Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona bezweert crisis met zege; Morata baalt na drie (!) ongeldige goals

Laatste update:

Barcelona heeft woensdagavond knap gewonnen op bezoek bij Juventus. De ploeg van trainer Ronald Koeman kwam in het Allianz Stadium in Turijn goed voor de dag en won dankzij een afstandsschot van Ousmane Dembélé en een late penalty van Lionel Messi: 0-2. Dat had ook heel anders af kunnen lopen, want Juventus zag maar liefst drie (!) doelpunten van Álvaro Morata worden afgekeurd vanwege nipt buitenspel. De wedstrijd stond onder leiding van scheidsrechter Danny Makkelie, die nauwelijks op een fout te betrappen was.

Koeman gaf op de rechtsbackpositie de voorkeur aan Sergi Roberto boven Sergiño Dest. Op het middenveld werd Frenkie de Jong geflankeerd door Miralem Pjanic, die tegen zijn voormalige werkgever verkozen werd boven Sergio Busquets. Pedri verving op nummer tien de geblesseerde Philippe Coutinho. Cristiano Ronaldo was vanwege zijn coronabesmetting nog altijd afwezig bij Juventus, waardoor de Italianen speelden met Álvaro Morata en Paulo Dybala voorin.

Ousmane Dembélé is back baby! Een geweldig afstandsschot (met enig geluk, dat wel!)

Geplaatst door voetbalzone op Woensdag 28 oktober 2020

Barcelona kwam flitsend uit de startblokken. Juventus-verdediger Merih Demiral leverde de bal direct in bij Lionel Messi, die van dichtbij geblokkeerd werd door Leonardo Bonucci. De druk op het doel van Juventus hield aan en Antoine Griezmann raakte in de aanval daarna de paal. Daarna ging de storm enigszins liggen, totdat Barça in de veertiende minuut toesloeg. Messi crosste de bal over het hele veld schitterend richting Dembélé, die vanaf rechts naar binnen kwam. Na een kapbeweging haalde de Fransman vanaf de rand van de zestien met rechts uit. Het schot werd aangeraakt door Federico Chiesa en caramboleerde zo hoog in het doel van Juventus in: 0-1.

In de tegenstoot scoorde Morata vrijwel direct, maar de spits werd teruggefloten vanwege minimaal buitenspel. Morata had doelman Neto eerst met een stiftje willen passeren, kreeg de bal terug en scoorde alsnog, maar het doelpunt telde dus niet. Een schitterend hakje van Griezmann bood aan de overkant van het veld een kans aan Messi, die naast mikte. Morata gleed vervolgens een strakke voorzet van Juan Cuadrado knap binnen, maar had opnieuw de pech nipt buitenspel te hebben gestaan. Barça kreeg nog één kans in de tweede helft: de doorgebroken Dembélé stuitte eerst op Wojciech Szczesny, waarna Griezmann in de rebound besluiteloos bleek en de kans verprutste.

In de tweede helft werd Sergio Busquets door Koeman het veld ingebracht voor centrumverdediger Ronald Araújo. Opvallend genoeg ging De Jong daarna centraal achterin spelen. De Oranje-international kon de bal al snel niet genoeg wegkoppen, waardoor Cuadrado de bal met een vliegende volley tot bij Morata bracht. Opnieuw scoorde de Spanjaard, maar wederom werd de treffer door de VAR afgekeurd wegens buitenspel. Messi ging daarna steeds beter spelen en probeerde het twee keer snel achter elkaar, maar zijn gevaarlijke pogingen gingen naast.

Juventus meldde zich voor het doel van Barcelona in de persoon van Kulusevski en Morata, maar het waren de Spanjaarden die zich veruit het gevaarlijkst toonden. Messi brak na een briljante dribbel door en werd op het allerlaatste moment afgestopt door een tackle van Danilo. Daarna schoot Griezmann de bal centimeters voorlangs. Demiral kreeg van Makkelie in de 85ste minuut zijn tweede gele kaart, omdat hij op het middenveld te laat kwam bij Pjanic. In de negentigste minuut werd invaller Ansu Fati in de zestien in de rug gelopen door Federico Bernardeschi. Messi mikte de daaropvolgende penalty in de linkerkruising: 0-2.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat was barcelona slecht zeg. Enige lichtpuntje deze wedstrijd was pedri.

28 oktober 2020 om 22:56

Vind iedereen echt veel te negatief. Onder Valverde en Setien was het echt slecht. Nu is het met vlagen echt wel leuk hoor. Hadden paar keer echt wel juve aan het gek tikken. Ik zie in ieder geval groei en Koeman doet het goed tot nu toe

28 oktober 2020 om 22:57

Er zit zeker groei in daar niet van onder setien was het verschrikkelijk. Alleen ik vind dat barca veel beter moet en kan. Juventus in deze vorm hoor je op te rollen met 4-0.

28 oktober 2020 om 23:01

Het werd bijna 4-0 ?

28 oktober 2020 om 23:02

Barca zelf zit ook in een slechte vorm, je verliest met 1-3 van het slechtste real ooit. Lenglet Roberto, Pjanic, Griezmann. Barca heeft ook echt geen sterke selectie dit jaar, 0-2 bij Juve winnen is gewoon een hele goeie prestatie

28 oktober 2020 om 23:11

Lenglet, Araujo kon wel eens een goed duo worden, daar zie ik nog wel wat in. Over Roberto ben ik het eens. Dat is geen rechtsback type voor Barca maar wel een belangrijke kracht voor het team als invaller. Hij kan zich best goed uit moeilijke situaties voetballen en kan op verschillende posities spelen. Griezmann moet eens een keer gaan scoren, dan krijgt hij wat meer zelfvertrouwen. Ik mis één naam in je lijstje... Dembele. Die kan ondanks de goal vandaag echt niet meer in mijn optiek.

29 oktober 2020 om 08:30

Een club die weer aan het opkrabbelen is: ga je daarbij iedere week zeggen dat het veel beter moet en kan? We zien toch allemaal waar ze vandaan komen? Ik ben gewoon blij dat ik bij vlagen weer wat heerlijk getik zag.

29 oktober 2020 om 09:26

benhanna071: ja mag stoppen met provoceren, van alles wat je zegt is feitelijk het tegendeel bewezen. Kortom Barca was gewoon prima, doei

28 oktober 2020 om 22:56

Busquets viel ook lekker in zeg, die weet precies wanneer hij 1 keer moet raken en wanneer niet.

28 oktober 2020 om 22:59

Dat was ie de afgelopen maanden een beetje verleerd maar het zag er vandaag echt goed uit inderdaad

28 oktober 2020 om 23:02

Klopt, dit keer viel hij lekker in. Maar juist dat weten wanneer hij 1 keer moet raken en wanneer niet, en het kiezen wie in te spelen, is hetgeen wat de laatste periode bij hem minder vanzelfsprekend lijkt te zijn geworden. Hij lijkt soms zelfs te twijfelen, en dat is voor hem dodelijk, aangezien hij niet de snelheid of dynamiek heeft om eventuele verkeerde keuzes te compenseren. Fijn dat hij vandaag kon tonen dat hij het nog wel kan

28 oktober 2020 om 23:05

Had alles met het tempo van de wedstrijd te maken, ging in een slakkengang met een mannetje meer dan zijn spelers als Busquets op hun best.

28 oktober 2020 om 23:09

@Messibazoer, ja omdat Busquets al sinds de dinosaurus tijdperk speelt bij Barca, dan hoor je ook op het juiste moment de bal te raken en tiki taka spelen.

28 oktober 2020 om 23:11

Toch bijzonder Ramon. Busquets kwam er vanaf 45ste minuut in en vanaf dat moment was Barca beter. Terwijl ze pas ver in de 80ste minuut met 11 tegen 10 spelen. Bullshit opmerking dus maar goed zich je sws alleen maar met afgunst reageren op barca

29 oktober 2020 om 10:41

@barcalover123
Oh een beetje kritiek op het grote Barca en meteen huilen, je heet Barcalover dus kan ook niet anders verwachten lekker onder je Barca dekbed met een Messiknuffel tussen je benen. Ik zeg alleen dat Busquets goed is als het spel wat rustiger gaat en dat ze met een man meer spelen niet meteen in de bullshit afgunst modus springen. Hup en nu weer verder met je huiswerk maken.

28 oktober 2020 om 22:57

Welke wedstrijd heb jij gekeken ? Of je bent hier weer alleen maar om iets negatiefs te zeggen .. Barcelona heeft gewoon verzuimd om zichzelf te belonen .. zaten mooie aanvallen tussen en zeer goed positiespel .. pjanic begint zich steeds fijner te voelen in dit team .. als ze met Fatih waren gestart in de plaats van Griezman hadden ze er meer gemaakt denk ik zelf

28 oktober 2020 om 22:58

Slecht? Lol. Ze speelden bij vlagen echt heerlijk.

28 oktober 2020 om 22:58

En Makkelie. Foutloze wedstrijd, klasse.

28 oktober 2020 om 22:58

Joh Barca had hier gewoon met 4 doelpunten verschil kunnen winnen als het voorin wat scherper wordt. Koeman heeft ze vandaag realistisch laten spelen, gewoon een goeie pot

28 oktober 2020 om 22:59

Messi was bij vlagen geniaal en Pedri was inderdaad subliem, ik vind hem eigenlijk een groter talent dan Fati. Het ontbreekt hem alleen aan rendement, maar voor de rest echt een wereldtopper in wording en behoorlijk compleet, ook verdedigend.

28 oktober 2020 om 23:04

Pedri heeft idd meer technisch talent. Fati is gewoon echt een heerlijke aanvaller. Pedri is technisch een speler die straks Fati 2 of 3 keer voor het doel zet

28 oktober 2020 om 23:22

We kunnen een aanvaller als Fati toch niet vergelijken met een creatieve middenvelder. Even bij de les blijven hoor. Pedri speelde vandaag als 10 op Coutinho plek. Deed hij uitstekend!

29 oktober 2020 om 08:07

Pedri speelde linksbuiten op de plek van Fati en niet op 10. Maar beide spelers zijn inderdaad niet te vergelijken

28 oktober 2020 om 23:03

Vond Barca vandaag echt prima spelen. Alleen defensief is het af en toe nog wat onwennig, maar ze combineren er weer goed op los en spelen attractief voetbal. Geef Koeman even de tijd en hij heeft het weer helemal aan de praat. Ze hadden ook gewoon moeten winnen van Real

28 oktober 2020 om 23:22

0 schoten op doel tegen. Dat is lang geleden voor Barcelona.

28 oktober 2020 om 23:05

Heb je de wedstrijd wel gekeken? Barca had de wedstrijd onder controle. De laatste pass was net niet goed maar bij vlagen werd juve helemaal scheel getikt.

29 oktober 2020 om 00:07

Koop een nieuwe televisie, want die van jou is duidelijk kapot.

29 oktober 2020 om 09:49

Als je dit slecht vindt, heb je gewoon geen verstand van voetbal. Barcelona mist nog wel diepgang, maar naast dat loopt het al een stuk beter. Het is inderdaad niet perfect maar om het slecht te noemen vind ik wat ver gaan.

Barcelona echt veel beter dan Juventus vandaag. Iedereen bij barca zeer goed, alleen wat viel frenkie weer tegen zeg. Altijd maar spel vertragen en juist niet het spel spelen dat barca wil spelen, erg jammer. Voor de rest niks dan lof voor de ploeg van Koeman.

28 oktober 2020 om 22:59

Vond Frenkie niet slecht hoor, zeker als centrale verdediger zich op een klein moment na prima staande gehouden. Heeft gewoon prima in dienst van het elftal gespeeld, uiteindelijk moeten die 4 voorin het doen

28 oktober 2020 om 23:04

Viel tegen? Frenkie gewoon met simpel spel, ruim voldoende. Viel zeker niet tegen, op het middenveld niet en centraal achterin ook niet.

29 oktober 2020 om 09:48

Het is dan ook voetbalzone punt NL hé. Wat verwacht je dan. Dat we allemaal op Demiral gaan letten? Jij vond Frenkie slecht?

28 oktober 2020 om 23:06

Frenkie speelt nu veel meer in dienst van het team, bij Ajax kreeg die wat meer vrijheid en daardoor lijkt he beter, maar vond hem vandaag echt niet verkeerd spelen.

Busquets verdient hier alle complimenten. Sinds hij erin kwam de 2e helft werd het team een geoliede machine. En was Barcelona oppermachtig. Iedereen die busquets zat af te kraken, zelfs in zijn minder vorm is hij veel beter dan de jong die amper opvalt.

28 oktober 2020 om 22:56

Heb genoeg kritiek op frenkie, maar busquets heeft dit seizoen ook slechtere wedstrijden gespeeld dan hem. Busquets word wel onderschat en vandaag zeker goed ingevallen

28 oktober 2020 om 22:57

Ja niet normaal hoe busquets is ingevallen zelf Pjanic ging beter spelen. Nu ga ik me toch niet afvragen of het niet te maken heeft met Frenkie.. misschien busquets en Pjanic nu samen laten staan?

28 oktober 2020 om 23:06

Ruimtes werden ook groter de 2e helft

28 oktober 2020 om 22:58

Dat is het probleem nou denk ik. Allebei op het middenveld lijkt niet te werken. Of busquets of frenkie. En ik zou toch echt nu voor frenkie gaan maar zelfs als busquets op de bank zit wordt pjanic boven hem op de pivot gekozen. Als busquets zijn dag heeft is hij ongetwijfeld de beste middenvelder van barcelona. Alleen is hij nu oud en speelt doorgaans niet op dit niveau. maar hij was vandaag weer zoals vanouds.

28 oktober 2020 om 23:00

Busquets is gewoon een type speler die hier en daar zijn rust moet krijgen. Die jongen speelt samen met Messi en Pique haast alle wedstrijden ieder seizoen. Op zijn leeftijd moet hij net zoals een type Modric ook zijn rust pakken. Nu speelde hij weer eens tof partij, maar afgelopen wedstrijden bijvoorbeeld was het weer erg matig.

28 oktober 2020 om 23:43

Plus 1! Klopt als een Busquets. Vanaf het moment dat hij in viel ging het baltempo direct omhoog. Ik denk dat het goed is om Sergio voortaan altijd 45 minuten te laten spelen. Een hele wedstrijd kan hij niet meer belopen, maar in één helft kan hij zich wel degelijk -als van ouds- onderscheiden!

Leuke wedstrijd en terechte overwinnaar. Man of the match: Makkelie. Foutloze wedstrijd, mag gezegd worden!

28 oktober 2020 om 22:56

Ook de Nederlander die Dortmund Zenit floot was foutloos!

28 oktober 2020 om 22:58

Tot de penalty, tis goed kijken maar die overtreding was buiten de 16! Trap

28 oktober 2020 om 23:01

Dat, maar ik vond die penalty ook wel vrij licht gegeven eigenlijk, dat afgekeurde penalty moment bij Vitesse-PSV vond ik niet heel veel anders, dat die penalty afgekeurd werd kan ik me wel in vinden, maar dit was er imo ook geen.

28 oktober 2020 om 23:04

Als je het over andere momenten gaat hebben, vond je het dan wel een pingel van lenglet op ramos, terwijl uit audiobestanden is gebleken dat de VAR tegen de scheids zei dat ramos eerst vasthield, maar toch gaf hij de penalty.

Geen geweldige pot om naar te kijken, maar barca wel terecht gewonnen. Mag ook gezegd worden dat makkelie goed floot. Vroeger zeker geen fan van maar heeft zich sterk verbeterd. Wel heel zuur voor morata al was het terecht. Domme rode kaart ook voor demiral.

Makkelijke wedstrijd voor Barcelona in het algemeen. Juventus was zo slecht. Hebben geen duidelijk spel ofzo. Ook die Demiral is echt een stoorzender voor het spel van Juve. Elke keer als hij de bal heeft weet hij gewoon niet wat hij moet doen. Wacht zo lang en dan is iedereen weer terug bij Barcelona. De Ligt is zoveel beter gewoon. Hij kan tenminste een lange bal spelen, heeft een verwoestend schot. In aanvallend opzicht heb je zoveel meer aan De Ligt. Chiellini samen met De Ligt is de beste optie. Verder vind ik Pirlo ook tot nu toe niks. Je ziet gewoon dat het spel zo bagger is.

28 oktober 2020 om 23:04

Ja wat een dramatische speler is die Demiral inderdaad, verdedigend redelijk hoor. Maar kan niet voetballen en is ook zo wild en dom qua tackels en vooral ook op welke momenten en plekken hij er als een wilde invliegt. De Ligt is toch echt wel een heel stuk beter in alle onderdelen en ook met Romero had Juventus een speler in de selectie kunnen hebben die in alle aspecten beter is dan Demiral

28 oktober 2020 om 23:23

Waarom Demiral gelijk afschrijven? Speelt pas zijn 2e of 3e basiswedstrijd sinds zijn blessure. De ligt had 3/4 van het seizoen nodig om een beetje in vorm te raken. Daarnaast is voetballend gezien De Ligt ook geen held.

28 oktober 2020 om 23:28

De Ligt kan gewoon goed opbouwen hoor. Hij komt van Ajax logisch dus. Ook heb je met De Ligt aanvallend gewoon veel meer aan. De Ligt is ijzersterk in de lucht en heeft ook een hard schot in zijn poten.

29 oktober 2020 om 00:03

Het is niet eens zo zeer afschrijven. Hij mist gewoon voetballende kwaliteiten en dat heeft niks met blessures te maken. Hetzelfde geldt voor die bizar domme tackels op het middenveld, dat heeft ook helemaal niks met terug komen te maken, maar getuigd gewoon van heel weinig spel intelligentie. Dat zijn twee dingen die de Ligt wel bezit

Wat is dit juve slecht. Niet normaal. Leek nergens op. Die doen echt maar wat. De meest simpele ballen krijgen ze niet van speler naar speler. Zwakste juve ooit. Gelukkig zat er geen publiek want dit wil je niet zien als supporter van de oude dame

28 oktober 2020 om 22:56

Zou mooi zijn voor de serie A. Alleen is barcelona wel n ander formaat

28 oktober 2020 om 23:01

Dit is een gouden kans voor beide clubs uit Milaan en atalanta denk ik. Dit seizoen kan het ..Napoli en beide clubs uit roma zijn ook niet sterk en die schaar ik er niet bij. Maar atalanta en beide clubs uit Milaan kunnen misschien nog weleens verrassen. Ik heb dit seizoen 3 wedstrijden gezien van juve maar daar werd je echt niet vrolijk van. Niks bijzonders. Is echt niet beter geworden dan onder Sarri is mijn mening.

28 oktober 2020 om 23:05

Ik kijk alles en het is veel veel beter dan onder Sarri.

Hoe is de crises bezweert? Door n slap potje tegen half lamme Juve? Het is niet zo dat Barcelona zo geweldig speelde.

28 oktober 2020 om 22:59

Als Juve al geen maatstaf is, wat dan wel Maurootje? Haha. Kom nou zeg.

28 oktober 2020 om 23:24

De naam Juventus laat je niet automatisch een moeilijke tegenstanders zijn. Dit Juve is zo bedroevend slecht met allemaal bedroevend slechte spelers

28 oktober 2020 om 23:06

Half lam? Het is toch best armoe dat je half lam bent als Ronaldo er niet is. Ze zijn veel te afhankelijk van Cristiano. De Ligt kunnen ze niet missen want zoals die hier werd afgemaakt afgelopen jaar, die kan Juve beter maar kwijt dan rijk zijn..

28 oktober 2020 om 23:18

Ze missen een Chiellini wel zeker...

28 oktober 2020 om 23:25

Chiellini zou ze niet beter positiespel laten spelen. En welke bruikbare ballen zou Ronaldo gekregen hebben vandaag? Dit Juve zit geen idee achter. Totaal niks.

28 oktober 2020 om 23:29

Ze missen De Ligt ook gewoon. Maar dat zal Maurootje niet uit zn strot krijgen.

28 oktober 2020 om 23:39

Ook De ligt hoor... dus neem je woorden maar weer terug, @Careldegrote

29 oktober 2020 om 00:38

@maurootje

Chilline had sowieso een rode kaart gepakt, kan me haast geen wedstrijd herrineren dat hij geen eleboog uit deelt en er steeds mee weg weet te komen.

29 oktober 2020 om 00:46

Als je ermee weg komt, dan pak je geen rode kaart...

Belangrijke overwinning van barca. Over de hele wedstrijd zeker verdient juve had echt buiten die buitenspelgoals niks in te brengen. Zo'n vage wedstrijd want ze scoren 3 keer maar vond ze toch echt heel matig. Barca speeld met vlagen wel lekker aanvallend voetbal, bal ging goed rond en busquets en Pjanic samen hadden goed de controle de 2e helft. Frenkie eerste helft heel onzichtbaar die moet echt bij zich zelf terade gaan. Verder zag ik veel mensen bij live topic zeiken over Messi en het klopt hoor, hij mist veel kansen en is niet scherp maar hij is ooh zo belangrijk voor ons. Die opening voor Dembele zn doelpunt en hij zet pedri en dembele allebei voor het doel en scoort dus penalty. Maar goed ik wil even 1 iemand uitlichten vanavond en dat is toch die 17 jarige knuo aan die linkerkant. Niet Fati maar Pedri heeft vanavond laten zien over ongelooflijk veel talent te beschikken. Speelt zo makkelijk de bal ej komt ook easy zijn mannetjes voorbij. Merk wel dat hij net zoals tegen Real in moet komen maar daarna speelt hij heerlijk. Heeft Bartomeu toch iets goeds gedaan.. gefeliciteerd barca fans was niet geweldig maar we zijn groeiende en we winnen! En we zijn af van het klote bestuur, e mooiste overwinning van deze week. VISCA BARCA

Dramatisch Juventus. Geen woorden voor. Het einde van een cyclus.
Het had makkelijk 0-7 kunnen zijn.

Morata wat een pech heeft deze man. Hij verdient veel meer en had al 8 goals kunnen hebben in zijn eerste 4 matchen.

Makkelie en staf
Zeer goede wedstrijd gefloten!

Chapeau

Man man, Messi mist enorm veel scherpte voor het doel. Speelt doorgaans goed maar om de een of andere reden krijgt hij de ballen niet in de goal zoals we van hem kennen. Overigens begin ik mij druk te maken om frenkie de jong, want dit kan zo gewoon niet toch. Van 70-80 miljoen verwacht ik wel meer.

28 oktober 2020 om 22:59

Wij 2 hebben geroepen om Busquets te wisselen maar de manier hoe hij weer vanavond invalt.. niet normaal wat een niveau hij neer legt weer vandaag. Speelde ecgt heerlijk en meteen waren we sterker. Zou het dan toch niet aan Frenkie liggen..?

28 oktober 2020 om 23:02

Ach ja, als het volgende wedstrijd niet loopt ligt het weer aan Busquets.

28 oktober 2020 om 23:02

Viel echt uitstekend in vandaag inderdaad. Maar wees even eerlijk: Busi heeft dit jaar ook al een paar zeer matige potten gespeeld hoor. En nee, dat ligt niet aan Frenkie de Jong maar aan hem zelf. Hij was voorheen de beste nummer 6 ter wereld, jaaaaren op rij. Ben enorm fan van Busquets, de simpelheid van zijn spel. Maar hij is gewoon niet altijd meer zo goed als hij vroeger was, vandaag wel tho

28 oktober 2020 om 23:04

Ja klopt. Ik denk dat het eraan ligt dat je frenkie of busquets als pivot moet hebben en dan de andere niet op het veld staat. Of tenminste niet op het middenveld, dan pleit je frenkie maar neer in de verdediging. Als busquets zijn dag heeft is hij met afstand de beste middenvelder van barcelona.

28 oktober 2020 om 23:07

Zeker met je eens Sander. Ik reageer uit emotie merk ik. Busquets is echt een van mijn favoriete speler en als ik hem dan weer vanavond bezig zie. Voor mij echt wel puuur en puur genieten. Maar hij kan gewoon niet met Frenkie maar goed Frenkie laat het ook gewoon niet zien. Ik ben in ieder geval benieuwd hoe Koeman er mee om gaat. Spelers als Puig en Alena dienen op gegeven moment gewoon een kans te krijgen als Frenkie en Busi blijven aanmodderen

28 oktober 2020 om 23:00

Als Centrale verdediger was hij beter. De opbouw werd beter.

28 oktober 2020 om 23:04

Misschien hebben we de vervanger van pique gevonden. Geluk bij ongeluk. Ik vind dat frenkie wel weinig toevoegt op het middenveld

28 oktober 2020 om 23:08

Frenkie zit er volgens mij alleen niet op te wachten om daar te gaan spelen toch?

29 oktober 2020 om 09:53

Ja want mensen niet op hun eigen positie neerzetten dat maakt ze echt veel betere voetballers, kuch Griezmann. Als jullie Frenkie niet willen, laat hem dan gaan. Hij moet op 6 daar is hij wereldtop dat liet hij bij Ajax zien en laat hij bij oranje nog steeds zien. Verkoop hem dan. Barcelonasupporters...

28 oktober 2020 om 23:04

klopt, Barca is niet top, maar Juve is toch ook verre van top. ook in de competitie is het heel matig.

Dybala moet idd weg, maar vooral voor hem zelf. Die jongen kan echt wel voetballen, maar niet in zo'n matig team. Dan is hij niet goed genoeg om het verschil te maken.

28 oktober 2020 om 23:18

Dybala mist wedstrijdritme dit is zn tweede wedstrijd dit seizoen. Vorig seizoen de beste speler.

Lang geleden dat ik heb genoten van Barcelona. Vond ze bij vlagen Juve echt wegspelen. En wat een talenten komen eraan zeg. Blij dat met Koeman er weer een intentie om vooruit te spelen zichtbaar wordt. En in tempo.

Messi, Pedri en Grizzi zijn zo traag in de aanval, willen elke bal in de voet en spelen ze hem gewoon 5 meter terug naast. Messi zou de enige ‘CAM’ moeten zijn bij Barca, met 2 snelle flank(!)spelers zoals Fati, Dembele, Trincao en misschien zelfs Coutinho. Messi moet die jongens gewoon diep spelen. Vond beide kanten eigenlijk vrij matig. 3 goals afgekeurd van Juve maar het is niet dat ze superveel creërden. Barca speelt bejaarden voetbal vind ik, te veel slappe, nutteloze paasjes en ze spelen ook allemaal op elkaar in het centrum, soms vonden de middenvelders niemand op de flanken om een bal te sturen. Vergeleken met de vedetten is zo een Fati adembenemend. Is 17 maar speelt zo van; jullie bakken er niets van laat mij het doen. En Grizzi mag ook wel vertrekken, kon al niet lopen of dribbelen maar blijkbaar kan hij ook niet meer afwerken. Verspilling van geld tot nu toe, wat jammer is want hij is een fantastische speler op de juiste positie.

28 oktober 2020 om 23:02

Er zaten bij vlagen leuke aanvallen tussen en het staat positioneel al veel beter dan vorig jaar. Drink een keer een biertje ipv azijn

28 oktober 2020 om 23:26

Ze winnen hier met 0-2 van een Juve dat 3 goals zag afgekeurd worden en de 2e goal kwam uit een penal. Ik ga zeker met je akkoord dat er mooie aanvallen tussen zaten maar normaal speelt een Barca dit veeeel beter uit. Nu spelen ze leuk op het middenveld maar wanneer de bal echt vooruit moet geven ze hem af bij Messi of Dembele en hopen ze dat deze mannen even een paar spelers in de zak zetten. Het pakt vandaag goed uit, en misschien morgen ook wel, maar straks zitten ze weer in de halve finale van een CL tegen een topploeg in vorm en dan is het weer dejavu nummer 273. Het is wel duidelijk dat ze de lijn omhoog hebben gevonden, maar zelfs uit je overwinningen moet je lessen halen. Mijn excuses, wou niet negatief overkomen.

29 oktober 2020 om 00:04

Hmm, er waren geen goals afgekeurd. Het was 3 keer buitenspel VOORDAT er werd gescoord. De enige 3 schoten op doel tellen dus niet. Juve had 0 schoten op doel in 90 minuten.

29 oktober 2020 om 00:04

Hmm, er waren geen goals afgekeurd. Het was 3 keer buitenspel VOORDAT er werd gescoord. De enige 3 schoten op doel tellen dus niet. Juve had 0 schoten op doel in 90 minuten.

Barcelona zit een beetje in een overgangsfase. De laatste giganten Messi en Busquets lopen leeg. Griezmann is niet de toekomst. Fathi is nog piepjong en Braithwaite is de Labyad van Barca. Het was een betere pot dan tegen Real maar dit Barca gaat niet zomaar een titel de komende twee jaar winnen.

Dit had letterlijk 4/5-0 kunnen zijn maar goed. 2de helft genoten met name pedri had ik bij live al gezegd terwijl velen zeiden van hij speelt heel slecht haal hem eruit. Wat een geweldenaar maar goed mooie overwinning

28 oktober 2020 om 23:02

Denk als we eerlijk zijn we ook aardig geluk hebben dat Morata zoveel geilt op offside te staan, anders zou ik eerder zeggen 4-3 :D.

28 oktober 2020 om 23:19

Het scheelt bij elkaar misschien 50cm of dit slechte Juve had gewonnen van Barca

28 oktober 2020 om 23:23

Buitenspel is nogal een fundamentele regel van het spelletje.

Barca bij vlagen onwijs leuk zien spelen. Pedri wereldtalent. Lust voor het oog zoals Iniesta dat ook was. Verder veel te gul naar elkaar toe. Wat betreft Juve, die missen duidelijk eea achterin. Ik heb vaak mensen lyrisch gezien over Demiral hier en hij heeft absoluut een paar keer goed gespeeld afgelopen seizoen, waar hij zelfs eventjes mocht blijven staan toen De Ligt weer fit was, maar waar was hij vandaag mee bezig? Zo druistig, zo lomp.. Onnodig. Maar man, tijdje geleden dat ik Barca een (goede) tegenstander zó bij de strot heb zien grijpen met de schoten van Pjanic en Griezmann in het begin.

28 oktober 2020 om 23:00

Man of the match: Pedri of Danny Makkelie

Eerste helft zwak van Barcelona, tweede helft veel beter (mede dankzij een ontstellend slecht Juve). Al bij al toch veel jongens die het niveau niet halen: Dembele, Griezmann, Pjanic, Rodri (bij vlagen wel goed in de tweede helft), Sergi Roberto ... En in de breedte is het ook niet veel als je ziet dat Firpo en Braithwaite erin komen. Met drie afgekeurde goals komen we bovendien goed weg. Maar goed, drie punten binnen. Daar kan ik mee leven

28 oktober 2020 om 23:01

Je hebt et weer over Rodri...? Barca heeft toch geen Rodri lopen of ben ik nou gek aan het worden?

28 oktober 2020 om 23:16

Pedri dus

Maar die komt er wel als hij zich verder kan ontwikkelen

Mijn god wat combineerde Barcelona af en toe lekker, maar enkel afmaken lukte niet altijd even goed. De ene keer kwam het door een egoïst moment en de ander keer kwam het doordat spelers elkaar te veel gunden. Messi zoals vooraf verwacht erg gretig en speelde prima. Jammer van zijn gemiste kansen.

Pedri 17 jaar oud en had Cuadrado onder bedwang tweede helft op een foutje na speelde hij enorm volwassen. Middenveld van Juventus werd tweede helft uit elkaar gescheurd en jeetje wat is het een matig ploeg zonder Ronaldo in het team.

Morata mag de fluit van de scheidsrechter i.p.v. de bal mee naar huis nemen voor zijn hattrick aan offside goals. Die jongen speelde partijtje ongeluk zeg. Veel geknutsel, maar telkens nipt offside.

28 oktober 2020 om 23:02

Helemaal mee eens. Vind barca fans echt negatief. "Was weer slecht" onder Valverde en Setien was het echt slecht maar nu zie je echt wel met vlagen leeuk voetbal.

28 oktober 2020 om 23:05

Eerlijk gezegd vond ik zelfs Griezmann en Dembele gretig en prima spelen. Van Dembele verwacht ik ook wel iets meer nu dat hij terug is na alle ongelukkige blessures, dus hopelijk zet hij dit voort. Griezmann mits hij vertrouwen van Messi en co. krijgt zie ik ook echt wel zijn goals maken. Hij speelt vaak in dienst van Messi en zoekt naar zijn goedkeuring lijkt het. Terwijl als je Fati ziet spelen heeft hij soms baat aan wat Messi denkt en gaat die met volle vertrouwen voor eigen succes. Vandaag toevallig probeerde hij lief te doen en de andere invaller assisteren.

We moeten op dit niveau verder gaan bouwen.

29 oktober 2020 om 00:32

Iemand die Juventus dus totaal niet volgt. Veel blessures mensen gedwongen op plekken waar ze niet thuis horen. Veel nieuwe spelers die elkaar nog niet eens kennen. Tuurlijk is Juve op dit moment niet op zijn sterkst

29 oktober 2020 om 11:41

Klopt, seizoen is weer net begonnen maar je ziet wel dat er te weinig creativiteit op het middenveld is daar mist gewoon echt iets.

29 oktober 2020 om 23:53

Ik denk als je met Arthur op het middenveld had gespeeld je iig veel meer rust had gehad. Je hebt gelijk dat we niet heel veel creatieve spelers hebben, Maar inprincipe als iedereen fit is en dit team is ingespeeld heb je nog steeds een heel sterk team. Het heeft tijd nodig, Ik verwacht ook niet veel dit seizoen maar ik heb vertrouwen in dit op de langere termijn

De var heeft naar koeman geluisterd en keurt gwn 3 goals af

28 oktober 2020 om 23:00

En een pingel toe, waarvan de overtreding buiten de 16 is.

28 oktober 2020 om 23:02

2 daarvan waren dik buitenspel. Araujo stond al meteen met hand omhoog. De 3e was ook zichtbaar buitenspel.

29 oktober 2020 om 09:57

Nouja, zichtbaar, maar zeker terecht afgekeurd. Die penalty twijfel ik nog of het erbuiten was.

Koeman gaat er iets van make van dit Barca.
Hij ziet het wel goed, doet geen gekke dinges, maar zijn keuzes zijn elke keer goed.
Alleen tijdens de El Clasico vond ik hem fouten maken.
Voor de eerste keer dit seizoen vond ik Griezman ook goed spelen, ik denk dat ze vanaf nu altijd zo moeten spelen, Messi en Griezman samen centraal, Met Fati en Dembele op de flanken.
Pjanic zwakke eerste helft, wel een sterke 2de.
Pedri is toch ook wel een groot talent, hele sterke wedstrijd van hem

Alweer een wedstrijdje bouwen achter de rug. Alweer een andere formatie. Logische uitslag op dit moment zonder onze 4 basisspelers. Op termijn komt het wel goed. Gelukkig zitten we in een poule met 2 kleinere ploegen zodat we het allemaal kunnen veroorloven. Kulu en Chiesa staan te laag in een 4 4 2 om aanvallend iets te betekenen en ze waren nergens. Dybala weer 90 minuten achter de kiezen, dat is nodig. De pers zal mss wel druk leggen op Pirlo maar Agnelli en Pavel weten beter. De toekomst wordt beter dan afgelopen 2 jaar.

Ik vond het bijzonder dat barca er opeens makkelijk uitkwam na dat busquets was binnen gekomen voor aruajo. Eerst helft zat barca op paar momenten na vast op eigen helft. Tweede helft brengt koeman een middenvelder voor een verdediger en dan loopt het opeens wel. Verder kan je niet veel zeggen over deze wedstrijd behalve dat juventus echt een matige ploeg is geworden.

Juventus inspiratieloos vandaag, terecht verloren. Dybala is nog ver van zijn gebruikelijke klasse. Middenveld van Juve lijkt maar niet beter te worden. Rabiot laat bij flarden zien wat hij kan, Bentancur is hopeloos uit vorm atm. Demiral idem, speelde een degelijke wedstrijd maar pakt wel onnodige kaarten. Vind het wel jammer dat mensen meteen die jongen omlaag halen in de chat zojuist. Na een kruisband blessure kost het eenmaal tijd om je zelfvertrouwen terug te winnen en het momentum juist te krijgen. Hij en De Ligt zitten daar in een goede leerschool, dat komt vast wel weer goed. Over een tijdje spreekt men weer vol lof over de timing en intercepties van Demiral. Kulusevski een mindere wedstrijd maar dit seizoen al veel laten zien, die heeft echt wel klasse. Juventus mist Ronaldo echt met zijn beslissende momenten in een wedstrijd zeg, dat kon vandaag echt een ander schouwspel geven. Hopelijk is hij er snel weer bij. De return wordt smullen met de twee GOATS tegen elkaar voor het eerst in clubverband anders dan Real-Barca sinds volgens mij meer dan 10 (!) jaar.

Behoorlijk onmachtig Juventus. Qua middenveld echt een chronisch gebrek aan creativiteit waarbij Rabiot zelfs nauwelijks in het spel voor kwam. Morata natuurlijk erg veel pech maar het was 3 keer goed beoordeeld en aan Barcelona kant speelde Pedri een heel aardige pot en vond ik Lenglet de perfecte wedstrijd spelen, hij viel niet op maar speelde foutloos, De Jong speelde niet zijn beste wedstrijd, was in de tweede helft als verdediger zelfs beter dan de eerste helft als middenvelder wat niet de bedoeling kan zijn. Al met al toch een teleurstellende wedstrijd, is een CL wedstrijd maar geen moment het idee gekregen dat beide ploegen voluit gingen.

Is dit “Barca post Bartomeu” effect? Zonder te dollen, wat is Juve toch slecht, mijn hemel. Ik snap dat ze 3/4 keyplayers missen maar dan nog moeten de reservespelers veel beter spelen. En bij Morata is er niks verandert, staat tot 2 keer onnodig dom buitenspel.

Arme Morata, had best met hem te doen. Barca herleeft, niemand viel echt door de man vandaag. Busquets leek terug te kunnen voetballen.

Goede pot van Barca maar dit is dankzij juve. Geen intensiteit niks niks Dybala en Kule waren nergens en Morata deed zijn best. 3 keer nipt offside btk dat verdediging in mijn ogen niet top was want het scheelde telkens niet veel. Een ploeg dat druk zet tegen dit Barcelona heeft altijd dikke kans. Juve had zo geen zin dat zelfs Busquets den oude leek terwijl hij het niet meer aankan. Laten we eerlijk zijn eem juve dat heel zwak overkwam waardoor Barcelona super was en ondanks dit kon Morata 3x scoren ma bon 1cm offside is offside.

Genoten van de acties van Pedri. Voor dat soort spelers kijk je voetbal. Dembele was of briljant of een kluns. Maar hij is uniek voor ons in het creeren van iets uit het niets. Leuk om weer jonge gretige spelers te zien.

Prima wedstrijdje van Barca en goed voor het zelf vertrouwen dat hadden we weer even nodig Visca el Barca!!!

Ik vond Barcelona qua veldspel best aardig vandaag en bij vlagen en voornamelijk de 2e helft goed. Maar de afwerking liet echt te wensen over. Had minstens 0-3 moeten worden. Ik vond Dembele de 1e helft goed spelen evenals Araujo. Pjanic was de eerste helft heel matig maar herstelde zich de tweede helft met een Busquets naast zich die goed in viel. Busquets in goede doen brengt altijd rust en controle in je elftal. Messi eerste helft matig (op z’n fabuleuze opening na) en de 2e helft samen met Pedri de absolute smaakmakers. Die Pedri is slechts 17(!) jaar mensen! Doet me echt denken aan een type David Silva/Iniesta. Op de millimeter zo wendbaar en de bal aan een touwtje tijdens het dribbelen. Ook nog eens inzicht en het vermogen om steekpasses te geven. Frenkie vandaag onzichtbaar imo. Sergi Roberto daarentegen toch verassend goed gespeeld. Fati wat onwennig vanaf rechts en had die laatste bal gewoon moeten scoren. Dat hij Braithwaite gunt siert hem weliswaar, maar normaal is hij zo gierig (in positieve zin) voor het doel die had hij zelf moeten afronden. Griezmann eerste helft redelijk na lange tijd maar de tweede helft weer als vanouds matig tot slecht. Dat Firpo erin mag komen en een simpele bal weet te verspelen is toch typerend. Alba zoals altijd steady. Maar dit Juventus van vandaag was me partij slecht zeg. Met Ronaldo, Chiellini en De Ligt wordt dat natuurlijk een veel sterker team, maar voetballend? Ik betwijfel het hoor. Dybala vrij onzichtbaar vandaag, zonde.

Erg moeilijk om naar dit Juventus te kijken. Wat is precies het plan onder Pirlo? Echt helemaal niks dit Juventus. Alleen die verdediging is zo verrot als wat. Bonucci loopt op zijn laatste teentjes, Danilo heeft bij Real en City laten zien dat die er niks van kan en Demiral is een stoorzender en een wilde speler. Had al heel snel een assist kunnen bijschrijven op Messi begin van de wedstrijd. Beter dan De Ligt? Nee. Hoe die die tweede gele kaart ook pakt. Die zag je van mijlenver aankomen haha jezus. Middenveld vind ik ook maar niks en aanvallend is het te weinig zonder Ronaldo. Weet zeker dat Ronaldo zich op aan het vreten was thuis. Bernandechi kwam ook ff invallen om de show te stelen, haha wat een knullige penalty gaf die nog weg. Onvoorstelbaar dat zo jongen nog speelminuten krijgt. Morata hattrick offside goals. Hopelijk is Koeman nu wel blij met de VAR.

Dit Juve is toch regelrechte troep! Er zit totaal geen lijn in dit team. Ongeïnspireerd, onzorgvuldig en lompe spelers. Je ziet al aan de houding van sommige spelers dat ze niet kunnen voetballen. Zonde voor Ronaldo en Buffon. Ik ben bang dat Juventus dit seizoen weinig gaat bereiken.

28 oktober 2020 om 23:06

Dat is ook wel de consequentie van de aankoop van Ronaldo. Die weegt echt heel zwaar op het budget van Juventus.

Barca slecht Juve zit geen idee in hun spel. Ze missen creatieve spelers en jammer voor Morata.

Hele lekkere overwinning, vleugjes van het talent van Dembele gezien, zonde dat Messi een goede wedstrijd niet beloond met een open play goal, want hij speelde prima.

Overigens wel een bizar slecht Juventus die ondanks dat de gehele wedstrijd kans had om gelijk te spelen. Fati onbegrijpelijke misser, zelfde voor Griezmann, Dembele die slecht terug legt, veel goede dingen gezien zeker de wissel van Koeman om Frenkie 1 positie naar achter te zetten en vervolgens het volledige middenveld in handen te hebben.

Echt grappig om te zien hoe Demiral de grond in wordt geboord. Dit is zijn eerste rode kaart uit zn carriere volgens mij hahah.

28 oktober 2020 om 23:11

Demiral deed het op zich niet verkeerd na foute pass in het begin. Je zag ook frustratie bij hem en niemand die zich aanspeelbaar maakt. Buiten Morata en Ronaldo niemand die scorend vermogen heeft. Aanvallen komt Juve zwaar tekort.

28 oktober 2020 om 23:14

Dat boeit me eigenlijk niet eens. Het pijnlijke bij Demiral is zijn voetballende vermogen. Hij heeft letterlijk 0 lange passes gegeven of een pass direct naar voren. Alleen tikkie terug en opzij naar Cuadrado. Ja dan vertraag je het spel enorm en dan is iedereen weer terug bij Barcelona.

28 oktober 2020 om 23:30

Dan heb jij misschien even weggekeken. Demiral stond in de eerste helft aan de basis van een grote kans van Juve met een strakke harde steekbal over de grond van rechts. Dit doet hij wel degelijk vaker. Niet zo vaak als een Bonucci, die dan weer regelmatig steken laat vallen in de verdediging, maar bij vlagen zie je het. Ik snap jouw punt wel hoor, daar niet van. Maar als je een verdedigend trio achter hebt met Danilo, Bonucci en Demiral, waarbij de techniek en vaardigheden van meevoetballen aanzienlijk beter zijn dan de eerste twee, is het m.i. modder gooien op Demiral dat hij dit Juve niet lekker op weg helpt met zijn lange ballen met dreiging. Dat is zijn taak /sterkte niet en dat weten zijn coaches ook. Hij moet dat zeker nog ontwikkelen, maar het is lekker kort door de bocht om een centrale verdediger met zijn specifieke kwaliteiten daar op af te branden lijkt mij. Demiral moet zorgen dat de bal in de ploeg blijft, geen spelers doorbreken, geen schoten op doel komen en dat de aanvallers van de tegenpartij soms buitenspel staan door goed af te stemmen met zijn collega’s. Oh en ja hij moet slimmer spelen met kaart op zak. Hij is te enthousiast en vol spirit soms. Maar daarom is het goed dat hij kan leren van Chiellini en Bonucci de sluwe vossen.

28 oktober 2020 om 23:44

Oh zeker wel. Volgens mij heb jij de wedstrijd niet goed gezien. Kijk de wedstrijd maar terug en zie wat Demiral met die bal doet. Passt zowat alleen maar terug en opzij. Is gewoon mijn kijk op de wedstrijd. Tuurlijk is hij niet de enige maar wel een factor waarom het spel zo stroef loopt.

28 oktober 2020 om 23:49

Ja maar als je hier met Bonucci en De Ligt naast je kan spelen hoeft hij niet op te bouwen. Danilo die gedwongen op links staat kan ook amper opbouwen dus dan is het wel heel makkelijk hem de schuld te geven. Puur verdedigend gewoon heel sterk en daar moet je hem ook op beoordelen. Maar goed jij leest waarschijnlijk veel en ziet het nu 1 x live aan het werk anders zou je niet zo praten. Dit is namelijk echt een goede verdediger die alleen nog maar beter word

28 oktober 2020 om 23:56

Modric van een CV kan je toch niet verwachten dat hij lange steekballen geeft. Een CV ruimt op en geeft de bal aan zijn medespeler, zodat die weer opbouwt.

29 oktober 2020 om 00:03

Heb nooit gezegd dat hij een matige verdediger is. Heb hem wel vaker gezien en defensief is hij gewoon top hoor. Ik bedoel niet alleen een lang steekpass maar ook gewoon het vooruit spelen. Hij geeft vaak een bal terug of opzij en wacht soms veel te lang met de bal. Hij moet zeker groeien op dat gebied en hij heeft daar nog genoeg de tijd voor.

Een hele slechte juve gezien. Eerste helft vond ik juve en barca bijna gelijk. Maar de tweede helft domineerde barca letterlijk elk minuut. De grootste schuldige is hier mijn favoriete exspeler pirlo. Hij bleef de hele wedstrijd kijken en nam geen actie. En toen hij wel actie nam, waren het slechte keuzes. Verder zat het natuurlijk ook een beetje tegen met offside en het feit dat dybala uit zn vorm is helpt ook niet. Maar het middenveld was zoo slecht. Spelers hadden niks toe te voegen. Bonucci en cuadrado hebben meer gecreëerd dan de hele selectie. Danilo kan echt niet trouwens, alex sandro in zijn slechtste dagen is niveaus hoger dan dit. Maar goed we missen ook heel wat spelers en pirlo moet de tijd krijgen om zijn gedachten toe te voegen. Hopelijk wordt het snel beter.

28 oktober 2020 om 23:14

Dat je het van je verdedigers moet hebben bij een aanval moet al alarmbellen laten rinkelen bij Juve.

Iedereen boort Demiral de grond in. Was het een domme rode kaart? Ja zeker, maar dat zag je ook aankomen. Het hele middenveld en de aanvallers zakten volledig door het ijs. Ze konden amper een bal vasthouden op de helft van Barca. Je zag dit al aankomen. Buiten de rode kaart en zijn fout in het begin was het wel gewoon prima. Hij komt net uit een kruisband blessure.

28 oktober 2020 om 23:36

Maar natuurlijk geen groter talent of betere voetballer dan de Ligt wat een tijdje werd gesuggereerd. Die gaat gewoon weer de bank warm houden als Matta terug is. Demiral kan echt totaal niet opbouwen of iets wat erop lijkt. En dat het een heethoofd is als het niet loopt gaat ook alleen maar tegen hem werken. Hij moet naar een Atlético Madrid ofzo. Lekker de sloopkogel uithangen in het voetbal van Simeone. Daar zou hij perfect passen imo. Sterk en spitsen uitschakelen kan hij op zich wel, maar daarmee is alles gezegd. Ik vind Soyuncu en Kabak betere voetballers als ik ze moet vergelijken.

Ik denk dat Busquets als cv moet gaan spelen. Kan het tempo op het middenveld niet meer aan. Maar denk dat je met Pique / Busquets een sterk centrum hebt, vooral uit voetbal perspectief.

28 oktober 2020 om 23:49

Voetballend ok, maar echt te traag als duo achteraan. Barca verdedigers moeten met redelijk wat ruimte in de rug kunnen spelen. Dan is pace toch essentieel

Dik verdiende overwinning, bij vlagen werd Juve scheel getikt. Laatste bal Fati moest hij killen maar Braithwaite riep echt 2x keihard ANSU ANSU en daardoor raakte hij in de war en speelde hij automatisch. Leermoment voor hem, jochie zit nog op de middelbare haha..

28 oktober 2020 om 23:25

Mede mogelijk gemaakt door VAR.

Na al die verspillingen aan transfers is het wel een zegen dat we Pedri voor 5 miljoen hebben kunnen halen.

Het was niet al te best maar ook niet super slecht, er is veel veranderd bij Juve en dat heeft tijd nodig, nieuwe trainer, nieuwe spelers, en Juve heeft amper tijd gehad samen in de voorbereiding.

Natuurlijk heeft elke club daar last van gehad maar als je halve team vernieuwd is en je hebt een andere trainer met een andere visie is het lastiger dan een team dat impact is gebleven waar mischien een of 2 speler(s) zijn bij gekomen.

Ook heeft Pirlo veel pech gehad, De Ligt gebleseerd, Chiellini gebleseerd, Alex Sandro gebleseerd, Dybala net terug van een blessure met nog lang geen wedstrijd ritme, Ronaldo met corona.

En wat Juve tegen Barca liet zien was niet super slecht, Pirlo komt er wel, het is al een stuk beter dan wat Sarri liet zien.

Pjanic had een paar domme missers maar houdt het tempo lekker hoog door de bal snel vooruit te spelen.

Frenkie moet oppassen. De 2de toen Busquets en Pjanic naast elkaar stonden zag je dat het tempo van de aanvallen omhoog gingen. Die 2 spelen de bal in 1 keer door en kiezen de juiste speler op het juiste moment. Het zag er gelijk een stuk vloeiender uit. Frenkie maakte weer bijna geen fout maar hij blijft een bepaald soort traagheid houden in de aanvals opzet waardoor gaten weer dicht zijn. Ik hoop dat hij de tijd krijgt en door Koeman zal dat ook wel gebeuren. Drna moet hij er echt klaar voor zijn

Nooit dat ik weer “penaldo” uit iemand zijn mond of vingers wil horen. Messi krijgt het gewoon voor elkaar om 14! Matches op rij geen openplay goals te maken... hoe bedoel je goat?

Alle mensen die Juventus slecht noemen, Dit is vrij logisch. We missen gewoon veel belangrijke spelers, Plus we hebben veel nieuwe spelers en het is gewoon echt wennen. Je ziet dat ze elkaar vooral aanvallend gewoon nog niet altijd begrijpen. Maar er is echt genoeg potentie, Ik ben dan ook echt niet teleurgesteld. We hebben een sterk team als iedereen fit is en als iedereen straks op elkaar ingespeeld is komen er mooie tijden met Pirlo!

29 oktober 2020 om 00:25

Baal het meest dat Ronaldo niet meedeed en Messi met lege handen naar huis stuurt. Ronaldo had echt wel verschil gemaakt.

29 oktober 2020 om 00:46

Maar Messi blijft de echte goat, niet Ronaldo of Suleyman Ozturk. Ronaldo is wel een goede tweede.

Leuke speler die Pedri die gaat het nog ver schoppen als je op hem let gaat alles heel makkelijk draait heel gemakkelijk en is zeer technisch behandig.

Het is mooi dat Barcelona ook nu weer heeft gewonnen in de Champions League. Dit terwijl het in de competitie allerlei punten morst. De achilleshiel van Barcelona is wel het trage centrum. Verder heeft allen Fati in de voorhoede diepgang. De Jong speelde geweldig tegen Italië omdat Nederland centraal achterin sterk bezet is. Zo zouden ze hem ook graag zien spelen bij FC Barcelona. Omdat het centraal duo achterin bij FC Barcelona heel traag is kan De Jong zijn rushes niet maken zoals tegen Italië. Want 1 fout is met dat duo fataal. De Jong heeft grote kwaliteiten om spelbepalend te worden. Echter hij zal meer passes snel in de diepte moeten geven want daar zitten spelers als Messi op te wachten. Dat hij dat nu niet doet kan natuurlijk zijn omdat voorin alleen Fati snel is en daarmee diepgang creëert. Voor Messi is het ook beter dat hij snelle spelers om zich heen heeft want dan kan hij beter de bal kwijt en krijgt hij ook meer ruimte voor zijn acties. Conclusie is dat de Jong pas optimaal bij FC Barcelona kan renderen als er andere snelle spelers bij Barcelona worden aangetrokken en vooral achterin. In zijn rol in de tweede helft als centrum verdediger doet hij mij denken aan Franz Beckenbauer. Die speelde eerst ook op het middenveld en werd later met zijn voortreffelijke techniek ausputzer.

Barca zoals verwacht terecht gewonnen. Griezman weer waardeloos. En waarom moet de bal bij iedere aanval naar Messi? Als ze zelf hadden geschoten hadden ze minimaal 4 doelpunten gescoord. Vooral Dembele leek bang om Messi over te slaan.

29 oktober 2020 om 12:32

Griezmann speelde best goed vond ik. Hij had een paar mooie combinaties met Messi. Ik vond dat ze dit keer goed afwisselden wie er diep en wie er achter de spits stond.

Vond Barcelona niet eens zo slecht spelen. De voorhoede was lekker bezig, Messi moest inkomen en leefde de tweede helft pas echt op. Griezmann speelde aardig en had er minstens een in moeten prikken. Dembélé bij vlagen goed gespeeld en die Pedri is een blijvertje. De Jong viel opnieuw tegen, alhoewel hij het centraal achterin het wel naar behoren deed. Juventus viel uitermate tegen, vooral in de tweede helft amper wat gecreëerd, sloeg helemaal nergens op.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren