Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Noa Lang groeit uit tot absolute sensatie: ‘Superkerel en superaankoop’

Laatste update:

Noa Lang ontpopt zich tot dé revelatie in de Belgische Pro League. De door Ajax aan Club Brugge verhuurde vleugelaanvaller werd zondag tegen Racing Genk (3-2) overwinning wederom uitgeroepen tot Man of the Match. Trainer Philippe Clement is dolgelukkig met de aanwezigheid van Lang in Brugge, al leek de koploper lange tijd niet de volgende club te worden van de 21-jarige buitenspeler.

"Noa is een superkerel om mee te werken, je krijgt er heel veel van terug, en een superaankoop van het bestuur", jubelde Clement zondag op de persconferentie na afloop van de zege op Genk. "Hij heeft de groep al veel bijgebracht. Niet alleen op het veld, maar ook ernaast. Kijk, Noa stond er eerst niet voor te springen om naar Club Brugge te komen, dat hebben jullie in zijn interviews al kunnen lezen. Maar we hebben toen verschillende goede gesprekken gehad en Noa voelt zich hier intussen thuis." Lang staat tot dusver op 8 treffers en 7 assists in 22 duels in alle competities namens Club Brugge.

Ploeggenoot Stefano Denswil velt eveneens een zeer positief oordeel over de bij Club Brugge opgeleefde Lang. "Ik zie hem op training liever niet in mijn zone komen, hoor", laat de verdediger weten in een reactie aan het Algemeen Dagblad. "Want dat is niet altijd fijn. Noa, die draait alle kanten op, hé. En ook nog eens supergemakkelijk." Lang tekende tegen Racing Genk voor twee assists, onder meer op Bas Dost. Hij stond tevens aan de basis van het winnende doelpunt van Brandon Mechele met nog een klein kwartier op de klok.

Clement vindt het knap dat Lang zo goed presteerde tegen Racing Genk, zeker gezien het feit dat de oma van de vleugelaanvaller recentelijk overleed aan de gevolgen van het coronavirus. "We hebben hem wel zo goed mogelijk proberen steunen. Onder meer door hem iets langer dan gepland bij zijn familie te laten blijven", aldus Clement, die weet dat Lang bij terugkomst werd bedolven onder de steunbetuigingen. "Dit is dan ook een groep die heel hard aan elkaar hangt. En die elke dag keihard werk om beter te worden." De Brugge-coach is voorts van mening dat Lang momenteel 'op zestig procent' van zijn kunnen zit.

De sterke prestaties van Lang zijn uiteraard ook onderwerp van gesprek in de Belgische media. Het Nieuwsblad gaf hem een 8 voor zijn optreden tegen Racing Genk, het hoogste rapportcijfer van alle spelers op het veld. Dost en Vormer, die ook scoorde in de topper van zondag, moesten het doen met een 7. Club Brugge, dat een voorsprong van twaalf punten heeft opgebouwd op nummer twee Racing Genk (51 om 39 punten), vervolgt de jacht op de titel zondag met een thuiswedstrijd tegen Standard Luik.

Ajax zou Noa Lang deze zomer moeten terughalen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tsja, hadden we hem achteraf beter kunnen houden? Ja. Hadden we dat van tevoren geweten? Nee. Lang was al een talent, absoluut, maar hij wilde speeltijd en dat kon hem niet beloofd worden. Niemand had kunnen denken dat Kudus en Neres zp weinig fit zouden zijn en dat Promes zo enorm ver terug zou vallen in niveau. Fijn om te zien dat hij het zo goed doet!

25 januari 2021 om 10:46

Het was juist wel duidelijk van te voren. Hij zat in een hele goede vorm bij voorbereiding dit seizoen en jong Oranje.
Ik had hem er zeker bijgehouden neres is blessure gevoelig en dan waren de enige vleugelspitsen antony en promes want tadic werd in de spits verwacht.
Ik debk dat het is omdat noa een grote mond heeft en ten hag liever brave jongentjes wilt hebben.

25 januari 2021 om 12:32

Ten eerste is Noa niet wegestuurd. Verder viel het bij Twente reuze mee, in zeven eredivisie wedstrijd een goaltje en geen enkele assist. Hartstikke mooi dat het nu in Belgie wel goed gaat maar volstrekt logisch dat hij bij Ajax geen basisplaats had.

25 januari 2021 om 12:51

Zo goals als Lang nu presteert heeft hij nog nooit eerder gedaan. Er was ook gewoon weinig perspectief voor hem als iedereen fit bleef. En met Tadic, Tagliafico en Antony heeft Ajax anders genoeg kwalletjes, dus dat Ten Hag lieve brave jongentjes wil is ook onzin.

25 januari 2021 om 13:01

Ik snap echt niet dat je nog steeds kunt zeggen dat het een logische keuze was van Ajax etc etc... Dit is toch een ontzettende gemiste kans? Noa Lang is een echte Ajax speler met zoveel flair en lef, het was top geweest voor heel Nederland als hij zich bij een Nederlandse club had kunnen ontwikkelen. Hij had slechts een goaltje en geen enkele assist bij Twente... Klopt, maar hij liet wel echt geweldige dingen zien en werkte keihard, alleen het rendement mocht inderdaad beter. Daarna liet hij in de voorbereiding bij Ajax dat rendement wel zien en kreeg vervolgens nauwelijks een kans in de competitie. Ik vind het eerder logisch dat Lang heeft besloten Ajax te verlaten, deze jongen heeft zoveel talent dat het er overal wel uit komt. Goede keus van hem maar jammer dat we hem in Nederland nu niet wekelijks kunnen zien spelen.

25 januari 2021 om 13:15

@benzema, ''en met Tadic, Tagliafico en Antony heeft Ajax anders genoeg kwalletjes, dus dat Ten Hag lieve brave jongentjes wil is ook onzin.'' misschien dat je deze jongens kwalletjes in het veld vind maar qua trainer zijn dit hele makkelijk jongens die de trainer niet tegenspreken en heel taakbewust zijn

25 januari 2021 om 13:33

Ongelooflijk Speedy dat je dit OK vindt en claimt dat het niet vooraf al duidelijk was dat dit een slechte keuze was van Ajax. Lang deed het echt wel goed bij Twente, jij gaat nu af op statistieken, maar niet op spel. Kan je wel een discussie over voeren, maar come on. Daarnaast, bij ons in de voorbereiding deed hij het leuk. Daarnaast, is hij wel degelijk weggestuurd, linksom of rechtsom, hij mocht weg. Hij wilde perspectief, dat was er niet en men wilde hem dat niet geven. Dan stuur je iemand gewoon weg. Dit is de omgekeerde transfer van Ten Hag. Qua inkopen is hij drama: Marin, Klaiber, etc. En qua bij het afval zetten is zijn score met Lang nu dus ook -1. Gewoon een duidelijke misser van Ajax, die veel fans al meteen voorspelden.

25 januari 2021 om 10:57

Hadden we dat van te voren geweten? JA. Was veruit de beste speler in de voorbereiding bij ajax. Meeste dreiging meeste rendement. Ja deze speler hadden ze nooit moeten laten gaan omdat EtH het niet zag zitten in deze jongen. Deze speler op 10 of op de vleugel heeft zo veel meer dan Labyad (die bij het begin van het seizoen 2e keus was) in mijn ogen (potentie meegenomen uiteraard). Maar het was gewoon niet het 'vriendje' van ten Hag zoals Labyad en Promes wel waren.
Volgens mij heeft Overmars recentelijk ook aangegeven hem liever niet te verkopen maar dat de situatie in deze onhoudbaar was, en dat ze dit in overleg met Lang hebben gedaan.

25 januari 2021 om 11:07

Maar los van de mogelijke vriendjespoltiek van ten Hag; deze jongen eiste een basisplaats, wat begrijpelijk is want op zijn leeftijd moet je vlieguren gaan maken. Zelfs als je Labyad en Promes wegdenkt, heb je nog Tadic, Neres en Anthony die allen voor hem stonden in de pikorde. Dan kan je hem toch geen basisplaats beloven? Hij was zeker sterk in de voorbereiding, maar dat zegt weinig. Was Labyad ook niet goed bezig in de voorbereiding?

25 januari 2021 om 11:17

Nee dit kan je juist niet zien van de mogelijke vriendjespolitiek. Ik denk namelijk oprecht dat Lang geen basisplaats eiste tijdens de besprekingen. Ik denk dat hij zelf ook wel in de gaten had dat hij daar nog niet aan toe was. Wat wel klopt is dat hij moest spelen dus een verhuur een optie was, maar Lang wou dit zelf niet. (opgehaald uit de woorden van Lang zelf, maar waarom zou hij dit verzinnen, het klopt namelijk dat na wedstrijd 3 er geen minuut meer in zat voor Lang). Zeker Labyad speelde een hele goede voorbereiding en ik dacht echt van sow, als hij dit doorzet kan het een super seizoen worden voor hem. Verschil is dat na de voorbereiding (even geschetst op de eerste 3 wedstrijden, want daarna raakte lang uit beeld) Labyad 3 keer in de basis is gestart, en Lang in totaal 7 minuten mee mocht doen. En het is dat Labyad toen niet gek veel minuten had gemaakt door 2 debiele rode kaarten, maar Lang heeft nooit een eerlijke kans gehad in de basis.

25 januari 2021 om 11:20

dat heeft hij helemaal niet geeist. Hij eiste speeltijd. En als je niet onnodige aankopen zoals promes had gedaan had hij die genoeg gekregen. Eerlijk he jongens. Ik zie weer hetzelfde gebeuren als na 1995...ajax behaalt Europees succes voornamelijk gebaseerd op eigen jeudgspelers...en gaat in de hang naar dat succes vast te houden middelmatige veel te dure spelers halen en zn eigen jeugd minder kans geven....met alvarez, magallan, promes, martinez (en haller?) is al bijna 100 miljoen op...waar gaat dit heen?

25 januari 2021 om 11:12

Echt totaal mee oneens. Lang was in de voorbereiding de beste speler aan Ajax kant. Het is gewoon weer een gigantische blunder dat ik vooral wijdt aan de koppigheid van Ten Hag. Met Botman en Lang zijn er gewoon 2 gigantische blunders gemaakt. Met daarbij Martinez en Alvares die ook gewoon horen te spelen was Ajax zoveel sterker geweest. dood en dood zonde

25 januari 2021 om 12:41

Kijk nou wat je zelf allemaal roept. Martinez en Alvares horen te spelen. Dan hebben we ook nog Blind en Schuurs. Maar dan zeg je ook dat Botman een gegarandeerde basisplaats had moeten krijgen. Hoe dan? Met vijf verdedigers gaan spelen ofzo? Voor Noa had je dus uit het rijtje Anthony, Neres, Promes en Tadic drie moeten laten banken of elders op moeten stellen om Noa een gegarandeerde basisplaats te geven. Wederom, hoe dan?

25 januari 2021 om 12:44

Wat betreft Lang mee eens, had hem liever gezien dan Labyad of Promes. Genoeg balans in de selectie om een jongen als Lang de kans te geven op speelminuten boven Labyad. Wat betreft Botman niet, die ging weg omdat hij wegwilde en heeft Blind voor zich (en misschien wel Martinez). Geduld had Botman ook kunnen hebben en wie weet had hij nu bij Ajax al heel veel minuten gemaakt. Kijk maar naar het recente verleden met Gravenberch, Mazraoui en nu Timber. Als je goed bent komen die kansen vaak vanzelf.

25 januari 2021 om 11:14

Hij is echt een plezier om te zien spelen,en ik ben dan verre van een brugge supporter. Snap niet dat Ajax een buy clausule heeft laten tekenen.

25 januari 2021 om 17:27

De clausule is een verplichte optie tot koop , ik vermoed dat het dus meer gaat om het spreiden van de kosten of iets dergelijk. Club had geen interesse in louter huren meen ik mij te herinneren.

Echt niet om achteraf te zeiken want ik vond dit van het begin. Waarom zou je voor 15 miljoen Promes terughalen terwijl hij in de jeugd al aantoonde dat hij geen type ajaxbuitesnpeler was. Niet iemand die iemand uit kon spelen, maar meer een snelle 4-4-2 spits. En dan ondertussen Noa Lang wegsturen met een verplichte optie tot koop, terwijl hij veruit de beste van zn leeftijd was in de jeugd, en in de voorbereiding gewoon uitblonk?
Ik begrijp dit echt niet en kijk ten Hag hierop aan die met Klaiber. Promes en Labuyad steeds spelers kiest waarmee hij bij een andere club succesvol was maar die geen ajax spelers zijn...

25 januari 2021 om 10:50

Promes was in zijn eerste seizoen goed voor 12 doelpunten en 4 assist in 20 wedstrijden. Lang had je inderdaad niet met een verplichte optie tot koop moeten verhuren, maar de aankoop van Promes in het eerste seizoen is helemala niet gek gezien zijn bijdrage.

25 januari 2021 om 10:54

Ik denk dat aankoop van Promes vooral was na verliezen van De Jong en De Ligt uit te dragen dat ze bereid zijn te investeren en Promes was met zijn leeftijd en ervaring in andere competities + geschiedenis met Ten Hag en verleden bij Ajax een logische keuze. Hij was zeker de beste die nog over was uit de 1999 bij Ajax na vertrek van Malen met 16 en de Ligt en Kluivert de jaren erna. Had hem zelf graag gehouden maar even weg uit publieke oog in Nederland zal hem ook goed doen. Werd hier toch regelmatig om belachelijke dingen afgemaakt. Moment met Ten Hag hebben we die periode tientallen keren voorbij zien komen, zijn manier van praten was blijkbaar belangrijk genoeg om elk interview opnieuw iets over te zeggen en dan heb je de schijn al tegen. Ook te vaak gelezen dat het een luie speler is terwijl hij juist keihard werkt altijd. Gewoon lekker zijn ding blijven doen en erna in topcompetie zich naar interland toe spelen.

25 januari 2021 om 11:17

eens JK dat zn cijfers niet slecht waren, en zelfs niet zijn. Maar ook in zn eerste sezioen waren het veel intikkers obv ziyech zn passing. Hij komt met een actie gewoon geen man voorbij. DTa kan niet als ajax aanvaller. Het is geen slechte speler maar hij moet counterend diepgaan en dan randje zestien m erin schieten. Dat kan bij Spartak, bij Ajax bijna nooit, daarsta je tegen 5-8 man verdediging.
@wolter: zie hierboven, vind m geen slechte speler, alleen totaal geen ajax type.

Fijn voor deze jongen, jammer dat topclubs vaak weinig geduld hebben met talenten en deze dan ook afschrijven.
Zou het geweldig doen bij Ajax denk ik, maar goed weet niet of hij dit ziet zitten.

25 januari 2021 om 12:44

Bij Ajax deed hij het niet zo geweldig. Bij Twente deed hij het nog minder. Top clubs hebben niet weinig geduld, de talenten hebben weinig geduld, ze willen meteen basisspeler worden. En dat lukt meestal niet. Elders is hij nu wel basisspeler en gaat het goed. Prima toch?

25 januari 2021 om 13:07

Bij Twente deed hij het gewoon heel goed dus ik zou eens verder kijken dan alleen statistieken. Heel Twente had hem dolgraag nog een seizoen willen huren.

25 januari 2021 om 13:14

Voor een buitenspeler zijn goals en assists echt hele belangrijke indicatoren. Ajax kon hem niet nog een jaar verhuren aan Twente, want hij had nog maar een jaar contract en weigerde de aangeboden contractverlenging. Hij zou komende zomer dan op huurbasis bij Twente transfervrij geworden zijn.

25 januari 2021 om 13:17

Hij was nog maar 7 wedstrijden onderweg en had tot dat moment vooral erg veel pech in de afronding en eindpass. Daarnaast had hij natuurlijk ook gewoon best wel matige teamgenoten bij Twente. Die goals en assist zouden zeker later gekomen zijn. Ik begrijp dat opnieuw aan Twente verhuren geen optie was.

25 januari 2021 om 13:18

Met 1 doelpuntje en geen enkele assist bij Twente kan je toch nooit tevreden zijn over een aanvaller. Bij Ajax (buiten zijn wedstrijd tegen Twente om) 1 doelpunt en wederom geen enkele assist in 12! wedstrijden. Dat zijn cijfers waarmee je geen aanspraak maakt op een vaste basisplaats bij Ajax. Iets wat Noa Lang wel verlangde. En dan had hij ook nog de pech dat Tadic op zijn plek stond, een speler die wel garant staat voor doelpunten en assists. Volstrekt logisch dus dat Ajax hem heeft laten gaan en het heeft ook goed uitgepakt voor Lang zelf. Win-win situatie voor alle partijen.

25 januari 2021 om 13:23

Bij Twente liepen ook wel gewoon medespelers rond die wat makkelijker kansen misten, dan wordt assists geven al een stuk moeilijker. Een win-win is het trouwens niet voor Ajax. Die lopen namelijk een miljoen of 15 mis.

25 januari 2021 om 13:31

Lierse, Ajax heeft niks aan zeurende wisselspelers. Daarmee krijg je onrust intern. Leuk die 15 miljoen, maar geld merken wij als supporters niks van. We staan zonder Lang bovenaan de competitie, Lang staat bovenaan in Belgie en krijgt meer speeltijd dan hij bij Ajax had gehad. Dus in mijn ogen wel degelijk een win-win. Daarbij was Noa bij Ajax lang niet zo beslissend als nu bij Brugge.

25 januari 2021 om 13:32

Dat is onzin, bij Ajax op de bank was Noa geen 15 miljoen euro of meer waard geworden. Spelers moeten spelen om beter te worden en meer waard te worden. Nu doet Noa het goed in Belgie maar zo doet Anthony het nog beter bij Ajax en worden de miljoenen straks via hem verdiend. Ajax looopt dus niets mis, het verschuift alleen naar een andere speler.

25 januari 2021 om 13:37

Ajax had ook Lang op links kunnen hebben en Antony op rechts. Dan had je straks in een klap 100 miljoen aan twee spelers verdiend.

25 januari 2021 om 13:40

Is het nu zo moeilijk? Hij wilde uitgeleend worden maar daar had Ajax geen zin. Slechte beslissing die ze 15 miljoen kost (minstens). En dat is dus 100% mislopen, hij had gewoon uitgeleend moeten worden zoals hij zelf wilde. Punt.

25 januari 2021 om 15:17

Ja het is zo moeilijk. Je kan niet zeggen dat Noa had bijgetekend, hij tekende namelijk niet bij. Je kan ook niet zeggen aan welke club Noa uitgeleend zou gaan worden en of hij daar geslaagd zou zijn. Het is allemaal anders gelopen. Feit blijft, Ajax bood hem contract verlenging aan maar hij tekende niet bij. Dat zijn de feiten en de rest is pure speculatie.

Blijft jammer dat Ajax er niet zo goed in slaagt een brede selectie tevreden te houden. Met name het feit dat eigen jeugd als Bakker, Lang en Botman het nu elders zo goed doen is zonde. Tuurlijk, je kan niet iedereen houden en je zal spelers verliezen, maar denk dat hier toch wel wat winst nog te behalen is. Bij Man. City zitten ook wekelijks wereldtoppers op de bank en daar vertrekt zelden iemand. Ajax had die spelers toch goed kunnen gebruiken nu, de bank is nu te zwak en dat is nu het grootste probleem. Op de een of andere manier moeten ze toch proberen wat meer perspectief te bieden. Gebeurt toch net te vaak dat je de ideale 12e/13e/14e man mist en het moet doen met nr 15-18. Zeker als t eigen jeugd is, zoals nu ook weer dreigt met Brobbey en Salah-Eddine, is t gewoon echt zonde. Aankopen als Haller en Antony zijn top, maar dat kan ook niet elk jaar, je moet t toch vooral van je 'gratis' jeugd hebben..

25 januari 2021 om 12:47

Ajax probeert al meer dan een jaar het contract van de 18 jarige Brobbey te verlengen. Brobbey wil niet tekenen en is deze zomer transfervrij. Wat kan je Ajax dan verwijten?

25 januari 2021 om 13:36

Brobbey is echt een ander verhaal dan Lang, Speedy. Brobbey hebben ze hun best voor gedaan en hebben we met Haller en Traore ook echt andere spelers op die positie. Ik hoop dat Brobbey blijft en vind ook wel dat Ten Hag teveel vasthoudt aan mensen als Labyad en Promes waardoor een Brobbey weinig speelt, maar hier doet Ajax zelf wel zijn best voor zover ik kan beoordelen.

25 januari 2021 om 14:39

Ajax ging pas met Brobbey in gesprek in augustus en ook recent genoemde om tafel gaan met Brobbey moet nog plaats gaan vinden trouwens.

25 januari 2021 om 15:00

Volgens Freek Jansen was de aanbieding in het afgelopen voorjaar al gedaan.

25 januari 2021 om 15:07

Afgelopen voorjaar heeft Ajax te kennen gegeven aan de groep wiens contract af zou lopen zomer 2021 dat er gesprekken gaan komen en dat de club met ze door wilt. Ajax is pas in gesprek gegaan met Brobbey nadat hij nieuwe zaakwaarnemer, Raiola, in de hand nam wat gebeurde zomer van 2020. Daar zei hij letterlijk 'ik heb sinds gisteren een nieuwe zaakwaarnemer (raiola dus) dus ga op later moment pas beginnen (!) met onderhandelen. Tussen kenbaar maken door te willen met een speler en onderhandelen/in gesprek gaan over contractverlenging zijn twee verschillende dingen in deze. Ajax heeft ook bij talenten die 16 worden al bekend gemaakt of ze in gesprek gaan gaan of niet maar de gesprekken rond contract moeten nog gebeuren in veel gevallen (ook bij de groep die al 16 is trouwens)

25 januari 2021 om 13:21

@yajax, die betalen dan ook miljoenen om ze tevreden te houden. Zo'n Sandler zit daar op 2 miljoen per jaar

Dit verbaast toch helemaal niemand ? Was ook bij Ajax gewoon de beste aanvaller in de voorbereiding , betrokken bij 12 goals en die lijn trekt hij nu in Belgie gewoon prima door. 8 goals en 7 assist in 1326 minuten. Lang heeft er goed aan gedaan om niet bij Ajax te verlengen, werd daar totaal niet gewaardeerd door Ten Hag en altijd maar klein gehouden. Zie nu wat vertrouwen en waardering met spelers doet , deze coach pakt dat iets beter aan en Lang betaald hem week in week uit terug. Verdiend in zijn huidige vorm een oproep voor het Nederlands Elftal , is momenteel beter dan Promes, Babel ,stengs en Ihattaren.

25 januari 2021 om 13:25

Maar hij is niet beter dan Bergwijn of Depay. Dus laat die jongen lekker bij Jong Oranje zn wedstrijden meepikken, is ook beter voor zijn ontwikkeling. Frankie speelt namelijk met een aanspeelpunt in de spits en niet met Depay. Overigens snap je er niet veel van wanneer je stelt dat Lang een basisplaats had moeten hebben bij Ajax, met het uitzonderlijk lage rendement wat hij had bij de officiële wedstrijden van Ajax. 3 CL wedstrijden, geen bijdrage in goals en assists. Nota bene het balverlies van Lang, waardoor we eruit vlogen die CL campagne. Ook zijn statistieken in de Mickey Mouse league waren niet voldoende. Dan stel je ook nog dat hij de concurrentiestrijd (welke strijd?) had moeten winnen van Tadic. Onze aanvoerder met A: een betere mindset en B: meer voetballend vermogen. Is ook niet erg verder en leuk dat hij het nu wel laat zijn bij Brugge. Kan over 2-3 jaar mooi achter Malen spelen in Oranje. Depay op links, Bergwijn/ihattaren op rechts en we hebben weer kans op een internationale prijs.

25 januari 2021 om 13:44

Hij is wel beter (in vorm) dan Promes, Gakpo en Babel.

25 januari 2021 om 13:57

Dan promes en Babel is hij zeker beter, maar dan Gakpo zou ik nog wel over willen discussiëren. Gakpo was voordat hij corona kreeg gewoon 1 van de beste van de competitie bij een PSV wat heel erg teleursteld.

25 januari 2021 om 14:00

Nu daarom dat ik bij Gakpo zeg beter in vorm. Lang is momenteel week na week één van de uitblinkers terwijl het de laatste tijd bij Gakpo niet echt speciaal is naar mijn idee.

25 januari 2021 om 15:22

Gakpo is de laatste tijd zeker niet speciaal, maar onderschat het feit niet dat hij hard geraakt is door het coronavirus. Het duurde daarom ook langer voordat hij eindelijk weer terug kon komen op het veld in tegenstelling tot de rest van de selectie van PSV.

Ik denk dat als Lang over 2 jaar kan kiezen tussen Ajax en een andere Europese subtopper, dan weet hij het wel. Ook al krijgt hij minder geld. Moet Ten Hag wel weg zijn natuurlijk.

25 januari 2021 om 12:24

Jij denkt serieus dat hij over 2 jaar betaalbaar is voor ajax? Mocht hij deze lijn doortrekken dan kan hij zomaar 30 mil waard zijn. Dat gaat ajax echt niet voor hem betalen. Een sub- topclub uit een grotere competitie is veel meer realistisch.

Prachtig toch dat er in België een echt Nederlands toptalent schijnt rond te lopen. Er zijn wat meer Nederlandse spelers terecht gekomen de laatste jaren, die min of meer niet goed genoeg bevonden waren, maar Lang lijkt echt een uitzondering te zijn. Wie had dat gedacht toen hij bij Ajax, toch door de achterdeur, vertrok. Wel zaak voor hem om deze opwaartse lijn te blijven door trekken. Wekelijks bewijzen waarom hij bij de betere hoort op zijn positie en zich op die manier in oranje spelen.

25 januari 2021 om 11:18

Ja, het doet denken aan de tijden van Rensenbrink en Van Rooij. Mooi om een Nederlandse 'topper' inde Belgische competitie te hebben.

Moet toegeven dat ik me heb vergist in Lang. Hij doet het gewoon uitstekend bij Brugge en we zouden hem bij Ajax erg goed kunnen gebruiken. Denk wel dat Lang pas na gaat enken over een eventuele terugkeer als Ten Hag er niet meer is. Dat is duidelijk geen goed huwelijk geweest. Laten we hopen dat Lang zich zo blijft ontwikkelen, dan kan de bondscoach hem ook niet lang meer negeren.

25 januari 2021 om 13:14

Terugkeren? Tja, misschien wil Lang dat zelf wel maar dan zal Ajax een flinke buidel moeten trekken. Club Brugge kan hem straks voor 6 miljoen overnemen toch? Die zullen minimaal drie keer dit bedrag vragen mocht hij deze lijn door trekken.

25 januari 2021 om 13:30

Kan? Ze hebben een verplichte koop in het contract staan. Dus hij is eigenlijk nu al gewoon van Brugge

25 januari 2021 om 13:35

Ah, dank voor de opheldering. Punt blijft hetzelfde

25 januari 2021 om 20:22

Zoals ie nu speelt krijgt Ajax voor 18 miljoen alleen zijn shirtje. Met handtekening, indien gewenst.

25 januari 2021 om 13:36

Nederlandse talenten zijn duur. Vraag het maar aan de grote clubs. En deze jongen is ook nog eens opgeleid door de beste jeugdopleiding die er is. Ik denk niet Ajax 40 mil kan betalen voor een talent.

ik had Lang en Botman ook nooit weg gedaan en dat zei ik al in de zomer. Promes komt nooit een man voorbij en Blind was vorig seizoen ook al enorm kwetsbaar achterin

25 januari 2021 om 11:37

Ik kan mij echt wel voorstellen dat ze Botman weg gedaan hebben. Ja hij ontwikkelde zich goed bij Heerenveen, maar ik had bij hem niet direct het idee dat hij al ver genoeg was voor het niveau van Ajax. Daarnaast heb je met Blind en Martinez al 2 spelers voor zijn positie.

25 januari 2021 om 11:42

als je bij de nummer 2 van de Ligue 1 steevast in de basis staat en goed presteert dan red je het ook wel bij Ajax hoor. Martinez is niet slecht, maar daar kan je in Europa niet mee aankomen want hij is maar 1.78 meter

25 januari 2021 om 13:32

Botman wilde spelen. Dat kon bij ajax niet. heel simpel. Je kan ajax wel aan gaan kijken maar soms maken de spelers zelf die keuze en kan Ajax niet anders dan daar in mee gaan. Je kan ze nou eenmaal geen vaste basisplek beloven.

25 januari 2021 om 13:48

@soccerfan_1 een basisplek kan je idd niet opeisen maar je kan een speler wel het vertrouwen geven dat er perspectief is om eventueel in de basis te komen. hoe dat met Botman is gegaan weet ik niet maar van Noa Lang begreep ik dat Ten Hag hem liever kwijt dan rijk was

25 januari 2021 om 15:13

Bij Botman ben ik vooral verbaasd dat hij dit niveau aan kan. Zoals ik al schreef ontwikkelde hij zich goed bij Heerenveen (vooral het eerste half jaar) maar dat hij dit al aan kon, had ik niet verwacht. Ik zou net zo verbaasd zijn als Danilo bij een verkoop naar een topploeg in Frankrijk het daar goed zou doen. Ook hij maakt wel stappen, maar vind ik nog geen basisspeler voor Ajax. Een Noa Lang vond ik op dat gebied veel verder.

25 januari 2021 om 12:49

Je kan zeggen wat je wilt alleen werkt het zo niet. Als spelers echt weg willen, dan gaan ze weg. Nu heb je het weer over Promes maar dat was niet het probleem voor Noa. Ajax heeft ook nog Tadic, Anthony en Neres. Noa wilde een basisplaats maar hij was buitenspeler nummer vijf. Weinig kans op speeltijd dus.

25 januari 2021 om 13:45

Ik werd hier nog voor gek werd verklaard toen ik zei dat Botman echt niet minder is dan Schuurs (men vond destijds Schuurs een soort De Ligt 2.0). Ik moet toegeven, ik zat er toen dik naast. Het blijkt dat Schuurs eens niet zijn schoenen mag poetsen van deze jongen. Het is een talent heel andere caliber. Die jongen loopt als een baas rond bij Lile en gaat straks voor 60 mil naar Liverpool. ongelofelijk.

Ik wil gewoon even zeggen dat ik het geweldig vind dat Lang het zo goed doet in België. Ik hoop dat hij zich zo ontwikkeld en een echte topper gaat worden!

Ik vond hem vorig seizoen bij Ajax onopvallend spelen (afgezien van uit bij Twente), met als dieptepunt Valencia thuis waar hij zelfs in de basis mocht beginnen en geen enkele actie durfde te maken. Toch heeft hij nooit echt de kans gekregen vind ik. Nu zitten we helaas opgescheept met een Promes die het helemaal kwijt is.

Doodzonde dit. In de voorbereiding liet hij echt wel leuke dingen zien en bij Twente ook. Het is alleen wel een beetje een mannetje maargoed lekker belangrijk. Ajax gaat wel een vervanger halen denk ik maar dan had je dus 10 keer beter een Lang kunnen hebben die het Ajax spelletje al goed kent. Al kan Ajax ook niet weten dat Promes iemand in zijn been steekt ( als het waar is )

Ajax moet er alles aan doen om Noa terug te halen , terug draaien die verplichte optie tot koop.
Marc zou met een beetje moeite er wel wat op vinden.
Ajax heeft Noa nodig , laten wij eerlijk zijn. voorin loopt het niet echt . de laatste wedstrijden heeft Antony ook problemen om zijn tegenstander voorbij te komen , en ook Tadic speelt niet echt geweldig.

25 januari 2021 om 11:26

Ajax creëert wel genoeg kansen daar was ik het wel mee eens wat Ten Hag zei. Als Ajax ook geen kansen meer gaat krijgen zou ik me meer zorgen maken. Met iets meer geluk vliegen er 2/3 meer in gisteren.

25 januari 2021 om 14:42

Onder een contract kom je niet zomaar uit hoor, ook Overmars niet. Mocht Lang terug willen dan zal er gewoon een zak geld naar Brugge moeten.

De blunders van Overmars en Ten Hag stapelen zich op. In het geval van Lang: je houdt een oude speler (labyad) voor de nummer 10 positie - ook Promes daar tot vervelens toe geprobeerd - en stuurt een talentvolle jongen de deur uit om een paar miljoen te vangen. Botman idem. Zullen we maar eens afscheid nemen van die twee?

25 januari 2021 om 12:52

Daar gaan we weer, de kruistocht van Pinko. Botman wilde zelf weg, ik herhaal, Botman wilde zelf weg. Overmars wilde hem niet laten gaan en weigerde het eeste bod van Lille. Daarna kwam Lille opnieuw met een sterk verhoogd bod. Botman stelde wederom echt weg te willen ondanks dat Ajax het echt in hem zag zitten. Noa is geen nummer tien, hij is buitenspeler. Ajax had al Promes, Tadic, Neres en Anthony. Welke spelers gaan dan banken voor Noa afgelopen zomer? Let wel, Noa kwam terug van Twente, zeven wedstrijden daar gespeeld, een goal, geen enkele assist. En vergeet niet, de stats van Anthony zijn beter dan de stats van Noa dit jaar. Oh ja, en Noa wilde niet bijtekenen en was komende zomer transfervrij geworden. Was je dat eventjes vergeten?

25 januari 2021 om 13:25

Nou, dan heeft Ajax in jouw ogen toch prima zaken gedaan? En zijn de clubs Brugge en Lille zeer tevreden met Lang en Botman. Iedereen blij. Ook Ten Hag. Wat een toptrainertje, vind je ook niet? Jammer dat het spel met de week slechter wordt. Maar dat ligt zeker niet aan de Wijze uit het Oosten!;-)))

25 januari 2021 om 13:30

Natuurlijk zijn clubs tevreden met Botman en Lang als ze daar wel een langdurig contract willen tekenen. Dat is nou precies de crux, ook Ajax wilde ze langdurig binden maar ze wilde niet als ze geen basisplaats kregen.

Het spel met de week slechter wordt is ook maar relatief. AZ werd deze week gewoon door Ajax uit de beker gekinkerd. Van Twente en Feyenoord werd gewoon gewonnen en gelijk tegen Psv. Daarmee zit Ajax nog altijd in de beker en staat Ajax nog altijd bovenaan met drie punten los en een beter doelsaldo. Dus de wijze uit het oosten doet het gewoon geweldig.

25 januari 2021 om 14:48

In het land der blinden is eenoog koning. AZ werd overigens terecht verslagen, mede dankzij de afwezigheid van de Var. En mede dankzij de aanwezigheid van de Zuid-Amerikaanse inbreng, waar Ten Hag niet zo in gelooft. De resultaten wel in het juiste perspectief zien, is ook een kunst....

25 januari 2021 om 15:01

"natuurlijk zijn clubs tevreden met Botman en Lang als ze daar wel een langdurig contract willen tekenen. Dat is nou precies de crux, ook Ajax wilde ze langdurig binden maar ze wilde niet als ze geen basisplaats kregen."
Botman tekende letterlijk paar maanden voor vertrek nog bij tot 2023, die vlieger gaat niet op. Lang wilde op huurbasis weg en was in gesprek met Ajax over contract van 4 seizoenen mits er uitzicht was op speelminuten.

25 januari 2021 om 13:33

Botman wilde zelf weg Pinko.....ga geen dingen verzinnen.

25 januari 2021 om 14:45

Als Botman bij Ajax kansen had gekregen, was hij gewoon gebleven. Geldt ook voor Lang. Zijn beiden door Ajax naar de achterdeur gepusht. Kom niet aan met verhalen dat beiden niet zouden willen blijven. Maar die domme trainer zag de potentie niet....

25 januari 2021 om 14:59

Tuurlijk wilde Botman blijven, waarom zou hij anders enkele maanden voor vertrek een nieuw contract tekenen?
Botman geeft zelf aan bij tekenen nieuw contract dat hij graag bij wilde tekenen als Ajax een plan met hem had, wat er dus was gezien feit dat hij verlengde, waarna hij zegt vanaf zomer volwaardig lid van de a-ploeg te worden. En zegt dat Overmars hem zag als potentiële Ajax 1 speler. Dat klinkt niet als een speler die zelf weg wilde.

De creativiteit van Lang wordt bij Ajax node gemist. Bij een andere trainer dan Ten Hag was dit het seizoen zijn doorbraak bij Ajax geweest na die slimme verhuurperiode bij Twente. Ten Hag liet hem gaan en zal zich nu achter de oren krabben. Mooi dat Lang laat zien dat er meerdere wegen naar Rome leiden!

ja leuk dat bashen op ten hag en overmars, maar was het niet zo dat Lang speeltijd wilde en dat ze dat bij ajax niet konden geven, hij wilde verhuurd worden, maar had nog maar een contract voor een jaar, dat wilde ajax dus niet, en hij wilde niet bijtekeken, dus is het toch heel logisch dat ajax dan deze oplossing bedenkt? en ja, achteraf is altijd makkelijk praten

25 januari 2021 om 12:53

Precies, zo zat het in elkaar maar de meest hier zien de echte voetbal wereld als een Fifa spelletje en denken dat je als club de macht hebt. Helaas, de macht ligt bij de spelers, als die niet willen meewerken, dan kan je er als club verder niks aan doen.

25 januari 2021 om 13:26

Hij wilde uitgeleend worden. Lang is echter geen idioot, die weet ook wel dat er dan een contractverlenging bij hoort. Daarnaast wilde hij niets liever dan doorbreken bij Ajax. Dat hij geen kans kreeg is volledig te begrijpen. Dat ze hem voor 6 miljoen laten gaan al een stuk minder. Zeker met Botman in het achterhoofd.

25 januari 2021 om 20:30

Ach, 6 miljoen was gewoon zijn marktwaarde, toch? Of er zelfs boven. Je kan geen enorm bedrag vragen voor spelers die zelden aan de bak komen.

25 januari 2021 om 20:57

Ja dat was nu zijn marktwaarde inderdaad. Maar na dit seizoen met een beetje goede prestaties in Europa is die minstens 20 miljoen waard. Vandaar dat ik Botman aanhaal. Als die verkocht werd voor het seizoen aan Heerenveen voor een miljoen was dat ook een degelijke transfer, maar een jaar en uitleenbeurt later was die 9 miljoen waard.

25 januari 2021 om 14:44

Lang kon voor 4 jaar bijtekenen maar verhuren was juist geen optie, daarnaast zit er in huidige contract een eenzijdige optie langs Ajaxkant om met jaar te verlengen. Dus verhuren was een optie geweest. Daarnaast ga ik er vanuit dat Lang als hij toezegging had gekregen op huurbasis te mogen vertrekken gewoon bij had getekend. Hij wilde zeker bijtekenen maar alleen als hij ergens speelminuten kon krijgen. Dat is een reã«le eis. Edit: Ajax kon clausule lichten en dan lag hij tot 2022 vast, dan was dit seizoen verhuren gewoon serieuze optie. Ajax wilde hem bij eerste ploeg houden of verkopen. Dat is imo gewoon niet goed aangepakt gezien zijn vraag om speelminuten en verzoek verhuurt te worden (niet verkocht) om die minuten te maken. Hier heeft Ajax zichzelf in de voet geschoten.

Die aanname bij zijn eerste assist en de visie en de traptechniek bij zijn tweede verraden zijn kwaliteiten. Het is echte een ruwe diamant. Het is heel belangrijk dat hij straks bij een club en trainer beland waar ze geloven in individualistic spelers, maar vooral waar ze zichzelf niet heilig hebben verklaard. In zijn ruwheid doet hij me een klein beetje denken aan een jonge Robin van Persie. Jammer dat Wenger geen trainer meer is. Dit zou de perfecte speler zijn voor hem om er iets van te maken.

25 januari 2021 om 13:07

Ook Wenger gaat geen energie steken in een speler die in zijn laatste contract jaar zit en niet wil bijtekenen. Echt onzin, clubs steken alleen energie in spelers die op termijn wat toevoegen aan het eerste elftal, niet die gratis de deur uit gaan lopen.

25 januari 2021 om 13:14

Ik snap niet helemaal waar je het over hebt. Ik heb het niet over contracten, noch over Ajax. Ik heb het over het talent Noa Lang. Trouwens, hij loopt niet gratis de duur uit. Ajax krijgt straks 6 miljoen. Een stukje daarvan gaat wel naar Feyenoord denk ik.

25 januari 2021 om 13:18

Ik heb het over het probleem Noa afgelopen zomer. Nog een jaar contract te gaan maar niet willen bijtekenen. Bij elke club is het dan over en sluiten. A

25 januari 2021 om 13:28

Logisch toch? Ze zagen geen perspectief in hem. Als er hem enig perspectief geboden werd (in de vorm van een uitleenbeurt) dan had hij wel bijgetekend. Maar nee ze wilden hem niet uitlenen, dan moest hij verkocht worden. Gewoon een slechte beslissing van Ajax achteraf. Kan gebeuren, maar ontkennen kun je het niet.

25 januari 2021 om 13:35

Slechte beslissing van ajax? Lang eiste speeltijd. Je gaat een jeugdspeler geen eisen laten stellen. Je bent lid van de selectie en je krijgt speeltijd wanneer de trainer je nodig hebt. Als die snotneus dan weg wil maar niet op huurbasis..... Nou doei, voor jou 10 anderen.

25 januari 2021 om 13:43

Waarom vergeet iedereen dat hij uitgeleend wilde worden? Ze hadden hem ook aan Club kunnen uitlenen (die doen dat wel vaker, kijk naar Tau) dan was er precies hetzelfde gebeurd alleen was hij dan nog van Ajax geweest en dan hadden ze er minstens een miljoen of twintig voor kunnen vangen. Ja een slechte beslissing dus om hem niet uit te lenen.

25 januari 2021 om 14:24

Waar heb je gelezen dat Noa wel wilde bijtekenen als hij verhuurd mocht worden? ik heb dat echt nergens gezien afgelopen zomer.

25 januari 2021 om 14:52

Dit is een letterlijke quote van Overmars: "we wilden hem na zijn verhuur aan FC Twente niet opnieuw verhuren. Alleen zijn zicht op speeltijd bij ons was beperkt. Hij had Dusan Tadic voor zich. En ook spelers zoals Quincy Promes, Antony en David Neres." Daarna stelt hij dat ze er "ook" financieel niet uitkwamen (maar wel met een Brugge wat minder salaris geeft dan Ajax?). Ook uitspraken als "club Brugge was geïnteresseerd en deed hem een goed voorstel. En wij konden een mooie transfersom krijgen. Soms is het beter om afscheid te nemen, dit is ook voor Ajax goed."

Terwijl Lang er zelf over zegt "ik wilde worden verhuurd, maar hij was zo boos dat hij me wilde verkopen", gaat de aanvaller verder. "de directie niet, maar de trainer heeft zijn zin gekregen. Nee, ik heb hem nooit meer gesproken en daar heb ik ook geen behoefte aan. Er is een nieuw hoofdstuk begonnen en daar ga ik een succes van maken. Zie je niet hoe lekker ik in mijn vel zit? Daar ben ik Club Brugge dankbaar voor. Ik wil de mensen hier terugbetalen met het kampioenschap." In zelfde interview gaf hij ondermeer ook aan dat hij meermaals tranen heeft gelaten om hoe hij naar uitgang is verdreven. Gezien feit dat Ajax eenzijdige optie in contract had tot 2022 was verhuren gewoon een optie.

25 januari 2021 om 14:58

Omdat Lang geen idioot is. Er is geen enkele speler die een beetje hersens in zijn kop heeft die verwacht dat hij uitgeleend wordt met een aflopend contract.

Ajax mag hem altijd terugkopen hoor, voor een miljoen of 20.

Ik zie veel voetbalplezier als ik Lang bezig zie. Voelt zich ook goed thuis met veel Nederlanders en Nederlandstaligen in het team. Echt een speler waarvoor je naar het stadion komt. De stewards en de ballenjongens dan toch.

Zeg maar wat je wilt, maar dit neem ik Erik Ten Hag kwalijk.
Ik probeer hier niet de interessante comedien van ik zij het toch of ik wist het te zijn, maar ik zeg hier al jarenlang dat Noa Lang een echte Ajax speler is. Hij deed het zo goed in de voorbereiding ik verheugde mij echt op hem dit seizoen. Toen ik t voor het eerst hoorde heb ik echt elke seconde twitter en al die onzin gecheckt, ik kon het gewoon niet geloven.
Noa Lang is het boefje die in de jeugd bij Feyenoord op de Herdgang met een Ajax pak kwam aanlopen, daar ga je als Ajax fan toch wel enorm veel van houden dan, en dan kijk je wat hij kan. Ook al deed hij het eerst bij de jeugd, Noa is een rasvoetballer, iemand die openingen ziet een speler die veelzijdig is, maar tegelijkertijd ook gewoon nog jong en ruw is als speler. Nog ongepolijst en fysiek heel zwak, maar dat komt wel bij jongens met zijn postuur, op hun manier dan. Ik kijk tegenwoordig veel meer Belgisch voetbal, vooral Genk en Brugge kan ik me prima mee vermaken, en dan zie je gewoon hoe belangrijk hij is. Wij houden dan wel van lullig doen over t Belgisch voetbal, maar dat is niet niks hoor. Lang is veels te lang af gemaakt op zijn rijtje wedstrijden met Valencia bijvoorbeeld. Lang speelde nog uitstekend tegen Lille, een iets mindere ploeg. Tegen Valencia vielen meerdere jongens door het ijs, maar Lang, makkelijk mikpunt werd door velen aangewezen als zonde bok. T blijft enorm jammer vind ik, ik ben blij met de weg die is ingeslaan, maar ik denk dat Johan Cruijff zich in zijn graf heeft omgedraaid. Noa Lang, een echte Ajax speler die zo aan de kant word geschoven voor hele matige en dure spelers als Labyad en Promes. Je hebt het gemist van Kudus gezien in Europa, moet je nagaan wat je had klaar kunnen spelen met een jongen die wel een steekpass heeft en t snel ziet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren