Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ten Hag vindt situatie rond Ajax-spits ‘doodzonde’: ‘Dat is bijzonder spijtig’

Laatste update:

Ajax is er nog steeds niet in geslaagd om Brian Brobbey langer aan de club te binden. De kans bestaat dat de achttienjarige aanvaller na dit seizoen transfervrij vertrekt uit de Johan Cruijff ArenA. Op de persconferentie voorafgaand aan de topper tegen PSV van zondag wordt aan trainer Erik ten Hag of hij zich ergert aan de situatie rondom Brobbey, die onlangs pas zijn debuut maakte in de hoofdmacht van de Amsterdamse club.

"Ergernis is niet het juiste woord", zo verklaart Ten Hag vrijdagmiddag op de persbijeenkomst in Amsterdam. "Het is spijtig voor Ajax. We hebben toch een vooraanstaande jeugdopleiding in de wereld. We kunnen ons echt bij de top scharen. Ajax brengt heel veel spelers voort. Iedere keer probeer je weer spelers naar het eerste elftal te brengen en je ziet dat het een springplank is naar topclubs in Europa. Kijk naar Frenkie de Jong, Matthijs de Ligt en Donny van de Beek. En ga zo maar door. Ik kan nog een hele lijst verder opnoemen."

"Dan vind ik het heel spijtig dat een speler (Brobbey, red.) een jaar of tien in de jeugdopleiding heeft gezeten. Ook omdat het een offensieve speler is, daar heeft Ajax er ook heel veel van voortgebracht. Maar op een gegeven moment gaan ze hier dan toch te vroeg weg", geeft Ten Hag als waarschuwing mee aan de jonge aanvaller. "We hebben hem opgetraind, ook bij Jong Ajax. Hem daar wedstrijden laten spelen en ook betrokken bij het eerste elftal vanaf de zomer. Maar dan is het bijzonder spijtig dat er nog steeds geen handtekening staat."

Komst Haller sluit deur voor Brobbey niet bij Ajax: ‘We willen met hem door’

Lees artikel

Ten Hag wil overigens zijn invloed wat betreft Brobbey niet overschatten. "De keuze is aan hem, het is zijn carrière. We zijn ook op een punt gekomen, je moet alles respecteren. Hij heeft het recht om ook met andere clubs te praten. Doodzonde is het wel, want zoals ik zeg: het is een jongen uit deze omgeving, met Amsterdamse roots. Dan zou het ook het mooiste zijn om hier je carrière te starten. Om vervolgens ooit, als je geslaagd bent, die volgende stap te maken", zo adviseert de Ajax-coach.

Directeur voetbalzaken Marc Overmars liet zich tijdens een interview over het aantrekken van Sébastien Haller eerder deze vrijdag al uit over de contractsituatie van Brobbey. "We zijn al heel lang bezig om zijn contract te verlengen", zo klinkt het bij Ajax TV. "Dat willen wij nog steeds heel graag, maar tot op heden is het nog niet gelukt. Hij heeft een aflopend contract en mag nu met andere clubs praten, dat is zijn goed recht." Overmars benadrukt echter dat Ajax niet te lang kan wachten op de definitieve beslissing van Brobbey aangaande zijn toekomst. Het is mijn verantwoordelijkheid dat er straks wel een spits met kwaliteit staat. Het moet niet zo zijn dat het straks als het 30 januari is, er nog steeds blessuregevallen zijn en we niemand voorin hebben. Dan moet je keuzes naar voren halen en dat hebben we nu gedaan met Haller. Het laat echter wel onverlet dat we nog steeds door willen met Brobbey."

Brian Brobbey moet nog minstens een jaar bij Ajax blijven

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sja, ergens begrijp ik t ook wel. Je bent derde keus in de spits, en nu wordt een topaankoop gedaan waardoor je vierde keus bent. Het perspectief is er niet echt. Dan snap ik dat je twijfelt.

8 januari 2021 om 14:37

Hij zal een afweging maken, bijtekenen en komend seizoen verhuren aan eredivisie club of einde van seizoen vertrekken..

8 januari 2021 om 14:38

Hij zal moeten verlengen als hij speelminuten wil gaan maken

8 januari 2021 om 16:29

Of vertrekken naar PSV (als Malen vertrekt), Feyenoord, AZ (als boadu vertrekt) of naar het buitenland vertrekken. Ik zou het wel weten als ik brobbey was, en dat is een van die eerste 3 clubs kiezen.

8 januari 2021 om 14:39

Is het niet andersom, dat Ajax is gaan twijfelen omdat ze al lang onderhandelen met Brobbey (waar ze kennelijk niet uitkomen)?

8 januari 2021 om 14:40

Als hij zich goed ontwikkelt is het gewoon de tweede spits en krijgt hij kansen genoeg. Als hij zich niet goed ontwikkelt heeft hij ook niets bij Ajax te zoeken. Perspectief is er dus echt ruim voldoende, de kansen zal hij zelf moeten verdienen.

8 januari 2021 om 14:41

Enige probleem is dat als Brobbey zijn contract niet verlengd hij waarschijnlijk naar een club toe gaat waar hij ook niet de eerste spits zal worden. Bijvoorbeeld AC Milan, dan zit hij toch in precies hetzelfde schuitje en misschien wel lastiger om daar kansen te krijgen. Dan zal hij verhuurt worden aan een Benevento of Sampdoria, wat allemaal prima is maar dan is het toch beter om een jaar bij bijv Twente te spelen volgend jaar en dan te beslissen wat je doet? Vind het maar een rare beslissing als hij gaat nu hij net kansen begint te krijgen en er voldoende toekomst perspectief is, hij is nog maar 18 he!

8 januari 2021 om 14:53

@thiernobylz,

Verschil is wel dat hij bij Ajax max. 1 miljoen bruto verdient en bij AC Milan zo'n 2 miljoen of meer bruto. Als je dan toch eelt op je kont moet kweken zou ik dat ook doen tegen een zo hoog mogelijke vergoeding in een land met een goede keuken en een heerlijk klimaat.

8 januari 2021 om 15:04

Dat is zeker waar, toch blijft er een grote kans dat hij dan over een paar jaar weer in Nederland te zien is dan. Kijk naar Bouy en alle andere talenten die te vroeg voor het geld hebben gekozen. Deze jongen is 18, spreekt de taal niet, woont nu nog bij zijn ouders. Je moet dan mentaal wel ontzettend sterk zijn om een topcarriere tegemoet te gaan.

8 januari 2021 om 19:21

De Ligt ging ook op zijn 18de naar het buitenland. Had natuurlijk wel veel meer wedstrijden in de benen, maar sprak ook de taal niet (heeft die wel geleerd inmiddels, dus waarom zou Brobbey dit niet kunnen?) en woonde ook nog in de regio waar die vandaan komt. En als het in het buitenland niet lukt kun je nog altijd een stap terug zetten. Aké speelt bij City, Bruma heeft ook gewoon een mooie carriere. Bazoer is basisspeler bij Vitesse en als dit niveau vasthoudt dit seizoen kan die ook zomaar weer een stap omhoog maken. Labyad speelt bij ajax. Zirkzee heeft ook zijn minuten gemaakt bij Bayern en die heeft misschien wel de beste spits ter wereld voor zich. Die stap naar het buitenland is echt zo slecht nog niet.

8 januari 2021 om 14:41

Ik begrijp wat je bedoelt. Maar kom op zeg, we hebben het over een jochie van 18 die nog niks heeft laten zien.. Perspectief? Als je op 18 jarige leeftijd 2e spits van Ajax kan worden dan is dat super toch? Zijn 2 concurrenten zijn komend seizoen Danilo en Traore, als je dat niet lukt ben je ook gewoon niet goed genoeg. Want dat zijn ook geen exceptionele spelers ofzo. Goed aanbod doen, accepteert hij het niet, dan laat je hem de rest van het seizoen maar op de tribune.

8 januari 2021 om 15:02

Ik sta er precies in zoals jij, maar ik probeer me ook een beetje in die jongen te verplaatsen. Als het daadwerkelijk zo is als jij schetst, dan heeft ie ook geen zin om er al te veel moeite in te steken, dus dan kan het ook een mentaal probleem zijn. Uiteindelijk ligt de bal bij hem en wat hij gaat doen met zijn carrière.

8 januari 2021 om 15:28

Misschien iets minder in die jongen verplaatsen en iets meer in zijn zaakwaarnemer, dan weet je probably genoeg. Die jongen heeft al lang grote clubs achter zich aan, die is na zijn switch richting dhr. Zuiger hoofd helemaal gek gemaakt. Intentie om bij te tekenen was er nooit meer geweest. Perspectief is overigens nu wel minder, voor ieder spitsentalent in de jeugd. Haller is nou net een speler (+leeftijd) die minstens 80% basis zal staan. Ergens ben ik dan ook niet heel blij met de aankoop. Aan de andere kant, als Brobbey vertrekt hebben we een Haller keihard nodig. Heeft hij dus zelf in de kaart gespeelt uiteindelijk. Ik verwacht dat deze jongen vertrekt, ik hoop dat hij voor een keuze uit de subtop gaat, maybe een club als Leipzig. Daar kan hij nog kansen krijgen. Gaat hij echt naar het hogere segment zal het waarschijnlijk voornamelijk verhuurmateriaal en uiteindelijk doorverkoop overstap zijn. Lijkt mij zonde als je de kwaliteiten hebt om minimaal 2de spits van Ajax te kunnen zijn.

8 januari 2021 om 14:44

Huntelaar stopt na dit seizoen, dan was hij een concurrentiestrijd met Traorã© aangegaan. Er is zelfs nog een kans dat Traorã© verkocht gaat worden. Maar zelfs nu zou hij achter Haller de 2e / 3e spits kunnen worden volgend seizoen. Daar lijkt mij op 18 / 19-jarige leeftijd niet veel mis mee.

8 januari 2021 om 14:50

Dan heb je Danilo ook nog die terug keert uit Enschede. Denk dat of hij of Traore zal vertrekken. Denk dat voor beiden wel interesse zal zijn. Maar inderdaad, 2e of 3e spits bij het eerste van Ajax is niet verkeerd voor iemand die binnenkort 19 word.

8 januari 2021 om 14:53

Als Brobbey wel een contract ondertekent zie ik zowel Danilo als Traore vertrekken denk ik. Dan heb je voor de spits Haller, Brobbey en eventueel Tadic

8 januari 2021 om 14:51

@rubentje13 als ik de reactie van Overmars lees dan is het dus omdat Ajax nog steeds niet weet wat Brobbey gaat doen waardoor ze een extra speler aangetrokken hebben om niet ineens onverwacht met lege handen te staan. Brobbey had dit mijn inziens dus kunnen voorkomen door duidelijkheid te geven.

8 januari 2021 om 14:58

Het is juist andersom. Ajax is al heel lang bezig om zn contract te verlengen maar hij tekent maar niet bij. NU moeten ze doorschakelen. Ze kunnen niet blijven wachten op dit 18 jarige jochie dat nog niks heeft laten zien. Dat perspectief heeft er helemaal niks mee te maken. Hij is 18. Tis niet dat hij al wat bewezen heeft waardoor hij 1e of 2e spits te moeten zijn. Lekker makkelijk oordelen.
Hij mag blij zijn dat hij op zn 18e al vollop bij het eerste betrokken wordt.

8 januari 2021 om 15:05

Het moet altijd van twee kanten komen, als hij daadwerkelijk overtuigd was geweest van zijn kansen, mogelijkheden, salaris (wat het ook is) bij Ajax, dan had hij al lang bijgetekend. Blijkbaar sluiten de wensen van beide partijen (nog) niet op elkaar aan. Ik probeer me ook een beetje in hem te verplaatsen, waarschijnlijk heeft hij meer info over zijn positie bij ajax dan wij.

8 januari 2021 om 15:24

Ik denk dat je hier ook de rol van Raiola onderschat. Vaak zien de spelers opzich wel perspectief maar wil Mino het onderste uit de kan halen, iets dat Ajax dan weer tegen de borst stuit.

9 januari 2021 om 12:07

Het ligt er ook aan hoe Ajax handelt, als je zag hoeveel blessureleed er is geweest in de aanval en daarbij vaak geschakeld is naar Tadic in de spits terwijl er op de vleugels weinig keuzes waren. Haller is nu gewoon gehaald omdat Ajax nu waarschijnlijk al Huntelaar heeft afgeschreven en een spits te kort komt. Alles wat hij nog kan betekenen is mooi(even zwart/wit) Ajax had voor de winterstop al vaker voor Brobby kunnen kiezen. Tadic in de spits is ook vaak niet het gewenste resultaat gebleken..

8 januari 2021 om 15:07

Ik ben benieuwd bij welke club met perspectief hij gaat tekenen én spelen. Bij Ajax had hij perspectief, maar hij treuzelt al een half jaar, logisch dat de club doorgaat.

8 januari 2021 om 15:10

Of andersom. Hij weet niet zeker of hij wilt verlengen, Huntelaar stopt na dit seizoen en dus Ajax koopt een nieuwe spits. Ajax kan ook niet het risico lopen dat Brobbey uiteindelijk zijn contract niet verlengd en dus kan je maar beter direct een nieuwe spits halen.

8 januari 2021 om 15:14

Waar hebben we het over. Hij is 18 laat hem toch eerst de pannen van het dak spelen bij jong. Daar jaarlijks topscoorder worden. En dan na het eerste. Iedereen die tegenwoordig 18 is nog niet veel heeft laten zien. Schreeuwt al dat hij basis moet hebben. Neemt niet weg dat ik jammer zou vinden als die gaat. Maar laat hem nou is rustig doen. Maar ja zijn zaakwaarnemer hr

8 januari 2021 om 15:20

Maar dan mag je toch als Brobbey wel je contract verlengen zodat de ploeg vertrouwen in je krijgt en ze meer zekerheid hebben dat je blijft. En dat Ajax Haller heeft gehaald wilt nog niet zeggen dat hij geen kans gaat krijgen want, er zullen zeker veel speelminuten aan hem gegeven worden. Mocht hij weggaan dan zal het waarschijnlijk een europese topclub gaan worden waardoor hij helemaal niet aan speeltijd komt. En dat zal het minste scenario voor hem worden om zich te kunnen ontwikkelen.

Hij is net komen kijken. Ik denk dat hij ook wel wil bijtekenen, maar dat de voorwaarden niet goed genoeg zijn. Na Haller volgt hij en pas daarna denk ik Traore. Huntelaar is voorbij in 2021. Ik schrijf dus niet eind van het seizoen.
Geduld kunnen opbrengen en je kans afwachten. Dat is het lastigste.
Hij bewees mij wel in die ene wedstrijd dat hij meedeed dat hij veel beter is dan Traore. Ik hoop dan ook dat hij blijft. Al snap ik wel dat niet- Ajax fans tegen zullen stemmen

8 januari 2021 om 15:03

Ik zou als PSV zijnde toch eens een poging wagen. Dan krijgt hij genoeg minuten achter Malen, en als Malen na volgend seizoen vertrekt is hij de komende 2 jaar eerste spits om daarna met genoeg ervaring richting een andere competitie te vertrekken. Bij Ajaz zit hij sowieso de komende 3 jaar op de bank met weinig speelminuten in het vooruitzicht, blessures daargelaten.

Vele zeggen dat hij komend seizoen 2e spits zal zijn, indien hij de concurrentiestrijd weet te winnen van Danilo en Traore. Maar dan gaan de Ajacieden voorbij aan Tadic. Ik denk als Haller geblesseerd raakt, dat Tadic eerder in de spits wordt opgesteld als Neres en Antony niet geblesseerd zijn.

8 januari 2021 om 15:18

Tadic is een noodverband in de Cl geweest, Met nadruk geweest
Neres zal worden verkocht. Psv is nu nog te hoog gegrepen voorhem met Gakpo, Madueke, Malen, Ihataren en Gotze voor hem
Ik denk dat Malen (en Gakpo?) ook zal (zullen) worden verkocht.
Alle clubs hebben transfers nodig.
Danillo wordt niet teruggehaald, hoogstens om direct weer te worden verkocht

8 januari 2021 om 15:28

Wat heeft Neres dit seizoen tot op heden laten zien? Het merendeel zat hij in de lappenmand en de keren dat hij op het veld stond was het bar weinig. Gezien de prijs die Ajax voor hem wilt ontvangen, verwacht ik niet dat hij aankomende zomer verkocht gaat worden. De zomer is nog ver weg, maar op basis wat hij afgelopen jaar heeft laten zien zie ik Neres niet vertrekken.

8 januari 2021 om 15:58

Brobbey is toch de (half)broer van Derrick Luckassen?
Zijn ervaringen met PSV zijn niet bepaald geweldig te noemen. Hij heeft afgelopen jaar ook aangegeven niet meer bij PSV terug te willen keren.
Ik laat even in het midden of de gebrekkige verstandhouding de schuld van PSV of Luckassen is. Dit is wel het beeld bij Luckassen.

De kans dat zijn (half)broer dan ook naar PSV komt acht ik heel erg klein.

8 januari 2021 om 19:27

Ik denk Brobbey in eerste instantie aan zijn eigen carriere denkt dan aan de gevoelens van Luckassen. Luckassen heeft na PSV ook helemaal niets laten zien. Dus ligt het dan aan PSV of kan Luckasssen er gewoon weinig van?

8 januari 2021 om 15:51

Ach, als hij zo in elkaar zit, en ondanks al 1e team kansen op 18 jarige leeftijd waarbij je je kunt afvragen of hij dat uberhaupt al afgedwongen heeft, dan weet je eigenlijk ook al dat hij niet de mentaliteit heeft om in het prof voetbal te slagen. Hoe vaak zie je dit soort types, die op hun leeftijd al zo denken, zonder het mega talent van een Messi, Neymar etc slagen? Wat is er mis met voor je kansen vechten en vetrouwen hebben in je eigen kwaliteiten? Pure onzekerheid of zelfoverschatting dit, het toont maar aan dat hij zich niet goed genoeg voelt wat vaak neerkomt op ook niet goed genoeg zijn of hij denkt dat hij beter is dan hij werkelijk is, wat ook neerkomt op niet goed genoeg zijn.

8 januari 2021 om 16:09

Er is toch niets op tegen om goede voorwaarden te willen hebben? Misschien wil hij mee kunnen trainen met het eerste, of ten minste vijf keer mee mogen doen volgend jaar met het eerste.
Ajax is de grootste club in Nederland, fouten zoals vroeger zie je niet meer zo snel.
Misschien is het een geldkwestie; grote familie in thuisland ondersteunen.
Als het maar geen zaakwaarnemer is die snel zijn zakken wil vullen

8 januari 2021 om 16:13

Ik denk dat we allemaal wel weten dat dit bestuur gewoon z'n spelers beloond als ze presteren. En ook de jeugd. Dat hij meer wil dan wat Ajax op dit moment kan / wil geven kan natuurlijk. Maar als hij echt wilt slagen bij Ajax kan hij ook gewoon akkoord gaan en er hard voor werken. Je speelt niet bij Zwolle he. Dan wordt dat vanzelf beloond. Ze hebben de afgelopen jaren heel wat contracten geupgrade terwijl dat helemaal nog niet nodig was. Hij heeft serieus nog niks gepresteerd, dus gewoon kop omlaag en niet zo zeiken. Daar hebben ze gewoon standaard contracten voor. Als hij er 30 inschiet in de KKD dan zit hij toch vanzelf bij de selectie? Wat heeft zo'n voorwaarde nou werkelijk voor zin als je 't niet verdient ... Hoorde je ooit gezeik met de Ligt, met F. de Jong etc? Nee, dat zijn van die gasten die hun voeten laten spreken. Imho zijn dit soort verhalen altijd van de figuren die uiteindelijk geen bal bereiken. Ja, je kunt voor de voorwaarden gaan, maar dan loopt zo'n deal misschien spaak. Of je kunt denken, ik zit potver3 wel al bij de beste club van NL, als ik er alles aan doe dan komen die centen vanzelf. Het hard spelen tegenover de club waar je veel aan te danken hebt vind ik altijd een vrij slecht signaal, zeker als je pas 18 bent.

In principe heeft Brobbey het best slim gespeeld. Die zag wellicht ook dat hij Traore voor zich had die ook superjong is en dat mocht Traore niet slagen, de kans vrij groot was dat Ajax de portemonnee zou trekken. Dus dan zit je waarschijnlijk de komende drie jaar nog op het tweede plan, tenzij je jezelf ineens stormachtig ontwikkelt. Nu kan ie alle kanten op: naar een grote club in het buitenland om veel geld te verdienen, naar een mindere club om daar direct basis te staan of bij Ajax blijven om voor zijn kans te vechten. En mocht ie vertrekken is dat doodzonde, aangezien hij volgend seizoen denk ik tweede spits zou zijn, maar snap ik het absoluut.

8 januari 2021 om 15:00

Hoezo 2e plan. Dan kan je je toch laten verhuren? Waarom zou een 18 jarig jochie dat het niveau nog niet heeft op het 1e plan moeten staan? Als hij nu weg gaat dan gaat het club hoppen worden. Gaat ie 10 keer verhuurd worden en komt ie ergens in hongarije terecht. Tis maar net wat je wil. Geduld en goed ontwikkelen op je 18e of je carriere verknallen.

8 januari 2021 om 15:20

Maar als je jezelf kunt laten verhuren aan, ik noem maar wat, Twente of Utrecht, dan kun je toch ook daar transfervrij tekenen? Of een club in het buitenland net onder Ajax waar je goede kans maakt basis te staan, vooral omdat zon club nog flink aan je kan verdienen in de toekomst. Het is niet zo dat hij transfervrij alleen bij een Man City kan tekenen, waarna hij 10 keer verhuurd wordt. Je kunt ook transfervrij vertrekken naar een club waar je wel veel aan spelen toekomt. Tot slot: natuurlijk hoeft een 18 jarig jochie dat het niveau nog niet heeft op het eerste plan te staan. Dat zeg ik ook nergens. Ik constateer slechts dat hij niet veel aan spelen zal toekomen. En wellicht schat hij zelf de kans niet zo groot dat hij binnen nu en een jaar of drie a vier wel eerste spits bij Ajax kan worden. Misschien twijfelt ie niet en tekent ie gewoon bij. We shall see

Brobbey laat goede dingen zien bij Jong. 15 doelpunten en 3 assists in 1469 minuten KKD is niet verkeerd. Gemiddeld om de 81 minuten betrokken bij een doelpunt. Vond hem tegen Atalanta ook prima spelen. Die jongen zou wat mij betreft de tweede spits achter Haller mogen worden volgend seizoen.

Iedereen die zeurt over onvoldoende perspectief: Brobbey is achttien jaar, heeft een basisplek bij Jong Ajax en bij Ajax 1 hoefde hij op een gegeven moment alleen de negentienjarige Traore voor zich dulden in de pikorde. Hij heeft zijn debuut al gemaakt, gescoord, de kans gekregen op het allerhoogst niveau in een cruciale wedstrijd tegen Atalanta en hij weet dat Huntelaar gaat stoppen. Bij welke club van het kaliber Ajax heeft een achttienjarige spits zo een goed perspectief? Hij wil al anderhalf jaar zijn contract niet te verlengen, is geen wonderkind en zou blij moeten zijn met een nieuwe verbintenis.

8 januari 2021 om 14:48

Hij had wel wat vaker ipv Traore de kans mogen krijgen. Maar ik denk ook vooral dat Ten Hag niet echt een arm om die jongen slaat en zegt, we hebben vertrouwen in jou, het komt heel afstandelijk over: Het is aan Brobbey...

Tuurlijk is zelfverantwoordelijkheid heel belangrijk, maar juist een 18 jarige moet soms een zetje in de goede richting krijgen.

Het is ook aan Lang en Botman, die laten wekelijks zien dat er bij Ajax verkeerde inschattingen worden gemaakt. Brobbey en Danilo worden het volgende slachtoffer vrees ik.

8 januari 2021 om 14:53

Traore presteerde alleen beter in Jong Ajax en heeft het helemaal niet slecht gedaan in de wedstrijden die hij speelde. Je zag zelfs een duidelijke ontwikkeling bij hem. Over Botman en Lang is genoeg gezegd en geschreven, in hindsight had je die misschien beter kunnen behouden, maar Blind, Schuurs, Alvarez, Martinez, Tadic, Neres, Antony, Kudus en Promes oogden beter. Ja ook Schuurs en ja ook Promes (nota bene de topscorer).

8 januari 2021 om 14:54

Oprechte vraag, hoe kom je erbij dat Ten Hag zich niet genoeg om Brobbey bekommert? Zowel Overmars als Ten Hag herkennen het talent bij Brobbey wel, dat blijkt wel uit het dat ze graag zijn contract willen verlengen. De reden dat hij zo weinig speelt dit seizoen ligt vooral aan hemzelf, aangezien hij bij Jong Ajax geen eens de conditie heeft om 90 minuten vol te maken.

8 januari 2021 om 15:02

Dat zeg ik ook niet, Traore heeft mij verrast. Ik vind alleen wel dat Brobbey ook meer kans had mogen krijgen in vergelijking met Traore.

Zelfs met dat rijtje had je al kunnen zien dat we tekort op de vleugels en centraal achterin of op het middenveld kwamen (blind kan beide). En dan nog, je had Lang niet hoeven te verhuren met verplichte koopoptie, het was Ten Hag die het toen heeft doorgedrukt.

8 januari 2021 om 15:22

@lausho

Lees mijn comment eens. Brobbey had geen eens genoeg inhoud om 90 minuten te spelen bij Jong Ajax. Waarom zou hij dan wel hele wedstrijden voor het eerste spelen?

8 januari 2021 om 16:15

@kralingen! Zeg ik dat hij hele wedstrijden moet spelen? Ik denk dat juist een keer een helft en wat meer invalbeurten hem misschien wel net het vertrouwen konden geven. Laat hem dan maar eens een keer 70 minuten staan, als hij dan door zijn hoeven zakt hoeft Ten Hag hem echt niet meer te vertellen dat hij meer inhoud moet kweken. Dat is de beste leerschool. Moet je natuurlijk op anticiperen door een wissel achter te houden maar dan biedt je net wat meer.

8 januari 2021 om 18:38

Ajax was al een jaar bezig om hem bij te laten tekenen. Hij wilde niet, dat is duidelijk. Dus gaat hij weg naar een club die Raiola voor hem vind. Dat is allemaal prima, maar het heeft niets met Ten Hag te maken. Het speelde allang voordat hij bij de A selectie kwam.

Ajax heeft geen verkeerde inschatting gemaakt met Botman, Ajax wilde hem houden. Hij wilde zelf weg.

Waarom probeer je altijd alles op het conto van Ten Hag te schuiven?

8 januari 2021 om 20:36

@speedyafc

Ik denk dat Ajax en zeker Ten Hag nog net iets meer hadden kunnen doen om Brobbey te behouden, hij had hem vaker ten faveure van Traore kunnen opstellen.

Ook bij Botman is het maar net wat voor een plan je voor die jongen klaar legt, als je zegt, je bent tweede viool dan is hij natuurlijk weg, maar je kunt het ook anders brengen en hem de kans geven.

Alles, dat is een groot woord, hij doet ook dingen goed en die benoem ik ook. Echter zijn omgang met jeugdspelers hoort daar in mijn ogen niet bij net als zijn bemoeienis met het aankoopbeleid. Veel talentvolle spelers lopen de deur uit en het wordt aangevuld met breedte aanvullingen zoals Klaiber.

8 januari 2021 om 14:58

De ellende is dat dit soort spelers wel als wonderkind worden behandeld. Door de club, door de familie en in de laatste plaats door de zaakwaarnemers. Er zijn maar weinig profvoetballers die met 18 jaar stevig met beide benen op de grond staan en dat is ze nauwelijks kwalijk te nemen.

8 januari 2021 om 15:01

@ Suarez 7....jij snapt het tenminste. Heeft nog niks laten zien waardoor hij 1e spits zou moeten zijn komend seizoen.

8 januari 2021 om 15:55

Als hij zo in elkaar zit, en ondanks al 1e team kansen op 18 jarige leeftijd waarbij je je kunt afvragen of hij dat uberhaupt al afgedwongen heeft, dan weet je eigenlijk ook al dat hij niet de mentaliteit heeft om in het prof voetbal te slagen. Als je echt klasse hebt dan laat je dat direct zien, zoals de groten dat deden zoals Kluivert, Bergkamp etc Daaraan kon je direct zien dat die wat extra's brachten. Nu hebben we 't over een speler die 't aardig doet in de Kkd, maar nog moeite heeft om de 90 min vol te maken. Nou ... dan weet je al ... dat is meer hoop dan een kans van slagen.

Tja, dit is toch steeds vaker bij Ajax het geval. Grote talenten krijgen minder de kans waardoor ze snel weggaan. Later krabt Ajax zich achter het oor 'hadden we ze toch maar behouden', Malen, die speler bij Nice en noem maar op. Gewoon dief van de eigen portemonnee.

8 januari 2021 om 14:49

De echt grote talenten breken alsnog door. Gravenberch en De Ligt als meest recente voorbeelden. Malen vertrok al veel eerder richting Arsenal dus dat lijkt me niet echt een goed voorbeeld, want dat overkomt elke club..

8 januari 2021 om 14:54

Eerder bepaalde types en bepaalde types niet, Ten Hag lijkt een bepaald ideaal karakter te eisen van zijn spelersgroep. Vind het toch wel de kunst om ook alles uit een Noa Lang of Justin Kluivert te halen, misschien wat mondigere typisches met meer branie, past wel bij Ajax.

8 januari 2021 om 14:57

Ik vind Ziyech een aardig mondig type. Promes was ook niet de makkelijkste en rendeerde in het eerste seizoen uitstekend.

8 januari 2021 om 14:59

@suarez7

Met het verschil dat Ziyech geen jeugdspeler meer was, als Ziyech als jeugdspeler bij Ajax had gespeeld was dat ook typisch een speler geweest die niet de ideale schoonzoon van Ten Hag zou zijn geweest. Promes exact hetzelfde.

8 januari 2021 om 18:53

Je hetze richting Ten Hag neemt echt groteske vormen aan. Hoe weet jij zo zeker dat dat zou zijn gebeurd? Of dat Ten Hag af en toe niet zijn arm om hem heen slaat en zegt dat hij vertrouwen in hem heeft?

8 januari 2021 om 20:42

@kyle66

Dat is wat mijn mening is op basis van zijn woorden. Ik haal dat uit 'de keuze is aan hem' vind ik niet erg overtuigend en toonbeeld van vertrouwen geven in combinatie met de behandeling van Noa Lang. Alsof alles van Brobbey moet komen en niks van Ten Hag.

Ik ben niet over alles wat Ten Hag doet tevreden, dat is wat anders dan dat ik alles slecht vind. Ik had gehoopt dat we blijvend de stap konden maken naar de knock-out CL, zijn keuzes en beslissingen hebben ons niet geholpen in mijn ogen. Het kan een stuk beter en we zijn ook nog lang geen kampioen, dat zou wel moeten met de middelen die Ajax heeft.

Kort gezegd wat beter kan: Meer jeugd, meer perspectief bieden, minder middelmaat halen/opstellen, geen overbodige extra spits halen, Snelle en krachtige rechtsbenige CV (type Sanchez) en een middenvelder die er echt bovenuit steekt (eriksen bv.).

8 januari 2021 om 14:50

Het niveau van Ajax is gewoon omhoog gegaan de laatste jaren. De tijden dat spelers als De Sa, Lukoki en Ebecilio basisspelers waren zijn gewoon voorbij. Door uitstekend beleid heeft Ajax nu meer mogelijkheden en zijn het alleen de echte toptalenten die een basisplaats veroveren. Kijk naar Gravenbergh, Frenkie en Matthijs. Alsnog komt er ontzettend veel jeugd door en ik zie een Unuvar, Hansen of Taylor gewoon hun contract verlengen de laatste tijd dus vraag me af of je het niet te veel over een kam scheert allemaal.

8 januari 2021 om 14:58

Frenkie geen eigen jeugd, De Ligt was een voltreffer, Gravenberch vast ook wel. Ik hoef niet te vertellen dat ene Veltman ook jarenlang speelde, pure middelmaat

8 januari 2021 om 15:09

Veltman is een prima verdediger geweest voor ons en een echte Ajacied. Blijft een ding onder niet-Ajacieden om hem af te branden maar denk dat het merendeel dat voor Ajax is goede herinneringen aan hem bewaard.

8 januari 2021 om 15:09

Veltman brak door in de tijd van De Sa, Lukoki etc.. Dus dat bewijst toch alleen maar zijn punt verder?

8 januari 2021 om 15:31

Welk punt? Veltman was toch allang geen talent meer de laatste jaren maar een gearriveerde basisspeler? Ik zeg alleen dat niet-toptalenten in die tijd een veel grotere kans hadden direct basis te spelen omdat er geen euro kon worden uitgegeven. Door deze periode van geld besparen en verkopen staan we er nu zo goed voor. Het hele Veltman verhaal heeft daar niks mee te maken.

8 januari 2021 om 15:40

neemt toch niet weg dat het middelmaat was? als hij echt zo goed was had hij nu wel bij een grotere club als Brighton gezeten

8 januari 2021 om 15:30

Talenten krijgen gewoon kansen, alleen ze moeten ze wel pakken. Een Schuurs krijgt nu toch al een tijdje een kans. Gravenberch heeft heel 2020 de kans gekregen en vanaf de zomer hem ook daadwerkelijk gepakt. Iets verder terug kreeg Mazraoui de kans op rechts die hij met beiden handen pakte en vorig seizoen dat Dest precies hetzelfde deed waardoor hij nu in Barcelona speelt. Een Brobbey was ook bezig met het krijgen van serieuze kansen tot zijn ik denk 'hersenschudding' tegen Atalanta. Dit terwijl een ander talent als Traore ook gewoon serieuze kansen in de basis kreeg. Als je talenten geen kansen had gegeven, dan had je daar lekker Tadic neergezet met een Promes uit vorm op links. Dan was je er ook geweest. Daar koos Ten Hag niet voor. In het geval van Brobbey is het pech die blessure en aan de andere kant is het logisch dat je op een gegeven moment gaat anticiperen op een situatie waarbij hij niet gaat bijtekenen. Als hij wel bijtekent kan hij het nog steeds makkelijk redden en kans maken op speeltijd. Ondanks hun prijskaartje wisten Marin en Alvarez zich ook niet in het elftal te spelen, dus ja onder Ten Hag spelen inprincipe de beste en niet degene die het meest gekost hebben.

Kijkt hij ook wel eens in de spiegel, die Ten Hag? Brobbey is niet de eerste die gewoon het vertrouwen niet voelt en het perspectief niet ziet, dat stapelt alleen maar verder op. Noa Lang is om exact dezelfde redenen definitief vertrokken en Botman kreeg ook weinig vertrouwen. Gravenberch heeft er ook lang over gedaan. Traore heeft in verhouding veel en veel meer minuten mogen maken afgelopen half jaar, was wel vaker de kans om Brobbey te laten spelen en als klap op de vuurpijl komt er ook nog een extra spits. Nee dat overtuigd echt. De keuze is ook aan Ten Hag en niet alleen aan Brobbey, hij bepaalt immers de opstelling en de wissels. Ik erger mij al langer aan het feit dat Ten Hag nog wissels over heeft en dan niet een keer een jeugdspeler brengt, doet hij veel te weinig. Dat geeft ook al een goed signaal af.

8 januari 2021 om 14:53

Gravenberch lang over gedaan? Die jongen is 18 en onbetwiste basisspeler..? Lang heeft op Twente uit na niks gepresteerd, ja in de voorbereiding. Ik ben geen Labyad fan, maar gezien zijn statistieken vraag ik me af of Lang het zoveel beter had gedaan. Lang heeft 1 officiële wedstrijd wat laten zien, en dat was Twente uit. Botman was redelijk bij Heerenveen maar toen hij voor 9 miljoen vertrok vond iedereen het fantastisch werk van Overmars. Nu doet hij het goed en dan ineens komt iedereen aan met ‘ja die hebben ze te makkelijk laten gaan’, echt makkelijk scoren achteraf. Elke club heeft missers, dat hoort er nou eenmaal bij.

8 januari 2021 om 14:57

Ik doel op het verlengen van zijn contract, het zag er lange tijd niet naar uit dat Gravenberch nog wou verlengen. Qua speeltijd prima, zoals het in mijn ogen moet zijn.

Lang heeft ook nauwelijks meer dan 1 officiële wedstrijd de kans gehad, dus wat betreft een prima prestatie.

Lang en Botman laten zoals zeg wekelijks zien dat ze ernaast zaten bij Ajax, Labyad doet het leuk tegen het rechterrijtje, maar is vrij duur, heeft geen restwaarde en zit spelers zoals Lang, met meer potentie in de weg.

Tuurlijk kun je missers hebben, dat hou je toch, maar ik zie steeds meer middelmaat voor steeds meer geld komen en talenten het steeds moeilijker hebben, die vervolgens ergens anders de pannen van het dak spelen.

8 januari 2021 om 15:02

Jij bent geewoon aan het suggereren. Heb je ten hag vanmiddag gehoord. Ze hebben er alles aan gedaan om Brobbey zich betrokken bij het eerste te laten voelen. En dan ga jij over vertrouwen beginnen. Dat joch is 18. Je kan niet gaan lopen switchen in de spits tussen 2 pubers. Het gaat om ajax niet om die 2 jongens.

8 januari 2021 om 15:43

@messibazoer ik ben dan geen Ajacied maar ik kon op voorhand al niet begrijpen dat Ajax Botman liet gaan. niet dat ik had voorzien dat hij het zo geweldig zou doen als nu in de Ligue 1, maar ik zei toen al dat Blind vorig seizoen verdedigend gezien al tekort kwam en dat juist Botman kopsterk, lang en fysiek sterk was, iets wat de andere Ajax verdedigers niet waren dus hij had essentiele verdedigende eigenschappen die je achterin node miste

8 januari 2021 om 16:13

@soccerfan_1

Dat doen we hier allemaal.

Betrokkenheid, zeker bij de absolute toppers (denk je dat Ibrahimovic of Suarez dat zouden pikken) gaat uiteindelijk maar om een ding: Speelminuten en zeker bij een spits komt daar nog bij doelpunten.

Allemaal leuk en aardig dat Brobbey achter Traore op de bank plaats mag nemen, hij wil gewoon, zeker bij Traore, een keer minuten maken. Brobbey zou evenveel kans moeten krijgen.

8 januari 2021 om 19:38

@lausho, Gravenberch duurde echt niet lang. De media begon alleen al ruim voordat hij 18 jaar was met berichten dat hij niet wilde bijtekenen. Gravenberch is in 16 mei 2020, 18 jaar geworden. Halverwege mei had de Ajax selectie nog even een paar weken vakantie en in juni had hij al bijgetekend. Brobbey wordt over een paar weken al 19.

Vind het leuk dat Overmars letterlijk zegt dat Brobbey het volste recht heeft om niet te verlengen en met andere clubs te mogen praten als dat is wat die jongen wilt. Al wilt Overmars het liefste ook dat hij verlengt. En dan heb je Erik die een beetje passief-agressief loopt te doen.

Dit hele verhaal vind ik heel erg naar, het blijft een 18 jarige jongen. En dan ga je op zo'n manier druk op hem uitoefenen via de media, echt heel kwalijk.

8 januari 2021 om 14:52

Ten Hag en jeugdspelers is in mijn ogen niet echt een voltreffer. Hij is best een goede coach maar laat hem dan alsjeblieft niet met de opleiding en aankopen bemoeien. Ik kan mij voorstellen dat je niet elk toptalent met zo'n houding over de streep trekt om er bij Ajax 110 voor te gaan, liep Lang ook al tegen aan en Botman waarschijnlijk ook. Als jeugdspelers het van hem pikken, ontwikkelen sommige spelers zich ook, zoals Gravenberch of Schuurs maar hij mag wel wat meer helpen om toptalenten over de drempel te tillen. We hoeven niet 11 ideale schoonzonen op te leiden, als ze bovenal maar kwaliteit hebben.

Mooie reacties allemaal. Als je geen genoegen neemt met tweede spits heb je op die leeftijd niks bij Ajax te zoeken, genoeg om voor te knokken, enz.. Maar als zo’n jongen kiest om op die leeftijd naar het buitenland te verkassen, wordt hij verketterd, is het een geldwolven, etc. Deze gast ziet wellicht dat er nu 2 grote concurrenten zijn, dat er na de zomer nog eentje bij komt. Waarom zou hij in godsnaam verlengen? Hij kan bij veel clubs in exact dezelfde positie verkeren voor meer geld plus een teken bonus. Waarom zou hij daar niet voor kiezen??

"iedere keer probeer je weer speler naar het eerste elftal te brengen".
Tsja....dat lukt ook wel,de jongens even lekker maken en dan....bam....weer een aankoop doen.
Ik denk ook dat dit de doodsteek is voor Brobbey en dat hij gerust wel inziet dat er nu voor de komende jaren geen plek is voor hem.....dus die gaat toch niet tekenen voor iemand met zijn ambities.

8 januari 2021 om 14:57

Ik maak hier trouwens ook uit op dat het Ajax dus steeds moeizamer lukt om jongens op niveau op te leiden.

8 januari 2021 om 15:45

Ja, heel moeilijk inderdaad. Afgelopen zomer spelers uit eigen jeugd verkocht aan Barcelona en Man Utd. Het seizoen er voor speler uit eigen jeugd verkocht aan Juventus en een andere speler van amper 20 verkocht aan Barcelona. Het seizoen daarvoor een speler van 19 met 1 jaar contract voor 18 miljoen verkocht aan AS Roma. Nu weer een Gravenberch in je selectie waarvan vriend en vijand verwacht dat die bij een hele grote club terechtkomt. Oh wat gaat dat steeds moeizamer t.o.v. de jaren dat we het met de Lukoki's, de Sa's, Ebecilio's en Mitchell Dijks moesten doen.

8 januari 2021 om 15:06

Ja tuurlijk, ga brobbey maar als slachtoffer zien. Alsof ajax 2 jaar als een hond gaat zitten wachten tot hij bij tekent. Ze hebben alles gedaan. En mag ajax niet een spits aantrekken omdat er een 18 jarig jochie rondloopt? Volgens mij is de club nog altijd groter dan een puber of niet? Het gaat om miljoenen. Het gaat om kampioen worden en de CL halen. Het gaat niet over Brobbey die op zn 18e even een vaste plek als 1e of 2e spits bij ajax moet hebben. Hij heeft het niveau nog niet maar ajax blijft niet wachten.

We weten natuurlijk niet wat er achter de schermen allemaal speelt, maar volgens mij hoeft Ten Hag alleen maar te zeggen (in de media), ik heb vertrouwen in die jongen en wil dat die graag blijft. punt.

Wat ik alleen niet snap van alle mensen hier is dat ik veel reacties zie dat hij meer kansen had moeten krijgen bij het eerste van Ajax. Brobby had moeite met het hoge tempo en het spelen van meerdere wedstrijden in een week/achter elkaar. Hij is vorig seizoen afwisselend wisselspeler / basisspeler geweest en krijgt nu dit seizoen voor het eerst pas de kans om volwaardig basisspeler te zijn op profniveau. Hij laat daarbij zien over veel talent te beschikken, maar tevens moet hij heel erg wennen aan het tempo en de conditionele eisen die daar bij horen. Hierdoor komen ook blessures naar voren die hij daarvoor nog nooit heeft gehad omdat de stap naar het hoogste podium vrij groot is.

Ik ben van mening dat Brobbey een groter talent dan Traore is en dat hij die volgende jaar wel eens in kan gaan halen. Maar traore is op dit moment conditioneel sterker om in het eerste van Ajax te spelen. Brobbey krijgt hierdoor de tijd om in de KKD te laten zien dat hij een volledig seizoen kan presteren en hopelijk als hij bijtekent kan hij volgend jaar denk ik zelfs tweede spits worden, maar dat iedereen hem al basisspeler in het eerste schrijft is natuurlijk veels te veel van het goede.

Ik hoop voor Nederland dat hij bij Ajax blijft en dat Ajax traore verkoopt zodat brobbey tweede spits kan worden en over twee jaar Haller kan vervangen in de spits. Hij heeft de potentie om eerste spits van Ajax, een grote Europese club en ook Nl elftal te worden, want die jongen heeft alles, als hij het qua blessures en fitheid aan kan natuurlijk.

8 januari 2021 om 15:13

Niet normaal he hoe mensen deze situatie nu gebruiken om een reden te vinden voor het misschien niet bijtekenen. Terwijl dit al anderhalf jaar loopt. die jongen is 18. Heeft niks te willen en mag blij zijn dat ie bij ajax 1 betrokken wordt op deze jonge leeftijd. Maar mensen doen net alsof hij al tijden 1e spits had moeten zijn. Die jongen heeft het niveau nog niet. Moet meters maken in de KKD en zich misschien net als Danilo een jaar laten verhuren. Kijk wat dat met Danilo doet. Dat maakt hem alleen maar sterker en beter.

8 januari 2021 om 16:08

Zo te zien is hij al sterk genoeg, wat een beer is dat!
Voor de rest mist hij nog wel het 1 en ander om eerste spits bij Ajax te zijn.
Iemand moet zo'n jongen idd aan het verstand brengen om zich een jaartje te laten verhuren aan een club als Twente/groningen/willem2 ect...

Nou als ik de woorden van Ten Hag hier zie dan staat Brobbey al met anderhalf been buiten de deur bij Ajax. Ondanks dat ik geen Ajax-fan ben is het wel jammer om hem te zien vertrekken, was toch best een fenomeen in de jeugd naar wat ik meekreeg en voor het eerst in jaren eindelijk weer een goede spits die doorkwam uit de opleiding. Vanuit Brobbey z'n standpunt echter wel begrijpelijk, als Traore niet vertrekt dan is z'n perspectief op speeltijd in Ajax 1 minder dan ooit nu de nieuwste recordaankoop ook een spits is.

8 januari 2021 om 15:14

Hij wil al anderhalf jaar niet bijtekenen. Kom dan nog eens met een goede reden waarom dat zo lang moet duren. Dan kan je traore en haller niet noemen. Doordat hij niet bij tekent moet ajax wel schakelen.

8 januari 2021 om 16:49

Brobbey is in februari 2020 18 geworden, dus ze zullen lijkt mij vanaf dat moment bezig geweest zijn met het verlengen van z'n contract. Overmars zegt zelf dat ze Haller meerdere keren hebben benaderd, dus dat nieuws zal via via ook wel doorgesijpeld zijn richting zaakwaarnemers. Traore heb je nog die natuurlijk verder is, maar slechts een jaar jonger en dus boven hem in de pikorde staat. Dat Brobbey dan de boot afhoudt (al helemaal met iemand als Raiola die hem overal binnen kan krijgen) snap ik wel. Zonder Traore had ik je standpunt volledig gedeeld en het ook niet begrepen dat Brobbey nog niet heeft bijgetekend. Ik geloof echter niet dat Ajax, zelfs als Brobbey had bijgetekend, niet alsnog een spits had gekocht en Brobbey dan 1 a 2 jaar had uitgeleend. Want om als een club met Europese (sub)top ambities het seizoen 2021-22 in te gaan met een spits van 20 en een van 19 zou gekkenwerk zijn geweest.

Zal zich wel gek laten maken door Raiola. Komt net als Kluivert in het buitenland op de bank of tribune terecht. Diverse oud jeugd spelers hebben al aangegeven dat zij te vroeg naar het buitenland zijn vertrokken. Maar Raiola ruikt weer geld.

8 januari 2021 om 15:59

Precies. Stomme zet van hem als hij vertrekt. Je kunt er dan gewoon van uit gaan dat zijn carriere naar de maan is. Ondanks dat Ajax af en toe spelers koopt, krijgt hij bij Ajax veel meer kansen dan waar ook ter wereld. Vergeet niet dat hij conditionele problemen had en de laatste tijd best vaak geblesseerd. Ik snap die jongen echt niet. Noa Lang was een ander verhaal, hoewel hij wat mij betreft ook wel bij Ajax had mogen blijven. Geldt overigens ook voor Botman, maar deze laatste twee konden ook niet meer in de KK-divisie, dus kwamen helemaal niet aan voldoende speeltijd, maar dat geldt niet voor Brobbey. Ajax zorgt er voor dat er altijd 2 spelers zijn voor een positie. Maar de tijd is al lang geweest dat jonge spelers zo maar ingepast worden. Het moet de uitdaging van een jonge speler zijn om in dit geval Haller er uit te spelen in plaats van te gaan zeuren en dreigen met vertrek. Het zou mij niet verbazen als hij deze winter nog verkocht wordt....

Erik praat erover alsof Brobbey al weg. ‘ Hij heeft tien jaar in de jeugd gezeten’. Kijk als Ten Hag al in de zomer bezig was Haller te halen welk perspectief geef je dan. Kijk naar Noa Lang, Botman, Bakker, De Wit. Allemaal in de top spelend in hun land. Maar Ten Hag ziet het anders. Dit zijn je eigen jeugd spelers die heel goed meedraaien in de top maar Erik kiest middelmaat met klaiber, promes, labyad, schuurs en nu Haller voor meer dan 20 miljoen. Klaassen halen voor veel geld terwijl je nog gewoon met Alvarez, Martinez etc kunt rouleren. Schone moest weg want die kon het niet meer belopen volgens Ten Hag. Dus halen we marin voor veel geld. De wit zat twee jaar op de bank en is nu basisspeler bij AZ. Had je allemaal zelf opgeleid. Liep te kutten of hij mazraoui of dest moest opstellen. Neres als ie fit was speelde nooit negentig minuten of zat op de bank voor vriendje Promes. Hij kon het hele jaar spelen met tadic in de spits. Nee labyad heeft een goede voorbereiding gehad. Noa lang ook. Geen kans. Nu weer met Brobbey. Ajax had allang moeten verlengen en deze gozer veel meer kansen moeten geven. Toptalent. Natuurlijk zit ie bij Raiola. Die ziet het wel! Maar als hij door Butthead Ten Hag niet opgesteld wordt weet Raiola wel raad met dit soort zaken. Het is te hopen dat Ten Hag het wel goed ziet en kampioen wordt. Maar als ik zo het laatste anderhalf jaar kritisch heb bekeken en elke wedstrijd 50000 man op de tribune had gezeten was Haggie nu weer hoofdtrainer geworden bij Utrecht. Blijf het enorm raar vinden dat de hogere machten van Ajax hier mee akkoord gaan. Nogmaals het is te hopen dat ik het verkeerd heb maar ik weet het 100% zeker dat ie het NIET gaat halen. Help me herinneren tegen die tijd. Ook als ik het fout heb. Haha

Is dit niet iets voor Psv? Groot sterk aanspeelpunt waar Gakpo of Malen omheen kunnen spelen. Voor Brobbey is het ook interessant dat PSV met 2 spitsen speelt. 2 keer zo veel kans om te spelen als bij ajax die maar met 1 spits spelen. Als Malen indruk maakt op het EK kan het ook zomaar zijn dat PSV een spits mist volgend seizoen. Dan is de stap voor Brobbey nog aantrekkelijker.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren