Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Berghuis keihard voor Feyenoord: ‘Het heeft zeker niet aan hem gelegen’

Laatste update:

Feyenoord leed donderdagavond in de Europa League een pijnlijke nederlaag tegen Wolfsberger AC. Mede door maar liefst drie benutte strafschoppen wonnen de Oostenrijkers met 1-4 in De Kuip. Steven Berghuis weigert na afloop in gesprek met RTL7 de schuld voor de forse nederlaag bij scheidsrechter Srdan Jovanovic te leggen.

“Ik zei tegen hem dat er in ieder geval twee vrij makkelijk gegeven werden, zeker de laatste”, zegt Berghuis over zijn onderhoud met de leidsman. “Daar hadden we het even over. Natuurlijk zit daar frustratie bij, maar je praat er gewoon normaal over. Ik vroeg hoe hij erover dacht en dat ze naar mijn mening iets te makkelijk gegeven werden. Bij de eerste twee geven we hem er aanleiding toe, hij heeft de keuze en dat doen we zelf fout. Het heeft zeker niet aan hem gelegen.”

Eric Botteghin heeft voor het eerst in zeven weken een basisplaats, maar zit er nog niet zo lekker in... ??

Geplaatst door voetbalzone op Donderdag 29 oktober 2020

“Op een gegeven moment hebben we in de tweede helft een fase waarin we de 2-2 moeten maken”, gaat de aanvoerder van Feyenoord verder. “Dat laten we na, de eerste helft was erg onder de maat. Het was moeizaam, we speelden een ander systeem en we hadden moeite elkaar te vinden. Dit geeft een heel slecht gevoel, thuis met 1-4 verliezen tegen Wolfsberger is heel pijnlijk. Dat is niet waar we willen zijn met deze club.”

“Die scheidsrechter was matig, maar Berghuis zegt het terecht dat de eerste twee gegeven konden worden”, zo haakt Theo Janssen in de studio van RTL7 in op het interview met Berghuis. “Nieuwkoop snijdt hem bij de tweede strafschop af. Als hij rechtdoor loopt, is er niks aan de hand. Die aanvaller doet het heel slim, hij wordt misschien wel of niet geraakt. Als Feyenoord dat zou doen en er wordt een strafschop gegeven, zouden we zeggen: ‘Slim gedaan!’”

Feyenoord Rotterdam - Wolfsberger AC na twaalf minuten spelen... ??????

Geplaatst door voetbalzone op Donderdag 29 oktober 2020

Janssen begrijpt echter niet dat de derde strafschop door Jovanovic werd gegeven, nadat Feyenoord-doelman Justin Bijlow de bal wegbokste en daarbij Dejan Joveljic raakte. “Daar is niks aan de hand, dat zie je toch. Het is een goede redding. Als Bijlow niet komt, is het levensgevaarlijk”, geeft de oud-middenvelder te kennen. Janssen besluit echter door te benadrukken dat Feyenoord ‘gewoon heel slecht gespeeld heeft’.

Advocaat wilde na de zware nederlaag niet zoveel zeggen over de scheidsrechter. "Want we hebben niet alleen daardoor verloren. We begonnen zelf te slap en speelden in de eerste helft slecht", zei de trainer van Feyenoord. "Maar ja, die man was een drama. Twee van de drie strafschoppen waren zeker onterecht. Maar het heeft geen enkele zin om naar de scheidsrechter te wijzen. Wij hadden het zelf slimmer moeten doen. Als je al niet lekker in de wedstrijd zit en je krijgt zulke strafschoppen tegen, dan helpt dat niet."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het zat er vandaag helaas niet in. Volgende keer beter.

29 oktober 2020 om 21:20

Schande is het! Dit is makkelijkste tegenstander in de poule. Verder is Oostenrijk concurrent voor NL.

29 oktober 2020 om 21:24

Met deze instelling win je nooit een Europese wedstrijd weer..

29 oktober 2020 om 21:31

Ik zeg dit bij fm altijd tegen mijn spelers. Worden ze blij, maar ook gemakzuchtig van.

29 oktober 2020 om 22:46

Het zit er de laatste weken niet in voor Fijenoord, en als je bijna verliest van Rkc Waalwijk en vandaag in de kuip een pak slaag krijgt dan is er iets goed mis bij bij dit elftal. Hoop dat ze niet in een echte crisis gaan belanden.

Gelijk heeft die. Foei wat was feyenoord drama. Met de eerste 11 heeft feyenoord een aardig elftal, met een paar blessures houd het niet op....

Tja, steekt hand in eigen boezem en hij heeft een punt. Linssen had gewoon moeten afmaken, dan had je gewonnen ook

29 oktober 2020 om 21:42

Linssen is brandhout, echt een waardeloze speler. Typisch zo'n speler die het leuk doet met veel ruimte bij een subtopper maar niets toevoegt aan een stapje omhoog.

29 oktober 2020 om 21:51

Ja, die valt echt vies tegen. Ik dacht nooit dat ik het zou zeggen, maar ik heb liever Narsingh in de spits dan deze knuppel. Die laat week in week uit zien dat hij niveau echt niet aan kan. Met Narsingh heb je tenminste nog diepgang.

29 oktober 2020 om 22:12

Met alle respect, maar dan zit hij nu toch bij de goede club? Als je met een verstevigd middenveld zo tegen een middenmoot van Oostenrijk speelt, ben je niet een topclub. Waar is die vechters mentaliteit, passende bij een topclub als Feyenoord was? Tuurlijk is Feyenoord genaaid vanavond maar je kan je afvragen of ze met een normale scheids dit hadden gewonnen en dat is gewoon echt niet best. We hebben die punten hard nodig als Nederland zijnde.

29 oktober 2020 om 22:39

Myvision: eens hoor. We hebben niet veel kwaliteit, de enige manier om dan potten te winnen is spelen met het mes tussen de tanden, en niet zo verdomde naïef. Dick lijkt de jongens daar dit jaar minder toe te kunnen zetten dan vorig jaar.

29 oktober 2020 om 22:45

@myvision, daarom. Feyenoord verliest 4-1 en wijst nu naar 2 onterechte penalty's, maar als ik mijn telraam erbij pak zou Feyenoord ook zonder die 2 onterechte penalty's verloren hebben... En qua veldspel was het van Feyenoord ook alles behalve overtuigend. Daarom vind ik de reactie van Berghuis ook goed. Feyenoord moet nu heel erg kritisch naar haar eigen prestaties kijken, want dit is niet goed genoeg. En jij noemt het een middenmoter en dat ben je in Oostenrijk eigenlijk altijd, maar ze staan gewoon gedeelt laatste....

29 oktober 2020 om 23:01

@detoekomst; tsja, wat mij betreft 1 twijfelgeval en 2 onterechte pingels. Maar je staat in notime dus met 0-2 achter. Dat heeft invloed op het hele verloop vd rest vd wedstrijd. Je kan niet met droge ogen beweren dat het dan dus ook 1-2 was geworden.

29 oktober 2020 om 23:06

De Toekomst....je krijgt binnen 10 minuten twee penalties tegen. Dat heeft op iedere ploeg invloed. Daarnaast had Feyenoord zelf een penalty kunnen krijgen en is bij de 3 1 ook de vraag of die gast niet afgesloten moet worden. En dan nog die belachelijke penalty bij Bijlow

29 oktober 2020 om 23:08

@Ijsmuts, heb je gelijk in, maar Feyenoord is op papier en qua vorm gewoon veel beter dan deze tegenstander. Ik verwacht gewoon meer van Feyenoord zelf. En misschien reageer ik ook te hard, maar ik ben gewoon heel erg teleurgesteld in wat Feyenoord vandaag bracht en bereikte. Dat Feyenoord überhaupt maar 1 keer heeft gescoord is zwak.

29 oktober 2020 om 23:26

Precies dit. Mensen kijken echt veel te vaak naar rendement bij spelers uit de subtop (of lager), maar vergeten daarbij dat ze meestal een veel belangrijkere rol krijgen bij die clubs dan dat ze bij Feyenoord krijgen. Bij een club als Feyenoord ben je op jezelf aangewezen en op de manieren waarop je je kunt onderscheiden. Zo'n Linssen is gewoon een vrij matige speler voor dat niveau.

29 oktober 2020 om 23:45

@Sirius, Linssen heeft zich jarenlang structureel bewezen als goede speler in de Eredivisie, dus ik heb er alle vertrouwen in dat hij ook wat toe kan voegen aan Feyenoord. Hij is echter nog zoekende en staat niet op zijn positie. Zet hem linksbuiten en geef hem wat tijd dan zal hij zeker in de Eredivisie wat toe gaan voegen.

30 oktober 2020 om 00:09

Terecht dat je meer van feyenoord verwacht, dat mogen we allemaal. Kijkend naar het veldspel de laatste wedstrijden mist feyenoord gewoon een echte spits. Ze zijn nu alle 3 geblesseerd en optie 4 Linssen mist momenteel kansen die bij vitesse standaard een goal waren. Zo moeilijk scoren voetbalt extreem lastig en maakt het hele team onzeker.

30 oktober 2020 om 00:17

Tja, Larsson had zich ook bewezen als goede speler in de Eredivisie en zo kunnen we waarschijnlijk nog drie A4'tjes vol opnoemen. Linssen gaat bij Feyenoord nooit de rol krijgen die hij bij Vitesse wel kreeg. De ballen die hij mij Vitesse kreeg, gaan bij dit Feyenoord naar Berghuis.

Los van de arbitrage gezien is het ook schandalig. De Oostenrijkse competitie kent 12 teams en je speelt tegen de nummer 10! Wat me trouwens opvalt met betrekking tot de penaltys is de gelatenheid waarmee het wordt geaccepteerd. De scheidsrechter de huid vol schelden gaat te ver, maar het lijken wel lijken.

29 oktober 2020 om 21:49

100% mee eens, Feyenoord moet hier winnen gewoon tegen de nummer 10 van Oostenrijk. Maar dit resultaat kan je simpelweg niet los van de arbitrage zien.

Ik volg Feyenoord actief al een jaar of 15, maar zoiets heb ik echt nog nooit meegemaakt. Ik dacht dat het na Turpin in de thuiswedstrijd tegen AS Roma niet erger kon. Blijkbaar kan het wel.

Ook helemaal met je eens over de gelatenheid waarmee het geaccepteerd wordt inderdaad.

29 oktober 2020 om 22:56

Het is ook echt bizar. Ik vind de 1e strafschop terecht, maar de andere twee kan je niet eens discutabel noemen! Het zijn gewoon GEEN strafschoppen.

30 oktober 2020 om 11:23

Ga een keer kijken hoe rugbyers of hockeyers een scheidsrechterlijke dwaling accepteren. Voetbal kan een ontzettende tokkiesport zijn. Hoe de pingels geaccepteerd waren was zo'n beetje het enige professionele aan feyenoord gister

Goed dat Berghuis dit zegt. Denk overigens dat wanneer Advocaat gewoon met Narsingh en Malacia erbij was begonnen je direct meer druk naar voren had gehad. Haps op linksvoor dan, Berghuis centrumspits en Narsingh rechtsvoor.

29 oktober 2020 om 21:22

Eens, dat zou al veel logischer zijn. En Botteghin eruit houden, Geertruida centraal

29 oktober 2020 om 23:13

Zie net die 3 1 terug....Botteghin staat 20 meter achter de laatste lijn.

helemaal eens met Berghuis. jammer dat spelers en trainers niet vaker de hand in eigen boezem steken ipv altijd naar de scheids te wijzen

29 oktober 2020 om 21:22

Maar dit keer mag je toch gewoon naar se scheids wijzen!?! Alleen moet je wel kritisch zjjn op je eigen spel wat gewoon dramatisch was.

29 oktober 2020 om 21:37

gedeeltelijk wel maar Feyenoord speelde zelf ook gewoon slecht vandaag dus je moet ook in de spiegel kijken

29 oktober 2020 om 21:53

@japie

Eens dat Feyenoord slecht was, en dat mag ook zeker gezegd worden. Ik volg Feyenoord al lange tijd, maar zoiets heb ik echt nog nooit eerder meegemaakt.

29 oktober 2020 om 21:22

Feyenoord was inderdaad slecht maar dit lag grotendeels aan de scheids. Mag best gezegd worden.

29 oktober 2020 om 22:47

Helemaal mee eens Japie. Hoe slecht de scheidsrechter misschien ook was, dit is een factor waar je totaal geen directe invloed op hebt. Op het bedroevende spel wat je op de mat legt wel. Heel goed om daar op te focussen en daar irritatie over te hebben. De scheidsrechter heb je te accepteren

Keurige reactie van een aanvoerder. Maar alsnog mag hij van mij best zeggen dat de 2e en 3e penalty absoluut niet gegeven mogen worden. Als de UEFA als een serieuze organisatie over wil komen, dan geef je deze scheids ff een vakantie. Van een jaar of 3..

29 oktober 2020 om 21:38

De eerste helft was ronduit slecht (matig is nog te positief geformuleerd) en in de tweede helft leek Feyenoord terug te komen in de wedstrijd. Natuurlijk mag (moet) je klagen over deze scheids, maar je mag niet vergeten te kijken naar wat je zelf bracht en dat was een kwartiertje aardig , 45 minuten slecht en 30 minuten matig. Laten we eerst gewoon de spelers eens op de plek zetten waar ze horen, want Linssen in de spits en Diemers LB slaat nergens op, dan heb je 2 spelers die op 40 spelen. Dan speel ik nog liever met Bannis (vente) in de spits, zodat de rest vanuit zijn rol kan spelen. Bannis viel trouwens zeer gedreven in.

29 oktober 2020 om 22:52

Ben het met je eens, maar ook zonder die 2 penalty's had Feyenoord verloren.. Dus dan vind ik het terecht dat Berghuis naar hun eigen prestaties kijkt. Als Feyenoord 1-2 had verloren door 1 of 2 onterechte penalty's had het anders geweest, maar nu was de inbreng van Feyenoord zelf ook gewoon te weinig om ergens aanspraak op te maken..

29 oktober 2020 om 23:36

Of je zorgt gewoon voor een VAR........

30 oktober 2020 om 00:00

@El Fenomeno, helemaal mee eens! Dat er geen VAR is, is een schande! Eigenlijk onacceptabel in deze tijd. Het gaat om veel geld en punten. Als wij in Nederland een VAR kunnen optuigen voor VVV tegen Emmen, moet de UEFA dat ook makkelijk kunnen doen voor de groepsfase Europa League en eigenlijk ook nog bij de voorrondes.

30 oktober 2020 om 06:55

Alleen over de 3e kun je zeggen dat het er geen was. Voor de 2e moet je je afvragen: hoe kan de aanvaller weten wanneer hij moet vallen, aangezien hij zonder contact niet kon zien waar de verdediger was. Hij heeft immers geen ogen in zijn rug. Verder zal Berghuis de herhalingen misschien nog niet gezien hebben.

Berghuis reageert weer netjes, maar als ik hem was zocht ik in de winterstop een andere club. Hij wordtotaal in de steek gelaten door de spelers, maar ook door een trainer die zo laf speelt en rare keuzes maakt waardoor het voor Berghuis bijna onmogelijk wordt. Krijgt alleen ballen in de voeten tegen de zijlijn aan en er is vrijwel niemand die een fatsoenlijke combinatie aan kan gaan. En Nieuwkoop mag er niet overheen van Dick, waardoor Berghuis ook dubbele dekking houdt.

29 oktober 2020 om 21:25

Ik vind juist dat Berghuis z’n team hier in de steek laat. Dit lag duidelijk grotendeels aan de scheids. Op deze manier praat je als aanvoerder je eigen team alleen maar verder de put in.

29 oktober 2020 om 23:30

Tja, wat versta je onder in de steek gelaten worden? Berghuis is 1 van de pakweg 3 of 4 relevante spelers bij Feyenoord. Voor de rest is het toch wel vrij pover. Dit Feyenoord speelt nou eenmaal naar z'n mogelijkheden. Je denkt toch niet dat een Diemers, Linssen of noem ze op aangetrokken waren als Feyenoord financiele middelen had?

Vond dat Berghuis en Theo Janssen daar wel een goed punt hadden, Feyenoord is er zelf verantwoordelijk voor dat ze in de situatie komen waarin de scheids de penalties kan geven. Had eigenlijk wel op wat meer frustratie gehoopt bij Berghuis. Wellicht vind 'ie het ook wel allemaal prima en weet hij dat als Feyenoord niet overwintert hij zo op de eerste vlucht naar Rome zit.

29 oktober 2020 om 21:23

Theo Janssen had geen punt. Die vond de tweede penalty eerder al terecht en probeerde dat daarna goed te praten door Berghuis na te praten

29 oktober 2020 om 21:30

Theo vond een penal terecht omdat deze simpelweg was gegeven. Heel apart

30 oktober 2020 om 08:40

Theo zijn argument was op het gegeven moment letterlijk 'we kunnen niet zien of hij hem raakt dus is het een penalty'.

Tsja wanneer ie de eigen schuld moet geven doet ie het niet en vandaag was de scheids toch echt de schuldige, dan doet ie het weer wel. Kan die Berghuis ook niet meer volgen. Ja Feyenoord was matig maar die Wac niet beter ofso en zonder die arbitrale dwalingen zag ik ze wel gewoon winnen. Maar hier tegenop voetballen is gewoon zowat onmogelijk.

Ik snap heel goed wat hij zegt en feyenoord speelde ook verschrikkelijk. Echter had je zonder die pingels gewoon gewonnen, en dan was er nietsss aan de hand geweest

Berghuis heeft gelijk , Feyenoord was heel slecht. Er zit veel middelmaat in het team oa Linssen, Diemers, Narsingh, Toornstra is niet meer de oude . Er zit veel irritatie bij Berghuis ,hij heeft steeds vaker kritiek op het team op tv .

29 oktober 2020 om 23:36

Zo'n Botteghin is ook geen geweldenaar. Dat is gewoon een stabiele verdediger in de Eredivisie, maar die inmiddels wel over z'n top heen is. Echter verliest Feyenoord vandaag volledig van zichzelf. Je verliest van een ploeg waar Liendl de grote man is; nota bene 1 van de slechtste spelers in de ploeg waarmee FC Twente degradeerde. Dat heeft niets met een gebrek aan kwaliteit te maken. Ik heb geen idee wat er precies mis is bij Feyenoord, maar dit soort ploegen moet je zowel uit als thuis overheersen.

Normaal zou ik ook zeggen hand in de eigen boezem, maar vandaag schoot het wel uit de pan. Scheids was behoorlijk controversieel bezig.

Natuurlijk heeft het ook voor een flink deel aan de scheidsrechter gelegen, maar Berghuis heeft ook niet geheel ongelijk. Er werd ook heel slecht verdedigd en weinig tweede ballen gewonnen. Maar bij Nederlandse team kun je het blijven zeggen. Maak je kansen af, anders maakt de tegenstander ze wel. Vorige week drie grote kansen en een penalty, deze week niet te missen kansen toch missen. Tja, dan doe je wel degelijk heel veel zelf.

Wat zijn wij bij Feyenoord toch veels te lief. Ik zie werkelijk niemand protesteren of de scheids eens ff goed de huid volschelden. Natuurlijk speel je kut maar- de enigste penalty die gegeven had moeten worden is het moment van Kokcu en die eerste is slim maar- ook daar twijfel ik over.

Degene die zeiden dat de Eredivisie internationaal als lachertje werd gezien door die 0-13 moeten eens beseffen wat dit met het aanzien van onze competitie doet. Feyenoord verliest verdomme thuis met 1-4 van een degradatiekandidaat uit Oostenrijk.. Die club heeft 3 punten uit 5 wedstrijden. Onlangs stond de voorzitter daar nog boos op het veld. Het is daar een complete chaos. En wie verliest daarvan? Juist, Feyenoord... Een Nederlandse topclubs die hier nog bovenin meedoet. Dit soort Europese duels geven de gemiddelde Europese voetballiefhebbers toch meer inzicht in hoe de competities zich tot elkaar verhouden. En ja, de scheidsrechter was niet best, maar verreweg de meeste volgers zullen de samenvatting nooit zien. Dit zet onze competitie pas voor schut.

29 oktober 2020 om 21:44

Oké, De Toekomst...en wat wil je nou eigenlijk zeggen? Met zo'n scheids is het heel lastig om in de wedstrijd te komen, zeker voor een Feyenoord dat Senesi, Fer, Teixeira (beetje voetbal op het middenveld) en een spits mist. Dus nee....het is geen reclame voor Nederland, maar verder snap ik je punt niet...leg uit?

29 oktober 2020 om 21:52

Ik zeg letterlijk wat mijn punt is, dus dat hoef ik niet verder uit te leggen. Dan moet je mijn reactie nog maar een keer lezen. En ook zonder die spelers had Feyenoord beter voor de dag moeten kunnen komen.... Dit is een ploeg die al op de pijnbank lag voor ze het veld op kwamen. Een ploeg die totaal uit vorm is. De scheidsrechter heeft zeker zijn stempel gedrukt, maar ik ben het met Berghuis eens dat Feyenoord dit heeft laten gebeuren.

29 oktober 2020 om 21:57

Heel Europa praat nu over de scheids, niet over de competitie.

29 oktober 2020 om 22:11

Ja, want heel Europa gaat de samenvatting van die wedstrijd zien en trekken dezelfde conclusies als jou... De mensen die het zien, zullen het waarschijnlijk met jou eens zijn dat Feyenoord is benadeeld. Aan de andere kant zullen ze ook denken dat Feyenoord zelf matig was en daardoor ook dit een beetje over zichzelf afriep... Maar ik zie ook niet de samenvattingen van clubs die niet uit Nederland komen, waarom zou ik denken dat iemand uit Spanje of Oekraïne wel voor deze samenvatting gaat zitten?

29 oktober 2020 om 21:55

Blijkbaar kunnen Nederlandse clubs, misschien Ajax uitgezonderd, ineens belachelijk ver onder ieder niveau zakken. Dat heeft niet alleen met geld te maken, want er zijn meer arme dan rijke competities en daar zie je dit soort dingen ook niet. Het lijkt toch iets slaps te zijn wat altijd over Nederlandse ploegen heen hangt. Maar waar dat toch door komt? Geen idee. Met andere sporten doen we dat trouwens ook. Afgelopen week nog Kelderman zien falen in de Giro, Dumoulin met veel grootspraak vooraf kansloos zien zijn in de Vuelta. Het is dat Kruiswijk verplicht af stapte, anders was hij misschien wel weer tegen een bergwand aangefietst. Nederlanders en slappe, rare dingen gaan gewoon goed samen.

29 oktober 2020 om 22:07

Tsja, wij denken het hier vaak op talent te kunnen winnen, waardoor inzet en tactische discipline ontbreken. Tenminste, dat gevoel heb ik.. Als ik de ploegen die op papier vaak veel minder zijn zie strijden vanuit een zeer goede organisatie.. Je weet dan gewoon dat ze het ons moeilijk gaan maken om kansen te creëeren en dat hun ook kansen gaan krijgen. Nu wordt Feyenoord natuurlijk benadeeld, maar voetballend was Feyenoord zelf natuurlijk ook zwaar ondermaats. Ze brengen zichzelf in die positie, ze maken het op het veld zelf niet goed... Het is gewoon triest.

29 oktober 2020 om 22:09

Het team is gewoon niet in balans en past simpelweg niet. Paar hele simpele elementen met een kapatok maar vooral diepgang ontbreken. Snelheid voorin en iemand die rent op weggeroeide ballen. Dat mis je enorm want dat maakt dat Feyenoord veel te makkelijk te verdedigen is. Dat je dan met weinig vertrouwen al zo snel wordt genaaid maakt het karwei wel heel zwaar...

29 oktober 2020 om 22:13

@FrDirk, maar de tegenstander stond er nog vele malen slechter voor hè... Die staan op een gedeelde degradatieplaats in Oostenrijk.. Feyenoord speelt thuis.. Je mag gewoon meer van Feyenoord verwachten.

29 oktober 2020 om 22:17

Ja maar dat is het ook niet helemaal. Zo'n vvv denkt heus niet op talent van Ajax te gaan winnen. Ze krijger gewoon een soort bizarre kortsluiting. Heel raar.

29 oktober 2020 om 22:25

@Moridin, ik had het nu over Europese duels. Daarin zie ik een groot mentaliteitsverschil. Het duel met VVV is verder geen goed voorbeeld, omdat de mindere daar verloor. We hebben het nu op papier over betere clubs die Europees minder presteren tegen mindere goden... Of jij hebt het over wielrenners die aanspraak maken op een tourwinst en uiteindelijk flink tegenvallen.

29 oktober 2020 om 22:28

Haha. Ik was gewoon aan het oreren over de slappe mentaliteit in het algemeen.

29 oktober 2020 om 22:37

@Moridin, ja, maar in het buitenland zijn er soms ook grote uitslagen in nationale competities. Dat is meer een dingetje van kwaliteitsverschil dan een gebrek aan mentaliteit in mijn ogen.

29 oktober 2020 om 23:43

Ik vind dat altijd zo makkelijk. Onze competitie voor schut zetten? Feyenoord heeft zo'n beetje 0 euro op de bank. Zelfs die Oostenrijkse club heeft waarschijnlijk meer te spenderen. Maar goed, buiten dat hoort Feyenoord kwalitatief een stuk sterker te zijn. Echter vind ik het altijd van die dooddoeners, alsof voetbalclubs elkaar iets verschuldigd zijn. We hebben als voetballand een middelgrote competitie en daar presteren we ook naar. We staan verdorie op plaats 9, terwijl daaronder landen staan die beduidend groter zijn en waar de clubs meer geld te spenderen hebben. Kom op zeg, zijn we echt zo arrogant om te denken dat er zoveel meer in zit dan dit? Plaats 9 op de coefficientenlijst is gewoon waar we horen als voetballand. Wat moeten we in hemelsnaam met nog een CL ticket? 1 directe ticket is in sommige jaren al te veel van het goede.

29 oktober 2020 om 23:56

Ik vind jouw reactie eerder makkelijk... Het budget van Wolfsberger AC was in 2018 nog geen 7 miljoen, voor het hele jaar. Iets meer recent kon ik zou snel niet vinden, maar het budget van Feyenoord is nu zeker nog veel hoger. Ook de uitgaven van Feyenoord zijn hoger. Feyenoord spendeerde afgelopen zomer 5,4 miljoen euro. Wolfsberger 1,3 miljoen.... Kortom, qua budget en mogelijkheden is Feyenoord een paar maatjes te groot. Als je iemand beschuldigd van makkelijk praten is het wel zaak om in ieder geval zelf de feiten te weten, want nu kom jij over alsof je uit je nek lult.

30 oktober 2020 om 00:03

En over de strijd tussen competities voor meer/betere Europese tickets, ik ben van mening dat we toe moeten kunnen groeien tot een structurele concurrent van de Portugese en Russische competitie. Ook die zijn echt niet sterk hoor. Wij zitten daar echt niet zo heel ver vandaan. Maar op korte termijn is het al een schande dat we met Oostenrijk moeten concurreren. Of Griekenland. Of Oekraïne.

30 oktober 2020 om 00:15

Maar wat hebben we op deze manier aan meer Europese tickets? Natuurlijk heeft Feyenoord een duurdere selectie, maar zoals wel blijkt zijn dat niet automatisch garantie voor punten. Verder gaat het er niet om hoe sterk anderen zijn, maar hoe sterk jezelf bent. Het voetbalklimaat draait allemaal om geld en geografie en zo simpel is het. Daarin beseffen te veel mensen nog steeds niet dat Nederland op dat vlak eigenlijk helemaal niet zo slecht presteert. Dan haal je Rusland en Portugal erbij, maar is het een verplichting dat we er boven zouden moeten staan of zou dat niet gewoon erg knap zijn? Er gaat veel meer geld om bij de ploegen uit die landen die Europees spelen.

30 oktober 2020 om 00:25

Napoli verloor thuis van de op dat moment nummer 13 van Nederland. Zullen we de Serie A ook maar meteen een matige competitie noemen?

30 oktober 2020 om 02:47

Is AZ Alkmaar overigens ook een degradatiekandidaat met 5 punten uit 5 wedstrijden?

Ik vind het een knappe reactie van Berghuis. Ben nog steeds link... Wat ik verder niet snap van advocaat is dat hij niet vanaf het begin diepte in het spel brengt. Je ziet dat het breien is al wedstrijden lang en dat in de omschakeling de ruimtes nooit worden benut. Mijn eerste twee opties op linksbuiten ( sini en haps met malacia linksback) zijn dan niet mogelijk maar je ziet dat het niet loopt zo. Doe er wat aan want we zijn verschrikkelijk makkelijk te verdedigen!! Zelfs zonder spits zou dat moeten kunnen. Nu doe je het niet, is het team heel erg zoekende. Dat je dan 1 hele goedkope pingel krikgt ( die wel gegeven kan worden vanuit bepaald perspectief) en genaaid wordt met een tweede loop je onmiddelijk achter de feiten aan... het is niet verrassend dat je tot de 1-3 goed in de wedstrijd zit met zelfs Narsingh op linksbuiten.

Blijft triest dat de Uefa niet gewoon een VAR gebruikt bij de Europa League. Dat moet gewoon de norm worden punt. Verder slaat dit nergens op wat Berghuis zegt, want je kan niet tegen 3 penalty's waar er 2 van onterecht zijn voetballen. Dat wint bijna geen enkele ploeg. Tuurlijk had Linssen moeten scoren, maar dat is niet waar je op moet focussen na deze wedstrijd.

29 oktober 2020 om 22:21

Je hebt helemaal gelijk over de VAR. Het is in deze tijd onacceptabel dat er geen VAR is bij Europese wedstrijden. Als wij dat in onze Eredivisie kunnen regelen, moet dat Europees ook te doen zijn. Het gaat voor de clubs op korte termijn om tonnen of uiteindelijk miljoenen, maar ook om de positie van competities op de UEFA lijst en dus om startbewijzen. Feyenoord wordt nu tekort gedaan, PSV ook en dat is één speelronde.

Keihard, ja na de wedstrijd. Ik wordt scheitziek van dat gezeik na de wedstrijd. Ga eens inzet tonen, ook meneer berghuis mag echt wel meer inzet tonen en de ploeg eens op sleep touw nemen. Draagt hij de aanvoerdersband om na de wedstrijd zijn zegje te kunnen doen. Loopt alleen naar wanneer meneer een bal wilt hebben, en als hij die niet krijgt dan hangen zijn schouders naar beneden. Ongelooflijk lamme tak zonder pit in zijn rest. Zijn houding en alles maar opeisen zorgt ervoor dat bijna elke speler bij Feyenoord als tamme lammetjes alles maar accepteren en zich zelf naar de slachtbank leiden.

Ik vind het goed dat Feyenoord niet alleen klaagt over de scheidsrecher. Als het nou 3-4 werd en ze verloren door die onterechte penalty dan had was het anders geweest maar nu was Feyenoord ook gewoon heel slecht. Op de scheidsrechter heb je geen invloed en op je eigen spel wel, prima dus om het daar over te hebben.

De scheidsrechter bij Feyenoord was wel heel erg slecht. De tweede en derde penalty zijn een aanfluiting en de 1-3 leek mij een overtreding op de keeper (bijlow). Daarnaast krijgt Feyenoord geen penalty, terwijl dit meer een penalty was dan alle andere. Schandalig dit.
Natuurlijk speelde Feyenoord ook echt superslecht met Linssen als vaandeldrager, maar dat wil niet zeggen dat de arbitrage partijdig moet zijn. Gezien het aantal nadelige foute beslissingen leek daar wel sprake van.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren