Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Gijp doet dringend transferadvies: ‘Hij moet bij Feyenoord spelen!’

Laatste update:

René van der Gijp is tijdens de wedstrijd in de TOTO KNVB Beker tussen Ajax en FC Utrecht (5-4) onder de indruk geraakt van Gyrano Kerk. De aanvaller van de Domstedelingen was met zijn snelheid een plaag voor de defensie van de Amsterdammers en zorgde met een lange rush vlak na rust voor de assist bij de 2-2. Van der Gijp ziet in Kerk de ideale counterspits, die volgens hem perfect zou passen bij Feyenoord.

"Als je een beetje op de counter speelt, zoals Feyenoord doet, dan heb je aan die Kerk echt een goede!", benadrukt Van der Gijp vrijdagavond in Veronica Inside. Kerk maakt niet alleen indruk met zijn sprintsnelheid. "Maar hij is ook sterk, de manier waarop hij Blind een keer wegzette", aldus de oud-rechtsbuiten, die ook een verbeterpunt heeft voor de 25-jarige aanvaller van FC Utrecht.

"Ik geloof ook, maar ik kan er nu helemaal naast zitten: hij is best wel vaak buiten adem", valt Van der Gijp op. "Dat moet ook wel, want hij maakt veel meters. Maar volgens mij kun je hem best wel conditioneel nog sterker krijgen, zodat hij nog vaker die versnelling (in kan zetten, red.)." Johan Derksen stipt aan dat Kerk nooit naar een 'topclub moet gaan die aanvallend speelt.' "Want dan moet hij in de kleine ruimte spelen", weet Derksen.

"Nee, hij moet bij Feyenoord spelen!", reageert Van der Gijp. "Of Dortmund. Nou is Dortmund misschien te hoog gegrepen, maar ik vind echt: je hebt een waanzinnige kluif aan hem." Derksen voegt toe: "Als hij ruimte heeft, is hij inderdaad levensgevaarlijk." Valentijn Driessen, die ook aanwezig is bij het praatprogramma, vond Kerk zondag ook al ijzersterk spelen tegen PSV (2-1 verlies). "Hij won het duel van Denzel Dumfries. Nou dat is geen slappe jongen", aldus Driessen.

Moet Feyenoord Gyrano Kerk halen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Terecht, Kerk trok tegen Ajax continue 3 man naar zich toe. Erg goede speler

18 december 2020 om 22:21

Onterecht. Heeft niet het rendement dat bij Feyenoord hoort. Basacikoglu, Larsson, dat kaliber

18 december 2020 om 23:24

Daarnaast begreep ik ook nog dat Utrecht afgelopen zomer vast hield aan een vraagprijs van richting de 10 miljoen. In dat geval lijkt het me helemaal een groot risico.

18 december 2020 om 23:39

Dat past dus juist precies bij Feyenoord, typische aankoop voor hun. Net niet goed genoeg voor de top, maar wel voor Feyenoord.

19 december 2020 om 00:11

Tees. Dus eigenlijk niet goed genoeg voor Feyenoord, aangezien ze van dat kaliber allen hebben gefaald. Je spreekt jezelf nogal tegen.

19 december 2020 om 10:20

Nee hoor, voor mij is Feyenoord eigenlijk standaard minder dan Ajax en PSV.(met een enkele uitzondering hier en daar) Dus hij zou prima mee kunnen met Feyenoord.

20 december 2020 om 09:22

Tees. Wat is dit voor stompzinnige logica. Gaat Kerk Feyenoord beter maken?
Nee, net zoals Larsson en Basacikoglu dat ook niet deden. Op een goede dag konden ze mee.
Maar welke club gaat dat als ambitie hebben? Als je niet omhoog kunt kijken, kun je beter stoppen met voetbal.

Denk dat Feyenoord zich moet focussen op jeugd en echte versterkingen en niet op middelmatige meuk (met respect) maar dit zou een typische feyenoord aankoop zijn in het rijtje "linssen"

18 december 2020 om 21:26

En hier betaal je dan ook nog 6 miljoen+ voor. Dan zou ik eerder in Zuid-Amerika een Sinisterra proberen te scouten..

18 december 2020 om 22:04

@sc12 verschil met Linssen is natuurlijk dat deze speler sterker, sneller en explosiever is. Brengt bepaalde kwaliteiten die nu ontbreken. Ook als hij reserve zou zijn, hij kan iets forceren als hij inkomt.

18 december 2020 om 22:15

Dan nog, kerk heeft snelheid dit werkt bij ploegen die inzakken en op de counter gokken


Los van van Feyenoord nu laat zien, Feyenoord moet natuurlijk meer streven dan "inzakken" helemaal nationaal.

Feyenoord gokt al jaren op middelmaat, met altijd hetzelfde resultaat.

3e worden ze toch minimaal altijd wel, doe dat dan met je jeugd spelers die je later voor veel verkoopt en kap dan met dit soort spelers.

19 december 2020 om 00:59

Mrkrillin, ik ben het wel met je eens hoor, maar bij Narsingh dachten ze destijds ook hetzelfde Al is Kerk natuurlijk een stuk jonger en zit er meer rek in. Leuke speler, maar het is nog wel de vraag of hij echt het niveau hoger aankan. Wel denk ik dat Slot een ideale trainer is voor zulke spelers.

Wat moet feyenoord met Kerk?Zit bij fc utrecht juist op zijn plekkie. Kijk maar naar linssen en diemers (als ex provincie club spelers) die dachten ook mee te kunnen met feyenoord. Maar bakken er niks van tot op heden. Vind Kerk iets beter dan Narsingh, maar geen feyenoord materiaal.

Analist ziet een speler enkele keren uitblinken in de subtop of lager, linkt 'm aan Feyenoord, Feyenoord haalt hem, speler presteert niet en dezelfde analist vraagt zich af waarom Feyenoord hem haalt en niet investeert in buitenlandse of kwalitatieve spelers. Het eeuwige saaie riedeltje. En ook met deze Kerk, die enkel presteert als er 50m ruimte is en de ballen eroverheen gegooid worden.

18 december 2020 om 21:33

Helemaal mee eens, feyenoord moet echt stoppen te kijken naar spelers in de ed (op veerman en matusiwa na). Aan de andere kant is dit wel weer een enorme upgrade tov narsing

18 december 2020 om 21:39

Als ik het zo begrijp moeten ze stoppen met het halen van spelers die door de analisten worden aangepraat!

18 december 2020 om 21:51

Godzijdank lieten ze de door de media con-stant naar voren geschoven Fraser wel compleet links liggen en was Arnesen ambitieus genoeg om Slot hierheen te halen. Maar vermoeiend is die tunnelvisie van de media wel.

18 december 2020 om 22:12

Matusiwa vind ik nou ook echt een goede speler. En een speler waar je altijd winst op zal maken, omdat veel clubs zo'n type willen hebben. Harraoui vind ik ook zo'n speler. Maar goed, Amrabat was dat ook en dat is helaas niet geluk. Je weet het dus nooit

18 december 2020 om 22:20

Haha je ziet het overal joh. Ergens wordt gesuggereerd dat die en die speler wel eens een hele leuke speler zou kunnen zijn voor die en die club. De volgende dag stelt Jjvg de vraag aan de trainer of speler en een rel is begonnen...

18 december 2020 om 23:41

Zoveel meer heeft Slot nog niet gepresteerd dan Fraser. Ik moet het nog zien of dat zo'n gelukkig huwelijk gaat worden aankomend seizoen. Er hangt zoveel af van de kwaliteit van de selectie. Als dat weer net niet is, dan worden ze hoogstens 3e.

18 december 2020 om 23:59

@tees - Ja, maar Fraser en Slot zijn twee complete tegenpolen qua voetbalvisie. Bij Fraser weet ik vrijwel zeker vantevoren al dat het een mislukt huwelijk gaat worden.

18 december 2020 om 21:42

Wijze woorden. Kerk presteert al het hele jaar niet. Speelt nu 1 wedstrijdje goed tegen Ajax waar hij alle ruimte van de wereld krijgt om van zijn snelheid gebruik te maken en hij wordt gelijk gelinkt aan de top 4. Typisch Nederland.

18 december 2020 om 22:38

@MGMV Maar wat was alternatief voor Feyenoord? Ze hadden amper goede scouts in het buitenland onder MvG, weinig geld en blijkbaar beperkt netwerk. Was wel begrijpelijk dat Feyenoord vooral in NL keek voor versterkingen. Ook als je geschiedis bekijkt van Feyenoord, hebben ze vaak spelers gehaald bii NL clubs.

18 december 2020 om 23:52

Ja, snap ik. Duh. Maar er zitten er ook genoeg tussen waarvan je al weet dat het niks is qua niveau, ze niet bij de club/het spel passen of waarvan het op z'n minst twijfelachtig is. En toch worden die zonder pardon 'richting' Feyenoord geschreven door de media. Waaronder deze Kerk. Die heeft echt niks bij Feyenoord te zoeken. Kijk, zo'n Joey Veerman; ja. En het gaat ook om nú. Dat ze nu nog altijd dit zelfde riedeltje herhalen, terwijl er ondertussen legio voorbeelden zijn dat het niet lukt.

19 december 2020 om 01:01

Mee eens. Bovendien zie je het van mijlenver aankomen net zoals bij Linssen. Die jongens renderen alleen als je het spel op hen aanpast, maar een club als Feyenoord gaat z'n aanval nooit niet aanpassen aan dergelijke spelers. Zeker niet als zo'n speler ook nog eens in de buurt van de 10 miljoen euro moet gaan kosten.

19 december 2020 om 01:19

Vermoeiend. Als ik zie dat Arnesen een Senesi heeft gehaald, vertrouw ik meer op dat ontluikende netwerk, dan op een 3x baco observatie van vd Gijp, die over twee wedstrijden net ze eenvoudig oordeelt dar die Kerk 'nooit wat wordt'. Het lijkt me heerlijk zo links-rechts wat te roepen zonder enige verantwoordelijkheid.... Neem nog een baco, Rene.

19 december 2020 om 02:22

Ach, hij's 2 klassen beter dan Narsingh in ieder geval. Kerk laat al langer zien dat 't een gevaarlijke speler is. Alleen in die laatste fase veel te onnauwkeurig, anders had die allang niet meer bij Utrecht gezeten natuurlijk. Maar kijkend naar dit Feyenoord zou 't een perfecte speler voor ze zijn, mits ze zo blijven spelen, en dat zal vast niet onder Slot, dan is 't nutteloos. En roepen om betere spelers ... ach ... dan heb je wel geld nodig. En dat je advies op zou volgen van een analist heb je zelf in de hand ... ik neem aan dat Feyenoord daar ook niet naar luistert. Zeker niet als 't vd Gijp is. Maar hij mag 't prima zeggen na een goede wedstrijd hoor ... dat is nou eenmaal z'n werk.

19 december 2020 om 11:34

Erg typisch inderdaad. Ik zal niet ontkennen dat hij woensdag erg sterk speelde, maar los van woensdag heeft Kerk geen knikker geraakt dit seizoen. Bij Utrecht valt dat analisten niet op, maar als hij zo bij Feyenoord gespeeld had, was het een leuke speler voor een subtopper geweest, maar geen Feyenoordmateriaal. Zeg maar een beetje zoals Linssen nu benaderd wordt. Kerk is een goede speler, maar ook Feyenoord speelt in Nederland doorgaans tegen ploegen die een muur optrekken. Dan heb je ook niks aan Kerk. Wel een betere versie dan Narsingh momenteel.

19 december 2020 om 16:32

Precies, in 11 wedstrijden eredivisie scoorde kerk nu 2 maal en gaf 1 keertje een assist. En die moet dan meteen naar Feyenoord. Het is echt de waan van de dag.

Wat een onzin, Kerk blinkt uit in bekerdueltjes waar hij veel ruimte krijgt, maar Feyenoord speelt niet op de counter tegen 90% van de Eredivisie, en dat moeten ze ook niet willen. Kerk is precies het soort spelers dat Feyenoord aan blijft trekken dat het niveau niet omhoog haalt, dus tja, je kan t doen. Verder gaat het toch nergens om, je hebt Narsingh al als blind renpaard, daar heb je ook niks aan. Wat ze week in week uit vertellen bij VI laat overduidelijk merken dat Gijp en Derksen nauwelijks meer voetbal kijken.

18 december 2020 om 22:42

Precies. Dat Feyenoord op de counter speelt is echt dikke onzin. Feyenoord krijgt tegen de meeste clubs helemaal de mogelijkheid niet om op de counter te spelen, zeker in eigen huis niet, want het gros van de ploegen graaft zich gewoon in tegen Feyenoord. Dan redt je het niet met spelers die het van de omschakelingen moeten hebben. Daar zijn er ook al veel te veel van mislukt bij Feyenoord. Feyenoord heeft juist heel erg veel behoefte aan spelers die creatief zijn in de kleine ruimte, daar ontbreekt het juist veel te vaak aan. Het ontbreekt Feyenoord al jaren en jaren aan creativiteit en gogme omdat er veel te veel spelers als Kerk gehaald worden.

Daar zijn de middelen niet voor. Hij zouj bij Feyenoord bovendien niet zo uitblinken als bij Utrecht. Denk eerder dat een Franse subtopper hem haalt. Lille, Rennes

19 december 2020 om 12:28

Lille? Rennes? Kijk je ooit wedstrijden van die clubs of roep je maar lukraak 2 namen die in je opkomen?

Kerk is zo ver verwijderd van het niveau dat deze beide clubs op dit moment hebben... Echt een onzin opmerking. Eerder een middenmotor of minder in Frankrijk. Maar Lille is gewoon een topclub en Rennes is ook gewoon top 6 al hebben ze dit seizoen vaak punten verspeeld rond CL wedstrijden. Echt nooit niet dat Kerk dat niveau haalt.

19 december 2020 om 18:35

Het gaat me om het type voetbal dat ze spelen. En zoveel minder dan Bamba en Ikoné is Kerk ook weer niet. Zou prima kunnen dat hij achter hen in de pikorde komt en erna het stokje overneemt

19 december 2020 om 18:49

Whut???? Bamba is een jaar jonger dan Kerk en heeft 5 goals en 6 assists in 1270 minuten (115 minuten per goal/assist) in de Ligue 1.

Ikoné is 3 jaar jonger dan Kerk en staat op 5 goals en 4 assists in 1161 minuten (129 minuten per goal assist) in alle competities.

Kerk heeft in de veel zwakkere ED 2 goals en 1 assist in 916 minuten (305 minuten per goal/assist).

Komop. Het enige wat deze spelers gemeen hebben is dat ze alle 3 razendsnel zijn, maar daar houdt het ook op. Kerk is een blind renpaard met een erg beperkte techniek in de kleine ruimte. En die vergelijk jij met topspelers uit de Ligue 1?

Ik zal alle mensen uit Rotterdam even uit de Droom Park Vakantie helpen, Zuidam zet in op een vraagprijs tussen de 8 - 10 miljoen. Betalen!

18 december 2020 om 22:07

Kunnen we makkelijk betalen met dat geld van die Amerikaanse investeerders

On: Doe maar gewoon niet, zie Linssen en Diemers.

18 december 2020 om 23:46

Haha ik dacht de eerste komt aan met Ayoub , Kerk zou in dit Feyenoord met Berghuis samen gewoon een prima combo kunnen zijn hoor. Al denk ik zelf dat Kerk liever naar het buitenland gaat, als geboren Amsterdammert.

19 december 2020 om 00:06

Ach, je moest eens weten hoeveel geboren Amsterdammerts er bij Feyenoord spelen/gespeeld hebben. Vermeer, Narsingh, Vejinovic, Schaken. Of gasten die er in de jeugd hebben gespeeld, zoals Vejinovic, Van der Heijden, Bilal, Goossens, Biseswar, Ayoub, Haps. En dan heb ik het alleen nog over recente jaren

19 december 2020 om 01:05

Dat moet Feyenoord sowieso niet doen. Zo'n Kerk rendeert bij een FC Utrecht waar hij belangrijk gemaakt word en blijft staan en ook blijft staan als hij niet zo bepalend is. Cijfermatig doet hij het namelijk niet eens redelijk tot nog toe. Bij Feyenoord zal hij het zelf af moeten dwingen en dan zie je toch wel erg vaak dat dergelijke jongens toch ineens vrij beperkt zijn. Je ziet het ook bij Linssen. Die jongens doen 30 keer per wedstrijd iets fout en 2 keer gaat het goed. Bij Feyenoord is dat onacceptabel.

19 december 2020 om 01:21

Je leeft boven je stand. Kerk is van enkele toegevoegde waard bij Feyenoord.
Zuidam mag wat mij betreft inzetten op 100 mln. Succes met de verkoop.

Valt niet meer serieus te nemen. Eerst Linssen de hemel inprijzen bij Vitesse en daarna afbranden bij Feijenoord. Kerk is de zelfde categorie. Gaat hij hetzelfde bij doen.
Lekker zo doorgaan Gijp, van dorpsgek tot scout voor topclubs. Hij kan het
allemaal.

Feyenoord heeft juist niks aan dit soort spelers. Feyenoord speelt ook gewoon heel veel wedstrijden tegen ploegen die zich ingraven waardoor je gedwongen wordt om in de kleine ruimte te spelen. Of Feyenoord nou wil of niet. Dan redden voetballers die het vooral van de ruimte, omschakeling en snelheid moeten hebben het niet. Feyenoord moet juist veel meer op zoek naar voetballers die creatief zijn in de kleine ruimte, daar ontbreekt het juist veel te vaak aan bij Feyenoord.

Ik weet nu niet of dat zo bijzonder is dat hij Blind weg zette?

Berghuis eruit Kerk erbij. Hou je nog 6 miljoen over, zal voor wat diepgang en motivatie zorgen.

19 december 2020 om 00:01

Ja, diepgang. Totdat de ruimtes klein worden en je niks meer aan 'm hebt. Sinisterra heeft ook diepgang, maar kan tenminste wat met een bal. Dát soort vleugelspelers zijn interessant.

19 december 2020 om 01:08

Hoe vaak speelt Feyenoord tegen ploegen die veel ruimte weggeven? Verder is Kerk allereerst veel slechter dan Berghuis en ten tweede is Kerk ook veel te voorspelbaar voor een club als Feyenoord. Bij Utrecht mag hij fouten maken en is hij een grote meneer, bij Feyenoord begint hij weer opnieuw en zul je toch wat meer moeten laten zien dan een beetje snelheid en niet meer dan een gemiddelde dribbel. Wanneer gaan we eens beseffen dat je geen bijzondere speler hoeft te zijn om een goed rendement in de Eredivisie te halen en dat goed presteren bij Utrecht in het niets valt bij goed presteren bij een Feyenoord, PSV of Ajax?

19 december 2020 om 14:07

Allereerst hoef je geen raketgeleerde te zijn om te zien dat Berghuis inderdaad beter is. Daarom hou je ook geld over als je dit hypotetisch gerucht tot uitvoering brengt. Daarnaast is het een beetje voorbarig om te zeggen dat Utrecht sterren waarschijnlijk bij Feyenoord floppen. "In het niets valt" ik denk dat er een reële kans bestaat dat Kerk het wel degelijk goed zou doen bij Feyenoord. Het blijft een risico, maar dat is voetbal. Of je nou bij Graafschap of Galatasaray je spelers ophaalt. Verder heb ik een aantal wedstrijden van Kerk gezien en kwam hij op mij altijd krachtig en gemotiveerd over scheelt ook legio aan salaris, maar goed jou observatie is jou observatie.

Het punt is wel dat Kerk hiervoor een aantal wedstrijden als een krant spelen. Feyenoord heeft juist behoefte aan jongens die er wekelijks staan, in plaats van momentenspelers met pieken en dalen. Kerk moet lekker in Utrecht blijven en alleen naar De Kuip komen voor Feyenoord-uit.

Tja Kerk is sterk en snel en in mijn optiek ook redelijk constant, maar is hij niet gewoon te dik? Hij moet naar Italië naar een echte topsportcultuur al is het onderin. Er zijn weinig spelers die beter worden in Rotterdam.

We hebben al eenzelfde kwaliteit speler onder de naam van Narsingh. Kerk is niet goed genoeg en te duur. Gijp kom eens met echte kansjes.

Feyenoord ooit een topclub en in alles nog steeds heel groot, maar met dit soort jongens blijf je gewoon subtop. Zoveel missers gehad en zo weinig knaken. Diemers, Linssen, Narsingh, noem ze maar op. Misschien de verwachtingen in Rotterdam ook wat temperen en je wat minder met Ajax en Psv vergelijken. Die tijd is wel geweest of red bull of een andere investeerder moet instappen. Het is al een wonder dat ze met het huidige voetbal en spelers zo hoog staan. Kwa jeugd ook niet veel soeps op het moment. Misschien die jeugdopleiding eens wat opkrikken kwa kwaliteit, zodat je niet naar dit soort gehypte spelers hoeft te grijpen. Die Diemers en Linssen die zakken toch gewoon keihard door het ijs en zullen toch voor een behoorlijk bedrag op de loonlijst staan. Pure onkunde van td en scouts, dat zie je van mijlenver aankomen. Ook in de organisatie staan volgens mij niet de neuzen dezelfde kant op.

Ik vind Kerk overated, speelt wat mij betreft niet sterk dit seizoen. En ik vond hem woensdag de 1ste ook gewoon slecht spelen, 2de helft ging het meer op en neer en was hij in zijn element door zijn snelheid. Maar zal bij Feyenoord niet beter zijn dat wat ze nu hebben en Dortmund is een graal van van de Gijp neem ik aan.

Dit wil Feyenoord toch juist niet? Dit soort type spelers en van dit niveau. Als je combinatievoetbal wilt spelen moet je daar op selecteren (voor het eerste elftal, maar ook in de jeugd). Dat betekend dus dat je niet meer jongens moet halen die vooral op hun fysieke kwaliteiten leunen, maar juist op hun balvaardigheid en handelingssnelheid.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren