijken. Je weet het nooit. Kan van alles zijn. Dat Lang het nu goed kan vinden met z'n coach zal ook een grote rol spelen. Maar een andere speler bij Ajax werkt misschien liever met het type ten Hag. Die verschillen zul je altijd houden en is weinig over te zeggen. Lang deed 't ook niet zo geweldig bij Twente vond ik. Ik heb 'm bij Ajax betere wedstrijden zien spelen, maar toch mocht die weg. Daar zal toch wel een reden voor geweest zijn, want zo slecht is Ajax over het algemeen niet naar z'n jeugd volgens mij. Wat misschien wel lastig is voor jonge spelers is dat ze van het warme dekentje uit de jeugd dan in de wereld belanden van top voetbal en dat de wetten en cultuur allemaal ineens wat harder zijn die je moet volgen en niet iedereen even goed bevalt. Daar kan Ajax misschien ook wat aan doen in de begeleiding, want deze berichten horen we vaker, maar kan net zo goed ook aan die paar spelers liggen die erover mopperen, wat meestal de falende spelers zijn. Het gros wat het wel maakt hoor je hier nooit over als een probleem wat ze ervaren hebben.

28 januari 2021 om 13:30

Haha, misschien is de transfer de reden dat ze zo goed draaien. Meen jij dit serieus. Noa zou kapot maken bij Ajax, Promes is tien x niks man op dit moment. Noa speelde een paar wedstrijden voor Ajax en je zag meteen de potentie. Ten hag laat soort van zien hè gap ik ben hier de baas terwijl je juist anders met zulke jongens moet omgaan. Hij is nog steeds jong en moet nog een hoop leren. Ajax heeft een grote fout gemaakt dikke vette punt. Wees realistisch en ga geen reden zoeken

28 januari 2021 om 13:32

Inkemontana
"rannio. Joehoe, heb je de voorbereiding van Ajax gezien haha? Lang was de productiefste en gevaarlijkste speler aan Ajax kant. "
Sorry dat ik een opmerking maak over jouw reactie, maar 'de Koningen van de voorbereiding' dat zijn dus wel de spelers die het dus leuk hebben gedaan tegen Holstein Kiel en Union Berlin. Los daarvan, in de voorbereiding treden ploegen niet met hun sterkste elf aan, niet hun sterkste opstelling en wisselen ze, net als je eigen team, handenvol spelers. Er is nogal een groot verschil tussen de gevaarlijkste zijn in de voorbereiding (who cares?) en presteren in de competitie.
Weet je wie ook heel erg goed en sterk bezig was in de voorbereiding dit seizoen? Pablo Rosario. Heeft echt de pannen van het dak gespeeld in deze voorbereiding. Who cares?

28 januari 2021 om 13:33

Wat praat jij allemaal man. Ken jij lang de mens zelf met je wil jij dat je zoon met hem omgaat. Waardeloze reactie..het doet je gewoon pijn

28 januari 2021 om 13:34

Het kan inderdaad van alles zijn. Ik denk ook niet dat Ajax of Lang veel te verwijten valt. Lang wou meer speeltijd en niet zomaar zijn contract verlengen. Dan biedt Club een uitkomst, dat hij eerst dacht aan een verhuurperiode is onrealistisch vanuit Ajax bekeken. Dan had hij eerst bij moeten tekenen, maar dat wou die dus niet. Natuurlijk hadden we Lang goed kunnen gebruiken, maar ik snap wel dat er niet alles aangedaan is om hem binnenboord te houden. En als hij echt zo'n groot ajax hart heeft komt hij vast nog wel een keertje terug.

28 januari 2021 om 13:36

@lierse1997 Haha ja zegt genoeg dat medespelers en personeel hem moeten ophemelen. Kom op zeg, de beelden en interviews komen van de club zelf af, lijkt me sterk dat ze bij Ajaxtv een eigen spelen af lopen kraken. Als je niet ziet dat hij zich als de man gedraagt dan heeft deze discussie vrij weinig zin...

28 januari 2021 om 13:37

@inkemontana

Labyat presteerde ook goed in de voorbereiding en wordt nu uitgekotst door alles en iedereen.

Klonk het in de voorbereiding zo slecht om Promes en Labyat boven Lang te zetten? Makkelijk achteraf praten, maar als iedereen een glazen bol had, dan zaten we allemaal aan de bitcoins

28 januari 2021 om 13:39

Momenteel hemelt letterlijk iedereen hem in België op omdat hij geweldig speelt. En hij gedraagt zich absoluut niet als de man op het veld (dus in de vorm van nare maniertjes en geen goede inzet), maar ja daarvoor moet je wedstrijden van club kijken.

28 januari 2021 om 13:47

Constant Kante. Leuk, alleen ga je op iets heel anders in dan mijn punt is. Niet erg, maar dan wordt die mening ook gevalletje 'who cares?'. Rannio beweert dat Lang is gaan presteren omdat hij een opdonder heeft gehad van die transfer. Zou een prima bewering zijn geweest als hij daarvoor waardeloos speelde, wat dus bij lange na niet het geval was. Sterker nog hij maakte de meeste indruk. Dan lijkt het eerder een gevalletje je vorm doortrekken , in plaats van een opdonder hebben gehad om jezelf wakker te schudden.

28 januari 2021 om 13:48

@msn Ik weet niet waar je zo over je toeren over raakt. Zo lijkt het namelijk wel met je grote woorden. Jij weet net zo min als de rest van ons wat precies de reden is en wat er allemaal is voorgevallen en welke afspraken er zijn gemaakt. Vervolgens zoek jij allemaal redenen waarom Ajax een grote fout heeft gemaakt maar zeg je dat een ander geen reden mag hebben voor het tegenover gestelde.

Heel mooi dat jij denkt dat hij euh Ajax kapot maakt oid. Dat hij een groot succes zal worden maar Ajax denkt daar heel anders over. Dat je Promes erbij haalt in combinatie met je hele betoog is ook niet echt raak zal ik maar zeggen. Promes heeft namelijk wel tegen grote tegenstanders gespeeld en Oranje gehaald en een fantastisch 1e jaar bij Ajax gehad waar hij en Ziyech elkaar wel heel makkelijk konden vinden. Noa heeft nog bijna niets laten zien. Ja een nietszeggende voorbereiding en een bij Twente laten zien geen super talent te zijn maar een leuke voetballen in ontwikkeling.

Ajax hoeft dus ook geen reden te zoeken maar hebben waarschijnlijk tig redenen om dit zo te doen. Of ze ernaast zitten is de vraag en gaan we zien maar zo geweldig doet hij het niet qua veldspel, wel qua cijfers en ik gun hem echt het allerbeste maar nuanceer een beetje je berichten.

28 januari 2021 om 13:49

Bellapartita. Als je mijn mening rondom Lang een beetje had gevolgd dan had je in ieder geval weten dat dit voor mij geen 'achteraf praten' is.
Verder snap je mijn punt niet. Ik geef aan dat Lang al goed bezig was voor de transfer en dus niet is gaan presteren doordat hij een opdonder van de transfer heeft gehad zoals jij wil beweren.

28 januari 2021 om 14:12

Huh, denk dat je mij verward met iemand anders, ik geef nergens aan dat hij pas na de transfer is gaan presteren.

Verder heb je inderdaad soms dat je vooraf goed voorspeld hebt, nou fijn. Maar vond jij na de voorbereiding dat Lang boven Promes en Labyat in de pikorde moest? Lijkt me heel sterk.

28 januari 2021 om 14:12

Inke Montana "niet erg, maar dan wordt die mening ook gevalletje 'who cares?'." Ik ga er standaard vanuit dat echt niemand zich ook maar wat aantrekt van welke mening van mijn dan ook. Helaas blijkt echter dat ik er dan naast zit. Aan de soms heftige reacties vinden heel veel mensen mijn mening, kennelijk, belangrijk. Om welke vage reden ook. Maar nogmaals, ik bedoelde het niet zozeer persoonlijk naar jou toe, maar ik zag en zie dat argument vaker. 'hij was zo goed in de voorbereiding en dãºs moet hij spelen'. Dat vind ik dus onzin. Dat dit kennelijk een voorbode was voor een grootse doorbraak, tja, zoals ik in de discussie hierover met Lierse ook aanvoer, wist jij dat al, in die zomer? Want laten we wel zijn, dat had dus betekent dat ofwel Kudus niet was doorgebroken, althans niet zoveel ruimte had gekregen als hij nu kreeg, of dat Tadic dus had moeten banken, of zoiets. Anderen hadden dan niet kunnen spelen, zeg maar. En bottom line, ik denk dat Overmars bij zijn besluit om gewoon omzet te creeren ook zeker heeft overwogen dat het contract afliep én dat Ten Hag inderdaad niet zo heel goed met hem overweg kon of hem lastig vond of wat dan ook. Dan kun je stellen dat trainers daar dan maar beter om mee moeten gaan, maar het kernpunt blijft uiteraard dat een trainer nooit naar het belang van éã©n speler alleen mag kijken. Die heeft het belang van het gehele team, het groepsproces én het moeten presteren en punten halen voor ogen. En dan kan dit dus weleens gebeuren. Maar inderdaad Inke, als je bedoelde dat hij goed bezig was en dat ook in de echte competitie moeiteloos heeft doorgetrokken, dan heb je inderdaad gelijk. Maar of dat ook bij Ajax was gebeurd, dat zullen we nooit weten.

28 januari 2021 om 14:14

@inkemontana. Ik denk ook niet van Lang verkocht is omwille van zijn gebrek aan talent of potentie ofzo. Ik denk dat hij niet met Ten Hag klikte, omdat hij te eigenwijs was in de ogen van Ten Hag, of dat hij het idee had dat Lang niet te sturen was.

28 januari 2021 om 14:18

Bellapartita. Haha, excuus , ik doelde inderdaad op Rannio. Goedemorgen Vond inderdaad verder zeker dat Lang in de pikorde boven spelers als Labyad en Ekkelenkamp moest, dus ja kan je sterk vinden, maar helaas rondom deze Lang had ik die mening wel.

28 januari 2021 om 15:29

@Inke, Lang heeft zelf gezegd dat hij de sport pas professioneel ging bekijken nadat hij door Ten Hag van het veld was gestuurd. Labyad speelde in de voorbereidingen groots! Dus het zegt helemaal niets dat Lang het nu zo goed doet. Hij wilde niet op de bank zitten.

28 januari 2021 om 16:36

En daar gaan we weer, Noa lang wilde niet bijtekenen. Hij zou deze zomer transfervrij geworden zijn. Botman wilde niet bij Ajax blijven om de concurrentie met Blind en Martinez aan te gaan. Ja ze hadden het kunnen redden als ze dat zelf gewild hadden. Maar ze wilde niet. Dus hield het op. Zo moeilijk ish et allemaal toch niet, ik heb je dit nu al drie keer uitgelgd afgelopen weken.

28 januari 2021 om 17:17

Ja maar je hebt dus duidelijk ongelijk want hij wilde wel bijtekenen.

28 januari 2021 om 17:18

Als ik die moeder moet geloven (waar ik er vanuit ga dat zij een gekleurde mening heeft) is wel duidelijk dat Lang wilde verlengen onder voorwaarde dat hij verhuurd zou worden aan Club. Ik kan me voorstellen dat een club niet zitten te wachten op dergelijke voorwaarden. Ga je voor ons, of wil je naar een ander? In dat laatste geval, ga dan...

28 januari 2021 om 17:29

Logisch toch? Het was duidelijk dat Ten Hag hem als keuze nummer 5 zag en hij moest het opnemen tegen Tadic, Promes, Neres en Anthony. Daarom wilde hij uitgeleend worden omdat hij anders een heel jaar op de bank zat. Gewoon allemaal heel logisch.

28 januari 2021 om 21:18

Inke
"niet erg, maar dan wordt die mening ook gevalletje 'who cares?'."
Klopt. Maar élke mening van mij is een gevalletje 'who cares?'. Dus who cares?

Of zijn huidige vorm een gevalletje 'doortrekken' is (wat op zich logisch is, gezien zijn voorbereiding) of een gevalletje 'rancune' (wat in het leven wel vaker een sterke motivator is) daar heb ik niks over gezegd. Ik heb geen idee daarover eigenlijk. Ik hecht persoonlijk heel weinig waarde aan hoe ploegen en spelers in de voorbereiding presteren en/of spelen.

28 januari 2021 om 13:09

Noa presteerde in de voorbereiding bij ajax ook prima. Lijkt me niet dat het daar aan ligt dat hij het goed doet. Club brugge lijkt juist hem de vrijheid te geven

28 januari 2021 om 16:38

Bij Club Brugge is hij basis speler en de grote ster. Bij Ajax had hij spelers als Tadic. Anthony, Neres en Promes voor zich staan in de pikorde. Daarom wilde Lang niet bijtekenen en aagezien hij uit zijn contract zou lopen komende zomer, moest hij verkocht worden.

28 januari 2021 om 13:41

'dit is het hele probleem van Noa en blijkbaar ook zijn familie. Constant piepen en de media zoeken.' Denk je niet dat de media hen opzoekt en vervolgens de vragen stelt? Noa Lang (en nu ook z'n familie schijnbaar) kan nog steeds weinig goed doen, h� Als ze inhoudelijk antwoord geven op de vragen is het niet goed, want dan zijn ze aan het 'piepen' en 'zoeken ze de media', maar als zij dezelfde vragen weer zouden ontwijken, dan is het 'een en al arrogantie vanuit kamp Lang' of niet?

28 januari 2021 om 15:03

Het valt me eigenlijk vooral op sommige media (en in dit geval VZ) voortdurend de aandacht op Lang vestigt en iedere keer opnieuw hetzelfde verhaal vertelt. Lang is één van de beste spelers in België en krijgt dus logischerwijs veel aandacht in België. Er zijn veel verschillende media die hem of zijn omgeving graag willen interviewen omdat ze meer over hem te weten willen komen. Het artikel dat VZ nu maakt, komt uit een breedte interview waarbij zijn moeder, jeugdscout en hoofdscout worden geïnterviewd. Het stukje van hierboven is een klein stukje uit het interview, maar op VZ wordt telkens ingezoomd op het stukje waar het is misgelopen tussen Lang en Ajax (trekt veel lezers), waardoor het net lijkt alsof Lang (en entourage) alleen maar daarover praten. Ik zou er als Ajax-fan ook een beetje moe van worden. Zoals ook in dat artikel staat: “Ik denk niet dat Ajax nu met jaloezie toekijkt”, denkt Vink. “Ze leiden veel spelers van zijn waarde op. Doet de ene het niet, dan staat de andere klaar. Op Noa’s positie zijn er Tadic, Neres en Antony. De concurrentie zou altijd lastig zijn geweest. Ajax verdient een compliment omdat ze hem die transfer hebben gegund.” Het zou kunnen dat Ajax een verkeerde keuze heeft gemaakt, maar Ajax heeft kwaliteit genoeg. Niet ieder talent kan bij Ajax doorbreken, sommige spelers hebben daarvoor een andere omgeving nodig.

28 januari 2021 om 13:57

Deze jongen wilde gewoon heel erg graag bij zijn droomclub blijven. Niets meer, niets minder.

28 januari 2021 om 16:39

Nee dat wilde hij niet, hij wilde alleen bijtekenen als hij zou spelen of verhuurd zou worden. Hij wilde absoluut niet de concurrentie aangaan met de andere vier vleugelspelers die hoger in de pikorde stonden.

28 januari 2021 om 19:50

Verhuurd worden om je te ontwikkelen, om vervolgens terug te komen in de hoop dat je dan wel die concurrentie aan kunt gaan, klinkt toch wel echt anders dan wat jij zegt.

28 januari 2021 om 14:07

Ik vind niet dat ze zelf veel de media zoeken. Er wordt veel over hem geschreven maar het is niet zo dat zij zelf de pers contacteren hé. Hij speelt al een paar maanden in België en is als smaakmaker en revelatie een druk gesolliciteerd speler - logisch lijkt me. Na 535 interviews met Lang zelf doen ze dan uiteraard ook eens een interview met de familie want anders wordt dat op den duur ook maar saai en ze moeten iets schrijven. Maar je kan moeilijk zeggen dat zijn moeder en entourage constant de pers zoeken als het haar eerste publieke uitlatingen zijn in 4 maanden, wellicht nog langer (correct me if im wrong)! Ben het er wel mee eens dat er buitenproportioneel veel aandacht voor hem is, maar goed, dat vond ik ook van Ziyech, van de Beek et cetera. Blijkbaar is dat zo als je bij Ajax speelt, en Lang is natuurlijk gewoon een hele sexy speler. Je ziet vaak de vergelijking met Neymar en ik snap hem wel, ook al is Neymar uiteraard nog beter. Maar nu hij in Brugge meer een vrije rol krijgt dan bij Ajax en elke week speelt en het verterouwen krijgt van de coach, zie je dat Lang ook briljant kan zijn. Hij werkt ook keihard. Iedereen is dol op hem. De stap naar Club was duidelijk de goede, bij Ajax had hij zich nooit zo verder ontwikkeld.

28 januari 2021 om 14:16

Dat denk ik ook, Bon Jovi.
Bij Ajax moest hij meer het keurslijf in, dat past niet zo in zijn karakter en speelstijl.
Maar dat deze jongen kan voetballen, is wel duidelijk.

28 januari 2021 om 16:18

Agh valt toch best mee... hij geeft aan dolgraag bij Aajx te blijven omdat dit zijn jongensdroom was en nog steeds is. Dat hoor je toch liever dan het nieuws rond de contractrel van Brobbey, die het onderste uit de kan probeert te halen. Noa is best een symphatieke kerel alleen heeft hij een beetje een straatmentaliteit. Daar is niets mis mee, als voetballer. Wie weet wat de toekomst Noa brengt. Tenzij Noa exorbitante salariseisen had of Club Brugge hem enkel en alleen wou kopen heeft Ajax er dom aan gedaan niet Noa's wens in te willigen: hij is nu immers alweer het dubbele waard van zijn transfersom.

28 januari 2021 om 16:53

Ik had hem heel graag gehouden, was gewoon een prachtige ajax speler geweest. Misschien nooit een wereldtopper, maar wel een interessant karakter, een vechter en 1tje met enorme clubliefde

Elke week een nieuwe interview over zijn vertrek bij ajax. Je zou denken dat het na een tijdje wel genoeg is. Maar nee hoor zijn moeder heeft ook wat te zeggen

28 januari 2021 om 13:12

Ze zal er wel naar gevraagd zijn, denk je niet?
Nog altijd zonde dat Lang is vertrokken naar Brugge, maar blijkbaar boterde het gewoon niet tussen speler en trainer. Als je naar Lang zijn start kijkt bij Brugge heeft hij voor zijn eigen ontwikkeling wel de juiste keuze gemaakt.

28 januari 2021 om 13:26

Maar dan hoef je er nog niet op te reageren. We weten inmiddels wel dat hij graag in Amsterdam was gebleven, maar naar zijn huidige club is het nou ook niet heel respectvol om dat zo vaak te uiten.

28 januari 2021 om 13:13

Nochtans is het een relevant interview. Er waren constant individuen die aankaarten dat Lang niet uitgeleend kon worden omdat hij niet wilde verlengen. Hier wordt het tegendeel bewezen.

28 januari 2021 om 15:32

Lang wilde verhuurd worden en Ajax zag dat niet zitten. Toen besloot hij niet te verlengen. Ik ben het gejammer zo zat: als Neres en Kudus niet geblesseerd waren geraakt, zou Lang op de bank hebben gezeten. En als hij dan ontevreden was geworden en gemopperd had, had Ajax ook niets aan hem gehad.

28 januari 2021 om 15:40

Daar ben ik het mee eens. Ik snap gewoon niet waarom ze hem niet nog eens hebben uitgeleend.

28 januari 2021 om 16:41

Nogmaals zijn contract liep af. Dan moest Ajax dus weer de kosten op zich nemen en zou een andere club ervan profiteren. Ajax wilde dat hij bijtekende en gewoon zijn kansen zou afwachten. Noa wilde dat niet, zou transfervrij worden dus werd verkocht. Zo moeilijk is het allemaal niet.

28 januari 2021 om 17:19

Jij wilt gewoon niet begrijpen dat hij heus wilde bijtekenen als ze hem perspectief gaven. Verder is er ook al aangegeven dat Ajax een eenzijdige optie voor een contractverlenging van 1 jaar had.

28 januari 2021 om 17:23

Nee Speedy, als Ajax hem had willen verhuren had Noa gewoon verlengd, dat staat ook in de tekst.

28 januari 2021 om 21:30

Lierse.
Maar dat perspectief is duidelijk geschetst volgens mij door Ten Hag. Op de vleugels de tweede reserve, maar wel de kans om zich te laten zien en zo een basisplek af te dwingen. Dat klinkt mij als ik dat zo hoor niet heel gek in de oren. Als je vindt dat Ajax Lang speeltijd had moeten garanderen dan ben ik het daar sowieso al niet mee eens. Je kunt als trainer echt geen speeltijd beloven aan een speler. Er moet ook rekening gehouden worden met anderen.
Dan is het nog de vraag wat Lang dan voor salariseisen had, want 'willen graag bijtekenen' zegt nog niet dat ze in zouden gaan op het laatste voorstel van Ajax. En of het wellicht ook daar mis zou gaan in de onderhandelingen. Zullen we nooit weten.
Maar uit deze woorden van de moeder valt niet zomaar de conclusie te trekken dat Lang dus persé had willen blijven of bijtekenen en langer verhuurd. Er spelen heel veel factoren in dit verhaal in mijn ogen.

28 januari 2021 om 22:29

Bij Ajax had hij in de basis nog niet veel te zoeken. Maar dan wordt wel weeral een ander verhaal verteld. Eerst was het "hij wilde niet verlengen", nu wordt het al "hij wilde teveel". Er wordt gewoon elke keer iets nieuw verzonnen om het goed te spreken. Want hieronder zegt diezelfde Speedy zelfs dat als Lang bijtekende en het lukte niet bij Brugge dat Ajax dan nog jaren aan hem vastzat. Ja dan is het jezelf gewoon in bochten wringen. Wolterx heeft hier trouwens recent gezegd dat Ajax een eenzijdige optie op verlenging voor 1 jaar had.

28 januari 2021 om 13:21

Omdat Ajax hier een keer niet positief in naar voren komt? Bij 15 artikelen over de nicht van de vader van buurvrouw van Frenkie of Ziyech zie ik weinig mensen klagen.

28 januari 2021 om 13:38

Ik ben alles behalve fan van Ajax, maar dit verhaal wordt nu wel flink uitgemolken. We hebben het hier over Noa Lang, niet over het volgende wereldwonder? Ik heb letterlijk dit verhaal al 3x gelezen, dus vraag mij de nieuwswaarde af. Vooral omdat het over een voetballer gaat die tot nu toe nog niks heeft bereikt? Als hij straks naast zijn schoenen gaat lopen, geef ik hem nog groot gelijk ook.

28 januari 2021 om 13:41

@jeroen F222 Een klagende reservespeler die niet blij is met de trainer. Vind dat niet eens heel negatief over Ajax.

28 januari 2021 om 16:46

Ahaha, waar heb jij het dan over. Het maakt mij helemaal niet uit hoe Ajax hierin naar voren komt. Ben geen Ajax fan. Het is gewoon treurig om zo vaak in het nieuws te komen over dat je het jammer vind. Je kan ook aangeven dat het jammer is en niet meer over wilt hebben. In plaats van elke keer op in gaan bij elke interview

28 januari 2021 om 14:46

Klopt. Er staat enkel ‘dan moet Club Brugge je maar kopen’. Waarop die opmerking volgde, wie het zei en waarom.... niets.

Enige wat duidelijk blijft is dat het jammer blijft. Hij wilde blijven. Hij was een toegevoegde waarde. Jammer dat hij weg is.

Rare actie natuurlijk, verbaasd me ook niet dat hij niet met Ten Hag kon praten, lijkt me ook totaal geen peoples manager..

Jammer dat hij niet gewoon verhuurd is aan Brugge dan had je Promes nu kunnen verkopen en had je Lang als vervanger gehad.

mooi om te lezen dat het echt zijn droom was om voor de club te spelen, jammer dat het zo geeindigd is..

28 januari 2021 om 13:08

Dat zeg je nu wel, maar bijna al zijn oud spelers lopen weg met hem. Dat hij niet met Noa Lang kon praten hoeft niet per se met ETH te maken te hebben. Bij Jong Oranje staat hij er ook waardeloos op.

28 januari 2021 om 13:59

@burwatti en als je dan leest dat een van de redenen waarom Haller voor Ajax heeft gekozen meneer ten Hag is, dan zal hij toch wel iets goed doen qua peoples manager

Nee Lang was te veel met zichzelf bezig, vond zichzelf als broekie al de sterspeler van ajax, maar dat zagen sommige mensen toch anders, en als ze hem niet weg hadden willen laten gaan dan had overmars toch wel ingegrepen, want het is volgens mij niet ten hag die de contract besprekingen doet.

28 januari 2021 om 16:43

Hij heeft met Ten Hag gesproken. Ten Hag heeft hem in de zomer uitgelegd dat hij optie nummer vijf was op de vleugels maar dat hij wel mocht blijven om zich in het elftal te spelen. Lang zijn contract liep komende zomer af, dan valt er niet meer te verhuren. Of Club Brugge moest een zeer hoge huursom willen betalen maar zo werkt het meestal niet. Ajax verliest nomaliter geld op verhuurde spelers.

Als ik dit lees begrijp ik echt niet waarom Ajax hem perse wilde verkopen. Waarom niet het contract verlengen en dan uitlenen aan Club Brugge? Hij is nu al drie keer zoveel waard als waar Ajax hem voor heeft weggedaan.

28 januari 2021 om 13:20

Dit is hét probleem waar Ajax en Overmars mee zitten. Ajax huurt al best veel spelers uit (waarbij je dus voor een belangrijk deel ook gewoon een torenhoge salarishuis moet overeind houden). En om de exploitatie (die door Corona al aardig onder druk staat) van Ajax die is gebaseerd op het halen van de groepsfase CL én op de verkoop van jaarlijks minstens 55 miljoen aan spelers draaiende te houden, moeten er dus gewoon spelers verhandeld worden. En aangezien er problemen waren met verlenging van het contract, want de kansen op speeltijd voor Lang bij Ajax waren in de zomer gewoon zeer minimaal, was net als bij Botman het een uitstekend plan om voor de cashflow te gaan. Overmars kan er namelijk niet op gokken dat hij elk seizoen wel een speler voor 75 miljoen van de hand doet.
Dat hij nu 'drie keer zoveel' waard zou zijn weet ik niet, maar dat is part of the game. Als ze hem hadden gehouden en Kudus was niet geblesseerd geraakt, hoeveel was hij dan waard geweest met nauwelijks speelminuten? Snap je?


28 januari 2021 om 13:24

Maar ze geven zelf aan dat hij wilde verlengen als ze hem uitleenden?

28 januari 2021 om 13:27

Wat ik zeg: Ajax kan niet een selectie van 66 contractspelers onderhouden waarvan er dan iets van tien van zijn verhuurd. Vandaar ook: 'brugge moet je maar gewoon kopen'. Zes miljoen op de lat erbij, en hoppa door!

28 januari 2021 om 13:30

Nu ja ik zie het eerder als 20 miljoen mislopen en hoppa door!

28 januari 2021 om 13:37

Áls ze bij Ajax hadden geweten dat Kudus geblesseerd zou raken, Neres zo lang geblesseerd zou blijven, dat Promes helemaal in mekaar zou zakken en dat ook Tadic serieuze vormcrisis ging krijgen, tja dan zou het wellicht kunnen dat Lang meer speeltijd had gekregen bij Ajax dan hij gehad zou hebben normaal gesproken.
In dat geval was hij niet naar Brugge gegaan en was hij nu, even je redenatie volgend dat hij nu 20 miljoen 'waard' is, niet dat bedrag waard geweest toch? Het één, zijn vertrek, leidde tot het ander. Het is niet zo dat als Ajax hem had gehouden hij, dús, nu óók 20 miljoen waard zou zijn geweest. En dan had Overmars die miljoenen weer ergens anders moeten vinden.

28 januari 2021 om 13:41

Ik heb het niet over hem bij de selectie houden. Dat zou inderdaad dom zijn. Maar er is geen enkele reden geweest om hem absoluut te willen verkopen in plaats van uitlenen (waar Club Brugge volgens dus volgens dit verhaal eerst op doelde). En als hij gewoon uitgeleend was, dan was er exact hetzelfde gebeurd als nu. Alleen was hij dan nog een speler van Ajax.

28 januari 2021 om 13:54

"maar er is geen enkele reden geweest om hem absoluut te willen verkopen
En als hij gewoon uitgeleend was, dan was er exact hetzelfde gebeurd als nu."

Jawél he! Er is geld verdiend! Cashflow! Er moet jaarlijks voor minstens 55 miljoen aan spelers verkocht worden (plus CL groepsfase gehaald), om quitte te draaien! Mij lijkt dat, ook gezien het lastige karakter van die jongen, reden genoeg in de zomer als je voor dit besluit staat. Ik kan me niet erg vinden in het beeld dat je schetst dat ze 'geen enkele reden' gehad zouden hebben. Die hadden ze wel degelijk. Achteraf kan je zeggen: misrekening, maar 100% goed gokken dat zit er niet in. Ajax heeft de afgelopen jaren wel meer spelers jong weggedaan, de meesten daarvan zijn nu absoluut geen 20 miljoen waard, of zelfs maar bedragen die in die buurt komen.

28 januari 2021 om 13:56

Botman is toch explosief in waarde gestegen en daar zag niemand zoveel talent in als in Lang hoor (voor hij naar Heerenveen ging).

28 januari 2021 om 14:16

Is dat zo, van Botman? Ik weet het niet hoor, als het zo is, dan is dat zo. Ik hoor wisselende verhalen.
Maar zelfde voorbeeld, geen kansen (of bijna geen) op speeltijd, ideaal verkoop materiaal! Samen goed al voor een slordige 16 miljoen. Als Ajax in de zomer Neres voor 40 miljoen wegdoet, dan heeft Overmars zijn verkopende taken voor dit boekjaar dus voor mekaar!

28 januari 2021 om 14:28

Als ze Noa Lang daadwerkelijk slechts als 'een van de 66' hebben gezien is dat voor mij een beter antwoord. Namelijk dat ze zijn enorme talent niet herkend hebben en dit dus niet aan zagen komen.

28 januari 2021 om 14:38

Talent herkennen is niet een soort gave of zoiets. Jij en ik kunnen talent herkennen. Balaanames, snelheid van handelen, inzicht, intelligentie, etc. etc.
Punt is dat je moet inschatten of deze speler zijn talenten kan weten om te zetten in prestaties en dat het groeipotentieel verwezenlijkt kan worden.
Dát hangt echter van enorm veel verschillende factoren af. Die in de meeste gevallen nauwelijks te voorspellen zijn. Dus dat ze dit 'niet zagen aankomen' dat vind ik te vrijblijvend. Spelers spelen niet in de Ajaxjeugd omdat ze talentloos zijn en niet in potentie naar een hoog niveau kunnen groeien. Dat talent is dus standaard aanwezig. Het gaat om dat beetje dat het onderscheid maakt tussen het worden van Dennis Schulp of van Dennis Bergkamp. Nou, als jij dat kan zien, dan ben jij puur Goud waard voor iedere BVO kan ik je verzekeren.

28 januari 2021 om 14:50

Ik wil mezelf absoluut geen meesterscout noemen, maar in de wedstrijden die ik van Lang gezien heb bij Twente zag ik wel dat hij er met kop en schouders bovenuit stak, op dezelfde manier als Ziyech dat deed eigenlijk. Ik had wel verwacht dat hij bij Ajax zou kunnen slagen. Zoveel snelheid met de bal aan de voet en tegelijkertijd de controle vond ik echt schitterend om te zien. Ik vond het ook mooi om te lezen dat hij in de voorbereiding bij Ajax er vervolgens nog doelpunten en assists aan toe had gevoegd want dat ontbrak er nog een beetje aan.

Afijn, ik snap je verder wel, achteraf blijft makkelijk praten. Ajax had hier meer uit kunnen halen maar nu weten we dat wel een keer.

28 januari 2021 om 16:47

@ruiz_fct met kop en schouders er bovenuit steken maar slechts een keertje scoren en nul assist geven. Ajax heeft gewoon vier buitenspelers die hoger in de pikorde stonden dan Noa. Nu heeft Anthony gespeeld. Die scoorde vervolgens meer en gaf meer assists bij Ajax dan Noa bij Brugge gedaan heeft.

Zeer verstandig om niet met vuil te gaan gooien, maar desalniettemin te zeggen dat leuk anders is.
Je weet nooit hoe het kan lopen (in het voetbal). Ajax heeft er bovendien een handje van om spelers later terug te halen. Dus wie weet ook Noa.

Was ik voetballer op dit niveau dan zou ik op een bepaald moment even met mijn "omgeving"familie/vrienden) gaan praten en iets met ze afspreken. Dat ongeveer zou klinken als "wie namens mij met de pers gaat praten kijk ik nooit meer aan!". Ik vind dit "interview" ook weer iets waar de speler alleen maar zwakker uit komt. Wat een huilstory.

Eens kijken welke excuses er nu verzonnen worden om deze misser van Ajax toch nog goed te praten. Want ze geven het zelf aan. Ze wilden gewoon verlengen als hij uitgeleend werd aan Brugge...

28 januari 2021 om 13:19

Ik denk dat er weinig excuses zijn, de trainer zag het niet in deze jongen zitten en blijkbaar is daar wat frictie ontstaan waardoor Ajax hem liever kwijt was dan rijk..

Heel jammer natuurlijk maar het zei zo.
Lang is vertrokken en Ajax gaat door we zijn een goede speler kwijt geraakt maar men doet af en toe wel alsof Messi verkocht is.

28 januari 2021 om 13:25

Nu ik doe niet alsof Messi verkocht is. Ik doe alsof Ajax gewoon een miljoen of 20 heeft laten verdampen. En laten we eerlijk zijn. Als Lang na zo een seizoen als het huidige zou terugkeren bij Ajax dan zou hij toch gewoon een kans krijgen lijkt me?

28 januari 2021 om 13:39

"ik doe alsof Ajax gewoon een miljoen of 20 heeft laten verdampen."
Precies, je doet alsóf! Terwijl het niet zo is.
Nogmaals, als hij niet naar Brugge gaat, is hij nu geen 20 miljoen waard. Dus er kon dan ook niks 'verdampen'.

28 januari 2021 om 13:42

Maar club wilde hem ook gewoon huren. Dan was hij nog gewoon van Ajax.

28 januari 2021 om 13:48

Met nog een contract dat in de zomer af zou lopen. Wat hij weigerde te verlengen. Want, hij wilde spelen. Bij Ajax. En dat zat er niet meer in.
En toen moest Overmars rekenen. Overmars Moet spelers verkopen. Anders komt zijn exploitatie in gevaar. Als je dan bij iedere speler die, net als Lang nu, potentieel moet rekenen dat ze ineens enorm in waarde stijgen, dan heb je straks 88 contractspelers, waarvan 19 verhuurde spelers en geen cashflow. Het zijn keuzes die je maakt. Dit was geen goede keuze, achteraf. Maar als Kudus en Neres niet zo lang geblesseerd waren, had Noa Lang gewoon in Amsterdam op de bank gezeten. En dan gratis de deur uitgelopen.

28 januari 2021 om 13:54

Ja maar zijn moeder zegt hier letterlijk dat hij zijn contract wel wilde verlengen als hij uitgeleend mocht worden.

28 januari 2021 om 14:08

Lierse1997, Hij wilde zijn contract wel verlengen maar niet onder de voorwaarden van Ajax. Deze halve interview kun je toch niet serieus nemen? Ze zegt en ineens werd Ajax boos en zei ‘dan moet Club Brugge je maar kopen’. wat is daar dan aan vooraf gegaan. Lijkt met niet wijselijk om een conclusie te trekken uit dit halve bericht. Daarnaast wilde Noa nog bij Ajax blijven dus zo slecht was het allemaal niet.

Wat jij ook vergeet is dat zij statistieken echt wel goed zijn maar voetballend ik ook echt mijn twijfels heeft. Ook bij Twente voetballend vaak niet de juiste keuzes maken en weinig meeverdedigen. Dat jij hem op 20 mil zet is niets waard en precies zoals Constant zegt maakt Ajax ook keuze op basis van cashflow.

Ik zie een Griekse spits bij VVV die ook fantastische cijfers haalt maar gaat hem ook nooit worden bij Ajax. Ajax kijkt zorgvuldig naar een speler en diens competenties en voetbalkwaliteiten. Daar mogen wij als amateurs natuurlijk alles van vinden maar het is niet zo zwartwit als jij het stelt.

28 januari 2021 om 14:19

Voetballend je twijfels hebt? Kijk je wel eens naar Club Brugge dan? Voetballend is het top hoor. Als Lang niet de technische capaciteiten heeft om te slagen bij Ajax dan heeft de halve Ajax selectie die ook niet. En ze zegt dat hij wilde verlengen als hij uitgeleend werd aan Club Brugge, maar dat Ajax dat niet zag zitten. En laten we nu ook niet doen alsof hij bij Brugge veel meer gaat verdienen dan bij Ajax.

28 januari 2021 om 14:59

Ja Lierse ik kijk naar Brugge en volg Jupiler Pro League al een tijdje. Ik zeg niet dat hij niet kan voetballen maar hij maakt nog steeds vaak de verkeerde keuzes als hij aan de bal is. Dat hij scorend vermogen heeft en een bal kan voorzetten dat is waar maar dat kunnen er veel. Zijn plaatsing van de bal bij een schot is mooi maar vaak hetzelfde. Maar hoe jij moet combineren en waar te staan en welke keuze hij maakt is gewoon nog niet goed genoeg in mijn optiek. Dat vond ik bij Ajax en bij Twente al helemaal.

Kijk maar eens goed naar hem buiten zijn goals om want een wedstrijd duurt 90 min +. En soms is het moeilijk maar ik zie hetzelfde terug als bij bv Kishna die lijkt met beetje techniek en mooie acties iedereen te overtuigen maar voetballend kwam en komt hij echt te kort voor de subtop en top.

28 januari 2021 om 16:49

@lierse1997 Uitlenen gaat op kosten van Ajax. Hoelang moet Ajax in een speler blijven investeren voordat men besluit hem te verkopen als hij niet weet door te breken? Als het niet goed gegaan was bij Brugge, hij daar op de bank beland was, dan mocht Ajax hem nog jaren zijn nieuwe, verbeterde contract door betalen.

28 januari 2021 om 17:20

Ja dan hadden ze dus duidelijk geen vertrouwen in hem, wat dus een flater geweest is.

29 januari 2021 om 11:17

Lierse.
Nou ja flater, ach, ik blijf zeggen dat als je alles bekijkt met de feiten en omstandigheden van het moment waarop de beslissingen moesten worden genomen, dat besluit gewoon klopte. Dat je achteraf dan geld misgelopen bent, okay dat kan dan gebeuren. Maar als hij was gebleven dan was hij niet doorgebroken, zoals nu wel.
Dus ik steun in dat verband, binnen zijn beleid, het besluit van Overmars.
Mijn punt van kritiek is namelijk niet zozeer dat Lang nu 20 miljoen waard is. Mijn punt van kritiek, als we toch kritisch zijn, is dat dit dus een duidelijk voorbeeld is van de uitwassen van het huidige beleid om alles te kopen wat los en vast zit.
Ga maar na, even op jouw redenering: Ajax koopt Anthony voor 20 miljoen, terwijl Lang nu ook dat bedrag 'waard' is (weet niet of dat zo is, maar even voor de discussie). Dat is het beste bewijs dat de huidige aankoopwoede de eigen jeugd niet alleen van kansen op speeltijd wordt beroofd maar dat de jeugdopleiding dus zelfs wordt verkwanseld. Afgezet tegen de ziel van Ajax én de grote bedragen die jaarlijks in die jeugdopleiding worden gestoken is dat een hard gelach.

28 januari 2021 om 13:25

Lierse
Ik vraag me echt af of dit een 'misser' is.
Want okay, hij schijnt het goed te doen bij Brugge. Ik denk dat jij hem vaker ziet spelen dan ik, dus ik vertrouw jou toe dat hij het ook echt goed doet daar. Maar het punt blijft gewoon dat Ajax (in dit geval Overmars) natuurlijk niet het belang van Lang moet dienen, maar dat van Ajax. Het is achteraf makkelijk om te stellen dat ze Lang prima hadden kunnen gebruiken vanwege de blessures. Maar dit besluit viel maanden eerder. Toen dat uitzicht zeer mager was.
En wat ik hierboven ook zeg, Overmars moet geld maken. Het overeengekomen bedrag van, ik dacht, zes miljoen is een prima bedrag voor een jeugdspeler die nooit de basis heeft gehaald.
Dus alleszins op dat moment gewoon een uitstekende deal voor iedereen. Dat dit nu zo uitpakt, okay dat kan. Maar eerst eens zien of Lang dit niveau op langere termijn vol kan houden. Brugge speelt wel CL dus wie weet kan hij op dat niveau ook wat laten zien.

28 januari 2021 om 13:38

Nu het ding is, momenteel is hij echt vrij geweldig. En sinds dat hij wat meer speelminuten maakte doet hij het gewoon goed. Elke Ajax supporter die de afgelopen twee jaar naar de voorbereiding keek, zag dat lang daar twee keer heel goed presteerde. En van Twente supporters hoor ik ook dat hij het echt wel goed deed bij Twente en dat alleen de doelpunten en assists wat achterwege bleven. Nu als je dat allemaal opsomt bij het feit dat een Belgische topclub die champions league speelt en altijd kans maakt op de derde plaats in de poule en dus Europese overwintering (en ook gewoon kansen geeft aan gehuurde spelers en ze niet als pure selectie-opvulling ziet) hem wilt huren dan is er naar mijn idee een zeer foute inschatting gemaakt van potentiële waarde. Want na dit seizoen is hij minstens 25 miljoen waard als hij deze lijn doortrekt. Heeft veel beter gepresteerd dan Danjuma (voor 18 miljoen verkocht), speelt een beter seizoen dan Diatta (voor 20 miljoen verkocht) en maakt momenteel ook meer indruk dan een Wesley (voor 25 miljoen verkocht).

28 januari 2021 om 13:43

Okay, ik neem het aan wat je zegt over hoe hij nu presteert. Maar bij Twente was het ook allemaal niet zo veel kan ik je melden. Geen idee waar Twente fans zich op baseren maar ik heb hem ook zien spelen en het viel best tegen.
Dat Ajax een zeer grote inschattingsfout gemaakt heeft, blijf ik oneens met jou. Dat is alleen met de wijsheid van achteraf. Ik vind dat het besluit om hem te verkopen, op dat moment, gewoon bedrijfsmatig een uitstekende keuze was. Dat nu blijkt dat die jongen een fenomeen dreigt te worden, tja, dat kan gebeuren. Maar nogmaals, dat is achteraf altijd makkelijk om te beoordelen. Terwijl er al maanden eerder een besluit moest worden genomen.

28 januari 2021 om 14:03

Natuurlijk is het achteraf makkelijk praten. Maar een van de belangrijkste dingen in de voetballerij is een goede inschatting maken van de toekomst op basis van bepaalde feiten. Nu voor deze zomer had Lang twee uitstekende voorbereidingen gedraaid, had hij bij Twente bewezen het niveau van de eredivisie aan te kunnen (want het is niet dat hij echt uit de toon viel bij Twente en daarnaast heeft hij er maar zeer kort gezeten), was hij een groot talent in de Ajax-jeugd (wat altijd meer waarde genereert), was er interesse van een club die champions league speelt en had hij het uitstekend gedaan in jong oranje. Dan vind ik toch dat 6 miljoen karig is. Zeker als je ziet dat spelers als Botman en Danilo (die toch geen grotere toekomst voorspeld werden dan lang toen zij uitgeleend werden) ook enorm in waarde toenamen tijdens hun uitleenbeurt. En daarnaast werd er deze zomer voor meer dan 100 miljoen verkocht, zo extreem nodig was die 6 miljoen op de laatste dag van de transfermarkt toch niet lijkt me.

28 januari 2021 om 14:28

Lierse, volgens mij ben ik het hier vaak met je eens. Maar in dit geval houden we er allebei een iets andere visie op na. Dat kan ook ene keer he! Met de meesten hier heb ik exact het omgekeerde, die zijn het meestal oneens met mij en heel af en toe eens.

28 januari 2021 om 14:33

Haha het zou maar saai zijn als we het altijd met elkaar eens zijn natuurlijk

28 januari 2021 om 16:51

@lierse1997 6 miljoen euro of een jaar Noa op de bank en dan transfervrij vertrekken. Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen, Noa liep uit contract. Anthony doet het bij Ajax geweldig, beter dan Noa het bij Brugge doet. Overmars heeft gewoon de juiste beslissing genomen, opakte goed uit voor Ajax en pakte goed uit voor Noa Lang.

28 januari 2021 om 17:20

Lang is nochtans procentueel bij meer doelpunten van Brugge betrokken dan Anthony bij Ajax...

28 januari 2021 om 13:28

Lierse1997. Zie in topics rondom Lang eerlijk gezegd altijd weinig excuses voorbij komen. Ik heb zelf altijd het standpunt gehad dat Lang onder Ten Hag te weinig zijn kans kreeg en dat hij t.o.v. andere spelers veel te makkelijk is weggedaan afgelopen zomer. Voor mij is deze hele ontwikkeling dus in ieder geval een mooie 'told you so' haha.

28 januari 2021 om 13:32

Nu recent heb ik nog met een aantal mensen en discussie gehad die zeiden dat het logisch was dat lang verkocht werd. Want ja wie gaat een speler met een aflopend contract uitlenen, en Lang wilde zijn contract niet verlengen.

28 januari 2021 om 13:52

Tsja als het verhaal is dat Lang niet wilde verlengen , dan is het ook logisch dat je een speler niet gaat uitlenen. Hierboven wordt door de moeder weer gezegd dat hij wel wilde verlengen en dan is het een misser geweest. Vraag is nu, wat is de juiste versie van het verhaal.

28 januari 2021 om 13:58

Het lijkt me sterk dat zijn moeder groteske leugens gaat verspreiden in de media over dergelijke feiten.

28 januari 2021 om 14:10

@inke, wat het hele verhaal precies is weten we nu niet maar wat we wel weten is dat bovenstaand verhaal geen verhaal is, iig niet compleet. Zijn kleine stukjes zonder het stukje ervoor. Waarom zegt Ajax ‘dan moet Club Brugge je maar kopen’. Wat is daar aan vooraf gegaan, en waarom vertelt ze dat niet.

28 januari 2021 om 14:20

Dat is toch al vrij duidelijk geworden in de eerdere interviews. Omdat ze het niet echt in hem zagen zitten.

28 januari 2021 om 14:23

Dat hij niet wilde verlengen en dus ook niet nog eens verhuurd wilde worden.

28 januari 2021 om 14:27

Lierse1997. Bedoel meer te zeggen dat een reactie logisch kan zijn binnen artikel waar iemand op reageert. Als binnen ander artikel wordt gezegd dat hij zelf niet wilde verlengen, dan zou ik binnen datzelfde artikel ook zeggen dat het logisch is dat ze hem hebben verkocht, omdat er dan in ieder geval nog wat geld voor gebeurd is. Ook al vind ik het niet logisch als je hem in kwaliteit met andere spelers vergelijkt. In dit artikel vind ik het onlogisch als ze zijn contract hadden kunnen verlengen.

28 januari 2021 om 14:28

Ja hij wilde dus wel verlengen en uitgeleend worden.

28 januari 2021 om 14:30

Ook op de voorwaarden die Ajax voor hem in petto had? Want daar zegt het verhaal verder niets over.

28 januari 2021 om 14:36

Dat is inderdaad een te stellen vraag. Alleen lijkt het me vreemd dat een speler die echt wilde doorbreken bij Ajax opeens puissant veel gaat verlangen (waar Club Brugge dan ook nog eens blijkbaar dan wel aan wilde voldoen). Het kan natuurlijk ook zijn dat hij een geniale mediacampagne aan het opzetten is, maar dat lijkt me eerlijk gezegd nogal sterk.

28 januari 2021 om 15:02

Als hij wilde verlengen en Ajax ook zoals ze zelf hebben aangegeven en niet de moeder van Ajax. Dan is het toch geen slechte gedachte dat de eisen van NOA te gortig waren voor Ajax? Dan verklaart dat meteen de halve quote van de moeder van Noa.

28 januari 2021 om 16:53

Wie had er dan moeten banken voor hem? Anthony doet het geweldig, Kudus starte geweldig. Neres was een tijd terug nog rond de 40 miljoen euro waard. Prima toch dat hij het nu goed doet en prima voor Ajax dat ze een transfersom hebben ontvangen.

28 januari 2021 om 14:10

@lierse, dat is een kant van het verhaal natuurlijk, we weten niet wat de eisen van Lang waren bij zijn contractverlenging, misschien wilde hij wel zo'n grote salarisverbetering waar ajax niet in mee wilde, en dat daarom gezegd is dan moeten ze je maar kopen. Want als hij zijn contract verlengd had met een veel hoger jaar salaris dan had brugge dus ook meer moeten betalen voor dat jaar en misschien wilden die dat dan wel niet, je weet dus nooit hoe het zou zijn gelopen.

28 januari 2021 om 14:22

Nu hij belandt vrij zeker bij Club Brugge lijkt me. En je maakt me niet wijs dat die lonen gaan betalen aan een speler die Ajax niet kan/wil betalen. Ajax had trouwens ook een eenzijdige optie om 1 jaar te verlengen.

28 januari 2021 om 15:26

Concurrentie van Tadic, Promes, Kudus, Antony en Neres waardoor je 6 miljoen euro kunt vangen of die jongen aanhouden en op de bank posteren zodat hij het merendeel van z'n wedstrijden op De Toekomst speelt. Los van de blessures was de keuze om 'm te verkopen ook nu een logische geweest. Men maakt er nu wel een hele positieve stoofpot van. Hij presteert namelijk niet beter dan de jongens die nu bij Ajax spelen. Cijfermatig presteert hij redelijk gelijk met Antony, terwijl Tadic in Europa veel beter scoort en in de Eredivisie redelijk gelijkwaardige cijfers heeft. Dan heb je ook nog Neres en Promes die dergelijke cijfers moeiteloos kunnen halen mits ze in vorm en fit zijn. Het is mooi dat Lang het zo goed doet, maar we hebben het hier niet over een De Bruyne of iets dergelijks.

28 januari 2021 om 15:33

Wat is nou de misser dan? Dat ze niet 4 miljoen euro meer vroegen? De spelers bij Ajax kunnen dat rendement ook vrij stabiel halen en voor dit seizoen was er nog wel wat aan te merken op die jongen. Lekker makkelijk om achteraf te praten, maar 6 miljoen euro was al aan de hoge kant als je kijkt wat hij tot de zomer heeft laten zien. Vooral bij jonge spelers kan het nou eenmaal verkeren dat een speler in pakweg een halfjaar tijd ineens z'n waarde verdriedubbelt. Een mindere periode en een minder seizoen voor Brugge en het kan ook zomaar zijn dat hij daarna weer 50 procent in waarde daalt. Mensen zijn wel heel selectief om te verkondigen hoe slecht Ajax het heeft gezien. Ik was blij toen hij bij FC Twente speelde. Hij voetbalde goed en had veel inzet, maar hij hielp wel zo'n beetje iedere kans om zeep. Zo zie je maar weer; het kan verkeren dat een paar maanden later ineens alles in goud verandert. Maar, zoals we zien bij Boadu en eerder ook al eens zagen bij Jorgensen, kan het ook heel snel weer in brons veranderen.

28 januari 2021 om 15:41

De misser is dat ze hem niet hebben uitgeleend zoals hij zelf en Club Brugge wilden. Dan was de huidige situatie hetzelfde en dan stond hij nog onder contract bij Ajax.

28 januari 2021 om 16:56

Achteraf is het makkelijk praten. Na zijn uitleen beurt bij Twente was zijn waarde niet gestegen. Moet Ajax dan tekengeld betalen, een verbeterd contract voor meerdere jaren afsluiten om maar te hopen dat het bij de volgende uitleenbuert wel zou lukken? Als het mislukte, dan zat Ajax nog jaren in de kosten. Echt, wat jij doet is na het casino gaan, naar de roulette tafel lopen, zien dat het balletje op 26 valt en dan iedereen daar heel dom noemen dat ze niet op 26 ingezet hadden.

28 januari 2021 om 17:23

Jij springt ook van hot naar her hoor. Dus eerst wilde hij niet bijtekenen wat volgens jou een probleem was en als hij wel wilt bijtekenen dan neemt Ajax een risico dat ze nog jarenlang aan hem vastzitten? Maar zoals gezegd voor velen is het moeilijk toe te geven dat hun club een foute beslissing genomen heeft die op voorhand dan nog eens perfect te voorspellen was.

Je zou bijna denken dat iedereen in zijn omgeving hem absoluut geslaagd bij ajax had willen zien, en niet bij Brugge. Laat Lang lekker voetballen bij Brugge, doet het goed heeft zijn draai gevonden. Lekker voor dat ventje toch?

Hoewel ik nog steeds baal dat Ajax hem zo makkelijk heeft laten gaan, omdat we juist zo'n type speler kunnen gebruiken, is het nu wel duidelijk hoe moeilijk hij het had. Nu knallen, tegendeel bewijzen en wie weet komt die kans nog eens.

28 januari 2021 om 15:16

Nu ja, maar wat als Kudus en Neres weer fit zijn? Dan had je Kudus, Tadic, Promes, Antony en Neres. Lang mag dan in vorm zijn, maar zo goed als die heren is hij gewoonweg nog niet. Nu raakt Promes overigens geen knikker op 't moment, maar ik heb het idee dat die verdachtmaking daar ook een grote rol in speelt. Die is normaliter echt wel beter dan wat hij nu laat zien en dan ben ik niet eens een fan van de voetballer Promes.

28 januari 2021 om 15:38

Lunny, als Neres en Kudus niet geblesseerd waren geraakt, had Lang op de bank gezeten. Hij lijkt me geen speler die zonder te mopperen op de bank zit zoals Labyad jaren heeft gedaan. Een ontevreden speler wil niemand hebben. Die levert nog minder op.

Voor de mensen die de jeugd niet volgen: Dit is een jongen die dagelijks in een Ajax trainingspak kwam opdagen op Varkenoord toen hij nog daar in de jeugd zat. Volgens mij heeft hij nooit iets anders gewild dan voor Ajax voetballen. Bij de meeste spelers verwaterd de jeugdliefde door de harde realiteit. Bij sommige niet en kan zo een breuk wel hard zijn. Snap wel dat ze de Belgen hier een sensationele verhaal van maken. Een gevallen godenzoon die weer opbloeit in Brugge. Het heeft iets filmisch. Nu om het verhaal compleet te maken: Noa snel naturaliseren en voor Belgie laten spelen! :P

Voor al die mensen die continu aandragen dat lang zo goed was in de voorbereiding: Schuurs en Labyad deden het ook zo goed toen. Zegt dus lang niet alles!

28 januari 2021 om 13:50

Sterker nog, het zegt niks! In de voorbereiding worden geen punten verdeeld, geen prijzen verdiend en al schop je er tegen vv Koedam of Sneeuwwitje 3 een stuk of acht binnen, who cares?

28 januari 2021 om 14:23

Maar bij Brugge doet hij het tot nu toe toch uitstekend? Het echte werk dus. In tegenstelling tot b.v. een Schuurs of Labyad. Al is die laatste tegen mindere tegenstanders nog wel een beetje bruikbaar. Maar dat was Lang ook geweest. Met veel meer restwaarde!

28 januari 2021 om 14:32

Yep, doe het uitstekend bij Brugge. Maar, wat was jouw punt dan? Dat Ajax hem had moeten houden (terwijl hij nul kans op speeltijd had, want jij kunt ook niet weten wat met Kudus en Neres gebeurde) of dat Ajax hem had moeten verhuren en contract verlengen? Want dat laatste was, op zichzelf, niet een automatische optie lijkt mij. Ik heb nergens kunnen vinden dat die jongen of zijn moeder zeiden: 'we hadden elk contractvoorstel geaccepteerd'. Sterker, er waren al signalen dat verlengen een lastig verhaal ging worden. Althans, dat het geen appeltje - eitje was.

28 januari 2021 om 15:14

En wie had hij eruit moeten spelen dan? Tadic en Antony? Bovendien hadden we niet verwacht dat Promes zo weinig zou raken. Altijd maar die selectieve verontwaardiging bij sommigen om hun afkeer voor Ten Hag maar even tentoon te stellen. Nu zeg ik niet dat Ten Hag geen fouten maakt, maar sommigen zijn weer eens lekker op oorlogspad.

Het spijt me zeer maar deze Lang had te veel kapsones op het veld maar was nooit belangrijk en begon te klagen over elk duwtje, kop naar beneden bij balverlies, jammeren als je geen bal krijgt... nee dan snap ik wel dat mensen snel klaar met hem zijn. En dan maar gaan mauwen in de media, kijk naar de Jong, de Ligt, Neres en zelfs de andere talenten.. als het even niet lekker gaat dan gaan ze erg toch altijd voor, en dat brengt je ver. Klagen is een uitlaatklep om je frustraties te uiten dat je toch niet zo goed bent.

Iedereen hier boos over Lang natuurlijk gaat het daar over. Hij is de beste speler in Belgiã« op dit moment en z’n moeder word geã¯nterviewd. Voor mij is dit de grootste fout van Eth, na het opstellen van dolberg tegen Tottenham dan en t constante Martinez en Alvarez op de bank laten.

28 januari 2021 om 14:21

Ik kan er nog wel een hele rits aan toevoegen. Maar daar zijn sommige ETH die hards vast niet blij mee;-))

28 januari 2021 om 14:57

Ik ben ETH enorm dankbaar en vind t een goed coach, maar ook een verschrikkelijk koppige vent die wat assistentie nodig heeft.

De zin "deze trainer begrijpt hoe hij het beste in Noa naar boven kan halen" zegt eigenlijk alles. Wat moet Ajax in godsnaam nog met Ten Hag. Mindere spelers - vooral uit zijn koker - opstellen, en talentvolle jongeren de deur wijzen. Zouden ze bij Ajax echt nog blij zijn met deze minkukel???

28 januari 2021 om 14:51

Mindere spelers volgens?

Zelfs Labyad heeft meer laten zien in een Ajax shirt dan Lang. En dan beweer ik overigens niet dat Labyad een Ajax speler is, in tegen deel...

Klaiber komt natuurlijk niet alleen uit de koker van Ten Hag, maar ook van de RvC die persé een nederlander als rechtsback wilde.. Terwijl je Dest ook gewoon had kunnen behouden, maar dat terzijde.

28 januari 2021 om 15:11

Wat een onzin. We moeten ook niet gaan doen alsof Lang ineens een geweldenaar is. Bijna iedereen zat er niet mee dat hij verkocht werd. Men vond 'm een aardig talent, maar het bedrag wat ze ervoor kregen was toch net wat leuker. Nu presteert die jongen uitstekend in Belgie en ineens richt men zich weer op Ten Hag? Heeft iemand er misschien ooit aan gedacht dat de omstandigheden bij Club Brugge misschien wat idealer voor 'm zijn? Wie had 'ie eruit gespeeld dan, Tadic? Antony? Bovendien wist niemand deze zomer dat Promes geen knikker meer zou raken. Dit blijkt voor beide partijen gewoon de beste keuze geweest. Ajax ontvangt een mooi bedrag voor een speler waar geen plek voor was, Noa Lang speelt nu wekelijks ook een redelijk vergelijkbaar niveau en krijgt het vertrouwen zodat hij zich kan ontwikkelen.

28 januari 2021 om 15:39

Als ik sommige reacties lees, zou je denken dat Ajax de nieuwe Messi heeft laten gaan.

Tja..

You win some, you lose some..
Zo is onze grote held (litmanen) ook eens afgewezen bij PSV voordat hij bij Ajax kwam..
En zo kwam Frenkie de Jong ooit voor 1 Euro over van Willem 2...

Lang is geen Messi..

Bij Jong Ajax en Twente was ie OK maar dat was het dan ook wel.
Leuk dat hij het bij Club Brugge uitstekend doet en hoop dan ook zeker dat hij zijn goede toekomst voor zich heeft.

Maar om hier nu artikel na artikel aan te spenderen lijkt mij iets wat overdreven.

Het wordt wel een beetje vervelend hoe kamp Lang zich nu manifesteert. Kom op, bij Ajax was het niet zoveel, bij FC Twente kweekte hij aan zelfvertrouwen maar bleef het rendement uit en nu bij Club Brugge vallen de puzzelstukjes voor 'm op z'n plek. Ik ben wel een fan van die jongen, maar dat verongelijkte hoeft van mij ook weer niet. Ze hadden 'm ook bij de groep kunnen houden en dan zat hij nu misschien de bank warm te houden. Mooi voor 'm dat hij het zo goed doet en het is 'm van harte gegund, maar moet nou ieder familielid z'n verhaal doen waar zelfreflectie wel ver te zoeken is?

28 januari 2021 om 15:41

En een moeder is altijd zo neutraal... Lang zou op de bank hebben gezeten als iedereen fit was. En dan zou hij hebben geklaagd en gemopperd en dat zou de sfeer hebben verpest. Leuk voor Brugge dat hij het steeds over Ajax heeft.

28 januari 2021 om 15:44

Zo verongelijkt vind ik hem helemaal niet doen. Het hele artikel in het nieuwsblad ging ook wel over een stuk meer dan dit, maar VZ haalt zoals altijd alleen het stukje over Ajax eruit.

28 januari 2021 om 20:50

Wat ik me vooral afvraag is: Hoeveel spelers presteren minstens zo goed of beter als de stadions weer vol zitten? Dat is wel een dingetje waar momenteel niet zoveel rekenschap mee word gehouden. Het mentale aspect valt wel grotendeels weg op dit moment. Spelers kunnen vrijuit spelen. Ik denk dat jongens als Cerny, Danilo, Gravenberch e.d. daar zeker deels van profiteren en zo ook Noa Lang.

28 januari 2021 om 21:06

Zelfvertrouwen heeft die genoeg, zeker in de recente vorm die die heeft. Dus ik denk niet dat dat heel veel invloed gaat hebben eerlijk gezegd.

29 januari 2021 om 00:02

Lang is altijd wel een beetje een probleemgeval geweest. In goede tijden is dat geen probleem, maar het is afwachten tot het moment waarop hij een vormdip krijgt. Ik hoop voor hem dat hij leert van z'n verleden en volwassener is geworden. Zeker een talentvolle speler en ik ben als Ajacied blij dat hij het zo goed doet. Spijt dat Ajax hem heeft laten gaan? Niet echt. Hij zou in onze huidige basis waarschijnlijk niet tevreden zijn met z'n speelminuten (en problemen maken). Verhuur had ik persoonlijk ook prima gevonden maar dat was financieel blijkbaar een No go. Dan houdt het op.

Het valt me op dat supporters van ajax hier erg fel voor hun club opkomen bij haast elk artikel dat als licht negatief over de club opgevat kan worden. Las het pas zelfs over die arme nouri, en nu hier weer. Zijn die soms allemaal ook aandeelhouders of zo?

28 januari 2021 om 23:58

Ik weet niet hoor. Maar volgens mij doen supporters van elke club dat. De 1 wat meer en feller dan de ander. Maar nu doe je net of het gek is dat Ajax fans dat doen..

31 januari 2021 om 00:07

Het valt me erg op bij ajax. Erg felle reacties alsof alles dat ook maar licht negatief richting hun club is invloed heeft op hun eigen financiele situatie. Vandaar mijn vraag of dit allemaal aandeelhouders zijn. Dus ja ik vind het best gek dat supporters zo persoonlijk reageren op jonge jongetjes waarbij dingen niet zo lopen als verwacht. Met name bij de situatie met nouri lijken de reacties haast onmenselijk. Maar ook hier weer best overdreven.

31 januari 2021 om 02:55

Sorry maar vind het totale onzin. Je zit het bij supporters van alle clubs, alleen zullen het er meer van Ajax zijn omdat die club in NL nou eenmaal de meeste fans heeft.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren