Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Miedema verbaasd: ‘Dat is niet het leukste dier om mee vergeleken te worden’

Laatste update:

Er staat geen maat op Vivianne Miedema. De aanvaller van het vrouwenteam van Arsenal kroonde zich vorige maand via een hattrick tegen Tottenham Hotspur (6-1 zege) tot topscorer aller tijden in de Engelse Women’s Super League: met 52 treffers passeerde Miedema de vorige recordhouder Nikita Parris (49 doelpunten). Haar scoringsdrift leidt tot veel aandacht van de buitenwereld en Miedema vertelt in een interview met the Guardian hoe ze daarmee omgaat.

De pas 24-jarige international van Oranje maakte dit seizoen al tien doelpunten in zes wedstrijden. Haar recordaantal van 52 treffers produceerde ze in minder dan drieënhalf jaar tijd: ze maakte in de zomer van 2017 de overstap van Bayern München naar Arsenal. Miedema had slechts 50 wedstrijden nodig om bovenaan de topscorerslijst te komen en dat is een aanzienlijk lager aantal dan haar voorganger Parris, die 110 duels speelde. Bovendien is Miedema met 70 doelpunten in 91 interlands de topscorer aller tijden van de Oranje Leeuwinnen.

Miedema ziet haar records als just another box ticked, vertelt ze in het interview. Met haar Schotse partner Lisa Evans, met wie ze samen op het veld staat bij Arsenal, grapt Miedema over de aandacht die komt kijken bij de opeenstapeling van records. "Als nummer negen hoort het erbij als je doelpunten maakt. En dat is nu eenmaal mijn belangrijkste taak", beseft de geboren Hoogeveense. "We maakten er vandaag nog wat grapjes over: de makkelijkste manier om ervoor te zorgen dat het stopt, is door gewoon te stoppen met doelpunten maken. Dan zou je niet meer zo nadrukkelijk in the picture staan. Maar je raakt er vanzelf aan gewend."

Met name op zondag 18 oktober, toen Miedema officieel de topscorerstitel aller tijden overnam in Engeland, vlogen de complimenten haar om de oren. "Natuurlijk ben ik blij met alles wat er over mij gezegd wordt, de sms'jes, de complimenten voor het breken van het record... Het voelt heel goed. Ik bereik wat ik altijd al heb willen bereiken en daar haal ik motivatie uit om nog beter te worden", geeft ze toe. Ze kan inmiddels beter omgaan met de complimenten dan voorheen. "In het begin was het wel vreemd. Om eerlijk te zijn wist ik een jaar geleden niet eens wat een GOAT (Greatest Of All Time, red.) was", lacht ze.

Dit bericht bekijken op Instagram

??????

Een bericht gedeeld door Vivianne Miedema (@viviannemiedema) op

"Ik dacht: het is niet echt aardig dat mensen me een geit noemen. Dat is nou niet het leukste dier om mee vergeleken te worden. Lisa moest toen uitleggen was het echt betekent. Hoewel ik niet zoveel heb met individuele prijzen of records, voel je wel dat je gewaardeerd wordt. Daar zou iedere speler profijt van hebben", beaamt Miedema. Haar ontwikkeling heeft ze mede te danken aan haar obsessie voor voetbal, vermoedt de ster van Oranje. Ze begon op haar vijfde al met voetballen bij amateurclub HZVV in Hoogeveen. Doordat ze zo lang met voetbal bezig is geweest, is ze beter in staat om spelsituaties te begrijpen.

"Van jongs af aan ben ik altijd een voetbalmonster geweest. Ik heb zó veel voetbal gezien en zó vaak zelf gespeeld. Hoe vaker je bepaalde situaties meemaakt, hoe meer vertrouwen je krijgt in die situaties", vertelt Miedema, dit woensdag nog alle doelpunten voor Arsenal maakte in de wedstrijd tegen London City Lionesses (0-4 zege) in de Continental Cup. "Daarnaast voel ik me dit seizoen fitter dan ooit. Ik heb het gevoel dat ik in die situaties altijd kan uitvoeren wat ik in gedachten heb. En als de bal er niet in gaat, weet ik dat de volgende er wel in gaat. Die wetenschap zorgt ervoor dat ik rustig blijf voor het doel."

Hoe het komt dat Miedema dit seizoen zo fit is? "Ik moet te vaak trainen van ze", zegt ze gekscherend. "Nee, het heeft zeker te maken met de lockdown. Normaal gesproken heeft je lichaam tussen de seizoenen door niet zoveel tijd om te herstellen. Maar door de lockdown hadden we zes maanden de mogelijkheid om te werken aan de dingen waar we aan moesten werken. Ik heb hardlopen en de sportschool nooit leuk gevonden, maar ik vond de lockdown wel leuk. Lisa en ik konden wat voetbal kijken, samen hardlopen, we zijn gaan wandelen... Ik vond het heerlijk."

"Voor de hele ploeg kwam de lockdown gelegen", vervolgt Miedema, die in oktober nog werd verkozen tot Speler van de Maand in de Women's Super League. "Een pandemie en een lockdown komen natuurlijk nooit op het juiste moment, maar het was voor ons heel fijn om even op adem te komen." Miedema ging op bezoek bij haar schoonfamilie in Schotland en bezocht ook familie in Nederland. "Dit is mijn tiende seizoen op het hoogste niveau, maar ik heb nooit echt de tijd gehad voor mezelf en mijn familie. Het was heel fijn om die tijd nu wel te hebben. Ik heb er meer motivatie door gekregen om weer te gaan voetbalen en ervan te genieten."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zet haar maar op de plek van Laca

9 november 2020 om 13:54

Ik denk dat je dan weer heel snel terugverlangt naar Laca.

9 november 2020 om 13:59

Ik denk dat ik nooit meer terug verlang naar Laca als ie weg is, ben er wel klaar mee nu. Was erg blij dat ie kwam toen Atleti hem niet kon halen, want wilde toen al 2jr dat ie kwam, maar het is nu afgelopen voor hem. Maakt hij die 1-1 gisteren speel je wellicht een andere wedstrijd - al denk ik ook van niet want het was dra-ma-tisch gisteren.

9 november 2020 om 14:02

Miedema had die kans op Anfield gemaakt

9 november 2020 om 14:15

Oh dat zeker, Lacazette is haast bang voor de goal geworden zo erg is het. Bij iedere kans zie je die angst voor het missen al op die zijn bakkes verschijnen. Giroud kon die onzekerheid ook zo mooi laten zien altijd. We hebben ook totaal geen spits die wat met het hoofd kan trouwens. De roep om Martinelli is zo groot, maar ook onrealistisch dat hij gelijk de kar kan trekken als tiener.

Gisteren was erg slecht ja, zo slecht heb ik ons nog niet zien spelen onder Arteta. Een goal kan dan alle verschil maken om de focus te verleggen en de druk van de ketel te halen.

9 november 2020 om 14:17

Dat Martinelli iets toevoegt mag duidelijk zijn, maar idd hij zal de verlosser niet zijn. Je kunt dan wachten op opmerkingen van mensen hier dat alle fans hem wel zo zagen als hij een tijdje niet lekker speelt. Anyway, gisteren was wellicht de slechtste wedstrijd in Emirates, Arteta heeft werk aan de winkel tijdens de break. Hopelijk herpakken ze zich snel want er komen lastige potjes aan met de NLD als examen.

9 november 2020 om 14:23

Die break komt wel even goed uit; ben er even weer helemaal klaar mee.

9 november 2020 om 15:02

Tja, angst plus gewoon een gebrek aan kwaliteit lijkt mij dan zo. Het is niet voor niets dat hij zijn cijfers van de Ligue 1 nooit ook maar heeft kunnen benaderen bij ons. En om heel eerlijk te zijn, Giroud had tenminste buiten zijn goals nog een meerwaarde op het veld. Dat heeft Lacazette ook totaal niet.

Martinelli is inderdaad niet de verlosser, maar tenminste wel een speler met durf. Ik denk dat het al een heel stuk scheelt als er iemand staat die wat durft. En we hebben geen top koppers inderdaad, maar ik heb Auba toch al een paar goede kopgoals zien maken hoor. Alleen is Auba degene die de laatste tijd de voorzet schijnt te moeten geven, in plaats van op de plek te staan om hem in te koppen... Te idioot voor woorden.

Gisteren was inderdaad belachelijk slecht. Maar je had die wedstrijd zeker wel door kunnen komen als met name Lacazette en Willian eens leerden normaal te doen.. Niet dat Willian extreem grote kansen had, maar 10 meter over en van recht voor de goal een bal over de zijlijn schieten is echt dramatisch..

9 november 2020 om 15:06

Welcome to the club Samcro ! Haha, nee zonder dollen het is in mijn optiek al een tijdje klaar. Het heeft helaas niet uitgepakt zoals we hoopten. Toen hij kwam dacht ik ook dat het een goede aankoop was, maar hij heeft zijn stats uit de Ligue 1 nooit weten te reproduceren. Er werden vaak excuses gezocht voor hem, maar die zijn onderhand toch echt wel op. Statistisch gezien slechter dan Giroud en dat voor bijna 40 miljoen meer. Helaas, tijd om verder te gaan. Hopelijk vinden we nog een koper voor hem!

Gisteren was echt dramatisch inderdaad, wat in mijn optiek wel op een aantal spelers valt terug te voeren. Willian, Laca, Bellerin, Elneny en Holding staken er toch in negatieve zin echt bovenuit.

9 november 2020 om 15:12

Hahah, thanks Jackie! Lekker druk hier... Ik denk dat het voornamelijk kwam door het uitvallen van Partey, wat uiteraard niet zo mag zijn. En Xhaka deed niet mee, al zal niet iedereen dat met me eens zijn dat het van invloed was. Bellerin vond ik heel erg zwak, bij hem had ik het niet verwacht.

9 november 2020 om 16:13

Het probleem in mijn ogen is dat Arteta heel koppig is. Zet Aubameyang eens in de spits, met Pepe op rechts en Willian/saka op links. Dan heb je eindelijk een beetje een gebalanceerde aanval met echte buitenspelers. Verder vind ik dat hij ook te veel vertrouwen geeft aan Nketiah. Ik vind Nketiah best een leuk talent, maar niet van de buitencategorie en hij is momenteel ook niet gepolijst genoeg om het verschil te maken op het hoogste niveau. Het zou ook geen gek idee zijn om eens keer af te stappen van de drie man achterin, dan zou een middenveld met Xhaka en Partey achter Ceballos als creatieve man achter de spits ook een keer geprobeerd kunnen worden. Of Saliba een keer minuten laten maken? Het slaat echt helemaal nergens op wat er met die jongen gebeurd momenteel.

9 november 2020 om 16:22

Eens, ik denk daarom ook wel dat we na de break wijzigingen gaan zien.. Nketiah moet je -zoals alle talenten- vlieguren laten maken, dus daar ben ik het niet helemaal met je eens. Wel dat Auba gewoon in de spits moet. Ik zou Xhaka en Partey naast elkaar zetten, met Saka daarvoor (of Ceballos idd als 3e optie Willian) en dan Nelson op links en Pepe rechts. En gewoon 4 achterin met Luiz en Gabriel. Ook Ainsley weer eens opstellen, maar dan niet in de basis. Saliba is niet ingeschreven, daar kunnen we dus wel om roepen maar die gaat dit jaar niet spelen. Hopelijk wordt hij in de winter wel ingeschreven want als je ziet hoe die jongen van Leicester het doet... En Saliba was al een stuk beter dan hij bij hun vorige club.

9 november 2020 om 16:52

Er zijn genoeg mogelijkheden voor Nketiah om minuten te maken in mijn ogen, maar het is wel een beetje frustrerend om hem telkens te brengen wanneer er iets nodig is. Dat kan die jongen gewoon nog niet brengen. Voor de bekerwedstrijden en veel EL wedstrijden is hij wel geschikt. Nelson ben ik persoonlijk ook niet echt van overtuigd, het ziet er soms wel leuk uit maar hij ontbreekt aan rendement. Verder vind ik hem voor een buitenspeler ook niet echt uitblinken in een bepaald aspect, zoals je bij de buitencategorie vleugelspelers van zijn leeftijd zien. Hij heeft geen uitzonderlijke actie/schot in de benen en is ook niet bovengemiddeld snel voor zijn positie. Maar het is wel zo dat ook hij meer kansen verdient. Maitland-Niles is een ook vreemd geval. Leek weg te willen, speelde toen zeer sterk en kreeg alle lof, maar vervolgens moet hij toch weer meestal banken.

Saliba en Fofana zie ik als ongeveer talenten van het zelfde kaliber, Fofana heeft alleen veel minder aandacht gekregen. Zijn wel andere types, Saliba is heel goed met de bal aan de voet maar het echte pure verdedigen beheerst Fofana beter momenteel. Ook was er een bepaalde anticipatie bij Saliba omdat hij al vrij snel was verkocht aan Arsenal. Ik kijk vrijwel alle wedstrijden van Saint-Étienne en op basis van dat schat ik ze qua potentie ongeveer even hoog in.

9 november 2020 om 19:24

Wellicht kan de kroonprins zijn niet werkende filosofie en spelopvatting veranderen. 532 met dit materiaal werkt totaal niet, er worden bar weinig kansen gecreëerd terwijl je juist het materiaal hebt om op de omschakeling en gegen pressie te spelen. Wellicht kan die de gegen pressie leren van één van de vele goede Duitse coaches. Arteta maakt veel fouten en bakt er voorlopig niets van.

9 november 2020 om 19:25

Haha zeker :D! Ja je zag dat het uitvallen van Partey wel inderdaad erg veel verschil maakte. Dat mag inderdaad niet zo zijn. Ik ben het zeker wel met jou eens. Xhaka is toch een stuk stabieler dan de rest het laatste half-driekwart jaar. Maar op zich begreep ik de keuze voor Elneny nog wel een beetje, omdat hij wel de in vorm speler was.

Bellerin lijkt toch moeite te hebben met een constant niveau vast te houden voor langere tijd. Dat is en blijft een probleem. Hij was namelijk dit seizoen vaak wel degelijk sterk. Maar dan komt uit het niets een dramatische wedstrijd van zijn kant, waarna hij hoogstwaarschijnlijk ook niet direct weer ''in vorm'' is.

9 november 2020 om 19:33

Helemaal met jou eens Goonerkid!

Je hebt geen top selectie, maar wel een selectie met mogelijkheden in mijn optiek. Helemaal als je nou eens een keer een andere opstelling het veld in stuurt. 4231 of 433, het is mij om het even. Maar daarmee kun je tenminste een keer variëren. En inderdaad, begin met Auba in de spits! Begin met je ''spine''; de namen die je in principe als eerste op het wedstrijdformulier zet. Leno, Gabriel, Partey en Auba. Ook in die lijn. Daaromheen zet je dan de andere spelers, waarbij je in mijn optiek Tierney, Bellerin, Xhaka, Pépé en Saka het meeste speeltijd dient te geven. Als je nog extra aanvallend wil spelen kun je in zo'n 4231 opstelling ook tenminste nog wat variëren door bijvoorbeeld Willian op 10 te zetten, met Saka - Auba - Pépé ervoor.

Verder 110% met jou eens omtrent Nketiah! Arteta lijkt ontzettend fan te zijn van die jongen, maar waar dat op gebaseerd is snap ik echt niet. Nketiah zal in mijn optiek nooit goed genoeg worden voor Arsenal, omdat hij geen echte specifieke kwaliteiten heeft. Dan zie ik veel meer potentie in Balogun. Die is namelijk naast een sterke afmaker ook nog een goed aanspeelpunt, voetballend sterker en heeft goede looplijnen. Maar hij krijgt nauwelijks kansen van Arteta. Ik zou liever zien dat we Nketiah uitlenen en Balogun als 3e spits gebruiken. Dat moet ook makkelijk kunnen als Arteta eens Aubameyang in de spits gaat zetten. Dan heb je namelijk Lacazette als back-up en Balogun als 3e spits.

Helaas is Saliba niet ingeschreven, wat een belachelijke fout is van de club en Arteta.

9 november 2020 om 19:44

@goonerkid en Samcro. Ik ben benieuwd of we na de break wijzigingen zullen zien. Arteta lijkt namelijk wel erg koppig. Hij lijkt in dat opzicht echt te veel op Guardiola, die ook altijd overtuigd is van zijn eigen genialiteit (zelfs wanneer het overduidelijk niet werkt). Persoonlijk zit ik tussen jullie beide in qua opstelling haha! Ik zou voorin werken met Saka - Auba - Pã©pã© en een middenveld van Xhaka - Partey - Ceballos. De verdediging spreekt voor zich, al zou ik om Bellerin te prikkelen toch wel een keer Ainsley opstellen als rechtsback. In mijn optiek maak je op deze manier ook veel beter gebruik van je aanwezige spelers en heb je logische back-ups voor de meeste posities (middenveld is zwak bezet). Spits: Lacazette, Nketiah (persoonlijk hoop ik meer op Balogun) Wingers: Willian, Nelson, Martinelli (wanneer fit) Middenvelders: Elneny en Willock (daarna kom je tot ESR en voor nood Amn; eventueel Willian of Saka op ''10'' Backs: Kolasinac (zal helaas moeten), AMN en Soares Cv's: Saliba (hopelijk vanaf januari), Holding, Mustafi, Mari (als hij weer fit is), Chambers (als hij weer fit is) Keeper: Runarsson en Macey. Geen top selectie, maar je kunt er wel wat mee in mijn optiek. Persoonlijk had ik Özil ook in de back-up voor het middenveld gezet, but that ship has sailed. Wat betreft Nketiah: er zijn inderdaad genoeg speelminuten te verdelen voor hem. Ik ben misschien een beetje gekleurd, omdat ik geen fan van hem ben. Maar ik zie dus liever dat die minuten aan Balogun gegeven worden (zeker EL en beker wedstrijden) en dat Nketiah verhuurd wordt.

"dit is mijn tiende seizoen op het hoogste niveau." Ze is 24 jaar oud. Kneiters. 24 jaar, topscorer van Arsenal, topscorer van Oranje, 91 interlands. Kanonne

9 november 2020 om 14:03

Ja waar dit gaat stoppen weet echt niemand want vrouwelijke toppers gaan nog wel vlotjes mee tot hun 38. En zeker aangezien er steeds meer wedstrijden zullen komen op de kalender kan ze wel eens een echte legende worden binnen het damesvoetbal.

9 november 2020 om 14:15

Het lijkt mij dat ze al aardig op weg is, of dit al is. Haar vroegere jaren bij Heerenveen was ze al niet te stoppen. Alle spits talenten die er nu aan zitten te komen hebben pech, want de spits positie is voor de komende 10 jaar nog wel bezet.

9 november 2020 om 15:11

Vrouwens stoppen juist veel jonger dan mannen. Althans dat is doorgaans hoe het bij andere sporten gaat.

9 november 2020 om 14:43

Wel met de nuance dat zij zo'n beetje het eerste "product" is van de nieuwe generatie voetbalsters. Buiten dat natuurlijk onwijs knap. Daar wil ik niets aan af doen.

9 november 2020 om 15:26

Blijft toch apart dat de meeste aandacht (naar mijn idee) uitgaat naar een Martens, Groenen, Van de Donk. Dat zijn ook goede spelers hoor, maar Miedema is volgens mij by far de belangrijkste speler in dat team.

9 november 2020 om 22:42

Nouja Martens was de goudenball winnares dusja die kan er ook wel wat van. En ze is de Postergirl van Nederland net als Frenkie.

Tja, het is natuurlijk ook niet te vergelijken met mannenvoetbal. Maar een Goat is ze zeker, ze scoort aan de lopende band. Leuk voor Miedema en haar liefdesvriendin. Ze zullen het samen naar de zin hebben in Engeland. Succes gewenst!!

Bij haar krijg ik wel het idee dat er een jongen mee doet met de dames qua balbehandeling en bewegingen, al is het wat trager. Dat zie ik bij de rest eigenlijk niet, dat het zo makkelijk gaat.

9 november 2020 om 14:06

Mua Lieke en Jackie hebben ook wel een prima balbehandeling en bewegingen. Terwijl Shanice de snelheid en Danielle het loopvermogen hebben. Vandaar dat ze in Europa zo makkelijk winnen. Amerika daarentegen is van een ander niveau. Wat die meisjes vreten is wel apart. Ook topfit allemaal.

9 november 2020 om 14:12

Maar dat is het verschil tussen mannen en vrouwen voetbal ook toch? Het ziet er niet uit omdat ze vaak een mindere techniek hebben, het ziet er zo houterig uit. Het verschil bij bijvoorbeeld hockey, tennis, volleybal is net zo groot, maar daar hebben de vrouwen de techniek wel en dus lijkt het nog ergens op (ook al is het nog steeds een stuk trager).

9 november 2020 om 14:21

Ik wil niet zeggen dat de rest van het team slecht is maar dat is wel echt dames voetbal. Maar zoals zij weleens iemand uitkapt, dat gaat gewoon vloeiend. Die bewegingen zien er bij andere moeizaam uit.

9 november 2020 om 14:47

Die meisjes daar hebben het natuurlijk wel wat beter voor elkaar op het gebied van sport natuurlijk. Je hebt daar sportbeurzen die ze in staat stellen om via school een carriere in topsport na te streven. Voor de mensen die getalenteerd genoeg zijn ben je dus non-stop bezig met de ontwikkeling vanaf wat hier de middelbare school is. Met name in het vrouwenvoetbal is het hier eigenlijk een hobby totdat ze in de Eredivisie spelen en vaak is het zelfs dan niet hun kostwinning. Dan is het natuurlijk niet vreemd dat Amerika op dat gebied voorloopt. Hoe dan ook vind ik het wel wat overdreven. Die Amerikaanse vrouwen krijgen ook een harde afstraffing tegen de lokale B1. Zo indrukwekkend is het nou ook weer niet. Ze lopen enkel voor in de professionalisering van het vrouwenvoetbal, meer niet.

9 november 2020 om 16:48

Zeker waar. Alleen is dit qua mannenvoetbal nog niet helemaal van de grond gekomen (begint wel steeds beter te komen, zie spelers zoals Pulusic, Mckennie, Adams, etc.). Maar qua vrouwenvoetbal niveau, zijn ze al zoveel jaren aan de top. Met vrij weinig weerstand winnen ze hun potjes.

9 november 2020 om 16:15

Vind Miedema qua speelstijl veel weg hebben van Kane.

Met alle respect voor de dames: Ik begrijp niet waarom Voetbalzone tegenwoordig zoveel aandacht besteedt aan vrouwenvoetbal. Deze sport is m.i. totaal niet te vergelijken met mannenvoetbal en zou niet op deze plek thuishoren. En nee, conservatief ben ik totaal niet. Omgekeerd geldt bijvoorbeeld hetzelfde voor mannen die aan kunstschaatsen doen. Dat ziet er gewoon niet uit en dat zou elke dame be-amen :-D

9 november 2020 om 14:09

Zie je veel artikelen voorbijkomen dan? Ik zie echt maar 1 artikel per week verschijnen. Zoveel aandacht wordt er ook niet besteed. Daarnaast vond ik dit wel een leuke artikel om te lezen, voornamelijk omdat Miedema best wel vaak bekritiseerd werd door Derksen (noemde haar een autist, weet niet waar dat op gebaseerd is). Ik vind het altijd wel een vrolijke meid die gewoon gek is van voetbal en dat werd wel bevestigd in dit artikel.

9 november 2020 om 14:26

Natuurlijk kan het zo zijn dat ik met deze mening alleen sta en dat het merendeel van de leden hier wel graag artikelen leest over vrouwenvoetbal. Maar dat betwijfel ik... Het is gewoon echt een totaal andere tak van sport m.i. Niet dat er dagelijks berichten over vrouwenvoetbal langskomen, daar heb je gelijk in. Maar ik vraag mij af waarom er wel artikelen verschijnen. Maar wat Adjx onder mij schrijft inderdaad: Boeiend, misschien maak ik mij druk om niets. Miedema is verder een prima meid hoor. Gun haar het allerbeste.

9 november 2020 om 14:38

Er staat duidelijk "miedema" in de titel. Lijkt me dan ook wel duidelijk dat het vrouwenvoetbal is.

9 november 2020 om 15:34

Er voetbalt toch ook ene Miedema in de spits bij FCDB?

9 november 2020 om 15:40

@goalski: Dat is haar jongere broertje Lars. Die voetbalde vroeger ook langs het hoofdveld van Hzvv in Hoogeveen en later 'in het eggie' bij het Hoogeveense VV De Weide.

9 november 2020 om 15:55

@goalski Klopt, en je zult het bijna niet verwachten maar het is haar broertje!

9 november 2020 om 15:57

@argency Eerlijk gezegd zag ik het al aankomen. Zo sinds Frizzz z'n comment

9 november 2020 om 16:48

Ik stoor me er niet zo aan, behalve in de gevallen dat VZ een clickbaittitel doet en er dus veel mensen iets anders verwachten en dan vervolgens zien dat dit nieuws meer clicks oplevert en het dus maar vaker moeten doen. Dat stoort me wel. In dat geval zou ik een aparte header voor vrouwenvoetbal nieuws beter vinden, dat je daar kijkt als het je boeit, zonder de bait en notificaties als je daar niet per se om vraagt

9 november 2020 om 15:37

Je bent niet conservatief. Je vindt het alleen vervelend als dingen veranderen.
Ik lees dit graag. En het gaat meer over voetbal dan de nieuwe onderbroek van Cristiano Ronaldo.

9 november 2020 om 15:41

Ik vind het vervelend als er op een voetbalplatform nieuws wordt geplaatst over basketbal, wielrennen, f1, vrouwenvoetbal. Dat is mijn punt. Dit is gewoon een ander soort sport.

9 november 2020 om 15:55

Ik vind het ook vervelend als er op een tennissite iets staat over Serena Williams, of op een wielrensite iets over Marianne Vos, of op een handbalsite iets over Tess Wester. Stel je niet zo ontzettend aan. Klik je er per ongeluk op? Klik weg of klik terug.

9 november 2020 om 16:17

Nou, die vergelijkingen lopen mank naar mijn idee. Vrouwen zitten anatomisch zo anders in elkaar dan mannen, en dat verschil wordt op een (groot) voetbalveld in het extreme uitvergroot. De verschillen zouden kleiner worden als er gekozen werd voor een kleiner doel, een kleiner speelveld, een lichtere of zelfs iets kleinere bal, etc. Maar als mensen wel graag berichten hierover lezen: Ik vind het prima hoor. En als jij graag naar vrouwenvoetbal kijkt: Ook prima.

9 november 2020 om 16:44

@jaelgoldman:

"deze sport is m.i. totaal niet te vergelijken met mannenvoetbal en zou niet op deze plek thuishoren."

Dat kun je vinden, maar feit is dat de dames de afgelopen jaren al een paar keer de stadions van PSV en FC Twente uitverkocht hebben en dat bij belangrijke interlandse de kijkcijfers soms richting de 3 miljoen gaan.

Voetbalzone besteedt ook aandacht aan wedstrijden als, om maar wat te noemen, Dordrecht - TOP Oss en Telstar - Jong Utrecht. En daar hoor je nooit iemand over. Maar een beetje aandacht voor het vrouwenvoetbal is dan wel gek?

9 november 2020 om 21:04

Hoort nieuws over de Keuken Kampioen divisie dan ook hiet niet thuis, omdat dat totaal niet te vergelijken is met de Champions League?

9 november 2020 om 21:14

Het heet VOETBALzone. Of het mannen of vrouwen zijn maakt verder niet uit en daarmee zou je al klaar zijn met de discussie die jij begint.

9 november 2020 om 22:57

Dit valt nog steeds gewoon onder voetbal hoor. Net zoals internationaal en jeugd voetbal gezien wordt als een andere categorie. Voetbal = voetbal, dat maakt de sport net zo mooi. Zoals in de Uefa reclame wordt gezegd; "on that pitch, we're all the same".

he tlijtk me toch wel apart om op profniveau samen te spelen met je partner in een team. Geeft denk ik toch een aparte dynamiek in de kleedkamer. Je wil elkaar toch niet afvallen terwijl dat in het profvoetbal soms wel nodig is.

9 november 2020 om 14:33

Als je afvallen nou eens door 'opbouwende feedback' vervangt, dan valt het allemaal reuze mee toch. Gebeurt dat niet in elke volwassen relatie?

9 november 2020 om 14:52

Het is voor ons niet in te schatten hoe het er in een vrouwelijke kleedkamer aan toe gaat, maar als dat ook maar enigszins vergelijkbaar is als de mannen, lijkt het mij ook een wat vreemde dynamiek in sommige situaties. Tijdens een slechte wedstrijd hoor je zelden opbouwende kritiek. Dan krijg je de wind van voren of je deelt 't uit.

9 november 2020 om 14:56

Heb je gisteren het commentaar gehoord van Klopp tijdens de wedstrijd tegen Atalanta; dat was bijna geheel opbouwend.
Ik herken trouwens wel wat je zegt, maar veel daarvan is vaak al vergeten als je het voetbalveld afstapt.

9 november 2020 om 15:04

Dat klopt, maar veel opbouwende kritiek is daar niet bij. Je scheld elkaar de huid vol, noemt elkaar een prutser en na de wedstrijd drink je weer een biertje alsof er niets gebeurd is. Wat is het toch een heerlijke sport

9 november 2020 om 14:44

'je wil elkaar toch niet afvallen terwijl dat in het profvoetbal soms wel nodig is.'

Waarom is elkaar afvallen nodig? Zoals Njfromvol aangeeft; aan opbouwende feedback heb je, zowel als verzender als ontvanger van de boodschap, veel meer.

Het voetbalwereldje is eigenlijk de allerlaatste plek waar je elkaar openlijk moet afvallen...

9 november 2020 om 16:59

@the Jigsaw:

"he tlijtk me toch wel apart om op profniveau samen te spelen met je partner in een team. Geeft denk ik toch een aparte dynamiek in de kleedkamer."

Vast wel, maar bij de mannen is het ook niet heel uitzonderlijk dat broers samen in een team spelen, of dat een zoon z'n vader als trainer heeft. Dat heeft ook effect op de dynamiek. Maar als je professioneel bent, dan moet je daar mee om kunnen gaan.

Wel apart. Waar in het mannenvoetbal heel moeilijk gedaan wordt over geaardheid, ligt dat binnen het vrouwenvoetbal heel open en bloot.
Waar ligt dat aan? Misschien minder een macho wereld en minder afbreuk risico?
Andere suggesties?

9 november 2020 om 14:43

Vrouwen zijn niet zulke haantjes en zijn opener over onzekerheid dan mannen, dat is bij ons vaak een taboe en daardoor moet er vaak overdreven macho gedaan worden. Dat is geen andere suggestie bedenk ik me tijdens het typen

9 november 2020 om 14:53

Dit is een geweldige reactie !!

9 november 2020 om 14:49

Ik denk dat verhoudingsgewijs ook veel meer lesbiennes voetballen dan dat er homo's voetballen in de top. Dat scheelt ook al een hoop natuurlijk.

9 november 2020 om 15:01

Ik denk dat het wel meevalt, maar homo's komen blijkbaar niet uit de kast, terwijl lesbiennes dat wel doen.

9 november 2020 om 14:53

Ik vraag me af of je dit moet linken aan de voetballerij of dit je dit veel algemener kunt aanvliegen. Lesbiennes worden m.i. in z'n algemeenheid makkelijker (door mannen) geaccepteerd, dan homo's. Iets simpels als twee vrouwen die zoenen op tv of seks hebben, komt bij hetero's (mannen) veel beter / makkelijker binnen, dan twee mannen die met elkaar aan het zoenen zijn of seks hebben. Bepaalde mannen hebben weleens de neiging om 'geintjes' te maken als; 'ik kan jou wel straight maken hoor' of 'mag ik meedoen met jou en je vriendin'. Bij homo's hoor je diezelfde mannen een totaal ander toontje zingen, want dat vinden ze smerig.

9 november 2020 om 14:53

Haha een kennis van mij had een relatie met haar toen ze nog bij Munchen speelde. Toen zeiden we al steeds, stop er nou mee jongen, ze is niet van de mannen. Maar ja, hij was eigenwijs. Daarnaast wordt er nog steeds over vrouwenvoetbal gepraat, alsof ze allemaal lesbi zijn. Dus ja, dat is van tevoren eigenlijk al geaccepteerd en niemand kijkt dus raar op als er een paar ook echt lesbi zijn.

9 november 2020 om 15:01

Zoals JK-Ajax al aangeeft heb ik het idee dat er verhoudingsgewijs veel meer lesbiennes actief zijn binnen het profvoetbal dan homo's. Verder benaderen vrouwen dingen toch wat emotioneler en staan dus ook snel open voor acceptatie e.d. We kunnen het allemaal nog zo politiek correct verwoorden, maar ik denk niet dat een homoseksueel stel het snel makkelijk zou hebben in een voetbalkleedkamer. Er worden altijd harde grappen gemaakt over van alles en nog wat en haantjes-gedrag voert de boventoon.

9 november 2020 om 15:09

Maar er hoeft toch geen stel in de kleedkamer te zitten? Een homoseksuele speler is blijkbaar ook niet mogelijk in de kleedkamer.

9 november 2020 om 15:54

Maar je hebt zelf toch ook op voetbal gezeten neem ik aan? Je zal dus zelf ook wel weten hoe het er in de gemiddelde kleedkamer aan toe gaat. Zwarte humor voert de boventoon en er word eigenlijk vooraf al vanuit gegaan dat je een dikke huid hebt en het 1 en ander kunt hebben. Dat zijn simpelweg geen ideale omstandigheden voor een homoseksueel persoon die zeer onzeker is over z'n situatie. Dan moet je echt sterk in de schoenen kunnen staan.

9 november 2020 om 16:53

@njfromvol:

Ik denk dat lesbische vrouwen over het algemeen gewoon veel meer met voetbal hebben dan homoseksuele mannen. Ik heb ruim 30 jaar gevoetbald en nooit ook maar één teamgenoot gehad die openlijk homoseksueel was. Mijn vrouw heeft bij meerdere clubs gespeeld en overal was ongeveer de helft van haar team lesbisch.

9 november 2020 om 17:01

Tis raar maar waar.in de Artiestenwereld,politiek,zakenwereld enz word er niet moeilijk over gedaan en notabene bij scheidsrechters is het ook geen punt.
Hoe dat zit bij het leger weet ik niet,maar Michels zei, Voetbal is Oorlog.

complimenten super knap om jezelf zo van de rest te onderscheiden. Natural talent.

Blijft leuk om te zien. Als klein meisje zat ze altijd met haar broertje een balletje te trappen langs het hoofdveld van Hzvv tijdens wedstrijden van het eerste elftal aldaar. Toen nog lastig in te schatten dat dit ooit de beste spits ooit zou worden van de Leeuwinnen. Maar wel leuk om te kunnen zeggen: Die heb ik nog als klein meisje zien voetballen. In een Feyenoordshirtje, overigens

Ongelooflijk zo'n erelijst op je 24e. Ben benieuwd waar dit ophoudt.

Kunnen we AUB eens ophouden met die stomme term, Oranje Leeuwinnen..
Welke debiel heeft dat verzonnen.
We wonen in een koud kikkerlandje.
De Oranje kikkers of kickers.

9 november 2020 om 17:30

Het is maar waar je je druk om maakt. Het is 5 uur geweest, ik zou zeggen pak een lekker koud biertje uit de koelkast, of azijn als je dat liever drinkt natuurlijk

9 november 2020 om 21:48

Ik snap hem wel. Een otter moet ook eten.

Heb ooit fox genomen omdat ik naar mannen voetbal wil kijken. Heb ooit deze site bezocht omdat het het mannen voetbal betreft. Ik ben nu wel klaar met dat opdringerige gedoe van iedereen om vrouwen voetbal maar door mn neus te boren. Tis niveauloos en niet om aan te gluren! Leuk voor die meiden dat ze er plezier in hebben maar val mij er niet mee lastig! Voelt bijna alsof k verplicht wordt om het leuk te vinden

9 november 2020 om 17:33

Uhm, wat houdt je tegen om niet op dit artikel te klikken? En "vrouwen voetbal maar door mn neus te boren.", het is 1 artikel. Hoezo door je neus boren? net als mijn advises voor Otterreelick, neem nog een slokje azijn

9 november 2020 om 17:46

Precies! Geheel met je eens @fortfit. Volgens mij hebben de mannen die het met ons oneens zijn, allemaal een vriendin of vrouw die voetbalt. En moeten ze thuis de lieve vrede bewaren... Pfff, vreselijk. Laat deze lui er gewoon eerlijk voor uitkomen dat het geen voetbal is i.p.v. maar wat sociaal wenselijk gedrag te tonen.

9 november 2020 om 19:16

@jaelgoldman

Nee hoor, heb ik niet. Maar je klaagt zelf over voetbal nieuws op een voetbal site. Hoe krom wil je het hebben? Dat Jij, of jullie in dit geval, vrouwen voetbal nieuws niet kunnen waarderen, is een ander verhaal, en jullie prima recht. Maar ga hier nou niet lopen verkondigen dat dat voor iedereen hier geldt, dat maakt de rest wel zelf uit lijkt me.

9 november 2020 om 21:05

Je weet dat 99 van de 100 artikelen hier niet over vrouwenvoetbal gaan? En je kan hier uit de titel ook best afleiden waar het over gaat, je kan er ook niet op klikken.

Heb ooit fox genomen omdat ik naar mannen voetbal wil kijken. Heb ooit deze site bezocht omdat het het mannen voetbal betreft. Ik ben nu wel klaar met dat opdringerige gedoe van iedereen om vrouwen voetbal maar door mn neus te boren. Tis niveauloos en niet om aan te gluren! Leuk voor die meiden dat ze er plezier in hebben maar val mij er niet mee lastig! Voelt bijna alsof k verplicht wordt om het leuk te vinden

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren